Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 283.665 views

Verwijderd

MrAcid schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:51:
Geen idee waar die freeze vandaan komt, daar is dit ook het topic niet voor. Maak gerust een nieuw topic aan met een duidelijke beschrijving van wat er gebeurt en wat je aan het doen bent op het moment dat het gebeurt.

Dit topic gaat over handige programma's die je gevonden hebt voor Max OS X. Niet over vragen wat voor software je moet gebruiken of wat je moet doen om dit soort specifieke problemen op te lossen. :)
Je hebt gelijk. ;) Maar om een apart topic hiervoor aan te maken, vind ik niet nodig. Die schoonmaakprogramma's zijn blijkbaar niet onmisbaar op een Mac OS.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52
Ik draai al 2,5 jaar zonder opruim progsel. En heb geen last van vertraging ofzo. Ik denk toch dat je het probleem ergens anders moet zoeken.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:23:
[...]

Je hebt gelijk. ;) Maar om een apart topic hiervoor aan te maken, vind ik niet nodig. Die schoonmaakprogramma's zijn blijkbaar niet onmisbaar op een Mac OS.
Jouw aanname is, dat jouw freezes opgelost kunnen worden door een schoonmaakprogramma. Dat lijkt me heel stug, wetende hoe OS X afzonderlijke applicaties behandeld. Maar ga gerust je gang als je geld wilt uitgeven aan zo'n schoonmaker...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
Hey wat een toeval, ik wouw net posten hoe content ik ben van OnyX !!

Mij computer werkte heel goed naar behoren na 2,5 jaar. Ik had af en toe wel een vertraging opgemerkt. Bijvoorbeeld bij het schakelen tusssen systeemvoorkeuren.

Nu had ik de map-iconen in mijn dock vervangen door mappen, waardoor de map opent door er op te klikken.
Zeer handig vind ik, maar het duurde te lang voor de map in beeld kwam.

Dan heb ik permissies gerapereerd, geen verbetering.
Dan heb ik onyx voledig uitgevoerd, en wauw, het systeem is echt pakken sneller geworden.
alles is terug instant, mail opent na 1 keer springen, ipv 4 keer, en zo is alles op het hele systeem.
Aanrader dus.

(btw, erbij vermelden dat ik gisteren nog slechts 10 GB over had op mijn HDD, na het maken van een backup, heb ik er opnieuw 80 vrij, maar dat maakte mijn computer niet sneller, hoewel ik al heb horen zeggen dat je op een mac best 20% vrij laat van je HDD, anders loopt het auto-defrag-routine niet goed.)

[ Voor 6% gewijzigd door g4wx3 op 30-09-2010 23:16 . Reden: PS had de typo gezien, maar was te lui om te fixen ]

http://www.softfocus.be/

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
g4wx3 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:43:
Hey wat een toeval, ik wouw net posten hoe content ik ben van Onxy !!

Mij computer werkte heel goed naar behoren na 2,5 jaar. Ik had af en toe wel een vertraging opgemerkt. Bijvoorbeeld bij het schakelen tusssen systeemvoorkeuren.

Nu had ik de map-iconen in mijn dock vervangen door mappen, waardoor de map opent door er op te klikken.
Zeer handig vind ik, maar het duurde te lang voor de map in beeld kwam.

Dan heb ik permissies gerapereerd, geen verbetering.
Dan heb ik onyx voledig uitgevoerd, en wauw, het systeem is echt pakken sneller geworden.
alles is terug instant, mail opent na 1 keer springen, ipv 4 keer, en zo is alles op het hele systeem.
Aanrader dus.

(btw, erbij vermelden dat ik gisteren nog slechts 10 GB over had op mijn HDD, na het maken van een backup, heb ik er opnieuw 80 vrij, maar dat maakte mijn computer niet sneller, hoewel ik al heb horen zeggen dat je op een mac best 20% vrij laat van je HDD, anders loopt het auto-defrag-routine niet goed.)
Je hebt zelf al dikgedrukt waar je typo zit, da's dan wel weer handig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:08:
[...]

Jouw aanname is, dat jouw freezes opgelost kunnen worden door een schoonmaakprogramma. Dat lijkt me heel stug, wetende hoe OS X afzonderlijke applicaties behandeld. Maar ga gerust je gang als je geld wilt uitgeven aan zo'n schoonmaker...
Wanneer die freezes worden veroorzaakt door virussen wanneer je 'discutabele' websites zou bezoeken dan zou ik een schoonmaakprogramma overwegen. Het lijkt me niet onlogisch dat je daar ook aan denkt wanneer je met een freeze te maken hebt. Maar nu wordt er door forumcollega's aangegeven dat een virusscanprogramma eigenlijk overbodig is aangezien virusschrijvers vrijwel niet Mac OS 'targetten', neemt niet weg dat je voorzichtig genoeg kan zijn. Ben trouwens geenzins van plan om geld uit te geven voor een schoonmaakprogramma.

En we gaan weer on-topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Net HyperDock Beta geïnstalleerd, voor onder andere:

- Dock item previews (beetje zoals Windows 7)
- Window snapping (beetje zoals Windows 7)
- Window shortcuts

Afbeeldingslocatie: http://hyperdock.bahoom.de/about_files/macupdate_screen.jpg

Nog een beetje buggy maar zeker veelbelovend en snel!

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Puck schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:51:

- Window shortcuts

[afbeelding]

Dus alleen handig als je niet weet wat tabs zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:30
Good Fella schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:54:
[...]

Ondersteund Word/Writer tabs dan? Finder? Etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Good Fella schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:54:
[...]

Haha, het voorbeeld is inderdaad een beetje slecht gekozen met een browser-window, maar het werkt natuurlijk met elke software. Overigens ben ik er nog niet helemaal door overtuigd hoor, maar het window-snapping en dergelijk is wel weer erg handig!
Jesse schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:01:
[...]

Ondersteund Word/Writer tabs dan? Finder? Etc?
Finder wel: http://totalfinder.binaryage.com

[ Voor 20% gewijzigd door Puck op 01-10-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018

- Window shortcuts

[afbeelding]

Ben nu aan het testen, ziet er veelbelovend uit! dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

- Window shortcuts

[afbeelding]

Eindelijk!
Zocht al lang naar windows snapping (zoals in Windows 7) voor de Mac..
Ziet er goed uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:43

Hertog

Aut bibat, aut abeat

M55 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:13:
[...]

Eindelijk!
Zocht al lang naar windows snapping (zoals in Windows 7) voor de Mac..
Ziet er goed uit! :)
Cinch kon dat al een tijdje, stabiel, en BetterTouchTool had er ook een optie voor ingebouwd dacht ik.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz

- Window shortcuts

[afbeelding]

Leuk, alleen werkt enkel hier die iCal en iTunes Preview, boven Safari / Firefox met meerdere tabbladen gebeurt er niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Hertog schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:22:
[...]

Cinch kon dat al een tijdje, stabiel, en BetterTouchTool had er ook een optie voor ingebouwd dacht ik.
Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ZpAz schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 17:06:
[...]

Leuk, alleen werkt enkel hier die iCal en iTunes Preview, boven Safari / Firefox met meerdere tabbladen gebeurt er niets?
Volgens mij werkt het alleen met diverse windows, niet met tabs binnen een applicatie (momenteel in ieder geval).

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 01-10-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Aa, dat was het, mja beetje jammer dan. Dan heb je er niet zo veel aan, misschien komt het met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

In de FAQ van HyperDocks:
Will you include Safari/Chrome/Firefox tab previews?
Yep, I want them too. They’re on my mid-term todo list, but will probably require some good amount of coding. I want to make HyperDock as stable and smooth as possible first.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Hertog schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:22:
[...]

BetterTouchTool doet dit inderdaad ook. Erg handig, want als doorgewinterde Windows gebruiker was een van de eerste dingen die ik miste dat ik geen windows kon maximalizeren. Dit programma lost dat aardig op.

Verder vind ik BetterTouchTool een erg handig programma voor het instellen van shortcuts voor de touchpad. Je kan bijvoorbeeld simpel keyboard shortcuts remappen naar swipes, clicks en taps op je touchpad. Dit kan zowel globaal als per programma Zo heb ik bijvoorbeeld bij Opera ingesteld dat als ik met 3 vingers naar beneden swipe, ik een nieuwe tab krijg, dat een 3 finger tap een middle click is en dat ik door op de rechter en linker bovenhoeken van de touchpad tik, ik door de tabs scroll. Bijzonder handig, en zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:43

Hertog

Aut bibat, aut abeat

ClickToFlash is hier al een keer genoemd, maar (bij mij) werkt h.264 laden van YouTube laden niet meer. Alternatief is een Safari-extensie, werkt ook voor embedded video's: http://www.verticalforest...erter-for-youtube-videos/

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ipv de ClickToFlash.pkg (losse installer) heb je tegenwoordig ook een 'echte' Safari extension ClickToFlash (http://extensions.apple.com) waarbij in ieder geval bij mij de video-modus het nog prima doet, en welke het ook doet bij embedded video's op andere sites.

[ Voor 12% gewijzigd door ZpAz op 09-10-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
hele simpele kleine app gevonden vandaag: Bluetoggle.

je kunt bluetooth aan en uit zetten dmv een snelkoppeling op je toetsenbord. Bij een macbook in clamshell is dit wel handig als ik de magic-mouse gebruiken wil.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:40
Even een klein vraagje in dit zeer relaxte draadje: weten jullie of het mogelijk is om een alias/shortcut naar de prullebak in de 'places'-sectie van finder/total finder te zetten? Zie plaatje beneden...

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1757832/Images/trash_snow_leopard.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door smeerbartje op 20-10-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nee, kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Oke, duidelijk :).. jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
hoewel dit niet het topic is om dit soort vragen te stellen kan ik je misschien wel helpen.

Open een finder venster. Rechtslik op de grijze balk bovenin (niet op een icoon of tekst) en kies Customize Toolbar of de Nederlandse vertaling hiervan. Vervolgens sleep je het delete symbooltje in de toolbar. Als je files hierheen sleept worden ze naar de prullenbak verplaatst.

Als je bedoeling is om de files in je prullenbak te kunnen benaderen vanuit de sidebar zul je iets anders moeten doen. De folder van de prullenbak staat gewoon in je gebruikers map (bij jou dus rogier in de sidebar). Deze map is echter verstopt. Je kunt deze op de volgende manier zichtbaar maken:
Open het programma terminal.
Voor het volgende commando in: defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles TRUE en druk op enter.
en daarna: killall Finder
Nu kun je alle verborgen folders zien. Ga naar je gebruikersmap en sleep de Trash-map (of prullenbak, ikzelf gebruik OSX in het engels) naar de sidebar. Vervolgens ga je weer naar terminal en geef je de volgende commando's in:
defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles FALSE
killall Finder
Nu zijn alle verborgen mappen weer weg behalve de trash folder in de sidebar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirLenncelot schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:12:
[...]
Nu zijn alle verborgen mappen weer weg behalve de trash folder in de sidebar.
He goede tip!
En daarna kun je ".Trash" in places gewoon hernoemen naar iets anders en het icoon in een mooie prullenbak veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
Sinds gisteren is natuurlijk FaceTime van Apple ook een must voor op je Mac. Je kan hiermee dus beeld gesprekken hebben met andere Mac gebruikers die de applicatie ook geïnstalleerd hebben of met iPhone 4 en en iPod Touch gebruikers die FaceTime hebben geactiveerd hebben op hun device.

Het programma pakt automatisch je contacten uit je addressbook van je Mac en daar kan je gesprekken mee starten via hun telefoonnummer of emailadres (afhankelijk van waarmee zij zich hebben aangemeld). Erg handig dus, maar wel nog een aantal restricties.
  • Je moet als iPod/iPhone gebruiker wel op Wifi zitten helaas. Dus de mensen zijn niet altijd bereikbaar.
  • Je moet zelf uitvogelen welke gebruiker zich met een emailadres of een telefoonnummer heeft aangemeld.
  • Iedereen uit je addressbook wordt getoond in de lijst onafhankelijk van of ze wel of geen FaceTime device hebben.
Maar het is nog ook maar een beta. Wel leuk. Waarschijnlijk wordt een en ander wel snel verbeterd.

Apple FaceTime for Mac (beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik ben net even met de nieuwe iMovie aan het spelen geweest. De eerste bevindingen zijn erg positief! Ik pas natuurlijk precies in de doelgroep (baby van net zes maanden jong ;) ) Ik heb direct gebruik gemaakt van de movietrailer optie. Een aantal filmpjes van mijn dochtertje worden op een super snelle, actievolle manier aan elkaar geplakt. Mijn vriendin vond het fantastisch dus missie geslaagd zo in een half uurtje tijd ;)

Ik zet hem morgen op Vimeo dus misschien plaats ik hem hier ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Oeps, verkeerde topic!

[ Voor 88% gewijzigd door kdbruin op 22-10-2010 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Ed schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:50:
Ik ben net even met de nieuwe iMovie aan het spelen geweest. De eerste bevindingen zijn erg positief! Ik pas natuurlijk precies in de doelgroep (baby van net zes maanden jong ;) ) Ik heb direct gebruik gemaakt van de movietrailer optie. Een aantal filmpjes van mijn dochtertje worden op een super snelle, actievolle manier aan elkaar geplakt. Mijn vriendin vond het fantastisch dus missie geslaagd zo in een half uurtje tijd ;)

Ik zet hem morgen op Vimeo dus misschien plaats ik hem hier ook nog.
Hoe heb je iLife '11 zo snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dangerpaki schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:07:
Sinds gisteren is natuurlijk FaceTime van Apple ook een must voor op je Mac. Je kan hiermee dus beeld gesprekken hebben met andere Mac gebruikers die de applicatie ook geïnstalleerd hebben of met iPhone 4 en en iPod Touch gebruikers die FaceTime hebben geactiveerd hebben op hun device.

Het programma pakt automatisch je contacten uit je addressbook van je Mac en daar kan je gesprekken mee starten via hun telefoonnummer of emailadres (afhankelijk van waarmee zij zich hebben aangemeld). Erg handig dus, maar wel nog een aantal restricties.
  • Je moet als iPod/iPhone gebruiker wel op Wifi zitten helaas. Dus de mensen zijn niet altijd bereikbaar.
  • Je moet zelf uitvogelen welke gebruiker zich met een emailadres of een telefoonnummer heeft aangemeld.
  • Iedereen uit je addressbook wordt getoond in de lijst onafhankelijk van of ze wel of geen FaceTime device hebben.
Maar het is nog ook maar een beta. Wel leuk. Waarschijnlijk wordt een en ander wel snel verbeterd.

Apple FaceTime for Mac (beta)
Let op dat er een serieus beveiligingslek inzit, het programma staat toe je itunes-wachtwoord te resetten zonder dat je oude wachtwoord nodig is. Niet gebruiken dus op plekken waar onbekenden bij je systeem kunnen komen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
Magic schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:57:
[...]

Let op dat er een serieus beveiligingslek inzit, het programma staat toe je itunes-wachtwoord te resetten zonder dat je oude wachtwoord nodig is. Niet gebruiken dus op plekken waar onbekenden bij je systeem kunnen komen.
Goed dat je dat zegt, dat wist ik dus niet. Maar goed, mijn MacBook kan niemand bij komen. Ze zullen de lek wel dichten binnenkort. Maar zeker niet onbelangrijk om te melden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indravd
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:18
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:52:
[...]

Hoe heb je iLife '11 zo snel?
Hij is al tekoop hoor. Was gister nog even bij Xando en zag hem daar al in de schappen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
indravd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:35:
[...]

Hij is al tekoop hoor. Was gister nog even bij Xando en zag hem daar al in de schappen liggen.
Nog niet tot aankoop over gegaan hoor ;) Dit doe ik wel binnenkort als ik in de stad ben. Maar gelukkig is software tegenwoordig ook gewoon te testen!

Edit: Oja, hier is hij te zien (let wel, het is een echt gezinsfilmpje :) )

[ Voor 9% gewijzigd door D-Ed op 22-10-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
D-Ed schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:52:
[...]

Nog niet tot aankoop over gegaan hoor ;) Dit doe ik wel binnenkort als ik in de stad ben. Maar gelukkig is software tegenwoordig ook gewoon te testen!

Edit: Oja, hier is hij te zien (let wel, het is een echt gezinsfilmpje :) )
Waar is hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Magic schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:57:
[...]

Bron: http://www.engadget.com/2...t-your-wolverine-complex/

Is al opgelost :).. Ze hebben het blijkbaar aan de kant van Apple geblokkeerd :)

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Nefiorim schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:46:
[...]

Bron: http://www.engadget.com/2...t-your-wolverine-complex/

Is al opgelost :).. Ze hebben het blijkbaar aan de kant van Apple geblokkeerd :)
Excuses: http://vimeo.com/16071156

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Dit was 30 minuten werk? Wow, de nieuwe iMovie belooft veel. Ziet er goed uit man! ;)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Als je een iLife-pakket koopt in Amerika kan je hem dan ook gewoon in het Nederlands Updaten? En hoe makkelijk kan je weer terug naar '09 ? Gewoon met die CD of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

Robberto schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:19:
Als je een iLife-pakket koopt in Amerika kan je hem dan ook gewoon in het Nederlands Updaten?
In de applicatie zitten meerdere talen 'ingebouwd', dus je kun gewoon een in de US gekocht pakket in het NL draaien (en updaten).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
vooghel schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:57:
[...]

In de applicatie zitten meerdere talen 'ingebouwd', dus je kun gewoon een in de US gekocht pakket in het NL draaien (en updaten).
niet precies. De applicaties nemen gewoon de taal van het OS aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
SirLenncelot schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:09:
[...]

Inderdaad, maar de texten van het programma moeten ergens vandaan komen ;) En die staan dus in de applicatie zelf (waarschijnlijk zijn er ook wel woorden 'universeel' (ok / cancel / save e.d) beschikbaar. Maar een applicatie levert dus ook zijn eigen taalbestanden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
SirLenncelot schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:09:
[...]

Draai maar eens monolingual of maccleaner oid, je zult versteld staan hoeveel mb's je kunt verwijderen door het weghalen van talen uit je applicaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
:X
SMulTiE schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:51:
[...]

Draai maar eens monolingual of maccleaner oid, je zult versteld staan hoeveel mb's je kunt verwijderen door het weghalen van talen uit je applicaties!
hmm ik dacht juist dat al deze talen in het OS aanwezig waren en dat programma's daar gebruik van maakten.

Overigens komt Office 2011 over een paar dagen officieel uit.

(bruggetje van talen discussie naar onmisbare software, leuk he :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
SirLenncelot schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:46:
:X
[...]

hmm ik dacht juist dat al deze talen in het OS aanwezig waren en dat programma's daar gebruik van maakten.
Gedeeltelijk lijkt me dit wel, voor teksten die in meerdere applicaties voorkomen, het zou maar onlogisch zijn om dat dubbel op te slaan imho. Maar je kan niet elke zin voor elke applicatie in elke taal vast in je OS plaatsen, je weet immers niet wat voor applicatie de ontwikkelaar wil maken en wat voor teksten daar in komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
tobiasvs schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:03:
[...]

Dit was 30 minuten werk? Wow, de nieuwe iMovie belooft veel. Ziet er goed uit man! ;)
Thanks! Max 2 x 30 minuten ;) De eerste "trailer" had veel dezelfde soort scenes. Toen ik het eerste resultaat zag heb ik er wat andere scenes bij gezocht.. Dat koste het meeste tijd. De muziek, vertragingen en overgangen worden door iMovie gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Kan iemand een goed programma aanraden om uw cache, temp files, ... eens leeg te maken?
Als je een tijd op internet gesurft hebt dan staat er toch al wel wat rommel op de schijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
In de browser kan je dat toch gewoon verwijderen mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Den Deze schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:58:
Kan iemand een goed programma aanraden om uw cache, temp files, ... eens leeg te maken?
Als je een tijd op internet gesurft hebt dan staat er toch al wel wat rommel op de schijf :)
Ik gebruik CleanMyMac voor het opruimen van me Mac, cache, downloads, ongebruikte programma's kun je allemaal ermee verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-01 23:07

Tristal

PSN-ID Tristal

Den Deze schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:58:
Onyx werkt ook goed om je Mac op te schonen. Nadeel van CleanMyMac vond ik dat je bijna wel de betaalde versie moest nemen.

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor mensen die hun webcam of IP camera als bewakingscamera gebruiken is Vitamin D video een aanrader. Het herkent personen + gezichtsherkenning op video, zodat je meteen naar de relevante videofragmenten kunt skippen. Gratis bij gebruik van slechts 1 camera.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
quote: Mezelf @ Twitter
SparrowApp seems pretty neat, a minimal iPad Like mail application for OSX, has Growl integration, its free for now (beta) http://cl.ly/30AP
Ziet er imho wel nice uit, ben benieuwd of het ook fijn werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door ZpAz op 27-10-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Overlook Fing.

Een prima Look@Lan vervanger voor de Mac:

http://www.over-look.com/site/

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Wellicht past het volgende beter in het App store topic...

Voor alle mensen met een iPad, ik heb nu de app Air Display geïnstalleerd op mn Mac en iPad. In tegenstelling tot iDisplay werkt dit super voor bepaalde applicaties. Ik heb nu standaard de terminal open staan op m'n iPad. Heerlijk. De iPad reageert ook nog steeds op touch input dus het actief maken van vensters gaat gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zojuist Firefox geinstalleerd op een clean-install van Snow Leopard en Safari middels AppZapper verwijderd. Firefox werkt perfect en volgens mij is Safari helemaal foetsie. Probleem is echter dat Software-update met updates voor Safari blijft komen.. Enig idee hoe ik die niet meer kan laten verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Bij Safari zit WebKit. Dat heb je nodig voor een groot aantal programma's op je Mac:

- iTunes
- iWeb
- QuickTime
- Mail
- Adium
- iChat

En nog heel veel andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Good Fella schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:40:
Bij Safari zit WebKit. Dat heb je nodig voor een groot aantal programma's op je Mac:

- iTunes
- iWeb
- QuickTime
- Mail
- Adium
- iChat

En nog heel veel andere.
Niet helemaal waar, webkit is een deel van de OS foundation. Safari is gewoon een van de programma's die webkit aanspreekt. Net als dat je op windows IE wel kunt wegmikken, maar dat de trident render engine nog steeds aanwezig is)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
Ook weer niet helemaal waar, Webkit zit inderdaad ingebouwd in OS X, maar safari heeft zijn eigen webkit.
Op windows was het inderdaad wel zo, hoewel ik niet weet of ze tegenwoordig nog steeds zo werken.

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:47:
[...]

Niet helemaal waar, webkit is een deel van de OS foundation. Safari is gewoon een van de programma's die webkit aanspreekt. Net als dat je op windows IE wel kunt wegmikken, maar dat de trident render engine nog steeds aanwezig is)
Volgens mij is het zo dat de nieuwe WebKit versies met Safari meekomen. Je moet niet voor niks je Mac opnieuw opstarten als je Safari update. Dus als je Safari weggooit update je je WebKit niet.

Correct me if I'm wrong.

[ Voor 7% gewijzigd door MoietyMe op 28-10-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Thanks, dan klik ik de updates maar gewoon uit als hij er weer mee komt!

Wat betreft het synchroniseren van Hotmail/MSN in Outlook 2011.. Is dit mogelijk of is het nog steeds alleen maar binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Volgens mij alleen binnenhalen, zelfde als bij de Mail van Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ZpAz schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:45:
[...]
Inderdaad, maar de texten van het programma moeten ergens vandaan komen ;) En die staan dus in de applicatie zelf (waarschijnlijk zijn er ook wel woorden 'universeel' (ok / cancel / save e.d) beschikbaar. Maar een applicatie levert dus ook zijn eigen taalbestanden mee.
Programma's leveren altijd hun eigen vertalingen mee. Dat Apple zo wijs is om ieder pakket uit te rusten met dezelfde talen is alleen maar handig.

Zelfs annuleren, oplaan en dergelijke zijn in het Nederlands vertaald.

Als je wilt weten wat voor talen een programma heeft: Ga naar de Programmamap -> Rechter muisklik op een applicatie naar keuze -> Toon Pakketinhoud -> Contents -> Resources -> zoek naar de .lproj mappen Hierin zitten de vertalingen van dat programma. Als je een Engelstalig programma naar het Nederlands om wilt zetten moet je dus de bestanden in een .lproj map vertalen. Een Du.lproj map aanmaken heeft lang niet altijd zin, er zal ook naar verwezen moeten worden in sommige gevallen.

Het programma wat ik toch echt handig vind: PearNote. Notities tikken tijdens colleges met eventueel audio en video er bij. Bij het afspelen van je notitie laat hij zien wat je opgetikt hebt. Je kunt dus je tikwerk bij je college samenvoegen en zo zien welke notities je gemaakt hebt en vooral wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:56:
Voor telefonieklanten van bijvoorbeeld XS4ALL:
Frizzix

Een applicatie om de caller logs van de FritzBox uit te lezen. Dat kan natuurlijk ook via de interface van de FritzBox, maar dit is overzichtelijker, de app vermeldt ook de naam als het telefoonnummer in Address Book voorkomt. Ik heb zelf geen telefoon aangesloten op de lijn, maar zo kan ik wel zien of en door wie ik gebeld ben.
Dit is echt een geweldige app! De integratie met het adresboek werkt uitmuntend en bij nummers die er nog niet in het adresboek staan, laat hij de plaatsnaam v/d beller zien. Fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nl.mark schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:42:
Thanks, dan klik ik de updates maar gewoon uit als hij er weer mee komt!

Wat betreft het synchroniseren van Hotmail/MSN in Outlook 2011.. Is dit mogelijk of is het nog steeds alleen maar binnenhalen?
Microsoft heeft zeer recent Exchange support voor Hotmail aangezet, gratis. Je kunt dus nu met elke exchange-client je mail (en kalender en contacts) synchroniseren. Dus met elke Outlook, Apple Mail, iOS Mail etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tunatic (Freeware)

Vergelijkbaar met TrackID van Sony Ericsson. Ever thought ‘what is this song?’ Let Tunatic hear it and you will get the artist's name and the song's title within seconds. Tunatic is the very first song search engine based on sound for your computer. All you need is a microphone and Internet access.

Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/7800/tunatic.gif

http://www.wildbits.com/tunatic/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

SoundHoud voor je Mac dus? Dat is wel handig. Hopelijk is de interface aan te passen.

Gebruikt helaas Rosetta. Dus dat moet je wel installeren wil je het gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door MoietyMe op 04-11-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-08 19:32

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:52:
[...]

Microsoft heeft zeer recent Exchange support voor Hotmail aangezet, gratis. Je kunt dus nu met elke exchange-client je mail (en kalender en contacts) synchroniseren. Dus met elke Outlook, Apple Mail, iOS Mail etc etc
Het lukte me niet met MacOSX Mail, las op internet dat daarvoor owa aan moet staan en dat zijn ze nog niet van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skype 5 Beta

Met een nieuwe interface, en groepvideobellen. Skype gebruikers moeten dit zeker even installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dat Macports nog niet genoemd is. Geeft je de mogelijkheid om allerhande Linux software te installeren, en ook de nieuwste versie van Wine (sudo port install wine-devel) die voorgecompilde zitten vaak nog op 1.1 terwijl 1.3 een stuk beter is.

Heb ondertussen Access 2007 vrijwel goed aan de praat, met nog wel wat bugjes (voor school) onder Wine, op 1.1 startte het geeneens.

[ Voor 22% gewijzigd door ZpAz op 04-11-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
Naar mijn mening is Homebrew voor veel taken van MacPorts een stuk geschikter :) Zeker de moeite waard om te bekijken als je veel in de CLI van je Mac rondhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

lhoBas schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:12:
Naar mijn mening is Homebrew voor veel taken van MacPorts een stuk geschikter :) Zeker de moeite waard om te bekijken als je veel in de CLI van je Mac rondhangt.
Je kunt die twee niet met elkaar vergelijken. Homebrew bevat een kleine subset van wat er op MacPorts te krijgen is en richt zich voornamelijk op (cli) utilities. Je gebruikt MacPorts voornamelijk omdat daar de grote opensource pakketten in zitten, zoals Apache, PHP en MySQL.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zijn er hier mensen die iLive '10 gebruiken?
Is het wat? ik ben op zoek naar een goed programma om foto's mee te beheren en filmpjes te editen..
Voor filmpjes heb ik wel wat share/freeware apps geprobeerd, maar die waren niet super (niet stabiel)..
Dus iLife ligt voor de hand.. maar is wel prijzig (niet meegeleverd op mijn MBP en gratis upgrade kan ook niet aangezien ik hem 2e hands heb gekocht..)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymeister
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04-2021
Ik gebruik nu iLive '11

Ik ben er zelf hartstikke tevreden mee. Maak veel gebruik van iPhoto en iMovie een beetje. Over iMovie kan ik niet veel zeggen maar iPhoto vind ik voor simpel fotobeheer, kleine aanpassingen, fotoboeken/kaarten/afdrukken echt een geweldige applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:55
Noobie vraag: waar kan je zien hoe oud je Macbook Pro is? Verkeerde topic, pardon.

[ Voor 17% gewijzigd door Cum Grano Salis op 05-11-2010 00:16 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
ToolkiT schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:42:
Is het wat? ik ben op zoek naar een goed programma om foto's mee te beheren en filmpjes te editen..
Voor filmpjes heb ik wel wat share/freeware apps geprobeerd, maar die waren niet super (niet stabiel)..
Dus iLife ligt voor de hand.. maar is wel prijzig (niet meegeleverd op mijn MBP en gratis upgrade kan ook niet aangezien ik hem 2e hands heb gekocht..)
iLife'11 is gewoon netzoals het op de site van Apple staat, werkt goed, je hebt het snel door, top. iMovie importeerd niet alle bestandtype en camera's, wel na conversie uiteraard, maar je moet wel even kijken voordat je dit aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repsaj_Nav schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:15:
[...]
Het lukte me niet met MacOSX Mail, las op internet dat daarvoor owa aan moet staan en dat zijn ze nog niet van plan.
Hmm, dan zal het wel alleen active-sync zijn voor mobiele devices. Sorry voor de dode mus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repsaj_Nav schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:15:
[...]
Je bedoelt om mail v/d gratis e-mail boer Hotmail binnen te halen/te verzenden via MacOS Mail ?

Bij mij doet ie 't gewoon, van tijd tot tijd moet ik m'n wachtwoord opnieuw invoeren, maar dat is het enige. Kijk eens via https://account.live.com/ManageSSL of SSL standaard uitstaat, dit is essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
ToolkiT schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:42:
1: iLife staat op Install DVD 2
2: iLife kost nieuw 49 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboris
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08-2014
Opera!

www.opera.com

Heeft in mijn ogen net zoveel recht om in de lijst te staan als chrome en firefox.

Mooie & handige lijst trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlboris schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:38:
Opera!

www.opera.com

Heeft in mijn ogen net zoveel recht om in de lijst te staan als chrome en firefox.

Mooie & handige lijst trouwens :+
Lijst wel gelezen en/of search gebruikt? Opera is onderhand wel 4/5x genoemd http://gathering.tweakers...]=opera&data[boolean]=AND

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
We kennen allemaal de handige Quicksilver App ter vervanging van spotlight wel, nou kwam ik vandaag langs een soort gelijke App alleen doet Alfred het beter.

Hier een korte video review.

Zeker de moeite waard om te downloaden, al is het maar de free version. Het heeft mijn productiviteit in ieder geval verhoogt.

[ Voor 0% gewijzigd door Unixor op 05-11-2010 20:23 . Reden: grammer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Heh, wie heeft er in de TS geschreven dat Fink zonder al te veel moeite te gebruiken is, is niet goed snik. Ik dacht, ik ga dit leuk even uitproberen, dan hoef ik geen linux te installeren. Inmiddels heb ik de ongeveer 4 Gb grote developer tools moeten installeren en een half uur moeten wachten voor de install van fink en nu werkt het nog niet helemaal lekker :) In dezelfde tijd had ik makkelijk Ubuntu geinstalleerd een draaiende gehad in een VM! Morgen maar even verder mee klooien.

Zijn er trouwens behalve Macports nog verdere alternatieven voor het draaien van linux software in Mac OS X?

[ Voor 10% gewijzigd door tarlitz op 08-11-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
tarlitz schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:34:
Heh, wie heeft er in de TS geschreven dat Fink zonder al te veel moeite te gebruiken is, is niet goed snik. Ik dacht, ik ga dit leuk even uitproberen, dan hoef ik geen linux te installeren. Inmiddels heb ik de ongeveer 4 Gb grote developer tools moeten installeren en een half uur moeten wachten voor de install van fink en nu werkt het nog niet helemaal lekker :) In dezelfde tijd had ik makkelijk Ubuntu geinstalleerd een draaiende gehad in een VM! Morgen maar even verder mee klooien.

Zijn er trouwens behalve Macports nog verdere alternatieven voor het draaien van linux software in Mac OS X?
Ik ben wel de TS, maar het stukje over Fink is overgenomen uit een x aantal delen terug. Misschien tijd deze eens te verwijderen... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 20:13

Pompiedom

Don't panic

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:28:
Skype 5 Beta

Met een nieuwe interface, en groepvideobellen. Skype gebruikers moeten dit zeker even installeren.
Paar dagen getest en redelijk wat gesprekken gehad, maar ik vind deze versie geen verbetering:
- Veel te grote standaardwindows (coverflow voor contacten....waarom?)
- Contactwindow is niet tot een klein overzichtelijk lijstje te zetten
- Tijdens een (voice) gesprek ook een chat starten was niet te vinden

We create our own reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Pompiedom schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:55:
[...]

Paar dagen getest en redelijk wat gesprekken gehad, maar ik vind deze versie geen verbetering:
Ik moet ook even wennen. Wat betreft contactwindow in een compact lijstje, daar heb je dat "2 venster icon" voor, helemaal links bovenin, rechts naast CONTACTS

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:55
Onmisbaar voor mij: MMFix

Ik erger me dood aan het feit dat Snow Leopard iTunes opstart als ik op de play/pause knop druk op het toetsenbord om bijvoorbeeld in Spotify de muziek te starten/stoppen. MMFix 1x uitvoeren en de knop werkt zoals je verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
DRvDijk schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:47:
[...]

Ik ben wel de TS, maar het stukje over Fink is overgenomen uit een x aantal delen terug. Misschien tijd deze eens te verwijderen... ?
Fink wordt ondertussen ook al niet verder ontwikkeld voor zo ver ik weet en Macports is momenteel een stuk beter. Dus Fink kan imho vervangen worden door MacPorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
ZpAz schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:43:
[...]

Fink wordt ondertussen ook al niet verder ontwikkeld voor zo ver ik weet en Macports is momenteel een stuk beter. Dus Fink kan imho vervangen worden door MacPorts.
Goed dat je het zegt. Het verbaasde me eerlijk gezegd ook al dat er geen installer was voor 10.6 (ik moest hem zelf compilen). Ik denk dat ik er dan ook geen meer tijd in ga stoppen en vanavond meteen MacPorts ga proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dan ben ik nu wel benieuwd voor welke applicatie je zo graag Linux apps onder OSX wil draaien. :-) Zelf gebruik ik het eigenlijk alleen voor Wine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
trolleystad schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:38:
Onmisbaar voor mij: MMFix

Ik erger me dood aan het feit dat Snow Leopard iTunes opstart als ik op de play/pause knop druk op het toetsenbord om bijvoorbeeld in Spotify de muziek te starten/stoppen. MMFix 1x uitvoeren en de knop werkt zoals je verwacht.
HELD! Dank je wel! :)

Zit me hier al maanden aan te ergeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
ZpAz schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:13:
Dan ben ik nu wel benieuwd voor welke applicatie je zo graag Linux apps onder OSX wil draaien. :-) Zelf gebruik ik het eigenlijk alleen voor Wine.
Nouja, vooral gespecialiseerde wetenschappelijke software dat eigenlijk alleen onder linux draait. Alhoewel ik denk dat ik sommige misschien zelf voor OS X zou moeten kunnen compileren, maar dat zou ik even uit moeten zoeken. Het is allemaal nog een beetje nieuw voor mij, en daarom een goede motivatie om er meer over te leren. Maar goed, zo zijn er talloze interessante tooltjes die ik dagelijks op de uni gebruik, die ik ook op mijn macbook wil hebben. Bovendien denk ik dat het kunnen draaien van linux specifieke software onder OS X grote voordelen heeft ten opzichte van een VM/dual boot, en daarom leek het me een leuke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pompiedom schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:55:
[...]

Ben op alle punten met je eens, het is vooralsnog een Beta versie. Laten we hopen dat ze deze punten snel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Ik heb gister MacPorts en Homebrew uitgeprobeerd en beide zijn aanzienlijk makkerlijker mee om te gaan dan Fink. Ze ogen ook een stuk moderner dan Fink. Homebrew misschien nog wel meer dan MacPorts.

Zowel MacPorts als Homebrew had ik zo geinstalleerd en binnen een paar minuten was ik mijn eerste packages aan het samenstellen. De documentatie van beide programma's is ook uitstekend en simpeler dan Fink. Het compileren van programma's duurt wel vrij lang bij MacPorts, zeker als er veel dependencies zijn, maar daar kan ik wel mee leven. Met Homebrew enkel wat kleine programma's geinstalleerd en naar het schijnt is deze ook beter geoptimaliseerd voor het samenstellen van packages.

Dus, voor de mensen die linux programma's onder OS X willen draaien kan ik Homebrew en/of MacPorts aanraden!

Verwijderd

Handig topic! Zeker wanneer ik straks mijn MBP binnen heb :D

• smeerbartje
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:38:
Handig topic! Zeker wanneer ik straks mijn MBP binnen heb :D
...dan is het eerste wat je doet Total Finder installeren ;). Top-app!

Verwijderd

smeerbartje schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:43:
[...]

Is dit dan gratis? :) (freeware)

Hoe zijn de prijzen van software op een Apple trouwens? Vergelijkbaar met Windows edities?

• MrAcid
  • Niet online
Volgens mij behoorlijk wat goedkoper.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

smeerbartje schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:43:
[...]

Nou; qua functies wel, maar ik heb nog nooit zoveel crashes gehad, ook met versie 1.01.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:32
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:55:
[...]

Is dit dan gratis? :) (freeware)

Hoe zijn de prijzen van software op een Apple trouwens? Vergelijkbaar met Windows edities?
Heb net de gratis 14day trial gedownload maar is dus niet gratis helaas....-_-
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.