Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

YouTube: iOS 4 Performance on iPhone 3G (Camera and Settings)

Bij iedere softwareupdate roepen er mensen dat het sneller of trager is geworden. In 9 van de 10 keer is het een gevoel wat mensen hebben en maakt het in werkelijkheid geen drol uit.

Bij de iPhone 3G met iOS 4.0 lijkt dit anders te zijn, het is daadwerkelijk dramatisch veel trager geworden op de iPhone 3G. Toch lees ik her en der in reacties op website's dat zijn of haar iPhone 3G het juist wÊl sneller doet. Raar.

Wat zijn jullie ervaringen specifiek mbt de performance op de iPhone 3G? Is het bovenstaande filmpje herkenbaar? Of juist niet? Heeft iemand een oplossing voor dit probleem gevonden, of is dit er niet en hebben we gewoon dikke pech?

Zelf heb ik een "downgrade" gedaan naar 3.1.2, het gaat nu weer zo veel sneller :o. Ik ben alleen bang dat Apps uit de appstore straks niet meer gaan werken omdat die iOs 4+ vereisen :{.

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 25-06-2010 14:10 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik heb zelf geen vertraging met de camera en de settings op mijn iphone 3gs (ios 4.0)
wat ik wel merk zijn haperingen in een spelletje genaamd coin dozer

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn camera op het zelfde moment als in het filmpje aangezet en die start zelfs sneller op dan beide.

Draai nu iOS4

En verder ben ik er wel aardig tevreden over.
Heb de rest van de testjes uit het filmpje ook even getest en de mijne is overal sneller mee :?.

[ Voor 221% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
thalantis schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:16:
ik heb zelf geen vertraging met de camera en de settings op mijn iphone 3gs (ios 4.0)
wat ik wel merk zijn haperingen in een spelletje genaamd coin dozer
Ik heb het hier heel specifiek over de iPhone 3G, niet de 3Gs.

@Bovenstaand:
Hoeveel apps heb jij ongeveer?
Hoeveel GB ruimte heb je nog vrij?
Gebruik je de Folders optie?
Heb je "Ja" geantwoord op de vraag of je geautomatiseerde feedback naar Apple wilt sturen?

Zelf:
Hoeveel apps heb jij ongeveer? 40
Hoeveel GB ruimte heb je nog vrij? 400MB (totaal 16GB)
Gebruik je de Folders optie? Ja, behoorlijk intensief.
Heb je "Ja" geantwoord op de vraag of je geautomatiseerde feedback naar Apple wilt sturen? Ja.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn excuses beetje te vlot overheen gelezen 8)7 ik bezit een 3GS. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Datafeest schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:40:
[...]

Ik heb het hier heel specifiek over de iPhone 3G, niet de 3Gs.

@Bovenstaand:
Hoeveel apps heb jij ongeveer?
Hoeveel GB ruimte heb je nog vrij?
Gebruik je de Folders optie?
Heb je "Ja" geantwoord op de vraag of je geautomatiseerde feedback naar Apple wilt sturen?

Zelf:

[...]
Bij mij start de camera zelfs nog langzamer dan de iOS4 iPhone van het filmpje. Ik heb een iPhone 3G 8GB:
Hoeveel apps heb jij ongeveer? 20
Hoeveel GB ruimte heb je nog vrij? 6 GB
Gebruik je de Folders optie? Ja
Heb je "Ja" geantwoord op de vraag of je geautomatiseerde feedback naar Apple wilt sturen? Nee
Ik zit er zelf ook aan te denken om terug te gaan naar iOS 3.1.3. Toestel is trouwens wel geailbreakt (maar geen multitasking/achtergrond aangezet). Waarom is de TS naar 3.1.2 gegaan en niet naar 3.1.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik nog even wacht totdat de kinderziektes uit iOS4 zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:03
Mijn 3G 16GB is ook stukken trager geworden. Als er in safari geen tabs open zijn, duurt het ongeveer 10 tot 15 seconden voordat de bladwijzers tevoorschijn komen. Hetzelfde bij maps en foto's. De app hangt dan gewoon en kan verder niks doen.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 12:07
Bij mij is het een ramp geworden.

Bijna alles is slomer..

Als ik wil email wil typen dan komen de letters later.
Bij Instellingen duurt elk menu echt een stuk langer dan voorheen.

Lijkt wel alsof hij de oude snelheid van OS2 terug heeft gekregen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
OS 2.2.1 vind ik een van de snelste.. Als ik nu mijn iPod touch 1gen met 2.2.1 naast mijn iPhone 3G leg met OS 4.0, is het een wereld van verschil. De iPod is met alles 20x sneller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik vind mijn 3G 16GB (MB497DN) ook een stuk langzamer met OS4. Zo langzaam dat ik ook een downgrade heb overwogen. Maar ik wil het eerst nog even aanzien.

Bij sommige dingen blijft hij zelfs even haperen

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 25-06-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het wel wat langzamere geworden, maar dat ligt misschien aan jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Ik heb een iPhone 2G met 3.1.2 en bij mij start alles sneller behalve foto nemen, dat gaat even snel. NYT niet geprobeerd. Vind het toch wel vreemd dat de 2G sneller is?

En iOS 4 kan niet op de 2G dus, hoef ik me daar ook geen zorgen over te maken :P

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ligt denk ik niet aan jailbreaken.. De mijne is namelijk nog nooit gejailbreaked.

Toch wel raar dat ze een OS uitbrengen die weer trager is dan de vorige bij de 3G

OS3 was ook al trager dan OS2 toen ik hem had.. De laatste versie van de OS2 was wel lekker snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:54
Tot op heden op 2 iPhones de upgrade uitgevoerd (jah upgrade dus geen schone restore uitgevoerd)

Net even getest:

Camera start wel langzamer, maar foto's maken is sneller.
Instellingen scherm openen is zeker sneller dan beide iPhones in het filmpje.

Internet gebruik ik bijna niet wel mail en mijn mail openen gaat wat sneller, mailtjes typen of even twitteren gaat langzamer maar dat komt denk door de ingebouwde spellcheck

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

Bosmonster

*zucht*

Instellingen scherm wordt trager naarmate je meer apps hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Bosmonster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:59:
Instellingen scherm wordt trager naarmate je meer apps hebt geinstalleerd.
De "normale" instellingen worden toch als eerst geladen? De instellingen voor de apps worden pas geladen nadat de iPhone instellingen zijn geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:21
ik merk ook dat mijn 3G veel trager is geworden. Misschien doen ze het wel express... zijn we met z'n allen eerder geneigd die iPhone 4 te kopen.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik ben zojuist teruggegaan naar 3.1.2 en het verschil is immens. Alles is nu minimaal 2x zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem hier alles is nog steeds even snel/traag.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Volgens het filmpje moet mijn 3G nog langzamer reageren dan ie nu doet :+ (hij houdt het dus wel redelijk bij, alhoewel het de tweede keer sneller lijkt te gaan) . Ik merk (voor mijn gevoel) dat alles toch echt trager is geworden, behalve het scroll-effect door de tabs, dat gaat heerlijk vloeiend. Ik ging net de normale ns-site proberen, zelfs via wifi een ware ramp. Om over het invullen van stations nog maar niet te spreken, want daar hangt de telefoon gewoon voor 5 a 10 sec. :X

Ik baal van dit alles wel behoorlijk:
  • Waar is de mooie iOS achtergrond? ik heb gewoon een zwarte
  • Safari lijkt nog langzamer (via Wifi) 3g kan ik niet beoordelen, want daar vond ik het Edge netwerk in Duitsland al beter.
  • Geen tethering meer, ondanks het feit dat mijn iPhone unlocked is. Als ik wil tetheren moet Apple zich daar maar niet mee bemoeien en T-mobile moet het maar op een legale manier blokken, want eigenlijk is mijn telefoon nog steeds niet geunlocked :(
Toch kan ik het niet over mijn hartje verkrijgen om iOS er weer af te halen voor iPhone OS 3 :+

[ Voor 4% gewijzigd door Aloys op 25-06-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben weer eens het restoren, het is mij al paar keer opgevallen dat een lege iphone met iOS 4 wel goed functioneer, maar ik ben afhankelijk van een jailbreak en zodra ik heb gedaan lijkt het soms wel dat hij juist dan tragere wordt, want met iOS 3 was hij op een gegeven moment ook traag, maar wellicht moet ik wallpaper weg laten.

Ja ik vindt schandalig, volgens mij wordt dit extra gedaan op die manier gaan mensen zeker Iphone 4 kopen, maja ik zit nog aan mijn abonnement vast en vindt een open iphone door middel van jailbreaken wel erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Nu je het zegt.. voor mijn restore van mijn data etc had ik wel een mooi nieuwe achtergrond. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloys schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:42:
Nu je het zegt.. voor mijn restore van mijn data etc had ik wel een mooi nieuwe achtergrond. :(
Je reserve kopie zet je oude achtergrond terug, maar een wallpaper en multitasking op iphone 3g maakt hem volgens mij nog extra traag, maar ik jailbreak nu even niet en kijk hoe hij doet als ie gesync is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:43

Thermometer

Whoop Whoop!

Ja dit irriteert mij ook enorm, het performance verlies.
Ik heb een iPhone 3G 8gb simlockvrij origineel uit ItaliÃĢ

Hoeveel apps heb jij ongeveer? 67 (niet ongeveer, kan je bij instellingen->info zien :p)
Hoeveel GB ruimte heb je nog vrij? 408mb
Gebruik je de Folders optie? ja, ik heb 1 folder voor nieuws en 1 voor games
Heb je "Ja" geantwoord op de vraag of je geautomatiseerde feedback naar Apple wilt sturen? nee

Het updaten duurde zelf ook ongeveer 2 uur in totaal. Zelfs in-app heb ik veel last van lag terwijl ik dat daarvoor niet had (bijvoorbeeld bij Guitar Hero, waar zelfs een 3G performance update voor uitgebracht is, veel meer lag dan daarvoor).

Ik hoop aan de ene kant dat het snel gefixed wordt maar aan de andere kant ga ik toch de nieuwe iPhone 4 uit BelgiÃĢ halen als deze uit is, dus zou ik er niet lang meer last van hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Thermometer op 25-06-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:06
Ik kan het bij m'n 3GS ook merken dat hij slomer is dan eerst. Maar het is niet een heel groot verschil. Mijn vriendin ziet het bijvoorbeeld niet. ;)

Toch neem ik af en toe een soort 'hapering' waar bij het opstarten van programma's. In Mail is hij ook vele malen slomer. Als je typt loopt hij gewoon achter de feiten aan. :(

Al met al niet heel erg blij met deze performance daling.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Bij mij hing hij net helemaal gewoon..probeerde via het multitask scherm mail af te sluiten en daar had hij een minuut voor nodig :/ Verder vallen me regelmatig haperingen op.. Zeker slomer dan iOS3.

(3GS 32GB)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik merk niet heel veel verschil over het algemeen (let's be honest, zo snel is een 3G niet) maar soms blijft hij gewoon echt hangen bij bepaalde acties en dat is wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik denk dat ik ook iets van performance verlies heb (3G 16GB), maar het is nog niet irritant. Ik overweeg in ieder geval nog geen downgrade.

Waar ik wel last van heb, is dat sommige applicaties die ik in folders heb geplaatst het niet meer goed doen. Zo heb ik bijvoorbeeld de app van thuisbezorgd.nl in een folder geplaatst en als ik die nu probeer te laden dan start die wel en zie je 'loading..' staan en dan na een tijdje gaat hij weer terug naar mijn home screen. Hij sluit de app dus weer af. Hetzelfde heb ik in feite bij de ING app, die zit ook in een folder. Als ik die start, start hij nog wel op. Maar als ik vervolgens mijn saldo wil lezen, gaat hij dat proberen te laden en verschijnt na een tijdje het home screen (8 sec ofzo). Iemand anders hier last van? Als ik ze uit de folder haal, doen ze het overigens ook niet.
Zijn ze misschien nog niet geschikt voor iOS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Murderer schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:15:
Ik denk dat ik ook iets van performance verlies heb (3G 16GB), maar het is nog niet irritant. Ik overweeg in ieder geval nog geen downgrade.

Waar ik wel last van heb, is dat sommige applicaties die ik in folders heb geplaatst het niet meer goed doen. Zo heb ik bijvoorbeeld de app van thuisbezorgd.nl in een folder geplaatst en als ik die nu probeer te laden dan start die wel en zie je 'loading..' staan en dan na een tijdje gaat hij weer terug naar mijn home screen. Hij sluit de app dus weer af. Hetzelfde heb ik in feite bij de ING app, die zit ook in een folder. Als ik die start, start hij nog wel op. Maar als ik vervolgens mijn saldo wil lezen, gaat hij dat proberen te laden en verschijnt na een tijdje het home screen (8 sec ofzo). Iemand anders hier last van? Als ik ze uit de folder haal, doen ze het overigens ook niet.
Zijn ze misschien nog niet geschikt voor iOS4?
De ING app is nog niet geschikt voor OS 4, is te lezen in de Store. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Tot nu toe ben ik erg tevreden met iOS4 op mn 3G. Heb alleen achtergrond uitgezet want dat zorgde wel voor enig vertraging.
Alleen krijg ik de Rabo app op de een of ander manier niet aan de praat via 3G.Zodra ik Wifi heb dan werkt het weer wel.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Ik heb mijn iPhone 3G 8GB gefilmd met net een full restore achter de rug. Alleen iBooks heb ik geïnstalleerd.

YouTube: iOS 4 on iPhone 3G

Het liefste wil ik terug naar OS2, dat was veruit de snelste firmware. Ik heb liever minder functionaliteit op een snelle iPhone dan meer functionaliteit op een trage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 16:34

dodo79

witte dikke tonnie

het is zeker trager geworden met Ios4.
Vind zelfs de stabiliteit minder geworden.
Kon laatst niet meer eens bellen om de telefoon app crashte!
maar een volledige reboot helpt wel, daar word het weer ff een stuk vlotter van!
dit op een 3g 16GB

Hoeveel apps heb jij ongeveer? 40
Hoeveel GB ruimte heb je nog vrij? 12GB
Gebruik je de Folders optie? ja
nee

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Ik heb m'n iPhone 3G weer hersteld naar iOS3. Hij is weer een stuk sneller dan met iOS4. Wat me opvalt is dat iOS4 gebruik maakt van snellere animaties, daardoor lijkt het opstarten van apps op het eerste gezicht sneller te gaan.

Ik ga proberen mijn iPhone weer op 2.2.1 te krijgen om te kijken wat dat doet voor de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Sinds ik iOS4 op mijn 3G heb, is juist alles merkbaar sneller! En dat had ik Êcht niet verwacht na al deze berichten en de algemene traagheid van 3G met iOS3 vergeleken met een 3GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook een 3g 16gb met duidelijk performance verlies. Het is allemaal dikke-stront-dunne-trechter traag. Maar waar ik ook last van heb; netwerk. Ik heb geen netwerk meer op het moment dat ik mijn telefoon beweeg. Dat betekend dus concreet dat ik niet meer kan bellen, smsen en internetten als ik beweeg.

Meer mensen met die probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Als ik wat minder brak ben (TT-nacht + werken = :N ) dan pleur ik 4.0 er weer af en ga ik mooi terug naar 3.1.2.

Vandaag ging alles bagger namelijk, alles traag, bleef hangen, stotteren, haperen etc.

Echt waardeloos en ik ben er nu al flauw van. Die leuke geintjes zoals achtergronden, multitasken pruts ik wel in 3.1.2. met een jailbreak

Iemand toevallig een tutorial om te downgraden? Zou graag m'n data (contacten, sms berichten e.d.) behouden

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 26-06-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou buiten dat sommige programma echt sloom reageren, ben ik verder wel tevreden, ik heb multitasking aan en je moet programma echt sluiten, ja net zoals op een computer, maar het werkt en daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik baal ook zwaar van de performance van mijn 3G 16GB, zeker met iOS4 is het een drama. Ik heb er totaal geen plezier meer aan, laat die 4G maar snel komen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 23:32:
Ik baal ook zwaar van de performance van mijn 3G 16GB, zeker met iOS4 is het een drama. Ik heb er totaal geen plezier meer aan, laat die 4G maar snel komen.
Dat is juist wat Apple wilt, je gewoon over laten stappen op nieuw model, kijk eens in de operating system wereld, software wordt bij een vernieuwing wat dan inovatie genoemd wordt zwaarder en dan heb je plots een nieuw systeem nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 00:36

KSH

Heb gisteren mijn van oorsprong T-mobile iphone 3g geupdate naar IOS 4.0. Ik krijg nu bij elke telefoontje dat ik pleeg de volgende melding:

'Doorschakelen actief'

Iemand hier een oplossing voor?

Gebruik overigens gewoon een T-mobile abo. Ik heb de telefoon na een jaar gratis laten unlocken door T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dacht in eerste instantie dat dingen sneller waren geworden, maar na een dagje werken bleek uiteraard het tegengestelde. De animaties zijn echter een beetje veranderd, dat zette me op het verkeerde been.

Mijn 3G was met iPhone OS 3.1 al te traag voor woorden, zelfs na een verse restore. De enige tijd dat het ding echt snel was, was met 2.2.1, maar die ga ik Êcht niet meer installeren. En hetzelfde geldt voor 3.1, iOS 4 is beter en traag was het ding toch al, dus het maakt ook niet meer uit. Zodra de iPhone 4 uit is, haal ik die en aangezien mijn moeder een nieuwe telefoon nodig heeft, mag ze mooi met mijn 3G gaan spelen, die merkt al die traagheid toch niet.
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 00:05:
Dat is juist wat Apple wilt, je gewoon over laten stappen op nieuw model, kijk eens in de operating system wereld, software wordt bij een vernieuwing wat dan inovatie genoemd wordt zwaarder en dan heb je plots een nieuw systeem nodig.
Natuurlijk is dat wat Apple wil, maar het is ook wat ik wil. Ik heb nou niet het idee dat ze het expres bloated maken, multitasking is een nuttige feature en folders ook. Maar stel dat geen folders de 3G zo snappy liet als hij was (*kuch*). Als Apple zelfs folders niet voor de 3G beschikbaar had gemaakt, had iedereen steen aan been geklaagd dat Apple functionaliteit achterhield om de iPhone 4-verkoop te stimuleren. Dus het is of het een of het ander. Óf een traag toestel met meer functionaliteit Ãŗf een snel toestel met een achterstand. In beide gevallen wil ik de iPhone 4 en ik kan je bijna verzekeren dat ik over 2 jaar de iPhone 6 wil hebben omdat de iPhone 4 dan storend traag begint te worden (misschien de iPhone 7, want voordat de iPhone 4 zo traag is als de 3G nu, moet er wel iets gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee deze vertraging bij elke nieuwe release van iphone software is voor mij een teken om in toekomst echt geen Iphone meer te nemen, deze zijn veel te gehype, ik wil een telefoon die ik langere dan 2 jaar kan gebruiken.

Opzich moet ik wel zeggen je kunt 3G nog prima gebruiken, ik heb zelfs multitasking aan staan en de wallpaper, maar de programma's die starten wel trager op en het virtueel toetsenbord reageert gewoon veel tragere, maar dat had ik bij 3.X ookal, maar wat je in typt komt er wel met een vertraging.

Spellen en over voip bellen enzo werkt wel goed, wat vooral traag is dat is die virtuele toetsenbord, dat je een mailtje tikken bent en de boel dan gewoon vertraagd, maar ook surfen kan soms trager aan voelen, maar voor mij nog geen reden om nieuwe iphone aan te schaffen, opzich zou voor mij ook geen probleem zijn om te doen met minder functionaliteit.

Maar ik vindt niet zo moeite waard om te downgraden, alleen de 3X serie heeft alle functies die ik wil, maar die regeert ook traag soms.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Mijn 3g is ook een stuk trager geworden, en gister kreeg ik zelfs een spontane reboot bij het openen van Ping toen ik een bericht wilde lezen. Ik had stiekem gehoopt op een snelheids-upgrade, maar helaas het zat er niet in. Ach ik wilde toch al een iPhone 4 ;)
[...]
Mijn inmiddels 4 jaar oude Macbook werd toch echt merkbaar sneller bij de upgrade van Tiger naar Leopard, en nog een stuk sneller bij de upgrade van Leopard naar Snow Leopard! Dat is iets wat Apple juist heel netjes doet imo, in tegenstelling tot andere desktop operating systems.

Je kunt Windows 7 ook niet draaien op je pc uit het Windows-XP tijdperk. Ja tuurlijk het kan wel, maar echt lekker gaat het niet met Aero, windows-update op de achtergrond en alle andere nieuwe features die het OS bied. Ik accepteer dat, de computer-industrie staat niet bepaald stil.

Voor smartphones geld precies hetzelfde. De 3g is nu 2 jaar oud, voor telefoonbegrippen een eeuwigheid. Wil je lekker snel browsen, multitasken, etc. dan zul je toch moeten upgraden naar een 3gs, of de iPhone 4. Zoals ik zei: ik kan daar prima mee leven, het is eenmaal niet anders. Android 2.2 draait ook vast niet fatsoenlijk op een Android 1.0 device om maar een vergelijking te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zou fijn zijn als ze optie's in iOS maken om bepaalde onderdelen uit te zetten, zo kun je in Windows 7 Aero ook uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 15:40
KSH schreef op zondag 27 juni 2010 @ 00:16:
Heb gisteren mijn van oorsprong T-mobile iphone 3g geupdate naar IOS 4.0. Ik krijg nu bij elke telefoontje dat ik pleeg de volgende melding:

'Doorschakelen actief'

Iemand hier een oplossing voor?

Gebruik overigens gewoon een T-mobile abo. Ik heb de telefoon na een jaar gratis laten unlocken door T-mobile.
Oplossing? dit is geen probleem. Dat is alleen een melding dat wanneer jij aan het bellen bent alle inkomende gesprekken (naar je voicemail) worden doorgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Dan gebruik jij zeker alleen Windows en geen OSX?

[ Voor 45% gewijzigd door Exirion op 27-06-2010 10:45 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:44:
[...]

Dan gebruik jij zeker alleen Windows en geen OSX?
Ja en Linux, maar voornamelijk Windows omdat ik ook over Windows leer, ja ik weet dat Windows flexibeler is dan OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 13:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:49:
Ja en Linux, maar voornamelijk Windows omdat ik ook over Windows leer, ja ik weet dat Windows flexibeler is dan OSX.
Microsoft heeft met Windows 7 een trend gebroken: tot nu toe werd Windows met elke versie trager en geheugenslurpender. Dat geldt in veel mindere mate voor OSX, en OSX 10.6 is net als Windows 7 duidelijk sneller dan z'n voorganger. Ik gebruik Windows, Linux en OSX overigens alle drie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Wat bij mij een beetje hielp, ik had ingesteld 2x homeknop = ipod, nu heb ik 2x home is eerste pagina, alles lijkt een tikkie vlotter.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Laatst online: 14-09 15:36
Het verbaast me dat ik zo weinig lees over 3GS-gebruikers die klagen over verminderde performance. Ik moet zeggen dat ik dat probleem op mijn 3GS voor het grootste deel heb opgelost door een harde reset uit te voeren (alvorens de backup kwijt te raken door mijn apparaat als nieuw apparaat bij iTunes aan te melden :( ). Maar toch zie je soms de vertragingen. Als ik de toegangscode intoets, duurt het bijvoorbeeld heel eventjes voor ik de klik hoor waarmee de telefoon ontgrendeld wordt. Ik weet het niet meer 100% zeker, maar volgens mij was dat eerder gewoon zonder (merkbare) vertraging. Calengoo start ook langzamer op, in menu animaties zit soms een kleine hapering.

Het lijken details, zijn het eigenlijk ook, maar ik vind het zo belangrijk dat een telefoon snappy aanvoelt. Het is een verlengstuk van mijn brein en de enige enigszins betrouwbare vorm van geheugen die ik heb (:P). Ik kan er gewoon niet tegen als dat een beetje krakkemikkig loopt, al gaat het om 200 milliseconden.

Verder erger ik me dood aan het feit dat ik niet met de homebutton snel naar mijn contactfavorieten meer kan. Dat het default anders is, kan ik me voorstellen, maar dat ik de optie niet eens meer heb (desnoods als optie bij drie keer drukken ofzo). :(

Als het de bedoeling is dat ik nu een iPhone 4 ga halen: :+. Mijn matige geheugen weet nog wel dat dit apparaat een half jaar geleden een kleine â‚Ŧ600,- gekost heeft. Dacht niet dat ik als een afgerichte hond naar de winkel stuif zodra Apple 'apport' roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Laatst online: 14-09 15:36
itsme schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:24:
Wat bij mij een beetje hielp, ik had ingesteld 2x homeknop = ipod, nu heb ik 2x home is eerste pagina, alles lijkt een tikkie vlotter.
Zelf instellen wat er gebeurt bij 2x homebutton. Een mate van vrijheid waar de GS-bezitter alleen nostalgisch aan kan terugdenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 13:11
Hier een 3G 16Gb, import uit ItaliÃĢ (officieel simlock-vrij).

3.1.2 Jailbroken (vooral voor Installous, geen fancy hacks&themes draaiend) naar 4.0 (official) gegaan, draait echt sneller! Voelt een stuk vlotter aan, ik zie weer animaties en het idee dat hij weer wat frisser loopt.

Kan te maken hebben met Jailbreak > official, maar ik draaide niks qua Statusnotifier, Winterboard of SBsettings. Dus je zou zeggen dat het niet veel invloed moet hebben.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phobophile schreef op zondag 27 juni 2010 @ 12:08:
Het verbaast me dat ik zo weinig lees over 3GS-gebruikers die klagen over verminderde performance. Ik moet zeggen dat ik dat probleem op mijn 3GS voor het grootste deel heb opgelost door een harde reset uit te voeren (alvorens de backup kwijt te raken door mijn apparaat als nieuw apparaat bij iTunes aan te melden :( ). Maar toch zie je soms de vertragingen. Als ik de toegangscode intoets, duurt het bijvoorbeeld heel eventjes voor ik de klik hoor waarmee de telefoon ontgrendeld wordt. Ik weet het niet meer 100% zeker, maar volgens mij was dat eerder gewoon zonder (merkbare) vertraging. Calengoo start ook langzamer op, in menu animaties zit soms een kleine hapering.

Het lijken details, zijn het eigenlijk ook, maar ik vind het zo belangrijk dat een telefoon snappy aanvoelt. Het is een verlengstuk van mijn brein en de enige enigszins betrouwbare vorm van geheugen die ik heb (:P). Ik kan er gewoon niet tegen als dat een beetje krakkemikkig loopt, al gaat het om 200 milliseconden.

Verder erger ik me dood aan het feit dat ik niet met de homebutton snel naar mijn contactfavorieten meer kan. Dat het default anders is, kan ik me voorstellen, maar dat ik de optie niet eens meer heb (desnoods als optie bij drie keer drukken ofzo). :(

Als het de bedoeling is dat ik nu een iPhone 4 ga halen: :+. Mijn matige geheugen weet nog wel dat dit apparaat een half jaar geleden een kleine â‚Ŧ600,- gekost heeft. Dacht niet dat ik als een afgerichte hond naar de winkel stuif zodra Apple 'apport' roept.
Ik las ookal wat dat sommige 3GS gebruikers ook performance verlies hadden, maar er is nog niet zoveel over gezegd, maar dan kan Apple het hopelijk met de volgende update oplossen, ik bedoel zo oud is de 3GS niet, en 3G is echt geen slecht toestel hoor.

@stevenP Installous heb ik ook op iOS4, verder merk ik geen verschil als ik jailbreak met wallpaper en multitasking, wel heb ik opgemerkt dat je handmatig die apps moet sluiten, maar verder zit het wel goed, ik vindt het beter dan iOS3, maar niet snellere ofzo, eerder tragere maar daar neem ik wel vrede mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Wat is eigenlijk de snelste firmware voor een 3G ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
ThinkPadd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:06:
Wat is eigenlijk de snelste firmware voor een 3G ?
2.2.1 vond ik nog altijd de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Apart. Ik ben juist echt supertevreden met iOS4 op mijn 3G 8gb. Het OS is echt een stuk sneller en slikker dan 3.1. Het opzij scrollen tussen homescreens, uit-/dichtvouwen van apps en typen in allerlei apps gaat allemaal slicker. Dus het is echt niet allemaal drama. Ik ben erg blij met iOS4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Voor dat ik dit topic vond had ik ook al een gevoel dat het wat trager ging. 8 GB 3G overgens.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Erulezz schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:19:
[...]

2.2.1 vond ik nog altijd de snelste.
Zitten er nog nadelen aan om bijv. die er weer op te zetten? Mis ik bepaalde functionaliteiten? Of vereisen apps ook dat je minimaal 3.x.x moet hebben :O ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:55:
[...]

Zitten er nog nadelen aan om bijv. die er weer op te zetten? Mis ik bepaalde functionaliteiten? Of vereisen apps ook dat je minimaal 3.x.x moet hebben :O ?
Push messages heb je niet op 2.x.x das wat mij betreft het grootste nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:55:
[...]

Veel Apps wel jah, want Core-Data kwam pas beschikbaar bij 3.0 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de upgrade inderdaad ook last van de volgende zaken:

1. Gesprekken kunnen niet worden opgezet;
2. Gesprekken worden spontaan (na enkele sec) afgebroken;
3. Direct terugbellen kan niet, telefoon moet dan eerst gereboot worden;
4. Haperingen bij het invoeren van tekst in safari/sms/e-mail;
5. 'Instellingen' en daarna naar 'Algemeen', laat Algemeen crashen;
6. Webpagina's in Safari laden traag (op WiFi en Vodafone 3G-netwerk).

Apple iOS4 voor 3G (16GB, officieel door T-Mobile unlocked, < 25 apps) is werkelijk ongelofelijk slecht. Snap niet dat een 'professioneel' bedrijf als Apple zulke buggy software durft te releasen! :(

Downgraden vind ik geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 13:11
Jo-re-mi schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:31:
Apart. Ik ben juist echt supertevreden met iOS4 op mijn 3G 8gb. Het OS is echt een stuk sneller en slikker dan 3.1. Het opzij scrollen tussen homescreens, uit-/dichtvouwen van apps en typen in allerlei apps gaat allemaal slicker. Dus het is echt niet allemaal drama. Ik ben erg blij met iOS4!
zelfde ervaring hier ja! :) zeker binnen de homescreen (het side-swipen, open en sluiten van apps) lijkt een stuk slikker / mooier te gaan. Ik zie voor het eerst in zoveel tijd weer een tween van m'n dock en apps als ik terug kom bij m'n homescreen, meestal had hij op 3.1.2 daar echt te veel moeite mee.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Mijn ervaring met een 3G 16GB:

1. Na een upgrade van 3.1.2 (+jailbreak) naar iOS4 (officieel via iTunes) vond ik hem sneller
2. Na 4.0 ook gejailbreakt te hebben met Redsn0w (incl multitasking en wallpapers) was het echt dikke po*p door een rietje. Voortdurend geheugen vol, echt compleet onwerkbaar
3. Nu, na een 2e jailbreak maar nu zÃŗnder multitasking en wallpapers is het weer prima. Er zitten toch wel wat geinige dingen in die ik niet wilde missen, maar zonder de jailbreak kan ik ook niet (SBSettings etc).

Voor de luie mensen: je kunt gewoon Redsn0w voor een tweede keer draaien. Vink dan 'Install Cydia' UIT en de rest naar keuze.

[ Voor 12% gewijzigd door Elwood Blues op 27-06-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:32
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 16:20:
Sinds de upgrade inderdaad ook last van de volgende zaken:

1. Gesprekken kunnen niet worden opgezet;
2. Gesprekken worden spontaan (na enkele sec) afgebroken;
3. Direct terugbellen kan niet, telefoon moet dan eerst gereboot worden;
4. Haperingen bij het invoeren van tekst in safari/sms/e-mail;
5. 'Instellingen' en daarna naar 'Algemeen', laat Algemeen crashen;
6. Webpagina's in Safari laden traag (op WiFi en Vodafone 3G-netwerk).

Apple iOS4 voor 3G (16GB, officieel door T-Mobile unlocked, < 25 apps) is werkelijk ongelofelijk slecht. Snap niet dat een 'professioneel' bedrijf als Apple zulke buggy software durft te releasen! :(

Downgraden vind ik geen optie.
7. geen service soms
8 super traaaaaag

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
stevenP schreef op zondag 27 juni 2010 @ 16:22:
[...]

zelfde ervaring hier ja! :) zeker binnen de homescreen (het side-swipen, open en sluiten van apps) lijkt een stuk slikker / mooier te gaan. Ik zie voor het eerst in zoveel tijd weer een tween van m'n dock en apps als ik terug kom bij m'n homescreen, meestal had hij op 3.1.2 daar echt te veel moeite mee.
Het lijkt inderdaad een stuk sneller. Dat had ik in het begin ook. Dit komt gewoon omdat de opkom animatie een stuk vlotter komt. Het laden wat daarna eigenlijk pas echt gaat beginnen is een stuk trager.

Het openen van Instellingen gaat eerst heel snel, maar je zit dan wel een tijdje naar een leeg scherm aan te koekeloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Vanmiddag gedowngrade naar 3.1.2. Hoe 3G vanaf 4.0 downgraden naar 3.1.x ?

Heerlijk, eindelijk weer snelheid _O_

:w OS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven93
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 10:16
Mijn iPod 2g is ook veel trager geworden sinds de update naar iOS 4.
Zoals ontgrendelen , soms blijft het scherm gewoon een paar seconden zwart , of bij het invoeren van mijn code komen de inputs achter .
Ook het laden van webpagina's gaat trager en als ik bijvoorbeeld grote webpagina's ( desktop versies) van bvb hln.be bezoek gaat het scrollen zeer traag en de browser reageert dan ook bijna niet , terwijl versie 3.xx hier totaal geen probleem mee had .

Verdere info :
Geinstalleerde app's : +/- 10
Nog geen muziek en dergelijke opgezet dus gok ik ongeveer dat ik nog 7.5GB vrij heb .

Vraag me toch af waar Apple mee bezig is , zoals het probleem met het ontvangst bij de iPhone 4 , de haperingen bij de 3g apparaten , dit zijn toch dingen die bij het testen ervan toch direct opvallen , waarom iets uitbrengen wat niet op punt staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat een bittere ellende die 4.0 software, m'n telefoon lijkt nu wel op een oude nokia met de eerste symbian versie. Alles gaat traag, niks werkt vlot alles gaat met een delay. :r

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu zelfs alles kwijt, mijn contacten, smsjes, etc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

Phobophile schreef op zondag 27 juni 2010 @ 12:08:

Ik heb dan ook eigenlijk geen merkbaar snelheidsverlies op mijn 3GS. Heb rond de 100 apps in 21 folders zitten, 2GB aan muziek en 3GB aan Scumm games, background aan en alles is naar mijn idee nog net zo vlot. Ook het geheugenverbruik is niet drastisch veranderd, ik hou zo'n 150MB over (met Winterboard, wat simpele themes en SBSettings ingeschakeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Ik heb het gevoel ook dat 4.0 trager is, bij het openen van een contactpersoon duurt het vele malen langer!

Ik heb 4.0 inclusief multitasken, maar Cydia en Wallpaper heb ik niet geinstalleerd via Redsnow!
Zo werkt mn 3G sneller. (wellicht een tip voor jullie).

Verder hoop ik dat Apple snel met een update komt, want de 3G werkte super op 3.1.3!

PS: Multitasken wil ik niet missen, dan maar net 2 sec trager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 22:58

World Citizen

FreeReef.nl

Ik ben het helemaal met jullie eens.
Mijn 3g is stukke trager en ik twijfel al een tijdje over een downgrade,,,,

Ik vind alleen die GPS functie in je Photo app wel kewl.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Decon Frost schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:11:

Ik vind alleen die GPS functie in je Photo app wel kewl.
Op de foto's zelf zitten altijd GPS coÃļrdinaten, alleen 2mp heb je niet zoveel aan wanneer je een Nieuwer cybershot tot beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Decon Frost schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:11:
Hier ook eigenlijk dezelfde ervaringen as in trager dan 3.x...

Downgrade mag de volgende eigenaar van mijn 3G bepalen vindt ik...

Folders / verbeterde mail zijn voor mij bijvoorbeeld een leuke "functies" waarvoor ik even 4.0 aanhou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Ik heb iOS4 sinds beta 1 (begin van het jaar) draaien op een 3Gs, beta 1 was een ramp (traag, crashes, e.d.) daarna verdwenen die problemen als sneeuw voor de zon, sindsdien heb ik nergens merkbare last van eigenlijk. Wel hoop ik dat Apple de mind-set welke het met OSX heeft, behoudt... nieuw = sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ervaar dezelfde problemen als velen voor mij. Er zijn echter nog een boel andere issues met iOS4 die simpelweg als 'bug' te bestempelen zijn.
1) De accelerometer is een beetje te actief geworden: hij draait nu zoooo vaak ineens in landscape terwijl ik 'm slechts een tikje schuin houd of neerleg. Was met 3.1.3 niet.
2) Camera is nog trager geworden dan hij al was
3) Smsen is buggy: topbar verdwijnt, UI layers in verkeerde volgorde, smsjes die 'buiten beeld verdwijnen', noem maar op.
4) Mail is echt traaaaaaag geworden: downloaden van berichten gaat nog net zo snel, maar als ik +- 50 mails tegelijk ophaal, moet ik mail eerst wegdrukken en opnieuw opstarten voordat ik door mijn mails kan scrollen.
5) iPod volume is echt dramatisch laag geworden. Heb nu al mijn MP3's op 100% gain staan, dan zijn ze weer op het oude niveau. Maar dat is dus slechts een vieze work-around.

Ik hoop echt dat er heeeeel snel een 4.0.1 uit komt die deze debiele bugs oplost, want het is niet eens de nieuwe functionaliteit die niet goed werkt, maar oude die verneukt wordt. Ik moet zeggen dat ik iOS4 echt een behoorlijke teleurstelling vind. Ik was er echt 100% van overtuigd dat mijn volgende telefoon een iPhone 4 zou worden, in september, maar nu begin in toch te twijfelen. Ook het ontbreken van dubbelhome = iPod vind ik wel echt een gemis. Nouja, ik zal eens met het ding gaan spelen als hij hier in de winkel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat trage eigenlijk niet meer zo zeer, ja sommige stukken laden langzamere, maar voor rest, ik weet dat het er is, maar ik merk niet meer zozeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Ik had ten eerste al problemen om iOS4 op mn 3G te krijgen toen ik uiteindelijk em erop had staan na een omweg liep ie redelijk snel, had wel het gevoel dat ie net wat sneller was als 3.1.3 Maar nu de laatste dagen is ie echt tergend traag, kan me niet herrineren dat ie zo traag was in de eerste dagen dat ik iOS4 erop had staan.

1. Safari gaat heel erg traag, en om de 30 seconden ofzo blijft ie helemaal hangen en reageert ie ongeveer 5 seconden helemaal nergens op.
2. Typen in safari gaat heel erg traag, de animaties van het typen loopt soms wel 5 seconden achter en typen is zo bijna niet meer te doen.
3. Bij het opstarten van je ipHone als je op de home knop druk gaat ie soms niet aan maar blijft het scherm zwart. Als je dan 3 seconden later nog een keer erop drukt lijkt het alsof ie 2x wou aangaan. Alsof ie eerst een paar seconden moest nadenken om aan te gaan.

Dat zijn wel de grootste problemen, daarnaast ook nog de algemene traagheid, zoals naar de instellingen gaan en dan eerst gerust nog even koffie kan gaan drinken voordat ie er is.

Als ze dit niet snel fixen ga ik weer terug naar 3.1.3. want mn iPhone doet me nu denken aan mn vroegere HTC telefoon die ook zo langzaam kon zijn en waar ik de neiging soms had om em heel hard op de grond te gooien, wat ik nu ook met mn 3G met iOS4 heb. Hier kan je helemaal niks mee 8)7 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo makkelijk is niet terug gaan naar een vorige firmware, dan komt je telefoon in een recovery loopback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:34
Downgraden is eigenlijk best wel makkelijk. Zie deze howto. Je hebt er wel wat aanvullende software voor nodig, maar het staat erg duidelijk uitgelegd hoe het werkt.
Ik heb het ook gedaan en ik moet zeggen dat het de beste beslissing is die ik tot nu toe met mn iphone heb genomen. Zo veel sneller itt ios4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gomaster schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:26:
Downgraden is eigenlijk best wel makkelijk. Zie deze howto. Je hebt er wel wat aanvullende software voor nodig, maar het staat erg duidelijk uitgelegd hoe het werkt.
Ik heb het ook gedaan en ik moet zeggen dat het de beste beslissing is die ik tot nu toe met mn iphone heb genomen. Zo veel sneller itt ios4.
Ik wil naar 3.1.2 downgraden dan kan ik andriod erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Die is nog aardig lastig.

Gewoon je oude firmware met Shift + Restore herstellen, dan krijg je die error en blijft je iPhone hangen op dat iTunes + USB stekkertje.

Dan draai je RecBoot en klaar, je iPhone start opnieuw op en je kunt hem gebruiken.

[ Voor 51% gewijzigd door ThinkPad op 01-07-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Ik ben ook maar weer teruggegaan naar 3.1.3, momenteel ben ik even de backup aan het herstellen. Ik laat hier nog wel even weten hoeveel verbetering ik merk :+ . (Downgraden zou toch niet tot een verbetering moeten leiden |:( )

edit:
De snelheid is nu al een stuk beter, maar ik ga toch maar terug naar 3.1.2 zodat ik tethering weer aan kan zetten. (Jaja simlock-vrij en dan tethering deactiveren voor bepaalde providers, wat een oplichters)

Blijkbaar moet ik helemaal terug naar 3.0.x , naja. In elk geval kan ik de beste feature van de iPhone straks weer gebruiken. :)

Eindelijk weer 3.0 erop, en wat werkt dat weer lekker, mijn 3.0 restore teruggezet en tethering werkt direct weer :*) . Het toetsenbord/code-blok reageert weer instant, lijkt net alsof dit een update is :+ .

(Btw, reden voor een downgrade is natuurlijk ook omdat ik jailbreaken niet echt vertrouw en ik die Cydia troep al helemaal niet wil :) )

[ Voor 68% gewijzigd door Aloys op 01-07-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:42
iOS 4 op mijn 3G 8GB geinstalled met cydia + wallpaper + multitasking enabled. Ik merk wel dat hij iets trager geworden is maar niet in de zin dat er echt niet meer mee te werken valt. Ik lees hier soms over vertraging tijdens het typen enz...Daar heb ik helemaal geen last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rebbelx schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:37:
iOS 4 op mijn 3G 8GB geinstalled met cydia + wallpaper + multitasking enabled. Ik merk wel dat hij iets trager geworden is maar niet in de zin dat er echt niet meer mee te werken valt. Ik lees hier soms over vertraging tijdens het typen enz...Daar heb ik helemaal geen last van..
Ja zelfde hier, maar soms gebeurt een vertraging met typen wel hoor, maar alle apps gebruiken multitasking dus die sluit ik dan geregeld maar, doet ten goeie voor de performance, maar met ios 3 was ook niet altijd zo snel met winterboard en wallpaper enabled, dus dan vindt ik dit nog mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik wil ook graag terug naar 3.1.3,maar vraag me af of ik nog steeds kan unlocken?
Had hiervoor 3.1.2 en dat was geen probleem.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Ik ben inmiddels ook weer terug naar 3.1.3.. Ios4 geprobeerd, maar gene succes op een 3G. Nu even een paar weekjes doorzetten en dan Ios4 op de iPhone 4 :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben terug naar 3.1.2 met jailbreak en zonder snowboard en wallpaper loopt alles goed, en straks ga ik android erop zetten, dat is dan een dual boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ook bij mij is het merkbaar trager.

Applicaties zoals nu.nl ed starten trager op.

Ga denk ik downgraden want ik zie geen voordeel voor de 3G met iOS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ervaar zelf ook dat mijn 3G veel trager is geworden, het opstarten van SMS of WhatsApp is vreselijk, je hebt er bijna geen zin meer in.

Ik moet niet zeuren, aangezien ik weet dat het toestel oud is, maar dit is wel heel erg. En eerlijk gezegd ben ik ook wel klaar met iOS. In tegenstelling tot Android kan het vrijwel niets en is het al 3 jaar compleet hetzelfde uiterlijk.

Kia EV3 GT LR īŖŋ iPhone 16 Pro īŖŋ iPad mini 6 īŖŋ MacBook Air M2 īŖŋ iMac M4 īŖŋ Watch Series 10 īŖŋ TV 4K HDR īŖŋ AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De procedure voor het downgraden verwijst naar een een firmware, maar de link is dood :( Aangezien ik geen zin heb in firmwares die niet van apple komen. als ik een restore doe in iTunes kom ik dan ook terug op FW 3,1,2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:04:
De procedure voor het downgraden verwijst naar een een firmware, maar de link is dood :( Aangezien ik geen zin heb in firmwares die niet van apple komen. als ik een restore doe in iTunes kom ik dan ook terug op FW 3,1,2?
Nee dan staat er een schone iOS 4 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Yalopa schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:04:
http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/

Deze site linkt naar de Apple server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:49:
[...]

Nee dan staat er een schone iOS 4 op.
Ondertussen heb ergen anders gelezen dat het reseten van je iPhone naar de factory defaults toch zorgt voor performance winst op iOS4. Aangezien ik toch niets te verliezen heb maar ff geprobeerd, en op het eerste zicht gaat het sneller. Ik bekijk het even.

@barzi
http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/.....
DNS wise komt dit dus niet van apple, de file is gehost bij akamai.net, dus het zou wel kunnen maar ik ben niet overtuigd..

[ Voor 17% gewijzigd door Yalopa op 04-07-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:35:
[...]

Ondertussen heb ergen anders gelezen dat het reseten van je iPhone naar de factory defaults toch zorgt voor performance winst op iOS4. Aangezien ik toch niets te verliezen heb maar ff geprobeerd, en op het eerste zicht gaat het sneller. Ik bekijk het even.

@barzi
http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/.....
DNS wise komt dit dus niet van apple, de file is gehost bij akamai.net, dus het zou wel kunnen maar ik ben niet overtuigd..
Ja is te vergelijken met een schone installatie van Windows dan heb je ook betere performance, maar zodra je de schijf vol gooit gaat ie ook stukkie achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:42
Ik werkte met iOS4 + jailbreak, wallpaper en multitasking op mijn 3G 8GB. Dit weekend heb ik er gewoon iOS4 opgezet zonder jailbreak, multitasking en wallpaper. Hoe meer ik mijn iphone namelijk testte en gebruikte hoe meer het opviel dat hij echt wel traag was. Vooral wanneer ik via WiFi verbonden was en ik startte de facebook app op was hij enorm traag...Nadien facebook afsluiten en WiFi terug uitzetten...duurde bijna 1 minuut eer ik in mijn settingsscherm terecht kwam...Wel tevreden over de performance met enkel de standaard iOS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb/had op m'n 3G ook dezelfde problemen na de upgrade. Met name iPod + App was niet vooruit te branden. Sommige Apps waren ook spontaan 2x zo traag na de upgrade. Dit is ook goed merkbaar als je een downgrade doet en vervolgens weer upgrade naar iOS 4.

Ondertussen geupgrade naar een iPhone 4 en nergens meer last van. De 3G is 1,5 oud maar voelt qua snelheid met iOS 4 aan alsof hij minimaal 5 jaar achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rebbelx schreef op maandag 05 juli 2010 @ 09:49:
Ik werkte met iOS4 + jailbreak, wallpaper en multitasking op mijn 3G 8GB. Dit weekend heb ik er gewoon iOS4 opgezet zonder jailbreak, multitasking en wallpaper. Hoe meer ik mijn iphone namelijk testte en gebruikte hoe meer het opviel dat hij echt wel traag was. Vooral wanneer ik via WiFi verbonden was en ik startte de facebook app op was hij enorm traag...Nadien facebook afsluiten en WiFi terug uitzetten...duurde bijna 1 minuut eer ik in mijn settingsscherm terecht kwam...Wel tevreden over de performance met enkel de standaard iOS4
Ik herken dit niet terug, bij mij werkt even goed met en zonder jailbreak dus laat jailbreak mooi zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Was zelf nadat ik iOS4 er op gezet had ook erg tevreden,maar langzamerhand merkte ik wel dat alles steeds trager liep.
Openen van SMS ging gepaard met een blank scherm om pas na een paar seconden de lijst te tonen.

Daarom ben ik terug gegaan naar 3.1.2. Gelijk JB en unlock gedaan.
Ben erg tevreden.

Ik wacht wel tot er een update komt die een 3G de mogelijkheid geeft om iOS4 zonder probleem te gebruiken.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1 2 3 Laatste