Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Samengevat: Dat ik last heb van traagheid is geen incident, maar een structureel probleem waar vrijwel iedere iPhone 3G (niet 3GS) gebruiker last van heeft.

Ik verwacht hier geen update voor. Dit probleem komt kennelijk op zo'n grote schaal voor dat dit echt wel bij Apple bekend was tijdens de ontwikkeling van iOS 4.0.

De iPhone 3G verouderd noemen is bullshit. Zelfs de easly adopters zitten nog binnen de minimale verplichte contractsduur van 2 jaar.

Oftewel: Apple zit iPhone 3G gebruikers te naaien. Top Apple d:)b Smerige bedrijfsstrategie :r. Toch maar eens beter Android bekijken dan.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 23:39

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Wat mij onduidelijk is of het resetten van een geinstalleerde iPhone 3G op iOS4 wel weer de oude snelheden geeft?

Ik heb zelf ook duidelijk last van trager schuiven van schermen en opstarten van apps.
Persoonlijk ben ik wel een beetje teleurgesteld in dit programmeerwerk. Of is er een duidelijke verklaring van het verchil in prerformance tussen deze versies van iOS?

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Cmdr_Satan schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:54:
Wat mij onduidelijk is of het resetten van een geinstalleerde iPhone 3G op iOS4 wel weer de oude snelheden geeft?
Dat heeft bij mij niets verholpen. Ik wacht nog de eerste update af en hoop dat het verbeterd is, anders is het weer terug naar versie 3. Er zitten toch wel een aantal dingen in versie 4 wat ik een verbetering vind t.o.v. 3. Alleen dan niet het geluid van de ipod speler die belachelijk laag is. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20

World Citizen

FreeReef.nl

Datafeest schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:25:
Samengevat: Dat ik last heb van traagheid is geen incident, maar een structureel probleem waar vrijwel iedere iPhone 3G (niet 3GS) gebruiker last van heeft.

Ik verwacht hier geen update voor. Dit probleem komt kennelijk op zo'n grote schaal voor dat dit echt wel bij Apple bekend was tijdens de ontwikkeling van iOS 4.0.

De iPhone 3G verouderd noemen is bullshit. Zelfs de easly adopters zitten nog binnen de minimale verplichte contractsduur van 2 jaar.

Oftewel: Apple zit iPhone 3G gebruikers te naaien. Top Apple d:)b Smerige bedrijfsstrategie :r. Toch maar eens beter Android bekijken dan.
Ik ben het met je eens, buiten de laatste regel om. Dit is een conclusie.. die nergens naar wijst. Er gaat een update komen.. die problemen omtrende de Iphone 4 moet verhelpen. Je weet nooit wat dit doet voor ons. 50/50 kans dat er iets verbeterd word...

Ik heb trouwens net een reset gedaan van alle instellingen, dus niet de content.. en het lijkt nu sneller. Maar zeker durf ik nog niet te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door World Citizen op 06-07-2010 12:07 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Cmdr_Satan schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:54:

Ik heb zelf ook duidelijk last van trager schuiven van schermen en opstarten van apps.
Persoonlijk ben ik wel een beetje teleurgesteld in dit programmeerwerk. Of is er een duidelijke verklaring van het verchil in prerformance tussen deze versies van iOS?
bij mij heeft het geholpen, ik heb mijn backup niet teruggezet

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dus je hebt je iPhone 3G helemaal leeg gegooid en toen was hij weer snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 14:52
Weet je dat zeker Yalopa? Alle contacten, nummers, apps, bookmarks, memo's en smsjes voor goed kwijt?

Ik heb ook een 3G 8gb uit Italië, en ik weet zeker dat mn iPhone slomer is geworden.
het lockscreen blijft half hangen voordat mn springboard komt, sms laad sloom etc etc.

Ik ben wel erg blij met deze update, mijn iPhone liep altijd vast (als in 'herstel vereist') als deze van baseband wisselde omdat het signaal van 1 mast te zwak was. met iOS4 doet mn iPhone dat nietmeer en loopt dus niet meer vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 20:58

smallboy

N/A

Met bepaalde dingen heb ik het idee dat m'n telefoon sneller is geworden (starten mail en safari bijvoorbeeld), maar zeker ook langzamer met andere zoals bijv. de camera.

Ik moet wel zeggen dat het update proces behoorlijk traag verliep. Het heeft alles bij elkaar toch een paar uur geduurd waarbij het op sommige punten echt onduidelijk was wat ik moest doen. iTunes was ineens m'n telefoon kwijt, foutmelding bij herstellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

nl.mark schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:20:
Dus je hebt je iPhone 3G helemaal leeg gegooid en toen was hij weer snel?
klopt, na deze actie is de extreme traagheid van de update weg.
Daan00 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:28:
Weet je dat zeker Yalopa? Alle contacten, nummers, apps, bookmarks, memo's en smsjes voor goed kwijt?
contacten, nrs apps memo's staan gewoon op mn imac en ben ik niet kwijt, ik heb ze geresynced. sms'en ben ik kwijt, maar dat kan me niet boeien

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

Bij mij zeker trager geworden. Telegraaf application laad erg traag, soms niet. Pingchat ook trager. En gister liep mijn Iphone 3GS bijna vast. Ik hoorde een soort van snelle tikjes achter elkaar, dit duurde zeker 15 seconden. Daarna herstelde alles zich weer.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Yalopa schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:56:
[...]
klopt, na deze actie is de extreme traagheid van de update weg.

[...]
contacten, nrs apps memo's staan gewoon op mn imac en ben ik niet kwijt, ik heb ze geresynced. sms'en ben ik kwijt, maar dat kan me niet boeien
Myth confirmed! Ik heb nu een 'schone' install, helaas wel jailbreaked voor de unlock. Maar nadat ik oa. SBSettings, ilocator en alle andere onnodige Cydia troep apps had verwijderd -en- een keer de 'factory settings' had gerestored is ie bijna weer als nieuw. Voor mijn gevoel nog net niet zo snel als OS3.x maar in ieder geval weer fatsoenlijk bruikbaar. Aan te raden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik werd er echt gek van en kon dus niet meer wachten met terug gaan naar versie 3. Het werkt weer echt heerlijk. Volgende keer wacht ik maar een week (of 2) om even de reacties af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:58

Simkin

Bzzzzz

Voor diegene die deze instructies nog niet gevonden hadden:
If your iPhone3G on iOS 4 is really slow, chances are you enabled backgrounds in redsn0w. This causes the icons to get a nice shadow, but this shadow processing is just too much for your little old 3g. You can disable the backgrounds by editing a file.

1. SSH to \System\Library\CoreServices\SpringBoard.app and edit the file N82AP.plist
2. Alter the key "homescreen-wallpaper" to enable/disable wallpapers alter this key

key>homescreen-wallpaper /key>
true/> to this:
key>homescreen-wallpaper /key>
false/>

3. Save the file, respring (maybe reboot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt mijn Iphone 3G helemaal niet zo traag met achtergrond dat valt best wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
ik heb het idee dat de iphone langzaam steeds trager wordt. Na een tijdje moet ik hem gewoon resetten omdat ik er bijna niks meer mee kan. Misschien dat er toch ergens een bug in iOS4 zit dat m'n geheugen laat vollopen of toch hangende achtergrond processen veroorzaakt.

Zeer vervelend dat wel dat het zoveel scheelt met os3

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ze in update de problemen verhelpen gaan, maja mijn Iphone is gejailbreakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb nog een 8GB 3G model en ben na de update naar iOS 4 al m'n contactpersonen kwijt, 'importeer simcontacten' helpt niet aangezien ze dus nooit op de SIM hebben gestaan(!)
Exchange account weg, opnieuw instellen is zo gedaan, maar ik vind het gewoon belachelijk.
Ik neem aan dat je met een restore via iTunes de contactpersonen (contactpersonen telefoonnummers) niet terug krijgt en ik dus aan iedereen die ik wil kunnen bellen zijn/haar nummer opnieuw erin moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McWolf82 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:37:
Ik heb nog een 8GB 3G model en ben na de update naar iOS 4 al m'n contactpersonen kwijt, 'importeer simcontacten' helpt niet aangezien ze dus nooit op de SIM hebben gestaan(!)
Exchange account weg, opnieuw instellen is zo gedaan, maar ik vind het gewoon belachelijk.
Ik neem aan dat je met een restore via iTunes de contactpersonen (contactpersonen telefoonnummers) niet terug krijgt en ik dus aan iedereen die ik wil kunnen bellen zijn/haar nummer opnieuw erin moet zetten.
Ik had dat ook, best storend dat iPhone ze niet op sim opslaat, maar oplossing kan zijn je iPhone sycroniseren met Google Contacts of van Windows, maar Google is online dus das wellicht beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:55
Ik heb een 3G met IOS4 Origineel simlockvrij en een jailbreak.

Wallpaper heb ik aanstaan.
Verder spotlicht, Wifi en Push uitgezet.
De snelheid is dan redelijk.

Bij mij werkt sinds IOS4 de trilfunctie niet meer, iemand daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonXP schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:16:
Ik heb een 3G met IOS4 Origineel simlockvrij en een jailbreak.

Wallpaper heb ik aanstaan.
Verder spotlicht, Wifi en Push uitgezet.
De snelheid is dan redelijk.

Bij mij werkt sinds IOS4 de trilfunctie niet meer, iemand daar ook last van?
Push heb ik ook altijd uit, echter multitasking heb ik wel aangezet, maar heet ook dat je apps zelf moet sluiten, en nu ook spotlight uit gezet, de iPhone is bruikbaar en hopelijk werkt dat spotlight uitzetten om performance te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik heb een 3G uit juli 2008, nooit een jailbreak uitgevoerd maar netjes via Apple de updates geïnstalleerd.
Ook na een restore met iOS4 vind ik de performance van de 3G echt ronduit belachelijk. Ik vind er geen drol meer aan en gebruik mijn iPhone eigenlijk niet meer. Het is allemaal maar frustrerend. Simkaartje in een oude Nokia, ik wacht totdat ik mijn T-Mobile contract kan verlengen met een iPhone 4.

Hoe dan ook, zwaar bagger van Apple.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Eiríkr schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:17:
Ik heb een 3G uit juli 2008, nooit een jailbreak uitgevoerd maar netjes via Apple de updates geïnstalleerd.
Ook na een restore met iOS4 vind ik de performance van de 3G echt ronduit belachelijk. Ik vind er geen drol meer aan en gebruik mijn iPhone eigenlijk niet meer. Het is allemaal maar frustrerend. Simkaartje in een oude Nokia, ik wacht totdat ik mijn T-Mobile contract kan verlengen met een iPhone 4.

Hoe dan ook, zwaar bagger van Apple.
Met verwondering lees ik jouw post.
Je baalt dat je dure iPhone traag is geworden, door een update van iOS. Dus wat doe je dan: je dure iPhone niet meer gebruiken en maar weer een duurdere aanschaffen.

Ik vind het belachelijk dat deze update is doorgevoerd. Ik heb zelf niet al te veel last (af en toe kan ik mij suf klikken op een programma die niet start) maar andere mensen hebben nu ene compleet nutteloze iPhone omdat dat ding meer niet werkt dan wel werkt.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:25:
[...]

Met verwondering lees ik jouw post.
Je baalt dat je dure iPhone traag is geworden, door een update van iOS. Dus wat doe je dan: je dure iPhone niet meer gebruiken en maar weer een duurdere aanschaffen.

Ik vind het belachelijk dat deze update is doorgevoerd. Ik heb zelf niet al te veel last (af en toe kan ik mij suf klikken op een programma die niet start) maar andere mensen hebben nu ene compleet nutteloze iPhone omdat dat ding meer niet werkt dan wel werkt.
Ja inderdaad hij zegt dat zwaar bagger is maar wilt wel een Iphone 4 kopen, ik zou Apple juist gaan boycotten en een Google phone kopen, maar je kunt ook terug naar de iOS 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
De 3G was prima maar voor iOS 4 is hij eigenlijk gewoon te oud. Ben misschien te lui om te downgraden haha. Met de iPhone 4 gaat het weer prima werken dus ik wacht nog wel even die paar weekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:41:
De 3G was prima maar voor iOS 4 is hij eigenlijk gewoon te oud. Ben misschien te lui om te downgraden haha. Met de iPhone 4 gaat het weer prima werken dus ik wacht nog wel even die paar weekjes.
3G is helemaal niet te oud, de 3G is een jaar voor de 3GS gereleased dus Iphone 3G is ongeveer 2 jaar oud, een telefoon heeft verwachte levensduur van 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
gebruik dan gewoon ios3 op de 3g, 4.0 werkt idd niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomasf schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:37:
gebruik dan gewoon ios3 op de 3g, 4.0 werkt idd niet lekker.
Nee maar Winterboard met achtergrond heeft het zelfde effect of juist nog tragere.

Ik ga eens verdiepen hoe ik verschillende onderdelen uit kan zetten om zo iOS te versnellen, er is namelijk een file waar je multitasking uit kunt zetten en achtergrond enzo ( Jailbreak ).

De standaard apps zoals mail en telefoon worden wel soort gebackground na 2e keer erop klikken starten die ook snellere.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:54:
[...]

3G is helemaal niet te oud, de 3G is een jaar voor de 3GS gereleased dus Iphone 3G is ongeveer 2 jaar oud, een telefoon heeft verwachte levensduur van 3 jaar.
Hij voelt in ieder geval heel oud aan. Ach ik ben misschien ook een beetje klaar met mijn 3G. Hij is sloom, bekrast en ik vind 2 jaar met een telefoon te lang. Ik heb dat nog nooit gedaan en zal dat ook niet meer doen. Na een jaar wil ik weer iets nieuws :P Dus ik verleng met 1 jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:20:
[...]

Hij voelt in ieder geval heel oud aan. Ach ik ben misschien ook een beetje klaar met mijn 3G. Hij is sloom, bekrast en ik vind 2 jaar met een telefoon te lang. Ik heb dat nog nooit gedaan en zal dat ook niet meer doen. Na een jaar wil ik weer iets nieuws :P Dus ik verleng met 1 jaartje.
Bij mij is crisis dus op telecom bezuinig ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ok, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:52:

Nee maar Winterboard met achtergrond heeft het zelfde effect of juist nog tragere.

Ik ga eens verdiepen hoe ik verschillende onderdelen uit kan zetten om zo iOS te versnellen, er is namelijk een file waar je multitasking uit kunt zetten en achtergrond enzo ( Jailbreak ).

De standaard apps zoals mail en telefoon worden wel soort gebackground na 2e keer erop klikken starten die ook snellere.
Vorige week heb ik iOS4 op mijn 3G gezet en hem ingesteld in iTunes als een nieuwe iPhone. Dan krijg je een volledig schone als "nieuw" functionerende iPhone. Al mijn gegevens, zoals contacten, agenda, muziek, foto's e.d. staan al standaard op mijn iMac. Het enige wat je dan kwijt raakt zijn sms-berichten en wat instellingen.
Mijn 3G was toen zeker niet traag; net zo snel / traag als met OS 3.1.2. Dus geen snelheidsverlies.

Daarna heb ik hem gejailbreakt met redsnow en en daarna met Rock mijn jailbreak-applicaties terug laten zetten. Ook hier moest ik wat instellingen opnieuw instelen.
Na dit alles was ik zeer tevreden en wat de snelheid nog steeds zoals vóór de jailbreak.

Heb toen in iTunes een backup gemaakt en ben toen gaan proberen of ik tethering ook weer kon instellen.
Dat lukte dus niet, maar hierdoor was mijn iPhone toch wel ongesteld geraakt. Hij reageerde niet meer zo snel en kwam regelmatig in een respring. |:(

Daarna de backup van iTunes terug laten zetten in de hoop dat alles weer hersteld zou zijn. Helaas dit bleek niet het geval. Hij was wel weer stabiel, maar ineens een flink stuk trager. Ook de jailbreak daarna bracht hier geen verandering in. 7(8)7

Toen heb ik iOS4 wéér geinstalleerd als nieuwe iPhone. Daarna was het probleem van de traagheid helemaal weg. Net zoals de 1e keer.
Ook na de jailbreak met redsnow bleek alles nog steeds prima te werken. Net zo stabiel en snel als onder 3.1.2 d:)b

Mijn conclusie: als je hem opnieuw instelt als nieuwe iPhone wordt hij door iOS4 niet trager.
Het enige nadeel is dat je je sms-jes en wat instellingen kwijt bent.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:43
Ik heb iMemory Enhancer (via Cydia) op mņ 3g gezet, alles is nu een stuk sneller en heb niks hoeven clean installen wat sowieso not done is imo.

meer info: http://gumballtech.com/2010/02/01/cydia-imemory-enhancer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
wes- schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:58:
Ik heb iMemory Enhancer (via Cydia) op mņ 3g gezet, alles is nu een stuk sneller en heb niks hoeven clean installen wat sowieso not done is imo.

meer info: http://gumballtech.com/2010/02/01/cydia-imemory-enhancer/
Ik kan niets vinden in Cydia. Moet er een andere source worden toegevoegd?

Edit: Ik heb het toch gevonden. De repo gumballtech.com/cydia moet eerst worden toegevoegd.

[ Voor 10% gewijzigd door funske op 11-07-2010 17:31 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het er ook opzetten, en ben benieuwd of inderdaad de presentaties verbeterd, Multitasking uitzettem hielp in iedere geval wel al, en eigenlijk zie ik nog geen meerwaarde in dat multitasking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Nadat ik de update had gedraaid ook redsn0w uitgevoerd met achtergrond en multitasking ingeschakeld en na verloop van tijd vond ik het steeds trager worden. (Wel restore gedaan van de instellingen e.d.) Multitasking gebruikte ik toch minder vaak dan gedacht en de achtergrond is leuk maar niet noodzakelijk dus weer redsn0w uitgevoerd, vinkjes uitgezet en zonder restore e.d. nu echt weer een rappe iPhone! Heeft Steve toch gelijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat alles had je uit kunnen zetten via SSH, ik geloof trouwens dat iMemory Enhancer wel de performance wat verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

SSH heb ik niet aanstaan, vrijwel nooit nodig en dit was met 5 minuten en zonder uitzoekwerk geregeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
funske schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:18:
[...]

Mijn conclusie: als je hem opnieuw instelt als nieuwe iPhone wordt hij door iOS4 niet trager.
Het enige nadeel is dat je je sms-jes en wat instellingen kwijt bent.
Okay interessant.

Maar hoe gaat dit nadat je je muziek, contactgegevens en Apps erop hebt gezet? Dus niet terugzetten uit een backup, maar echt opnieuw syncen?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Zelfde ervaring hier.

1e keer heb ik mn instellingen en apps teruggezet via backup=> tergend traag
2e keer schone install en apps opnieuw geinstalleerd via Appstore=> supersnel

Tip: Gebruik Google Gmail om je coontacten en agenda te syncen, zo ben je alleen je smsjes kwijt na een schone install.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Datafeest schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:35:
[...]

Okay interessant.

Maar hoe gaat dit nadat je je muziek, contactgegevens en Apps erop hebt gezet? Dus niet terugzetten uit een backup, maar echt opnieuw syncen?
Ja gewoon echt opnieuw syncen. Niet vanuit een backup, maar gewoon van de gegevens die op je PC / Mac staan of via Google syncen :Y

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funk-e schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:54:
Zelfde ervaring hier.

Tip: Gebruik Google Gmail om je coontacten en agenda te syncen, zo ben je alleen je smsjes kwijt na een schone install.
En je smsjes kun je backupen via SSH als gejailbreakt hebt, maar inderdaad 3.1.x werkt veel snellere, geen lag ofzo met standaard iOS 3, vooral in iPod app had ik met iOS 4 een flinke vertraging. Leuke van iOS 3.1.2 is dat ik kan dualbooten met Android, uiteraard wel gajailbreakt en SSH erop.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Zelfde ervaring hier.

Jij ook? Echt waar? Te gek :D Het gaat gewoon net zo snel als 3.x ongeveer? Dat zou erg cool zijn als dat echt zo is :D

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:50:
[...]

Jij ook? Echt waar? Te gek :D Het gaat gewoon net zo snel als 3.x ongeveer? Dat zou erg cool zijn als dat echt zo is :D
Andere probleem met iOS 4 is dat vele apps nog niet voor iOS 4 zijn, en nee volgens mij is iOS 3 toch net snellere dan iOS 4.

Werkte het backuppen van me smsjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Ik heb alleen apps geïnstalleerd die ik dagelijks gebruik:
-Echofon for twitter
-Hyves
-Facebook
-Linkedin
-NS Reisplanner
-Angry Birds
-Doodle Jump
-Telegraaf
-NU.nl
-iPc
-Rabobank Internet Bankieren

Mijn iPhone is op iOS4 net zo snel, en in sommige situaties sneller dan 3.1.3 (in de standaard apps)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch weer jammer dat Apple weer met een falende iOS aankomt zetten. (voor de 3G gebruikers)
Het was natuurlijk al te voorspellen, vooral omdat de 3G niet echt zoveel meer voorstelt.
Daarom begrijp ik niet waarom ze telkens weer extra zwaardere functies toevoegen aan de "volgende firmware". Het is natuurlijk wel weer heel leuk en aardig maar de prestaties worden er niet beter op.

Natuurlijk moet iedereen over een tijdje een update (ondergaan) :D
Anders zijn de nieuwe apps/updates niet meer compatibel.

Intussen heb ik er een beetje genoeg van gehad. Ik was eerst van plan om een iPhone 4 in huis te halen, maar daar wordt ook al heel negatief over gepraat.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:04:
Toch weer jammer dat Apple weer met een falende iOS aankomt zetten. (voor de 3G gebruikers)
Het was natuurlijk al te voorspellen, vooral omdat de 3G niet echt zoveel meer voorstelt.
Daarom begrijp ik niet waarom ze telkens weer extra zwaardere functies toevoegen aan de "volgende firmware". Het is natuurlijk wel weer heel leuk en aardig maar de prestaties worden er niet beter op.

Natuurlijk moet iedereen over een tijdje een update (ondergaan) :D
Anders zijn de nieuwe apps/updates niet meer compatibel.

Intussen heb ik er een beetje genoeg van gehad. Ik was eerst van plan om een iPhone 4 in huis te halen, maar daar wordt ook al heel negatief over gepraat.. :(
Zeg dat nog eens de 3G stelt niet meer zoveel voor? Volgens mij is de 3G een volwaardige smartphone, wel eens waar niet zo goed als een iPhone 4 of 3GS, maar dat hij niks meer voorstelt ben, ik bedoel hij werkt gewoon nog goed en doet wat ie doet.

En kan Android draaien, wellicht nog niet helemaal perfect, maar dat maakt een 3G deste meer uniek momenteel, een 3GS kan dat niet. Ik ben er trouwens van overtuigd dat iOS 4 met wallpaper snellere is dan een iOS 3 met winterboard en al die andere addon zooi.

En als iOS 4 te zwaar is voor je gevoel dan downgrade je toch naar het 2.x tijdperk, maar heb je wel velke handige functies niet.

iPhone 4 zal ik niet halen, een 5 misschien maar zolang de 3G nog werkt waarom een andere smartphone dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Zelfde ervaring hier.

Hoe je contacten syncen dan met je Gmail account (waar instellen enhoe dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobile625 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:13:
[...]

Hoe je contacten syncen dan met je Gmail account (waar instellen enhoe dan)?
Heb je een google account voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:07:
[...]

Heb je een google account voor nodig.
Heb ik ook, maar waar moet ik instellen/aanvinken/aanzetten dat ik mijn contacten via Gmail wil syncen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 13-09 12:16
mobile625 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:17:
[...]

Heb ik ook, maar waar moet ik instellen/aanvinken/aanzetten dat ik mijn contacten via Gmail wil syncen dan?
http://lmgtfy.com/?q=gmail+contacts+iphone

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Meerdere menen dat de iPhone 3G een hopeloos oud ding is. Onzin! Als je 1 jaar geleden in Nederland een iPhone kocht was het een iPhone 3G, en zit je nog minimaal 1 jaar aan het abonnement vast.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:33:
Meerdere menen dat de iPhone 3G een hopeloos oud ding is. Onzin! Als je 1 jaar geleden in Nederland een iPhone kocht was het een iPhone 3G, en zit je nog minimaal 1 jaar aan het abonnement vast.
Ja inderdaad, ik had nog 4 maanden uit moeten zitten, maar heb er een jaar extra bij gedaan, 3G is zeker geen hopeloos oud ding, ja proccesor is niet de snelste, maar in smartphones zaten in eerste instantie nooit zo'n snelle processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 20:24

Marcelloz

IT dude with a beard

Heb sinds 2 weken ook iOS4 draaien. Ik merk geen snelheidsverlies.
Tegelijk met het filmpje de camera gestart en foto gemaakt, is even snel als 3.1.3.
Heb een 3GS met 16Mb

Ik denk dan ook dat de rechter een 3Gs is en de linker een 3G

[ Voor 15% gewijzigd door Marcelloz op 13-07-2010 14:08 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omid
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 00:37
Sinds ik mijn 3GS naar iOS 4 geupgrade heb, merk ik problemen met mij WiFi. Ik was er niet op gekomen dat het mogelijk aan de upgrade zou kunnen liggen maar nu ik op de voorpagina van tweakers een nieuwsitem over zie, wordt ik getriggerd.

De WiFi werkt bij me wel, maar regelmatig wordt de verbinding verbroken. Dit gebeurt thuis, waar ik een sterk WiFi signaal heb. 4 van de 5 keer kom ik zonder problemen op mijn WiFi maar hij vindt soms mijn accesspoint niet. WiFi uitzetten een poosje wachten en weer aanzetten, vindt ie hem wel.

Het bovenstaande had ik met iOS 3.1.3 nooit gehad. Echt hinderlijk is het niet, maar ik hoop dat Apple z.s.m. met een fix komt.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

[ Voor 1% gewijzigd door Omid op 13-07-2010 14:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:26:
[...]

Zeg dat nog eens de 3G stelt niet meer zoveel voor? Volgens mij is de 3G een volwaardige smartphone, wel eens waar niet zo goed als een iPhone 4 of 3GS, maar dat hij niks meer voorstelt ben, ik bedoel hij werkt gewoon nog goed en doet wat ie doet.

En kan Android draaien, wellicht nog niet helemaal perfect, maar dat maakt een 3G deste meer uniek momenteel, een 3GS kan dat niet. Ik ben er trouwens van overtuigd dat iOS 4 met wallpaper snellere is dan een iOS 3 met winterboard en al die andere addon zooi.

En als iOS 4 te zwaar is voor je gevoel dan downgrade je toch naar het 2.x tijdperk, maar heb je wel velke handige functies niet.

iPhone 4 zal ik niet halen, een 5 misschien maar zolang de 3G nog werkt waarom een andere smartphone dan?
Mijn excuses ik bedoelde niet letterlijk dat de iPhone 3G niet meer zoveel voorsteld.
Het is tenslotte ook een eigen mening.. Ik bedoel er eerder mee aan te geven dat het toestel met loop van tijd steeds minder goed functioneert met de nieuwe updates.

Naar mijn mening wil ik eerlijk zeggen dat het alsmaar vervelender begint te werken. De nieuwe OS 4.0 gebruikt daarin tegendeel vergeleken de 3.x.x meer geheugen, waardoor de prestaties worden beïnvloed.
Dat geeft weer aanleiding tot een minder snelle opstart van apps en degelijke.

En natuurlijk kun je zelf het gebruik van geheugen beperken.. daardoor heb je handige programma's bij Cydia :). Alleen vind ik het persoonlijk gezegd triest dat apple deze software zelf niet aanbied. Dat de gebruiker weer moet uitzoeken hoe je het toestel weer fijn werkend kunt krijgen.. *natuurlijk kan iedereen zo'n iphone jailbreaken. ;). Maar alsnog..

Ik heb nog geen idee of ik nog verder ga met Apple, vooral vanwege de negatieve reacties de laatste tijd.. :(
De iPhone 4 die weer met een heel vervelend probleem te kampen zit..
Daardoor wordt je verplicht om de iPhone op een andere manier vast te pakken.. :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here 3g 16gb

Na iOS 4 is die na een reboot een dag snel, na een dag merk ik duidelijk performance problemen. Bijv met smsen tik je iets en na een seconde komt er pas het woord te staan op het scherm. Het scrollen wordt dan ook trager, eigenlijk heel de iphone krijgt performance problemen. Na een reboot is het weer snel maar over het algemeen na 1 dag daalt de performance weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:19:
Same here 3g 16gb

Na iOS 4 is die na een reboot een dag snel, na een dag merk ik duidelijk performance problemen. Bijv met smsen tik je iets en na een seconde komt er pas het woord te staan op het scherm. Het scrollen wordt dan ook trager, eigenlijk heel de iphone krijgt performance problemen. Na een reboot is het weer snel maar over het algemeen na 1 dag daalt de performance weer.
Haha en dit soort dingen blijft voor mij ook een raadsel.. :F
Ik heb daarnet met nogal veel problemen de processor van de iPhone (3G) overgeclocked.
Natuurlijk zorgt dit ervoor dat de accu snel (nog sneller) leeg gaat maar goed de problemen worden wel duidelijk verminderd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:58:
[...]

Ik heb daarnet met nogal veel problemen de processor van de iPhone (3G) overgeclocked.
Natuurlijk zorgt dit ervoor dat de accu snel (nog sneller) leeg gaat maar goed de problemen worden wel duidelijk verminderd. :9
De processor van iPhone 3G overgeklokt? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Maar vroeger toen ik een mobieltje had werkte ie altijd zelfde, maar nu is een mobieltje niet meer zomaar een mobieltje maar eigenlijk een zak computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:58:
[...]

Eerst zien dan geloven. Bewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb mijn 3G gedowngrade naar 3.1.3. Ik geef iOS 4 wel weer een kans zodra deze problemen gefixt zijn, al ben ik stiekem wel een beetje aan het kijken naar een iPhone 4. :P

Overigens is het niet helemaal waar dat een iPhone 3G met iOS 4 niet trager is als je geen backup terugzet, want ik heb een compleet schone restore gedaan en daarbij geen oude gegevens teruggezet en guess what... mijn toestel was regelmatig niet vooruit te branden. Met 3.1.3 nergens last van. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Frietsaus op 13-07-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me dus echt af of de iPhone 3G te warm wordt als je non stop ermee downloaden bent, want paar deed iPhone herstarten en volgens mij zal dat wel komen omdat hij te warm wordt, ik heb hem net dus even laten afkoelen in de diepvries.

Overigens programma waar ik dus heel lang mee moet downloaden is xGPS, ik download mappen en dat gaat best langzaam, overigens durf ik niet te zeggen dat de iPhone van de update snellere warm wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:17:
[...]

Eerst zien dan geloven. Bewijs?
Geen idee hoe ik je dit kan laten zien, er bestaat ook geen: "See here is the Cpu speed" of i-cpu-speed app. :O
Er staan genoeg topic's open op andere sites. Dus zoek en gij zult vinden. :+

Ik raad je het trouwens niet aan, mits je al zo graag je iPhone wilt afschrijven.

-Toestel moet wel gejailbreaked zijn (spreekt voor zich. Daarna kun je met ssh wat bestandjes aanpassen en klaar. Je kunt hem dan beter alvast aan de lader doen & bij de airco leggen in het geval dat.. :D

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
Kom vrij laat dit topic binnenzeilen, en heb nog niet veel gelezen. Maar wou mijn ervaring even delen.
Heb ook een 3G, maar al voordat ik naar iOS4 upgrade was hij zo vreselijk langzaam. Zoals in het eerst filmpje bij de settings, zolang duurde het bij mij met iPhone OS 3 al. Na de upgrade werd het even iets sneller, maar al snel merkte ik geen verschil meer. Maar ook niet langzamer, over het algemeen genomen denk ik zelfs dat het wel iets sneller geworden is, maar dan op sommige punten. Zoals Safari, soms duurde het ruim een minuut voordat ik een URL kon intypen, nu komt dat maar zelden voor (maar nog steeds 20-30sec).

Heb dus 3G, 2 jaar oud. iOS4 geïnstalleerd.
Sidenote: Heb wel bijna 24/7 bluetooth, wifi, 3G, Push Mail Accounts (Exchange + MobileMe), IMAP mail accounts en Locatievoorzieningen (i.v.m. Find my iPhone) aanstaan.

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:19:
[...]

Geen idee hoe ik je dit kan laten zien, er bestaat ook geen: "See here is the Cpu speed" of i-cpu-speed app. :O
Er staan genoeg topic's open op andere sites. Dus zoek en gij zult vinden. :+

Ik raad je het trouwens niet aan, mits je al zo graag je iPhone wilt afschrijven.

-Toestel moet wel gejailbreaked zijn (spreekt voor zich. Daarna kun je met ssh wat bestandjes aanpassen en klaar. Je kunt hem dan beter alvast aan de lader doen & bij de airco leggen in het geval dat.. :D
Volgens mij overclock je hem niet, maar zorg je gewoon dat je iPhone niet weet hoe ie energie beheer moet doen, ja heb er even op gegoogeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AliCetin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
Na mijn upgrade naar ios4 heb ik problemen met camera werkt traag en wil de foto's niet opslagen in foto's app.
als ik er eentje trekt hij die normaal ... in de camera app kan ik mijn genomen foto nog bekijken maar als er een maal terug naam homescreen ga en naar foto's app. ga zie ik niks meer

het gaat over een Iphone 3G 16gb met ios4 ( van 3.1.3 naar ios4 geupgrade)

heeft iemand dezelfde probleem of iemand een oplossing???

heb al meerdere keren ios4 opnieuw geinstalleerd maar probleem blijft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Sjo :) Ben gedowngrade naar 3.1.3 met Spirit (J-Break, anders wordt dit gebanned) op mn 3G

3.1.3 werk vele malen sneller op de 3G, alles laadt soepeler.
Ik heb maar een backup van alles gemaakt en sms.db via ssh uit mn iphone gehaald en achteraf dit erop gezet.
Dit werkt gewoon goed.
Foto's, video's en progrs achteraf weer erop gezet!

Thanks voor de uitleg hierboven!

(ik w8 ook tot er een stabielere en snellere versie van iOS 4 is)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Te voorbarig geweest: sms.db via ssh terug gezet op 3.1.3, maar ik kan nu geen smsjes meer ontvangen nog versturen. de Applicatie wordt dan gekilled.

Hellup... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:37
Het zit misschien tussen m'n oren, maar ik heb het idee dat iOS 4.0.1 m'n 3G wat sneller heeft gemaakt. Ik heb geen cleane installatie gedaan, maar gewoon een upgrade en het opstarten en sluiten van applicaties gaat een stuk sneller. Bij Safari had ik sinds 4.0 nogal wat problemen, zoals een pagina die halverwege het laden er voor zorgde dat Safari vastsloeg (om vervolgens weer verder te gaan) en dat heb ik nog niet gezien vanavond.

Ik hoop dat het zo blijft in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 13:36
edit : sorry verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door Herr Flicker op 15-07-2010 23:00 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dev10 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:14:
Het zit misschien tussen m'n oren, maar ik heb het idee dat iOS 4.0.1 m'n 3G wat sneller heeft gemaakt. Ik heb geen cleane installatie gedaan, maar gewoon een upgrade en het opstarten en sluiten van applicaties gaat een stuk sneller. Bij Safari had ik sinds 4.0 nogal wat problemen, zoals een pagina die halverwege het laden er voor zorgde dat Safari vastsloeg (om vervolgens weer verder te gaan) en dat heb ik nog niet gezien vanavond.

Ik hoop dat het zo blijft in ieder geval. :)
Mischien zit inderdaad tussen je oren, ik liet vroeger nooit pagina's uit laden en dan ging het toetsenbordje happeren nu ik pagina's gewoon volledig laad heb ik daar geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

nope, hier ios 4.01 op een 3G die 'm meetbaar sneller heeft gemaakt. Weet niet wat ze hebben gedaan, maar de snelheid is weer als voorheen op de 3G hier! Kan toeval zijn, maar hier ben ik blij :)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op iPhoneclub ook al paar van die reactie's ik ben nu ook de update uitvoeren en zal hem direct jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Japie.G schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:19:
nope, hier ios 4.01 op een 3G die 'm meetbaar sneller heeft gemaakt. Weet niet wat ze hebben gedaan, maar de snelheid is weer als voorheen op de 3G hier! Kan toeval zijn, maar hier ben ik blij :)
Serieus? En 4.0 was bij jou traag, vergelijkbaar zoals het filmpje in de eerste post? En nu gewoon helemaal ok? Interessant.

Meer mensen die deze ervaring hebben, of juist niet?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij starte instelling vrfij rap vergelijken met eerste, maar ik heb nu wel minder balkjes lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Ja hij was echt niet te harden zo traag, en nu is alles weer normaal! Had meerdere keren een 4.0 restore gedaan in de hoop op verbetering, maar niets.. Nu met 4.01 problem solved.. Heel apart! Hopen dat het zo blijft!!

(de 3G is van mn vriendin, mijn 3gs heeft (en had) geen performance issues)

[ Voor 15% gewijzigd door Japie.G op 16-07-2010 00:20 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik ga het nu ook proberen dan. Ben benieuwd.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Mijn iPhone 3G zonder jailbreak is nu geüpgraded. Momenteel loopt hij inderdaad op goede snelheid ! Het is nog even afwachten of dit zo blijft als ik hem een hele dag heb gebruikt.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Nou, dit is mooi klote :(.

Voice memos willen niet sharen; ik druk op share, vul m'n email adres in, en hij verstuurt niks. Net alsof die functie niet is geimplementeerd en er even snel maar alsof moest worden gedaan.

Ik probeer te syncen en elke keer hangt iTunes (het trucje van deauthoriseren en opnieuw authoriseren haalt niks uit), en als ik geen backups kan maken kan ik 'm ook niet leeggooien, want momenteel is alles gruwelijk langzaam - in Safari of Stanza ligt 'ie vrolijk een halve minuut z'n equivalent van de spinning beachball of death te doen.

Ik had gewoon op 3 moeten blijven zitten, maar de upgrade van 2 naar 3 verliep absoluut vlekkeloos, geen idee wat deze ellende nu veroorzaakt heeft.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
Ik heb ook even een filmpje gemaakt. Het is wat droog, en het valt in dit filmpje ook nog wel mee, ik heb het wel eens erger gehad dat hij echt 3 minuten unresponsive is.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DDfQlEhARtw]

Sowieso ging de update naar iOS4 niet vlekkeloos, ik was al mijn instellingen kwijt, contacten, al mijn sms berichten, instellingen in apps, apps en progressie in games. Ik heb vervolgens een oude backup moeten restoren. :(

Even kijken of ik via de link in sp makkelijk terug kan naar 3.1.3

[ Voor 40% gewijzigd door Utopist op 16-07-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iphone 3g is dus net gecrashed tijdens de update 4.0.1
Nu blijft mijn iphone vragen om verbinding met itunes, maar itunes vind de iphone nu niet meer.
Resetten door de knop rechtsboven en de homebutton indrukken helpt ook niet..
Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:55
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:59:
Mijn iphone 3g is dus net gecrashed tijdens de update 4.0.1
Nu blijft mijn iphone vragen om verbinding met itunes, maar itunes vind de iphone nu niet meer.
Resetten door de knop rechtsboven en de homebutton indrukken helpt ook niet..
Wat te doen?
In de DFU modus de firmware opnieuw installeren:
http://www.iphoneclub.nl/forum/wiki/DFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt! Nu maar hopen dat hij dit keer wel een geslaagde update kan uitvoeren. Dan eens kijken of hij weer als vanouds "snel" is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Utopist schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:41:
Ik heb ook even een filmpje gemaakt. Het is wat droog, en het valt in dit filmpje ook nog wel mee, ik heb het wel eens erger gehad dat hij echt 3 minuten unresponsive is.

[video]

Sowieso ging de update naar iOS4 niet vlekkeloos, ik was al mijn instellingen kwijt, contacten, al mijn sms berichten, instellingen in apps, apps en progressie in games. Ik heb vervolgens een oude backup moeten restoren. :(

Even kijken of ik via de link in sp makkelijk terug kan naar 3.1.3
Nou hier werkt het gewoon soepel, natuurlijk geen iPhone 4 belevenis, maar de sms app reageer hier gewoon snel, en die unlock dat vertraagd de boel ook eerste telkens een code intikken 8)7

Overigens ik heb iOS 4.0.1 met wallpaper en gejailbreakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 09:05

iMars

Full time prutser

Ik kan in dit topic nergens de performance van de batterij vinden.
Ik had altijd 1 exchange account, en heb nu sinds ik iOS 4 heb, 3 exchange accounts ingesteld. Geeft dit meer drain voor je batterij? (lijkt mij dat dat het niet uit mag maken of je 1 of meerdere exchange accounts heb, omdat je maar 1 dataverbinding hebt).

Normaal hield mijn telefoon (16GB 3G) het een 1,5 dag uit (minder als ik meer spelletjes e.d. speelde). Nu merk ik dat mijn telefoon met normaal gebruik minder als dag volhoudt. En als ik wat er op doe (wat meer browsen, meer apps gebruik) zie ik het percentage echt snel omlaag gaan (toch al gauw ~1 % per minuut). Is dat normaal?

Heb nog niet kunnen updaten naar 4.0.1 (en hij is geJailed)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMars schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:09:
Ik kan in dit topic nergens de performance van de batterij vinden.
Ik had altijd 1 exchange account, en heb nu sinds ik iOS 4 heb, 3 exchange accounts ingesteld. Geeft dit meer drain voor je batterij? (lijkt mij dat dat het niet uit mag maken of je 1 of meerdere exchange accounts heb, omdat je maar 1 dataverbinding hebt).

Normaal hield mijn telefoon (16GB 3G) het een 1,5 dag uit (minder als ik meer spelletjes e.d. speelde). Nu merk ik dat mijn telefoon met normaal gebruik minder als dag volhoudt. En als ik wat er op doe (wat meer browsen, meer apps gebruik) zie ik het percentage echt snel omlaag gaan (toch al gauw ~1 % per minuut). Is dat normaal?

Heb nog niet kunnen updaten naar 4.0.1 (en hij is geJailed)
Misschien er eens aan gedacht dat je batterij gewoon aan vervanging toe is? En ja meer accounts geeft meer drain omdat je voor 3 accounts mail check en niet 1 maar echte drain is push messages en als je geen mobiel netwerk nodig hebt dan kun je flightmodus aanzetten dat bespaart ook de batterij.

Ik ga zelf mijn batterij vervangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:18:
[...]

Misschien er eens aan gedacht dat je batterij gewoon aan vervanging toe is? En ja meer accounts geeft meer drain omdat je voor 3 accounts mail check en niet 1 maar echte drain is push messages en als je geen mobiel netwerk nodig hebt dan kun je flightmodus aanzetten dat bespaart ook de batterij.

Ik ga zelf mijn batterij vervangen.
Ik heb er idd aan gedacht dat het ook de batterij zou kunnen zijn. Maar wat mij het meeste op valt, is dat het merkbaar(der) is sinds de update naar iOS 4. Mijn iPhone is van eind feb 2009, dus nu cá 16 maanden oud. Gaat een accu echt maar 1 jaar mee? Ja ik maak veel gebruik van mijn iPhone. Veel spelletjes, muziek, mail/iNet, streamen van youtube.

Heb momenteel 5 mailaccounts erop staan:
1. Hoofdaccount: google exchange > mail/contacten/agenda
2. Exchange werk: mail/agenda
3. Exchange google > alleen mail
4. imap, alleen mail ophalen als ik naar het account toe ga (minder batterij verbruik)
5. imap, alleen mail ophalen als ik naar het account toe ga (minder batterij verbruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMars schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:32:
[...]

Ik heb er idd aan gedacht dat het ook de batterij zou kunnen zijn. Maar wat mij het meeste op valt, is dat het merkbaar(der) is sinds de update naar iOS 4. Mijn iPhone is van eind feb 2009, dus nu cá 16 maanden oud. Gaat een accu echt maar 1 jaar mee? Ja ik maak veel gebruik van mijn iPhone. Veel spelletjes, muziek, mail/iNet, streamen van youtube.

Heb momenteel 5 mailaccounts erop staan:
1. Hoofdaccount: google exchange > mail/contacten/agenda
2. Exchange werk: mail/agenda
3. Exchange google > alleen mail
4. imap, alleen mail ophalen als ik naar het account toe ga (minder batterij verbruik)
5. imap, alleen mail ophalen als ik naar het account toe ga (minder batterij verbruik)
Apple zegt dat naar 400x herladen de capaciteit van batterij nog maar 80% is, daar zal jij ook wel makkelijk aan zitten, mijne zal wel minder dan 80% capaciteit nog hebben en ga batterij dan ook vervangen, heb van ebay goedkoop setje gekocht om hem te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:20:
[...]

Apple zegt dat naar 400x herladen de capaciteit van batterij nog maar 80% is, daar zal jij ook wel makkelijk aan zitten, mijne zal wel minder dan 80% capaciteit nog hebben en ga batterij dan ook vervangen, heb van ebay goedkoop setje gekocht om hem te vervangen.
Dan zal ik wel heel goed in de buurt komen. Kan altijd nog zo'n externe accupack nemen ;)
edit: sowieso ff deze bestellen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35474

[ Voor 7% gewijzigd door iMars op 16-07-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMars schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:23:
[...]

Dan zal ik wel heel goed in de buurt komen. Kan altijd nog zo'n externe accupack nemen ;)
Die heb ik ook een externe accupack, maar beste is toch je batterij te vervangen, externe accupack is eigenlijk om je iPhone te herladen wanneer er geen stopcontact is, dus ik gebruik externe accupack als nood voorziening of bijvoorbeeld wanneer ik op reis ben.

En een nieuwe batterij is goedkoper dan een externe accupack, das dan weer het positieve van iPhone 3G, de accu's zijn niet duur.
iMars schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:23:
[...]

edit: sowieso ff deze bestellen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35474
Whooo wacht even op ebay is zo'n vervang batterij veel goedkopere en deze is voor de 3GS.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

De verkoper heeft me verzekerd dat het een orginele is, zodra ik hem ontvangen heb zal ik hem testen.

Ik zou trouwens niet wagen een batterij in mijn iPhone 3G te zetten die bedoeld is voor iPhone 3GS.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:28:
[...]

Die heb ik ook een externe accupack, maar beste is toch je batterij te vervangen, externe accupack is eigenlijk om je iPhone te herladen wanneer er geen stopcontact is, dus ik gebruik externe accupack als nood voorziening of bijvoorbeeld wanneer ik op reis ben.

En een nieuwe batterij is goedkoper dan een externe accupack, das dan weer het positieve van iPhone 3G, de accu's zijn niet duur.

[...]

Whooo wacht even op ebay is zo'n vervang batterij veel goedkopere en deze is voor de 3GS.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

De verkoper heeft me verzekerd dat het een orginele is, zodra ik hem ontvangen heb zal ik hem testen.

Ik zou trouwens niet wagen een batterij in mijn iPhone 3G te zetten die bedoeld is voor iPhone 3GS.
Aaaaii, dat had ik nog niet gezien, thnx! Ik wacht wel ff... een accupack is altijd handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jip ongeveer 2 weekjes wachten eer zoiets uit Hongkong/China komt, en onthoudt altijd met paypal betalen, mocht er wat mis zijn dan kun je gewoon je geld terug eisen, ja accupack vindt ik ook handig, heb mijne in bangkok gekocht in een Apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
idd sneller ! op 3G met 4.01
Voelt stabieler en zoals voorheen aan.
Alleen agenda laat iets langzamer en bij berichten doet ie 1,5 sec langer (heb t idee)

Weer 4.01 dus :)
geen JB, twijfel...
Hoe werkt JB met 4.01 en 3G???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:28
grrr, ben er weer ingetuind. Vanavond 4.0.1 erop gezet. Applicaties starten nog steeds langzaam op. En ik kan nog steeds niet bij m'n instellingen. (Settings->General crasht)

Edit; ben iets te snel; applicaties gaan wel iets beter nu

[ Voor 24% gewijzigd door monkel op 17-07-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cHoc
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-07 22:35
Op mijn 3G heb ik eerst ook 4.0 gezet, en het werd idd trager, met openen, en ook het typen ging duidelijk trager, nu geupdate met 4.0.1 gaat het openen weer net zo snel als voorheen, en ook het typen gaat weer als van ouds snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobile625 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 17:14:
idd sneller ! op 3G met 4.01
Voelt stabieler en zoals voorheen aan.
Alleen agenda laat iets langzamer en bij berichten doet ie 1,5 sec langer (heb t idee)

Weer 4.01 dus :)
geen JB, twijfel...
Hoe werkt JB met 4.01 en 3G???
Zelfde als bij 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik ga weer downgraden van 4.0.1 naar 3.1.3. Hoewel het inderdaad wel sneller gaat heb ik meerdere malen extreme vertragingen meegemaakt. Toen ik vanmiddag gebeld werd liep m'n telefoon voor 30 seconden vast zodat ik het gesprek miste. Helaas is dat slechts een voorbeeld.

Ik hoop dat iemand anders een mooie oplossing kan vinden. Tot die tijd 3.1.3.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op zondag 18 juli 2010 @ 00:47:
Ik ga weer downgraden van 4.0.1 naar 3.1.3. Hoewel het inderdaad wel sneller gaat heb ik meerdere malen extreme vertragingen meegemaakt. Toen ik vanmiddag gebeld werd liep m'n telefoon voor 30 seconden vast zodat ik het gesprek miste. Helaas is dat slechts een voorbeeld.

Je blijft zo wel bezig he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Kan iemand verklaren waren het openen van het menuitem berichten zo traag gaat? Al de andere dingen gaan snel open enkel berichten en instellingen niet.

Berichten is een van de meest gebruikte dingen op mijn iPhone dus zou het fijn vinden als dit sneller kon draaien. Ik draai momenteel 4.0.1 + Jailbraik van redsnow ( zonder multitasking & background ) op iPhone 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie gister ook een update gehad zonder hem aan de pc te hebben liggen? Het was 4 uur s'nachts en ik weet niet meer precies wat er stond, maar ik kon iets bijwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Datafeest schreef op zondag 18 juli 2010 @ 00:47:

Heb je een abo van T-Mobile?? Daar zijn gistermiddag problemen mee geweest. Hier 2 abo's (Allebei 4.0.1 en 1 jailbreak) en bij allebei wel het T-Mobile met ontvangst, maar het lukte niet om te bellen. Ook anderen hebben mij geprobeerd te bellen, maar dat is niet gelukt.
Dus ligt het misschien daaraan?

Have Fun Funske

Pagina: 1 2 3 Laatste