Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHero
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09-2022
Hallo allemaal,

Ik ben bijna jarig en ik ga dus een iPhone kopen. (Ja, ik wacht op de iPhone 4 xD)
De iPhone is duur en daarom wil ik niet dat hij gestolen wordt of kapot gaat ofzo.
Mijn vraag is:

Welke verzekering moet ik kopen? Het liefst eentje waarbij je een bepaald bedrag per
jaar moet betalen.
Het moet minimaal aan deze punten voldoen:
Diefstal
Schade door: Vallen, water, vocht, stoten enz.
In het buitenland: Diefstal in het buitenland (of als ik em gewoon kwijt raak >.<)

Ik zat te denken aan een inboedelverzekering of zo'n kostbaarheden verzekering. <- (Is dat niet hetzelfde? :O)

En zijn er nog mensen die ervaringen willen delen? =]
Alvast bedankt =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Kijk eens naar de Lifeline-verzekering van Phonehouse. Daar heb ik zelf ook mijn toestel gekocht en verzekerd... Volgens mij dekken ze diefstal en waterschade/ vochtschade/ drukschade. Bedenk je wel dat je (bijna) nergens verzekerd bent als je een toestel kwijt raakt (dat noemt men al snel nalatigheid...). Ik ben ook verzekerd voor misbruik van mijn toestel als het is gestolen (als de dief dus zou bellen/ sms'en etc. - tot €1500,-)..

Je kan het bedrag per 3 maanden betalen of ineens voor een heel jaar. Ik betaal per 3 maanden €14,- o.i.d.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHero
Volkan1984 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:05:
Kijk eens naar de Lifeline-verzekering van Phonehouse. Daar heb ik zelf ook mijn toestel gekocht en verzekerd... Volgens mij dekken ze diefstal en waterschade/ vochtschade/ drukschade. Bedenk je wel dat je (bijna) nergens verzekerd bent als je een toestel kwijt raakt (dat noemt men al snel nalatigheid...). Ik ben ook verzekerd voor misbruik van mijn toestel als het is gestolen (als de dief dus zou bellen/ sms'en etc. - tot €1500,-)..

Je kan het bedrag per 3 maanden betalen of ineens voor een heel jaar. Ik betaal per 3 maanden €14,- o.i.d.

Thnx for je reply :*)
Wat bedoel je met:

Ik ben ook verzekerd voor misbruik van mijn toestel als het is gestolen (als de dief dus zou bellen/ sms'en etc. - tot €1500,-)..

Bedoel je dat de dief dan belt op jou rekening? -> Je kan dan gewoon je SIM blokkeren. (Een vriend's iPhone is gestolen, daardoor weet ik dit en daarom wil ik een verzekering)

Maar ik dacht dus aan dit: http://www.unive.nl/kostbaarheden -> Ik snap dit niet echt: De kostbaarhedenverzekering kunt u echter alleen afsluiten in combinatie met een inboedelverzekering.
Als je onderin kijkt zie je de premievoorbeelden staan. Met daarbij ook de jaarpremie. Wat ik dus niet snap is: Moet je bij de jaarpremie die daarin als voorbeeld wordt gegeven nog de inboedelverzekering erbij rekenen?

Thnx =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Diefstal-dekking is vaak een wassen neus. Er is mij geadviseerd niet de Pro Assist-verzekering te nemen die als enige meerwaarde 'diefstaldekking' heeft. Vaak kan je moeilijk bewijzen dat hij gestolen is, of dat je hem zelf kwijt bent geraakt. Pas als je letsel o.i.d oploopt bij de diefstal kan je misschien uitgekeerd krijgen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:04:
Diefstal-dekking is vaak een wassen neus. Er is mij geadviseerd niet de Pro Assist-verzekering te nemen die als enige meerwaarde 'diefstaldekking' heeft. Vaak kan je moeilijk bewijzen dat hij gestolen is, of dat je hem zelf kwijt bent geraakt. Pas als je letsel o.i.d oploopt bij de diefstal kan je misschien uitgekeerd krijgen.
Dit!

Mij werd hetzelfde aangeraden door de T-shop. Mijn vriendin's telefoon was ook gejat, ook verzekering met diefstal verzekering, geen bewijs, geen vergoeding. Geld kopperij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:32
Volkan1984 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:05:

Je betaald aan Lifeline € 13,75 per maand om een iPhone te verzekeren. Dat wordt per kwartaal afgeschreven, dus dat is € 41,25. Dat is zonder twijfel één van de duurdere telefoonverzekeringen, maar (disclaimer: ik ben weekendhulp @ TPH) je bent ook echt verzekerd als het toestel gestolen wordt of als je 'm kwijt raakt. Aangifte doen bij de politie is voldoende om een nieuw toestel te krijgen. Dus je hebt geen inbraakschade of een blauw oog of iets dergelijks nodig :)

De dekking op je telefoonrekening tot € 1500,- is om de schade te dekken tussen het moment dat je toestel weg en je het verlies merkt. Ook al is dat maar een paar uur, de telefoonrekening voor bellen naar Verwegistan voor een paar uur kan hoog zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHero
RobbertC schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:06:
[...]
Je betaald aan Lifeline € 13,75 per maand om een iPhone te verzekeren. Dat wordt per kwartaal afgeschreven, dus dat is € 41,25. Dat is zonder twijfel één van de duurdere telefoonverzekeringen, maar (disclaimer: ik ben weekendhulp @ TPH) je bent ook echt verzekerd als het toestel gestolen wordt of als je 'm kwijt raakt. Aangifte doen bij de politie is voldoende om een nieuw toestel te krijgen. Dus je hebt geen inbraakschade of een blauw oog of iets dergelijks nodig :)

De dekking op je telefoonrekening tot € 1500,- is om de schade te dekken tussen het moment dat je toestel weg en je het verlies merkt. Ook al is dat maar een paar uur, de telefoonrekening voor bellen naar Verwegistan voor een paar uur kan hoog zijn ;)
Dat is wel erg duur! Ik zoek naar een goedkopere >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:49
Gewoon niet doen en uit eigenzak betalen. Ik heb nu 2 jaar een 3G en had de optie om een pro assist verzekering te nemen a 9 euro(?). Behalve fabrieksfoutjes is er echter niets met mijn toestel gebeurt dus dan had ik als het ware €216 'te veel' betaald. Doe je dat voor elke iphone dan heb je al snel een 'nieuwe' iphone bij elkaar gespaard en gebeurt het niet dan houd je nog wat geld over voor iets anders.

In het geval van de LifeLine verzekering betaal je dan €330 over 2 jaar. Als ik zo op Marktplaats kijk kan je voor 300 een flink aantal iphones tweedehands vinden.

Zijn vele die het niet met mij eens zullen zijn en uit eindelijk is het ook een eigen keuze, als jij je er beter bij voelt moet je dat ook vooral doen.

Let wel op dat de verzekering die jij zoekt niet erg goedkoop te vinden zal zijn. iPhones en overige mobiele apparaten zijn hoge risico producten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 13:12
Tales schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:43:
Let wel op dat de verzekering die jij zoekt niet erg goedkoop te vinden zal zijn. iPhones en overige mobiele apparaten zijn hoge risico producten ;)
Bovendien is een iPhone ook wel de Ferrari onder de telefoons (op Vertu na dan ;)) en een Ferrari kan je ook niet voor WA rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Skann schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:23:
[...]

Bovendien is een iPhone ook wel de Ferrari onder de telefoons (op Vertu na dan ;)) en een Ferrari kan je ook niet voor WA rijden.
Een Ferrari WA rijden kan wel, maar de vraag is of je het wilt ;)

Ik verzeker vaak mijn toestellen, omdat ik het wel waard vind om te doen. Ik betaal EUR 10 per maand, maar ben wel gedekt tegen alle soorten schades. Iedereen maakt zijn eigen keuzes hierin (afwegingsfactoren: groot beeldscherm? duur toestel? je werkomgeving (bouwvakker of ..) etc.etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHero
Hmm, thanks for the replies, maar die inboedelverzekeringen & kostbaarheden verzekeringen zijn wel goedkoop. Heeft iemand misschien daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Je mobiel niet verzekeren is op de lange termijn zeker goedkoper, je kunt hem vaak ook claimen onder andere verzekeringen. Ligt er wel beetje aan wat er mee gebeurd, maargoed zijn oplossingen genoeg voor.

7 euro per maand, voor heel gezin: http://www.interpolis.nl/...rverzekering/dekking.aspx

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
NeoMe schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:12:
Je mobiel niet verzekeren is op de lange termijn zeker goedkoper, je kunt hem vaak ook claimen onder andere verzekeringen. Ligt er wel beetje aan wat er mee gebeurd, maargoed zijn oplossingen genoeg voor.

7 euro per maand, voor heel gezin: http://www.interpolis.nl/...rverzekering/dekking.aspx
Die heb ik ook, maar dan voor mijn laptop en fotocamera.
Let op, je telefoon is verzekerd tot 250,- en de Iphone is wel wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Nu online
Bottom line is: als je een goede en uitgebreide verzekering wil, betaal je daar ook gewoon voor. Zoals met veel zaken. Wil je goedkoop, dan heb je allemaal kleine lettertjes die zeggen dat je toestel alleen is gedekt als je echt waterschade hebt (die paar druppels tellen dan niet), waarbij je half dood moet zijn geslagen voor de verzekering uitkeert (zoals dus bij Pro Assist)... Keuzes en consequenties toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:59:
[...]

Dit!

Mij werd hetzelfde aangeraden door de T-shop. Mijn vriendin's telefoon was ook gejat, ook verzekering met diefstal verzekering, geen bewijs, geen vergoeding. Geld kopperij.
Als je nou gewoon aangifte doet bij de Politie, dan moeten ze dat accepteren als bewijs. Jij bent immers strafbaar bezig als je liegt bij een aangifte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHero
Hmmm... Is die kostbaarheden verzekering van Univé goed? De jaarlijkse premie is rond de 20 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHero
Mijn vader had vroeger (heel vroeger XD) een instrumenten-verzekering voor zijn spiegelreflexcamera. Hij betaalde daar ook erg weinig voor. Heeft iemand daar misschien ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Lph4Num3r1c
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 23:52
RobbertC schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:06:
[...] je bent ook echt verzekerd als het toestel gestolen wordt of als je 'm kwijt raakt. Aangifte doen bij de politie is voldoende om een nieuw toestel te krijgen. Dus je hebt geen inbraakschade of een blauw oog of iets dergelijks nodig
Ik onderschrijf dit, mijn iPhone was gestolen (3 dagen voor kerst), sim laten blokkeren, aangifte gedaan en voor oud & nieuw via TPH/LifeLine een nieuwe iPhone mogen ontvangen. (In de tussentijd de beschikking gekregen over een leen toestel, maar dat was nog een Nokia uit de vorige eeuw, maar goed ik was weer bereikbaar).

Toegegeven die 41 euri per kwartaal is niet goedkoop. Maar ze maken het wel waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHero
Heeft er dan echt niemand ervaring met een goedkope verzekering? Zoals zo'n kostbaarheden verzekering/instrumentenverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een inboedelverzekering met kostbaarhedenuitbreiding en een antiek pc-verzekering die ook alle apparaten dekt die met een computer verbonden kunnen worden (toen ik de verzekering afsloot waren dat hooguit een printer, zipdrive en inbelmodem). Toen ik mijn iPhone verloor, kreeg ik na het indienen van een aangifte van vermissing de vervangingswaarde vergoed, verminderd met het eigen risico van €100.

Jaren geleden ben ik op straat door een groepje hangroepjongeren van een iPod beroofd, toen heb ik helaas niet gedacht aan m'n verzekering. Maar sindsdien, en eigenlijk voor die tijd ook wel, voel ik me met een verzekering toch wat geruster op straat met m'n gadgets.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHero
Canaria schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:44:
Ik heb een inboedelverzekering met kostbaarhedenuitbreiding en een antiek pc-verzekering die ook alle apparaten dekt die met een computer verbonden kunnen worden (toen ik de verzekering afsloot waren dat hooguit een printer, zipdrive en inbelmodem). Toen ik mijn iPhone verloor, kreeg ik na het indienen van een aangifte van vermissing de vervangingswaarde vergoed, verminderd met het eigen risico van €100.

Jaren geleden ben ik op straat door een groepje hangroepjongeren van een iPod beroofd, toen heb ik helaas niet gedacht aan m'n verzekering. Maar sindsdien, en eigenlijk voor die tijd ook wel, voel ik me met een verzekering toch wat geruster op straat met m'n gadgets.
Toen jij je iPhone verloor heb je dus het geld terug gekregen - 100 euro eigen risico? Dus als de iPhone 800 euro is: 800-100 = 700 euro teruggekregen?
Maar wat nou als je je iPhone pas 3 maanden hebt. Krijg je dan alsnog de volle prijs? Of alleen over die drie maanden die je betaald hebt?
En welke verzekering heb je precies (welke verzekeringsmaatschappij) en hoeveel kost die?
Sorry voor de vele vragen die ik stel >.<"

Bedankt iedereen voor de replies =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

TheHero schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:27:
[...]

Toen jij je iPhone verloor heb je dus het geld terug gekregen - 100 euro eigen risico? Dus als de iPhone 800 euro is: 800-100 = 700 euro teruggekregen?
Maar wat nou als je je iPhone pas 3 maanden hebt. Krijg je dan alsnog de volle prijs? Of alleen over die drie maanden die je betaald hebt?
En welke verzekering heb je precies (welke verzekeringsmaatschappij) en hoeveel kost die?
Sorry voor de vele vragen die ik stel >.<"

Bedankt iedereen voor de replies =D
Ik had mijn iPhone toen pas 3 maanden (de verzekering al veel langer). Het idee van verzekeren is dat je het risico juist voor de beginperiode beperkt.

Veel mensen gebruiken het argument dat je met het bedrag dat je uitspaart aan een verzekering ook na 2 jaar een nieuwe telefoon kunt kopen. Dat zou helemaal terecht zijn als er die eerste 2 jaar niks met de telefoon gebeurt, en juist dat risico sluit je met zo'n verzekering uit.

Echte telefoonverzekeringen keren vervangingswaarde uit en meestal in natura (een vervangende telefoon). Dus als je 5 jaar geleden je Nokia ter waarde van €400 had verzekerd, die verzekering nooit hebt opgezegd en nu gaat de antieke Nokia per ongeluk de wasmachine in, dan krijg je een toestel ter waarde van €400 van de verzekering. Dan heb je 'verlies' gemaakt op de verzekering. Maar toen ik ooit heel lang geleden mijn net nieuwe telefoon in mijn broekzak had gestopt bij een lekkende balpen waardoor het toestel een kleverig glanzend blauw laagje had gekregen, kreeg ik van de verzekering dezelfde dag per koerier nog een nieuwe!

Ik heb nu een ING Woonverzekering, die kost me zo'n €20 per maand, maar dat is dus voor de hele inboedel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thugg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:58
Bedenk wel, zo'n verzekeringsmaatschappij doet er alles aan om niet uit te keren.

Me neef had een iPhone 3gs en die was gestolen, hij aangifte gedaan en alle informatie naar zijn verzekeringsmaatschappij gestuurd ( Verzekeringsmaatschappij was van Belcompany volgens mij ) maar kreeg niks uitgekeerd. Waarom niet? Omdat hij in de verklaring van de politie neer had gezet dat hij zijn iPhone in ze hand had en toen uit ze handen was getrokken ( En ja hij is er achteraan gegaan, maar zo'n gozer is gewoon sneller als jou ). Dat was al genoeg om niet uit te keren.

Hij betaalde dus 11.50 per maand voor niks.. Hij zat vast aan een contract van 45 euro p/m + hij had geen telefoon meer.
Naar mijn mening is het dus een grote geldklopperij. Je ken beter dat tientje per maand in je zak steken en er voorzichtig mee doen. Ik heb zelf ook een iPhone en heb ook overwogen om een verzekering ervoor te nemen ( Dit was nog voor de diefstal van me neef ), maar na een beetje zoeken naar zulke verzekeringen heb ik toch op vele forum's gelezen dat je 9 van de 10 keer geen geld terug krijg of je moet met een gebroken poot aanzetten naar het politie bureau met een een goed verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHero
Thugg schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 21:03:
Bedenk wel, zo'n verzekeringsmaatschappij doet er alles aan om niet uit te keren.

Me neef had een iPhone 3gs en die was gestolen, hij aangifte gedaan en alle informatie naar zijn verzekeringsmaatschappij gestuurd ( Verzekeringsmaatschappij was van Belcompany volgens mij ) maar kreeg niks uitgekeerd. Waarom niet? Omdat hij in de verklaring van de politie neer had gezet dat hij zijn iPhone in ze hand had en toen uit ze handen was getrokken ( En ja hij is er achteraan gegaan, maar zo'n gozer is gewoon sneller als jou ). Dat was al genoeg om niet uit te keren.

Hij betaalde dus 11.50 per maand voor niks.. Hij zat vast aan een contract van 45 euro p/m + hij had geen telefoon meer.
Naar mijn mening is het dus een grote geldklopperij. Je ken beter dat tientje per maand in je zak steken en er voorzichtig mee doen. Ik heb zelf ook een iPhone en heb ook overwogen om een verzekering ervoor te nemen ( Dit was nog voor de diefstal van me neef ), maar na een beetje zoeken naar zulke verzekeringen heb ik toch op vele forum's gelezen dat je 9 van de 10 keer geen geld terug krijg of je moet met een gebroken poot aanzetten naar het politie bureau met een een goed verhaal.
Zou die kostbaarheden verzekering van Univé goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thugg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:58
Ik heb helemaal geen ervaring met zulke verzekeringen.
Zoals ik al zei; ik vind het een grote geldklopperij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Thugg schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:24:
Ik heb helemaal geen ervaring met zulke verzekeringen.
Zoals ik al zei; ik vind het een grote geldklopperij.
Verzekering voor diefstal is onzin idd. Zeker omdat je alleen uitgekeerd krijg als je bedreigd word en dan alleen als je ook echt kan aantonen dat je bedrijgt ben of letsel heb.
De verzekering anzich is niets mis mee.. Ik heb een ProAssist verzekering. Ik had mijn toestel laten vallen, gals was niet kapot maar scherm was wel losgelaten. waarsdoor touch screen niet goed meer werkte..
ProAssist gebeld. zij hebben mn toestel opgehaald en 3 weken later had ik een nieuwe in mn handen.

Ook met defecten onder garantie wat eigenlijk niet zo mogen/moeten wordt soepeler gedaan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45

Snippertje

Light up your life

Even een schopje richting dit topic, ik vond verder geen vergelijkbaar topic met de iPhone 4. Weet iemand een verzekering waar je ook zelf geïmporteerde iPhones kan verzekeren?

Ik heb actua ondertussen gemaild, maar dat geef ik weinig kans (aangezien gsmverzekeren via hun werkt en dus niet verzekerd).

Hebben mensen nog andere opties?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Probeer eens pro-assist? info@proassist.nl

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een tip aan iedereen die een verzekering heeft met diefstal-vergoeding:

Mocht je nou worden bedreigd: laat jezelf eerst een flinke klap op je gezicht geven voordat je je telefoon afgeeft, anders ben je inderdaad je geld, en mobiel, kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHero
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:39:
Even een tip aan iedereen die een verzekering heeft met diefstal-vergoeding:

Mocht je nou worden bedreigd: laat jezelf eerst een flinke klap op je gezicht geven voordat je je telefoon afgeeft, anders ben je inderdaad je geld, en mobiel, kwijt.
Die tip van jou, daar doe ik liever niet aan. Hier woon ik namelijk http://www.depers.nl/binn...Zorgen-om-Veenendaal.html (in Veenendaal)
Ik wil niet naakt op het spoor eindigen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Nou na een aantal verzekeringen te hebben gemaild blijkt het toch echt niet mogelijk om de iphone te verzekeren als hij in het buitenland gekocht is. Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHero
Snippertje schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:13:
Nou na een aantal verzekeringen te hebben gemaild blijkt het toch echt niet mogelijk om de iphone te verzekeren als hij in het buitenland gekocht is. Helaas :(
Jammer =[ Maar zij hoeven toch niet te weten dat hij in het buiten land gekocht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Voor wat het waard is:
Ik heb bij mijn 3g een verzekering afgesloten van t-mobile zelf (wat via pro-assist gaat). Ik had wat last van stof onder mijn scherm en een sim-kaart die af en toe niet goed gelezen werd (en zodoende onbereikbaar bent).
Gebeld en kreeg als ik wilde binnen enkele uren al een vervangtoestel, een htc smartphone. Ik had een beetje pech en kreeg een wat oude smartphone, maar de meeste die ze hebben schijnen moderne htc androids te zijn.
Precies 2 weken later kreeg ik een geheel nieuwe iphone 3g, ondanks dat ik zeker weet dat mijn vocht indicators zeiden dat er vochtschade mogelijk was e.d (blauw gekleurd e.d.).

Tot nu toe ben ik dus best wel tevreden over hen service, waar ik wel 6/7 euro per maand voor betaal.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

TheHero schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 21:24:
[...]

Jammer =[ Maar zij hoeven toch niet te weten dat hij in het buiten land gekocht is?
Navraag bij proassist leerde mij dat ze meteen kunnen zien adhv het IMEI nummer waar de iphone gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obimk1
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 08:53
Snippertje schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:13:
Ik ben geen jurist, maar de Iphone heb je kunnen aanschaffen in de UK omdat we in de EU vrij verkeer van goederen en diensten hebben. Wat kan het bezwaar zijn dat een verzekeringsmaatschappij in een EU lidstaat geen goederen kan verzekeren uit een ander EU lidstaat?
Is er een verbod, of mag een verzekeringsmaatschappij deze belemmering zomaar opleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoknok
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:37

knoknok

n00b 4 life

Weet iemand al iets meer hoe een UK toestel te verzekeren is? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

obimk1 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:00:
[...]

Ik ben geen jurist, maar de Iphone heb je kunnen aanschaffen in de UK omdat we in de EU vrij verkeer van goederen en diensten hebben. Wat kan het bezwaar zijn dat een verzekeringsmaatschappij in een EU lidstaat geen goederen kan verzekeren uit een ander EU lidstaat?
Is er een verbod, of mag een verzekeringsmaatschappij deze belemmering zomaar opleggen?
Ja natuurlijk mag een verzekeringsmaatschappij dat. Die mag zelf bepalen welke toestellen ze verzekert en welke niet. Voor in het buitenland gekochte toestellen is dat ook nog wel te verklaren:
- de verzekering keert vaak uit in natura, een simlockvrije iPhone bijvoorbeeld kan niet geleverd worden (de verzekeringsmaatschappij koopt alleen in bij Nederlandse leveranciers)
- zaken die onder de garantie vallen zijn uitgesloten van de verzekering, maar in het buitenland kunnen andere garantiebepalingen gelden
- toestelprijzen kunnen sterk afwijken van Nederlandse prijzen
TheHero schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 21:24:
[...]

Je moet een aankoopbon tonen bij de aanvraag van de verzekering. Een bon van een andere, in Nederland gekochte telefoon meesturen is valsheid in geschrifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Canaria schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 07:35:

Je moet een aankoopbon tonen bij de aanvraag van de verzekering. Een bon van een andere, in Nederland gekochte telefoon meesturen is valsheid in geschrifte.
Nee dat zien ze op basis van het IMEI nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Slasher schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:21:
[...]

Nee dat zien ze op basis van het IMEI nummer
Dat sluit elkaar toch niet uit :P
Sommige Nederlandse webshops leveren trouwens ook importtoestellen (met dus een 'buitenlands' IMEI) die je ook gewoon kunt verzekeren. IMEI is bovendien te weinig specifiek voor landen, sommige merken hebben IMEI-series voor de Benelux bijvoorbeeld.
In eerste instantie gaan ze toch uit van de aankoopbon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Dit is het antwoord wat ik van Pro-Assist kreeg toen ik aan het informeren was over het verzekeren van een "buitenlandse" iPhone

vraag van mij
En wat als de telefoon gekocht is bij een Nederlandse winkel aangetoond door bijvoorbeeld een factuur, kan ik hem dan wel via jullie verzekeren of zien jullie adhv het IMEI nummer dat de telefoon uit het buitenland komt?
antwoord van Pro-Assist:
Wij kunnen u mededelen dat wij inderdaad aan de hand van het imeinummer controleren of het een buitenlands toestel is.

Indien u besluit om een i-phone aan te schaffen en zeker wilt weten of hij Nederlands is kunt u ons altijd het imeinummer laten controleren.
Dus ook als je hem bij een nederlandse webwinkel koopt die hem uit het buitenland zal het waarschijnlijk stuklopen op het IMEI nummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Slasher schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:40:
Dus ook als je hem bij een nederlandse webwinkel koopt die hem uit het buitenland zal het waarschijnlijk stuklopen op het IMEI nummer ;)
Ja ok, een iPhone. Volledig terechte opmerking aangezien dit een iPhone-topic is :P Maar dat is wel een speciaal geval.
Pro Assist doet echt niet moeilijk als je een uit Duitsland afkomstige, maar in Nederlandse winkel gekochte Nokia 6700 classic wilt verzekeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Canaria op 21-07-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nomad schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:54:
Precies 2 weken later kreeg ik een geheel nieuwe iphone 3g, ondanks dat ik zeker weet dat mijn vocht indicators zeiden dat er vochtschade mogelijk was e.d (blauw gekleurd e.d.).
Zou niet uit mogen maken omdat 'waterschade' standaard gedekt is bij Pro Assist ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

knoknok schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 01:39:
Weet iemand al iets meer hoe een UK toestel te verzekeren is? :/
Niet dus. Ik heb geen enkele verzekering kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaladert
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 18:18
Ik denk dat de oplossing (voor de meesten van ons) wel simpel is: Als je een iPhone koopt met je creditcard dan heb je bij veel VISA of Mastercards dat je aankoop gratis 180 dagen is verzekerd tegen diefstal, verlies of beschadiging.

Dan dus gratis verzekerd ;-)

http://www.abnamro.nl/nl/...ditcards/introductie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Jaladert schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:30:
Ik denk dat de oplossing (voor de meesten van ons) wel simpel is: Als je een iPhone koopt met je creditcard dan heb je bij veel VISA of Mastercards dat je aankoop gratis 180 dagen is verzekerd tegen diefstal, verlies of beschadiging.

Dan dus gratis verzekerd ;-)

http://www.abnamro.nl/nl/...ditcards/introductie.html
Maar bij Visacards via ICS Cards is er dan wel een maximumvergoeding voor mobiele telefoons van 250 euro. Voor draagbare computers geldt die clausule niet, dus dan is de iPhone 'dus' een draagbare computer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpdata
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 11:54
http://www.anwb.nl/verzek...ekkingsmogelijkheden.html

ff gezocht misschien bovenstaande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie bepaalt in het geval van schade de dagwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik heb via T-Mobile ProAssist, dekt ook waterschade enzo. Alleen verlies niet. En diefstal alleen bij bewijs en aangifte bij de politie. Maar ik laat m'n iPhone nooit zomaar rondslingeren, dus verlies is een kleine kans en diefstal... tja: laten we maar hopen dat dat niet gebeurd.

Vooral dat waterschade verzekert is vind ik fijn, aangezien ik vaak heel dicht bij water zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpdata
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 11:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Wie heeft zijn Iphone 4 verzekerd en zo ja, welke maatschappij is een beetje te doen? Graag wat goede tips. :P

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Iemand ervaring met de Unigarant Mobiele Apparatuurverzekering?
Ik kan niks vinden over geen dekking als je iphone bv in de UK gekocht is. Tevens maakt het ook niet uit of deze 1 dag of een paar maanden in je bezit is alvorens je de verzekering afsluit.
Ik kom bij een waarde van 750 euro uit op een bedrag van 24,20. Das 2 euro per maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Scidd0w schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:17:
Ik kan niks vinden over geen dekking als je iphone bv in de UK gekocht is. Tevens maakt het ook niet uit of deze 1 dag of een paar maanden in je bezit is alvorens je de verzekering afsluit.
Ik kom bij een waarde van 750 euro uit op een bedrag van 24,20. Das 2 euro per maand!
Ik zou zeggen informeer even en laat ons het weten :)

• Apache4u
  • Niet online
Vergeet niet dat als je je phone in het buitenland hebt gekocht je waarschijnlijk betaald hebt met een creditcard. Nu weet ik uit ervaring dat aankopen met mijn visa sowieso een half jaar verzekerd zijn tegen diefstal. Ik heb mijn iPhone echter expres met mijn amex gekocht omdat deze je aankoop een jaar verzekert. Het kan dus de moeite lonen om even naar de voorwaarden van je CC te kijken.

Dat betekent, stam + t .

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:06
Scidd0w schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:17:
Stuur ze een e-mail

Zucht...

• To_Tall
Ìk heb voor mn iPhone 4 16 Gb een verzekering afgesloten van 6,95 p/m dat per kwartaal wordt geincaseerd.
Ik doe dit meer tegen het laten vallen, waterschade, stoten e.d.

Heb al een aantal keer gehad met de 3G dat deze terug moest omdat ik deze liet vallen en scherm niet meer correct reageerde. Standaard wordt dat afgedaan als geen garantie.. Verzekering zorgt dan wel voor reparatie!!

Verwijderd

bij lifeline...niet goedkoop...en ik zou ook niet weten of het goed is...

bij aanschaf van mijn 3g (2 jr geleden) gaven ze aan, dat hij zelfs verzekerd is als hij in het water valt...
iemand van gsmverzekeren.nl wees me erop, dat dat niet zo was, omdat het in de kleine lettertjes stond..

toch maar bij lifeline mijn i4 verzekerd...is in ieder geval degene met de meeste dekking, en na een jaar gooi ik hem er weer uit..

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apache4u schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 01:26:
Vergeet niet dat als je je phone in het buitenland hebt gekocht je waarschijnlijk betaald hebt met een creditcard. Nu weet ik uit ervaring dat aankopen met mijn visa sowieso een half jaar verzekerd zijn tegen diefstal. Ik heb mijn iPhone echter expres met mijn amex gekocht omdat deze je aankoop een jaar verzekert. Het kan dus de moeite lonen om even naar de voorwaarden van je CC te kijken.
Ik heb een Visa met verlengde aankoopverzekering tot 360 dagen, maar die vergoedt mobiele telefoons tot een maximum van 250 euro per gebeurtenis. Naar de voorwaarden van Amex heb ik eigenlijk nooit gekeken, moet zeggen dat ik m'n Amex ook zelden gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VickyNick
  • Laatst online: 12-09 03:52
Na een mailtje aan de ANWB kreeg als reactie, dat ik de Iphone 4 gewoon kan verzekeren. Moest alleen het bedrag wat ik had betaald in ponden omrekenen in euro's en dan dit bedrag gebruiken als gespecificeerde aanschafwaarde. Kost in totaal als je geen lid bent iets van 23 euro op jaarbasis. Dat komt (na wat snel rekenwerk) neer op zo'n 1.91 in de maand :+ . Dat is niet duur kwa geld :P

In de voorwaarden staat dat schade wordt gedekt behalve als het schade is door roekeloosheid. Vraag me af hoe ze nu gaan bepalen of je er roekeloos mee om bent gegaan. Als je hem per ongeluk laat vallen, valt dat dan ook onder roekeloosheid? Nog maar is een mailtje erachteraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

To_Tall schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:23:
Ìk heb voor mn iPhone 4 16 Gb een verzekering afgesloten van 6,95 p/m dat per kwartaal wordt geincaseerd.
Ik doe dit meer tegen het laten vallen, waterschade, stoten e.d.

Heb al een aantal keer gehad met de 3G dat deze terug moest omdat ik deze liet vallen en scherm niet meer correct reageerde. Standaard wordt dat afgedaan als geen garantie.. Verzekering zorgt dan wel voor reparatie!!
Al iets kunnen claimen van de verzekering? of hebben ze gezegd dat ze gaan zorgen voor reparatie? Ik doe niet aan GSM verzekeringen, pure geldklopperij. Is mn toestel kappot / kwijt / gestolen dan koop ik het meest recente....

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

VickyNick schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:44:
Na een mailtje aan de ANWB kreeg als reactie, dat ik de Iphone 4 gewoon kan verzekeren. Moest alleen het bedrag wat ik had betaald in ponden omrekenen in euro's en dan dit bedrag gebruiken als gespecificeerde aanschafwaarde. Kost in totaal als je geen lid bent iets van 23 euro op jaarbasis. Dat komt (na wat snel rekenwerk) neer op zo'n 1.91 in de maand :+ . Dat is niet duur kwa geld :P

In de voorwaarden staat dat schade wordt gedekt behalve als het schade is door roekeloosheid. Vraag me af hoe ze nu gaan bepalen of je er roekeloos mee om bent gegaan. Als je hem per ongeluk laat vallen, valt dat dan ook onder roekeloosheid? Nog maar is een mailtje erachteraan :)
Ik ben heel benieuwd wat ze daarop antwoorden!
Graag even een reactie als je het weet :)

\_Specs_/

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Kan je een toestel elk moment laten verzekeren, of bv maximaal 2 weken na aankoop?? Pro-assistent vind ik wel een beetje prijzig als je hoort dat ze op veel punten moeilijk doen. Bij unigarant is het bv 3 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:04:
Kan je een toestel elk moment laten verzekeren, of bv maximaal 2 weken na aankoop?? Pro-assistent vind ik wel een beetje prijzig als je hoort dat ze op veel punten moeilijk doen. Bij unigarant is het bv 3 euro per maand
Bij http://www.gsmverzekeren.nl kun je het laten verzekeren tot 1 maand. Ze hanteren op de site 2 weken maar schijnt als je dit telefonisch navraagt 1 maand te zijn.

Wel iets duurder als bij ANWB alleen doen ze niet moeilijk bij schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10-2024
Is er nergens een duidelijk overzicht met verschillende verzekeraars te vinden?
Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wil mijn iPhone 4 32GB graag verzekeren tegen val/water en mogelijk ook diefstal-schade... Waar kun je dan het best zijn?
Heb hem geïmporteerd vanuit de UK.

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:05
theRedDevilNL schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:20:
Is er nergens een duidelijk overzicht met verschillende verzekeraars te vinden?
Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wil mijn iPhone 4 32GB graag verzekeren tegen val/water en mogelijk ook diefstal-schade... Waar kun je dan het best zijn?
Heb hem geïmporteerd vanuit de UK.
Je kan je iPhone niet laten verzekeren (in Nederland) als je hem in het buitenland hebt gekocht.
Je kan wel zo'n verzekering nemen voor al je bezittingen, maar daar is een telefoon verzekerd tot een max. van €250, dus daar schiet je niks mee op.

[ Voor 4% gewijzigd door Luckyluuk op 22-08-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Yalopa schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:39:
[...]

Al iets kunnen claimen van de verzekering? of hebben ze gezegd dat ze gaan zorgen voor reparatie? Ik doe niet aan GSM verzekeringen, pure geldklopperij. Is mn toestel kappot / kwijt / gestolen dan koop ik het meest recente....
Mn toestel is 2x weggeweest.

1e keer ivm defect scherm. Heel nieuw toestel gekregen
2e keer ivm geen UMTS signaal meer, Heel nieuw toestel gekregen..

Dus ja ik heb er wel profijt van gehad.. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Luckyluuk schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:27:
[...]

Je kan je iPhone niet laten verzekeren (in Nederland) als je hem in het buitenland hebt gekocht.
Je kan wel zo'n verzekering nemen voor al je bezittingen, maar daar is een telefoon verzekerd tot een max. van €250, dus daar schiet je niks mee op.
Staat dat in de voorwaarden van de verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinLin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 13:49
Waarom verzekeren? De regel voor verzekeren is dat als je de schade zelf kan dekken, je beter geen verzekering afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

To_Tall schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:01:
[...]

Mn toestel is 2x weggeweest.

1e keer ivm defect scherm. Heel nieuw toestel gekregen
2e keer ivm geen UMTS signaal meer, Heel nieuw toestel gekregen..

Dus ja ik heb er wel profijt van gehad.. .
persoonlijk snap ik niet dat je daarvoor een verzekering nodig had, dat dient gewoon onder garantie te vallen.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Laatst online: 12-09 14:20

rg-mohwa

Phoe Hé

Yalopa schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 07:20:
[...]

persoonlijk snap ik niet dat je daarvoor een verzekering nodig had, dat dient gewoon onder garantie te vallen.
Dat ben ik het wel mee eens ( en ik heb zelf geen ervaring met garantie en apple) maar hoevaak hoor je niet dat het probleem op iets vreemd word afgeschoven zoals vochtschade of onvoorzichtig handelen ?
ik denk dat je door zo'n verzekering ook een stukje gezeur afkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Ik heb vandaag mijn Iphone 4 binnen gekregen. (T-mobile)

Ik ga hem de ook proassist verzekeren.

Ik twijfel alleen of ik de diefstal erbij moet nemen.
Het scheeld maar 1 euro op maandbasis, maar ik twijfel of je er wel wat aan hebt..
dit omdat bij diefstal:
Getuigen moet zijn die kan aantonen dat je bent bedreigd en of mishandeld
Letsel moet hebben
Aangifte moet doen bij politie
(Dus ik neem aan als een marokkaantje je telefoon uit je handen grijpt en ermee weg rent je niks terug krijgt?)

Aan de ene kant is het best een moeite, en is de kans erg klein dat je aan hun ''voorwaarden'' voldoet.
Aan de andere kant mocht het WEL gebeuren scheelt het je zo 700 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door AlphaWierie op 25-01-2011 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:07
AlphaWierie schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 00:32:
Ik heb vandaag mijn Iphone 4 binnen gekregen. (T-mobile)

Ik ga hem de ook proassist verzekeren.

Ik twijfel alleen of ik de diefstal erbij moet nemen.
Het scheeld maar 1 euro op maandbasis, maar ik twijfel of je er wel wat aan hebt..
dit omdat bij diefstal:
Getuigen moet zijn die kan aantonen dat je bent bedreigd en of mishandeld
Letsel moet hebben
Aangifte moet doen bij politie
(Dus ik neem aan als een marokkaantje je telefoon uit je handen grijpt en ermee weg rent je niks terug krijgt?)

Aan de ene kant is het best een moeite, en is de kans erg klein dat je aan hun ''voorwaarden'' voldoet.
Aan de andere kant mocht het WEL gebeuren scheelt het je zo 700 euro.
Dus jij zou je in elkaar laten kloppen voor 700 euro?

Het is een marginale fractie van de diefstallen die gepaard gaan met letsel hoor, meestal is het zakkenrollen en merk je het pas achteraf dat hij weg is.

En als er een paar rond je staan al dan niet met een mes, zou je je dan halfdood laten slaan/steken om je 700 euro te krijgen (minus de ziekenhuiskosten/arbeidsongeschiktheid/alle last die erbij komt/..)? Ik in ieder geval niet.
(Tenzij je het op een akkoordje kan gooien met hen: "Je mag me 1 keer goed slaan en neem hem maar mee dan :P " Maar dat type dat slaat lijkt me niet te stoppen na 1 slag.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
C.QL schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:46:
[...]

Dus jij zou je in elkaar laten kloppen voor 700 euro?

Het is een marginale fractie van de diefstallen die gepaard gaan met letsel hoor, meestal is het zakkenrollen en merk je het pas achteraf dat hij weg is.

En als er een paar rond je staan al dan niet met een mes, zou je je dan halfdood laten slaan/steken om je 700 euro te krijgen (minus de ziekenhuiskosten/arbeidsongeschiktheid/alle last die erbij komt/..)? Ik in ieder geval niet.
(Tenzij je het op een akkoordje kan gooien met hen: "Je mag me 1 keer goed slaan en neem hem maar mee dan :P " Maar dat type dat slaat lijkt me niet te stoppen na 1 slag.)
Na ik ben terug van T-mobile.
ff in 1 woord samenvatten: BELACHELIJK!

Proassist verkopen ze niet meer ze hebben een ander soort verzekering van 15euro per maand!!!!!
met als reden dat de Iphones te vaak worden geclaimd..

Over het diefstal:
Je krijgt pas een nieuwe als:
Procesverbaal
Zichtbaar letsel (geen schrammen.. dat kan iedereen... 8)7 , maar ze moeten zien dat je echt niet zomaar je telefoon heb willen afgeven (afspraakje van ''sla me ff'' zal dus niet meer werken) zakkenrollen valt er ook niet onder en valt onder eigen nalatigheid.
naast een procesverbaal moet de dader zijn opgepakt of zijn daad hebben bekend...:D dit omdat ''iedereen een proces verbaal kan maken''
+ een eigen risico van 50 euro!

Ik heb me echt werkelijk kapot gelachen daar.

ik heb nu een verzekering afgesloten bij www.gsmverzekeren.nl voor 9euro pm premium (12maanden vastzitten)
Is ruim 6 euro goedkoper dan die van t-mobile... en bij hun hoef je NIET het ziekenhuis in worden geslagen.

[ Voor 4% gewijzigd door AlphaWierie op 26-01-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:07
AlphaWierie schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:46:
[...]

Na ik ben terug van T-mobile.
ff in 1 woord samenvatten: BELACHELIJK!

Proassist verkopen ze niet meer ze hebben een ander soort verzekering van 15euro per maand!!!!!
met als reden dat de Iphones te vaak worden geclaimd..

Over het diefstal:
Je krijgt pas een nieuwe als:
Procesverbaal
Zichtbaar letsel (geen schrammen.. dat kan iedereen... 8)7 , maar ze moeten zien dat je echt niet zomaar je telefoon heb willen afgeven (afspraakje van ''sla me ff'' zal dus niet meer werken) zakkenrollen valt er ook niet onder en valt onder eigen nalatigheid.
naast een procesverbaal moet de dader zijn opgepakt of zijn daad hebben bekend...:D dit omdat ''iedereen een proces verbaal kan maken''
+ een eigen risico van 50 euro!

Ik heb me echt werkelijk kapot gelachen daar.

ik heb nu een verzekering afgesloten bij www.gsmverzekeren.nl voor 9euro pm premium (12maanden vastzitten)
Is ruim 6 euro goedkoper dan die van t-mobile... en bij hun hoef je NIET het ziekenhuis in worden geslagen.
Hallo.. :X Dat is inderdaad om je krom te lachen! Dus je moet eerst halfdood geslagen worden.. Ik denk dat dan een iPhone het minste van je zorgen is, maar je ziekenhuiskosten wel wat hoger zullen liggen. Bovendien primeert gezondheid toch boven een iPhone bij elk persoon denk 'k.
Wat een klucht :s

Het is dus eigenlijk een verzekering voor een (gewapende) overval met ernstig lichamelijk letsel. Handig! Want dat is wel hoe men je gsm steelt! 8)7

Terecht dat je voor die andere verzekering gekozen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
YinLin schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 07:06:
Waarom verzekeren? De regel voor verzekeren is dat als je de schade zelf kan dekken, je beter geen verzekering afsluit.
Inderdaad, ik begrijp niet dat er 3 pagina's zijn met tweakers die in die verkoop praatjes trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
ik heb nu een verzekering van 9,99 pm via Coolblue... ik heb 14 dagen afkoel periode en dan moet ik beslissen.. is dit een goede verzekering of te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:51
Verzekern, tja, het is maar net hoe zeker je weet dat je je telefoon niet laat vallen enzo...

Loopduur is meestal maximaal 3 jaar, stel je betaald 10 euro per maand, dat is over de looptijd 360 euro. Dat is grofweg de helft van een nieuwe. Ik laat geloof ik mijn telefoon gemiddeld 1 x per 1,5 jaar kapot kukkelen (jaja, motorisch ietwat onhandig) Kan dus zeker uit!
Daarbij: bij de laatste schade was de 3G niet meer leverbaar, kreeg ik een 3GS ervoor in de plaats... helemaal top dus.
Nu verzekerd bij Pro Assist, kwa snelheid is dit zeker niet de beste!

Betere ervaringen heb ik met Marsh van Vodafone (ik weet niet of het nog zo heet), die keren een tegoedbon uit tegen de nieuwwaarde als je toestel niet meer te repareren en leverbaar is, meestal kunnen ze dat direct in de winkel constateren. Binnen een uurtje liep ik de winkel uit met een nieuwe telefoon. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
Ik heb een verzekering van 10,99 en na 3 maanden had ik hem helaas nodig ook. In die tijd had ik niet het geld gehad voor een nieuwe iphone. Dus ik ben er blij mee.

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik denk wel dat je kan stellen, dat op het moment dat je de telefoon verzekerd hebt je er iets luchtiger mee omgaat dan als je dat niet hebt. Ik neem hem bijvoorbeeld niet mee op plekken waar ik hem onbeheerd achter moet laten maar waar op het zich niet veel kans is op diefstal. Als ik hem had verzekerd had ik hem wel gewoon meegenomen omdat je dan weet dat je meestal een nieuwe krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit het net te lezen en je moet je Iphone misschien beter thuis laten:P Ik hoef ook niet in elkaar geslagen te worden voor mn Iphone. Aangifte doen enzo moet volgens mij overal wel.. Ik bekijk nu ff de voorwaarden, maar radio-actitiviteit wordt niet gedekt.. Niet naar Japan!

9,99 is misschien wel wat veel ja. Ik betaal 49,94 per jaar (dan moet je wel in 1x betalen). Je krijgt korting als je in 1x betaalt. Ik had mijn nieuwe Iphone niet in de winkel verzekerd, maar hier kon ik na een maand na aankoop nog verzekeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik ben ook aan het kijken voor een verzekering.
Mijn toestel is 4 weken oud en valt dus buiten de proassist regeling.
Maar wel lekker dat Tmobile mij nooit heeft verteld over een verzekering :(
Kom er zelf gister achter dat dit wel handig kan zijn.

Nu zit het zo mijn toestel was na 16 dagen stuk 2 dagen na de omruil garantie van een nieuwe :(
Wist ook niet dat dit bestond. Toestel loopt vast, mensen verstaan me niet, geen ontvangst & ik hoor iedereen als een robot. Zeggen ze ja je valt net buiten de nieuw omruil garantie 2 dagen dus. Ik ontplofte bijna want toch effe 150,- eurotjes afgetikt. Ze wouden me wel een gerepareed toestel op sturen ik zei dat wil ik niet krijg ik er zometeen 1 met crassen je kent dat wel. Inmiddels is het toestel al 1,5 week bij de reparatie centre. Ik wil als mijn toestel terug kmt hem dus meteen verzekeren omdat het dan voor mij als een nieuwe aanvoelt omdat ze mij geen kapot toestel gana terug sturen. Zou ik met bewijs van deze reparatie/omruiling of een nieuw toestel misschien wel verzekering krijgen bij proassist of ergens anders ?

In ieder geval hier (http://www.mobielverzekering.nl/dekking.php) wel maar dekken alleen geen verlies maarja daar bedenken we altijd wel een oplossing voor. Voor de rest ziet dit er best goed uit wat hun aanbieden.

Ik hoop dat iemand mij wat informatie kan geven en/of weet of deze partij http://www.mobielverzekering.nl interesant is

https://www.rbwebpromotions.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NECAnGeL schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:08:
Ik ben ook aan het kijken voor een verzekering.
Mijn toestel is 4 weken oud en valt dus buiten de proassist regeling.
Maar wel lekker dat Tmobile mij nooit heeft verteld over een verzekering :(
Kom er zelf gister achter dat dit wel handig kan zijn.

Nu zit het zo mijn toestel was na 16 dagen stuk 2 dagen na de omruil garantie van een nieuwe :(
Wist ook niet dat dit bestond. Toestel loopt vast, mensen verstaan me niet, geen ontvangst & ik hoor iedereen als een robot. Zeggen ze ja je valt net buiten de nieuw omruil garantie 2 dagen dus. Ik ontplofte bijna want toch effe 150,- eurotjes afgetikt. Ze wouden me wel een gerepareed toestel op sturen ik zei dat wil ik niet krijg ik er zometeen 1 met crassen je kent dat wel. Inmiddels is het toestel al 1,5 week bij de reparatie centre. Ik wil als mijn toestel terug kmt hem dus meteen verzekeren omdat het dan voor mij als een nieuwe aanvoelt omdat ze mij geen kapot toestel gana terug sturen. Zou ik met bewijs van deze reparatie/omruiling of een nieuw toestel misschien wel verzekering krijgen bij proassist of ergens anders ?

In ieder geval hier (http://www.mobielverzekering.nl/dekking.php) wel maar dekken alleen geen verlies maarja daar bedenken we altijd wel een oplossing voor. Voor de rest ziet dit er best goed uit wat hun aanbieden.

Ik hoop dat iemand mij wat informatie kan geven en/of weet of deze partij http://www.mobielverzekering.nl interesant is
Ik vind hem persoonlijk erg goedkoop, en ook het feit dat alle telefoons onder hetzelfde tarief vallen. Normaal heeft een iPhone een hogere premie, vooral omdat het een geliefd object is.
Verder raad ik je aan zoek mijn iphone vooral te installeren op je iPhone dan kan je hem tenminste tracken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
Ja die optie ken ik maar heb geen tijd gehad om dit er op te zetten want toen was hij al defect :)

Goed nieuws de iphone is zojuist naar mij verstuurd vanaf het reparatie center :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 06:44
Ik heb mijn Iphone bij KPN verzekerd (bij aankoop). Ben verzekerd voor alles; schade (val & vocht), diefstal, misbruik (bellen na diefstal e.d.). Incl. 4 uur vervang service in Nederland, 36 uur in het buitenland. Kost €14 per maand (i know expensive) en eigen risico van €25,-. Kan echter alleen als je bij KPN een abonnement hebt.

De alleen schade variant kost btw €7 per maand, incl. vervangservice e.d., maar met hoger eigenrisico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
Er zijn er maar weinig die ook verlies dekken zover ik kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een verzekering van Vodafone (Mars, ofzo) maar goed die verzekering had ik afgesloten met mijn Nexus One, maar nu heb ik een iPhone en heb hem overlaten zetten.

Ik ben zo vreselijk benieuwd waar ik voor verzekerd ben, de verkoopster zei zelfs als ik hem in het toilet zou laten vallen dat ik recht heb op een nieuwe en als display kapot zou gaan dat ik daar ook verzekerd voor ben.

Ik heb het gelukkig niet aan de hand gehad nog maar is dit wel echt zo ? De verzekering kost me volgens mij maar 8 euro.

Zijn er meer mensen die bij vodafone een verzekering hebben afgesloten met hun abbo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-08 22:11

Bear

wench

Ik heb net een verzekering van unigarant afgesloten, is wereldwijd (voor mij een pre) en kost maar rond de 20 euro per jaar en 20 euro eigen risico per claim.

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:21
Ik weet dat telfort gebruik maakt van Harmony verzekeringen. Deze hebben ook goede voorwaarden en zijn, naar mijn mening, niet duur. Je betaald daar een 10tje in de maand + je hebt altijd recht op een leentoestel. Daarnaast is ie voor dat 10tje ook verzekerd tegen misbruik (tot 1000 euro). Mijn vriendin heeft hier zonder problemen laatst nog gebruik van moeten maken, ze had haar iPhone 4 al na 1 maand weten te slopen :X.

Ikzelf heb ik een iPhone 4, bij tmobile laten verzekeren (pro-assist).. Nooit nodig gehad, en ik hoop eerlijk gezegd ook niet dat dat hoeft. Als ik zo af en toe de ervaringen lees...

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ LuckyLuuk. Je kunt je toestel dat je in het buitenland hebt gekocht wel verzekeren in NL, mijn Iphone komt uit Frankrijk! Als hij van buiten de EU komt, dan kan het niet volgens mij. Meeste mensen hebben/hadden hun Iphone uit de VS.. dan heb je pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een schopje voor dit topic.

Een 4S besteld en op zoek naar een verzekering. KPN zelf is veel te duur, 15 euro per maand en werd zelfs door een kennis die bij Mobile werkt afgeraden vanwege de hoge kosten.

Nu zijn er 2 andere, betaalbare, opties die vooral in het oog springen;

http://www.mobielverzekering.nl/ (coveryou) (6,50 basis, 75 euro ER, zonder waterschade)

www.gsmverzekeren.nl (actua) (9,95 voor alles, 50 euro ER)

Nu vind ik de sites enorm amateuristisch en oplichtingsgevoelig overkomen. Vage nietszeggende klantrecensies, weinig ervaringen op internet te vinden, etc.

Zijn er mensen met (schade) ervaringen bij deze 2? Dank!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:29
Vergeet www.unigarant.nl niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik heb de voorwaarde van Unigarant bekeken en heel veel dekken ze niet, waterschade in ieder geval niet. (als je hem in een plas water laat vallen bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Slasher schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:36:
[...]

Ik heb de voorwaarde van Unigarant bekeken en heel veel dekken ze niet, waterschade in ieder geval niet. (als je hem in een plas water laat vallen bijvoorbeeld)
Ik heb unigarant vorige week gemaild met een aantal hypothetische situaties, waarvan in een plas en in de wc laten vallen er 2 waren. En in hun reactie zeiden ze dat beiden situaties gewoon gedekt zijn, mits het niet binnen in eigen woning is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Unigarant vond ik ook via dit topic maar daar staat het volgende onder de voorwaarden:

Artikel 21. Verzekerd is
Schade ten gevolg van:
1. Brand
schade ontstaan door brand;
2. Diefstal
diefstal van de verzekerde mobiele apparatuur uit een recreatieverblijf of
afgesloten voertuig is alleen verzekerd indien sporen van braak aanwezig zijn;
3. Neerslag en storm
a. schade door neerslag, behalve door geleidelijke inwerking (art. 22.2.a);
b. schade door storm en vallende voorwerpen door storm;
4. Andere oorzaken
schade door enig ander plotseling van buitenkomend onheil.

Dit is een op inboedel gebaseerde verzekering en dat is toch net even anders. Punt 4 vind ik nogal vreemd maar valschade ed kun je dan neem ik aan vergeten.
mits het niet binnen in eigen woning is gebeurd.
Hoe kun je dat toch bewijzen..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:48

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

bartos88 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:55:
[...]

Ik heb unigarant vorige week gemaild met een aantal hypothetische situaties, waarvan in een plas en in de wc laten vallen er 2 waren. En in hun reactie zeiden ze dat beiden situaties gewoon gedekt zijn, mits het niet binnen in eigen woning is gebeurd.
Maar de locatie is toch nooit te bewijzen of wel soms?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Touchdomex schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:59:
[...]

Ja idd. Maar meestal is de oorzaak van de schade ook niet te bewijzen. Ik heb zelf nog geen ervaring met unigarant, maar ik zag dat een poster in een ander topic gewoon uitbetaald kreeg toen hij zijn mobiel in het toilet had laten vallen.

Dit is overigens het precieze antwoord dat ik van unigarant kreeg op mijn dekkingsvraag:
Naar aanleiding van uw e-mail, berichten wij u het volgende.

Het per ongeluk laten vallen van het toestel valt onder de dekking van de mobiele apparatuurverzekering, mits het buiten uw woning plaatsvindt. Zie artikel 19 van de bijgevoegde polisvoorwaarden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Unigarant N.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Touchdomex schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:59:
[...]

Dat lijkt mij inderdaad onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Slasher schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:07:
[...]

Dat lijkt mij inderdaad onmogelijk.
bartos88 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:06:
[...]

Ja idd. Maar meestal is de oorzaak van de schade ook niet te bewijzen. Ik heb zelf nog geen ervaring met unigarant, maar ik zag dat een poster in een ander topic gewoon uitbetaald kreeg toen hij zijn mobiel in het toilet had laten vallen.

Dit is overigens het precieze antwoord dat ik van unigarant kreeg op mijn dekkingsvraag:

[...]
De enige manier waarop je het zou kunnen controleren is de laatste plek waar hij signaal heeft gegeven en zelfs dat is te weerleggen met ofwel je was bij de buren ofwel dat het de laatste plek is dat jij je telefoon hebt aangehad en vervolgens met de telefoon uit in je broekzak of in je jaszak door de regen hebt gefietst of gelopen.

Raar om het toch op deze manier op te nemen in je voorwaarden als de voorwaarde zelf niet te controleren is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
idd een beetje raar. Ik heb nog even een reply gestuurd naar unigarant hierover. Mijn 4S komt dinsdag aan, dus hopelijk heb ik tegen die tijd een antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog ervaringen met de 2 andere aanbieders mobieleverzekering of gsmverzekeren of heeft iemand nog een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

bartos88 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:29:
idd een beetje raar. Ik heb nog even een reply gestuurd naar unigarant hierover. Mijn 4S komt dinsdag aan, dus hopelijk heb ik tegen die tijd een antwoord :)
Laat maar horen inderdaad. Ben wel benieuwd. Wil wel graag mijn Galaxy S verzekeren als het voor 10 euro per jaar kan. Niet zoals bij Hi voor 10 euro per maand :+ Ben benieuwd of ze een telefoon van een half jaar oud ook nog willen verzekeren.

Pagina: 1 2 3 Laatste