Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ares408 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:50:
Bleh, ik wilde vanochtend eens wat gaan aanpassen aan mijn telefoon dus ik wil graag een xrecovery backup maken. Even xrecovery installeren dus, maar flashtool werkt ineens niet meer.

Ik heb braaf unknown sources en usb debugging aanstaan maar flashtool doet niks. Toen ik heb rootte werkte het prima. USB storage werkt ook nog, kapotte USB-poort of kabel is dus uitgesloten.

Wat zie ik over het hoofd?
USB drivers voor 2.3.3 installeren, na rooten van 2.3.3 kon flashtool x10 niet meer detecteren.

hele gedoe met drivers met windows.
XDA 2.3.3 ADB drivers

werkt dat niet, pc companion installeren en als links onder een pop up geeft van nieuwe hardware, de drivers selecteren van de pc companion dir.

heb allebei gedaan en daarna herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dank, die drivers hebben het opgelost. Ik had het wel gezien maar niet geprobeerd omdat rooten wel werkte met de drivers die ik al had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 19:01
Heb de pre-rooted WB rom geinstalleerd. Later de FPS uncap toegevoegd. Zijn er nog andere dingen die jullie aanraden om te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 18:34
De WB rom met al zijn updates is al FPS-uncapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

bartsled schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:51:
Heb de pre-rooted WB rom geinstalleerd. Later de FPS uncap toegevoegd. Zijn er nog andere dingen die jullie aanraden om te installeren?
de FPS uncap zit standaard op WB's rom. Als je daarna nog de uncap van Zhidzu (of hoe die gast dan ook heet) erover heen flashed, dan worden alle tweaks van WB automatisch verwijderd, je kunt de rom dus beter opnieuw flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Nee, ik heb de pre-rooted stock rom van WB, niet zijn volledig getweakte rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 16:48

AzzKickah

06-CENSORED

Hey mensen, ik probeer de X10i van m'n maat te rooten maar het lukt niet.

- z4root doet niet, kapt gewoon na een tijdje en geeft daarna een FC
- X10root doet niet, er gebeurt niks meer na Wifi off, Wifi on
- Superoneclick blijft maar loopen en loopen, al een half uur lang. USB-debugging aan/uit schijnt niet te helpen.

Heb de telefoon al eerst helemaal naar fabrieksinstellingen teruggezet via PC Companion (repair gedaan).
Software versie is 2.1.A.0.435

Wat doe ik fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:58:
Hey mensen, ik probeer de X10i van m'n maat te rooten maar het lukt niet.

- z4root doet niet, kapt gewoon na een tijdje en geeft daarna een FC
- X10root doet niet, er gebeurt niks meer na Wifi off, Wifi on
- Superoneclick blijft maar loopen en loopen, al een half uur lang. USB-debugging aan/uit schijnt niet te helpen.

Heb de telefoon al eerst helemaal naar fabrieksinstellingen teruggezet via PC Companion (repair gedaan).
Software versie is 2.1.A.0.435

Wat doe ik fout??
Met flashtool kan je 2.1 en 2.3.3 rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Heb nu MiUi draaien van TripNRaVeR, werkelijk een prachtige rom.
http://forums.miuiandroid...pNMiUI-Iris-100.235.U.B71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Heb deze ROM ook sinds eergisteren draaien, maar ik wil graag Swype, en op een MIUI lukt dat nog steeds (zover ik weet) niet. Daarnaast vind ik het ook jammer dat WiFi weer problemen geeft, deze keer moet je met een statisch IP verbinden, anders blijft WiFi reconnecten.... (DHCP client die waarschijnlijk niet goed werkt).

Ik heb zeker betere ROM's gehad (ook een oudere MIUI, welke voor mij ook perfect werkte), dus ik ga nu ook op zoek naar een andere custom ROM.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:49
Ik ben nieuw met rooten. Maar omdat de stock 2.3 mij niet bevalt (lukt niet om meerdere apps tegelijkertijd te draaien) wil ik graag een Rom proberen welke minder resources gebruikt dan de 2.3.

Ik begrijp dat ik xrecovery moet installeren. Vervolgens met deze een custom rom installeren.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Als ik een custom rom installeer, ben ik dan al mijn instellingen en apps kwijt? (heb geen zin om alles weer in te richten op mijn telefoon)
- werkt alles dan ook gewoon goed op zo'n rom? Of zijn er nog issues welke niet opgelost zijn?
- welke Rom raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 22:15

Dennahz

Life feels like hell should.

RomeoJ schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:20:
[...]

Heb deze ROM ook sinds eergisteren draaien, maar ik wil graag Swype, en op een MIUI lukt dat nog steeds (zover ik weet) niet. Daarnaast vind ik het ook jammer dat WiFi weer problemen geeft, deze keer moet je met een statisch IP verbinden, anders blijft WiFi reconnecten.... (DHCP client die waarschijnlijk niet goed werkt).

Ik heb zeker betere ROM's gehad (ook een oudere MIUI, welke voor mij ook perfect werkte), dus ik ga nu ook op zoek naar een andere custom ROM.
Oh, was ook van plan deze vanavond te installeren. Nog maar even wachten dus :)

2.3 is nog maar net officieel uit voor de X10, dus logisch dat er nog wat bugs inzitten hé.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
RomeoJ schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:20:
[...]

WiFi werkt gewoon normaal bij mij met deze rom, zonder statisch IP. Dat static IP was van oudere versie van zijn rom, niet de nieuwste. Heb verder nog geen problemen ondervonden, alleen dat de tekst van de standaard browser soms veranderd in Chinese tekens, dit heb ik verholpen door Dolphin te installeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Metalbuster op 10-08-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
avec_style schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:34:
Ik ben nieuw met rooten. Maar omdat de stock 2.3 mij niet bevalt (lukt niet om meerdere apps tegelijkertijd te draaien) wil ik graag een Rom proberen welke minder resources gebruikt dan de 2.3.

Ik begrijp dat ik xrecovery moet installeren. Vervolgens met deze een custom rom installeren.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Als ik een custom rom installeer, ben ik dan al mijn instellingen en apps kwijt? (heb geen zin om alles weer in te richten op mijn telefoon)
- werkt alles dan ook gewoon goed op zo'n rom? Of zijn er nog issues welke niet opgelost zijn?
- welke Rom raden jullie mij aan?
Instellingen en apps + data kun je backuppen met TitaniumBackup bijvoorbeeld. Dan moet je eventueel alleen je homescreens weer indelen.

Er zijn genoeg 2.3 roms waar alles inderdaad op werkt, deze raad ik je dan aan:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Bedankt voor de reactie.

Toen ik van 2.1 naar 2.3 ging maakte ik al een backup via MybackupPro. Ik neem aan dat je dan dezelfde stappen moet uitvoeren als je naar een custom ROM gaat. (gaat toch aardig wat tijd in zitten, maar als deze minder geheugen verbruikt, dan is dat het waard. )

Ik ga morgen maar eerst even xrecovery installeren en dan probeer ik de Rom van Wolfbreak uit.

EDIT: Hoe zit het met apps die standaard in android zitten? (gmail, youtube, mail client etc)
zitten die al in de custom ROM? Ik kan daar met MyBackupPro geen backup van maken. :-(

[ Voor 19% gewijzigd door avec_style op 10-08-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

avec_style schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:58:
Bedankt voor de reactie.

Toen ik van 2.1 naar 2.3 ging maakte ik al een backup via MybackupPro. Ik neem aan dat je dan dezelfde stappen moet uitvoeren als je naar een custom ROM gaat. (gaat toch aardig wat tijd in zitten, maar als deze minder geheugen verbruikt, dan is dat het waard. )

Ik ga morgen maar eerst even xrecovery installeren en dan probeer ik de Rom van Wolfbreak uit.

EDIT: Hoe zit het met apps die standaard in android zitten? (gmail, youtube, mail client etc)
zitten die al in de custom ROM? Ik kan daar met MyBackupPro geen backup van maken. :-(
dat zit allemaal in de rom verwerkt. Google maps enzo volgens mij niet maar die kun je gewoon uit de market halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
avec_style schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:58:
Bedankt voor de reactie.

Met Titaniumbackup kun je het wel backuppen, maar zoals de user hierboven zei dat zit bij de rom in of kun je later los installeren.

Je kan Xrecovery pas installeren na de root en dan moet je nog BusyBox van de market downloaden/installeren voordat Xrecovery werkt.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-06 21:37
Die MIUI ROM van Trip is weer eens heerlijk en dat gaat mijn daily worden als er nog wat kleine dingetjes gefixed worden. Die kerel kan wel ROMs bakken hoor. ;)

Waar ik nu tegenaan loop: Geen haptic feedback, geen NL dictionary (is dat zelf nog te maken?) en geen WiFi tethering. Afgezien daarvan is het MIUI op z'n best. Ziet er gelikt uit en is zeer responsive. Beter dan WB's!

• Metalbuster
The Realone schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:35:
Die MIUI ROM van Trip is weer eens heerlijk en dat gaat mijn daily worden als er nog wat kleine dingetjes gefixed worden. Die kerel kan wel ROMs bakken hoor. ;)

Waar ik nu tegenaan loop: Geen haptic feedback, geen NL dictionary (is dat zelf nog te maken?) en geen WiFi tethering. Afgezien daarvan is het MIUI op z'n best. Ziet er gelikt uit en is zeer responsive. Beter dan WB's!
Die gast kan er inderdaad wel wat van, denk dat hij ook de eerste is die CyanogenMod 7 succesvol naar de X10 brengt. Hij heeft een beta er nu staan en is er mee bezig. Hoewel ik zelf lekker bij MIUI blijf, zo heerlijk met al die gelikte themes.

WiFI tethering is inderdaad het enige wat nog ontbreekt wat ik echt mis.

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 23:06
Ik heb mijn X10 nu weer geroot (2.3.3) en ook nog 2 bestanden er in gezet met xrecovery (link: http://www.androidworld.n...3-3-gb-music-lag-fix.html)
Alleen nu wil ik al die meuk er af gooien die ik toch niet gebruik alleen heeft iemand een lijstje voor android 2.3.3 want neem aan dat er wel wat veranderd is t.o.v 2.1 zoals moixter mail ed.

• bartsled
Iemand hier al een fix gezien voor de GPS problemen? Het is echt kak dat je in het centrum van een grote stad gewoon ineens je GPS verliest. Of dat er geen signaal kan worden opgepikt.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

bartsled schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:39:
Iemand hier al een fix gezien voor de GPS problemen? Het is echt kak dat je in het centrum van een grote stad gewoon ineens je GPS verliest. Of dat er geen signaal kan worden opgepikt.
Ik heb niets gehoord over een GPS probleem, sterker nog, ik heb vandaag 5 uur door Nederland gereden met de Google navigatie (en dus GPS) aan, en geen probleem ondervonden.
Metalbuster schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:29:
WiFi werkt gewoon normaal bij mij met deze rom, zonder statisch IP. Dat static IP was van oudere versie van zijn rom, niet de nieuwste. Heb verder nog geen problemen ondervonden, alleen dat de tekst van de standaard browser soms veranderd in Chinese tekens, dit heb ik verholpen door Dolphin te installeren.
Dan had ik waarschijnlijk de versie daarvoor, want die gast update zijn ROM's dagelijks heb ik het idee ;) Excuses voor de inmiddels gedateerde informatie dan :D

[ Voor 38% gewijzigd door RomeoJ op 11-08-2011 15:19 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Dennahz

Dennahz

Dus ik kan de nieuwe rom van Trip gewoon installeren en alles werkt soepeltjes? Zijn vorige roms waren echt geweldig. Zit nu op die 2.3.3 rom van Wolf (versie 5 dacht ik), maar die vind ik redelijk traag + dat ik MIUI erg mooi vindt. Mis nu wel een aantal dingen (gallery :)).

Twitter

De nieuwe rom van Trip is gewoon stable volgens mij, maar er zitten wel een aantal kleine bugs in... (zoals altijd met trips roms)

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

En ik kon Swype niet helemaal lekker installeren op MIUI (niet alleen die van Trip). Is dat nu ook al opgelost dan?

• Metalbuster
Dennahz schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:25:
Dus ik kan de nieuwe rom van Trip gewoon installeren en alles werkt soepeltjes? Zijn vorige roms waren echt geweldig. Zit nu op die 2.3.3 rom van Wolf (versie 5 dacht ik), maar die vind ik redelijk traag + dat ik MIUI erg mooi vindt. Mis nu wel een aantal dingen (gallery :)).
Heb hem nu 2 dagen stabiel draaien en op WiFI tethering na lijkt alles te werken.
Dennahz schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:25:
Hmm, de laatste Wolfbreak rom was razend snel bij mij, min of meer gelijkwaardig aan de MiUi die ik nu heb draaien. Hij heeft na V5 ook al heel wat updates uitgebracht, hij doet dat dagelijks tot nu toe :P .
RomeoJ schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:19:
En ik kon Swype niet helemaal lekker installeren op MIUI (niet alleen die van Trip). Is dat nu ook al opgelost dan?
Voor zover ik weet is er in MiUi niks geupdate wat swype betreft, lijkt me dus van niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Metalbuster op 11-08-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Heb gisteren Wolfbreak geinstalleerd. Dit was voor het eerst dat ik een custom Rom plaatste op mijn toestel.
Wat was dat makkelijk zeg!

Ik vind deze Rom een aanrader voor mensen die net niet tevreden zijn met de laatste stockRom. Hij gebruikt minder geheugen en de xLoud optie is geweldig! Nu komt er eindelijk wat meer geluid uit die speakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374475

kan iemand mij simpel vertellen hoe ik de nummers op me telefoon aanpas zodat ik gewoon via seus de update van 2.3.3 binnen kan halen... Weet niet waar dat ook al weer onder moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 374475 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:47:
kan iemand mij simpel vertellen hoe ik de nummers op me telefoon aanpas zodat ik gewoon via seus de update van 2.3.3 binnen kan halen... Weet niet waar dat ook al weer onder moet..
build.prop aanpassen zie TS.

anders
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36548782

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Langzame manier is rooten en je build.prop aanpassen naar NL generic en dan via SEUS of PC companion upgraden naar 2.3.3 NL GENERIC

Hoe doe je dit? en welke waarden moeten precies veranderd worden hier kom ik nog niet helemaal uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 374475 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:18:
Langzame manier is rooten en je build.prop aanpassen naar NL generic en dan via SEUS of PC companion upgraden naar 2.3.3 NL GENERIC

Hoe doe je dit? en welke waarden moeten precies veranderd worden hier kom ik nog niet helemaal uit..
Als je nou eens in de TS (Topic Start) kijkt ipv alsmaar dezelfde vraag te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry zat onder de verkeerde files te zoeken nu is het gelukt moet ik nu in seus ook nog wat aanpassen de telefoon geeft aan dat er een update beschikbaar is maar hij zegt via seus dat ik al de nieuwste software er op heb staan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 374475 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:36:
sorry zat onder de verkeerde files te zoeken nu is het gelukt moet ik nu in seus ook nog wat aanpassen de telefoon geeft aan dat er een update beschikbaar is maar hij zegt via seus dat ik al de nieuwste software er op heb staan..?
Heb je op 3 plaatsen aangepast?
Heb je de files van SEUS verwijdert? ( de program files / sony ericsson/ SEUS/db) ?

wat heb je allemaal tot nu toe gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is gelukt moest gewoon opnieuw installeren en toen gaf die de nieuwste aan.. Nu de volgende vraag kun je ook de troep die mee geinstalleerd is verwijderen?
Wai_AM schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:03:
[...]

Heb je op 3 plaatsen aangepast?
Heb je de files van SEUS verwijdert? ( de program files / sony ericsson/ SEUS/db) ?

wat heb je allemaal tot nu toe gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 374475 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:17:
het is gelukt moest gewoon opnieuw installeren en toen gaf die de nieuwste aan.. Nu de volgende vraag kun je ook de troep die mee geinstalleerd is verwijderen?

[...]
rooten en met titanium backup uninstallen ( de troep die je weg wilt hebben)
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36496478

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Raar, met 2.3.x heb ik alleen maar stabiliteitsproblemen. Als ik gewoon muziek afspeel blijft de applicatie hangen, bij de camera idem. Is niet altijd, maar toch af en toe. Nu vooral bij de rom van Trip.

Zal nog eens opnieuw flashen...

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Dennahz schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:33:
Raar, met 2.3.x heb ik alleen maar stabiliteitsproblemen. Als ik gewoon muziek afspeel blijft de applicatie hangen, bij de camera idem. Is niet altijd, maar toch af en toe. Nu vooral bij de rom van Trip.

Zal nog eens opnieuw flashen...
Baseband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Bij mij is de SE Photowidget verdwenen. Ik zit op de stock 2.3.3, geroot, met wat tweaks van Wolfbreak. Als ik de photowidget.apk los probeer te installeren geeft ie aan dat ie al geinstalleerd is, maar uninstallen mislukt.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen (zonder een reflash)?

Edit: hm, de widget was er nog wel, alleen hij heet 'Photos and videos'. Degene die ik op het homescreen had staan wilde niet meer laden, vandaar de verwarring.

[ Voor 22% gewijzigd door maartenmk op 20-08-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan iemand mij ook simpel vertellen hoe je een rom van iemand anders er op moet zetten.. gewoon een stappenplan voor alle noops in het nederlands.. bijvoorbeeld die van wolfbreak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Anoniem: 374475 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:36:
kan iemand mij ook simpel vertellen hoe je een rom van iemand anders er op moet zetten.. gewoon een stappenplan voor alle noops in het nederlands.. bijvoorbeeld die van wolfbreak..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=678513
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=928343
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1196808
Staat alles wat je nodig hebt.

Komt neer op het volgende:
Als je een stock 2.3 hebt -->rooten --> bussybox installeren --> xrecovery GBready installeren --> reboot in xrecovery en dan de stappen volgen die je in de post van wolfbreak vind, waar hij ook de download heeft naar de rom.

Maar beter lees je gewoon de guides op XDA, alles wat je moet weten staat er.

[ Voor 8% gewijzigd door Metalbuster op 16-08-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Laatst online: 05-08-2024
Lukt het rooten bij iedereen?

Ik volg namelijk deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1196808 guide, het gaat goed tot de downgrade van de kernel bij stap 6, maar als ik daarna bij stap 9, 10 en 11 mijn telefoon weer aan moet zetten en bij de vibratie snel de usb kabel erin moet doen gaat het niet verder.
Met rom X10i_3.0.1.G.0.75_1241-1846.ftf krijg ik nog een melding van acces denied(wel een stuk of 5 keer geprobeerd na het opnieuw flashen van de rom) en met rom X10i_3.0.1.G.0.75_CUST-UK GENERIC 1235-7379.ftf gebeurd er eigenlijk niets na het aanzetten, blijft gewoon hangen op het sony ericsson logo(zoals hoort) maar krijg verder geen enkele melding in de flashtool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267809

Gewoon even de recovery draaien via SEUS of pc companion en daarna de guide volgen. Bij mij bleeft die de eerste keer ook hangen, tweede keer ging het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Anoniem: 267809 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:48:
Gewoon even de recovery draaien via SEUS of pc companion en daarna de guide volgen. Bij mij bleeft die de eerste keer ook hangen, tweede keer ging het wel goed.
Ja nou seus doet hij bij mij niet meer nadat deze zichzelf geupdate had, krijg de melding "An error has occured. See the log file c:\program files(x86)\sony ericsson\update service\workspace\.metadata\.log." <ok> dus zodoende werk ik al met de flashtool, ik heb het niet op kunnen lossen en op google vind ik er ook niet veel over(seus eraf, erop, java helemaal opnieuw geinstalleerd hoewel dat volgens mij niet nodig is gezien seus zijn eigen jre directory heb?).
Maar ik bleek dus al niet goed gelezen te hebben, ik had flashtool 0.3 terwijl je die 0.2.9.1 moest dowloaden. Na inderdaad het twee keer uitgeoverd te hebben is het gelukt, ik het het superuser icoontje nu in mij programma's staan. Ook na de installatie van titanium backup en rootexplorer(eindelijk weer font file veranderen voor emojis support) kreeg ik netjes de vraag voor root rechten, dus het is nu gelukt! :)
Alleen nu wilde ik xrecovery installeren, voor jit 2.0, maar als ik mij telefoon aanzet en via de usb kabel aansluit zou je in de flashtool een melding moeten krijgen dat je telefoon verbonden is en die melding van de geinstalleerd busybox, maar die krijg ik dus nu dus niet.. nog ff verder kloten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudie_V schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:29:
[...]

Ja nou seus doet hij bij mij niet meer nadat deze zichzelf geupdate had, krijg de melding "An error has occured. See the log file c:\program files(x86)\sony ericsson\update service\workspace\.metadata\.log." <ok> dus zodoende werk ik al met de flashtool, ik heb het niet op kunnen lossen en op google vind ik er ook niet veel over(seus eraf, erop, java helemaal opnieuw geinstalleerd hoewel dat volgens mij niet nodig is gezien seus zijn eigen jre directory heb?).
Maar ik bleek dus al niet goed gelezen te hebben, ik had flashtool 0.3 terwijl je die 0.2.9.1 moest dowloaden. Na inderdaad het twee keer uitgeoverd te hebben is het gelukt, ik het het superuser icoontje nu in mij programma's staan. Ook na de installatie van titanium backup en rootexplorer(eindelijk weer font file veranderen voor emojis support) kreeg ik netjes de vraag voor root rechten, dus het is nu gelukt! :)
Alleen nu wilde ik xrecovery installeren, voor jit 2.0, maar als ik mij telefoon aanzet en via de usb kabel aansluit zou je in de flashtool een melding moeten krijgen dat je telefoon verbonden is en die melding van de geinstalleerd busybox, maar die krijg ik dus nu dus niet.. nog ff verder kloten dus..
update USB drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Bedankt dat was het! De drivers die bij de flashtool 0.3 zaten waren de goede! _/-\o_ :)

Edit1: JITv2 ook erop.

Edit2: mmm blijkbaar niet zo'n goed idee, telefoon blijft nu in een reboot loop zitten op het witte sony ericsson logo tijdens het booten, dat wordt opnieuw flashen denk ik zo.. :(

Edit3: weer terug met nieuwe rom, geroot en xrecovery erop.. jitv2 laat ik maar zitten dan.

[ Voor 40% gewijzigd door Rudie_V op 17-08-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Gewoon de .71 zoals bij 2.3.3 zat. Zal wel even opnieuw flashen, want ben niet echt tevreden over de rom. Ik vond de oude 2.2.x beter werken dan deze.

De enige reden dat ik eigenlijk geupgrade heb is omdat ik nu Droidwall kan gebruiken. Heb dat vooral nodig als ik roam... alleen Whatsapp, mail en Coyote hoeven dan internet :)

Zal nog wel even wat prutsen :p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Jitv2 hoeft niet meer apart geinstalleerd te worden, zoals mij post hieroven ging dat ook niet goed. Maar ik heb nu linpack gedraaid en haal ook 35 MFLOPS zoals voorgaande versies met jitv2 update.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 13:47

FlyEragon

Alien Monkeys

Heel grappig :

Na de update naar 2.3.3 vond ik dat het veel langer duurder om een gps fix te krijgen, i.p.v enkele seconden duurder het echt minutenlang. Blijkt dat door het veranderen van de settings van X10 generic naar azie (of een ander regio omdat je niet langer op de update wou wachten), je andere ntp locatie servers krijgt in je /etc/gps.config/ file.Het toevoegen van de nl servers van :
http://www.pool.ntp.org/zone/nl helpt enorm ! logisch ook natuurlijk.. :9

Anoniem: 267809

Wat is een fijne rom? CM7-ZMOD is bij ontzettend traag en de verbinding valt vaak weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik zit nu op 3.5 van Wolfbreak wat ik een fijne ROM vind. 4.0 is gisteren uitgekomen, maar ik wacht nog even. (heb geen zin in evt. bugs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 19:06
Ik gebruik ook de Wolfbreak ROM alleen dan wel met update 3.8. Batterij gaat echt super lang mee nu, ik verbruik iets van 25% per dag, en dan luister ik muziek(zo'n 1,5 uur) en af en toe gebruik van apps/internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419879

oké lieve mensen, help mij nu maar eens!
ik heb een xperia x10, android 2.2 nog, update moet nog volgen. het volgende is het probleem: mijn usb-poort werkt niet meer. ergo: ik kan niet opladen met een gewone kabel, alleen met een externe oplader waar ik mijn batterij in klik, en mijn telefoon reageert ook niet op het moment dat ik hem met mijn usb-kabel op laptop/pc aansluit. hoe komt dit en wat kan ik er aan doen! dit euvel schijnt niet zomaar verholpen te kunnen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Daar loopt net een discussie over op het X10 topic (het "don't mention rooting" topic). Het lijkt erop dat de eerste productie-batch een zwakke usb poort had.
Dus zou het onder de garantie moeten vallen, maar blijkbaar is dat niet altijd vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
ik heb mijne geflashed en ook geprobeerd te rooten maar dit lukt niet :(
eerst heb ik het gewoon via flashtool geprobeerd maar daar bleef hij de melding geven dat ik toestemming moest geven voor een superuser.

ik las dat super one click dit wel zou kunnen maar die doet het ook niet.
hij werkt maar het programma stopt bij stap 5 waarna het niet meer reageert.
als je het debuggen even uitzet gaat hij wel verder, maar dan krijg je uiteraard een failed melding.

ik denk dat dit probleem bij m'n laptop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-06 00:42
twowheeler schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:03:
ik heb mijne geflashed en ook geprobeerd te rooten maar dit lukt niet :(
eerst heb ik het gewoon via flashtool geprobeerd maar daar bleef hij de melding geven dat ik toestemming moest geven voor een superuser.

ik las dat super one click dit wel zou kunnen maar die doet het ook niet.
hij werkt maar het programma stopt bij stap 5 waarna het niet meer reageert.
als je het debuggen even uitzet gaat hij wel verder, maar dan krijg je uiteraard een failed melding.

ik denk dat dit probleem bij m'n laptop zit?
De enige manier om 2.3.3 te rooten staat hier beschreven.
Download de flashtool uit dat topic en dus niet flashtool 0.3.

Alle andere methodes zijn outdated en werken dus niet meer op 2.3.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
chevchelios schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:21:
[...]

De enige manier om 2.3.3 te rooten staat hier beschreven.
Download de flashtool uit dat topic en dus niet flashtool 0.3.

Alle andere methodes zijn outdated en werken dus niet meer op 2.3.3.
ok thanks!
maar gaat hij dan niet weer opnieuw flashen waardoor ik weer alle instellingen enzo kwijt ben?
en kan je hem na de root nog gewoon herstellen/updaten via pc companion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
twowheeler schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:50:
[...]

ok thanks!
maar gaat hij dan niet weer opnieuw flashen waardoor ik weer alle instellingen enzo kwijt ben?
en kan je hem na de root nog gewoon herstellen/updaten via pc companion?
Nee hij flasht alleen een andere kernel(downgrade) om te kunnen rooten, daarna wordt de nieuwere kernel(upgrade) weer geflasht, je verliest geen instellingen. Bij mij lukte het rooten de eerst keer niet waarna ik mijn telefoon weer wel opnieuw moest flashen, dus het is het beste om het gelijk te doen als je je telefoon op 2.3.3 heb geflasht anders kost het zoveel tijd als je eerst al je apps heb geinstalleerd en het rooten lukt niet. Ik weet niet of je na een mislukte root poging je telefoon opnieuw kan flashen met pcc of seus, ik heb de 2.3.3 rom ook met de flashtool erop gezet.

• twowheeler
Rudie_V schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:59:
[...]

Nee hij flasht alleen een andere kernel(downgrade) om te kunnen rooten, daarna wordt de nieuwere kernel(upgrade) weer geflasht, je verliest geen instellingen. Bij mij lukte het rooten de eerst keer niet waarna ik mijn telefoon weer wel opnieuw moest flashen, dus het is het beste om het gelijk te doen als je je telefoon op 2.3.3 heb geflasht anders kost het zoveel tijd als je eerst al je apps heb geinstalleerd en het rooten lukt niet. Ik weet niet of je na een mislukte root poging je telefoon opnieuw kan flashen met pcc of seus, ik heb de 2.3.3 rom ook met de flashtool erop gezet.
gelukt!,

dankje wel :).

maar hoe zorg je ervoor dat apps die met apk zijn geiinstalleerd geupdate blijven?

volgens mij heb ik baseband 71 (kan dat? dit is vrij nieuw voor me)
kan je die verlagen zodat er roms opkunnen zonder dat je opnieuw flashed?
dus met xrecovery enzo

[ Voor 14% gewijzigd door twowheeler op 25-08-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
twowheeler schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:59:
[...]

gelukt!,

dankje wel :).

maar hoe zorg je ervoor dat apps die met apk zijn geiinstalleerd geupdate blijven?

dus met xrecovery enzo
Baseband 71 is de laatste BB, dus ja dat kan. Waarom zou je die willen verlagen? De laatste roms draaien op BB71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
[...]

Door zelf de site te controleren of er updates zijn. Als ze niet uit de market zijn gedownload krijg je ook geen informatie of er een update voor is. Tenzij de app zelf op internet controleert of er een update is.
(Correct me if im wrong)
[...]
dus met xrecovery enzo
Ja dat kan, ik heb even voor je gekeken en zie ik dat ik ook baseband 71 heb welke dus standaard is in de orginele android 2.3.3 rom. Je kan als je een andere baseband download die met xrecovery er op zetten. Ik heb hier verder ook geen ervaring mee en of het veel verschil maakt. Maar het kan helpen je een beter ontvangst te geven op bepaalde plaatsen. Wellicht dat iemand hier er ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Metalbuster schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:12:
[...]

Baseband 71 is de laatste BB, dus ja dat kan. Waarom zou je die willen verlagen? De laatste roms draaien op BB71.
ok, ik dacht dat niet alle roms daarop zouden draaien ;) .

oh ja even een wonderlijk feitje:
ik heb nu juicedefender en daarmee de processor omlaag geclockt: vandaag is de telefoon na een dag liggen zeer zuinig geweest: van 94% naar 86% in 12uur (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Rudie_V schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:52:

Ja dat kan, ik heb even voor je gekeken en zie ik dat ik ook baseband 71 heb welke dus standaard is in de orginele android 2.3.3 rom. Je kan als je een andere baseband download die met xrecovery er op zetten. Ik heb hier verder ook geen ervaring mee en of het veel verschil maakt. Maar het kan helpen je een beter ontvangst te geven op bepaalde plaatsen. Wellicht dat iemand hier er ervaring mee heeft?
Een andere BB zet je met flashtool erop en niet met xrecovery. Xrecovery gebruik je voor het installeren van customroms bijvoorbeeld.

Het klopt inderdaad dat je met een andere BB beter ontvangst zou kunnen krijgen. Echter is het verschil bij de meeste (nieuwe) roms minimaal en is het gewoon het makkelijkst om op 71 te blijven. Zeker aangezien developers roms doorgaans testen op de laatste BB wat nu 71 is.

[ Voor 4% gewijzigd door Metalbuster op 27-08-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik Hier enorm veel van leer, vooral ook van de hulp hier :)

ik heb deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192988 rom geinstalleerd maar ik heb een vraag.

welke knop moet ik hebben bij tibackup? want toen ik degene nam met de meeste objecten kwamen er ook apps/widgets die niet meer werken (energiebeheer bijv) .

[ Voor 15% gewijzigd door twowheeler op 27-08-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
twowheeler schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:59:
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik Hier enorm veel van leer, vooral ook van de hulp hier :)

ik heb deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192988 rom geinstalleerd maar ik heb een vraag.

welke knop moet ik hebben bij tibackup? want toen ik degene nam met de meeste objecten kwamen er ook apps/widgets die niet meer werken (energiebeheer bijv) .
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
dat er geen apps vervangen worden.
daardoor werkte energiebeheer niet.
dus alleen missing apps+ data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Metalbuster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:26:
[...]

Die gast kan er inderdaad wel wat van, denk dat hij ook de eerste is die CyanogenMod 7 succesvol naar de X10 brengt. Hij heeft een beta er nu staan en is er mee bezig. Hoewel ik zelf lekker bij MIUI blijf, zo heerlijk met al die gelikte themes.

WiFI tethering is inderdaad het enige wat nog ontbreekt wat ik echt mis.
kan hij niet in het nederlands?
ziet er echt super mooi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
FlyEragon schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:32:
Heel grappig :

Na de update naar 2.3.3 vond ik dat het veel langer duurder om een gps fix te krijgen, i.p.v enkele seconden duurder het echt minutenlang. Blijkt dat door het veranderen van de settings van X10 generic naar azie (of een ander regio omdat je niet langer op de update wou wachten), je andere ntp locatie servers krijgt in je /etc/gps.config/ file.Het toevoegen van de nl servers van :
http://www.pool.ntp.org/zone/nl helpt enorm ! logisch ook natuurlijk.. :9
Haha inderdaad! Ik heb ook m'n region aangepast, had al wat problemen met een GPS fix. Kun je jouw gps.config posten/quoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
twowheeler schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:01:
[...]

dus alleen missing apps+ data?
Dat doe ik wel altijd ja.
twowheeler schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:08:
[...]

kan hij niet in het nederlands?
ziet er echt super mooi uit
Als je het over MiUi hebt dan vind je hier de laatste:
http://forums.miuiandroid...26-Stock-MIUI-(TripNMiUI)

Rom is alleen in het Engels of Chinees. Rom is stabiel en beste MiUi tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Wat zijn de nog bekende bugs bij die ROM? Want dat zet hij eigenlijk nooit in zijn changelog of OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
bartsled schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:03:
[...]

Haha inderdaad! Ik heb ook m'n region aangepast, had al wat problemen met een GPS fix. Kun je jouw gps.config posten/quoten?
Ik heb alleen de eerste regels in de gps.conf aangepast:
code:
1
NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org

Overigens is er ook een app voor om dit aan te laten passen:
http://forum.samdroid.net/f10/fasterfix-1747/
Fasterfix
Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=350x350&chl=market%3A%2F%2Fdetails%3Fid%3Dcom.Double.FasterFix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
The Realone schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:40:
Wat zijn de nog bekende bugs bij die ROM? Want dat zet hij eigenlijk nooit in zijn changelog of OP.
Voor zover ik weet werkt alleen usb tethering niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
WiFi tethering wel? Want dat was de laatste keer nog steeds een issue. Zit daarom alweer een tijdje op WB's ROM die ook gewoon heerlijk werkt. Maar ik vond MIUI toch wel iets fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Metalbuster schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:08:

[...]

Als je het over MiUi hebt dan vind je hier de laatste:

Rom is alleen in het Engels of Chinees. Rom is stabiel en beste MiUi tot zover.
ja die bedoel ik. opzich vind ik het niet erg dat de rom engels is, maar hoe los je dan het probleem op met het woordenboek met typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

twowheeler schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:38:
[...]

ja die bedoel ik. opzich vind ik het niet erg dat de rom engels is, maar hoe los je dan het probleem op met het woordenboek met typen?
http://forum.xda-develope...p=16580350&postcount=6114

Misschien werkt die fonts&keyboard predictions addon van wolfbreak. Via xrecovery en dan heb je gewoon standaard toetsenbord met nl woordenboek. Weet alleen niet of dit ook werkt op die MIUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
twowheeler schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:38:
[...]

Swiftkeyboard of Smartkeyboard kun je dan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Anoniem: 114616 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:51:
[...]

http://forum.xda-develope...p=16580350&postcount=6114

Misschien werkt die fonts&keyboard predictions addon van wolfbreak. Via xrecovery en dan heb je gewoon standaard toetsenbord met nl woordenboek. Weet alleen niet of dit ook werkt op die MIUI
dankje wel voor de link! Dat was de reden waarom ik die wb rom verwijderd had. nu draai ik die weer :D
Metalbuster schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:23:
[...]

Swiftkeyboard of Smartkeyboard kun je dan gebruiken.
ok, moet geen probleem zijn dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
http://android.modaco.com...ripnmiui-iris-103235ub71/

goed nieuws! update en zo te zien ook nederlands, ik probeer hem straks eventjes :)

• Metalbuster
twowheeler schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:13:

goed nieuws! update en zo te zien ook nederlands, ik probeer hem straks eventjes :)
Dat is alleen niet de meest recente, die vind je hier:

Die op de MiUi forums zijn gewoon standaard MiUi zonder tweaks van Trip. Die op het forum wat jij post zit vol met Trip tweaks maar is dus niet gebaseerd op de laatste MiUi.

Persoonlijk vind ik die de meeste recente op MiUi forums een betere versie. Maar er komt binnenkort een update van beiden als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

twowheeler schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:13:

TripNRaVeR is gewoon een Nederlander, dus qua Nederlands zit het bij al zijn Custom ROM's wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
niet bij allemaal ;) .

ik draai nu al een tijdje op wb4.0.4. met de doomlord kernel.

vandaag of morgen komt versie 5 uit.

oh ja ik kan trouwens bevestigen dat deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1071885 manier van batterij kalibratie echt werkt.

BOOTLOADER IS UNLOCKED @XDA!!!!!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• The Realone
Dus Trip is gestopt met de MIUI ROM heb ik begrepen. Erg jammer, hopen dat Wolfbreak z'n telefoon heel weet te houden en dan blijven we maar bij die. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

The Realone schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:10:
Dus Trip is gestopt met de MIUI ROM heb ik begrepen. Erg jammer, hopen dat Wolfbreak z'n telefoon heel weet te houden en dan blijven we maar bij die. :P
Zijn laatste roms waren toch al instabiel. Bij mij i.i.g. Ben overgestapt op die van Wolfbreak, maar ga voorlopig niet meer updaten, want het werkt nu allemaal prima :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
wat voor extra dingen zouden we kunnen doen met een gekraakte bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Dennahz schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:46:
[...]

Zijn laatste roms waren toch al instabiel. Bij mij i.i.g. Ben overgestapt op die van Wolfbreak, maar ga voorlopig niet meer updaten, want het werkt nu allemaal prima :)
Maar ik vond juist MIUI zo fijn echt snel. Dus in dat opzicht vind ik het wel degelijk jammer. WB's ROM is overigens een uitstekend alternatief, daar niet van.
avec_style schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:15:
wat voor extra dingen zouden we kunnen doen met een gekraakte bootloader?
Customs kernels en dus meer flexibiliteit met betrekking tot hardware support i.c.m. verschillende Android versies. Wat ik alleen niet begrijp is waarom deze methode nu zo speciaal is, want custom kernels kunnen we sinds juli ook al draaien toch? Welliswaar op een andere manier mogelijk gemaakt en je telefoon zal nu sneller booten, maar afgezien daar van? Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

The Realone schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:06:
[...]

Maar ik vond juist MIUI zo fijn echt snel. Dus in dat opzicht vind ik het wel degelijk jammer. WB's ROM is overigens een uitstekend alternatief, daar niet van.
Dat vond ik ook altijd. Was altijd heel tevreden over de roms van Trip, maar de laatste roms werkten echt niet goed op m'n telefoon. Programma's crashten continu (ook interne apps) en het geheel werkte gewoon niet soepel.

Wel jammer dat hij stopt though.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Toch maar eens de bootloader unlocked, Doom's stock kernel erop gezet en vervolgens een verse Wolfbreak v5. Draait weer als een trein! Zodra er wat meer kernels beschikbaar komen ga ik daarmee eens rommelen om te zien of daar nog performance winst mee te behalen is.

• streamnl
  • Niet online
nvm

Al opgelost....

[ Voor 85% gewijzigd door streamnl op 15-09-2011 14:29 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:19
Het Flashen/rooten is bij mij helemaal fout gegaan...

Deze tutorial heb ik gebruikt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1196808

Maar na stap 6 blijft hij op het SE logo hangen en krijg ik in het venster geen Root mogelijkheid.
Wat ik ook probeer mijn telefoon blijf elke keer hangen op het SE logo.

Ik kan de telefoon wel in USB mode krijgen (back knop ingedrukt houden), en dan de batterij erin. Maar meer ook niet...

Wanhopig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Lijkt erop alsof er iets mis is met je kernel. Als eens een poging gedaan de kernel nogmaals te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:19
Ik had USB debugging niet aan staan, voordat ik hem ging flashen (slim!).
Gelukkig heb ik mijn telefoon nog kunnen restoren via pc companion.

Toen opnieuw gedaan en nu is het gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is er nog nieuws qua nieuwe firmware wat we er op kunnen zetten.. ik volg het allemaal niet meer op het XDA forum.. Misschien kan iemand nog een keer een youtube filmpje maken met uitleg om de nieuwste er op te zetten.. kom hier zelf niet helemaal uit.. hij is al wel geroot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Volledige Cyanogenmod support zal niet lang meer op zich laten wachten denk ik.

Bron

Nieuwe kernels (Doomkernel) boeken ook voortgang en met name het undervolten lijkt positieve effecten te hebben op de accuduur. Ik ben van plan morgen deze ROM eens te proberen i.c.m. Doom's FXP kernel.

Al met al is de X10 nog lang niet afgeschreven! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Laatst online: 08-06 00:42
The Realone schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:03:
Ik ben van plan morgen deze ROM eens te proberen i.c.m. Doom's FXP kernel.

Al met al is de X10 nog lang niet afgeschreven! *O*
De X10 kan zeker nog minstens een jaar mee qua specs. Laat even weten hoe die CM bevalt! Ik ben benieuwd. Mocht het positief zijn, dan ga ik die morgen ook flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 16:25
Ik heb een custom 2.2 rom draaien op mijn x10, als het goed is deze dan toch ook gelijk simlock vrij?

Hij weigerd echter de simkaart van mijn vriendin (vodafone) te pakken (ik gebruikte kpn/hi )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Terrz schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:16:
Ik heb een custom 2.2 rom draaien op mijn x10, als het goed is deze dan toch ook gelijk simlock vrij?

Hij weigerd echter de simkaart van mijn vriendin (vodafone) te pakken (ik gebruikte kpn/hi )
of moet ik deze alsnog even laten unlocken door bij de lokale telefoonturk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:29

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Terrz schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:43:
[...]

of moet ik deze alsnog even laten unlocken door bij de lokale telefoonturk?
Helaas... simlock wordt niet verwijderd door flashen..
Maar als het toestel ouder als een jaar is, kun je gratis een unlock code aanvragen bij KPN...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
retlaw schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:56:
[...]

Helaas... simlock wordt niet verwijderd door flashen..
Maar als het toestel ouder als een jaar is, kun je gratis een unlock code aanvragen bij KPN...
Bedankt :). Heb de telefoon weggebracht naar een telefoonturk.

Hij gaat tevens proberen de kapotte micro-usb aansluiting te repareren. Ik hoef alleen te betalen als de reparatie slaagt ( €30 tegenover €200 van sony ericsson)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-05 15:32
Complete root-noob hier, maar aangezien de X10 geen update meer krijgt van SE zelf, ben ik erover aan t denken om te rooten.

Maar ik zie dat bv. een Cyanogen nog op 2.3.x draait, terwijl android 3.1 al sinds Mei uit is, en 4.0 zou in het 3e kwartaal van dit jaar al uitkomen.

Zijn er al custom roms die op 3.x draaien, en zouden deze überhaupt wel op een X10 draaien ?
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste