Hoe 3G vanaf 4.0 downgraden naar 3.1.x ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik ben spuugzat van OS4 en wil m'n iPhone 3G downgraden naar 3.1.2.

Ik heb deze tutorial gebruikt, en tot en met stap 4 gaat het goed, maar bij stap 5 gaat het verkeerd.

Maar die libUSB verneukt m'n hele systeem, in apparaatbeheer ineens allemaal uitroeptekens en heel veel apparaten werken ineens niet meer. Die er dus snel weer af gegooid en m'n PC werkt weer normaal, maar m'n iPhone hangt nu op dat iTunes + USB stekker scherm.

Wie helpt mij uit de brand?

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 27-06-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft Apple downgraden extra moeilijk gemaakt en moest je handtekeningen opslaan via cydia? Maar je zou via oude itunes versie misschien kunnen proberen te downgraden met die 3x firmware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Het is inmiddels al gelukt.

Met RecBoot heb ik hem uit dat iTunes + USB stekkertje scherm getrokken en toen ging hij 3.1.2. booten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Hoe lang duurt het voor de iTunes_USB stekkertje verdwijnen als je in Recboot op Enter recovery Mode drukt?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet wel Microsoft .NET Framework v4.0.30319.1 geinstalleerd hebben om Recboot te draaien. Ik ben overigens ook tot conclusie gekomen dat wanneer je een x64 draait je beter even een 32 bit Windows xp in vmware kunt installeren en zo eruit komen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten hier veel risico's aan? Ik wil ook weer terug naar 3.1.2 want iOS 4 is een ramp, mijn hele iPhone 3G is bijna onbruikbaar geworden zo traag en onstabiel.
Verlies ik geen programma's, foto's, telefoonnummers, etc?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plus20
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
libUSB werkt het beste op een Windows XP 32 bit installatie. Recboot is trouwens een gui voor iRecovery.exe deze kan je ook gebruiken door de volgende commando's uit te voeren
code:
1
2
3
setenv auto-boot true
saveenv
reboot

heb je geen .net voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:05:
Zitten hier veel risico's aan? Ik wil ook weer terug naar 3.1.2 want iOS 4 is een ramp, mijn hele iPhone 3G is bijna onbruikbaar geworden zo traag en onstabiel.
Verlies ik geen programma's, foto's, telefoonnummers, etc?
Maak een reserve kopie en een systeem image backup dan verlies je geen contacten, programma's enzo voorts. Trouwens in Windows XP 32 bit gaat gewoon goed, maar in Windows 7 x64 heeft het me juist problemen opgeleverd in mijn configuratie dus moest ik weer een backup terug zetten.
plus20 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:28:
libUSB werkt het beste op een Windows XP 32 bit installatie. Recboot is trouwens een gui voor iRecovery.exe deze kan je ook gebruiken door de volgende commando's uit te voeren
code:
1
2
3
setenv auto-boot true
saveenv
reboot

heb je geen .net voor nodig.
Een Gui is wel zo fijn vindt ik.
ThinkPadd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:29:
Ik ben spuugzat van OS4 en wil m'n iPhone 3G downgraden naar 3.1.2.

Ik heb deze tutorial gebruikt, en tot en met stap 4 gaat het goed, maar bij stap 5 gaat het verkeerd.

Maar die libUSB verneukt m'n hele systeem, in apparaatbeheer ineens allemaal uitroeptekens en heel veel apparaten werken ineens niet meer. Die er dus snel weer af gegooid en m'n PC werkt weer normaal, maar m'n iPhone hangt nu op dat iTunes + USB stekker scherm.

Wie helpt mij uit de brand?
Die libUSB verneukte mij pc ook, overigens reserve kopie is niet terug te zetten omdat deze is te oud is, ik merk direct het snelheid verschil, maar heb het gedaan omdat ik android erop wil.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 07:15
Ik vind iOS4 op mijn 3g nog best meevallen!
Het is niet soepel als boter, maar een slak is anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikevdzanden schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 19:20:
Ik vind iOS4 op mijn 3g nog best meevallen!
Het is niet soepel als boter, maar een slak is anders!
In het begin was het bij mij ook goed te doen, ik had zelfs het gevoel dat sommige dingen soepeler gingen maar nu een week verder word het langzamer en langzamer, het zit nu echt op het randje van bruikbaar / onbruikbaar, bijvoorbeeld het unlock balkje, ik zie die de helft van de keren niet eens bewegen, ik maak een schuif beweging, het beeld staat vervolgens 15 sec stil en daarna verschijnt het menu pas, moet wel zeggen dat het verschilt de ene keer gaat het redelijk de andere keer heb ik bijna het idee dat de boel vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 11:45
Kan ik nu nog downgraden?, als ik mijn sshs niet opgelsagen had in cydia dan?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:38

Mach

[END]Avengers

ik heb deze procedure gebruikt en dat werkte perfect.

http://lifehacker.com/557...-downgrade-your-iphone-3g

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt het persoonlijk niet waard om op 3.1x te blijven, ik vindt die zwarte achtergrond maar lame en als ik straks winterboard geinstalleerd heb een achtergrond heb dan krijg je toch weer performance verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Jongens, ik kan het niet vaak genoeg herhalen... Langzaam en onstabiel; geen upgrade doen! Clean install, DFU mode, kies het 4.0 image, als dat klaar is, setup as a new phone, GEEN restore! Serieus. Probeer het. Hoeveel Tweakers hier upgraden van Vista naar W7? En waarom doe je dat niet? Juist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 21:14:
Jongens, ik kan het niet vaak genoeg herhalen... Langzaam en onstabiel; geen upgrade doen! Clean install, DFU mode, kies het 4.0 image, als dat klaar is, setup as a new phone, GEEN restore! Serieus. Probeer het. Hoeveel Tweakers hier upgraden van Vista naar W7? En waarom doe je dat niet? Juist...
Ja ik heb restore gedaan, ik vindt ondanks de lichte performance verlies het wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is eindelijk gelukt om 3.13 terug te zetten en het draait allemaal weer als een zonnetje, iOS4 komt er hier niet meer op, valt me zwaar tegen van Apple. Nog 7 maanden tot dit abonnement afloopt en dan ga ik over op een HTC met Android.

Ik ben duidelijk niet de enige met dit probleem: http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Hier een mooi filmpje die de snelheid van 3.13 vergelijkt met iOS4: YouTube: iOS 4 Performance on iPhone 3G (Camera and Settings)#!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 23:53:
Het is eindelijk gelukt om 3.13 terug te zetten en het draait allemaal weer als een zonnetje, iOS4 komt er hier niet meer op, valt me zwaar tegen van Apple. Nog 7 maanden tot dit abonnement afloopt en dan ga ik over op een HTC met Android.

Ik ben duidelijk niet de enige met dit probleem: http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
Kon je dan niet beter iDroid op je apparaatje zetten ;)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 23:59:
[...]

Kon je dan niet beter iDroid op je apparaatje zetten ;)
Ik ben niet helemaal op de hoogte van iDroid maar als dat goed werkt ga ik het zeker eens proberen, bespaard me weer een hoop geld als dat goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Toch niet zo moeilijk...
  • Download als je 3.1.x nog niet hem via: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/
  • Zet je iPhone in DFU mode zie: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1034
  • iTunes opent zich en ziet dus een iPhone in herstelmodus
  • Herstel je iPhone (met iOS 4) via iTunes druk op shift+herstel (Windows) of alt+herstel (Mac) en zoek naar de firmware 3.1.x
  • Na een tijdje wordt er een 1015-error afgegeven door iTunes. Dit hoort zo! De 3.1.x is in feite al opgeslagen op je iPhone.
  • Open Blackra1n te downloaden via: http://blackra1n.com/
  • Druk op "Make it rain"
  • Wacht een minuut en houd daarna je Home + Power button tegelijkertijd in voor zo'n 10 seconde, je iPhone zou nu moeten afsluiten.
  • Start je iPhone door je Power-button in te drukken weer op en je ziet dat je iPhone weer terug is op 3.1.x
Dit is hoe ik het ook gedaan heb toen ik van iOS 4.0 Beta 1 weer terug ging naar 3.1.3 werkt perfect.

En daarbij klopt het dat iOS 4 zwaarder is op een 3G dat is ook de reden dat multitasking niet beschikbaar is op de 3G onder iOS 4.

[ Voor 6% gewijzigd door Queenfanmichel op 04-07-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 00:03:
[...]

Ik ben niet helemaal op de hoogte van iDroid maar als dat goed werkt ga ik het zeker eens proberen, bespaard me weer een hoop geld als dat goed werkt.
Ik heb dat gister voor elkaar gekregen, je moet daar voor 3.1.2 erop hebben en jailbreaken, zag er wel mooi uit maar Android Market enzo staat niet op idroid en ik kreeg maar geen fatsoendelijke verbinding met wifi, en er is nog geen energie beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 12:37:
Je moet wel Microsoft .NET Framework v4.0.30319.1 geinstalleerd hebben om Recboot te draaien. Ik ben overigens ook tot conclusie gekomen dat wanneer je een x64 draait je beter even een 32 bit Windows xp in vmware kunt installeren en zo eruit komen.
Maak gebruik van een MAC dus dat heb ik niet nodig ;)

het is trouwens gelukt.
Ik had namelijk op ENTER RECOVERY MODE gedrukt,terwijl ik gewoon op EXIT RECOVERY MODE had moeten drukken.

Toen ik dat deed, werd mijn iPhone 3G weer wakker :)

Nu heb ik eindelijk 3.1.2 er op met JB en unlock.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:34:
Volgens mij heeft Apple downgraden extra moeilijk gemaakt en moest je handtekeningen opslaan via cydia? Maar je zou via oude itunes versie misschien kunnen proberen te downgraden met die 3x firmware versie?
Ik heb dit vaker gelezen. Enig idee hoe je handtekeningen in Cydia opslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik lees overal dat ik LibUSB moet installeren. Ik krijg dit echter niet werkend op Windows 7 64bit.

Ik heb een iPhone 3G 16 GB die ik terug wil hebben op 3.1.3. Toestel is nooit gejailbreaked en hoeft eigenlijk ook niet. Kan iemand me in de juiste richting sturen?

Ik volg deze tut:

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:35:
Ik lees overal dat ik LibUSB moet installeren. Ik krijg dit echter niet werkend op Windows 7 64bit.

Ik heb een iPhone 3G 16 GB die ik terug wil hebben op 3.1.3. Toestel is nooit gejailbreaked en hoeft eigenlijk ook niet. Kan iemand me in de juiste richting sturen?

Ik volg deze tut:
Beste is WinXP 32 bit ervoor gebruiken, ik heb dat in een virtuele machine gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Het is gelukt adhv een 8 minuten durende YouTube video. 64bit Windows 7 kan dus prima :)

blij dat ios4 eraf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:01
Queenfanmichel schreef op zondag 04 juli 2010 @ 00:13:
Toch niet zo moeilijk...
  • Download als je 3.1.x nog niet hem via: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/
  • Zet je iPhone in DFU mode zie: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1034
  • iTunes opent zich en ziet dus een iPhone in herstelmodus
  • Herstel je iPhone (met iOS 4) via iTunes druk op shift+herstel (Windows) of alt+herstel (Mac) en zoek naar de firmware 3.1.x
  • Na een tijdje wordt er een 1015-error afgegeven door iTunes. Dit hoort zo! De 3.1.x is in feite al opgeslagen op je iPhone.
  • Open Blackra1n te downloaden via: http://blackra1n.com/
  • Druk op "Make it rain"
  • Wacht een minuut en houd daarna je Home + Power button tegelijkertijd in voor zo'n 10 seconde, je iPhone zou nu moeten afsluiten.
  • Start je iPhone door je Power-button in te drukken weer op en je ziet dat je iPhone weer terug is op 3.1.x
Dit is hoe ik het ook gedaan heb toen ik van iOS 4.0 Beta 1 weer terug ging naar 3.1.3 werkt perfect.

En daarbij klopt het dat iOS 4 zwaarder is op een 3G dat is ook de reden dat multitasking niet beschikbaar is op de 3G onder iOS 4.
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Voor de diegene die (net zoals ik) de missing ASL.dll fout krijgt tijdens het uitvoeren van Blackra1n:

http://techie-buzz.com/ho...le-running-blackra1n.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Bij mij wilde hij niet uit recovery mode komen, met een herstel als gevolg ;(
En.. ik heb deze gevolgd: YouTube: LIBUSB Windows Vista 64-bit Fix
Maar installeer ReadyDrive NIET, het verkracht je boot,ini en je usb drivers met als gevolg dat je muis en toetsenbord het niet meer doen :'(

Als Apple nu eens een manier aanbood om te downgraden.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Matthew schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:15:
Bij mij wilde hij niet uit recovery mode komen, met een herstel als gevolg ;(
En.. ik heb deze gevolgd: YouTube: LIBUSB Windows Vista 64-bit Fix
Maar installeer ReadyDrive NIET, het verkracht je boot,ini en je usb drivers met als gevolg dat je muis en toetsenbord het niet meer doen :'(

Als Apple nu eens een manier aanbood om te downgraden.. :z
Stond ook in de comments bij die video ;)

Ik heb deze link gebruikt en deze werkt prima.

YouTube: How to Install LibUSB on Windows Vista 64-bit

Alleen de stap nieuwe hardware toevoegen wijkt iets af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop tegen het volgende probleem aan, ik probeer te downgraden met hulp van deze site: http://lifehacker.com/557...%5D-from-ios-4-to-ios-313

Gaat allemaal prima, todat ik de nieuwe software moet aan klikken, dat moet dit bestand zijn:
iPhone1,2_3.1.3_7E18_Restore.ipsw

Als ik dit bestand probeer te downloaden krijg ik een 228mb zip bestand:
iPhone1,2_3.1.3_7E18_Restore.zip

Als ik het zip bestand uitpak zit hier dus niet het .ipsw bestand in maar dmg bestanden, die zijn voor de mac.
Is er ook een manier om dit bestand te krijgen op een windows pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:37:
Ik loop tegen het volgende probleem aan, ik probeer te downgraden met hulp van deze site: http://lifehacker.com/557...%5D-from-ios-4-to-ios-313

Gaat allemaal prima, todat ik de nieuwe software moet aan klikken, dat moet dit bestand zijn:
iPhone1,2_3.1.3_7E18_Restore.ipsw

Als ik dit bestand probeer te downloaden krijg ik een 228mb zip bestand:
iPhone1,2_3.1.3_7E18_Restore.zip

Als ik het zip bestand uitpak zit hier dus niet het .ipsw bestand in maar dmg bestanden, die zijn voor de mac.
Is er ook een manier om dit bestand te krijgen op een windows pc?
Je moet het zip-bestand hernoemen naar iPhone1,2_3.1.3_7E18_Restore.ipsw

Dan doet ie het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 08:27:
[...]

Je moet het zip-bestand hernoemen naar iPhone1,2_3.1.3_7E18_Restore.ipsw

Dan doet ie het wel ;)
Helemaal super! dankjewel!
Pagina: 1