Was ik weer... Na nog weer wat verder kijken, overleggen (voornamelijk met mezelf) over wat nu wel noodzakelijk is en wat niet, een weer iets aangepast systeem genomen. Samengesteld op basis van beschikbaarheid in de Azerty webshop.
Maar eerst even wat mijn doel is voor dit systeem:
Op de eerste plaats komt gamen. Denk dan aan games als Star Trek Online, Operation Flashpoint: Dragon Rising, Medal of Honor Airborne (maar ook latere versies die ik nog niet in huis heb), CMR DiRT2, NWN2. Daarnaast komt er ook Flight Simulator op te draaien.
Onderstaand is opgezet met Crossfire upgrade over maximaal een jaar tijd:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 53,- | € 53,- |
| 1 | LG GH22NS50 Zwart | € 16,11 | € 16,11 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Professional (UK OEM 64bit) | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 32,49 | € 32,49 |
| 1 | Seasonic S12D-750W | € 102,30 | € 102,30 |
| 1 | Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB | € 154,11 | € 154,11 |
| 1 | GeIL GV34GB1333C9DC | € 77,- | € 77,- |
| 1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 185,- | € 185,- |
| 1 | Asrock 870 EXTREME3 | € 80,53 | € 80,53 |
| 1 | Gigabyte GV-R585OC-1GD | € 252,29 | € 252,29 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 1.157,78 |
Hierbij wederom een paar punten waar ik nog wel wat advies kan gebruiken:
1) RAM: Azerty heeft ook een GEiL Value Plus pakketje, dat een paar euro goedkoper is. Wat is precies het verschil tussen dat setje en die in de bovenstaande tabel? Niet dat het wat geld betreft uit maakt, op zo'n systeem kijk je niet op 3 euros...

2) Voeding: Heb in deze thread nu meermaals Seasonic als advies gezien, daarom ook deze genomen. Zijn er redenen waarom ik toch een andere zou moeten nemen? Prijs is eigenlijk niet echt een issue (al vind ik deze wel duur genoeg, moet dus sowieso niet meer worden).
3) Graphics: Is deze kaart een beetje in orde? Het is een OC versie van de 5850, dat weet ik. Moet ik dan, wanneer ik voor Xfire ga upgraden, nog een zelfde kaart nemen, om niet in de problemen te komen met kloksnelheden? Of zou ik ook een generic 5850 kunnen nemen en die overclocken naar waar de gekozen kaart zit? En dan ook nog de vraag over geluidsproductie: is deze kaart redelijk stil? Zag in de review (vergelijking met een ASUS en een HIS kaartje, hier op Tweakers) dat ie aan 59dB komt, alleen kan ik dat eigenlijk niet echt goed in perspectief zetten. Iemand die hier ervaringen mee heeft? En hoe dan ook, eventueel betere opties (voor maximaal 50 euro meer dan wat deze kost)?
4) Processor koeler: Ik ben niet van plan, althans op dit moment, om de processor zwaar te gaan overclocken. Loont het zich dan wel om de Scythe Mugen te nemen? Zou ik met een Katana 3 (bijvoorbeeld) net zo goed af zijn? Of eventueel een ander merk? Belangrijkste voor mij is eigenlijk dat de koeler stil is, aangezien de PC in de woonkamer staat.
Dat was het dan eigenlijk wel. En chim0, als je hier een gelijkwaardig (prijs en prestatie) Intel systeem tegenover kunt stellen, ga je gang. Daarbij wel opgemerkt dat een SSD dan minimaal 60GB moet zijn.