[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste
Acties:
  • 116.993 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26
Ibix schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:59:
Repost**** Iemand die hierover wat weet?

Weet iemand hoe een Iphone 4 Orange simlocked (Frankrijk) te unlocken valt? Moet ik contact leggen met Orange Frankrijk en die unlocken hem tegen betaling?
Kun je proberen. Kost je wel 300 euro+ waarschijnlijk.

Anders wachten op de jailbreak.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 01-07-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40
Ik ga op vakantie naar Frankrijk van 7 juli tot 25 juli en zou ook graag een iPhone 4 willen bemachtigen daar. Gezien de beperkte voorraad leek het mij wel handig om een reservering te hebben .. heeft iemand dus nog stiekem een reservering over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
G33st schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:27:
Ik ga op vakantie naar Frankrijk van 7 juli tot 25 juli en zou ook graag een iPhone 4 willen bemachtigen daar. Gezien de beperkte voorraad leek het mij wel handig om een reservering te hebben .. heeft iemand dus nog stiekem een reservering over?
Vast wel, maar aangezien die alleen voor de 24e golden denk ik niet dat je er nog wat aan hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Mijn UK pre-order (van 17 juni) is vandaag vanuit China verstuurd, had een verwachte verzenddatum van 2 juli :) Onderweg naar Borderlinx, om vanaf daar richting Nederland te vertrekken.

Met de koersen / gebrek aan reiskosten best een gunstige optie. Kosten van het via Borderlinx versturen vallen eigenlijk ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasjesdief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 09:58
lhoBas schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:40:
Mijn UK pre-order (van 17 juni) is vandaag vanuit China verstuurd, had een verwachte verzenddatum van 2 juli :) Onderweg naar Borderlinx, om vanaf daar richting Nederland te vertrekken.

Met de koersen / gebrek aan reiskosten best een gunstige optie. Kosten van het via Borderlinx versturen vallen eigenlijk ook wel mee.
Welke maten/gewicht heb je opgegeven en wat kost het natuurlijk :>

PSN: MojoR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb 32gb besteld via nl webshop. 20 juli komen daar 100 stuks binnen. betaal wel iets meer dan normaal maar dat heb je als je iets snel wilt hebben. kan wel uk gaan bestellen met borderlinx maar nu heb ik iig een van nl shop met bon dus kan hem ook gewoon verzekeren en 2 jaar garantie via solid vision claimen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
@tasjesdief: ik schat het op een moment op zo'n 35 euro. Iemand die hem naar Duitsland liet sturen via Borderlinx was dat ook kwijt, prijzen voor Duitsland en Nederland lijken hetzelfde te zijn als je de "total cost calculator" gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-07 08:30
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:02:
heb 32gb besteld via nl webshop. 20 juli komen daar 100 stuks binnen. betaal wel iets meer dan normaal maar dat heb je als je iets snel wilt hebben. kan wel uk gaan bestellen met borderlinx maar nu heb ik iig een van nl shop met bon dus kan hem ook gewoon verzekeren en 2 jaar garantie via solid vision claimen e.d.
|:( |:( je kan ook gewoon even naar belgie toe rijden om 1tje te kopen. Scheelt je gelijk weer een hoop geld, en als hij kapot is dan breng je hem terug naar belgie. (is maar een uurtje rijden)

Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:02:
Welke nl webshop was dat dan ? Ze noemen wel een hele precieze datum , voor het eerst dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:07
lhoBas schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:36:
@tasjesdief: ik schat het op een moment op zo'n 35 euro. Iemand die hem naar Duitsland liet sturen via Borderlinx was dat ook kwijt, prijzen voor Duitsland en Nederland lijken hetzelfde te zijn als je de "total cost calculator" gebruikt :)
Heb je via borderlinx niet het risico dat je flink invoerrechten mag gaan betalen als dat naar NL gestuurd wordt? Kan ik ook zakelijk zo een bestelling doen? Ik zou de VAT wel terug willen vragen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al zo vaak gezegd: UK = EU = geen invoerrechten... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet toegestaan om te spammen.

[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 02-07-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
Je kan zakelijk kopen, hier zijn reeds topics voor bekend. Zoals hierboven is vermeld gelden binnen de EU geen invoerrechten

[ Voor 79% gewijzigd door mauwz op 01-07-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
lol@ domeinnaam... iphone 4G .nl :X

Prijzen zijn ook nog eens absurd. Gewoon het dubbele van de kostprijs..
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:02:
[...]

Welke nl webshop was dat dan ? Ze noemen wel een hele precieze datum , voor het eerst dan.
Ja.. wel heeeeel precies. En ook nog eens dat er 100 binnenkrijgen, wat natuurlijk gewoon uit de dikke duim gezogen is. Misschien hebben ze er 100 besteld, maar mogen ze blij zijn als er er 5 binnenkrijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 01-07-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Bosmonster schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:55:
lol@ domeinnaam... iphone 4G .nl :X
Wtf is een 'Iphone'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
edit: nm, snap hem al :P

Een site die iPhones verkoopt met een foute productnaam in de domeinnaam EN op de site. Lekker profi.
carpebios schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:00:
Jammer dat er nog steeds van die trieste mensen zijn die willen dat iedereen de iPhone foutloos schrijven, als de hoofdletter verkeerd staat moeten ze er meteen commentaar opgeven. Laten we het leuk houden voor elkaar.
Voor een site die iPhones verkoopt voor bijna twee keer kostprijs mag je toch verwachten dat ze in ieder geval weten WAT ze verkopen en hoe je het schrijft :P

[ Voor 76% gewijzigd door Bosmonster op 01-07-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:33
Jammer dat er nog steeds van die trieste mensen zijn die willen dat iedereen de iPhone foutloos schrijven, als de hoofdletter verkeerd staat moeten ze er meteen commentaar opgeven. Laten we het leuk houden voor elkaar.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Sorry, maar dit is dus precies het soort dingen dat aan mij aangeeft dat je geen zaken met die lui moet doen. Als ze al te belabberd zijn om hun website goed te maken en de naam van het ENIGE product dat ze verkopen goed te spellen en voorzien van de goede hoofdletters, hoe belabberd zullen ze dan wel niet met je bestelling zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:49:
Ik heb er ook al 1 besteld bij een webshop www.deiphone4g.nl ook hier 2jaar garantie!
en simlockvrij en dat vond ik ook wel een vereiste.
Ben je ook meteen je eigen eerste (en enige) klant nu?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz

Quote van de betreffende site:

"Wij kunnen de Iphone 4 al leveren (rond 28juli). Waarom bij ons de iphone 4 bestellen?
Wij zijn een telecom bedrijf die staat ingeschreven bij KVK met BTW nummer"

Ik heb ook een KvK-nummer en btw-nummer met mijn holding. Dus kan ik ook de iPhone 4 leveren? Wat een onzin, en die prijzen alleen al... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ze geven wel 2 jaar garantie. Gaat ze toch tegenvallen aangezien ze het tweede jaar zelf verantwoordelijk zijn voor reparatiekosten.

Daarnaast is de informatie erg misleidend. De ene keer zeggen ze dat ze ze al hebben (zoals coming soon doorgehaald en "wij hebben hem"), de andere keer is het weer 28 juli.

Er zit een heel raar luchtje aan die site en zou er nooit 1150 (:X) euro naar toe shippen..

[ Voor 50% gewijzigd door Bosmonster op 01-07-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we het leuk houden? Het feit dat er Iphone staat, is (iig voor mij en veel anderen) een bewijs dat het lariekoek is. Dat geeft CyBeR aan met zijn post. Op een prima, normale manier. Jij reageert daar op door, goed beschouwd, CyBeR uit te schelden door hem triest te noemen. Dus ik zou willen zeggen: carpebios, laten we het leuk houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:07:
[...]

Laten we het leuk houden? Het feit dat er Iphone staat, is (iig voor mij en veel anderen) een bewijs dat het lariekoek is. Dat geeft CyBeR aan met zijn post. Op een prima, normale manier. Jij reageert daar op door, goed beschouwd, CyBeR uit te schelden door hem triest te noemen. Dus ik zou willen zeggen: carpebios, laten we het leuk houden..
dat plus ze gebruiken een copie van de interface van tmobile..

Maar moet wel zeggen, vind dat Iphone iPhone gelul wel wat mierenneuken van fanboys :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
darkpluisje schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:24:
[...]

Maar moet wel zeggen, vind dat Iphone iPhone gelul wel wat mierenneuken van fanboys :X
We willen voortaan ook wel jou dARKplUISje noemen als je dat toch niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geertbruinsma is ook Tweaker geworden op 01-07-2010...
Alleen om te melden dat hij een iPhone heeft gekocht bij een site met een gare naam.. ja vast :F

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:33
Laten we het gezellig houden :).

[ Voor 74% gewijzigd door Hoedje op 02-07-2010 09:22 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Laten we het gezellig houden :).

[ Voor 82% gewijzigd door Hoedje op 02-07-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat zei ik van dat uitschelden. Wat jij uitschelden noemt, maakt niet zo veel uit. Denk dat de meeste mensen niet graag voor triest uitgemaakt worden. Het komt mij gewoon nogal vreemd over om eerst te zeggen dat mensen het leuk moeten houden, om ze vervolgens triest te noemen. Dus, vriendjes? ;)
darkpluisje schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:24:
[...]

dat plus ze gebruiken een copie van de interface van tmobile..

Cyber maakt het waarschijnlijk geen reet uit dat iemand Iphone schrijft, maar wil alleen aangeven dat als iemand zijn website maakt en het dan zo schrijft, er een belletje mag gaan rinkelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 02-07-2010 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:40:
[...]

Cyber maakt het waarschijnlijk geen reet uit dat iemand Iphone schrijft, maar wil alleen aangeven dat als iemand zijn website maakt en het dan zo schrijft, er een belletje mag gaan rinkelen.
Mja als je daar gelukkig van wordt moet je 't vooral doen maar 't is imo gewoon een stukje oog voor detail dat bij de meeste makers van (semi-)malafide sites ontbreekt, en waaraan je ze dus kunt herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Ik vind het eigenlijk nog 'leuker' dat ze (je?) gewoon het ontwerp van http://www.t-mobile.nl/ip...hp_bruno_iphonebinnenkort hebben gejat :P

[ Voor 19% gewijzigd door Hoedje op 02-07-2010 09:23 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Vanitas schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 01:28:
[...]

Ik vind het eigenlijk nog 'leuker' dat ze (je?) gewoon het ontwerp van http://www.t-mobile.nl/ip...hp_bruno_iphonebinnenkort hebben gejat :P
noemde ik op de vorige pagina ook al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
lhoBas schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:40:
Als ik even snel op de site van Borderlinx kijk, kan ik alleen dingen bestellen vanuit de US? Hoe krijg je voor het elkaar om de iPhone (zonder simlock) uit de UK store van Apple te bestellen?

Thanks he! _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Vanitas schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 01:28:
[...]

moet zeggen dat het ook wel toeval is dat dit zijn enige berichtje is ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon geregistreerd om te spammen.. Wel leuk dat mensen nog steeds denken dat, dat niet opvalt =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
@ck2000nl: Borderlinx is een doorstuurservice. Je registreert je via hun website en je krijgt dan 2 adressen te zien, eentje in de VS en eentje in de UK. Het adres is gewoon van een bedrijfspand, maar er staat een suite-nummer bij. Die is belangrijk: daarmee koppelen ze het pakketje aan jou. Als er dan een pakje voor jou binnenkomt (kortom: jouw suite-nummer staat erop) krijg je een mailtje, zie je hoeveel het doorsturen naar je Nederlandse adres gaat kosten, en kun je betalen + het doorstuurproces laten beginnen.

Op de Borderlinx-site staan ook wat links naar webshops, voornamelijk Amerikaans, als "shopping-tips". Je hoeft echter niet via die links te bestellen.

Als je gewoon naar de Britse Online Apple Store gaat, daar inlogt met je Nederlandse Apple ID en een iPhone bestelt, moet je een afleveradres invoeren. Daar voer je dan vervolgens je Borderlinxadres + suite in (let bij het invullen goed op: Apple geeft de suggestie van het algemene Borderlinx adres, maar je moet ergens in de tekst op "click here" klikken om het door jou ingevulde adres met suite-nummer te gebruiken).

Allemaal op eigen risico natuurlijk, maar dit is zoals ik het heb gedaan. Weet niet of het nu nog interessant is, gezien de lange levertijden en het -als het goed is- binnenkort leverbaar zijn in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Als jullie een "twijfelachtige" post zien, maak dan even een topicreport aan. Dan valt het ons (de moderators) ook op en kunnen we er wat aan doen ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb via HCW.be 2x een iPhone 32GB wit kunnen reserveren but:
Wij hebben uw reservatie aangemaakt voor 2 toestellen.
Hoewel de launch van de iPhone 4 voorzien is voor juli, verwachten wij pas rond oktober/november
de iPhone te kunnen leveren. Mobistar zal immers eerst de Mobistarshops bedelen.

Achja reservatie kan nooit kwaad =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Ik wil graag een iPhone 4 bemachtigen voor 28juli, omdat ik dan op vakantie ga.
Als ik hem nu via de Apple Store UK i.c.m. Borderlinx bestel is dat op het randje qua levertijd en verzendtijd. Hoe zit het nu precies met de iPhone 4 in België, kun je hem daar binnenkort ook simlockvrij bestellen? Of kan ik beter nu meteen een iPhone 4 bestellen via de Apple Store UK?

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Belgie is 'eind juli' that's all we know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:40
CLB schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:26:
Hoewel de launch van de iPhone 4 voorzien is voor juli, verwachten wij pas rond oktober/november
de iPhone te kunnen leveren. Mobistar zal immers eerst de Mobistarshops bedelen.

LOL, WAT ?! zou mijn eerste reactie zijn geweest haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Mjah zelfde in alle andere landen. 95% van de iPhone 4's ging naar de Apple Stores (Regent street had er naar verwachting zo'n 5000 bij de launch). Andere winkels kregen er een handjevol binnen.

Vorig jaar was het al drama met de 3GS, maar verwacht dat het met de iPhone 4 nog erger gaat worden. Denk niet dat je in 2010 er nog eentje op kan pikken zonder reservering. Zeker niet simlockvrij.

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 02-07-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
CLB schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:26:

Kreeg ik ook al te horen, dat #$% mobistar in Belgie is importeur en distributeur. Dus die bevooroordelen zichzelf effe fijn en gaan alles met abonnementjes verkopen. En als de piek weg is dan pas leveren ze uit aan andere APRs.

Beetje triest dat je dus als APR genaaid wordt omdat iemand anders ook een dealtje heeft met Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:19
Hang nu met Apple Store Louvre aan de lijn om 2 te bestellen, sta al 10 min in de wachtrij :(
Hoop dat t lukt :)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
dangerpaki schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:10:
[...]

Kreeg ik ook al te horen, dat #$% mobistar in Belgie is importeur en distributeur. Dus die bevooroordelen zichzelf effe fijn en gaan alles met abonnementjes verkopen. En als de piek weg is dan pas leveren ze uit aan andere APRs.

Beetje triest dat je dus als APR genaaid wordt omdat iemand anders ook een dealtje heeft met Apple
Lijkt me vrij logisch. Ze verdienen meer aan verkopen met abonnementen dan al die trieste buitenlanders die simlockvrij hun telefoontje komen halen in Belgie.

Ik kan Mobistar hierin geen ongelijk geven.
knny schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:20:
Hang nu met Apple Store Louvre aan de lijn om 2 te bestellen, sta al 10 min in de wachtrij :(
Je kunt er vast wel 2 reserveren, maar die moet je dan wel binnen 24 uur ophalen na bericht, zoals al een paar keer is vermeld.

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 02-07-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
Bosmonster schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:36:
[...]

Lijkt me vrij logisch. Ze verdienen meer aan verkopen met abonnementen dan al die trieste buitenlanders die simlockvrij hun telefoontje komen halen in Belgie.

[...]

Je kunt er vast wel 2 reserveren, maar die moet je dan wel binnen 24 uur ophalen na bericht, zoals al een paar keer is vermeld.
Mobistar verkoopt ze toch ook gewoon los? Je gaat me toch zeker niet vertellen dat ze in België niet aan koppelverkoop mogen doen, maar het tóch lekker doen bij de 1e lichting iPhones..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
na 30 min in de wacht, heb ik 2 stuks besteld :)
Krijg nog bevestigings mail ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
mauwz schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:38:
[...]

Mobistar verkoopt ze toch ook gewoon los? Je gaat me toch zeker niet vertellen dat ze in België niet aan koppelverkoop mogen doen, maar het tóch lekker doen bij de 1e lichting iPhones..
Tuurlijk, maar zo houden ze het nog een beetje in de hand. Als ze onbeperkt gaan leveren aan derden, dan verdwijnt 90% van de iPhones naar het buitenland. Daar heeft de Belg, waar ze voor bedoeld zijn, ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Bosmonster schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:36:
[...]

reserveren, maar die moet je dan wel binnen 24 uur ophalen na bericht, zoals al een paar keer is vermeld.
Ik wist niet dat winkels alleen maar in het binnenland mogen verkopen? Hoe denk je dat al die webshops in het buitenland draaien? Allemaal trieste buitenlanders die kopen. Ik vind eigenlijk dat je niet zelf distributeur en importeur mag zijn terwijl je zelf ook nog baat hebt bij het verkopen met abonnementen etc. Dat werkt namelijk alleen maar dit soort onzin in de hand. Loop maar eens bij Mobistar naar binnen met papieren om een toestel BTW-vrij te kopen. Wettelijk prima geregeld maar bij Mobistar krijg je het niet voor elkaar.
mauwz schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:38:
[...]

Ze verkopen ze wel los, maar probeer maar eens als NL'er te bellen, ze nemen gewoon niet op als het een Nederlands nummer is. Vorig jaar hebben ze nog lopen zeiken over zogenaamd de verplichte accessoires pakket a 50 euro die je erbij moest kopen. Anders kreeg je de telefoon niet mee.
Bosmonster schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:42:
[...]

Tuurlijk, maar zo houden ze het nog een beetje in de hand. Als ze onbeperkt gaan leveren aan derden, dan verdwijnt 90% van de iPhones naar het buitenland. Daar heeft de Belg, waar ze voor bedoeld zijn, ook niks aan.
Daar zijn ze nou distributeur voor. Zodat ze het kunnen leveren aan APR's bijvoorbeeld. Ze doen het heus niet om de Belg te voorzien van een telefoon, ze doen het alleen omdat een NL'er geen abonnement bij ze afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik wist niet dat winkels alleen maar in het binnenland mogen verkopen? Hoe denk je dat al die webshops in het buitenland draaien? Allemaal trieste buitenlanders die kopen. Ik vind eigenlijk dat je niet zelf distributeur en importeur mag zijn terwijl je zelf ook nog baat hebt bij het verkopen met abonnementen etc. Dat werkt namelijk alleen maar dit soort onzin in de hand.
Jij vindt het onzin, dat is een mening. Ik vind het begrijpelijke bedrijfsvoering.

Wil niet zeggen dat ik alles wat Mobistar doet goed vind (verplichte accessoire-pakket is absurd natuurlijk en druist in tegen het verbod op koppelverkoop), maar dat ze de eerste iPhones 'reserveren' voor hun trouwe klanten ipv koopjesjagende buitenlanders vind ik geen gek besluit.

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 02-07-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

dangerpaki schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:18:

Ze verkopen ze wel los, maar probeer maar eens als NL'er te bellen, ze nemen gewoon niet op als het een Nederlands nummer is. Vorig jaar hebben ze nog lopen zeiken over zogenaamd de verplichte accessoires pakket a 50 euro die je erbij moest kopen. Anders kreeg je de telefoon niet mee.
Stukken uit mailconversatie met Allcom in België.
Beste,

Dit is momenteel onze richtprijs. Maar deze kan nog steeds veranderen. Dit zullen wij zelf ook pas weten bij de lancering.

Het is ook zo dat onze pre-orders steeds worden aangeboden met een accessoir pakket.
Beste,

Het accessore pakket bestaat uit:

1 autolader

1 screenprotector

1 tasje of cover

De gemiddelde prijs van dit pakket komt op 65€. Maar dit is ook weer afhankelijk van de keuze van het tasje.
Het voorschot bedraagt +/- 200.00€

[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 02-07-2010 12:25 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
EWK schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:25:
[...]

[...]

[...]
Euh, als er nou één ding onder koppelverkoop valt dan is dat 'm toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:40
en wanneer kun jij ze ophalen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Waarom kopen jullie allemaal een Iphone die niet goed is???? Grote problemen antenne iPhone 4

Zo blijkt dat iPhone 4-bezitters grote problemen ondervinden met de antenne ???

Dus ik wacht nog wel een tijdje af, tot dat de problemen zijn verholpen.

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
fuqua schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:40:
[...]

en wanneer kun jij ze ophalen dan ?
Krijg mail als ze mijn reservering hebben. Die vrouw zei nog dat het ong. tussen de 1 a 2 weken kan duren voordat ze weer voorraad hebben. Maar ze krijgen snel weer nieuwe binnen zei ze.
Moet ze dan binnen 24hr ophalen, dus dat wordt haasten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Denk je dat mensen die zoveel moeite doen om een iPhone te importeren vanuit het buitenland daar niet allang vanaf weten? :O
@vulliw

[ Voor 3% gewijzigd door MacorgaZ op 02-07-2010 12:46 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Koppelverkoop is in België trouwens WEL weer toegelaten sinds juli 2009. Telenet doet dat onderandere door GSM's voor €1 aan te bieden icm met een abonnement.

Het aanbieden van een accessoirepakket icm met de iPhone is inderdaad een beetje smerig, maar ikzelf heb er geen spijt van aangezien ik die accessoires toch los had gekocht (buiten de screenprotector dan).

Ik weet niet in welke aantallen Mobistar de iPhone4 zal binnenkrijgen, maar ik vermoed dat ze wel beter zullen voorbereid zijn dan met de 3GS.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkstar schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:48:Ik weet niet in welke aantallen Mobistar de iPhone4 zal binnenkrijgen, maar ik vermoed dat ze wel beter zullen voorbereid zijn dan met de 3GS.
Als ze zelf kunnen bepalen hoeveel ze binnen krijgen ipv Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
vulliw schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:42:
Waarom kopen jullie allemaal een Iphone die niet goed is???? Grote problemen antenne iPhone 4

* CyBeR heeft nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassiro
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 08:05
Is het al bekend wat de prijzen zijn van de iphone 16 gb en 32 gb in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
vulliw schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:42:

Misschien omdat niet iedereen zich in laat palmen door pessimisten en Apple-bashers.

De realiteit is dat het zogenaamde probleem in de praktijk niet of nauwelijks merkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Bosmonster schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:23:
[...]

Jij vindt het onzin, dat is een mening. Ik vind het begrijpelijke bedrijfsvoering.

Wil niet zeggen dat ik alles wat Mobistar doet goed vind (verplichte accessoire-pakket is absurd natuurlijk en druist in tegen het verbod op koppelverkoop), maar dat ze de eerste iPhones 'reserveren' voor hun trouwe klanten ipv koopjesjagende buitenlanders vind ik geen gek besluit.
Ik vraag me af of ze ook andere toestellen zogenaamd reserveren voor hun trouwe klanten. Ik weet niet hoeveel trouwe klanten ze hebben, maar ik geloof niet dat elke klant van hun 5 telefoons per jaar koopt. Dat is natuurlijk grote lulkoek, iemand die een iphone wil hebben (trouwe klant of niet) die reserveert/pre-ordert gewoon. Het is niet zo alsof hun klanten zo dom zijn dat ze niet door zouden hebben dat ze moeten pre-orderen voor een iphone.
EWK schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:25:
[...]

[...]

[...]
Genoeg andere APRs bieden zonder problemen hun iphones aan zonder een verplichte accessoire pakket. Zelfs als ze het allemaal zouden doen betekent niet dat het opeens goed zou zijn. Het is een verkeerde manier van verkopen en meeliften op andermans succes om zelf geld te verdienen.
yassiro schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:06:
Is het al bekend wat de prijzen zijn van de iphone 16 gb en 32 gb in België?
Gezien de net geïntroduceerde prijzen van de nieuwe 8GB 3gs en de huidige prijzen van de 3gs 16 en 32 gb zal het duurder zijn dan de prijzen van vorig jaar. toen betaalde je 575 en 675 voor 16 en 32gb respectievelijk. Afgaande op Franse prijzen zal dat denk ik 630 en 740 euro worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik snap Mobistar wel, ze betalen waarschijnlijk grote bedragen aan Apple voor de exclusiviteitsdeal en aan losse toestellen verdienen ze gewoon veel minder tot bijna niets.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassiro
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 08:05
knny schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:42:
[...]

na 30 min in de wacht, heb ik 2 stuks besteld :)
Krijg nog bevestigings mail ervan
Zijn de prijzen gelijk aan de fransen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
yassiro schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:18:
[...]

Zijn de prijzen gelijk aan de fransen?
629 euro kost hij in Parijs he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Canaria schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:14:
Ik snap Mobistar wel, ze betalen waarschijnlijk grote bedragen aan Apple voor de exclusiviteitsdeal en aan losse toestellen verdienen ze gewoon veel minder tot bijna niets.
Dat ze meer aan je verdienen met een contract daar kom ik wel in, maar waarom ze bijna niets zouden verdienen aan een losse iPhone zie ik niet.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

EWK schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:37:
[...]

Dat ze meer aan je verdienen met een contract daar kom ik wel in, maar waarom ze bijna niets zouden verdienen aan een losse iPhone zie ik niet.
Vooral niet omdat de 3GS 16Gb een slordige € 575 kost, zonder dat accessoirepack. Dan komt er nog eens € 50 bovenop. Lijkt me geen slechte winstmarge. Ok, met een abonnement bepaal je evenveel + het abonnement, maar als ik 'm niet zonder abo kon krijgen had ik er ook geen gekocht (heb al een abo van de werkgever namelijk).

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Jij denkt dat ze die iPhones gratis krijgen? De marge is het verschil tussen inkoop en verkoop. Als ze een paar tientjes verdienen op een iPhone is dat bijna verwaarloosbaar. Zeker als ze er maar weinig binnenkrijgen.

Dan gebruiken ze die liever voor abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:02:
[...]

zijn gewoon UK iphones en niet de NL release van de iphone 4. dus ze hebben er gewoon 100 geimporteerd.
ik heb dus die week mijn 32gb binnen zonder tering eind te rijden of via borderlinx een te kopen die maar 100 eu max verzekerd.
kon mijn 3g nog leuk verkopen dus dat ik nu iets meer betaal voor UK foon maakt mij dan ook niets meer uit.
heb hem iig eerder dan als ik nu via apple zelf bestel. dan heb ik hem pas eind juli als de voorraad mee zit.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:58

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb toch wel een idee dat de prijs van de iphone 4 ronde de 650 zal liggen omdat deze in parijs ook al 630 kost. Denk persoonlijk dat deze prijs ongeveer hetzelfde zal zijn.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Voor degene die een Iphone overwegen te importeren uit USofA

The DevTeam and others have been checking through the iPhone 4, and have noticed the baseband runs a completely different OS than on previous models. The iPhone 3G and 3G[S] both ran Nucleus OS on the PMB8878 baseband CPU (aka XGold 608), where the iPhone 2G ran the PMB8876 (aka S-Gold 2). iPhone 4 uses the PMB9800, or X-Gold 618 – running a separate OS – ThreadX, an RTOS by ExpressLogic.

So what this means is that an unlock for iPhone 4 wont be out anytime soon. So if you are an International user, you are good to go with unlocked versions of iPhone 4. US iPhone 4 users will have to wait for long before they can use this device on carriers other than AT&T.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:36

aex351

I am the one

Bosmonster schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:20:
Jij denkt dat ze die iPhones gratis krijgen? De marge is het verschil tussen inkoop en verkoop. Als ze een paar tientjes verdienen op een iPhone is dat bijna verwaarloosbaar. Zeker als ze er maar weinig binnenkrijgen.

Dan gebruiken ze die liever voor abonnementen.
Ze verdienen volgens mij behoorlijk aan die speciale iPhone abonnementen. En verder is het natuurlijk geen argument door te speculeren wat de marge is. Wij als consumenten die zulke cijfers niet hebben gaan uit van de verkoopprijs.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Mobistar heeft al hun site aangepast:
http://iphone3g.mobistar.be/nl/index.cfm
De Iphone 3GS 8GB kost 529,99 EUR.
In Frankrijk kost em 519 EUR.
Als je ongeveer die lijn kan doortrekken zal de Iphone 4 16 GB waarschijnlijk 639,99 EUR zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destianto schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 15:07:

The DevTeam and others have been checking through the iPhone 4, and have noticed the baseband runs a completely different OS than on previous models. The iPhone 3G and 3G[S] both ran Nucleus OS on the PMB8878 baseband CPU (aka XGold 608), where the iPhone 2G ran the PMB8876 (aka S-Gold 2). iPhone 4 uses the PMB9800, or X-Gold 618 – running a separate OS – ThreadX, an RTOS by ExpressLogic.

So what this means is that an unlock for iPhone 4 wont be out anytime soon. So if you are an International user, you are good to go with unlocked versions of iPhone 4. US iPhone 4 users will have to wait for long before they can use this device on carriers other than AT&T.
Das minder.... -O- Ik wilde er één gaan halen als ik Oct. in the USofA ben. Hopelijk is het 'probleem' dan opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Zijn er nog mensen die een reservering hebben geplaatst in de AppleStore in Parijs (Louvre)?

Ik ben van plan dit te gaan doen en het leek me handig om te gaan carpoolen zodat we de benzine kosten kunnen delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:51

Japie.G

Colour Classic

Stoefert schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 11:01:
Zijn er nog mensen die een reservering hebben geplaatst in de AppleStore in Parijs (Louvre)?

Ik ben van plan dit te gaan doen en het leek me handig om te gaan carpoolen zodat we de benzine kosten kunnen delen. :)
Volgens mij heb ik al ongeveer 100 keer gelezen dat dat niet meer kan.. Of heb ik de laatste dagen iets gemist?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reserveren kan wel, als ze 'm hebben en je krijgt bericht dat hij binnen is, moet je 'm binnen 24 uur ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Weet iemand het mail adress van Apple Store UK en Paris ?

Heb ze een bericht gestuurd, maar krijg niks terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:51

Japie.G

Colour Classic

CLB schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 12:09:
Reserveren kan wel, als ze 'm hebben en je krijgt bericht dat hij binnen is, moet je 'm binnen 24 uur ophalen.
ok, my bad..

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

knny schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 12:14:
Weet iemand het mail adress van Apple Store UK en Paris ?

Heb ze een bericht gestuurd, maar krijg niks terug :(
Onder het motto van een beller is sneller :) ik zou ze even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:26
Destianto schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 15:07:

Dat klinkt niet al te best, ik wilde ook graag eind augustus er 1tje meenemen uit ny. Maar er waren toch ook juist weer tekenen dat het er al aan zat te komen of ? http://www.iphoneclub.nl/...jk-op-iphone-4-jailbreak/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tweetal maanden geleden heb ik Ipads geimporteerd uit de VS (NY)
Ik heb ze daar zelf opgehaald en bij een electronica winkel, dus eigenlijk via de achterdeur, ingekocht.

Ik ben nieuwsgierig of er al personen zijn die weten of dit nu ook weer mogelijk is in de VS. Dit ivm de levertijden van de Iphone 4 op dit moment. Als er mensen zijn die weten waar je in de VS, frankrijk of de UK meer dan twee stuks kan krijgen, meld het dan even!

Weet iemand of je geregistreerd wordt in de UK of Frankrijk als je daar een Iphone 4 koopt?
Want ik weet dat je mx 2 per persoon mag kopen, als je niet geregistreerd wordt kan je iedere dag 2 stuks ophalen. Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 13:48:
Een tweetal maanden geleden heb ik Ipads geimporteerd uit de VS (NY)
Ik heb ze daar zelf opgehaald en bij een electronica winkel, dus eigenlijk via de achterdeur, ingekocht.

Ik ben nieuwsgierig of er al personen zijn die weten of dit nu ook weer mogelijk is in de VS. Dit ivm de levertijden van de Iphone 4 op dit moment. Als er mensen zijn die weten waar je in de VS, frankrijk of de UK meer dan twee stuks kan krijgen, meld het dan even!

Weet iemand of je geregistreerd wordt in de UK of Frankrijk als je daar een Iphone 4 koopt?
Want ik weet dat je mx 2 per persoon mag kopen, als je niet geregistreerd wordt kan je iedere dag 2 stuks ophalen. Of zie ik het verkeerd?
Waarom zou je dat willen aangezien de telefoons aan AT&T gelocked zijn ?

Ik ga iig over 2 weken naar Chicago - uiteraard ga ik wel even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 13:48:
De wachtlijsten zijn zodanig lang dat je niet elke dag 2 Iphones zult kunnen komen ophalen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
psychodweep schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:38:
[...]

De wachtlijsten zijn zodanig lang dat je niet elke dag 2 Iphones zult kunnen komen ophalen hoor.
Dat weet ik. Maar als ik deze week reserveer (2 stuks) en een andere persoon ook is de kans vrij groot dat we op hetzelfde moment worden gebeld als de iPhone's binnen zijn. Dan even: "hop, de auto in! En hem ophalen in het Louvre!". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barttje wilde er enkele dagen lang elke dag 2 ophalen (in de UK), dat is wat anders dan jouw geval =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
Ik wil nu dus die reservering plaatsen alleen lukt het mij niet om het 'goede' nummer te vinden.

Dit is het telefoonnummer wat op internet staat: 01 43 16 78 00
Als ik +330143167800 bel dan krijg ik een foutmelding.

Wie heeft er al gebeld met de Apple store in het Louvre en wie kan mij helpen het juiste nummer te bellen? :) Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Qorne schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 13:10:
[...]

Onder het motto van een beller is sneller :) ik zou ze even bellen.
Had gisteren al gereserveerd, maar had nog geen bevestiging gehad.
Nu 2 mails met 2x iPhone 16GB :)

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/slpah3.jpg

Dus toch nog goed gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Stoefert schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:08:
Ik wil nu dus die reservering plaatsen alleen lukt het mij niet om het 'goede' nummer te vinden.

Wie heeft er al gebeld met de Apple store in het Louvre en wie kan mij helpen het juiste nummer te bellen? :) Alvast bedankt!
+33143167800

optie 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 13-09 14:38
Kan je in de UK ook reserveren? Zit over 2 weken de hele week in london namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
Ja, als je belt kun je in Regent street bijvoorbeeld 2 iPhones reserveren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Stoefert schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 21:22:
Ja, als je belt kun je in Regent street bijvoorbeeld 2 iPhones reserveren! :)
Ja ga ik maandag ook nog doen, maakt me niet uit waar ik heen moet, Parijs of Londen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
aex351 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 15:16:
[...]

Ze verdienen volgens mij behoorlijk aan die speciale iPhone abonnementen. En verder is het natuurlijk geen argument door te speculeren wat de marge is. Wij als consumenten die zulke cijfers niet hebben gaan uit van de verkoopprijs.
Idd, ze halen hun voornaamste inkomsten uit de abonnementen. En dat is dus ook precies wat ik eerder al zei. Ze verkopen hun iPhones liever aan hun trouwe klanten met abonnement ipv los aan buitenlanders.

Je kunt beter speculeren over een aannemelijke marge, dan de consumentenprijs gaan hanteren, want dat slaat gewoon nergens op. Het gaat hier bovendien om Mobistar, niet om Apple. De marge van Mobistar zal niet bizar hoog zijn op een losse iPhone. Zij zijn natuurlijk ook in de eerste plaats een telecomaanbieder, geen elektronicawinkel. Hun doel is het verkopen van abonnementen, niet het verkopen van losse toestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 03-07-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:36

aex351

I am the one

Bosmonster schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 21:30:
[...]

Idd, ze halen hun voornaamste inkomsten uit de abonnementen. En dat is dus ook precies wat ik eerder al zei. Ze verkopen hun iPhones liever aan hun trouwe klanten met abonnement ipv los aan buitenlanders.

Je kunt beter speculeren over een aannemelijke marge, dan de consumentenprijs gaan hanteren, want dat slaat gewoon nergens op. Het gaat hier bovendien om Mobistar, niet om Apple. De marge van Mobistar zal niet bizar hoog zijn op een losse iPhone. Zij zijn natuurlijk ook in de eerste plaats een telecomaanbieder, geen elektronicawinkel. Hun doel is het verkopen van abonnementen, niet het verkopen van losse toestellen.
Hier maak je een tegenstrijdige punt. Je kan niet weten hoe hoog de marge van Mobistar is en dus is speculeren zinloos. Jij kan alleen jouw punt baseren op de consumentenprijs en dus komt mijn argument dat het dan zinvoller is om het over de consumentenprijs te hebben. Er bestaat natuurlijk ook zoiets als de inkoopprijs.

In het verlengende van je argument ben ik het wel met je eens dat Apple er alles aan doet om voor zichzelf een zo hoog mogelijke marge te behalen. En dat kunnen ze waarschijnlijk ook doen door de hype rondom de iPhone. Dat is waarschijnlijk ook mede de reden dat bedrijven als KPN destijds zijn afgehaakt. Maar goed, dit laatste is natuurlijk speculeren.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 22:48
weten jullie hoe Apple de 2 iphones max per order in de gaten houd? ik wil namelijk meer dan 2 via UK store bemachtigen. Zijn er mensen die 2+ hebben georderd via zelfde CC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darksnake88 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:05:
weten jullie hoe Apple de 2 iphones max per order in de gaten houd? ik wil namelijk meer dan 2 via UK store bemachtigen. Zijn er mensen die 2+ hebben georderd via zelfde CC?
Kan gewoon als je meerdere unieke apple accounts hebt met verschillende CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darksnake88 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:05:
Als je maar verschillende Apple-ID's hebt en een welwillende medewerker, genoeg saldo/bestedingsruimte op je creditcard. Je kunt meerdere iPhone's kopen op 1 creditcard. Op de dag van de lancering heb ik bij de Regent Street store 5 iPhone's mee kunnen nemen op 1 creditcard. Had 2 reserveringen, met per reservering 2 iPhone's en ik kon er nog 1 zonder reservering meekrijgen van de verkoper.

Dus gelukt met de medewerker heb je wel nodig maar verder controleren ze niet op aantallen per creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
aex351 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 00:06:
[...]

Hier maak je een tegenstrijdige punt. Je kan niet weten hoe hoog de marge van Mobistar is en dus is speculeren zinloos. Jij kan alleen jouw punt baseren op de consumentenprijs en dus komt mijn argument dat het dan zinvoller is om het over de consumentenprijs te hebben. Er bestaat natuurlijk ook zoiets als de inkoopprijs.
Wut? Tegenstrijdig punt? Je zegt zelf inkoopprijs. Je snapt dat de marge de verkoopprijs - inkoopprijs is? Uitgaan van de verkoopprijs is hierbij dus onzin. De verkoopprijs is een vast gegeven. De inkoopprijs is speculeren, maar altijd nog beter dan negeren, zoals jij zegt.

Feitelijk wat je zegt is dat het beter is om maar uit te gaan dat de inkoopprijs 0,0 is en Mobistar dus de volle verkoopprijs opstrijkt. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat je daarmee de plank compleet misslaat.

En om in dit opzicht even terug te komen op mijn punt, ipv gezever over "speculeren". Het ging er dus om dat telecomaanbieders liever abonnementen verkopen dan losse toestellen, aangezien ze aan abonnementen meer verdienen dan aan losse toestellen. Dit is een feit.

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 04-07-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 15:05
Stoefert schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:08:

Net zoals je nummer thuis:
06 xxx xxxx zal dan worden: +31 6 ...

dus +33 1 43 16 78 00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
  • Laatst online: 30-07 08:30
ff een leuk spelletje tussendoor:

Wanneer denken jullie dat je een mailtje krijgt met wanneer je de iphone kunt ophalen??
Ik persoonlijk denk morgen of eventueel overmorgen...
Jullie?

Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riwe89
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-03 10:38
Louvre gaat niet lukken. Ik ben er zelf op goed geluk afgelopen vrijdag geweest, en daar werd me verteld dat er een nieuwe lading was, maar die is naar Opera gegaan (ook de iPads) vanwege de opening afgelopen weekend. Dus Louvre moet je waarschijnlijk nog wel wat langer op wachten. Ik ben helaas ook voor niks gegaan. We hebben een aantal APR's in de buurt gebeld in Parijs, maar die hadden ook niks meer...
Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.