[BBG aanschaf] Basissysteem juli-augustus 2010 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 31.280 views

Onderwerpen

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Reiniertjuhhh schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:01:
En je kan me niet vertellen dat een B-merk 300Watt voeding geen stabiele 100watt(hoogste vermogen in gebruik!) kan leveren.
Er zijn er genoeg te vinden die bij 50 Watt al niet eens meer binnen de ATX specs kunnen blijven. ;)

Maar de Aopen verpruts ook veel meer energie op in warmte en de kwaliteit (en dus levensduur) is ook veel minder er worden gewoon veel goedkopere onderdelen in gebruikt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Beste tweaker,

Momenteel bezit ik een computer met een leeftijd van 3 jaar:
http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=2441

Nu heb ik deze computer op het oog ter vervanging:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_26/OFF05.SHTML
(maar dan voor de nieuwprijs van 349,- euro.)
Het beeldscherm is eigenlijk overbodig.

Is het mogelijk om een systeem samen te stellen wat het bovenstaande minstens evenaart? Er is dus geen beeldscherm nodig. Muis, toetsenbord en luidsprekers zijn ook overbodig.

Ik heb niet veel verstand van het samenstellen van een computer, vandaar mijn vraag aan de 'kenners' hier.
(Is het systeem zelf eenvoudig in elkaar te zetten?)

Alvast hartelijk bedankt! Ik zie uit naar een reactie.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 12:30
-The_Mask- schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:43:
[...]
De 785G is dus helemaal geen oud chipset een 880G is dus gewoon een 785G met andere naam, zoals valt te lezen. Dus waarom zou je een duurder mobo nemen als je er niets aan hebt?
Juist niet, die Gigabyte is duurder dan de Asrock. Jij leest gewoon over mensen heen en speelt op de onderdelen en wimpelt meteen een onderdeel af zonder eerst naar het verhaal erachter te luisteren.
[...]

Ik overdrijf? _O-
Waarom kan je niet eens gewoon eerlijk zijn naar mensen? De kwaliteit van een Be Quiet Pure Power 300W is gewoon een stuk beter dan de Aopen voeding die bij de behuizing wordt geleverd en de behuizing zelf is ook stukken beter. Dat jij dat niet wil toegeven vind ik best, maar ga dan niet mensen verkeerd informeren.
Ik overdrijf om jouw overdrevenheid te benadrukken want je gebruik altijd woorden als "erg goed" en "veel beter" en "veel sneller" en dat is gewoon overdreven. Ja, het is beter maar niet "veel". Veel is imho Huntkey vs. Corsair.

Je weet best dat dit gewoon prima budget kastjes zijn die prima werken voor PC's die enkel bestaan uit een moederbord, geheugen en een processor. Daarvoor hoef je echt geen 80 plus voedingen. Imho is dat overdreven en kan je het geld beter besteden aan snellere processor, extra geheugen of een extra harde schijf of iets anders.

Je bent gewoon aan het mierenneuken. :+

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

-The_Mask- schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:46:
Je kan sowieso niet upgraden van XP naar Win7, maar dat is niet erg want een schone install is toch beter. Maar dat had ik ook al gezegd. :p
Dat ga je me niet wijsmaken ;)
van http://www.microsoft.com/windows/buy/default.aspx:
If you're ready to purchase Windows 7 for your own PC, order or download it today. All Windows XP and Windows Vista editions qualify for a Windows 7 upgrade.
het 32-bit -> 64-bit verhaal kan ik inkomen, al vraag ik me af of daar geen (legale) oplossing voor is, maar de w7 upgrades zijn toch echt voor vista en XP.

Over de AOpen: tuurlijk is hij minder goed dan een losse 300W-voeding voor 30 euro, want anders zou de voeding + kast niet 40 euro kosten. Maar hij is niet slecht, zoals sommige budget-voedingen als HKC of zo wel zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 22-09-2010 19:31 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:59:
[...]

Juist niet, die Gigabyte is duurder dan de Asrock. Jij leest gewoon over mensen heen en speelt op de onderdelen en wimpelt meteen een onderdeel af zonder eerst naar het verhaal erachter te luisteren.
Jij veranderd steeds in het begin had je het er nog over dan een 880G chipset sneller is, maar dat is dus niet zo en er zijn ook goedkopere 785G mobo's te vinden daar gaat het dus om. Waarom zou je een 880G mobo nemen als je een 785G mobo kan nemen welke goedkoper en/of uitgebreider kan zijn.
Ik overdrijf om jouw overdrevenheid te benadrukken want je gebruik altijd woorden als "erg goed" en "veel beter" en "veel sneller" en dat is gewoon overdreven.
Naar mijn mening is de Be Quiet echt veel beter, zou zeggen schroef ze beiden eens open en zie de verschillen. Die zijn groot. Het begint al direct bij de PFC die van de Aopen is passief en die van de Be Quiet actief.
Ja, het is beter maar niet "veel". Veel is imho Huntkey vs. Corsair.
http://www.hardwaresecrets.com/article/989
http://www.hardwaresecrets.com/article/540
Is maar net welke je pakt dit verschil is niet heel groot.
Je weet best dat dit gewoon prima budget kastjes zijn die prima werken voor PC's die enkel bestaan uit een moederbord, geheugen en een processor. Daarvoor hoef je echt geen 80 plus voedingen. Imho is dat overdreven en kan je het geld beter besteden aan snellere processor, extra geheugen of een extra harde schijf of iets anders.
Een X-Gear behuizing met voeding kan ook prima werken, dan zegt niks.
Je bent gewoon aan het mierenneuken. :+
Nee ik meen het en als je mij niet gelooft vraag dan iemand die meer verstand er van heeft dan mij die zal je hetzelfde vertellen.

AMD Nieuwsdiscussie

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 21:07

job

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:08:
Is het mogelijk om een systeem samen te stellen wat het bovenstaande minstens evenaart? Er is dus geen beeldscherm nodig. Muis, toetsenbord en luidsprekers zijn ook overbodig.

Ik heb niet veel verstand van het samenstellen van een computer, vandaar mijn vraag aan de 'kenners' hier.
(Is het systeem zelf eenvoudig in elkaar te zetten?)
Natuurlijk kan dat, of bedoel je voor dezelfde prijs? Vast wel. Pak de pricewatch, zoek onderdelen welke er op lijken en optellen maar. Als je echter al niet weet welke onderdelen compatible zijn met welke onderdelen zou ik niet aan zelfbouw beginnen.
Daarnaast heb je geloof ik ook het idee van dit topic niet helemaal door.

edit: over het hele voeding verhaal hierboven. Aopen had vroeger altijd voedingen gemaakt door fsp, en ik meen nu nog steeds. Fsp maakt voedingen voor veel top merken (antec, nexus, zalman e.a.), maar ook voor de mindere markt. Het dus zo dat je krijgt waarvoor je betaalt. Bij een lage prijs moeten er concessies worden gedaan. Dat zorgt er gewoon voor dat de aopen voedingen bijvoorbeeld: minder efficient zijn, hun maximale wattage niet stabiel kunnen halen, kortere levensduur hebben.

Dat het een slecht ding is nee, maar je moet het ding gewoon niet tegen de max aan gebruiken. Ik zou ze prima in middenmoot basis systeempje steken.

Het enige wat mijn persoonlijk weerhoudt om een goedkope voeding te kopen is de geluidsopbrengst.
Ik wil mijn systemen stil hebben. De vroegere aopen voedingen zijn vrij stil, ik weet echter niet hoe het met de huidige voedingen zit.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 22-09-2010 19:44 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
bwerg schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:29:
[...]

Dat ga je me niet wijsmaken ;)
van http://www.microsoft.com/windows/buy/default.aspx:

[...]

het 32-bit -> 64-bit verhaal kan ik inkomen, al vraag ik me af of daar geen (legale) oplossing voor is, maar de w7 upgrades zijn toch echt voor vista en XP.
Dat gaat over een schone install niet over een upgrade van XP naar Win7. ;)

http://windows.microsoft....m-windows-xp-to-windows-7
Als u een upgrade wilt uitvoeren van Windows XP naar Windows 7 selecteert u de optie Aangepast tijdens de installatie van Windows 7. Bij een aangepaste installatie gaan uw programma's, bestanden en instellingen verloren. Een dergelijke installatie wordt dan ook een schone installatie genoemd.
Over de AOpen: tuurlijk is hij minder goed dan een losse 300W-voeding voor 30 euro, want anders zou de voeding + kast niet 40 euro kosten. Maar hij is niet slecht, zoals sommige budget-voedingen als HKC of zo wel zijn.
Ik weet hoe ze zijn, ik heb er zelf ook wel een aantal gebruikt, maar de kwaliteit is echt heel erg laag en aangezien het verschil maar 20 euro is zou ik het zeker doen als je het geld hebt. Verschil in efficientie is ook vrij groot.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

job schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:33:
[...]

Natuurlijk kan dat, of bedoel je voor dezelfde prijs? Vast wel. Pak de pricewatch, zoek onderdelen welke er op lijken en optellen maar. Als je echter al niet weet welke onderdelen compatible zijn met welke onderdelen zou ik niet aan zelfbouw beginnen.
Daarnaast heb je geloof ik ook het idee van dit topic niet helemaal door.
Beste Job,

Bedankt voor het antwoord.
Door knippen/plakken in mijn bericht ben ik de zin van de prijs vergeten. Ik zoek iets voor een vergelijkbare prijs.
Vervolgens denk ik dat ik in dit topic dan ook verkeerd zit aangezien ik hier kennis van zaken moet hebben. Dat heb ik niet. Toch heb ik enkele mensen gezien die voor anderen een zelfbouw-computer samenstelden op advies. In welk topic zou ik hiervoor mijn bericht moeten plaatsen?

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

-The_Mask- schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:52:
[...]
Dat gaat over een schone install niet over een upgrade van XP naar Win7. ;)

http://windows.microsoft....m-windows-xp-to-windows-7
Dan praten we langs elkaar heen want ik had het er gewoon over of het (legaal) mogelijk was om als iemand nog een XP-versie had liggen, een upgrade-versie te kopen. En niet over of het mogelijk was een directe upgrade uit te voeren als je de w7-upgrade eenmaal hebt. Is het dan wel mogelijk om van XP-32 naar w7-64 te gaan met een schone installatie? Ik kon het zo snel niet vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door bwerg op 22-09-2010 20:48 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
bwerg schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:43:
[...]

Dan praten we langs elkaar heen want ik had het er gewoon over of het (legaal) mogelijk was om als iemand nog een XP-versie had liggen, een upgrade-versie te kopen. En niet over of het mogelijk was een directe upgrade uit te voeren als je de w7-upgrade eenmaal hebt.
Ik dacht het al, maar ik had al een paar keer gezegd dat je niet kon upgraden maar wel een schone install kon doen met een upgrade DVD.
Is het dan wel mogelijk om van XP-32 naar w7-64 te gaan met een schone installatie? Ik kon het zo snel niet vinden.
Ja want je doet gewoon een schone install, dus ook met een lege HD of Win95/98 of wat dan ook kan het gewoon, maar ook dat had ik al gezegt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Beste tweaker,

Mijn oom heeft ook een nieuwe pc nodig, gewoon om te officen/boekhouden en afentoe wat filmpjes kijken (niet echt Crysis-niveau games). Daarom had ik dit samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 52,33€ 52,33
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,-€ 16,-
1Cooler Master Elite 334€ 30,85€ 30,85
1Cooler Master Hyper TX3€ 14,13€ 14,13
1Corsair CX400W€ 41,80€ 41,80
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 75,80€ 75,80
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 128,-€ 128,-
1MSI 770-G45€ 58,-€ 58,-
1Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI€ 38,91€ 38,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 455,82

Wat denken jullie ervan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 23:11 ]

Verwijderd

Denk het wel, maar dan is die combo van proc mobo toch veel duurder? Want zon core i5 661 is 180 euries. Is hetzelfde als 955 + die graka...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 08:12 ]

• jup99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08 14:31
Ik ben op zoek naar goede componenten (voor zelfbouw systeem) of een compleet fabrieks systeem voor videobewerking (HD).

Ik heb een beperkt budget (+/- 600 euro) en zoek dus componenten of een compleet systeem waar ik voor dit bedrag goed uit de voeten zou kunnen.

Ik heb begrepen dat voor videobewerking tegenwoordig de videokaart ook een belangrijke rol speelt en niet meer alles afhangt van de processor hierdoor ga ik er vanuit dat voor HD videobewerking specifieke eisen worden gesteld (klopt dit).

Ik maak gebruik van Pinnacle Studio 14.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:27

D4NG3R

kiwi

:)

Bij Pinnacle ben je je videokaart niet echt nodig. Alleen bij Adobe producten (Photoshop E.D) heb je wat aan je videokaart, Nvidia heeft CUDA cores welke alles accelereren.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:11:
Denk het wel, maar dan is die combo van proc mobo toch veel duurder? Want zon core i5 661 is 180 euries. Is hetzelfde als 955 + die graka...
Ik had het niet over een Intel setup hoor? :?

AMD Nieuwsdiscussie

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:11:
IGP staat voor Intergrated Graphics Processor.. Deze zit ingebouwd in de NB (Northbridge) van het moederbord...?

• -The_Mask-
  • Niet online
Een IGP kan ook prima in de CPU zitten, of in de southbridge zelf (geruchten laatst dat nVidia dat van plan is bij Sandy Bridge)

AMD Nieuwsdiscussie

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Weet ik, maar bij AMD zit hij (momenteel) nog niet op de processor. Straks met AMD's "Fusion" CPU's wel. Dan combineren ze hun eigen producten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 21:07

job

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:05:
Beste Job,

Bedankt voor het antwoord.
Door knippen/plakken in mijn bericht ben ik de zin van de prijs vergeten. Ik zoek iets voor een vergelijkbare prijs.
Vervolgens denk ik dat ik in dit topic dan ook verkeerd zit aangezien ik hier kennis van zaken moet hebben. Dat heb ik niet. Toch heb ik enkele mensen gezien die voor anderen een zelfbouw-computer samenstelden op advies. In welk topic zou ik hiervoor mijn bericht moeten plaatsen?
Zoals je hier kan lezen mogen die topics niet meer: *LET OP* - Wat moet ik kopen

Een aantal opties om een goed systeem (voor het geld wat je hebt) te kopen:
Kijk eerst eens hier reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2010 :)
Deze pc's worden eerst in een topic als dit uitgebreid besproken, waarna het eindresultaat op de frontpage terecht komt (de link hierboven dus). Dat zijn systemen welke prima gebalanceerd zijn. Zit er voor jou iets tussen wat het net niet helemaal is, dan kan je altijd een of meerdere onderdelen veranderen. Daarover kan je best hier een vraag stellen. Een heel systeem voor jou bedenken is niet de bedoeling.

Een andere manier om een goede pc te kopen is gewoon dit topic doorlezen. Er worden hier tig configuraties voorgesteld en besproken. Kies er een uit wat jouw ook interessant lijkt en kijk wat anderen hier op te zeggen hebben.

Een derde optie is in [Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 7 kijken of het systeem daar al besproken is, zoniet daar de actie melden en vragen of ze het systeem de prijs waard vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 23-09-2010 13:50 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:01:
Weet ik, maar bij AMD zit hij (momenteel) nog niet op de processor. Straks met AMD's "Fusion" CPU's wel. Dan combineren ze hun eigen producten.
Dan is het geen IGP meer, maar wordt het APU genoemd. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Beste tweaker,

Nu de i7 950 zo ernstig in prijs is gedaald lijkt voor mij de tijd rijp om een pc samen te stellen en zo weer klaar te zijn voor de toekomst.
Dat is dan ook mijn uitgangspunt: een betaalbare high end pc die weer 5 jaar en eventuele upgrades de komende jaren aankan. Mijn budget is 900-1000 euro.

activiteiten: photoshop, surfen, office zaken, virtualbox en het liefst allemaal tegelijk.
(plus ik ben een neuroot en heb een hekel aan lag)

Ik had het volgende in gedachte:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 52,69€ 52,69
1Antec Three Hundred€ 50,-€ 50,-
1Intel Core i7 950€ 264,32€ 264,32
1Antec Basiq BP500U€ 47,68€ 47,68
1Corsair Force F60 60GB€ 132,55€ 132,55
1Corsair TR3X6G1333C7€ 140,01€ 140,01
1XFX Radeon HD 4830 512MB DDR3€ 77,99€ 77,99
1Gigabyte GA-X58A-UD3R€ 194,-€ 194,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 975,24

Nu vroeg ik me af of iemand nog tips heeft vooral ten aanzien van de videokaart en de voeding.
Advies over de andere onderdelen is natuurlijk altijd welkom :)

Alvast bedankt!
Bobby

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! L7 350W€ 37,50€ 37,50
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 68,58€ 68,58
1Asrock M3N78D€ 46,98€ 46,98
1Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI€ 37,99€ 37,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 371,74

Is dit allemaal in harmonie met elkaar? Ik ben nl niet zeker of die 350 hem stable gaat houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben op zoek naar een alleskunner voor een goede prijs.
heb zelf dus wat opgezocht en vele fora ed doorgeploetert en tot het volgende gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1LG E2350V€ 187,-€ 187,-
1Samsung SH-S223L€ 20,73€ 20,73
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Cooler Master Sileo 500€ 59,-€ 59,-
1Logitech Speakersysteem Z523€ 59,-€ 59,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,49€ 32,49
1Logitech Cordless Desktop MK250€ 23,10€ 23,10
1Intel Core i5 760€ 177,60€ 177,60
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 66,02€ 66,02
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G€ 83,90€ 83,90
1MSI P55A-GD65€ 132,50€ 132,50
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 129,10€ 129,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.108,13

kan ik hier een tijdje mee vooruit? de pc word door het gehele gezin gebruikt voor diverse toepassingen zoals internet mail office en een enkele game.

iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster P2450H€ 203,-€ 203,-
1Cooler Master Centurion 5 II€ 49,-€ 49,-
1Logitech Speakersysteem Z523€ 59,-€ 59,-
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 23,80€ 23,80
1Logitech Cordless Desktop MK250€ 23,10€ 23,10
1Intel Core i5 760€ 177,60€ 177,60
1Antec TruePower TP-550€ 84,-€ 84,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 70,80€ 70,80
1MSI P55A-G55€ 114,83€ 114,83
1MSI Cyclone N460GTX Cyclone 768D5/OC€ 150,-€ 150,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.108,82

- Betere behuizing
- Betere voeding
- Goedkoper moederbord (1 model eronder)
- Standaard geheugen (1600MHz heb je niks aan als je niet gaat overklokken)
- Grotere en betere monitor
- Snellere videokaart
- Minder overdreven koeler (zelfde verhaal als geheugen)
- Betere en goedkopere DVD-brander
- Totaalprijs iets goedkoper en beter leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:14:
Is dit allemaal in harmonie met elkaar? Ik ben nl niet zeker of die 350 hem stable gaat houden...
Ik zie nog steeds de zin van de videokaart niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:35:
[...]

Ik zie nog steeds de zin van de videokaart niet.
Al die processoren waarna ik heb gekeken kosten even of bijna netzoduur

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:35

Karel V

Een simpele ziel

Intro

Het was eigenlijk helemaal niet mijn bedoeling om een wensenlijstje te maken van een 'krachtige Allround Pc' om de simpele reden dat ik vrijwel niets weet van computers. In die zin dan dat ik nooit tweak, ja, af en toe probeer je wel eens wat en al zoekend op internet kwam ik op twee basissystemen uit. Al lezend begon ik me toch af te vragen of het niet goedkoper en beter kon voor dezelfde prijs. Vooral de Grafische kaart leek me toch wat magertjes voor het systeem dat kant en klaar in de winkel staat. Zodoende kwam ik eerst op de website van informatique, om een eigen systeem samen te stellen, maar dat bleek toch wat duur. Op de website van Alternate kwam ik een stuk goedkoper uit.

Waaraan moet het systeem voldoen?

-Liefst de komende 5 jaar vooruit kunnen en dan toch nog een redelijk systeem zijn.
-Krachtig zijn voor fotobewerking. Veel kunnen multitasken (heb nogal veel open staan als ik
bezig ben: internet, downloaden, foto bewerken, word).
-Af en toe een filmpje o.i.d.
-Kleurweergave is erg belangrijk, ik zit er dagelijks vele uurtjes achter te werken.

Monitor

Met de monitor ben ik er uit: dat wordt de zr24w. Review is lovend over fotobewerking en kleuren.

Desktop winkel

Met de desktop is het toch een stuk lastiger.
Zal ik gaan voor de Goldline 3084 van Qmotion van 749,- Euro of voor de Alternate Mercurius P030 van 699,- Euro?

De verschillen zijn:
-Alternate:
Ati Radeon HD5450 met 1024 Mb ondersteunt Directx11 maar reviews zijn minder positief over Ati kaart. Low high end.
Windows 7 Home Premium 64-bit op aparte installatie-cd of een Recovery?
Garantie?
7 in 1 kaartlezer? Op afbeelding te zien maar niet in de specs niet...
Geen toetsenbord of muis.

-Qmoition:
Ati Radeon HD4350 512 Mb presteert slechter dan de HD5450 met 1024 Mb, maar laatste is ook niet indrukwekkend.
Windows 7 Home Premium 64-bit Installatie-cd of Recovery?

Of toch een eigen samengesteld systeem?

Toetsenbord is dan niet nodig, muis is wel versleten, idem geen speakerset nodig.
Ik kom dan op het volgende uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 67,-€ 67,-
1Sony Optiarc AD-7241S Zwart€ 21,60€ 21,60
1Logitech S96 Optical Wheel Mouse€ 0,-€ 0,-
1Intel Core i5 750€ 180,92€ 180,92
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 69,30€ 69,30
1Asus P7P55 LX€ 84,72€ 84,72
1Club3D HD5770 (CGAX-57724I)€ 132,19€ 132,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 671,75
De totale kosten op de website van Alternate is 704,28 Euro.

Pro's: volgens mij toch een krachtiger systeem.

Contra's: gaat dit werken als ik dit zelf installeer en monteer?

-De moederbordfabrikant Asus zegt over de ondersteuning van het memory geheugen kingston dat het type geheugen KVR1333D3N9/2G DDR3 1333 2048MB werkt. De Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G van 4096 MB staat er niet bij??
-Past de voeding en alles wel in de behuizing?
Ik weet wel dat interne rekken niet meegeleverd zijn voor om cardreader enzo op te hangen.
-Heb ik wel de juiste voeding?
-En de grootste vraag: misschien vergeet ik nog wel iets heel belangrijks voor een werkend systeem??? (buitenom Windows 7 Home Premium 64-bit) :P
Ik gebruik bijvoorbeeld zo'n 5 USB aansluitingen, kan ik die zo op het moederbord pluggen?

Pfft: uiteindelijk een vreselijk lang verhaal. Ik kan me voorstellen dat er voor jullie geen beginnen aan is om je door al mijn vragen heen te worstelen. Anderzijds, bij voorbaat hartelijk dank voor het helpen van deze digibeet :)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 10:25
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:46:
[...]

Al die processoren waarna ik heb gekeken kosten even of bijna netzoduur
Je snapt het niet je hoeft niet naar Intel te gaan bij AMD kan je ook gewoon een moederbord nemen met een IGP (785G/880G chipset) dus dan hoef je alleen van moederbord te veranderen en bespaar je juist geld.

• chim0
Karel V schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:24:

Of toch een eigen samengesteld systeem?
Dat sowieso altijd.

Nee, serieus. De enige "voordelen" die zouden kunnen zijn bij een kant-en-klaar systeem, zijn Windows en garantie op het hele systeem, maar je betaalt altijd meer voor een minder systeem (logisch, personeel moet ook ergens van betaald worden).
Toetsenbord is dan niet nodig, muis is wel versleten, idem geen speakerset nodig.
Ik kom dan op het volgende uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 67,-€ 67,-
1Sony Optiarc AD-7241S Zwart€ 21,60€ 21,60
1Logitech S96 Optical Wheel Mouse€ 0,-€ 0,-
1Intel Core i5 750€ 180,92€ 180,92
1Asus P7P55 LX€ 84,72€ 84,72
1Club3D HD5770 (CGAX-57724I)€ 132,19€ 132,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 671,75
De totale kosten op de website van Alternate is 704,28 Euro.

Pro's: volgens mij toch een krachtiger systeem.

Contra's: gaat dit werken als ik dit zelf installeer en monteer?
Nou ja, niet echt "krachtiger". Het enige verschil is, dat je een snellere videokaart hebt maar het kan beter. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Asgard II€ 31,-€ 31,-
1Logitech RX250 Optical Mouse€ 6,59€ 6,59
1Intel Core i5 760€ 174,90€ 174,90
1Seasonic S12II 520W€ 69,-€ 69,-
1MSI P55M-GD45€ 77,88€ 77,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 671,16

- Goedkopere behuizing (maar van prima kwaliteit)
- Betere voeding
- Goedkoper moederbord (maar van prima kwaliteit en zelfde features)
- Snellere processor
- Snellere videokaart
- Stillere koeler
- Nieuwere DVD-brander
- Goedkoper en beter leverbaar
-De moederbordfabrikant Asus zegt over de ondersteuning van het memory geheugen kingston dat het type geheugen KVR1333D3N9/2G DDR3 1333 2048MB werkt. De Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G van 4096 MB staat er niet bij??
Is hetzelfde, alleen zit het in een kit van twee. Werkt gewoon prima.
-Past de voeding en alles wel in de behuizing?
Ik weet wel dat interne rekken niet meegeleverd zijn voor om cardreader enzo op te hangen.
Ja hoor, is gewoon allemaal ATX standaard.
-Heb ik wel de juiste voeding?
Ja, maar hij is van beroerde kwaliteit. Schrappen dus!
-En de grootste vraag: misschien vergeet ik nog wel iets heel belangrijks voor een werkend systeem??? (buitenom Windows 7 Home Premium 64-bit) :P
Ik gebruik bijvoorbeeld zo'n 5 USB aansluitingen, kan ik die zo op het moederbord pluggen?
Ja hoor, er zitten 14 USB poorten op maar die zitten ook op dat moederbord wat ik heb, ;)
Pfft: uiteindelijk een vreselijk lang verhaal. Ik kan me voorstellen dat er voor jullie geen beginnen aan is om je door al mijn vragen heen te worstelen. Anderzijds, bij voorbaat hartelijk dank voor het helpen van deze digibeet :)
Haal diep adem en tel tot tien, komt allemaal goed! d:)b

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

chim0 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 05:45:
[...]

Dat sowieso altijd.

Nee, serieus. De enige "voordelen" die zouden kunnen zijn bij een kant-en-klaar systeem, zijn Windows en garantie op het hele systeem, maar je betaalt altijd meer voor een minder systeem (logisch, personeel moet ook ergens van betaald worden).

[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech RX250 Optical Mouse€ 6,59€ 6,59
1Intel Core i5 760€ 174,90€ 174,90
1Seasonic S12II 520W€ 69,-€ 69,-
1MSI P55M-GD45€ 77,88€ 77,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 671,16

- Goedkopere behuizing (maar van prima kwaliteit)
- Betere voeding
- Goedkoper moederbord (maar van prima kwaliteit en zelfde features)
- Snellere processor
- Snellere videokaart
- Stillere koeler
- Nieuwere DVD-brander
- Goedkoper en beter leverbaar

Ja hoor, er zitten 14 USB poorten op maar die zitten ook op dat moederbord wat ik heb, ;)

[...]

Haal diep adem en tel tot tien, komt allemaal goed! d:)b
Chim0: hartelijk dank voor je top reactie! d:)b Hier kan ik mee verder. Zeer goede verbetering van wat ik tot nu toe had samengesteld. Puik werk. Je hebt er een geweldig mooi systeem bij samengesteld. En bedankt voor alle tijd die je erin hebt gestoken!

Ontdek ik net dat Maxict.nl de monitor 60,- Euro goedkoper aanbied. Bij die winkel geef ik 700 Euro aan componenten en monitor uit. Daar kan Windows 7 vast wel voor de helft van de prijs de toonbank over ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Karel V op 25-09-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Karel V schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:58:
[...]

Chim0: hartelijk dank voor je top reactie! d:)b Hier kan ik mee verder. Zeer goede verbetering van wat ik tot nu toe had samengesteld. Puik werk. Je hebt er een geweldig mooi systeem bij samengesteld. En bedankt voor alle tijd die je erin hebt gestoken!
Mwa, is gewoon normaal hoor. We doen niks anders de hele dag hier. :X

Trouwens, met dat laatste puntje "Goedkoper en beter leverbaar" bedoel ik, dat de totaalprijs goedkoper is en dat ie bij meerdere winkels leverbaar is (zijn wat gangbaardere onderdelen die vaak gekocht worden).
Ontdek ik net dat Maxict.nl de monitor 60,- Euro goedkoper aanbied. Bij die winkel geef ik 700 Euro aan componenten en monitor uit. Daar kan Windows 7 vast wel voor de helft van de prijs de toonbank over ;)
Welke monitor precies?

Windows OEM kost zo'n 80/90 euro. Alleen studenten kunnen korting krijgen (voor zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:58
Vriend heeft nieuwe pc nodig. Mij gevraagd om er eentje te bouwen \o/.

Pc eisen: videobewerking kunnen (hij monteert nog niet op pro niveau), spelletjes zoals zootycoon kunnen draaien, youtube en internet. ik zelf kwam uit op de volgende setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 39,09€ 39,09
1Asus VW225N€ 137,-€ 137,-
1Samsung SH-S223L€ 21,20€ 21,20
1Cooler Master Elite 334€ 30,85€ 30,85
1Intel Core i5 750€ 174,-€ 174,-
1Corsair VX450W€ 59,26€ 59,26
1OCZ Vertex SATA II 2.5" SSD 30GB€ 73,99€ 73,99
1Gigabyte GA-H55M-S2H€ 76,-€ 76,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 680,69

Budget is niet meer als 700 euro en moet een monitor bevatten. Goede setup of zijn er nog dingen die "verbeterd" kunnen worden? :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redblader schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:30:
[...]

Je snapt het niet je hoeft niet naar Intel te gaan bij AMD kan je ook gewoon een moederbord nemen met een IGP (785G/880G chipset) dus dan hoef je alleen van moederbord te veranderen en bespaar je juist geld.
Ok bedankt dan denk ik dat dit hem wordt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 68,58€ 68,58
1MSI 785GM-E51€ 54,99€ 54,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 341,40

Nog enige opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSluis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 12:41
Hallo,

Ik volg het hier nu een paar maanden,omdat ik een nieuwe pc in elkaar wil zetten. De oude is van één hoog naar beneden gekomen met de verhuis. Dat was een quadcore 6600 die ik vooral voor video (Liquid Edition) en fotobewerking ( Lightroom), af en toe een simpel spelletje aka Railroad tycoon en de sims3 heb gebruikt.
Dat ging allemaal prima, zo ook up- en downloaden en tegelijkertijd surfen.

De onderstaande pc heb ik samengesteld door zoveel mogelijk "het beste" uit de voorgestelde systemen te halen.(Ook uit de gamecomputer draad)
De videokaart is een geval apart, daar heb ik eigenlijk de PNY Nvidia Quadro FX 580 (171,--) voor uitgezocht, maar kan hem hier op tweakers niet vinden.
De FX 1800 heeft wel de voorkeur van het montage programma (inmiddels Avid Media Composer) maar is flink duurder.(414)

Het moederbord is klaar voor de Phenom x6, en heeft een firewire aansluiting. De voeding is misschien wat veel? En het geheugen, ik kan niet vinden of dat werkt op dit moederbord. 8 gig omdat het montage programma minimaal 6 vraagt bij een I7 systeem. de geluidskaart omdat die Asio 2.0 compatible is, ook een eis van Media Composer

Graag op- of aanmerkingen op deze samenstelling.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Xonar DS€ 36,35€ 36,35
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 52,33€ 104,66
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 122,57€ 122,57
1Sharkoon Rebel 9 Economic€ 39,85€ 39,85
1PNY Nvidia Quadro FX 1800€ 414,10€ 414,10
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 46,80€ 46,80
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 69,30€ 138,60
1AMD Phenom II X6 1055T€ 178,30€ 178,30
1Asrock 870 EXTREME3€ 75,84€ 75,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.173,07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Omdat mijn huidige pc aan het overlijden is, ben ik genoodzaakt om iets nieuws aan te schaffen.
Het moet een systeem worden voor internet, office, af en toe wat nieuwe games en het streamen in het netwerk.

Uit de huidige pc komt:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8800GTX-T2D768E-HD€ 0,-€ 0,-
1Zalman ZM600-HP€ 88,06€ 88,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 140,39

En de nieuwe producten moeten worden

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F1 HD161GJ, 160GB€ 33,71€ 33,71
1LG GH24NS Zwart€ 21,99€ 21,99
1Sharkoon Rebel9 Aluminium€ 65,-€ 65,-
1Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2€ 28,83€ 28,83
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 35,83€ 71,66
1Asrock 870 EXTREME3€ 75,84€ 75,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 425,03

Mijn vraag is dan, is dit een goede configuratie? Trekt de voeding dit nog wel en kan de videokaart nog even mee of zal ik een nieuwe aan moeten schaffen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

pieterbas12 schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:47:
Budget is niet meer als 700 euro en moet een monitor bevatten. Goede setup of zijn er nog dingen die "verbeterd" kunnen worden? :)
Voeding zou je eventueel wat op kunnen besparen als je er geen videokaart in hoeft (deze setup trekt nog geen 200W) maar zo heb je wel nog wat ruimte voor uitbreiding. Verder heb je geen video-uitgang, bij intel zit de videochip nu in de CPU en het moederbord heeft alleen de uitgang, maar de i5 750 heeft geen videochip, dus daarmee krijg je geen beeld. Dus je kunt er een goedkoop kaartje in doen zoals een HD5450 of een CPU nemen met videochip maar dat zijn alleen de dualcores en daar ben ik niet weg van. Ze kosten veel voor weinig, vergeleken bij de i5 750. Met een losse videokaart kun je een P55-moederbord nemen i.p.v. de H55 want die video-uitgang heb je dan toch niet meer nodig.
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 17:55:
[...]

Ok bedankt dan denk ik dat dit hem wordt.

*tabelleke*

Nog enige opmerkingen?
Top! d:)b
Hier kan je alle typen geheugen vinden die sowieso wel ondersteund worden (maar als geheugen er niet opstaat wil dat dus niet zeggen dat het niet werkt, maar dat het niet getest is). Van quadro en de software die je noemt weet ik niet veel af maar ze komen qua chip overeen met de 9500GS en 9600GT, als je daarop zoekt zul je al wat meer resultaten vinden over de prestatieverschillen. De voeding zou eventueel wat minder kunnen inderdaad, als je daarop wilt besparen. Een kaart van het kaliber 9500GS verbruikt niets dus dan kom je nooit boven de 200-250W uit. Zijn de 2 HDD's trouwens voor in raid?
wielracer schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:24:
Omdat mijn huidige pc aan het overlijden is, ben ik genoodzaakt om iets nieuws aan te schaffen.
Het moet een systeem worden voor internet, office, af en toe wat nieuwe games en het streamen in het netwerk.

*tabelletjes*

Mijn vraag is dan, is dit een goede configuratie? Trekt de voeding dit nog wel en kan de videokaart nog even mee of zal ik een nieuwe aan moeten schaffen?

Alvast bedankt
Ja, de voeding trekt dat gemakkelijk. Waarvoor de F1 160GB? Voor die prijs heb je al bijna een F3 500GB. Verder: de 8800GTX kan qua prestaties nog wel mee als mid-range kaartje maar de 8800GTX's gaan er de laatste tijd heel erg veel van kapot. Niet dat je 100% kans hebt maar dat je het weet, mocht je na een tijd met je nieuwe pc alweer zoiets hebben van "wtf gebeurt er nu weer", dan zal dat het kunnen zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ja, waarom een oude chipset en een losse voeding?
pieterbas12 schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:47:
Gaat niet werken daar die processor geen onboard video ondersteunt. Je moet dus of een los videokaartje nemen (maar dan is een H55 bord zonde) of terug naar AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
bwerg schreef op maandag 27 september 2010 @ 00:18:
[...]

Ja, de voeding trekt dat gemakkelijk. Waarvoor de F1 160GB? Voor die prijs heb je al bijna een F3 500GB. Verder: de 8800GTX kan qua prestaties nog wel mee als mid-range kaartje maar de 8800GTX's gaan er de laatste tijd heel erg veel van kapot. Niet dat je 100% kans hebt maar dat je het weet, mocht je na een tijd met je nieuwe pc alweer zoiets hebben van "wtf gebeurt er nu weer", dan zal dat het kunnen zijn. :P
Die 160 Gb is als C schijf. Ik wil graag windows en de rest gescheiden houden van elkaar.
Of kan ik beter die 1TB Spinpoint die ik al heb in partities opdelen?

Maar bedankt voor het advies. Dan ga ik straks het systeem bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSluis
  • Laatst online: 19-05 12:41
bwerg schreef op maandag 27 september 2010 @ 00:18:
[...]

Hier kan je alle typen geheugen vinden die sowieso wel ondersteund worden (maar als geheugen er niet opstaat wil dat dus niet zeggen dat het niet werkt, maar dat het niet getest is). Van quadro en de software die je noemt weet ik niet veel af maar ze komen qua chip overeen met de 9500GS en 9600GT, als je daarop zoekt zul je al wat meer resultaten vinden over de prestatieverschillen. De voeding zou eventueel wat minder kunnen inderdaad, als je daarop wilt besparen. Een kaart van het kaliber 9500GS verbruikt niets dus dan kom je nooit boven de 200-250W uit. Zijn de 2 HDD's trouwens voor in raid?
Nee, die twee schijven zijn niet voor een raid opstelling, maar een schijf apart voor renderen en decoderen levert snelheid op. Ik maak de eerste multiboot, zodat het montageprogramma "schoon"op zijn partitie blijft.

V.w.b. die GS en GT videokaarten ga ik eens zoeken naar wat tests, ik heb gelezen dat sommige gebruikers van Media Composer de drivers hebben aangepast zodat het programma denkt dat het FX kaarten zijn. (Wellicht broodje aap, dat weet ik niet)
De Quadro FX 1800, pas vanaf deze kaart word de GPU gebruikt om o.a. effecten te renderen. De software controleert dus welke videokaart er in het systeem zit. Vandaar de "voorkeur" voor de FX serie.

Geheugentabel is handig, die heb ik zelf niet kunnen vinden. Dank je voor je input zover.

[ Voor 7% gewijzigd door DeSluis op 27-09-2010 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jup99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08 14:31
Ik heb een aantal reviews en fora doorgelezen en kom vervolgens uit op onderstaand systeem.

Het systeem gaat gebruikt worden voor HD video bewerking met Pinnacle Studio 14, ik ben vooralsnog niet van plan het systeem voor games te gaan gebruiken.

Ik heb nog twijfels over het moederbord en de behuizing.
(het liefst wil ik een zo klein mogelijke behuizing i.v.m beperkte ruimte in kamer, graag advies voor een kleinere kast die met deze componenten ook goed zou werken)

Ik verneem graag jullie reactie/advies op dit systeem en eventuele verbeter punten.

Budget is 650 euro
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 61,-€ 61,-
1Cooler Master Elite 370€ 30,94€ 30,94
1Scythe S-FLEX SFF21G, 120mm€ 12,50€ 12,50
1LG BH10LS30 Zwart€ 93,-€ 93,-
1Scythe Stronger 500W Plug-in Power Supply€ 59,90€ 59,90
1GeIL GVP34GB1333C9DC€ 73,63€ 73,63
1AMD Phenom II X4 965€ 148,88€ 148,88
1Asus M4A785TD-V EVO€ 73,92€ 73,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 586,26

[ Voor 59% gewijzigd door jup99 op 28-09-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Omdat mijn huidige systeempje echt niks meer is (Athlon 2600) wil ik wat nieuws aanschaffen. Ik ben niet echt een zware gebruiker, het is bedoelt voor wat internetten, torrents etc downloaden, films kijken, muziek luisteren etc. Niks spannends. Ik heb een lijstje opgesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred€ 52,90€ 52,90
1AMD Athlon II X2 245e€ 62,69€ 62,69
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 68,26€ 68,26
1MSI 785GM-E51€ 54,74€ 54,74
1Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI€ 38,12€ 38,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 276,71

Ik vraag me af of de X2 245 een beetje een goede keuze is. Of is er wellicht iets beters rond die prijs en 'energiezuinigheid'. Ik heb nog wat schijfjes en een voeding (Tagan 380) op de plank liggen. Ik heb een losse grafische kaart gekozen omdat ik baal dat er van m'n geheugen wordt afgesnoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Noork schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:33:
Omdat mijn huidige systeempje echt niks meer is (Athlon 2600) wil ik wat nieuws aanschaffen. Ik ben niet echt een zware gebruiker, het is bedoelt voor wat internetten, torrents etc downloaden, films kijken, muziek luisteren etc. Niks spannends. Ik heb een lijstje opgesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 245e€ 62,69€ 62,69
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 68,26€ 68,26
1MSI 785GM-E51€ 54,74€ 54,74
1Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI€ 38,12€ 38,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 276,71

Ik vraag me af of de X2 245 een beetje een goede keuze is. Of is er wellicht iets beters rond die prijs en 'energiezuinigheid'. Ik heb nog wat schijfjes en een voeding (Tagan 380) op de plank liggen. Ik heb een losse grafische kaart gekozen omdat ik baal dat er van m'n geheugen wordt afgesnoept.
Zo'n antec 300 is natuurlijk een leuk dingetje, maar het scheelt wel 20-30 euro om gewoon een goedkoop dingetje te halen a la cm elite 334 o.i.d..

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

wielracer schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:24:
[...]

Alvast bedankt
Als je die Kingston werkgeheugen in één pakketje koopt bespaar je 2 Euro toch?
Check de prijslijst boven die van jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Reiniertjuhhh schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:36:
[...]

Zo'n antec 300 is natuurlijk een leuk dingetje, maar het scheelt wel 20-30 euro om gewoon een goedkoop dingetje te halen a la cm elite 334 o.i.d..
Zat ik ook nog aan te denken, maar ben een beetje bezorgd voor resonantie. Wordt nu gek van m'n huidige el cheapo kast. Dus wil het direct goed doen.

Verwijderd

In de BBG's staat steeds dat ze voor de goedkoopste aanbieder gaan mbt een 4GB geheugen kit (2x2GB), de Corsair XMS3 TW3X4G1333C9 blijken goedkoper... Nu scheelt het dan niet meer zoveel (zijn weer duurder geworden?), maar toch... Is er een reden dat die Corsair niet gekozen wordt in BBG's?

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nee, enige reden was dat die op het moment van schrijven wel duurder geweest zullen zijn dan nu. Maar tussen de verschillende merken geheugen met dezelfde specificaties zit eigenlijk geen merkbaar verschil, vandaar het advies gewoon de goedkoopste te nemen.

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw systeem omdat mijn huidige al een hele tijd achter de feiten aanloopt en ik heb binnenkort ook weer wat extra bestedingsruimte.Ik heb veel info uit deze topic gehaald en veel rondgekeken, uiteindelijk ben ik uitgekomen op het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 51,60€ 51,60
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,-€ 17,-
1Seasonic M12II 520W€ 79,-€ 79,-
1Corsair XMS3 DHX TW3X4G1600C9DHX€ 76,83€ 76,83
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 126,-€ 126,-
1Asrock 870 EXTREME3€ 78,90€ 78,90
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 130,99€ 130,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 592,81

Ik ben niet op zoek naar randapparatuur zoals een monitor, tobo en muis, mijn huidige voldoen (voorlopig) nog aan mijn wensen, maar ik heb toch wat vragen m.b.t. bovenstaande systeem.

1. Is het de moeite om een 6Gbps HDD aan te schaffen? Deze WD is bijvoorbeeld 25 euro duurder voor dezelfde opslagcapaciteit maar met een SATA-600 aansluting. Het moederbord ondersteunt dit ook.

2. Is de voeding oké? Ik heb eerlijk gezegd geen flauw benul hoe ik zou moeten bereken wat voor voeding ik nodig heb bij deze onderdelen, en ik heb eigenlijk gewoon de populairste uit de Pricewatch genomen. Is 520W overkill voor dit systeem?

3. In mijn lijstje heb ik Corsair geheugen met DDR3-1600, deze is maar 9 euro duurder dan hetzelfde model met DDR3-1333. Is dit de moeite waard of is het weggegooid geld?

4. Heb ik de Scythe koeling echt nodig? Ik heb geen korte termijn plannen om te overklokken, dus als de stock koeler genoeg is kan ik hier ook mee wachten.

Verdere op of aanmerkingen zijn welkom, het is de eerste keer voor mij dat ik vanuit losse onderdelen een nieuw systeem bouw. Ik wil er vooral mee gamen, niet alles hoeft op ultra settings maar ik wil natuurlijk wel dat (bijvoorbeeld) Civ V of SC2 er een beetje netjes uitzien :).

Alvast bedankt voor alle hulp :).

• blaata
  • Laatst online: 05-03-2011
Hee Tweakers

Mijn PC is helaas net overleden en het is wel weer tijd voor een nieuwe,
ik heb 500-600 euro te besteden en alle randapparatuur heb ik al. Ik heb eigenlijk precies dezelfde wensen als Grapefruit hierboven!
De door hem samengestelde PC lijkt me ook goed, maar ik heb nog een paar vragen.

Is deze Samenstelling stil? ( Er zijn complete actiegroepen tegen mijn oude pc opgestart)

Zou een onervaren persoon dit zelf in elkaar kunnen zetten?

Is deze samenstelling veel beter dan bijvoorbeeld: pricewatch: Acer Aspire X3300 (PT.SBXE2.042) ?
Deze heeft natuurlijk het voordeel dat je niks hoeft te doen enzo.
Iig dat was het wel zon beetje! Alvast bedankt voor jullie hulp!

Grt Arent

• Sjorsdew
  • Laatst online: 16-08-2022
Dit is het systeem wat ik tot nu heb samengesteld voor mijn vriendin.
Alleen qua videokaart ben ik er nog niet helemaal uit...

Ze wil een beetje kunnen gamen maar vooral multi tasken DVD kijken/downloaden

de kaart moet ongeveer 70 a 80 euro gaan kosten...

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,60€ 16,60
1AMD Athlon II X4 640€ 91,92€ 91,92
1Corsair CX400W€ 42,34€ 42,34
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 74,90€ 74,90
1Club3D HD4670€ 63,-€ 63,-
1Asrock 870 EXTREME3€ 78,90€ 78,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 472,16

Als ik nog meer kan verbeteren aan dit systeem hoor ik het natuurlijk graag:)

Alvast bedankt!

• Sjorsdew
Het moet qua prijs-kwaliteitsverhouding gewoon de beste videokaart zijn voor +/- 70 euro.
Zware games gaat ze sowieso niet spelen!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een HD4670 lijkt mij sowieso al meer dan genoeg, kan elke game sowieso wel op gemiddelde instellingen aan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn huidige pc is onderhand rijp voor de sloop, dus het wordt maar eens tijd voor een nieuwe. Ik heb totaal geen ervaring met het zelf in elkaar zetten van een computer, maar ja, je moet toch ergens beginnen.

Het belangrijkste punt is dat ik er linux op wil draaien, dus daar moeten alle onderdelen wel braaf mee kunnen spelen. Ik heb geen hoge eisen (office, browsen, video's kijken etc.), behalve dat hij lichte games moet kunnen draaien. Starcraft 2 onder wine op bescheiden settings zou bijv. toch wel moeten kunnen. Budget is 300-400 euro, maar hoe lager hoe beter. Alle randapparatuur heb ik al.

Na een beetje rondkijken heb ik wat onderdelen uitgezocht, alleen kom ik er wat betreft de videokaart niet uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 35,20€ 35,20
1AOpen ES45H€ 39,17€ 39,17
1AMD Athlon II X3 445€ 68,-€ 68,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 65,99€ 65,99
1Asrock M3A785GM-LE/128M€ 58,-€ 58,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 282,96

Vraagjes:

1. Wat voor videokaart van nvidia van rond de 70 euro raden jullie aan? Is een externe videokaart überhaupt een goed idee op dit budget? (de keuze voor nvidia is omdat de linuxdrivers voor nvidia een stuk beter zijn dan die voor ati)
2. Is de voeding sterk genoeg voor een systeem met een externe videokaart?
3. Werkt alles een beetje goed samen, en komen de specificaties een beetje overeen? (ik heb weinig tot geen ervaring hiermee, dus weet niet of ik ergens een veel te sterk of zwak onderdeel heb gekozen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-07 21:02
Een tijdje terug werd onderstaande setup me aangeraden alleen dan met Corsair CX400W vanwege de upgrade mogelijkheden. Heb nog niks gekocht maar nog een beetje zitten rondneuzen, dat hele 3D gaming lijkt me wel wat op de PC, omdat het niet zo super duur is allemaal. Zou onderstaande setup (afgezien van de 120hz monitor die er mist) hier aan voldoen? Of moet het perse een Nvidia videokaart zijn voor het 3d gamen van Nvidia (lijkt me wel) en zo ja welke is aan te raden? Budget (incl scherm) mag dan best richting de 800.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
PascalvE schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:07:
Een tijdje terug werd onderstaande setup me aangeraden alleen dan met Corsair CX400W vanwege de upgrade mogelijkheden. Heb nog niks gekocht maar nog een beetje zitten rondneuzen, dat hele 3D gaming lijkt me wel wat op de PC, omdat het niet zo super duur is allemaal. Zou onderstaande setup (afgezien van de 120hz monitor die er mist) hier aan voldoen? Of moet het perse een Nvidia videokaart zijn voor het 3d gamen van Nvidia (lijkt me wel) en zo ja welke is aan te raden? Budget (incl scherm) mag dan best richting de 800.
Ten eerste is die PC niet geschikt voor 3D gaming, ten tweede ga je het niet redden met een CX400 want je hebt minimaal twee GTX460's nodig en dus meteen ook een geschikt moederbord en processor en ten derde, die losse videokaart die er nu in zit, is niet veel beter dan de onboard die op het moederbord zit. Voor 3D gaming heb je inderdaad een Nvidia oplossing nodig maar dat ga je niet redden met 800 euro. Of je hebt een verkeerd beeld van wat 3D gaming is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Voor 3D Vision heb je genoeg aan één videokaart, twee kan natuurlijk ook maar is helemaal niet beslist nodig. Dat is alleen maar 3D Vision Surround nodig, maar dan heb je gelijk ook drie beeldschermen nodig.

Maar het valt idd niet echt binnen het budget, ook is het nog niet echt 3D natuurlijk en genoeg mensen krijgen ook nog eens hoofdpijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Hoofdpijn is persoonlijk en heeft niets met het concept 3D nodig en ik doelde inderdaad op Vision Surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-07 21:02
Ik heb het inderdaad over 3D vision, waar een NVIDIA 8000 serie kaart al genoeg voor zou moeten zijn. Dus alleen een degelijke nividia kaart + 120hz scherm + dat pakketje van nvidia zou voldoende moeten zijn toch?

Kan dat binnen 800 euro? En lever ik bij Nvidia niet te veel in qua grafische kaart tov een ATI?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaata
Beste Tweakers ,
Ik heb na mijn eerdere post zelf geprobeerd een computer samen te stellen. Het budget is ongeveer 500-600 euro, exclusief alle randapparatuur want die heb ik al. Mijn doel is een computer samen te stellen waar ik redelijk nieuwe games op normale resolutie kan spelen en gewone taken zoals films kijken en tekstverwerken zonder enige moeite kan doen. Verder zou het leuk zijn als de computer een beetje stil is, maar gezien mijn budget wordt dat denk ik moeilijk. iig ik kwam op het volgende systeem, wat vinden jullie hiervan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 65,10€ 65,10
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 99,90€ 99,90
1MSI 870A-G54€ 75,97€ 75,97
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 127,81€ 127,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 477,32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:17
*verplaatst naar game bbg*

[ Voor 100% gewijzigd door Hopjesvla79 op 08-10-2010 10:07 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
PascalvE schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:19:
Ik heb het inderdaad over 3D vision, waar een NVIDIA 8000 serie kaart al genoeg voor zou moeten zijn. Dus alleen een degelijke nividia kaart + 120hz scherm + dat pakketje van nvidia zou voldoende moeten zijn toch?
Je zou ook een GTS450 kunnen pakken maar let wel op dat je een goede 500W voeding neemt.

http://www.guru3d.com/art...-gts-450-review-roundup/1
Kan dat binnen 800 euro? En lever ik bij Nvidia niet te veel in qua grafische kaart tov een ATI?

Alvast bedankt
Nee, zijn twee verschillende soorten kaarten met verschillende features dus kan je niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsdew
Hallo Dit is tot nu toe het systeem wat ik voor mijn vriendin hebt samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 640€ 91,-€ 91,-
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 74,90€ 74,90
1XFX HD 4670 1GB DDR2 (HD-467X-ZDF2)€ 57,87€ 57,87
1Asrock 870 EXTREME3€ 75,47€ 75,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 462,68

Ze moet er een beetje mee kunnen gamen, multi-tasken, Dvd downloaden & kijken...

Ik twijfel nog een beetje over de kast.. kan deze misschien goedkoper? Het moet wel een degelijke kast zijn, dus ik wil ook weer niet bezuinigen op de behuizing.

Als er nog meer dingen zijn die anders kunnen (zoals bv de videokaart).. roept u maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^ Overdreven moederbord voor jouw doeleinden :P

PSU kan ook veel lichter, bijvoorbeeld de Be Quiet L7 350w.

Kast kan ook een stuk goedkoper.

#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Asgard€ 33,-€ 33,-
1XFX HD 4670 1GB DDR2 (HD-467X-ZDF2)€ 57,87€ 57,87
1Asrock 880GMH-USB3€ 64,21€ 64,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 416,88

Zoiets?

Edit: Welke games gaat ze spelen? En nog belangrijker: Op welke resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsdew
ziet er goed uit!
Ze gaat trouwens geen zware games spelen en al helemaal niet op hoge resoluties :)
Dank je!

[ Voor 60% gewijzigd door Sjorsdew op 04-10-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaata
Beste tweakers
Ik heb laatst een systeem samen gesteld, en mede door andere post heb ik hem een beetje veranderd
Ik wil er een tijde mee door en de nieuwere games op een redelijk niveau spelen,bijvoorbeeld need for speed en gta 4 ofzo. , Is de ssd schijf een beetje overbodig?

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB€ 60,21€ 60,21
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 99,90€ 99,90
1MSI 870A-G54€ 75,37€ 75,37
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 126,29€ 126,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 552,01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Die SSD gaat echt niet veel toevoegen als je alleen maar gamed.. Kijk liever naar een zwaarder GPU en een wat betere voeding.

ook adviseer ik je de 1TB versie van die HDD te nemen.

Verder is het een mooi systeem :)

Edit: je CPU is niet verkrijgbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 04-10-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:41:

Edit: je CPU is niet verkrijgbaar.
Is die wel, maar hij past niet op het mobo.
Sjorsdew schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:56:
Als er nog meer dingen zijn die anders kunnen (zoals bv de videokaart).. roept u maar ;)
Geen HD4670 met DDR2 nemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

-The_Mask- schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:52:
[...]

Is die wel, maar hij past niet op het mobo.
Dan zal ik het zo verwoorden:

Je CPU is niet verkrijgbaar bij een fatsoenlijke en goede webshop.

Zijn CPU zal toch echt gaan passen :+ AM3 bord, AM3 CPU...
Of het gaat werken is een ander verhaal 8).. Het CPU staat niet in de support list namenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaata
Bedankt voor jullie reacties!

Over de ssd, tja ik weet dat het bij games niet veel zal helpen, maar ik heb het idee dat de hele pc wel veel soepeler draait, aangezien ik hem ook veel gebruik voor tekstverwerken en browsen lijkt me dat heel handig. De opslagruimte van 500 gb is voor mij meer dan voldoende, ik ben niet zo'n data farmer. iig met jullie tips ziet mijn systeem er nu zo uit, ben ik echt te eigenwijs? of is dit nog te pruimen ? :P

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB€ 60,21€ 60,21
1Asus M4A87TD€ 73,43€ 73,43
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 126,29€ 126,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 541,17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wait what?

Phenom II cpu's waren toch alleen AM3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
D4NG3R NL schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:36:
[...]

Wait what?

Phenom II cpu's waren toch alleen AM3?
Helaas, die exacte fout heb ik nou ook gemaakt toen ik mijn X4 940 kocht (AM2+ dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bora
  • Laatst online: 05-02 22:38
Heb ook een systeempje samengesteld. Ben voornamelijk ingesteld op snelheid en af en toe een game spelen. Monitor heb ik nog. Is dit een beetje een redelijk systeem en gaat dit allemaal samenwerken. Ben ik verder nog wat vergeten want dit is de eerste keer dat ik zelf een pc inelkaar ga zetten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sweex LW312 Wireless-N PCI Adapter€ 18,32€ 18,32
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,36€ 77,36
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB€ 94,78€ 94,78
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 125,70€ 125,70
1Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI€ 35,94€ 35,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 581,77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als je voornamelijk ingesteld bent op snelheid, moet je niet aankakken met sweex :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
D4NG3R NL schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:31:
Als je voornamelijk ingesteld bent op snelheid, moet je niet aankakken met sweex :+ .
Waarom? Er zit waarschijnlijk een Realtek chipset op en die is gewoon snel (ik neem aan dat je doelt op de draadloze netwerkkaart?).
bora schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:26:
Heb ook een systeempje samengesteld. Ben voornamelijk ingesteld op snelheid en af en toe een game spelen. Monitor heb ik nog. Is dit een beetje een redelijk systeem en gaat dit allemaal samenwerken. Ben ik verder nog wat vergeten want dit is de eerste keer dat ik zelf een pc inelkaar ga zetten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sweex LW312 Wireless-N PCI Adapter€ 18,32€ 18,32
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,36€ 77,36
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB€ 94,78€ 94,78
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 125,70€ 125,70
1Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI€ 35,94€ 35,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 581,77
Ziet er op zich prima uit maar wat bedoel je met "snelheid"? Je gaat er geen spelletjes op spelen, neem ik aan, met die videokaart? Je zou die Phenom kunnen vervangen door een Athlon en een wat goedkopere kast kunnen nemen, dan kun je een snellere SSD nemen. DVD-brander niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik doelde op die netwerkkaart ja. Ik heb deze twee allebei in huis gehad:
pricewatch: Sweex LW312 Wireless-N PCI Adapter

En deze:
pricewatch: Conceptronic C300Ri

Ze zijna qua prijs gelijk. Maar met de sweex haalde ik op 10m afstand nog geen 44Mb/s. Met de Conceptronic haalde ik toch al gauw 74Mb/s...

Sweex voedingen zijn allemaal van zeer magere kwaliteit (Adverteren bijv 500w, maar leveren nog geen 350w)
Sweex routers doen hetzelfde als hun draadloze "meuk" ze halen in verhouding tot anderen gewoon veel minder snelheid.

Heb jaren ervaring met Sweex, en eigenlijk geneen is echt goed te noemen.. Alleen hun klantenservice geef ik een 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bora
  • Laatst online: 05-02 22:38
chim0 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 06:13:
[...]

Waarom? Er zit waarschijnlijk een Realtek chipset op en die is gewoon snel (ik neem aan dat je doelt op de draadloze netwerkkaart?).

[...]

Ziet er op zich prima uit maar wat bedoel je met "snelheid"? Je gaat er geen spelletjes op spelen, neem ik aan, met die videokaart? Je zou die Phenom kunnen vervangen door een Athlon en een wat goedkopere kast kunnen nemen, dan kun je een snellere SSD nemen. DVD-brander niet nodig?
Alleen wat lichte spellen op dit moment maar wanneer mijn oudste zoon wat ouder wordt wil ik alvast voorbereid zijn wanneer deze gaat gamen (duurt nog wel even) en dan alleen een videokaart te hoeven vervangen.

Deze kast heb ik genomen omdat ik hem heel mooi vind en hij ook al een bracket heeft voor een SSD en deze er dus niet meer los bij hoef te kopen.

DVD brander moet er inderdaad nog bij.

Op welke SSD doel je dan de OZC vertex of de Intel?
Als de Sweex pci adaptor echt brak is wat zijn naast de conceptronic dan nog meer goede Wireless PCI adaptoren.

[ Voor 7% gewijzigd door bora op 05-10-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik zit heel erg te twijfelen tussen een notebook en een desktop.
Notebook zal zo'n 80% van zijn tijd op een standaard/hub komen te staan met daaraan de een externe HDD en toetsenbord/muis. Als notebook had ik deze op het oog: HP ProBook 4520s (WT123EA)
Hier hoeft dan alleen nog een nieuw toetsenbord/muis bij.

Ook heb ik een systeem samengesteld, echter kom ik al iets over het budget uit aangezien er nog een moederbord en wireless netwerkkaart bij moet:
#ProductPrijsSubtotaal
1HKC 4670GD€ 40,31€ 40,31
1Philips 191EL2SB/00€ 120,50€ 120,50
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,24€ 84,24
1Logitech Speakersysteem Z320€ 35,-€ 35,-
1Logitech Cordless Desktop LX710 Laser€ 39,99€ 39,99
1Intel Core i5 760€ 172,40€ 172,40
1Intel Postville SSDSA2MP040G2K5 40GB€ 86,60€ 86,60
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 96,94€ 96,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 692,58

SSD om W7 en programma's op te draaien, de HHD (die ik nu als extern gebruik) ter opslag. Snelkoppelingen in 'Mijn Documenten'. ;)

De prijs loopt nu wel aardig op... eigenlijk al tegen het budget en er moet nog een moederbord bij.
Welk moederbord raden jullie aan? Budget ligt zo rond de 750,-
Het systeem zal zakelijk gebruikt worden, veel Office (Excel en Outlook), FF, sporadisch AutoCad en PaintNet. TV wordt er niet opgekeken, vrije tijd wordt besteed met het cooken van een PDA rom. ;)
Wel wil ik geheugenkaarten voorin kunnen steken.

[ Voor 85% gewijzigd door Mini Poeper op 05-10-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Laatst online: 14-08 18:44
Mini Poeper schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:14:
Notebook zal zo'n 80% van zijn tijd op een standaard/hub komen te staan met daaraan de een externe HDD en toetsenbord/muis. Als notebook had ik deze op het oog: HP ProBook 4520s (WT123EA)

Ook heb ik een systeem samengesteld, echter kom ik al iets over het budget uit aangezien er nog een moederbord en wireless netwerkkaart bij moet:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 692,58

SSD om W7 en programma's op te draaien, de HHD (die ik nu als extern gebruik) ter opslag. Snelkoppelingen in 'Mijn Documenten'. ;)

De prijs loopt nu wel aardig op... eigenlijk al tegen het budget en er moet nog een moederbord bij.
Het systeem zal zakelijk gebruikt worden, veel Office (Excel en Outlook), FF, sporadisch AutoCad en PaintNet. TV wordt er niet opgekeken, vrije tijd wordt besteed met het cooken van een PDA rom. ;)
Denk dat je zelfs nog wat hoger gaat moeten gaan, want je hebt zelfs nog geen voeding.
Vereist autoCAD ook geen aparte grafische kaart?

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Als notebook vind ik dit ook een kanshebber: Asus K52F-SX051V

Tja, wat betreft AutoCad; ik maak daar zo weinig gebruik van...
Kan ik dan beter een iets zwakkere CPU nemen en een betere GPU.
Edit; ik zag dat ik nog helemaal geen GPU had geselecteerd...

Kan ik beter een een i3 of een Core 2 Quad selecteren?
Intel Core i3 540 ligt op 100,-

[ Voor 20% gewijzigd door Mini Poeper op 05-10-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 692,58

Moet je echt een originele kopie van Windows hebben? Dat scheelt natuurlijk ook veel geld.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-08 21:57

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 692,58

He, wat opmerkingen:
Geheugen, waarom 3 chips? Je moederbord zal dual channel worden aangezien je een 1156 processor hebt. Dus of 2x2GB, of 4x2GB doen.

Denk je dat 40GB voldoende is voor je windows 7+programas? Ikzelf ben voor de OCZ vertex 2 60GB 2.5inch gegaan voor 120 Euro.

Qua moederbord is de Gigabyte UD2 een goede no-nonsense bord, kost ongveeer 85 Euro.
Maar wat verwacht precies van de (ontbrekende) videokaart? Die zul je dan op het moederbord moeten hebben als IGP, dat heeft die UD2 dus niet. Anders een losse kaart kopen voor een paar tientjes.

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 118,30€ 118,30
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 64,99€ 64,99
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 85,67€ 85,67
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 778,-

[ Voor 27% gewijzigd door mbr01 op 05-10-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Reiniertjuhhh schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:11:
Moet je echt een originele kopie van Windows hebben? Dat scheelt natuurlijk ook veel geld.
Nee, niet perse maar zag geen goedkopere W7 edities liggen.
Moet wel origineel zijn aangezien het een zakelijke PC wordt.
mbr01 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:51:
He, wat opmerkingen:
Geheugen, waarom 3 chips? Je moederbord zal dual channel worden aangezien je een 1156 processor hebt. Dus of 2x2GB, of 4x2GB doen.
Eerst 4GB, upgrade naar 8GB kan altijd nog. ;)
Denk je dat 40GB voldoende is voor je windows 7+programas? Ikzelf ben voor de OCZ vertex 2 60GB 2.5inch gegaan voor 120 Euro.
Mij lijkt 40GB genoeg voor alleen OS en progs. :/
Op huidig systeem staan OS en progs op een 15GB partitie ne het kan nèt (XP, Office 2007, AutoCad, PaintNet, Adobe Flash, IE8, FF, .NET)
Qua moederbord is de Gigabyte UD2 een goede no-nonsense bord, kost ongveeer 85 Euro.
Maar wat verwacht precies van de (ontbrekende) videokaart? Die zul je dan op het moederbord moeten hebben als IGP, dat heeft die UD2 dus niet. Anders een losse kaart kopen voor een paar tientjes.
Ik ben een n00b, laten we dat voorop stellen. Ik weet (globaal) wat een GPU doet, maar verder heb ik er geen kaas van gegeten.

Dank voor jullie antwoorden!

Intel Core i3 540 ligt op 100,-

Lijst aangepast
#ProductPrijsSubtotaal
1Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N€ 37,-€ 37,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 83,87€ 83,87
1Intel Core i3 540€ 105,-€ 105,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 64,50€ 64,50
1Gigabyte GA-H55M-USB3€ 91,93€ 91,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 720,70

[ Voor 62% gewijzigd door Mini Poeper op 06-10-2010 17:15 . Reden: Lijst aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08 07:34
Hallo,

Ik wil toch weer graag een desktop om ( online ) te gamen ( CoD reeks ) / surfen / downloaden.
Het gaat dus puur om bang-for-buck v.w.b gamen en FPS in game.
Ik doe GEEN foto- & videobewerking of unrarren ofzo.
Toestenbord & muis en speakers heb ik nog liggen. Heb ook nog een PCI wifi kaart.

Besturingssysteem heb ik ;)

Ik dacht aan het volgende ;

CPU ; AMD Athlon II X4 640 € 95,70
MOBO ; Asrock 880GMH-USB3 € 68,40
GPU ; Sapphire HD5770 1024MB GDDR5 PCI-E € 124,70
PSU ; be quiet! Pure Power L7 530W € 60,30
KAST ; Cooler Master Elite 370 € 37,89
MEM ; Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G 4 GB DDR3 € 66,50
HD ; Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 55,--
DRIVE ; Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 19,95

+

TFT ; Acer V243HQAbd 23,6" Full-HD € 178,--

Ik kom dan op +/- € 706,44 incl. verzenden !

Shoot kan het scherper ? Voor een paar euro meer sneller ?

[ Voor 32% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 07-10-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 50,50€ 50,50
1LG W2343T-PF€ 139,-€ 139,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 15,-€ 15,-
1Creative Inspire T3130€ 36,-€ 36,-
1Logitech Media Keyboard 600 (Qwerty)€ 16,80€ 16,80
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 29,95€ 29,95
1AMD Athlon II X4 640€ 89,48€ 89,48
1Corsair CX400W€ 47,54€ 47,54
1MSI 870A-G54€ 77,89€ 77,89
1XFX HD 5770 1024 MB DDR5 DisplayPort XXX (HD-577A-ZNDA)€ 136,80€ 136,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 819,46

Zo, dit is denk ik mijn definitieve lijstje, is al paar keer voorbij gekomen, maar heb nu XFX Radeon HD 5770 1GB XXX als videokaart genomen ipv Nvidia GTX460 1GB, scheelt toch een flinke hap uit budget en denk dat ik er nog wel een flinke tijd mee vooruit kan gezien mijn interesses. Gamen zal wel minder worden bij mij en HD films zullen niet zwaarder worden, dus ik zit wel goed :) .

Maar kan iemand het nog even bekijken en zeggen of alles past (ook in de kast haha) en gaat functioneren? Salland is verder goede winkel toch?

Thanks!

Oja, wat assemblage betreft; in hoeverre wijst het zich vanzelf? Heb geen zin om 50 euro aan assemblage uit te geven en lijkt me ook niet nodig denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

WiLLoW_TieN schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:46:
Hallo,

Ik wil toch weer graag een desktop om ( online ) te gamen ( CoD reeks ) / surfen / downloaden.
Het gaat dus puur om bang-for-buck v.w.b gamen en FPS in game.
Ik doe GEEN foto- & videobewerking of unrarren ofzo.
Toestenbord & muis en speakers heb ik nog liggen. Heb ook nog een PCI wifi kaart.

Besturingssysteem heb ik ;)

Ik dacht aan het volgende ;

GPU ; Sapphire HD5770 1024MB GDDR5 PCI-E € 124,70
PSU ; be quiet! Pure Power L7 530W € 60,30

+

Ik kom dan op +/- € 706,44 incl. verzenden !

Shoot kan het scherper ? Voor een paar euro meer sneller ?
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 50,50€ 50,50
1Acer V243HQAbd€ 169,-€ 169,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 15,-€ 15,-
1Cooler Master Elite 370€ 30,94€ 30,94
1AMD Athlon II X4 640€ 89,48€ 89,48
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 46,80€ 46,80
1Asrock 880GMH-USB3€ 64,90€ 64,90
1Sparkle SXX460768D5-NM€ 144,20€ 144,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 675,32

Lichtere PSU, Zwaardere GPU.

~707 euro Incl. verzendkosten.
~712 euro Incl. verzendkosten als je het bij 3 fatsoenlijke webshops koopt (Geen Max ICT dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mini Poeper schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 01:52:
[...]
Core 2 Quad is oud dus zou ik sowieso niet doen maar als je echt denk dat je vier kernen nodig gaat hebben, kan je ook een AMD Athlon II quadcore overwegen.
Lijst aangepast
Ziet er op zich prima uit, alleen zou ik een andere kast en voeding (vooral dat laatste) nemen want die je nu hebt is van beroerede kwaliteit.

http://tweakers.net/price...bbl-BAmanNRPl-PpzLwNGj_aw
Ziet er goed uit alleen zou je een ander moederbord kunnen nemen want onboard video heb je niet nodig.

Edit: En een andere voeding, Corsair CX400 zou genoeg moeten zijn en is van betere kwaliteit.
Voor een paar euro meer sneller ?
Sneller kan altijd maar wat is een paar euro? Het hangt ook van je eisen af waarmee je wilt gamen en dan bedoel ik instellingen en het aantal frames.

[ Voor 26% gewijzigd door chim0 op 07-10-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Is die € 25,-- meer echt gerechtvaardigd om een GTX460 768 MB te nemen i.p.v een HD5770 1 GB :?

Verder voor die +/- € 10,-- verschil hou ik liever de 530 watt be quiet erin.

Heb liever een paar Ampere extra voor evt. uitbreidingen zoals extra HD's / CF ( op andere mobo ) / enz enz

[ Voor 30% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 07-10-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:23:
Is die € 25,-- meer echt gerechtvaardigd om een GTX460 768 MB te nemen i.p.v een HD5770 1 GB :?
Tja, dat is aan jou. Het is een andere kaart met andere features maar hij is wel sneller. Lees wat reviews en benchmarks zou ik zeggen.
Verder voor die +/- € 10,-- verschil hou ik liever de 530 watt be quiet erin.

Heb liever een paar Ampere extra voor evt. uitbreidingen zoals extra HD's / CF ( op andere mobo ) / enz enz
Mja, CFX moet je nu of nooit doen anders is het straks weer verouderd en zijn er nieuwere en snellere kaarten voor dezelfde prijs. Maar als je er zeker van bent dat je het nu al wil, zou ik nu alvast een geschikt moederbord nemen want anders wordt het straks een prijzige upgrade die weinig prestatiewinst zal geven omdat er alweer iets nieuwers en snellers uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Poging 2 ;

GPU ; MSI Cyclone N460GTX Cyclone 768D5/OC € 151,20
PSU ; be quiet! Pure Power L7 430W € 46,80

+

Ik kom dan op +/- € 719,44 incl. verzenden !

Trekt die voeding die GTX460 wel... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Welke webshop bestel je eigenlijk? Is een stuk makkelijker voor mij :X .

Ja, op de 350w versie kun je hem ook nog wel zetten. Maar ik neem aan dat je ruimte wilt houden voor overkloks of eventueel een zwaardere Vidkaart in de toekomst?

[ Voor 53% gewijzigd door D4NG3R op 07-10-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
chim0 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:03:
Core 2 Quad is oud dus zou ik sowieso niet doen maar als je echt denk dat je vier kernen nodig gaat hebben, kan je ook een AMD Athlon II quadcore overwegen.
Weet ik niet... is meer als je aan het multitasken bent toch?
Tja, verwacht veel Excel bestanden tegelijk open te hebben. Daarnaast altijd Outlook en internet.
Ziet er op zich prima uit, alleen zou ik een andere kast en voeding (vooral dat laatste) nemen want die je nu hebt is van beroerede kwaliteit.
Ok, duidelijk! Wil eigenlijk een kast met voorin ook een cardreader.

Of beter een barebone aanschaffen?
Als ik bijvoorbeeld de Asus P6-P7H55E of Asus Vintage V7-P7H55E case neem, kan het mobo en behuizing uit mijn lijstje worden geschrapt?
In een rek van 3,5" passen toch twee notebookschijven?

Moederboard ook goed of beter een andere nemen in zelfde prijscategorie?
Begrijp ik nu goed dat een videokaart niet perse nodig is omdat de CPU ook GPU ondersteunt?
Mocht het toch teveel haperingen geven kan ik altijd nog een videokaart erbij plaatsen...?

[ Voor 16% gewijzigd door Mini Poeper op 07-10-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
D4NG3R NL schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:24:
Welke webshop bestel je eigenlijk? Is een stuk makkelijker voor mij :X .

Ja, op de 350w versie kun je hem ook nog wel zetten. Maar ik neem aan dat je ruimte wilt houden voor overkloks of eventueel een zwaardere Vidkaart in de toekomst?
De prijzen die ik noem zijn de goedkoopste of 1 na goedkoopste incl. porto per unieke webshop.

In mijn line-up vooral Afuture / Azerty / Yorcom / enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mini Poeper schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:35:
[...]

Weet ik niet... is meer als je aan het multitasken bent toch?
Tja, verwacht veel Excel bestanden tegelijk open te hebben. Daarnaast altijd Outlook en internet.
Dan is de goedkoopste dual core al voldoende.

pricewatch: AMD Athlon II X2 250
[...]

Ok, duidelijk! Wil eigenlijk een kast met voorin ook een cardreader.

Of beter een barebone aanschaffen?
Als ik bijvoorbeeld de Asus P6-P7H55E of Asus Vintage V7-P7H55E case neem, kan het mobo en behuizing uit mijn lijstje worden geschrapt?
In een rek van 3,5" passen toch twee notebookschijven?
Cardreader moet je los kopen, kosten hooguit een tientje.

pricewatch: Scythe Kama Reader 2
Moederboard ook goed of beter een andere nemen in zelfde prijscategorie?
Begrijp ik nu goed dat een videokaart niet perse nodig is omdat de CPU ook GPU ondersteunt?
Mocht het toch teveel haperingen geven kan ik altijd nog een videokaart erbij plaatsen...?
Dat is alleen bij de H55 chipset. Die werkt alleen met bepaalde i3 en i5 processoren omdat de IGP in de processor zit. Bij AMD is dat niet zo, daar kun je gewoon een willekeurig moederbord nemen met onboard video en elke processor werkt erop (mits het juiste socket en de laatste BIOS update).

Dus, als er geen reden is voor Intel, zou je ook voor AMD kunnen gaan. Daar heb je voor hetzelfde geld van een dual core i3, een quad core Athlon II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Als ik Azerty en Afuture en Yorcom gebruik kom ik nu op circa € 699,83

Azerty ;
MEM ; Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G 4 GB DDR3 € 71,27
HD ; Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB 7200 rpm € 49,39
GPU ; Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE € 122,82
MOBO ; Asrock 880GMH-USB3 € 68,45
Porto = € 7,50

Afuture ;
CPU ; AMD Athlon II X4 640 boxed € 94,50
PSU ; be quiet! Pure Power L7 430W € 48,60
KAST ; Cooler Master Elite 370 € 35,70
Porto = € 6,75 ??

Yorcom ;
OPICAL DRIVE ; Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 20,95
TFT ; Acer V243HQAbd 23,6" Full-HD met DVI-D € 169,--
Porto = € 4,95

Totaal = 699,83 !!!

Lijkt me een mooi in balans zijnde allround c.q game-PC :?

Als geen van de die-hard hardware kenners nog op- & aanmerkingen heeft
ga ik wellicht morgenmiddag bestellen :Y

Of ik stel het uit tot na mijn korte vakantie van 23-10 tot 31-10 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Voeding zou ik veranderen in deze: pricewatch: Antec Earthwatts EA-380D Green is beter en ook nog eens 50 cent goedkoper bij Afuture. :p

Voor de rest, prima systeem, maar uit snellen na de vakantie kan je al weer een heel ander systeem geven, veranderd snel in ICT land. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-08 13:16

Ikke!

aka Netfinity

Mijn pc is ook aan vervanging toe. Wil de kast (CM Stacker), voeding (Tagan 480W) en één of meer sata schijven bewaren.
SS disk lijkt me wel wat ivm snelle respons. Een quad core lijkt me wat nutteloos, zie op mijn werk dat een dual core ook maar max voor de volle 50% gebruikt wordt zegmaar. Maar de meerprijs tov een dualcore vind ik wel meevallen en wie weet is het wel leuk voor de toekomst.
Videokaart passief leek me ook wel wat vanwege de stilte, draait iets langzamer dan vergelijkbare kaarten rond die prijs.

Speel heeel af en toe een spel, maar niet veel meer. Wil toch wel een redelijke videokaart ivm solidworks en mocht je ooit wat willen, dat het dan wel kan.

Asrock mobo heb ik nu ook, bevalt goed. Geheugen, geen idee van wat daar van nodig is. 4 GB is prima, maar weet niet of dit de goede snelheid is voor het mobo en de cpu? Dat het iets meer aankan is nog wel handig, misschien dat ik toch besluit wat te gaan overclocken. Deed het vroeger wel, maar nu niet meer.

Iemand ervaring met die cpu koeler op dat moederbord? Als in, past dat?

Als iemand nog verbeteringen weet, graag. Alles is leverbaar bij Azerty, wilde het daar graag halen omdat ik het dan op kan halen. Plus alles bij 1 shop heeft wel een voordeel vind ik.

#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH22NS50 Zwart€ 15,47€ 15,47
1Microsoft Wired Keyboard 600€ 10,91€ 10,91
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 117,45€ 117,45
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C8€ 77,34€ 77,34
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 124,-€ 124,-
1Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E (Passief)€ 123,62€ 123,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 576,75

Waar ik het meest bang voor ben is dat ik er achteraf achter kom dat een bepaalde hardeschijf of videokaart weer niet wil werken op een of andere northbridge op het moederbord oid.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:57:
Als ik Azerty en Afuture en Yorcom gebruik kom ik nu op circa € 699,83
Ik zou de drie bedrijven benaderen of ze een mooi totaal bedrag kunnen maken als je alles bij hun besteld. ;)

Qua desktop weet ik nu wel ongeveer wat ik wil.
Twijfel nu alleen tussen een notebook en desktop. Indien aanschaf desktop heb ik wel meer waar voor 't geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@ Ikke!

Nogal een overdreven Mobo, aangezien Solidworks niet van Crossfire of SLI houd, en jij niet gaat gamen. Ook de CPU koeler is niet nodig. Als je het wilt voor stilte ga dan voor de Coolermaster Hyper TX3. Deze is bedoeld als vervanging van de stock koeler, hij is een stuk stiller en koelt een klein beetje beter, maar wel 15 euro goedkoper :')

Je gaat trouwens echt een behoorlijke airflow moeten hebben in je kast wil je de HD5750 passief koelen.

Ook het RAM gaat niks toevoegen, DDR3-1333 CAS9 is namenlijk sneller als dat geheugen.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.