Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:52:
Nee maar Winterboard met achtergrond heeft het zelfde effect of juist nog tragere.
Ik ga eens verdiepen hoe ik verschillende onderdelen uit kan zetten om zo iOS te versnellen, er is namelijk een file waar je multitasking uit kunt zetten en achtergrond enzo ( Jailbreak ).
De standaard apps zoals mail en telefoon worden wel soort gebackground na 2e keer erop klikken starten die ook snellere.
Vorige week heb ik iOS4 op mijn 3G gezet en hem ingesteld in iTunes als een nieuwe iPhone. Dan krijg je een volledig schone als "nieuw" functionerende iPhone. Al mijn gegevens, zoals contacten, agenda, muziek, foto's e.d. staan al standaard op mijn iMac. Het enige wat je dan kwijt raakt zijn sms-berichten en wat instellingen.
Mijn 3G was toen zeker niet traag; net zo snel / traag als met OS 3.1.2. Dus geen snelheidsverlies.
Daarna heb ik hem gejailbreakt met redsnow en en daarna met Rock mijn jailbreak-applicaties terug laten zetten. Ook hier moest ik wat instellingen opnieuw instelen.
Na dit alles was ik zeer tevreden en wat de snelheid nog steeds zoals vóór de jailbreak.
Heb toen in iTunes een backup gemaakt en ben toen gaan proberen of ik tethering ook weer kon instellen.
Dat lukte dus niet, maar hierdoor was mijn iPhone toch wel ongesteld geraakt. Hij reageerde niet meer zo snel en kwam regelmatig in een respring.
Daarna de backup van iTunes terug laten zetten in de hoop dat alles weer hersteld zou zijn. Helaas dit bleek niet het geval. Hij was wel weer stabiel, maar ineens een flink stuk trager. Ook de jailbreak daarna bracht hier geen verandering in.
Toen heb ik iOS4 wéér geinstalleerd als nieuwe iPhone. Daarna was het probleem van de traagheid helemaal weg. Net zoals de 1e keer.
Ook na de jailbreak met redsnow bleek alles nog steeds prima te werken. Net zo stabiel en snel als onder 3.1.2
Mijn conclusie: als je hem opnieuw instelt als nieuwe iPhone wordt hij door iOS4
niet trager.
Het enige nadeel is dat je je sms-jes en wat instellingen kwijt bent.