Toon posts:

ENERGIEZUINIG Moederbord voor NAS & kleine taken

Pagina: 1
Acties:
  • 519 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een zo groen mogelijke NAS bouwen, die toch kan doorgaan als PC voor kleine taken.

Ik dacht aan zo'n moederbord van Asrock (ION) of van VIA maar die moederborden voorzien allemaal HDMI uitgang en wat weet ik nog allemaal niet, die ik toch nooit ga gebruiken. Liefst ook passief gekoeld.

Is er momenteel geen ENERGIEZUINIG standaard moederbord en CPU op de markt? LIefst met 4 sata connectoren.

Welke RAID zouden jullie opzetten voor thuisgebruik. Ik dacht aan RAID 1. Eén schijf kapot, rap een andere erin. Meer hoeft dit niet te zijn.

Mvg,

Maarten

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RAID oplossing kan je zelf zoeken, dat is vrij simpel. Vergeet niet dat RAID geen backup is.

En kijk eens naar die moederborden met een onboard processor, dat zijn ook wel leuke dingen soms.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:30

epic_gram

undercover moderator

pricewatch: Asus M4A785D-M PRO
pricewatch: AMD Sempron 3600+

Wat dacht je hiervan, is niet zuinig, maar het prijsverschil is zo groot dat je je server wel heel lang aan moet laten staan wil je dat terugverdienen. Bovendien ondersteund het moederbord RAID, en heeft hij 5 sata poorten.
Welke RAID zouden jullie opzetten voor thuisgebruik. Ik dacht aan RAID 1. Eén schijf kapot, rap een andere erin. Meer hoeft dit niet te zijn.
ik zou helemaal geen RAID in een thuisserver/nas zetten, die prestatiewinst heb je vaak niet nodig met een sempron/ion/whatever cpu. ;)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Lees onderstaande topics eens door, wordt uitgebreid gesproken over de meest zuinige moederborden en cpu's voor een thuis servertje:

Het grote DIY RAID NAS topic deel 3
Nieuwe Zuinige Server (discussie)
\[Ervaringen+discussie]Atom CPUs en (ITX) bordjes

[ Voor 12% gewijzigd door Nielson op 16-06-2010 07:58 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is de bedoeling op GoT dat je zelf de moeite doet voordat je hier een topic opent. Er zijn zat topics over dit onderwerp, ga die lezen voordat je het wiel opnieuw uitvindt. Nielson geeft een lijst nuttige topics, daar kan ik nog eentje aan toevoegen:

[BBG Aanschaf] Special: goedkope (storage) server nov. 2009

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.