Ik heb hieronder een paar tips opgeschreven die voor mij erg goed werken. Het overzicht is niet compleet, maar ik begon moe te worden van het typen

.
Als er interesse is, wil ik hem wellicht nog wel aanvullen.
Let wel op het volgende:
-Ik speel op de PC.
-Ik ben een teamplayer.
-Ik speel alleen maar objective based games (met name Demolition of soms Team Tactical). Deze uitleg gaat met name over de spelmodus Demolition
-Dit werkt voor mij, maar het zou wellicht ook voor jou kunnen werken.
-Ik speel om te winnen, niet voor mijn eigen gewin.
Class
Demolition
UMP45
USP + Tac Knive
Smoke
Tac Insert
Marathon = Snelheid is chaos voor de tegenstander. Blijf komen en gebruik je Tac Insert om de aanvals(verdedigings) waven sneller elkaar te laten opvolgen.
Lightweight/Hardline = snelheid en effectieve kills maken het verschil.
Commando = omdat ik USP heb, maar je kan natuurlijk een andere kiezen als je een G18, shottie of Raffica prefereert als secondary
TDM/Domination
UMP45
USP + Tac Knive
Flash/Stun
Semtex - Grenade
Marathon
Lightweight
Commando
Launcher Class
UMP45
Stinger
Smoke
Tac Insert
Cold Blooded
Ninja Pro
Sleight of Hand (sneller reloaden van de Stinger!)
Op het moment dat ik hoor dat er iets van vliegtuig/helicopter de lucht in gaat, selecteer ik meteen mijn Launcher Class. Als ik dood ga spawn ik dus met een Stinger. Na het neerhalen, switch ik meteen weer terug naar mijn favo class, zodat wanneer ik doodga weer in mijn gewenste class ten aanval kan gaan.
Choppergunner, Pavelow heeft 1 flare dus 2 stinger rakketten nodig. AC 130 heeft 2 flares, dus 3 stinger rakketten nodig. Je team moet dus ook een Stinger kiezen. Gun deze killstreak rewards geen kills, anders loop je meteen achter de feiten aan!
Killstreak
Carepackage
Predator
Emergency Airdrop.
Dit is de meest gunstige voor je team. Carepackages kun je delen. In combinatie met Hardline heb je maar 7 kills nodig voor 5 carepackes en een Predator! Ideaal dus!
Let op bij het gooien van de emergency airdrop. Wanneer je de rode rookflare weggooit, daar valt je eerste kist. Elke volgende kist valt in de lijn zoals je stond toen je de rook weggooide.
Pak je killstreak niet meteen. Speel eerst gewoon door en kijk of je de eerste ronde kunt winnen zonder rewards. Pak je carepackes pas, nadat je gespawned bent in een safe zone. Gun je teammaten ook je carepackes. Ik geef regelmatig AC130, Choppergunners weg aan de minder bedeelde...
MAPS
Te veel maps om op te noemen, maar voor de Demoltion modus een aantal tips mbt tot welke bom je eerst moet pakken bij een aantal maps. Zorg ervoor dat je team op 1 lijn zit. Voordat het begint, commandeer dat ze naar A of B gaan. Elk persoon die luistert is mooi meegenomen

.
Afghan: pak B (bij de raket-installatie) eerst. Loop na de spawn rechtsom, via de trappen. De tegenstander gaat vaak via het convoy naar de grote bunker of via de grot naar Objective A. Voordat je plant, gooi eerst een tac insert neer op de rand van de klif in de hoek. Als je die eenmaal daar hebt zitten, gooi rook en planten maar. Zorg ervoor dat je hele team dezelfde route aflegt.
Eventueel kun je beneden bij de trappen in de nis ook je tac insert gooien. Minder effectief, maar minder risicovol.
Vervolgens is A een eitje. Zorg dat je na het planten aan de linkerkant buiten de grot wacht. Gooi eventueel daar ook een tac insert. Hou de klif in de gaten voor snipers. Gooi granaten (op het convoy) en rook in de grot.
Terminal pak B (in het vliegtuig) eerst. Loop rechtsom, gooi de ruiten in. Gooi je tac insert achter de straalmotor, zodat hij net uit het zicht ligt. Voordat je langs de achterkant naar boven klimt, schiet met je usp eerst een kogel in het olievat bij de tankwagen. Eventuele tegenstanders kun je daarmee mooi afmaken. Gooi rook, plant en schiet vervolgens de vaten achterin het vliegtuig raak. Eventuele mensen die langs de achterkant komen, kunnen doodgaan door de explosie.
Eventueel kun je ook je tac insert
in 2e instantie achter de stoelen gooien
halverwege aan de rechterkant van het vliegtuig.
Voor A loop je linksom en de bloembak voor de Hamburger tent heeft een kruisvorm. In de linkeroksel gooi je je tac insert. Vervolgens gooi je rook en ga je planten. Na het planten ga niet meteen linksbovenaan de roltrappen staan, maar ga wederom achter de bloembakken aan de linkerkant, vlak na de roltrappen. Je houdt de roltrappen, het dak en de smalle gang (met winkels) in de gaten.
Scrapyard
Ga eerst voor B. Loop linksom, gooi rook en plant. Zorg ervoor dat je teammaat doorloopt en zich verschanst achter de heftruck. Die pakt iedereen op die door de hal wilt komen en eventueel die voor de hal lopen. Lukt de eerste keer niet, gooi dan je tac insert voor de silo's (waar ook die vrachtwagen in de brand staat). Kijk door de silo's heen of je iemand ziet en schiet die alvast af. Ga niet planten (cq verdedigen van de plant) alvoren je eerst je tac insert weer gooit. Het lijkt lang te duren, maar geloof me respawnen en dat stuk(je) weer lopen duurt echt langer. Gooi je rook halverwege buiten voor de loods als er al gepland is. Dat zorgt voor afleiding.
Crash
Ga eerst voor de bom in het flatgebouw op de 1e verdieping (weet niet of dat A of B is). Loop rechtsom. Ideaal veld om te wisselen voor een claymore. Zet die beneden in het flatgebouw neer. Als ze binnen komen lopen via het 'keukentje' (en ze komen bijna altijd daar langs), pak je de eerste in ieder geval nog met een Clay. Gooi rook, plant. Eventueel je tac insert (als je niet voor de claymore optie gaat) op het dak leggen achter het huisje van de trap. Houdt ze in eerste instantie op afstand via het dak, maar laat je niet te veel zien. Als je afgaat, gooi je rook op het middelplein, dat schrikt ze wat meer af. Ga vervolgens voor de andere bom.
Karachi
Plant eerst de bom, achter de bus (op het pleintje bij de cafetaria). Loop rechtsom, gooi rook, plant, loop door, pak de achteringang van de cafetaria en gooi achter de toonbank je tac insert. Vervolgens zullen de eerste achterlangs de cafetaria komen. Loop ze tegemoet, maar blijf aan de zijkant van het cafetaria hangen. Vang ze vroeg op in het donker steegje. Als je af bent, heb je genoeg tijd om een nieuwe tac insert te leggen en ze wederom achter het cafetaria op te vangen. Een Tac Knive doet wonderen in dit smalle achterdoor gangetje.. Vervolgens ga je voor de bom bij de kippenmarkt.
De truuk hier is om je tac insert op de rand van de toren/klok te leggen uit het zicht. Als je tac insert daar eenmaal ligt (en niemand die hem daar bijna ziet) heb je genoeg tijd om te respawnen een nieuwe tac insert neer te leggen en de geplante bom weer te verdedigen. Zit je daar met 2 - 3 man komen ze er nooit meer doorheen.
Sub Base
Pak eerste de linker bom tussen de 'silo's'. Loop links om, door de hal en houdt links aan. Tussen de silo zul je eerste tegenstander kunnen kniven. Loop door tot je niet verder kan. In dat hoekje gooi je je tac insert. Laat je teammaat planten en jij loopt halverwege hun spawn achter het muurtje (waar hun dat trapje op moeten). Daar kun je ze makkelijk aan (blijf strafen!!) omdat je gedeeltelijke bescherming van dat muurtje hebt. (Reloaden doe je achter dat muurtje). Ben je af, heb je wederom genoeg tijd om weer een nieuwe tac insert te leggen en ze wederom op te vangen. Tegen die tijd heb je de eerste bom al te pakken.
De tweede is wat lastiger. Daar is mijn tactiek gewoon blijven doordrukken als team en hou de middelste opgang richting het pleintje vol met rook en grenades. Tac insert kun je neerleggen bij de stroom generator of in de server ruimte op de 1e verdieping.
Favela
Ga eerst voor B. Loop rechtsom, door de straat en gooi van afstand al rook. Plant meteen de bom en gooi je tac insert in de hoek bij de kapperszaak (op het randje van het veld). Verschans je zelf ook tegen die muur en blijf daar hangen. Met wat effort van je team houdt je deze redelijk gemakkelijk.
Voor A is het wat lastiger. Key-succes valt te behalen door 1 of 2 personen om te laten lopen en er voor te zorgen dat ze niet meer achter de kapperszaak spawnen, maar wat verder weg... Eventueel je tegenstander op het dak bij de trap (bij de bom) verschansen. Ga halverwege de trap staan zodat ze je niet vanaf de andere daken kunnen zien. Rook en een gunstige care-package zullen er ook voor zorgen dat je deze verovert..
Tsja zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar vaste stramiens zijn erg belangrijk. Tuurlijk werkt het niet altijd, maar wel heel vaak. De tegenstanders zijn bijna allemaal voorspelbaar dus anticipeer daar dan ook op. Om dit aan te geven probeer het volgende eens op de Karachi.
Als je moet verdedigen loop je meteen rechtsom. Zo snel mogelijk via de kippenmarkt. Onder het huisje van de kippenmarkt kom je meestal de eerste tegen (hou je mes dus bij de hand). Loop dan door en zorg dat iemand je de trap (aan de rechterkant) op ziet gaan richting het dak. Loop echter niet naar boven, maar blijf beneden staan met je tac knive. De eerste komt achter je aan en die knive je ook. Vervolgens kijk je even snel om het hoekje meestal komt de eerste die al pakte op de kippenmarkt ook naar je toe, omdat hij verwacht dat je op dat dak zit. Knive die ook. Loop vervolgens naar boven tot de eerste bocht. Je 2e slachtoffer zal wraak willen en komt je wederom halen. Die verwacht wellicht dat je nog beneden bent of boven, maar zeker niet halverwege. Pak die wederom met je knive. De 1e slachtoffer komt je wederom halen. Nu ben je echter naar boven gelopen en wacht je buiten om het hoekje. Daar pak je hem voor de 3e keer. Die 2e tegenstander komt ook naar je toe en die pak je eventueel ook op de trap of boven. Vervolgens loop je weer helemaal naar beneden en blijf je wachten totdat ze komen... 10-11 kills binnen 50 seconden is geen uitzondering... De 5 carepackes en predator die je dan hebt verzameld gebruik je voor de aanval of totdat je af bent gegaan... Hou er wel rekening mee dat ze je bloed inmiddels kunnen drinken... hacker, cheater en noob zal je ten deel vallen

.
UAV / Counter UAV
Schiet deze uit de lucht met je primary. Beiden schiet je binnen 1 magazijn naar beneden met een UMP (schiet in korte bursts). Laat die dingen niet vliegen, elk voordeel wat je tegenstander heeft is voor jou een nadeel!!!
Goed, ik kan nog wel even doorgaan, maar mijn vingers doen inmiddels zeer. Layout technisch klopt het waarschijnlijk niet helemaal, ik heb dit eerst in wordt getypt