Het Generation Connect Topic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:27

Het Grote Generation Connect-topic

Zoals enkelen onder jullie misschien al weten heeft Proximus in België een nieuw prepaid tarief voor grootverbruikers van mobiele data. Ze hebben het Generation connect genoemd.

Voor € 20 in de maand krijg je:
  • 2GB data
  • 2000 SMS'en naar elk netwerk
  • Bellen aan 0,25 euro/min
  • 10MB internet voor in het buitenland
Het mooie aan die 10MB voor in het buitenland is dat het cumuleerbaar is tot 100MB. Dit wil dus zeggen dat als je het niet gebruik het bij elke herlaadbeurt wordt bijgeteld tot een maximum van 100MB.

Proximus heeft in België verreweg het beste 3G netwerk van het land, daarom heb ik dan ook de overstap gemaakt van bij Mobile Vikings, waarbij ik overigens al meer dan een jaar heel tevreden klant was. Mobile Vikings maakt namelijk gebruik van het Base netwerk in België en dit biedt gewoon nog veel te weinig 3G dekking voor deze tijd. Als je dan geen 3G ter beschikking hebt bij hun vlieg je op EDGE.
Ook is de 3G snelheid bij Mobile Vikings/Base gelimiteerd op 1mbit waar het bij Proximus niet zo is en je veel hogere snelheden kunt behalen, tot 5mbit/sec.
Voor €5 extra in de maand t.o.v. Mobile Vikings was voor mij de keuze dus snel gemaakt. :)

Een kaart van de 3G dekking van Proximus:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jthtj.png

Het aanbod is slechts geldig voor de eerste 5000 mensen die zich aanmelden, toegegeven dit is heel jammer maar met een beetje goeie hoop zullen ze in de toekomst hier wel van afstappen. :)

Voor uitgebreide info klik hier.

Voor mensen die hun sim al hebben en graag de werkende Hello! app hebben:Telefoon instellingen voor internet vind je hier

[ Voor 13% gewijzigd door glennvho op 21-12-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Data buiten de 'bundel' is wel duurder als bij MV. Wat weer jammer is.
En smsjes? Ik mail tegenwoordig altijd. Maar die 10MB is echt wel goed! 100MB heb je dus per half jaar, en 100MB is ideaal voor in het buitenland.

Even een vergelijking:

Prijs / minuut:
MV: 24c (bij 15€ herlaadbeurt) of 20c (vanaf 25€) of 14c (vanaf 40€).
Vanaf de eerste minuut wordt het per seconde berekend.
GC: altijd 25c.
? Altijd per minuut ?

Minimaal herlaadbeurt:
MV: 15€.
GC: 20€.

Buiten bundel:
MV: 50c / MB (per 10KB), 10c / sms, 24c / MMS.
GC: 50c / MB (per 10KB), 12c / sms.

Dus de vragen zijn:
Bij GC: altijd / minuut betalen? Of per seconde?
En kan de voicemail uitgeschakeld worden (HEEL belangrijk voor mij...)

[ Voor 59% gewijzigd door Snake op 08-12-2011 10:12 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
De gesprekken worden afgerekend net zoals bij Mobile Vikings, vanaf de 61ste second gaat het per seconde van je krediet.

De voicemail kun je ook uitschakelen.

Vroeger was ik al pay&go maar ben dan overgegaan op Mobile Vikings, toen merkte ik toch duidelijk dat de belkwaliteit achteruitgegaan was, meer ruis op de lijn en soms hoorde je mekaar onduidelijk. Bij pay&go had ik dit nooit, niet dat ik er mij zo aan stoorde bij Mobile Vikings maar viel mij toch wel heel hard op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik ben gisteren ook overgestapt van een proximus abbo naar deze formule. Het grote voordeel van Generation Connect boven MV is toch wel dat het netwerk van Proximus in alle opzichten superieur is aan dat van Base (MV), zowel voor belkwaliteit, maar vooral voor 3G snelheid en dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
timofp schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:38:
Ik ben gisteren ook overgestapt van een proximus abbo naar deze formule. Het grote voordeel van Generation Connect boven MV is toch wel dat het netwerk van Proximus in alle opzichten superieur is aan dat van Base (MV), zowel voor belkwaliteit, maar vooral voor 3G snelheid en dekking.
Heb jij al een een bevestigingsmail gekregen? Nadat ik de betaling voltooid had (pc banking) dan kwam ik op het scherm waar ik dan mijn ordernummer zag enzo. Daar stond ook dat er nog een kopie naar mijn mail adres gestuurd zou worden. Heb nog steeds geen mail gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Neen, heb geen bevestigingsmail gehad, maar heb vandaag gebeld en er was een probleem waardoor mails niet altijd verzonden zijn geweest, maar je bestelling is wel door gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Oké super, hoop dat de overschakeling zelf snel zal verlopen en dat ik niet al te lang onbereikbaar zal zijn. Weet nog dat dit toen ik van pay&go naar mv ging binnen het kwartier in orde was, hoop dat het nu ook zo snel zal gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 00:17

Hoholi

The only one

Ook de overstap gedaan van Mobile Vikings naar Generation Connect. Kaartje deze namiddag aangevraagd; zal maandag wel binnen komen. En als je regelmatig in het buitenland zit komt het qua prijs op hetzelfde uit. Bel prijs boeit me niet want dat doe ik steeds via VOIP. En op Edge kan je dat wel vergeten.

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens gebeld naar Proximus... Blijkbaar is het niet vermeld dat je voor 4u aan €0,50/min belt.
Dit heb ik ondertussen al van verschillende andere mensen gehoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:19:
Ik heb eens gebeld naar Proximus... Blijkbaar is het niet vermeld dat je voor 4u aan €0,50/min belt.
Dit is bij de gewone generation zo inderdaad, toch als ik het mij goed herinner want had dat vroeger voor ik Mobile Viking werd.
Maar volgens mij klopt het toch niet hoor en wordt het verward met de gewone generation, op de site staat duidelijk in de tabellen dat het 0,25 euro/min is en dat je bij de bundel 80 belminuten krijgt. En 20/80 = 0,25
Zou mij dus verbazen moest dit toch anders zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:22

KrazyJay

Die 80 minuten mogen wel uit de startpost gehaald worden, er zijn geen "gratis" minuten, je belt gewoon voor 25cpm, en zoals hierboven al aangegeven was, is 20€ / 0.25€pm = 80min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Technerd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:37:
Die 80 minuten mogen wel uit de startpost gehaald worden, er zijn geen "gratis" minuten, je belt gewoon voor 25cpm, en zoals hierboven al aangegeven was, is 20€ / 0.25€pm = 80min.
Ik heb het even aangepast voor je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

glennvho schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:50:
[...]

Ik heb het even aangepast voor je clarity's sake. :)
;)

Ik heb het gisteravond besteld, trouwens. Zit nu ook bij MV, en had graag eens sneller internet geprobeerd. Zit wel altijd op 3,5G, moet zelfs toegeven dat Base het redelijk op orde begint te krijgen met de dekking, maar de 3,5G is gewoon sloom. Als ik overal lees dat Tweakers en andere mensen om me heen ook gelijk maar Generation Connect besteld hebben, dan verbaast het me dat er maar 5000 simkaarten uit te geven zijn. Het zal me niets verbazen dat er een dezer dagen een Statement van BGC komt dat ze overrompeld waren door het overtuigende succes waardoor ze niet op tijd de rem er op hebben gegooid waardoor er nu plots 20k leden zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:19:
Waarschijnlijk heeft die man/vrouw je verkeerd verstaan ;) , dacht ze dat ze gewoon sprak over Generation.

[ Voor 6% gewijzigd door Snake op 08-12-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Jep, ook overgeschakeld van MV naar GC. De snelheid en dekking deed het 'm, die roaming nu ni echt. Als ik in 't buitenland ben, is dat negen keer op tien toch China, en daar kan je helemaal niet roamen :)

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Iemand die al zijn simkaart ontvangen heeft? Ik heb mij woensdagavond aangemeld op de site en betaald maar nog geen brief gekregen. Zal voor volgende week zijn waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Ik heb een Proximus abonnement (geen contractduur meer, dus kan onmiddellijk opzeggen). Ik ben zojuist naar een verkooppunt geweest en ze waren daar goed op de hoogte van de nieuwe formule en overstapmogelijkheden voor Proximus. Ik heb mijn abbo dan ook omgezet in een Pay&Go kaart, hierna zou ik via de klantendienst kunnen overschakelen.

1 addertje onder het gras, het overschakelen van abbo naar Pay&Go duurt 2-4 werkdagen, dat is dus volgende week Dinsdag-Donderdag dat ik overgeschakeld zal zijn, en het is niet zeker dat dan grens van 5000 nog niet bereikt is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Moest dit voor €15 per maand zijn, en wat minder data (1,25 GB ofzo) dan had ik dit namelijk direct genomen.
Jammer genoeg vind ik 20 net wat te veel, en 2 GB krijg ik toch nooit op. Wachten tot de volgende deal dan maar.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Het lijkt dat de 5000 kaarten al weg zijn, de knop is van de site verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Inderdaad, het aanbod is niet meer beschikbaar. Gelukkig was ik er op tijd bij :)

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Ik was er op tijd bij om een nieuw nummer aan te vragen, maar dus te laat om mijn oude nummer over te zetten.. jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Het zou mij niet verbazen als ze binnen enkele dagen zeggen dat ze de limiet van 5000 gebruikers laten vallen wegens het grote succes. Dat zou pas concurrentie zijn voor de andere providers, incl. Mobile Vikings omdat proximus toch wel een veel beter netwerk ter beschikking heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

Ik heb woensdag avond ook onmiddelijk besteld. Wat voor mij de doorslag gaf was de betere dekking van proximus. De laatste tijd ergerde ik me meer en meer aan de "traagheid" van het MV(BASE) netwerk.
Sim helaas nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artouiros
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-05 15:54
Voor zij die net te laat waren, de knop Word Generation Connect is er weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Turre schreef op zondag 11 december 2011 @ 10:13:
Voor zij die net te laat waren, de knop Word Generation Connect is er weer :)
Raar dat de knop even weg was dan. Of zou de kaap van 5000 gebruikers al overschreden zijn en hebben ze nu beslist om de limiet af te schaffen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Iemand zijn simkaart al gekregen? Ik heb vorige week woensdag besteld maar nog steeds geen simkaart in de bus. Hopelijk morgen, anders ga ik toch eens bellen denk ik. Vooral omdat ik ook geen ontvangstbevestiging gekregen had via email...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:11
Neen. Ik heb zaterdag pas besteld, maar ik heb wel onmiddellijk een email ter bevestiging gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Op userbase las ik ook wel over mensen die ook geen mail gekregen hadden maar waarbij hun bestelling wel in orde bleek te zijn toen ze eens belden naar de klantendienst van Proximus. Dus zal wel in orde komen hoop ik. :)

Wil gewoon graag weten wanneer de nummeroverdracht gebeurt want dan zal ik even niet bereikbaar zijn natuurlijk. Op userbase las ik daarnet ook al dat er dit weekend al iemand was overgezet van mv naar connect maar die had zijn simkaart nog niet ontvangen... Daar sta je dan natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Vandaag had ik nog steeds mijn simkaart niet in de brievenbus en is de nummeroverdracht nog steeds niet begonnen. Dus ik heb net even gebeld naar de klantendienst en moest mijn gewoon het nummer geven waarvoor ik een nummeroverdracht gedaan had. De heel vriendelijke juffrouw wist mij te vertellen dat mijn bestelling wel in orde was en dat mijn nummeroverdracht aangevraagd was. :)

Ze vertelde mij ook dat ik normaal vandaag, ten laatste morgen mijn simkaart zou moeten ontvangen en indien dit niet zo was en de nummeroverdracht is wel al gebeurt mag ik altijd naar een proximus shop stappen en daar een simkaart aanvragen. Dit kan gewoon wist ze mij te zeggen omdat als de overdracht eenmaal voltooid is het nummer gewoon bij hen in het systeem zit en ik dus recht heb op mijn simkaart.

Hoezo slechte klantendienst bij Proximus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Gisteren vertelde ze me dat ze gisteren nog mijn simkaart gingen opsturen. Vandaag bel ik aangezien het niet aangekomen was. Ze vertelde me dat hij deze week nog opgestuurd ging worden. Vanavond nog eens gebeld voor te dubbelchecken, toen vertelde ( dezelfde persoon ) me dat hij vandaag nog opgestuurd ging worden. Indien hij morgen nog niet is aangekomen nog maar eens bellen :)

Tot op dit moment ben ik nog niet onder de indruk van de klantendienst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05-2024
Ah dan vrees ik het ergste voor je vDR, volgens de medewerker van de klantendienst die ik vanavond aan de lijn had wordt de post bij Proximus al in de middag opgehaald. Mijn simkaart was al ingepakt maar zou pas morgen met de post meegaan...

Nee precies waar ik al bang voor was, klantensupport is waardeloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Nokia6230i schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:45:
Ah dan vrees ik het ergste voor je vDR, volgens de medewerker van de klantendienst die ik vanavond aan de lijn had wordt de post bij Proximus al in de middag opgehaald. Mijn simkaart was al ingepakt maar zou pas morgen met de post meegaan...

Nee precies waar ik al bang voor was, klantensupport is waardeloos :P
Ja i know :-) Gelukkig heb ik nog wat krediet over op m'n MV kaartje dus ik kan nog wel enkele dagen wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Ik kan ook nog wel enkele dagen wachten met gemak maar toch zou ik het niet leuk vinden moest mijn nummeroverdracht al ingegaan zijn terwijl ik nog geen sim heb. Maar als dat het geval zou zijn ga ik gewoon naar proximus shop achter sim en vertel ik daar wat ze mij verteld hebben aan de telefoon. Ik wil gewoon niet enkele dagen onbereikbaar zijn op mijn hoofdnummer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Heeft er iemand ook ergens de internationale tarieven voor dit aanbod gevonden? Vooral het bellen naar NL en vanuit NL interesseert me, maar kan ik nergens terugvinden.
Op de site uit de OP staat vooral marketing, zelfs de algemene voorwaarden en gebruiksvoorwaarden verwezen me in eerste instantie naar de FAQ pagina en nu naar "Algemene Voorwaarden van MovieMe on Smart TV".
Op de normale website van proximus vind ik verder geen informatie over dit aanbod.

Het ziet er wel interessant uit en wil het netwerk ook wel eens uitproberen, maar niet voordat ik deze informatie heb kunnen vergelijken (het voelt nog steeds alsof er ergens een addertje onder het gras moet zitten :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Yohsoog schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:41:
Heeft er iemand ook ergens de internationale tarieven voor dit aanbod gevonden? Vooral het bellen naar NL en vanuit NL interesseert me, maar kan ik nergens terugvinden.
Op de site uit de OP staat vooral marketing, zelfs de algemene voorwaarden en gebruiksvoorwaarden verwezen me in eerste instantie naar de FAQ pagina en nu naar "Algemene Voorwaarden van MovieMe on Smart TV".
Op de normale website van proximus vind ik verder geen informatie over dit aanbod.

Het ziet er wel interessant uit en wil het netwerk ook wel eens uitproberen, maar niet voordat ik deze informatie heb kunnen vergelijken (het voelt nog steeds alsof er ergens een addertje onder het gras moet zitten :) ).
Dit zijn normaal de standaard tarieven voor pay&go generation. Je kan hier de tarieven vinden: http://customer.proximus...._Rates_Prepaid/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi

Hoholi

The only one

Met 2 Gb datavolume ga je toch niet beginnen bellen over het GSM netwerk zeker. Daar heb je VOIP voor. Dat kost je +/- 4 cent/minuut ongeacht naar wie je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Heb de simkaart gisteren ontvangen.

Er zit weinig informatie bij, er staat bijvoorbeeld niets in over hoe een dataverbinding op te zetten. de simkaart werkt pas na het bellen met 1911 om de taal in te stellen. Zodra de taal is ingesteld kan je ophangen en krijg je een welkom-sms. De dataverbinding werkt nog niet gelijk, dat duurt zo een 5 minuten. Snelheid lijkt beter dan bij MV, maar heb nog niet genoeg getest om te weten hoeveel sneller het zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
En het is zover ik heb geen service meer met mijn mobile vikings kaartje...
Ik hoop dat de sim van proximus vandaaag dan toekomt met de post zodat ik terug bereikbaar ben. Anders ga ik vandaag nog naar een proximus shop achter een nieuwe simkaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:32
Misschien is het wel handig als verschillende mensen hier een speedtest posten zodra alles goed werkt, zodat men kan zien wie ook de echte 7,2Mbps haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Heb de simkaart vanavond weer even in mijn gsm gehad, en er is nu van de 20 nog maar 18,00€ Euro over, zonder gebeld en gesmst gehad te hebben (behalve dan het gratis nummer 1911 voor activatie).

Gelijk gebeld met 6000, en de klantendienst vroeg of ik een smartphone had "omdat die nogal eens verbinding maken met het internet" en dat zou geld kosten. Op mijn repliek dat ik toch 2GB gratis zou moeten hebben had meneer geen uitleg en vertelde me morgen maar terug te bellen om er nog eens naar te laten kijken.

Het koppelen van mijn nummer aan mijn Belgacom e-servicesaccount was niet mogelijk wegens (technische) foutmeldingen op de website.

Het aanvragen van een nummerportering na levering simkaart (omdat ik graag safe speel) was niet mogelijk, tenzij ik een abonnement nam, wat voor mij voordeliger zou zijn (bron: klantendienst). Het kiezen van een telefoonnummer, wat mij ook een oplossing geweest zou zijn, was voorbehouden aan abonnementen.

Die simkaart mogen ze wat mij betreft houden. Wat meespeelt is dat Mobile Vikings een duidelijke website heeft, betere service levert via e-mail en telefonisch, een paar widgets heeft voor android, een mobiele website heeft en most of all: hebben ze me in al die maanden nog nooit zoveel teleurgesteld als Proximus in 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Ik heb mijn sim kaart ontvangen en heb al paar keer de snelheid getest, even enkele resultaten;

Vanmiddag rond 14u te Gent: 5.38Mbps down | 0.30Mbps up
Daarnet zelfde locatie als deze middag: 3.67Mbps down | 0.24Mbps up

(Getest met iPhone 4 met volle ontvangst)

Edit: eventjes de server verandert naar die van Mechelen, resultaten zijn nu: 5.38Mbps down en 0.50Mbps up :)

[ Voor 17% gewijzigd door glennvho op 14-12-2011 19:20 ]

• glennvho
Heeft iemand toevallig al de hello app werkend gekregen met generation connect? Bij mij komt er steeds op dat er geen verbruikersgegevens beschikbaar zijn. Via #120# en #121# kan ik overigens wel mijn bonussen en resterende krediet raadplegen gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-08 13:26
Hallo allemaal,

graag jullie ervaringen, ik twijfel nog ... wie heeft al een simkaart ontvangen? Hoe is de snelheid? Hoe is de service en ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Ik heb al een simkaart ontvangen en de snelheid is heel erg goed. Zie een van mijn vorige post daarvoor...

Qua service heb ik alleen maar ervaring met de klantendienst van de e-shop waar ik 1 maal naar heb moeten bellen en werd heel vlot geholpen. Heb al andere verhalen gehoord dus denk dat ik redelijk veel geluk heb gehad dat ik de juiste persoon aan de lijn gekregen heb.

De service zal bij mv vele malen beter zijn dat is waar, maar daar staat tegenover dat je veel beter 3g bereik hebt en veel hogere snelheden! Moest mv van het proximus netwerk gebruik maken dan was ik zelfs nooit overgestapt maar ze maken gebruik van het slechtere base netwerk jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi

Hoholi

The only one

Ik wacht al bijna 2 weken op mijn simkaart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik ben gaan horen bij Proximus, met de vraag of dat je voicemail kon afzetten, en de mensen wisten mij te vertellen dat dat niet mogelijk was (omdat het prepaid is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi

Hoholi

The only one

Werkt dit niet ?

http://support.nl.proximu...-activeren-en-deactiveren

Of deze :

https://secure.proximus.be/myproximus/index.html?&lan=nl

[ Voor 23% gewijzigd door Hoholi op 29-12-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Snake schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:41:
Ik ben gaan horen bij Proximus, met de vraag of dat je voicemail kon afzetten, en de mensen wisten mij te vertellen dat dat niet mogelijk was (omdat het prepaid is).
De voicemail kun je wel afzetten heb ik al gelezen op userbase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Voor mensen die zoals mij in het begin het probleem hadden dat de Hello! app van proximus geen gebruikersdata kon opvragen:

Je kan in de app store de Hello! app downloaden van belgacom zelf downloaden, Hier even een linkje: http://itunes.apple.com/b...proximus/id483589694?mt=8

Deze app werkt wel zoals het moet, je ziet alle gegevens van je bunder dus je krediet, berichten, data en roaming ook. Toegegeven het is niet zo uitgebreid als de Viking app die ik had toen ik nog Mobile Viking was maar misschien dat ze in toekomstige updates het nog wat aanpassen. :)

Edit: Ik heb het ook even in de topic start gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door glennvho op 21-12-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi

Hoholi

The only one

Woensdag; nog steeds geen simkaart maar ondertussen al sedert dinsdagochtend oude sim buiten werking gesteld.

Na wat geklaag aan de telefoon de optie gekregen om een nieuwe sim te gaan afhalen. Ben dan maar naar een Belgacom winkel gereden en daar hebben ze een nieuwe sim meegegeven en telefoonnummer overgezet :)

Internet ingesteld met behulp van deze site :

http://support.nl.proximus.be/app/staticpages/devices/nl

en de Hello Belgacom app geinstalleerd uit de Android Market. Deze werkt ook naar behoren trouwens.

Eerste speedtest gedaan thuis waar ik normaal slechts Edge had met MV :

Download : 5462 kbps Upload : 1717 kbps en Ping 60 ms

Eind goed al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Man man, na 2 weken nog altijd geen sim-kaart binnen. Op dat gebied mis ik MV nu al, daar zat ik 2 dagen na mijn aanvraag al op hun netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
SonnyBBQ schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:26:
Man man, na 2 weken nog altijd geen sim-kaart binnen. Op dat gebied mis ik MV nu al, daar zat ik 2 dagen na mijn aanvraag al op hun netwerk...
Dat is waar de service bij MV is vele malen beter en sneller. Het voelt daar ook persoonlijker aan vind ik.

Kun je nog altijd bellen met je oude sim? Want als je geen service meer hebt met je oude sim van MV dan kun je gewoon naar een proximus shop stappen en daar het probleem uitleggen. Dan acitveren ze daar een blanco simkaart voor je en hoef je niet te wachten op de brief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Ja, ik heb nog steeds verbinding met MV, dus op die manier kan ik het ook niet versnellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Dat is raar, en heb je al eens contact opgenomen met de support van de e-shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Ik had eerder moeten klagen, net een brief binnen met mijn simkaart. :+
De brief kwam wel van PFS Web - Priority Fulfillment Services en niet van Proximus zelf.

Nu nog wachten totdat mijn nummer overgeschakeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
SonnyBBQ schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:00:
Ik had eerder moeten klagen, net een brief binnen met mijn simkaart. :+
De brief kwam wel van PFS Web - Priority Fulfillment Services en niet van Proximus zelf.

Nu nog wachten totdat mijn nummer overgeschakeld wordt.
Hehe! :+

Bij mij was dit ook zo, een envelop van PFS met daarin nog eens een envelop van Proximus zelf met de simkaart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:29
Ik wacht ook nog op nummer overschakeling.

Overigens zijn er redelijk wat problemen, zoals het verkeerde tariefplan krijgen ook al bestel je Generation Connect: http://www.zaubekistan.be...us-generation-disconnect/

Duimen dat het bij mij gewoon goed komt...

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:32
Bovenstaande link geeft nochmaals een bewijs van de klunzige support die proximus geeft..

Ik blijf gewoon MV denk ik. Ik zit gewoon in een goede regio, heb 80% van de tijd Hspda, en met die 1Mbps kan ik nog leven. Uiteindelijk kom ik niet vaak fimpjes tegen op men gsm die een hogere bitsrate dan 1Mbps hebben dus ik ervaar het niet als een probleem. Het downloaden van apps zal misschien wat sneller gaan maar die paar seconden gaan het niet maken voor mij. En naar de toekomst toe: zowel base als proximus hebben 4G licenties gekocht, dus dat komt wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Dit zijn de laatste speedtests die ik gedaan heb:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JgcpdMVWMFUuUXX7Sma0Eav7/full.png

De testen zijn allemaal op verschillende locaties gedaan, de bovenste is gedaan in hartje West-Vlaanderen waar er enkel maar edge beschikbaar was. Met MV haalde ik daar trouwens even slechte snelheden als nu met Proximus.

• glennvho
Ik weet niet waarom maar ik kreeg vandaag 2 berichtjes van proximus:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wm4xJEKmYTrqmHOg4oWIb3pL/full.png

Ik heb zelf geen herlading gedaan aangezien mijn bundel nog tot 15 januari geldig zou zijn. Maar deze middag kreeg ik dus bovenstaande berichten, toen ik keek in de hello app naar mijn krediet en resterende sms'en, data, enz.. zag ik dat er dus wel degelijk 20 euro krediet bijgekomen is en dat ik terug 2000 sms'en, 2gb data en ook nog eens 10Mb extra om te gebruiken in het buitenland!

Ik heb eigenlijk totaal niet lang moeten wachten op mijn simkaart en overschakeling. Exact een week nadat ik besteld had en betaald had ik mijn nieuwe sim en zat ik vrijwel direct op het proximus netwerk. Toch een mooi gebaar van proximus! :D

• Hoholi

Hoholi

The only one

Vandaag dus ook dezelfde compensatie gekregen omwille van de probleempjes tijdens de omschakeling. Blijkbaar willen ze MV dus op ALLE gebieden evenaren :9

• glennvho
Hoholi schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:30:
Vandaag dus ook dezelfde compensatie gekregen omwille van de probleempjes tijdens de omschakeling. Blijkbaar willen ze MV dus op ALLE gebieden evenaren :9
Gelukkig voor ons wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Nog mensen die ondertussen generation connect geworden zijn?

Blijkbaar kun je nog altijd klant worden want de knop is nog steeds geactiveerd. Vind ik wel raar als er een limiet van 5000 gebruikers op zat...

[ Voor 55% gewijzigd door glennvho op 03-01-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
5000 klanten is denk ik toch niet zo snel te halen. Zeker met de problemen die er zijn om van een bestaand Proximus contract over te stappen naar GC met nummerbehoud.

Ik ben toch blij dat ik de overstap van Mobile Vikings naar Generation Connect heb gemaakt. In mijn streek had ik met MV (Base) maar een magere Edge verbinding. Nu heb ik toch steeds HSPA met een gemiddelde DL van 3Mbps en UL van 1.8Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Beltegoed bij MV was op, dus toch maar eens een Proximus kaartje aangevraagd. We gaan sowieso 1x per maand naar Nederland dus die 10MB per maand komt zeker van pas (was daar altijd wel redelijk wat kwijt aan internet). De laatste tijd leek het internet op m'n tel ook niet vooruit te branden, dus al met al hét moment om over te stappen.

Ben benieuwd!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Vandaag is officieel mijn bonus vervallen. Aangezien ik ook die extra 20EUR van Proximus heb ontvangen heb ik nog iets meer dan 20EUR krediet. In eerste instantie lukte het me echter niet om te bellen of te sms-en en kreeg ik te horen dat ik onvoldoende krediet had.

Op een ander forum toevallig gezien dat een herstart van de telefoon zou kunnen helpen... en inderdaad het werkt nu. Toch een beetje vreemd dat dit nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
SonnyBBQ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:33:
Vandaag is officieel mijn bonus vervallen. Aangezien ik ook die extra 20EUR van Proximus heb ontvangen heb ik nog iets meer dan 20EUR krediet. In eerste instantie lukte het me echter niet om te bellen of te sms-en en kreeg ik te horen dat ik onvoldoende krediet had.

Op een ander forum toevallig gezien dat een herstart van de telefoon zou kunnen helpen... en inderdaad het werkt nu. Toch een beetje vreemd dat dit nodig is...
Mijn bundel is vandaag ook vervallen en heb het ook even getest. Maar ik kan wel gewoon nog bellen en sms'en. Gelukkig was het bij jou verholpen met een simpele restart. :)

Nu maar eens mijn krediet bijladen zodat ik terug 2gb internet heb! :)

Edit: Herlading goed verlopen, heb met bankcontact online betaald en kreeg direct een bericht dat mijn bonus terug geactiveerd was. Ik heb wel geen code gekregen voor mee te spelen met pay en go gold, wel jammer aangezien het erbij stond toen de betaling in orde was... Misschien komt die code nog achter?

[ Voor 16% gewijzigd door glennvho op 30-01-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikingjunior
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-08 23:20
glennvho schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:47:
Nog mensen die ondertussen generation connect geworden zijn?

Blijkbaar kun je nog altijd klant worden want de knop is nog steeds geactiveerd. Vind ik wel raar als er een limiet van 5000 gebruikers op zat...
hopelijk ben ik vanaf morgen generation connect,

ik kom van de "gewone" generation, maar zojuist even met de mensen van proximus gebeld,want ik wou geen simkaart met een nieuwe nummer aanvragen, en de man aan de lijn heeft me gezegd dat ik morgen op generation connect zou zitten :)

PSN : runeviking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Nog mensen die vandaag een sms gekregen hebben ivm surfen na de bonus?

Hierbij zou het nationaal internet geblokkeerd worden na het vervallen van de bonus. De enige oplossing om gebruik te maken van internet buiten de bonus om is een Internet On GSM bundel bij te kopen.

Dit is 'zogezegd' om mensen te beschermen die onvrijwillig buiten de bonus om surfen en zo hun hele krediet opmaken. Nochtans krijg je 2 waarschuwingen dat je bonus gaat vervallen.
Ik vind dit eerlijk gezegd belachelijk. Ik surf veel meer dan dat ik bel en gebruik dus ook vaak mijn internet buiten de bonus om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

SonnyBBQ schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:56:
Nog mensen die vandaag een sms gekregen hebben ivm surfen na de bonus?

Hierbij zou het nationaal internet geblokkeerd worden na het vervallen van de bonus. De enige oplossing om gebruik te maken van internet buiten de bonus om is een Internet On GSM bundel bij te kopen.

Dit is 'zogezegd' om mensen te beschermen die onvrijwillig buiten de bonus om surfen en zo hun hele krediet opmaken. Nochtans krijg je 2 waarschuwingen dat je bonus gaat vervallen.
Ik vind dit eerlijk gezegd belachelijk. Ik surf veel meer dan dat ik bel en gebruik dus ook vaak mijn internet buiten de bonus om.
Dat is om te vermijden dat mensen hun geld opsurfen. Nu MOET je iedere maand herladen, anders kon je misschien nog een maandje verder surfen op je belwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Ja, maar die 2 waarschuwingen zijn toch duidelijk genoeg. Als je dan nog verder blijft surfen...

Zoals ik zei, persoonlijk bel ik veel minder dan dat ik surf. Dit zou dus betekenen dat ik mijn belkrediet maar blijf opbouwen. Hiervoor kwam ik ongeveer 1.5 a 2 maand toe met 1 herlaadbeurt, dat zal nu niet meer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Iemand enig idee hoe ik er kan voor zorgen dat mijn krediet automatisch herladen wordt? Bij de aanvraag van een nieuwe kun je dit blijkbaar wel, maar als je zoals ik bij de lancering klant geworden bent dan moet je dit toch ook ergens kunnen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

SonnyBBQ schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:11:
Ja, maar die 2 waarschuwingen zijn toch duidelijk genoeg. Als je dan nog verder blijft surfen...

Zoals ik zei, persoonlijk bel ik veel minder dan dat ik surf. Dit zou dus betekenen dat ik mijn belkrediet maar blijf opbouwen. Hiervoor kwam ik ongeveer 1.5 a 2 maand toe met 1 herlaadbeurt, dat zal nu niet meer kunnen.
Je kan een databundel kopen van je krediet, maar je kan niet verder surfen aan 50 cent/MB. In mijn ogen is deze oplossing nét beter, want voor 20 euro kan je dus 3 maand surfen: 2GB de eerste, en daarna 2 keer een bundel van 250MB kopen die weer 30 dagen geldig is.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Inderdaad, dat had ik ook ontdekt. Eerst dacht ik dat het niet mogelijk was om de bundel te betalen van je resterende krediet, maar het kan dus wel.
Enige nadeel is wel dat je dit op tijd moet doen, anders heb je tijdelijk geen mobiel internet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

Zijn er mensen die Generation Connect zijn geworden nadat ze de regel hebben aangepast met betrekking tot die 10 MB roaming per herlaadbeurt? In theorie krijg je die tegenwoordig enkel bij een automatische herlaadbeurten, maar ik heb al gehoord dat nieuwe klanten ze toch nog altijd zouden krijgen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-08 17:31
Vanaf nu met 10.000 sms ipv 2.000 (en aan te vragen in een Belgacom Center nu het op een belgacom website staat???):

http://www.belgacom.be/nl...age=t_generation_connect#

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Ik zie niks staan van die 10000 sms'en? Misschien een foutje op de Belgacom site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-08 17:31
Dat van die 10000 staat in het tabblad voorwaarden, want dat wordt gezien als normaal gebruik:

http://www.belgacom.be/nl...n?page=s_gen_connect_cond

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Pagina: 1