bazs2000 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:28:
Ik denk niet dat het slecht mapdesign is. Veel grote gebouwen betekent meer renderwerk dan een groot oppervlak met gras en hier en daar een object zoals in Wasteland.
Highrise is ook een FPS-vreter om die reden.
Toen ik nog MW2 met mijn GF7300LE speelde (640x480) merkte ik dit ook in deze maps. Nu speel ik met een HD4870 en heb er geen last meer van maar toch zag ik dat Carnival op sommige plekken wel wat framedrops gaf (1900x1200 4xAA) Carnival is ook zo'n lekkere drukke map inclusief het renderwerk.
Het zijn toch niet zo veel gebouwen, alleen die 4 grote 'loodsen' in elke hoek van de map zeg maar. En dan in het midden nog wat rotzooi. Die vliegtuig wrakken in het midden hadden ze misschien wat groter moeten maken zodat ze daar meer VIS-blocking mee konden doen. Nu lijkt het erop dat ze net te klein zijn om dat te doen dus moet het spel eigenlijk constant de hele map renderen. Als je dat vliegtuig in het midden wat breder maakt ofzo dan kun je in principe heel vaak de helft gewoon weglaten omdat je die toch niet ziet.
Op highrise heb ik trouwens ook niet echt last van lage FPS, daar loopt het wel prima.
Nou ja, het ligt ongetwijfeld aan mijn videokaart, dus ik wil wel graag een nieuwe, maar ik heb geen zin om daar veel geld aan uit te geven aangezien ik niet zo heel veel game op de PC (eigenlijk alleen CoD, maar dadelijk met CoD7 zal het misschien wel wat lucratiever zijn).
Daarbij weet ik ook niet of mijn andere hardware geen bottleneck gaat zijn...
Ik heb nu:
Asus P5W DH Deluxe (moederbord)
Intel Core 2 Duo E6400 (cpu)
2GB ram (en niet veel zin om up te graden ivm 32-bit windows... geen zin om te formateren zodat ik 64-bit kan installeren)
ATI Radeon X1950 XTX - 512 MB (videokaart)
Kan iemand misschien een redelijk goedkope videokaart aanraden waar ik echt mee vooruit ga? Of moet ik dan meteen de rest ook upgraden? Want dat wordt me echt te duur...
Toen ik dit systeem kocht (toch al wat jaartjes geleden) was het vrij goed en kon ik alles op max spelen maar ondertussen is dat wel veranderd