jbkappirossi schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:31:
[...]
En wie ben jij, kom liever met feiten en reviews zo dat iedereen het kan lezen.
Het ging in eerste instantie om Budget/performance en dan vind je geen betere 530 watter dan de Be-Quiet530 voor de prijs. Ik kan geen review hiervan vinden waar een loadtester wordt gebruikt. Maar wel bij het klein broertje de purepower 350 die ver boven zijn maximum kan leveren voordat de ocp ingeschakeld word.
http://www.technic3d.com/...ert-und-neu-aufgelegt.htm
En dat bedoel ik want 530wat uit het stopcontact is lang geen 530 wat uit de PSUhaal er dan nog maar 15% af. Dus je hoeft mij niet te vertellen wat ik wel of niet moet mee rekenen.
En wie heeft het over een 8x slot. De p55 borden onder de +- 110 euro hebben 1 16slot en 2e slot 4X en dus geen 8X. Dus dat heeft zeker wel voordeel ook omdat je een highend kaart gebruikt.
Heb je mijn post eigenlijk gelezen voordat je reageerde? Ik kom af met puur feiten. En ik verwijs naar Anandtech als review. Als je een direct linkje wilt kun je dat ook altijd op een normale manier vragen ipv dadelijk de man te beginnen spelen.
1. Raad je nu effectief een voeding aan voor SLI die het maar NET aankan, dat is toch gewoon idioot. Als je weet dat je SLI gaat draaien, dan zorg je toch wel dat je iets spatie hebt?! Ik weet ook perfect dat een degelijke voeding meer Watt kan leveren, maar waarom het risico nemen en 10 euro besparen terwijl je een SLI opstelling van 400 euro gaat steken, dat is toch ronduit belachelijk?
2. Over de efficiency van de voeding: "Dat bedoel ik"? Werkelijk? Kan misschien zijn, maar dan moet je wat aan je zinsconstructie werken, want dat was absoluut niet duidelijk. En weeral, je moet niet op de man trachten te spelen met je stoere "Dus je hoeft mij niet te vertellen wat ik wel of niet moet mee rekenen.", de meerderheid van de mensen weet dit niet. Als je zo'n punt probeert duidelijk te maken, maak het dan ook duidelijk, zodat een persoon die er niets vanaf weet het ook snapt. Nu is het aan iedereen voorbij gegaan.
3. Beveiliging van de voeding: Dat deze laat optreed is één ding en niet persé goed. Het is belangrijker hoeveel Watt een voeding kan leveren
terwijl deze nog altijd binnen de ATX specs blijft, niet te hoge ripple/noise/... ed.
4. Zoals je ondertussen ook al tegengekomen bent, zijn er genoeg moederborden met 2 8x sloten. Er zit praktisch geen verschil tussen x16 en x8, en zelf x4 is zelden een bottleneck. Het is absoluut niet waard om veel extra te betalen voor 2 16x sloten te hebben: Bij deze een linkje, en hou er zeker rekening mee dat dat al een high-end kaart is, dus bij tragere kaarten maakt het normaal nog minder uit:
http://www.techpowerup.co...5870_PCI-Express_Scaling/
Hier kun je duidelijk uithalen:
2* 16x is absoluut geen 30 euro waard tov 2* 8x.
Dus eerder: Wie ben jij dat je zo begint tegen mij? Sorry hoor. Maar ik heb zelfs nergens de bedoeling gehad je post te ondermijnen. Ik geef je volledig gelijk dat die voeding in theorie voldoende is en dat je (zeker zonder overclock) nog een beetje speling hebt, maar veel is het niet. Dus daarmee nogmaals:
Ja het gaat, maar het is nipt, dus ik raad het niet aan.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 16-09-2010 00:38
]