Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 283.666 views

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
MrAcid schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:25:
[...]

HELD! Dank je wel! :)

Zit me hier al maanden aan te ergeren!
Super! Zat al het handmatige gehack te overwegen ::

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 22:49
MacX Video Converter Pro

Met MacX Video Converter Pro kunnen bijna alle soorten videoformaten vertaald worden naar bijvoorbeeld Flash, Windows Media Video of MPEG-4, zowel in SD als HD kwaliteit.

http://www.macxdvd.com/mac-video-converter-pro/

Tijdelijk gratis tot 15 November!

_

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Brrr, wat een nare interface.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
Maar weer eens een keer posten

Truepreview

Hiermee kan je berichten een bepaald aantal seconden op unread laten staan. Standaard zet Mail ze gelijk op gelezen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
silentwaves_ schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:29:
MacX Video Converter Pro

Met MacX Video Converter Pro kunnen bijna alle soorten videoformaten vertaald worden naar bijvoorbeeld Flash, Windows Media Video of MPEG-4, zowel in SD als HD kwaliteit.

http://www.macxdvd.com/mac-video-converter-pro/

Tijdelijk gratis tot 15 November!
Bedankt voor de tip, werkt goed en snel. ;)

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:17
Dat programma heeft echt een butt interface :N Nee doe dan maar Evom die is nog gratis ook.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
trolleystad schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:38:
Onmisbaar voor mij: MMFix

Ik erger me dood aan het feit dat Snow Leopard iTunes opstart als ik op de play/pause knop druk op het toetsenbord om bijvoorbeeld in Spotify de muziek te starten/stoppen. MMFix 1x uitvoeren en de knop werkt zoals je verwacht.
Geweldig! Dat ik hem zelf niet gevonden had zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

ZpAz schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:34:
Dat programma heeft echt een butt interface :N Nee doe dan maar Evom die is nog gratis ook.
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Het werd al een keer eerder gezegd, maar nu heeft Sparrow ook 'algemene' IMAP-ondersteuning en -nog belangrijker- ondersteuning van Labels van GMail. Het werkt echt ideaal, beter dan de standaard mail-client van Apple. Ik hoop dat Apple hiermee wat doet.

Afbeeldingslocatie: http://www.sparrowmailapp.com/screenshot/minimal.png

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Unixor schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:22:
We kennen allemaal de handige Quicksilver App ter vervanging van spotlight wel, nou kwam ik vandaag langs een soort gelijke App alleen doet Alfred het beter.

Hier een korte video review.

Zeker de moeite waard om te downloaden, al is het maar de free version. Het heeft mijn productiviteit in ieder geval verhoogt.
_/-\o_ :>

FILENOX @ tweakblogs.net: Productivity²

[ Voor 9% gewijzigd door filenox op 12-11-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Krisp schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:23:
Het werd al een keer eerder gezegd, maar nu heeft Sparrow ook 'algemene' IMAP-ondersteuning en -nog belangrijker- ondersteuning van Labels van GMail. Het werkt echt ideaal, beter dan de standaard mail-client van Apple. Ik hoop dat Apple hiermee wat doet.

[afbeelding]
Nice, hoop dat ik mijn Hanze mail er nu mee op kan halen, dat wilde tot nu toe niet.

edit: Heb de nieuwste gedownload, maar kan nog steeds enkel Gmail instellen.

[ Voor 6% gewijzigd door ZpAz op 12-11-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online

Ik erger me dood aan het feit dat Snow Leopard iTunes opstart als ik op de play/pause knop druk op het toetsenbord om bijvoorbeeld in Spotify de muziek te starten/stoppen. MMFix 1x uitvoeren en de knop werkt zoals je verwacht.
_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robberto schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:39:
Staat Bowtie nou gewoon seieus niet als gratis alternatief van CoverSutra in het lijstje? O.o
Ik denk dat de reden hiervan is dat je bij de huidige versie van Bowtie geen mogelijkheid tot search hebt. Het is alleen eyecandy op het moment.
Beta 1.0a geloof heeft deze functie wel, maar is niet geheel stabiel. Versie 1.3 gaat het wel krijgen. Zie http://bowtieapp.com/fresnel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:00

_AN

Krisp schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:23:

[afbeelding]
Ziet er goed uit zeg!
Gewoon lekker simpel, en nog een Archive knop ook...Die miste ik al in Mail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:06

Jrz

––––––––––––

*snip* zoals in de topicwaarschuwing staat: dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Voor requests mag je een nieuw topic openen.

[ Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 13-11-2010 19:45 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:10
Moet zeggen dat ik de nieuwe Outlook 2011 nu wel de meest fijne mail app vind. Lekker overzichtelijk door het groeperen van mailberichten en of de een of andere manier komt hij minder lomp en zwaar over t.o.v. Windows variant :)

[ Voor 24% gewijzigd door Katseviool op 13-11-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Jrz schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:30:
[mbr]*snip* zoals in de topicwaarschuwing staat: dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Voor requests mag je een nieuw topic openen.[/]
oooo. okidoki

nou ik ben helemaal tevreden over www.alfredapp.com
Ik heb zelf de powerpack erbij genomen, maar ik vind de filemode nog niet wat het zou moeten zijn

Het werkt veel sneller dan spotlight, en heeft ook de handige calculator.
Wel een aantal dingetjes customizen natuurlijk hier en daar, om het helemaal naar mijn eigen smaak in de delen

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Calculator zit ook in spotlight ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 14:13

Hmm.. werkte perfect totdat ik iTunes 10.1 installeerde. Het lijkt erop dat het nu niet meer werkt.
Heb de patch al opnieuw uitgevoerd maar dit heeft geen resultaat. Meer mensen met dit probleem?

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

ZpAz schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:17:
[...]

Nice, hoop dat ik mijn Hanze mail er nu mee op kan halen, dat wilde tot nu toe niet.

edit: Heb de nieuwste gedownload, maar kan nog steeds enkel Gmail instellen.
Hmm, ik heb zelf alleen maar GMail-accounts, dus was er zelf niet echt bewust van dat het er niet inzat. Las het wel ergens in een aankondiging op *een* website, maar die kan ik nu -vanzelfsprekend- niet meer vinden. :P Ik denk dat ik het mijzelf heb ingebeeld, excuus.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
IMAP komt er wel aan.

Gebruik zelf gewoon Mail, vind het nog een beetje buggy (al 4 keer gecrashed bij het versturen van iets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HectorMalot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 19:53
Gebruik tegenwoordig postbox voor mijn e-mail. Werkt ook heel prettig (en je kunt archiveren met 'a')

(is zowel een gratis als betaalde versie van)

www.postbox-inc.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor personen die veel post versturen en thuis postzegels willen printen met de online Digitale Postzegel applicatie van TNT Post, waren tot voor kort gebonden aan Windows i.c.m. een Dymo labelprinter.
Echter is er vanaf 1 november ondersteuning voor Mac/OSX. Er schijnen nog wel wat bugs te zijn, maar die zouden op/voor 1 januari 2011 verholpen moeten zijn. Dan gaan ook de nieuwe tarieven gelden en zal de Digitale Postzegel sowieso van een update worden voorzien.

Ik heb het gisteren even geprobeerd en het werkt perfect. Voor mij erg handig met het versturen van pakketten naar het buitenland (Discogs) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tntpost.nl/zakelijk/Images/digitalepostzegelactie_laptop_tcm210-520061.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
J0HAN schreef op zondag 14 november 2010 @ 01:00:
[...]

Hmm.. werkte perfect totdat ik iTunes 10.1 installeerde. Het lijkt erop dat het nu niet meer werkt.
Heb de patch al opnieuw uitgevoerd maar dit heeft geen resultaat. Meer mensen met dit probleem?
Heb het net meteen na de update even gecontroleerd en bij mij werkt de patch nog steeds (samen met spotify).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

HectorMalot schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:54:
Gebruik tegenwoordig postbox voor mijn e-mail. Werkt ook heel prettig (en je kunt archiveren met 'a')

(is zowel een gratis als betaalde versie van)

www.postbox-inc.com
Ik heb hem van de week weer eens geprobeerd, maar ik vind het niets:
* geen image resize
* je mail staat in Library/Caches, om zo time machine te ontwijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Jrz schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:24:
[...]

Ik heb hem van de week weer eens geprobeerd, maar ik vind het niets:
* geen image resize
* je mail staat in Library/Caches, om zo time machine te ontwijken..
Met name dat laatste vond ik ook een groot minpunt!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
J0HAN schreef op zondag 14 november 2010 @ 01:00:
[...]

Werkt hier gewoon nog. Had 'm al geïnstalleerd voor iTunes 10.1 en werkt gewoon zonder aanpassingen nog daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

MetaFrame schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:01:
[...]

Met name dat laatste vond ik ook een groot minpunt!
Mja.. ik snap wel waarom hoor =)
Anders krijg je elke timemachine-backup een volledige kopie van je sqlite db.
En dan kan heel hard aantikken. Chrome heeft hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:46
gfxcardstatus vind ik nu eigenlijk wel een must voor eigenaren van een MacBook. Ik heb zelf een macbook '09, waar deze tool nu ook perfect op werkt. Weliswaar niet on-the-fly, maar je kan wel wisselen zonder opnieuw in te loggen. Ideaal voor als je een game wil starten en je op je 9400M zit, met allerlei applicaties open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:31

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

NetXtreme schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:46:
gfxcardstatus vind ik nu eigenlijk wel een must voor eigenaren van een MacBook. Ik heb zelf een macbook '09, waar deze tool nu ook perfect op werkt. Weliswaar niet on-the-fly, maar je kan wel wisselen zonder opnieuw in te loggen. Ideaal voor als je een game wil starten en je op je 9400M zit, met allerlei applicaties open.
http://codykrieger.com/gfxCardStatus/

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Wow gfxcardstatus is echt een uitkomst, eindelijk niet meer uitloggen!

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 19:55
inderdaad, bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:47:
Voor personen die veel post versturen en thuis postzegels willen printen met de online Digitale Postzegel applicatie van TNT Post, waren tot voor kort gebonden aan Windows i.c.m. een Dymo labelprinter.
Echter is er vanaf 1 november ondersteuning voor Mac/OSX. Er schijnen nog wel wat bugs te zijn, maar die zouden op/voor 1 januari 2011 verholpen moeten zijn. Dan gaan ook de nieuwe tarieven gelden en zal de Digitale Postzegel sowieso van een update worden voorzien.

Ik heb het gisteren even geprobeerd en het werkt perfect. Voor mij erg handig met het versturen van pakketten naar het buitenland (Discogs) :)

[afbeelding]
Bij mij vraagt hij anders om software versie 8.2.2 en ik kom niet verder....
Waar heb jij dan de laatste update vandaan?

Verwijderd

Je moet natuurlijk wel de Dymo Label software geinstalleerd hebben (en een Dymo Labelprinter hebben).
Als je nog een oude versie hebt, moet je de nieuwe versie even downloaden.
De software kun je vinden op www.dymo.nl onder het tabje "ondersteuning".
Even je type labelprinter opzoeken en je krijgt vanzelf een downloadlink.

Of je probeert de automatische update vanuit de Dymo applicatie zelf (in het help menu) :)

Verwijderd

Echt geweldige software wat ik zeker mistte! Voegt een essentiële functie toe aan je Mac.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:22:
Je moet natuurlijk wel de Dymo Label software geinstalleerd hebben (en een Dymo Labelprinter hebben).
Als je nog een oude versie hebt, moet je de nieuwe versie even downloaden.
De software kun je vinden op www.dymo.nl onder het tabje "ondersteuning".
Even je type labelprinter opzoeken en je krijgt vanzelf een downloadlink.

Of je probeert de automatische update vanuit de Dymo applicatie zelf (in het help menu) :)
Nee op de site van Dymo Nederland (Europa) staat niet de juiste versie (daar staat nog 8.2.1) en ook de update functie werkte bij mij niet naar behoren.

Ondertussen heb ik via de Amerikaanse site van Dymo de juiste versie kunnen downloaden (8.2.2)
Inderdaad nu werkt het wel.

Eindelijk een nuttige toepassing gevonden voor de labelwriter voor de Mac

• ShaneV
  • Laatst online: 08:46
Wat een zalig programma! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow... Dit topic heeft me echt enorm geholpen met het inrichten van mijn Mac en binnenkort mijn MacBook Pro 13".. Hardstikke bedankt, jongens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Ik heb laatst iClockPro van mn Mac verwijderd omdat ie niet goed werkte, maar nu ben ik mn normale clock rechts bovenin kwijt. Hoe krijg ik deze weer terug?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
cdl schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:27:
Ik heb laatst iClockPro van mn Mac verwijderd omdat ie niet goed werkte, maar nu ben ik mn normale clock rechts bovenin kwijt. Hoe krijg ik deze weer terug?
Voor dit soort vragen / problemen mag je een eigen topic openen. Dit topic is echt alleen bedoeld om software te delen waar je enthousiast over bent :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien al besproken, maar deze vind ik wel erg handig nu dat safari niet meer maximaliseert:

http://www.freemac.nl/hul.../820-bettertouchtool.html

Afbeeldingslocatie: http://www.freemac.nl/images/stories/software/BetterTouchTool/BetterTouchTool.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 10:56:
Misschien al besproken, maar deze vind ik wel erg handig nu dat safari niet meer maximaliseert:

http://www.freemac.nl/hul.../820-bettertouchtool.html

[afbeelding]
Deze tool is toch niet gratis (free trail van 30 dagen ofzo)

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
jasper623 schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:02:
[...]

Deze tool is toch niet gratis (free trail van 30 dagen ofzo)
Deze is wel gratis. Je krijgt alleen af en toe een popup of je wilt doneren, maar ervaring leert dat je gewoon de eerste keer moet liegen dat je al gedoneerd hebt om er vervolgens vanaf te zijn :) Erg handige tool vind ik zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tarlitz schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:11:
[...]

Deze is wel gratis. Je krijgt alleen af en toe een popup of je wilt doneren, maar ervaring leert dat je gewoon de eerste keer moet liegen dat je al gedoneerd hebt om er vervolgens vanaf te zijn :) Erg handige tool vind ik zelf!
Ik durf wel te zeggen dat de app een múst is als je een MB(P) hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
1Password heeft sinds versie 3.5 nu ook een volledige extensie voor Chrome. Misschien trekt dat wat mensen over de streep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Wat is zo goed aan 1Password wat met de standaard Keychain applicatie niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:28:
Dat is een vraag waar ik het antwoord ook graag van zou willen weten. Sinds vanmiddag ben ik de trotse bezitter van een iMac 21" en ik heb precies dezelfde vraag in gedachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

ZpAz schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:28:
- automatisch logins invullen in de browser en eventueel automatisch submitten
- verschillende logins voor een site opslaan en selecteren met welke je wilt inloggen
- je browserinstellingen kunnen resetten (ik reset Safari af en toe volledig) en daarna toch weer automatisch kunnen inloggen
- overal over je 1Password keychain kunnen beschikken, ook op de iPhone, door Dropbox als gegevenslocatie te gebruiken
- webinterface via Dropbox, zodat je op elke computer met internet je passwords kunt bekijken, zelfs als daar geen Dropbox of 1Password op geïnstalleerd staat

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
YouTube: iOS AirPrint Demo (Any Printer)
AirPrint gebruiken met elke printer. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Doet keychain ook? Okee niet automatisch submitten.
- verschillende logins voor een site opslaan en selecteren met welke je wilt inloggen
Kan ook met keychain
- je browserinstellingen kunnen resetten (ik reset Safari af en toe volledig) en daarna toch weer automatisch kunnen inloggen
Één optie uitvinken bij 'reset Safari' (namelijk wachtwoorden weggooien) dan kan keychain dat ook.

En syncen, keychain synct met MobileMe, geen idee of je die wachtwoorden dan ook automatisch ingevuld krijgt in Safari op je iPhone bijvoorbeeld.

Webinterface is opzich wel nice, daar niet van.

[ Voor 3% gewijzigd door ZpAz op 24-11-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik ben wel benieuwd welke stappen ik dan zou moeten doen om op bijvoorbeeld de site van ING te kunnen kiezen of ik met mijn normale of zakelijke account inlog. Ook met een dropdownbox in de browserplugin?

Vergelijkbaar met dit?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E69ALGNxpsz1GlluJK2BCUqn/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Gratis Android applicatie, sync via dropbox

Creditcard gegevens en andere pasjes

Identities invullen in formulieren

Gekochte software kun je aankoop informatie (datum, prijs, license (files)) opslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Enkele dagen geleden ontdekt maar ik kan het ondertussen niet meer missen op mijn MBP: ClickToFlash. Deze blokkeert automatisch alle flash filmpjes (ads, youtube, ...) en zet er een knop in de plaats, wil je het filmpje afspelen hoef je enkel maar op de knop de klikken. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Welke browser is dat?

• bibi2205
Lijkt heel erg op Chrome (for Mac), maar dan met 1 of ander 'Grey'-thema.

[ Voor 19% gewijzigd door bibi2205 op 25-11-2010 00:07 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

bibi2205 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:06:
Lijkt heel erg op Chrome (for Mac), maar dan met 1 of ander 'Grey'-thema.
Chrome inderdaad, maar zonder theme, gewoon standaard out-of-the-DMG :)
Sinds de 1Password-plugin weer beschikbaar is (anderhalve maand geleden ofzo) is Chrome hier weer default, eigenlijk alleen vanwege zoeken in de adresbalk. Als dat voor Safari beschikbaar komt (is?) switch ik direct weer terug.

[ Voor 25% gewijzigd door Canaria op 25-11-2010 00:12 ]

• bibi2205
Ik had even snel op Google gekeken en kwam daar de standaard blauwe theme van Windows tegen.. Die had ik eerst gelinkt in mijn post, daarna de link veranderd maar niet meer aan die tekst gedacht... Blijkbaar is het standaard grijs op Mac. :)

Momenteel hou ik het nog bij Safari.. Op Windows zweer ik dan weer bij Opera. :)

• Je Moeder
  • Laatst online: 26-08 09:55
Canaria schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:10:
[...]

Chrome inderdaad, maar zonder theme, gewoon standaard out-of-the-DMG :)
Sinds de 1Password-plugin weer beschikbaar is (anderhalve maand geleden ofzo) is Chrome hier weer default, eigenlijk alleen vanwege zoeken in de adresbalk. Als dat voor Safari beschikbaar komt (is?) switch ik direct weer terug.
Dat kan in Safari ook, misschien zelfs nog wel beter!

Kijk eens naar SafariStand ( http://hetima.com/safari/stand-e.html )

Ik tik bijvoorbeeld: "g zoekopdracht" in de adresbalk en ik krijg de zoekresultaten van google.
Tik ik "p zoekopdracht" dan krijg ik de resultaten van The Piratebay, gesorteerd op seeders
En voor Youtube dus "y zoekopdracht'

Mogelijkheden zijn dus vrijwel oneindig.

Afbeeldingslocatie: http://thumbs.bayimg.com/paacoaado.jpg

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

• ZpAz
Canaria schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:28:
[...]

Ik ben wel benieuwd welke stappen ik dan zou moeten doen om op bijvoorbeeld de site van ING te kunnen kiezen of ik met mijn normale of zakelijke account inlog. Ook met een dropdownbox in de browserplugin?

Vergelijkbaar met dit?
[afbeelding]
Één keer met de ene inloggen, de andere keer met de ander, inlog veld aanklikken op pijl omlaag drukken en je krijgt een overzicht van waarmee je bent ingelogd geweest, aan de hand van welke je kiest wordt het wachtwoord ingevuld.

http://cl.ly/3O2Y

• Vitruvius
Een programma dat voor mij erg handig is is Stay. Een programma dat je eenmalig moet vertellen waar je het liefst je windows hebt (Safari, Adium en iTunes) vervolgens kan je gewoon aan de slag gaan en kan je boven in de taakbalk vragen of Stay alle windows weer op de juiste plek wil zetten.

Video: YouTube: Introducting to Stay for Mac
Website/Download: http://cordlessdog.com/stay/ (30dagen trial)

• jmxd
  • Niet online
Robberto schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:44:
Een programma dat voor mij erg handig is is Stay. Een programma dat je eenmalig moet vertellen waar je het liefst je windows hebt (Safari, Adium en iTunes) vervolgens kan je gewoon aan de slag gaan en kan je boven in de taakbalk vragen of Stay alle windows weer op de juiste plek wil zetten.

Video: YouTube: Introducting to Stay for Mac
Website/Download: http://cordlessdog.com/stay/
YES :D

Bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LastPass: handige wachtwoordbeheerder die werkt op windows & osx met alle browsers! (ben na jarenlang 1password overgestapt op LastPass, en 't is _beter_ + crossplatform&browser

AlfredApp: betere versie van Spotlight!!! Aanrader!

AutoMKV: copyrighte dvd's kopieren als Handbrake faalt

CleanMyMac: zoals de naam zegt (geen onyx-achtige tool)

CheckUp: toestand van je mac checken

Watts: handige kalibreer tool

Forklift: handige filemanager!!! gebruik 't meer dan Finder

iDupe: automatisch dubbele songs checken in iTunes

iWow: betere, intensere equalizer/bass voor iTunes

cue-splitter: cue's splitsen

Whatsize: Meet grootte mappen/bestanden

Daisydisk: zelfde zoals Whatsize, maar met meer eye-candy, zonder opties om bestanden te wijzigen

Plex: #1 mediacenter voor mac

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Prefpane waarmee je het startup geluid van je Mac kan uitzetten :*) / zachter zetten / harder zetten.

http://www.tech-recipes.c...isable_mac_startup_sound/

Ps: Nadat je het geïnstalleerd hebt doet het, het pas bij de 2e keer aanzetten.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat geluid is er niet voor niks overigens, die "bong" is het teken dat je hardware in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Dat maakt hem niet minder irritant.. O-)

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 07:40
MrAcid schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:57:
Dat geluid is er niet voor niks overigens, die "bong" is het teken dat je hardware in orde is.
En het teken dat je kunt beginnen met het indrukken van eventuele boot-toetsencombinaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

AyreWave
Ik gebruik sinds kort AyreWave voor mijn muziek. Het is een speler bedoeld voor de 'audiophilen' en ik moet zeggen dat ik veel meer details in mijn eigen muziek hoor dan bij bijv iTunes of Vox. Hij speelt ook Flac e.d. af.
Afbeeldingslocatie: http://sbooth.org/AyreWave/images/window-thumb.png

En hij is gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
zAo schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:42:
AyreWave
Ik gebruik sinds kort AyreWave voor mijn muziek. Het is een speler bedoeld voor de 'audiophilen' en ik moet zeggen dat ik veel meer details in mijn eigen muziek hoor dan bij bijv iTunes of Vox. Hij speelt ook Flac e.d. af.
[afbeelding]

Woei!! Top...
Heb afgelopen vrijdag een iMac besteld en het enige waar ik nog geen directe oplossing voor had was het afspelen van mijn grote flac collectie! Als de iMac binnen is gelijk proberen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
zAo schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:42:
AyreWave

Lijkt een beetje op Cog, maar dan met minder features.
Momenteel gebruik ik nog steeds Cog, de laatste BETA versie draait prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57
Kan het kloppen dat QuickSilver niet meer verder wordt ontwikkeld? Ik heb op mijn nieuwe Macbook de nieuwste versie gedownload via blacktree.com, maar de rest van de pagina's op blacktree.com lijkt niet te werken.

Concreet ben ik op zoek naar de Clipboard plugin, en die kan ik nergens meer vinden nu. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
sjroorda schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:21:
Kan het kloppen dat QuickSilver niet meer verder wordt ontwikkeld? Ik heb op mijn nieuwe Macbook de nieuwste versie gedownload via blacktree.com, maar de rest van de pagina's op blacktree.com lijkt niet te werken.

Concreet ben ik op zoek naar de Clipboard plugin, en die kan ik nergens meer vinden nu. Iemand enig idee?
Dit topic is echt alleen maar bedoeld om onmisbare software te delen. Voor dit soort vragen kun je een nieuw topic openen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Hootsuite om professioneel te twitteren.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Canaria schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:48:
[...]

- overal over je 1Password keychain kunnen beschikken, ook op de iPhone, door Dropbox als gegevenslocatie te gebruiken
- webinterface via Dropbox, zodat je op elke computer met internet je passwords kunt bekijken, zelfs als daar geen Dropbox of 1Password op geïnstalleerd staat
Wat vet! Ik van een vriend van me 1password gekregen (hij mocht een paar licenties giften).
Ben er nu een beetje aan, aan het wennen. En werkt erg lekker.
Maar die webinterface is echt super icm dropbox :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Mindnode Pro, een Mindmap applicatie. Met 20 euro relatief goedkoop en het doet precies wat het voor mij moet doen. Ik kan het dan ook zeer zeker aanraden. Er is ook een iPad-applicatie, zeker ook een aanrader. De grote (dure) applicaties gebruik ik toch grotendeels niet, dit is daarom een prima tussenmaat.
Afbeeldingslocatie: http://media.macworld.co.uk/cmsdata/products/107879/MindNode%20Pro%20550.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-08 15:49
bvsteyn schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:24:
[...]

Woei!! Top...
Heb afgelopen vrijdag een iMac besteld en het enige waar ik nog geen directe oplossing voor had was het afspelen van mijn grote flac collectie! Als de iMac binnen is gelijk proberen! _/-\o_
Je kan met Fluke .flac afspelen in iTunes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsusivo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-07 15:39
Na een jaar met Windows 7 gewerkt te hebben was ik gehecht geraakt aan de Aero Snap functionaliteit. Schuift men een venster naar één van de zijkanten van het scherm dan lijnt hij deze uit zodat er precies 2 vensters naast elkaar gebruikt kunnen worden. Bij het schuiven van het venster naar de bovenkant maximaliseert hij het venster zodat er niet mee geschoven e.d. hoeft te worden. Een genot als men vaker met meerdere vensters naast elkaar werkt. Na de aanschaf van mijn MBP wilde ik een zelfde functionaliteit in Max OSX. Ik vond hier een heel eenvoudig programmaatje dat hetzelfde werkt: Cinch.
Een proefversie is gratis te downloaden op http://download.cnet.com/Cinch/3000-2094_4-75003534.html

Tip voor de mensen die het programma nuttig vinden: lees even de reactie van dangerdog94 op de bovenstaande website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gsusivo schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:34:
Na een jaar met Windows 7 gewerkt te hebben was ik gehecht geraakt aan de Aero Snap functionaliteit. Schuift men een venster naar één van de zijkanten van het scherm dan lijnt hij deze uit zodat er precies 2 vensters naast elkaar gebruikt kunnen worden. Bij het schuiven van het venster naar de bovenkant maximaliseert hij het venster zodat er niet mee geschoven e.d. hoeft te worden. Een genot als men vaker met meerdere vensters naast elkaar werkt. Na de aanschaf van mijn MBP wilde ik een zelfde functionaliteit in Max OSX. Ik vond hier een heel eenvoudig programmaatje dat hetzelfde werkt: Cinch.
Een proefversie is gratis te downloaden op http://download.cnet.com/Cinch/3000-2094_4-75003534.html

Tip voor de mensen die het programma nuttig vinden: lees even de reactie van dangerdog94 op de bovenstaande website ;)
Of gewoon het gratis BetterTouchTool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
SMulTiE schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:09:
[...]

Of gewoon het gratis BetterTouchTool ;)
Inderdaad; daar zit deze functie gratis en voor niets in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57
Hoedje schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:05:
[...]

Dit topic is echt alleen maar bedoeld om onmisbare software te delen. Voor dit soort vragen kun je een nieuw topic openen.
Duidelijk! Om toch een nuttige invulling te geven: ik heb de QuickSilver plugins gevonden op http://qsapp.com/plugins/ (via Google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Ik gebruik sinds kort GIT als Sourcebeheersysteem.
Enige nadeel van GIT is dat het alleen via de terminal werkte.

Sinds kort is Tower uit. Is een GUI om GIT heen!
Helaas nog in beta, maar ik weet nu al zodra die uitkomt dat ik hem de eerste dag ga bestellen.

http://www.git-tower.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

Puck

W32.Deadcode.A

En eindelijk is Reeder uit voor Mac. Dit was al de beste (Google) RSS-Reader op de iPhone en iPad en nu (als Beta) ook voor Mac OS X!

[ Voor 30% gewijzigd door Puck op 05-12-2010 17:01 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Net als op de iPad ziet het er leuk uit, maar ik vind het nog steeds super irritant dat je niet in de app je RSS feeds in kan stellen/aanpassen...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Vanitas schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:34:
Net als op de iPad ziet het er leuk uit, maar ik vind het nog steeds super irritant dat je niet in de app je RSS feeds in kan stellen/aanpassen...
Joh. Daarom staat er bij de releasenotes ook dat het nog geen feature complete versie is, en dat onder andere "Feed management" mist :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Werkt de synchronisatie een beetje goed? Gelezen op de iPhone == gelezen 'online'??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
smeerbartje schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:20:
Werkt de synchronisatie een beetje goed? Gelezen op de iPhone == gelezen 'online'??
Ja, dat werkt uitstekend. Ik gebruik Reeder op mijn iPhone en mijn Mac.
De onderliggende sync met Google Reader doet het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Vraagje, ik weet dat je hier je favoriete programma's alleen mag plaatsen maar onlangs is er een programmaatje hier gepost met de functionaliteit om afbeeldingen via de werkbalk te kunnen uploaden. Heb nu 2 keer dit topic doorgelezen en kan hem niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

Puck

W32.Deadcode.A

Cloudapp of voor op je eigen server FileShuttle

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 14-09 21:33
Sinds gisteren heb ik Papers ontdekt. Super handig als je onderzoek doet en heel veel publicaties leest en deze wilt markeren en er aantekeningen bij wilt maken, maar niet stapels aan uitgeprinte artikelen wilt hebben.

Je kan direct zoeken op verschillen sources (zoals PubMed etc) en artikelen direct importeren in PDF formaat. Je artikelen worden gerenamed zoals jij dat wilt en in subfolders gezet zoals jij dat wilt. Je kan ze in de applicatie lezen en dingen markeren en aantekeningen erbij maken. En je hebt de mogelijkheid van een iPhone en iPad applicatie zodat je altijd je artikelen en aantekeningen bij je hebt.

Ik kan in ieder geval niet meer wachten om de stapels artikelen hier in de papierbak te doen als eenmaal alles op dit systeem staat. Wel is het handig om af en toe een backup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Puck schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:38:
En eindelijk is Reeder uit voor Mac. Dit was al de beste (Google) RSS-Reader op de iPhone en iPad en nu (als Beta) ook voor Mac OS X!
Heel erg fijn. :) Reeder heeft meteen Socialite eruit gegooid. Alhoewel dat een prima programma was, miste ik de eenvoud van Reeder. Zeker een aanrader!
dangerpaki schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:35:
Sinds gisteren heb ik Papers ontdekt. Super handig als je onderzoek doet en heel veel publicaties leest en deze wilt markeren en er aantekeningen bij wilt maken, maar niet stapels aan uitgeprinte artikelen wilt hebben.

Je kan direct zoeken op verschillen sources (zoals PubMed etc) en artikelen direct importeren in PDF formaat. Je artikelen worden gerenamed zoals jij dat wilt en in subfolders gezet zoals jij dat wilt. Je kan ze in de applicatie lezen en dingen markeren en aantekeningen erbij maken. En je hebt de mogelijkheid van een iPhone en iPad applicatie zodat je altijd je artikelen en aantekeningen bij je hebt.

Ik kan in ieder geval niet meer wachten om de stapels artikelen hier in de papierbak te doen als eenmaal alles op dit systeem staat. Wel is het handig om af en toe een backup te maken.
Dit kan ook met Mendeley, waarbij jij je (mits je dat instelt) niet meer druk hoeft te maken over backups. Alles staat namelijk op een server van Mendeley. :P Dat is ook de reden dat ik voor Mendeley ben gegaan. Op internet staat wat reviews waarin staat dat Mendeley geen notities kan maken. Dat kan inmiddels wel. Leuk om te melden is dat de grondleggers van Last.fm en Skype bij dit project betrokken zijn. :)

De kracht van Mendeley zit hem m.i. ook in de community die artikelen aanlevert. Je kunt eigen geschreven artikelen op Mendeley zetten die anderen dan weer kunnen gebruiken. Voor de rest kan Mendeley alles wat Papers ook kan en ben ik het helemaal met je eens: het papier kan er weer (verder) weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Krisp schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:12:
[...]

Heel erg fijn. :) Reeder heeft meteen Socialite eruit gegooid. Alhoewel dat een prima programma was, miste ik de eenvoud van Reeder. Zeker een aanrader!

[...]

Dit kan ook met Mendeley, waarbij jij je (mits je dat instelt) niet meer druk hoeft te maken over backups. Alles staat namelijk op een server van Mendeley. :P Dat is ook de reden dat ik voor Mendeley ben gegaan. Op internet staat wat reviews waarin staat dat Mendeley geen notities kan maken. Dat kan inmiddels wel. Leuk om te melden is dat de grondleggers van Last.fm en Skype bij dit project betrokken zijn. :)

De kracht van Mendeley zit hem m.i. ook in de community die artikelen aanlevert. Je kunt eigen geschreven artikelen op Mendeley zetten die anderen dan weer kunnen gebruiken. Voor de rest kan Mendeley alles wat Papers ook kan en ben ik het helemaal met je eens: het papier kan er weer (verder) weg. :)
Had inderdaad ook van Mendeley gehoord. Wat mij nu nog stoort aan Papers is dat je gewoon niet kunt markeren in een PDF. WTF?!?! dacht ik toen ik daarachter kwam. Ik ga zo eens kijken naar Mendeley. Als het werkt is het prima, hoef niet het beste progje te hebben. Maar ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Laatst online: 29-11-2021
Gsusivo schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:34:

Ik gebruik hier Hyperdock voor werkt prima. Ook krijg je net als in Windows 7 preview schermpjes als je op een programma gaat staan in de dock bijvoorbeeld Safari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

dangerpaki schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:34:
[...]

Had inderdaad ook van Mendeley gehoord. Wat mij nu nog stoort aan Papers is dat je gewoon niet kunt markeren in een PDF. WTF?!?! dacht ik toen ik daarachter kwam. Ik ga zo eens kijken naar Mendeley. Als het werkt is het prima, hoef niet het beste progje te hebben. Maar ben wel benieuwd.
Dat kan in Mendeley wel. Overigens kan het in de iPad-versie van Papers ook, dus het lijkt me sterk dat het in de normale versie niet kan. ;)

Overigens nog een heel erg sterke feature van Mendeley: Hij zoekt in Google Scholar voor de juiste bron (naam, issue, pag), auteurs, ID, etc. Weet niet of Papers dat heeft, maar dit is voor mij echt ideaal. Bronvermelding is niet mijn sterkste kant. Zo is het een kwestie van drie klikken en ik heb de juiste bron in mijn scriptie staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:10
Grappig, ik liep net zelf met dezelfde vraag rond ivm het schrijven van mn scriptie.

Kennelijk werken annotaties idd niet op de MAC, zie ook:
http://mekentosj.com/pape...opic.php?pid=18075#p18075

Een eventueel alternatief zou ook Sente kunnen zijn:
http://www.thirdstreetsoftware.com/site/Products.html

[ Voor 44% gewijzigd door Katseviool op 06-12-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Check ook bibtex eens; hiermee werkten we altijd op de Radboud... genereert ubergeile PDFjes!

[ Voor 17% gewijzigd door smeerbartje op 06-12-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

smeerbartje schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:17:
Check ook bibtex eens; hiermee werkten we altijd op de Radboud... genereert ubergeile PDFjes!
BibTeX is een tool voor LaTeX, dat is iets anders dan management van artikelen. ;) Desondanks zeer krachtig, maar weinig toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Krisp schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:39:
[...]

Dat kan in Mendeley wel. Overigens kan het in de iPad-versie van Papers ook, dus het lijkt me sterk dat het in de normale versie niet kan. ;)

Overigens nog een heel erg sterke feature van Mendeley: Hij zoekt in Google Scholar voor de juiste bron (naam, issue, pag), auteurs, ID, etc. Weet niet of Papers dat heeft, maar dit is voor mij echt ideaal. Bronvermelding is niet mijn sterkste kant. Zo is het een kwestie van drie klikken en ik heb de juiste bron in mijn scriptie staan. :)
Het zit er in de ipad versie wel in, maar kan niet geexporteerd worden en zit nog echt niet in de laatste versie voor de Mac. Ik kon het ook niet geloven. Maar Papers werkt ook met info en haalt ook alle info op. Je kan het niet gebruiken voor refereren in artikelen voor zover ik weet (maar heb nog ook niet heel uitgebreid naar gekeken). Heb snel even Mendeley bekeken en vind de interface van Papers toch echt vele malen fijner, maar dat is puur persoonlijk. Ik blijf voorlopig bij Papers en hoop dat ze snel een update uitbrengen om annotatie te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 07:43
dangerpaki schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:35:

Welke databases kun je allemaal raadplegen? Lijkt me ook ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
ACM, ADS, CBA, arXiv, Citeseer, Google Books, Google Scholar, IEEE Xplore, JSTOR, MathSciNet, Project Muse, PubMed, Scopus, Web of Science.

Dit is de lijst die in de repositories lijst staat bij mij. Voor mijzelf is met name PubMed het meest gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krisp schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:39:
[...]

Interressant stukje software.. meestal gebruik ik voor al mijn artikelen Dropbox. Het grote voordeel hiervan is dat mede scriptie studenten ook gelijk over die artikelen bezitten. Maar Mendely is wel het proberen waard!
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.