een paar dagen geleden portal 2 voor de ps3 gehaald, laatste dagen non-stop gespeeld en nu voor de eerste keer uitgespeeld. nu maar voor de throphy's gaan (zodra psn weer online is
)
ik heb snel eens een kijkje genomenfrickY schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:28:
Er is overigens 1 punt in heel Portal 2 waarvan ik zou verwachten dat er iets geheims zat, maar er niet zit. Dit is in chapter 6.
spoiler:Je staat dan voor het afgesloten hek van de 'Condemned Testing Area". Rechtsachter je op de muur kun je je entrance-portal schieten en links-boven de exit om voorbij het hek te komen.
Als je uit je portal komt moet je naar rechts kijken. Daar staat zo een hijskraan/chamber. Daarop is 1 vlak van de muur portal-baar, met een klein platform om op te staan. Boven die muur zit ook een lamp zoals bij de meeste moeilijker-zichtbare portalbare muren. Op de andere kranen/chambers zit dit stukje niet.
Vanaf daar kun je echter geen enkele kant op behalve terug.
Op YouTube: Portal 2 Walkthrough Part 11 - Chapter 6 The Fall (Condemned Testing Area) [HD] zie je hem in een flits tussen de traptreden door.
Ik snap niet wat het nut van die plek is. Het is het enige nutteloze stukje dat ik heb gevonden. Waarom is die muur portal-baar
waar mijn blauwe portal staat is de plek die je bedoelt?

volgens mij is dat voor mensen die net om de hoek komen, en anders geen weg verder zien dat ze daar op kunnen portallen, daar dan op dat kleine stukje brug gaan staan, en dan kun je beter de weg zien naar waar je moet...
ik heb het goed onderzocht en ge-noclipt, en er is niets vreemd te vinden, dus zal het wel daarvoor moeten zijn..
Inderdaad dat stuk.
Kon er verder ook niets ontdekken, ook niet qua krijt op de muur en dergelijke.
Het lijkt alsof portals alleen te plaatsen zijn op vlakke oppervlakken van povere/zacht brokkelbare materialen (beton, etc.).
spoiler:
Ik denk dat dat ook telt als je maansteen vloeibaar maakt. Het schijnt echter dat sommigen allergisch zijn voor de fijnstof die hierbij vrijkomt. Zie Cave Johnson.
Overigens moest ik wel lachen op het moment dat je in de single player campaign je laatste portal afschiet. Inderdaad: het bereik van de Portal Gun is eindeloos.
Overigens moest ik wel lachen op het moment dat je in de single player campaign je laatste portal afschiet. Inderdaad: het bereik van de Portal Gun is eindeloos.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
1 dingetje had ik wel erg grappig gevonden wanneer je eindelijk boven komt en dat is dat je je 60 dollar krijgt die je wel aardig verdient hebt (of had hij het verhoogd naar 120 dollar ???)
Cave Johnson we're done here !
Cave Johnson we're done here !
How do you save a random generator ?
Het loket waar dit doorgaans werd uitbetaald ben je eerder al tegen gekomen, maar die uitgang is dicht.
Volgens mij voordat je naar het 3de pump-station gaat.
Volgens mij voordat je naar het 3de pump-station gaat.
Klopt maar was wel humor geweest , Glados had je dat kunnen geven omdat het standard procedure is voor mensen die alle tests afmaken.
Ik zal ff rond noclippen kijken of ik misschien nog wat kan vindenfrickY schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:01:
Inderdaad dat stuk.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
* YellowOnline herinnert enkele mensen graag aan de [spoiler]-tag
Ik heb er gisteren ook even naar gekeken, maar er is zover ik kan zien niks anders. Ik denk inderdaad, zoals efari hierboven al zegt, dat wanneer je naar die gesloten deuren loopt en omdraait (om te zoeken) je dan het grotere vlak dichtbij je ziet en tevens het kleine ''nutteloze' gedeelte erachter ziet. Vanaf daar heb je dan meer overzicht en zie het het hoge platform en kan je dan achter die deuren komen. Zie onderstaande afbeelding.

Ik denk dat spoileren niet echt meer nodig is. Tenzij je gaat praten over het einde van Portal 2 en andere belangrijke informatie. Zo'n gedeelte als hierboven valt daar niet onder.YellowOnline schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:46:
* YellowOnline herinnert enkele mensen graag aan de [spoiler]-tag
[ Voor 26% gewijzigd door Zeror op 06-05-2011 08:52 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik vind het spoileren ook niet echt meer nodig voor algemene zaken, wanneer je over het echte verhaal gaat praten, dan is het gebruik van de spoiler tag wel gewenst
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Dit is dan de enige keer in heel Portal dat je 2 manieren hebt om op 1 plek uit te komenRakkerzero schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:50:
Ik heb er gisteren ook even naar gekeken, maar er is zover ik kan zien niks anders.
Of zou dit de bedoelde route zijn, en niet het tussen de trappen door schieten van je exit-portal?
[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 06-05-2011 09:12 ]
Rakkerzero schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:50:
(...)
Ik denk dat spoileren niet echt meer nodig is. Tenzij je gaat praten over het einde van Portal 2 en andere belangrijke informatie. Zo'n gedeelte als hierboven valt daar niet onder.
Ik doelde op de reacties van enchion en frickY daarboven ivm. uitbetaling - dat zijn toch wel stukjes verhaallijn m.i..Matis schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:58:
Ik vind het spoileren ook niet echt meer nodig voor algemene zaken, wanneer je over het echte verhaal gaat praten, dan is het gebruik van de spoiler tag wel gewenst
Ik kwam wel een aantal bugs tegen.
Eentje in de kamer waarin de blauwe gel werd geïntroduceerd. De exit uit dat huisje heeft zo'n anti-portal field, maar die loopt niet helemaal tot bovenaan, dus je kunt een portal door de kier schieten. Ik hoopte eerst op een geheime locatie die zo te bereiken was, maar het resultaat was dat er 2 muziekjes door elkaar begonnen te lopen omdat een nieuw muziekje begint te draaien zonder dat de oude gestopt wordt
.
De ander is dat stuk met die witte gel die met bakken uit zo'n grote pijp komt waarbij je aanvankelijk nergens kunt portallen. Als je dat stuk gehaald hebt en je gaat door de deur (wat als gameplay-sluis dient), maar loopt snel weer achteruit, dan sluit de deur terwijl je nog in de kamer met die witte portal gel staat en kun je niet meer verder. Ook verdwijnt de halve wereld dan plotseling.
Eentje in de kamer waarin de blauwe gel werd geïntroduceerd. De exit uit dat huisje heeft zo'n anti-portal field, maar die loopt niet helemaal tot bovenaan, dus je kunt een portal door de kier schieten. Ik hoopte eerst op een geheime locatie die zo te bereiken was, maar het resultaat was dat er 2 muziekjes door elkaar begonnen te lopen omdat een nieuw muziekje begint te draaien zonder dat de oude gestopt wordt

De ander is dat stuk met die witte gel die met bakken uit zo'n grote pijp komt waarbij je aanvankelijk nergens kunt portallen. Als je dat stuk gehaald hebt en je gaat door de deur (wat als gameplay-sluis dient), maar loopt snel weer achteruit, dan sluit de deur terwijl je nog in de kamer met die witte portal gel staat en kun je niet meer verder. Ook verdwijnt de halve wereld dan plotseling.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het spijt me om te zeggen, maar dat is een verschrikkelijk slecht koor

Kom nu, het is een koor van kindjes, en de meer serieuze koren zullen zich waarschijnlijk niet bezig houden met het nazingen van liedjes uit computerspellen. Ik vind het wreed lollig om zoiets te zien of te horen. Hou er ook rekening mee dat een groot deel van de "waaauw" verloren is gegaan bij de opname. Een bootleg opname van een concert is ook nooit even kweetniehoedemax als het concert zelf bijwonen.
Oh, afgaande op de introtitel ging ik er vanuit dat het een echt koor was. Het idee vind ik wel lollig hoor, maar ik ga af op de muzikale kwaliteit (en houd rekening met de slechte kwaliteit).DevilsProphet schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:39:
Kom nu, het is een koor van kindjes, en de meer serieuze koren zullen zich waarschijnlijk niet bezig houden met het nazingen van liedjes uit computerspellen. Ik vind het wreed lollig om zoiets te zien of te horen. Hou er ook rekening mee dat een groot deel van de "waaauw" verloren is gegaan bij de opname. Een bootleg opname van een concert is ook nooit even kweetniehoedemax als het concert zelf bijwonen.
Misschien vind ik het maar niets omdat ik geen kindervriend ben.
[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 06-05-2011 13:31 ]
Je hoeft niet te wachten tot PSN weer online is om de trophies te halen, je kunt ze gewoon offline halen en later synchen. Ik hoef qua single player alleen de monitorvernieltrophy nogVerwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:54:
een paar dagen geleden portal 2 voor de ps3 gehaald, laatste dagen non-stop gespeeld en nu voor de eerste keer uitgespeeld. nu maar voor de throphy's gaan (zodra psn weer online is)
Daarna wel wachten op PSN voor het multiplayergedeelte.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
hoe kan je nou goed luisteren en niet doorhebben dat dit geen kinderkoor is?YellowOnline schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:48:
[...]
Oh, afgaande op de introtitel ging ik er vanuit dat echt een echt koor was. Het idee vind ik wel lollig hoor, maar ik ga af op de muzikale kwaliteit (en houd rekening met de slechte kwaliteit).
Misschien vind ik het maar niets omdat ik geen kindervriend ben.
YouTube: Nintendo A CapellaDevilsProphet schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:39:
Kom nu, het is een koor van kindjes, en de meer serieuze koren zullen zich waarschijnlijk niet bezig houden met het nazingen van liedjes uit computerspellen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Jamaar, een écht koor kan ook een kinderkoor zijn. Dit is blijkbaar geen echt kinderkoor maar een ad hoc koor.apNia schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:01:
[...]
hoe kan je nou goed luisteren en niet doorhebben dat dit geen kinderkoor is?
Om even verwijfd te doen: "ik vind het megaschatteuug" =")))
Ik bedacht me net nog iets verdachts.
Geen idee of het iets betekend overigens.
spoiler:
Op het einde van het spel kom je in een graanveld uit. Op een graanveld zit tarwe. Naar het engels vertaald tarwe -> wheat. Hoe heet die maffe blauwe bal uit het spel, precies WHEATley.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Heb 'm ook uitgespeeld op de PS3. Was goed te doen, al ben ik een taalfoutje (of te lange 'string') en bug tegengekomen:
1 bij chaptervermelding 9:
2 bij eindstuk:
Overigens vond ik het spel net lang genoeg, het begon mij een beetje te vervelen.. heb 'm 2 weken terug gekocht en af en toe wat gespeeld, denk dat ik er een uurtje of 6 a 7 mee bezig ben geweest. Meeste puzzles waren erg eenvoudig, op het eind kwamen er twee of drie lastige puzzles. Maargoed, als je Portal 1 kent, moet het meeste gesneden koek zijn.
Dat ik het net lang genoeg vond wil niet zeggen dat he een slecht spel is, ik vind het een juweeltje!
Ik had alleen niet nog 3 uur langer rond willen lopen.
Al denk ik dat ik over een paar maanden wel de DLC aanschaf, Portal 1 had ik ook een lange tijd niet gespeeld en af en toe start ik 'm weer even op om wat kamers te doen.
Nu nog de co-op missies doen, maar eerst moet PSN dan na een week of 2 afwezigheid maar weer eens online komen. Of ik moet via de PS3 bij Steam kunnen komen om m'n PC versie te downloaden, al heb ik dat nog niet geprobeerd.
1 bij chaptervermelding 9:
spoiler:
Standaard pakt de PS3 de Nederlandse taalsetting en heb je dus ook de chaptertitels in het Nederlands. Bij de laatste chapter 'The part where he kills you', dan staat het woord 'vermoord' er als 'vermo'. Goed getest...
2 bij eindstuk:
spoiler:
Bij de eindbaas als je de laatste core erop moet doen en die moet vangen, ging er blijkbaar iets niet goed met het script, want de buis met oranje 'speed'materiaal ging niet kapot en ik kon dus die core nooit pakken dmv snelheid te maken, door de portal te rennen en omhoog te schieten om 'm vervolgens van die haak te pakken. Met als resultaat dat natuurlijk alles opgeblazen wordt. Bij de 2e poging brak die buis wel en kon ik dat vloeistof dus zien. Blijft vreemd, hoe kan een scripted event nou fout gaan...
Daarnaast beetje jammer dat de PS3 soms ineens moet laden en de boel gewoon even stil staat. Als je je laatste portal schiet bijv. was het even een freeze en ineens BAM! op die andere locatie (zonder teveel te spoileren
) die overgang had beter gekund. 
Daarnaast beetje jammer dat de PS3 soms ineens moet laden en de boel gewoon even stil staat. Als je je laatste portal schiet bijv. was het even een freeze en ineens BAM! op die andere locatie (zonder teveel te spoileren
Overigens vond ik het spel net lang genoeg, het begon mij een beetje te vervelen.. heb 'm 2 weken terug gekocht en af en toe wat gespeeld, denk dat ik er een uurtje of 6 a 7 mee bezig ben geweest. Meeste puzzles waren erg eenvoudig, op het eind kwamen er twee of drie lastige puzzles. Maargoed, als je Portal 1 kent, moet het meeste gesneden koek zijn.
Dat ik het net lang genoeg vond wil niet zeggen dat he een slecht spel is, ik vind het een juweeltje!
Ik had alleen niet nog 3 uur langer rond willen lopen.
Al denk ik dat ik over een paar maanden wel de DLC aanschaf, Portal 1 had ik ook een lange tijd niet gespeeld en af en toe start ik 'm weer even op om wat kamers te doen.
Nu nog de co-op missies doen, maar eerst moet PSN dan na een week of 2 afwezigheid maar weer eens online komen. Of ik moet via de PS3 bij Steam kunnen komen om m'n PC versie te downloaden, al heb ik dat nog niet geprobeerd.
Rakkerzero schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:59:
spoiler:Op het einde van het spel kom je in een graanveld uit. Op een graanveld zit tarwe. Naar het engels vertaald tarwe -> wheat. Hoe heet die maffe blauwe bal uit het spel, precies WHEATley.
spoiler:
[ Voor 8% gewijzigd door frickY op 06-05-2011 20:53 ]
spoiler:
Zou dan dat graanveld waar je op het einde op uitkomt niet een creatie kunnen zijn van Wheatley en dat je helemaal nog niet uit het aperture facility bent? Zou wel een interessante wending geven aan Portal.
Rakkerzero schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:59:
spoiler:Op het einde van het spel kom je in een graanveld uit. Op een graanveld zit tarwe. Naar het engels vertaald tarwe -> wheat. Hoe heet die maffe blauwe bal uit het spel, precies WHEATley.
Tiens, da's interessant. Zo had ik het nog niet gezien.
[ Voor 32% gewijzigd door YellowOnline op 06-05-2011 21:57 ]
Portal 2 Update Released
Product Update - Valve
Updates to Portal 2 have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The major changes include:
Portal 2
- Fixed rare crash when painting hard light bridges while moving them
- Localization fixes for Chinese, Czech, Dutch, Finnish, French, Hungarian, Italian, Japanese, Korean, Polish, Portuguese, Romanian, Russian, Spanish, Swedish, Thai, and Turkish
- Improved VPK loading speed
[ Voor 24% gewijzigd door frickY op 07-05-2011 16:56 ]
Portal 2 Update Released
Product Update - Valve
Updates to Portal 2 have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The major changes include:
- Fixed install failing on FAT32 drives.
- Fixed problems when Steam is installed at the root of a drive.
- Fixed console font being unreadable on Mac.
- Fixed VPK caching.
- Fixed some Russian audio playing as static
- Fixed Turkish fonts
Toch jammer van die updates tegenwoordig.. doe zoals vroeger, gewoon beter testen en een perfect product in één keer op de markt zetten. Die localization fix voor 'Dutch' zal ongetwijfeld dat foutje zijn wat ik bedoel op de pS3.. alhoewel, ik verwacht ook wel een update voor de PS3, maar zonder PSN valt er weinig te updaten.
Rakkerzero schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:58:
spoiler:Zou dan dat graanveld waar je op het einde op uitkomt niet een creatie kunnen zijn van Wheatley en dat je helemaal nog niet uit het aperture facility bent? Zou wel een interessante wending geven aan Portal.
spoiler:
De graanvelden zijn er om licht op te vangen voor die Hard Light Bridges. Dit zie je ook in 1 van de filmpjes bij de liften 
Als het voortgaande event niet goed geregistreerd word, kunnen de timers voor scripted events verneukenJK schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:47:
[blablaspoiler] hoe kan een scripted event nou fout gaan...
[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 07-05-2011 21:07 ]
Vaak kom je zulke problemen pas tegen wanneer + 1.000.000 mensen de game spelen, vandaar dat het gepatched word. Ik had niet het idee dat Portal 2 buggie was vanaf release.JK schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 20:52:
Toch jammer van die updates tegenwoordig.. doe zoals vroeger, gewoon beter testen en een perfect product in één keer op de markt zetten. Die localization fix voor 'Dutch' zal ongetwijfeld dat foutje zijn wat ik bedoel op de pS3.. alhoewel, ik verwacht ook wel een update voor de PS3, maar zonder PSN valt er weinig te updaten.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Enige bug die ik had was bij de eindbaas.
Ik heb dat veld 3x opnieuw gedaan tot ik zeker wist dat er iets niet klopte. Ik heb een oudere save game moeten laden om hem normaal te kunnen spelen. Volgens Google hebben meer mensen dit probleem gehad.
Was wel een enorme anti-cimax
Maar gelukkig heeft Valve Steamworks, en zijn updates zo uitgerold
spoiler:
Die shields zaten niet aan Wheatley vast maar hingen ergens halverwege in de lucht. Alle bommen ontploften daar steeds op, die bereikte de grond niet eens. Ik kon dus niets dan wachten tot ik doodging.
Ik heb dat veld 3x opnieuw gedaan tot ik zeker wist dat er iets niet klopte. Ik heb een oudere save game moeten laden om hem normaal te kunnen spelen. Volgens Google hebben meer mensen dit probleem gehad.
Was wel een enorme anti-cimax
Maar gelukkig heeft Valve Steamworks, en zijn updates zo uitgerold
"Net als vroeger"?JK schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 20:52:
Vroeger zaten er net zo goed allerlei fouten in. Er waren alleen geen mogelijkheden om updates makkelijk te verspreiden. Voor die halve procent die wél een internetverbinding had ie geschikt was om updates binnen te halen hoef je de moeite niet te nemen. En zoals hierboven al gezegd, de markt was vroeger ook stukken kleiner.
Hangt er vanaf wat JK met "vroeger" bedoelde of wat jij met "vroeger" bedoelt. Voor mij is "vroeger" in de jaren 80 en dan waren er echt wel minder bugs - er was ook geen mogelijkheid om te patchen post-salesMelkunie schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:17:
[...]
"Net als vroeger"?
Vroeger zaten er net zo goed allerlei fouten in. Er waren alleen geen mogelijkheden om updates makkelijk te verspreiden. Voor die halve procent die wél een internetverbinding had ie geschikt was om updates binnen te halen hoef je de moeite niet te nemen. En zoals hierboven al gezegd, de markt was vroeger ook stukken kleiner.
Vergeet je wel dat in de jaren '80 games veel minder complex waren en er dus veel minder fout kon gaan.
Niet zo gek, het aantal regels code was ook aanzienlijk minder.YellowOnline schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:45:
Voor mij is "vroeger" in de jaren 80 en dan waren er echt wel minder bugs
De complexiteit is inderdaad hoger nu dan toen, maar er ging ook meer aandacht naar de QA omdat er geen patching was en een buggy spel véél geld zou kosten door een recall-actie. Ik heb de indruk dat er nu een klimaat is van "OK, misschien zitten er nog problemen in, maar die lossen we achteraf wel op" - gewoon omdat het kan. 't Is een benadering in dezelfde trant als wat je in programmeren ziet: "oh, laten we alles een double meegeven, zelfs al was een byte voldoende - we hebben toch resources genoeg.". Kortom: slordigheid uit gemakzucht.
Ik had niet het idee dat P2 erg buggy was, heb er bijna niemand over gehoord op de Steam forums (en dat zegt wat, kijk eens in de L4D fora daar) en de zaken die gepatched zijn zijn ook nogal triviaal .. wie heeft er nu nog FAT32 draaien bijvoorbeeld?
Je kunt ook zeuren om het zeuren imo.
Je kunt ook zeuren om het zeuren imo.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
FAT16 
Ik ben het met Arfman eens. Ik ben bij P2 veel minder bugs tegen gekomen dan bij welke andere Valve game tot nu toe. Waar vooral in de L4D-reeks veel fouten zaten in de maps en clipping, was dat bij Portal 2 veel beter. Ondanks de complexere maps, omdat je praktisch overal kunt komen
Ik ben het met Arfman eens. Ik ben bij P2 veel minder bugs tegen gekomen dan bij welke andere Valve game tot nu toe. Waar vooral in de L4D-reeks veel fouten zaten in de maps en clipping, was dat bij Portal 2 veel beter. Ondanks de complexere maps, omdat je praktisch overal kunt komen
Grapjas, de QA van toel stelde geen ruk voor, en dat hoefde ook niet. De QA van tegenwoordig is echt velen malen professioneler, met supergrote teams die continu de game lopen te spelen, en het verzamelen van de telemetrie van hun spelwijze om wellicht bepaalde content-changes te doen om de gameplay te bevorderen. Bottom line is gewoon dat het toen wat simpeler was om simpelweg alle permutaties van mogelijke game states langs te lopen, terwijl dat vandaag de dag gewoon praktisch onmogelijk is.YellowOnline schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:29:
maar er ging ook meer aandacht naar de QA omdat er geen patching was en een buggy spel véél geld zou kosten door een recall-actie
[ Voor 76% gewijzigd door .oisyn op 08-05-2011 14:49 ]
De twee grote voordelen van games uit de 80er jaren was dat de apparatuur vast lag en vrij duidelijk was wat ermee kon , en vooral de hoeveelheid mensen die aan de game werkten.
Toen waren ze met z`n drieen bwvs en nu zijn ze met 300.
Nu 1 groep werkt aan de engine , groep 2 werkt met de engine , groep 1 update de engine , groep 2 moet veel aanpassen maar ziet een aantal kleine dingetjes over het hoofd .
Als je zowel aan de struktuur als aan de invulling werkt is dat probleem natuurlijk een stuk minder aanwezig.
Ik vind het toch wel verbazend dat met zoveel mensen tegelijk eraan werken toch zulke goede bouwwerken te maken zijn , aan code kan je toch over het algemeen niet in 1 oogopslag zien dat iemand iets veranderd heeft.
Toen waren ze met z`n drieen bwvs en nu zijn ze met 300.
Nu 1 groep werkt aan de engine , groep 2 werkt met de engine , groep 1 update de engine , groep 2 moet veel aanpassen maar ziet een aantal kleine dingetjes over het hoofd .
Als je zowel aan de struktuur als aan de invulling werkt is dat probleem natuurlijk een stuk minder aanwezig.
Ik vind het toch wel verbazend dat met zoveel mensen tegelijk eraan werken toch zulke goede bouwwerken te maken zijn , aan code kan je toch over het algemeen niet in 1 oogopslag zien dat iemand iets veranderd heeft.
[ Voor 17% gewijzigd door enchion op 08-05-2011 16:10 ]
Beetje jammer dat het oproepen van de console zo buggy is. Wil je wat invoeren, gaat ie meteen afsluiten. Dat ze dit nog steeds niet opgelost hebben. Echt een ergernis.
Verwijderd
Dit heb ik inderdaad ook bij alle Valve games nog gehad, erg frustrerendSplinter Cell schreef op zondag 08 mei 2011 @ 16:15:
Beetje jammer dat het oproepen van de console zo buggy is. Wil je wat invoeren, gaat ie meteen afsluiten. Dat ze dit nog steeds niet opgelost hebben. Echt een ergernis.
Als je dat probleem hebt, moet je eerst een o neerzetten, die dan weer weghalen en dan kan je de console gebruiken. Ten minste, dit werkte bij mij altijd totdat het probleem ophield.
Even ter info, Valve support hun games gewoon erg goed. Ofwel de eerste DLC is in ieder geval gratisJK schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:47:
....
Dat ik het net lang genoeg vond wil niet zeggen dat he een slecht spel is, ik vind het een juweeltje!![]()
Ik had alleen niet nog 3 uur langer rond willen lopen.![]()
.....
http://www.gamespot.com/x...portal-2-dlc-will-be-free
Idd, dat heeft te maken met de tilde, welke door Windows wordt afgevangen in eerste instantie, wanneer de console eenmaal geopend is, moet je een van de klinkers intikken.Berthenk schreef op zondag 08 mei 2011 @ 16:22:
Als je dat probleem hebt, moet je eerst een o neerzetten, die dan weer weghalen en dan kan je de console gebruiken. Ten minste, dit werkte bij mij altijd totdat het probleem ophield.
Je krijgt dan bijvoorbeeld è Die kun je dan weer weghalen en je commando's kloppen.
Het is niet echt een probleem van Valve, maar meer van Windows die die specifieke toetsaanslagen cachet.
Wel raar, ik had het bij andere (niet Source engine) games niet.Matis schreef op zondag 08 mei 2011 @ 16:43:
Het is niet echt een probleem van Valve, maar meer van Windows die die specifieke toetsaanslagen cachet.
Mooi van die gratis DLC!
En uiteraard zal ik ook zeker niet ontkennen dat de games van tegenwoordig een stuk complexer zijn en de systemen gevarieerder in software en hardware. Toen ik eind jaren '80 ging gamen, was dat op een Amiga 500 en 2000. Vrij static.
Maar ik heb zoals ook al gezegd is, het idee dat sommige foutjes eerder zichtbaar moeten zijn. Maar gelukkig is er altijd goede 'aftersales' support. Had je geen update gekregen, dan is het een echte klacht waard.
Saints Row 2 localization was echt een ramp bijv.
Maar Portal 2 vond ik idd ook niet echt buggy ofzo, maar deze twee dingen vielen me op... en soms jammer dat het spel even vast slaat op sommige punten. Dan moet ie toch even weer wat bufferen vanaf de bluray. Zal op de PC niet merkbaar zijn. Zal 'm ook eens op m'n PC gaan spelen, al weet ik niet helemaal zeker of die dat goed aan kan, systeempje van 3 jaar oud we zullen het zien zodra ik Steam kan koppelen.
Hopelijk komt er nog een Portal 3 in de toekomst, Portal 1 smaakte naar meer, Portal 2 heeft die honger (tijdelijk) weten te stillen bij mij, maar volgend jaar krijg ik vast wel weer honger.
En uiteraard zal ik ook zeker niet ontkennen dat de games van tegenwoordig een stuk complexer zijn en de systemen gevarieerder in software en hardware. Toen ik eind jaren '80 ging gamen, was dat op een Amiga 500 en 2000. Vrij static.
Maar Portal 2 vond ik idd ook niet echt buggy ofzo, maar deze twee dingen vielen me op... en soms jammer dat het spel even vast slaat op sommige punten. Dan moet ie toch even weer wat bufferen vanaf de bluray. Zal op de PC niet merkbaar zijn. Zal 'm ook eens op m'n PC gaan spelen, al weet ik niet helemaal zeker of die dat goed aan kan, systeempje van 3 jaar oud we zullen het zien zodra ik Steam kan koppelen.
Hopelijk komt er nog een Portal 3 in de toekomst, Portal 1 smaakte naar meer, Portal 2 heeft die honger (tijdelijk) weten te stillen bij mij, maar volgend jaar krijg ik vast wel weer honger.
spoiler:
Die grote turret in de de eindcredits heet dus 'Animal King', en kom je tegen op de schermen bij de lift in het begin 
Uitgespeeld, en nu heel rustig aan alles bekijken en beluisteren. Wheatley spreekt ook (een beetje) Spaans als hij vraagt om de deur te openen
Uitgespeeld, en nu heel rustig aan alles bekijken en beluisteren. Wheatley spreekt ook (een beetje) Spaans als hij vraagt om de deur te openen
Nou, als je daar al niet voorbij kan komen...
Maar goed, ik heb het even in een spoiler gezet
[ Voor 17% gewijzigd door Resistor op 08-05-2011 20:20 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Nu nog ff spoiler tags eromheenResistor schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:55:
spoiler:Die grote turret in de de eindcredits heet dus 'Animal King', en kom je tegen op de schermen bij de lift in het begin
Tegen de tijd dat we bij de 1e DLC zijn kunnen we wel zonder spoilers gaan praten, maar nu nog even niet
Dat is geen bug in de engine, dat is jouw Nederlandse toetsenbord indeling.Splinter Cell schreef op zondag 08 mei 2011 @ 16:15:
Als je die perse wilt behouden moet je na de accolade een klinker intikken zodat de console open blijft, of de console gewoon aan een andere key binden die geen speciale functie heeft op de indeling die je gebruikt
[`] a, e, u, i, of o, backcspace, en typen wat je wilde typen 
Ik heb er ook een hekel aan, maar Portal 2 is de enige game waarbij ik niet de god-mode aanzet en alle wapens al vanaf het begin wil hebben
Ik heb er ook een hekel aan, maar Portal 2 is de enige game waarbij ik niet de god-mode aanzet en alle wapens al vanaf het begin wil hebben
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Matis schreef op zondag 08 mei 2011 @ 16:43:
Wat een onzin. Het is wél een probleem van Valve, ze gebruiken een verkeerde manier om de toetsen uit te lezen. Ook dead keys kun je gewoon afvangen. De tilde genereert gewoon WM_KEYDOWN en WM_KEYUP messages, maar waarschijnlijk luisteren ze naar WM_CHAR, zonder rekening te houden met WM_DEADCHAR.frickY schreef op zondag 08 mei 2011 @ 21:05:
[...]
Dat is geen bug in de engine, dat is jouw Nederlandse toetsenbord indeling.
En het is overigens geen Nederlandse toetsindeling (niemand in NL gebruikt daadwerkelijk NL toetsenborden), maar US-international. Maar even los daarvan, blijkbaar vinden jullie het normaal dat een game alleen maar goed werkt met een US toetsenbord-indeling

Wat trouwens ook wel eigenaardig is is dat elke game naar tilde refereert terwijl je eigenlijk een grave accent (`) typt. Voor de tilde moet je de shift gebruiken
[ Voor 61% gewijzigd door .oisyn op 09-05-2011 11:49 ]
Ik ben akkoord met .oisyn dat dit een probleem van Valve is - en dat al lang bestaat ook trouwens. Er is ook nooit de mogelijkheid om die toets te remappen in het menu, enkel door de keybindings manueel te wijzigen. Als Belg werk ik met AZERTY en moet ik de tilde telkens remappen naar de ² om de console te kunnen openen..oisyn schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:25:
[...]
[...]
Wat een onzin. Het is wél een probleem van Valve, ze gebruiken een verkeerde manier om de toetsen uit te lezen. Ook dead keys kun je gewoon afvangen. De tilde genereert gewoon WM_KEYDOWN en WM_KEYUP messages, maar waarschijnlijk luisteren ze naar WM_CHAR, zonder rekening te houden met WM_DEADCHAR.
En het is overigens geen Nederlandse toetsindeling (niemand in NL gebruikt daadwerkelijk NL toetsenborden), maar US-international. Maar even los daarvan, blijkbaar vinden jullie het normaal dat een game alleen maar goed werkt met een US toetsenbord-indeling.
Wat trouwens ook wel eigenaardig is is dat elke game naar tilde refereert terwijl je eigenlijk een grave accent (`) typt. Voor de tilde moet je de shift gebruiken
.oisyn heeft er duidelijk meer verstand van dan mij
Als het inderdaad een kwestie is van het juiste event gebruiken neem ik mijn opmerking terug, en is het inderdaad slordig.
Ik weet sinds CS1.6 al niet beter, dus stoor me er al niet meer aan. Maar dan is het niet netjes nee.
Ik zal er eens een bugreport van doen incl de details van .oisyn, wie weet gebeurd er wat mee.
Ik weet sinds CS1.6 al niet beter, dus stoor me er al niet meer aan. Maar dan is het niet netjes nee.
Ik zal er eens een bugreport van doen incl de details van .oisyn, wie weet gebeurd er wat mee.
[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 09-05-2011 13:09 ]
Ik ben zelfs zo lui dat ik op mijn Logitech ramplank een macro heb die ò typt en dan backspace doet. Is minder werk dan in elk valvespel de keybind voor console te veranderen
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Ik heb zelf een zelfgemaakte toetsindeling die de dead keys pas doet als je ook ctrl erbij indrukt, dus ctrl+" en dan e geeft ë
Ik keybind de console gewoon altijd aan de F1 toets. Problem ook solved.
Signature
Ik had niet verwacht dat zoveel mensen US-international gebruikten 
Ik wordt echt helemaal gek van die toetsenbordindeling, wég ermee. Letterlijk het eerste wat ik doe na een verse install.
Ik wordt echt helemaal gek van die toetsenbordindeling, wég ermee. Letterlijk het eerste wat ik doe na een verse install.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
US-International is de fysieke indeling van je toetsenbord. Dat is het standaard Qwerty-toetsenbord.
Het is de Nederlandse invoertaal die dit probleem veroorzaakt.
Het is de Nederlandse invoertaal die dit probleem veroorzaakt.
Nee, invoertaal heeft er geen drol mee te maken
. De fysieke toetsenbord-indeling die wij in NL overwegend gebruiken is US (en dus niet NL
). US-international is een softwarematige indeling die dead keys maakt van ' " ` ~ en ^. Dit staat los van de taal, want Engels icm US-international doet precies hetzelfde.

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 09-05-2011 15:02 ]
Ik gebruik al sinds jaar en dag Nederlands als taal, op een Engelse windows, icm US-International toetsenbord indeling. zowel op windows 2000, XP en nu 7.
Bij geen enkele valve game sinds CS 1.5 ooit problemen gehad met console oproepen...
grappig dat sommige mensen dat een 'bug' noemen terwijl je gewoon heel simpel in config.cfg een andere knop aan console kan binden
die hele NL indeling heb ik overigens nooit begrpen, op elk kantoor waar ik kom en ben gekomen hebben ze ook die US-indeling maar dat is een hele andere discussie
Bij geen enkele valve game sinds CS 1.5 ooit problemen gehad met console oproepen...
grappig dat sommige mensen dat een 'bug' noemen terwijl je gewoon heel simpel in config.cfg een andere knop aan console kan binden
die hele NL indeling heb ik overigens nooit begrpen, op elk kantoor waar ik kom en ben gekomen hebben ze ook die US-indeling maar dat is een hele andere discussie
[ Voor 18% gewijzigd door KingKoning op 09-05-2011 16:45 ]
Misschien geen bug, maar het is wel heel slecht dat het op zo'n manier moet.KingKoning schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:44:
Het feit dat de workaround simpel is maakt nog niet dat de bug geen bug is. Het is gewoon een bug, ze gebruiken de win32 API niet goed.KingKoning schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:44:
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 09-05-2011 17:56 ]
Beetje late reactie, maar vind hem errug goed eigenlijk.
Heb op youtube zelf het commentaar een beetje gelezen en moest wel lachen om deze:
"look at al these test-subjects"
Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.
Eigenlijk steken ze er gewoon geen regio ondersteuning in. Het eerste wat je bij een azerty toetsenbord mag doen is de aqwz herconfigureren. Het is dus zeker geen bug, maar het ontbreken van een functionaliteit..oisyn schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:54:
[...]
Het feit dat de workaround simpel is maakt nog niet dat de bug geen bug is. Het is gewoon een bug, ze gebruiken de win32 API niet goed.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Met ^^ Een probleem dat je wel vaker ziet bij Amerikaanse producten: een gebrek aan internationalisatie. Zo moet ik in PoSh-scripts elke thread waarin een Excel-bestand gecreëerd wordt in en-us culture dwingen omdat ik anders enkel foutmeldingen krijg in mijn omgeving met nl-be, fr-be, de-de en en-usIStealYourGun schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:06:
[...]
Eigenlijk steken ze er gewoon geen regio ondersteuning in. Het eerste wat je bij een azerty toetsenbord mag doen is de aqwz herconfigureren. Het is dus zeker geen bug, maar het ontbreken van een functionaliteit.

En nu weer on-topic
Voor de derde keer, het is wél een bug, want ze gebruiken de API verkeerd. Dat het toevallig goed gaat met indelingen zonder dead keys doet daar niets aan af. Je hoeft geen internationalisatie in te bouwen om je toch gewoon aan de regels te houden.IStealYourGun schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:06:
[...]
Eigenlijk steken ze er gewoon geen regio ondersteuning in. Het eerste wat je bij een azerty toetsenbord mag doen is de aqwz herconfigureren. Het is dus zeker geen bug, maar het ontbreken van een functionaliteit.
Maar goed, ik hoor het al weer. Valve en alles wat ze doen is heilig, dus daar geen slecht woord over

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 09-05-2011 21:15 ]
Volgens mij is die avatar van je geen toeval.oisyn schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:14:
[...]
Voor de derde keer, het is wél een bug, want ze gebruiken de API verkeerd. Dat het toevallig goed gaat met indelingen zonder dead keys doet daar niets aan af. Je hoeft geen internationalisatie in te bouwen om je toch gewoon aan de regels te houden.
Maar goed, ik hoor het al weer. Valve en alles wat ze doen is heilig, dus daar geen slecht woord over
Nu maar afwachten of Valve de melding van frickY serieus gaat nemen...
Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.
Pfff iemand heeft even een real life Portal turret gebouwd, wil ik ook!
http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157624786182542/
Verwijderd
iets niet/niet goed gebruiken is volgens mij iets anders dan een bug (daarbij is er een functie niet die er wel zou moeten zij).oisyn schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:14:
[...]
Voor de derde keer, het is wél een bug, want ze gebruiken de API verkeerd. Dat het toevallig goed gaat met indelingen zonder dead keys doet daar niets aan af. Je hoeft geen internationalisatie in te bouwen om je toch gewoon aan de regels te houden.
Wow, wat bruut!apNia schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:20:
Verwijderd
PSN down heeft geen invloed op de updates in mijn ervaring (ik heb gewoon een update voor RDR kunnen downloaden gister)JK schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 20:52:
Een bug is gewoon een flaw in de logic van het programma, waardoor het niet doet wat het hoort te doen. Hoe die bug tot stand komt (verkeerde specs, niet rekening houden met alle mogelijke situaties, verkeerd gebruik van de API, simpelweg foute code, of het gebruik van een buggy compiler die verkeerde machinecode genereert) is compleet irrelevant.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:25:
[...]
iets niet/niet goed gebruiken is volgens mij iets anders dan een bug (daarbij is er een functie niet die er wel zou moeten zij)
Ik denk dat we er kort over kunnen zijn dat het nooit Valve's intentie is geweest dat in het geval van dead keys de druk op ~ niet meteen de console opent. Aangezien dat wel gebeurt is dat gewoon een bug.A software bug is the common term used to describe an error, flaw, mistake, failure, or fault in a computer program or system that produces an incorrect or unexpected result, or causes it to behave in unintended ways. Most bugs arise from mistakes and errors made by people in either a program's source code or its design
Maar ik begin hier een beetje moe van te worden. Voor de volgende die er een mening over heeft, lees je alsjeblieft even in in de materie.
[ Voor 71% gewijzigd door .oisyn op 10-05-2011 17:39 ]
Als een bug enkel missende functionaliteit zou zijn ipv verkeerd werkende functionaliteit dan moet ik de testers bij mij op het werk toch maar even uitleggen dat ze de afgelopen decenia compleet verkeerd bezig zijn geweestVerwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:25:
[...]
iets niet/niet goed gebruiken is volgens mij iets anders dan een bug (daarbij is er een functie niet die er wel zou moeten zij)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Iemand die zin heeft om de Co-op sessie te doorlopen en de diverse achievements te halen? Speel op de xbox360. 
Gamertag is: VAS taijyn
Gamertag is: VAS taijyn
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Een bug waar je gebruik van kan maken heet een Exploit, maar het is en blijft een bug.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:25:
[...]
En CliffyB koopt 'm even, de klootzakapNia schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:20:
Remember that sick fan made Portal turret that was everywhere online yesterday? Guess who just negotiated a purchase of it. *This* guy! HAH!
Die man doet wel leuke dingen.
Hij heeft op ze flickr ook foto's staan van energy weapons uit fallout 3 die die helemaal volledig heeft nagebouwd.
Ik snap niet dat ie niet gewoon een soort bouwpakket samenstelt met handleiding en die verkoopt.
Hij heeft op ze flickr ook foto's staan van energy weapons uit fallout 3 die die helemaal volledig heeft nagebouwd.
Ik snap niet dat ie niet gewoon een soort bouwpakket samenstelt met handleiding en die verkoopt.
Maar datzelfde probleem heeft hij nu ook met de verkoop aan CliffyB.
Mwah, er is een verschil tussen zelf één unit produceren en die doorverkopen en onderdelen en schematics massaproduceren met een duidelijk winstoogmerk.
Klopt, maar in beide gevallen overtreedt hij intellectueel eigendomsrecht.
Oneindige discussie, iets met wel of geen actie ondernemen
[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 11-05-2011 14:33 ]
Heeft valve nog nooit eerder problemen van gemaakt, tenzij het massaproductie word misschien..oisyn schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:30:
Klopt, maar in beide gevallen overtreedt hij intellectueel eigendomsrecht.
Zojuist wat rondgespeeld in de Portal 2 Authoring Tools. Aangezien ik al aardig overweg kan met Hammer gaat het vrij vlot. Moet zeggen dat het erg leuk is om met Aerial Faith Plates te werken.
Mmm, kwam er nog niet helemaal uit. Is portal 2 nou ook offline in co-op te spelen? Dus gewoon samen, in 1 huiskamer, op 1 ps3?
superB
zeker. doe ik ook op de Xbox. gezellig op de bank puzzels oplossen. heeft als voordeel dat je elkaars beeld ziet.inXs schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:26:
Mmm, kwam er nog niet helemaal uit. Is portal 2 nou ook offline in co-op te spelen? Dus gewoon samen, in 1 huiskamer, op 1 ps3?
GamesRader heeft een artikel geschreven over 30 'secrets and references' die je gemist zou kunnen hebben in Portal 2: http://www.gamesradar.com...sed/a-2011051112135583053
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Die zie je op de pc ook, als je de [Tab] indrukt.KingKoning schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:22:
zeker. doe ik ook op de Xbox. gezellig op de bank puzzels oplossen. heeft als voordeel dat je elkaars beeld ziet.
@g0tanks
Heerlijk
Wanna see me? Buy a telescope.
End-song met de vertaling erbij maakt hem ook veel genialier dan ik ingame doorhad
http://www.gamesradar.com...a-2011051112135583053/p-5
Helemaal nu ik weet dat de opera zangeres die dit inzingt tevens de voice-actress van GLaDos is
[ Voor 43% gewijzigd door frickY op 12-05-2011 20:10 ]
Ik kwam dit net tegen toen ik soundboard van Portal 2 op mn telefoon aan het luisteren was.
Garfield!!!
Garfield!!!
Weinig spannends.Portal 2 Update Released
- Fixed Portal 2 Authoring Tools failing to load on WinXP
- Enabled cl_fov convar
- Minor localization and subtitle fixes for Chinese, Czech, Dutch, English, Finnish, French, German, Hungarian, Italian, Korean, Polish, Portuguese, Russian, Spanish, Thai, Turkish
Verwijderd
Ik heb Portal 2 net uitgespeeld. Wat een geweldige game zeg, ik moest ook een aantal keer flink lachen om de one-liners. De omgevingen (buiten de chambers) zijn vet; makes me want to play HL2 again... maar die heb ik inmiddels al 3x uitgespeeld. Valve