Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146100

Touchdomex schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:35:
[...]

Laat maar horen inderdaad. Ben wel benieuwd. Wil wel graag mijn Galaxy S verzekeren als het voor 10 euro per jaar kan. Niet zoals bij Hi voor 10 euro per maand :+ Ben benieuwd of ze een telefoon van een half jaar oud ook nog willen verzekeren.
Premies moet je altijd relatief zien aan polisvoorwaarden. Er is geen maatschappij die dezelfde voorwaarden kan bieden voor de premie per jaar wat een ander aan premie per maand vraagt. Bij een looptijd van 2 jaar hebben ze een premie omzet van 20 euro, een all risk verzekering heeft gemiddeld allicht 0,5 tot 1 (?) x schade in die 2 jaar. In het beste geval maken ze op een telefoon die 300 euro nieuw kost dus 260 euro verlies. Nee, wordt 'm niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 146100 op 30-10-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:07
De premie/verzekering/voorwaarden van unigarant is toch exact hetzelfde als die van de anwb? Zijn er hier al mensen met ervaringen met 1 van de 2?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:44
Ben inderdaad benieuwd naar ervaringen met unigarant. Redelijk goedkoop. Vindt het vreemd dat je maar zo weinig premie betaald voor bijv. een duur toestel als een 4s. Heeft iemand al eens geclaimt bij unigarant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik denk dat ik toch maar voor de ANWB verzekering ga, omdat dat in mijn hoofd op de een of andere manier toch respectabeler klinkt dan unigarant (en de unigarant website is niet om aan te zien :p).
20 euro per jaar is idd verdacht goedkoop. Als ze me bij een ongeval niet uitbetalen dan heb ik 20 euro weggegooid en dan is dat jammer. Maar zo'n dure verzekering bij de provider vind ik geldklopperij en is voor mij sowieso geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:46
Ik heb 2 jaar geleden een verzekering van ProAssist afgesloten bij mijn iPhone 3GS (T-Mobile). Nu wil ik een abonnement bij Vodafone af gaan sluiten met een iPhone 4s. Kan ik mijn huidige verzekering blijven gebruiken of zal ik deze moeten opzeggen en via Vodafone een nieuwe moeten afsluiten?

Ik heb geprobeerd ProAssist te bellen om ze deze vraag voor te leggen maar na 2x 10 min in de wacht gestaan te hebben probeer ik het eerst hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 23:31
nielsgaastra schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:55:
Ik heb 2 jaar geleden een verzekering van ProAssist afgesloten bij mijn iPhone 3GS (T-Mobile). Nu wil ik een abonnement bij Vodafone af gaan sluiten met een iPhone 4s. Kan ik mijn huidige verzekering blijven gebruiken of zal ik deze moeten opzeggen en via Vodafone een nieuwe moeten afsluiten?

Ik heb geprobeerd ProAssist te bellen om ze deze vraag voor te leggen maar na 2x 10 min in de wacht gestaan te hebben probeer ik het eerst hier.
Je kan je huidige verzekering gewoon wijzigen naar het nieuwe toestel. Het enigste wat je hoeft te doen is een mailtje te sturen naar verzekering@proassist.nl met hierin je gegevens, gegevens nieuw toestel en een scan van je aankoopbon. Ik heb dit gisteren ook gedaan nav m'n nieuwe 4S. De wachttijd van Pro Assist is inderdaad niet normaal lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80673

Sowieso niet verzekeren wat je uit eigen zak zo direct nieuw kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Laatst online: 14:46
Jadang schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:29:
[...]

Je kan je huidige verzekering gewoon wijzigen naar het nieuwe toestel. Het enigste wat je hoeft te doen is een mailtje te sturen naar verzekering@proassist.nl met hierin je gegevens, gegevens nieuw toestel en een scan van je aankoopbon. Ik heb dit gisteren ook gedaan nav m'n nieuwe 4S. De wachttijd van Pro Assist is inderdaad niet normaal lang..
Thnx voor je reactie, ga ik dat doen zodra ik mijn 4S heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 15:05
Kijk goed naar de polisvoorwaarden van de kostbaarheden buitenshuisverzekeringen.
Meestal wordt telecommunicatie apparatuur uitgesloten.

Bijvoorbeeld uit de voorwaarden van Centraal Beheer:

Een aantal voorwerpen vallen niet onder deze verzekering, zoals:
- (snor)fietsen, bromfietsen
- computerapparatuur, (tele)communicatie-apparatuur,
- brillen en contactlenzen
- audio-apparatuur

Ik dacht hier ook voor een paar euro per maand verzekerd te zijn, echter de iPhone valt helaas buiten de dekking.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
bartos88 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:55:
Ik denk dat ik toch maar voor de ANWB verzekering ga, omdat dat in mijn hoofd op de een of andere manier toch respectabeler klinkt dan unigarant (en de unigarant website is niet om aan te zien :p).
20 euro per jaar is idd verdacht goedkoop. Als ze me bij een ongeval niet uitbetalen dan heb ik 20 euro weggegooid en dan is dat jammer. Maar zo'n dure verzekering bij de provider vind ik geldklopperij en is voor mij sowieso geen optie.
Ja, ik denk dat ik daar ook maar voor ga. Diefstal en beschadiging zijn volgens mij onder de normale omstandigheden gewoon gedekt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
kraades schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:04:
[...]

Ja, ik denk dat ik daar ook maar voor ga. Diefstal en beschadiging zijn volgens mij onder de normale omstandigheden gewoon gedekt.
Wat is het voordeel van ANWB t.o.v. andere verzekeraars? Je krijgt volgens mij niks vergoed als je hem uit je handen laat vallen. Uit hun voorwaarden over diefstal;

Diefstal
diefstal van de verzekerde mobiele apparatuur uit een recreatieverblijf of
afgesloten voertuig is alleen verzekerd indien sporen van braak aanwezig zijn;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb net even gebeld met de ANWB en diefstal wordt onder normale omstandigheden gewoon vergoed. Dus als je telefoon door zakkenrollers wordt gestolen wordt dit vergoed. Laat je de telefoon in een open tas ergens op een terrasje staan dan niet.

Ook als je 'm laat vallen is dit gedekt. Ook waterschade is gedekt als je 'm bijvoorbeeld in de toiletpot laat vallen bijvoorbeeld. Althans zo wordt beweerd aan de telefoon.

Goed genoeg voor mij...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaarpremie bij ANWB is ook 20 euro... verdacht hoor.

Oh wacht je download bij unigarant exaxt dezelfde polisvoorwaarden als bij ANWB... dezelfde verzekering dus.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 146100 op 04-11-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Anoniem: 146100 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:29:
Jaarpremie bij ANWB is ook 20 euro... verdacht hoor.

Oh wacht je download bij unigarant exaxt dezelfde polisvoorwaarden als bij ANWB... dezelfde verzekering dus.
Ik vond die voorwaarden bij de ANWB er al zo bekend uit zien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik zou jullie inboedel- en reisverzekering maar eens goed erop naslaan. Vind de premie niet in verhouding staan in vergelijking met een opstalverzekering van een heel huis.

IMHO is het de inboedel, opstal en auto dat je verzekerd... niet een telefoontje. Begrijp me goed; ik vind het ook een duur apparaatje maar laat me niet gek maken door verzekeringsmaatschappijen. Veel mensen zijn over/dubbel verzekerd.

Edit:
Die € 20,-/jr vind ik overigens wel in verhouding staan...

[ Voor 7% gewijzigd door Mini Poeper op 04-11-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inboedelverzekeringen zijn er vaak heel onduidelijk in qua voorwaarden voor specifieke dingen als een iphone.

De ANWB/unigarant verzekering meldt bv in de voorwaarden;

Niet verzekerd is;
6. Eigen gebrek
Schade door eigen gebrek;

Valschade lijkt mij onder eigen gebrek vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Anoniem: 146100 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:39:
Inboedelverzekeringen zijn er vaak heel onduidelijk in qua voorwaarden voor specifieke dingen als een iphone.

De ANWB/unigarant verzekering meldt bv in de voorwaarden;

Niet verzekerd is;
6. Eigen gebrek

Ja dat is het probleem. Als je ze opbelt of mailt, dan zeggen ze allemaal dat laten vallen gewoon verzekerd is. Maar mocht je ooit met ze in conflict komen, dan staat er niks in de voorwaarden waar je naar kunt wijzen. Ik denk dat ik nog 1x een mailtje stuur naar anwb met die vraag, en dan bewaar ik dat mailtje wel. Dan heb ik altijd nog iets achter handen mochten ze in de toekomst moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 07:29
Anoniem: 146100 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:39:

Niet verzekerd is;
6. Eigen gebrek

Volgens mij slaat het woord 'Eigen' op de iPhone zelf en niet de eigenaar. Hieronder staat een 'Eigen gebrek' voorbeeld:

Wat is een ‘eigen gebrek’?

De formele definitie van een ‘eigen gebrek’ luidt: een minderwaardige eigenschap van het materiaal, die het materiaal niet behoort te bezitten. Wat betekent dit precies? Krijgt u eventuele schade wel vergoed? We lichten het u toe aan de hand van een praktijkvoorbeeld.

Stel u voor, uw mast gaat overboord. Nader onderzoek door de expert toont aan dat de oorzaak lag in een gebroken bevestigingsbeugel van de rolreefinstallatie van ongeveer vier jaar oud. Normaal gesproken is dit materiaal tien tot vijftien jaar in goede staat. Kortom: de oorzaak lag in een eigen gebrek.

Wat keert DOV uit?
De verzekering van DOV vergoedt de gevolgschade van het eigen gebrek én het eigen gebrek zelf. Daarom vergoedt DOV in dit geval:

- de bevestigingsbeugel (het eigen gebrek zelf)
- een nieuwe mast (de gevolgschade van het eigen gebrek)
- eventueel beschadigde zeilen en tuigage (de gevolgschade van het eigen gebrek)

En hieronder nog twee omschrijvingen:

- Eigen gebrek is een fout in de verzekerde zaak zelf, dus niet veroorzaakt door de inwerking van een buiten de verzekerde zaak liggend element. Volgens artikel 249 WvK is dit uitgesloten van de verzekering.
- Eigen gebrek (v). Schade die niet is ontstaan door een `van buiten komend onheil'. Vaak hoeft dergelijke schade niet door de verzekeraar te worden vergoed.

Correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo ik zal voor zoekers nog even mijn bevindingen tonen na 2 weken onderzoek in alle polisvoorwaarden van verschillende verzekeringen voor de mobiele telefoon.

Ik ben uiteindelijk voor de Unigarant verzekering gegaan. Wel via contactpersoon ANWB omdat ik de klantenservice aldaar erg vriendelijk vond.

Ik betaal 19,71 per JAAR voor mijn iphone 4s 16 gb. Hierin zit de dekking die je ongeveer krijgt bij een KPN verzekering van 14,95 per MAAND. Het enige wat ik mis is een verzekering tegen misbruik van mijn abonnement bij eventuele diefstal maar die kan me gestolen worden :-).

Tevens vond ik dat KPN in haar premium abonnementen (personal sim abo's van 45 euro of hoger) automatisch al een vervangservice heeft. Binnen 4 uur is er een andere telefoon in geval van schade aan mijn iPhone. Veel losse verzekeraars bieden dit los aan en zit ook niet bij de ANWB verzekering. Door dit abonnement heb ik dat dus al vanzelf.

Tevens heb ik een eigen risisco van slechts 20 euro.

Uiteindelijk ben ik verzekerd tegen;

- Diefstal of verlies
- Schade of reperatie
- Valschade
- Waterschade
- Brandschade

Andere 2 maatschappijen als gsmverzekeren.nl en iphoneverzekering.nl zijn gelijkwaardig. Iphone verzekering is qua voorwoorden wat beter maar heeft met een premie van 9 euro per maand wel nog een ER van 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zat er ook naar te kijken en het klinkt allemaal erg goed.

Maar heb je er ook ervaring mee? Voor diefstal/vermissing ben ik niet zo bang, wel dat ik mijn iPhone 4S uit mijn klauwen laat klapperen.

Waar stuur ik het heen? Wie repareert? Want dat scheelt nog al. Apple repareert nauwelijks en vervangt. En als Unigarant aangeeft reparatiekosten te betalen, betalen ze dan ook vervangingskosten?

Ben ik erg benieuwd naar. Voor dat bedrag is het een leuke verzekering!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Anoniem: 146100 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:23:
Zo ik zal voor zoekers nog even mijn bevindingen tonen na 2 weken onderzoek in alle polisvoorwaarden van verschillende verzekeringen voor de mobiele telefoon.

Ik ben uiteindelijk voor de Unigarant verzekering gegaan. Wel via contactpersoon ANWB omdat ik de klantenservice aldaar erg vriendelijk vond.

Ik betaal 19,71 per JAAR voor mijn iphone 4s 16 gb. Hierin zit de dekking die je ongeveer krijgt bij een KPN verzekering van 14,95 per MAAND. Het enige wat ik mis is een verzekering tegen misbruik van mijn abonnement bij eventuele diefstal maar die kan me gestolen worden :-).

Tevens vond ik dat KPN in haar premium abonnementen (personal sim abo's van 45 euro of hoger) automatisch al een vervangservice heeft. Binnen 4 uur is er een andere telefoon in geval van schade aan mijn iPhone. Veel losse verzekeraars bieden dit los aan en zit ook niet bij de ANWB verzekering. Door dit abonnement heb ik dat dus al vanzelf.

Tevens heb ik een eigen risisco van slechts 20 euro.

Uiteindelijk ben ik verzekerd tegen;

- Diefstal of verlies
- Schade of reperatie
- Valschade
- Waterschade
- Brandschade

Andere 2 maatschappijen als gsmverzekeren.nl en iphoneverzekering.nl zijn gelijkwaardig. Iphone verzekering is qua voorwoorden wat beter maar heeft met een premie van 9 euro per maand wel nog een ER van 75 euro.
Ik denk dat je je heel erg vergist in de voorwaarden van Unigarant, valschade en waterschade zijn zeker niet gedekt bij hun.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het zwart op wit staan, dat wou ik dan ook eerst weten voordat ik de verzekering af sloot :). Ik had daar eerst ook twijfels over namelijk.
THE_BASE schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:40:
Ik zat er ook naar te kijken en het klinkt allemaal erg goed.

Maar heb je er ook ervaring mee? Voor diefstal/vermissing ben ik niet zo bang, wel dat ik mijn iPhone 4S uit mijn klauwen laat klapperen.

Waar stuur ik het heen? Wie repareert? Want dat scheelt nog al. Apple repareert nauwelijks en vervangt. En als Unigarant aangeeft reparatiekosten te betalen, betalen ze dan ook vervangingskosten?

Ben ik erg benieuwd naar. Voor dat bedrag is het een leuke verzekering!
Je stuurt je iPhone gewoon naar een reparateur en je declareert de kosten bij je verzekering, zoals dat bij iedere normale verzekering gaat :P. Unigarant betaalt de aangegeven nieuwprijs behalve als de nieuwwaarde op moment van schade 50% bedraagt, dan betalen ze de dagwaarde.

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 146100 op 09-11-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Unigarant is gewoon te goedkoop, dan kan je ook geen geweldige voorwaarden hebben, en hoewel je wat mailtjes hebt van hun is het toch maar afwachten als je schade hebt hoe ze dan schermen met hun voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slasher schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:20:
Unigarant is gewoon te goedkoop, dan kan je ook geen geweldige voorwaarden hebben, en hoewel je wat mailtjes hebt van hun is het toch maar afwachten als je schade hebt hoe ze dan schermen met hun voorwaarden.
Dat dacht ik eerst ook, echter als je het vergelijkt met heel andere verzekeringen relatief aan mogelijke schade/premie is een apparaat van 600 euro eigenlijk gebakken lucht en staat 20 euro toch best wel redelijk naast die 600.

Ik laat het weten mocht ik ooit een schade hebben. Ik heb alles zo geregeld dat ik schriftelijk vragen over de voorwaarden op papier heb. Ik ga er dan ook vanuit geen enkel probleem te hebben bij een schade. Valschade wordt gezien onder buitenkomend onheil.

*overigens wordt die 14,95 p/m van KPN gezien als complete waanzin. Dat is slecht vergelijkingsmateriaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 146100 op 09-11-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Anoniem: 146100 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:25:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, echter als je het vergelijkt met heel andere verzekeringen relatief aan mogelijke schade/premie is een apparaat van 600 euro eigenlijk gebakken lucht en staat 20 euro toch best wel redelijk naast die 600.

Ik laat het weten mocht ik ooit een schade hebben. Ik heb alles zo geregeld dat ik schriftelijk vragen over de voorwaarden op papier heb. Ik ga er dan ook vanuit geen enkel probleem te hebben bij een schade. Valschade wordt gezien onder buitenkomend onheil.
Valschade wordt niet gezien onder van buitenkomend onheil.
1.Onheil, van buitenkomend
Een tot letsel of schade leidend gevaar, dat een oorsprong heeft, die ligt buiten de verzekerde persoon of buiten de verzekerde zaak.
Ik ben bang dat je jezelf een "false sense of security" aan het aanpraten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Valschade is wel buitenkomend onheil. Je definitie van buitenkomend onheil klopt niet.

Buitenkomend onheil wil zoveel zeggen dat zaken die niet van binnenuit het apparaat komen gedekt zijn. Dit is waterschade of valschade bijvoorbeeld.

Je laat zelfs stukken uit je eigen bron weg namelijk
Onder een "van buiten komend onheil" wordt verstaan een mogelijk tot letsel of schade leidend gevaar, dat een oorsprong heeft, die ligt buiten de verzekerde persoon of buiten de verzekerde zaak.

Dit in tegenstelling tot een van binnen uit komend onheil waarvan sprake is als de schade is veroorzaakt door een eigen gebrek (zoals een constructie- of materiaalfout), eigen bederf, normale slijtage of in het algemeen een schade die voortvloeit uit de aard of de natuur van de verzekerde zaak zelf.
En zelfs deze definitie klopt niet helemaal. Waarom je uberhaupt stukken weglaat is me een raadsel, misschien heb je zojuist zo'n veel te dure verzekering afgesloten. :)

Het gaat er meer om in dit geval dat de verzekeraar niet uitkeert wanneer een Chinees van Apple een draadje verkeerd heeft gesoldeerd. Dat is dan gewoon een Apple zaak en hoort bij product garantie.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 146100 op 09-11-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Anoniem: 146100 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:41:
Valschade is wel buitenkomend onheil. Je definitie van buitenkomend onheil klopt niet.

Buitenkomend onheil wil zoveel zeggen dat zaken die niet van binnenuit het apparaat komen gedekt zijn. Dit is waterschade of valschade bijvoorbeeld.

Je laat zelfs stukken uit je eigen bron weg namelijk

[...]

En zelfs deze definitie klopt niet helemaal. Waarom je uberhaupt stukken weglaat is me een raadsel, misschien heb je zojuist zo'n veel te dure verzekering afgesloten. :)
Ik heb een andere bron gevonden via google (http://www.encyclo.nl/begrip/Onheil%20van%20buitenkomend) en daaruit alles gekopieerd, en nee ik heb helemaal geen verzekering afgesloten op mijn nieuwe iphone 4s dus als je denkt dat het een verzuurde reactie is heb je het mis :)

Feit blijft dat Unigarant gewoon veel te goedkoop is om al die zaken die jij noemt gedekt te hebben. Jij hangt teveel op een paar mailtjes die jij gekregen hebt van een klantenservice medewerker, dus je praat je zelf een veilig gevoel aan terwijl het nog wel eens tegen kon vallen.

[ Voor 19% gewijzigd door Slasher op 09-11-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nouja ik ben hier niet om Unigarant te verdedigen, uiteindelijk moet het allemaal maar blijken hoe het loopt wanneer er schade is maar dat is bij iedere verzekering. In mijn eerdere post slechts mijn bevindingen na wat onderzoek.

Of het echt te goedkoop is, mwa de andere verzekeringen zijn gewoon veel te duur.

Maargoed ik wacht af :). De voorwaarden zijn in ieder geval prima.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 146100 op 09-11-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben zelf bekend met Lifeline. Welke aan de prijzige kant is.

Maar daarmee hoef ik maar een Phone House binnen te lopen en ik ontvang gewoon een gloednieuwe iPhones?!

Kost iets meer, heb je ook wat.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• bartos88
Net een antwoord van ANWB binnengekregen op mijn vraag over de dekking van hun mobiele apparatuurverzekering. Dit was mijn vraag:
Beste heer/mevr, ik ben van plan een mobiele apparatuurverzekering af te sluiten voor mijn nieuwe iphone, maar wil eerst nog even voor de zekerheid checken of schade in de volgende gevallen gedekt is, aangezien de voorwaarden voor mij niet helemaal duidelijk zijn:

1) Ik laat de telefoon per ongeluk uit mijn handen vallen (niet in mijn woning) en er zit een barst in de voor of achterkant, maar de telefoon is in principe nog wel te bedienen.
2) ik laat de telefoon buiten per ongeluk in een plas water vallen en hij doet het niet meer.
3) ik laat de telefoon in mijn woning per ongeluk in het toilet vallen en hij doet het niet meer
4) ik ga sporten/zwemmen en de telefoon wordt uit mijn kluisje gestolen

Als u mij zou kunnen vertellen in welke van deze situaties ik gedekt ben, dan zou ik dat zeer op prijs stellen.
Bij voorbaat dank.
En dit is het antwoord:
Naar aanleiding van uw e-mail, berichten wij u het volgende.

Als u uw telefoon buitenshuis op de grond laat vallen en hierdoor breekt het scherm dan is dat verzekerd.

Bij verlies of diefstal wordt de oorspronkelijke aankoopprijs vergoed, tenzij de dagwaarde lager is dan 50% van de oorspronkelijke aankoopprijs.

Als u uw telefoon buitenshuis in het water laat vallen dan is dat verzekerd.

Bij iedere schade geldt een standaard eigen risico van € 20, -- per gebeurtenis

Wanneer u uw telefoon in uw woning in uw toilet laat vallen is dit niet verzekerd.

Wanneer uw telefoon uit het kluisje wordt gestolen is dit verzekerd, mits het kluisje is afgesloten en er braak sporen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
ANWB Assurantiën
Good enough for me. Ik sluit eigenlijk alleen maar een verzekering af vanwege het fragiele scherm van de iPhone dat breekt zodra je hem laat vallen. Het lijkt me helder dat ik in deze situatie gewoon verzekerd ben. En mocht er iets binnenshuis gebeuren, dan heb ik daar een inboedelverzekering voor.

Anoniem: 323239

bartos88 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:42:
Net een antwoord van ANWB binnengekregen op mijn vraag over de dekking van hun mobiele apparatuurverzekering. Dit was mijn vraag:

[...]

En dit is het antwoord:

[...]

Good enough for me. Ik sluit eigenlijk alleen maar een verzekering af vanwege het fragiele scherm van de iPhone dat breekt zodra je hem laat vallen. Het lijkt me helder dat ik in deze situatie gewoon verzekerd ben. En mocht er iets binnenshuis gebeuren, dan heb ik daar een inboedelverzekering voor.
Interessant, ik ga er ook eens naar kijken!

Lijkt me trouwens dat als je je iPhone thuis of in de tuin laat flikkeren dat je gewoon aan de verzekering meldt dat het elders is gebeurd... Of is dit een foute redenatie? :P

• technorabilia
bartos88 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:42:
Same here.

Vorige week een ANWB verzekering afgesloten voor 2 iPhones a 40 per jaar; verzekerde waarde 1200 euro.

Vandaag de polisvoorwaarden binnen gekregen.

Je moet natuurlijk maar afwachten hoe het uiteindelijk gaat lopen als je aanspraak doet op de verzekering, maar na telefonisch contact, het doornemen van de polisvoorwaarden, imago ANWB en stukje gevoel denk ik dat het wel goed zit.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34
@bartos88 Dat betekend dat de verzekering van de ANWB een gestolen IPhone niet verzekerd. Er zijn immers geen braaksporen als hij uit je jas of tas wordt gestolen. Dit zal in de praktijf vaker voorkomen dat het openbreken van een kluisje.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 22:04
honey schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:03:
@bartos88 Dat betekend dat de verzekering van de ANWB een gestolen IPhone niet verzekerd. Er zijn immers geen braaksporen als hij uit je jas of tas wordt gestolen. Dit zal in de praktijf vaker voorkomen dat het openbreken van een kluisje.
Zij zeggen ook:
Bij verlies of diefstal wordt de oorspronkelijke aankoopprijs vergoed, tenzij de dagwaarde lager is dan 50% van de oorspronkelijke aankoopprijs.
Dus of die nu gestolen word of je bent hem gewoon kwijtgeraakt... weg = weg = dagwaarde..
Dan kun jje toch altijd zeggen dat je hem gewoon kwijt bent geraakt ipv dat ie gestolen is uit je kluis zonder braakschade ? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
honey schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:03:
Dat hoeft niet. Ze zeggen alleen dat in het geval van een inbraak bij een kluisje er braaksporen moeten zijn, maar dat lijkt me een logische eis als je claimt dat er in je kluisje ingebroken is. Ik zou nog expliciet kunnen vragen naar hoe het zit als zakken gerold worden ofzo, maar zoals gezegd gaat het mij vooral om een evt gebroken scherm. Aangezien er geen betaalbaar alternatief is vind ik het mooi zo. Mocht iemand anders nog wat van anwb gehoord hebben over dit soort diefstal dan ben ik wel nieuwsgierig wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
bartos88 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:26:
Dat hoeft niet. Ze zeggen alleen dat in het geval van een inbraak bij een kluisje er braaksporen moeten zijn, maar dat lijkt me een logische eis als je claimt dat er in je kluisje ingebroken is. Ik zou nog expliciet kunnen vragen naar hoe het zit als zakken gerold worden ofzo, maar zoals gezegd gaat het mij vooral om een evt gebroken scherm. Aangezien er geen betaalbaar alternatief is vind ik het mooi zo. Mocht iemand anders nog wat van anwb gehoord hebben over dit soort diefstal dan ben ik wel nieuwsgierig wat ze zeggen.
Eigen quote:
kraades schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:53:
Ik heb net even gebeld met de ANWB en diefstal wordt onder normale omstandigheden gewoon vergoed. Dus als je telefoon door zakkenrollers wordt gestolen wordt dit vergoed. Laat je de telefoon in een open tas ergens op een terrasje staan dan niet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Hoe zit het eigenlijk met de dekking van zo'n verzekering als je de telefoon bij een abonnement aangekocht hebt voor gereduceerde prijs waarbij de rest van de telefoon in de abo-kosten verrekend zit?

In de voorwaarden van de verzekering staat namelijk vermeld dat je in bepaalde gevallen de aankoopprijs vergoed krijgt, in andere gevallen de vastgestelde waarde of de dagwaarde. Stel dat je 100 euro bij hebt betaald voor de telefoon, zou je dat als aankoopprijs kunnen zien. Maar de vastgestelde waarde en dagwaarde zijn natuurlijk veel hoger...

1. Beschadiging
In geval van beschadiging van de verzekerde mobiele apparatuur worden de herstelkosten vergoed tot ten hoogste de vastgestelde waarde onder aftrek van de restanten. Zijn de herstelkosten hoger dan 50% van deze waarde dan is er sprake van totaal verlies.
2. Totaalverlies
In geval van totaal verlies wordt de oorspronkelijke aankoopprijs vergoed, tenzij de waarde van de mobiele apparatuur voor de gebeurtenis minder bedraagt dan 50% van de oorspronkelijke aankoopprijs. In dat geval wordt de dagwaarde vergoed. De waarde van de restanten wordt op het vastgestelde schadebedrag in mindering gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illsabio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-03-2022
@Cap: Hier ben ik dus ook wel benieuwd naar wat de ervaringen zijn van anderen.
Ik ben vanmiddag naar een ANWB winkel geweest en daar konden ze mij niet precies aangeven welke prijs zij nou gingen vergoeden, ze gaven mij alleen aan dat zodra er schade is zij de bon willen zien van het aangeschafte mobiel. Maar ja daar staat natuurlijk de prijs van het mobiel op dat je met je abonnement hebt aangeschaft en niet de losse 'echte' waarde van het mobiel. Ze gaven me aan om een bon met gespecificeerde bedrag op te vragen bij de zaak waar ik het mobiel aangeschaft had (The Phone House in dit geval). Ik ben daarna daar naar toe geweest maar die zagen het allemaal niet zitten om zoiets voor mij uit te draaien, omdat zij anders geen eigen verzekering meer verkopen. Het lijkt erop dat je eigenlijk gedwongen bent om zo een verzekering af te sluiten als je tenminste je mobiel die je aangeschaft hebt met abonnement wilt verzekeren voor de 'echte' waarde.

Ik heb met de ANWB afgesproken om nog eens langs de winkel te gaan om het geheel uit te zoeken met hun, omdat het mij sterk leek dat er niet meer mensen waren met deze problematiek. Gezien het weekend was konden ze namelijk geen schade personeel bereiken om het uit te zoeken. Als ik meer info heb zal ik het hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dank! Hier was ik al bang voor...

Dat ze niet precies kunnen aangeven welke prijs zij gaan vergoeden als je een paar duidelijke voorbeelden neemt, namelijk het geval "totaalverlies" en "beschadiging" van een iPhone 4s door een in de voorwaarden gedekte gebeurtenis, vind ik niet acceptabel.

Gezien de voorwaarden moeten ze het volgende kunnen aangeven:
- Hoe wordt de aankoopprijs vastgesteld indien het een telefoon verkregen met abonnenment betreft? Het kan natuurlijk niet zo zijn dat, als je bijv. een duur abonnement afsluit en de telefoon daardoor "gratis" is, de aankoopwaarde wordt vastgesteld op "0".
- Hoe wordt de genoemde dagwaarde bepaald? Is dat een percentage van de aankoopwaarde gebaseerd op leeftijd? Anders? Het kan natuurlijk ook niet zo zijn dat de aankoopwaarde lager is dan de vervangingswaarde / dagwaarde in geval van totaalverlies (punt 2 van hun voorwaarden), dat snappen zij ook wel en dat staat impiciet ook in de voorwaarden in de vorm van de zin "tenzij de waarde van de mobiele apparatuur voor de gebeurtenis minder bedraagt dan 50% van de oorspronkelijke aankoopprijs".
- Ik neem aan dat met "vastgestelde waarde" uit de voorwaarden hetzelfde bedoeld wordt als "dagwaarde" in diezelfde voorwaarden?

Ik denk dat de fout zit in het bepalen van de aankoopwaarde op basis van een bonnetje. Het is een bekend product met een bekende nieuwwaarde. Op die prijs zouden zij zich moeten baseren: de huidige nieuwwaarde bij Apple zelf. Ze willen toch verzekeringen verkopen? Dus om dan mensen met een abonnement + nieuwe telefoon niet te kunnen verzekeren en mensen met dezelfde, maar los gekochte, nieuwe telefoon wel, dat is natuurlijk onzin.

Ik ben benieuwd wat ze je vertellen op deze (en andere) vragen. Ik zal zelf binnenkort ook eens navragen bij ANWB/Unigarant.

[ Voor 46% gewijzigd door Cap op 12-11-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illsabio
Hoi Cap,

Ik ben eens zelf verder gaan zoeken op het internet en ben een verzekeringstussenpersoon tegengekomen die ook gebruik maakt van de zelfde verzekeringsinstantie als ANWB (Unigarant). De organisatie heet assurantiehuis Vanderveen in apeldoorn en die gaat er vanuit dat als je een mobiel hebt met een abonnement de los waarde kunt verzekeren. Ze maken gebruik van dezelfde prijzen als de ANWB, alleen ik heb niet echt veel ervaring met deze organisatie.

Zie hier de link: http://www.mobiele-telefo...mobieltje-verzekeren.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Cap,

Bij aankoop verzeker je je telefoon nav een nieuwwaarde. Je betaalt premie nav je eigen ingevulde nieuwwaarde. Een factuur is slechts nodig als bewijs dat de telefoon daadwerkelijk op je eigen naam staat, het is bekend voor welke prijzen iphones over de toonbank gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Hoi stevy, goed punt, dat zou ik eigenlijk ook verwachten, maar het antwoord dat de ANWB gaf naar aanleiding van bovenstaande reactie van illsabio vind ik nog steeds onbevredigend:
Ik ben vanmiddag naar een ANWB winkel geweest en daar konden ze mij niet precies aangeven welke prijs zij nou gingen vergoeden, ze gaven mij alleen aan dat zodra er schade is zij de bon willen zien van het aangeschafte mobiel.
De premie bij Unigarant en ANWB is i.i.g. 19,71 per jaar incl. assurantiebelasting en excl. 6,03 poliskosten. Dit is voor een toestel van 599 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 09:55
Zelfde reactie hier, om aan een bonnetje te komen adviseerden zij mij om contact op te nemen met de provider (vodafone). Dus daar maar geprobeerd, echter de klantenservice en de order afdeling konden mij niet verder helpen en adviseerden dan maar langs een vodafone winkel te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:34
Ziet er goed uit zeg deze verzekering. Meteen maar afgesloten via http://www.mobiele-telefo...mobieltje-verzekeren.html

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:50
Da's dezelfde verzekering als bij de ANWB / Unigarant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 13:25
Ik heb op het iculture forum al meerdere verhalen gelezen van mensen die met de Unigarant verzekering gewoon een vergoeding voor val en waterschade hebben gekregen. Zoek er maar is op Unigarant.
De melding hierboven dat dit niet moet kunnen voor 20 euro vind ik onzin. Het is al jaren een feit dat die mobiele verzekeringen van kpn en consorten veel te duur zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Nou... vervolg. Ik heb Unigarant dus gevraagd op basis waarvan ze bij schade of verlies/diefstal van het toestel de waarde gaan bepalen en gaan uitkeren, wanneer ik geen bon heb met daarop de aankoopwaarde. Dit is dus het geval als je de telefoon bij een abonnement hebt gekocht tegen gereduceerde prijs.

Het antwoord was:

"U kunt uw Apple iPhone 4s verzekeren tegen de waarde van de telefoon op het moment van aanschaf. Bij verlies, beschadiging of diefstal krijgt u de waarde vergoedt van de vervangende telefoon."

Dat is mij helaas niet duidelijk genoeg, ik vind dit eigenlijk ook geen antwoord op mijn vraag maar meer een antwoord op hoe het in het "standaard" werkt.

Ik heb daarom de vraag nogmaals gesteld, weer met verwijzing naar de voorwaarden, en nu maar heel concreet gesteld: stel ik meld schade / verlies / diefstal, welke bewijzen en gegevens verlangt u dan van mij voor bepaling van de waarde en het daadwerkelijk uitkeren? Ik heb namelijk wel een bon maar daar staat de waarde bij aankoop dus niet op! Daarbij vermeld ik ten overvloede dat ik graag preciezer wil weten hoe het werkt omdat ik op het moment zelf niet graag voor verrassingen kom te staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:49
Ik heb zelf al jaren voor meerdere iPhones een ANWB verzekering. Met m'n 3G 2,5 jaar geleden ofzo heb ik er gebruik van gemaakt. Na een val was m'n glas gebroken. Dit is keurig netjes en snel uitbetaald door de ANWB/Unigarant. Ik diende zelf de iPhone te laten repareren en de factuur kon ik opsturen. Dit is toen volledig vergoed. De iphone was toen 4/5 maanden in de verzekering gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illsabio
@Cap: Ik heb de ANWB vandaag gebeld daarover, maar ik moet zeggen dat ik ze vaag vindt. Waarschijnlijk ook omdat ik niet zo in de materie zit van het verzekeren. Ze geven eigenlijk aan zolang je kan aantonen dat je het mobiel nodig hebt met het afgesloten abonnement dat er niks aan de hand en dus gewoon kunt laten verzekeren.
Dus ik wilde de verzekering afsluiten via de telefoon en dan vragen ze wat de waarde van het mobiel is, dus ik vraag dan welke waarde moet ik dan opgeven die de provider hanteert of een andere van een algemene site als bv studentmobiel of iets dergelijks? En daar kreeg ik dus geen antwoord op. En ik denk dan zo moeilijk is het toch niet maak een printje van de site en hanteer deze als standaard met datum erop opsturen hantekening erop en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Cap schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:25:
Nou... vervolg. Ik heb Unigarant dus gevraagd op basis waarvan ze bij schade of verlies/diefstal van het toestel de waarde gaan bepalen en gaan uitkeren, wanneer ik geen bon heb met daarop de aankoopwaarde. Dit is dus het geval als je de telefoon bij een abonnement hebt gekocht tegen gereduceerde prijs.

Het antwoord was:

"U kunt uw Apple iPhone 4s verzekeren tegen de waarde van de telefoon op het moment van aanschaf. Bij verlies, beschadiging of diefstal krijgt u de waarde vergoedt van de vervangende telefoon."

Dat is mij helaas niet duidelijk genoeg, ik vind dit eigenlijk ook geen antwoord op mijn vraag maar meer een antwoord op hoe het in het "standaard" werkt.

Ik heb daarom de vraag nogmaals gesteld, weer met verwijzing naar de voorwaarden, en nu maar heel concreet gesteld: stel ik meld schade / verlies / diefstal, welke bewijzen en gegevens verlangt u dan van mij voor bepaling van de waarde en het daadwerkelijk uitkeren? Ik heb namelijk wel een bon maar daar staat de waarde bij aankoop dus niet op! Daarbij vermeld ik ten overvloede dat ik graag preciezer wil weten hoe het werkt omdat ik op het moment zelf niet graag voor verrassingen kom te staan. :)
Daarom heb ik weer een rechtsbijstandverzekering. Serieus, ik denk niet dat het stand houdt als de verzekeraar uitbetaalt o.b.v. de gereduceerde prijzen van de telcos.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379678

Ook ik heb even de ANWB aan de lijn gehad. Deze dame was erg duidelijk over de komende zaken:
1. erg veel mensen kopen hun mobiel icm abo. Ze weten prima dat een deel van je abo geld is om je telefoon af te betalen. je kan dus gewoon de bekende waarde van jouw model opgeven en in geval van totaal verlies krijg je afhankelijk van hoe oud de telefoon is de nieuwwaarde of dagwaarde vergoed.
2. je hoeft niet met een bon aan te tonen wat de nieuwwaarde was van de telefoon. dit is algemeen bekend en zullen ze dus ook zonder problemen uitkeren indien er sprake is van totaal verlies.

vind het ook niet meer dan logisch, maar toch fijn om het even te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 09:55
Anoniem: 379678 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:52:
Ook ik heb even de ANWB aan de lijn gehad. Deze dame was erg duidelijk over de komende zaken:
1. erg veel mensen kopen hun mobiel icm abo. Ze weten prima dat een deel van je abo geld is om je telefoon af te betalen. je kan dus gewoon de bekende waarde van jouw model opgeven en in geval van totaal verlies krijg je afhankelijk van hoe oud de telefoon is de nieuwwaarde of dagwaarde vergoed.
2. je hoeft niet met een bon aan te tonen wat de nieuwwaarde was van de telefoon. dit is algemeen bekend en zullen ze dus ook zonder problemen uitkeren indien er sprake is van totaal verlies.

vind het ook niet meer dan logisch, maar toch fijn om het even te horen.
Ik heb van de ANWB exact het tegenovergestelde gehoord: dat ik een bon moet hebben voor het complete bedrag, anders zou er niets worden uitgekeerd.

Wat een verwarrende boel zeg... Het is moeilijk om te weten of je er nu van opaan kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Da's precies mijn probleem. Daarom wil ik een antwoord zwart op wit hebben, zodat ik als ik iets zou willen claimen daar tenminste geen problemen mee heb. Je baalt op dat moment al genoeg dat je telefoon stuk is.

Edit: ik heb inmiddels een beter antwoord van Unigarant.

Hierin wordt gesteld dat de verzekeraar in geval van aanschaf van een toestel bij een abonnement de aankoopwaarde aan de hand van de aankoopdatum bepaalt. In ons geval van de iPhone is dat dus onomstotelijk het bedrag waarvoor Apple het op dit moment verkoopt. Zie verder de uitleg hieronder zoals ik die van Unigarant ontvangen heb.

Impliciet staat hier dus ook dat bij een schadeclaim de bon van aanschaf vereist is (uiteraard), maar dat er geen aankoopwaarde op de bon hoeft te staan.

Ik hoop dat anderen hier ook mee geholpen zijn en in voorkomende gevallen aan kunnen refereren.
Naar aanleiding van uw e-mail, berichten wij u het volgende.

Verzekerde waarde
U geeft aan dat de oorspronkelijke aankoopwaarde van uw Apple iPhone 4s € 599,- is. Dit bedrag wordt aangehouden als het verzekerde bedrag. In geval van totaal verlies wordt de oorspronkelijke aankoopwaarde van € 599,- vergoed, tenzij de waarde van de mobiele apparatuur minder is dan 50% van de oorspronkelijke aankoopprijs. In dat geval wordt de dagwaarde vergoed. In geval van beschadiging worden de herstelkosten vergoed. Bij ieder schade geldt een standaard eigen risico van € 20,- per gebeurtenis.

Bewijs bij schade
Bij schade dient u de volgende documenten in te sturen:
Afschrift van proces-verbaal of bewijs van aangifte
Nota's of andere bewijsmiddelen met betrekking tot de omvang van de schade of de schadeoorzaak. U geeft aan dat op uw bon staat dat u het toestel in combinatie met een abonnement heeft aangeschaft. Aan de hand van de aankoopdatum op deze bon kan onze afdeling schade de oorspronkelijke aankoopwaarde achterhalen.

[ Voor 81% gewijzigd door Cap op 17-11-2011 13:29 ]

Anoniem: 264313

Weet iemand of je bij ANWB kan afsluiten after the fact? Ik heb voor mijn dochter 2 maanden geleden een iPhone gehaald met phone house verzekering. Kan ik deze opzeggen en bij ANWB een verzekering afsluiten?

Cap schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:35:
Da's precies mijn probleem. Daarom wil ik een antwoord zwart op wit hebben, zodat ik als ik iets zou willen claimen daar tenminste geen problemen mee heb. Je baalt op dat moment al genoeg dat je telefoon stuk is.

Edit: ik heb inmiddels een beter antwoord van Unigarant.

Hierin wordt gesteld dat de verzekeraar in geval van aanschaf van een toestel bij een abonnement de aankoopwaarde aan de hand van de aankoopdatum bepaalt. In ons geval van de iPhone is dat dus onomstotelijk het bedrag waarvoor Apple het op dit moment verkoopt. Zie verder de uitleg hieronder zoals ik die van Unigarant ontvangen heb.

Impliciet staat hier dus ook dat bij een schadeclaim de bon van aanschaf vereist is (uiteraard), maar dat er geen aankoopwaarde op de bon hoeft te staan.

Ik hoop dat anderen hier ook mee geholpen zijn en in voorkomende gevallen aan kunnen refereren.

[...]
Nou dat is iig fijn om te lezen. Enige vervelende: op mijn vodafone bon staat wel de oorspronkelijke waarde van de iphone. Hierop staat echter dat hij 549,- had moeten kosten en ik heb dit bedrag dus ook opgegeven aan de ANWB. Had geloof ik even moeten wachten tot ik deze topic had gelezen. Beetje jammer....

• Cap
  • Niet online

Cap

Het ligt er daarbij vooral aan wat jij opgeeft als verzekerde waarde. Als jij idd 549 euro opgeeft is dat je maximale dekking. De premie is daardoor natuurlijk ook wat lager. Hoger opgeven heeft trouwens ook weinig zin, omdat ze toch kijken naar de waarde ten tijde van aankoop. Maar je kunt volgens mij wel meerdere iPhones onder 1 polis verzekeren door gewoon de verzekerde waardes bij elkaar op te tellen en dat bedrag op te geven.

Ik heb de iPhone van mijn vriend uiteindelijk vandaag pas verzekerd omdat ik zeker wilde weten dat er niet een bon nodig was met aankoopwaarde. Deze geeft tmobile namelijk niet. Heb die van hem dus wel gewoon voor 599 verzekerd.
Ach, ik betaal nog steeds liever €70 (50 plus eigen risico) dan een compleet nieuwe phone van 599. Nogal een verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Huh, 50 euro? Waar heb je hem uiteindelijk dan verzekerd? Want de Unigarant / ANWB verzekering kost voor 599,- verzekerde waarde toch 19,71 + 6,03 poliskosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoel dus omdat op mijn factuur staat dat hij 549 kost terwijl hij bij Apple voor 599 verkocht wordt. Dus mocht ik mijn telefoon compleet verliezen krijg ik max 549 uitbetaald, terwijl ik 599 nodig zou hebben om een nieuwe aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ach so! Ik vat hem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-06 10:46
Maar voor de duidelijkheid: als ik m'n toestel op straat laat donderen, gaat Unigarant dan ook deze schade vergoeden? Valt moeilijk te bewijzen lijkt mij als dit per ongeluk of met opzet gebeurt namelijk. Verder willen ze ook dat je een PV mee stuurt, maar als je je toestel op de grond laat donderen ga je niet naar de politie toe dunkt me.

[ Voor 25% gewijzigd door CarbonCopy op 18-11-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34
Bij Unigarant (via ANWB winkel) net verzekerd, 4s voor een bedrag van 599 euro. In de notities gewoon vermeld dat het een toestel is icm met abbo. 599 is echter het verzekerde bedrag. Expliciet gevraagd en de dame nog speciaal extra gebeld met hoofdkantoor: vallen uit de hand en diefstal uit jas/tas oid is gewoon verzekerd, mits je de tas niet onbeheerd laat staan. 20 euro eigen risico.

Kortom, prima verzekering voor een mooie prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door honey op 18-11-2011 15:47 ]

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
Dan weet ik genoeg, sluit ik hm direct online af. En dat voor maar 17,47, schijntje. :)

[ Voor 21% gewijzigd door CarbonCopy op 18-11-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055

-

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 18-11-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ook maar net ff via de Unigarant-site verzekert. iPhone4S+iPad2+Laptop (totaalwaarde: €2800) voor net geen € 100,-

Wel heel goedkoop.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:34
Is het nou eigenlijk zo dat als mijn laptop wordt gestolen ik dit ook kan verhalen op deze verzekering? Ook al heb ik dit niet zo zeer opgegeven? Want dat suggereert die site wel..dat alles meteen verzekerd is wat die waarde heeft?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Radeoxx schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:22:
Is het nou eigenlijk zo dat als mijn laptop wordt gestolen ik dit ook kan verhalen op deze verzekering? Ook al heb ik dit niet zo zeer opgegeven? Want dat suggereert die site wel..dat alles meteen verzekerd is wat die waarde heeft?
Als je bij Unigarant wat verder klikt, moet je je items specificieren.

• Cap
  • Niet online

Cap

Klopt, er wordt een scheiding gemaakt tussen goederen onder de 250,- en erboven.

Eronder is ongespecificeerd, erboven moet je bij afsluiten de te verzekeren apparatuur opgeven.

In het ongespecificeerde geval kun je wel een bedrag hoger dan 250 euro opgeven, bijvoorbeeld als je een camera, telefoon en tomtom hebt die alledrie goedkoper zijn dan 250 euro maar samen een waarde van 600 euro vertegenwoordigen. Wat dus niet kan is vervolgens een laptop van 600 euro declareren, elk item moet onder de 250 euro zijn. Ze zijn niet gek natuurlijk. :+

• CarbonCopy
Unigarant-polis inmiddels met de post gekregen. Inclusief poliskosten 23,50 euro voor de iPhone4. :)

Anoniem: 403748

Dien je trouwens met zulke verzekeringen bij schade het toestel op te sturen om het te laten beoordelen? Of kun je bij een derde (in dit geval een deskundige onderneming die met hun een overeenkomst heeft) de schade laten vaststellen. Ik ben eigenlijk op zoek naar ene verzekering die onopzettelijke val-schade vergoedt.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 403748 op 15-12-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
CarbonCopy schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:42:
Unigarant-polis inmiddels met de post gekregen. Inclusief poliskosten 23,50 euro voor de iPhone4. :)
Is dat voor een jaar? tot 500 euro verzekerd ofzo.

Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:44
Een vraagje,

Het is nu 2e kerstdag, dus ik kan ze niet bereiken. Ik vraag het hier maar:
Mijn zusje heeft in de bus haar telefoon laten vallen, nadat de bus iets te hard over een hobbel reed. Het glas op de voorkant heeft nu enkele sterretjes/krassen. Een van die sterretjes is wat groter en ook voelbaar. iPhone doet het verder wel gewoon goed, alleen met een voelbaar sterretje weet je al hoe laat het is. Straks regent het en komt er water binnen of vuil.

Ze is verzekerd bij Unigarant. Hoe gaat dit te werk? Moet ze eerst de schadeformulier invullen en wachten tot je het geld krijgt? Of het eerst laten repareren en vervolgens claimen bij Unigarant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 09:27
Blueberry33 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:38:
[...]

Is dat voor een jaar? tot 500 euro verzekerd ofzo.
jazeker, voor een heel jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Mijn telefoon is dus gejat, maar wel gedekt onder de reisverzekering, echter ze betalen de dagwaarde uit. Iemand enig idee waar dit op neerkomt? Het gaat hier om een 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:53
Beetje zonde om hier een nieuw topic voor te openen, dus dan maar zo.

Ik heb mijn Iphone 4 een week geleden naar de t-mobile winkel gebracht met een kapotte homebutton. Ik heb de telefoon sinds 17 aug 2010, dus nog gewoon binnen de 2 jaar fabrieksgarantie. Nu kreeg ik maandag een mail met een prijsopgave: €236,52 voor een vervangend toestel wegens onherstelbare vochtschade. Na 3 keer bellen en ze op de wettelijke verplichting te wijzen voor bewijs kreeg ik een foto toegestuurd:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/543/fotowaterschade.jpg/
Na nog een telefoontje bleek dit om de headset ingang te gaan. Indd er is sprake van geoxideerd koper.

Echter is dit geen bewijs dat dit de oorzaak is van een defect aan de home button. Misschien houdt door deze oxidatie over een week een volumeknop er wel mee op. Ik vind dit verdacht veel op een gevalletje 'kom we kijken of we het op vochtschade kunnen gooien, dan keren we niks uit'. maar t-mobile houdt voet bij stuk dat vochtschade niet onder de garantie valt, zelfs na 6 telefoontjes. Terwijl dit soort dingen uitgebreid bij kassa en radar zijn besproken..

Ik heb nu de volgende opties:
- Vervangende Iphone 4 en dat kost me 236 euro.
- Gratis terug laten sturen en door een plaatselijke telecom winkel laten verhelpen
- Gratis terug laten sturen en een nieuwe smartphone kopen.

Ik heb nog tot 17aug op mn contract en garantie heb ik dus blijkbaar toch niet meer. Kijken of ie gefixed kan worden door een telecom winkel lijkt me dus beter.

Wat vinden jullie en wat zijn jullie ervaringen hiermee met T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448373

Pro-assist zkr niet doen, ze doen heel moeilijk met het uitgeven van nieuwe iphones. Wat ik je kan aanraden is KPN smartphone zeker totaal voor 14,95 per maand. Verzekerd tegen diefstal, verlies en schade. Daarbij krijg je in Nederland binnen 4 uur een vervangend toestel en in het buitenland binnen 36 uur. Het maximale bedrag wat wordt vergoed met misbruik is €1250,-.
Wat ook handig is dat je je abonnement mag blokkeren bij verlies of diefstal :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 448373 op 04-03-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@martijnvkc

Dit zijn de bekende verhalen van t-mobile & pro assist.
In dit geval kan je er weinig aan doen. Het beste lijkt mij om je iphone gratis terug te laten sturen en langsgaan bij een reparateur in de buurt. De reparatie van zo een homebutton gaat je maximaal 35 euro kosten, mits je wordt opgelicht.

Wel een naaistreek van pro-assist, dit is wel een lesje voor de volgende keer: Doet iets het niet gwn in een glaasje met water stoppen, dan kunnen ze nix anders dan vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Anoniem: 448373 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 00:02:
Pro-assist zkr niet doen, ze doen heel moeilijk met het uitgeven van nieuwe iphones. Wat ik je kan aanraden is KPN smartphone zeker totaal voor 14,95 per maand. Verzekerd tegen diefstal, verlies en schade. Daarbij krijg je in Nederland binnen 4 uur een vervangend toestel en in het buitenland binnen 36 uur. Het maximale bedrag wat wordt vergoed met misbruik is €1250,-.
Wat ook handig is dat je je abonnement mag blokkeren bij verlies of diefstal :)
Waar denk jij dat KPN hun verzekeringen afsluit. Pro-Assist ;)

Zie ook de aflevering van Kassa 2 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat hangt er vanaf, via de klanterservice gaat het hoogstwaarschijnlijk wel via pro-assist, via retail niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

De verzekering bij de ANWB is wel erg goedkoop! Voor een 16 GB iPhone 4S betaal je slechts 40 euro per jaar (met €40,00 eigen risico).

Wat zijn de addertjes onder het gras, vraag ik me dan af?

Ik ben op zoek naar de beste, maar tegelijkertijd ook de goedkoopste (ik ben een Nederlander, hé :9, iPhone verzekering. "Goed" en "goedkoop" gaan niet altijd even goed samen, maar als het kan... (a).

[ Voor 34% gewijzigd door Uniciteit op 04-05-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:32
meestal zijn de adertjes onder het gras dat dingen die je zelf schuld bent er niet onder vallen. Dus bijv als je 'm zelf kapot laat vallen of zelf ermee in het water springt... Heb het niet nagekeken maar het klinkt iig erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-04 16:45
Anoniem: 379678 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:54:
Ik heb de iPhone van mijn vriend uiteindelijk vandaag pas verzekerd omdat ik zeker wilde weten dat er niet een bon nodig was met aankoopwaarde. Deze geeft tmobile namelijk niet. Heb die van hem dus wel gewoon voor 599 verzekerd.
Ach, ik betaal nog steeds liever €70 (50 plus eigen risico) dan een compleet nieuwe phone van 599. Nogal een verschil...
Dit snap ik niet helemaal. Ik wilde mijn Ipad2 verzekeren, maar ik ben de aankoopbon kwijt en kan daar ook niet meer aankomen (Ipad is gekocht in de VS). Toen ik contact opnam met Unigarant vertelde ze mij, dat het geen zin had om een verzekering af te sluiten, omdat ik zonder aankoop bon nooit een claim in zou kunnen dienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzip22
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 09:08
Ik vraag me af of het nut heeft om nu nog een 1.5 jaar oude iPhone 4 te gaan verzekeren. Houdt de verzekeraar ook rekening met de afschrijving van het toestel of krijg je het verzekerde bedrag /aankoopwaarde van het toestel uitgekeerd? Wel is het zo dat ik niet van plan ben om op korte termijn een nieuwe toestel aan te schaffen. De IPhone 4 voldoet aan alle eisen die ik op dit moment heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-04 16:45
xzip22 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:09:
Ik vraag me af of het nut heeft om nu nog een 1.5 jaar oude iPhone 4 te gaan verzekeren. Houdt de verzekeraar ook rekening met de afschrijving van het toestel of krijg je het verzekerde bedrag /aankoopwaarde van het toestel uitgekeerd? Wel is het zo dat ik niet van plan ben om op korte termijn een nieuwe toestel aan te schaffen. De IPhone 4 voldoet aan alle eisen die ik op dit moment heb.
Waarom komt na anderhalf jaar opeens de behoefte om te verzekeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dat zal waarschijnlijk ook geweigerd worden. Meestal moet een verzekering binnen zeven of veertien dagen afgesloten worden (want dan is men er nog vrij zeker van dat het toestel gewoon in orde is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Heb een iPhone 4S al zo'n 7 maanden is deze nog te verzekeren? Ik zag de ANWB verzekering maar daar lijkt het, dat deze alleen uitkeerd op zaken waar je niks aan kan doen, dus vallen bv wordt niet gedekt. Iemand een aanrader wat betreft een verzekering? Sommige verzekeraars zijn goedkoop, maar hebben dan een hoge eigen risicio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzip22
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 09:08
djoelzz schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:56:
[...]

Waarom komt na anderhalf jaar opeens de behoefte om te verzekeren?
'n beetje een late reactie. Maar ik was 'm laatst bijna kwijt geraakt en dacht toen, misschien is het toch handig om te verzekeren. Maar goed, telefoon doet het gewoon prima en ben er ook zuinig op. Uiteindelijk, heb ik toch besloten om niet te verzekeren en het risico te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-05 15:57

Mon0lith

Yes Herr Flick

Zeker geen ProAssist nemen, dit is wat mij is overkomen:

2 weken geleden geconstateerd dat mijn mute-knop aan de zijkant van m'n iphone 4S kapot is,
elke keer als je het geluid aan deed ging het geluid zo'n 20x achter elkaar aan/uit.

Gelukkig heb ik een ProAssist verzekering afgesloten bij T-mobile en ben ik tegen alles verzekerd, ook tegen
fabrieksfouten (want na eigen onderzoek blijkt het dat dit probleem vaker voorkomt bij de 4S en dit onder fabrieksfouten valt).

ProAssist komt de telefoon ophalen en ik zou een "vervangend" toestel krijgen, dit werd uiteindelijk een 3G }:|
Over gelijkwaardig vervangend toestel gesproken...

Na 2 weken bericht gekregen dat het toestel gerepareerd is en of ik een afspraak wil maken voor de bezorging, blijkt het zo te zijn dat ik er wel 40 euro eigen risico voor moet betalen voor een vervangend toestel want er was "waterschade" geconstateerd en dat valt buiten de garantie. Wat een bullsh*t!
Ben altijd zoooo zuinig op m'n telefoon en die is nooit in contact gekomen met vocht of wat dan ook!

Nu gaat het mij niet eens om de 40 euro maar meer het principe dat (na de aflevering van het consumenten programma Kassa die aantoonde dat de ProAssist zijn afspraken niet nakomt) ze het probleem verwijten aan waterschade waardoor ze lekker hun hand op kunnen houden, want tja waterschade is het enige wat ze niet dekken.

ProAssist = Sh*t!
En als ik m'n vervangend toestel heb zeg ik meteen m'n verzekering bij hun op :r

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Laat ze het maar aantonen, waar jij bij bent, dat het jouw toestel is in combinatie met waterschade. Werkelijk geen enkele firma die alles op waterschade gooien kan dit.

Afgelopen week ook weer zo'n verhaal gelezen over de reparatiedienst van T-Mobile, zij gooien ook alles op waterschade. Deze gasten hebben volgens mij kasten vol met iPhones waar ze zo onderdelen uit kunnen halen voor de exemplaren die wél waterschade hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408395

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het verzekeren via je 'normale' inboedelverzekering? Mijn bank (waar mijn inboedel verzekerd is) biedt relatief goedkoop de mogelijkheid een deel van je electronische apparatuur all risk en buitenshuis te verzekeren. Dan ben je voor één of twee euro per maand extra klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Yes, werkt gewoon prima. Doe dit sowieso al jaren. Al 2x een iphone teruggekregen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Mon0lith schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:09:

2 weken geleden geconstateerd dat mijn mute-knop aan de zijkant van m'n iphone 4S kapot is,
elke keer als je het geluid aan deed ging het geluid zo'n 20x achter elkaar aan/uit.

Gelukkig heb ik een ProAssist verzekering afgesloten bij T-mobile en ben ik tegen alles verzekerd, ook tegen
fabrieksfouten (want na eigen onderzoek blijkt het dat dit probleem vaker voorkomt bij de 4S en dit onder fabrieksfouten valt).

ProAssist komt de telefoon ophalen en ik zou een "vervangend" toestel krijgen, dit werd uiteindelijk een 3G }:|

Na 2 weken bericht gekregen dat het toestel gerepareerd is en of ik een afspraak wil maken voor de bezorging, blijkt het zo te zijn dat ik er wel 40 euro eigen risico voor moet betalen voor een vervangend toestel want er was "waterschade" geconstateerd en dat valt buiten de garantie. Wat een bullsh*t!
Ben altijd zoooo zuinig op m'n telefoon en die is nooit in contact gekomen met vocht of wat dan ook!

Nu gaat het mij niet eens om de 40 euro maar meer het principe dat (na de aflevering van het consumenten programma Kassa die aantoonde dat de ProAssist zijn afspraken niet nakomt) ze het probleem verwijten aan waterschade waardoor ze lekker hun hand op kunnen houden, want tja waterschade is het enige wat ze niet dekken.

ProAssist = Sh*t!
En als ik m'n vervangend toestel heb zeg ik meteen m'n verzekering bij hun op :r
Onlangs is ook mijn iPhone 4 via ProAssist weggeweest. Omdat het, net als bij jou, geen spoed was heb ik een afspraak kunnen maken wanneer er weer voldoende iPhone's op voorraad waren. Zo kreeg ik gewoon een iPhone 4 en kon zelfs een 4S krijgen als ik dat wou. Gewoon goed navragen welk toestel je krijgt en dan kun je er een reserveren. Dat kan dan natuurlijk wel een paar weken duren. Mijn leentoestel had overigens precies het probleem wat jouw telefoon had. :P

Wat betreft het eigen risico, deze zal denk ik gewoon gefactureerd worden per geval en niet alleen als het je eigen schuld is. Simpelweg om mensen ervan te weerhouden om bij elk krasje in de telefoon te hangen voor een nieuwe. Al met al was ik toch wel tevreden over ProAssist, met alle verhalen die de afgelopen jaren voorbij zijn gekomen had ik het erger verwacht. Of ik bij mijn volgende abonnement in plaats van 6,95 nu 10,95 ga betalen weer ik echter nog niet. Het is wel erg veel geld dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakos
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-04-2023
Kijk eens naar ANWB mobiele apparatuur verzekering, ik betaal 15 euro per jaar geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23

Waarom ga je een fabrieksfout via je verzekering laten afhandelen waarvan je weet dat ze bekend staan als oplichters/uitermate slechte service bieden?

Zo hou je juist deze praktijken in stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Laatst online: 16:30

ProAssist = Sh*t!
Dit begrijp ik niet. Je sluit een verzekering af en dan laat je een fabrieksfout via de verzekering oplossen?

Je had dit gewoon gemakkelijk gratis kunnen laten repareren bij het bedrijf waar je de iPhone 4S gekocht hebt.

Ik begrijp sowieso niet waarom men een verzekering neemt voor een telefoon :F
De enige verzekering waar je wat aan hebt is een verzekering tegen waterschade en opzettelijk door eigen schuld vallen van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Laatst online: 12:14
Draakje5 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:35:
[...]

Dit begrijp ik niet. Je sluit een verzekering af en dan laat je een fabrieksfout via de verzekering oplossen?

Je had dit gewoon gemakkelijk gratis kunnen laten repareren bij het bedrijf waar je de iPhone 4S gekocht hebt.
Denk dat hij ook niet boos is vanwege de fabrieksfout maar dat ze even 40 euro vangen onder mom van "vochtschade" Denk maar logisch na bedrijf repareert iets onder fabrieksgarantie is gratis. Dus wat doe je dan om toch wat eruit te halen, juist eigen risico 40 euro vochtschade. Heb dit verhaal ook zo vaak voorbij zien komen.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Laatst online: 16:30
Ja, dat zal vast wel. Maar waarom ga je met een fabrieksfout (garantie) naar een bedrijf waar je een verzekering hebt voor je toestel?

Ik heb mijn iPhone 4 van 1.5 jaar oud nog gratis laten repareren bij de internetwinkel waar ik 'm heb aangeschaft. Dat moeten ze ook gewoon, want je hebt er gewoon minimaal 2 jaar garantie op.

Mijn iPhone is vaak genoeg in aanraking met water geweest. Denk bijvoorbeeld aan het liggen in de douche, tijdens het douchen. Of buiten in je broekzak tijdens een stortbui. En er was zelfs na 1.5 jaar gebruik geen waterschade geconstateerd.

Een les voor iedereen dus: geen verzekering afsluiten en al helemaal niet bij een bedrijf dat vaak het argument waterschade gebruikt.
Je kan dit zelf controleren door te kijken of er van die dingetjes in je dock connector en headphone connector gekleurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:20
Ik heb zojuist een iphone 5 besteld ter vervanging van mijn 3Gs, maar welke verzekering is het beste/goedkoopst?
Ik zag zelf de anwb verzekering van 40 euro voor de iphone, maar wat wordt hier allemaal door gedekt en welke addertjes kan ik verwachten onder het gras?
http://www.anwb.nl/verzek...kering,/iphone-verzekeren
Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 20% gewijzigd door ReTechNL op 01-10-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 13:09
Ik heb mijn iPhone 5 de 21e in Duitsland gekocht. Ik heb toen vorig weekend even lang diverse telecom winkels gegaan maar nergens willen ze de telefoon verzekeren.... :S

Men zegt dat het toestel bij hen moet worden gekocht willen ze het kunnen verzekeren. Bij de belcompany zei men mijn eerst dat het geen probleem was maar toen ik de volgende dag terug kwam kon het in eens niet meer omdat hij in Duitsland gekocht was.

Iemand een idee maar ik hem dan wel kan laten verzekeren?

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:22
Probeer het eens bij ANWB (mobiel verzekering). Je hoort het goed, al twee jaar goede ervaringen ermee. Lees de kleine letters wel even.Mailverkeer is snel en accuraat en als je wilt opzeggen krijg je een deel van je verzekeringspremie terug.
Pagina: 1 2 3 Laatste