nou daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik had mijn foto per ongeluk gereset in lr... 
Zal hem vanavond weer eens wat verder aanpassen..
Zal hem vanavond weer eens wat verder aanpassen..
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Joejoe!
Knap, ook de regenpijpen zitten goed, tof detail in de compositie.DonMetal schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:26:
@hypz: Ik sluit me aan bij de rest, de belichting ziet er tof uit maar een onderwerp had het afgemaakt.
@JordyOnrust: Jammer van de afgesneden vlag, verder vind ik het perspectief niet heel interessant.
@Aloys: Mooie plaat, je blijft er naar kijken en de toning vind ik erg lekker.
Van de week geprobeerd een spooky sfeertje neer te zetten:
[afbeelding]
Hallway Creep... by M3taal, on Flickr
Camera Canon EOS 600D
Exposure 10s
Aperture f/10.0
Focal Length 17 mm (Tamron 17-50 2.8)
ISO Speed 100
De schaduw onderin hoort, dat is zeg maar de schaduw van de toeschouwer. De nabewerking vind ik wel aardig, ik weet niet zo goed of ik er nog meer uit krijg.
The devil is in the details.
Hahn schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:03:
Was het de bedoeling om de schaduw onderin ook op de foto te zetten?
DonMetal schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:26:
De schaduw onderin hoort, dat is zeg maar de schaduw van de toeschouwer. De nabewerking vind ik wel aardig, ik weet niet zo goed of ik er nog meer uit krijg.
Dat was dus de bedoeling, alleen was het een beetje kloten met de andere lantaarnpaal om die schaduw een beetje in het midden te krijgen zonder al te hard te vervormen/storenHahn schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:03:
Was het de bedoeling om de schaduw onderin ook op de foto te zetten?
Joejoe!
Ik denk dat kleur een van de eerste dingen is die verdwijnt in het donker. Daarom wringt de foto wat, voor mij. Veel te veel verzadiging, om echt te lijken, denk ik. Verder is er weinig "spooky" aan die gast die het pad verspert. Die zoekt de confrontatie, dat is duidelijk - en dus niet "spooky". Zet de persoon lui leunend tegen een muur, zodat je er in principe langs zou kunnen, en je creëert een situatie die veel minder duidelijk is - en daarmee veel spannender. Goed dat je iets probeert wat verder gaat dan "ik zag dit en ik moest er een foto van maken". Een concept uitwerken heeft voor mij echt meerwaarde!DonMetal schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:26:
Van de week geprobeerd een spooky sfeertje neer te zetten:
Verwijderd
Ik denk dat ik misschien ff een keer iemand als model misbruik, en hem / haar daar tegen die schuine rand aan laat zitten / hangen, zodat hij/zij een beetje als silhouet te zien is o.i.d. ;-)Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:17:
Hypz: het licht is goed, maar ook ik mis een onderwerp - ik zie wel wat graffiti, misschien dat je daar iets mee kunt?
....
Och het geeft ook wel mooi het vluchtige van de mens aan met op de achtergrond de oudheid die blijft staan.loewie1984 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:19:
ik dan weer wel, de hal is in symmetrie en de foto geeft wat mij betreft precies weer wat ik me er van voorstel. het is er druk in een museum, dagelijks duizenden zoniet tienduizenden mensen en dat er dan beweging in de foto zit vind ik erg sjiek.
Tof dat je dat hebt kunnen regelen, deden ze erg moeilijk?Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:17:
Na wat heen en weer e-mailen mocht ik van de lieve mensen van het British Museum een tripod het museum binnenbrengen, dus heb ik shot wat eerder hand-held was nu kunnen overdoen - ook met een langere sluitertijd. Ik denk dat hij zo veel beter is, showcase-waardig?
[afbeelding]
British Museum II v2 by npmeijer, on Flickr
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5
Ik heb hem nu ook in zwart/wit gezet en dat komt inderdaad beter uit:Toff schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:27:
[...]
Ik denk dat kleur een van de eerste dingen is die verdwijnt in het donker. Daarom wringt de foto wat, voor mij. Veel te veel verzadiging, om echt te lijken, denk ik. Verder is er weinig "spooky" aan die gast die het pad verspert. Die zoekt de confrontatie, dat is duidelijk - en dus niet "spooky". Zet de persoon lui leunend tegen een muur, zodat je er in principe langs zou kunnen, en je creëert een situatie die veel minder duidelijk is - en daarmee veel spannender. Goed dat je iets probeert wat verder gaat dan "ik zag dit en ik moest er een foto van maken". Een concept uitwerken heeft voor mij echt meerwaarde!
Joejoe!
Verwijderd
Een leuk experimentje maar ik snap niet zo goed waarom je dit zou willen doen en al helemaal niet waarom je zo de nadruk legt op vanuit de heup geschoten, zou dit knap moeten zijn? Iedereen kan dat met of geluk of het beruchte groene vierkantje. Ik heb liever dat je aan komt zetten met een goeie fotoBlackvulcano schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 23:02:
Eigen plaat:
[afbeelding]
Wandering-in-Amsterdam by Stan-ley, on Flickr
Toelichting:
Geïnspireerd door het bekijken van straatfoto's van Cartier Bresson heb ik is een rondje in amsterdam gelopen.Vanuit de heup geschoten, dus zonder zoeker en geklikt á passant, dus de focus ligt nét niet helemaal lekker. Was een experiment tijdens een wandeling. De foto is geschoten met het idee om in zwartwit te zetten.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Nee heb het niet netjes gevraagd. Heb er geen commercieel belang bij, de foto is niet in opdracht gemaakt en het is niet aannemelijk dat ik door het posten voor een tiental mensen een redelijk belang van de rechten van mevrouw schendt.Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:37:
@Blackvulcano: Als foto best goed. Het verkeersbord linksboven maakt het wel een unieke plaat. Vraag me alleen af of die mevrouw het kan waarderen dat ze 'zomaar' zo herkenbaar op Tweakers.net staat, of heb je het netjes gevraagd?
Het was uit voorzorg gepost omdat de foto niet helemaal scherp is waar die scherp zou moeten zijn. Uit de hand mikken vond ik namelijk idd best lastig. Van de 30 fotos die ik uit de hand heb geschoten zijn er maar 4/5 redelijk scherp en goed gekaderd. Ik weet eigenlijk niet welk groene vierkantje je bedoelt trouwens.Ventieldopje schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:15:
[...]
Een leuk experimentje maar ik snap niet zo goed waarom je dit zou willen doen en al helemaal niet waarom je zo de nadruk legt op vanuit de heup geschoten, zou dit knap moeten zijn? Iedereen kan dat met of geluk of het beruchte groene vierkantje. Ik heb liever dat je aan komt zetten met een goeie foto
Ok verder over de foto, irritant zwart vlak links, licht is wel mooi en valt ook mooi op de mevrouw alleen kijkt me mevrouw ook naar je en dat is nou jammer. Verder is ook de scherptediepte wat aan de grote kant waardoor de foto een beetje druk wordt ondanks dat door het licht het toch duidelijk is dat de mevrouw het onderwerp is.
Met het groene vierkantje bedoel ik de vol automatische standBlackvulcano schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:47:
[...]
Nee heb het niet netjes gevraagd. Heb er geen commercieel belang bij, de foto is niet in opdracht gemaakt en het is niet aannemelijk dat ik door het posten voor een tiental mensen een redelijk belang van de rechten van mevrouw schendt.
Maar idd het was wel netjes geweest om te vragen nadat ik de foto had genomen.
[...]
Het was uit voorzorg gepost omdat de foto niet helemaal scherp is waar die scherp zou moeten zijn. Uit de hand mikken vond ik namelijk idd best lastig. Van de 30 fotos die ik uit de hand heb geschoten zijn er maar 4/5 redelijk scherp en goed gekaderd. Ik weet eigenlijk niet welk groene vierkantje je bedoelt trouwens.
De feedback kan ik me i vinden. De scherpte diepte is idd te groot voor de foto/onderwerp. Misschien is proberen wat onscherpte erin te fixen met photoshop. Dat zwarte vlak is een jas, en heeft me eigenlijk niet gestoord, zal is met de cropping spelen kijken of het wat uitmaakt. Bedankt igg.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Verwijderd
Met de gene hier boven eens, die lampjes is echt not done en al helemaal niet als die vignettering zo lelijk over het lampje valtVerwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 11:54:
@ Kasuras:
Mooie foto, het leven in het museum komt mooi tot zijn recht.
@ JordyOnrust:
Ik vind het een mooie sobere foto, ik moet hierbij ook aan infinity blade 2 denken met zijn mooie graphics.
@User88:
Wow, krijg plots zin om naar Parijs te gaan en/of ratatouile te kijken. Goede overzichtsfoto en de eifeltoren springt toch in het oog.
Hier is mijn nieuwe inzending, om wat in de kerstsfeer te komen:
[afbeelding]
Christmas by peetersthomas, on Flickr
www.maartendeboer.net
Hier staat tekst
www.maartendeboer.net
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Mijn Flickr; Sony A7iii
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
www.maartendeboer.net
[ Voor 41% gewijzigd door blablable op 23-12-2011 09:49 ]
Used to be Down Under... Foto gallery
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Thanx.. Ben alleen niet zo goed in photoshop dat ik haar donkere oog wat lichter kan maken.. op de een of andere manier zie je dan duidelijk dat ik het berwerkt heb wat weer afbreuk doet aan de foto..wavemaster100 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:29:
@blablable: Erg mooi, sprekende ogen idd, zoals al werd opgemerkt. het "onderste" oog is wel wat donkerder, ik weet niet zeker of het me stoort maar het valt me wel op.
dank iedereen voor het commentaar.
Die foto is een crop van de foto hieronder:
[afbeelding]
De reden waarom ik crop is dat ik de paal niet mooi vind, als ik die eruit snij dan snij ik een stukje van zn pootje mee, of krijgt het pootje te weinig ruimte naar mijn smaak dus heb ik voor deze crop gekozen.
Hier nog een andere van het diertje:
[afbeelding]
tiger cub
Verwijderd
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
[ Voor 83% gewijzigd door hypz op 26-12-2011 00:30 ]
Bedankt, ik heb hem wat softer gemaakt in photoshop. Layer dupliceren / gaussian blur er over, en dan de optacy op 20% ofzo. Met clarity in Camera Raw verloor ik wat detail in de lijnen in de voeten, daarom ff photoshop gebruikt.Hahn schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:08:
LeukLijkt me een mooie voor een geboortekaartje ofzo. Ik houd niet zo van het softe (lage clarity?), maar bij zo'n foto past het wel goed.
[ Voor 18% gewijzigd door hypz op 26-12-2011 13:18 ]
[ Voor 31% gewijzigd door Zakkenwasser op 26-12-2011 18:30 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Vozz op 27-12-2011 11:06 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Jewest op 28-12-2011 10:21 . Reden: foto update, dus flickr url is verandert ]
Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.
Verwijderd
Verwijderd
Binnen?!Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:07:
Gister wat vuurwerk gekocht om foto's mee te maken voor een nieuwjaars'kaartje'. Als bescherming, een glasplaat uit een fotolijst voor de camera gezet, en knallen maar. Gaf een behoorlijke rotzooi binnen, maar dat had ik er wel voor over.Aan iedereen hier, een knallend nieuwjaar en ... :
[afbeelding]
www.maartendeboer.net
[ Voor 17% gewijzigd door bello2185 op 03-01-2012 13:51 . Reden: Solo, got it. :P ]
[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 03-01-2012 13:50 ]
Binnen!? IdiootVerwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:07:
Gister wat vuurwerk gekocht om foto's mee te maken voor een nieuwjaars'kaartje'. Als bescherming, een glasplaat uit een fotolijst voor de camera gezet, en knallen maar. Gaf een behoorlijke rotzooi binnen, maar dat had ik er wel voor over.Aan iedereen hier, een knallend nieuwjaar en ... :
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Pixeltje op 03-01-2012 13:57 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Jammer van de streep in de vloer, verder erg goed gelukt. Mooie kleur combinatie ook, geeft lekker die vintage feelbello2185 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:49:
Dit was de eerste keer dat ik een SLR camera in mijn hand had, een vriend van mij was hem vergeten mee te nemen dus toen heb ik er voor de grap even mee gespeeld. Dus commentaar op jullie foto's kan ik niet echt geven, maar ik was toch wel een beetje benieuwd wat jullie hier van vonden.
[afbeelding]
Vans by Jens van Bellen, on Flickr
Ik vond het best wel leuk om te doen, ik moet maar eens gaan sparen voor een Canon 550D ofzo.
www.maartendeboer.net
[ Voor 7% gewijzigd door pvink op 03-01-2012 16:39 ]
Lekker sfeertje wel zo, die kerel kijkt echt alsof het hem aan zijn achterste kan oxideren, lekker volgelopen zwart aan de randen; duister! Goed gedaan naar mijn smaakKappuhH schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:35:
De volgende foto pas geschoten bij bestaand licht terwijl we zaten te praten met een stel vrienden, niks geregisseerd dus. Omdat er weinig licht was moest ik naar ISO 3200, gelukkig is dat goed bruikbaar op de D7000.
[afbeelding]
klik voor grotere afbeelding
[ Voor 20% gewijzigd door Bart.O op 04-01-2012 00:14 ]
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door JordyOnrust op 04-01-2012 12:19 . Reden: Beetje groen er uit gesleuteld ]
mooi landschap! waar is dit Duitsland Zwitserland OostenrijkJordyOnrust schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:06:
Nog een bijdrage van mijn kant. Tijdens mijn vakantie dit jaar hebben we in zuid Duitsland nog even een stop gemaakt. Hier zijn we nog even een dag wezen wandelen en onderweg kwamen we een speel toestel tegen.Het betrof hier een grote toren opgebouwd uit allemaal touwen. Hier moest ik natuurlijk wel even inklimmen en toen ik in de top was vond ik dit wel een foto waard. Ik weer naar beneden, camera gehaald en weer naar boven geklommen. Met camera in de hand was dit nog niet zo makkelijk als gedacht. Uiteindelijk boven was het evenwicht houden nog niet zo gemakkelijk maar het is gelukt.
Ik vond de uitzicht en de lijnen erg geslaagd. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
[afbeelding]
Take it from height by JordyOnrust, on Flickr
Het groene komt er best wel hard uit, maar hier heb ik vrijwel niet aan de kleur groen gezeten, het is voornamelijk het iets onderbelichten en contrast wat verhogen, meer om de lucht niet totaal wit te laten zijn. Of bedoelde je niet groen?Bob schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:16:
Jordy:
Niet zo hard aan de kleuren trekken, het is er wat over. Een landschap mag rustig zijn, en dat is het niet meer met die kleuren. Ik zou onderaan nog wat weg knippen, het is vooral de achtergrond die mooi is.
Yes het groen. Kan inderdaad soms puur door het contrast al komen. Wat ik dan doe (da's wel valsspelen maar je moet dat er niet bij zeggen) is de lucht apart selecteren en op die manier de kleur en contrast van enkel de lucht aanpassen. HDR style zonder HDR te zijn.JordyOnrust schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:29:
[...]
Het groene komt er best wel hard uit, maar hier heb ik vrijwel niet aan de kleur groen gezeten, het is voornamelijk het iets onderbelichten en contrast wat verhogen, meer om de lucht niet totaal wit te laten zijn. Of bedoelde je niet groen?
Zag het, upload was blijkbaar nog niet voltooid, had nog oude versie te pakken, nu is het als het goed is beter.Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:51:
kijk eens goed naar de groenblauwe gloed achter de grote boom links, daar zit je qua kleuren gewoon way off, zeker als het met JvdGeest vergelijkt. Jouw bewerkingen komen behoorlijk onrealistisch over zo. Een andere optie is dat je calibratie niet klopt..
[ Voor 34% gewijzigd door JordyOnrust op 04-01-2012 13:11 . Reden: Update link ]
[ Voor 12% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 04-01-2012 12:54 ]
Hier staat tekst
[ Voor 8% gewijzigd door McMiGHtY op 04-01-2012 13:29 ]
[ Voor 78% gewijzigd door JordyOnrust op 04-01-2012 13:13 ]
Sorry hoor, maar dat is geen valide excuus. (voor een testcase foto)Achtergrond is zoals het daar is, foto komt ook zo uit de camera.
High Powered Madness
Dat de achtergrond donker is, vind ik juist een positief punt. Omdat de trui van de moeder ook donker is, word daardoor je aandacht naar de gezichten geleid.hypz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:18:
@McMighty: Foto is inderdaad niet echt scherp, achtergrond is wat druk (het kastje met de rommeltjes erop), en de achtergrond is behoorlijk donker, maar dat komt door de flitser op de camera gok ik. En het handje word afgesneden onderaan
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq