Drive it like you stole it.
Qua snelheid van het 3G netwerk heb ik nog geen verbetering waargenomen. Heb nog altijd maximaal 120 kilobyte download zoals altijd al. Wel is er voor de zomer eens een snelheidsverhoging geweest dat ik dan tegen de 200 kilobyte aanliep maar is blijkbaar weer ongedaan gemaakt van base uit.
Wat ik wel leuk zou vinden is dat ze bij base de 3g snelheden wat opschroeven zodat ze meer in de buurt liggen van proximus en mobistar. Niet dat we mogen klagen voor de prijs die we ervoor betallen maar zou toch wel leuk zijn natuurlijk
Ik heb zowat alles geprobeerd wat er op hun site staat, maar krijg het niet werkend. Telefoon = HTC Sensation
Edit: net toevallig de oplossing ontdekt bij mij: MMS 300k limiet.
[ Voor 16% gewijzigd door SonnyBBQ op 10-10-2011 18:16 ]
Je kunt inderdaad Mobile Vikings ook gewoon gebruiken in Nederland. Dan schakel je over op het KPN netwerk.madmaxnl schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:51:
Is Mobile Viking ook gewoon in Nederland te gebruiken zonder bijkomstigheden ?
VikingTalk (al kom ik er laat mee) was op 15 september beschikbaar voor enkele persleden die aanwezig waren op de persconferentie. Echter, een week later (22 september) waren er nog 100 gelukkigen die mochten proberen.
Inmiddels is VikingTalk 2 maanden lang beschikbaar voor iedereen en is de eerste update in de appstore verschenen.
Nog zo iets: de kaap van 65 000 klanten is ook bijna overschreden. ze zitten nu op 64600 klanten.
en last but not least: vanaf volgende maand (december) begint Mobile Vikings in Hasselt met een zeer beperkt testproject, met namelijk 'maar' 50 gelukkigen die hun 'secret project' mogen testen. Er is echter nog helemaal niks over bekend (of toch: er is wel iets over bekend maar niets dat ik mag delen van mijn contactpersonen bij MV)
Ook iets raars is dat over WiFi het minder goed werkt dan over HDSPA (wat ik niet vaak heb waar ik woon).
Enkel jammer dat het over EDGE niet werkt en een headset niet ondersteund word.
Inderdaad, over Wifi werkt het minder goed, dat heb ik al doorgegeven in september, hopelijk doen ze er ook iets mee. En welk toestel heb jij? Bij mij vreet het toch geen batterijen? In tegendeel, op de achtergrond is het verbruik bijna niks en als ik aan het bellen ben verbruikt hij ongeveer even veel als bij een gewoon telefoongesprek...?
Hoedanook, sowieso is er nog ruimte voor verbetering. En ik hoop dat MV de tijd en het geld daarvoor vrijmaakt.
Ik raad iedereen aan om hier vlug eens een kijkje te nemen: http://www.generation-connect.be/staticpage/nl/
Voor €20 per maand heb je: 2000 sms naar elk netwerk, 80 belminuten, 2GB data, 10MB data voor in het buitenland. Is slechts geldig voor de eerste 5000 klanten.
Voor mij is die €5 extra in de maand niet zo erg, zeker niet aangezien je hiervoor veel betere 3g dekking hebt en soms wel 5x zo hoge snelheden!
Is net zoals bij mobile vikings bij elke herlaadbeurt.Dennahz schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:46:
Dat klinkt wel heel interessant, maar blijft het € 20,- per herlaadbeurt met die voorwaarden, of is het slechts de eerste keer?
* Mercatres is al anderhalf jaar een tevreden klant. Ben benieuwd naar dat "secret project" (verkapte 'ik ben erbij'-post
Vrij tevreden klant!
Al blijf ik heel veel respect hebben voor Mobile Vikings, en zal ik het ook zeker aan iedereen blijven aanraden!
Als bij MV je 2 GB op is, of de maand met data is op, dan blijf je steeds gratis data ontvangen! Vorige zondag was mijn data al enkele weken vervallen, toch heb ik de hele dag de livestream van sporza naar mijn laptop gestreamt, 800 MB, geen cent voor betaald. Dat is pas service...
Dat is niet zo. Het is gewoon hetzelfde als Mobile Vikings, maar met véél beter 3G-dekking en 10MB roaming die je kan opsparen voor wanneer je in het buitenland bent. Of het de 5 euro meer waard is per maand moet ieder voor zich uitmaken.eclipse____ schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:12:
Ik heb ook ergens gehoord dat je binnen de maand terug 20 euro moet betalen om de formule te houden. Dan wordt het wel heel duur, bij MV kom ik gemakkelijk 1.5 maand toe met mijn krediet.
[ Voor 25% gewijzigd door Lulukai op 04-04-2012 10:25 ]
.
Uiteindelijk komt het voor mij op hetzelfde neer. Wij gaan 1x per maand naar Nederland en ik gebruik daar ook gewoon m'n mobiele internet. Bij Proximus krijg je voor die € 20,- /m ook 10MB internet in het buitenland (wat behouden blijft als je het het niet gebruikt, dus het telt op tot maximaal 100MB). Bij MV betaalde je € 0,50 per MB in het buitenland = dus ook € 5,- voor 10MB.
De snelheid is echt geweldig bij Proximus... als MV ooit volledig overgaat op 3G dan schakel ik weer over, maar voorlopig hou ik het hierbij. Ik schakel m'n WiFi zelfs amper meer in als ik updates of nieuwe apps download. Het is zoveel sneller!
Is niet zo.Dennahz schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:27:
Ja, je moet iedere maand met € 20,- opwaarderen om de formule te behouden.
.
Jawel. De 'bundel' is een maand actief. Als jij niet opwaardeert heb je geen 'gratis' internet e.d. meer, totdat je weer € 20,- erop zet. Ik krijg netjes een SMS als de bundel bijna verloopt.
Mooi extratje bij MV is de gratis herlading als je een vriend aanbrengt, door dit systeem heb ik al 1.5 jaar niet hoeven te betalen! En er staan nog herladingen op de wachtlijst
@Spaiker: ik snap je vraag niet erg goed. Als je 40 euro oplaad, bel je aan 14ct en heb je 1 maand de andere voordelen. Na deze maand vervalt de formule BEHALVE de 14ct. MAAR internet blijft gratis na deze maand.
Nu weet ik niet hoe het zit als je eerst 40 euro herlaad en een maand later 20 euro...
Je herlaad voor €40. Dan krijg je een maand lang die voordelen (die ook voor de andere 2 formules (15 & 25 euro) gelden), maar je belt tegen 14ct/min. Als je de maand erna €15 oplaad, dan betaal je 24ct/min. Wat nu als je €20 zou herladen. Blijf je dan tegen 14ct/min bellen?
Het is zo dat je beltarief veranderd na ELKE herlading. Het is dus de boodschap om je 40 euro volledig op te doen aan 14ct. Enkel na de eerste maand betaal je ook voor sms, maar zoals ik al zei blijft het internet gratis.
(het is 24ct bij 15 euro)
Ja uiteraard, je kan niet voor 20 euro eeuwig lang gratis internet hebben. Wat er beweerd wordt is dat je telkens binnen de 31 dagen moet herladen om de bonus te krijgen, en dat is dus NIET zo.Dennahz schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:59:
[...]
Jawel. De 'bundel' is een maand actief. Als jij niet opwaardeert heb je geen 'gratis' internet e.d. meer, totdat je weer € 20,- erop zet. Ik krijg netjes een SMS als de bundel bijna verloopt.
.
Niet helemaal waar, er zit een gracelimit van 900MB op. Of tot je belwaarde op is natuurlijk.eclipse____ schreef op donderdag 05 april 2012 @ 00:35:
Pak dan Mobile Vikings, altijd gratis internet (toch tot 6 maanden na herlading).
Let me know.
Verwijderd
Heb je nog steeds invites? Zo ja, dan houd ik mij heel erg warm aanbevolenBluefall schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:09:
Indien er iemand geïnteresseerd is in een invitecode voor VikingSpots (aka 150 vikingpunten)
Let me know.
ik zou die ook graag krijgenBluefall schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:09:
Indien er iemand geïnteresseerd is in een invitecode voor VikingSpots (aka 150 vikingpunten)
Let me know.

Kan dit alleen maar toejuichen

Vikings,
Als Viking Chief wil ik ons verontschuldigen voor het ongemak dat jullie gisteren hebben ondervonden.
Door de warmte heeft een datacenter van een toeleverancier het gedurende een paar uur begeven. We hebben alle maatregelen genomen die mogelijk zijn en hebben tijdens deze periode jullie verbruik (voice en data) niet aangerekend. Verder gaan we met onze toeleverancier analyseren hoe we dit in de toekomst kunnen vermijden.
We willen jullie nog eens bedanken voor jullie support en begrip en excuseren ons nogmaals voor het ongemak. Ook bedankt aan het team van Mobile Vikings, dat jullie tweets, Facebook berichten en mails heeft opgevolgd.
Viking groeten,
Hans Similon

Van mijn part mogen die nu naar Proximus overstappen, want ze hebben in ieder geval de MV spirit niet..
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Tja, waarschijnlijk zal bij sommigen de leeftijd ook wel 'n rol gespeeld hebben. Eén enkeling had nu wel reden om te klagen, vond ik, wat hij overigens niet deed. Hij was in panne gevallen met z'n auto en stond in the middle of nowhere.Malantur schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:45:
Ja het was best wel lastig gisteren om heel de avond geen smsen te kunnen sturen. Maar ik vond de commentaar op facebook er ook echt over gaan. Blijkbaar verwachten mensen dat ze buiten een goed tarief ook nog een goed netwerk krijgen, en als er dan nu iets mis gaat wordt er meteen brand en moord geschreeuwd op facebook/twitter.
Van mijn part mogen die nu naar Proximus overstappen, want ze hebben in ieder geval de MV spirit niet..
De rest bleef maar zeuren over de slechte service, het gebrek aan communicatie en dat ze zogezegd gingen overstappen. Yeah right...
Als je niemand per se moet bereiken en je zomaar stuurt voor de lol eigenlijk, is het toch helemaal geen nationale ramp als een provider er even uitligt?

.
Kun je de €15 dus alsnog gebruiken om te bellen voor 24 cent per minuut?
Je betaald 15 euro en je krijgt een bundel:
- 1000 gratis smsen naar alle netwerken
- 1000 gratis smsen naar MV
- 1u per dag gratis bellen naar MV
- 2GB data
De 15 euro gebruik je om te bellen aan 24 cent per minuut.
Na 30 dagen vervalt deze bundel en moet je opnieuw herladen om alles gratis te krijgen, of als je niet genoeg belt kan je ook per stuk afrekenen. Dan kost het 10 cent per sms naar alle netwerken en 24 cent om te bellen naar alle netwerken.
Data blijft nog een tijdje gratis, maar wordt daarna afrekenen aan 50 cent per MB (dacht ik, hier ben ik niet 100% zeker van)
Als je over je limiet van 2GB gaat, dan kan je ook gewoon verder blijven downloaden, maar wordt dit van de limiet van de volgende maand afgedaan.
Voor de tweakers onderons die de Nederlandse grens wel eens oversteken kan dit zeer nuttig zijn
Kort samengevat: Als je terug oplaad, is je 2GB ook geldig op het KPN netwerk, en deze actie is geldig tot en met maart 2013, dus geen roaming kosten
.

Weet er iemand of het toegelaten is op Tweakers om een referral te plaatsen voor Nederlanders die MV willen worden?
Ik hoop overigens dat dit toegestaan is op het forum.
Niet in dit topic, maar in V&A mag het wel
[ Voor 75% gewijzigd door janvanduschoten op 19-12-2012 08:25 ]
sms'en van 2u 's nachts kwamen om 11u aan
android since G1.
En dan zijn de overige tarieven ook niet bepaald goedkoop. Bellen naar het buitenland is flink duurder als bij andere providers en ook 0900 nummers worden extra aangerekend. Bellen naar het nummer van de politie(0900-8844) kost bv 0,49/min, terwijl het een nummer tegen lokaal tarief is en 0900-9292 kost zelfs 1,75/min terwijl het zelf maar 0,70 rekent.
Het lijkt me veel voordeliger en gunstiger om een goedkope simonly te zoeken...
In België haal ik 3Mbps down en 1,2Mbps up. Eigenlijk snel zat imho, tenzij je je laptop eraan hangt of een wifi hotspot maakt voor meerdere users.jona schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:46:
De nederlandse versie van Mobile Vikings vind ik eigenlijk lang niet zo interessant als de versie in Belgie. De grootste hindernis is al het minimale bedrag van 25 Euro om op te waarderen. Om de gratis data te krijgen moet je na een maand weer opnieuw opwaarderen. Doe je dat niet dan betaal je 1 Euro per MB. Een absurd bedrag eigenlijk waardoor je na 25 MB al door je 25 Euro beltegoed bent, mits je niet hebt gebeld. Eigenlijk heb je dus een contractloos mobiel abonnement van minimaal 25 Euro per maand. Het is gericht op mensen die veel internetten en weinig bellen en juist die zullen dan elke maand gedwongen moeten opwaarderen. Maar de snelheid valt juist weer tegen voor die doelgroep met slechts 2 Mb/sec en over de upload wordt dan niet eens gerept.
Hier is het tarief 0,50 euro per MB buiten bundel, dus met 15 euro haal je ook maar 30MB binnen.
Al bij al zitten wij in hetzelfde schuitje, maar inderdaad die 15 euro per maand is een spijtige zaak dat die mist in Nederland.
Maar als je herlaad met 25 euro per maand, en zoals je zei als je niet veel belt, dan zit je met veel opstapelend tegoed. Zelf gebruik ik die voor mijn herlading 10 dagen uit te stellen, waarbij ik mijn 3G enkel opzet als ik hem nodig heb. Thuis en op school heb ik toch wifi.
Door die 10 dagen extra te wachten om te herladen betaal ik effectief maar 11 euro per maand oid.
Uiteindelijk betaal je enkel voor data en niet voor online tijd, en ik neem aan dat whatsapp niet veel gebruikt.
Dus als je geen app's download onderweg, geen youtube streamt en niet belt met Skype, dan moet je toch ook nog even toekomen met 25 euro? Aan 25 cent per sms of belminuut zijn dat toch 100 smsen of minuten.
Dus als je 10 dagen zuinig bent op MB's (en maar licht smst en belt), dan ga je ook richting 20 euro per maand.
Los van het feit dat ze meer aanrekenen dan normaal, is dit toch ook geen groot probleem?En dan zijn de overige tarieven ook niet bepaald goedkoop. Bellen naar het buitenland is flink duurder als bij andere providers en ook 0900 nummers worden extra aangerekend. Bellen naar het nummer van de politie(0900-8844) kost bv 0,49/min, terwijl het een nummer tegen lokaal tarief is en 0900-9292 kost zelfs 1,75/min terwijl het zelf maar 0,70 rekent.
Je zit toch met je opgestapeld tegoed als je niet veel belt. Misschien haal je de 10 extra dagen dan niet, maar het is toch beter dan een abbo hebben en al die extra kosten bovenop je normale abonnementsgeld op te moeten hoesten?
Wat ik ook doe is als ik naar het buitenland ga, dan spaar ik wat belwaarde op door een paar maanden op voorhand na elke maand netjes weer te herladen. Zelfs aan 15 euro per maand zit je snel op enkele tientjes als je niet veel belt. Ook hier beter zo dan extra te moeten betalen op je abonnementsgeld..
Ik heb ook ooit eens een enquête ingevuld voor een bedrijf, waarbij ik 150 vikingpunten verdient heb. Dus hopla een maandje gratis MV!
Als je een vriend aanbrengt, ook weer een maand gratis MV (en ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar hier bellen we een uur gratis PER DAG naar andere MV's, en zij kunnen uiteraard ook nog een uur terugbellen
Op zich hik ik voornamelijk aan tegen het hoge opwaardeertarief van 25 Euro. Je hebt dan wel een beltegoed waar alles mee betaald wordt zonder extra kosten, maar als je dan minimaal 10 Euro meer per maand betaald dan een goedkope simonly, waar je niet zuinig hoeft te zijn, wat is dan beter? Het voordeel van prepaid is dat je kan opwaarderen wanneer je wil, maar als je wil internetten tegen een normaal tarief moet je wel opwaarderen.
Het principe van MV trekt me erg aan, maar de kosten zijn gewoon te hoog. Ik hoop dat ze dat nog gaan aanpakken.
Resultaat is dat ik altijd kan sms'n en internetten en oftewel niet voor de bus/tram moet betalen of terwijl niet voor internet +sms moet betalen. Tis maar hoe je het bekijkt
De telecomsituatie in Belgie is schijnbaar toch zo verschillend van die in Nederland dat een bedrijf een zo verschillend aanbod doet.
[ Voor 4% gewijzigd door jona op 21-01-2013 15:11 ]
Dit patroon verschilt toch aardig van het Nederlandse patroon met zeer hoog data verbruik en laag sms verbruik.
Ik vermoed ook dat MV bij Base betere voorwaarden heeft krijgt, dan dat het bij KPN krijgt in Nederland. Dat verschil moeten ze doorrekenen naar de klant.
Het verschil valt misschien ook wel te linken aan het verhogen van de prijs voor een 3G abbo in Nederland. Na de voorbije jaren waar 3G niets kostte is de bubble gebarsten, en vragen ze nu veel meer dan vroeger.
De Belgen hebben geen bubble gehad, maar ik kreeg bij Proximus 2 jaar geleden 10MB (!) gratis per maand bij mijn 15 euro abbo. Je kon dan voor 5 euro een optie activeren voor extra data, maar dit was dan 50 of 100MB.. Bij jullie waren er op die moment FUP abbo e.d. te koop..
Bottom line: de markt hier is totaal anders op verschillende vlakken, en dat is waarschijnlijk de reden van de grote verschillen.
1,5 jaar geleden haalde Proximus praktische waarden in regio Antwerpen van 5 a 8Mbps down, dus ze komen in de buurt. Maar geen idee hoe ver Proximus nu staat, kans is groot dat die nu ook tot 14Mbps aanbieden naast hun 4G dekking dat Base nog volledig mist.
De 3G dekking van Base/MV kan je nog steeds hier checken: http://mv.b12e.be/coverage/
[ Voor 42% gewijzigd door Malantur op 07-04-2013 13:49 ]
Op andere locaties is het juist het tegengestelde, ik heb snelheden van 1,6 Mb/s meegemaakt aan de grens met Luxemburg. Ach, er gaan geruchten in het dorp dat er een nieuwe zendmast komt, laat die maar snel komen dan

Android developer & dürüm-liefhebber
Ik hoop dat je 1,6MB/s bedoeld, 1.6Mbit/s is nu niet zo spectaculair.Mavamaarten schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:23:
Ik vind de snelheden bij mij thuis érg traag. HSPA is er gewoon niet, enkele honderden meters verder wel.
Op andere locaties is het juist het tegengestelde, ik heb snelheden van 1,6 Mb/s meegemaakt aan de grens met Luxemburg. Ach, er gaan geruchten in het dorp dat er een nieuwe zendmast komt, laat die maar snel komen dan
Op http://www.sites.bipt.be/ kan je zien waar er zendmasten staan en/of gaan komen. (en bijhorende technologie, niet alle masten kunnen HSPA+ aan)
Verwijderd
Same here. Toen ik MV werd (in 2009) waren er gewoon geen concurrenten die internet aanboden voor een redelijke prijs. Nu heeft Proximus betere abbonementen en ik denk binnen dit en een paar maand toch de overstap te maken.Yohsoog schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:34:
MrMute en waar haal je die snelheden dan? Ik heb zelfs op veel plaatsen nog altijd Edge en begin het vaak toch wel beu te worden. Ik dacht dat Base hard aan het 3G netwerk ging werken, maar ik merk er nog altijd niet zoveel van.
Het netwerk van Proximus is en blijft gewoon het beste.
http://blog.mobilevikings.com/?p=3176
Vooral de 10€/500MB bundel is een goede toevoeging voor kleine gebruikers.

Vodafone heeft de Prepaid prijzen voor internet verhoogd, hoewel je nu wel 1GB krijgt voor €15,- maakte ik nooit gebruik van de volle 200MB die ik kocht voor €10,-. Tsja als je bij Mobile Vikings NL voor €15,- per maand 1,5 GB internet, 500 SMS en 60 minuten bellen krijgt dan weet ik mijn keuze wel gemaakt.
Had even gevraagd wat de snelheid is van het internet, dat is 2Mbps Download/ 384 Kbps Upload. Wat eigenlijk gewoon normaal is voor prepaid hier. Daarnaast is het op de KPN netwerk dus geen taferelen zoals in België met geen 3G.
zit alleen nog te denken of die internet snelheid genoeg is. Echter na een speedtest op mn huidige abbo zag ik dat ik momenteel ook ongeveer op 2mbps zit (desire Z met tmobile i300)
denk dat ik maar snel een simkaart ga aanvragen, zal me vanaf de zomer toch zomaar 35e in de maand schelen. das makkelijk verdient
android since G1.
Of we maken gewoon zelf één voor de Nederlandse, misschien ook wel handiger gezien nog wel verschillen zijn tussen Nederland en België. Want TS & helpers zijn niet actief of interesseert het namelijk niet echt.nolihc schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:56:
Kan het topic ook aangepast worden met een toevoeging van de Nederlandse aanbieding? Het lijkt nu alsof het enkel voor Belgie is. Ik heb een Belgische en Nederlandse MV kaart.
Wil je gerust ermee helpen dan.
[ Voor 8% gewijzigd door V-rg op 18-05-2013 23:13 ]
Lijkt me niet zo een goed idee.linkkrw schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 23:11:
[...]
Of we maken gewoon zelf één voor de Nederlandse, misschien ook wel handiger gezien nog wel verschillen zijn tussen Nederland en België. Want TS & helpers zijn niet actief of interesseert het namelijk niet echt.
Wil je gerust ermee helpen dan.
Het mv topic is al niet zo druk, als je het dan nog eens gaat opsplitsen in een be en nl versie...
Weet je waarom het niet druk is?Anton.net schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:13:
[...]
Lijkt me niet zo een goed idee.
Het mv topic is al niet zo druk, als je het dan nog eens gaat opsplitsen in een be en nl versie...
Laatste wijziging:
"Dennahz wijzigde deze reactie 09-05-2011 10:37 (14%)"
2 jaar geleden dus voor laatst aangepast. Daarnaast voel ik me als Nederlander niet geroepen om hier te posten, dus zal vast niet de enige zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door V-rg op 19-05-2013 18:33 ]
In Nederland heb ik me er niet echt in verdiept wat MV nu aanbiedt.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zal wel alvast de titel aanpassen naar NL/BE, dan is het duidelijk dat het over beide providers gaat. Zal proberen vanavond de tarieven er nog in te gooien van beide landen.
Wist niet dat het in NL ook maar € 15,- /m was
Sinds mei 2011 is het niet meer zo interessant?Marzman schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:37:
Volgens mij is MV in Belgie niet meer zo interesant, en daarom is het topic een beetje dood. Dat ligt niet aan de TS maar aan het product dat ingehaald is door de concurrentie. Sinds Telenet de prijzen heeft verlaagd is de rest gevolgd en zijn er betere alternatieven.
In Nederland heb ik me er niet echt in verdiept wat MV nu aanbiedt.
Maar goed in Nederland is het een andere verhaal
Qua Prepaid is dit voordeligste provider nu qua internet. Ik zit nu nog bij Vodafone maar die heeft prijzen verhoogd. Ik moet nu minimaal 15 euro betalen per maand om 1GB internet te krijgen.
Bij MV krijg ik voor 15 euro:
1.5 GB free mobile Internet*
500 free SMS*
€ 0.25/min.
(up to 60 min.)
Dus ik krijg nog uur bellen, 500 smsjes en 500MB extra internet voor hetzelfde geld. Daarnaast hoef ik die €15,- niet op te maken, de ene maand bel je nou éénmaal meer dan een andere
Niet alleen de tarieven, nog wel meer info klopt niet helemaal meer.Was eigenlijk vergeten dat ik hier nog mede-auteur van was
Zal wel alvast de titel aanpassen naar NL/BE, dan is het duidelijk dat het over beide providers gaat. Zal proberen vanavond de tarieven er nog in te gooien van beide landen.
Wist niet dat het in NL ook maar € 15,- /m wasDacht € 25,-...
[ Voor 16% gewijzigd door V-rg op 19-05-2013 18:58 ]
Er werd na mei 2011 nog gewoon gereageerd in dit topic dus het niet wijzigen van de TS ondersteunt mijn stelling alleen maarlinkkrw schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:52:
[...]
Sinds mei 2011 is het niet meer zo interessant?
Het zou interessant zijn als je die data of smsjes niet binnen een maand op hoefde te maken maar dat het net zo lang geldig bleef als je 60 belminuten.Maar goed in Nederland is het een andere verhaal
Qua Prepaid is dit voordeligste provider nu qua internet. Ik zit nu nog bij Vodafone maar die heeft prijzen verhoogd. Ik moet nu minimaal 15 euro betalen per maand om 1GB internet te krijgen.
Bij MV krijg ik voor 15 euro:
1.5 GB free mobile Internet*
500 free SMS*
€ 0.25/min.
(up to 60 min.)
Dus ik krijg nog uur bellen, 500 smsjes en 500MB extra internet voor hetzelfde geld. Daarnaast hoef ik die €15,- niet op te maken, de ene maand bel je nou éénmaal meer dan een andere
/▌
Je weet wat je nu zegt echt nergens opslaat of wel? Jouw redenering: Laten we Tweakers dan ook niet meer updaten, gezien mensen ook reageren hier. Of NU.nl met hun nieuws, gezien er toch wel mensen reageren. Laten we ook geen nieuwe films maken, gezien mensen toch nog wel TV blijven kijken.Marzman schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:58:
[...]
Er werd na mei 2011 nog gewoon gereageerd in dit topic dus het niet wijzigen van de TS ondersteunt mijn stelling alleen maar
Dus oftewel dat ik zei dat het in Nederland wel interessant is klopt niet. Eigenlijk praat ik gewoon onzin, heb ik eigenlijk geen verstand van wat ik zeg en probeer je te gebruiken als bevestiging dat ik geen commentaar mag geven op het feit dat de topic al 2 jaar niet geupdate is.[...]
Het zou interessant zijn als je die data of smsjes niet binnen een maand op hoefde te maken maar dat het net zo lang geldig bleef als je 60 belminuten.
Maar goed elke Abo en Prepaid hier in Nederland is je Internetbundel langer dan één maand geldig natuurlijk.
Hier laat ik het ook bij met jou, gezien het bij jou niet kan zonder dat minachtende smaakje. (groffer gezegd, ik heb liever een volwassen discussie).
@Dennahz, bedankt dat je iig de moeite nog voor wilt doen
[ Voor 4% gewijzigd door V-rg op 19-05-2013 19:25 ]
linkkrw schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:22:
[...]
Je weet wat je nu zegt echt nergens opslaat of wel? Jouw redenering: Laten we Tweakers dan ook niet meer updaten, gezien mensen ook reageren hier. Of NU.nl met hun nieuws, gezien er toch wel mensen reageren. Laten we ook geen nieuwe films maken, gezien mensen toch nog wel TV blijven kijken.
[...]
Dus oftewel dat ik zei dat het in Nederland wel interessant is klopt niet. Eigenlijk praat ik gewoon onzin, heb ik eigenlijk geen verstand van wat ik zeg en probeer je te gebruiken als bevestiging dat ik geen commentaar mag geven op het feit dat de topic al 2 jaar niet geupdate is.
Maar goed elke Abo en Prepaid hier in Nederland is je Internetbundel langer dan één maand geldig natuurlijk.
Hier laat ik het ook bij met jou, gezien het bij jou niet kan zonder dat minachtende smaakje. (groffer gezegd, ik heb liever een volwassen discussie).
@Dennahz, bedankt dat je iig de moeite nog voor wilt doen
Ik weet niet wat jouw probleem is, maar je leest dingen die er niet staan. Dat doe je nu al twee keer maar ik denk dat ik mijn punt toch niet kan maken bij je.
/▌
Thx, ben nog niet klaar hoor, maar had even andere verplichtingen. Ga hem A.S.A.P. nog aanvullen!nolihc schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:52:
Geweldige update van topic, top!
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Ik mis ook nog het automatisch opladen van de kaart in nl, zou ik erg handig vinden...
Indien BE heb ik wel interesse
Ik heb dan wel je telefoonnummer nodig.
[ Voor 35% gewijzigd door FastFox91 op 05-06-2013 09:56 ]
Ik DM meteen
Meestal van zodra je betaling is aangekomen en je SIM-kaart onderweg is.FastFox91 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:03:
Ik heb mij aangemeld en betaald etc. Geen idee wanneer je ze zal ontvangen.
Welkom bij de fantastische wereld van Vikings!

TS (Support) is ook niet helemaal juist (meer). Ze hebben een vrij grote helpdesk, die ook via social media support levert, met name Twitter (@MobileVikingsBE en @MobileVikingsNL) en Facebook (https//www.facebook.com/MobileVikings) zijn populaire middelen bij de support.
En herladen via SMS gaat alleen met een creditcard gekoppeld aan je account.
Je kan gelukkig ook meerdere SIMs aan één account koppelen, dat maakt het beheren nog makkelijker.
[ Voor 42% gewijzigd door Mercatres op 05-06-2013 17:44 ]
Malantur, je zou het dan nu wel moeten hebben.Mercatres schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:36:
[...]
Meestal van zodra je betaling is aangekomen en je SIM-kaart onderweg is.
Welkom bij de fantastische wereld van Vikings!
Bedankt.
Alleen de eerste 100, hopelijk zit ik er nog bijnolihc schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:14:
nice! gratis oplading, alleen vandaag! https://mobilevikings.com...13/vikingexamen-economie/
Verwijderd
Enige nadeel is de snelheid van 2MB
Maar voordeel is dan wel weer dat beltegoed-bedrag niet vervalt en je na twee maanden dus 30 euro er op hebt staan.
En als je buiten je bundel zit gaat het lekker snel (€0,50/MB als ik me niet vergis).