Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compi_56
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 21:29
Ik heb ook onlangs Portal via een steam gift voor een paar TF2 hoeden kunnen traden en de metascore is geen leugen echt een top spel.

Alleen al de dialoog is brilliant vooral met Wheatley en Cave Johnson maar de sfeer (art direction is echt goed) en gameplay vind je nergens anders.

Ik denk dat deze engine voor Half Life 2 EP 3 zal gebruikt worden (licht efecten en physics) want de steam download is 10 gig en ik heb TF2 staan (andere source engine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:33
Ik heb vandaag Portal 2 nog maar eens een keer gespeeld. Wel voor de tweede keer en ik moet zeggen, enkel bij één leven moest ik toch even op Youtube zoeken "hoe het ook alweer ging". Maar verder, een spel waar je puur van kan genieten, elke minuut. Daarom hoop ik ook echt dat ze nog een derde deel gaan ontwikkelen! Of dit het geval is mag in de toekomst blijken, maar ik hoop het echt. Nergens vind je games zoals dit met ijzingwekkende sfeer en gameplay, dit is echt een klassieker.

Portal 2 vind ik echter wel veel beter dan het eerste deel, maar het blijft sowieso een hele leuke reeks. Can't wait for the next episode! :D

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Is er al iets bekend over wanneer die nieuwe level editor uitkomt? Die lijkt mij erg mooi om mee te gaan knutselen namelijk. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen. Ik heb nogal een rare verzoek. :-P

Ik wil een soort prank doen voor een vriend, en hem "Portal 2" voor zijn verjaardag geven. Let op de aanhalingstekens. Nep dus.

Maar nu is dus mijn vraag of iemand eventueel een scan (afbeelding) zou kunnen maken van de PC of PS3 disc van Portal 2, of een link weet naar waar dit te vinden is.

Ik hoop dat hij dit topic niet leest - mijn plan is om dan een DVDtje te maken met wat onzin, die disc afbeelding uit te printen en erop te plakken, zodat het "net echt" lijkt (hij heeft ook wel door dat het niet echt is, maar dat houdt de sfeer er een beetje in). PC of PS3 dus, omdat hij die heeft (een Xbox 360 afbeelding is wel te vinden op Google, maar die heeft hij niet, dus dat zou een klein beetje jammer zijn; er zijn ook wel PC en PS3 afbeeldingen, maar die zijn te low-res om goed te printen).

Ik geloof niet dat zoiets er illegaal zou zijn, of echt copyright zou schenden, toch? Het is verder voor een grap, en dat is ook het enige waar ik het voor wil gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Beetje rare grap? :?

Heb hem een paar dagen terug uitgespeeld. Heerlijk einde! Trouwens helemaal zonder hulp van buitenaf gespeeld (kon vroeger ook niet bij games :P). Soms zit je wel even te kloten omdat je iets over het hoofd ziet of dat je een bepaalde move heel ambitieus vindt, maar uiteindelijk lukt het dan toch.

Had wel iets moeilijker gemogen, sommige maps. Dat je bijvoorbeeld echt hele stellages en volgordes van dingen moet bouwen, combinaties van alle soorten gel, light bridges, van die light tunnels(?), portals etc. allemaal tegelijk. Lijkt me ook leuk dat je portalgun nog meer verschillende portals tegelijk kan maken, dan wordt het echt moeilijk :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:55

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:56:
Hoi mensen. Ik heb nogal een rare verzoek. :-P

Ik wil een soort prank doen voor een vriend, en hem "Portal 2" voor zijn verjaardag geven. Let op de aanhalingstekens. Nep dus.

Maar nu is dus mijn vraag of iemand eventueel een scan (afbeelding) zou kunnen maken van de PC of PS3 disc van Portal 2, of een link weet naar waar dit te vinden is.

Ik hoop dat hij dit topic niet leest - mijn plan is om dan een DVDtje te maken met wat onzin, die disc afbeelding uit te printen en erop te plakken, zodat het "net echt" lijkt (hij heeft ook wel door dat het niet echt is, maar dat houdt de sfeer er een beetje in). PC of PS3 dus, omdat hij die heeft (een Xbox 360 afbeelding is wel te vinden op Google, maar die heeft hij niet, dus dat zou een klein beetje jammer zijn; er zijn ook wel PC en PS3 afbeeldingen, maar die zijn te low-res om goed te printen).

Ik geloof niet dat zoiets er illegaal zou zijn, of echt copyright zou schenden, toch? Het is verder voor een grap, en dat is ook het enige waar ik het voor wil gebruiken. :)
Worst
Friend
Ever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

Ach, als je hem vervolgens een echt exemplaar geeft zou ik het wel grappig vinden, anders moet je het niet doen imho. En print dan een XBox-doosje, juist omdat hij die console niet heeft :P

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 10:21
1 minuutje googlen:
http://www.blogcdn.com/ww...11/01/p2portalwmacpft.jpg

edit: oeps, nu pas gezien dat het over de disk zelf ging
die zal ik eventueel later eens inscannen, want ik het ligt momenteel bij mijn broer
(tegen wanneer moet dat gebeuren?)

[ Voor 58% gewijzigd door efari op 01-02-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nog maar een keertje schoppen:
Zeror schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:14:
Is er al iets bekend over wanneer die nieuwe level editor uitkomt? Die lijkt mij erg mooi om mee te gaan knutselen namelijk. :)
Je hoort er zo weinig over. ;(

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Zeror schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:38:
Nog maar een keertje schoppen:

[...]

Je hoort er zo weinig over. ;(
Volgens PCGamer is hij rond 14 maart in beta gegaan. Dus ik denk niet dat het nog lang gaat duren, maar het is natuurlijk Valve :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Jerry schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:24:
[...]

Volgens PCGamer is hij rond 14 maart in beta gegaan. Dus ik denk niet dat het nog lang gaat duren, maar het is natuurlijk Valve :P.
Ah, das mooi. Wellicht nog een maandje of twee dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Eindelijk. Hier zat ik toch wel heel lang op te wachten!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:13

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 05:36
Nou laten we hopen nog veel meer nu met versimpelde editor :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

De trailer voor de map-editor:
http://www.gametrailers.c...-creation-portal-2/729578

Cave Johnson :D.

Hier de youtube versie:

[ Voor 24% gewijzigd door Jerry op 27-04-2012 22:07 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb een tijdje geleden Portal 2 voor een kleine 12 euro op de kop kunnen tikken (PS3).
Net uitgespeeld.
Wat een schitterende spel!
Humor van de bovenste plank, leuke levels, fantastisch einde! :*)
Gelijk net alle resterende single player trophies even gehaald, ik moest er nog een aantal ;)

Co-op doe ik samen met een maatje via split screen, maar dat duurt nog wel even eer dat we die klaar hebben.

Vraagje wat betreft de 2 online trophies: kan iemand mij helpen met de "geef 3 mensen op je vriendenlijst een knuffel"? Ik heb niemand in mijn lijst zitten die ik ooit Portal heb zien spelen :P
En de Professor Portal trophy, hoe is die het best te halen? Kan ik iemand de unlock code geven om 'm op steam te activeren waardoor wij tegen elkaar kunnen spelen of werkt dat zo niet?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 10:21
je kan de pc-versie die je krijgt bij je ps3 aankoop enkel gebruiken voor je eigen steam account..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ah, oke thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 17:09

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Als er nog iemand is die de co-op moet spelen, laat het even weten of voeg mij toe: Coreantes. Heb 't vorige week pas aangeschaft en heb nog niets van de co-op gezien... zou leuk zijn als die persoon het co-op gedeelte ook nog niet gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Morgen als het goed is de release van de editor. Het zal mij benieuwen :).
Meer community maps is altijd goed.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Aangezien je nog geen co-op maps kan maken met de Perpetual Testing Initiative vraag ik me af of het volgende wel kan. Je maakt een map geschikt voor co-op in de editor en slaat hem op. Open de map daarna in Hammer om co-op toe te passen en sla opnieuw en voila co-op map. Ben benieuwd of dat kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
Zeror schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 02:17:
Aangezien je nog geen co-op maps kan maken met de Perpetual Testing Initiative vraag ik me af of het volgende wel kan. Je maakt een map geschikt voor co-op in de editor en slaat hem op. Open de map daarna in Hammer om co-op toe te passen en sla opnieuw en voila co-op map. Ben benieuwd of dat kan. :)
volgens mij kan dat in principe wel, maar dan kan je hem niet sharen via de steam workshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Dat hoeft ook niet perse. Als het maar makkelijker is om een co-op map te maken. :)

oh, dit is wel grappig :P :
A Message From Cave Johnson
May 7, 2012 - The Portal 2 Team

TO: All Aperture employees
FROM: Cave Johnson

COMPANY MEMORANDUM

Cave Johnson here. Your boss. It's come to my attention that some of you are concerned after receiving my all-staff memo yesterday ("You: Design Test Chambers or You're Fired"). So to put your minds at ease, let me clarify: You are not mentally ill and you did read the memo just fine. It was real. You should be designing test chambers, right now and at all times, or by God I will fire you.

Having said that, let's be honest: Some of you are incapable of designing a test chamber, whatever the motivation. You're only getting marginally better results than a dog would. Worse, actually. A dog designing even a substandard test chamber'd be pretty damned impressive, let's not kid ourselves.

But don't worry, you're not fired yet. It turns out there's an even better job you can do instead of being fired: Getting launched into an infinite series of alternate Earths to evaluate all the test chambers your smarter coworkers are making.

Wait, it gets better: I'll be right there with you. Every step of the way, whether the tests work or not, Cave'll be by your side, facing whatever life-threatening dangers we might run into out there. And even better, I won't actually physically be there. I'll be here, talking into a microphone, from complete and total safety. That way the people who'll be monitoring whether you're still alive won't have to split their focus worrying about me.

So there you have it. Everyone's useful in the Perpetual Testing Initiative. Except Peter Jenkins, which brings me to the point of this memo: Pete, you're fired.

Alright, that should wrap it up. Everybody except Pete get back to work when this sentence finishes... now.
Ik heb alleen nog niet gevonden waar je die Perpetual Testing Initiative vandaan haalt. Dus sorry Cave Johnson, ik kan nog niet aan het werk. :P

[ Voor 95% gewijzigd door Zeror op 08-05-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Valve released meestal rond 12:00 PST. Dus dat zal 9 uur vanavond voor ons zijn :).
Ondertussen maar weer eens de singleplayer van Portal 2 aanslingeren :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerry schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:56:
Valve released meestal rond 12:00 PST. Dus dat zal 9 uur vanavond voor ons zijn :).
Ondertussen maar weer eens de singleplayer van Portal 2 aanslingeren :P.
Ik las ergends anders dat het 12 uur "Valve Time" zou zijn GMT -7.
Dus dan 19:00uur? ik kan eingelijk niet wachten om er mee aan de slag te gaan, hoop echt dat Valve het gaat redden op een schappelijke tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:12
Zal vermoedelijk 19.00 zijn. Nieuwe releases op Steam zijn hier ook altijd om 19.00 beschikbaar en de sales wijzigen ook altijd om die tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door JanW op 08-05-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

19:00 is correct. Vergis me altijd met die stomme tijdzones :X.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:16:
Vraagje wat betreft de 2 online trophies: kan iemand mij helpen met de "geef 3 mensen op je vriendenlijst een knuffel"? Ik heb niemand in mijn lijst zitten die ik ooit Portal heb zien spelen :P
En de Professor Portal trophy, hoe is die het best te halen? Kan ik iemand de unlock code geven om 'm op steam te activeren waardoor wij tegen elkaar kunnen spelen of werkt dat zo niet?
Als je er hier niet uitkomt is ps3tophies.org een goede plek om mensen te vinden die op een snelle manier de trophies willen boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Thanx :)
Maar ik moet eerst zelf nog even de co-op uitspelen alvoor ik die Professor kan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nog geen editor..... :-(

Of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik zie dat jullie nieuw zijn in het "Valve release time/date"-systeem.

Hou er maar rekening mee dat het 2 uur 's nachts onze tijd gebeurt. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door CapTVK op 08-05-2012 19:32 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Volgens sommige mensen op het Steam forum is hij uit :).
816.5MB - http://twitpic.com/9iuodc/full
De Steamworkshop voor Portal 2 maps is ook online. Even Steam opnieuw opstarten zo te zien.
Workshop pagina: http://steamcommunity.com/workshop/browse?appid=620
En nu is hij voor mij ook aan het updaten, w00t :D.

[ Voor 53% gewijzigd door Jerry op 08-05-2012 19:51 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Portal 2 en Portal 2 Authoring tools zijn beide nu aan het updaten bij mij. :)
Moest idd even opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Portal 2 Perpetual Testing level editor hands on:

Cave Johnson is ook weer terug wanneer je de testchambers van andere mensen test _/-\o_. Heerlijke humor.

[ Voor 33% gewijzigd door Jerry op 08-05-2012 20:59 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Je bent ook gewoon een stick figure als je kamers gaat testen, LOL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

portal 2 is weer in de uitverkoop op steam voor €6,79 :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_86
  • Laatst online: 11-06 19:23
mrc4nl schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 00:34:
portal 2 is weer in de uitverkoop op steam voor €6,79 :)
Meteen gekocht! Was voorheen al aan het kijken of het de aanschaf waard was maar nu kon ik hem niet laten liggen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:06
Heb al wat maps uitgeprobeerd. Een van de populairste is dit pakket van CaretCaret: http://steamcommunity.com...myworkshopfiles?appid=620
Nadeel van de Perpetial Testing Initiative wat ik al heb ondervonden is dat er geen mogelijkheid lijkt te zijn checkpoints in te bouwen. Kan af en toe echt heel vervelend zijn als je bijna tegen het einde loopt en sterft. die maps van CaretCaret moeten ook wel al eerder gemaakt zijn met Valve Hammer Editor, die heeft namelijk wel checkpoints. Gelukkig, want ze zijn groot ;)

Zit nu wel heel erg vast, in Part 6, als iemand me kan helpen, graag :/
Om precies te zijn hier

Zelf bouwen ben ik nog niet aan toegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Melkunie schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:34:
Heb al wat maps uitgeprobeerd. Een van de populairste is dit pakket van CaretCaret: http://steamcommunity.com...myworkshopfiles?appid=620
Nadeel van de Perpetial Testing Initiative wat ik al heb ondervonden is dat er geen mogelijkheid lijkt te zijn checkpoints in te bouwen. Kan af en toe echt heel vervelend zijn als je bijna tegen het einde loopt en sterft. die maps van CaretCaret moeten ook wel al eerder gemaakt zijn met Valve Hammer Editor, die heeft namelijk wel checkpoints. Gelukkig, want ze zijn groot ;)

Zit nu wel heel erg vast, in Part 6, als iemand me kan helpen, graag :/
Om precies te zijn hier

Zelf bouwen ben ik nog niet aan toegekomen.
CaretCaret is volgens mij een beta tester geweest. Die had de maps waarschijnlijk al klaarliggen :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Jerry schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:51:
[...]

CaretCaret is volgens mij een beta tester geweest. Die had de maps waarschijnlijk al klaarliggen :).
Volgens zijn stats pagina is hij een kleine 400u met Portal 2 bezig geweest en iets van een 1400u met Portal 2 Authoring Tools - Beta. Dat verklaart al het een en ander :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Waking_The_Dead schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:56:
[...]

Volgens zijn stats pagina is hij een kleine 400u met Portal 2 bezig geweest en iets van een 1400u met Portal 2 Authoring Tools - Beta. Dat verklaart al het een en ander :-)
Haha, dat is een duidelijk geval inderdaad :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik mis ook heel erg de halve blokken. Je kan alleen hele blokken neerzetten net zo groot als de deur van in-/uitgang.
Tevens zou ik ook wel de verweerde panelen, hekjes en brugonderdelen, pijpen etc... willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Zeror schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:49:
Ik mis ook heel erg de halve blokken. Je kan alleen hele blokken neerzetten net zo groot als de deur van in-/uitgang.
Tevens zou ik ook wel de verweerde panelen, hekjes en brugonderdelen, pijpen etc... willen.
Volgens de Valve medewerkers willen ze eerst kijken wat de mensen willen en passen ze daar de volgende update op aan. Veel mensen willen bijvoorbeeld coop maps kunnen maken en dat zal er ook zeker inkomen in de volgende update. Ook het switchen van textures (nieuwe naar oude look) is een groot punt :).
Volgens mij komt dat wel goed, want Valve is één van die bedrijven die altijd goed naar hun publiek luistert.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

En daar komt bij dat ik bijna nog nooit zo'n gebruikersvriendelijke map editor heb gezien als de Portal 2 ingame editor.. Damn wat is dit gemakkelijk maps maken zeg!

Je kan, als je daar trek in hebt, in je maps directory het bestand preview.vmf openen in Hammer. Dan kan je je in Portal 2 gemaakte map daar nog wat opfleuren met props en andere dingen als textures of decals en daarna met de tool p2map_publish.exe kan je de gecompilde map uploaden.

Ik vind het overigens wel jammer dat de Hammer maps tussen de andere ingame maps staan. Want het verschil in kwaliteit is echt wel gigantisch...

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Gedaan. Heb er 6 minuten en 40 seconden over gedaan. Hij is leuk! :)
http://steamcommunity.com...26887006004302?tab=public

spoiler:
Werd wel flink op het verkeerde been gezet door alle nutteloze springplankjes en het knopje en de funnel. Of heb ik per ongeluk een andere methode gebruikt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Voor degene die het willen proberen:

http://steamcommunity.com.../filedetails/?id=68657946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Gister druk bezig geweest met bouwen, maar vandaag wil de map niet meer laden :( Ik zag dat er een update is geweest en dat meer mensen problemen hebben ermee op het steampowered forum. Ik hoop dat er een update komt zodat al mijn werk niet verloren gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
Ik ging gister ook even een map proberen maar hij had gewoon 5 a 10 !!!!! minuten nodig om te downloaden!
Had ik gewoon pech of hebben meer mensen daar last van?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Melkunie schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 00:00:
Gedaan. Heb er 6 minuten en 40 seconden over gedaan. Hij is leuk! :)
http://steamcommunity.com...26887006004302?tab=public

spoiler:
Werd wel flink op het verkeerde been gezet door alle nutteloze springplankjes en het knopje en de funnel. Of heb ik per ongeluk een andere methode gebruikt? :P
spoiler:
Nutteloze knopje? Hoe heb je het gedaan dan? :o

Leuk dat je hem leuk vond :)
Dat standaard plaatje wat steam op je map plaatst zitten al wel spoilers in :(

[ Voor 12% gewijzigd door Haas_nl op 10-05-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Een map met een troll face...is nou niet echt een map die ik zo willen testen :F
Maar zou thuis wel eens een gooi naar maken, hoop dat ik er geen spijt van krijg!

[ Voor 13% gewijzigd door Haas_nl op 10-05-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Haas_nl schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:39:
Dat plaatje is de camera stand zoals jij die had toen jij op Publish drukte. Als je de camera zodanig neerzet dat je geen spoilers ziet en dan op Publish drukt, zal je datgene ook als plaatje krijgen.
Haas_nl schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:43:
[...]

Een map met een troll face...is nou niet echt een map die ik zo willen testen :F
Maar zou thuis wel eens een gooi naar maken, hoop dat ik er geen spijt van krijg!
Ik wilde die trollface eerst niet toevoegen, maar bedacht me dat ie eigenlijk wel passend was bij de map. Anyway, voor de degene die mijn map willen proberen, succes! :P

[ Voor 36% gewijzigd door Zeror op 10-05-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Zeror schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:26:
[...]

Dat plaatje is de camera stand zoals jij die had toen jij op Publish drukte. Als je de camera zodanig neerzet dat je geen spoilers ziet en dan op Publish drukt, zal je datgene ook als plaatje krijgen.

[...]
Ik wilde die trollface eerst niet toevoegen, maar bedacht me dat ie eigenlijk wel passend was bij de map. Anyway, voor de degene die mijn map willen proberen, succes! :P
Ik zal 'm vanavond of ergens dit weekend eens proberen :)
Met wat geluk vergeet ik niet om feedback te geven :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
Mattie112 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:15:
Ik ging gister ook even een map proberen maar hij had gewoon 5 a 10 !!!!! minuten nodig om te downloaden!
Had ik gewoon pech of hebben meer mensen daar last van?
Alles gaat hier ook erg traag. Jammer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Haas_nl schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:39:
[...]

spoiler:
Nutteloze knopje? Hoe heb je het gedaan dan? :o

Leuk dat je hem leuk vond :)
Heb em even voor je opgenomen, want dat wilde ik toch altijd eens proberen :P
De knop voor het draaien van het paneel bij de funnel gebruik ik niet, evenals de funnel zelf. Achterin links van de uitgang zit ook nog een springplank, die gebruik ik ook niet. Wat was met al die dingen eigenlijk wel de bedoeling?

Filmpje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4oUuC9htdzw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Melkunie schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:50:
[...]

Heb em even voor je opgenomen, want dat wilde ik toch altijd eens proberen :P
De knop voor het draaien van het paneel bij de funnel gebruik ik niet, evenals de funnel zelf. Achterin links van de uitgang zit ook nog een springplank, die gebruik ik ook niet. Wat was met al die dingen eigenlijk wel de bedoeling?

Filmpje:
[video]
Leuk om te zien, dat ik het blok op een andere manier pak. Maar de rest is het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Ik wist in mijn achterhoofd dat dat mogelijk was. Had alleen gedacht dat de normale manier makkelijker was :P
Maar goed exploit gevonden en gedicht :
http://steamcommunity.com.../filedetails/?id=68634205
Check ook even de omschrijving ;)
Heeeeel misschien kan je nu nog eromheen werken....

[ Voor 9% gewijzigd door Haas_nl op 10-05-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Omschrijving klopt niet. Kostte me tien minuutjes, maar hij is me toch nog gelukt :P
Ik denk dat ik nu de methode gebruikt heb die jij bedoelt had:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hCVoEXpeV44]

Heb je zelf nog een manier gevonden om er omheen te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Haas_nl schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:41:
Ik wist in mijn achterhoofd dat dat mogelijk was. Had alleen gedacht dat de normale manier makkelijker was :P
Maar goed exploit gevonden en gedicht :
http://steamcommunity.com.../filedetails/?id=68634205
Check ook even de omschrijving ;)
Heeeeel misschien kan je nu nog eromheen werken....
Gepatcht zie ik, jammer hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Het concept is leuk, maar het is ook wel erg frustrerend :) Maar ik zal wel iets fout doen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

punisher007 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:52:
[...]

Het concept is leuk, maar het is ook wel erg frustrerend :) Maar ik zal wel iets fout doen waarschijnlijk.
Nee, je doet het goed. Het is frustrerend :P

Vanavond eens die mappack van Caretcaret gedaan. Damn, wat is die goed in elkaar gezet zeg. Erg leuk en uitdagend.

[ Voor 25% gewijzigd door Zeror op 11-05-2012 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Melkunie schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:06:
Omschrijving klopt niet. Kostte me tien minuutjes, maar hij is me toch nog gelukt :P
Ik denk dat ik nu de methode gebruikt heb die jij bedoelt had:

[video]

Heb je zelf nog een manier gevonden om er omheen te werken?
Cool zo moest hij inderdaad :)
Gaaf dat filmpje!
Heb die trouwens opgezet in avondje, dus raad iedereen aan om beetje mee te gaan spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Erg verslavend dat maken van maps :)

Mijn eerste creatie is ook klaar (denk ik).Testers gezocht voor:
http://steamcommunity.com.../filedetails/?id=72096196

[ Voor 5% gewijzigd door punisher007 op 15-05-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Volgens mij kun je nog wat aanpassen :) :

[ Voor 15% gewijzigd door punisher007 op 12-05-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Ik weet niet of ik dat aanpas vind namelijk wel mooie oplossing.
En nou ook niet echt zo makkelijk.
Edit:
Net getest en het is niet echt de makkelijkste sprong ooit, dus die hou ik er gewoon in!

[ Voor 9% gewijzigd door Haas_nl op 13-05-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
punisher007 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 06:13:
Erg verslavend dat maken van maps :)

Mijn eerste creatie is ook klaar (denk ik).Testers gezocht voor:
http://steamcommunity.com.../filedetails/?id=71829395
Zo je bent wel helemaal uit je dak gegaan met spulletjes :P
Ik wist er geen raad meer mee heb hem ook niet afgemaakt.
Behalve dat portal begon te stotteren vanwege denk ik de constant lopende vloeistof snapte ik er zelf ook de balle niet van.

[ Voor 4% gewijzigd door Haas_nl op 13-05-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik heb mijn map nog wat aangepast, maar kan hem helaas niet meer maken zoals ik had gewild ivm limiet :(

Desondanks zou ik graag nog feedback ontvangen:
http://steamcommunity.com.../filedetails/?id=71939157

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Zeror schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 00:33:
[...]

Nee, je doet het goed. Het is frustrerend :P

Vanavond eens die mappack van Caretcaret gedaan. Damn, wat is die goed in elkaar gezet zeg. Erg leuk en uitdagend.
Inderdaad behoorlijk gaaf in elkaar gezet :Y Maar hij gaat daarvoor nog wel even buiten de simpele editor die je in Portal 2 krijgt, is voor velen (mij in ieder geval) nog net een stap te ver.

Van 't weekend met de aanbieding ook P2 maar eens aangeschaft. Had hem al 2 maal eerder uitgespeeld (zij het met een geleend account van iemand anders die weg was) maar nu dus ook zelf nog even voor de achievements. SP voor de derde keer heb ik niet zo bijster veel zin in, ken de maps nog allemaal en weet ongeveer hoelang het zal duren. De humor ingame is na 2x natuurlijk ook niet zo leuk meer ;)

Afijn, ik test met een maat van me samen een aantal maps gemaakt in de editor, dus if interested jaag maar een invite mijn kant op en dan zien we wel verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
3XPER7 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:19:
[...]

Inderdaad behoorlijk gaaf in elkaar gezet :Y Maar hij gaat daarvoor nog wel even buiten de simpele editor die je in Portal 2 krijgt, is voor velen (mij in ieder geval) nog net een stap te ver.

Van 't weekend met de aanbieding ook P2 maar eens aangeschaft. Had hem al 2 maal eerder uitgespeeld (zij het met een geleend account van iemand anders die weg was) maar nu dus ook zelf nog even voor de achievements. SP voor de derde keer heb ik niet zo bijster veel zin in, ken de maps nog allemaal en weet ongeveer hoelang het zal duren. De humor ingame is na 2x natuurlijk ook niet zo leuk meer ;)

Afijn, ik test met een maat van me samen een aantal maps gemaakt in de editor, dus if interested jaag maar een invite mijn kant op en dan zien we wel verder..
Wat is er buiten de editor gemaakt dan ?

PS: Je steam friend list is vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

punisher007 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:33:
[...]

Wat is er buiten de editor gemaakt dan ?
De omgeving 'tussen' de kamers, de verwoeste platen en beplanting? Of mis ik iets in mijn editor? Zou wel zwaar jammer wezen namelijk :9
PS: Je steam friend list is vol :)
Da's waar ook.. Jaren lang van alles gespeeld en mensen toegevoegd. Sommigen uiteindelijk nooit gesproken, misschien nog 1 of 2 potjes meegedaan, een jaar of 2 ~ 3 geleden. Je kent het wel :p

edit:
Er nu even een aantal uitgegooid, zou weer moeten lukken.

[ Voor 8% gewijzigd door Fid3lity op 14-05-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ah ik zie het al, ik had niet goed gelezen. Ik moet die caretcaret ook maar eens gaan bekijken voor inspiratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik ben ook even bezig geweest met de editor, het resultaat:
http://steamcommunity.com.../filedetails/?id=71961843

ik heb m zelf uitgespeeld, het is dus mogelijk O-)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Mijn tweede map:
Time for Bath

Hij is best leuk al zeg ik het zelf :)

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 14-05-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

mrc4nl schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:47:
ik ben ook even bezig geweest met de editor, het resultaat:
http://steamcommunity.com.../filedetails/?id=71961843

ik heb m zelf uitgespeeld, het is dus mogelijk O-)
Is het de bedoeling dat je die turrets uit kunt schakelen? Zo ja, dan heb ik het goed gedaan. De puzzel die dan nog over blijft was best leuk om te doen. Had oplossing de puzzel in zo'n 5 minuten gevonden. Als je niet de turrets uit mocht schakelen had ie wel een stuk moeilijker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Zo, wat verslavend zeg... Heb ik de ene map nog niet half klaar en schiet me weer een nieuw idee binnen en begin ik overnieuw :D

Net dan eindelijk een keer voor gaan zitten en mijn idee tot het eind uitgewerkt. Volgens mij is het een erg leuke map, zit best wel wat uitdaging in denk ik maar hij is goed te doen. Doel was om een enkele kamer te maken waar toch veel handelingen nodig zijn om naar het eind te komen, dat vind ik altijd leuker dan van die aan elkaar geplakte kamers waar je telkens maar 1 dingetje hoeft te doen. Kans dat iemand een shortcut vind is dan wel groter, maar ik hoop dat ik aan alles gedacht heb, zelf kan ik hem maar op 1 manier oplossen.

http://steamcommunity.com.../filedetails/?id=72001208

Als iemand hem opgelost heeft graag even laten weten hoe ongeveer, (spoiler tags) zodat ik kan checken of je inderdaad de "goeie" oplossing had :D

Verder hoop ik echt dat ze de editor nog wat gaan uitbreiden, op sommige vlakken is hij nog wel wat beperkt (meest voor de hand liggende is co-op, maar ook meerdere textures zou al leuk zijn).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Zeror schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:56:
[...]

Is het de bedoeling dat je die turrets uit kunt schakelen? Zo ja, dan heb ik het goed gedaan. De puzzel die dan nog over blijft was best leuk om te doen. Had oplossing de puzzel in zo'n 5 minuten gevonden. Als je niet de turrets uit mocht schakelen had ie wel een stuk moeilijker geweest.
jep de turrets moeten dood, anders lukt je het niet vanwege de timer ;)
Zeror schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:41:
Mijn tweede map:
Time for Bath

Hij is best leuk al zeg ik het zelf :)
ja bes leuk, het duurde even voordat ik het doorhad met de kubus, het neerzetten was lastig, hij glijd steeds weg.
ook dacht ik dat ik met de knop gevangen zat duurde even voordat ik de uitgang zag 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door mrc4nl op 14-05-2012 20:50 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
NickThissen schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:00:
Zo, wat verslavend zeg... Heb ik de ene map nog niet half klaar en schiet me weer een nieuw idee binnen en begin ik overnieuw :D

Net dan eindelijk een keer voor gaan zitten en mijn idee tot het eind uitgewerkt. Volgens mij is het een erg leuke map, zit best wel wat uitdaging in denk ik maar hij is goed te doen. Doel was om een enkele kamer te maken waar toch veel handelingen nodig zijn om naar het eind te komen, dat vind ik altijd leuker dan van die aan elkaar geplakte kamers waar je telkens maar 1 dingetje hoeft te doen. Kans dat iemand een shortcut vind is dan wel groter, maar ik hoop dat ik aan alles gedacht heb, zelf kan ik hem maar op 1 manier oplossen.

Als iemand hem opgelost heeft graag even laten weten hoe ongeveer, (spoiler tags) zodat ik kan checken of je inderdaad de "goeie" oplossing had :D

Verder hoop ik echt dat ze de editor nog wat gaan uitbreiden, op sommige vlakken is hij nog wel wat beperkt (meest voor de hand liggende is co-op, maar ook meerdere textures zou al leuk zijn).
Denk een minuut of 10 voor het oplossen. Ik vond hem leuk in ieder geval.

Solution:
spoiler:
Blok via blauwe straal naar je toe halen en op knop zetten. Via straal zelf naar boven. Bij knop boven muurpaneel omdraaien en blok weer terug naar oorspronkelijke kant. Vervolgens middels goede timing blok omhoog laten gaan naar boven toe. Vervolgens op laatste stuk de portal onder de oorspronkelijke blauwe straal maken en de blok oppakken en op knop zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door punisher007 op 14-05-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

mrc4nl schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:34:
ja bes leuk, het duurde even voordat ik het doorhad met de kubus, het neerzetten was lastig, hij glijd steeds weg.
ook dacht ik dat ik met de knop gevangen zat duurde even voordat ik de uitgang zag 8)7
Neerzetten is lastig, ja zolang die kubus onder de blauwe troep zit. :+
En dat met die knop naar uitgang, heb ik natuurlijk expres zo gedaan. Ik wist dat je ging denken dat je gevangen zat. :P

Edit: Ik heb mn map geupdate, zodat het iets duidelijker is nog.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 14-05-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
punisher007 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:46:
[...]

Denk een minuut of 10 voor het oplossen. Ik vond hem leuk in ieder geval.

Solution:
spoiler:
Blok via blauwe straal naar je toe halen en op knop zetten. Via straal zelf naar boven. Bij knop boven muurpaneel omdraaien en blok weer terug naar oorspronkelijke kant. Vervolgens middels goede timing blok omhoog laten gaan naar boven toe. Vervolgens op laatste stuk de portal onder de oorspronkelijke blauwe straal maken en de blok oppakken en op knop zetten.
Zaten dus toch nog paar dingetjes in die niet helemaal hadden gemogen als ik het zo hoor :+ Heb hem aangepast, als je zin hebt mag je hem nog eens proberen ik denk dat je nu wat extra stapjes nodig hebt hier en daar :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Zeror schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:54:
[...]

Neerzetten is lastig, ja zolang die kubus onder de blauwe troep zit. :+
En dat met die knop naar uitgang, heb ik natuurlijk expres zo gedaan. Ik wist dat je ging denken dat je gevangen zat. :P

Edit: Ik heb mn map geupdate, zodat het iets duidelijker is nog.
dat snap ik:
ik bedoelde
spoiler:
op de glazen plaat voor de lazer, alsof ie telkens naar de zijkant word geblazen

verder erg origineel concept :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
NickThissen schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:43:
[...]

Zaten dus toch nog paar dingetjes in die niet helemaal hadden gemogen als ik het zo hoor :+ Heb hem aangepast, als je zin hebt mag je hem nog eens proberen ik denk dat je nu wat extra stapjes nodig hebt hier en daar :)

spoiler:
Moet zeggen dat ik de eerste variant ook erg leuk vond ....

Volgens mij snap ik de bedoeling bij deze variant, maar is het qua timing echt erg moeilijk .....
Blok recht omhoog laten gaan op ene stuk dan via portal uit gekantelde stuk laten gaan en dan weer heel snel portal schieten voordat hij in fizzler komt.

Mij is het niet gelukt (had er ook verder even geen zin in), ik heb een exploit gebruikt : http://youtu.be/ACe2E8HflP8

Suggestie om exploit te voorkomen:
https://skydrive.live.com...arid=FBAB0DFB2FBD0CD3!294

Andere optie is om lasers te plaatsen zodat je daar niet naar onder kan laten vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Wat voor werkwijze hanteren jullie trouwens bij het opbouwen van een map? Vooraf schetsjes, complete ideeen in je hoofd of begin je maar gewoon ergens en zie je zo stap voor stap wel hoe dat zich ontwikkelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Mijn eerste map was idee in mijn hoofd, begonnen en toen stap voor stap aanpassingen gemaakt. Maar voor toekomstige maps moet ik daar toch wat slimmer en efficiënter mee omgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3XPER7 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:53:
Wat voor werkwijze hanteren jullie trouwens bij het opbouwen van een map? Vooraf schetsjes, complete ideeen in je hoofd of begin je maar gewoon ergens en zie je zo stap voor stap wel hoe dat zich ontwikkelt?
Ik begin toch echt eerst even in een schets, dit om even duidelijk te krijgen hoe ik het beste mijn idee kan laten werken, en waar alles het beste zou kunnen staan.
Je komt dan tijdens het schetsen al tegen welke problemen er kunnen komen en daarmee bespaar je de tijd die zou moeten doen via trial and error. Door telkens de kamer te laten voorbereiden en te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Zie je dat dan niet net zo goed voor je als je de kamer zelf in de editor hebt? Werkt bij mij hetzelfde als op papier, alleen is het driedimensionaal en hoef ik niks te gummen ;)

Overigens, degenen die het nog niet kennen moeten echt de Decay trilogie van Jaxe in de Workshop opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
punisher007 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 00:30:
[...]

spoiler:
Moet zeggen dat ik de eerste variant ook erg leuk vond ....

Volgens mij snap ik de bedoeling bij deze variant, maar is het qua timing echt erg moeilijk .....
Blok recht omhoog laten gaan op ene stuk dan via portal uit gekantelde stuk laten gaan en dan weer heel snel portal schieten voordat hij in fizzler komt.

Mij is het niet gelukt (had er ook verder even geen zin in), ik heb een exploit gebruikt : http://youtu.be/ACe2E8HflP8

Suggestie om exploit te voorkomen:
https://skydrive.live.com...arid=FBAB0DFB2FBD0CD3!294

Andere optie is om lasers te plaatsen zodat je daar niet naar onder kan laten vallen :)
Leuk om filmpje te zien... De eerste stap gaat al mis :D
spoiler:
Je zou die kubus moeten laten lanceren en midden in de lucht (met die faith plate) moeten opvangen. Dat kan simpel door dat wit vlak weg te halen tegen de achter muur aan, dat vlak heeft volgens mij verder geen functie.

Zo moeilijk is de timing niet hoor, je moet gewoon geduldig wachten tot de kubus uit de portal lanceert (anders ben je te vroeg) en tijdens zijn vlucht kun je best twee portals gooien. Misschien is mijn hand-oog coordinatie wel gewoon goed maar het is me nog elke keer gelukt :D
Je oplossing daarvoor is wel leuk, want dit was wel erg makkelijk ja :p Ik zal ze vanavond doorvoeren :+

Bedankt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 15-05-2012 15:28 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

3XPER7 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:53:
Het idee zit bij mij in mn hoofd. Dit maak ik dan na in de editor. Dan blijkt vaak dat mijn idee niet werkt en ga ik de boel finetunen. De basis voor mijn maps heb ik vaak binnen 10-20 minuten staan. Het finetunen duurt dan vaak nog zo'n 2 uur ofzo voordat alles werkt naar mijn zin.

De maximale map grootte is btw wel vrij gelimiteerd. Een van mijn ideeen kon ik niet uitwerken door de beperking van de editor. Misschien een keer afmaken in Hammer dan maar.

[ Voor 12% gewijzigd door Zeror op 15-05-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Zeror schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:02:
[...]

Het idee zit bij mij in mn hoofd. Dit maak ik dan na in de editor. Dan blijkt vaak dat mijn idee niet werkt en ga ik de boel finetunen. De basis voor mijn maps heb ik vaak binnen 10-20 minuten staan. Het finetunen duurt dan vaak nog zo'n 2 uur ofzo voordat alles werkt naar mijn zin.

De maximale map grootte is btw wel vrij gelimiteerd. Een van mijn ideeen kon ik niet uitwerken door de beperking van de editor. Misschien een keer afmaken in Hammer dan maar.
Qua grootte moet ik zeggen dat je toch best veel kan. Wat echter wel heel vervelend is, is als je tegen de limiet aanloopt. Dat heeft bij mij wel veel (onnodig) tijd gekost.

PS: Hier nog een quick tour voor mijn map:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

WTF! Dit is wel heel tof gemaakt:

Portals en tijdreizen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Zeror schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:54:

[video]

Toevallig vandaag ook gedaan, erg tof gemaakt. Vermoedelijk gewoon een duplicaat chamber als basis, aangepast en gebruik gemaakt van world portals. Custom poortje en je hebt een mooi concept om wat mee te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

IK kwam erachter dat ik tijdens het updaten van mn laatste map een fout had gemaakt, waardoor mijn map ineens niet meer mogelijk werd. Is inmiddels gefixt.

spoiler:
Het zat hem in één de bounce-liquiddispencers die stond op standaard uit ipv aan. Daardoor zou de bounce-douche die ik gemaakt had helemaal niet uitgaan aangezien er 3 bounceliquid-douches door elkaar gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Zeror schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:54:

[video]

Lijkt wel Stargate! :D
kicke!

[ Voor 99% gewijzigd door marcel-o op 17-05-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Ik ben ook maps aan het maken. Ik probeer het zoveel mogelijk een puzzel te houden en zo weinig mogelijk timing afhankelijke zaken. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Maps zijn te vinden op BugBoy's workshop.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

BugBoy schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:29:
Ik ben ook maps aan het maken. Ik probeer het zoveel mogelijk een puzzel te houden en zo weinig mogelijk timing afhankelijke zaken. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Maps zijn te vinden op BugBoy's workshop.
die 123 map is leuk, maar bevat helaas een shortcut. ik hoef die oranje gel niet te gebruiken.
zo heb ik m gedaan:

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 29-05-2012 00:49 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
mrc4nl schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:59:
die 123 map is leuk, maar bevat helaas een shortcut. ik hoef die oranje gel niet te gebruiken.
Creatief opgelost (het is dat ik geen achievements kan uitdelen) :) Ik probeer de non-portable stukken zoveel mogelijk te vermijden, maar hier zou er dus toch eigenlijk eentje moeten.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

BugBoy schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:40:
[...]

Creatief opgelost (het is dat ik geen achievements kan uitdelen) :) Ik probeer de non-portable stukken zoveel mogelijk te vermijden, maar hier zou er dus toch eigenlijk eentje moeten.
Hij kan nog veel eenvoudiger/sneller gedaan worden. Ik had iets minder dan 30 seconden nodig om hem op te lossen. :)

Dit is de video:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7iUvN-wXXuM]

[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 29-05-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Zeror schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:04:
[...]

Hij kan nog veel eenvoudiger/sneller gedaan worden. Ik had iets minder dan 30 seconden nodig om hem op te lossen. :)
De video komt eraan.
altijd baas boven baas....

maar als je je verveeld: mn nieuwe map is af..
http://steamcommunity.com.../filedetails/?id=74226927

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Zeror schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:04:
Damned... Jij bent echt goed. :) Dacht dat ik best leuk Portal 2 kon spelen, maar wordt hier zwaar geowned. Ik snap nu wat voor testwerk er aan een spel als Portal 2 nodig is om de levels goed uit te pluizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:23
Hey mensen intresse in zelf gemaakte maps?
ik heb er nu 2 gemaakt en ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.
hier de link naar mijn workshop:
http://steamcommunity.com...45202707/myworkshopfiles/
elke feedback is goed :)

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste