HD 5770 upgrade of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

• Dennis098
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09-2021
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het kijken naar een nieuwe videokaart. Ik heb mijn oog laten vallen op een HD5770 1gb. Ik game veel, en doe ook veel video-editing. Ik zoek een videokaart die ervoor zorgt dat alles net ff iets sneller gaat. Na lange tijd van video-editing wordt alles gewoon wat slomer (dat hou je tog wel) maar het zou fijn zijn als dat tog net iets uitgesteld kan worden en dat mijn games op hoge instelingen beter draaien dan nu. Daarom zit ik eraan te denken om een upgrade te doen naar een XFX HD5770 1gb. Mijn vraag is of dit zinvol is of niet? en wat vind menig tweaker van deze keuze? suggesties?

Mijn huidige systeem:
Moederbord: Asus P5KPL-AM
Processor: Intel Core 2 Duo E7400 (Socket 775 dual-core proc. van 2,8GHz)
Geheugen: 2gb Kingston
Videokaart: Club3D GeForce 9600GT 512MB

Waar ik me ook nog zorgen om maak is de voeding, ik moet het nog ff checken maar volgens mij is mijn voeding 400w. Er wordt 450w aanbevolen, in hoeverre maakt dit verschil? Zoveel verstand heb ik er ook niet van xD

Edit: Mijn budget zit trouwens rond de €150,-. Als het maar niet boven de €200,- komt want dat is te veel.
Dus hebben jullie suggesties voor ''betere'' of ''slimmere'' keuzes dan de HD5770 zeg het aub.

Als jullie mij hiermee kunnen helpen zou heel fijn zijn :o

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis098 op 18-06-2010 11:42 ]

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 15:38
Zeker zinvol, de 9600GT is de snelste niet. Een snellere cpu zou geen kwaad kunnen, maar een HD 5770 zal nog redelijk gebalanceerd zijn. Voeding moet je wel even goed checken, als het een goede 400W-voeding is, kan het wel, maar als het een slechte no-name voeding is, wordt het een ander verhaal.

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:19
Als de voeding het niet trekt kan je ook een nieuwe kopen. Als je dan een degelijk exemplaar koopt, kan je die over 1 of 2 jaar in een nieuwe pc stoppen. Dan is het vast tijd om te upgraden en heb je al een voeding.

Ik heb zelf trouwens de HD5770 VaporX, hier ben ik zelf erg over te spreken, de kaart is lekker stil.

[ Voor 19% gewijzigd door rvtk op 18-06-2010 11:38 ]

Verwijderd

Met een a-merk voeding moet hij het wel kunnen trekken, hoor. De E7400 en HD5770 zijn beide relatief zuinig in het gebruik.

Verwijderd

Laat even weten welke voeding je precies hebt, is die een goed merk (geen Sweex, etc.) dan heb jij je nergens zorgens over te maken en heb je met een 5770 een leuke upgrade gedaan.

• Dennis098
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09-2021
Voeding is van HKC 400w

Oftewel dit is een standaard voeding van de kast zelf volgens mij..

[ Voor 60% gewijzigd door Dennis098 op 18-06-2010 12:33 ]

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-02 15:56
HKC is geen goed merk dus ik zou de voeding wel vervangen als je er een 5770 in wilt zetten.
Neem als voeding bijv. pricewatch: Corsair CX400W

En als je budget echt niet hoger kan moet je misschien wachten met je aankoop of anders voor een 5750 gaan (nog steeds een stuk sneller dan je huidige kaart)

[ Voor 60% gewijzigd door Redblader op 18-06-2010 14:04 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:59

D4NG3R

kiwi

:)

Voor Video Editing heb je toch meer aan een Sneller CPU en meer RAM. Maar deze videokaart zal geen kwaad kunnen, alhoewel je CPU wel een bottleneck zal zijn -dit is geen probleem-

Let wel een beetje op je voeding.

HKC is bagger, dus kijk ook maar naar een nieuwe voeding!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:07

Herman

FP ProMod
Ik heb zelf het gevoel dat nVidia meer en betere ondersteuning geeft voor video-editing. Correct me if i'm wrong maar ik meen dat nVidia middels architectuur en drivers daar over het algemeen beter in is dan ATi.

Zou je dan geen gts250 of een gtx260 kunnen halen? (bij die laatste moet je sowieso je PSU vervangen)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ik weet niet welk programma je gebruikt voor video editting.. Maar ik geloof dat Adobe CS5 gebruik maakt van cuda.. Als je dus echt veel aan video editing doet zou je beter kunnen kijken naar een nVidia kaart. Maar als je meer gamed dan video editing is de prijs/preformance van ATI vele malen beter.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:58
Ik zou gaan voor een ewtra 2Gb geheugen en een leuke tweedehands grafische kaart.

Voor 150/200eur zul je zeker wel iets vinden, en die voeding: tja probeer het eens?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Welkom op GoT :W

Helaas zijn aanschaftopics in deze vorm niet toegestaan. Lees voor meer info VB Beleid en **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Dit topic gaat daarom op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.