Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:26

Dav0s

Hr?

vanpeltje schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:45:
[...]

Het werkt alleen, wanneer je de link: http://livestreams.omroep...7f7c0ef35ffcf3&t=4c12350c
in Internet Explorer Mobile plakt, vervolgens opent bij mij dit in TCPMP en kan ik LIVE WK 2010 kijken op mn mobiel.
Weet iemand de exacte url voor deze livestream?
http://www.eurovisionsports.tv/fifaworldcup/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:45

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

ligt het aan mij of werkt die nos link niet meer?

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
vanpeltje schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:45:
[...]

Het werkt alleen, wanneer je de link: http://livestreams.omroep...7f7c0ef35ffcf3&t=4c12350c
in Internet Explorer Mobile plakt, vervolgens opent bij mij dit in TCPMP en kan ik LIVE WK 2010 kijken op mn mobiel.
TCPMP opent link maar vraagt dan om "video codec (WVC1)".....waar vindt ik die?

ThnX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
FunZip schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:58:
[...]

TCPMP opent link maar vraagt dan om "video codec (WVC1)".....waar vindt ik die?

ThnX
niet, dan laat ie website de verbinding niet toe. Dat kan te maken hebben omdat je misschien in het buitenland zit, of niet via de url in internet explore mobile hebt geplakt.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
vanpeltje schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:44:
[...]

niet, dan laat ie website de verbinding niet toe. Dat kan te maken hebben omdat je misschien in het buitenland zit, of niet via de url in internet explore mobile hebt geplakt.
Misschien maken ze nu gebruik van een andere codec zodat het mobiel streamen niet meer werkt, aangezien ze niet mobiel zouden streamen ivm licentie kosten.
Het werkt niet meer iig. ook niet via internet explorer en de media player

[ Voor 6% gewijzigd door PBloem op 12-06-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de beste rom voor de hd2 op dit moment? de versie van htc werkt wel, maar is echt supersloom. ik ben er klaar mee, wil eens dat dat ding niet steeds vastloopt en zo super langzaam is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 19:18
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:33:
wat is de beste rom voor de hd2 op dit moment? de versie van htc werkt wel, maar is echt supersloom. ik ben er klaar mee, wil eens dat dat ding niet steeds vastloopt en zo super langzaam is!
Wat heb je dan allemaal openstaan?
Heb je verder geen gare mods of andere meuk geinstalleerd?

Ik heb zelf een xperia en met sense 2.5 roms stottert die ook.
Maar nu heb ik de standaard rom zonder mods en dat loopt echt goed.

(natuurlijk valt een xperia niet goed met een hd2 te vergelijken, maar volgens mij doe je iets verkeert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen andere meuk lopen. eigenlijk niks geinstalleerd nadat ik de rom update heb gedaan. (die ik had gedaan op advies van de verkoper, omdat hij zei dat het de hd2 sneller zou maken) maar het mocht allemaal niet baten. hoor van veel mensen dat als je een custom rom installeert alles wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Niet online
Het enige wat me is opgevallen is dat met originele rom de telefoon zonder sim erin sneller lijkt te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PBloem schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 22:18:
Het enige wat me is opgevallen is dat met originele rom de telefoon zonder sim erin sneller lijkt te reageren.
how's that gonna help me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Niet online
Niet, maar moet zeggen dat ik weinig problemen heb met standaard rom.
Geen vastlopers en eigenlijk ook niet traag.

heb zelf rom versie 1.43 draaien (nld) ook niet de problemen gehad met sms enz

[ Voor 14% gewijzigd door PBloem op 13-06-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Livia schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:04:
ligt het aan mij of werkt die nos link niet meer?
Helaas, werkt niet meer.....ze hebben het door :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:52:
ik heb geen andere meuk lopen. eigenlijk niks geinstalleerd nadat ik de rom update heb gedaan. (die ik had gedaan op advies van de verkoper, omdat hij zei dat het de hd2 sneller zou maken) maar het mocht allemaal niet baten. hoor van veel mensen dat als je een custom rom installeert alles wel werkt.
SMS box ook nog leeg of heb je al je SMSjes weer terug gezet?
Volle SMS box is grootste boosdoener van traagheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:33:
[...]

CoOkies Home Tab 1.8 werkt super hier... Mensen moeten zich wat meer in een programma verdiepen voor ze het afkraken. En vooral ook even het filmpje bekijken die je er overal van ziet en vooral even geduld hebben.
Nou ik heb het een weekje geprobeerd. Ben het ermee eens dat er fantastische opties in zitten, maar het is veel te buggy!

-Lockscreen loopt vaak vast, of laat softkeys zien aan de onderkant.
-Vastlopers; heb de afgelopen week veel vaker moeten soft-resetten dan zonder CHT.
-Algehele traagheid van Sense, waarschijnlijk door de extra quicklink pagina's
-Camera die vaak niet kan initialiseren, werkt pas weer na een reboot
-Veel melding van apps die opeens een Certificaatfout hebben als je ze wil starten (ook reboot nodig)
-Homescreen blijft op de voorgrond, terwijl je andere tabs of menu's wilt openen, zelfs het windows start menu zie je dan niet.
-VEEL vaker een vastlopende internetverbinding!

En het ergste is nog: het un-installed niet goed!!

Heb het er uiteindelijk afgekregen, nu maar eens kijken hoe mijn foon zich de komende week gedraagd.
Er zal wel weer snel een nieuwere versie komen, misschien is die weer wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:00
Normaal als het kompas opstart vraagt hij om een 8 te maken waardoor hij zich kan initialiseren.

Momenteel vraagt hij daar niet om en wijst verkeerd aan. Wie weet hoe ik het kompas kan forceren om zich te initialiseren??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
Je kunt als het goed is ook gewoon draaien als er geen magnetische storing is.
Je verwijderd hier mee het maganetisme.Daar hoeft de telefooon niet voor te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:33:
Hier hebben we de afgelopen pagina's al wat discussie over gehad ;)

De stock ROM's werken gewoon niet 100%. Traagheid en vastlopers is daar een onderdeel van.
Je moet even je sms-box legen en regelmatig je HD2 opnieuw opstarten zodat hij het geheugen leeg gooit.
Dat zijn de eerste/makkelijkste zaken die je kunt doen.

Anders wordt het een custom ROM installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbjcbs
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-11-2016
jan-willem3 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:26:
Ja je kunt ignore sleutels toevoegen in het register:

Disable unwanted folders from showing in HTC Album
Don't you find it annoying that HTC Album Shows lots of images you don't need to see when you select Albums like GPS poi icons? Now you can tell HTC Album to ignore certain folders.
Go to HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/HTC/HTCAlbum/Ignored and add a NEW STRING VALUE
Eg if there is iGO8 in the root of the Storage Card you would create a NEW STRING VALUE with Value name iGO8 and Value Data \Storage Card\iGO8
This will include all subfolders inside the iGO8 folder. Save and reset.

Nog een andere optie zodat je alleen dcim afbeeldingen zie zeg maar in het htc sense foto tablad, maar dan herkent album ze nog wel. Dit doe je doornaar het afbeeldingen tablad te gaan op albums drukken (links onderin) vervolgens nog een keer op albums(zelfde plek). Vervolgens de map die je wil de dcim map en dan kies je bij menu zet album als favoriet. Nu word dat het enige album wat je standaard in de foto tab ziet. Als je doorklikt kun je alle foto's en afbeeldingen als nog bekijken
Hartelijk dank. Werkt goed. Zelfs meer mappen geignored, zoals de muziekmap, waar nu, door HTC zelf opgehaalde, albumhoesen staan. Natuurlijk is het niet HKEY maar HKLM. Maar daar kwam ik al snel achter.
De andere mogelijkheid werkt niet. Ondanks dat ik DCIM als favoriet had ingesteld, blijft de HD2 op de achtergrond bezig. Dat uit zich in het slecht sliden en het niet scherp worden van de foto's.

De nieuwe cookie is ook prachtig, vooral de aan/uit knoppen voor WIFI, bleutooth, ec. is een mooie extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-10-2024

efd

CRXed schreef op zondag 13 juni 2010 @ 01:16:
[...]

Nou ik heb het een weekje geprobeerd. Ben het ermee eens dat er fantastische opties in zitten, maar het is veel te buggy!

-Vastlopers; heb de afgelopen week veel vaker moeten soft-resetten dan zonder CHT.
-Veel melding van apps die opeens een Certificaatfout hebben als je ze wil starten (ook reboot nodig)
-Homescreen blijft op de voorgrond, terwijl je andere tabs of menu's wilt openen, zelfs het windows start menu zie je dan niet.

Heb het er uiteindelijk afgekregen, nu maar eens kijken hoe mijn foon zich de komende week gedraagd.
Er zal wel weer snel een nieuwere versie komen, misschien is die weer wat beter.
Lijkt toch meer een combinatieprobleem dan te zijn. Ik heb vanaf de release 1.8 erop staan, en niets aan de hand :) Ik heb wel de muziek-widget die op één van de homescreens staat uitgeschakeld.

Het is nou eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 17:00
jan-willem3 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 09:46:
Je kunt als het goed is ook gewoon draaien als er geen magnetische storing is.
Je verwijderd hier mee het maganetisme.Daar hoeft de telefooon niet voor te forceren.
Hoe bedoel je dat? Als ik nu het kompas opstart start ie gelijk door en heb ik geen optie meer om te ijken.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXed schreef op zondag 13 juni 2010 @ 01:07:
[...]

SMS box ook nog leeg of heb je al je SMSjes weer terug gezet?
Volle SMS box is grootste boosdoener van traagheid.
maar een volle sms box verneukt gelijk de hele snelheid van de telefoon? :(

en ik kan dus nie zo snel vinden welke roms nou het beste zijn? misschien tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 22:24
Sinds een paar dagen werkt de trilfunctie van mijn HD2 niet meer,
het probleem ligt echt bij de hardware want ook de normale ROM er op zetten mocht niet baten

Heel af en toe laat ie een tikje horen, alsof het motortje ergens achter blijft hangen.

Meer mensen die dit probleem hebben of gehad hebben? Ik heb hem nu net een maandje, en dat betekent dat het niet onder DOA valt en het dus via dynafix gerepareert moet worden. Van wat ik hier lees duurt dat meestal best lang, zit eigenlijk niet echt te springen om hem nu al te moeten opsturen voor iets dat eigenlijk niet echt essentieel is =[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXed schreef op zondag 13 juni 2010 @ 01:16:
[...]

Klopt ik rijg het er ook niet normaal af, daarom de vraag hoe heb je het er wel normaal afgekregen?

En weet iemand of / hoe je de klok in 12uurs kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
Larsie schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:24:
Sinds een paar dagen werkt de trilfunctie van mijn HD2 niet meer,
het probleem ligt echt bij de hardware want ook de normale ROM er op zetten mocht niet baten

Heel af en toe laat ie een tikje horen, alsof het motortje ergens achter blijft hangen.

Meer mensen die dit probleem hebben of gehad hebben? Ik heb hem nu net een maandje, en dat betekent dat het niet onder DOA valt en het dus via dynafix gerepareert moet worden. Van wat ik hier lees duurt dat meestal best lang, zit eigenlijk niet echt te springen om hem nu al te moeten opsturen voor iets dat eigenlijk niet echt essentieel is =[
Als je 100% zeker weet dat in de instellingen trillen aan staat bij bellen.
dan kan je het volgende doen (hielp ook altijde bij SE en Nokia).
Bel met een telefoon naar jou mobiel.
zodra je ziet dat ie over gaat, sla je je mobiel een paar keer in je hand (niet te hard, en het beste op de zij kant) hele grote kans dat hij dan weer in z'n lager slaat en het weer blijft doen.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 22:24
HellStorm666 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:26:
[...]

Als je 100% zeker weet dat in de instellingen trillen aan staat bij bellen.
dan kan je het volgende doen (hielp ook altijde bij SE en Nokia).
Bel met een telefoon naar jou mobiel.
zodra je ziet dat ie over gaat, sla je je mobiel een paar keer in je hand (niet te hard, en het beste op de zij kant) hele grote kans dat hij dan weer in z'n lager slaat en het weer blijft doen.
bedankt voor de tip, mocht tot dusver niet baten helaas, hoewel hij nu wel een hardere tik geeft zodra ie wil gaan trillen. Ik ga het nog gewoon een paar dagen af en toe proberen, hopen dat ie weer tot leven komt

Rammelen jullie HD2's trouwens ook zo erg? Ik ga het vanavond eens vergelijken met de HD2's van een paar maten van me. Dat is overigens iets wat me al vanaf het begin opvalt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
bing69 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:29:
[...]

Hoe bedoel je dat? Als ik nu het kompas opstart start ie gelijk door en heb ik geen optie meer om te ijken.
Die melding geeft alleen aan dat er een storing is je kunt achtjes blijven draaien(wat helpt). Waarmee de kompas automatisch word geijkt. Het toestel kan aangeven dat er een storing is maar er zit geen speciale ijk optie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Edit- nvm

[ Voor 88% gewijzigd door HollovVpo1nt op 13-06-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Larsie schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:41:
[...]

Rammelen jullie HD2's trouwens ook zo erg? Ik ga het vanavond eens vergelijken met de HD2's van een paar maten van me. Dat is overigens iets wat me al vanaf het begin opvalt :?
Als je de magnetische focus ring van de camera bedoeld dan ja. Dat heeft elk toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Iets heel anders:
Ik heb sinds kort voor twee lokaties WIFI instellingen (werk en thuis) in gesteld in de HD2. Werkt mooi.
Maar waarom springt wifi automatisch aan zodra ik die locaties binnenloop? Of is dat toeval?
En waarom springt wifi automatisch aan bij het opstarten, ook al heb ik het gister avond uit gezet, vlak voor het uit zetten van de telefoon?

ps: ik gebruik wifi-toggler (uit O-market gedownload) voor het aan-uit zetten van de wifi. Misschien is dar een beter alternatief voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teake schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:06:
Iets heel anders:
Ik heb sinds kort voor twee lokaties WIFI instellingen (werk en thuis) in gesteld in de HD2. Werkt mooi.
Maar waarom springt wifi automatisch aan zodra ik die locaties binnenloop? Of is dat toeval?
En waarom springt wifi automatisch aan bij het opstarten, ook al heb ik het gister avond uit gezet, vlak voor het uit zetten van de telefoon?

ps: ik gebruik wifi-toggler (uit O-market gedownload) voor het aan-uit zetten van de wifi. Misschien is dar een beter alternatief voor?
Ja, gewoon de ingebouwde Wi-Fi toggle gebruiken. Dat soort 3rd party applicaties verkloten de boel bijna altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Of hij gebruikt een custom rom die hebben soms een wifi on demand functie. Voordat er verbinding word gemaakt met internet word er eerst geprobeerd met wifi te connecten lukt dit niet dan. Word wifi uitgezet en gaat die weer terug naar gsm netwerkt. Dus wifi gaat dan auto aan bij je werk en thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 10:24
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:13:
[...]

Ja, gewoon de ingebouwde Wi-Fi toggle gebruiken. Dat soort 3rd party applicaties verkloten de boel bijna altijd.
Thnx voor de tip.
Ik maak gebruik van de Wi-Fi- Toggle van Cookie home tab. Elke x als ik ging bellen of gebeld werd sprong Wi-Fi automatisch aan en moest deze handmatig uitgezet worden. Op dit moment staat Wi-Fi volgens mijn telefoon uit, net even gekeken in Comm Manager en zodra ik deze open zie ik Wlan verspringen van Aan naar Uit. Met andere woorden, Cookie home tab sluit Wi-Fi niet volledig af waardoor deze ergens op de achtergrond nog blijft draaien. Zodra mijn telefoon verbinding met internet wilt maken (continue dus vanwege Exchange server) gaat hij gebruik maken van Wi-Fi tijdens het bellen. Erg vervelend maar weet nu waar het vandaan komt.
Nu ff snel getest of bovenstaande klopt en idd Cookie Home Tab sluit Wi-Fi niet geheel af.
Net Wi-Fi- aangezet met Cookie Home Tab en weer uitgezet via dit programma. Even contact met m'n voicemail gezocht en Wi-Fi- sprong weer aan. Naar Com Manager gegaan en idd daar sprong Wlan weer van Aan naar Uit. Nu deze weer (helemaal) uit staat kan ik voicemail bellen zonder dat Wi-Fi aanspringt.

Nogmaals Thnx, scheelt me een hoop uitzoek werk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort vraagje.

Ik heb ook de hd2.
Eigenlijk nooit apps gedownload uit de marketplace, maar in het kader van het WK wil ik toch de vuvuzela kopen.

Ik de marketplace in, gevonden, aangemeld met live id en vervolgens blijkt dat ik hem alleen kan kopen met credit card.... die heb ik dus niet.

Zijn er nog andere mogelijkheden? Ik heb T-mobile btw.

alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:13:
[...]

Dank, waarschijnlijk geeft die wifi-toggler dus inderdaad de problemen.
Jammer dat de officiele wifi-toggle van HTC zo diep weg zit. Wel een klik of 3-4.... daar wordt mijn vinger knap moe van.....

Ergo: mijn vinger vraagt of er nog iemand is die een goed werkende sneltoets voor wifi-toggle weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

teake schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:34:
[...]

Jammer dat de officiele wifi-toggle van HTC zo diep weg zit. Wel een klik of 3-4.... daar wordt mijn vinger knap moe van.....

Ergo: mijn vinger vraagt of er nog iemand is die een goed werkende sneltoets voor wifi-toggle weet?
Ik weet niet welke versie van Cookie's HomeTab je gebruikt, maar je kan misschien even hier kijken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=678068
Ik heb deze in gebruik icm met CHT 1.7.1. Ik gebruik eigenlijk alleen de WiFi toggle ervan, maar daar heb ik verder geen problemen mee.
Geen idee oftie werkt met CHT 1.8 werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:59

SilencerNL

No remorse

Paling1 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:24:
[...]

Ik weet niet welke versie van Cookie's HomeTab je gebruikt, maar je kan misschien even hier kijken:
Ik heb deze in gebruik icm met CHT 1.7.1. Ik gebruik eigenlijk alleen de WiFi toggle ervan, maar daar heb ik verder geen problemen mee.
Met versie 1.8 zit dat er standaard al in :)

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:12:
Kort vraagje.

Ik heb ook de hd2.
Eigenlijk nooit apps gedownload uit de marketplace, maar in het kader van het WK wil ik toch de vuvuzela kopen.

Ik de marketplace in, gevonden, aangemeld met live id en vervolgens blijkt dat ik hem alleen kan kopen met credit card.... die heb ik dus niet.

Zijn er nog andere mogelijkheden? Ik heb T-mobile btw.

alvast bedankt voor de hulp
Een vriend zoeken met een CC? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Paling1 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:24:
[...]

Thanks, meteen geinstalleerd. Es kijken of deze goed werkt. Lijkt tot nu toe goed inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door teake op 14-06-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teake schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:34:
[...]

Je kunt de Comm Manager ook bereiken door op de icoontjes bovenin je scherm te drukken, en vervolgens op het 3G (of G) icoontje. Dan hoef je iig niet heeelemaaaal naar de Instellingen tab te scrollen :p
Ik gebruik gewoon een stock-rom zonder extra fratsen, dus alleen applicaties die zich niet met HTC Sense bemoeien (NS Mobiel, Palringo, HTC Flashlight, enz. enz.) Heb helemaal geen problemen met mn HD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die door alle custom roms de bomen in het bos niet meer zien (zoals ik), vond ik dit overzicht op xda -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=683743

Wellicht handig voor degene die op zoek zijn naar een custom rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rynon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 21:42
ik heb me htc al ong een half jaar maar de laatste maand heb ik ineens problemen met bellen en gebeld worden :? dubbele tonen als ik bel of hoor niets en loopt me toestel ineens vast heb ook al een hardreset gedaan maar hielp niets. help :?
ik draai op rom 1.66
hoop dat iemand me hier mee kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rynon schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:33:
ik heb me htc al ong een half jaar maar de laatste maand heb ik ineens problemen met bellen en gebeld worden :? dubbele tonen als ik bel of hoor niets en loopt me toestel ineens vast heb ook al een hardreset gedaan maar hielp niets. help :?
ik draai op rom 1.66
T-Mobile..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rynon
nee zit bij vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:26:
[...]

Je kunt de Comm Manager ook bereiken door op de icoontjes bovenin je scherm te drukken, en vervolgens op het 3G (of G) icoontje. Dan hoef je iig niet heeelemaaaal naar de Instellingen tab te scrollen :p ....
weet ik, werkt idd ook. Maar is nog altijd meer werk dan een snelkoppelingetje...

Maar eh... inmiddels wat verder getest, en die widget is beter, maar ook niet perfect. Tijdens het bellen wil wifi nog wel eens spontaan aan springen. (uiteraard wifi-toggler van omarket netjes gedéinstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 10:24
teake schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:43:
[...]

weet ik, werkt idd ook. Maar is nog altijd meer werk dan een snelkoppelingetje...

Maar eh... inmiddels wat verder getest, en die widget is beter, maar ook niet perfect. Tijdens het bellen wil wifi nog wel eens spontaan aan springen. (uiteraard wifi-toggler van omarket netjes gedéinstalleerd).
Dit is, wat ik hierboven al aangaf, precies waar ik ook last van heb. Maak zelf gebruik van Cookie Home Tab 1.8 en daar zit deze al ingebouwd. Als ik Wi-Fi uitzet, ga naar Comm Manager dan zie ik dat zodra deze opent het vinkje van aan naar uit verspringt waardoor Wi-Fi dus helemaal uitstaat. Doe ik dit niet dan springt Wi-Fi automatisch aan zodra ik bel/gebeld wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Sinds het begin dat ik de HD2 heb loop ik me al te ergeren aan 1 ding. Ik vind die Music-tab widget erg mooi, maar ik zou graag zelf controle willen hebben over welke nummers bij welke album horen dmv map indeling op de Sd-kaart. Ik heb alles juist neergezet in mappen op de SD-kaart, maar die music widget gooit de helft door elkaar heen. Niet echt bepaald handig.

Is er een media player die goed werkt en aan mijn wensen voldoet? Een media player die Winamp playlists in kan laden (mits ik het pad natuurlijk goed gezet heb) is ook goed.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Rakkerzero schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:42:
Sinds het begin dat ik de HD2 heb loop ik me al te ergeren aan 1 ding. Ik vind die Music-tab widget erg mooi, maar ik zou graag zelf controle willen hebben over welke nummers bij welke album horen dmv map indeling op de Sd-kaart. Ik heb alles juist neergezet in mappen op de SD-kaart, maar die music widget gooit de helft door elkaar heen. Niet echt bepaald handig.

Is er een media player die goed werkt en aan mijn wensen voldoet? Een media player die Winamp playlists in kan laden (mits ik het pad natuurlijk goed gezet heb) is ook goed.
Je kan syncen met Windows Media player, dan heb je gewoon die bibliotheek, maar ik weet natuurlijk niet of je dat fijn vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2P, die opent gewoon de mappen zoals jij ze hebt geplaatst. Moet je maar even proberen. Alleen is het tegenwoordig payware, maar er zijn vast wel oude versies die je kunt proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 06:22
Voor alle WK fans met een HTC HD2.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs549.ash1/32065_111975602181571_100001073958618_77909_3614907_n.jpg
Gisteren even snel gemaakt. Enjoy voor degene die hem mooi genoeg vinden! O-)

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
rynon schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:33:
ik draai op rom 1.66
Daar gaan we weer.. ;)

Afstappen van de stock ROM's. Die zijn gewoon NIET goed!
Dubbele toon en vastlopers horen naast traagheid bij volle sms-box etc. bij de kwaaltjes!
Ik heb het ook allemaal gehad. Je zult je dus moeten gaan verdiepen in in custom ROM's.

Dit is opzich wel een handig lijstje als je een weg wilt banen door de vele custom ROM's.
Werd gister door iemand gepost hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=683743

[ Voor 12% gewijzigd door lithje op 15-06-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

lithje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:05:
[...]

Daar gaan we weer.. ;)

Afstappen van de stock ROM's. Die zijn gewoon NIET goed!
Dubbele toon en vastlopers horen naast traagheid bij volle sms-box etc. bij de kwaaltjes!
Ik heb het ook allemaal gehad. Je zult je dus moeten gaan verdiepen in in custom ROM's.

Dit is opzich wel een handig lijstje als je een weg wilt banen door de vele custom ROM's.
Werd gister door iemand gepost hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=683743
Daar gaan we weer.. ;)

Stock roms zijn prima, waarschijnlijk doe je iets verkeerd. Kom eens van je stokpaardje af joh.

Voor velen zijn custom roms leuk speelgoed maar het is echt absoluut bullshit om bij iedereen die een "ik heb een probleempje" post meteen te roepen: "komt omdat stock roms slecht zijn, flash een custom rom!!1". Daar help je niemand mee, de meeste problemen ontstaan omdat mensen hun telefoon gewoon slecht snappen. Bij de meeste gebruikers treden dit soort problemen niet op, verdiep je nou gewoon eens in wat die mensen anders doen dan jij voordat je draconische maatregelen neemt.

[ Voor 26% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-06-2010 10:37 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:06
Ik word er ook een beetje moe van dat mensen beweren dat een stock ROM niet goed is. Ik zou graag willen dat die mensen voor hun eigen spreken, want zoals SnoeiKoei al zegt, je doet dan gewoon iets fout. Custom roms zijn juist vaak meer buggy dan een stock ROM. Dit komt omdat er oudere MUI files gebruikt worden op nieuwere applicaties. Dat custom roms sneller zijn, komt voornamelijk omdat de PagePool wat hoger staat (18 tot 22) in plaats van 15. Maar zet de PagePool maar eens wat hoger op een stock ROM, dan gaat hij ook als een speer. Installeer daarna de nieuwe HTC Messaging Cliënt 2015, en je sms'jes gaan ook als een speer wanneer je 1000 sms'jes in je inbox hebt. Bovendien kan je met de nieuwe HTC Messaging Cliënt 2015 berichtjes veilig opslaan achter een paswoord. Je moet natuurlijk wel de HSPL installeren, maar dat moet ook met een custom ROM.

[ Voor 19% gewijzigd door Barfman op 15-06-2010 10:53 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet een mp3 tag editor downloaden en per nummer aangeven in welke map/album deze hoort te staan. "fysieke" verplaatsing naar mappen heeft geen zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:34:
[...]
Stock roms zijn prima, waarschijnlijk doe je iets verkeerd. Kom eens van je stokpaardje af joh.
Mmm.. toch wel raar dat het altijd dezelfde problemen zijn met stock ROM's die hier gemeld worden.
Als ik van mijn stokpaardje af moet komen dan wordt het toch tijd dat jij onder die steen vandaan komt.
De topics staan er vol mee hier en dat heeft absoluut niets te maken met 'iets' verkeerd doen.
-Traagheid door volle sms-box KUN je namelijk niets verkeerds aan doen;
-Geluiden als bijv. bij Peep-update die niet updaten KUN je namelijk niets verkeerds aan doen;
-Een alarm dat na 2x snoozen geen geluid meer laat horen KUN je namelijk niets verkeerds aan doen;
-Peep die de oude tweets niet weggooid KUN je namelijk niets verkeerds aan doen;
-Niet uit standby kunnen komen na +/- 1 week gebruik KUN je namelijk niets verkeerds aan doen;
-Vastlopen van de phone na +/- 1 week gebruik KUN je namelijk niets verkeerds aan doen;
-Een dubbele toon bij het bellen KUN je namelijk niets verkeerds aan doen;
-Enz..
...de meeste problemen ontstaan omdat mensen hun telefoon gewoon slecht snappen.
Bovenstaande problemen hebben totaal niets te maken met het 'slecht snappen' van je phone.
Bij de meeste gebruikers treden dit soort problemen niet op, verdiep je nou gewoon eens in wat die mensen anders doen dan jij voordat je draconische maatregelen neemt.
Nou, mag je mij vertellen of je bovenstaande problemen hebt en welke ROM je gebruikt want ik heb de 1.48 en 1.72 ROM gebruikt bij standaard gebruik zonder tussenkomst van CAB-bestandjes van derden of soft resets etc. Dat is vaak het punt. Mensen hebben die problemen wel, maar vinden oplossingen via bijv. XDA om ze op te lossen. Via tussenkomst van derden dus. Maar dan is de stock ROM dus nog steeds niet goed.
OF mensen gebruiken die functies gewoon niet OF mensen legen hun sms-box regelmatig OF mensen geven de HD2 1x week/2weken een soft reset OF mensen nemen het voor lief..

Dan heb ik het nog niet over het verslechteren van het netwerksignaal bij update naar de 1.72 ROM (bij mij dan..) en nog leuker, het inbouwen van een 'verzonden sms notificatie' (1.72) die niet uit te zetten is waardoor er (gelukkig) weer iemand een CAB'je in elkaar moet flansen om het ongedaan te krijgen.
Ik ben in het begin erg huiverig geweest voor custom ROM's, maar ik irriteerde me dood aan vooral het vertragen van de HD2 na +/- week gebruik wat uiteindelijk resulteerde in vastlopen of niet meer uit standby komen. Bij de 1.72 ROM ben ik extra voorzichtig te werk gegaan en heb ik het begin bijna geen CAB's van derder geïnstalleerd om te kijken of de problemen weg waren, maar helaas!
Barfman schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:42:
Ik word er ook een beetje moe van dat mensen beweren dat een stock ROM niet goed is. Ik zou graag willen dat die mensen voor hun eigen spreken, want zoals SnoeiKoei al zegt, je doet dan gewoon iets fout.
Nogmaals.. heeft absoluut niets te maken met het 'iets verkeerd doen!
Custom roms zijn juist vaak meer buggy dan een stock ROM. Dit komt omdat er oudere MUI files gebruikt worden op nieuwere applicaties.
Mmm.. toch raar dat de nieuwe Artemis V18 ROM (zo goed als) alle problemen bij mij heeft opgelost!
Heb de HD2 geen reset meer hoeven geven en hij loopt nog net zo snel. Dit is overigens de eerste en enige custom ROM die ik geprobeerd heb. Deze sluit overigens ook zeer dicht aan bij de stock ROM's.
Maar ook jij mag me dan vertellen of je bovenstaande problemen ondervind en welke ROM je gebruikt ZONDER tussenkomst van CAB etc. van derden of soft resets etc.
Installeer daarna de nieuwe HTC Messaging Cliënt 2015, en je sms'jes gaan ook als een speer wanneer je 1000 sms'jes in je inbox hebt.
Bovendien kan je met de nieuwe HTC Messaging Cliënt 2015 berichtjes veilig opslaan achter een paswoord. Je moet natuurlijk wel de HSPL installeren, maar dat moet ook met een custom ROM.
De eerste keer dat ik hier iets over hoor of lees. Als HTC hiermee inderdaad het sms-probleem opgelost heeft, dan hoor je mij niet meer hierover. Is dit overigens een officiele HTC update? Aangezien de link rechtstreeks naar XDA gaat? Kan er niets over vinden op de HTC-site.. (of ik zoek niet goed genoeg)

Daar gaan we weer met de discussie..

[ Voor 24% gewijzigd door lithje op 15-06-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:08
[...]

Daar gaan we weer.. ;)

Voor velen zijn custom roms leuk speelgoed maar het is echt absoluut bullshit om bij iedereen die een "ik heb een probleempje" post meteen te roepen: "komt omdat stock roms slecht zijn, flash een custom rom!!1". Daar help je niemand mee, de meeste problemen ontstaan omdat mensen hun telefoon gewoon slecht snappen. Bij de meeste gebruikers treden dit soort problemen niet op, verdiep je nou gewoon eens in wat die mensen anders doen dan jij voordat je draconische maatregelen neemt.
8) heb al vanaf november vorig jaar de HD2 met gewoon de ROM van HTC. Totaal geen tweaks toegepast of vreemde applicaties geinstalleerd.
Nooit de problemen gehad die hier dagelijks voorbij komen bij mensen die wel een custom ROM hebben of hun toestel vol hebben gestopt met de wereld aan tweaks.
Dus inderdaad, stock ROMS zijn prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Dus jij geeft nooit een soft reset, jouw HD2 loopt nooit vast en komt altijd uit lock-screen, Peep gooit wel je tweets weg, Peep geeft wel altijd een update-geluidje, hebt een soepel lopende sms box zonder lange laad-tijd met meer dan bijv. 1000 sms'jes (je leegt je inbox dus nooit), jouw alarm blijft afgaan na 2x snooze, geen last van dubbele toon bij het bellen van iemand?

[ Voor 4% gewijzigd door lithje op 15-06-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb mijn HD2 sinds december, telefoon is sinds die tijd een keer of tien ge-softreset (en in de 1e week 1x hard) en in die 10x zitten ook alle keren dat de telefoon uit heeft gestaan. Wel heb ik op dag1 een task manager geïnstalleerd die programma's uitzet ipv minimezed met het kruisje. Volgens mij lost dat bij heel veel mensen alle traagheidsproblemen en een heleboel bugs op.

Peep/twitter gebruik ik niet, dat kan ik niet controleren, maar alle andere problemen die je noemt hebben volgens mijn gewoon te maken met het vollopen van het gebruiksgeheugen, gebruik van gare applicaties en nooit willen resetten (sinds wanneer is het normaal te verwachten dat een computer eeuwig kan worden gebruikt zonder trager te worden als ie niet gereset wordt?)

Stock rom 1.48 hier.
Sms-box opgelost met een officiele HTC-fix van maanden terug, meer dan 1500 sms in mijn inbox en net zo veel in sent.

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-06-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4y0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 14:27
Ik ben het ook eens met snoeikoei, barfman en dennis-l. Ik heb zelf ook een behoorlijke tijd de stockrom gebruikt en weinig tot geen problemen gehad. De meeste problemen waar jij over praat, zelfs nog nooit gezien. Ik denk dat iedereen nu wel door heeft dat jij niet tevreden bent over de stockroms. Maar dan hoeft het blijkbaar nog niet zo te zijn dat ze voor iedereen zo slecht zijn. Ik lees vanaf het begin deze topics al mee en jij begint echt irritant te worden met je negatieve posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:34:
Ik heb mijn HD2 sinds december, telefoon is sinds die tijd een keer of tien ge-softreset (en in de 1e week 1x hard) en in die 10x zitten ook alle keren dat de telefoon uit heeft gestaan. Wel heb ik op dag1 een task manager geïnstalleerd die programma's uitzet ipv minimezed met het kruisje. Volgens mij lost dat bij heel veel mensen alle traagheidsproblemen en een heleboel bugs op.
Dat idee had ik ook toen ik 1.48 geïnstalleerd had. Dutty's taskmanager geïnstalleerd en het leek even te helpen. Ik ging van 3x per week naar 1x per 2-weken soft-reset. Hij werd wel sneller, maar kreeg wel vaker vastlopers. Dutty's eraf gegooid en veel minder vastlopers! Maar je hebt zelf dus een taskmanager moeten installeren waarmee je programma's echt af kunt sluiten en dus uit het geheugen gooit. Hiermee geef je eigenlijk al aan dat met de standaard ROM ZONDER invloed van derden de traagheid toeneemt, zoals bij mij dus ook was.
Peep/twitter gebruik ik niet, dat kan ik niet controleren, maar alle andere problemen die je noemt hebben volgens mijn gewoon te maken met het vollopen van het gebruiksgeheugen, gebruik van gare applicaties en nooit willen resetten (sinds wanneer is het normaal te verwachten dat een computer eeuwig kan worden gebruikt zonder trager te worden als ie niet gereset wordt?)
Peep is inderdaad niet het meest interessante programma, maar dit was weer het zoveelste programma van HTC wat niet vlekkeloos liep, zoals ook bijvoorbeeld Alarm. En ik blijf het maar vergelijken met mijn vorige telefoons, Nokia / Sony Ericsson.. Die heb ik NOOIT hoeven resetten. Bij Windows Mobile moet dat in eens wel. Ik stoor me er gewoon gruwelijk aan wanneer de telefoon in eens vast zit of niet eens uit de lock-screen komt. Dat een programma als Peep niet 100% loopt interesseert me dan stukken minder.
Stock rom 1.48 hier.
Sms-box opgelost met een officiele HTC-fix van maanden terug, meer dan 1500 sms in mijn inbox en net zo veel in sent.
Bij de standaard 1.48 ROM die ik er ook op gehad heb vanuit de shop, stond inderdaad al een sms-fix geïnstalleerd. Maar bij mij werd de inbox na 500 sms'jes al trager bij het laden van de sms'jes. Bij de 1.72 ROM exact hetzelfde. En ik irriteer me er dus weer aan dat ik eerst 10sec. moet wachten voordat ik iets kan typen aangezien de 50 sms'jes voor die contactpersoon eerst bijgewerkt moeten worden. Ook bij Nokia etc. weer geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

lithje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:50:
[...]
Hiermee geef je eigenlijk al aan dat met de standaard ROM ZONDER invloed van derden de traagheid toeneemt, zoals bij mij dus ook was.
Nee ik geef aan dat ik een programma af wil sluiten als ik op een kruisje druk, niet minimizen. DAAROM heb ik een task manager geinstalleerd. Dat de traagheid toeneemt als je alles minimized en op de achtergrond laat doordraaien terwijl je nooit reset is volstrekt logisch en duurt bij deze telefoon trouwens veel langer dan bij welke andere dan ook.

Als je ervaring met nooit trager wordende / vastlopende Nokia's hebt, dan heb je het zeker niet over een smartphone... N95, N96, N97 allemaal veel slechtere roms bijrelease met heel veel meer kinderziektes dan de HD2 en in veel gevallen is daar nog steeds geen oplossing voor gebracht.

Tenslotte, als je rom1.48 had bij aanschaf heb je NIET de sms fix meegekregen af fabriek. Die moet je nog installeren. Daarna kun je meteen beginnen met typen, alleen verspringt je venster wat nadat de hele meuk is ingeladen. Irritant maar geen showstopper volgens mij.

[ Voor 31% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-06-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Ik heb heus wel verbeterpuntjes met de stock rom. En de genoemde specifieke probleem puntjes (Tweet, alarm, etc) heb ik ook gemerkt. Maar ach.... hij doet zó ontzettend veel dingen goed, dat die paar mindere puntjes geen probleem zijn.
Neemt niet weg dat een HTC update die wat dingen oplost welkom zou zijn. Ik blijf liever van de customroms weg, domweg omdat het een toestel van de zaak is, en ik die liever standaard hou, met hier en daar een hulpapplicatie.

Tot nu toe dus gewoon tevreden met de stock rom 1.66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rynon
[...]

Daar gaan we weer.. ;)

heb zelf al op custom roms gedraaid voornamelijk artemis maar daar had ik ook problemen met bellen mee :?
maar eergister weer ff stock rom er op terug gezet en nou lijkt het ineens weg te zijn hoop dat het nu ook weg blijft. vind het wel jammer dat ik het het met custom roms ook had wil eigelijk die werken veel beter op het bellen na dan :P maar als het nu niet meer terug komt blijkf ik voorlopig weer op deze stock rom draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
[...]

-Traagheid door volle sms-box KUN je namelijk niets verkeerds aan doen;
-Geluiden als bijv. bij Peep-update die niet updaten KUN je namelijk niets verkeerds aan doen;
-Een alarm dat na 2x snoozen geen geluid meer laat horen KUN je namelijk niets verkeerds aan doen;
-Peep die de oude tweets niet weggooid KUN je namelijk niets verkeerds aan doen;
-Niet uit standby kunnen komen na +/- 1 week gebruik KUN je namelijk niets verkeerds aan doen;
-Vastlopen van de phone na +/- 1 week gebruik KUN je namelijk niets verkeerds aan doen;
-Een dubbele toon bij het bellen KUN je namelijk niets verkeerds aan doen;
-Enz..
Ik draai de 1.66 stock rom, en het enige waar ik ook last van hebt is een volle sms box. Ik heb dat verholpen door mijn sms'jes die ik wil bewaren te backupen, en de rest gooi ik gewoon weg. Ik heb nu trouwens de nieuwe HTC Messaging Cliënt 2015 gewinstalleerd. Geluidjes bij peep heb ik uitgezet, en de rest heb ik geen problemen. Ik doe wel 1 maal per dag een reset, en dat is wanneer ik wakker wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 15-06-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
h4y0 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:34:
Maar dan hoeft het blijkbaar nog niet zo te zijn dat ze voor iedereen zo slecht zijn. Ik lees vanaf het begin deze topics al mee en jij begint echt irritant te worden met je negatieve posts.
Ik kan me heeeeel goed voorstellen dat je mijn posts irritant begint te vinden..
We zitten hier op een openbaar forum waar iedereen gewoon zijn mening mag geven. En dat doe ik ook zeker als ik het ergens niet mee eens ben. En als je dan een beetje goed leest dan weet je ook dat ik ontzettend fan ben van de HD2 zelf. Zelfs Sense zit goed ik elkaar, maar HTC heeft Windows Mobile gewoon nooit bug-vrij weten te krijgen.
Wat ik doe is niet meer dan feiten op een rijtje zetten die meerdere malen in deze topics genoemd worden. (die zou jij dan ook tegengekomen moeten zijn als je alles hier leest.) Een aantal pagina's terug nog iemand die exact al deze problemen heeft gehad. Dan mag ik toch de conclusie trekken dat de stock ROM's niet 100% goed zijn? Zelfs niet na een aantal updates? Dat een phone bij release nog kinderziektes heeft dat is bij alle merken bekend, maar bij HTC liggen ze volgens mij nog steeds te slapen!

Ik hou er gewoon niet van als problemen onderkent worden. Vooral niet als ik er zelf ontzettend veel last/irritatie van heb gehad en waarvan ik ook weet dat IK het probleem niet ben! En elke keer kom ik er na lange discussies weer achter dat degene met de 'oh maar de mijne doet het prima' argumenten uiteindelijk toch een aantal van deze problemen melden.. alleen ze hebben oplossingen gevonden op bijvoorbeeld XDA of gebruiken die functies niet OF maken bijvoorbeeld de sms-box gewoon elke dag leeg.. Ja, zeg dat dan meteen, dan zijn deze discussies ook helemaal niet nodig. Maar dan moet je niet gaan lopen vermelden dat je geen problemen hebt! Die heb je namelijk wel gehad (misschien lang niet allemaal), maar je hebt ze via derden op weten te lossen.
De eindconclusie is elke keer weer dat de stock ROM's toch een aantal problemen hebben die niet door HTC zelf worden opgelost. Je moet je dan weer banen in het oerwoud op XDA voordat je een oplossing gevonden hebt. Vorige pagina komt er WEER iemand die meld dat hij vastlopers heeft en weet ik veel wat nog meer.
De problemen die gewoon vele malen vaker genoemd zijn met de stock ROM's. Een taskmanager zou dan bijvoorbeeld een oplossing zijn. Probleem is dat er weer meerdere zijn waarvan de helft niet goed werkt.
Wat ik dus ook zelf weer heb ondervonden. Dan kun je iemand het advies geven OF om door te zoeken in het oerwoud aan (soms twijfelachtige) oplossingen OF je adviseert een oplossing die bij mij na vele uren proberen, zoeken en installeren van allerlei tussenoplossingen WEL binnen een half uur werkt en dat was in mijn geval een custom ROM.
Dat je mij irritant vind, prima! Maar ga nu niet zeggen dat ik irritant ben omdat ik flink in discussie ga over wat negatieve aspecten over stock ROM's die al een tijdje bekend zijn. En dat ik iemand een custom ROM adviseer terwijl van de 12 topics (die jij ook allemaal gelezen hebt) meer dan de helft hier over custom ROM's gaat met de meest onzinnige posts en ellende lange quotes etc waar niemand iets aan heeft.
Barfman schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:58:
[...]
Ik draai de 1.66 stock rom, en het enige waar ik ook last van hebt is een volle sms box. Ik heb dat verholpen door mijn sms'jes die ik wil bewaren te backupen, en de rest gooi ik gewoon weg. Ik heb nu trouwens de nieuwe HTC Messaging Cliënt 2015 gewinstalleerd. Geluidjes bij peep heb ik uitgezet, en de rest heb ik geen problemen. Ik doe wel 1 maal per dag een reset, en dat is wanneer ik wakker wordt.
Goed dat je dit meld, maar waarom zeg je dat dan niet meteen? Was weer deze hele discussie niet nodig geweest.. Je hebt van sommige zaken dus wel last, maar je heb ze weten op te lossen met applicaties van derden of door functies niet te gebruiken of in jou geval door elke dag een reset te geven.
En dat klopt, als je elke dag een reset geeft dan zijn bijvoorbeeld de traagheids-problemen bij de stock ROM's in de meeste gevallen opgelost. Maar het spijt me zeer, ik zit er echt niet op te wachten om elke dag een reset te doen, weer wachten tot hij opgestart is, weer de PIN invoeren om uiteindelijk fatsoenlijk de HD2 te kunnen gebruiken? Ik heb nu een tijdje de Artemis ROM geïnstalleerd staan en ik heb geen reset meer hoeven te doen. Dat zegt toch genoeg? Conclusie is dus weer dat de stock ROM's niet 100% zijn..
SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:06:
[...]
Nee ik geef aan dat ik een programma af wil sluiten als ik op een kruisje druk, niet minimizen. DAAROM heb ik een task manager geinstalleerd. Dat de traagheid toeneemt als je alles minimized en op de achtergrond laat doordraaien terwijl je nooit reset is volstrekt logisch en duurt bij deze telefoon trouwens veel langer dan bij welke andere dan ook.
Nou, dat logische zie ik dan weer niet. De bedoeling van het opslaan in het geheugen van programma's is juist bedoeld om de HD2 sneller te laten lopen. Helaas werkt dit dus averechts en ben je verplicht om soft resets te doen of een taskmanager te installeren om dat probleem weer op te lossen.
Als je ervaring met nooit trager wordende / vastlopende Nokia's hebt, dan heb je het zeker niet over een smartphone... N95, N96, N97 allemaal veel slechtere roms bijrelease met heel veel meer kinderziektes dan de HD2 en in veel gevallen is daar nog steeds geen oplossing voor gebracht.
Ik heb de Nokia N80 en N95 gehad. Heel veel mee getweaked, maar nooit geen problemen mee gehad.
Misschien 3x per jaar een reset, verder niet. En zoals ik eerder noemde hebben alle phone's kinderziektes, maar bij de N95 werden die netjes binnen niet al te lange tijd opgelost. Maar dat is mijn ervaring.
Tenslotte, als je rom1.48 had bij aanschaf heb je NIET de sms fix meegekregen af fabriek. Die moet je nog installeren. Daarna kun je meteen beginnen met typen, alleen verspringt je venster wat nadat de hele meuk is ingeladen. Irritant maar geen showstopper volgens mij.
Daar moet ik je gelijk in geven. Het was de 1.72 ROM waar hij al op geïnstalleerd stond. Bij de 1.48 had ik de fix er zelf op gezet, maar die hielp bij mij echt niet. Waarom dat dan bij jou wel is snap ik dan weer niet.

En ondertussen zijn we jammer genoeg weer een aantal lange posts verder wat niet nodig geweest was.
Eindconclusie is nog steeds (waar het een aantal pagina's om begonnen is) dat wanneer je een HD2 met stock ROM in een shop koopt je eerst dit forum of fora als XDA moet raadplegen voordat je phone 100% goed werkt. En dat moet gewoon niet hoeven na al een een aantal updates te hebben gehad.
En inderdaad, alle problemen zijn op te lossen, maar het kost je een aantal uren voordat je daar eindelijk bent en dat mag best vaak genoeg gezegd worden!

[ Voor 45% gewijzigd door lithje op 15-06-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

lithje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:14:
[...]
De problemen die gewoon vele malen vaker genoemd zijn met de stock ROM's. Een taskmanager zou dan bijvoorbeeld een oplossing zijn. Probleem is dat er weer meerdere zijn waarvan de helft niet goed werkt.
Die problemen liggen niet aan een stock rom maar aan wimo. Hoe lossen custom roms die op? Idd, die pre-installen een task manager... Zoeken naar een task manager, of er 10 uitproberen, kost altijd nog minder tijd dan zoeken naar een custom rom die doet wat jij wilt, of laat staan er 10 uitproberen. Verder zijn er aan custom roms serieuze risico's verbonden, zijn ze niet altijd een optie (bedrijfstelefoon bijvoorbeeld) en heb je garantie-issues. Dat mag ook vaak genoeg gezegd worden.
Nou, dat logische zie ik dan weer niet. De bedoeling van het opslaan in het geheugen van programma's is juist bedoeld om de HD2 sneller te laten lopen. Helaas werkt dit dus averechts en ben je verplicht om soft resets te doen of een taskmanager te installeren om dat probleem weer op te lossen.
Pardon? Meer geheugengebruik is een snellere computer? Als ik steeds meer applicaties open en minimize op mijn pc wordt hij echt niet steeds sneller hoor.

[ Voor 22% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-06-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat je 1500 smsjes in je inbox hebt en 1500 smsjes in je sentbox?

Als 10% daar belangrijk van is laat je die staan, al die "ik hou van jou smsjes" kunnen wel weg.

(Als je windowstemp/tijdelijke bestanden van win7 ook niet leegt loopt die uiteindelijk ook vast, omdat je hd dan volloopt...)

Ik volg Xmoo, Laurentius en Dirk S. op twitter, maar die gasten vind ik nou niet zo belangrijk dat mijn geluidje het moet doen, dus stoor ik mij daar niet aan, maar inderdaad die doet het niet.
Ik heb hem zo ingesteld dat de "telefoon" pas update als ik op de Peeptab ben (standaard?)

Volgens mij liggen de problemen bij Windows en niet bij HTC.
(Wellicht de peep en sms, maar dan nog denk ik dat dat komt door de samenwerking met Windows)

Dus volgens mij kan je beter je klachten verwoorden in het Windows Mobile forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
De stock ROM's zijn toch gebaseerd op Windows Mobile? Dat komt dan toch op hetzelfde neer..
In alle gevallen is Windows Mobile gewoon ruk en dat is ook publiekelijk toegegeven.

Qua tijd zal het om het even zijn wat sneller is. De beschrijvingen en youtube filmpjes voor custom ROM's zijn vrij duidelijk heb ik gemerkt. Gelukkig weten ze hier om het forum vrij snel antwoord te geven op de vraag welke custom ROM's het beste zijn en waarom. Dan kom je al snel bij een Artemis, Clean of Energy uit.

De risico's van stock ROM's blijken wel mee te vallen, maar ze zijn er natuurlijk altijd. Ook op gebied van garantie moet je inderdaad uitkijken, maar gelukkig worden deze zaken hier vaak genoeg genoemd.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:41:
Is het normaal dat je 1500 smsjes in je inbox hebt en 1500 smsjes in je sentbox?
Als 10% daar belangrijk van is laat je die staan, al die "ik hou van jou smsjes" kunnen wel weg.
Jij bepaald toch niet of het onzin is dat er 1500 sms'jes in de inbox staan? Dat is gewoon een persoonlijk iets waar een telefoon gewoon mee om moet kunnen gaan. De inbox van mijn N95 werd er niet trager van hoor. Daarbij denk ik dat het percentage nutteloze sms'jes in inboxen erg hoog is bij de gemiddelde gebruiker!
Ik volg Xmoo, Laurentius en Dirk S. op twitter, maar die gasten vind ik nou niet zo belangrijk dat mijn geluidje het moet doen, dus stoor ik mij daar niet aan, maar inderdaad die doet het niet.
Ik heb hem zo ingesteld dat de "telefoon" pas update als ik op de Peeptab ben (standaard?)
Je stoort je er niet aan, maar het werkt dus niet! En laat ik nu wel dat update-piepje willen horen.
Net zoals ik ook mijn sms-piepje wil horen. Uiteindelijk werkt het bij Peep gewoon niet, klaar.
Volgens mij liggen de problemen bij Windows en niet bij HTC.
(Wellicht de peep en sms, maar dan nog denk ik dat dat komt door de samenwerking met Windows)
Als ik een HD2 koop, dan staat er een ROM van HTC op. Die is gebouwd op Windows Mobile. HTC kan blijkbaar de problemen niet oplossen terwijl custom ROM bouwers dat wel kunnen?

[ Voor 50% gewijzigd door lithje op 15-06-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:41:
Geen idee maar ze zitten me niet in de weg. Ik klaag niet over traagheid.
lithje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:44:
De stock ROM's zijn toch gebaseerd op Windows Mobile? Dat komt dan toch op hetzelfde neer..
In alle gevallen is Windows Mobile gewoon ruk en dat is ook publiekelijk toegegeven.
En custom roms zijn gebaseerd op.... Wimo. Wat dacht jij dan? Alleen zijn er meer / andere applicaties pre-installed en zijn er andere weggelaten. Het OS is nog net zo "ruk".

[ Voor 46% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-06-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:46:
En custom roms zijn gebaseerd op.... Wimo. Wat dacht jij dan? Alleen zijn er meer / andere applicaties pre-installed en zijn er andere weggelaten. Het OS is nog net zo "ruk".
Klopt, Windows Mobile blijft ruk. Alleen weet een Artemis er bijvoorbeeld wel mee om te gaan zodat de ROM stabiel wordt en toch alle functies behoudt. Waarom kan HTC dat dan niet?

Het nadeel is wel dat Artemis bijvoorbeeld Peep an Alarm klakkeloos overneemt van HTC waardoor het update-piepje nog steeds niet goed werkt en het Alarm ook niet. Maar zoals ik al eerder noemde, Peep vind ik dan nog het minst belangrijk. Dat ik geen soft reset meer hoef te geven en dat mijn sms-box fatsoenlijk werkt staat veel hoger op mijn lijstje!

[ Voor 32% gewijzigd door lithje op 15-06-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
lithje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:24:
Dus jij geeft nooit een soft reset, jouw HD2 loopt nooit vast en komt altijd uit lock-screen, Peep gooit wel je tweets weg, Peep geeft wel altijd een update-geluidje, hebt een soepel lopende sms box zonder lange laad-tijd met meer dan bijv. 1000 sms'jes (je leegt je inbox dus nooit), jouw alarm blijft afgaan na 2x snooze, geen last van dubbele toon bij het bellen van iemand?
uiteraard soms een softreset, heeft niks met stockrom te maken
mijn hd2 loopt nooit vast
mijn hd2 komt altijd uit lockscreen
prima werkende smsbox, laatst 1300 smsjes in inbox geen probleem
geen last van dubbele toon bij het bellen

wat betreft alarm, ik snooze niet. ik ga gewoon uit bed als het alarm gaat
en peep, ik ben niet zo iemand die per sé aan de hele wereld moet laten weten wat ik aan doen ben dus doe niks met twitter

dus ja, stock rom? prima rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
foutje

[ Voor 94% gewijzigd door Dennis-L op 15-06-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
[...]
Eindconclusie is nog steeds (waar het een aantal pagina's om begonnen is) dat wanneer je een HD2 met stock ROM in een shop koopt je eerst dit forum of fora als XDA moet raadplegen voordat je phone 100% goed werkt.
[...]
hmm gek, mijn telefoon werkte toen ik hem opgestuurd kreeg voor het eerst ook 100% en dat zonder eerst XDA te raadplegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Dennis-L schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:21:
uiteraard soms een softreset, heeft niks met stockrom te maken
Er wordt net door meerdere gebruikers al aangegeven dat dit nodig is.
mijn hd2 loopt nooit vast
Komt vast omdat je soms een soft reset geeft :+
geen last van dubbele toon bij het bellen
Is inderdaad een probleem wat niet iedereen heeft, maar wel veelvuldig hier gemeld is.
wat betreft alarm, ik snooze niet. ik ga gewoon uit bed als het alarm gaat en peep... bla bla
Wil dus niet zeggen dat ze geen problemen geven..
dus ja, stock rom? prima rom :)
Kan een prima ROM zijn wanneer je sommige problemen via derden oplost of door vaker soft resets te geven.
Of wanneer je sommige functies gewoon niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
lithje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:42:
[...]

Er wordt net door meerdere gebruikers al aangegeven dat dit nodig is.

[...]

Komt vast omdat je soms een soft reset geeft :+

[...]

Is inderdaad een probleem wat niet iedereen heeft, maar wel veelvuldig hier gemeld is.

[...]

Wil dus niet zeggen dat ze geen problemen geven..

[...]

Kan een prima ROM zijn wanneer je sommige problemen via derden oplost of door vaker soft resets te geven.
Of wanneer je sommige functies gewoon niet gebruikt.
Jij bent gewoon een liefhebber van customroms, vage tweaks en andere rommel en ik ben gewoon blij met een voor mij fantastisch werkende stockrom hd2
en dat mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

lithje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:42:
[...]
Een custom rom kan prima zijn als je ALLE problemen via derden wilt oplossen of als je te lam bent om af en toe je telefoon een fris geheugen te gunnen. En als je van gokken houdt, geen waarde hecht aan garantie, van lelijke iconen houdt (Laurentius anyone?), van hacks gebruik wilt maken (bijvoorbeeld extra geheugen) die HTC vanwege stabiliteit blokkeert, etc.

Volgens mij worden we het gewoon niet eens. Maar voor de meeste problemen die jij blijft noemen hoef je absoluut geen custom roms te gebruiken en een task manager blijft hoe dan ook een veel simpeler oplossing dan een andere rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de diamond nu half jaar in bezit, heerlijke telefoon..stock rom, spb shell,.nooit problemen gehad, behalve dan door verkeerde applicaties..ofwel eigen fouten.. enne een pc crasht ook wel eens. Maar ja een hd2 koop je volgens mij ook om te tweaken omdat hij gewoon top off the range is qua specificaties. Beetje tweak liefhebber moet je wel zijn wil je hem aanschaffen denk ik. En dat er WM op staat is toch bekend als je hem koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 19:35
Ik gebruik momenteel de artemis rom maar in de eerder geposte lijst zag ik staan dat t mobile us niet wordt ondersteund.
Nu heb ik T mobile nl, deze werkt goed maar ik ga in de vakantie naar amerika. krijg ik dan daar een probleem als hij over schakelt naar de provider aldaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
2stimpy schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:37:
Ik gebruik momenteel de artemis rom maar in de eerder geposte lijst zag ik staan dat t mobile us niet wordt ondersteund.
Nu heb ik T mobile nl, deze werkt goed maar ik ga in de vakantie naar amerika. krijg ik dan daar een probleem als hij over schakelt naar de provider aldaar?
Haha, daar heeft het niks mee te maken. T-Mobile US (ook wel TMOUS) is de amerikaanse versie van de HD2 (met 512 mb ram) die alleen door T-mobile is uitgebracht.

Heeft niets met de simkaart of provider te maken :)

je hoeft je dus geen zorgen te maken.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 19:35
Gelukkig maar dan want ik ben erg tevreden met artemis.
De problemen die ik veel lees heb niet gehad met standaard rom maar ook niet met artemis.
Het enige "probleem" die ik heb is dat de accu snel leeg is, 10% over 8 uurtjes slapen is normaal.
Alleen als ik er een standaard rom in heb en verder helemaal niets geinstalleerd dan gaat het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Heeft iemand een leuke Vuvuzela App voor de HD2? of de MP3?

En natuurlijk niet betaald!

[ Voor 20% gewijzigd door vanpeltje op 15-06-2010 20:02 ]

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
vanpeltje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:56:
Heeft iemand een leuke Vuvuzela App voor de HD2? of de MP3?
Op marketplace staat er een vuvuzela app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:01:
[...]

Op marketplace staat er een vuvuzela app.
En op Omarket nu eindelijk een hyves app..
heeft hier wel niks mee te maken maar wordt door sommige al lang op gewacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
[...], maar HTC heeft Windows Mobile gewoon nooit bug-vrij weten te krijgen.
8)7 HTC kan/mag niets aan Windows doen, maar ze leggen er alleen hun eigen Sense overheen! Dus niet HTC de schuld geven.....
[...]. En ik irriteer me er dus weer aan dat ik eerst 10sec. moet wachten voordat ik iets kan typen aangezien de 50 sms'jes voor die contactpersoon eerst bijgewerkt moeten worden.
Dat is met de laatste SMS fix opgelost hoor.....zie jij het aantal smsjes per contactpersoon? Dat was ook een verandering in de fix. Verder kan je nu gewoon gelijk typen, terwijl de smsjes geladen worden (Stock 1.66 ROM)
lithje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:44:Je stoort je er niet aan, maar het werkt dus niet! En laat ik nu wel dat update-piepje willen horen.
Net zoals ik ook mijn sms-piepje wil horen. Uiteindelijk werkt het bij Peep gewoon niet, klaar.
Ligt NIET aan HTC! Ligt aan Windows. Ik gebruik een andere Twitter app, maar dan moet je alsnog via Windows aangeven wat voor geluidje je wilt horen. En ook deze Twitter app doet dat dus niet.
Peep gebruikt onder water ook alleen maar de instellingen van Windows.
Al eens gekeken bij Instellingen, Meer, Geluiden en meldingen? Daar zitten de Windows geluidjes die apps gebruiken.
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:00:
[...]

Klopt ik rijg het er ook niet normaal af, daarom de vraag hoe heb je het er wel normaal afgekregen?

En weet iemand of / hoe je de klok in 12uurs kan zetten?
Het gekke is, dat je Cookies Home Tab kunt verwijderen door eerst CHT te verwijderen via Programma's verwijderen. Dan een softreset. En dan opnieuw CHT te installeren! Dan istie weg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Laatst online: 01-09 18:02
*kuch*die van mij is te koop*kuch*
V&A aangeboden: HTC HD2 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
[...]

....
Weer een heel verhaal
.....
Beste lithje, wanneer accepteer je nu eens dat je een van de mensen bent die de pech heeft een slecht toestel te hebben getroffen. Als je alle verhalen hier en op XDA leest is het mij allang duidelijk dat niet alle toestellen hetzelfde presteren. Eén groep komt steeds met hetzelfde type klachten terwijl een andere groep daar totaal geen last van heeft, onafhankelijk van de gebuikte rom.

Hoe die verschillen nou tot stand zijn gekomen mag Joost weten maar ik heb het wel met je te doen zo langzamerhand :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:13:
[...]

Een custom rom kan prima zijn als je ALLE problemen via derden wilt oplossen of als je te lam bent om af en toe je telefoon een fris geheugen te gunnen. En als je van gokken houdt, geen waarde hecht aan garantie, van lelijke iconen houdt (Laurentius anyone?), van hacks gebruik wilt maken (bijvoorbeeld extra geheugen) die HTC vanwege stabiliteit blokkeert, etc.
ALLE problemen in één keer oplossen scheelde me nogal wat tijd wat ik veel kwijt ben geweest met het individueel oplossen. Heel af en toe een keer een reset geven kan ik nog wel hebben, maar 1x in de 2/3 dagen niet (bij 1.48 na een tijdje gebruik). Gokken vind ik aardig overdreven aangezien ik hier nog geen HD2 ben tegen gekomen die gecrashed zijn na een custom ROM. Een custom ROM installeren valt echt mee.
Zelfs al loopt de HD2 compleet vast na een custom ROM, dan nog kun je terug naar een originele en zien ze er niets van (van wat ik overal lees.. nog niet zelf ondervonden). Iconen verschillen per ROM, Artemis gebruikt gewoon de Sense van HTC.
Volgens mij worden we het gewoon niet eens. Maar voor de meeste problemen die jij blijft noemen hoef je absoluut geen custom roms te gebruiken en een task manager blijft hoe dan ook een veel simpeler oplossing dan een andere rom.
Haha, het lijkt er wel op.. maar dat mag natuurlijk! ;)
Je hoeft inderdaad geen custom ROM's te gebruiken. De problemen kunnen ook los van elkaar opgelost worden. Het koste bij mij alleen erg veel tijd. Puur alleen al dit forum vinden, daarna XDA vinden (nooit van gehoord), XDA is ook mega-groot!, en dan nog de juiste fix vinden.. Loop je eenmaal wat langer mee, dan vind je zaken ook sneller.
Ook ik kwam vrij snel bij taskmanagers uit als oplossing. Dutty's werd vaak aanbevolen, na wat testen bleek die bij mij alleen nog maar meer problemen te veroorzaken. De traagheid verbeterde, maar wel meer vastlopers. Hierna natuurlijk nog meer ergernis helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:52:
[...]

Jij bent gewoon een liefhebber van customroms, vage tweaks en andere rommel en ik ben gewoon blij met een voor mij fantastisch werkende stockrom hd2
en dat mag :)
Denk dat het ook niet jegens jou in het bijzonder was, maar ook ik wilde, omdat ik nog geen verzekering en nog-meer-dan-honderd-redenen had, geen custom-rom op mijn HTC HD2 zetten. Eenmaal de eerste keer dat ik met een stock rom een een lockscreen met pincode had waar ik niet meer in kwam was ik er echt klaar mee en ik ben blij dat DAT gebeurd is zeg.

Custom-roms? Tja, je HOEFT het niet te doen, maar loop niet te janken als er iets je niet aanstaat. De HD2 staat bekend om haar tweakbaarheid, echt ALLES kun je hier aan lot- en vast koppelen/modificeren/maken/fixen weet ik het allemaal.

Eenmaal met de Energy-rom te zijn aangevangen WIL ik niet meer anders! Voor de meest minimale mogelijke kinderziektes heb je wel een oplossing; echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:13:
[...]

De laatste paar Laurentius ROM's kan je ook zonder die maffe iconen downloaden. Was voor mij ook een reden om ze niet te installeren, maar nu heb ik al een paar weken een L26 ROM (gold edition v2.0) draaien met normale iconen. En ik ben er best tevreden over.
Hij is nu trouwens bezig met een paar nieuwe ROM's, waaronder ook een NLD ROM! Gebaseerd op de nieuwste (gelekte) 3.01 HTC ROM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
Even een vraagje weer van mijn kant.
Heb m'n telefoon bij DynaFix dus kan het zelf niet op/uit zoeken.

Kan je de HD2 laten syncen met een gmail account zodat ook de agenda en de contactpersonen 1:1 zijn ?
exchange achtig idee, of misch kan het wel via exchange...

Wie o wie kan mij helpen?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:00
Ja hoor. Gewoon account gegevens invullen bij Active Sync.
emailadres, server (m.google.com), wachtwoord en gaan! :-)

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
HellStorm666 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:09:
Even een vraagje weer van mijn kant.
Heb m'n telefoon bij DynaFix dus kan het zelf niet op/uit zoeken.

Kan je de HD2 laten syncen met een gmail account zodat ook de agenda en de contactpersonen 1:1 zijn ?
exchange achtig idee, of misch kan het wel via exchange...

Wie o wie kan mij helpen?
Staat op google http://www.google.com/sup...answer=138636&topic=14299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
CRXed schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:54:
[...]

Dat is met de laatste SMS fix opgelost hoor.....zie jij het aantal smsjes per contactpersoon? Dat was ook een verandering in de fix. Verder kan je nu gewoon gelijk typen, terwijl de smsjes geladen worden (Stock 1.66 ROM)
En waar zou ik die moeten zien? Gewoon bij alle details van de contactpersoon? Daar zie ik namelijk bij 'bericht verzenden' geen getal staan. Gebruik nu wel de Artemis ROM en weet ook niet meer of ik dat bij de 1.72 ROM zag..

Wacht.. als ik bij 'alle berichten' kijk dan staat inderdaad het aantal sms'jes genoemd.
Volgens mij gebruikte Artemis ook de laatste sms fixen..
Peep gebruikt onder water ook alleen maar de instellingen van Windows.
Al eens gekeken bij Instellingen, Meer, Geluiden en meldingen? Daar zitten de Windows geluidjes die apps gebruiken.
Het probleem is dat Peep bij een reset wel een update-geluidje geeft, maar daarna vaak niet meer. Heel soms weer wel. Niet logisch dus..
4tune schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:32:
Beste lithje, wanneer accepteer je nu eens dat je een van de mensen bent die de pech heeft een slecht toestel te hebben getroffen. Als je alle verhalen hier en op XDA leest is het mij allang duidelijk dat niet alle toestellen hetzelfde presteren. Eén groep komt steeds met hetzelfde type klachten terwijl een andere groep daar totaal geen last van heeft, onafhankelijk van de gebuikte rom.

Hoe die verschillen nou tot stand zijn gekomen mag Joost weten maar ik heb het wel met je te doen zo langzamerhand :/
Goed dat je dit aanhaalt, want daar heb ik ook lang aan gedacht. Totdat bleek dat ook degene die riepen dat ze er GEEN last van hebben, het achteraf toch bleken te hebben alleen hebben die een fix gebruikt van XDA of iets dergelijks, of ze gebruikte de buggy-functies zoals in Peep en Alarm gewoon niet, of geven gewoon vaak soft resets. Dat zijn oplossingen voor sommige bugs, maar ze zijn er dus degelijk wel.
Ik kan dan dus geen andere conclusie trekken dan dat er zeker nog steeds bugs in de stock ROM's zitten.
Maar schijnbaar zijn er toch mensen die vinden dat je daar niet teveel over mag zeggen. Tja, en als ik iets zeg ben ik gewoon erg duidelijk ;)

[ Voor 37% gewijzigd door lithje op 16-06-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
Master FX schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:17:
Ja hoor. Gewoon account gegevens invullen bij Active Sync.
emailadres, server (m.google.com), wachtwoord en gaan! :-)
okay, dat is geweldig nieuws.
thnx.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-03 13:50

D467

[M]

Ik ga binnenkort op vakantie naar het buitenland alleen nu wil ik geen hoge telefoon rekening krijgen door het internet.

Er was een programmatje dat je internet blokkeerd, alleen weet de naam niet meer? (heb al gezocht)

Heb al een paar tweaks van xda geprobeerd maar als ik dan opera open, kan ik gewoon op internet,,, ik wil gewoon dat er dan een 404 pagina komt te staan...

Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
D467 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:57:
Ik ga binnenkort op vakantie naar het buitenland alleen nu wil ik geen hoge telefoon rekening krijgen door het internet.

Er was een programmatje dat je internet blokkeerd, alleen weet de naam niet meer? (heb al gezocht)

Heb al een paar tweaks van xda geprobeerd maar als ik dan opera open, kan ik gewoon op internet,,, ik wil gewoon dat er dan een 404 pagina komt te staan...

SetupDialUpEnablerDisablerv06
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=610657

Werkt prima op mijn HTC HD2! Fijne vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
D467 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:57:

Nodata bedoelde je waarschijnlijk. ;)
Prettige vakantie gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39

Convoy

g44p

Novadecasa schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:11:
[...]

Nodata bedoelde je waarschijnlijk. ;)
Prettige vakantie gewenst!
SetupDialUpEnablerDisablerv06 doet het zelfde en heeft een wat geliktere GUI imo, werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Een vraagje:

Als ik van mijn werk naar huis rijd dan heb ik mijn HD2 in de autohouder staan en aangesloten op de 12V. Ik heb de website livescore.com aan staan die mij elke minuut de actuele stand doorgeeft van de wedstrijd die er op dat moment speelt. De website refreshed uit zichzelf om de minuut. Echter als ik ingezoomt blijf staan op de score zodat ik het beter kan lezen dan staat hij na de refresh weer links bovenin de website.

Iemand enig idee of het mogelijk om na zo'n refresh ook automatisch weer op dezelfde ingeplekde zoom te kunnen komen? Heb dit getest met Opera en IE. Of weet iemand een alternatieve website waar de score duidelijker te lezen is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een fijn stukje software voor het dichtsmijten van de internet verbinding.
Ik vertrek morgen ook naar het buitenland en komt voor mij dus goed uit :D

Trouwens, ik heb m'n HD2 nu een week en ik kan er lekker mee overweg. Een paar leuke games ervoor zou wel grappig zijn. Daar ga ik dan nog even voor naar op zoek ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.