Dank! Hier was ik al bang voor...
Dat ze niet precies kunnen aangeven welke prijs zij gaan vergoeden als je een paar duidelijke voorbeelden neemt, namelijk het geval "totaalverlies" en "beschadiging" van een iPhone 4s door een in de voorwaarden gedekte gebeurtenis, vind ik niet acceptabel.
Gezien de voorwaarden moeten ze het volgende kunnen aangeven:
- Hoe wordt de aankoopprijs vastgesteld indien het een telefoon verkregen met abonnenment betreft? Het kan natuurlijk niet zo zijn dat, als je bijv. een duur abonnement afsluit en de telefoon daardoor "gratis" is, de aankoopwaarde wordt vastgesteld op "0".
- Hoe wordt de genoemde dagwaarde bepaald? Is dat een percentage van de aankoopwaarde gebaseerd op leeftijd? Anders? Het kan natuurlijk ook niet zo zijn dat de aankoopwaarde lager is dan de vervangingswaarde / dagwaarde in geval van totaalverlies (punt 2 van hun voorwaarden), dat snappen zij ook wel en dat staat impiciet ook in de voorwaarden in de vorm van de zin "tenzij de waarde van de mobiele apparatuur voor de gebeurtenis minder bedraagt dan 50% van de oorspronkelijke aankoopprijs".
- Ik neem aan dat met "vastgestelde waarde" uit de voorwaarden hetzelfde bedoeld wordt als "dagwaarde" in diezelfde voorwaarden?
Ik denk dat de fout zit in het bepalen van de aankoopwaarde op basis van een bonnetje. Het is een bekend product met een bekende nieuwwaarde. Op die prijs zouden zij zich moeten baseren:
de huidige nieuwwaarde bij Apple zelf. Ze willen toch verzekeringen verkopen? Dus om dan mensen met een abonnement + nieuwe telefoon niet te kunnen verzekeren en mensen met dezelfde, maar los gekochte, nieuwe telefoon wel, dat is natuurlijk onzin.
Ik ben benieuwd wat ze je vertellen op deze (en andere) vragen. Ik zal zelf binnenkort ook eens navragen bij ANWB/Unigarant.
[
Voor 46% gewijzigd door
Cap op 12-11-2011 18:00
]