Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
[ Voor 99% gewijzigd door ulerik op 21-07-2010 14:01 ]
1 dag na aankoop heb ik een permanente kras opgelopen door hem alleen in mn broekzak te hebben tijdens het fietsen, zonder verder iets in mn broekzak. Misschien was het zand ofzo. Het is een lelijke kras, maar deze zit wel alleen op de shatter protector heb ik zo;n idee.Edwin Fagnano schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:41:
Ik heb mijn X10 nu een paar weken en het is echt beter dan al de toestellen die ik hiervoor heb gehad (Behalve mijn p800i waar ik nog blij aan terugdenk).
Wat ik me nu afvraag, gebruiken jullie een hoesje voor dit toestel of een screenprotector? Ik had gelezen dat er al een protector opzat? Ik draag mijn tel in mijn zak met het scherm naar de binnenkant toe, dat schijnt ook te schelen.
Zijn er al mensen die last van krassen hebben?
Ik heb direct een hoesje gekocht en heb sindsdien (paar maanden) geen nieuwe krassen opgelopen.
Verwijderd
Ik heb het net geprobeerd en bij mij lukt het niet.inzane19 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:49:
Nogmaals de vraag: Is het mogelijk om deze player http://www.freshfmonline.com/player.html af te spelen op de SE x10?
Maar ik heb de mobiel pas een dag.
Bedankt. Ik was er al op een andere manier achtergekomen. Ik had op internet wel gelezen dat je het kon vinden in het menu, alleen dacht ik dat ze het programmamenu bedoelden.Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:32:
[...]
Gewoon als je je homescreen voor je hebt op je menu button (meest linkse met die 4 vierkantjes) drukken.Dan zie je een pop up je verschijnen, de meest rechtse onderin "ADWSettings"
Zelf vind ik het mooier om mijn programma menu naar boven uit te schuiven (wat standaard is op de X10).
Is dit misschien ook mogelijk met ADW launcher (of een andere home launcher)?
Verwijderd
Alleen staat er bij firmware nog steeds hetzelfde : 1.6
Verwijderd
Je bedoelt je programma's? Of echt de knop? De knop is niet mogelijk. Je programma's kun je wel verticaal verschuiven in plaats van horizontaal, wat ook een stuk sneller gaat. Hiervoor moet je dus naar ADWSettingsavec_style schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:29:
[...]
Bedankt. Ik was er al op een andere manier achtergekomen. Ik had op internet wel gelezen dat je het kon vinden in het menu, alleen dacht ik dat ze het programmamenu bedoelden.
Zelf vind ik het mooier om mijn programma menu naar boven uit te schuiven (wat standaard is op de X10).
Is dit misschien ook mogelijk met ADW launcher (of een andere home launcher)?
Download "Radio.nl" de beste app voor nederlandse streams naar mijn menig!Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:03:
[...]
Ik heb het net geprobeerd en bij mij lukt het niet.![]()
Maar ik heb de mobiel pas een dag.
die player zal inderdaad niet werken omdat dit een flash applicatie is (en Flash wordt niet ondersteund door android 1.6 en 2.1). Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de muziekstream niet te luisteren is via je X10. Als je het adres van de stream weet, dan kun je het in één van de vele streaming radio apps uit de market beluisteren. Zelf ben ik niet zo'n streaming radio luisteraar, dus namen van goede apps kan ik je helaas niet geven, maar de markt staat er vol mee, dus probeer maar raak zou ik zeggen.inzane19 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:09:
Nee bij mij lukte het ook niet maar misschien dat er programma`s zijn die dit wel kunnen afspelen. Is wel leuk om zelf te bepalen welk fresh fm kanaal ik in me auto wil hebben. Ook heb ik dan 24 uur per dag hardcore in me auto als ik wil
EDIT: wat Cablekevin zegt dus...

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Klopt, je moet ook naar het build-nummer kijken. Deze moet eindigen op 23.Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:51:
Oke ik heb net via de mobiel de update gedaan , alles verliep prima.
Alleen staat er bij firmware nog steeds hetzelfde : 1.6
ja, ik wil die knop dus weg hebben. Jammer dat het niet kan. Voor de rest ziet het er goed uit.Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:02:
[...]
Je bedoelt je programma's? Of echt de knop? De knop is niet mogelijk. Je programma's kun je wel verticaal verschuiven in plaats van horizontaal, wat ook een stuk sneller gaat. Hiervoor moet je dus naar ADWSettingsen dan DRAWER SETTINGS en de bovenste "Horizontal Drawer" uitvinken.
Nee ik heb niks aanstaan verder. Geen bluetooth, geen GPS en geen wifi. Gisteravond tel niet uitgezet, maar direct aan de accu. Vanochtend brandde er geen lampje en stond de status op 100%. Vandaag wat gebeld, op internet gezeten, apps geupdated en paar smsjes verstuurd. Nu staat de batterij na 15,5 uur losgekoppeld op 84%. Dat is op zich prima.Djie schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:14:
[...]
Heb dat ook een paar keer gehad dat hij niet volledig 100% opgeladen was, sinds ik 's nachts wifi heb uitgezet lijkt hij tot nu toe wel steeds tot 100% op. Misschien dat jullie ook toevallig wifi 's nachts hebben aanstaan?
Thanks ik zal het adres eens proberen te achterhalen. Adobe komt echt wel met flash voor de android alleen die is nu nog beschikbaar voor de nexus one geloof ik. Nog ff geduld dusLDVC schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:01:
[...]
die player zal inderdaad niet werken omdat dit een flash applicatie is (en Flash wordt niet ondersteund door android 1.6 en 2.1). Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de muziekstream niet te luisteren is via je X10. Als je het adres van de stream weet, dan kun je het in één van de vele streaming radio apps uit de market beluisteren. Zelf ben ik niet zo'n streaming radio luisteraar, dus namen van goede apps kan ik je helaas niet geven, maar de markt staat er vol mee, dus probeer maar raak zou ik zeggen.
EDIT: wat Cablekevin zegt dus...
Misschien dat knopje linksonder es indrukken..Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 05:13:
Hoe zet je de flitser eigenlijk aan met de camera?
Ik zie de optie niet.
ja, anders had je er wel over gehoord.kanem0chi schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 03:53:
.23 nog steeds de niewste versie?
Zoals lcvd zegt, vanaf 2.2 word het ondersteund en zullen wij moeten wachten op SE tot we een 2e grote update krijgen.inzane19 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 02:53:
[...]
Thanks ik zal het adres eens proberen te achterhalen. Adobe komt echt wel met flash voor de android alleen die is nu nog beschikbaar voor de nexus one geloof ik. Nog ff geduld dus
[ Voor 56% gewijzigd door paazei op 22-07-2010 06:02 ]
Verwijderd
Bedankt , ik heb het gevonden.paazei schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 05:57:
[...]
Misschien dat knopje linksonder es indrukken..
Verwijderd
even aanraakt.
Ik heb daar persoonlijk heel weinig last van, heel soms raak ik een andere toets aan, maar dat gebeurt bij mij vrij weinig. Mijn tekstberichten zijn in tegenstelling tot mijn vorige smartphone enorm snel ingetypt, zeker met die woordvoorspellingen aan, ik hoef typfouten eigenlijk nooit handmatig te corrigeren.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik ben overgestapt van de X1 naar de X10 en dat ging lekker. Weinig wennen ofzo.Echter kreeg ik mijn X10 met .14 en daarin was de gevoeligheid nog niet echt super, als je update naar de laatste firmware is het echt stukken beter. Beste wat ik tot dusver ben tegengekomen op een touchscreen.Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:12:
Hoe is jullie ervaring met het typen van sms-jes en berichten want het toestel rageert overal op als je het maar
even aanraakt.
Verwijderd
Misschien ligt dat aan je 3g verbinding die niet constant genoeg is om de buffer vol te houdenDimiz schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:00:
Heeft iemand anders ook problemen met Radio.nl? Hij speelt misschien 1 a 2 minuten en daarna loopt ie vast, of hij werkt gewoon uberhaupt niet...
-TrackID crasht iedere keer zodra ik hem opstart
-Ik zie geen market update's meer, niet bij 3g en niet bij WiFi.
Ik draai de .23 versie. Heeft iemand hier een oplossing voor?
even de cache wissen van TrackID onder toepassingen in het instellingen menu. (is al eerder gemeld in deze thread)Knul schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:22:
Ik heb 2 problemen met mijn X10:
-TrackID crasht iedere keer zodra ik hem opstart
-Ik zie geen market update's meer, niet bij 3g en niet bij WiFi.
Ik draai de .23 versie. Heeft iemand hier een oplossing voor?
.23 is de laatste versie. Dus niet vreemd dat je geen updates ziet.
Ben je niet door je datalimiet heen en heeft HI je daarom afgeknepen waardoor je snelheid te traag is om over 3g een stream binnen te kunnen halen?Dimiz schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:32:
Zat ik ook aan te denken, maar andere mensen hier gebruiken ook Hi, en daarbij werkte het wel.
Nog een vraag, heeft iemand al uitgevonden hoe je een custom tones insteld voor berichtjes?
MIsschien ogg-jes plaatsen in \SYSTEM\MEDIA\AUDIO\NOTIFICATIONS\ ?Dimiz schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:42:
@nyand: Lijkt me sterk, ik kon gister nog rustig apps downloaden, dus ga er eigenlijk niet vanuit.
Nog een vraag, heeft iemand al uitgevonden hoe je een custom tones insteld voor berichtjes?
Daar zitten de sms-toontjes in
Schiedam | 4050 Wp ZZO
mogen ook gewoon mp3'tjes zijn hoor...Matjan schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:31:
[...]
MIsschien ogg-jes plaatsen in \SYSTEM\MEDIA\AUDIO\NOTIFICATIONS\ ?
Daar zitten de sms-toontjes in
Andere vraagjes:
Wat zijn deze 2 files?:
MediaGo_1.3.227.app-se
MediaGo_1.3.227.des-se
Ik was m'n stickje aan het opruimen, en kwam deze tegen.
En is er iemand die dit al aan de praat heeft gekregen op de X10? (one-vinger-zoom):
http://blogs.sonyericsson...world/category/tutorials/
[ Voor 255% gewijzigd door Dimiz op 22-07-2010 22:20 ]
Download Justpictures maar eens uit de market, daar werkt die one finger zoom.Dimiz schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:00:
nvm, gelukt!
Andere vraagjes:
Wat zijn deze 2 files?:
MediaGo_1.3.227.app-se
MediaGo_1.3.227.des-se
Ik was m'n stickje aan het opruimen, en kwam deze tegen.
En is er iemand die dit al aan de praat heeft gekregen op de X10? (one-vinger-zoom):
Ah yes werkt! Als je dan voor standaard toetsenbord kiest krijg je ook gewoon je normale oude X10 keyb. Handige tip voor de OP!inzane19 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:23:
Je vinger lang op een tekstvlak houden waardoor hij vraagt: Tekst bewerken en hier staat ook invoermethode tussen. Klik daar op en druk op android ipv japans
Verwijderd
Op wifi is het perfect,zo hoort het op 3g ook te zijn,had it prob ook met de iphone n97 etc.
Met de htc toestelleen geen probleem,3g was nagenoeg even goed als wifi.
Maybe is er een betere youtube app ofzo voor?
Waarom niet unbranden? Zie google voor meer infoVerwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:04:
Zit VF nog steeds op .14? Of doe ik iets verkeerd?
Ver inzoomen lukt ook niet, valt weer terug naar een vast gestelde zoom niveau.
Verwijderd
Ik weet nog of deze vraag al eerder is gesteld maar hoe los ik dit probleem op?
Maar weet iemand hoe ik die lichtjes tussen de knoppen kan uitzetten? Ik vind het irritant dat het in mijn ogen schijnt.
En hoe kan ik weer de normale homescreen van android tevoorschijn krijgen? Ik heb nu adw en ik weet niet hoe ik die weer weg krijg, ik heb gegoogled maar kon niks vinden. ADW liet weten toen ik em daarop instelde dat ik dat ergens weer terug kan veranderen.
Ik heb em nu 1 keer opgeladen sinds ik hem binnen kreeg. En hij staat nu, na veel gebruik op 17:37 bedrijfstijd, met nog 9% prik over. Niet slecht voor de eerste keer. Kan alleen nog maar beter worden:) Hij is gelijk geupdate naar R2BA023 uiteraard.
Iemand bij XDA had ook hetzelfde probleem:Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:18:
Ik heb sinds dinsdag een Xperia X10, maar heb wel een probleem; als ik mijn camera wil opstarten valt hij heel vaak gewoon uit. Het lijkt alsof hij vastloopt, dan valt hij uit en start hij weer helemaal opnieuw op.
Ik weet nog of deze vraag al eerder is gesteld maar hoe los ik dit probleem op?
LINK
Misschien dat dat je kan helpen
Schiedam | 4050 Wp ZZO
Verwijderd
Omdat ik niet een telefoon van 500 euro wil zonder garantie..inzane19 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:12:
[...]
Waarom niet unbranden? Zie google voor meer info
Bij je applicatiebeheer naar adwlauncher gaan en standaard wissen.Camembert1633 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:30:
Ik heb mijn x10 sinds gister binnen. Erg blij natuurlijk en veel mee gespeeld meteen.
Maar weet iemand hoe ik die lichtjes tussen de knoppen kan uitzetten? Ik vind het irritant dat het in mijn ogen schijnt.
En hoe kan ik weer de normale homescreen van android tevoorschijn krijgen? Ik heb nu adw en ik weet niet hoe ik die weer weg krijg, ik heb gegoogled maar kon niks vinden. ADW liet weten toen ik em daarop instelde dat ik dat ergens weer terug kan veranderen.
Ik heb em nu 1 keer opgeladen sinds ik hem binnen kreeg. En hij staat nu, na veel gebruik op 17:37 bedrijfstijd, met nog 9% prik over. Niet slecht voor de eerste keer. Kan alleen nog maar beter worden:) Hij is gelijk geupdate naar R2BA023 uiteraard.
Verwijderd
En is er iemand die dit al aan de praat heeft gekregen op de X10? (one-vinger-zoom): |
http://blogs.sonyericsson...world/category/tutorials/ |
Download Justpictures maar eens uit de market, daar werkt die one finger zoom. |
Vin87, weet je ook hoe je 3D list kan gebruiken?
Verwijderd
Alleen de videos met bewegend beeld doen het niet.
Is dit normaal?
Edit :
Ik heb het al gevonden , via de wifi werken ze wel allemaal.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 18:35 ]
Ik heb geen leuke ondertitel.
Nee, de firmware update's bedoel ik niet. Ik bedoel de update's van de applicatie's zelf, zoals Google Maps e.d.avec_style schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:24:
[...]
even de cache wissen van TrackID onder toepassingen in het instellingen menu. (is al eerder gemeld in deze thread)
.23 is de laatste versie. Dus niet vreemd dat je geen updates ziet.
Heb ondertussen wel een oplossing gevonden: als ik via de market naar downloads ga werkt het wel, als ik op updaten klik komt er dus niets
Dit is bedoeld voor developers om het te kunnen implementeren in zelf-gemaakte apps, als ik het goed denk. Je kan dit dus alleen aan de praat krijgen als je een app maakt en de sourcecode gebruikt die in die tutorial wordt gegeven. Verder snap ik niet dat SE dit alleen voor de mini en mini pro uitbrengt en niet voor de 'echte' x10Dimiz schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:00:

Gefeliciteerd, als je even de moeite had genomen om ook maar iets te lezen, had je geweten dat de update al 3 weken circuleert. (behalve voor vodafonethijsje66 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:44:
Misschien al lang besproken, maar ik ben drie weken weggeweest. Ik heb 'm net geupdate naar buildnummer 23.

Je kunt gewoon terug lezen op GoT, dit melden heeft niet zoveel zin.thijsje66 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:44:
Misschien al lang besproken, maar ik ben drie weken weggeweest. Ik heb 'm net geupdate naar buildnummer 23.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
iemand die dit nog begrijpt?Knul schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:46:
[...]
als ik op updaten klik komt er dus niets. Apart, maar ja. Kan tenminste weer updaten.
Als je bedoelt dat je via Software-update in het instellingen niet kan updaten: dat is normaal, want dat is alleen bedoeld voor het updaten van je firmware. Updaten van applicaties loopt via de market.
Hardware garantie staat los van software garantie. Mijn X1 van Vodafone is ook gewoon gefixed met hardspl en een custom rom er op.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 19:20:
Is er niet een manier die debranden mogelijk maakt, zonder dat je garantie vervalt?
Dit is altijd grijs gebied (geweest)... Is er bij iemand ooit een toestel niet gerepareerd vanwege een custom rom? Ik ben het nog niet tegengekomen namelijk...bartsled schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 20:20:
[...]
Hardware garantie staat los van software garantie. Mijn X1 van Vodafone is ook gewoon gefixed met hardspl en een custom rom er op.
Schiedam | 4050 Wp ZZO
Heb telefoon paar keer opnieuw opgestart
Sim en batterij eruit gehaald
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
(liever geen master reset)
Verwijderd
Kijk eens bij je APN-instellingen, misschien dat daar iets verkeerd staat. (toevallig APN-droid gebruikt?)koopman53 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 20:43:
Heb net een update gedaan met mijn x10 en ben de 3g verbinding kwijt (geen internet en geen 3g logo rechts boven)
Heb telefoon paar keer opnieuw opgestart
Sim en batterij eruit gehaald
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
(liever geen master reset)
JA , als je een backup hebt van je originele firmware hebt en die terug kan zetten voordat je garantie gaat claimen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:30:
Dus eigenlijk kan ik hem net zo goed debranden, want dat schaad in geen enkele manier mijn garantie!!?
Nee, als je geen backup kan terug zetten kunnen providers moeilijk gaan doen.
Tja het is mogelijk dat je niet meer geholpen word met je garantie. Maar goed een telefoon gaat in de meeste gevallen pas stuk na 2 jaar en dan is je garantie alweer verlopen. Gewoon doen dus.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:30:
Dus eigenlijk kan ik hem net zo goed debranden, want dat schaad in geen enkele manier mijn garantie!!?
Gewoon de orginele rom kopieren in een backup map zodat je die later terug kan zetten.
Mms en gegevens even aanzetten in je instellingen. Deze stonden na mijn update ook uit.LDVC schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:31:
[...]
Kijk eens bij je APN-instellingen, misschien dat daar iets verkeerd staat. (toevallig APN-droid gebruikt?)
[ Voor 5% gewijzigd door supermercado op 23-07-2010 21:51 ]
Ik heb de APN handmatig ingesteld met de how-to van kpn.LDVC schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:31:
[...]
Kijk eens bij je APN-instellingen, misschien dat daar iets verkeerd staat. (toevallig APN-droid gebruikt?)
Hierna een reboot
De 3g verbinding doet het weer en de APN is automatisch terug gezet naar de oude instellingen.
1000 maal thanks
Ik heb er nu twee geprobeerd, de eerste deed niets. Waarschijnlijk de pinnetjes (d- & d+ )niet goed verbonden. De tweede laad soms wel op. Maar gister tijdens het navigeren toch een enorme battery drian. Het lampje op de X10 was wel groen, maar geen laad icon op het scherm. Ook na twee uur nog maar 50% over. Dus echt niet geladen.
Iemand tips?
https://f1nerd.nl
Verwijderd
http://www.pdashop.nl/acc...ite-nl.html#category_4304ymoona schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:15:
Zijn er mensen die een goede auto lader hebben?
Ik heb er nu twee geprobeerd, de eerste deed niets. Waarschijnlijk de pinnetjes (d- & d+ )niet goed verbonden. De tweede laad soms wel op. Maar gister tijdens het navigeren toch een enorme battery drian. Het lampje op de X10 was wel groen, maar geen laad icon op het scherm. Ook na twee uur nog maar 50% over. Dus echt niet geladen.
Iemand tips?
Voila.
Ik heb een Nokia lader gekocht, werkt altijd en supergoed.
Iemand een andere applicatie, of manier gevonden op Radio 538 te streamen? Hij blijft maar uitvallen. Na +/- 45 seconden. Vandaag tijdens mijn postronde (postbode) kwam ik op een gebied waar die wel bleef spelen, en vanaf toen gewoon totdat ik thuis was. Ik had gewoon elke keer als ie stopte met spelen opnieuw op play gedrukt, en op een gegeven moment bleef ie spelen, zeker ander half uur lang. Erg vaag. Iemand ook zoiets?
Klinkt toch eerder als een 3g bereik issue. Weet je zeker dat je bereik hebt? Ik gebruik de app a online radio, kan je gewoon een eigen url invoeren die je wilt streamen.Dimiz schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:02:
@paazei: Ik hoop dat ze er inderdaad voor de X10 ook zoiets gaan fixen!
Iemand een andere applicatie, of manier gevonden op Radio 538 te streamen? Hij blijft maar uitvallen. Na +/- 45 seconden. Vandaag tijdens mijn postronde (postbode) kwam ik op een gebied waar die wel bleef spelen, en vanaf toen gewoon totdat ik thuis was. Ik had gewoon elke keer als ie stopte met spelen opnieuw op play gedrukt, en op een gegeven moment bleef ie spelen, zeker ander half uur lang. Erg vaag. Iemand ook zoiets?
https://f1nerd.nl
Ik ben wel super benieuwd naar de nieuwe Sony Update, iemand al enig idee wat er precies allemaal in verbeterd word behalve Mediascape en Timescape, Timescape vind ik nu al prachtig, Mediascape ietwat minder.
Mediascape ziet er mooi uit, maar mist heel veel simepele elementen als equalizer en een coverflow systeem zou ook mooi zijn. Ik hoop zelf stiekem op toch een Multitouch systeem, praktisch gezien moet ieder capacitive display Multitouch kunnen, alleen moet de firmware ook mee werken.
Wat is er vooral verbeterd aan Android 2.1? Ik weet zelf nog niet zo veel af van Android. Heeft Android 2.1 ook andere apps die dan zichtbaar worden? Dat weten jullie allemaal vast wel!
Er is een goede versie van Swype te vinden met NL woordenboek (geript van een Samsung Galaxy S, Swype 1.56 WVGA854). Swype werkt op die manier echt super. Ik (en eigenlijk al mijn kennissen met Android) gebruiken Swype sindsdien dagelijks. Voor mij geen ander toetsenbord meer.bartsled schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:35:
Iemand al eens Swype getest met een degelijk NL woordenboek? Ben benieuwd naar je ervaringen.
Verwijderd
Maargoed ik vind de 2.1 android belangrijker en als die uitkomt,hebben de branded users daar toch geen last van he,dat ze langer moeten wachten?
Dat hangt af van de provider. Die moet namelijk de update goedkeuren. Zoals je ziet heeft Vodafone niet eens .16 goedgekeurd. Kan twee dingen betekenen: ze wachten op de grote update naar 2.1 en zetten die (vrij) snel door of zijn gewoon ontzettend traag.Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 01:18:
Ik kom er nu achter dat men x10 branded is van vodafone en nog steeds de R2BA023 update nog niet kan krijgen:S
Maargoed ik vind de 2.1 android belangrijker en als die uitkomt,hebben de branded users daar toch geen last van he,dat ze langer moeten wachten?
Ik heb ook Vodafone maar heb mijn X10 geunbrand. Betekend dat wanneer SE een update vrij geeft ik die direct binnen krijg en ik niet eerst op goedkeuring van Vodafone hoef te wachten

http://www.bol.com/nl/p/e...36C1C0222C8A3143957F.ps63
Past precies , echt een super ding.
Verwijderd
Hier wel hoor. Moet ik wel zeggen dat ik mijn internet heb uitstaan en alleen bel en sms. En thuis wifi aan heb staan maar niet heel vaak gebruik, alleen voor updates of buienradar. Mijn internetabonnement gaat september in.JarlSX schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:25:
@Roekie: ik heb die 1800mah batterij ook, moet nog steeds een vergelijkende test doen, maar mijn telefoon gaat echt no way een week mee, sterker nog, ik heb 't idee dat het zo ongeveer niks uitmaakt met de originele 1500mah batterij
Misschien dat dat al veel scheelt dan. Hij gaat tussen de 10 en 15% per dag achteruit. Ik heb 'm wel de eerste vier keer helemaal leeg laten gaan en weer helemaal opgeladen, zoals aangeraden.
Verwijderd
Ik heb een kleine van SE. De HCB-108. Die klip je aan je zonneklep. Werkt heel makkelijk. Alleen zijn de knoppen wat stug in het begin en om 'm aan te zetten moet je vrij lang op de aan/uit knop drukken. maar verder werkt hij simpel en kan je 'm er zo uit halen en meenemen naar een andere auto e.d..Goof2000 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:10:
Ik ben opzoek naar een bluetooth carkit voor in de auto, nu kijk ik daarvoor al een paar maanden rond en lees eigenlijk alleen maar slechte verhalen. (ik heb nu zo'n oortje wat afgeschreven is en wil gewoon iets ingebouwd hebben)
Ik had zelf al gekeken naar de Parrot CK3100 Bluetooth Carkit en de Parrot Carkit MKi9200 maar die laatste krijgt sowieso wel vrij veel commentaar van alle gebruikers en de eerste schijnt geen contacten te kunnen synchroniseren met je telefoonboek. (wat toch wel erg handig zou zijn)
Mijn vraag wie heeft er goede ervaringen met een bluetooth ingebouwde carkit? (met uiteraard de SE X10)
iets van 50 euro kost ie.
Verwijderd
Normaal maak ik weinig gebruik van wifi, gebruik alleen m'n 3G, maar in verband met de vakantie is een goede Wifi wel handig. Bedankt alvast voor de tips.
Verder moet ik natuurlijk m'n 3G uitzetten op vakantie, als ik dat via APNdroid doe, is dat dan voldoende? Niet dat ik per ongeluk een superhoge telefoonrekening krijg....
Zit hij er een beetje strak in , dus dat hij niet heen en weer gaat in het tasje ? Ziet er opzich mooi uit en niet te duur ook bedankt voor de tip.stefanaudi schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:07:
Dit tasje heb ik voor mijn XPERIA X10:
http://www.bol.com/nl/p/e...36C1C0222C8A3143957F.ps63
Past precies , echt een super ding.

X10 past er precies in (alsof ie er voor gemaakt is). Tevens kun je nog gewoon bij de USB aansluiting zonder de X10 er uit te halen.
Geen idee waar ze hem gekocht heeft.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Ik gebruik gewoon dat balkje wat er standaard op zit. Werkt goed.Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:54:
Weet iemand een goede app om Wifi mee aan en uit te zetten?
Normaal maak ik weinig gebruik van wifi, gebruik alleen m'n 3G, maar in verband met de vakantie is een goede Wifi wel handig. Bedankt alvast voor de tips.
Verder moet ik natuurlijk m'n 3G uitzetten op vakantie, als ik dat via APNdroid doe, is dat dan voldoende? Niet dat ik per ongeluk een superhoge telefoonrekening krijg....
Ik gebruik ook apndroid, maar die zet niet MMS uit. Laatst 50 euro extra datakosten omdat ik niet wist dat dat ook uitgezet moest worden.
Houdt daar dus rekening mee.
Ja het toestel zit er helemaal in. Geen speling of veel ruimte over.videoman schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:11:
[...]
Zit hij er een beetje strak in , dus dat hij niet heen en weer gaat in het tasje ? Ziet er opzich mooi uit en niet te duur ook bedankt voor de tip.
Verwijderd
Verwijderd
Denk alleen niet dat het goed werkt.
Iemand ervaring mee?
http://cgi.ebay.nl/Sony-E...ories&hash=item335f4947ac
ik gebruik extended controls.... daarmee kan je widget toevoegen aan je home screen waarmee je data, gps, wifi of blauwtand met een knop aan en uit kan zetten... je kan dan ook meteen batterijpercentage zien... je kan ook een knop maken om te switchen tussen 2g en 3g.... kan ff geen screen posten, maar zoek en gij zult vinden!Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:54:
Weet iemand een goede app om Wifi mee aan en uit te zetten?
[ Voor 43% gewijzigd door Matjan op 26-07-2010 11:25 ]
Schiedam | 4050 Wp ZZO
Ik heb een lader op ebay gekocht. 7 euro incl autohouder! werkt als een trein!ymoona schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:15:
Zijn er mensen die een goede auto lader hebben?
Iemand tips?
Verwijderd
Kan iemand mij ook zeggen of er ook Hebreeuws bij staat ivm het lezen en mailen hierin.
Kan hem helaas niet meer vinden op de marketMatjan schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:54:
[...]
ik gebruik extended controls.... daarmee kan je widget toevoegen aan je home screen waarmee je data, gps, wifi of blauwtand met een knop aan en uit kan zetten... je kan dan ook meteen batterijpercentage zien... je kan ook een knop maken om te switchen tussen 2g en 3g.... kan ff geen screen posten, maar zoek en gij zult vinden!
Volgens mij had ik hem een paar weken terug nog wel gezien, maar niks mee gedaan... (Gebruik nu Quick Settings)
Hebreeuws staat niet standaard op die van mij (.23). Maar is volgens mij wel te downloaden via de market.Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:00:
X10- volgends de laatste update zijn er verschillende talen bijgekomen zoals koreans en Japans etc..
Kan iemand mij ook zeggen of er ook Hebreeuws bij staat ivm het lezen en mailen hierin.
- APNdroid voor buitenland
- Advanced Task Killer, duur 1.5 dag.
Misschien beter; http://www.mugen-power-ba...-ericsson-xperia-x10.html
Nadeel; als ik bel wil ik wel eens andere dingen doen, mijn kin raakt de "oproep beeindigen" en weg connectie. Toevallig iemand die hiervoor een X10 screenlock weet?
de X10 lockt de scherm toch automatisch?Fean schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:03:
X10 top telefoon.
- APNdroid voor buitenland
- Advanced Task Killer, duur 1.5 dag.
Misschien beter; http://www.mugen-power-ba...-ericsson-xperia-x10.html
Nadeel; als ik bel wil ik wel eens andere dingen doen, mijn kin raakt de "oproep beeindigen" en weg connectie. Toevallig iemand die hiervoor een X10 screenlock weet?
bij wel tenminste.
-----------------------
Dan iets anders.
sinds een paar dagen heb ik het probleem dat mijn wifi uitvalt. Ik heb geen idee waar dit door komt. Hij staat bij mij aan, maar de verbinding blijft niet behouden en dan maakt mijn telefoon weer gebruik van 3g.
als ik wifi uitzet en daarna weer aan, dan werkt het weer wel maar alleen voor een paar minuten.
De enige manier om wifi weer goed te laten werken is door mijn telefoon opnieuw op te starten.
Hebben andere mensen hier ook last van? en weet iemand misschien waardoor dit veroorzaakt wordt?
[ Voor 96% gewijzigd door avec_style op 26-07-2010 18:22 ]
Ik was gisteren aan het navigeren met google maps en drukte op de powerknop om het scherm te locken, dit leek hij te doen en ik wilde mijn telefoon wegleggen. Toen merkte ik ineens dat hij lag te flippen, hij ging van zwart beeld naar unlockscherm naar googlemaps, terug naar unlockscherm, zwart, unlock, zwart, unlock, google maps, unlock zwart enz. enz. ook ging hij van de week weer aan in mijn broekzak en had ik een paar smsjes verstuurd naar t-mobile factuur. (jaja, het kan wel zonder vinger, voor degene die beweert dat stof niet reageerd met het touchscreen)
Het lijkt wel alsof het unlock scherm voor geen meter werkt en op een heleboel manieren unlocked kan worden zonder de schuifbalk te gebruiken.Of doe ik iets fout?

Top telefoon, maar toch van die kleine dingetjes die best irritant zijn.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Idem hier.avec_style schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:19:
Dan iets anders.
sinds een paar dagen heb ik het probleem dat mijn wifi uitvalt. Ik heb geen idee waar dit door komt. Hij staat bij mij aan, maar de verbinding blijft niet behouden en dan maakt mijn telefoon weer gebruik van 3g.
als ik wifi uitzet en daarna weer aan, dan werkt het weer wel maar alleen voor een paar minuten.
De enige manier om wifi weer goed te laten werken is door mijn telefoon opnieuw op te starten.
Dacht dat het aan het unrooten of aan JuiceDefender lag.
WiFi lijkt aan te staan, het standaard panel geeft een blauw icoon, maar hij staat niet in de statusbalk.
Uit en aan klikken wil soms helpen, maar soms blijft alleen 3G actief.
Als ik vervolgens naar het instellingen scherm ga en daar mijn WiFi bekijk, dan krijg ik wel verbinding.
Update:
Er is iets mis met de DNS van de WiFi lijkt wel.
Ik krijg wel reactie als ik ping naar het IP-adres, maar naar het gewone adres lukt het niet.
Ik gebruik exact dezelfde instellingen (op het IP-adres na natuurlijk) van de computer waar ik nu op werk.
Voorheen werkte het allemaal geweldig.
DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4 werken gelukkig wel goed.
[ Voor 16% gewijzigd door FF op 27-07-2010 09:24 . Reden: gevonden waarom WiFi niet werkt ]

Als ik bel dan locked het scherm niet automatisch.. je kunt zeg maar altijd op "oproep beeindigen" drukken. (en die druk ik dan ook per ongeluk in) In feite zou ik die knop graag mechanisch willen zien.avec_style schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:19:
[...]
de X10 lockt de scherm toch automatisch?
bij wel tenminste.
Als m'n vrouwke mij belt dan gooi ik vaak die telefoon op de kin zonder handen
ja, dit is alleen in het buitenland het geval.videoman schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:56:
Heeft iemand bij het uitpakken van zijn Xperia een bluetooth headset aangetroffen, zie op sommige filmpjes op YT dat hij in de doos zit, kan zijn dat dit alleen in het buitenland het geval is
In Nederland krijg je alleen een normale (bedrade) headset.
De bleutooth headset die je in de filmpjes ziet is trouwens de MW600. Die kun je los kopen voor ongeveer 50 euro.
Het scherm zou wel automatisch gelocked moeten worden. Dit wordt automatisch gedaan door de nabijheidssensor boven in rechtsboven van de n van Sony Ericsson. Wellicht dat die sensor bij jou niet functioneert? Of uit staat? Of heb je er een screenprotector eroverheen waardoor hij niet werkt?Fean schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:58:
[...]
Als ik bel dan locked het scherm niet automatisch.. je kunt zeg maar altijd op "oproep beeindigen" drukken. (en die druk ik dan ook per ongeluk in) In feite zou ik die knop graag mechanisch willen zien.
Als m'n vrouwke mij belt dan gooi ik vaak die telefoon op de kin zonder handenluisteren luisteren luisterne blblalba... en ik wil het ook maar 1x horen.. ik heb ook andere dingen toe doen
Zodra je de telefoon weer van je gezicht verwijderd is het scherm weer bruikbaar en kun je dus de oproep beëindigen.
Meer mensen met het probleem dat herhalende afspraken niet herhaald worden in de agenda? (Zie onderstaande quote van mezelf)
Bijkomend probleempje:Dweebus schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:10:
hmm, zijn er meer mensen die problemen hebben met terugkerende evenementen in de agenda?
Ik heb een tijdje terug alle verjaardagen in de agenda gezet, met als optie dat deze zich jaarlijks herhalen. De helft ontbreekt echter.
(Kan niet aan sync liggen ofzo, aangezien ik de telefoon los van gmail etc gebruik (en er dus niks te syncen valt).)
Bijvoorbeeld:
2 augustus is een vriend van me jarig, die staat er gewoon in, maar voor volgend jaar staat deze niet in de agenda en is 2 augustus gewoon leeg. (Staat toch echt op "jaarlijks herhalen".)
Rara hoe kan dat?
En wie weet een oplossing om dit euvel te verhelpen?
Text highlights in Android Agenda Widget lijkt niet goed te werken met evenementen die een hele dag duren.
Iemand hier bekend mee?
Dit topic is gesloten.