h4y0 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:34:
Maar dan hoeft het blijkbaar nog niet zo te zijn dat ze voor iedereen zo slecht zijn. Ik lees vanaf het begin deze topics al mee en jij begint echt irritant te worden met je negatieve posts.
Ik kan me heeeeel goed voorstellen dat je mijn posts irritant begint te vinden..
We zitten hier op een openbaar forum waar iedereen gewoon zijn mening mag geven. En dat doe ik ook zeker als ik het ergens niet mee eens ben. En als je dan een beetje goed leest dan weet je ook dat ik ontzettend fan ben van de HD2 zelf. Zelfs Sense zit goed ik elkaar, maar HTC heeft Windows Mobile gewoon nooit bug-vrij weten te krijgen.
Wat ik doe is niet meer dan feiten op een rijtje zetten die meerdere malen in deze topics genoemd worden. (die zou jij dan ook tegengekomen moeten zijn als je alles hier leest.) Een aantal pagina's terug nog iemand die exact al deze problemen heeft gehad. Dan mag ik toch de conclusie trekken dat de stock ROM's niet 100% goed zijn? Zelfs niet na een aantal updates? Dat een phone bij release nog kinderziektes heeft dat is bij alle merken bekend, maar bij HTC liggen ze volgens mij nog steeds te slapen!
Ik hou er gewoon niet van als problemen onderkent worden. Vooral niet als ik er zelf ontzettend veel last/irritatie van heb gehad en waarvan ik ook weet dat IK het probleem niet ben! En elke keer kom ik er na lange discussies weer achter dat degene met de 'oh maar de mijne doet het prima' argumenten uiteindelijk toch een aantal van deze problemen melden.. alleen ze hebben oplossingen gevonden op bijvoorbeeld XDA of gebruiken die functies niet OF maken bijvoorbeeld de sms-box gewoon elke dag leeg.. Ja, zeg dat dan meteen, dan zijn deze discussies ook helemaal niet nodig. Maar dan moet je niet gaan lopen vermelden dat je geen problemen hebt! Die heb je namelijk wel gehad (misschien lang niet allemaal), maar je hebt ze via derden op weten te lossen.
De eindconclusie is elke keer weer dat de stock ROM's toch een aantal problemen hebben die niet door HTC zelf worden opgelost. Je moet je dan weer banen in het oerwoud op XDA voordat je een oplossing gevonden hebt. Vorige pagina komt er WEER iemand die meld dat hij vastlopers heeft en weet ik veel wat nog meer.
De problemen die gewoon vele malen vaker genoemd zijn met de stock ROM's. Een taskmanager zou dan bijvoorbeeld een oplossing zijn. Probleem is dat er weer meerdere zijn waarvan de helft niet goed werkt.
Wat ik dus ook zelf weer heb ondervonden. Dan kun je iemand het advies geven OF om door te zoeken in het oerwoud aan (soms twijfelachtige) oplossingen OF je adviseert een oplossing die bij mij na vele uren proberen, zoeken en installeren van allerlei tussenoplossingen WEL binnen een half uur werkt en dat was in mijn geval een custom ROM.
Dat je mij irritant vind, prima! Maar ga nu niet zeggen dat ik irritant ben omdat ik flink in discussie ga over wat negatieve aspecten over stock ROM's die al een tijdje bekend zijn. En dat ik iemand een custom ROM adviseer terwijl van de 12 topics (die jij ook allemaal gelezen hebt) meer dan de helft hier over custom ROM's gaat met de meest onzinnige posts en ellende lange quotes etc waar niemand iets aan heeft.
Barfman schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:58:
[...]
Ik draai de 1.66 stock rom, en het enige waar ik ook last van hebt is een volle sms box. Ik heb dat verholpen door mijn sms'jes die ik wil bewaren te backupen, en de rest gooi ik gewoon weg. Ik heb nu trouwens de nieuwe HTC Messaging Cliënt 2015 gewinstalleerd. Geluidjes bij peep heb ik uitgezet, en de rest heb ik geen problemen. Ik doe wel 1 maal per dag een reset, en dat is wanneer ik wakker wordt.
Goed dat je dit meld, maar waarom zeg je dat dan niet meteen? Was weer deze hele discussie niet nodig geweest.. Je hebt van sommige zaken dus wel last, maar je heb ze weten op te lossen met applicaties van derden of door functies niet te gebruiken of in jou geval door elke dag een reset te geven.
En dat klopt, als je elke dag een reset geeft dan zijn bijvoorbeeld de traagheids-problemen bij de stock ROM's in de meeste gevallen opgelost. Maar het spijt me zeer, ik zit er echt niet op te wachten om elke dag een reset te doen, weer wachten tot hij opgestart is, weer de PIN invoeren om uiteindelijk fatsoenlijk de HD2 te kunnen gebruiken? Ik heb nu een tijdje de Artemis ROM geïnstalleerd staan en ik heb geen reset meer hoeven te doen. Dat zegt toch genoeg? Conclusie is dus weer dat de stock ROM's niet 100% zijn..
SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:06:
[...]
Nee ik geef aan dat ik een programma af wil sluiten als ik op een kruisje druk, niet minimizen. DAAROM heb ik een task manager geinstalleerd. Dat de traagheid toeneemt als je alles minimized en op de achtergrond laat doordraaien terwijl je nooit reset is volstrekt logisch en duurt bij deze telefoon trouwens veel langer dan bij welke andere dan ook.
Nou, dat logische zie ik dan weer niet. De bedoeling van het opslaan in het geheugen van programma's is juist bedoeld om de HD2 sneller te laten lopen. Helaas werkt dit dus averechts en ben je verplicht om soft resets te doen of een taskmanager te installeren om dat probleem weer op te lossen.
Als je ervaring met nooit trager wordende / vastlopende Nokia's hebt, dan heb je het zeker niet over een smartphone... N95, N96, N97 allemaal veel slechtere roms bijrelease met heel veel meer kinderziektes dan de HD2 en in veel gevallen is daar nog steeds geen oplossing voor gebracht.
Ik heb de Nokia N80 en N95 gehad. Heel veel mee getweaked, maar nooit geen problemen mee gehad.
Misschien 3x per jaar een reset, verder niet. En zoals ik eerder noemde hebben alle phone's kinderziektes, maar bij de N95 werden die netjes binnen niet al te lange tijd opgelost. Maar dat is mijn ervaring.
Tenslotte, als je rom1.48 had bij aanschaf heb je NIET de sms fix meegekregen af fabriek. Die moet je nog installeren. Daarna kun je meteen beginnen met typen, alleen verspringt je venster wat nadat de hele meuk is ingeladen. Irritant maar geen showstopper volgens mij.
Daar moet ik je gelijk in geven. Het was de 1.72 ROM waar hij al op geïnstalleerd stond. Bij de 1.48 had ik de fix er zelf op gezet, maar die hielp bij mij echt niet. Waarom dat dan bij jou wel is snap ik dan weer niet.
En ondertussen zijn we jammer genoeg weer een aantal lange posts verder wat niet nodig geweest was.
Eindconclusie is nog steeds (waar het een aantal pagina's om begonnen is) dat wanneer je een HD2 met stock ROM in een shop koopt je eerst dit forum of fora als XDA moet raadplegen voordat je phone 100% goed werkt. En dat moet gewoon niet hoeven na al een een aantal updates te hebben gehad.
En inderdaad, alle problemen zijn op te lossen, maar het kost je een aantal uren voordat je daar eindelijk bent en dat mag best vaak genoeg gezegd worden!
[
Voor 45% gewijzigd door
lithje op 15-06-2010 14:37
]