Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
funske schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:28:
[...]

Heb je een abo van T-Mobile?? Daar zijn gistermiddag problemen mee geweest. Hier 2 abo's (Allebei 4.0.1 en 1 jailbreak) en bij allebei wel het T-Mobile met ontvangst, maar het lukte niet om te bellen. Ook anderen hebben mij geprobeerd te bellen, maar dat is niet gelukt.
Dus ligt het misschien daaraan?
T-Mobile inderdaad.

Nou m'n helemaal telefoon bevroor gewoon voor minimaal 30 seconden, hij reageerde nergens op. Dat komt niet zozeer door het netwerk. Ik heb het vaker gehad, ook zonder dat iemand belde.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Er is carrier update dit weekend van T-Mobile vrijgekomen. Misschien dat dat wat problemen voor je oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:28
Volgens mij ben ik weer terug bij af met 4.0.1 Camera duurt 10 tot 20 seconden voordat ie gereed is, google maps duurt soms een halve minuut. Sms gaat traag.

Nouja, downgrade naar 3.1.3 maar weer en maar eens de overstap naar een andere telefoon gaan wagen ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

4.0.1 op m'n 3G gezet. +jailbreak -multitasking -wallpaper +unlock
- Is nu veel stabieler en sneller.
- Apps starten sneller op. Camera duurt nu 5 sec ipv 10 (nog steeds traag, maar iig iets sneller)
- Laden van data/internet binnen apps (Facebook, Buienradar) gaat veel sneller.

Ik ben weer tevreden.

[ Voor 13% gewijzigd door Jo-re-mi op 19-07-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:16

samo

yo/wassup

Mijn telefoon is sinds de upgrade onbruikbaar traag. Apps starten 5 van de 6 keer niet op, crashen dan alsnog, reageren ondoenlijk traag, iPod hapert als ik Twitter open, noem het maar op. Vanalles geprobeerd, restore, 4.01 update, maar het toestel blijft ondoenlijk traag en onbruikbaar.
Het is alleen onmogelijk iemand van Apple of t-mobile te spreken die hierover iets kan zeggen. Dat frustreert nog het meest, er is gewoon geen support. T-mobile doet veel onjuiste uitspraken en maakt een wazig gordijn van misinformatie en ontkenningen. Ik zit er nu aan te denken mijn telefoon aan Garant mee te geven (want wat mij betreft is het een fabrieksfout). Maar ik weet dat ik daar ook niet verder mee kom.

Wat ik zou willen is mn abo uitzitten met een telefoon die wel werkt (3gs?) of nu upgraden maar dan niet mn abo uitzitten. Maar verwacht dat geen van beide een mogelijkheid is.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
mijn 3G 4.01 draait nu wel goed in tegenstelling to 4.0 die steeds langzamer werd. Altijd nog iets trager dan 3 maar in ieder geval werkbaar.
Tegelijkertijd heb ik ook al mijn apps geupdate want mogelijk dat daar ook nog wat problemen mee waren die bijvoorbeeld hangende processen veroorzaken.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Denken jullie dat Apple hieaan nog iets zal doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Ik heb vrijdag mn iPhone helemaal opnieuw geïnstalleerd vanaf een schoon gebruikersaccount, en daarna alles teruggeplaatst. Het lijkt weer even snel te werken en heb nu langer dan voorheen nergens last van. Ben benieuwd.

Wel veel gedoe gehad om hier support op te krijgen. T-mobile zegt dat ik Apple moet hebben, Apple ontkent. Bij T-mobile kom je niet verder dan de persoon die zegt "meer informatie heb ik niet" en dat is wel heel erg slecht. Ze laten je gewoon stikken. Toch maar eens kijken of ik z.s.m. van T-mobile af kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Droned Apple heeft dit vast en zeker bewust gedaan, zo proberen ze 3G gebruikers gewoon naar een iPhone 4 te krijgen, dus denk niet dat ze daar iets aan gaan doen, maar bij mij gaat ze dat niet lukken want zie geen meerwaarde in die iPhone 4.

Ik heb mijn iPhone ook paar dagen geleden opnieuw geinstalleerd en met 3.1.2 als firmware, en moet zeggen mijn iPhone werkt nu veel beter ( Misschien omdat ik er gister nieuwe batterij in geplaats hebt ) ik heb met Winterboard een wallpaper en background voor echte multitasking en dan die dock doorzichtig gemaakt.

Je merkt bij 4.x vooral bij iPod dat harstikke langzaam is geworden en ook bij andere programma's maar iPod deed bijvoorbeeld happeren en was gewoon helemaal zat en ik zit volgend week in vliegtuig en wou graag een stabiele iPhone en ondanks Winterboard en andere jailbreak apps presenteert 3.1.2 veel beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iOS4.x i.c.m. mijn iPhone 3G werkt voor geen meter hier. Ik word af en toe zelfs gewoon uit het instellingen menu geschopt, waarna ik de telefoon opnieuw moet starten voordat ik weer iets verder kan doen. iPhone is voor de rest leeg (op 4-6 apps na) dus daar kan het niet aan liggen.

Mijn collega heeft een 3GS waar alles prima op werkt. Kortom, Apple probeert je te pushen om een nieuwe telefoon te kopen door de boel softwarematig maar te vertragen. Ik ben teruggegaan naar iPhone OS 3.1.3; werkt weer als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 14:47
Wat ik van een paar iOS developers op Ars Technica had begrepen is dat het probleem vooral zit in de memory management van iOS4. Schijnbaar claimt iOS4 voor elke app (veel) meer geheugen dan voorheen, wat het een en ander nagenoeg onhoudbaar maakt op de iPhone 3. De 3Gs heeft er veel minder problemen mee, omdat die de dubbele hoeveelheid geheugen heeft.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan te bedenken dat iOS4 eigenlijk bijna niks nieuws toevoegt aan de iPhone 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:10:
iOS4.x i.c.m. mijn iPhone 3G werkt voor geen meter hier. Ik word af en toe zelfs gewoon uit het instellingen menu geschopt, waarna ik de telefoon opnieuw moet starten voordat ik weer iets verder kan doen. iPhone is voor de rest leeg (op 4-6 apps na) dus daar kan het niet aan liggen.

Mijn collega heeft een 3GS waar alles prima op werkt. Kortom, Apple probeert je te pushen om een nieuwe telefoon te kopen door de boel softwarematig maar te vertragen. Ik ben teruggegaan naar iPhone OS 3.1.3; werkt weer als een tierelier.
Heb je je instellingen wel of niet teruggezet (contacten en smsjes)?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:25:
En dan te bedenken dat iOS4 eigenlijk bijna niks nieuws toevoegt aan de iPhone 3G
Flame war in 3, 2, 1 ... Afbeeldingslocatie: http://www.kilala.nl/Private/Fora/flail.gif

Onder de motorkap hebben ze duidelijk het eea verandert, wat duidelijk te zien is aan de memory manager.

[ Voor 20% gewijzigd door Liegebeest op 26-07-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als aanpassingen onder de motorkap er voor zorgen dat alles wat trager gaat dan moeten de functionele toevoeging toch wel de moeite zijn om dat te rechtvaardigen. Puur functioneel gezien is de toevoeging voor de 3G imo toch ook wel zeer laag..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:47:
Als aanpassingen onder de motorkap er voor zorgen dat alles wat trager gaat dan moeten de functionele toevoeging toch wel de moeite zijn om dat te rechtvaardigen. Puur functioneel gezien is de toevoeging voor de 3G imo toch ook wel zeer laag..
Als ik heel eerlijk ben zie ik geen nuttige functionele toevoeging in iOS4 voor de 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:14:
[...]

Als ik heel eerlijk ben zie ik geen nuttige functionele toevoeging in iOS4 voor de 3G.
Daarom ben je dan ook Microsoft certified ;)
Maar goed, nee de meeste bruikbare nieuwigheden zijn meer voor de 3GS en de 4.
Op zich vrij logisch gezien de leeftijd van het toestel. Voor mij zijn er een aantal nieuwigheden
die ik zeker de moeite waard vond. Ook is het goed van Apple dat ze deze update aanbieden.
Een Android toestel of een Microsoft variant krijgen geen updates meer na 3/4 jaar.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb zelf de 3GS dus kan niet garanderen dat het echt helpt: http://modmyi.com/forums/...w-turn-off-spotlight.html

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:14:
[...]

Folders?

Ik heb iOs4 op de 3G 8Gb van mijn vriendin geinstalleerd en dat gaat prima. Was een frisse install.

Heb zelf ook een 3G 8Gb, maar alleen al het gebruik van Folders is voor een reden om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:36:
[...]

Folders?

Ik heb iOs4 op de 3G 8Gb van mijn vriendin geinstalleerd en dat gaat prima. Was een frisse install.

Heb zelf ook een 3G 8Gb, maar alleen al het gebruik van Folders is voor een reden om te updaten.
Folders vindt ik niet nuttig dus wil ik ook niet gebruiken, leuk voor mensen die 10 duizend apps hebben maar zonder folders gaat het snellere en ziet mooiere uit, want ik gebruik maar select aantal apps.

Nee iOS 3.x.x is gewoon veel stabielere, dan iOS 4.x en dat heeft niks mee te maken dat ik Microsoft Certified ben, want das gesponserd van jullie belasting geld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

De verbeteringen in de mail app zijn echter wel zoals al lang had moeten zijn (lees: zoals ik het al een tijdje graag had willen zien). Dat is voor mij wel een reden waarom ik graag iOS4 wou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samo schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:25:
De verbeteringen in de mail app zijn echter wel zoals al lang had moeten zijn (lees: zoals ik het al een tijdje graag had willen zien). Dat is voor mij wel een reden waarom ik graag iOS4 wou gebruiken.
Okay mooi ze zijn op conversatie gesorteerd zoals in Gmail, maar inplaats verwijderen staat er nu archiveren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57

Jrz

––––––––––––

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:05:
[...]

Okay mooi ze zijn op conversatie gesorteerd zoals in Gmail, maar inplaats verwijderen staat er nu archiveren 8)7
Kan je gewoon aanpassen in instellingen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Kreeg elders nog de tip om Spotlight indexing uit te zetten onder Preferences -> General -> Home Button -> Spotlight. Dat zou ook wat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Dat zei ik ook wel eens ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:20:
Kreeg elders nog de tip om Spotlight indexing uit te zetten onder Preferences -> General -> Home Button -> Spotlight. Dat zou ook wat schelen.
Ben je gek iOS4 is gewoon de Windows Vista van Apple 8)7 Ik bedoel Vista deed het ook uitstekend op machines met high specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Is er een mogelijkheid om dingen te combineren? Zo zie ik voor IOS 4 op de iphone 3G geen meerwaarde buiten een aantal dingen :

- Mooie mail interface, ook handig, 1 inbox voor alle accounts
- Het uitschakelen van het mobiele netwerk via een knop ( in instellingen )

Dit zijn reden waarom ik niet naar 3.1.3 teruggaan. Kan ik die dingen toevoegen aan iOS 3.1.3 op enige manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ha! Sorry, dat was dus waar ik het had gelezen! Sorry O+ Alle hulde voor jou natuurlijk! Dacht dat het op een ander forum was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Droned schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:34:
Is er een mogelijkheid om dingen te combineren? Zo zie ik voor IOS 4 op de iphone 3G geen meerwaarde buiten een aantal dingen :

- Mooie mail interface, ook handig, 1 inbox voor alle accounts
- Het uitschakelen van het mobiele netwerk via een knop ( in instellingen )

Dit zijn reden waarom ik niet naar 3.1.3 teruggaan. Kan ik die dingen toevoegen aan iOS 3.1.3 op enige manier?
Mail interface stja daar is niks aan te doen, maar uitschakelen van mobiele netwerk kan via een fake carier profile of via sbsettings die dan het ip adres 127.0.0.1 toekent aan mobiel internet en je dus niet naar buiten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funk-e schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:27:
[...]

Heb je je instellingen wel of niet teruggezet (contacten en smsjes)?
Nee, ik heb niets teruggezet. Al mijn contacten, mail en agenda worden over the air gesynchroniseerd met Exchange, dus ik hoef niet te backuppen wat dat betreft. SMSjes boeien me niet zoveel :P

Het valt me echt op hoe ontzettend snel en stabiel die 3.1.3 software is op mijn 3G vergeleken met iOS4.1.

en ik heb weer vol bereik, waar ik ook ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Dit is niet de huiskamer.

[ Voor 91% gewijzigd door Hoedje op 28-07-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:05:
[...]

Nee, ik heb niets teruggezet. Al mijn contacten, mail en agenda worden over the air gesynchroniseerd met Exchange, dus ik hoef niet te backuppen wat dat betreft. SMSjes boeien me niet zoveel :P

Het valt me echt op hoe ontzettend snel en stabiel die 3.1.3 software is op mijn 3G vergeleken met iOS4.1.

en ik heb weer vol bereik, waar ik ook ben :+
Dat valt mij ook op, al draai ik 3.1.2 die schijnt beter in combinatie met jailbreak te zijn. Maja ten again ik heb een een nieuwe batterij erin en dat heeft mijn iPhone 3G echt goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:57

Tourniquet

Hiya, fellas!

Zie dit topic nu pas, nadat ik vanavond ook weer terug ben gegaan naar 3.1.3. Was het slome reageren echt helemaal zat! Nu is ie weer lekker snel. :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Getest op 3G van collega, geeft toch wel een duidelijk merkbare speedbump :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:28
Onder het motto "beter laat dan nooit" zijn ze bij Apple nu ook wakker geworden;

http://www.macfreak.nl/ni...lemen-iphone-3g-en-ios-4/

tot die tijd het advies om iOS4 niet te installeren .... grapjassen zijn het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad..... heel veel mensen hebben het al geinstalleerd en ze weten ook niet hoe ze trug kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Sander1991 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:47:
Ja dit irriteert mij ook enorm, het performance verlies.
Ik heb een iPhone 3G 8gb simlockvrij origineel uit Italië

Hoeveel apps heb jij ongeveer? 67 (niet ongeveer, kan je bij instellingen->info zien :p)
Hoeveel GB ruimte heb je nog vrij? 408mb
Gebruik je de Folders optie? ja, ik heb 1 folder voor nieuws en 1 voor games
Heb je "Ja" geantwoord op de vraag of je geautomatiseerde feedback naar Apple wilt sturen? nee

Het updaten duurde zelf ook ongeveer 2 uur in totaal. Zelfs in-app heb ik veel last van lag terwijl ik dat daarvoor niet had (bijvoorbeeld bij Guitar Hero, waar zelfs een 3G performance update voor uitgebracht is, veel meer lag dan daarvoor).

Ik hoop aan de ene kant dat het snel gefixed wordt maar aan de andere kant ga ik toch de nieuwe iPhone 4 uit België halen als deze uit is, dus zou ik er niet lang meer last van hebben.
Same hier..
3g 16gb. genoeg plek vrij, maar gebruik wel folder.
super irritant

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:12

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb ook het gevoel dat mn 3G veel snappier aanvoelt na het uitschakelen van die indexering voor spotlight. Vooral bij het opstarten van bitesms merk ik verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 groot drama!

Ik kan gewoon niets meer fatsoenlijk uitvoeren...
  • Algemene traagheid; iedere handeling duurt minstens een seconde of 3
  • Traag opstarten
  • Instellingen bewerken duurt ongeveer 5 seconden
  • Foto's maken duur meer dan 5 seconden en dan is vaak HET moment al voorbij
  • Haperingen bij het typen
  • SMS laden duurt super lang
  • Ipodfunctie bijna niet te gebruiken, song afspelen duurt ongeveer 15 seconden, stopt soms halverwege...
  • Tabbladen switchen in safari duurt meer dan 5 seconden
  • Gesprekken aannemen kan soms niet, doordat je blijft proberen aan te nemen en het toestel vertraagd reageert verbreek je ongewild het gesprek voordat je uberhaubt hebt kunnen beginnen
  • Wifi niet meer bruikbaar (staat in grijs)
  • Batterijduur in standby minder dan een dag
  • 3G verbinding moet na tijdje standby minimaal 2 keer geinitieerd worden om te kunnen werken
  • Visual Voicemail onbruikbaar
  • Batterij wordt kokend heet...
Ik wil gewoon niet meer....zit echt er over te denken een klacht in te dienen en mn contract op te zeggen ivm wanprestatie, ik kan gewoon niks meer met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:14

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:38:
1 groot drama!

Ik kan gewoon niets meer fatsoenlijk uitvoeren...

...

Ik wil gewoon niet meer....zit echt er over te denken een klacht in te dienen en mn contract op te zeggen ivm wanprestatie, ik kan gewoon niks meer met dat ding.
Waarom downgrade je niet gewoon?

Zie trouwens ook dit: nieuws: 'Apple onderzoekt problemen met iOS4 voor iPhone 3G'

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een poging ondernomen maar is niet gelukt....ik zal in dit topic ff zoeken...was er al mee bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien omdat downgraden best complicated is? En dat je met 64 bit Windows ook nog allemaal problemen tegen komt ( Dat had ik namelijk) , nou heb ik in 32 bit Win xp virtuele machine gedaan maar niet eerder heeft die mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

ik had overigens gekantelde letters tijdens het typen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:55:
[...]

Misschien omdat downgraden best complicated is? En dat je met 64 bit Windows ook nog allemaal problemen tegen komt ( Dat had ik namelijk) , nou heb ik in 32 bit Win xp virtuele machine gedaan maar niet eerder heeft die mogelijkheid.
Met de nieuwe recboot is het toch gelukt :) ben nu een oude backup aan het terugzetten, ben benieuwd...

edit: het ding is vele malen sneller onder 3.1.3 echter

de WIFI chip is nog steeds kaduuk...in november is dat ding er (na 2 weken al) ook voor weg geweest, heb toen een nieuwe gekregen. Zal nu wel op hetzelfde uit gaan lopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Laatst online: 12:13

Altaphista

1. check manual, 2. ask

ik heb een toegangscode ingesteld, en sinds iOS 4.0(.1) merk ik ook een kleine delay na het aanzetten en ontgrendelen dat het intypen van de code het zo'n 2 seconden niet doet, terwijl je eerder direct je code kon gaan intoetsen.
Ook met het uitzetten komt het geluidje (*tshjick) pas 1 sec nadat het scherm uit is...

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik heb sinds kort ook een iphone 3G 8GB met iOS 4.0.1 erop.

Neemt deze versie van iOS nou zoveel meer intern geheugen in beslag t.o.v. iOS 3.1.3 of 3.1.2 ?

Ik heb SBSettings erop gezet en zie dat ik (na het verwijderen van enkele Cydia apps) nog ongeveer 40 MB vrij intern geheugen heb. Sommige apps (zoals TomTom) crashen daardoor.

Wat is wijsheid ? Terug naar 3.1.3 of zo min mogelijk Cydia apps installeren ?

(ik merk namelijk dat Cydia apps intern geheugenruimte afsnoepen, terwijl iTunes apps dat naar mijn idee niet doen.....)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste is terug naar 3.1.x maakt niet uit welke, maar gister kwam ik er achter dat sommige apps al 3.1.3 vereisen och ja wie wil ook de Karate Kid app op zijn iPhone.

Zelf minimaliseer ik ook de Cydia apps, alleen want ik nodig acht komt erop.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
@ Speedme:
Sowieso heb ik begrepen van wat devs op Ars Technica dat het hele memory management wat anders in elkaar zit... Voor een app wordt nu ook meer geheugen geclaimed dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:34:
Beste is terug naar 3.1.x maakt niet uit welke, maar gister kwam ik er achter dat sommige apps al 3.1.3 vereisen och ja wie wil ook de Karate Kid app op zijn iPhone.

Zelf minimaliseer ik ook de Cydia apps, alleen want ik nodig acht komt erop.
Kan je gewoon downgraden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jrz schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:09:
[...]

Kan je gewoon downgraden dan?
Officieel niet, maar iTunes zet een oudere firmware er wel gewoon op, maar dan kom je in een herstel modus, en met Recboot kom je eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
cailin_coilleach schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:55:
@ Speedme:
Sowieso heb ik begrepen van wat devs op Ars Technica dat het hele memory management wat anders in elkaar zit... Voor een app wordt nu ook meer geheugen geclaimed dan voorheen.
Ik denk ook dat daar de basis van de problemen zit, die multitasking staat niet echt uit op de 3G maar wordt tegen gehouden ipv uitgezet.

Volgens mij werkt het intern nu zo. App doet request voor multitask, bij verlaten van app wordt de hele geheugen state bevroren en opgeslagen, en een hook gelanceerd wat de heartbeats/thread in de lucht houd en wordt het springboard terug getoond. Bij een 3G met relatief weinig geheugen is het hele bevriezen van die state overbodig omdat er toch niets mee gedaan wordt, maar het wordt toch gedaan omdat het nu eenmaal zo in de SDK memory manager gebakken is. Gevolg, iPhone gaat swappen naar relatief traag storage geheugen ipv het snellere werk geheugen.

Het viel mij namelijk op dat de traagheid vooral gebeurt bij memory intensieve applicaties als SMS, maar ook mijn RSS reader, iBooks etc. Niet bij simpele apps als calculator enzo.

Als er een oplossing komt, vrees ik dus ook dat er een SDK update aan vast moet zitten, en dus applicaties opnieuw gecompileerd en in de store gezet moeten worden met alle keuringen enzo die daarbij horen.

Kan dus wel ff duren voor het opgelost is.. Dus mocht je er echt last van hebben is de oplossing gewoon terug naar 3.1.x gaan.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
iOS doet amper/niet aan swappen. Bij te weinig geheugen wordt een opruim message naar app gestuurd, bij blijvend te weinig wordt het gewoon afgeschoten. Eenmaal geopende apps blijven in iOS niet eeuwig slapen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Die truuk met het uitschakelen van alle Spotlight-opties heeft bij mij in ieder geval redelijk verschil gemaakt. Het is nog niet zoals bij 3.1.3 maar het is in ieder geval een stuk minder extreem. Voor wie dat nog niet gedaan heeft: doen.

iOS 4 lijkt er ook niet goed mee om te kunnen gaan als je diskruimte (bijna) op is. De SMS app was bij mij echt onbruikbaar traag geworden, maar na het verwijderen van wat muziek ging 't een stuk beter. Mijn 3G 8 GB bleek namelijk compleet door de ruimte heen te zijn, merkte ik toen de App Store geen updates meer wou installeren om die reden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 16-09 19:57

Tourniquet

Hiya, fellas!

Met deze handleiding is het downgraden bij mij moeiteloos gelukt:
http://lifehacker.com/557...-downgrade-your-iphone-3g

Let op!! Ik had geen oude 3.x reservekopie van de gegevens en was dus alles kwijt en begon met een schone lei (voor mij geen probleem, maar je moet er wel even op letten)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb al op mijn 3G multitasking uitgezet met zToggle en ook de Spotlight-opties zijn uitgeschakelt.
Mijn 3G is redelijk snel, eigenlijk heb ik daarover geen klagen.

Ik zit voornamelijk met het relatief lage vrije geheugen op mijn telefoon waardoor een hoop applicaties wel opstarten en vervolgens door geheugen-gebrek afsluiten.
TomTom doet dit bijvoorbeeld.

Het valt mij op dat als ik met Cydia iets installeer, dan gaat er elke keer iets van mijn vrije intern geheugen af.
Zo had ik bijvoorbeeld Winterboard geinstalleerd met als gevolg dat ik nog maar 20 MB vrij geheugen had (dat is er zien in SBSettings). Daarom maar weer Winterboard verwijderd en nu zit ik op ongeveer 40 MB vrij geheugen.

Maar als ik apps via iTunes installeer, dan gaat dat niet van mijn vrije geheugen af.

Komt dit misschien omdat Cydia apps met "root" geinstalleerd worden terwijl iTunes apps met "mobile" geinstalleerd worden ?

Ik vind echter de email app in iOS 4 wel handig werken, meerdere accounts in 1 overzichtelijke mailbox.
Ik ben bang dat ik dat kwijt ben als ik terug ga naar 3.1.3

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:55
Ik dacht ook dat het allemaal wel meeviel ik ben nu terug naar 3.13, en wat een verademing.
Alles gaat weer smooth ipod start snel op en alles gaat soepel.
jammer van de folder optie maar ik wacht wel tot Apple het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:32:
Ik heb al op mijn 3G multitasking uitgezet met zToggle en ook de Spotlight-opties zijn uitgeschakelt.
Mijn 3G is redelijk snel, eigenlijk heb ik daarover geen klagen.

Ik zit voornamelijk met het relatief lage vrije geheugen op mijn telefoon waardoor een hoop applicaties wel opstarten en vervolgens door geheugen-gebrek afsluiten.
TomTom doet dit bijvoorbeeld.

Het valt mij op dat als ik met Cydia iets installeer, dan gaat er elke keer iets van mijn vrije intern geheugen af.
Zo had ik bijvoorbeeld Winterboard geinstalleerd met als gevolg dat ik nog maar 20 MB vrij geheugen had (dat is er zien in SBSettings). Daarom maar weer Winterboard verwijderd en nu zit ik op ongeveer 40 MB vrij geheugen.

Maar als ik apps via iTunes installeer, dan gaat dat niet van mijn vrije geheugen af.

Komt dit misschien omdat Cydia apps met "root" geinstalleerd worden terwijl iTunes apps met "mobile" geinstalleerd worden ?

Ik vind echter de email app in iOS 4 wel handig werken, meerdere accounts in 1 overzichtelijke mailbox.
Ik ben bang dat ik dat kwijt ben als ik terug ga naar 3.1.3
Winterboard snoept inderdaad wel van je performance, maar niet zoveel als iOS4 met wallpaper enabled doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Stel nu dat ik terug ga naar 3.1.3, dan kan ik toch niet van de mail app meerdere emailaccounts instellen ?

Ik heb een Hotmail en Gmail account ingesteld en dat werkt goed.
Het liefst wil ik het zo houden, maar niet ten koste van performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Mail app kon altijd al meerdere accounts aan, enkel de presentatie is anders.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Ik heb een 3G, 16GB.

Ik ben het helemaal zat. Eerst deed mijn gps het altijd prima. Runkeeper, maps, Runtastic etc. Het zat er wel eens een klein stukje naast, maar over het algemeen geen problemen.

Na update naar ios4 de gebruikelijke traagheid, maar viel nog mee. Wat erger is, is dat mijn gps werkelijk helemaal fucked up is. Zit er heel vaak naast, erg onnauwkeurig.

Ik heb van alles geprobeerd. Downgrade naar 3.1.3 Locatievoorzieningen gereset, netwerk reset, wifi uit, 3G uit, vliegtuigmodus. Helpt allemaal geen zier. Of ik nou maps gebruik, of een app als Runkeeper, het is een doffe ellende. Je zou bijna denken dat de gps (technisch) stuk is. Maar heel soms, vind ie m wel correct.

Heeft iemand dezelfde problemen, en liever: een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 23:44

SebasFM

BOFH

Wat ik merk sinds iOS 4.0.1 is dat de batterij juist langer mee gaat bij mijn 3G... Ik heb momenteel een andere telefoon (HTC Desire) en gebruik zodoende mijn iPhone alleen nog voor sms totdat het abbo is afgelopen.
Met WiFi, Sync en 3G op uit kan ik makkelijk een week halen zonder hem tussentijds aan de lader te hangen terwijl voorheen met iPhone OS 3.1.x de batterij hooguit 3 dagen mee ging. Hebben ze soms de processor terug geklokt?

Afbeeldingslocatie: http://homepage.tudelft.nl/q08s4/foto2.PNG

Afbeeldingslocatie: http://homepage.tudelft.nl/q08s4/foto1.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
SebasFM schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:20:
Wat ik merk sinds iOS 4.0.1 is dat de batterij juist langer mee gaat bij mijn 3G... Ik heb momenteel een andere telefoon (HTC Desire) en gebruik zodoende mijn iPhone alleen nog voor sms totdat het abbo is afgelopen.
Met WiFi, Sync en 3G op uit kan ik makkelijk een week halen zonder hem tussentijds aan de lader te hangen terwijl voorheen met iPhone OS 3.1.x de batterij hooguit 3 dagen mee ging. Hebben ze soms de processor terug geklokt?
Wellicht komt het door het feit dat je nu de telefoon alleen gebruikt voor de meest simpele taken en niet zit te surfen etc. waar het scherm langer voor aan moet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 23:44

SebasFM

BOFH

Ten tijde van 3.1.x gebruikte ik de telefoon ook al zoals ik hem nu gebruik. Dus met vergelijkbaar gebruik pak-em-beet 2x zo lang standby. Heb mijn telefoon nooit gejailbreakt met 3.1.x of 4.0.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Mijn 3G is ook rete traag na de monster update v4. Het updaten zelf was al een drama maar de performance is helemaal om te janken.

Heb een clean install gedaan van de 3G met 4.0.1. Daarna spotlight uit, GPS functie uit (camera wordt daardoor een stuk vlotter) en nu werkt de iPhone redelijk. Nog niet zo snel als met oudere versies maar tis al wat beter. Hopelijk brengt 4.1 ons weer performance zoals het hoort te zijn.

Ook kleine aanpassingen zoals max 50 e-mails laden en niet 200 helpt iets in performance met de mail app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Ik heb gemerkt dat mijn gps zich liefst bepaald door triangulation. Als mijn 3G aan staat, positioneert hij telkens op dezelfde plaats in een bepaalde zone. dus of ik nu 50 meter naar links of naar rechts sta, maakt dan niet uit.

Ik heb het idee, dat de voortdurende gps bepaling zoals ik die vroeger kende, hieraan ondergeschikt is geraakt. Bovendien update de gps voorheen (en dan heb ik het over een half tot een jaar geleden) real-time. Nu loopt ie telkens zo'n 50-100 meter achter.

Ik zag me voorheen echt bewegen over de kaart als ik liep of fietste, nu doet ie dat in sprongetjes van 50-100 meter. Heel irritant, zeker bij toepassingen als Runkeeper of Micoach.

Volgens mij is er iets merkwaardigs gedaan door Apple, want er schijnen meer mensen last van te hebben. Anderen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
4.02 is wel echt een groot verschil hier in "snappyness"met 4.0, het lijkt zowaar weer ergens op.. hopen dat het blijft..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:14:
Met deze handleiding is het downgraden bij mij moeiteloos gelukt:
http://lifehacker.com/557...-downgrade-your-iphone-3g

Let op!! Ik had geen oude 3.x reservekopie van de gegevens en was dus alles kwijt en begon met een schone lei (voor mij geen probleem, maar je moet er wel even op letten)
Als ik morgen weer n beetje bij kennis ben ga ik dat maar eens proberen... Thnx!
Ik zit echt op t randje om m'n 3G tegen de muur te gooien, maar ik moet nog ff wachten op m'n iPhone 4...

Iig bedankt voor de tip :)

Edit:
Al moet ik wel zeggen dat al mijn problemen zijn opgelost zodra ik vliegtuig modus aan heb... Dus geen netwerk/wifi
Misschien dat Apple daar iets mee zou kunnen... Hopen op een goeie update, maar tot die tijd ga ik mooi weer terug!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkMASTERPRO
  • Laatst online: 29-07 14:02
Ik kan wel iedereen die performance issues hebben of ruimte gebrek in cydia (die partitie van 700 MB) FreeMyIphone aanbevelen.

What the Script does.
* Removal of unnecessary daemons and keyboards;
* Removal of links to some files from system folder to folder private
* IPhone 2G and 3G: deleting files needed to lighten the SpringBoard (shadows in the names of applications) and deletion of unnecessary carrier;
* IPad: delete unnecessary carrier;
IPhone and iPhone 3G * 4: deletion of files related to Voice Control, the Voice Dialer and other unused items.

http://www.sinfuliphone.com/showthread.php?p=221876

Jailbreak is wel nodig.

Mijn iphone voelt wel wat sneller aan. Het is bijna net zo snel als iOS 3. Naast de spotlight tip is dit een prima aanvulling! Aangezien steeds meer apps crashe in iOS3 ben ik naar iOS 4.0.1 gegaan met reservekopie terugzetten).

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:16
Ik lees hier geen problemen meer met de Instellingen > Algemeen bug. Het is me wel gelukt om er een keer in te komen met 4.0, maar daarna was het over. Nu 4.0.2 erop en zelfde probleem, hij crasht weer telkens naar het springboard. Is het bij het installeren niet goed gegaan of zit dit er nog steeds in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:28
Ik heb ook een vrij slome 3G liggen hier. Gelukkig is het niet zo erg meer, want inmiddels heb ik de iPhone4 en gaat alles sneller dan ooit tevoren :D

Ik heb echter een vriendin m'n oude 3G beloofd (voor een mooi prijsje uiteraard :)) en baal er dus wel van dat hij zo sloom is dat ik hem eigenlijk nog niet durf te geven. De spotlight-truc had ik al uitgehaald, maar hij is nog steeds vrij sloom. Het liefst wacht ik ff op die 4.1 update, waarin die problemen verholpen zouden moeten zijn, maar volgens mij duurt dat nog een maandje.

Goeie reset en jailbreak icm die FreeMyiPhone mod zou mss wel een goeie oplossing kunnen zijn. Thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:11

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb hier een lege gewiste 3G met de nieuwste IOS 4 en spotlight uit. Hij reageert trager dan de iPhone 4 maar hij is veel vlotter dan hij was. Hij is bruikbaar.

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als er data wordt opgezet. Maar dat ga ik niet meer doen want hij wordt geunlocked en gaat weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Hij reageert trager dan de iPhone 4 ...
Nee werkelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou er dan toch een oplossing komen?

http://www.macrumors.com/...on-iphone-3g-coming-soon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:11

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
De vanaf vandaag te installeren 4.1 update maakt het eindelijk weer een stuk sneller (normaler) op mijn 3G.

[ Voor 5% gewijzigd door Agent-X op 08-09-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:36
Hier zojuist iOS 4.1 op een 3GS (origineel T-mobile, geen jailbrake oid toegepast) geinstalleerd.
installatie verliep normaal,
na de installatie is de 'feel' van de 3GS nog steeds lekker vlotjes te noemen
maar misschien helpt het dat er nog 10 van de 16Gb geheugen vrij is :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Oké, dat klinkt alvast positief.

Ik wacht nog even een week met updaten, ik wil er eerst zeker van zijn dat de problemen i.c.m. de 3G echt verholpen zijn. Bij mij was het zo erg dat ik inmiddels weer op 3.1.3 draai.

PSN: Rich_E1988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Crosspost uit: Hoite in "[iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 29"

Hier is mijn 3G klaar met updaten.

Ik merk nog niet zo veel verschil, heeft nog steeds af en toe zijn aparte traagheden.
wel heb ik het idee dat hij applicaties wat sneller opstart. ik moet het nog even een dagje gebruiken voor ik echt zeker weet of dit nou de performance issues oplost voor de 3G.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Mwah, hij's wel sneller, maar ik heb nu gekut met m'n 3G verbinding... Wifi deed het, na maanden niet werken, weer eventjes vijf minuten bloedsnel maar is nu toch ook weer dood :(

• kamerplant
  • Niet online
Ik vind hem nu echt wel weer goed bruikbaar. Het verschil is wat mij betreft niet meer groot tussen 3.1.3 en 4.1, ik weet niet eens of er überhaupt nu verschil tussen zit. Een vergelijk tussen 3.x en 4.1 lijkt mij wel interessant.

🌞🍃

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:01

kronolith

[EDIT]

Heb net ge-update naar 4.1 op m'n iPod touch 2g...en wat een wereld van verschil zeg!!! Lijkt mij op dit moment weer net zo snel te gaan als op 3.x. Ik ben weer dik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

vind het ook niet echt een verbetering. Kalender blijft soms gewoon hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Toevallig synchronizatie aanstaan voor die kalender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als ik 3 redenen moet noemen waarom ik een iphone gekocht heb dan is calender sync er een van. dat was voorheen de reden om voor blackberry te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
Yalopa schreef op zondag 12 september 2010 @ 09:56:
Als ik 3 redenen moet noemen waarom ik een iphone gekocht heb dan is calender sync er een van. dat was voorheen de reden om voor blackberry te kiezen.
De vraag is dan ligt het aan je iPhone of aan de verbinding naar de caldav server waar je de kalender mee synced?

Heb mijn 3G eergisteren naar 4.1 geupdate, geen jailbreak er op en sync de met de gezamelijke calendar van mijn vriendin's android toestel. Doe ik dat over wifi is het supersnel, doe ik dat over 3G is het soms echt niet vooruit te bakken. Kijk ik dan naar andere internet apps (twitterfic bijv) is dat ook niet echt supervlot. Mijn conclusie was dus, leve t-mobile in omgeving haaglanden :(

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:55
Ik blijf voorlopig maar op 3.13 voor de 3G
Ik lees weinig positieve reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
@ Kwaakvaak:
Ik heb het idee dat d'r het eea aan de 3G stack is veranderd in 4.1, tov 4.0.x. Zoals ik elders ook al zei is m'n ontvangst voor 3G buidend minder goed geworden en heb ik thuis bijvoorbeeld nu 0-1 streepjes, ipv 1-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Eergister 4.1 op m'n 3G gezet, en het draait eigenlijk wel prima. Heb hem nog niet gejailbreaked overigens.

4.0 was echt een drama, maar 4.1 gaat dus stukken beter. Heb wel wat dingen getweaked overigens: http://thetechjournal.com...k-on-your-iphone-3g.xhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Maar kijk, ik heb zelf een iPhone 4, maar het is toch in feite ook logisch dat de 3G langzamer wordt als je er nieuwe software opzet. Ik bedoel, mijn pentium 4 heeft ook moeite met Photoshop CS3 terwijl mijn quad core pc dat in een kiekje opstart. Ik snap wel dat als hij supertraag wordt dat het dan vervelend is, maar een beetje trager wordt ie altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Is 4.1 ook al te unlocken dan?
Ik wordt helemaal gek van die rottelefoon. Ben in staat om mn oude nokiatje te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
4.1 is weer ouderwets lekker bij moi, gelukkig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Hier lijkt 4.1 wel beter qua snelheid, vooral als je om de 2 dagen even een cold boot doet, alleen is mijn batterij sedert 4.1 binnen een uur of 6 à 8 op (bij normaal gebruik) tot maximaal een dag (bij geen/nauwelijks gebruik), wat wel weer lastig is...

[ Voor 16% gewijzigd door Wilf op 14-09-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Bij mij is het stukken beter dan eerdere 4.x versies maar je merk dat het nog niet zoals 3.x was.

Laatst klapte de sms applicatie er uit omdat de 3G inkomende sms'jes naast mijn ipod muziek niet kon verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 15:59
Sinds 4.1 hier m'n 3G wel sneller, maar de batterij gaat nog sneller leeg dan in 4.0 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 4.1 er ook op staan en nu werkt het naar behoren moet ik zeggen. Ik vindt dat batterij ook snel leeg gaat en is nog wel een nieuwe ook, maar heb hem getest na dat ie geplaats was en hij haalt gewoon wat ie moet halen, dus gok dat batterij van iPhone altijd redelijk vlug leeg ging, maar nu in nieuwe firmware versie toch wat meer gebruikt.

Ik heb maar in mijn advertentie ook vermeld, ik verkoop namelijk iPhone 3G vervang batterijen op ebay voor 5,28pond inclusief verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Goh na enkele weken begon 4.1 ineens heel traag te worden, supertraag. 3.1.3 weer, supersnel :D

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Ik ben ook van plan te downgraden, eens even zoeken of dat kan zonder moeilijke jailbreak dingen en shsh codes ofzo.

edit:
Klaar, dat was makkelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Hoite op 06-10-2010 17:11 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Vind 4.1 dikke prima! Alleen batterij loopt sneller leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook al gedowngraded en dat gaat allemaal een stuk soepeler.

Geen idee of de aankomende 4.2 update meer optimalisaties zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Persoonlijk reken ik niet op een verbetering in 4.2. In 4.1 is dit probleem officieel opgelost, daarmee is dit probleem vermoed ik bij Apple definitief afgesloten als zijnde "Opgelost".

Ik laat het hierbij en ga het niet eens meer proberen. Het enige nadeel is dat er steeds meer apps (updates) zullen uitkomen die alleen op iOS4 werken en dat we security updates missen. Ik moet zelf nog een jaar met m'n iPhone 3G doen, ik denk dat dat nog wel prima moet gaan :).

En dan zie ik over een jaartje wel welke fabrikant op dat moment het beste apparaat maakt. Misschien Apple met een iPhone 5, misschien Android. Who knows.

🌞🍃

Pagina: 1 2 3 Laatste