Nu kappen met kopies, anders over 2 jaar niks meer

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 589 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-10 16:37

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Heb je de winstvoorspellingen van EA, Codemasters, en Topware gehoord ? allemaal negatief ! Door een onverwachte terugval van verkopen.. Ai ai ai.. Dit gaat toch zo helemaal de verkeerde kant op.. O.K. Bagger spelletjes die in elkaar geflopt worden (Denk aan de Star Wars reeks) maggie van mij rippen.. (Maar daar is natuurlijk ook weer geen f@#k aan..) Maar spellen als Giants, Black&White (jaja.. ik ben overdreven fan..) en Sacrifice is toch oneerlijk om te rippen ? Die gasten werken hard om dat spel te realiseren, en de gemiddelde tweaker Ript het maar weer effe? Schandelijk.. maar ja. De software IS te duur... da's waar. Maar als er te weinig omzet is, zullen de prijzen nooit dalen (Dixons prijs van MechWarrior 4 en B&W zijn 109.95 i.p.v de gangbare 99.95) Oh.oh.. Ik ben fan van de PC.. ik mot geen console.. ech nie.. KAPPEN DUS !!:(

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kopieer spellen alleen met de intensie ze te kopen als ze me bevallen. Een probleem: tegen de tijd dat ik ontdekt heb, dat het spel me bevalt heb ik hem al uitgespeeld, en is deel twee reeds uit, die ik dan weer kopieer met de intensie.... enz enz enz, lastig hoor. Maar de instensie is goed toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zolang ze maar doorgaan met de Unreal reeks vind ik het vraag/aanbod systeem prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
De economie stagneert. Chipbakkers hebben ook lager winstverwachtingen. En chips kun je toch ook niet kopieren, wel :?

Ja, ik ben kopieren weer eens aan het verdedigen, terwijl ik hier in Spielerij modje wil worden :)
Kopieren is gay, ole.
Maar ik vind dat er ook verzachtende omstandigheden zijn (arme student, like me), maar zodra je een spel veel speelt (ik noem maar even: Half-Life, Grand Prix Legends, Porsche 2000) vind ik dat je hem echt moet kopen.
Ere wie ere toekomt, of betaal wie het geld toekomt dan.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het wel met je eens dat je zo weinig moet kopieren maar wat wil je, 100 piek voor een spel, dat is gewoon belachelijk! zeker als je een gewone scholier bent.
maar dat zelfde probleem heb je met muziek cd's en in mindere mate met dvd's. de winkels moeten gewoon die spellen goedkoper maken. 50piek maximaal. dan wil ik de goeie spellen zoals b&w en ra2 UT, enz wel kopen maar voor 100 steek ik echt mijn middelvinger op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Ja maar dat is het hem nou juist ! Als er geen sponsoren meer komen (want er is toch amper budget) Komt er geen Unreal 2, 3 of whatever! Die gasten moet het geld er weer uithalen, net als Sony met hun Digitale camera's en die handel, AMD met hun processors en Iilyama met hun beeldvullertjes ! Snaptu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

FoggyFreek, het is bewonderswaardig wat je hier propageert. Zoals men zegt begint een beter milieu bij jezelf, dus neem ik aan dat jij als trekker van deze actie zelf geen illegale gamez hebt?
Eerlijk gezegd vraag ik me af, wat voor mensen nou daadwerkelijk 90 piek voor bijvoorbeeld UT heeft neergeteld. De meeste UT-ers zijn namelijk niet spelers, die braaf naar de winkel gaan om 90 piek neer te tellen terwijl ze het twee weken eerder van het net konden trekken. Toch weet Epic er genoeg te verkopen...

Maar de moraal van het verhaal is, dat je gelijk hebt en dat illegale kopien moet worden gestopt.

* FoolZero trekt zich nu terug uit deze discussie, want dat gaat hem veel te veel geld kosten.;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat iedereen z'n spellen moet kopieren in plaats van kopen. Ik vind het anders zo zielig voor de mensen, die zo hard werken om, de copyprotectie weg te programmeren. Bovendien, leeft de hardware industrie alleen maar omdat mensen door middel van die kopieen continu behoefte hebben aan de nieuwste hardware. Met andere woorden, laten de hardware manufactures de software manufacturers maar sponsoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
ik heb inderdaad ook illegale kopieen, van spellen als Traffic Giants, en Fifa2001, puur omdat ik dat games vindt waar ik binnen een dag of 2 op uitgekeken ben. Maar voor de rest hangt mijn hokje vol met Gamedozen (met als toppers Outcast, Homeworld en USAF (die van Jane's)) :) en ik lieg niet.. ik heb 2 van die mappen vol LEGAle spellen.. als je het niet gelooft kom maar gezellig gamen op de Irislaan 33a in Groningen. (we hebben een netwerkie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
foggyfreek reageert op ZAC:

Zac ? Waarom ben jij zo'n lastig JOng ?!
en waarom, gebruik, je, zoveel, komma's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zaterdag 10 maart 2001 22:32 schreef FoggyFreek het volgende:
(we hebben een netwerkie)
ook licenties voor het netwerk? ;)

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Foggyfreek weet niet hoe hij moet quoten, dus doet ie het zo:

We spelen alle gaampies vanaf mijn PC ! (Slim eh ?) Kortom... hoofdzakelijk Quake 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Hmmz, alle gamepies van 1 pc betekent nog niet dat je maar 1 licentie hoeft te hebben hoor? Oftewel je gaat daar eigenlijk al de mist in.

Wat het quoten aangaat raad ik je aan om

[...]
te gebruiken voor de tekst en
voor na de tekst. Die icoontjes met een rood pijltje rechtsboven een posting werken ook heel goed hiervoor. ;)

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry FoggyFreek
(verklaar die naam es, die van mij is niet zo moeilijk heeft kennelijk met ,'n karakter te maken.)
Ben inderdaad lastig, ben blij te horen dat je voornamelijk Quake3 netwerkt.
mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FOEI off topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er valt voor allebei de kanten wel wat te zeggen, en misschien een ID deze discussie iets uit te breiden.

Ik kopieerde vroeger ook altijd alles, behalve Warcraft aangezien dat gewoon een teken van genialiteit was. Maar nu ik een goed betaalde (bij)baan heb merk ik dat ik geen zin heb om op de halfgare Twilight crap te wachten, of tot iemand eens een ISO voor me download, maar ik koop nu gewoon alles.

OK OK!! Bijna alles. We hebben hier een soort afspraak lopen tussen een paar vrienden. Ieder koopt om de tijd een spel en de andere 3 kopieren die, tenzij et echt heel goed is.

Zo hebben we wel allemaal officieel UT, Q3, Diablo2 en Baldur's Gate in de kast staan. Maar bijvoorbeeld IceWind en Alice heeft maar 1 persoon officieel.

Iets wat bij een hoop gamers ook speelt is denk ik het feit dat we allemaal verwend zijn. We halen een spel, en als et nie leuk is wissen we het en halen de volgende. Vroeger op m'n SNES speelde ik een spel uit, ook al was et echt kut, want ik had tenslotte betaald. Ik denk dat alle spellen die ik echt tof vond ook hier op de kast staan (in doos).

Zelfde met Mp3z. Zonder Napster zou m'n CD-rek een stuk leger zijn dan nu, aangezien ik 80% van de bands waar ik nu naar luister nog nooit had gehoord voor ik Napster had.

Dus aan de ene kant bevorderd het de koop omdat mensen makkelijk kunnen kijken of ze iets tof vinden zonder te hoeven dokken, hoewel je hiervoor eigenlijk de Demo kan downloaden maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freek ,wat ben jij een ongelooflijk hypocriet en zielig mannetje.Begin eerst bij jezelf,sukkeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 11 maart 2001 00:23 schreef swier11 het volgende:
Freek ,wat ben jij een ongelooflijk hypocriet en zielig mannetje.Begin eerst bij jezelf,sukkeltje.
Uuhm, er zijn andere manieren om dit te zeggen. En bovendien is dat al gezegd (door mij o.a.)
M.a.w. GA JE MOND SPOELEN! :)

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Op zaterdag 10 maart 2001 22:54 schreef Da_man het volgende:
FOEI off topic...
En jou reactie niet ?

Maar om eens wat over deze topic te zeggen, ik vind zelf dat wanneer ik een origineel spel koop, mijn laatste was UT, je er veel meer plezier van hebt. Je gaat er veel meer voor zitten, en als je een slecht spel gekocht hebt, maak jezelf wijs dat het toch leuk is. Er zijn namelijk weinig mensen die toegeven aan het feit dat ze een miskoop gedaan hebben.
Dus koop je een origineel spel, dan is het pret verzekerd ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-10 23:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

hmm, Ik denk dat het aantal illegale kopieën binnenkort wel wat gaat dalen. Het klinkt mischien gek, maar dat komt waarschijnlijk doordat steeds meer mensen een vaste internetverbinding krijgen. Kijk maar naar RA2 en Quake3. Die kun je alleen via internet spelen als je een orginele key hebt (ok, d'r zijn wel omweggetjes, maar dit is ff een voorbeeld). De kopieer beveiliging wordt verplaatst van de cd naar de grote servers bij de Game developers.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook dat de kopieen gaan dalen, ik heb een tijdje veel warez gedownload, maar op een of andere manier vond ik er dan niet zoveel aan..

Ik koop nu al mijn spellen, ik denk dat 90% van mijn software legaal is :)
Ik wil filmpjes, op internet spelen, extra stuff die in warez eruit geripd wordt etc.

Verder down ik altijd eerst een demo of een warezversie voordat ik het spel koop, kun je zien of het leuk is. VInd ik het echt leuk en het bedrag waard dan koop ik het heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop alle spelen die ik echt wil hebben + waar van ik vind dat de makkers nog meer moeten maken. Ik wil alleen wel de spelen zo vlug mogelijk. Als ik ze illegaal 2 dagen eerder dan in de winkel kan krijgen zal ik dat zeker doen.

Maar op mijn lijstje van kopen staat binnenkort: Black & White en Fallout Tactics. Maar als ik ze vandaag nog kan downen zal ik dat zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat de spelbakkers moeten doen is een veel betere beveiliging creeren, ik bedoel de meeste tweakertje kunnen clone-cd gebruiken etc. Maar de gemm computer gebruiker krijgt het echt niet voor elkaar hoor. Ik ken zoveel spellen die je gewoon met nero kunt bakken zonder poespas en dat kan iedereen..
Uiteraard zullen beveiligingen gekraakt worden, maar zo heb je al een groot gedeelte te pakken.

Verder dus op alle servers invoeren dat je met key moet spelen en ook zo dat dubbele keys niet gelijk op een server kunnen.

Dan nog een key op de cd voor elke cd 1 unique key die werkt, en ja dat is veel werk, maar het moet haalbaar zijn.

Misschien wat grote files er tussen die onzipbaar en onrarbaar etc zijn, zodat men teveel server ruimte's nodig heeft om alles te uppen.

Wat de sponsors van de warezsites kunnen doen is bijv dat ze geen links vanaf warezsites accepteren en dus niet betalen -> webmaster warez site krijgt geen geld -> stopt omdat het hem te veel moeite kost

En er zijn wel 100en van dat soort dingen te verzinen, veel niet haalbaar, of niet effectief genoeg, maar alle kleine beetjes helpen.

- Na al deze stuff wordt er dus (is de bedoeling) minder gekopierd -> verkoop stijgt

-Als de verkoop weer op gang is en goed gaat dan kunnen ze de prijzen naar beneden gooien, dus van 100,- naar 50,- en ik weet 100% zeker dat als het bovenstaande haalbaar is en de prijzen zakken 50% dat de verkopen stijgen als een raket :)
Dan maken ze minder winst per spel, maar meer winst in totaal van mensen die 100,- te duur vonden.

Okay misschien allemaal een beetje onrealistisch.. maar ach... ik heb het nu allemaal al getypt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Laatst online: 26-10 12:51

^^0nMe

Got Babana's?

Kijk, ik kopier ook wel spellen, maar er zijn ook spellen die je wel kunt kopieren, maar dat je er toch niet veel aan hebt.
Spellen waarvan de nadruk ligt op multiplayer, of waarvan de multiplayermogelijkheden zo goed zijn dat je ze niet kunt laten liggen, EN als ze met een keycode beveiligd zijn, die koopt iedereen.
Vb: Ik ben gek op cs, ik heb een gekopierde versie, waarmee je op lan kan spelen, maar de grote uitdaging is internet, dus dan moet ik het wel kopen, en ik doe dat dus ook met veel plezier. B&W lijkt me nou ook een goed spel om online te spelen, dus die koop ik ook, als je een keycode nodig heb.
Voor de rest is er eigenlijk voor de warez gebruiker niet veel reden om de cd's in de winkel te kopen, maar ik zou sommige spellen wel origineel willen hebben, zoals ff7 & ff8, als ze voor een lagere prijs in de winkels liggen dan haal ik ze gelijk.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-10 11:42

Sharky

Skamn Dippy!

-pfff de grote softwarehuizen maken woekerwinsten.

-je betaald al provisie over een cd-r

-kopieen zorgen voor erg veel reclame (is idd een zwak argument)

-de verhoudingen kopie/origineel liggen praktisch altijd zo dat er genoeg winst wordt gemaakt.

en nogmaals: er blijven mooie spellen komen, of we kopieeren of niet. spelen zijn gewoon way too fucking duur, ze zouden nog duurder zijn als we niet zouden kunnen kopieeren.

oh ja, kopieeren is fout. echt vette spellen koop ik zelf ook (als ik tenminste geld heb) maar het blijft diefstal en als je gepakt wordt: eigen schuld dikke bult.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Laatst online: 15-10 10:05

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 10 maart 2001 22:24 schreef FoggyFreek het volgende:
Ja maar dat is het hem nou juist ! Als er geen sponsoren meer komen (want er is toch amper budget) Komt er geen Unreal 2, 3 of whatever! Die gasten moet het geld er weer uithalen, net als Sony met hun Digitale camera's en die handel, AMD met hun processors en Iilyama met hun beeldvullertjes ! Snaptu? :)
ow en Philips met hun branders en cdr en cdrw :)>:)>:).

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Iets wat bij een hoop gamers ook speelt is denk ik het feit dat we allemaal verwend zijn. We halen een spel, en als et nie leuk is wissen we het en halen de volgende. Vroeger op m'n SNES speelde ik een spel uit, ook al was et echt kut, want ik had tenslotte betaald. Ik denk dat alle spellen die ik echt tof vond ook hier op de kast staan (in doos).
Precies. Je slaat de spijker op zijn kop.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:50
Op zaterdag 10 maart 2001 22:26 schreef FoolZero het volgende:
Eerlijk gezegd vraag ik me af, wat voor mensen nou daadwerkelijk 90 piek voor bijvoorbeeld UT heeft neergeteld. De meeste UT-ers zijn namelijk niet spelers, die braaf naar de winkel gaan om 90 piek neer te tellen terwijl ze het twee weken eerder van het net konden trekken. Toch weet Epic er genoeg te verkopen...
ikke, ik heb die 90 piek betaald nadat ik de demo gespeeld had, nah hij koste maar 87,50 ;) maar UT was het gewoon waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:34
op de crazybytes geven ze cd-key bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
niks 100 gulden waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Misschien is het wel goed als al die grote bedrijven doodgaan...
De meeste spellen die tegenwoordig uitkomen zijn niet eens meer leuk om te spelen... er komen er dus gewoon _TE_ veel uit (met een te lage kwaliteit).

Als al die grote bedrijven doodgaan (of minstens 2) dan gaan ze misschien weer wat werken aan de kwaliteit.
Of het spelletjesgedoe komt weer in handen van mensen die er echt lol in hadden ze te maken (Hoe zit dat eigenlijk met Apogee enzo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil nix zeggen hoor... maar het gaat nu beter met de gamesindustrie dan ooit tevoren man.... het komt al heel dicht in de buurt van de filmindustrie ondertussen.... en er wordt zelf verwacht dat in de toekomst de gamesindustrie zelfs tot boven de muziekind. uit zal stijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 27-10 18:53
Op zondag 11 maart 2001 10:55 schreef jaaoie17 het volgende:
op de crazybytes geven ze cd-key bij
Die verkrachte rip shit, leuk voor 2 jaar terug nu wel achterhaald imho.

Zelf brand ik ook regelmatig een ISO tje, het is fout ... maar het is makkelijk en het kost niks (nah 1,50 dan). Daarnaast koop ik ook nog best veel games moet ik zeggen (stuk of 25 per jaar staat de teller nu op), dat praat het niet goed dat ik de rest zit te branden, maar dat zijn dan ook over het algemeen van die games die ik toch never nooit zou kopen. Games als straks B&W en Tribes 2 gaan dan ook zeker gekocht worden :)

Wel vind ik dat software huizen ze soms zelf erg bruin bakken, nu EA weer, 100 gulden voor een spel vragen prima, als het goed is betaal ik wel. Maar dat daar dan straks ook nog een x bedrag overheen komt om en online te spelen vind ik gewoon :r

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Toch blij dat het de meeste tweakers wel aanspreekt, dit wordt echt een serieus probleem. Inderdaad, sommige softwarehuizen verdienen echt bakken en bakken met geld, die kopen die troep natuurlijk ook in voor 60 piekjes ofzwo, maar als die afzet stijgt zal door een lagere prijs (wat DAN wel mogelijk is, nu is de gok te groot) hun afzet en tegelijkertijd hun omzet NOG meer stijgen. En zal het rendement voor de ontwikkelaars eindelijk es boven de 30% gaan liggen. Dan kunnen softwarehuizen als Lionhead, Codemasters, Activision en Toppware (Die GOEIE spellen afleveren) blijven bestaan.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind trouwens wat EA nou met zijn spelen doet ook niet echt overtuigend om het te kopen. Klein DVD-hoesje, geen handleiding of zo klein dat je er nog niet eens je kont mee zou kunnen vegen. Ik vind een spel een stuk aantrekelijker als je een mooie doos, een goede handleiding (dat ik het ding niet inkijk is iets anders:)) + misschien nog wat meer. Maar zo'n DVD-hoesje is niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 13:37 schreef FoggyFreek het volgende:
Toch blij dat het de meeste tweakers wel aanspreekt, dit wordt echt een serieus probleem. Inderdaad, sommige softwarehuizen verdienen echt bakken en bakken met geld, die kopen die troep natuurlijk ook in voor 60 piekjes ofzwo, maar als die afzet stijgt zal door een lagere prijs (wat DAN wel mogelijk is, nu is de gok te groot) hun afzet en tegelijkertijd hun omzet NOG meer stijgen. En zal het rendement voor de ontwikkelaars eindelijk es boven de 30% gaan liggen. Dan kunnen softwarehuizen als Lionhead, Codemasters, Activision en Toppware (Die GOEIE spellen afleveren) blijven bestaan.:)
Ik heb niet 1 legaal spel en ben ook nooit van me leven van plan om er 1 te kopen!! :r

100 piek is toch veels te veel voor een arme (>:)) student als mij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Laatst online: 26-10 12:49
"AMD Duron 800@1064@1,65v (8.0x133) >> Abit kt7a >> 256mb pc133 >> Geforce 2 mx 215/215"

blijkbaar heb je als arme arme student wel geld om zo'n computer te kopen.

ik koop n.l wel veel origineel anders moet ik straks als de pc game markt instort een ps2 of xxob kopen en jullie weten allemaal dat die spellen helemaal duur zijn 150 piek en dan is het meeste nog bagger ook en geen updates geen xtra dingen zoals levels en mods en die zijn meestal gratis zie maar een of je dat kan met je ps2 (ja ok zo te zien kan het straks ook met de x-box maar je heb maar een hdtje van 8 gig en daar kom je niet ver mee als je alle addons en mod daar op wil installen)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Ja die DVD doosjes zijn nou ook niet echt aanmoedigend om een game te kopen.

* Speedy kijkt eerst naar zijn Quake III LE en vervolgens naar Red Alert 2 ....

En nog nooit een game gekocht, dat soort mensen valt in de categorie die bedelt om een key van een game van fl 59,95 die het 10voudige waard is (Half-Life dus) :r

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 16:22

BitByter

Prutst dit forum

ik ben van mening, als je een spel vaak speelt, dat je het ook moet kopen (gekocht moet hebben)

netzoals ik ;)

ik speel veel q3a of simcity3000
(ja ik weet het)

daarom heb ik die 2 spellen ook gekocht
omdat de makers er HUN BEST op gedaan hebben.

en ik hoop dat er nog een keer iets uit komt in de zelfde reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 17:04 schreef tntkiller het volgende:
"AMD Duron 800@1064@1,65v (8.0x133) >> Abit kt7a >> 256mb pc133 >> Geforce 2 mx 215/215"

ik koop n.l wel veel origineel anders moet ik straks als de pc game markt instort een ps2 of xxob kopen en jullie weten allemaal dat die spellen helemaal duur zijn 150 piek en dan is het meeste nog bagger ook en geen updates geen xtra dingen zoals levels en mods en die zijn meestal gratis zie maar een of je dat kan met je ps2 (ja ok zo te zien kan het straks ook met de x-box maar je heb maar een hdtje van 8 gig en daar kom je niet ver mee als je alle addons en mod daar op wil installen)
Een pc kopen is wat anders! :P

En je neemt toch zo'n emulator voor ps2 als pc spellen uit sterven wat toch nooit zal gebeuren! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Voor die 100piek kan ik bij mijn
leverancier >:) 10 games kopen dus jullie weeten wel wat ik koop. :)

En wat dacht je van de winkels die ze verkopen, Ik weet waar ze ze voor in kopen. Ze verdienen er niet veel aan maar als je 1 game koopt als winkel, betaal je zoon 75 piek -BTW, maar als je er 1000 koopt zo als free record shop en al die andere Grotebedrijfen nou dan kost soon dingetje misschien 50 piek of zo, dus ik bedoel maar als ze er allebij iets af doen makers en winkels kom je mischien bij 69,95 ;) uit.
Dan kan het er nog mee door.

Qorne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Rare vrienden als je nog vooroorlogse prijzen moet betalen (bedoel 10 piek, kom op).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06 06:59
ach , Ik heb zelf bijna alleen maar gekopieerde spellen..

ik ga geen 100,- als ik ze ook voor 3,- kan krijgen >:).

neem nou (tis wel geen spel) Photoshop 6 koste mij 4,- nieuw in de winkel bijna 1300,-
nou ik hoest niet zomaar 1300 gulden op hoor... :'(

toegevoegd
B&W ga ik wel kopen hoor
Kan niet zolang wachten :)
/toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Laatst online: 00:06
Fifa team van EA mag van mij dood bloeden, zit veel reclame in dat spel (fifa 2001, reclame borden langs de kant EN in de menu's |:( en voor dat spel moet je nog gewoon 100 piek neerleggen ook) Als ze reclame in dat spel doen OK maar maak het dan ook goedkoper.

Kopieeren gebeurt trouwens toch wel maar als -ik- een spel goed vind koop ik hem, als ik geld heb/het spel in de budget bak ligt. (unreal 1 en halflife ga ik ook ZEKER nog halen, die verdienen gewoon mijn support)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Jouw support"??

Unreal 1 kost momenteel: F9,95
Daar blijft weinig van over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-10 18:25

Theeboon

theebonen bestaan!

Ach die spellen van tegenwoordig zijn ook niet altijd om over naar huis te schrijven.
De goeie kun je nu op 1 hand tellen.

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Op zondag 11 maart 2001 17:04 schreef tntkiller het volgende:
Dit is dus poep, een PC daar doe je jaren mee, van een spel ben je zomaar zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Als een bedrijf geen/weinig winst maakt dan kan dat aan 2 dingen liggen.

1 Weinig winst -> dus weinig verkopen of lage marge.
2 Teveel kosten.

Aangezien een spel 100,- kost en er genoeg van verkocht worden ligt de fout bij nummer 2.

De conclusie dat dit aan piracy ligt vind ik fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Copy'en is fout?

F*ck toch op man.... Als je in je eentje een game koopt van 99 piek, heb jij er alleen plezier van.... Als je met z'n 5'en ieders 20 piek bijlegt en dan ff de game copy'ed hebben er 5 personen fun van:)
Systeem werkt beterZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Laatst online: 00:06
ja en als jij een game koopt en die kopieer je voor 5 vriendjes die hem allemaal ook weer voor 5 vriendjes kopieeren enz enz is het einde zoek.
Echt goede spellen moet je gewoon voor betalen, en als je het geld hebt ook voor gewoon goede spellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Laatst online: 05-08 18:32
spellen kopen :? :?
kan dat dan :P

ff serieus: ik vind, zoals zovaak gezegd in dit topic dat de spellen gigantisch duur zijn.

dus daarom brand ik alles. ook de onwijs goede spellen.
vind het namelijk veels te duur
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
mee eens vinkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 05-10 00:10
Het is nooit goed.
99 piek is teveel
50 piek is goed maar dan is het spel meestal te oud.

Ach volgende UT koop ik waarschijnlijk wel.
Eindelijk van die klote cracks af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik al die spellen die ik een weekje speel legaal moet gaan kopen ben ik een fortuin kwijt, kijk spellen die je veel speelt zoals op lan's zou je eigenlijk legaal moeten gaan kopen maar als je het geld er niet voor over hebt kan ik me wel voorstellen dat je dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
  • Laatst online: 15-10 20:11
Unreal Tournament (GOTY) kost inmiddels nog maar fl.29,95 en je krijgt er een cd vol bonus zooi bij, dus voor de prijs hoeft je het niet te laten.. ;) (Bij Dynabyte, overigens).

Half-Life + Team Fortress + Counterstrike heb ik ondertussen al zien liggen voor fl.49,95 (Mediamarkt).

Niet zeuren, gewoon kopen. =)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb altijd wel zoŽn schijthekel aan van die lui die lopen te zeiken dat alles zo duur is en dat ze daarom nog NOOIT een legaal spel gekocht hebben! En moet je ze dan zien pronken met dŽr dikke systeempjes. Iedereen hier heeft wel een copy ergens van liggen, ik ook. Maar als je NOOIT iets origineels gekocht hebt.... ze zouden je eigenlijk ter plekke kapot moeten schieten! (C)Theo M.:)

Iedereen hier heeft genoeg centen om 2x per jaar een origineel spel te kopen, en niet zeiken dat het te duur is, want als je geen geld hebt voor het nieuwste van het nieuwste, dan zul je ook wel een ouder systeem hebben zodat je low-budget versies kunt kopen (GOTY?)

En anders, koop met een paar man een origineel spel als het anders te duur is. Mag ook eigenlijk niet, maar ik denk dat we kopieeren binnen een klein groepje dat een origineel in handen heeft toch wel kunnen gedogen...

Mwa... misschien zeik ik te veel... Ik ben in ieder geval niet zoŽn triest figuur die ALLES warezŽd en zelf nog niet eens ziet dat er iets niet klopt

Yep, is heb dus wel originelen, Unreal+UT, nee, Q3 is een copieŽtje... was gewoon het geld niet waard, dan had ik nu zoŽn 10 piek per uur Q3 kunnnen rekenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 06:09

Brazza

Byte me!

(jarig!)
Als Counterstrike condition zero uitkomt koop ik hem zeker (serial)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

ik denk dat als iedereen alles kopieert, dat dan alleen spellen zoals halflife winst kunnen maken, want daar moet je het spel kopen om een werkende key te krijgen.

en er zijn nog genoeg "noobs" die alles kopen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Saturday 10 March 2001 22:26 schreef FoolZero het volgende:
FoggyFreek, het is bewonderswaardig wat je hier propageert. Zoals men zegt begint een beter milieu bij jezelf, dus neem ik aan dat jij als trekker van deze actie zelf geen illegale gamez hebt?

Maar de moraal van het verhaal is, dat je gelijk hebt en dat illegale kopien moet worden gestopt.

* FoolZero trekt zich nu terug uit deze discussie, want dat gaat hem veel te veel geld kosten.;)
Ik ben toevallig zoiemand die UT origineel heeft (8>
Net als Championship Manager trouwens...

de rest van de spellen is me gewoon dat geld niet waard...
Alleen als ik het echt veel speel ( UT ) dan koop ik het.

Ik koop toch ook geen muziekcdtje wat ik maar 1 keer draai...
Nee die leen ik gewoon van iemand >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Ik blijf lekker doorgaan met kopieren.
Weet nog goed het incident met black and white
Iedereen was er in het begin weg van en iedereen snel kopen
mensen die gekopierd hadden waren FOUT.
Paar weken later de ene na de andere reactie

ja kut spel en veel te veel gehyped en nu staat ie op me plank, weg 100 piek

ja ach :7

Ik koop gewoon geen spellen. Waarom zou ik ze kopen als ze ze van iemand kan downen of kan burnen.
Ja voor de mensen die het ontwikkelt hebben. ja sure

deze discussie wordt constant gehouden.....

edit:
heheh roflol, zie nu dat het een heel oud topic is. vond hem al zo bekend voorkomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als arm studentje kopieerde ik alles, nu ik het kan betalen koop ik de echt coole games zoals: q3a, max payne, rtcw...

logisch!

eigenlijk moeten studenten 50% korting krijgen op nieuwe games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-10 18:39

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Mensen die veel kopieren vind ik gewoon zielig. Deze discussie wordt constant gehouden en ik blijf erbij dat je een game waar je plezier van hebt koopt. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
damn....10 maanden :)

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Op Sunday 09 December 2001 21:46 schreef IceStorm het volgende:
Mensen die veel kopieren vind ik gewoon zielig. Deze discussie wordt constant gehouden en ik blijf erbij dat je een game waar je plezier van hebt koopt. Punt.
Inderdaad, zeggen dat je een spel kopieerd om te kijken of je het wil kopen :? ooit van de term DEMO gehoord, daarvoor zijn die dingen uigevonden, eerst de demo bekijke en dan mischien kope ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

tuurlijk is kopieeren stom, hoe zou jij het vinden als jouw zelf ontwikkelde game alleen maar word gekopieerd, en je niets verdient? Genaaid toch?

Ik denk dat ze games voor een test ze voor 50 piek te verkopen, als de kopieen minder worden en de winst gaat omhoog, of blijft hetzelfde dan laat je ze toch voor 50 piek verkopen?

Maar als bijvoorbeeld MS FS2006 (nee, bestaat nog niet :+) dadelijk 250 piek gaat kosten, dan gaat natuurlijk meer mensen een kopie maken in plaats van legaal kopen.

Anyway you get my point, ze moeten de prijs wel beschaafd houden.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10 23:23
iedereen zeurt hier dat games duur zijn.
tip...koop ze dan selectief....de helft van wat je brand speel je 1 keer en gooi je dan weg...

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Laatst online: 26-10 08:30
ik had een maand geleden fs2002 prof gekocht 199 gulden, maar okey het spel ziet er tof uit (zie screen shot's uit topic's die hier lopen) zeer realistich dus ik denk ik koop hem gewoon.
ik verwacht een boekwerk van minstens 1000 pagina's over hoe je moet vliegen etc. helemaal nix :( dit begreep ik echt niet, betaal ik nou 50 piek meer voor 2 of 3 vliegtuigjes waar je nix aan heb want je download toch andere van internet :?
dit vond ik echt schandelijk, toen dacht ik echt van "ik had hem net zo goed ergens anders kunnen regelen".
vind je het gek dat ze gaan kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

kopieren is fout, dat is waar.

Waar iedereen het over heeft is het volgende , 100,- is te veel voor een spel.
49,- zou een goede prijs zijn ( euro 22,10 rare prijs, dus oke, euro 24,99 :) )
Maar stel dat we die prijs hanteren, dan zouden er dus meer mensen zijn die de spellen kopen, en daardoor zouden de software fabrikanten per spel minder verdienen , maar het aantal stijgt. dus op de langere duur meer winst.

Nu is het inderdaad zo dat de kwaliteit van de spellen minder wordt, maar gelukkig zijn er overal demo;s van te krijgen, dus als een spel goed is, dan koop je hem gewoon.
voor een schappelijke prijs, 25 euro dus.

Dit is eigenlijk de zelfde discussie als bij napster, wel of niet kopieren.

misschien een vreemde vergelijking, maar als je iets wilt dan koop je het toch?
er is overal een markt voor.
als ik een mooie Ralph Lauren overhemd zie, voor fl 139,- dan koop ik hem gewoon, en niet een overhemd van een ander merk met de zelfde kleur voor fl 79,- .

Nu is het verschil een beetje zoek,
1,50 voor een gekopieerd spel, of 99,- voor een origineel met boekje.

Maar er zijn gewoon te veel kanalen, importeur, leverancier,winkelier.
als de softwarehuizen zelf de distributie doen ( Davilex bijvoorbeeld) dan kunnen de prijzen heel erg omlaag.
en dan wordt er meer gekocht , enz, enz.

Softwaretitels als photoshop enzo dat is niet te vergelijken, die prijskwaliteitsverhouding is echt zoek.
fl 399,- voor Word, fl 399,- voor Excel,fl 399,- voor outlook . en fl 599,- voor alle 3 in een pakket :? ?
ik denk dat alleen bedrijven zijn die originele pakketten kopen .

Ik las een tijdje geleden een mooie berekening van iemand hier T.net:
als je film huurt betaal je fl 7.50,- (euro 3.50 ) voor 2 uur , als je een spel speelt doe je daar ongeveer 40 uur mee, (en met spellen als UT nog langer) fl 99/40=2.47 per uur, en je mag hem houden. dus hoezo duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
de mogelijk is er om spellen te kopieren of te downen
mensen die er makkelijk aan kunnen komen die gan eerder branden dan een spel kopen.

Ik neem ff me oom en neef als voorbeeld. beide kunnen ze overweg met een computer, maar hebben gewoon niet de juiste connecties om illegaal aan spellen te komen, dus wat doen ze.

ze kopen het gewoon. ze worden gek als een nieuw spel uit is en ze hebben hem nog niet. dan gaan ze gelijk naar de winkel en kopen hem. Ze zijn beide ook makkelijk met geld.

Nou ik kan veel moeilijker van me geld af en ik heb de mogelijkheid tot kopieren. Ik heb toegang tot een ftp die super snel die spellen hebben. De dag nadat RTCW uit was (USA) had ik hem al op cd staan. je hebt het ook super snel.

het helpt misschien wel als ze overal te spellen te gelijk in de schappen doen of dat lukt geen id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Nu online
Ik weet niet of dit al eerder langs is gekomen, maar:

het is een soort van cirkel. Wij gaan kopiren omdat de prijzen zo belachelijk duur zijn, en de gamemakers gaan die prijzen verhogen OMDAT we kopiren! Dus als er een oplossing gezocht moet worden moet dat van een van beide kanten komen (consument of producent).

[Frank de Boer-modus]
Naahhhh, da's duidelijk natuurlijk.. :)
[/Frank de Boer-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 19-10 15:13
Op Sunday 09 December 2001 22:42 schreef vinkie het volgende:
het helpt misschien wel als ze overal te spellen te gelijk in de schappen doen of dat lukt geen id
idd dat zou ook helpen (mja nederlandse handleiding etc.)
net als met films (lord of the ring komt overal tegelijk uit) Films worden het eerst gereleased in US en pas maanden later in NL. Wat doe je dan ? lekker de divx versie downloaden of de VCD en de film die je eigenlijk in de bioscoop had willen zien heb je dan al thuis gezien. en als je er thuis niets aan vond dan kijk je em ook niet nog eens in de bios. hetzelfde gaat het met games, hij komt in NL pas later uit, je download de iso ,ff spelen, uitgespeelt, mwa wel leuk spel maar laat maar liggen. Ik koop regelmatig games (voornamelijk die met cd-key) en ik heb in mijn leven denk ik wel zo'n 300 games gekocht en duizenden gekopierde gespeelt (vanaf de commodore 64).

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-10 19:23
De spellen die ik kopieer zou ik toch nooit kopen dus dat maakt geen verschil.. spellen die ik echt goed vind of gewoon wil hebben/online wil spelen koop ik toch wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayaret
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02-2022

Sayaret

Tony

* Sayaret heeft RTCW legaal aangeschaft :P

En trouwens nog vele andere goede spellen, zoals nolf en half life en giants en UT en hidden and dangerous + update en max payne en ofp en red alert 2 en yuris revenge en anno 1602 en nog veel meer (geen zin meer :) )
Maar sinds ik kabel heb koop ik wel minder snel een game...
Toch heb ik ook dezelfde mening over het kopieren, maarja je ziet altijd zo weinig resultaat, ik heb wel een par jongens zover gekregen om max payne legaal aan te schaffen, maar je wordt er een beetje moedeloos van als het meestal bij jezelf blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-10 19:58
Zit idd wel een kern van waarheid in.
Maar ik kopieer zelf ook een hoop,
maar dan wel met de bedoeling om ze te testen,
en te kijken welke de moeite waard zijn om te kopen.
Dus vandaar heb ik nu een hoop dubbele spellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een oud topic zag ik...de zoveelste discussie. Ik heb deze discussie de afgelopen maanden al drie keer langs zien komen, en de moed zakt me echt in de schoenen als ik het allemaal doorlees. Iedereen hier weet intussen wel dat ik fervent anti-copyer ben (nee, ik heb geen illegale spellen, ja vroeger wel) en dat ik daar op GoT graag over discussieer maar ik heb er gewoon geen zin meer in. Het heeft geen nut.

Om het maar even te generaliseren: de Nederlandse "jeugd" heeft geen idee meer wat waarde is. Ze geven 100 piek pas uit als ze een CD key nodig hebben waar ze geen keygen voor kunnen vinden...een reeks van 20 getalletjes is het geld wl waard, het spel zelf niet? Het altijd terugkerende verhaal is ook "het is zo duur en ik ben maar een arme student", en toegegeven het IS ook duur, 3 tientjes mogen er van mij ook zo af, maar het is zo'n zwak excuus om te janken gewoon. Spulletjes die je wilt hebben kosten nu eenmaal geld (in de normale wereld) en dat iedereen maar bezwijkt omdat "er zo makkelijk aan te komen is" verzwakt alleen maar de waarde van de spellen. Als je alles voor niets kan krijgen, wat is het dan nog waard? En waarom wil je zo nodig alles hebben? Het "hij heeft meer dan ik" principe? Ik hoeft echt niet elke maand vijf nieuwe spellen te hebben, ik koop 1 spel per 2 maanden en ben er dan ook 2 maanden zoet mee. In een periode waarin veel goede titels uitkomen wel eens wat meer, zoals afgelopen maand.

Maar goed...conclusie zoals altijd: als je alle spellen kopieert omdat je met gemak 5 of 10 spellen per maand kan spelen, dan heb je te veel vrije tijd, die je dan beter had kunnen besteden door te gaan werken zodat je je elke maand 1 topspel wel kan veroorloven. En nu zit ik hier toch weer een heel verhaal te tiepen waar toch geen hond naar gaat luisteren, ik blijf erin trappen. Ook in dit topic heb ik na alle reacties te hebben gelezen eerder iets van "jongens, stop aub met het kopen van PC spellen, kopieer gewoon alles...dan zijn we over een jaartje van het gezeik af."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 23:43

Fuelke

Forza Ferrari

Ik denk dat er zelfs mensen rondlopen die games zouden copy-en indien het game in winkel 15 euro of zo zou kosten

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Sunday 09 December 2001 23:35 schreef Fuelke het volgende:
Ik denk dat er zelfs mensen rondlopen die games zouden copy-en indien het game in winkel 15 of zo zou kosten
Ik weet het wel zeker, en dat dat er veel zijn ook. Zie andere kopieren of kopen topics. Zeker de warez CD's als Twilight maken er geen onderscheid in...Spellen die 19,95 kosten staan er ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Op Sunday 09 December 2001 23:23 schreef MrRudi het volgende:
Een oud topic zag ik...de zoveelste discussie. Ik heb deze discussie de afgelopen maanden al drie keer langs zien komen, en de moed zakt me echt in de schoenen als ik het allemaal doorlees.
Ben dit helemaal met je eens, ik vind dit zeer nutteloze discussies, je bereikt er echt niets mee. Wat je er dan wel aan kunt doen? Geen idee, daarom probeer ik ook niks :)
Iedereen hier weet intussen wel dat ik fervent anti-copyer ben (nee, ik heb geen illegale spellen, ja vroeger wel) en dat ik daar op GoT graag over discussieer maar ik heb er gewoon geen zin meer in. Het heeft geen nut.
Nee, wist ik nog niet, bij deze
Om het maar even te generaliseren: de Nederlandse "jeugd" heeft geen idee meer wat waarde is. Ze geven 100 piek pas uit als ze een CD key nodig hebben waar ze geen keygen voor kunnen vinden...een reeks van 20 getalletjes is het geld wl waard, het spel zelf niet?
Je snapt natuurlijk best dat het niet alleen die 20 cijfertjes zijn, maar de hele mogelelijkheid van online gamen. Je krijgt bij multiple choice toetsen ook niet een voldoende het slechts mooi kunnen intekenen van de hokjes en je pincode is ook niet alleen maar 4 cijfertjes. En als je bij de lottotrekking alleen het laatste balltje nog moet zien omdat je een miljoen wint of niks dan kun je ook echt een stijve krijgen als het juiste cijfertje komt...
Het altijd terugkerende verhaal is ook "het is zo duur en ik ben maar een arme student", en toegegeven het IS ook duur, 3 tientjes mogen er van mij ook zo af, maar het is zo'n zwak excuus om te janken gewoon. Spulletjes die je wilt hebben kosten nu eenmaal geld (in de normale wereld) en dat iedereen maar bezwijkt omdat "er zo makkelijk aan te komen is" verzwakt alleen maar de waarde van de spellen. Als je alles voor niets kan krijgen, wat is het dan nog waard? En waarom wil je zo nodig alles hebben? Het "hij heeft meer dan ik" principe? Ik hoeft echt niet elke maand vijf nieuwe spellen te hebben, ik koop 1 spel per 2 maanden en ben er dan ook 2 maanden zoet mee.
Dan speel je gewoon slecht >:) Ok, dit geld lang niet voor alle genres.
In een periode waarin veel goede titels uitkomen wel eens wat meer, zoals afgelopen maand.

Maar goed...conclusie zoals altijd: als je alle spellen kopieert omdat je met gemak 5 of 10 spellen per maand kan spelen, dan heb je te veel vrije tijd, die je dan beter had kunnen besteden door te gaan werken zodat je je elke maand 1 topspel wel kan veroorloven.
Leef je om te werken of werk je om te leven? Ik kies toch voor dat laatste
En nu zit ik hier toch weer een heel verhaal te tiepen waar toch geen hond naar gaat luisteren, ik blijf erin trappen.
Bij deze...
Ook in dit topic heb ik na alle reacties te hebben gelezen eerder iets van "jongens, stop aub met het kopen van PC spellen, kopieer gewoon alles...dan zijn we over een jaartje van het gezeik af."
Als ik nu geen spellen zou kopieren, zou ik ook steeds minder gaan gamen, raak ik een hobby kwijt die ik later echt niet meer zal oppakken. Blijf ik erin, en ga ik later werken, dan zal ik zeker spellen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 23:43 schreef pelican het volgende:

[..]

Ben dit helemaal met je eens, ik vind dit zeer nutteloze discussies, je bereikt er echt niets mee. Wat je er dan wel aan kunt doen? Geen idee, daarom probeer ik ook niks :)
[..]
Ik ben ook stom dat ik het bleef proberen ;(
Je snapt natuurlijk best dat het niet alleen die 20 cijfertjes zijn, maar de hele mogelelijkheid van online gamen. Je krijgt bij multiple choice toetsen ook niet een voldoende het slechts mooi kunnen intekenen van de hokjes en je pincode is ook niet alleen maar 4 cijfertjes. En als je bij de lottotrekking alleen het laatste balltje nog moet zien omdat je een miljoen wint of niks dan kun je ook echt een stijve krijgen als het juiste cijfertje komt...
[..]
Natuurlijk snap ik dat, maar het komt er op neer dat het spel het dus in principe WEL waard is...waarom dan uberhaupt niet kopen?
Dan speel je gewoon slecht >:) Ok, dit geld lang niet voor alle genres.
[..]
Dank je :P Nee ik SPEEL een spel echt...het blijft niet bij een keertje doen, ja leuk spel, volgende kopie erin want ik heb nog 20 kopietjes liggen die ik moet bekijken. Praktisch elk spel wat ik heb heb ik meerdere keren uitgespeeld, en sommige blijven gewoon leuk...neem Starcraft, of UT die speel ik allebei al jaren.
Leef je om te werken of werk je om te leven? Ik kies toch voor dat laatste
[..]
Ik ook, en omdat gamen een plezierig onderdeel van mijn leven is werk ik mede om spellen te kunnen kopen. Daarbij is mijn werk mijn hobby en andersom dus helemaal gaat dat niet op. De essentie van de opmerking, en ik neem aan dat je dat wel begreep, is dat als je iets wilt hebben, je er moeite voor moet doen. En dan bedoel ik niet een uur zoeken op internet.
Als ik nu geen spellen zou kopieren, zou ik ook steeds minder gaan gamen, raak ik een hobby kwijt die ik later echt niet meer zal oppakken. Blijf ik erin, en ga ik later werken, dan zal ik zeker spellen kopen.
Hier kan ik een heel klein beetje inkomen, maar het is wel de omgekeerde wereld. Als je nu geen spellen zou kopiren zou je meer tijd hebben om te gaan werken om de spellen te gaan kopen. Als ik op vakantie wou ging ik ook vakantiewerk doen om dat te bekostigen. Als ik een spel wou hebben voor mijn (zelfbetaalde) SNES moest ik maar een bijbaantje zoeken, volgens mij heb ik 1 keer een spel van m'n ouders gekregen. Het feit dat je geen grote pot met geld hebt zonder er iets voor te doen is gn reden om te frauderen/te stelen (het is niet helemaal duidelijk waaronder kopiren valt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als ik iets op softwaregebied koop zijn het spellen, maar eerst spelen en dan pas kopen als het echt de moeite waard is. Nu speel ik vrij weinig spellen dus kan ik mijn geld lekker uitgeven aan hardware upgrades :)
Maar ik vind het best wel jammer dat ik voor de update van mijn lievelingsspel (Championship Manager) bijna 100 gulden moet neertellen. Op dat moment begin in toch echt te denken "waar slaat dit op??" zeker omdat ik weet dat er vele vele spelers op deze aarde rondlopen die dit spel kopen! tuurlijk wil ik het maken van het spel belonen, maar om dan een simpele update 100 gulden te laten kosten gaat mij wel erg ver....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 00:28 schreef Alfredt het volgende:
Als ik iets op softwaregebied koop zijn het spellen, maar eerst spelen en dan pas kopen als het echt de moeite waard is. Nu speel ik vrij weinig spellen dus kan ik mijn geld lekker uitgeven aan hardware upgrades :)
Maar ik vind het best wel jammer dat ik voor de update van mijn lievelingsspel (Championship Manager) bijna 100 gulden moet neertellen. Op dat moment begin in toch echt te denken "waar slaat dit op??" zeker omdat ik weet dat er vele vele spelers op deze aarde rondlopen die dit spel kopen! tuurlijk wil ik het maken van het spel belonen, maar om dan een simpele update 100 gulden te laten kosten gaat mij wel erg ver....
Mee eens...ik heb elke versie sinds CM2 gekocht en dat is nou echt een spel wat wel goedkoper mag, aangezien het steeds op kleine vernieuwingen gaat en een data update. Niettemin zijn er maar weinig spellen die ik zoveel uren speel als CM, dus ook 100 piek is ie wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:56
Ik heb de pages hiervoor niet gelezen dus hier komt mijn visie.

Ten eerste zal ik eerlijk zijn dat ik ook een paar games hier heb liggen die blauw van de onderkant zijn. Maar of ik er blij mee ben is een andere zaak. Zoals hier iemand gezegd heeft:
De gamedevelopers maken woekerwinsten
Nou als dat zo was waarom is het eerste bericht van deze topic dan dat EA en een ander bedrijf fors verlies hebben gedraait? Dan zou ik toch maar ff je definitie van winst na kijken want die klopt zeer zeker niet. Overigens snap ik 80% van alle scholieren niet. waarom?

a) ze gaan uit en geven 100derden guldens uit per maand aan bier, pinda's kleding en andere rotzooi.

waaorm zegt dan vervolgens van die 80% dan weer 70% dat ze geld gebrek en ARM zijn? Ik snap dat echt niet hoor wel veel geld aan bier en pinda's uitgeven maar als ze eens een spel willen hebben dan 'downloaden we het maar ff'. Dat is toch lame? Je gaat toch ook niet naar de winkel om daar een broek etc te kopen en dan vervolgens loop je gewoon de winkel uit onder het motto 'ik ben een arme scholier' Als je het geld er niet voor hebt dan moet je het niet kopen en zeker niet downloaden... jullie maken het nog kapot maar als dat gebeurt is dan is het al te laat.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Beste webkabouter,

Mijns inziens heb je een punt als je het over het algemeen hebt. Ik geef ongeveer 100 gulden per maand uit aan uitgaan en nog een keer 50 per maand aan bier thuis. Daarvan heb ik ongeveer 40 uur plezier.
Vaak lijkt een spelletje op het eerste geazicht me heel erg gaaf, maar ben ik het na een uur of drie spelen al zat. Daar ga ik dus geen 100 piek voor neertellen....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie maken het nog kapot maar als dat gebeurt is dan is het al te laat.
Hmmm, zo'n vaart zal het wel niet lopen. Bekijk de release lijsten maar eens, er wordt meer dan voldoende ontwikkeld op game gebied.

Ik ben zelf geen heilig boontje daar waar het gaat om het verkrijgen van software (in brede zin). In mijn ZX Spectrum- en MSX-tijd heb ik nooit een legaal spel gehad en ik kan mij niet herinneren dat er mensen in mijn omgeving waren die orginele MSX spellen kochten. De theorie dat kopieren de spelmarkt naar de knoppen zal brengen geloof ik dan ook niet, hij bestaat immers al ruim 20 jaar.

De game-industie is zeker geen onder geschoven of zielig kindje dat moet zwoegen om het hoofd boven water te houden. (In de eerste week van de release van de GameCube in de VS werden er ruim 800.000 stuks software verkocht). Het gemiddelde console-spel kost tegenwoordig fl 150,-, tel uit je winst. Net als in de kleding- en muziek-industrie zijn de kosten in de game-industrie niet in verhouding met wat de opbrengsten zijn per verkochte 'unit'. Toen ik die lui van Metallica zich zo zag opwinden over Napster moest ik schamper lachen en kon ik een gevoel van cynische medelijden niet onderdrukken... Ik snap niet wat die lui nou nog te klagen hebben...

Ik koop zelf regelmatig games en cd's, ik ben ik niet van plan m'n ps2 te gaan 'verchippen' en ik download nauwelijks MP3's. Om nou te zeggen dat ik games en cd's koop om de ontwikkelaars en al die anderen die er grof geld mee te verdien te 'steunen' dat gaat me echter veel te ver. Die games worden echt niet gemaakt om mij persoonlijk te plezieren, maar domweg om (veel) geld te verdienen. Ik weet dat als ik een spel koop, ik eigenlijk vreselijk genaaid wordt, net als bij Nike schoenen of Calvin Klein onderbroeken en de game producent van achter zijn bureau me zit uit te lachen ("Kijk , daar heb je er weer één. M'n systeem werkt.").

Waarom ik wel games koop ? Waarom ik denk dat iedereen ze koopt, om mijn eigen plezier. Het is me zwakke plek, m'n 'freak-ding'. En iemand anders freakt weer op Nike schoenen of Calvin Klein onderbroeken. En ja, als ik een iso gedownload heb en op een cd'tje gebrand heb, heb ik er ook plezier van en overvalt mij een een anarchistisch-gevoel en denk ik: "Hà, mooi terug genaaid...".

En zo naait iedereen elkaar... niemand is zielig of benadeeld. De game ontwikkelaar niet en de arme student ook niet.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-10 19:35

Frenkpie

"Crocs Rule !"

kep diablo helemaal legaal gekocht
heeft me wel gvd 180 piek gekost maar twas het wel waard

als Unreal2 uitkomt en je hebt er een cdkey voor nodig, koop ik het meteen in de winkel zodra die uit is. maar als ik em wel kan downloaden van internet en nog niet uit is in de winkel download ik em wel eerst ofzo en derna koop ik em in de winkel

UT heb ik niet gekocht in de winkel... kweenie wrom. speel het wel heel vaak maja.. verder speel ik geen spellen.. ik speel nu alleen CS (gratis :) ) en UT.

warcraft 3 ga ik ook legaal kopen omdat ik warcraft 1 en 2 ook legaal gekocht heb en uitgespeeld

just LOVE blizzard games :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 10:37 schreef Alfredt het volgende:
en nog een keer 50 per maand aan bier thuis
wat, zoveel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Op zaterdag 10 maart 2001 22:21 schreef ZAC het volgende:
Ik kopieer spellen alleen met de intensie ze te kopen als ze me bevallen. Een probleem: tegen de tijd dat ik ontdekt heb, dat het spel me bevalt heb ik hem al uitgespeeld, en is deel twee reeds uit, die ik dan weer kopieer met de intensie.... enz enz enz, lastig hoor. Maar de instensie is goed toch??
Ik ook, was met Yuri's Revenge ook het geval, maar dat geld niet voor de andere 80 % die games rippen. Die kopen het echt niet. Maar voor de topicstarter : Dit was al een lange tijd bekent. Toch gaat iedereen door.

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 07:16
(zie ook mijn subtitle)

rippers: aanpakken. als je klaagt dat het zo duur is, had je maar niet zo'n dure hobby moeten kiezen.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor warez van sucky games . Ik koop wat ik fijn vindt . Uplink is een goed spel en zal ik kopen , CS is een goed spel en ligt hier origineel , en als het echt de moeite is zoals Final Fantasy reeks koop ik het ook . Anders kopieer ik em wel . Op mijn PlayStation had ik 3 kopies : V-Rally , Colin McRae 1 en Tekken 3 . Waarom ? Omdat die suckten ... Ik had 68 originele games die ik echt goed vond , en dan koop ik ze gewoon , al kon ik er makkelijk een warez versie van hebben . Game makers moeten ophouden zich puur op graphics te baseren en terug goeie games maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
waarom wil je iets slechts überhaupt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10 18:30
Op zaterdag 10 maart 2001 22:26 schreef FoolZero het volgende:

Ik heb gewoon GOTY edtie gekocht voor 50 piek unreal 1 EXP 1 voor unreal en UT das niet niks voor 50 piek, Maar idd ik kopieer ook wel eens maar dan gewoon omdat ik het nooit zou kopen, want RTWC zal toch nooit snel op me comp gaan, maar om het eens te doen in de week tja dan vind ik het wel kunnen maar als je het iederdag speelt zoals CS, dan vind ik idd KOOPEN!!!!!

En ik wil ook wil modje worden >:) erg graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Moeten die gekken de spellen niet zo duur maken. En dit geldt ook voor cd's.
Ik vind als spellen voor 50 piek te koop zouden zijn (nieuwe dan he) dan zou ik ze wel kopen. Nu niet. 120 vind ik beetje veel geld.

Ennuh duurt wel even voordat er niet meer geprogrammeerd word, op de console markt worden ontiegelijk veel spellen verkocht.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
sorry hoor, maar je gaat toch ook niet klagen dat ferrari's zo duur zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 21:05 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik ben voor warez van sucky games . Ik koop wat ik fijn vindt . Uplink is een goed spel en zal ik kopen , CS is een goed spel en ligt hier origineel , en als het echt de moeite is zoals Final Fantasy reeks koop ik het ook . Anders kopieer ik em wel . Op mijn PlayStation had ik 3 kopies : V-Rally , Colin McRae 1 en Tekken 3 . Waarom ? Omdat die suckten ... Ik had 68 originele games die ik echt goed vond , en dan koop ik ze gewoon , al kon ik er makkelijk een warez versie van hebben . Game makers moeten ophouden zich puur op graphics te baseren en terug goeie games maken
Warez van sucky games? Waarom? Waarom in vredesnaam slechte spellen kopieren en verspreiden? Ze zijn SLECHT, d'r is geen hond die ze wil hebben. Als iedereen gewoon zou kopen wat ie goede spellen vind, en de slechte spellen links laat liggen, een ook niet kopieert...DAN is het einde warez. Tevens komt er ook eens een duidelijk signaal richting publishers wat we goede en slechte spellen vinden.

Je laatste opmerking is ook absoluut waar...er komt zoveel rotzooi uit tegenwoordig. Veel te veel copy&paste FPS games bijvoorbeeld...
Op dinsdag 18 december 2001 21:21 schreef wimpie het volgende:
Moeten die gekken de spellen niet zo duur maken. En dit geldt ook voor cd's.
Ik vind als spellen voor 50 piek te koop zouden zijn (nieuwe dan he) dan zou ik ze wel kopen. Nu niet. 120 vind ik beetje veel geld.

Ennuh duurt wel even voordat er niet meer geprogrammeerd word, op de console markt worden ontiegelijk veel spellen verkocht.
Definieer "die gekken".

Met je laatste opmerking ben ik het zeker eens. De tendens is al duidelijk zichtbaar, denk aan MGS, FF7+8, GTA3, HALO...worden allemaal eerst voor consoles gemaakt, en pas veel later voor PC. Toeval? Zou kunnen, ik ben de laatste om te zeggen dat het niet zo is. Maar een relatie tussen dit feit en het feit dat op consoles meer wordt verkocht is ook snel gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 21:00 schreef Major_Kusanagi het volgende:
(zie ook mijn subtitle)

rippers: aanpakken. als je klaagt dat het zo duur is, had je maar niet zo'n dure hobby moeten kiezen.
Mee eens.....ik heb nooit een rip, maar altijd een iso. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heeft het niet gewoon te maken met het aanbod [warez] plus snelle[re] i-net verbindingen?
Waarom 100 piek uitgeven als je d'r gratis aan kan komen?
Ik betrap mezelf erop dat ik meer download voor de heb dan dat ik het ook echt speel.
Ik weet niet of lagere prijzen zullen helpen, hooguit voor je gemoedsrust.
Mischien heeft het ook wel te maken met de snelle ontwikkeling en het benieuwd zijn hoeveel fps het op je comp haalt waarna je weer geneigt bent up te graden omdat het niet snel genoeg loopt.
Of is het soms omdat we verwend zijn?
Ik schaam mij diep te vermelden dat fifa99 het laatste originele spel is dat ik gekocht heb, toen kreeg ik kabel.
Daarvoor kocht ik trouwens CB's.
Mischien ben ik geen echte gamer :?
Neem nou OFP, ik had echt de intentie die te kopen maar daar zie ik ineens dat ik hem kan downen, waarom dan alsnog kopen?
Ik weet het, ik zit fout maar ik speel bijna nooit een spel meer uit want net nadat je het gedowned hebt en een paar keer gespeeld hebt is er al weer wat nieuws en speel je dat spel niet meer.
Kortom ik weet niet of ik een spel eerder zou kopen als het b.v. 50 piek was, tja voor de online key mischien.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Het is idd door de snelle connecties en de warez scene. Veel mensen komen er achter dat ze spellen eigenlijk voor niks kunnen binnenhalen. Dit trekt wel massaal zoveel mensen dat er niet veel meer zijn die een game direct kopen.

Wat zijn nog meer factoren...
Je kan een cd-writer voor niet al te veel geld kopen, en cdr-tjes zijn ook niks meer waard. Dit vordert alleen maar het kopieren. Ik denk dat als die cdwriters er niet waren geweest voor de consument dat we dan echt dit probleem niet hadden van games die gekopieerd worden of muziek cd's. En waarom zijn ze er eigenlijk? Om mensen zelf dingen op cd's te laten zetten zeggen ze dan. (Dus vooral belangrijk spul, zoals werk, verslagen etc.) Maar waarom moet die writer dan voor iedereen te koop zijn en niet voor een bedrijf of een bepaalde instantie waar je het kan laten maken. Stel je eens voor hoe dat zou zijn. Maar denk ook eens aan die prijzen. Als mensen ze nu al niet kopen waarom zouden ze het dan wel doen?

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Jaja, goede spellen moet je kopen en starwars spellen mag je rippen. Zeker in america opgegroeid? En dan zelf lekker alles gewoon rippen, en op ons gaan schelden dat wij dat doen. Hypocriet. Giants is ontzettend slecht geprogrammeerd, ze zijn compatibilty vergeten (crashes op nvidia/ati/athlon systemen, memory leaks, nog een hoop van dat gezeik en leuk voor je als jij er geen last van hebt maar daar wordt de code nie beter van). B&W is leuk bedacht maar het spel zelf is saaaaaaaai. Sacrifice is misschien leuk maar voor de doorsnee gamer te moeilijk (Ik speel leuk ff een level uit door lopend mannetjes te maken maar mijn oom die vaak rts speelt ging al dood in het eerste level). De prijzen zijn zo duur omdat jij als koper meer verdient, dus ben je bereid meer te betalen, dus gaan de prijzen omhoog. Komt daar ook nog de inflatie, BTW verhoging en de euro verhoging bij en dan moet je blij zijn dat het maar een tientje duurder is. zeikerd.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal je zeggen, ik heb een PC en een PS2.
Ik koop mijn PS2 spellen legaal (dat is dus een schandalige 150 piekies per game).

PC spellen haal ik gewoon van het internet af (ik betaal niet voor niets 100 piekies voor mijn kabelaansluiting)
Bovendien zijn de prijzen door die gare euro ook niet bepaald lager geworden (hoger zelfs).
Dus laat die gamesindustrie effe lekker zijn prijzen omlaag schroeven, anders blijven we lekker illegaal downen (nou ja, illegaal? Je betaalt kabelkosten he?).

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-10 19:19

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik sluit me voor 120% aan bij MrRudy. Het is toch belachelijk wat hier voor argumenten te berde worden gebracht?
Geen geld, te duur: So what, meer dingen zijn duur, spaar ervoor. Maakt de belevenis een stuk leuker, geloof het of niet! Als je ergens naar uitkijkt dan geniet je er zoveel meer van.
Het is zo makkelijk: Kom niet met jouw zwaktes aan, wees gewoon een vent, suck it up. Stelletje pussies.
Ze maken woekerwinsten: Leuke gok mensen, maar das dus niet zo. 5% van alle spellen maakt winst (Financial Times 14 aug 2001). Wat denk jij dat je dus kan verwachten? Duurdere spellen en meer van hetzelfde. Degene die wat nieuws zouden willen proberen, kopieren het uit angst een miskoop te doen. Dan moet je gewooon de demo spelen of de recensies goed lezen. Een goede recensie geeft duidelijk aan wanneer iets voor jou is of niet.

Oh, de argumenten zijn zo zwak en het gros is er zo trots op dat ze toegang hebben tot warez. Maar het is helemaal geen kunst, de eerste de beste lul met een abo op een premium NNTP-server kan het. Maar je maakt wel de spellenwereld kapot. Eerst waren er nog rips, maar met de ISO's is er vrijwel geen verschil meer. Gewoonweg treurig..... :'(

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.