Nu kappen met kopies, anders over 2 jaar niks meer

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 589 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 21:51 schreef Major_Kusanagi het volgende:
hebben jullie het dan nooit meegemaakt dat iemand je spontaan "sukkel" noemt als je iets koopt?

dat bedoel ik.
Jah, krijg je zo'n reactie van " Zeg sukkel koop dat nou niet. Ik fik wel een kopietje voor je".

En door dit ontroerende topic-je heb ik maar besloten om Unreal Tournament toch maar legaal aan te schaffen. Ik vindt het een megavet spel en ik vindt het wel wat geld waard om een origineel te hebben.

En voor de makers van de Unreal-engine: Keep up the good work *D

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-10 19:19

Armada

-Wat wil je weten?-

Op zaterdag 22 december 2001 02:26 schreef Commodore64 het volgende:

Omdat je heel interessante verhalen kan vertellen, serieus. :) Heb het met veel interesse gelezen en makes sence.
Ballenlikker! >:)

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 10:49
:z

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:52

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

:P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 19:36
Dit is nog eens een heftige discussie
(op de laatste 3 berichies na :+)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 12:24 schreef Armada het volgende:

[..]

Ballenlikker! >:)
Fuck dat klonk idd erg slijmerig, sorry mn volgende post zal weer een potentiele flamebait zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 15:41 schreef SS_Trunks het volgende:
De enige reden waarom mensen illegaal kopieren, is omdat het lekker veilig is. Laten we eerlijk zijn, de kans dat dat je gepakt wordt is zo klein dat het haast crimineel zou zijn om het niet te doen. Het merendeel van de tweakers heeft wel eens iets gekopieerd of ff een cd'tje geleend. Als ze op het nieuws iets horen over een bankoverval of diefstal (en dan moet het vooral geen Turk of Marokkaan zijn) dan zie je die hypocriete replies weer, terwijl er zelf ook op los gestolen, geript of gecrackt wordt. Ik maak ook wel eens een kopietje, puur uit gemakzucht, maar ik zie het wel voor wat het is: DIEFSTAL niets meer en niets minder. Ze zouden wereldwijd branders ongelooflijk duur moeten maken. Of cdr's 25 piek per stuk ofzo. Alleen dan maak je een eind aan illegale kopieerpraktijken.
en dat mag weer niet de boel duurder maken ,want dan pak je de mensen die gewoon de zut legaal gebruiken. Als je het wilt aanpakken moet je het anders doen. BV verplichte registratie met je code om het spel te unlocken bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op zaterdag 22 december 2001 20:32 schreef Nephilium:

[..]

en dat mag weer niet de boel duurder maken ,want dan pak je de mensen die gewoon de zut legaal gebruiken. Als je het wilt aanpakken moet je het anders doen. BV verplichte registratie met je code om het spel te unlocken bv.
O en dat werkt? Ik dacht het niet. Die codes worden gewoon weer gekraakt.
Ik ben het met je eens dat de prijzen van branders en cd's niet hoger moeten.
En mijn mening over illegale spellen en software: ik doe er niet aan mee, heb alles legaal ook WinXP, maar over wat anderen doen kan ik me niet druk maken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 15:41 schreef SS_Trunks het volgende:
Ze zouden wereldwijd branders ongelooflijk duur moeten maken. Of cdr's 25 piek per stuk ofzo. Alleen dan maak je een eind aan illegale kopieerpraktijken.
Whow! Wat een onzin zeg! Daar pak je dus ook meteen de kleine ontwikkelaars mee die orginelen moeten branden voor de uitgevers (en dit vaak moeten testen) en de mensen die CD's kopen en compilaties willen maken voor in de auto, of zowiezo mensen die echt backups willen draaien van hun werk (Lees: Ook de ontwikkelaars dus, die vaak armoe moeten lijden zelf, niet die mee tellend bij de grote firma's die in de minderheid zijn.)

Als wat jij zegt klopt dan moeten ze ook de hard disken stukken duurder maken, de hardware, moederboarden puur en alleen omdat je ermee kan copieeëren! Om misdaad tegen te gaan moeten ze dan ook keukenmessen stukken duurder maken want stel je voor dat je er iemand mee overhoop wilt steken je moet auto's duurder maken want dat is mileuvervuilend en je kunt er mensen per ongeluk mee aanrijden, beter nog je kunt met een auto die bankoverval plegen waar je het over had, dus omhoog met die prijs.

Krijg je prijskaartjes als 10 miljoen voor een Fiat Panda en 27.000 gulden voor een brander en writables van 148 gulden per stuk, bereiken we misschien wat jij wilt.

Er is een plaats met jouw naam erop in de 2e kamer, ambities als een tweede Ad Melkert of Wim Kok? :?

edit:
De Buma Stemra heeft overigens ook al geprobeerd wat jij daar zei en het had totaal geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
ik zag laatst in de PC Zone iets staan over een deense lanparty. ze waren verontwaardigd over controle op dataverkeer (bij toekomstige parties daar), omdat het de privacy zou schenden.

als je braaf bent, heb je niks te verbergen, toch?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10 23:23
Op zaterdag 22 december 2001 23:08 schreef Major_Kusanagi het volgende:
ik zag laatst in de PC Zone iets staan over een deense lanparty. ze waren verontwaardigd over controle op dataverkeer (bij toekomstige parties daar), omdat het de privacy zou schenden.

het schend de privecy ook... zelfde als ik een brief naar jouw toestuur. als iemand hem halverwege opend kan je hem vrolijk aanklagen tenzij diegene een "briefzoekingsbevel" :) heeft.
voor data verkeer geld hetzelfde.
voor het zelfde geld stuur ik een zelfgemaakte game over >:)

ze kunnen en mogen je data verkeer gewoon niet zien zonder gerechtelijk bevel >:)

en al pakken ze op een LAN een paar gasten op dan hebben die gasten binnen een week 2x zoveel illigale zooi terug :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 19:56 schreef Commodore64 het volgende:

[..]

"maar?" :? Sorry hoor maar ik vind dat achterlijk duur. In het Commodore 64 tijdperk waren die games een stuk goedkoper en hadden ze stukken minder mankracht en tools, schreven hun eigen engines en moest er dus nog echt gewerkt worden.

Toen waren ze voor mij als 14 jarig broekie nog betaalbaar.
hahahaha, je kan aan die zin al zien dat je niet weet waarover je praat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat er de laatste tijd echt crap wordt gebouwd op games vlakte..

Als ik games speel is het altijd online.. dus heb je meestal wel zo'n serial nodig oid.. dus dan koop ik hem maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 01:55 schreef Rob_B het volgende:
Ik vind dat er de laatste tijd echt crap wordt gebouwd op games vlakte..
Dat komt doordat alles zo'n beetje te kopieeren is en ook word gedaan.
Het is niet echt rendabel meer om een supergroot team samen te stellen en een pc game te ontwikkelen, als iedereen het toch download of gaat branden...

Dan switchen ze dus naar een ander platform waar dat minder gebeurt.

(bijv. ps2)
tja...dat zal steeds erger worden, geen enkel bedrijf waagt zich er straks nog aan vrees ik :'(
Maar begrijpelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 23:08 schreef Major_Kusanagi het volgende:

Niets mee te maken. Andere mensen hoeven niet te weten wat ik op mijn compu doe, ook al is het legaal. Dat is MIJN PRIVACY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 02:12 schreef ScitzoFreak het volgende:

[..]

Dat komt doordat alles zo'n beetje te kopieeren is en ook word gedaan.
Het is niet echt rendabel meer om een supergroot team samen te stellen en een pc game te ontwikkelen, als iedereen het toch download of gaat branden...

Dan switchen ze dus naar een ander platform waar dat minder gebeurt.

(bijv. ps2)
tja...dat zal steeds erger worden, geen enkel bedrijf waagt zich er straks nog aan vrees ik :'(
Maar begrijpelijk..
ps2 kun je ook al overkopieren. Nog niet perfect maar ik kan al genoeg iso's downloaden van ps2 spellen.

Alles wordt gekopieerd. Het heeft zo zijn voor en nadelen.
Kijk maar eens naar het napster effect veel mensen die mp3 downloaden van minder bekende bands vinden het toch mooi, dus wat doen ze, kopen de cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En anders zijn er altijd nog emulators..

Werkt ,als je een beetje redelijkie pecee thuis heb staan, net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDT
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10-2023

BDT

Kopieren maakt de industrie kapot. Kijk maar naar de Dreamcast. Nadat er kopis kwamen is de verkoop sterk afgenomen.

Dat is echt jammer. Ik heb alles eraan gedaan, gezien mijn 58 officiele Dreamcast games.

Kopieren maakt dood. Alleen ziet niet iedereen dit helaas...

Sega till I die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 00:07 schreef ScitzoFreak het volgende:

[..]

hahahaha, je kan aan die zin al zien dat je niet weet waarover je praat :+
Apart en dat toch na 14 jaar lang programmeren? (Onder andere games / muziek op de Commodore 64) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag is hoe ik een ps2 spel kopieer ben al ruim week opzoek naar uitleg daar over maar kan er nergens iets over terug vinden.
Zou iemand mij daar uitleg over willen geven AUB????
Ik vind het belachelijk veel geld als je een spel moet kopen echt SCHANDALIG DUUR!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-10 19:58
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 14:29:
Mijn vraag is hoe ik een ps2 spel kopieer ben al ruim week opzoek naar uitleg daar over maar kan er nergens iets over terug vinden.
Zou iemand mij daar uitleg over willen geven AUB????
Ik vind het belachelijk veel geld als je een spel moet kopen echt SCHANDALIG DUUR!!!!!
Hoi en welkom op GoT :)
Zoals je gezien zou moeten hebben dateerd de laatste post van dit topic van december 2001. Je schopt nu dus een topic van bijna 3 jaar oud omhoog, met een vraag die niet in dit topic thuishoort. Ik raad je ten zeerste aan om de faq eens heel goed door te lezen evenals de sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) in het desbetreffende subforum waar je wilt posten.
Het kopieren van PS2 spellen is iets waar we op GoT niet mee gaan helpen,.

[ Voor 26% gewijzigd door Crash op 19-10-2004 14:42 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.