Heb besloten om m'n oude systeem weg te doen en te vervangen door iets nieuws. Jaren geleden toen ik op dit punt stond heb ik uiteindelijk voor een Dell systeempje gekozen, omdat ik uiteindelijk door de bomen het bos niet meer zag en ik geen zin/tijd had om me weer helemaal in te lezen in al het laatste nieuws over processors, mobo's, etc. Hoewel het Dell systeem op zich vrij aardig werkte, merk ik wel dat het toch niet kan tippen aan een systeem dat je zelf samenstelt zoals ik daarvoor altijd deed. Dit keer dus maar weer terug naar een systeem waarvan ik zelf de componenten kan bepalen.
Hieronder mijn eerste poging:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 50,50 | € 50,50 |
| 1 | LG GH22NS50 Zwart | € 15,47 | € 15,47 |
| 1 | Cooler Master Sileo 500 | € 59,50 | € 59,50 |
| 1 | Intel Core i5 650 | € 150,05 | € 150,05 |
| 1 | Corsair CX400W | € 47,54 | € 47,54 |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 64,99 | € 129,98 |
| 1 | Asus P7P55 LX | € 81,45 | € 81,45 |
| 1 | Asus EAH5450 SILENT/DI/1GD3(LP) | € 54,91 | € 54,91 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 589,40 |
De PC gebruik ik voornamelijk voor:
- Photoshop
- Virtual Machines met diverse Windows omgevingen voor programmeerwerk
- Office + Internet
Omdat met name de eerste 2 punten veel RAM vreten wil ik W7 64 bit gaan draaien zodat ik meer dan 4 GB tot m'n beschikking krijg. Hierdoor dus ook mijn keuze voor 8 GB.
Games speel ik vrijwel niet meer op de PC, op de bank met 360 is toch leuker
Verdere eisen heb ik niet direct, hoewel ik wel graag een redelijk stil systeem wil. Fluisterstil hoeft nou ook weer niet, maar op dit moment is het geluid van een ratelende HDD toch wel een punt van ergernis. Vandaar ook dat ik voor de CM Sileo ben gegaan; hopelijk toch net ff dat extra beetje demping.
Deze lijst heb ik samengesteld op basis van de Mycom webshop, omdat ik er aan zit te denken het systeem te laten assembleren. Ben toch enigszins huiverig om het zelf in elkaar te zetten. Bang dat ik processor niet goed plaatst, stekkers verkeerd aansluit etc.
Ben benieuwd naar jullie reactie. Zie ik bijvoorbeeld nog iets over het hoofd? Heb ik bijvoorbeeld een koeler nodig? (dacht zelf van niet omdat ik het volgens mij in de meeste lijstjes hier niet zie). Is een 400W voeding voldoende om de boel draaiende te houden?