Op donderdag 20 december 2001 23:47 schreef Armada het volgende:
Ik ben nu even een gedachtekronkel aan het vermaken. Als ik nu advocaat van de duivel speel:
De meeste kopen hier nog wel een spel als het heel erg goed is. Maar zijn dat nu juist niet degene die sowieso al heel veel geld maken? Zoals Unreal en Quake en Wolfenstein? Waarom zou je die dan in hemelsnaam wel kopen?
Het zou juist zo moeten zijn dat je de spellen koopt die je ook leuk vind, maar die niet de overgehypte marketingreuzel zijn die nu over de markt komt. Waarom wel een gehypte Black & White kopen, maar Giants, Sacrifice of MDK laten liggen? Dat zijn juist de spellen die de steun nodig hebben. Ieder blad en site vind ze fantastisch, maar geen hond koopt ze. Als je dan toch een paar spellen koopt, koop dan degene die iets anders brengen dan het standaardverhaaltje...
Toch? TOCH?
Ik heb alle games die je nu opnoemt gekopieerd

Van die hype spelletjes heb ik alleen de beste, en door stom toeval omdat ik ze in de winkel tegenkwam, gekocht. En niet 2 weken geleden maar steeds net na de release.
Half-Life (CS forevah and may the cheaters burn), Unreal Tournament (oh man, wat een bots) en Q3A (Bidforpower rules

). En het enige spelletje wat ik nog fanatiek speel is CS.
Ik vind spellen zoals BG en BG2 geweldig, heb alle delen gekocht, maar speel het nauwelijks (te weinig tijd om in het verhaal te komen, heb namelijk geen maanden vrij). Tribes 2 wordt oneerlijk gecheat (CS cheaters kan je tenminste nog killen), Final Fantasy bleek te saai op een gegeven moment (al die mana die je moet opzuigen.... je verspeelt 80% van de tijd aan spreuken drawen). Al die spellen gekocht, allemaal op uitgespeeld.
Total Annihilation heb ik gekopieerd, en die speel ik nu nog. Dus dat gezegde dat je meer geniet van spellen die je koopt is onzin, de manier waarop je het krijgt is niet de rede dat het niet gespeeld wordt.
De spellen van de laatste tijd zijn gewoon meestal ontiegelijk saai. En daar kom je pas achter na 4/5 uur spelen, niet door een demo (uplink demo roeleerd, de gehele versie speel je vervolgens in een uurtje uit), niet door reviews (RTCW wordt de hemel ingeprezen maar ik vind het echt niks, gaap, tis gewoon iedereen neerschieten die je tegenkomt).
Van mij mogen alle spelontwikkelaars tenonder gaan, laat ze maar eens goede spellen uitbrengen en niet al dat commerciele gedoe. De beste BFP mod moest zelfs stoppen omdat Funimation bang was dat de verkoop van hun spellen achteruit zou gaan.... alsof zij dat soort spelletjes maken, de sukkels.
Jaja, nou mag je hier comentaar op gaan geven, en ik zal op alle punten wel ongelijk hebben volgens sommige fanaten, maar daar ging het niet om. Ik geef mijn mening over de topic titel (ja, dat ding helemaal bovenaan). Van mij mag iedereen door blijven kopieeren zodat er over 2 jaar niks meer is. Misschien dat ze dan eindelijk beseffen dat ze fout bezig zijn. Als de mega bedrijven wat anders gingen doen en de spellen aan amateurs overlieten dan zou alles wat het licht ziet een super spel zijn. Voorbeelden zat:
Counter-Strike
Day of Defeat
Bid for Power
Space Soldiers
Strike-Force
Urban Terror
Stuk voor stuk super games. Ik weet dat ze de engine gebruiken en eigenlijk dus het originele spel nodig hadden om hun visie waar te maken, maar het is beter om een superspel op een oude engine te spelen (CS) dan een flutspel met super graphics (RTCW bijvoorbeeld). I rest my case.