[TU Delft] Laptopproject 2010 - 2011 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZJ220706
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-02-2021
demosselman schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:31:
Ik ga binnenkort het High-end model bestellen. Ik heb thuis nog een 24 inch full HD monitor, de P2470HD van samsung.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om dat scherm te koppelen aan mijn laptop en zo twee monitoren tegelijk te gebruiken? Extra resolutie/schermruimte is altijd handig. En indien dit mogelijk is, wat voor kabels/adapters moet ik dan hebben om het aan te sluiten want het High-end model heeft volgens mij een displayport.
Volgens mij heeft het High-End model ook een VGA aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-09 13:36
demosselman schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:31:
Ik ga binnenkort het High-end model bestellen. Ik heb thuis nog een 24 inch full HD monitor, de P2470HD van samsung.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om dat scherm te koppelen aan mijn laptop en zo twee monitoren tegelijk te gebruiken? Extra resolutie/schermruimte is altijd handig. En indien dit mogelijk is, wat voor kabels/adapters moet ik dan hebben om het aan te sluiten want het High-end model heeft volgens mij een displayport.
Je hebt in ieder geval HDMI en volgens mij ook VGA inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 22:43
FZJ220706 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:57:
[...]

Volgens mij heeft het High-End model ook een VGA aansluiting...
Is deze VGA niet van merkbaar mindere kwaliteit dan de displayport aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 17:43
demosselman schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 06:53:
[...]
Is deze VGA niet van merkbaar mindere kwaliteit dan de displayport aansluiting?
ligt eraan wat voor monitor je aansluit.

Bij HD monitor ja
Bij normale (oude) monitor nee

correct me if I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
Ik heb voor de zekerheid maar een Displayport -> DVI kabel besteld. Dan weet ik zeker dat de kwaliteit goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten er hier IO'ers die ervaring hebben met een 13" macbook pro? (nieuwe model met de 320m) of ouder natuurlijk. Als deze voldoende is voor de dingen die je echt op de faculteit moet doen (komt thuis een imac voor het zwaardere werk) doe ik dat liever dan een windows laptop aanschaffen die ik behalve voor solidworks nergens voor kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Zo, heb de high end nu ook besteld. Kan niet wachten tot ik hem voor de eerste keer ga opstarten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:51:
Zitten er hier IO'ers die ervaring hebben met een 13" macbook pro? (nieuwe model met de 320m) of ouder natuurlijk. Als deze voldoende is voor de dingen die je echt op de faculteit moet doen (komt thuis een imac voor het zwaardere werk) doe ik dat liever dan een windows laptop aanschaffen die ik behalve voor solidworks nergens voor kan gebruiken.
Ik zou zelf ook het liefst een 15" MBP kopen, maar ik weet nog niet precies of er veel mensen zijn bij L&R zo'n ding gebruiken en of deze MPB (eventueel met Bootcamp) de software die nodig is voor L&R kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:05:
[...]

Ik zou zelf ook het liefst een 15" MBP kopen, maar ik weet nog niet precies of er veel mensen zijn bij L&R zo'n ding gebruiken en of deze MPB (eventueel met Bootcamp) de software die nodig is voor L&R kan draaien.
Met bootcamp kan je alle programma's voor windows gewoon draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 22:20
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:51:
Het is ook een beetje de afweging die ik moet maken.. ik heb op m'n kamer een 24" extern scherm staan dus het hoeft voor mij geen 'grote' 15" laptop te worden. Een 13" is veel handzamer, en de Macbook Pro ziet er wat dat betreft prima uit.

Ik kom zelf van ID in Eindhoven, daar zitten veel Apple gebruikers en die werken probleemloos met alle software. Of SolidWorks via een bootcamp-omweg ook nog lekker loopt weet ik niet, maar dat zou je natuurlijk ook op een pc op de faculteit kunnen gebruiken als het incidenteel is.

@beugeldop, thnx voor je reactie :) Dan lijkt het idd op de garantieregeling van de TU/e, dat komt mooi uit. Het komt mooi uit dat de laptops het hele jaar door te bestellen zijn, dan kan ik het voorlopig nog even uithouden met m'n Thinkpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conjacq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 14:26
beugeldop schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:00:
[...]
Ik zat te twijfelen of ik die sleeve zou kopen, maar ik weetniet precies welke je nodig hebt. Het is een 15,6" scherm. Hoe groot is dan de laptop zelf? Iets groter lijkt me, maar de website biedt een 16" en een 17-18" sleeve aan.
[...]
Dimensies laptop: 37,35 x 25,15 x 3,24 cm (b x d x h)
Dimensies 16'' sleeve: 43.8 cm x 30.5 cm x 5.1 cm

Dus het zou moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroopwafle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-08 15:42
Ik heb wat vraagjes aan huidige TU-studenten (of aan andere kenners):

Volgend jaar ga ik IO doen en dit laptopproject is heel mooi, maar eigenlijk heb ik deze op het oog:

http://tweakers.net/price...akoya-x7811.html#tab:info

Ik neig de Medion te kiezen aangezien ik er eigenlijk ook op wil gamen. Maar vraag is of de HD5870 de programma's die je bij de studie nodig hebt soepel kan draaien en hierin niet erg onder doet voor de Quadro FX 880M van de HP Elitebook 8540w.
Is de Medion verder ook aan te raden voor een IO'er? Want ik wil natuurlijk wel dat deze laptop geschikt is voor de studie!

Ik zit best wel tussen deze laptops te twijfelen, maar naar mijn idee komt het vooral neer op de keuze lekker gamen of een goede garantie.. wie heeft tips of wat anders interessants hierover te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dward
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-05 08:41
HD5870 presenteert beter dan de quadro fx 880M. Eigenlijk is de medion een betere laptop in mijn ogen, maar een nadeel van deze laptop is dat het 17" inch en het heeft alleen maar een resolutie van 1440 x 900. Het hangt ook een beetje van welke game je speelt, speel je een hele zware game, zou ik voor medion kiezen, maar als je cod of wow speelt, de quadro is genoeg.
Ik heb zelf geen verstand met de programma's voor io studie, maar als het goed is moeten ze gewoon op de medion werken.
Ik ga over een maanden ook naar TU Delft, ik zou zelf de hp kiezen, 1. goede garantie 2. goede schermdiagonaal (wel jammer geen hd formaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-09 13:36
Ik heb reactie gehad van campusshop betreffende de optie voor Full HD schermen, die komen er dus aan :)

Geachte meneer ***,
Inmiddels heb ik bevestiging ontvangen dat u een full HD scherm bij kunt bestellen.
Deze mogelijkheid zal begin volgende week op de website komen te staan. De concrete kosten heb ik helaas nog niet door gekregen.
Mijn excuses voor de late reactie!

Met vriendelijke groet,
Projectleider Hardwareprojecten
Tel:
0900-7278776 (0,20 p/m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-08 16:39
YES FULL HD SCHERMEN! :D

Dan zou ik sowieso voor de HP gaan. Een 1000x betere bouwconstructie, HD scherm op kleiner formaat, 7200 rpm harde schijf en gewoon makkelijk verwisselbaar op de TU. Dat heb ik dan liever dan een iets betere grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
hmmm... heb hem net besteld. Wordt pas augustus geleverd en ga morgen op vakantie voor 2 weken. Wil eigenlijk ook wel zo'n full hd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
Komen ze nu mee... ik hoop dat ik dat HD scherm nog aan mijn order kan toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 09:44
demosselman schreef op maandag 12 juli 2010 @ 07:00:
Komen ze nu mee... ik hoop dat ik dat HD scherm nog aan mijn order kan toevoegen
Ja inderdaad... beetje jammer anders. Ik wil dat scherm er ook wel in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3RO3NVO
  • Laatst online: 10-09 08:28
... Helaas, blij gemaakt met een dood vogeltje. Ik dacht dat het HD scherm op de laptop zat. Maar het is een los Iiyama scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:45

Coldcat

HODL

hjw-001 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:55:
Ik heb reactie gehad van campusshop betreffende de optie voor Full HD schermen, die komen er dus aan :)

Geachte meneer ***,
Inmiddels heb ik bevestiging ontvangen dat u een full HD scherm bij kunt bestellen.
Deze mogelijkheid zal begin volgende week op de website komen te staan. De concrete kosten heb ik helaas nog niet door gekregen.
Mijn excuses voor de late reactie!

Met vriendelijke groet,
Projectleider Hardwareprojecten
Tel:
0900-7278776 (0,20 p/m)
Hierbij gaat het om externe monitor, in het apparaat zelf kun je GEEN Full HD scherm plaatsen. Ook geheel logisch want dan zou de prijs vanwege het volume hoger uitvallen.

Dus voor de duidelijkheid, FULL HD is alleen en enkel mogelijk in combinatie met een extern scherm. De laptop is gewoon HD+ of zoiets.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
J3RO3NVO schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:34:
... Helaas, blij gemaakt met een dood vogeltje. Ik dacht dat het HD scherm op de laptop zat. Maar het is een los Iiyama scherm....
Laat dan maar hangen, dan haal ik zelf wel een knap scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crbos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Misschien een stomme vraag, maar zit er nu een webcam op het high end model? Ik heb namelijk geen flauw idee waar AG WVA voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
AG staat volgens mij voor Anti Glare, dus ontspiegeld. WVA is de resolutie: 1600x900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Is het mogelijk om de volgende SSD erin te zetten (en slim?)

pricewatch: Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB

Verder vraag ik me af hoe ik een externe monitor aan kan sluiten, is dat via VGA of DVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Expansion features
Ports
3 USB 2.0
2 USB 3.0
1 eSATA
1 external VGA monitor
1 DisplayPort
1 1394a
1 stereo microphone in
1 stereo headphone/line-out
1 AC power
1 RJ-11
1 RJ-45
1 docking connector
1 secondary battery connector
Slots
1 Express Card/54
1 Smart Card Reader

Dus alleen VGA of DisplayPort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
Stidge schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:17:
Expansion features
Ports
3 USB 2.0
2 USB 3.0
1 eSATA
1 external VGA monitor
1 DisplayPort
1 1394a
1 stereo microphone in
1 stereo headphone/line-out
1 AC power
1 RJ-11
1 RJ-45
1 docking connector
1 secondary battery connector
Slots
1 Express Card/54
1 Smart Card Reader

Dus alleen VGA of DisplayPort
Als je een dockingstation gebruikt kan het via VGA en DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Ty,

SSD erin zetten is volgens mij mogelijk als je de HD vervangt. Is het dan zonder hulpmiddelen mogelijk de oude HD nog ergens in te zetten? Of wordt die dan overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Het is mogelijk om de optische drive er uit te halen en daar een 2e HDD te stoppen, maar ik weet niet of je dat zelf zomaar kan doen of dat de laptop daadwerkelijk 'anders' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
Coldcat schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:22:
Ty,

SSD erin zetten is volgens mij mogelijk als je de HD vervangt. Is het dan zonder hulpmiddelen mogelijk de oude HD nog ergens in te zetten? Of wordt die dan overbodig?
Oude hardeschijf eruit, SSD er in. Dat is een kwestie van 5minuten, en dan werkt het.

De oude hardeschijf (die infeite nog nieuw is) kan je wss wel gebruiken, bijvoorbeeld in een andere laptop. Zodat je daar meer ruimte hebt, of je koop een 2,5" casing, en dan kan je hem gebruiken als externe hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:42:
[...]

Met bootcamp kan je alle programma's voor windows gewoon draaien..
Dat snap ik, maar ik vraag me af of de hardware van de MBP's genoeg is om de software van L&R te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
De MBP is met gemak sterk genoeg. De HP zal het wel beter doen, doordat een aantal dingen door de GPU afgehandeld kunnen worden, wat de MBP door de CPU zal laten doen.

Sterk genoeg zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:30
Ik heb even snel een vraagje, welke zouden jullie aanraden deze van Dell : dell of dus één van deze die Delft aanbied. Die aanbieding geld namelijk maar tot aankomende woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walletje-w schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:49:
Ik heb even snel een vraagje, welke zouden jullie aanraden deze van Dell : dell of dus één van deze die Delft aanbied. Die aanbieding geld namelijk maar tot aankomende woensdag.
Hier zou ik ook wel iemand over willen horen , ziet er namelijk niet slecht uit. Ook zou ik graag willen weten; welke upgrades zijn het waard zijn om te nemen bij deze dell? En hoe deze grafische kaarten tegenover elkaar staan aangezien je die niet kan upgraden. Graag snel reacties ivm de datum van de actie

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Vergeet niet de garantie die je bij de TU krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
Coldcat schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:10:
Vergeet niet de garantie die je bij de TU krijgt.
Dat is inderdaad ook wat waard, je wilt niet je laptop weken kwijt zijn aan Medion of Dell.. trust me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:46

Fab1Man

Live life to the fullest

Voor diegene die nog geinteresseerd is in een passend docking station voor de HP 8540w, ik heb er nog een staan en ik kan er niemand een plezier mee doen. Mail me maar bij interesse: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZJ220706
Ik zie dat men HD's wilt vervangen voor SSD's...ben bang dat je garantie dan vervalt...dat 2 jaar zorgeloos leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAIHT
  • Laatst online: 21-10-2024
Voor zover ik weet mag je geheugen vervangen, de DVD-ROM drive vervangen voor een caddy met SSD/HDD erin, zelfs een schermpaneel vervangen. Dit allemaal zonder de garantie te verbreken. Ga je de CPU of VGA kaart vervangen dan mag het volgens mij ook nog, mits je de onderdelen van HP gebruikt. Dus geen consumenten VGA kaart ipv een workstation. (HP verkoopt als het goed is zelfs onderdelen, VGA-kaart en caddy etc. om dit allemaal op eigen houtje te vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZJ220706
Dat zorgeloos leren loopt ook niet via HP. Dan ga je weer een ander traject in. Een caddy met SSD/HDD snap ik...enkel de HD vervangen voor een SSD??? (garantiezegel verbreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAIHT
  • Laatst online: 21-10-2024
Het vervangen van de HDD voor een SSD is voor zo goed als elke laptop te doen zonder een zegel te verbreken. Ik kan me niet voorstellen dat je bij een simpele consumenten Acer of Asus laptop de HDD mag vervangen, maar bij een HP niet. Sterker nog, op de binnenkant staat beschreven hoe je de HDD vervangt.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/2f484d4cd0.jpg

Ik vergat inderdaad dat Zorgeloos leren via Campusshop.nl gaat, maar dan nog is het echt onzin als je geen HDD mag vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:04
beugeldop schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:08:
[...]

1057euro, laten we niet overdrijven ;-)

En windows 7 64bit is gewoon gratis te downloaden als je student bent.

www.ma3d.com

Registreren met je TU-Mail, en alles komt goed.
Iemand enig idee of je garantie ook vervalt als je Win7 64bits erop zet? Neem aan van niet, maarja je weet maar nooit, straks 3 jaar garantie naar de maan voor zoiets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
tokko1 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:37:
[...]

Iemand enig idee of je garantie ook vervalt als je Win7 64bits erop zet? Neem aan van niet, maarja je weet maar nooit, straks 3 jaar garantie naar de maan voor zoiets 8)7
Je garantie vervalt niet als je Win7 64-bit erop zet. Garantie heeft toch altijd alleen betrekking tot de hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZJ220706
Huy schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:55:
[...]

Je garantie vervalt niet als je Win7 64-bit erop zet. Garantie heeft toch altijd alleen betrekking tot de hardware?
Naar mijn weten is garantie hardwarematig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
FZJ220706 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:14:
[...]

Naar mijn weten is garantie hardwarematig...
Lijkt me wel ja, aangezien software de hardware niet beschadigd lijkt het me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Huy schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:55:
[...]

Dat dacht ik ook, maar je weet maar nooit met die Laptops via de TU koopt, misschien hebben ze daar wel eisen voor enzo :P Maar denk dat ik dan metteen maar 64 bits erop zet, als ik dan geheugen uit wil breiden hoef ik niet de hele mikmak opnieuw te gaan installeren in de toekomst :D (was toch volledig gratis te downen via z'n site die hier genoemt werd :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier misschien deelnemers van eerdere laptopprojecten die ervaring hebben met de verzekering van de Campusshop of van de VSSD? Zo ja, dan ben ik benieuwd welke van deze twee het meest geschikt is.

En weet iemand of de garantie vervalt als er Ubuntu wordt op gezet (lijkt mij niet, maar voor de zekerheid...)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:58:
Zijn er hier misschien deelnemers van eerdere laptopprojecten die ervaring hebben met de verzekering van de Campusshop of van de VSSD? Zo ja, dan ben ik benieuwd welke van deze twee het meest geschikt is.

En weet iemand of de garantie vervalt als er Ubuntu wordt op gezet (lijkt mij niet, maar voor de zekerheid...)
Ik heb eerder meegedaan aan het laptopproject (2005), maar heb toen géén extra verzekering afgesloten. Ik raad mensen aan om héél goed naar de voorwaarden te kijken van die verzekering. Wat betreft garantie etc. zit je bij de TU gewoon goed de eerste 3 jaar.

En wat betreft diefstal, als je laptop thuis gestolen wordt, dan valt het onder je inboel-verzekering (aangenomen dat je die hebt). En voorheen was het zo dat je laptop NIET was verzekerd (niet via campusshop en niet via VSSD) voor diefstal buitenshuis. In feite komt het er dan op neer dat die hele verzekering gewoon overbodig is.

Overigens:
Ik check net de orderstatus van m'n laptop, hele order staat niet op de website. Ik heb gelijk gebeld, en ook daar konden ze m'n order niet vinden aan de hand van het referentie nummer. Ze gaan er nu gelijk achteraan, mogelijk meer mensen met dit probleem? Even in de gaten houden!

[ Voor 12% gewijzigd door beugeldop op 30-07-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
beugeldop schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:12:
[...]
Overigens:
Ik check net de orderstatus van m'n laptop, hele order staat niet op de website. Ik heb gelijk gebeld, en ook daar konden ze m'n order niet vinden aan de hand van het referentie nummer. Ze gaan er nu gelijk achteraan, mogelijk meer mensen met dit probleem? Even in de gaten houden!
Bij mij ook niet :( Hebben ze het bij jou al opgelost? Kun je ons op de hoogte houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
tokko1 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:48:
[...]

Bij mij ook niet :( Hebben ze het bij jou al opgelost? Kun je ons op de hoogte houden?
Het is inmiddels opgelost, met de best mogelijke oplossing.

UPS stond aan de deur, met mn laptop. Ik heb inmiddels ook bericht van de campusshop, de order was niet meer zichtbaar omdat die al volledig verwerkt was (de laptop was immers al verzonden).

Ik heb in feite 3 uur te vroeg gebeld.

Enige dat ik vreemd vind: de laptop is geleverd ZONDER recovery disk etc. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
beugeldop schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:54:
[...]

Het is inmiddels opgelost, met de best mogelijke oplossing.

UPS stond aan de deur, met mn laptop. Ik heb inmiddels ook bericht van de campusshop, de order was niet meer zichtbaar omdat die al volledig verwerkt was (de laptop was immers al verzonden).

Ik heb in feite 3 uur te vroeg gebeld.

Enige dat ik vreemd vind: de laptop is geleverd ZONDER recovery disk etc. Is dat normaal?
Hmm, ik hoop dat hij vandaag ook komt! Zou natuurlijk wel helemaal top zijn :D , anders moet ik ook maar is gaan bellen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 8540w ook besteld, alleen is "orderstatus" bij mij altijd al leeg geweest. (heb betaald via overboeking). De helpdesk zegt dat de betaling nog moet verwerkt worden (14 dagen geleden overgemaakt!)

Diegene die hem al ontvangen hebben... wanneer hebben jullie hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:14:
Ik heb de 8540w ook besteld, alleen is "orderstatus" bij mij altijd al leeg geweest. (heb betaald via overboeking). De helpdesk zegt dat de betaling nog moet verwerkt worden (14 dagen geleden overgemaakt!)

Diegene die hem al ontvangen hebben... wanneer hebben jullie hem besteld?
Die van mij is besteld en betaald (iDeal) op 2 juli.

Ik ben er net overigens achter gekomen dat die van mij geleverd is met Win7 64bit. Is dat bij iedereen?
Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/8519/64bit.jpg

Dit is trouwens gepost vanaf m'n nieuwe laptop :D

[ Voor 4% gewijzigd door beugeldop op 30-07-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
beugeldop schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:40:
[...]

Die van mij is besteld en betaald (iDeal) op 2 juli.

Ik ben er net overigens achter gekomen dat die van mij geleverd is met Win7 64bit. Is dat bij iedereen?
[afbeelding]

Dit is trouwens gepost vanaf m'n nieuwe laptop :D
Ja hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan degenen die hem al hebben, Zit er een webcam in?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Bij mij is hij vandaag ook bezorgd alleen was ik helaas niet thuis om hem in ontvangst te nemen. Maandag maar een nieuwe poging op mijn werk laten doen. UPS is echt ideaal daarin, via internet kun je aangeven wanneer hij bezorgd moet worden, welke datum of welke andere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Bij mij is mijn order op campusshop nu ook verdwenen. Hopen dus dat ik hem vandaag krijg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Celica_T20 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:56:
Bij mij is mijn order op campusshop nu ook verdwenen. Hopen dus dat ik hem vandaag krijg!!
Had jij hem op 9 juli besteld (uit eerdere post)? Ik had hem eerder besteld en bij mij staat er bij orderstatus: 'Verkooporder auto verwerkt' :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:16:
Aan degenen die hem al hebben, Zit er een webcam in?
Nee geen webcam, wel een lampje boven het scherm dat te weinig licht geeft om je toetsenbord te kunnen verlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee geen webcam, wel een lampje boven het scherm dat te weinig licht geeft om je toetsenbord te kunnen verlichten.
Heel raar... ik heb zowel een e-mail van de TU Delft als van campusshop waar ze me verzekeren dat er een ingebouwde webcam aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Huy schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:33:
[...]

Had jij hem op 9 juli besteld (uit eerdere post)? Ik had hem eerder besteld en bij mij staat er bij orderstatus: 'Verkooporder auto verwerkt' :-(
foutje...
hij staat er nu wel weer bij.
Kennelijk móet je eerst inloggen via tudelft.campusshop.nl i.p.v. direct campusshop.nl
Heb hem op 8 juli besteld, maar hij komt kennelijk nog niet.
Bij mij staat er: ''Orderstatus: Verkooporder gecontroleerd''

En ik heb ook in mijn email staan dat er een webcam in zit.
citaat uit mijn email:
''De camera zit er sowieso in''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Ik heb hem net besteld, maar ik kan niet meer inloggen om mijn orderstatus te checken...

Kan het komen omdat mijn inlognaam uit mijn voor- en achternaam bestaat?

(bijv. Jan Klaassen). Ik las net wat over inloggen via de TU site en dan die van campusshop of zo, maar het is mij nog onduidelijk/het werkt niet. Help please :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Stidge schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:51:
Ik heb hem net besteld, maar ik kan niet meer inloggen om mijn orderstatus te checken...

Kan het komen omdat mijn inlognaam uit mijn voor- en achternaam bestaat?

(bijv. Jan Klaassen). Ik las net wat over inloggen via de TU site en dan die van campusshop of zo, maar het is mij nog onduidelijk/het werkt niet. Help please :)?
Als het goed is heb je zelf bij het bestelprocces een inlognaam + wachtwoord gekozen, die kan je gewoon gebruiken bij de campusshop site (orderstatus). Daar zie je dan geen orders.. maar als je via de site van tu gaat:
http://tudelft.campusshop.nl en dan inlogt zie je de status wel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laptop zojuist besteld, maar ik kan helemaal niet inloggen op de site van de Campusshop, ook niet via de TU site van de Campusshop. Is het zo dat het een tijdje duurt voordat je account actief wordt?

Edit: twee seconden later, en ik kan gewoon wel inloggen.. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk is dit, mijn order staat sinds vrijdag al op 'Gereed voor verzending'. Verzend 'm dan ook, campusshop!

Iemand al het basismodel binnen? Eerste indruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
Celica_T20 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:22:
[...]

foutje...
hij staat er nu wel weer bij.
Kennelijk móet je eerst inloggen via tudelft.campusshop.nl i.p.v. direct campusshop.nl
Heb hem op 8 juli besteld, maar hij komt kennelijk nog niet.
Bij mij staat er: ''Orderstatus: Verkooporder gecontroleerd''

En ik heb ook in mijn email staan dat er een webcam in zit.
citaat uit mijn email:
''De camera zit er sowieso in''
Bij mij staat er ook: "Orderstatus: Verkooporder gecontroleerd''
11 juli had ik hem besteld, ik hoop dat ze wel een beetje gaan opschieten binnenkort 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:29:
Leuk is dit, mijn order staat sinds vrijdag al op 'Gereed voor verzending'. Verzend 'm dan ook, campusshop!

Iemand al het basismodel binnen? Eerste indruk?
Bij jou staat hij tenminste al op Gereed voor verzending! :o
Hier staat hij nog gewoon op "Verkooporder aangemaakt" :N
Vind wel tijd dat hij geleverd gaat worden,, hehe :P

Heb inmiddels wel wat accesoires besteld uit china B)

[ Voor 5% gewijzigd door tokko1 op 02-08-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
tokko1 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:45:
[...]

Bij jou staat hij tenminste al op Gereed voor verzending! :o
Hier staat hij nog gewoon op "Verkooporder aangemaakt" :N
Vind wel tijd dat hij geleverd gaat worden,, hehe :P

Heb inmiddels wel wat accesoires besteld uit china B)
wat voor accesoires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Kabeltjes (displayport --> HDMI), muisje etc d:)b
Heb wel refferal link krijg je 5% korting, alles is goedkoop(inc verzendkosten) 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tokko1 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:45:
[...]

Kabeltjes (displayport --> HDMI), muisje etc d:)b
Heb wel refferal link krijg je 5% korting, alles is goedkoop(inc verzendkosten) 7(8)7
haha ik heb precies hetzelfde gedaan. Displayport naar hdmi vanaf dealextreme.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 07:33:
[...]

haha ik heb precies hetzelfde gedaan. Displayport naar hdmi vanaf dealextreme.com :)
Ik dan weer niet van Dx 8)7 Dinodirect.com, en Lightake.com d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
Waarom helemaal uit china?:P

Ik vind hier dezelfde prijzen als de websites die jullie noemen, maar dan gewoon in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joowq
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-01 23:05
Ik heb m'n laptop ook binnen, ik heb nu alleen een vraag: Kun je met een DisplayPort naar HDMI kabel ook geluid ontvangen op bijvoorbeeld tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CampusShop.nl
  • Laatst online: 11-03 14:34

CampusShop.nl

Bedrijfsaccount CampusShop.nl
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:12:
[...]

Heel raar... ik heb zowel een e-mail van de TU Delft als van campusshop waar ze me verzekeren dat er een ingebouwde webcam aanwezig is.
Hoi Acba,

Het high end systeem (8540w) heeft geen webcam, maar het low end systeem (4520s) wel. Excuus voor de verwarring.

Groet, CampusShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CampusShop.nl schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:17:
[...]

Hoi Acba,

Het high end systeem (8540w) heeft geen webcam, maar het low end systeem (4520s) wel. Excuus voor de verwarring.

Groet, CampusShop.nl
Zeer spijtig. Stond tevens vermeld op een document van de TU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CampusShop.nl

CampusShop.nl

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:39:
[...]

Zeer spijtig. Stond tevens vermeld op een document van de TU.
Persoonlijk denk ik dat de onduidelijkheid is ontstaan door het feit dat de 8540w een optionele webcam heeft.

http://h10010.www1.hp.com...5549-3955549-4096175.html

Groet,

Joep
CampusShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roani52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 12:15

Roani52

R_52

Bij mij staan er op CampusShop geen Bestellingen of Facturen terwijl ik hem toch echt heb besteld (3 juli).
Wat ik las op de vorige pagina is dat niet erg en zegt dat de laptop verstuurd is?
Dan hoop ik 'm vandaag binnen te krijgen...

*Handtekening*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
joowq schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 00:05:
Ik heb m'n laptop ook binnen, ik heb nu alleen een vraag: Kun je met een DisplayPort naar HDMI kabel ook geluid ontvangen op bijvoorbeeld tv?
Ik neem aan van wel.

Wanneer heb jij je laptop besteld?
(Dan weet ik iets meer wanneer ik hem kan verwachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joowq
  • Laatst online: 31-01 23:05
Celica_T20 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:50:
[...]

Ik neem aan van wel.

Wanneer heb jij je laptop besteld?
(Dan weet ik iets meer wanneer ik hem kan verwachten)
01-07-'10 had ik m besteld, maar volgens mij kijken ze naar de datum van betaling (dit was voor mij ongeveer anderhalf week geleden 26-07-'10)

Ik heb wat rondgekeken op internet en ik kon niet ergens een duidelijk antwoord vinden of de DisplayPort - HDMI kabel in de praktijk wel of niet met geluid doorkwam. Heeft iemand dit al geprobeerd?

Nog iets raars: het lampje aan de bovenkant bij m'n scherm kan niet dichtgeklapt worden, en staat dus altijd aan als de laptop ook aanstaat...

[ Voor 20% gewijzigd door joowq op 04-08-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
joowq schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:05:
[...]

01-07-'10 had ik m besteld, maar volgens mij kijken ze naar de datum van betaling (dit was voor mij ongeveer anderhalf week geleden 26-07-'10)

Ik heb wat rondgekeken op internet en ik kon niet ergens een duidelijk antwoord vinden of de DisplayPort - HDMI kabel in de praktijk wel of niet met geluid doorkwam. Heeft iemand dit al geprobeerd?

Nog iets raars: het lampje aan de bovenkant bij m'n scherm kan niet dichtgeklapt worden, en staat dus altijd aan als de laptop ook aanstaat...
Ik heb 'm 27-7-2010 besteld + betaald (Ideal) en bij mij staat hij gewoon nogtseeds op verkooporder aangemaakt. Dus ik denk dat 't toch om de orderdatum gaat ;)

Maar wel weird dat je lampje niet uit kan, zal vast uit moeten kunnen .. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roani52

Roani52

R_52

oh, wacht... zat scheef te kijken...
Het staat er wel.
Bij mij staat er "Verkooporder auto verwerkt"
besteld op 3-7 + betaald (Ideal)
EDIT: verwachte leverdatum is onbekend

[ Voor 12% gewijzigd door Roani52 op 04-08-2010 22:26 ]

*Handtekening*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij orders op 'details' klikt, kun je de verwachte leverdatum zien. Bij mij is dat nog onbekend, terwijl m'n bestelling al sinds vrijdag op 'gereed voor verzending' staat. Volgens mij zegt die orderstatus dus helemaal niks.
Valt me wel een beetje tegen eerlijk gezegd dat zo weinig mensen hier 'm al hebben; ze zouden leveren vanaf 2 augustus, maar ze hebben nog niet eens een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Ik heb hem 7-7 besteld +betaald, maar hier ook nog niks bekend...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
joowq schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:05:

Dat is niet goed... ff langs het service punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Roani52 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:01:
oh, wacht... zat scheef te kijken...
Het staat er wel.
Bij mij staat er "Verkooporder auto verwerkt"
besteld op 3-7 + betaald (Ideal)
EDIT: verwachte leverdatum is onbekend
Bij mij kwam "Verkooporder auto verwerkt" toen het werd verzonden, dus hopelijk kan jij binnen 2 dagen je laptop verwachten :)

Bij mijn laptop is de bas van het geluid echt dramatisch, is dit bij meerdere mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
H92! schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:34:
[...]

Bij mij kwam "Verkooporder auto verwerkt" toen het werd verzonden, dus hopelijk kan jij binnen 2 dagen je laptop verwachten :)

Bij mijn laptop is de bas van het geluid echt dramatisch, is dit bij meerdere mensen?
Jep, same here. Maja dat kan je wel een beetje verwachten natuurlijk bij een laptop. Gewoon speakers aansluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Lampje hier ook stuk, zet hem er dan niet in want gebruiken doe ik niet en nu ziet het er alleen maar lelijk uit. Hadden ze er beter een webcam in kunnen zetten, die komt wel eens van pas natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:41
(gebeld)
laptops hp8540w levering staat even on hold.

Dit omdat hp vergeten is recovery dvds mee te leveren, deze gaan ze er bij stoppen.
Ook zat er een verkeerd garantie certificaat bij. 2 jaar ipv 3 jaar. Verwachting is
dat eind volgende week wel weer geleverd gaat worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
Even een vraag van een vriend van me die het low end model gekocht heeft:

Weet iemand hoe het komt dat er bij de hp probook 4520s versie van dit laptop project, er alleen een intel gpu set zichtbaar is? Programma's als everest geven ook niet aan dat er uberhaupt een HD4330 in zit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
beugeldop schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:20:
[...]

Jep, same here. Maja dat kan je wel een beetje verwachten natuurlijk bij een laptop. Gewoon speakers aansluiten!
Het is mijn eerste laptop, dus dat wist ik niet :) Gelukkig dus geen defect
denpries schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:05:
(gebeld)

Dit omdat hp vergeten is recovery dvds mee te leveren, deze gaan ze er bij stoppen.
Ook zat er een verkeerd garantie certificaat bij. 2 jaar ipv 3 jaar. Verwachting is
Hier had ik ze maandag ook over gemaild. De dvd's moest ik zelf aanvragen bij HP en de garantiecertificaat maakte niets uit, in hun systeem staat gewoon 3 jaar. Maar krijg ik de dvd's nu vanzelf of moet ik het aanvragen bij HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

denpries schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:47:
Even een vraag van een vriend van me die het low end model gekocht heeft:

Weet iemand hoe het komt dat er bij de hp probook 4520s versie van dit laptop project, er alleen een intel gpu set zichtbaar is? Programma's als everest geven ook niet aan dat er uberhaupt een HD4330 in zit.....
Ik heb dan wel niet de 4520s gekocht maar een andere HP, maar als je op het beeldschermicoontje in het systeemvak klikt zou daar de optie bij moeten staan om te wisselen naar de ATI GPU (althans, zo werkt dat bij mijn laptop). Op de site van HP kan ik echter geen 4520s vinden met een HD4330...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
denpries schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:05:
(gebeld)

Ik kreeg een mail met verhaal van ongeveer dezelfde strekking..

"Beste Thomas,
De TU Delft orders staan op hold en mogen nog niet uitgeleverd worden. Dit omdat de TU als vereiste heeft dat er bij de laptops een Windows recovery disc geleverd moeten worden wat HP helaas heeft verzuimd.
Het is nu wacht totdat de discs bij ons arriveren. Dit zal volgende week zijn.
Onze excuses hiervoor.
Met vriendelijke groet,
Raymond van Loon (capusshop.nl)"

Maar blijkbaar MOET er van de TU een recovery cd bijzitten... laat ze maar gewoon die laptops leveren en dan branden we zelf (met die laptop) een recovery schijfje.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
tokko1 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:21:
[...]
Maar blijkbaar MOET er van de TU een recovery cd bijzitten... laat ze maar gewoon die laptops leveren en dan branden we zelf (met die laptop) een recovery schijfje.. :+
Ik heb direct na het ontvangen mijn laptop een Nederlandse versie van Windows 7 erop gezet en het was een ramp met de drivers. Geen enkele driver werd automatisch geïnstalleerd waardoor ik met een andere computer deze drivers moest gaan downloaden (ook (w)lan drivers)! Gelukkig staan alle drivers wel duidelijk in een lijst op de HP site :) Dus het is wel fijn dat ze een recovery dvd gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CampusShop.nl

CampusShop.nl

tokko1 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:21:
[...]

Ik kreeg een mail met verhaal van ongeveer dezelfde strekking..

"Beste Thomas,
De TU Delft orders staan op hold en mogen nog niet uitgeleverd worden. Dit omdat de TU als vereiste heeft dat er bij de laptops een Windows recovery disc geleverd moeten worden wat HP helaas heeft verzuimd.
Het is nu wacht totdat de discs bij ons arriveren. Dit zal volgende week zijn.
Onze excuses hiervoor.
Met vriendelijke groet,
Raymond van Loon (capusshop.nl)"

Hoi Tokko,

het is inderdaad zo dat CampusShop.nl (op verzoek van de TU Delft) geen laptops meer uitlevert. Dit heeft inderdaad onder andere te maken met de recovery disk die nu niet bij de laptops zitten (8540w en 4520s). Ik hoop dat we begin volgende week weer kunnen gaan leveren. Dus voor degegen die nog zitten te wachten op je laptop nog even geduld aub. We doen ons best om zo snel mogelijk de zaak te regelen.

Groet Joep
CampusShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
H92! schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:54:
Hier had ik ze maandag ook over gemaild. De dvd's moest ik zelf aanvragen bij HP en de garantiecertificaat maakte niets uit, in hun systeem staat gewoon 3 jaar. Maar krijg ik de dvd's nu vanzelf of moet ik het aanvragen bij HP?
Ik heb ze al aangevraagd, maar ik denk de verkeerde. Omdat ik er vanuit ging dat ik 32bit pre-installed zou hebben, hebben ze ook die schijfjes opgestuurd. Echter gaat dat waarschijnlijk niet werken omdat het de 64bit versie was die pre-installed was. Dus dat is even afwachten.

Ik neem aan dat ze ons gewoon de juiste schijfjes gaan na sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
Nou, een optie om GPU te wisselen staat er mooi niet bij...
nu w7 opnieuw geinstalleerd, en nu alle drivers van driver dvd er op aan het zetten.

Vraagje aan Joep van de campusshop: kan ik alsnog die recovery dvds krijgen? misschien dat dan alles wel normaal functioneert.... (ik kan mijn gpu ati niet zien, ook niet met pc check of everest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roani52

Roani52

R_52

Rcovery dvd... moet ik me daar een w7 schijfje bij voorstellen of iets als een image van de harde schijf die er opnieuw opgepleurt word (incl. alle bloatware)?

*Handtekening*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
denpries schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:17:
Nou, een optie om GPU te wisselen staat er mooi niet bij...
nu w7 opnieuw geinstalleerd, en nu alle drivers van driver dvd er op aan het zetten.

Vraagje aan Joep van de campusshop: kan ik alsnog die recovery dvds krijgen? misschien dat dan alles wel normaal functioneert.... (ik kan mijn gpu ati niet zien, ook niet met pc check of everest)
Staat hij ook niet in apparaatbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaLasse
  • Registratie: Juni 2001

CasaLasse

c454 l4553

Fab1Man schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:42:
Voor diegene die nog geinteresseerd is in een passend docking station voor de HP 8540w, ik heb er nog een staan en ik kan er niemand een plezier mee doen.
Om teleurstellingen te voorkomen: ik heb contact gehad met Fab1Man en het gaat hier om de KP081AA. Dit docking station past helaas niet op de 8540w, zo heeft HP mij laten weten. Het is nl. een 2008 versie en voor de 8540w heb je een 2010 versie nodig (zoals de NZ222AA).

Quote uit het mailtje van HP:
Er zijn 2 varianten:

2008 platforms:
KP080ET ABB HP Basic Docking 2008
KP081ET ABB HP Advanced Docking 2008

2010 platforms
VB041ET HP Basic Docking 2010 (8440p / 6540b / 6545b)
NZ222AA HP Advanced Docking 2010 (8540p / 8540w / 8440p / 6540b / 6545b)

De nieuwe B,P, en W serie notebooks werken alleen met de 2010 docking oplossingen!
De oude B,P, en W serie notebooks werken alleen met de 2008 docking oplossingen!

Ze zijn dus niet onderling uitwisselbaar aangezien we in de 2010 oplossing met een kleinere docking connector werken.

De switch naar een nieuw type dockingstation is noodzakelijk omdat er nieuwe technieken zijn (eSata, displayport) en aankomen (USB3.0 Display port v2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 16:45
CasaLasse schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:20:
[...]

Om teleurstellingen te voorkomen: ik heb contact gehad met Fab1Man en het gaat hier om de KP081AA. Dit docking station past helaas niet op de 8540w, zo heeft HP mij laten weten. Het is nl. een 2008 versie en voor de 8540w heb je een 2010 versie nodig (zoals de NZ222AA).

Quote uit het mailtje van HP:

[...]
Ik zat ook naar de advanced docking stations te kijken, de specificaties zeggen dat er een sata hdd in kan. Het lijkt vanaf de zijkant op een 2,5 inch upgrade bay, maar ik kan niet zien of de afdekklep ook al meteen een drivecaddy is. De site van HP en de specificaties bevestigen weinig, hebben jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:46

Fab1Man

Live life to the fullest

Het klopt inderdaad dat het niet gaat passen met de 8540w, wel met bijv. de 8510w/p of de 8530w/p. De bay aan de zijkant is standaard een soort dummy, er zit geen connectie in. HP heeft wel een "notebook upgrade bay", welke een sata connector bevat.
De dock heb ik dus nog steeds.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste