ik heb de laatste tijd veel vastlopers gehad maar veel minder sinds ik opera 10 heb verwijderd. Ook krijg ik geen camera of youtube errors meer
Dat het iets magisch gaat worden zeg ik helemaal niet, en dat je dit nu gelijk voor 'iedereen' beschouwt lijkt me ook wat overdreven.Paling1 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:19:
[...]
Waarom denkt iedereen toch dat Android op de HD2 iets magisch gaat worden?
D'r moet echt een ontzettende hoop aan verbouwd worden (drivers ontwikkelen etc.) voordat het uberhaupt kan draaien op de HD2, en ik denk niet dat je dan moet hopen op een retestabiel systeem. Ik vrees zelfs dat het nog jaren kan duren voordat het zich een beetje kan meten met windows op de HD2. En dan ga ik er voor het gemak nog even vanuit dat er een groepje mensen met de ontwikkeling bezig blijft... En dan komen er natuurlijk van Android ook nog allerlei updates uit, die waarschijnlijk ook niet zondermeer op de HD2 zullen werken..
Mensen die perse Android willen op hun HD2 hadden willen hebben, hadden volgens mij gewoon een Desire of een Nexus moeten kopen...
Maar ik denk wel dat als het goed werkt, het veel beter is dan WM. Dit is de eerste telefoon met WM maar ook
meteen de laatste, persoonlijk vind ik het gewoon een drama!
En als je dat dan vergelijkt met Android is dat best een domper, de Desire is wat mij betreft een betere keuze inderdaad. Maar die heb ik niet en switchten zal ik ook niet meer doen, dus dan zou een goed draaiend Android een mooie oplossing zijn, vandaar.
Mmm.. dat heb ik dan weer niet ondervonden.Anoniem: 254891 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:17:
[...]
een van de dingetjes waar ik me aan stoorde was bijvoorbeeld een lag bij het scrollen in het hoofdmenu, gaat gewoon niet zo soepel als bij de hd2
Het was ook niet alleen op jou gericht hoor!Novadecasa schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:40:
[...]
Dat het iets magisch gaat worden zeg ik helemaal niet, en dat je dit nu gelijk voor 'iedereen' beschouwt lijkt me ook wat overdreven.
Maar ik denk wel dat als het goed werkt, het veel beter is dan WM. Dit is de eerste telefoon met WM maar ook
meteen de laatste, persoonlijk vind ik het gewoon een drama!
En als je dat dan vergelijkt met Android is dat best een domper, de Desire is wat mij betreft een betere keuze inderdaad. Maar die heb ik niet en switchten zal ik ook niet meer doen, dus dan zou een goed draaiend Android een mooie oplossing zijn, vandaar.
Maar ik lees de laatste tijd op XDA ook steeds meer van mensen die er vanalles van verwachten. Terwijl als je het 'Android op de HD2' topic doorleest, er gewoon elke keer weer gezegd wordt dat een stabiele versie voorlopig nog niet in zicht is.
Er zijn wat oudere HTC-windows telefoons waar een Android port voor beschikbaar is, maar die zijn ook niet foutloos...
Gaaf mobiel
! Misschien mijn volgende. Ik kan over ongeveer een week mijn abonnement verlegen, maar twijfel nog erg. Heb dit mobiel even in de winkel gezien, en wat toch vooral eerst opviel was het prachtige (heldere) GIGANTISCHE scherm. Ik heb op dit moment een Samsung I900 (ook WM) en twijfelde toen al of hij niet te groot was, maar dit is nog weer een stapje groter!:P De Iphone 4 is voor mij ook een kanshebber. Vooral de hoge resolutie en de 720p camera zijn pluspunten. Maar er zijn vast nog wel meer mensen die twijfelen over deze keuze. Aan hen de vraag, hoe denken jullie erover en waar ga je denk je voor kiezen
?
Ik zit sinds vorige week met het volgende. Voorheen ging mijn scherm tijdens het bellen altijd weer netjes aan als ik de telefoon weghaalde van m'n oor (om bijvoorbeeld het toetsenblok te gebruiken bij een keuze menu), zonder dat ik daar een hardwareknop voor in hoefde te drukken. Sinds vorige week echter blijft het scherm uit en krijg ik pas beeld na de windows (of andere toets) in te drukken. Ik kan hier nergens een instelling voor terug vinden, maar blijkbaar heb ik, ongewild, ergens iets aangepast. Weet iemand waar dit te vinden is?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Gaat dit een HTC release worden?Xmoo schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:36:
HTC HD2 met ROM 3.01 Test erop: YouTube: HTC HD2 running 3.01.405.T1 + Radio 2.11.50.20
SPL 3.0
Aap!
Van wat ik eraan opmerk lijkt het mij wel zo..
Echter is de grote misterie de S, waar zou die voor staan.
Ik weet dat iemand een prototype van een HD2 heeft met fysieke keyboard...
Kan best zijn dat de S voor slider staat, maar kan ook weer voor Speed staan...
Geen iedee, maar wel HTC branded dus....
Nice ben benieuwd, ben namelijk nog steeds niet bezig geweest met custom roms. Op mn vorige foon de Touch HD wel volop. Maar heb eigenlijk geen behoefte om het aan te passen, Met 1.66 draait mijn HD2 eigenlijk wel prima
Aap!
Waar heb je dat gezien? Ik denk trouwens dat hij dan wel ERG groot wordXmoo schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:44:
[...]
Anoniem: 265956
Ik weet niet of de dingen die ik nu ga bespreken al eerder zijn vermeld, maar anders hoor ik graag waar ik de oplossing kan vinden.
Heb sinds een tijd de HD2, soms werkt ie perfect en gaat alles zoals het zou moeten gaan. Maar vaker is ie extreem traag en als ik iemand wil bellen werkt het gewoon niet en begint ie soms gewoon 5 min later te bellen. Ik ben er al mee terug geweest naar de winkel, waar ze zeiden dat ik de romupdate moest uitvoeren, dit heb ik toen gedaan, maar het mocht allemaal niet baten. Wie o wie kan me helpen om van de hd2 eindelijk eens die supergave telefoon te maken!
Heb sinds een tijd de HD2, soms werkt ie perfect en gaat alles zoals het zou moeten gaan. Maar vaker is ie extreem traag en als ik iemand wil bellen werkt het gewoon niet en begint ie soms gewoon 5 min later te bellen. Ik ben er al mee terug geweest naar de winkel, waar ze zeiden dat ik de romupdate moest uitvoeren, dit heb ik toen gedaan, maar het mocht allemaal niet baten. Wie o wie kan me helpen om van de hd2 eindelijk eens die supergave telefoon te maken!
S staat voor SliderXmoo schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:44:
[...]
Anoniem: 256386
Wat het uiterlijk betreft. Het is een mooie telefoon die niet te groot aanvoelt in je hand. Lekker dun, alleen de lelijke camera bult is echt een misser. Als ik zo zie hoe Apple dat mooi in de iphone 4 heeft kunnen integreren denk ik verrek het kan wel.Awsom schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:47:
[...]
Waar heb je dat gezien? Ik denk trouwens dat hij dan wel ERG groot word
Hij heeft iig wel de bekende lichte vlek in het scherm zitten.Xmoo schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:36:
HTC HD2 met ROM 3.01 Test erop: YouTube: HTC HD2 running 3.01.405.T1 + Radio 2.11.50.20
SPL 3.0
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Als de iPhone 4 ook in je keuzepakket zit.. daar voor gaan! Of een Android phone. Windows Mobile is te buggy voor de normale user. Je moet te veel met ROM's etc. kloten om het (bijna) fatsoenlijk te krijgen.Awsom schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:02:
Gaaf mobiel! Misschien mijn volgende. Ik kan over ongeveer een week mijn abonnement verlegen, maar twijfel nog erg. Heb dit mobiel even in de winkel gezien, en wat toch vooral eerst opviel was het prachtige (heldere) GIGANTISCHE scherm. Ik heb op dit moment een Samsung I900 (ook WM) en twijfelde toen al of hij niet te groot was, maar dit is nog weer een stapje groter!:P De Iphone 4 is voor mij ook een kanshebber. Vooral de hoge resolutie en de 720p camera zijn pluspunten. Maar er zijn vast nog wel meer mensen die twijfelen over deze keuze. Aan hen de vraag, hoe denken jullie erover en waar ga je denk je voor kiezen
?
Anoniem: 258966
Onzin, alleen cookiehometab heb ik erop, de telefoon draait prima met rom 1.66.lithje schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:12:
[...]Je moet te veel met ROM's etc. kloten om het (bijna) fatsoenlijk te krijgen.
Het is wel een tweakers telefoon, dus als je tweakt loop je tegen fouten aan.
Dat is met XP Vista en Win7 ook zo....
Via via... Kan er niet al uitgebreid over hebbenAwsom schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:47:
[...]
Waar heb je dat gezien? Ik denk trouwens dat hij dan wel ERG groot word
Ja die 2 vlekken wordt veroorzaakt door deukjes in de scherm folie.
Had hem opgestuurt naar Eurotwice, maar kreeg de telefoon terug dat hun het probleem niet zagen...
Anoniem: 308755
Welke S bedoel je als ik vragen mag?Xmoo schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:44:
[...]
RUU_Leo_S_HTC_WWE_3.01.405.T1_Radio_Signed_15.40.5 0.07U_2.11.50.20_Test.exeAnoniem: 308755 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:20:
[...]
Welke S bedoel je als ik vragen mag?
YouTube: HTC HD2 running 3.01.405.T1 + Radio 2.11.50.20
[ Voor 19% gewijzigd door Xmoo op 09-06-2010 16:30 ]
radio is ook 2.11.50.20, geen .51. dus niet voor NL bedoeld officieel.
Scientia Potentia Est
Automatische overschakeling naar landscape bij draaien toestel werkt wel als ik internet via wifi, maar niet als als ik internet via de telefoon. Is dat in te stellen?
Ik snap dat je dat zegt, maar heb nu al 2 jaar een Samsung I900 en het enige waar ik last van heb (normale versie, geen ROM's geinstalleerd) is dat het soms wat traag is. Maar naar wat ik er van gehoord heb, is de HD2 een veel snellere phone wat dat betreft. Ik zit namelijk erg te twijfelen tussen de HD2 en de Iphone 4.lithje schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:12:
[...]
Als de iPhone 4 ook in je keuzepakket zit.. daar voor gaan! Of een Android phone. Windows Mobile is te buggy voor de normale user. Je moet te veel met ROM's etc. kloten om het (bijna) fatsoenlijk te krijgen.
HD2
+ Prachtig scherm, goede gevoeligheid vziw
+ WM, je kunt gewoon alles instellen
+ WM = techniser, niet dat saaie apple OS waar je nauwelijks wat in kunt veranderen tenzij je hem jailbreakt.
- WM, is soms gewoon traag.
- HUGE, moet bijna nieuwe broeken met vergrote zakken aanschaffen, anders past het niet!
Iphone 4
+ Appstore met tienduizenden apps (hoewel, 75% is echt pure onzin
+ Goeie interface
+ Heerlijk touchscreen (is deze nou beter of gelijk aan de HD2, die ook een capacitief touchscreen heeft?)
+ 720p videocamera
- Kleiner scherm dan HD2, of die beter is moet ik nog zien.
Het word waarschijnlijk wachten tot rond 24 juni, als de Iphone uitkomt in Amerika en er vast wel vergelijkingen komen met de HTC HD2.
Ja de hd2 is gewoonl leuk om mee te tweaken je kan het exact krijgen zoals je wil en met clean ex roms heb ik ook geen last van traagheid etc.
-Iphone je installeerd je apps en je bent klaar.
-HD2 tweaken proberen beetje uitvogelen.
Steeds echt nieuwe functies en nieuwe programma's worden ontwikkeld die echt functionaliteit aan het toestel zelf kunnen geven. Andere lockscreens noem maar op, een playstation emulator is er al + ondersteuning voor een controller. Je kunt het zo gek niet bedenken en het kan. Er zijn ook meer apps van voor die kleine dingen. Zoals een programma wat de tijd synichroniseert met een atoom klok. Een nieuwe app is bijvoorbeeld je pc aan laten gaan door wake on lan vanaf je telefoon. Dan connect je via wifi je pc is bekabeld via netwerk aansluiting en dan kun je via wifi op je telefoon je pc aanzetten. Nog een voorbeeld je telefoon automatisch op stil laten gaan door middel van je positie er word gekeken naar het ID van de telefoon mast en dus niet gps. Enzo kan ik nog zo veel verzinnen. Welke apps mis je applicaties als apps om een boodschappen lijstje te maken met de nieuwste aanbiedingen van de alberthein. Je mist vooral apps dus van bedrijven met nieuws etc zoals een officiele tweakers.net app. Soms word het ontwikkeld door developers. Maar vaak niet want het is gewoon lastig omdat je niet de middelen hebt.. En meestal is het het bedrijf zelf wat de app laat maken. En verder iets minder fun apps.
-Iphone je installeerd je apps en je bent klaar.
-HD2 tweaken proberen beetje uitvogelen.
Steeds echt nieuwe functies en nieuwe programma's worden ontwikkeld die echt functionaliteit aan het toestel zelf kunnen geven. Andere lockscreens noem maar op, een playstation emulator is er al + ondersteuning voor een controller. Je kunt het zo gek niet bedenken en het kan. Er zijn ook meer apps van voor die kleine dingen. Zoals een programma wat de tijd synichroniseert met een atoom klok. Een nieuwe app is bijvoorbeeld je pc aan laten gaan door wake on lan vanaf je telefoon. Dan connect je via wifi je pc is bekabeld via netwerk aansluiting en dan kun je via wifi op je telefoon je pc aanzetten. Nog een voorbeeld je telefoon automatisch op stil laten gaan door middel van je positie er word gekeken naar het ID van de telefoon mast en dus niet gps. Enzo kan ik nog zo veel verzinnen. Welke apps mis je applicaties als apps om een boodschappen lijstje te maken met de nieuwste aanbiedingen van de alberthein. Je mist vooral apps dus van bedrijven met nieuws etc zoals een officiele tweakers.net app. Soms word het ontwikkeld door developers. Maar vaak niet want het is gewoon lastig omdat je niet de middelen hebt.. En meestal is het het bedrijf zelf wat de app laat maken. En verder iets minder fun apps.
Wel raar dat er hier mensen zijn die wel klagen over ROM 1.66..Anoniem: 258966 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:18:
[...]
Onzin, alleen cookiehometab heb ik erop, de telefoon draait prima met rom 1.66.
Het is wel een tweakers telefoon, dus als je tweakt loop je tegen fouten aan.
Dat is met XP Vista en Win7 ook zo....
Het KAN een tweakers telefoon zijn.. Maar als ik als noob consument een HD2 wil puur alleen vanwege zijn grote scherm, dan moet dat kunnen.
Heb jij geen last van:
- soms dubbele beltoon bij bellen?
- HTC Peep die geen oude tweets weggooid?
- HTC Peep die geen update geluid geeft?
- trage sms-box omdat hij vol raakt?
- algemeen trage telefoon door veel gebruik?
- hoef jij NIET 1x per week/2-weken een soft reset te geven?
- soms vastlopend lockscreen?
- standaard HTC alarm welke maar 2x herhaalt?
- screen wat reageert tijdens bellen?
- bluetooth die niet altijd connect met handsfree?
- witte vlekken in je scherm?
- enz. enz..
En dit hierboven allemaal werkend zonder CAB's, foefjes, tweaks of weet ik veel wat allemaal..
En ik kan je zeggen dat Windows 7 hier mega stabiel draait ondanks mijn tweakgedrag.. echt een slechte vergelijking. Ik koop een telefoon, geen PC! Er zitten gewoon fouten in de standaard ROM's, 12 topics hier bewijzen dat maar weer. Voor sommige zijn die fouten niet belangrijk of gebruiken die functies niet, maar WM kan echt niet op tegen Symbian/Android gebeuren bij normaal 'noob' gebruik!
Het is toch schandalig dat ik een ROM moet installeren die door 'tweakers' gemaakt is om de HD2 een beetje fatsoenlijk te krijgen?
Of een CAB moet installeren om een sms-notificatie uit te kunnen krijgen?
Ben benieuwd wat de hierboven genoemde 3... ROM gaat brengen.Want verbetering is echt nodig bij de stock ROM's.
En kom op zeg.. een fatsoenlijke camera installeren zou in deze tijd toch geen probleem meer moeten zijn!
[ Voor 9% gewijzigd door lithje op 10-06-2010 00:12 ]
Het alarm bluetootht en peep gebruik ik niet. Van de overige problemen heb ik geen last. Ook mijn batterij houd het ruim een dag...
Tweaks:custom rom
Mensen die artemis zat zijn kijk eens naar clean ex (ulta,uniq) helaas niet nl, maar de kracht is er gewoon dmv simpel een heleboel niet htc apps zijn verwijderd. En het is gewoon compleet gebasseerd op batterij,stabiliteit en prestatie zo hebben de uniq roms al de kern van de nieuwe rom die xmoo poste (3.0).
En de ulta is gebasseerd op de eerste roms die nog iets sneller waren dan de nieuwe 3.0. Helaas niet in gebruik te nemen met cookies hometab 1.8 maar 1.7 wel;) Orobeer het en je zal verbaast zijn. Echt!
Tweaks:custom rom
Mensen die artemis zat zijn kijk eens naar clean ex (ulta,uniq) helaas niet nl, maar de kracht is er gewoon dmv simpel een heleboel niet htc apps zijn verwijderd. En het is gewoon compleet gebasseerd op batterij,stabiliteit en prestatie zo hebben de uniq roms al de kern van de nieuwe rom die xmoo poste (3.0).
En de ulta is gebasseerd op de eerste roms die nog iets sneller waren dan de nieuwe 3.0. Helaas niet in gebruik te nemen met cookies hometab 1.8 maar 1.7 wel;) Orobeer het en je zal verbaast zijn. Echt!
Yup, ik heb ALLE bovenstaande problemen !!!!!!lithje schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 00:01:
[...]
Wel raar dat er hier mensen zijn die wel klagen over ROM 1.66..
Het KAN een tweakers telefoon zijn.. Maar als ik als noob consument een HD2 wil puur alleen vanwege zijn grote scherm, dan moet dat kunnen.
Heb jij geen last van:
- soms dubbele beltoon bij bellen?
- HTC Peep die geen oude tweets weggooid?
- HTC Peep die geen update geluid geeft?
- trage sms-box omdat hij vol raakt?
- algemeen trage telefoon door veel gebruik?
- hoef jij NIET 1x per week/2-weken een soft reset te geven?
- soms vastlopend lockscreen?
- standaard HTC alarm welke maar 2x herhaalt?
- screen wat reageert tijdens bellen?
- bluetooth die niet altijd connect met handsfree?
- witte vlekken in je scherm?
- enz. enz..
Gooi je SMS box eens lees, je zult zien dat dat wonderen doet.Anoniem: 265956 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:52:
Ik weet niet of de dingen die ik nu ga bespreken al eerder zijn vermeld, maar anders hoor ik graag waar ik de oplossing kan vinden.
En apps als Cookies Home tab en Icon changers niet installeren.
Thanks!!! Typt een stuk lekkerder zo, geen verspringende letters meerRenegade! schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:16:
Ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar hier heb ik in de twee maanden dat ik men HD2 heb nog steeds niet kunnen wennen aan het toetsenbord. Ik snapte er niets van want ik was al heel wat verschillende toetsenborden gewend en meestal ging dat erg vlot na een tijdje. Zo ook op men HTC Magic die een veel kleiner scherm had en qua lay out bijna een identiek toetsenbord maar toch ging het veel vlotter dan op men HD2.
Nu kwam ik dit tegen op Pocketnow en heb het gelijk geïnstalleerd. Heb het nog maar 5min getest maar het voelt enorm goed aan!Ik ga het nu dus nog wat verder proberen, maar voor de mensen die net zoals mij problemen hadden kan dit wel eens de oplossing zijn.
Check je Firewall !korenpc schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:47:
Het lukt mij niet meer om te synchroniseren met outlook. Ik heb alleen mijn windows opnieuw geinstaleerd. Ik gebruik: Hslp 2., Cell series 1.0 en outlook 2007 en activesync 4.5 Iemand enig idee waar dit aan kan liggen.
CRXed, er zit rechtsboven je post een 'edit'-knop. Kun je die gebruiken ipv te quadposten?
Is er een manier om internet radio te luisteren en het scherm op lock te zetten.
En dat dan het internet openblijft?
Iedere keer als ik nu internet radio luister dan lock ik me scherm en dan valt het internet uit.
Is hier een oplossing voor?
Heeft er niemand een oplossing? Heb nog even gezocht maar nog niets gevonden er over.
Iedere keer als ik nu internet radio luister dan lock ik me scherm en dan valt het internet uit.
Is hier een oplossing voor?
Heeft er niemand een oplossing? Heb nog even gezocht maar nog niets gevonden er over.
[ Voor 15% gewijzigd door nftk op 10-06-2010 14:52 ]
Klopt is WWE en niet NLHellStorm666 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:30:
radio is ook 2.11.50.20, geen .51. dus niet voor NL bedoeld officieel.
Hmz HTC LEO-S toch een slider??
http://twitter.com/Xmoo/status/15835133156
http://twitter.com/Xmoo/status/15835133156
Anoniem: 338956
Als deze er komt voor de HD2, komt die dan ook voor NL?Xmoo schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:35:
[...]
Klopt is WWE en niet NLKon je aan de bestandsnaam al zien.
Geen iedee.Anoniem: 338956 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:54:
[...]
Als deze er komt voor de HD2, komt die dan ook voor NL?
Voor de NL HD2's komen de update 1.78
ah oké. en zit die er snel aan te komen, of mag je daar niks over roepen?Xmoo schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:11:
[...]
Geen iedee.
Voor de NL HD2's komen de update 1.78
De WWE is er al. Dus ik denk dat de NLD er ook aan moet komen...Anoniem: 338956 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:39:
[...]
ah oké. en zit die er snel aan te komen, of mag je daar niks over roepen?
Oké dan top, we wachten in spanning afXmoo schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:43:
[...]
De WWE is er al. Dus ik denk dat de NLD er ook aan moet komen...
Doet die fix niet gewoon het zelfde als in BsBTweaks de sens omlaag gooien?CRXed schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 01:47:
[...]
Thanks!!! Typt een stuk lekkerder zo, geen verspringende letters meer
PSN: Mondaatje
Anoniem: 362215
Op O-Market een leuke app gevonden; 2010 Fifa World Cup.
Met nieuwsberichten, speelschema en (tussen)standen. Ziet er goed uit!
Let op; Vanaf de nieuwspagina kun je de overige pagina's zien door te tikken op of te sliden over de bovenste rode balk met de tekst '2010 Fifa World Cup'.
Let op; Vanaf de nieuwspagina kun je de overige pagina's zien door te tikken op of te sliden over de bovenste rode balk met de tekst '2010 Fifa World Cup'.
Anoniem: 258966
lithje schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 00:01:
[...]
Heb jij geen last van:
Nee - soms dubbele beltoon bij bellen?
Nee, maar ik volg niet zoveel tweets- HTC Peep die geen oude tweets weggooid?
Niet ingesteld, maar is niet belangrijk voor mij - HTC Peep die geen update geluid geeft?
Nee, ik ruim ze op, als het belangrijk is bel ik - trage sms-box omdat hij vol raakt?
Nope - algemeen trage telefoon door veel gebruik?
Doe het wel , maar alleen omdat ik apps install en de-install - hoef jij NIET 1x per week/2-weken een soft reset te geven?
Nooit - soms vastlopend lockscreen?
Geen idee, ben gelijk wakker - standaard HTC alarm welke maar 2x herhaalt?
Nee, blijft zwart, maar heb grote oren.. - screen wat reageert tijdens bellen?
1x per maand misschien - bluetooth die niet altijd connect met handsfree?
Nee - witte vlekken in je scherm?
zeker niet - enz. enz..
En ik kan je zeggen dat Windows 7 hier mega stabiel draait ondanks mijn tweakgedrag.. echt een slechte vergelijking.
Je pc start je toch normaal gesproken elke dag opnieuw op...
Ik koop een telefoon, geen PC!
Inderdaad, een telefoon, met pc achtige mogelijkheden, met mp3 speler mogelijkheden, met camera mogelijkheden, en met oude software!! die daar helemaal niet voor bedoeld is
Er zitten gewoon fouten in de standaard ROM's, dat ontken ik ook niet,12 topics hier bewijzen dat maar weer. Voor sommige zijn die fouten niet belangrijk of gebruiken die functies niet, maar WM kan echt niet op tegen Symbian/Android gebeuren bij normaal 'noob' gebruik!
Het is toch schandalig dat ik een ROM moet installeren die door 'tweakers' gemaakt is om de HD2 een beetje fatsoenlijk te krijgen?
oude software!! die daar helemaal niet voor bedoeld is
Of een CAB moet installeren om een sms-notificatie uit te kunnen krijgen?
Dat is inderdaad vervelend, maar ik krijg geen notificatie met 1.66, zou dat een foutje zijn?
Ben benieuwd wat de hierboven genoemde 3... ROM gaat brengen.Want verbetering is echt nodig bij de stock ROM's.
Eens
En kom op zeg.. een fatsoenlijke camera installeren zou in deze tijd toch geen probleem meer moeten zijn! Je koopt een telefoon, voor knappe foto's koop je een camera, en wederom, het is oude software die niet voor deze telefoon gemaakt is maar voor deze telefoon aangepast is.
De tweakers doen ook niet anders...
Anoniem: 254891
same hereCRXed schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 01:47:
[...]
Thanks!!! Typt een stuk lekkerder zo, geen verspringende letters meer
Het enige waar ik last van heb is dat:
1) het volume via Bluetooth niet te regelen valt. Het geluid wat m'n HD2 doorstuurt is OF 100% OF 0%
2) Active Sync kan maar één keer verbinding maken per cold boot van m'n pc. Maar ik begin de indruk te krijgen dat dat aan m'n PC ligt en niet aan de HD2 want m'n oude Touch Cruise had het probleem ook gisteren toen ik die weer aan m'n PC prikte.
3) De GPS-nauwkeurigheid laat nogal te wensen over in vergelijking met de Touch Cruise (die zéér nette nauwkeurigheid heeft vind ik). De snelheidsmeter wil tijdens het fietsen nogal eens 5 km/h omhoog of omlaag schieten. Zo snel kan ik met m'n fiets echt niet versnellen. En ook de locatie is soms vreemd. Soms zit hij er 30 meter naast maar afgelopen weekend schoot hij zelfs een paar keer een paar honderd meter van z'n plek terwijl ik gewoon stil voor het huis stond.
Samengevat lijkt het er dus op dat ik maar twéé problemen heb en dat zijn dus 1 en 3
1) het volume via Bluetooth niet te regelen valt. Het geluid wat m'n HD2 doorstuurt is OF 100% OF 0%
2) Active Sync kan maar één keer verbinding maken per cold boot van m'n pc. Maar ik begin de indruk te krijgen dat dat aan m'n PC ligt en niet aan de HD2 want m'n oude Touch Cruise had het probleem ook gisteren toen ik die weer aan m'n PC prikte.
3) De GPS-nauwkeurigheid laat nogal te wensen over in vergelijking met de Touch Cruise (die zéér nette nauwkeurigheid heeft vind ik). De snelheidsmeter wil tijdens het fietsen nogal eens 5 km/h omhoog of omlaag schieten. Zo snel kan ik met m'n fiets echt niet versnellen. En ook de locatie is soms vreemd. Soms zit hij er 30 meter naast maar afgelopen weekend schoot hij zelfs een paar keer een paar honderd meter van z'n plek terwijl ik gewoon stil voor het huis stond.
Samengevat lijkt het er dus op dat ik maar twéé problemen heb en dat zijn dus 1 en 3
Dat oude software verhaaltje weet ik niets van.. maar dat klinkt toch helemaal belachelijk dan?
Ik koop de nieuwste telefoon met verouderde/aangepaste software.. het wordt steeds gekker.
Jij gebruikt dus niet alle standaard functies van de HD2. Geen Peep, alarm.. Je maakt je sms-box leeg.
Tja.. dan kom je inderdaad weinig problemen tegen. En als je regelmatig apps. installeert met een soft-reset dan zul je dat probleem ook niet tegenkomen.. maar ze zijn er wel degelijk!
"Je koopt een telefoon, voor knappe foto's koop je een camera"
Wat een ontzettend naïve opmerking zeg. Alle andere merken kunnen er een fatsoenlijke camera op knallen!
Je vergelijkt een product met zijn concurrenten en op dat vlak scoor hij gewoon slecht!
Misschien zijn sommige opmerkingen van Triumphster wat overdreven, maar ik geef hem toch wel gelijk hoor.
Tuurlijk, het is geen foutloze telefoon, maar persoonlijk kan ik daar mee leven. Buiten dat... ik heb ook nog nooit een Samsung geniaal zien werken en ook iPhones heb ik regelmatig zien haperen.
Het klopt dat de stock ROM's verbeterd moeten worden, maar dien dan een klacht in bij HTC. Het kan heus wel beter, dat is te zien aan custom ROM's. Volgens mij is dat trouwens ook nooit anders geweest.
Ik vind het trouwens ook wel gek dat jij als Tweaker de telefoon onwijs loopt af te zeiken, want dit soort zaken had je van tevoren kunnen weten. Inderdaad... "normale" consumenten niet, maar dat is pech voor de marketingafdeling van HTC
Tuurlijk, het is geen foutloze telefoon, maar persoonlijk kan ik daar mee leven. Buiten dat... ik heb ook nog nooit een Samsung geniaal zien werken en ook iPhones heb ik regelmatig zien haperen.
Het klopt dat de stock ROM's verbeterd moeten worden, maar dien dan een klacht in bij HTC. Het kan heus wel beter, dat is te zien aan custom ROM's. Volgens mij is dat trouwens ook nooit anders geweest.
Ik vind het trouwens ook wel gek dat jij als Tweaker de telefoon onwijs loopt af te zeiken, want dit soort zaken had je van tevoren kunnen weten. Inderdaad... "normale" consumenten niet, maar dat is pech voor de marketingafdeling van HTC
Haha, ik moet wel een beetje lachen hoor lithje.
Zeker om de camera, met de camera kun je prima foto's maken voor een telefoon. Je moet niet verwachten dat het ineens een digitale camera vervangt maar zijn zeker van goede kwaliteit om op je hyves te zetten of iets dergelijks. Je maakt er kiekjes mee en geen foto's om in te lijsten en boven je bank te hangen.
Je moet ook niet verwachten dat elk onderdeel uitblinkt, de camera doet dat niet ten overzien van andere telefoons (meestal even oud of nieuwer). De technologie wordt steeds beter dus er zijn ondertussen ook al betere camera's uit gekomen, maar om het toch te vergelijken heb je de iphone, die haalt het bij lange na nog niet bij deze camera.
En er zitten altijd fouten in de programma's, in dit geval twitter en sms-en. Voor twitter bestaan er goede andere alternatieven en zo hoort het ook, want dit mag meer gezien worden als een Tweakers phone dan een telefoon voor iemand die geen gezeik wilt.
Ga dan naar de iphone toe. (met als opmerking dat daarbij ook niet alles altijd soepel werkt en dat deze ook wel eens wilt vastlopen)
Dus een telefoon afkraken op dit soort punten heeft weinig zin. Een punt maken dat de batterij snel leeg is, is bijv een punt waar je het goed op kant afkraken, want dat neemt de mobiliteit weg van de telefoon. Wat toch de bedoeling is van een mobiel
Zeker om de camera, met de camera kun je prima foto's maken voor een telefoon. Je moet niet verwachten dat het ineens een digitale camera vervangt maar zijn zeker van goede kwaliteit om op je hyves te zetten of iets dergelijks. Je maakt er kiekjes mee en geen foto's om in te lijsten en boven je bank te hangen.
Je moet ook niet verwachten dat elk onderdeel uitblinkt, de camera doet dat niet ten overzien van andere telefoons (meestal even oud of nieuwer). De technologie wordt steeds beter dus er zijn ondertussen ook al betere camera's uit gekomen, maar om het toch te vergelijken heb je de iphone, die haalt het bij lange na nog niet bij deze camera.
En er zitten altijd fouten in de programma's, in dit geval twitter en sms-en. Voor twitter bestaan er goede andere alternatieven en zo hoort het ook, want dit mag meer gezien worden als een Tweakers phone dan een telefoon voor iemand die geen gezeik wilt.
Ga dan naar de iphone toe. (met als opmerking dat daarbij ook niet alles altijd soepel werkt en dat deze ook wel eens wilt vastlopen)
Dus een telefoon afkraken op dit soort punten heeft weinig zin. Een punt maken dat de batterij snel leeg is, is bijv een punt waar je het goed op kant afkraken, want dat neemt de mobiliteit weg van de telefoon. Wat toch de bedoeling is van een mobiel
Idd een leuke app, ik was in need van zo'n app!Anoniem: 362215 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:29:
Op O-Market een leuke app gevonden; 2010 Fifa World Cup.
Thanks for the heads up!
laat t WK maar beginnen..!!
Is er een manier om internet radio te luisteren en het scherm op lock te zetten.
Heb het geprobeert met skyfire maar dan valt het uit. Heb het ook geprobeerd met Internet explorer maar dan kan ik de website niet openen. Want ik heb geen flash dan tot me beschikking. En met opera werkt het ook niet dan valt het geluid ook uit.
Heb het geprobeert met skyfire maar dan valt het uit. Heb het ook geprobeerd met Internet explorer maar dan kan ik de website niet openen. Want ik heb geen flash dan tot me beschikking. En met opera werkt het ook niet dan valt het geluid ook uit.
Vertel daar eens wat meer over? zoals wat heb je toen gedaan? Hoe is de service? hoe lang ben je je toestel kwijt? Hoeveel moet je bijbetalen? etc.Anoniem: 338956 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:56:
[...]
Oké dan top, we wachten in spanning af. Eerst moet m'n toestel terugkomen van reparatie, was gevallen, scherm kaduuk.
vanpeltje
Ik heb geen oplossing voor je probleem, omdat het mij nog helemaal niet gelukt is om Internet Radio te luisteren....welke site gebruik je?nftk schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:37:
Hij was gevallen toen ik aan het filmen was, plat met z'n plaat op beton, dus dikke barsten erin. Gelukkig had ik screenprotector, waardoor de boel bij elkaar gehouden werd. Kon hem verder nog prima gebruiken.vanpeltje schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:24:
[...]
Vertel daar eens wat meer over? zoals wat heb je toen gedaan? Hoe is de service? hoe lang ben je je toestel kwijt? Hoeveel moet je bijbetalen? etc.
Via een collega ben ik aan een adresje gekomen bij mij in de woonplaats van iemand die aan telefoonreparaties doet. Dus contact met deze persoon gezocht en die ging nieuw scherm bestellen. Ben hem op dit moment een weekje kwijt, maar dat gaat door complicaties wat langer worden. En de kosten komen rond de € 130.
bij mij blijft de radio gewoon hoorbaar zodra het lockscreen erop springt...nftk schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:37:
Vraagje.
Via menu: Instellingen > Persoonlijk > Knoppen kom je in een menu waar ik vroeger een functie kon toekennen aan mn 'long press phone button'.
Het gehele vak 'kies een knop' is na een hard reset echter leeg.
Hoe krijg ik daar die 'phone' button weer in zodat ik mn voicecommand er aan kan toekennen bij longpress?
Via menu: Instellingen > Persoonlijk > Knoppen kom je in een menu waar ik vroeger een functie kon toekennen aan mn 'long press phone button'.
Het gehele vak 'kies een knop' is na een hard reset echter leeg.
Hoe krijg ik daar die 'phone' button weer in zodat ik mn voicecommand er aan kan toekennen bij longpress?
Hoe kan ik in het windows startmenu de "notities" vinden? Ik kan wel een snelkoppeling toevoegen op het homescreen, maar ik kan hem in het startmenu nergens meer vinden.
Dat een telefoon wel eens wat problemen heeft snap ik, al moet ik zeggen dat dit pas de eerste telefoon is die echt problemen geeft bij mij. Nokia, Sony Ericsonn.. altijd geweldig gedraaid.EbOoZ schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:45:
iPhone heb ik niet gehad, maar een vriend van me is er laaiend over, heeft nooit problemen.
Samsung zou ik niet weten..
Je geeft hier zelf al aan dat de stock ROM's niet 100% zijn. Dat mag je toch wel verwachten als je als simpele consument de nieuwste phone gaat kopen? En de verkoper vertelt je echt niet dat dit een tweak-phone is.. die praat alleen over het geweldige grote scherm etc.!Het klopt dat de stock ROM's verbeterd moeten worden, maar dien dan een klacht in bij HTC. Het kan heus wel beter, dat is te zien aan custom ROM's. Volgens mij is dat trouwens ook nooit anders geweest.
Klopt, ik ben de laatste tijd flink aan het zeiken omdat ik echt niet tevreden ben over deze phone.Ik vind het trouwens ook wel gek dat jij als Tweaker de telefoon onwijs loopt af te zeiken, want dit soort zaken had je van tevoren kunnen weten. Inderdaad... "normale" consumenten niet, maar dat is pech voor de marketingafdeling van HTC
HERSTEL! De HD2 zelf met zijn grote scherm, design, snelheid is geweldig.. alleen het OS is op dit moment (en na een aantal updates..) bij de stock ROM's ruk! En niet iedereen kan overweg met het grote oerwoud in custom ROM's, zou ook niet moeten!
En hoe had ik dit kunnen weten? Ik heb van te voren heel wat topics hier gelezen, maar daar hoor je alleen lovende woorden. En 9 van de 10 keer wordt er alleen over custom ROM's gesproken.
Vandaar dat er wel eens wat negatiefs hier mag verschijnen, aangezien de HD2 ook zeker negatieve kanten kent.. WEER HERSTEL, Windows Mobile. En als die negatieve kanten alleen op tweak-gebied waren dan hoor je me niet, maar als de meest standaard element als een sms-box al niet fatsoenlijk werken dan ben ik klaar. En niet iedereen vind zijn weg naar topics als deze, die moeten dus tot 5x terug naar de shop waarna ze de phone weer een tijdje kwijt zijn. En ook de shops kunnen dit uiteindelijk niet oplossen aangezien er (nog) geen 100% werkende stock ROM's zijn.
En het is geen 'pech' voor de marketingafdeling van HTC, maar voor de consument. Die zit met een phone opgescheept met een abo. van 2 jaar. Dat betekent 2 jaar afzien voor sommigen die niet in tweaken thuis zijn. Je komt niet voor niets mensen hier in de topics tegen die de HD2 al van de hand hebben gedaan..
En dat kost je altijd weer geld!
Ik ben blij dat ik een beetje in het tweakwereldje mijn weg weet en daardoor een HD2 heb die toch voor 95% goed werkt nu, maar anders had ik alleen een phone met een een geweldig scherm, geweldig design een mooie Interface. Mooie interface ja, want Sense zit echt wel mooi in elkaar!
[ Voor 4% gewijzigd door lithje op 11-06-2010 10:15 ]
Staat bij mij iig onder Outlook (WWE versie)teake schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:24:
Hoe kan ik in het windows startmenu de "notities" vinden? Ik kan wel een snelkoppeling toevoegen op het homescreen, maar ik kan hem in het startmenu nergens meer vinden.
Aap!
Mag ook best, als ik commentaar geef mogen jullie dat ook zekermaximus1 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:24:
Haha, ik moet wel een beetje lachen hoor lithje.
De camera maakt alleen prachtige foto's bij daglicht met stilstaande voorwerpen/mensen.Zeker om de camera, met de camera kun je prima foto's maken voor een telefoon. Je moet niet verwachten dat het ineens een digitale camera vervangt maar zijn zeker van goede kwaliteit om op je hyves te zetten of iets dergelijks. Je maakt er kiekjes mee en geen foto's om in te lijsten en boven je bank te hangen.
Ik vergelijk de camera niet met digitale camera's maar met zijn concurrenten. De camere van de Nokia N95 is 10x beter. Ook die van Sony Ericson (van mijn vriendin) is vele malen beter.
Zodra er ook maar iets beweegt gaat het mis, is bij andere phone's ook maar veel minder snel.
Dan de LED-flits.. kom op zeg! Die is zo overbelicht in het donker dat hij alleen met het 'flashlight' progje nog een beetje nut heeft. Prachtige foto's dus, maar dan moeten de omstandigheden wel ideaal zijn.
De functionaliteit waar ik het hierboven over had is bij de iPhone van mijn vriend toch echt beter...maar om het toch te vergelijken heb je de iphone, die haalt het bij lange na nog niet bij deze camera.
Twitter vind ik ook niet zo belangrijk, maar het is toch weer iets wat niet 100% werkt..En er zitten altijd fouten in de programma's, in dit geval twitter en sms-en. Voor twitter bestaan er goede andere alternatieven en zo hoort het ook, want dit mag meer gezien worden als een Tweakers phone dan een telefoon voor iemand die geen gezeik wilt.
En onder een tweakers-phone versta ik een phone waarmee je naast de standaard functies ontzettend veel kan. En dat is ook zo! Maar ze vertellen er niet bij dat de standaard functionaliteit niet 100% werkt!
Standaard vanuit de doos werkt de iPhone beter dan de HD2. Wanneer je gaat tweaken zal er best eens wat mis kunnen gaan. Al worden de iPhone-apps. wel beter gecontroleerd voordat ze op de markt komen.Ga dan naar de iphone toe. (met als opmerking dat daarbij ook niet alles altijd soepel werkt en dat deze ook wel eens wilt vastlopen)
Het nadeel van de iPhone is dat je met iTunes moet kloten en daar heb ik geen zin in. (is ook vast wel weer iets op te vinden) en je kunt hem alleen met T-mobile aanschaffen. Nou daar hoef ik je niets over te vertellen!
Ik moet zeggen dat de nieuwe iPhone-4 toch wel een kanshebber is. Mooi design, want dat vond ik van de 3G echt niet en ook de kunststof achterkant van de 3G is 'gevoelig'. Maar ja.. ik zit aan een 2-jarig abonnement vast he! Heb dus niet zoveel te willen..
Het heeft zin voor de mensen die deze topics lezen wanneer ze een HD2 gaan aanschaffen. Dat ze in ieder geval inzien dat je al niet fatsoenlijk kunt sms'en als je inbox een beetje vol loopt. Dat je dus wel een beetje moet gaan tweaken om lekker met de HD2 te kunnen werken.Dus een telefoon afkraken op dit soort punten heeft weinig zin. Een punt maken dat de batterij snel leeg is, is bijv een punt waar je het goed op kant afkraken, want dat neemt de mobiliteit weg van de telefoon. Wat toch de bedoeling is van een mobiel
[ Voor 7% gewijzigd door lithje op 11-06-2010 10:35 ]
Dit begrijp ik niet. Als je niet tevreden bent kun je toch gewoon een ander los toestel kopen en je HD2 verkopen op Marktplaats/Tweakers etc.?lithje schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:12:
[...]
En het is geen 'pech' voor de marketingafdeling van HTC, maar voor de consument. Die zit met een phone opgescheept met een abo. van 2 jaar. Dat betekent 2 jaar afzien voor sommigen die niet in tweaken thuis zijn.
Klopt, maar dan moet ik altijd weer dik 200/300 euro bijleggen voor een nieuwe. En laat ik nu net een 2-jarig abonnement te hebben gekocht om niet 200, euro bij te hoeven leggen voor een nieuwe phone.
Begrijp me niet verkeerd. Op dit moment met de Artemis ROM werkt de HD2 al stukken beter.
Batterij is verbeterd en veel minder vaak vastlopers gehad. Sms weet ik nog niet, heb alles weggegooid toen ik Artemis installeerde. En ik blijf het verder proberen aangezien ik erg gecharmeerd ben van het scherm, Sense en het design tegenover andere phone's, dus opgeven doe ik niet!
Maar er mag ook best eens duidelijk uitgesproken worden dat de stock ROM's van Windows Mobile echt niet in orde zijn!
Begrijp me niet verkeerd. Op dit moment met de Artemis ROM werkt de HD2 al stukken beter.
Batterij is verbeterd en veel minder vaak vastlopers gehad. Sms weet ik nog niet, heb alles weggegooid toen ik Artemis installeerde. En ik blijf het verder proberen aangezien ik erg gecharmeerd ben van het scherm, Sense en het design tegenover andere phone's, dus opgeven doe ik niet!
Maar er mag ook best eens duidelijk uitgesproken worden dat de stock ROM's van Windows Mobile echt niet in orde zijn!
@lithje: Kijk ik ben het met je eens dat de HD2 voor sommige mensen niet voldoende stabiel is. Je spreekt nu over de 'normale consument'. Weet je hoe ik te horen heb gekregen van de bestaan van de HD2? Gewoon, via Tweakers. Ik liep een keer een winkel in, en bam, daar was hij voor 580 euro. Dat is toch niet voor de normale consument? Ja, de iPhone is ook rond die prijs. Maar de HD2 heeft zo ongelooflijk weinig marketing gehad, dat 'normale consumenten' echt niet een toestel van ruim 500 euro kopen in de winkel waar ze niks van weten. En ik vind sowieso dat als je een toestel koopt die zo veel kost, dat je jezelf informeert. Dat heb ik ook gedaan. Ik had nog geen HD2 maar had al alles gelezen over het SMS probleem etc. Toch heb ik hem aangeschaft.
Conclusie: Om nu lopen te zeggen dat de consument is belazerd vind ik niet terecht.
Conclusie: Om nu lopen te zeggen dat de consument is belazerd vind ik niet terecht.
Hier ben ik het mee eens,HollovVpo1nt schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:27:
@lithje: Kijk ik ben het met je eens dat de HD2 voor sommige mensen niet voldoende stabiel is. Je spreekt nu over de 'normale consument'. Weet je hoe ik te horen heb gekregen van de bestaan van de HD2? Gewoon, via Tweakers. Ik liep een keer een winkel in, en bam, daar was hij voor 580 euro. Dat is toch niet voor de normale consument? Ja, de iPhone is ook rond die prijs. Maar de HD2 heeft zo ongelooflijk weinig marketing gehad, dat 'normale consumenten' echt niet een toestel van ruim 500 euro kopen in de winkel waar ze niks van weten. En ik vind sowieso dat als je een toestel koopt die zo veel kost, dat je jezelf informeert. Dat heb ik ook gedaan. Ik had nog geen HD2 maar had al alles gelezen over het SMS probleem etc. Toch heb ik hem aangeschaft.
Al vind ik wel dat, niet alleen bij de HD2 maar ook bij andere telefoons, de telefoons tegenwoordig te half gemaakt worden.
Er wordt tegenwoordig veel te snel veel te veel gemaakt waardoor het product nooit helemaal af is. Daardoor heb je het gekloot met originele roms.
Neem bijv. bij SE de Satio, schijnt ook een ramp te zijn.
HD2 is ook niet geweldig.
Probleem zit hem er in dat ze te snel te veel verschillende types willen maken.
Scientia Potentia Est
Ik denk dat je je daar sterk in vergist. 500,- euro is geen uitzonderlijk bedrag tegenwoordig. De HD2 kun je net als elke andere telefoon gratis bij een 2-jarig abonnement krijgen en (zo goed als) elke webshop bied hem aan! Naar mijn idee worden er weinig telefoons los verkocht. De abonnement markt is vele malen groter.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:27:
...de iPhone is ook rond die prijs. Maar de HD2 heeft zo ongelooflijk weinig marketing gehad, dat 'normale consumenten' echt niet een toestel van ruim 500 euro kopen in de winkel waar ze niks van weten. En ik vind sowieso dat als je een toestel koopt die zo veel kost, dat je jezelf informeert. Dat heb ik ook gedaan. Ik had nog geen HD2 maar had al alles gelezen over het SMS probleem etc. Toch heb ik hem aangeschaft.
Dit kan ik overigens niet bevestigen, maar als ik het gedrag om mij heen bekijk is er zo goed als niemand die een phone nog los koopt.
Sites zoals Tweakers zijn er vaak wel als eerste bij. Een half jaar voordat de phone werkelijk op de markt verschijnt lopen de topics flink op. Maar na een half jaar is hij gewoon in elke shop te koop. En dan verwacht ik ook dat de meeste kinderziektes eruit zijn.
Oh de consument wordt ook niet belazerd, maar vind wel dat mensen ergens moeten kunnen lezen dat het niet allemaal lovend is.Conclusie: Om nu lopen te zeggen dat de consument is belazerd vind ik niet terecht.
Ook dit is waar.. alleen ben ik van de meeste fabrikanten gewend dat na een half jaartje de kinderziektes eruit zijn via updates. Maar de updates van Windows Mobile (HTC) geven weinig vooruitgang.HellStorm666 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:56:
Probleem zit hem er in dat ze te snel te veel verschillende types willen maken.
Van de 1.48 naar 1.72 ROM ging het bij mij zelfs achteruit op signaalsterkte en batterijverbruik.
AAH... thanks!, nooit gedacht dat de verschillende functies van outlook ook verschillende snelkoppelingen hadden. Dus niet onder die knop gekeken. Dank!harmageddon schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:21:
[...]
Staat bij mij iig onder Outlook (WWE versie)
Inderdaad, de HD2 kun je net elke andere telefoon krijgen bij een abbonement van 2 jaar. Maar mijn punt is waarom zou de 'normale' consument dat doen? Er is geen tot weinig recalme gemaakt voor het toestel. Waarom zou Johan de HD2 wel nemen, en de HTC Legend waar je op elke metro/busstation een poster van zien niet kopen?lithje schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:09:
[...]
Ik denk dat je je daar sterk in vergist. 500,- euro is geen uitzonderlijk bedrag tegenwoordig. De HD2 kun je net als elke andere telefoon gratis bij een 2-jarig abonnement krijgen en (zo goed als) elke webshop bied hem aan! Naar mijn idee worden er weinig telefoons los verkocht. De abonnement markt is vele malen groter.
Dit kan ik overigens niet bevestigen, maar als ik het gedrag om mij heen bekijk is er zo goed als niemand die een phone nog los koopt.
En dat kun je ook doen, via reviews. En zo komen weer terug op mijn punt van jezelf informeren. Denk je nou serious dat een fabrikant zelf bij hun product gaat melden dat het niet lovend is?Oh de consument wordt ook niet belazerd, maar vind wel dat mensen ergens moeten kunnen lezen dat het niet allemaal lovend is.
De fabrikant niet en de verkoopmedewerker in de shop weet er waarschijnlijk, zoals gewoonlijk, geen bal vanaf!
Maar ik ken verder geen verkoopcijfers dus misschien heb je wel gelijk.
De HD2 is de enige met zo'n groot scherm, dat zou al een reden kunnen zijn.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:14:
...waarom zou de 'normale' consument dat doen? Er is geen tot weinig recalme gemaakt voor het toestel. Waarom zou Johan de HD2 wel nemen, en de HTC Legend waar je op elke metro/busstation een poster van zien niet kopen?
[ Voor 71% gewijzigd door lithje op 11-06-2010 14:06 ]
De verkoopmedewerker zal zelf ook zwijgen over mankementen. Zij kopen die dingen in, dus moeten ze weer verkocht worden.lithje schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:55:
De fabrikant niet en de verkoopmedewerker in de shop weet er waarschijnlijk, zoals gewoonlijk, geen bal vanaf!
De HD2 is de enige met zo'n groot scherm, dat zou al een reden kunnen zijn.
En geloof mij, het grote scherm is voor de 'gewone' consument een afknapper. Heb tot nu toe bijna niemand uit mijn vriendenkring iets positiefs horen zeggen over het scherm.
Rare vrienden heb jij danHollovVpo1nt schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:12:
[...]
De verkoopmedewerker zal zelf ook zwijgen over mankementen. Zij kopen die dingen in, dus moeten ze weer verkocht worden.
En geloof mij, het grote scherm is voor de 'gewone' consument een afknapper. Heb tot nu toe bijna niemand uit mijn vriendenkring iets positiefs horen zeggen over het scherm.

Lithje, deze phone is nu eenmaal een tweak phone, bevalt je dat niet pak dan een toestel met Symbian, android of een iphone.
Alle puntjes die je noemt zijn op te lossen, juist ik weet dat je tegen custom roms bent want je hebt liever een stock rom die goed werkt?
Vanwaar uberhaupt dan ook de keus op de HD2? Ik heb uitstekende perfomance, mijn accu houd het tot 3 dagen vol met de juiste rom en radio, meer dan genoeg keus aan apps, games noem maar op. Gewoon goed zoekwerk.
Flashen is ook echt doodsimpel als er maar goed gelezen word. Oftewel ik heb nog nooit een telefoon gehad waar ik zoveeel plezier aan heb gehad.
Ik vind het jammer dat je de HD2 zo in de grond stampt want aan alle punten die je noemt kan wat aan worden gedaan.
Alle puntjes die je noemt zijn op te lossen, juist ik weet dat je tegen custom roms bent want je hebt liever een stock rom die goed werkt?
Vanwaar uberhaupt dan ook de keus op de HD2? Ik heb uitstekende perfomance, mijn accu houd het tot 3 dagen vol met de juiste rom en radio, meer dan genoeg keus aan apps, games noem maar op. Gewoon goed zoekwerk.
Flashen is ook echt doodsimpel als er maar goed gelezen word. Oftewel ik heb nog nooit een telefoon gehad waar ik zoveeel plezier aan heb gehad.
Ik vind het jammer dat je de HD2 zo in de grond stampt want aan alle punten die je noemt kan wat aan worden gedaan.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Nou ik weet dat voor de HD2 in bijvoorbeeld london toch heel wat billboards volgespamt zijn. HTC heeft daar zowiezo qua reclame heel wat voet in aarde, maar niet zoveel als apple, dat is echt tot het belachelijke aan toe zoveel.lithje schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:55:
[...]
De HD2 is de enige met zo'n groot scherm, dat zou al een reden kunnen zijn.
Lijkt wel of Nederland1 niet meer (of tijdelijk niet) wordt aangeboden door Vodafone TV
Op de plaats waar Ned1 stond staat nu Eredivisie live, dan Ned2; Ned3 enz.
Kan iemand dit bevestigen?
Heb zo'n gevoel dat ze bang zijn voor een enorme data stroom.....lol
Haha klopt funzip! Ik ben er zojuist achter gekomen en gebeld met DATA van Vodafone!FunZip schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:54:
Lijkt wel of Nederland1 niet meer (of tijdelijk niet) wordt aangeboden door Vodafone TV
Komt er op neer:
NOS heeft geen RECHTEN gekocht bij FIFA voor streaming op mobiel, dus helaas, geen streaming tijdens het WK op NED 1. De NED 1 link wordt dus weggehaald bij Vodafone Mobile TV.
Heb al een boos mailtje gestuurd dat ze dit hadden moeten communiceren naar de klant.
Weet iemand hoe je de NOS site wel streamed krijgt op je mobiel?
Ik kom met skyfire al dik in de buurt, maar wil het eigenlijk via WMP of TCPMP laten streamen
Tweakers, in actie: http://nos.nl/wk2010/live/
Edit: Kopieer deze link in je Internet Explorer Mobile of TCPMP:
http://livestreams.omroep...7f7c0ef35ffcf3&t=4c12350c
[ Voor 2% gewijzigd door vanpeltje op 11-06-2010 15:21 . Reden: gevonden! ]
vanpeltje
Heb ik ook indd. Heb even gekeken of de link nog in mijn geschiedenis stond. Maar helaas. Iemand die de link nog heeft?
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
En dit is nu precies waarom ik zo loop te foeteren.. Ook ik heb deze phone gekocht omdat je er lekker mee kunt tweaken. Maar tweaken is bij mij niet het proberen oplossen van de vele problemen die de HD2 standaard al heeft. Ik heb niet liever een stock ROM die goed werkt, een stock ROM zou gewoon goed moeten werken. Het is toch erg dat je je moet verdiepen in custom ROM's om de HD2 een beetje fatsoenlijk te laten draaien. En helemaal dat je moet gaan zoeken naar oplossingen om de problemen van de stock ROM's op te lossen. Gewoon jammer, want ik blijf zeggen dat de HD2 zelf een zeer mooie phone is qua design, grote en snelheid! Zelfs de Windows Mobile Sense zit mooi in elkaar.Dark Master schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:27:
Lithje, deze phone is nu eenmaal een tweak phone, bevalt je dat niet pak dan een toestel met Symbian, android of een iphone. Alle puntjes die je noemt zijn op te lossen, juist ik weet dat je tegen custom roms bent want je hebt liever een stock rom die goed werkt?
Heel simpel, zoals ik hierboven al zeg, vanwege het scherm, design en snelheid. Windows Mobile was ik nieuw mee en dat valt me nu dus gruwelijk tegen. Dan vraag ik me toch af welke ROM je draait en met welke Radio en of er nog meer mensen zijn met deze opzet die 3 dagen accu-duur hebben, want op dit forum lijk je wel de enige! Helemaal als ook nog met extra apps. etc. werkt.Vanwaar uberhaupt dan ook de keus op de HD2? Ik heb uitstekende perfomance, mijn accu houd het tot 3 dagen vol met de juiste rom en radio, meer dan genoeg keus aan apps, games noem maar op. Gewoon goed zoekwerk.
Ik draai nu op een Artemis V17 ROM met 2.10 Radio en ik ben op dit moment blij dat ik 's avonds 30% accu overhoudt. Dat was eerst nog geen 5% met de stock ROM's. En ik doe er bijna niets mee de hele dag.
Alleen hotmail staat op push-mail, de rest update om de 2 uur (weer, twitter). Bellen doe ik bijna niet en sms'en misschien 3x per dag..
Klopt helemaal, hoor je mij ook niets over zeggen. Voor de tweakers is er lol genoeg aan te hebben. Maar het gaat me nog steeds om de standaard HD2 die je vanuit de shops krijgt. En deze Phone is echt niet op de markt gebracht om te tweaken. Het is een tweakphone geworden omdat Windows Mobile dat toelaat.Flashen is ook echt doodsimpel als er maar goed gelezen word. Oftewel ik heb nog nooit een telefoon gehad waar ik zoveeel plezier aan heb gehad.
En daar zit dus weer het probleem. Je moet eindeloos zoeken in het oerwoud aan informatie om de standaard functies vanuit de stock ROM als sms'en, accuduur en traagheid een beetje fatsoenlijk te krijgen.Ik vind het jammer dat je de HD2 zo in de grond stampt want aan alle punten die je noemt kan wat aan worden gedaan.
En ik vind nog steeds dat dat best eens flink genoemd mag worden aangezien mensen zich hier zwaar in kunnen vergissen.
Jongens, Lithje heeft gewoon helemaal gelijk!lithje schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:19:
[...]
En dit is nu precies waarom ik zo loop te foeteren.. Ook ik heb deze phone gekocht omdat je er lekker mee kunt tweaken. Maar tweaken is bij mij niet het proberen oplossen van de vele problemen die de HD2 standaard al heeft. Ik heb niet liever een stock ROM die goed werkt, een stock ROM zou gewoon goed moeten werken. Het is toch erg dat je je moet verdiepen in custom ROM's om de HD2 een beetje fatsoenlijk te laten draaien. En helemaal dat je moet gaan zoeken naar oplossingen om de problemen van de stock ROM's op te lossen. Gewoon jammer, want ik blijf zeggen dat de HD2 zelf een zeer mooie phone is qua design, grote en snelheid! Zelfs de Windows Mobile Sense zit mooi in elkaar.
[...]
Heel simpel, zoals ik hierboven al zeg, vanwege het scherm, design en snelheid. Windows Mobile was ik nieuw mee en dat valt me nu dus gruwelijk tegen. Dan vraag ik me toch af welke ROM je draait en met welke Radio en of er nog meer mensen zijn met deze opzet die 3 dagen accu-duur hebben, want op dit forum lijk je wel de enige! Helemaal als ook nog met extra apps. etc. werkt.
Ik draai nu op een Artemis V17 ROM met 2.10 Radio en ik ben op dit moment blij dat ik 's avonds 30% accu overhoudt. Dat was eerst nog geen 5% met de stock ROM's. En ik doe er bijna niets mee de hele dag.
Alleen hotmail staat op push-mail, de rest update om de 2 uur (weer, twitter). Bellen doe ik bijna niet en sms'en misschien 3x per dag..
[...]
Klopt helemaal, hoor je mij ook niets over zeggen. Voor de tweakers is er lol genoeg aan te hebben. Maar het gaat me nog steeds om de standaard HD2 die je vanuit de shops krijgt. En deze Phone is echt niet op de markt gebracht om te tweaken. Het is een tweakphone geworden omdat Windows Mobile dat toelaat.
[...]
En daar zit dus weer het probleem. Je moet eindeloos zoeken in het oerwoud aan informatie om de standaard functies vanuit de stock ROM als sms'en, accuduur en traagheid een beetje fatsoenlijk te krijgen.
En ik vind nog steeds dat dat best eens flink genoemd mag worden aangezien mensen zich hier zwaar in kunnen vergissen.
Windows Mobile is gewoon kut, mr Steve Ballmer heeft het ook toegegeven
http://computerworld.nl/a...s-mobile-was-blunder.html
Maar ja, zo gaat het in deze wereld he. Mijn dank is groot naar de makers van Custom ROM's, met name die van Duttythoy. Die heeft toch wel de beste Custom ROM (NL-talig) in elkaar gezet.
vanpeltje
Ik heb S2U2 erop en als ik hem aan de oplader heb dan wordt het batterij icoontje groen en schuift van links naar recht (lock scherm)
Maar als ik de hd2 unlock via de slider dan gaat het groene balkje opeens sneller val links naar recht tijdens het sliden,.
Hebben meer gebruikers van S2U2 hier last van??
Maar als ik de hd2 unlock via de slider dan gaat het groene balkje opeens sneller val links naar recht tijdens het sliden,.
Hebben meer gebruikers van S2U2 hier last van??
Mmmm Lithje ik ga je dan eens aanraden om deze rom te proberen.
Energy, er is nu zelfs een compleet nieuwe reference rom uit van de chef. Deze heb ik verder nog niet echt getest. De radio in kwestie die ik gebruik is: 2.08.50.05.
Ik haal met deze 2 combinaties gewoon heel vele uit de telefoon. Ook niks geen probleem met een volle sms box. Bij deze rom blijft de interface ook daadwerkelijk lekker strak en snel.
Energy, er is nu zelfs een compleet nieuwe reference rom uit van de chef. Deze heb ik verder nog niet echt getest. De radio in kwestie die ik gebruik is: 2.08.50.05.
Ik haal met deze 2 combinaties gewoon heel vele uit de telefoon. Ook niks geen probleem met een volle sms box. Bij deze rom blijft de interface ook daadwerkelijk lekker strak en snel.
He he.. eindelijk iemand die mijn ego streelt!vanpeltje schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:25:
Jongens, Lithje heeft gewoon helemaal gelijk!
Windows Mobile is gewoon kut, mr Steve Ballmer heeft het ook toegegeven
http://computerworld.nl/a...s-mobile-was-blunder.html
Maar ja, zo gaat het in deze wereld he. Mijn dank is groot naar de makers van Custom ROM's, met name die van Duttythoy. Die heeft toch wel de beste Custom ROM (NL-talig) in elkaar gezet.
Ook ik heb respect voor de custom ROM bouwers die op één of andere manier beter hun werk weten te doen dan de fabrikanten!
Is deze ook in het Nederlands te krijgen? Dat vind ik toch wel een must..Dark Master schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:45:
[ Voor 41% gewijzigd door lithje op 11-06-2010 16:00 ]
Ik ben opzoek naar een nieuwe screenprotector. Heb nu de Adapt deze gaar mooi over het hele toestel, maar is dun en nu al te beschadigd.
Is er een andere die ook helemaal de voorkant beschermt afgezien de knoppen?
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Is deze alweer stuk? Hij laadt niet meer bij mij...vanpeltje schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:13:
[...]
Haha klopt funzip! Ik ben er zojuist achter gekomen en gebeld met DATA van Vodafone!
Komt er op neer:
NOS heeft geen RECHTEN gekocht bij FIFA voor streaming op mobiel, dus helaas, geen streaming tijdens het WK op NED 1. De NED 1 link wordt dus weggehaald bij Vodafone Mobile TV.
Heb al een boos mailtje gestuurd dat ze dit hadden moeten communiceren naar de klant.
Weet iemand hoe je de NOS site wel streamed krijgt op je mobiel?
Ik kom met skyfire al dik in de buurt, maar wil het eigenlijk via WMP of TCPMP laten streamen
Tweakers, in actie: http://nos.nl/wk2010/live/
Edit: Kopieer deze link in je Internet Explorer Mobile of TCPMP:
http://livestreams.omroep...7f7c0ef35ffcf3&t=4c12350c
Er zit harstikke veel extrasoftware in en alles is lelijk blauw.Dark Master schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:45:
Als je echt een keer een veel snellere rom wilt moet je clean ex ultra proberen.
Deze is op de kernel van de eerste roms en die echt heel snel. Als je me niet gelooft vraag xmoo maar na die heeft roms met de eerste kernel getest. Wel een nadeel is dat er maar cookies hometab ondersteuning op zit tot 1.71. Maar geloof me die is echt snel alle animaties gaan smoother en sneller.
Het werkt alleen, wanneer je de link: http://livestreams.omroep...7f7c0ef35ffcf3&t=4c12350cDav0s schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:19:
[...]
Is deze alweer stuk? Hij laadt niet meer bij mij...
in Internet Explorer Mobile plakt, vervolgens opent bij mij dit in TCPMP en kan ik LIVE WK 2010 kijken op mn mobiel.
vanpeltje
Anoniem: 256386
Ik kan je deze aanraden:Livia schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:11:
Ik ben opzoek naar een nieuwe screenprotector. Heb nu de Adapt deze gaar mooi over het hele toestel, maar is dun en nu al te beschadigd.
http://www.devilpower.nl/...folie-voor-htc-touch-hd-2
Ieder zijn eigen smaak, maar ga alsjeblieft niet rondbazuinen dat een andere rom sneller is. Zowel Clean ex en de Energy rom zijn beide heel snel.jan-willem3 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:36:
[...]
Er zit harstikke veel extrasoftware in en alles is lelijk blauw.
Als je echt een keer een veel snellere rom wilt moet je clean ex ultra proberen.
Deze is op de kernel van de eerste roms en die echt heel snel. Als je me niet gelooft vraag xmoo maar na die heeft roms met de eerste kernel getest. Wel een nadeel is dat er maar cookies hometab ondersteuning op zit tot 1.71. Maar geloof me die is echt snel alle animaties gaan smoother en sneller.
Daarbij is de meeste software in de Energy rom ook nog eens nuttig ook.
Wat betreft de aankleding van de rom is ieder voor zich kwa smaak.
Edit: Sorry Lithje, jammergenoeg is die alleen in het engels.
[ Voor 3% gewijzigd door Dark Master op 11-06-2010 17:08 ]
Klopt, hij doet het weer, maar hapert ontzettend.. Beetje jammervanpeltje schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:45:
[...]
Het werkt alleen, wanneer je de link: http://livestreams.omroep...7f7c0ef35ffcf3&t=4c12350c
in Internet Explorer Mobile plakt, vervolgens opent bij mij dit in TCPMP en kan ik LIVE WK 2010 kijken op mn mobiel.
Heb hem via windowsmedia player op hd2 ingevoerd en werkt perfect, geen haperingenvanpeltje schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:45:
[...]
Het werkt alleen, wanneer je de link: http://livestreams.omroep...7f7c0ef35ffcf3&t=4c12350c
Anoniem: 308755
Wat vul je dan precies in want de link is te groot en er staan in het midden puntjes en als ik er op klik gaat hij iet downloadensk0o schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:08:
[...]
Heb hem via windowsmedia player op hd2 ingevoerd en werkt perfect, geen haperingen
??
je moet er ook niet op klikken, en die "puntjes" zijn een soort van afkorting.
Als je dit intypt moet het goed komen:
http://livestreams.omroep.nl /nos/wk2010_ned1_std?md5=756b0541e928bbc5677f7c0ef35ffcf3&t=4c12350c
[[Spatie weg halen tussen .nl_/nos]]
http://livestreams.omroep.nl /nos/wk2010_ned1_std?md5=756b0541e928bbc5677f7c0ef35ffcf3&t=4c12350c
[ Voor 11% gewijzigd door sk0o op 11-06-2010 18:51 ]
Werkt prima, geen haperingen. Erg bedankt. Blijft deze link goed voor alle wedstrijden? En kun je die link ook in een geheugen/favoriet zetten van de Mediaplayer?
Of je elke wedstijd kan zien de ze uitzenden met deze link weer ik niet, Hoop/Denk het wel..hanhub schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:52:
Werkt prima, geen haperingen. Erg bedankt. Blijft deze link goed voor alle wedstrijden? En kun je die link ook in een geheugen/favoriet zetten van de Mediaplayer?
Ben zelf ook nog aan het kijken hoe de link kan worden opslaan.....
Edit:
Als je naar bibliotheek gaat en dan Menu -> URL openen. Dan staat daar gewoon je geschiedenis en daar blijft de link instaan.
[ Voor 14% gewijzigd door sk0o op 11-06-2010 19:02 ]
Krijg TCPMP niet geopend, crashed voortdurend! (ROM 1.66) Welke versie (TCPMP) moet ik hebben voor de HTC HD2?vanpeltje schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:45:
[...]
ThnX
ThnX.....werkt perfect.....hoop dat ie het blijft doen:)sk0o schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:48:
je moet er ook niet op klikken, en die "puntjes" zijn een soort van afkorting.
Normaal ben ik niet zo'n bazuiner.Dark Master schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:07:
[...]
Ieder zijn eigen smaak, maar ga alsjeblieft niet rondbazuinen dat een andere rom sneller is. Zowel Clean ex en de Energy rom zijn beide heel snel.
Daarbij is de meeste software in de Energy rom ook nog eens nuttig ook.
Wat betreft de aankleding van de rom is ieder voor zich kwa smaak.
Edit: Sorry Lithje, jammergenoeg is die alleen in het engels.
Maar het is gewoon een feit dat de eerste manilla core echt sneller is dan de huidige. En aangezien clean ex ultra de enige rom is gebaseerd op die core. En ik heb ook andere clean ex roms geprobeerd en daar kun je idd niet zomaar over roepen dat hij sneller is dan andere roms. Maar bij ultra kan dat dus wel... maar dat heeft dan ook zo zijn consequenties.... cookies hometab alleen tot 1.71 de font is niet zo mooi als de huidige. Maar ik zou zeggen probeer hem een keer en ik ben benieuwd naar je reactie. Aangezien de nieuwe energy er net is. En je vast nog lang niet alles geinstalleerd hebt. Kun je ultra best een keer proberen daarna weet je precies waar ik het over heb als het goed is
Ik ga je tip gewoon opvolgen dan!jan-willem3 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:32:
[...]
Normaal ben ik niet zo'n bazuiner.![]()
Maar het is gewoon een feit dat de eerste manilla core echt sneller is dan de huidige. En aangezien clean ex ultra de enige rom is gebaseerd op die core. En ik heb ook andere clean ex roms geprobeerd en daar kun je idd niet zomaar over roepen dat hij sneller is dan andere roms. Maar bij ultra kan dat dus wel... maar dat heeft dan ook zo zijn consequenties.... cookies hometab alleen tot 1.71 de font is niet zo mooi als de huidige. Maar ik zou zeggen probeer hem een keer en ik ben benieuwd naar je reactie. Aangezien de nieuwe energy er net is. En je vast nog lang niet alles geinstalleerd hebt. Kun je ultra best een keer proberen daarna weet je precies waar ik het over heb als het goed is. En anders maak je gewoon een backup met spb backup en zet je hem later weer terug.
Ik ben benieuwd, zoals ik al had gezegd ik vond de Energy roms al lekker snel en stabiel.
Deze TCPMP werkt in ieder geval: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=634951FunZip schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:40:
[...]
Krijg TCPMP niet geopend, crashed voortdurend! (ROM 1.66) Welke versie (TCPMP) moet ik hebben voor de HTC HD2?
ThnX
ik heb sinds kort Freda erop staan. Een geweldige en makkelijk te hanteren e-book reader. Op de Hd 2 kan ik het ook goed lezen vanwege het grote display. Zelfs in de zon is het goed te doen. Ik zet zelfs daarbij de achtergrondverliching laag om batterijen te sparen (in lanschap stand). Een aanrader dus en het is gratis, wat wil je.
Maar nu het probleem. Ik heb ca 1000 boeken erop staan. Natuurlijk erg overdreven, maar laten we hier eerst vanuit gaan, voordat ik boeken ga verwijderen waarvan ik niet weet of ze goed zijn. Elk boek heeft een foto. En nu het probleem. Het bekijken van mijn foto's in DCIM van de opslagkaart gaat niet goed meer met de fotoviewer van HTC: sliden gaat erg traag en ze worden niet scherp. Ik ben erachter gekomen dat de album op de achtegrond erg hard bezig is om alle foto's te vinden en dat zijn er dus nu erg veel geworden door al die e-boeken. (achter gekomen door mijn sd kaart eruit te halen, waarna het kijken van de foto's weer goed wordt).
Is het mogelijk om de album functie te beperken tot de map die je kiest of tot je favorieten map die je kan instellen; bijvoorbeeld mappen in de dcim map van de opslagkaart?
Maar nu het probleem. Ik heb ca 1000 boeken erop staan. Natuurlijk erg overdreven, maar laten we hier eerst vanuit gaan, voordat ik boeken ga verwijderen waarvan ik niet weet of ze goed zijn. Elk boek heeft een foto. En nu het probleem. Het bekijken van mijn foto's in DCIM van de opslagkaart gaat niet goed meer met de fotoviewer van HTC: sliden gaat erg traag en ze worden niet scherp. Ik ben erachter gekomen dat de album op de achtegrond erg hard bezig is om alle foto's te vinden en dat zijn er dus nu erg veel geworden door al die e-boeken. (achter gekomen door mijn sd kaart eruit te halen, waarna het kijken van de foto's weer goed wordt).
Is het mogelijk om de album functie te beperken tot de map die je kiest of tot je favorieten map die je kan instellen; bijvoorbeeld mappen in de dcim map van de opslagkaart?
Ja je kunt ignore sleutels toevoegen in het register:
Disable unwanted folders from showing in HTC Album
Don't you find it annoying that HTC Album Shows lots of images you don't need to see when you select Albums like GPS poi icons? Now you can tell HTC Album to ignore certain folders.
Go to HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/HTC/HTCAlbum/Ignored and add a NEW STRING VALUE
Eg if there is iGO8 in the root of the Storage Card you would create a NEW STRING VALUE with Value name iGO8 and Value Data \Storage Card\iGO8
This will include all subfolders inside the iGO8 folder. Save and reset.
Nog een andere optie zodat je alleen dcim afbeeldingen zie zeg maar in het htc sense foto tablad, maar dan herkent album ze nog wel. Dit doe je doornaar het afbeeldingen tablad te gaan op albums drukken (links onderin) vervolgens nog een keer op albums(zelfde plek). Vervolgens de map die je wil de dcim map en dan kies je bij menu zet album als favoriet. Nu word dat het enige album wat je standaard in de foto tab ziet. Als je doorklikt kun je alle foto's en afbeeldingen als nog bekijken
Disable unwanted folders from showing in HTC Album
Don't you find it annoying that HTC Album Shows lots of images you don't need to see when you select Albums like GPS poi icons? Now you can tell HTC Album to ignore certain folders.
Go to HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/HTC/HTCAlbum/Ignored and add a NEW STRING VALUE
Eg if there is iGO8 in the root of the Storage Card you would create a NEW STRING VALUE with Value name iGO8 and Value Data \Storage Card\iGO8
This will include all subfolders inside the iGO8 folder. Save and reset.
Nog een andere optie zodat je alleen dcim afbeeldingen zie zeg maar in het htc sense foto tablad, maar dan herkent album ze nog wel. Dit doe je doornaar het afbeeldingen tablad te gaan op albums drukken (links onderin) vervolgens nog een keer op albums(zelfde plek). Vervolgens de map die je wil de dcim map en dan kies je bij menu zet album als favoriet. Nu word dat het enige album wat je standaard in de foto tab ziet. Als je doorklikt kun je alle foto's en afbeeldingen als nog bekijken
Ik had Robkazoe in "HTC HD2 - Deel 10" al eens aangegeven dat bij mij de nummers verkeerd stonden qua volgorde en dat ik geen Album Art kon zien. Had het probleem lange tijd genegeerd maar wilde er toch wel eens een oplossing voor hebben. Na een lange Google-sessie ben ik via het T-Mobile.com forum achter gekomen dat de M4A slecht ondersteunt wordt door de HD2 (heb laatste 1.72 ROM). Album Art kan niet gekoppeld worden met de bestanden ondanks dat de art goed op het geheugen staat. Daarnaast kan de muziekspeler ook niet overweg met de nummering van albums. Eerst dacht ik nog dat dit lag aan mijn lange bestandsnamen die ik had maar dat is dus niet waar.
Nu moet ik mijn muziek dus weer opnieuw gaan omzetten van CD naar een nieuw formaat. Omdat MP3 ondertussen toch al wat ouder is, zit ik te twijfelen tussen WMA en AAC. Voordat ik dus weer alles om ga zetten naar een van die twee formaten wil ik weten of album art en nummering van albums wel in tact blijven bij WMA en AAC. Dus werkt het?
Audio zal op minimaal 200kbit omgezet worden dus voor mij is het kwaliteitsverschil niet te horen tussen WMA en AAC vermoed ik. Ben niet zo'n audiofiel.
Nu moet ik mijn muziek dus weer opnieuw gaan omzetten van CD naar een nieuw formaat. Omdat MP3 ondertussen toch al wat ouder is, zit ik te twijfelen tussen WMA en AAC. Voordat ik dus weer alles om ga zetten naar een van die twee formaten wil ik weten of album art en nummering van albums wel in tact blijven bij WMA en AAC. Dus werkt het?
Audio zal op minimaal 200kbit omgezet worden dus voor mij is het kwaliteitsverschil niet te horen tussen WMA en AAC vermoed ik. Ben niet zo'n audiofiel.
Dit topic is gesloten.