kopieren is fout, dat is waar.
Waar iedereen het over heeft is het volgende , 100,- is te veel voor een spel.
49,- zou een goede prijs zijn ( euro 22,10 rare prijs, dus oke, euro 24,99

)
Maar stel dat we die prijs hanteren, dan zouden er dus meer mensen zijn die de spellen kopen, en daardoor zouden de software fabrikanten per spel minder verdienen , maar het aantal stijgt. dus op de langere duur meer winst.
Nu is het inderdaad zo dat de kwaliteit van de spellen minder wordt, maar gelukkig zijn er overal demo;s van te krijgen, dus als een spel goed is, dan koop je hem gewoon.
voor een schappelijke prijs, 25 euro dus.
Dit is eigenlijk de zelfde discussie als bij napster, wel of niet kopieren.
misschien een vreemde vergelijking, maar als je iets wilt dan koop je het toch?
er is overal een markt voor.
als ik een mooie Ralph Lauren overhemd zie, voor fl 139,- dan koop ik hem gewoon, en niet een overhemd van een ander merk met de zelfde kleur voor fl 79,- .
Nu is het verschil een beetje zoek,
1,50 voor een gekopieerd spel, of 99,- voor een origineel met boekje.
Maar er zijn gewoon te veel kanalen, importeur, leverancier,winkelier.
als de softwarehuizen zelf de distributie doen ( Davilex bijvoorbeeld) dan kunnen de prijzen heel erg omlaag.
en dan wordt er meer gekocht , enz, enz.
Softwaretitels als photoshop enzo dat is niet te vergelijken, die prijskwaliteitsverhouding is echt zoek.
fl 399,- voor Word, fl 399,- voor Excel,fl 399,- voor outlook . en fl 599,- voor alle 3 in een pakket

?
ik denk dat alleen bedrijven zijn die originele pakketten kopen .
Ik las een tijdje geleden een mooie berekening van iemand hier T.net:
als je film huurt betaal je fl 7.50,- (euro 3.50 ) voor 2 uur , als je een spel speelt doe je daar ongeveer 40 uur mee, (en met spellen als UT nog langer) fl 99/40=2.47 per uur, en je mag hem houden. dus hoezo duur?