Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

alles kan uit, ik zou alleen wel de videokaartdrivers aan laten.

als er iets is wat niet werkt merk je dat snel genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:28
Opstarttijd kun je vinden via Vaio-Care, ik zie dat ik nu zit op 1,31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar die meet heel wat anders, die meet vanaf het windows logo totdat er 10 seconden geen activiteit is geweest van een startup-programma, bij mij valt die ook hoog uit (omdat ccleaner een halve minuut loopt te stampen om cookies van een halve maand te verwijderen :+ )

beste meet je de tijd gewoon met een klok erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:28
Anoniem: 303530 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:18:
alles kan uit, ik zou alleen wel de videokaartdrivers aan laten.

als er iets is wat niet werkt merk je dat snel genoeg :)
Die angst om alles uit te zetten heb ik dus :') Weet van zoveel niet wat het is, maar goed als het blijkbaar geen kwaad kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is ook een van de reden dat ik altijd windows opnieuw installeer: als ik iets zie waarvan ik niet weet wat het is kan het de prullenbak in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360188

Ik heb gisteren met behulp van het progje Soluto (nav post in Lifehacker.com) mijn opstarttijd met meer dan één derde gereduceerd. Van 1m38 naar 1m05.
Soluto is verbazingwekkend makkelijk in gebruik. Het laat zien wat je sowieso kunt vertragen of pauzeren. In de categorie mogelijk vertragen zit een boel Sony bloatware. Heb alleen wel Vaio Care en Utility services in de boot gelaten. Anders duurt het eeuwen voordat ik de fn toetscombinaties kan gebruiken en de S-button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09-2024
De F12 is nu ook weer zelf samen te stellen op sonystyle.nl, volgens mij is hij alleen wel wat duurder geworden in vergelijking tot de F11.

Edit: Nu de nieuwe versie er is, is mijn andere vraag ook wat urgenter geworden. Zijn er hier mensen die met sony hebben onderhandeld over de prijs van hun product?

[ Voor 37% gewijzigd door dj_jari op 15-06-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:28
Heeft het zin om die hele "services" lijst uit te schakelen in msconfig? Zo ja: welke dingen moet je aan laten staan? Ik had het net eens geprobeerd, maar toen werkten alle thema's en internet niet meer en weet ik wat voor belangrijke dingen uit stonden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 16:52
dj_jari schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:36:
De F12 is nu ook weer zelf samen te stellen op sonystyle.nl, volgens mij is hij alleen wel wat duurder geworden in vergelijking tot de F11.

Edit: Nu de nieuwe versie er is, is mijn andere vraag ook wat urgenter geworden. Zijn er hier mensen die met sony hebben onderhandeld over de prijs van hun product?
Geprobeerd en gefaald, daarnaast kun je de F11 nu gok ik ook direct niet meer bestellen. Al heb ik een vermoeden dat als je de F12X met 720QM neemt het gewoon een F11X is, ook qua moederbord etc. Want alle standaard modellen worden uitgeleverd met 740QM en die is bij het configureren 40 euro duurder :P

In ieder geval heb ik er geen spijt van dat ik een F11X besteld heb, die van mij is vandaag verzonden vanuit Japan dus nog een paar dagjes wachten :)

Voor degene die geïnteresseerd zijn in de F12 specs, ook Sony Nederland heeft nu de standaard modellen erop staan:
http://www.sony.nl/product/vn-f-series/tab/models

En als ik goed kijk blijft het enige verschil de 740QM vs de 720QM en de 7200RPM HDD vs de 5400RPM van de F11(maar ik neem toch een SSD). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
Ongelofelijk als ik de specs van de 'nieuwe serie' F12 bekijk is het echt om te janken. Geen USB 3.0 en een 300M GPU zonder GPU switching.
Als dit niet nog komt dan zou ik niet weten waarom je hem zou kopen. Jammer, ze waren zo lekker bezig bij sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Penetrator schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:25:
Ongelofelijk als ik de specs van de 'nieuwe serie' F12 bekijk is het echt om te janken. Geen USB 3.0 en een 300M GPU zonder GPU switching.
[...]
Dan heb je het over de F11M neem ik aan? Want de i5 heeft wel een interne GPU, de i7's niet. Dus dan zou Sony er zelf nog een extra GPU bij moeten zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
Rctworld schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:31:
[...]

Dan heb je het over de F11M neem ik aan? Want de i5 heeft wel een interne GPU, de i7's niet. Dus dan zou Sony er zelf nog een extra GPU bij moeten zetten...
Sorry ik bedoelde de optimus tech van nvidia. Maar een 330M is toch gewoon outdated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 15:43

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Penetrator schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:36:
[...]

Sorry ik bedoelde de optimus tech van nvidia. Maar een 330M is toch gewoon outdated?
Optimus werkt alleen in combinatie met een i-cpu van Intel die een ingebouwde grafische processor heeft. Aangezien de mobiele quadcores (i7=7xx) geen ingebouwde gpu hebben, zal Optimus dan ook nooit beschikbaar worden voor de F11/F12 met een i7-7xx.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
Ralph Smeets schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:10:
[...]

Optimus werkt alleen in combinatie met een i-cpu van Intel die een ingebouwde grafische processor heeft. Aangezien de mobiele quadcores (i7=7xx) geen ingebouwde gpu hebben, zal Optimus dan ook nooit beschikbaar worden voor de F11/F12 met een i7-7xx.
I know maar ik kon het over de i5 icm de 330M ook niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:39
Rctworld schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:19:
[...]

Voor degene die geïnteresseerd zijn in de F12 specs, ook Sony Nederland heeft nu de standaard modellen erop staan:
http://www.sony.nl/product/vn-f-series/tab/models
Muuh, ook geen optie voor backlit keyboard helaas. :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362342

Blijkbaar kan je op sonystyle.nl wel zelf je notebook configureren en op sonystyle.be niet... Wat is dat nu voor systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-06 19:28
net gebeld door sony, krijgt een prijs opgave voor het maken van mijn notebook.
ze gaan dan kijken of de piepende cpu binnen de specificaties van sony vallen.
mog dat niet zo zijn krijgt ik mn geld terug. net even weer een mail gestuurd naar hun, want vindt dit maar een rare manier. bij de vorige repair hadden ze het er ook al over. Als ze niks vinden dat ik onderzoeks en transportkosten moet gaan betalen. nu dus vooraf betalen. mijn reseller wil ook niet veel doen. wil eigenlijk mn geld terug, heb er zo weinig vertrouwen meer in

[ Voor 61% gewijzigd door murdock01 op 16-06-2010 12:07 . Reden: omdat het niet duidelijk was ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 21:00
psplinter schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:47:
net gebeld door sony, krijgt een PO voor het maken van mijn notebook. schiet zo ook niet echt op he ? en dat allemaal voor een piepende cpu. Als het repaircenter vindt dat het piepen hoort krijgt ik mn geld terug. raar gedoe zeg
Wablief? Kan je iets meer woorden gebruiken, want ik lees de zin nu een paar keer en kan er niet aan uit. Wat is PO trouwens?

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338175

Anoniem: 362342 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:59:
Blijkbaar kan je op sonystyle.nl wel zelf je notebook configureren en op sonystyle.be niet... Wat is dat nu voor systeem?
Zo was het vorige keer ook met de F11, maar toen is mij beloofd door een medewerker dat configuratie in Belgie er zal komen !! ik hoop dat hij gelijk had want anders begin ik wel stillekes aan ambetant te worden, dat zou idd zever zijn, nederland wel, belgie niet .. 8)7 Ik heb nu ook een mail gestuurd, laat wel iets weten als ik antwoord heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZND-Photo
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik heb bij OBCS het bericht gekregen dat de F11 serie niet meer geproduceerd word.
Sony is alle voorraden bij elkaar aan het schrapen om deze nog uit te leveren.
De F12 staat nu voor levering op de 26ste .... ik heb m´n bestelling voor de F11S1E/B laten omboeken naar een F12S1E/B, Meerprijs ± €150,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338175

Oke, ik heb zonet gebeld met Sonystyle en ben het volgende te weten gekomen.
Ik zou dus graag de F12 configureren maar dat is niet beschikbaar in Belgie voor het moment maar zou er wel zeker komen (nog enkele problemen met wetgeving ed). Dus wie hem niet onmiddelijk moet hebben, kan mss nog even wachten. wie hem wel nu wil hebben en niet inzit met een querty toetsenbord, daarvoor kan je naar sonystyle bellen en dan telefonisch bestellen + configureren en dan wordt hij van uit Nederland geleverd aan de Belgische Sonystyle en zo naar u opgestuurd, ik wil echter azerty.. Jammer voor mij, maar misschien vinden sommige deze informatie wel nuttig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59730

Beste allen,

Ik sta op het punt om mijn Acer Aspire 1692WLMi na 5 jaar te vervangen door een Sony Vaio.

Heb dit forum, evenals dat van het E-serie, de afgelopen weken gevolgd om een duidelijke afweging te kunnen maken. Inmiddels zijn er van beide series een nieuwe versie verschenen.

Ik weet inmiddels wat ik aan hardware wil, ik weet alleen niet welk model, de E of de F. Wanneer ik ze door de SonyStyle laat samenstellen kom ik tot de volgende conclusie;

VPCF12V5E
1.098,99 €

* Geconfigureerd
o Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
o Legitieme Windows® 7 Home Premium
o Zwart
o 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
o 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
o Blu-ray Disc(TM) player
o 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
o NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
o Office 2010 Starter
o McAfee® - 60 dagen bescherming
o Zonder Adobe® Creation
o Zonder AdobePhotoshopLightroom

VPCEB2X5E
1.038,99 €

* Geconfigureerd
o Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
o Legitieme Windows® 7 Home Premium
o Glossy zwart
o 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
o 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
o ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
o 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
o Blu-ray Disc(TM) player
o Office Starter 2010
o McAfee® - 60 dagen bescherming
o Zonder Adobe® Acrobat Standard
o Zonder Adobe® Creation
o Zonder AdobePhotoshopLightroom

Kan iemand mij vertellen, gezien mijn samenstelling, welke de beste keuze zou zijn? Afgaande of de verschillende fora lijkt mij de F-serie een betere keuze gezien de 'betere bouw', en het ietwat grotere scherm.

Maar kwalitatief gezien, welk scherm is er beter? Ik begrijp het marginale prijsverschil namelijk niet.

Hoop op jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZND-Photo
  • Niet online
groter scherm vs iets zwaardere videokaart vs prijs .......
mijn keuze zou het grotere scherm zijn voor de geringe meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de E lijn heeft ook een paar probleempjes, onder andere de beruchte piep

ik zou ook voor de F gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108015

Ik ben aan het nadenken over de aanschaf van een persoonlijk geconfigureerde f12 via sonystyle.nl. Er viel mij echter iets op bij het 3e tabblad (services). Daar staat "gratis standaardgarantie" aangevinkt, wanneer je dan bij productgegevens kijkt staat er:

VAIO biedt een standaardgarantie van 1 jaar of 2 jaar (alleen TT- en Z-modellen).
Voor onze producten VAIO CW, E, F, S, SR, TT, W, X en Z, bieden we een gratis hardware herstelling aan voor uw geregistreerde VAIO notebook als u buiten Europa reist

Ik lees dit als: TT&Z modellen 2 jaar, op de andere modellen 1 jaar. Net even gebeld met sonystyle, daar werd mij (half onduidelijk) verteld dat er wel 2 jaar garantie op de notebooks zit. Wanneer ik het typenummer dat gegeven wordt op sonystyle.nl (VPCF12X5E) invul bij http://support.vaio.sony.eu dan wordt mij gemeld dat het typenummer niet bekend is.

Iemand die mij iets kan vertellen over de garantie bij aanschaf via sonystyle? Ik wil het graag zeker weten voordat ik de notebook ga aanschaffen.

Voor de geïnteresseerden, mijn configuratie:
* Intel CoreTM i7-720QM, 1,60GHz
* Legitieme Windows® 7 Home Premium
* Premium Black
* 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
* 6 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
* DVD-station
* 41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
* NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
* Office 2010 Starter
* McAfee® - 60 dagen bescherming
* Zonder Adobe® Creation
* Zonder AdobePhotoshopLightroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:51:
de E lijn heeft ook een paar probleempjes, onder andere de beruchte piep

ik zou ook voor de F gaan
Is het 100% zeker dat de piep weg is bij de F12?

Bij de F12Z lees ik een batterijduur van 2,5 uur, ik meen me te herinneren dat er in de eerste berichten dat de batterijduur veel korter was bij de zwaarste configuratie.

Bij de F12M komt er een uur bij, maar dan heb je een minder goed scherm (zoals bij de F11 het geval was)
Klopt het dat je voor het betere scherm een i7 moet kiezen?
En dat het scherm dan ook het enige verschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 08:14
Vanaf de 17de, vandaag dus, zullen de F12's worden uitgeleverd, maar dit is vast al bekend hier. Ben benieuwd of ik er eindelijk één ga krijgen van de mediamarkt ter vervanging van mijn 4maanden oude F11..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
errrrrnie schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 01:07:
Vanaf de 17de, vandaag dus, zullen de F12's worden uitgeleverd, maar dit is vast al bekend hier. Ben benieuwd of ik er eindelijk één ga krijgen van de mediamarkt ter vervanging van mijn 4maanden oude F11..
Eerlijk gezegd niet, ben die datum enkel op SonyCenter.lu tegengekomen. Andere bedrijven waar ik contact mee heb gehad kwamen allemaal met halverwege juli... Wat is jou bron=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamankirua
  • Laatst online: 01-07-2011
Wat ik vooral merk met de nieuwe modellen is dat de F12M nu ook over een Premium scherm beschikt. Dus nu zijn alle "slechte" schermen uit de markt, en is het wel degelijk mogelijk een i5 cpu met Premium scherm te hebben! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Shamankirua schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 07:23:
Wat ik vooral merk met de nieuwe modellen is dat de F12M nu ook over een Premium scherm beschikt. Dus nu zijn alle "slechte" schermen uit de markt, en is het wel degelijk mogelijk een i5 cpu met Premium scherm te hebben! ^^
Waar heb je dat "gemerkt"? Volgens Sony zelf beschikken enkel de S en de Z over een "hoogwaardig VAIO"-scherm, ook op SonyStyle is er nergens een premium display te bekennen voor de F12V... Of bedoel je gewoon dat de werkelijke kwaliteit van het scherm nu ook als premium gezien mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362342

Op sonystyle.lu zie ik dan weer wel "VAIO disply premium" staan bij de Z, de S én de M... Alleen denk ik niet dat ze voor Luxemburg alleen andere schermen gaan steken in de M-versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
Anoniem: 108015 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:40:
Ik ben aan het nadenken over de aanschaf van een persoonlijk geconfigureerde f12 via sonystyle.nl. Er viel mij echter iets op bij het 3e tabblad (services). Daar staat "gratis standaardgarantie" aangevinkt, wanneer je dan bij productgegevens kijkt staat er:

VAIO biedt een standaardgarantie van 1 jaar of 2 jaar (alleen TT- en Z-modellen).
Voor onze producten VAIO CW, E, F, S, SR, TT, W, X en Z, bieden we een gratis hardware herstelling aan voor uw geregistreerde VAIO notebook als u buiten Europa reist

Ik lees dit als: TT&Z modellen 2 jaar, op de andere modellen 1 jaar. Net even gebeld met sonystyle, daar werd mij (half onduidelijk) verteld dat er wel 2 jaar garantie op de notebooks zit. Wanneer ik het typenummer dat gegeven wordt op sonystyle.nl (VPCF12X5E) invul bij http://support.vaio.sony.eu dan wordt mij gemeld dat het typenummer niet bekend is.

Iemand die mij iets kan vertellen over de garantie bij aanschaf via sonystyle? Ik wil het graag zeker weten voordat ik de notebook ga aanschaffen.

Voor de geïnteresseerden, mijn configuratie:
* Intel CoreTM i7-720QM, 1,60GHz
* Legitieme Windows® 7 Home Premium
* Premium Black
* 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
* 6 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
* DVD-station
* 41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
* NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
* Office 2010 Starter
* McAfee® - 60 dagen bescherming
* Zonder Adobe® Creation
* Zonder AdobePhotoshopLightroom
Gister zo goed als dezelfde config besteld, alleen grotere HDD en BR-player. Ik had aan de Sony-Style verkoper gevraagd of er verlichte toetsen op zitten: ja zei hij! Maar als ik hier zo een beetje lees is dit dus niet zo! Als je dat wilt moet je dat dan achteraf (zelf) in laten bouwen oid als je dat wilt?

PS deze videokaart is toch wel een redelijke om af en toe op te gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Laatst online: 02-05 21:00
erniesd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:26:
[...]

PS deze videokaart is toch wel een redelijke om af en toe op te gamen?
Check deze post eens, allemaal links naar in-game-clips met de instellingen en de fps erbij.

http://forum.notebookrevi...t-2-a-45.html#post5986590

[ Voor 26% gewijzigd door Jef Delathouwer op 17-06-2010 14:49 ]

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
erniesd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:26:
[...]
[..]Ik had aan de Sony-Style verkoper gevraagd of er verlichte toetsen op zitten: ja zei hij! [..]
Dat is opzienbarend nieuws. Ik heb het nergens in de specs gespecificeerd gezien, en ben benieuwd of je dit stratks na ontvangst kunt bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:13
Nederlandse versie heeft GEEN verlicht toetsenbord maar de VS versie wel....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Juancho schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:49:
Nederlandse versie heeft GEEN verlicht toetsenbord maar de VS versie wel....
Ach, de VS heeft geen Premium Display's. En naar het beeldscherm kijk ik persoonlijk toch vaker dan naar het toetsenbord :+

Maar goed, moet zeggen, het heeft wel een redelijk gadget gehalte... Zoveel kost het ook niet dus het is wel jammer dat het gewoon niet kan aangezien de zelf geconfigureerde gewoon uit Japan komen, aan de andere kant schijnen de mensen die het hebben het niet heel positief te vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door Rctworld op 17-06-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[patsmodus] kijk mij nu met mijn zelf ingebouwd verlicht toetsenbord *; [/patsmodus]

ja, het is nutteloos, vreet stroom (1 watt), en overdag zie je het niet eens. Maar het blijft cool 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346123

heeft sony f12 trouwens een blacklid keyboeard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
ah, blacklid. Dat verklaart in elk geval waarom je er zo weinig van ziet.
Dat dan weer wel...
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Rctworld schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:03:
[...]

Ach, de VS heeft geen Premium Display's. En naar het beeldscherm kijk ik persoonlijk toch vaker dan naar het toetsenbord :+

Maar goed, moet zeggen, het heeft wel een redelijk gadget gehalte... Zoveel kost het ook niet dus het is wel jammer dat het gewoon niet kan aangezien de zelf geconfigureerde gewoon uit Japan komen, aan de andere kant schijnen de mensen die het hebben het niet heel positief te vinden.
Dat klopt natuurljik helemaal, het scherm is natuurlijk vele malen belangrijker, maar wat ik dan nooit goed kan begrijpen is waarom ze 2 verschillende types maken met beide een ontbrekend punt. Waarom niet gewoon 1 top laptop met beide opties? Zal dat nou echt zoveel meer kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamankirua
  • Laatst online: 01-07-2011
Het is inderdaad heel vreemd. Als je via sony.be naar de afdeling laptops gaat, en dan de F12M kiest, dan zie je inderdaad geen Premium scherm:

http://www.sony.be/lang/nl/product/vn-f-series/vpcf12m1e-h

Maar als je vanop de sony.be startpagina op "stel zelf uw Vaio samen" klikt, krijg je blijkbaar wel een Premium scherm (voor dezelfde prijs) ^^; :

https://www.sonystyle.be/...erie-16-4/VPCF12M1E/H.BE1

Het leuke als je je Vaio "zelf samen stelt" is dat je enkel gewoon de 3 verschillende modellen ziet staan, maar dat je er NIETS aan kunt aanpassen ^^;;;;.

Sony doet toch rare dingen... ^^;

[ Voor 2% gewijzigd door Shamankirua op 18-06-2010 11:18 . Reden: Schrijffout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand enig idee waarom de F12 niet meer samen te stellen is via sonystyle?

https://www.sonystyle.nl/...page=promotion_cto0_nl_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
dat kan gerust via sonystyle.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juancho schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:11:
dat kan gerust via sonystyle.nl
Vreemd, klik de link aan en de F serie is weg. Maar kom er nu achter dat je via het randomdeel van de F wel weer bij de custom kunt uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Jef Delathouwer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:48:
[...]

Check deze post eens, allemaal links naar in-game-clips met de instellingen en de fps erbij.

http://forum.notebookrevi...t-2-a-45.html#post5986590
Thnx!

[ Voor 5% gewijzigd door erniesd op 18-06-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb even een paar algemene vraagjes over de F12 serie die voor mij wel van belangrijk zijn voor de keuze OF Vaio OF XPS16.

1. Het is me nog niet duidelijk wat nou het zichbare verschil is tussen de zwarte versie en de Premium zwarte versie. Is onderstaande nou de Premium zwarte versie? Die vind ik namelijk persoonlijk wel erg stijlvol, zakelijk en prachtig gecombineerd met donkerzwart en donkergrijs. Dan lijkt me de normaal zwarte versie echt een stuk goedkoper eruit zien, beetje plastic achtig en mist het de kracht van het mooie licht grijze uiterlijk. Voor mij is het dus OF de standaard zilveren versie of de zwarte uitvoering als hieronder. Alleen de Premium Black versie is weer flink duurder dus als die alleen met de i7 configuratie beschikbaar is houdt het natuurljik al op.

Afbeeldingslocatie: https://www.sonystyle.nl/catalog/4B/4B8F722141290140E10080002BC29BDF.jpg

Misschien dat er al mensen zijn met de 2 verschillende zwarte kleuren en een aantal amateurfoto's willen plaatsen?

2. is daarnaast het bekende piepprobleem opgelost bij de nieuwe F12 serie?
3. Sony zelf biedt toch 1 jaar standaard garantie?

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 18-06-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Sony biedt 2 jaar garantie als ik het goed heb. Overigens is het spijtig te zien dat de prijzen verhoogd zijn. Dat wordt dit jaar dan toch de notebook die de UT aanbied in plaats van een Vaio, doet mij spijt mijn vaio na 2.5 jaar trouwe dienst zonder problemen weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Volgens mij moet je een 2de en/of 3de jaar extra bijkopen. Maar de prijzen zijn toch niet zo gestegen ivm de F11 serie? Ik kom met een beetje configuratie uit op ongeveer hetzelfde bedrag als de F11. Hoeveel je moest betalen voor de eerder FW versie weet ik dan niet, misschien dat je daar op doelt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362499

Wat is de reden dat jullie niet de F11 kopen maar toch voor de F12 gaan? Die toch iets duurder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Voor mij is de reden dat het piepgeluid opgelost zou moeten zijn, maar daarom vraag ik het ook na. Bovendien, de F11 is toch niet meer samen te stellen? En ook bij de MM in Zwolle zijn ze allemaal uit het assortiment gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
net maar weer eens een mail gestuurd naar sony, wil mijn geld terug. de service is gewoon erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
Anoniem: 59730 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:50:
Ik sta op het punt om mijn Acer Aspire 1692WLMi na 5 jaar te vervangen door een Sony Vaio.
Hoop op jullie advies!
Beetje late reactie, maar kies a.u.b. een 7200 RPM harde schijf, dat gaat namelijk de bottleneck worden in beide configuraties, dus als je nog ergens middelen vandaan kan halen, upgrade die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Juancho schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:31:
[...]dus als die alleen met de i7 configuratie beschikbaar is houdt het natuurljik al op.
Premium Black afwerking (mat diepzwarte deksel en zwarte rubberen polssteun) is alleen beschikbaar i.c.m. de i7 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:28
Juancho schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:22:
Voor mij is de reden dat het piepgeluid opgelost zou moeten zijn, maar daarom vraag ik het ook na. Bovendien, de F11 is toch niet meer samen te stellen? En ook bij de MM in Zwolle zijn ze allemaal uit het assortiment gehaald.
Heb een van de laatste F11, niks geen piepgeluiden of andere problemen, vergeet niet dat ontevreden mensen
meer posten...

Ben gewoon zeer tevreden, prachtig scherm met wat tweaks (ipv.de onzin die hier op GOT verteld wordt...)
ziet er erg fraai uit met goede bouwkwaliteit en in mijn geval een goede prijs.

Al zie ik dat de F12 in mijn config. nu 110 Euri duurder is, maar dan nog voor een multimedianotebook voor die
prijs?

Een Dell zou kunnen maar daar lees je nog meer problemen over (en dan dat design :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Ik had problemen met het inloggen, vandaar dat mn bestelling nog niet weg was. Heb hem nu geannuleerd en zorg dattie voor maandag is betaald, ze werken toch niet int weekend. Heb mn HDD naar 500GB @ 7200 tpm gewijzigd. Dit is mn config at the moment:

Intel CoreTM i7-720QM, 1,60GHz
Legitieme Windows® 7 Professional
Premium Black
500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
6 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
Blu-ray Disc(TM) player
41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
Office 2010 Starter
McAfee® - 60 dagen bescherming
Zonder Adobe® Creation
Zonder AdobePhotoshopLightroom

Premium Black vind ik een must...

Nog een paar vraagjes:
1) zoals ik begrijp zit er maar 1 jaar garantie op, klopt dit? Best duur om het 2e (en/of 3e jaar) bij te kopen
2) ZONDER Vaio-software wordtie geleverd?? Das toch beetje raar of krijg je een link voor de download?
3) jammer dat er geen verlicht toetsenbordtie opzit...

Tips, suggesties oid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Firedre schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:38:
Heb een van de laatste F11, niks geen piepgeluiden of andere problemen, vergeet niet dat ontevreden mensen
meer posten...
Nou het is natuurlijk niet alleen op deze website dat mensen klagen, maar als je zoekt op internet kwa reviews kom je er toch aardig veel tegen terwijl Sony weigerde dit serieus te nemen. Maargoed, men klaagt natuurlijk graag, dat is duidelijk :)
Al zie ik dat de F12 in mijn config. nu 110 Euri duurder is, maar dan nog voor een multimedianotebook voor die prijs?
Feit is volgens mij gewoon zo dat je geen F11 meer kunt krijgen of kunt configureren. Dus als je een Vaio wil zul je terecht komen bij de F12. Of die duurder is weet ik niet, ik heb net een final configuratie gemaakt die ik zou kiezen en kom uit op €1029,-- voor:

Intel® CoreTM i5-430M, 2,26GHz
500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
41,6 cm LCD, 1600x900 + camera
NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB

Eigenlijk 29 euro boven budget, maarja, dan maar ff een paar biertjes minder drinken :)
Een Dell zou kunnen maar daar lees je nog meer problemen over (en dan dat design :X )
De XPS had idd problemen met throttling bij zeer zwaar gebruik. De normale gebruiker zal hier niets van merken. Maar ook hier telt dat het in de opvolger opgelost is. En de update van XPS schijnt binnen een aantal weken ook in Europe te verschijnen. Design is puur smaak. Ik vind de witte versie bijv. prachtig. Alleen groot min punt is dat de XPS enorm glimmend is terwijl de Vaio mat is wat het toch een iets meer zakelijke look geeft.

Wat ik wel jammer vind is dat je de premium Black versie niet kan kiezen met een i5 configuratie en alleen met i7 wat je al minimaal 1200 euro kost. De standaard zwarte versie vind ik wat tegenvallen dus zal het de zilveren versie worden. Overigens ziet die er wel fantastisch uit, bijv. de bovenkant van de klep is nu meer donkerzilver wat hem niet iets zakelijker maakt.

Hoe dan ook zal 1 van beide mijn laptop gaan worden binnenkort.

@erniesd,

Wbt garantie, je hebt sowieso altijd recht op 2 jaar garantie. Maar je recht hebben is één, je recht krijgen is twee. Ik heb zelf al een rechtsbijstandsverzekering, dus dat dekt voor mij het 1 jarige garantie contract van Sony wel af. Bij problemen na dat jaar kan ik immers altijd terugvallen op mijn recht en krijg daar ondersteuning in. Heb je geen rechtsbijstandsverzekering blijft het natuurlijk tricky....

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 19-06-2010 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• askyou
  • Laatst online: 10-06 20:26
Vandaag een email van Sony gehad om als ps3 bezitter een vaio te kopen met 5 % korting. Ik heb de vaio vpcf11s1e al en hoef daarom niet de 5% korting code te gebruiken. Dus voor de liefhebber hieronder de code.
Persoonlijk denk ik dat de code meerdere malen gebruikt kan worden.
Sony Style aanbieding

Configureer en bestel een VAIO-notebook binnen en krijg een korting van 5% .

Bon code: ONLINEVAIO

Aanbieding geldig tot: 30 Juni 2010 Hoe de boncode te gebruiken?

1. Zet de laptop VAIO in de mandje en klik op "afrekenen"
2. Ga de boncode op het vereiste gebied in (onder "verzending")
3. Klik op "Bon gebruiken". Het ordebedrag zal met de korting rekening houden
4. Klik op "Doorgaan met de afrekenen" om te bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
askyou schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 01:07:
Vandaag een email van Sony gehad om als ps3 bezitter een vaio te kopen met 5 % korting. Ik heb de vaio vpcf11s1e al en hoef daarom niet de 5% korting code te gebruiken. Dus voor de liefhebber hieronder de code.
Persoonlijk denk ik dat de code meerdere malen gebruikt kan worden.
Sony Style aanbieding

Configureer en bestel een VAIO-notebook binnen en krijg een korting van 5% .

Bon code: ONLINEVAIO

Aanbieding geldig tot: 30 Juni 2010 Hoe de boncode te gebruiken?

1. Zet de laptop VAIO in de mandje en klik op "afrekenen"
2. Ga de boncode op het vereiste gebied in (onder "verzending")
3. Klik op "Bon gebruiken". Het ordebedrag zal met de korting rekening houden
4. Klik op "Doorgaan met de afrekenen" om te bevestigen
Sohee!! Das ten minste een goeie tip! Hartstikke bedankt joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Gisteren na lang wachten(nouja, dat viel eigenlijk best mee) eindelijk mijn zelf geconfigureerde VAIO F11 binnen gekregen, helaas heb ik vannacht en van morgen wel moeten constateren dat die van mij zowel CPU Whine heeft als een dode pixel en voor een laptop van 1508 euro vind ik dat niet echt acceptabel.

Ik ben mij dus nu even aan het beraden of ik een F12Z wil of een zelf geconfigureerde F12 neem, met name met die kortingsbon die hier boven staat... Toch blijft ie dan duurder. Iemand enig idee wanneer de F12Z dan toch daadwerkelijk uitgeleverd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Rctworld schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:32:
Gisteren na lang wachten(nouja, dat viel eigenlijk best mee) eindelijk mijn zelf geconfigureerde VAIO F11 binnen gekregen, helaas heb ik vannacht en van morgen wel moeten constateren dat die van mij zowel CPU Whine heeft als een dode pixel en voor een laptop van 1508 euro vind ik dat niet echt acceptabel.

Ik ben mij dus nu even aan het beraden of ik een F12Z wil of een zelf geconfigureerde F12 neem, met name met die kortingsbon die hier boven staat... Toch blijft ie dan duurder. Iemand enig idee wanneer de F12Z dan toch daadwerkelijk uitgeleverd gaat worden?
is dat eigenlijk garantie 1 zo'n dode pixel? En wat is een CPU met Whine? Klinkt mischien stom maar ik snap dat niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
erniesd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:53:
[...]

is dat eigenlijk garantie 1 zo'n dode pixel? En wat is een CPU met Whine? Klinkt mischien stom maar ik snap dat niet 8)7
T maakt me niks uit of het garantie is, officieel hebben ze zich er voor ingedekt dat het kan gebeuren maar dan nog heb ik gewoon recht op zichttermijn en als het voor mij een reden is om te zeggen dat ik er niet tevreden over ben hoor ik gewoon mijn geld terug te krijgen.

CPU Whine is vooral erg hinderlijk kan ik je sinds vannacht melden, het is een piep-/bromtoon van de CPU die bij mij in ieder geval heel erg willekeurig is en het klinkt net alsof je heel de nacht uit bent geweest(zo'n verre piep in je oren). Als het constant geluid zou zijn zou het niet zo erg zijn, maar willekeurige piep ga je je echt aan kapot ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het panel is pas stuk volgens de fabrikant als er meer dan 5? pixels op de miljoen stuk zijn
ja, volstrekt onacceptabel zo'n "kapot" paneel, maar vervangen? ho maar.

beste wat je kan doen in zo'n geval is je beroepen op de wet koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 13:10:
het panel is pas stuk volgens de fabrikant als er meer dan 5? pixels op de miljoen stuk zijn
ja, volstrekt onacceptabel zo'n "kapot" paneel, maar vervangen? ho maar.

beste wat je kan doen in zo'n geval is je beroepen op de wet koop op afstand.
Dus theoretisch kun je van je laptop af komen met terugbetaling als je het op koop op afstand gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
erniesd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 13:26:
[...]

Dus theoretisch kun je van je laptop af komen met terugbetaling als je het op koop op afstand gooit?
Ja, en dat is ook precies wat ik ga doen ;) Sowieso omdat ik geen zin heb in garantie gezeur enzo, en bij elke fatsoenlijke winkel kan je normaal ook iets gewoon binnen 7/14 dagen terugbrengen als het niet voldoet of als er een fout in zit. Ongeacht wat de fabrikant er zelf van vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363301

Rctworld schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 14:24:
[...]

Ja, en dat is ook precies wat ik ga doen ;) Sowieso omdat ik geen zin heb in garantie gezeur enzo, en bij elke fatsoenlijke winkel kan je normaal ook iets gewoon binnen 7/14 dagen terugbrengen als het niet voldoet of als er een fout in zit. Ongeacht wat de fabrikant er zelf van vindt ;)
Wat bedoel je eigenlijk met koop op afstand?
Online kopen? of niet? (ik ben niet echt mee..sorry :? ) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-06 23:23
Zééér tevreden! Als doorgewinterde XP gebruiker (VAIO FE21B) is het even wennen op een 64-bits Windows 7, maar de gewenste instellingen zijn zo gemaakt.

Omdat ik niet kon wachten op de F12 en omdat de F12 technisch toch niet veel of zelfs nauwelijks verschilt met de F11 (op een verlicht toetsenbord na, volgens mij?), heb ik een F11 met een 256GB SSD, 8GB geheugen en de rest van de specs zijn wel bekend. De ventilator.. sja.. die draait geregeld, maar nu zit ik de hele dag op 't ding te werken en de ventilator lijkt er zelf ook wel genoeg van te hebben.. hij blijft nu aardig stil, ondanks dat ik onderhand het complete Adobe CS5 Master Collection open heb staan, Visual Studio 2008 en diverse andere programma's.

Het toetsenbord ziet er gelikt uit.. toch moet ik even wennen.. de knoppen zitten net iets verder van elkaar tov van mijn oude laptop, waardoor ik geregeld een knopje ernaast zit. Verder helemaal prima.. voelt heel goed aan.

De resolutie: die is vele malen hoger dan wat ik gewend ben op nagenoeg hetzelfde scherm. Gelukkig heb ik nu nieuwe lenzen. Komt goed dus.. daarbij mag ik niet klagen.. ik wilde immers een full-HD scherm. De 18.4" verkopen ze niet meer helaas.

De kleuren op de premium matte monitor: standaard vond ik ze dus NIET goed. Veel te fel, overheersend, etc. Ik heb avonden lang gezocht naar een goed profiel op diverse andere fora. Ineens.. na opnieuw opgestart te hebben een dag later, waren de kleuren goed naar mijn zin, grijstinten komen er goed uit, kleuren zijn niet te fel, voor mij persoonlijk helemaal goed.. niets meer aan doen dus. Momenteel gebruik ik het profiel "sRGB IEC61966-2.1 (standaard)", just 4 your info.

Harde schijf: rete snel! Een PSD van 300mb inladen is in een oogwenk gedaan. Niets op aan te merken. Pluspuntje van Win7.. je kunt de partities gewoon naar gewens verkleinen of vergroten. Ubuntu is aan het downloaden momenteel.

Behuizing/Warmte: Zoals aangegeven.. de fan draait meer tov. mijn oude laptop. Maarja.. 't is ook een i7, dus hij heeft 't nodig. De warmte-spreiding vind ik goed geregeld. Plat gezegd kreeg ik onderhand retehete ballen met mijn oude VAIO. Bij deze F11 blaast ie keurig de hete lucht naar de zijkant toe.. nergens last van als ik 'm op mijn schoot heb liggen. De onderkant blijft aardig koel (30 graden heb ik ergens gelezen). Ik mis alleen het gelikte VAIO logootje onder de monitor boven het toetsenbord.. die is vervangen door een standaard Sony logo. Dat wordt gelukkig goed gemaakt door een rubber gedeelte onder het toetsenbord, waar ik de handen op kan leggen. Hij voelt dus lekker aan, licht en stabiel, etc. Oogt erg chique.

To zover... een zeer trotse eigenaar van een F11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Voor de geïnteresseerden, de VAIO F12Z zou dinsdag 29 juni binnen moeten komen en de prijs van 1508 euro zou correct zijn. Dus dat zou betekenen dat die niet heel veel duurder is dan de huidige F11Z :)

Ga denk ik dus maar even wachten en mijn F11X terugsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Nog ff wat: waarom worden ze ZONDER Vaio software geleverd eigenlijk? Kun je dat downloaden 8eraf dan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

Rctworld schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:29:
Voor de geïnteresseerden, de VAIO F12Z zou dinsdag 29 juni binnen moeten komen en de prijs van 1508 euro zou correct zijn. Dus dat zou betekenen dat die niet heel veel duurder is dan de huidige F11Z :)

Ga denk ik dus maar even wachten en mijn F11X terugsturen :)
Ik zit constant te schipperen tussen verschillende fabrikanten en modellen, waaronder de Asus G73JH, verscheidene dell configuraties en al enige tijd de sony modellen. Ik denk dat ik er nu toch uit ben als jij gelijk hebt over de prijs van de F12Z en de datum.
Als ik echter op de sonystyle site kijk dan bieden ze momenteel alleen nog deze vaste configuratie aan:
F11X voor €1538. Waar haal je de specs, datum en prijs van de F12Z dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
propheseus schreef op zondag 20 juni 2010 @ 00:10:
[...]

Ik zit constant te schipperen tussen verschillende fabrikanten en modellen, waaronder de Asus G73JH, verscheidene dell configuraties en al enige tijd de sony modellen. Ik denk dat ik er nu toch uit ben als jij gelijk hebt over de prijs van de F12Z en de datum.
Als ik echter op de sonystyle site kijk dan bieden ze momenteel alleen nog deze vaste configuratie aan:
F11X voor €1538. Waar haal je de specs, datum en prijs van de F12Z dan vandaan?
Mijn excuses, dit ging om de webshop OBCS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Rctworld schreef op zondag 20 juni 2010 @ 00:15:
[...]

Mijn excuses, dit ging om de webshop OBCS :)
Thanks. Ik heb de uitgebreide specs trouwens bekeken en daar staat dat de harde schijf op 5400RPM loopt bij de Z-uitvoering. Dat is vreemd :?
Ik besluit heel even te wachten totdat sonystyle.nl de ware specs heeft getoond van de Z versie. Kan anders een goedkopere variant van de F serie in elkaar frutselen in de configuratie van sonystyle.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Sinds enige weken krijg ik standaard na een reboot dat schermpje dat aangeeft dat de batterij goed is voor mijn neus, iemand enig idee waar ik dat uit kan zetten? In de power options vind ik er niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
propheseus schreef op zondag 20 juni 2010 @ 00:25:
[...]

Thanks. Ik heb de uitgebreide specs trouwens bekeken en daar staat dat de harde schijf op 5400RPM loopt bij de Z-uitvoering. Dat is vreemd :?
Ik besluit heel even te wachten totdat sonystyle.nl de ware specs heeft getoond van de Z versie. Kan anders een goedkopere variant van de F serie in elkaar frutselen in de configuratie van sonystyle.nl
Zoals eerder vermeldt zijn de volledige officiële specs hier terug te vinden:
http://www.sony.nl/product/vn-f-series/vpcf12z1e-bi

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus

propheseus

Doo mer heanig an

Rctworld schreef op zondag 20 juni 2010 @ 01:59:
[...]

Zoals eerder vermeldt zijn de volledige officiële specs hier terug te vinden:
http://www.sony.nl/product/vn-f-series/vpcf12z1e-bi

:)
Bedankt voor de link. Ik heb er zeker overheen gelezen. Ik denk dat ik voor mijzelf toch een X model zou configureren. Ik zou 1 stap in processor teruggaan: Naar de 720QM. 4 Gig intern geheugen eraf halen. Ik heb wel genoeg aan 4 Gig op 1333 Mhz. Ik zou dan het harde schijfje vervangen voor een 128Gig SSD schijf. En je komt dan nog op dezelfde prijs weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:03

KL643

beeldaandemuur

Afgelopen week mijn backlit toetsenbord uit China ontvangen voor mijn F11M1E. Zat er binnen 5 minuutjes in en het ziet er gelikt uit :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img532/2907/36img2671.jpg

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat volgens de officiële specs van Sony zelf de F11 GDDR3 geheugen zou moeten hebben terwijl GPU-Z DDR3 aangeeft bij zowel mijn F11C als de F11M van een vriend. Ik weet niet of dit wellicht verkeerd wordt weergegeven maar zou wel een beetje raar zijn dat Sony dan wel meldt dat het om GDDR3 gaat, want kan best een paar tientjes schelen op de kostprijs gok ik zo.

Bij de F12 staat alleen nog maar dat het om 1 GB grafisch geheugen gaat...

Kan iemand die één van de eerste batches van de F11 gehad heeft eens met GPU-Z checken wat voor grafisch geheugen er gebruikt wordt? :)
KL643 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:12:
Afgelopen week mijn backlit toetsenbord uit China ontvangen voor mijn F11M1E. Zat er binnen 5 minuutjes in en het ziet er gelikt uit :9~

[afbeelding]
Wat heb je allemaal open moeten maken daarvoor? :)

[ Voor 23% gewijzigd door Rctworld op 20-06-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd

[afbeelding]
Vreselijk gaaf man!!! Wat heb je dr voor moeten doen? Open maken, pluggen en klaar? Kun je de verlichting ook uit zetten? En wat kost zo'n setje (als je het zeggen wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Heb het toetsenbord gekocht op eBay (47 Dollar inclusief verzenden) 4 Juni besteld en de 16de was het in Haarlem.

Deze was het:

http://cgi.ebay.com/NEW-S...m3a5b071d3a#ht_6566wt_960

Ik heb de bovenste helft van de schroefjes losgemaakt aan de onderkant en vervolgens wip je eerst de bovenste strip eruit (waar de speakers onder zitten) even aan de zijkanten met je nagel pielen in de sleuf en dan is hij er zo af. Daarna kan je het toetsenbord er ook zo uit halen. Nieuwe erin, bovenste strip er weer op en alle schroeven weer terug. Dit alles was ongeveer 5 minuten werk. De verlichting werkt met de licht sensor...wanneer het donker wordt gaat de verlichting aan. Je kan in het VAIO Control Center instellen of ze dan aanblijven (in het donker) of na 10 sec/30sec /1min uit gaan. Als je ze ook overdag aan wil, zou je de licht sensor dicht kunnen plakken.

Deze schroefjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img291/8353/41img2672.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img291/6936/35img2669.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door KL643 op 21-06-2010 09:43 . Reden: Typo ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05-2024
Gaat met dat backlit toetsenbord erin zetten je garantie vervallen bij Sony Vaio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
de 2e op het forum met een backlite keyboard, helaas heb ik nog weinig plezier gehad van mijn f11. ik heb mijn toetsenbord teruggezet voor de reparaties. toch paar minuten werk en wil niet het risico lopen dat ze daar moeilijk over gingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Vsteegman schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:46:
Gaat met dat backlit toetsenbord erin zetten je garantie vervallen bij Sony Vaio?
Zou niet weten waarom.....

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 09-06 17:57
Net windows 7 op mijn desktop geïnstalleerd. Ik merk op dat mijn Ram geheugen 4GB ddr2 667mhz beter scoort dan mijn ramgeheugen van mijn vaio (ddr3 1066mhz)

iemand een idee hoe dit komt? (ik weet het dat die score niet veel uitmaakt, maar toch :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Waneer zouden de nieuwe VAIO's te bezichtigen kunnen zijn in bijv. de Media Markt? In Zwolle hebben ze namelijk de F11 serie al uit de schappen gegooid maar de nieuwe versies hebben ze nog niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186156

Geachte meneer ***

Deze modelen komen rond eind july binnen .

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt eindhoven

Daar heb je je antwoord. Vrij laat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCALCEET
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik krijg mijn F12 begin volgende week binnen (als het goed is)

besteld via sonystyle trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glocom
  • Laatst online: 22-11-2022
Vraagje:
Zou dat backlit toetsenbord ook op de nieuwe F12 serie passen?
Ik heb vandaag namelijk de F12 bij sonystyle besteld :)
Als dat past, wil ik me ook wel zo een halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 14:07
Vraagje:
Bij mijn F11S1E zit in het omhulsel van mijn keyboard veel meer speling dan dat er eerst zat. Wat ouden jullie doen? Keyboard er eens uithalen en kijken of er iets fout zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Discovery_
  • Laatst online: 26-04 11:11
[quote]KL643 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 00:38:
Heb het toetsenbord gekocht op eBay (47 Dollar inclusief verzenden) 4 Juni besteld en de 16de was het in Haarlem.

Dat toetsenbord met backlit ziet er erg gaaf uit zeg :9~

Ik heb ff op de link naar ebay gekeken maar zag dat het art. daar voor een zilveren exemplaar was.
Nu is mijn vraag of je alleen de toetsen met techniek eronder overzet en de zilveren kap (zo noem ik het maar ff) kan vervangen door je eigen kap (cover toetsenbord) zodat alles dezelfde kleur blijft.
Ik volg dit forum en lees de reactie vanzelf. Alvast bedankt.

PS. Heb trouwens zelf een F11M een week gehad en terug gebracht ivm die hoge fluittoon en die ventilator die naar mijn mening overactief was. Ben dus sinds maart aan het wachten op de F12 en hoop dat die probleempjes verleden tijd zijn. Als hij netjes stil werkt ga ik er gelijk 1 bestellen wel een F12S of Z ivm beter scherm en iets meer power. Ik was trouwens wel onder de indruk destijds van die F11M die ik een week lang goed heb kunnen testen maar dat lawaai als ik iets op internet wilde lezen was mij echt te veel van het goede en ik stoorde mij daar mateloos aan. Gelukkig heb ik bij Media markt het aankoop bedrag helemaal terug ontvangen (na wat discussie) dus ik kan nu rondkijken voor een nieuwe F12. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glocom
  • Laatst online: 22-11-2022
_Discovery_ schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:37:
Ik heb ff op de link naar ebay gekeken maar zag dat het art. daar voor een zilveren exemplaar was.
Nu is mijn vraag of je alleen de toetsen met techniek eronder overzet en de zilveren kap (zo noem ik het maar ff) kan vervangen door je eigen kap (cover toetsenbord) zodat alles dezelfde kleur blijft.
Ik volg dit forum en lees de reactie vanzelf. Alvast bedankt.
Misschien heb je hier iets aan?
http://cgi.ebay.com/SONY-...m3f0044e418#ht_2373wt_911
Dit is namelijk de zwarte kap.
Weet alleen niet of die voor de premium black (core i7 versie) of die andere is :?
Zie net dit staan: "SONY VPC-F11M1EH Series Notebook/ Laptop".
Dus dat is dan de gewone en niet de premium black.

edit: aanpassing premium black of gewoon black

[ Voor 9% gewijzigd door glocom op 22-06-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Discovery_
  • Laatst online: 26-04 11:11
glocom schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:27:
[...]

Misschien heb je hier iets aan?
http://cgi.ebay.com/SONY-...m3f0044e418#ht_2373wt_911
Dit is namelijk de zwarte kap.
Weet alleen niet of die voor de premium black (core i7 versie) of die andere is :?
Zie net dit staan: "SONY VPC-F11M1EH Series Notebook/ Laptop".
Dus dat is dan de gewone en niet de premium black.

edit: aanpassing premium black of gewoon black
Ja, dat ziet er goed uit. Ik begrijp dat je dus gelijk je toetsenbord in de juiste kleur kan of zelfs moet bestellen.
Als het zover is ga ik ff zoeken op ebay en zal de link in ieder geval bewaren.

Weet iemand toevallig ook of je eventueel je eigen kap / cover toetsenbord kan gebruiken (voor de zekerheid als de kleur niet helemaal hetzelfde is of als de bestelling, al dan niet door eigen schuld, in de verkeerde kleur aankomt). En als je je eigen cover kan gebruiken of dit een klusje is dat je wel makkelijk zelf kan net zoals het aanbrengen van een nieuw toetsenbord of dat de cover zo vastzit dat je hem bijna moet slopen om eraf te krijgen?

Mocht er trouwens iemand zijn die ervaring heeft met een nw. F12 model (vooral ivm bijgeluiden) dan hoop ik dat men dit hier wil delen met andere geïnteresseerden.

Alvast bedankt.

edit - Hier is nog een andere zwarte variant (kleur is anders kan ook licht inval zijn?)
http://cgi.ebay.com/NEW-S...balls&hash=item3caab97547

[ Voor 7% gewijzigd door _Discovery_ op 22-06-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
_Discovery_ schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:13:
[...]

Ja, dat ziet er goed uit. Ik begrijp dat je dus gelijk je toetsenbord in de juiste kleur kan of zelfs moet bestellen.
Als het zover is ga ik ff zoeken op ebay en zal de link in ieder geval bewaren.

Weet iemand toevallig ook of je eventueel je eigen kap / cover toetsenbord kan gebruiken (voor de zekerheid als de kleur niet helemaal hetzelfde is of als de bestelling, al dan niet door eigen schuld, in de verkeerde kleur aankomt). En als je je eigen cover kan gebruiken of dit een klusje is dat je wel makkelijk zelf kan net zoals het aanbrengen van een nieuw toetsenbord of dat de cover zo vastzit dat je hem bijna moet slopen om eraf te krijgen?

Mocht er trouwens iemand zijn die ervaring heeft met een nw. F12 model (vooral ivm bijgeluiden) dan hoop ik dat men dit hier wil delen met andere geïnteresseerden.

Alvast bedankt.

edit - Hier is nog een andere zwarte variant (kleur is anders kan ook licht inval zijn?)
http://cgi.ebay.com/NEW-S...balls&hash=item3caab97547
Ju kunt de verlichting niet overbouwen naar je eigen keyboard.

Nu het goede nieuws: als ik goed geïnformeerd ben zijn er maar 2 verschillende kleuren voor het keyboard: zwart en zilver.
De verschillen in de zwarte uitvoeringen (normaal en premium) zitten hem in de zwarte rubberen polssteun en het donkere deksel. voor de rest is het plastic bij beide uitvoeringen grijs/antraciet.

Zoek eens naar foto's van de verschillende uitvoeringen: vergeet de renderings van de Sony website, en overtuig jezelf.

edit:

F11S:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2nprtl.jpg

F11Z:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2i6i6xd.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 22-06-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-06 15:29
DarthSolidus schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:39:
Ik krijg mijn F12 begin volgende week binnen (als het goed is)

besteld via sonystyle trouwens.
Heb je er zelf 1 samengesteld, of is het de standaardvariant? Ik wil namelijk de Z kopen, maar dit lijkt niet te lukken via sonystyle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
DaFreakhead schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:29:
[...]

Heb je er zelf 1 samengesteld, of is het de standaardvariant? Ik wil namelijk de Z kopen, maar dit lijkt niet te lukken via sonystyle.
Klopt, bij Sonystyle duiden ze het premium black model aan met X ipv Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Jippie!!!! De mijne wordt op dit moment "klaargemaakt"!!! Hoelang duurt verezenden vanaf de andere kant vd wereld? Ze zeggen 3 a 4 weken, maar dat zal toch wel sneller zijn hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
guapper schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:39:
[...]

Klopt, bij Sonystyle duiden ze het premium black model aan met X ipv Z
Klopt, ik had een F11X besteld die praktisch gelijk is aan de Z versie, maar het bleek uiteindelijk een F11C toen die afgeleverd werd :D Over logica gesproken 8)7

Maar het premium black model is inderdaad de F(X) die je op SonyStyle kan configureren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 08:14
Nou de F12S1E is eindelijk binnen bij de Mediamarkt, en mij is 5maanden geleden beloofd dat ik mijn F11S1E kon omruilen zodra ze weer binnenkwamen. Dit ivm de bekende piep en mijn batterij die regelmatig niet herkend wordt. Ben inmiddels al 5x teruggeweest om te vragen wanneer er een levering kwam en elke keer werd mij verteld dat het maximaal 2weken zou duren :')

Maargoed hij is dus eindelijk binnen en ik ben zojuist langsgeweest om hem op te halen.. maar de prijs is 1500eu geworden terwijl ik voor mijn F11S1E 1180 oid heb betaald in februari met een kortingsactie.. nu moet ik dus 300euro bijbetalen als ik hem nog wil omruilen..

Mij is dus 5maanden lang verteld dat ik hem om kon ruilen zodra hij binnenkwam en nu er een nieuw model is kan ik kiezen:

- mijn geld terug en geen laptop
- 300euro bijleggen en een F12
- hem laten opsturen (wat ik dus ook 5maanden terug kon doen) en hem 4weken kwijtzijn.. (en van de dingen die ik hier gelezen heb waren er nogsteeds veel mensen die na reparatie hetzelfde probleem hadden)

Heb ik nog iets van rechten? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57
errrrrnie schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:33:
Nou de F12S1E is eindelijk binnen bij de Mediamarkt, en mij is 5maanden geleden beloofd dat ik mijn F11S1E kon omruilen zodra ze weer binnenkwamen. Dit ivm de bekende piep en mijn batterij die regelmatig niet herkend wordt. Ben inmiddels al 5x teruggeweest om te vragen wanneer er een levering kwam en elke keer werd mij verteld dat het maximaal 2weken zou duren :')

Maargoed hij is dus eindelijk binnen en ik ben zojuist langsgeweest om hem op te halen.. maar de prijs is 1500eu geworden terwijl ik voor mijn F11S1E 1180 oid heb betaald in februari met een kortingsactie.. nu moet ik dus 300euro bijbetalen als ik hem nog wil omruilen..

Mij is dus 5maanden lang verteld dat ik hem om kon ruilen zodra hij binnenkwam en nu er een nieuw model is kan ik kiezen:

- mijn geld terug en geen laptop
- 300euro bijleggen en een F12
- hem laten opsturen (wat ik dus ook 5maanden terug kon doen) en hem 4weken kwijtzijn.. (en van de dingen die ik hier gelezen heb waren er nogsteeds veel mensen die na reparatie hetzelfde probleem hadden)

Heb ik nog iets van rechten? ;(
Ik zou toch als minimum proberen te bekomen dat je die korting niet verliest, welk bedrag was dat?
Ze hebben je tenslotte 5 maand aan het lijntje gehouden...

Net even de Belgische Mediamarkten afgebeld en hier zijn ze nog niet beschikbaar.
Ze zijn besteld en kunnen elke moment binnen komen.
Het is dus nog even wachten op een stock in Belgie.

[ Voor 88% gewijzigd door BlackShadow op 23-06-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364010

[b][message=34231463,noline]Ik zou toch als minimum proberen te bekomen dat je die korting niet verliest, welk bedrag was dat?
Ze hebben je tenslotte 5 maand aan het lijntje gehouden...
Mee eens. Als je je Vaio F11 binnen een week zou hebben omgeruild voor een andere F11, terwijl de kortingsactie al was afgelopen zouden ze je dat prijsverschil ook niet hebben gevraagd.

Heb je iets op schrift staan van de beloften van Mediamarkt?

Bij Sonystyle.it hebben ze trouwens wel netjes mijn met korting gekochte F11 van eind mei omgeruild voor een F12 zonder dat ik een cent meer hoef te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Anoniem: 364010 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:46:
[...]

Mee eens. Als je je Vaio F11 binnen een week zou hebben omgeruild voor een andere F11, terwijl de kortingsactie al was afgelopen zouden ze je dat prijsverschil ook niet hebben gevraagd.

Heb je iets op schrift staan van de beloften van Mediamarkt?

Bij Sonystyle.it hebben ze trouwens wel netjes mijn met korting gekochte F11 van eind mei omgeruild voor een F12 zonder dat ik een cent meer hoef te betalen.
Heb jij hem in Italië besteld dan? Als dat namelijk hier in nederland ook zo is moet ik nog maar even gaan bellen... Voor 5% korting en 50 euro eraf voor het goedkopere geheugen wat ik op me F11X had dan kom ik wel weer op een redelijk bedrag uit :)
Pagina: 1 2 ... 23 Laatste

Let op:
In dit topic gaat het over de Vaio F11- / F12- / F13- serie en niet over andere notebooks ;)