Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• HyperBart
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20-04 10:07

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-04 07:56

Dennahz

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:56

Snake

Het Grote Mobile Vikings-topic

Inleiding
Mobile Vikings is gestart als project vanuit Hasselt, Belgisch Limburg. Het oorspronkelijke project, City Live omvatte "internet in de stad" (voor zover ik nog weet) via Wifi. Na het stopzetten van het stadsproject is er een MVNO (Micro Virtual Network Provider) uit gegroeid en die werd "Mobile Vikings" gedoopt.

Mobile Vikings heeft als doel en missie om mobiel internet tegen een heel goedkope prijs op de markt te zetten. Dit lukt hen heel goed en Mobile Vikings heeft bij het Belgische Tweakend en IT-minded publiek heel wat klanten vergaard. Mensen genieten van het mobiel internet wat in België absoluut niet zo populair is als in Nederland.

Mobile Vikings is een provider die voorlopig niet werkt met postpaid (=factuur) abonnementen, maar met prepaid kaarten/nummers. Dit houdt in dat je dus iedere maand je kaart moet herladen met een van de mogelijke methodes.

Mobile Vikings Nederland
Mobile Vikings verovert de wereld! ... Of nou ja, Nederland. Vanaf 13 december 2012 is het ook voor de Nederlanders mogelijk om Viking te worden. Ja, expres met een grote V, want het aanbod is zelfs op de Nederlandse markt fenomenaal te noemen.

Tegenwoordig zijn ze zelfs de goedkoopste (pre-paid) provider van Nederland. En dat wil al heel wat zeggen! :)

Technologie en Netwerk
Mobile Vikings is zoals al vermeld een MVNO, dit wil zeggen dat ze het netwerk en de infrastructuur van een andere provider gebruiken, in dit geval BASE (=KPN Belgium). Base heeft op dit moment een zeer groot dekkend netwerk in België met EDGE. De dekking van 3G was bij de start (maart 2011) nog slecht, maar dezer dagen hebben ze een bijna landelijk dekkend 3G netwerk: http://mv.b12e.be/coverage/ (op de site kan je bovenin op de maand klikken om zo een vergelijking te maken).

Aanbod België (nieuwe voorwaarden vanaf mei 2013)
Iedereen krijgt: 300 sms'en en 60 belminuten per dag naar Belgische Vikings
10 EURO
Wat krijg je ervoor?:
  • 500MB dataverkeer
  • 500 Smsjes
  • +/- 30 min bellen (0,33 cent/m)
15 EURO
Wat krijg je ervoor?:
  • 2GB dataverkeer
  • 2000 Smsjes
  • +/- 75 min bellen (0,20 cent/m)
25 EURO
Wat krijg je ervoor?:
  • 3GB dataverkeer
  • 3000 Smsjes
  • +/- 178 min bellen (0,14 cent/m)
40 EURO
Wat krijg je ervoor?:
  • 4GB dataverkeer
  • 4000 Smsjes
  • +/- 400 min bellen (0,10 cent/m)
60 EURO
Wat krijg je ervoor?:
  • 5GB dataverkeer
  • 5000 Smsjes
  • +/- 1200 min bellen (0,05 cent/m)
Data Only
Als je via de MV-site een data only kaartje aanvraagt kan je per herlading van 12 EUR alleen surfen. Ideaal voor je tablet, notebook of netbook die je meeneemt op de trein of gewoon op de bank.
12 EURO
Wat krijg je ervoor?:
  • 2GB dataverkeer

Aanbod Nederland
15 EURO
Wat krijg je ervoor?:
  • 1,5GB dataverkeer
  • 500 Smsjes
  • +/- 60 min bellen (0,25 cent/m)
25 EURO
Wat krijg je ervoor?:
  • 1,5GB dataverkeer
  • 500 Smsjes
  • +/- 250 min bellen (0,10 cent/m)
Op de website kan je met een heel strakke en moderne interface per dag of per week je verbruik bekijken of een gedetailleerd logboek opvragen van je activiteiten (in en uitgaande gesprekken, sms'en en verbruikt dataverkeer)

Het herladen kan via volgende manieren:
  • PayPal (onmiddellijke herlading)
  • Bancontact
  • Overschrijving
Naast het zelf herladen loopt er op dit moment ook een promotie: voor iedere nieuwe gebruiker die je aanbrengt bij Mobile Vikings krijgt de aanbrenger één gratis herlading.

Naast het handmatig herladen kan je bij Mobile Vikings nu ook na het invullen van een domiciliëringsformulier ook automatisch herladen iedere maand en/of herladen met een SMS.

Support
Mobile Vikings heeft via een Facebook-group een ruime support-groep van users die elkaar helpen en die in de gaten wordt gehouden door de staff van Mobile Vikings. Dit topic wordt in naar Mobile Vikings gecommuniceerd en waarschijnlijk zal er hier dan ook snel een Mobile Vikings Evangelist (zo heet een staff-member bij Mobile Vikings) opduiken.
Naast de support op het internet hebben ze ook een helpdesk, maar als ik het zo hoor is er blijkbaar niet veel contact mee. Ik heb altans nog nooit zelf moeten bellen naar Mobile Vikings en had altijd contact per mail of via Facebook.

Op termijn worden er mogelijk nog een aantal andere formules voorgesteld, maar deze worden ten gepaste tijd officieel voorgesteld op de Mobile Vikings-website. Binnen een heel korte periode komt er een update in het productaanbod.

Dit topic dient een beetje om ervaringen uit te wisselen of om een zo breed mogelijke FAQ aan te bieden over deze verfrissing in het Belgische mobiele provider-landschap.

Voor de fans alvast een 1920x1080 achtergrond:
http://tweakers.net/ext/f/46maWAOOpHzAbxde55Smwngs/full.png

Snake wijzigde deze reactie 20-05-2013 14:04 (38%)

Vandaag even niets

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
Update gedaan over jumbo-herladingen en het herladen via SMS of het automatisch herladen.

HyperBart wijzigde deze reactie 26-06-2010 02:02 (89%)

Vandaag even niets

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
gereserveerd voor updates (2)

Vandaag even niets

• forestrunner
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 25-07-2018
Mooi, een "echte" spreekbuis voor mv.
Is er nog verdere info voor 3G? In mijn omgeving nog niet. Hopelijk komt het er snel aan...

• Storm-BE
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 07-04 13:09
In Gent heb ik overal 3G met MV, in Ninove enkel EDGE.
Heeft er iemand een overzicht/kaart van de 3G dekking van het BASE netwerk?

• Nickm4N
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 10-09-2011
Hoe zit het met het uitbreiden van het 3G netwerk van MV (aka BASE)? Zijn ze ermee bezig of ga ik nog lang zonder 3G zitten?

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
Voor zover ik gehoord heb de laatste keer zijn ze gefaseerd bezig met de uitrol van 3G, op sommige plaatsen worden nu 3G antennes geplaatst, maar die zijn nog niet actief.

Gewoon geduld hebben, je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten natuurlijk...

Vandaag even niets

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Vandaag was het internet even weg. Maar het is weer terug. Zit nu in Wilrijk, op Edge. Maar als ik op de parking ga (vlak bij de Pizza hut) heb ik 3G.

Ook op de ring naar huis (richting Hasselt) heb ik 3G. Daarna gaat ie weer naar Edge.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Nickm4N
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 10-09-2011
Die EDGE verbinding, is dat een beetje degelijk?
Ben zelf compleet niet tot mobiel internet (ga binnen 2 weken overstappen op MV) en ben eens benieuwd ivm snelheid, wachttijden, ...?

• fikkie_84
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19-04 18:00
Hoelang heeft het voor jullie eigenlijk geduurt voor jullie overschakeling?
Aangezien ik een smartphone gekocht heb wou ik een bijhorend abonnement met internet, vrijwel de enige keuze in België is mobile viking.
Niet teveel geld voor een ruime limiet.
Echter mijn aansluiting duurt nu al 15 dagen sinds ik mij heb ingeschreven ...
Mijn sim kaart heb ik redelijk snel ontvangen, dan de activatie code verzonden en dan is de miserie begonnen.
Na twee dagen kreeg ik een mailtje dat er een technisch probleem was om mijn nummer over te zetten, vervolgens krijg ik 2 dagen geleden een bericht dat activeren nu kan en dat ik enkel "activeren" moet antwoorden om mijn nr over te zetten.
En nu al twee dagen niets, vanmorgen nog een mailtje verzonden maar deze keer blijft een snel antwoord uit.

In heb begin was het nog zo geen probleem, kon wel leven met enkele dagen vertraging + ze hadden uit zichzelf een mail gestuurd om het probleem uit te leggen, maar tot nu toe blijft het enkel bij mooie woorden.
Overigens heb ik met 2 andere mobile viking klanten gesproken en die hun activatie was gedaan in enkele uren tijd.
Spijtig dat het dus niet vlot verloopt bij mij en begin er nu wel een slecht gevoel bij te krijgen.

• vanThijs
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 08-04 20:08
Bij mij is de omschakeling wel gelukkig wel heel snel gegaan, normaal gezien antwoord de helpdesk erg snel (als het wat langer duurt, dan zijn ze waarschijnlijk met je zaak bezig).

In Oost Limburg is de 3G verbinding echter nog helemaal niet stabiel. Ik kan soms 3G manueel forceren, maar de verbinding blijft nooit lang genoeg aanwezig om nuttig te zijn.

• Dennahz

Dennahz

Life feels like hell should.

Topicstarter
Ik gebruik ook al bijna een jaar MV. Het bevalt mij prima! Die € 15,- is zeer acceptabel voor een maand internet en vrijwel onbeperkt SMSen.

Bij mij is het nog overal Edge, zelfs gisteren in Gent. Kan ook komen omdat ik in een appartementencomplex zat in een redelijk dichte straat. Ben er in ieder geval dik tevreden over!

Ook erg leuk als je dan iemand van Proximus aan de lijn hebt met een aanbod... ze weten niks te zeggen als je ze verteld wat je hebt voor € 15,- :D

Twitter

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
quote:
fikkie_84 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:51:
Hoelang heeft het voor jullie eigenlijk geduurt voor jullie overschakeling?
Aangezien ik een smartphone gekocht heb wou ik een bijhorend abonnement met internet, vrijwel de enige keuze in België is mobile viking.
Niet teveel geld voor een ruime limiet.
Echter mijn aansluiting duurt nu al 15 dagen sinds ik mij heb ingeschreven ...
Mijn sim kaart heb ik redelijk snel ontvangen, dan de activatie code verzonden en dan is de miserie begonnen.
Na twee dagen kreeg ik een mailtje dat er een technisch probleem was om mijn nummer over te zetten, vervolgens krijg ik 2 dagen geleden een bericht dat activeren nu kan en dat ik enkel "activeren" moet antwoorden om mijn nr over te zetten.
En nu al twee dagen niets, vanmorgen nog een mailtje verzonden maar deze keer blijft een snel antwoord uit.

In heb begin was het nog zo geen probleem, kon wel leven met enkele dagen vertraging + ze hadden uit zichzelf een mail gestuurd om het probleem uit te leggen, maar tot nu toe blijft het enkel bij mooie woorden.
Overigens heb ik met 2 andere mobile viking klanten gesproken en die hun activatie was gedaan in enkele uren tijd.
Spijtig dat het dus niet vlot verloopt bij mij en begin er nu wel een slecht gevoel bij te krijgen.
Dat is heel vreemd, ik zou eens proberen telefonisch contact op te nemen met MV.

Dit is de eerste "mindere" case die ik hoor van een overstap.

Nu, ik heb even in een GSM-winkel gewerkt als vakantiejob, en daar merkte ik ook dat sommige mensen heel moeilijk te porteren waren van bv Px naar MS

Vandaag even niets

• fikkie_84
quote:
HyperBart schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:30:
[...]

Dat is heel vreemd, ik zou eens proberen telefonisch contact op te nemen met MV.

Dit is de eerste "mindere" case die ik hoor van een overstap.

Nu, ik heb even in een GSM-winkel gewerkt als vakantiejob, en daar merkte ik ook dat sommige mensen heel moeilijk te porteren waren van bv Px naar MS
Ik heb gisteren kort na mijn post hier bericht gekregen van mobile viking dat het tot 3 dagen kan duren voor mijn nummer is overgezet.
Vandaag, anderhaf uurtje geleden heb ik nog een mail gekregen dat mijn overschakeling langer dan 3 dagen duurt en dat ze base hebben gecontacteerd omtrent dit probleem.
Het ziet er dus naar uit dat ik nog minstens tot na het weekend kan wachten.

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
Ik blijf erbij, je hebt echt HEEL veel pech, bij mij was de omschakeling na 1 dag ofzo rond...

Nu zoals ik het hoor kan het probleem even goed bij de donoroperator zitten... Als dat is kan je moeilijk MV de schuld geven...

HyperBart wijzigde deze reactie 18-06-2010 19:53 (41%)

Vandaag even niets

• fikkie_84
quote:
HyperBart schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:50:
Ik blijf erbij, je hebt echt HEEL veel pech, bij mij was de omschakeling na 1 dag ofzo rond...

Nu zoals ik het hoor kan het probleem even goed bij de donoroperator zitten... Als dat is kan je moeilijk MV de schuld geven...
Tja pech, ik kom van base en ga naar een virtuele provider onder base als daar al iets mis loopt dan wil ik niet weten wat er gebeurt als ik een erger probleem heb.
Ondertussen hebben ze overleg gepleegd met base en heeft base een nog andere dienst gecontacteerd voor mijn overzetting.
dus: Mobile viking -> base -> andere dienst.
Ik ga het nog even aanzien maar als ik tegen eind deze week geen verbinding heb bij mobile viking dan zoek ik wel een andere provider.
Het laat namelijk wel een grote fout zien, ondanks de zeer goede helpdesk, kan mobile viking mij spijtig genoeg niet technisch bijstaan.
Hiervoor moeten zij steeds base contacteren en ik begin de indruk te krijgen dat technische calls van virtuele operatoren niet zo hoog staan op hun lijst van prioriteiten.

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
Ik blijf erbij dat het even goed BASE kan zijn die problemen heeft als donoroperator...

Vandaag even niets

• mendel129
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19-04 16:48

mendel129

Radioactivator

Voor zij die het wouden weten: http://www.3gcoverage.net/.

En misschien leuk voor in ts, ze hebben nu ook een topup van 40€ waarbij het tarief om een minuut te bellen maar op 0.13€/m ligt :-)

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bramvandeperre
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:02
misschien iets plaatsen over de nieuwe data-only formule?
quote:
HyperBart schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:50:

na... 20 minuten bij mij :)
quote:
mendel129 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:01:
Voor zij die het wouden weten: http://www.3gcoverage.net/.

En misschien leuk voor in ts, ze hebben nu ook een topup van 40€ waarbij het tarief om een minuut te bellen maar op 0.13€/m ligt :-)
Daar staat praktisch geen informatie op (op dit ogenblik). Spijitig maar ik de kempen is er nergens 3G op het Base netwerk, terwijl er wél 3G is bij Proximus (niet bij mij thuis, wel bij m'n ouders&grootouders, niet dat die er iets mee doen)

bramvandeperre wijzigde deze reactie 06-07-2010 18:01 (89%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Ze kunnen beter de site 3g-non-coverage noemen.

Zo beperkt.

Even toelichten: ik rij alle dagen van As <> Antwerpen, enkel op de ring even 3g.

In Wilrijk (rond Altas Copco) niets... Morgen naar Brussel Centraal, eens zien hoe het daar staat dan.

Snake wijzigde deze reactie 06-07-2010 18:07 (60%)

• bramvandeperre
quote:
Snake schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:03:
Ze kunnen beter de site 3g-non-coverage noemen.

Zo beperkt.

Even toelichten: ik rij alle dagen van As <> Antwerpen, enkel op de ring even 3g.

In Wilrijk (rond Altas Copco) niets... Morgen naar Brussel Centraal, eens zien hoe het daar staat dan.
echter, die website heeft ook de coverage van enkel base (of toch, dacht ik?) - die wél uitgebreid is. Het is een user-based initiatief. Als er meer mensen hun locatie & internetsnelheid doorgeven, wordt het nauwkeuriger en komen er weer meer mensen die meer locaties toevoegen enzovoort

Dus: iedereen: wherever you are, add your reception :)

• Spaiker
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-03 16:44
Pas MV geworden en voor wat ik het gebruik is edge genoeg :D
Ik ben zeer tevreden, veel meer voordelen tov proximus en/of mobistar.

Drive it like you stole it.

• bramvandeperre
quote:
Spaiker schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:02:
Pas MV geworden en voor wat ik het gebruik is edge genoeg :D
Ik ben zeer tevreden, veel meer voordelen tov proximus en/of mobistar.
kan je dat even toelichten? ik ben ook MV, maar neem aan dat er veel mensen die dit lezen denken 'oh, en wat vind jij dan *veel meer voordelen*?"

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
Ik denk dat hij in zijn geval het heeft dat MV aan een heel scherpe prijs (15 eur) zo goed als onbeperkt internet en SMS'en aanbiedt. Bij Px of Ms moet je vaak ook binnen de de maand sinds je laatste herlading van 15 EUR terug minimum 15 eur herladen om gewoon onbeperkt te kunnen SMS'en.

Akkoord, voor bellen zijn er voordeligere tarieven, maar met dan zit je al vaak met een abonnement.

Vandaag even niets

• bramvandeperre
quote:
HyperBart schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:55:
Ik denk dat hij in zijn geval het heeft dat MV aan een heel scherpe prijs (15 eur) zo goed als onbeperkt internet en SMS'en aanbiedt. Bij Px of Ms moet je vaak ook binnen de de maand sinds je laatste herlading van 15 EUR terug minimum 15 eur herladen om gewoon onbeperkt te kunnen SMS'en.

Akkoord, voor bellen zijn er voordeligere tarieven, maar met dan zit je al vaak met een abonnement.
Ik betaalde 38 cent per minuut in de daluren bij Proximus, tegen de 50 cent in de piekuren. Dus voor mij valt MV fantastisch mee. Ik moest bij Proximus door internet- en telefonie maandelijks 2x herladen voor gemiddeld 15 euro per keer (ongeveer 25 tot 30 euro per maand). Ik heb (momenteel) nog 23 euro op m'n kaart staan van MV (had voor 2x 15 herladen) en de maand is bijna om (over de helft).. dus vanaf nu niet meer zo vaak herladen (A)

• abusimbal
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 29-03 07:45
Kan iemand mij zeggen welke snelheid je haalt zonder 3G ?
Dat nieuwe data only vind ik zeer aantrekkelijk.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
quote:
abusimbal schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:23:
Kan iemand mij zeggen welke snelheid je haalt zonder 3G ?
Dat nieuwe data only vind ik zeer aantrekkelijk.
15 KB / seconde ofzo :) goed genoeg om te surfen, Tweakers is in mobile device mode zeer leesbaar.
3G hier in Brussel is nog beter natuurlijk. Dan zou je maximaal 500Kb (notice the small b) halen, wat ongeveer 62.5KB / sec is. Zeer leuk dus voor Youtube te kijken.

Ik heb sinds een tijdje geen root meer op mijn Nexus One, en al die ads vertragen het internet toch wel. En dan is die 3G echt wel interessant.

Base heeft momenteel niet overal 3G palen staan. Daarmee dat je op sommige plekken enkel Edge hebt. Ze zijn er wel mee bezig.

• Spaiker
quote:
HyperBart schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:55:

Met hem :).
Je kan ook een goedkoper tarief hebben voor te bellen als je voor 40€ herlaad meen ik..

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
quote:
Spaiker schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:12:
[...]

Met hem :).
Je kan ook een goedkoper tarief hebben voor te bellen als je voor 40€ herlaad meen ik..
Ja, dan is het "goedkoper", maar uiteindelijk gaat er nog altijd 40 euro naar je kaart ;) .

Vandaag even niets

• Spaiker
En kan je dus ook langer bellen ;)
Voordelen alom :P
Enkel dat je dan voor 40 euro herlaad terwijl je toch maar een maand die bundel krijgt :/

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
quote:
Spaiker schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:49:
Enkel dat je dan voor 40 euro herlaad terwijl je toch maar een maand die bundel krijgt :/
My point exactly

Nu, MV voldoet voor mij met hun huidige voorwaarden perfect :) d:)b

Vandaag even niets

• bramvandeperre
quote:
HyperBart schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:02:
[...]

My point exactly

Nu, MV voldoet voor mij met hun huidige voorwaarden perfect :) d:)b
Inderdaad, bij mij ook. En MV is zelfs héél handig gebleken. Op m'n werk (mcDonald's Geel, vakantiejob) is er geen ontvangst in de crewruimte bij Proximus of Mobistar; Gisteren heb ik de politie en ambulance moeten bellen, ik was de enige met ontvangst.

dus op de één of andere manier heeft Mobile Vikings een collega's leven gered.

• Spaiker
Ik heb hier in omgeving Heusden zolder niet altijd evenveel ontvangst, zo is het vaak dat ik geen signaal heb terwijl ik het wel nodig heb, maar gelukkig is dat maar zelden, en zit ik nu leuk met gsm op het terras te surfen :D

• Melunz
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-05-2012
Is het zo dat de overschakeling van provider pas in werking treed nadat je voor de eerste keer €15 oplaadt?
Ik heb de bevestigings-SMS reeds verstuurd, maar wacht nog even met opladen tot mijn huidige SIM stopt met werken, i.v.m. die 30dagen voor 1000SMSjes/1GB traffic.

Zou stom zijn als je al dagen begint te verliezen terwijl je nog een paar dagen bij je oude provider zit..

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
quote:
bramvandeperre schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:36:
[...]

Inderdaad, bij mij ook. En MV is zelfs héél handig gebleken. Op m'n werk (mcDonald's Geel, vakantiejob) is er geen ontvangst in de crewruimte bij Proximus of Mobistar; Gisteren heb ik de politie en ambulance moeten bellen, ik was de enige met ontvangst.

dus op de één of andere manier heeft Mobile Vikings een collega's leven gered.
Top dan, ik heb aan de KHK gestudeerd, af en toe een McDo'ke gedaan daar ;)
quote:
Spaiker schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:06:
Ik heb hier in omgeving Heusden zolder niet altijd evenveel ontvangst, zo is het vaak dat ik geen signaal heb terwijl ik het wel nodig heb, maar gelukkig is dat maar zelden, en zit ik nu leuk met gsm op het terras te surfen :D
Ik woon in Koersel, en ben vaak in Heusden (vriendin woont in Zolder) en ik heb nog nooit gehad dat ik daar geen ontvangst had... Nu ja, waar zit je dan ergens?
quote:
Melunz schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:57:
Is het zo dat de overschakeling van provider pas in werking treed nadat je voor de eerste keer €15 oplaadt?
Ik heb de bevestigings-SMS reeds verstuurd, maar wacht nog even met opladen tot mijn huidige SIM stopt met werken, i.v.m. die 30dagen voor 1000SMSjes/1GB traffic.

Zou stom zijn als je al dagen begint te verliezen terwijl je nog een paar dagen bij je oude provider zit..
Neen, de overschakeling is gebeurd als je opeens ziet dat je met je ene (oude) SIM-kaart geen ontvangst meer hebt, dat is het moment dat je je andere SIM (die van MV) er in moet steken... Je hebt toch wel een nummeroverdacht gevraagd en geen nieuw nummer he?

Vandaag even niets

• mendel129
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19-04 16:48

mendel129

Radioactivator

btw, voor de liefhebbers: http://mendel.xtreemhost.com/blog/?p=628
sidebar gadget

Bringer of heat, food and silence!

• Melunz
quote:
HyperBart schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:15:
Neen, de overschakeling is gebeurd als je opeens ziet dat je met je ene (oude) SIM-kaart geen ontvangst meer hebt, dat is het moment dat je je andere SIM (die van MV) er in moet steken... Je hebt toch wel een nummeroverdacht gevraagd en geen nieuw nummer he?
Ja hoor, nummeroverdracht.
SMS nu al iets meer dan 3 dagen geleden verstuurd, langer de 2-3 dagen die werden voorspeld.

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
Vreemd...
Soit, even geduld dan, en anders even contact opnemen met MV... Ik heb wel vaker gehad dat als ik voor klanten tijdens mijn vakantiewerk een MNP (=nummeroverdracht) deed, dat die soms fout liep...

Vandaag even niets

• Melunz
Volgens hun support ligt het probleem bij BASE en zit er niets anders op dan te wachten.

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Ik vraag me af wanneer ze nou eindelijk eens overschakelen naar 3G, want ik heb hier (Izegem) nog steeds gewoon Edge.

Twitter

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
Dat gaat nog even duren.. Gewoon geduld hebben, is EDGE echt te traag voor jou? Ik ben al blij dat ik voor die prijs op internet kan en pushmail heb... (nu ja, ik heb een E71, dus geen groot scherm, dus video's en dat soort dingen leent zich niet zo goed op mijn smartphone...). Ik ben nog maar een keer 3G tegengekomen (dat ik weet) en dat was ergens op een autostrade in de streek rond Voeren -> Seraing...

Vandaag even niets

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 15:51

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Weet iemand hoe lang de site er al vantussen ligt? ik probeer gratis reclame te maken voor MV en nu kan ik niet eens verwijzen naar hun site.

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
Hmm, had ik nog niet eens gezien... Check anders de Facebook pagina's eens?

Vandaag even niets

• Joindry

Joindry

quote:
HyperBart schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:09:
Hmm, had ik nog niet eens gezien... Check anders de Facebook pagina's eens?
ik zit op mijn werk en facebook is a big nono, als in het gaat gewoon niet =(
Maar niemand die van iets weet.

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
Ik heb er ook niets van gevonden... Als er genoeg mensen commentaar op geven zal er wel een nieuwsberichtje uitgestuurd worden (nu het lijkt me dat ze dat wel zowieso zullen doen..)

Vandaag even niets

• Joindry

Joindry

hey ie is terug online. hierbij stop ik met klagen :P
dank bart, trouwens ik heb je anagram door :D

trouwens een vraagje, die 1000 sms'en vervallen die na één maand?

Joindry wijzigde deze reactie 02-08-2010 12:14 (25%)

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
die vervallen inderdaad ja. Herlaad je weer, dan heb je weer voor een maand de voordelen...

Vandaag even niets

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Niet helemaal. Bij mij wordt mijn belwaarde, als ik 0.0 heb met 1 cent opgehoogd zodat ik tot het einde van m'n 30 dagen gebruik kan maken van mijn GB's en SMSjes :) maar ik ben dan ook een early adaptor. Ik weet niet of dat met de huidige nieuwe klanten nog zo is.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Overigens ben ik bezig met een (kleine) applicatie voor Windows Phone 7, om je stats van Mobile Vikings weer te geven. Het is echt nog maar een alpha, je moet je username en pw hardcoden wil je testen :)

Ik moet nog wat tutorialtekst toevoegen en dergelijke, maar je kan hier al eens kijken:

Link: http://mobilevikingsdata.codeplex.com/
Laatste versie van de source code: http://mobilevikingsdata....ourceControl/BrowseLatest

:)

• HyperBart

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
quote:
Snake schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:52:
Niet helemaal. Bij mij wordt mijn belwaarde, als ik 0.0 heb met 1 cent opgehoogd zodat ik tot het einde van m'n 30 dagen gebruik kan maken van mijn GB's en SMSjes :) maar ik ben dan ook een early adaptor. Ik weet niet of dat met de huidige nieuwe klanten nog zo is.
Wat hij bedoelde is als je 30 dagen sinds je herlading verstreken zijn. Als ik mijn 15 euro opsoupeer dan krijg ik ook 1ct om zo toch nog te zorgen dat ik mijn sms en databundel kan opgebruiken, zolang hjet maar binnen de 30 dagen is...

Vandaag even niets

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Excuses :+ ik moet beter lezen :P Of beter niet reageren en gaan werken :P

• Joindry

Joindry

:D op het werk kan je perfect ook reageren hoor :P toch dank vr de feedback :P

• Joindry

Joindry

Ik ben dus nu overgeschakelt nar MV maar ik hheb geen belwaarde, is he tniet zo dat je je resterende belkredie meeneemt van je vorige netwerk? want momenteel kan ik dus niet bellen... best vervelend, of kan dit nog even langer duren. ongeveer 6u na het sturen van mijn sms mocht ik mijn andere sim al insteken.
Plz help

• Spaiker
Maar natuurlijk neem je je belwaarde niet mee, zou maar dom zijn van de operatoren lijkt me.
Je moet je MV kaart eerst opgeladen hebben, of tenminste geld gestort hebben, zodat dat op je MV sim kaart komt te staan. En dan heb je belwaarde.. :)

• Lulukai
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-04 21:05

Lulukai

God's gift to women

MV + iPhone = <3
Echt schitterend om 1GB mobile internet te hebben voor zo'n scherpe prijs!

Lulukai wijzigde deze reactie 13-08-2010 19:00 (70%)

.

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Nee, je beltegoed is gewoon weg. Je had ook beter eerst je oude tegoed opgemaakt bij Proximus, Mobistar of Base. Nu is het te laat, want je nummer is geactiveerd.

Je moet nu met 15 of 40 euro opwaarderen waarna je kan genieten van de geweldige service van MV :) Ik ben echt zeer tevreden over MV! Is echt geen geld... zelfs in Nederland denk ik dat je dit niet krijgt voor 15 euro.

Twitter

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

quote:
Dennahz schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:07:
Nee, je beltegoed is gewoon weg. Je had ook beter eerst je oude tegoed opgemaakt bij Proximus, Mobistar of Base. Nu is het te laat, want je nummer is geactiveerd.

Je moet nu met 15 of 40 euro opwaarderen waarna je kan genieten van de geweldige service van MV :) Ik ben echt zeer tevreden over MV! Is echt geen geld... zelfs in Nederland denk ik dat je dit niet krijgt voor 15 euro.
Nop, zie het nieuwsbericht over Vodafone die de limiet terugschroeft van FUP naar 250MB. Enkel bij de allerduurste abonnementen krijg je 1GB, terwijl wij dat hier voor slechts 15 euro per maand krijgen + 1000 smsjes

.

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Zelfs meer dan een maand, want als je tegoed op is kan je nog wel even gratis SMSen/internetten. Veel providers zouden je gelijk afkappen!

Twitter

• glennvho
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-04 17:27
Heb na veel lezen en opzoeken ook eindelijk de stap gezet! :)
Zojuist mijn simkaart aangevraagd en nu maar wachten op mijn iphone 4. Het is eigenlijk daarvoor dat ik naar MV ben overgestapt.

• Overgeef Dave
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-04 08:02
Zo,

Daarnet ook een actieve Mobile Viking geworden.
Ik moet zeggen, alles gaat heel vlot.
Verleden vrijdag (s'avonds) mijn sim kaartje aangevraagd en toen ik deze avond thuis kwam van het werk zat de sim kaart in de bus. 5 minuten na activatie aanvraag was ik online.

Ontvangst is hier ook goed, maar ik had niets anders verwacht, ik woon in een gemeente waar er overdag meer mensen in kantoren werken dan er in s'avonds of in het week-end wonen/slapen.

Ik kan er trouwens achter dat er zo iets als Mobile Vikings bestond door de idiote fout die Proximus maakte,
anders was ik nooit beginnen zoeken naar een andere mobile provider in België buiten Proximus en Mobistar.

Even over Proximus, het is wel oftopic maar ik vind het wel grappig, kunnen jullie mee lachen.
Het gaat zo ... :P
offtopic:
Verlede week ben ik overstag gegaan voor een iPad 3g, dus ik heb uiteraard een data only sim nodig; en ik wou een prepaid (ik heb niet dagelijks 3g nodig)
Dus Proximus had een pre-paid oplossing 'pay&Surf'.
Ik naar een Proximus shop.
* Overgeef Dave 'Het is voor een Pay and surf voor een iPad'
Geeft die knuppel mij een gewone sim kaart en geen microsim kaart.
Dat had ik gezien, goed hij geeft mij de juiste sim kaart met ik quote:
'Mobile internetPay&Surf for iPad' op de verpakking.
Ok s'avonds thuis activeren.
Het één en ander op de website invullen en nu komt het:
'Een sms met activerings code werd verstuurd'
Wtf ... mijn iPad kan geen sms ontvangen.
Helpdesk bellen.
Uitleg doen ... 'Een ogenblik meneer, ik overleg even met mij collega's'
30 minuten later :o
Helpdesk 'Meneer, we hebben momenteel geen oplossing, u zal uw simkaart in uw mobiel moeten stoppen en vandaar uit activeren.'
Ik: ' Ja maar mijn gsm heeft geen microsim'
Helpdesk: 'Dan moet u maar bij vrienden of familie langs, die een gsm met microsim hebben en zo activeren, of u moet maar een adapter via ebay kopen' :D

Een half uur later kreeg ik een geautomtiseerde oproep om de service van de helpdesk te beoordelen.
Score was 1(Heel ontevreden) tot 5(Heel tevreden).
Op het einde stond er op het scherm van mijn gsm 1111111 :+

• tomw
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:35
Voor de bezitters van een Nokia toestel heb ik nu een toepassing gemaakt om je verbruik te controlleren. Je vind het hier:
http://dl.dropbox.com/u/246058/Mobile%20Vikings.wgz

screenshots:

tomw wijzigde deze reactie 28-08-2010 13:46 (33%)

• Spaiker
Dank tomw, het werkt zeer goed!
En nog gemakkelijk ook :D

• tomw
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:35
Mobile vikings verhoogt limiet naar 2GB!

http://datanews.rnews.be/...gn=NewsLetter-Datanews-nl

• laurensi1
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10-02 19:20
Het enige wat me tegenhoudt is die duizend sms'en. Ik zou heel graag overstappen, maar ik zou me blauw betalen aan de extra sms'en. Er zijn veel klanten die bij Pay&Go Generation meer dan 1000 per maanden verbruikt, aangezien er een limiet van 5000 geldt voor 15€ per maand (prijzen om te bellen en zeker om te surfen zijn dan wel fors hoger)

• c-mattic
  • Laatst online: 22:29
quote:
laurensi1 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:14:
Het enige wat me tegenhoudt is die duizend sms'en. Ik zou heel graag overstappen, maar ik zou me blauw betalen aan de extra sms'en. Er zijn veel klanten die bij Pay&Go Generation meer dan 1000 per maanden verbruikt, aangezien er een limiet van 5000 geldt voor 15€ per maand (prijzen om te bellen en zeker om te surfen zijn dan wel fors hoger)
Meer dan 1000 sms'en per maand? Ik snap dit toch nog altijd niet hoor, maar dat is mijn mening...

Misschien kan je meer emails sturen (via mobiel internet), bespaar je op smsen en kom je mss toch rond met die 1000 per maand?

• MikeVM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 04-04 17:38

MikeVM

- Baloo -

kan iemand vertellen hoe het zit als je alternerend 40 euro en 15euro herlaad,

welk tarief wordt wanneer gehandhaafd?

15euro per maand is net te weinig, 40 euro is teveel, ik dacht dus om de 2 maanden 40 euro te storten ipv 15

maand 1: 15 maand 2: 15 maand 3: 40 maand 4: 15 maand 5: 15 maand 6: 40,.........

\\ Baloo \\ www.onlydutch.nl \\ Mijn iRacing profiel

• Goofy
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 28-07-2018
Sinds gisteren ben ik eveneens een (ondertussen tevreden) gebruiker van MV. De overschakeling ging bijzonder vlot, net zoals het contact met de helpdesk (mail) vooraf. Ik kom van een Mobistar My10 abonnement, waarvan ik nog 4 van de 24 maanden te gaan had. Zeg nooit nooit, maar voorlopig is dat de eerste en laatste keer dat ik een abonnement nam, toch zeker voor 24 maanden.

Voor de geïnteresseerden, de log van m'n accountstatus, overgenomen van m'n profiel;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
ACCOUNT STATUS

Hier is een overzicht van je accountgeschiedenis.

Wanneer?    Wat?
25-08-2010 21:57:10 Registratie aangevraagd
25-08-2010 22:03:28 Simkaart aangevraagd
25-08-2010 22:03:28 Nummeroverdracht aangevraagd
25-08-2010 22:15:16 Account geactiveerd
26-08-2010 15:28:55 Simkaart verzonden
30-08-2010 14:07:58 Nummeroverdracht in behandeling
30-08-2010 14:08:03 Nummeroverdracht aangevraagd
30-08-2010 15:35:11 Nummeroverdracht voltooid
30-08-2010 15:35:11 Simkaart geactiveerd

Uiteindelijk heeft de verzending van de simkaart 2 werkdagen (excl. zaterdag) geduurd, de rest ging al helemaal vlot. Netjes dus :). En dan komen ze nog eens met een dergelijk nieuwsbericht. Niet dat ik verwacht die extra ruimte nodig te hebben, maar het kan alleszins geen kwaad ;).

/edit: @MikeVM; dan zal je waarschijnlijk de ene maand aan 24 cent/minuut (pakket van 15 euro) bellen, en de andere maand aan 14 cent/minuut (pakket van 40 euro)? Je hoeft natuurlijk niet te wachten tot een maand voorbij is om te herladen...

Goofy wijzigde deze reactie 31-08-2010 20:21 (8%)

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

quote:
MikeVM schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:16:
kan iemand vertellen hoe het zit als je alternerend 40 euro en 15euro herlaad,

welk tarief wordt wanneer gehandhaafd?

15euro per maand is net te weinig, 40 euro is teveel, ik dacht dus om de 2 maanden 40 euro te storten ipv 15

maand 1: 15 maand 2: 15 maand 3: 40 maand 4: 15 maand 5: 15 maand 6: 40,.........
Het tarief van je laatste herlaadbeurt telt. Dus de maanden dat je 40 herlaadt, bel je goedkoop met al je belwaarde tot je nog eens herlaadt.

.

• quizzical
  • Laatst online: 20-04 16:07
Zijn er mensen die ervaring hebben met VOIP in combinatie met Mobile Vikings?
Werkt dat ook redelijk wanneer er geen 3g is?

Een interessante manier van werken lijkt me namelijk:
1: Herladen voor €15
2: Gewoon bellen via Mobile Vikings tot de €15 op is.
3: Vanaf dat moment bellen via VOIP tot de 30 dagen gratis internet voorbij zijn.
4: Terug naar stap 1

Specifiek dacht ik om één van de betamax producten te gebruiken ;)
http://www.backsla.sh/betamax

• SmalleSmets
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13-08-2011
Ik weet niet of bellen langs voip gaat zonder 3g verbinding..
Dat is voor mij ook het enige nadeel nog, amper 3g verbinding.

• Spaiker
Ik heb hier zelfs delen waar dat ik geen EDGE ontvang :s

• JSS540
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 24-04-2017
quote:
esben schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:01:
Zijn er mensen die ervaring hebben met VOIP in combinatie met Mobile Vikings?
Werkt dat ook redelijk wanneer er geen 3g is?

Een interessante manier van werken lijkt me namelijk:
1: Herladen voor €15
2: Gewoon bellen via Mobile Vikings tot de €15 op is.
3: Vanaf dat moment bellen via VOIP tot de 30 dagen gratis internet voorbij zijn.
4: Terug naar stap 1

Specifiek dacht ik om één van de betamax producten te gebruiken ;)
http://www.backsla.sh/betamax
vanaf 2011 komt Mobile Vikings met VOIP op de markt
http://www.zdnet.be/news/...l-klanten-voip-aanbieden/

zal wel handig zijn :)

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Vanmiddag weer een vrouwtje van Proximus aan de lijn. Binnen 30 sec was het gesprek afgelopen :p
quote:
Ja goeiemiddag met $naam van Proximus/Belgacom.
- Hallo!
U bent vroeger klant bij ons geweest, mag ik vragen bij welke provider u nu zit?
- Jazeker, dat is bij Mobile Vikings
Ah, ok, ma...
- U belt zeker i.v.m. een aanbieding?
Ja, dat klopt!
- Ok. Ik ben onlangs nog een keer gebeld door iemand van Proximus en we kwamen tot de conclusie dat jullie het niet goedkoper konden aanbieden. Ik heb namelijk voor 15 euro per maand vrijwel onbeperkt internet en 1000 smsjes.
Ah, ok, bedankt voor uw tijd en nog een goedemiddag!
- Tsjuus! :D
Altijd leuk :p

Twitter

• Ases
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 28-09-2016
Zou leuk zijn moesten ze hun 3G bereik ( Base dan) wat meer uitbreiden over België, heb hier EDGE en dan in Gent 3G+.

• Rietn
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 24-10-2013
Iemand ervaring met MV en bb storm?
heb de servicebook van de blog van mv geinstalleerd maar ik kan bepaalde toepassingen nog steeds niet gebruiken, alsook de browser van bb.

• eclipse____
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21-02-2014
Mobile Vikings en Blackberry is altijd al ee probleem geweest. Ik denk dat dit tot op heden nog altijd niet is opgelost! Spijtige zaak, met enkele toestellen van Nokia en de microsim van Apple waren ook problemen maar die zijn snel opgelost...
Wat juist het probleem is bij de Blackberry's weet ik niet.

Ik ben enorm tevreden van Mobile Vinkings, het is een "klein", gezellig en hip merk. In tegenstelling tot al de andere multinationals binnen België die hun bedrijf als miljarden business beschouwen. Weinig reclame en daardoor dus scherpere prijzen. Mond op mond reclame is de beste reclame en is ook exponentieel, zoals de groei van MV.

• Matthew
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-04 20:30

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Vandaag laat Mobile Vikings weer zien waarom ze de beste zijn.

Vanaf vandaag zullen ze voortaan niet meer per minuut rekenen voor het bellen maar per seconde! Dit hebben ze laten weten via hun blog.

Een minuut en 1 seconde bellen kost nu maar 24.4 eurocent in tegenstelling tot de 48 eurocent die voorheen betaald moest worden.

:D

link: http://blog.mobilevikings.com/?p=229

iMac: nope, MBP: nope, iPhone: nope, iPad: nope, MBA: nope, Apple Watch: nope

• Jo...
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-04 16:52
quote:
Matthew schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:46:
Vandaag laat Mobile Vikings weer zien waarom ze de beste zijn.

Vanaf vandaag zullen ze voortaan niet meer per minuut rekenen voor het bellen maar per seconde! Dit hebben ze laten weten via hun blog.

Een minuut en 1 seconde bellen kost nu maar 24.4 eurocent in tegenstelling tot de 48 eurocent die voorheen betaald moest worden.

:D

link: http://blog.mobilevikings.com/?p=229
Goed nieuws, maar denk wel dat ze nog steeds 24 cent aanrekenen ook al bel je maar 5 seconden. Denk pas dat dit in werking treedt vanaf dat je 1 minuut over gaat.
Maar sowieso goed, minder hoeven betalen is altijd positief!

Is er trouwens nog iemand die enorm veel geld overhoudt? Elke maand komt er bij mij namelijk 15 euro bij, en aangezien ik amper tot niet bel loopt dit bedrag over. Vroeg me af wat jullie ermee doen, als jullie ook zoveel geld overhouden, want op den duur gaat dat bedrag toch serieus oplopen...

Jo... wijzigde deze reactie 14-04-2011 15:28 (17%)

• Matthew
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-04 20:30

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Ik hou ook veel beltegoed over. Heb er tot nu toe niks leuks voor kunnen vinden. Luxeprobleem O-)

iMac: nope, MBP: nope, iPhone: nope, iPad: nope, MBA: nope, Apple Watch: nope

• Jo...
quote:
Matthew schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:08:
Ik hou ook veel beltegoed over. Heb er tot nu toe niks leuks voor kunnen vinden. Luxeprobleem O-)
Ik hoop er nog steeds op dat in de Android Market betalingen gaan mogelijk worden d.m.v. beltegoed, zou echt handig zijn vind ik.

• Yohsoog
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16-04 20:14
quote:
Jo... schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:53:
[...]

Is er trouwens nog iemand die enorm veel geld overhoudt? Elke maand komt er bij mij namelijk 15 euro bij, en aangezien ik amper tot niet bel loopt dit bedrag over. Vroeg me af wat jullie ermee doen, als jullie ook zoveel geld overhouden, want op den duur gaat dat bedrag toch serieus oplopen...
Minder rechargen? Internet werkt stiekem echt nog wel indien de maand voorbij is hoor. Gebruik dan eens een week het resterende geld? En bel wat meer ipv berichten te sturen, bespaart je gesprekspartner ook wat geld en krijg je dingen sneller geregeld! :)

• Jo...
quote:
Yohsoog schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:31:
[...]

Minder rechargen? Internet werkt stiekem echt nog wel indien de maand voorbij is hoor. Gebruik dan eens een week het resterende geld? En bel wat meer ipv berichten te sturen, bespaart je gesprekspartner ook wat geld en krijg je dingen sneller geregeld! :)
Inderdaad, internet werkt dan nog. Maar het is nu niet echt de bedoeling dat je dan een week lang nog hun internet gebruikt. Ze vertrouwen erop dat hun leden het niet misbruiken, dus doe ik dat ook niet.
En bellen.. tjah, ik haat dat :p Smsen is dan toch wat leuker vind ik. En als ik al zou bellen, dan zou in een week de 70 euro die ik momenteel nog heb, niet opgeraken vrees ik.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Tja, ik heb nu ook meer dan 100 euro belwaarde staan. Het stoort mij niet eigenlijk, ik vind 15 euro per maand voor 2GB en 1000 smsen een mooie deal, en ik zie die belwaarde dan ook eerder als extraatje. Ik gebruik het dus eigenlijk als een abonnement.

.

• Jo...
quote:
ruyckske schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:57:
Tja, ik heb nu ook meer dan 100 euro belwaarde staan. Het stoort mij niet eigenlijk, ik vind 15 euro per maand voor 2GB en 1000 smsen een mooie deal, en ik zie die belwaarde dan ook eerder als extraatje. Ik gebruik het dus eigenlijk als een abonnement.
Inderdaad, zeer mooie deal. Goedkoopste dat je kan vinden hier in België. Opzich stoor ik me er ook niet zo aan dat ik zoveel belwaarde heb, maar het zou toch leuk zijn als je er nog iets mee kon doen. Ik las al eens iets van beltegoed cashen ofzo, maar lijkt me toch niet echt betrouwbaar...

• eclipse____
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21-02-2014
quote:
Jo... schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:39:
[...]

Inderdaad, internet werkt dan nog. Maar het is nu niet echt de bedoeling dat je dan een week lang nog hun internet gebruikt. Ze vertrouwen erop dat hun leden het niet misbruiken, dus doe ik dat ook niet.
En bellen.. tjah, ik haat dat :p Smsen is dan toch wat leuker vind ik. En als ik al zou bellen, dan zou in een week de 70 euro die ik momenteel nog heb, niet opgeraken vrees ik.
Eum, misschien ben ik dan maar een profiteur, als ze niets aanrekenen betaal ik niets. Laatst op een chat was hun uitleg dat je een termijn kreeg van enkele maanden of maximum nog eens 2 GB krijgt voordat je betaald voor je gebruik. Ik bel nooit en dus kom ik ongeveer 1.5 maanden toe met mijn geld. Als ze mij geld aanrekenen voor de gebruikte GB's, zal ik dat ook mooi betalen. Wel staat mijn internet veel uit als ik over mijn maand heen zit.

Wel heb ik enorm respect voor mensen die zo denken! Als ik elke maand €15 over zou hebben, zou ik het ook doen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Ze hebben nu een nieuw tariefplan van 25 euro toegevoegd, compleet nutteloos voor mij, maar blijkbaar was er vraag naar vanuit de gebruikers.

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
ik kan het wel begrijpen. Voor de gemiddelde gebruiker, die meer belt is 15 euro wat te weinig.

• aarondk1
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18-02 16:18
Woensdag avond was ik het beu om telkens 10MB (!) gratis internet te mogen ontvangen van Proximus (Pay&Go Generation).
Met mijn eerste smartphone (Nokia 5530) vond ik het nog niet echt nodig om een echt goed mobiel internet abonnement te hebben.
Maar met mijn verdere studies in het achterhoofd en de daarbij horende nieuwe smartphone (Android 8) ) ben ik bijna genoodzaakt om fatsoenlijk mobiel internet te hebben.

Dus heb ik na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk Mobile Vikings gevonden! Woensdag avond heb ik de simkaart aangevraagd en donderdag morgen zag ik dat deze verzonden was, een dagje later zat hij in de bus!

Dus ik heb die sms verstuurd en zaterdagmorgend was mijn nummer overgedragen. Na wat geknoeid te hebben met het internet heb ik het dan werkende gekregen (desondanks een stomme fout van mij).

Ik heb dus nog maar een paar uurtjes mee kunnen spelen, maar zo te zien werkt alles behoorlijk.
Op mijn Nokia 5530 heb ik geen 3G maar alleen EDGE maar dat maakt mij nu nog niet zoveel uit.
Het bereik ziet er mij ok uit, zeker omdat Proximus bij mij thuis af en toe toch wel moeite had.

Al bij al ben ik tot nu toe zeer tevreden (ook van de klantendienst)!

• Jo...
quote:
aarondk1 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:08:
Woensdag avond was ik het beu om telkens 10MB (!) gratis internet te mogen ontvangen van Proximus (Pay&Go Generation).
Met mijn eerste smartphone (Nokia 5530) vond ik het nog niet echt nodig om een echt goed mobiel internet abonnement te hebben.
Maar met mijn verdere studies in het achterhoofd en de daarbij horende nieuwe smartphone (Android 8) ) ben ik bijna genoodzaakt om fatsoenlijk mobiel internet te hebben.

Dus heb ik na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk Mobile Vikings gevonden! Woensdag avond heb ik de simkaart aangevraagd en donderdag morgen zag ik dat deze verzonden was, een dagje later zat hij in de bus!

Dus ik heb die sms verstuurd en zaterdagmorgend was mijn nummer overgedragen. Na wat geknoeid te hebben met het internet heb ik het dan werkende gekregen (desondanks een stomme fout van mij).

Ik heb dus nog maar een paar uurtjes mee kunnen spelen, maar zo te zien werkt alles behoorlijk.
Op mijn Nokia 5530 heb ik geen 3G maar alleen EDGE maar dat maakt mij nu nog niet zoveel uit.
Het bereik ziet er mij ok uit, zeker omdat Proximus bij mij thuis af en toe toch wel moeite had.

Al bij al ben ik tot nu toe zeer tevreden (ook van de klantendienst)!
Je moet niet verwachten dat je met een 3G compatibele smartphone overal 3G gaat hebben. Enkel in grote steden zoals Antwerpen heb je dat wel eens, maar je zal overwegend gebruik moeten maken van het EDGE netwerk. Proximus heeft op dat vlak een veel beter netwerk, base is nog maar net begonnen met het uitrollen van 3G. En niet te vergeten: Base heeft een cap op hun snelheid zitten. Max. snelheid met HSDPA is slechts 120 KB/s. Bij proximus ligt dit rond de 500 KB/s dacht ik!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• willyg
  • Laatst online: 26-01 17:35
quote:
Base heeft een cap op hun snelheid zitten. Max. snelheid met HSDPA is slechts 120 KB/s.
In een persmededeling van 28 april 2011 lees ik: "KPN's Belgian unit Base has upped speeds on its 3G network. The download speed now goes up to 1.5 Mbps, from 1 Mbps before. The upload speed has remained unchanged at 512 kbps."

Ik overweeg over te schakelen, welke snelheden halen jullie in werkelijkheid als je op 3G zit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

quote:
willyg schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:30:
[...]

In een persmededeling van 28 april 2011 lees ik: "KPN's Belgian unit Base has upped speeds on its 3G network. The download speed now goes up to 1.5 Mbps, from 1 Mbps before. The upload speed has remained unchanged at 512 kbps."

Ik overweeg over te schakelen, welke snelheden halen jullie in werkelijkheid als je op 3G zit?
Ik in Gent 100-140 KB/s (met een oude iPhone weliswaar)

Lulukai wijzigde deze reactie 22-05-2011 14:02 (3%)

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jo...
quote:
willyg schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:30:
[...]

Net 2x een test gedaan met speedtest. Ik haal een download snelheid van 0.88 Mbps. En dit is met HSPA.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Her en der lees ik op fora dat mensen vaak last hebben van uitval, maar zelf heb ik dat nog nooit ondervonden.

.

• SMGGM
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 07-04 09:30
Heb Mobile vikings overwogen, maar uiteindelijk Aldi Talk geworden. Ik bel/SMS eigenlijk belachelijk weinig maar wilde wel internet op mijn smartphone. Mensen die weinig bellen moeten eens Aldi talk overwegen. Lijkt mij perfect voor mensen die zeer goedkoop prepaid internet willen hebben (€4 voor 400MB/maand, geen andere aankoopverplichtingen). Een maand na overstap geen klachten over. 400MB lijkt voor mij ook ruim voldoende, ik kom aan circa 150MB op een maand.
Ook leuk is dat bellen en SMS'sen ook belachelijk goedkoop is voor een prepaid kaartje: 15cent/min (zelfs maar 5cent/min als de andere ook aldi talk is, maar dat valt weinig voor) en 5cent/sms.
Je hebt ook een bundel van €10 voor die dat wat vaker bellen.

Nadelen:
je kan je prepaid enkel herladen door een herlaadkaart te kopen in een Aldi (geen online betaal mogelijkheden). Beetje vervelend als je nooit naar een aldi gaat.
Het gaat via Base en die hebben op sommige plaatsen niet echt de beste data dekking. Maar in 3 steden (dacht ik) 3G en dan limiteren ze het nog eens serieus.

Misschien interessant voor mensen die geen €15 per maand opsouperen ;)

BTW: er komt niet Aldi talk op je GSM te staan, maar Medion Mobile :p Anders was ik waarschijnlijk Mobile Vikings geworden :D

SMGGM wijzigde deze reactie 27-06-2011 11:20 (5%)

• Yohsoog
  • Laatst online: 16-04 20:14
quote:
ruyckske schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:56:
[...]

Ik in Gent 100-140 KB/s (met een oude iPhone weliswaar)
Net hier in Hasselt getest op HSDPA met een HTC Desire:

Resultaten bandwithplace.com:
(2x getest)

- 923 & 940 kbps download
- 387 & 410 kbps upload

Met de app van speedtest.net (server Mechelen):
(3x getest vanwege het grote verschil in upload 1e en 2e keer)

- ping: 86 & 105 & 108ms
- download: 903 & 903 & 902 kbps
- upload : 170 & 487 & 425 kbps

Zelfde app, server Dusseldorf:

- ping: 203ms
- download: 907 kbps
- upload : 490 kbps

Redelijk consistent dus allemaal, rond de 900kbps down en 450 kbps up.

• muchu
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16-04 13:03
Heeft iemand ervaring met MV (data only) op laptop? Sommige providers bieden een usb-simkaart-modem aan voor mobiel internet op een laptop of netbook, maar bij MV heb ik dat niet teruggevonden.
Ik heb hiervoor ook reeds in verschillende winkels gekeken en nog niet gevonden wat ik zocht.

Kent iemand een merk + type?

• Lambo LP670 SV
  • Laatst online: 19-04 10:36
Onlangs een paar sms'n naar het buitenland (Frankrijk) gestuurd. Het viel me op dat mijn tegoed gewoon hetzelfde bleef :o

Dus ik veronderstel dat de bundel van 1000 SMS'n ook van toepassingen is voor buitenlands smsn :)
Is dit nog iemand opgevallen?

Nieuwe Nighthawk R7000P AC2300 aangeboden + 1-jarig Armor abonnement

• Bluefall
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20:18
Beetje laat maar ach: Dat is toch perfect normaal, jij kan immers niet altijd weten of een persoon zich in het buitenland bevindt.

Blijkbaar deint er ook al ergens een betaversie van VikingTalk rond. Iemand die hem al heeft bemachtigd?

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-04 10:24
Als hij naar een Frans nummer sms't is dat niet zo normaal natuurlijk ;)
Maar dat zegt hij er niet bij, dus is het gokwerk :)

Move along folks, nothing interesting to see here.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

quote:
[b][message=36766047,noline]
Blijkbaar deint er ook al ergens een betaversie van VikingTalk rond. Iemand die hem al heeft bemachtigd?
Uitnodigingen waren enkel voor de 100 trouwe klanten die het snelst reageerden. Ik heb er trouwens geen zin in, zie er totaal geen toegevoegde waarde in tegenover bestaande diensten.

.

Pagina: 1 2 3 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True