Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.968 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
nou daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik had mijn foto per ongeluk gereset in lr... :(
Zal hem vanavond weer eens wat verder aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

@hypz: Ik sluit me aan bij de rest, de belichting ziet er tof uit maar een onderwerp had het afgemaakt.

@JordyOnrust: Jammer van de afgesneden vlag, verder vind ik het perspectief niet heel interessant.

@Aloys: Mooie plaat, je blijft er naar kijken en de toning vind ik erg lekker.

Van de week geprobeerd een spooky sfeertje neer te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7022/6506216101_ac8e02790d_z.jpg
Hallway Creep... by M3taal, on Flickr

Camera Canon EOS 600D
Exposure 10s
Aperture f/10.0
Focal Length 17 mm (Tamron 17-50 2.8)
ISO Speed 100

De schaduw onderin hoort, dat is zeg maar de schaduw van de toeschouwer. De nabewerking vind ik wel aardig, ik weet niet zo goed of ik er nog meer uit krijg.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 23:43

Bob

DonMetal schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:26:
@hypz: Ik sluit me aan bij de rest, de belichting ziet er tof uit maar een onderwerp had het afgemaakt.

@JordyOnrust: Jammer van de afgesneden vlag, verder vind ik het perspectief niet heel interessant.

@Aloys: Mooie plaat, je blijft er naar kijken en de toning vind ik erg lekker.

[afbeelding]
Hallway Creep... by M3taal, on Flickr

Camera Canon EOS 600D
Exposure 10s
Aperture f/10.0
Focal Length 17 mm (Tamron 17-50 2.8)
ISO Speed 100

De schaduw onderin hoort, dat is zeg maar de schaduw van de toeschouwer. De nabewerking vind ik wel aardig, ik weet niet zo goed of ik er nog meer uit krijg.
Knap, ook de regenpijpen zitten goed, tof detail in de compositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Was het de bedoeling om de schaduw onderin ook op de foto te zetten? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:48

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Hahn schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:03:
:>

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wow, ik ben scheel :P My bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Hahn schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:03:
Dat was dus de bedoeling, alleen was het een beetje kloten met de andere lantaarnpaal om die schaduw een beetje in het midden te krijgen zonder al te hard te vervormen/storen :)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik denk dat kleur een van de eerste dingen is die verdwijnt in het donker. Daarom wringt de foto wat, voor mij. Veel te veel verzadiging, om echt te lijken, denk ik. Verder is er weinig "spooky" aan die gast die het pad verspert. Die zoekt de confrontatie, dat is duidelijk - en dus niet "spooky". Zet de persoon lui leunend tegen een muur, zodat je er in principe langs zou kunnen, en je creëert een situatie die veel minder duidelijk is - en daarmee veel spannender. Goed dat je iets probeert wat verder gaat dan "ik zag dit en ik moest er een foto van maken". Een concept uitwerken heeft voor mij echt meerwaarde!

Verwijderd

JordyOnrust: zoals gezegd, jammer dat de kerk in de schaduw staat, en ook dat de vlag er niet helemaal op staat. Wel leuk om te zien dat jij blijkbaar de enige was die de zon durfde te trotseren.

Hypz: het licht is goed, maar ook ik mis een onderwerp - ik zie wel wat graffiti, misschien dat je daar iets mee kunt?

DonMetal: heb je hem in zwart wit geprobeerd? Wat je in essentie probeert te doen is het contrast nadruk te geven, dat vind ik persoonlijk altijd beter uitkomen in zwart/wit.

Na wat heen en weer e-mailen mocht ik van de lieve mensen van het British Museum een tripod het museum binnenbrengen, dus heb ik shot wat eerder hand-held was nu kunnen overdoen - ook met een langere sluitertijd. Ik denk dat hij zo veel beter is, showcase-waardig?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7030/6517091345_82068b9401.jpg
British Museum II v2 by npmeijer, on Flickr

• Hahn
Ik zie niet zoveel verschil tussen deze en je vorige poging eigenlijk. Deze heeft wat warmere kleuren, maar de mensen zijn een blur, terwijl bij de vorige foto de mensen scherp(er) waren.

Op zich wel een aardige foto, omdat een museum sowieso wel leuk is om te zien, maar ik vind 'm niet bijzonder (en zou 'm dus zeker niet showcase-waardig noemen).

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:46
ik dan weer wel, de hal is in symmetrie en de foto geeft wat mij betreft precies weer wat ik me er van voorstel. het is er druk in een museum, dagelijks duizenden zoniet tienduizenden mensen en dat er dan beweging in de foto zit vind ik erg sjiek.

discogs

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:17:
Hypz: het licht is goed, maar ook ik mis een onderwerp - ik zie wel wat graffiti, misschien dat je daar iets mee kunt?
....
Ik denk dat ik misschien ff een keer iemand als model misbruik, en hem / haar daar tegen die schuine rand aan laat zitten / hangen, zodat hij/zij een beetje als silhouet te zien is o.i.d. ;-)

Het licht is elke avond hetzelfde daar, is gewoon een lantaarnpaal die elke avond aan staat dus ;-)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

loewie1984 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:19:
ik dan weer wel, de hal is in symmetrie en de foto geeft wat mij betreft precies weer wat ik me er van voorstel. het is er druk in een museum, dagelijks duizenden zoniet tienduizenden mensen en dat er dan beweging in de foto zit vind ik erg sjiek.
Och het geeft ook wel mooi het vluchtige van de mens aan met op de achtergrond de oudheid die blijft staan.
Buiten dat : het BM trekt 5m mensen per jaar.... met name de egypte collectie en de Elgin marbles zijn favoriet gok ik zo...

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:17:
Na wat heen en weer e-mailen mocht ik van de lieve mensen van het British Museum een tripod het museum binnenbrengen, dus heb ik shot wat eerder hand-held was nu kunnen overdoen - ook met een langere sluitertijd. Ik denk dat hij zo veel beter is, showcase-waardig?

[afbeelding]
British Museum II v2 by npmeijer, on Flickr
Tof dat je dat hebt kunnen regelen, deden ze erg moeilijk?

Ik heb vorige keer ook gereageerd op je foto, en vindt dit een betere poging. Ik zou 'm niet showcase-waardig willen noemen, en dat heeft (oa) te maken met de volgende punten;

- De foto is scheef; je zou de foto iets kunnen rechttrekken. (het is niet veel maar valt op door de lijnen in je foto, de rechterkant is hoger dan links)

- de foto is wel erg warm (ik weet niet of dat in het echt ook zo is?) Ik zou een mix zoeken tussen de koude tinten van je eerste foto en deze, dat maakt dat het wat natuurlijker aandoet denk ik.

Verder wel prima opgezet denk ik; de doorkijk is nog steeds erg geslaagd en het concept met de bewegende mensen tegen de scherpe (!) en strakke omgeving is gewoon leuk.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

@hypz
Vind jou plaat een leuke sfeer hebben. Zoals al gezegd was het misschien leuker geweest als er ook daadwerkelijk een onderwerp was geweest, maar de inval van het licht kan natuurlijk net zo goed een onderwerp zijn.

@DonMetal
De felle lamp in het midden boven in stoort mij een beetje, verder vind ik hem best wel leuk gelukt.

@Kasuras
Ik vind deze foto erg leuk. Ik had hem mooier gevonden als alle mensen er niet op hadden gestaan. Je hebt een aantal bewogen mensen er op staan, een aantal die stil staan. Las laatst nog artikel over het weg werken van mensen in foto's door meerdere foto's te nemen zodat je van alle delen van je foto een foto hebt zonder dat daar mensen staan en uiteindelijk al deze foto's samen te voegen tot één foto. Hier had ik de voorkeur aan gegeven.

Wat betreft het commentaar op mijn vorige foto, ik vind het zelf ook jammer van die vlag. Deze wapperde de hele tijd, en dit was de beste foto van allemaal. Had meerdere foto's genomen, maar telkens zat deze vlag voor groot gedeelte voor het torentje met het kruis. Wat betreft het in de schaduw staan hier had ik mij niet aan gestoord.

Zelf vond ik deze foto ook wel geslaagd. Deze heb ik in Pula (Kroatië) gemaakt. Ik liep daar in het colosseum en ergerde mij aan het feit dat er overal plastic stoeltjes of schafketen stonden. Vlak voor dat we weg gingen keek ik naar links en dit was mijn uitzicht. Vond de omlijsting die ontstaat door één van de bogen van het colosseum wel geslaagd.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7153/6465418379_15733e5648_z.jpg
Kerkje in Pula by JordyOnrust, on Flickr

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

@JordyOnrust: Leuk perspectief! Ook goede kleuren en scherpte. Ik zou misschien alleen rechts iets wegcroppen om van de centrale compositie af te komen.

@Kasuras: Lekker scherp maar ik sluit me aan bij mijn voorgangers als ik zeg dat hij niet recht is en de randjes van de vitrines links en rechts storen mij ook eigenlijk. Ik snap wat je wilt doen maar voor mij doet hij het niet.
Toff schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:27:
[...]

Ik denk dat kleur een van de eerste dingen is die verdwijnt in het donker. Daarom wringt de foto wat, voor mij. Veel te veel verzadiging, om echt te lijken, denk ik. Verder is er weinig "spooky" aan die gast die het pad verspert. Die zoekt de confrontatie, dat is duidelijk - en dus niet "spooky". Zet de persoon lui leunend tegen een muur, zodat je er in principe langs zou kunnen, en je creëert een situatie die veel minder duidelijk is - en daarmee veel spannender. Goed dat je iets probeert wat verder gaat dan "ik zag dit en ik moest er een foto van maken". Een concept uitwerken heeft voor mij echt meerwaarde!
Ik heb hem nu ook in zwart/wit gezet en dat komt inderdaad beter uit:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7030/6521074235_694f6281b3_z.jpg
Hallway Creep... (B&W) by M3taal, on Flickr

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 19:42
@DonMetal: Ik vind de kleur toch wel toffer. Kleur in de muren is tof, gelige in de stoep wat minder. Misschien lokaal wat minder saturatie? Wel een toffe foto verder :)
@Kasuras: Ik vind het een nette foto, maar zoals ook al door Hahn gezegd, niet showcasewaardig. Het geeft niet echt een wow-gevoel. Mensen voegen in mijn ogen wel wat toe.
@JordyOnrust: Mooie doorkijk! (hij staat alleen een klein beetje scheef)

Ben benieuwd wat jullie van deze bewerking vinden:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7153/6521991309_75b6f63eec_z.jpg
Paris by RVeenvliet, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@JordyOnrust: Mooie doorkijk inderdaad, ietsje scheef, en ik vind het puntje van de toren net iets krap tegen de "doorkijk" aan.

@DonMetal: Wel een vette plaat, zwart wit is mooier vind ik ook. Wat me direct opviel was die schaduw vooraan, ik had deze toch liever niet gezien denk ik, ook al was het zo bedoeld.

@User88: Heel mooi, zou zo op een mega poster kunnen in een mooie lijst aan de muur wat mij betreft. Kleuren vind ik ook mooi zo.

Hier nog een van mij. Paar weken geleden gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7027/6522706069_2b0cbc68d2_z.jpg
Staring down the water by Alex de Groot, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackvulcano
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2020
@User88
Ik vind het een hele fijne foto. Ik houd wel van de desaturatie en de tint in de highlight. Vind de verdeling over je foto ook erg prettig, mooi formaat portrait gekozen voor de foto. Nice :)

@DonMetal
Vind m zwart/wit beter overkomen ook. Wat ik persoonlijk minder geslaagd vind is het hoge contrast in de lamp. Onvoorkomelijk natuurlijk in de nacht maar toch vind ik het niet prettig kijken :) Misschien komt zon foto in deze compositie ook beter over als je de persoon in het licht. Dus wat lager standpunt, hoger is dominant dus meer dreigend, en door het licht achter het persoon zou die nog donkerder zijn, donker, onbekend.
Maar dat zijn gewoon wat losse gedachtes.

@JordyOnrust
Ik vind het idee van een omkadering om je centrale object prima maar de foto mist voor mij een echte klik wat het interessant maakt. Dit idee zou je ook in 2 extremen kunnen schieten, dus of in groothoek vlak op de boog zodat de omkadering breed op de foto komt te liggen, of juist een klein schietgat maken en de kerk er maar deels opzetten met opkomende scherptediepte. Op deze manier vind ik het te centraal omdat je kijkgat in het midden ligt en de kerk ook in het midden van het gat staat.

@Hypez
Mooie kleuren! Van mij mag deze ook wel in breeeed formaat aan de muur ;) Breedte verhoudingen van de oever/water/overkant/bomen/lucht zijn fijn. De man en zijn bril die nét te zien is, is een erg leuk detail in de foto. Het geeft het meteen een gedachte/setting van een oudere man die aan het staren is. Als ik erg kritisch mag zijn dan zou ik m "harder" wat prettiger vinden nog. Minder van de zachtheid die over de plaat ligt.

Eigen plaat:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7161/6522657381_ce7ffcc807_z.jpg
Wandering-in-Amsterdam by Stan-ley, on Flickr

Toelichting:
Geïnspireerd door het bekijken van straatfoto's van Cartier Bresson heb ik is een rondje in amsterdam gelopen.Vanuit de heup geschoten, dus zonder zoeker en geklikt á passant, dus de focus ligt nét niet helemaal lekker. Was een experiment tijdens een wandeling. De foto is geschoten met het idee om in zwartwit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Blackvulcano: Als foto best goed. Het verkeersbord linksboven maakt het wel een unieke plaat. Vraag me alleen af of die mevrouw het kan waarderen dat ze 'zomaar' zo herkenbaar op Tweakers.net staat, of heb je het netjes gevraagd?

@hypz: Hele mooie avondlucht/kleuren, nette foto. Ik had het misschien mooier gevonden als de persoon(jij?) op ongeveer 1/6e was gaan staan, ipv op 1/4e. Maar dat is slechts mijn mening, compositie blijft toch altijd wel iets persoonlijks.

@User88: Vet overzicht, goeie compositie. De lucht ziet er niet al te fris uit *kuch*. Verder komt de foto wat flets over, denk dat een beetje extra contrast niet verkeerd zou zijn.

@Don Metal: Leuk verzonnen, wellicht dat 'ie met een knuppel of een stuk hout beter was geweest. Op zich is de schaduw van de toeschouwer wel goed gedaan, maar het standpunt van de camera is te laag om de foto ook als toeschouwer te ervaren. Vind de kleurenversie, wat sfeer betreft, beter dan de z/w versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Blackvulcano schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 23:02:
Eigen plaat:
[afbeelding]
Wandering-in-Amsterdam by Stan-ley, on Flickr

Toelichting:
Geïnspireerd door het bekijken van straatfoto's van Cartier Bresson heb ik is een rondje in amsterdam gelopen.Vanuit de heup geschoten, dus zonder zoeker en geklikt á passant, dus de focus ligt nét niet helemaal lekker. Was een experiment tijdens een wandeling. De foto is geschoten met het idee om in zwartwit te zetten.
Een leuk experimentje maar ik snap niet zo goed waarom je dit zou willen doen en al helemaal niet waarom je zo de nadruk legt op vanuit de heup geschoten, zou dit knap moeten zijn? Iedereen kan dat met of geluk of het beruchte groene vierkantje. Ik heb liever dat je aan komt zetten met een goeie foto ;)

Ok verder over de foto, irritant zwart vlak links, licht is wel mooi en valt ook mooi op de mevrouw alleen kijkt me mevrouw ook naar je en dat is nou jammer. Verder is ook de scherptediepte wat aan de grote kant waardoor de foto een beetje druk wordt ondanks dat door het licht het toch duidelijk is dat de mevrouw het onderwerp is.

@User88, erg mooie foto met prachtige kleuren, enige ieniemienie puntje vind ik dat de bomen wat aan de donkere kant zijn. Ik denk persoonlijk dat het mooi geweest zou zijn als er nog een héél klein beetje groen te zien was in die bomen en dat ze íets lichter van kleur waren. Maar prachtige plaat!

@Hypz, Mooi gedaan, knap dat de foto toch zo zacht oogt en dat er toch nog zo veel detail in zit! Mooie plaat!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackvulcano
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:37:
@Blackvulcano: Als foto best goed. Het verkeersbord linksboven maakt het wel een unieke plaat. Vraag me alleen af of die mevrouw het kan waarderen dat ze 'zomaar' zo herkenbaar op Tweakers.net staat, of heb je het netjes gevraagd?
Nee heb het niet netjes gevraagd. Heb er geen commercieel belang bij, de foto is niet in opdracht gemaakt en het is niet aannemelijk dat ik door het posten voor een tiental mensen een redelijk belang van de rechten van mevrouw schendt.
Maar idd het was wel netjes geweest om te vragen nadat ik de foto had genomen.
Ventieldopje schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:15:
[...]

Een leuk experimentje maar ik snap niet zo goed waarom je dit zou willen doen en al helemaal niet waarom je zo de nadruk legt op vanuit de heup geschoten, zou dit knap moeten zijn? Iedereen kan dat met of geluk of het beruchte groene vierkantje. Ik heb liever dat je aan komt zetten met een goeie foto ;)

Ok verder over de foto, irritant zwart vlak links, licht is wel mooi en valt ook mooi op de mevrouw alleen kijkt me mevrouw ook naar je en dat is nou jammer. Verder is ook de scherptediepte wat aan de grote kant waardoor de foto een beetje druk wordt ondanks dat door het licht het toch duidelijk is dat de mevrouw het onderwerp is.
Het was uit voorzorg gepost omdat de foto niet helemaal scherp is waar die scherp zou moeten zijn. Uit de hand mikken vond ik namelijk idd best lastig. Van de 30 fotos die ik uit de hand heb geschoten zijn er maar 4/5 redelijk scherp en goed gekaderd. Ik weet eigenlijk niet welk groene vierkantje je bedoelt trouwens.

De feedback kan ik me i vinden. De scherpte diepte is idd te groot voor de foto/onderwerp. Misschien is proberen wat onscherpte erin te fixen met photoshop. Dat zwarte vlak is een jas, en heeft me eigenlijk niet gestoord, zal is met de cropping spelen kijken of het wat uitmaakt. Bedankt igg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Blackvulcano schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:47:
[...]

Nee heb het niet netjes gevraagd. Heb er geen commercieel belang bij, de foto is niet in opdracht gemaakt en het is niet aannemelijk dat ik door het posten voor een tiental mensen een redelijk belang van de rechten van mevrouw schendt.
Maar idd het was wel netjes geweest om te vragen nadat ik de foto had genomen.

[...]

Het was uit voorzorg gepost omdat de foto niet helemaal scherp is waar die scherp zou moeten zijn. Uit de hand mikken vond ik namelijk idd best lastig. Van de 30 fotos die ik uit de hand heb geschoten zijn er maar 4/5 redelijk scherp en goed gekaderd. Ik weet eigenlijk niet welk groene vierkantje je bedoelt trouwens.

De feedback kan ik me i vinden. De scherpte diepte is idd te groot voor de foto/onderwerp. Misschien is proberen wat onscherpte erin te fixen met photoshop. Dat zwarte vlak is een jas, en heeft me eigenlijk niet gestoord, zal is met de cropping spelen kijken of het wat uitmaakt. Bedankt igg.
Met het groene vierkantje bedoel ik de vol automatische stand ;) Ben benieuwd naar het resultaat :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

DonMetal
Ik vind deze versie beter!

User88
Vind het wel leuke variatie. Heeft Parijs altijd zo weinig kleur?

hypz
Op een of andere manier vind ik hem beetje te vel ( vooral rechts boven ). Verder vind ik de kleuren wel erg mooi!

Blackvulcano
Vind het leuke foto, Vind het juist wel leuk dat die vrouw jou kant op kijkt. Vind alleen jammer dat er links op de foto nog net een arm staat. Stoort mij een beetje. Verder vind ik hem wel geslaagd.

Ik heb deze versie iets rechter gezet, en verder heb ik, zoals voorgesteld, iets van de rechterkant gecropt.
Beter?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7144/6526721401_4e5f38c079_z.jpg
Kerkje in Pula - V2 by JordyOnrust, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackvulcano
@jordy: Beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Kasuras:
Mooie foto, het leven in het museum komt mooi tot zijn recht.

@ JordyOnrust:
Ik vind het een mooie sobere foto, ik moet hierbij ook aan infinity blade 2 denken met zijn mooie graphics.

@User88:
Wow, krijg plots zin om naar Parijs te gaan en/of ratatouile te kijken. Goede overzichtsfoto en de eifeltoren springt toch in het oog.

Hier is mijn nieuwe inzending, om wat in de kerstsfeer te komen:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7146/6530424383_6d4f855ffc_z.jpg
Christmas by peetersthomas, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Alweer nogal geel, maar het "ergste" vind ik die elektrische lampjes in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 11:54:
@ Kasuras:
Mooie foto, het leven in het museum komt mooi tot zijn recht.

@ JordyOnrust:
Ik vind het een mooie sobere foto, ik moet hierbij ook aan infinity blade 2 denken met zijn mooie graphics.

@User88:
Wow, krijg plots zin om naar Parijs te gaan en/of ratatouile te kijken. Goede overzichtsfoto en de eifeltoren springt toch in het oog.

Hier is mijn nieuwe inzending, om wat in de kerstsfeer te komen:
[afbeelding]
Met de gene hier boven eens, die lampjes is echt not done en al helemaal niet als die vignettering zo lelijk over het lampje valt :X Verder zit er aardig wat ruis meen ik in het donkere gedeelte ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@Tekenpotlood: Hij is op zich niet verkeerd, maar misschien nog een keer nemen en dan verlichten met een kaars o.i.d.? Vignetting vind ik hier wel mooi, maar in dit geval is het jammer dat het lampje daar nu ook "onder" zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:32

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik kan me alleen maar scharen bij m'n voorgangers:
- statiefje gebruiken (of andere vaste ondergrond)
- lage ISO gebruiken
- direct licht uit het beeld houden
- witbalans in de gaten houden.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Net even gekeken op het Flickr account van Tekenpotlood, heb sterk het vermoeden dat de foto genomen is met een iPhone 4S en bewerkt met de app Camera+. Ik moet zeggen dat ik de andere foto's uit die set beter vond (bij goed licht). Bij minder licht blijft de iPhone 4S toch wat achter op compact's etc. ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties...

Ik heb mijn iPhone nogmaals op mijn Joby Gorillamobile (statief) gezet en heb de foto nog eens gemaakt.
Dit heb ik anders gedaan:

- Ik heb er voor gezorgd dat stabilisatie op stond.
- Ik heb de lichtjes uit beeld verwijderd.
- Aan de belichting is niets veranderd.

Dit is het resultaat van de nieuwe shoot:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7035/6538991339_54d0aea9cd_z.jpg

(Het is een klein stalletje met beeldjes van amper 5cm hoog!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best leuk gedaan. :) Misschien dat de koe anders gepositioneerd zou kunnen. De kont valt nu buiten beeld, was op de eerste versie wel goed. Verder vind ik de foto wat te rood, maar als ik met Photoshop 'automatische kleuren' eroverheen gooi, dan is het een stuk beter. Als laatst viel het me nog op dat de ogen van het kindje door de belichting 'demonisch' rood zijn. >:) Weet niet of dat de bedoeling is, maar anders is het vrij makkelijk aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Aanzienlijke vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

User88: Ik vind 'm een vintage feel hebben. past m.i. wel bij een foto van Parijs.

Hypz: Mooi geworden met dat silhouet! Ik vind de blur er wel iets te dik bovenop liggen

Blackvulcano: Mooie plaat. Dat de focus niet helemaal ligt waar je 'm zou verwachten vind ik wel wat hebben. Mevrouw rechts had wel mogen glimlachen imo.

Tekenpotlood: verwijderen van dat lampje en veranderen van de kleuren hebben 't m gedaan :) De zwarte rand eromheen had wel iets lichter dunner gemogen imo.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2nj8yl1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Wat vind je zelf van je foto?
Het grassprietje links in de boven hoek stoort mij een beetje en ook de spriet direct achter de brievenbus had ik daar liever niet gezien. Vind het op zich wel leuk onderwerp om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Ik mis vooral contrast en ik vind de achtergrond niet passen bij de brievenbus, te druk.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Herr Roedy. Erg leuk foto! Ik vind het vooral leuk dat de brievenbus daar eigenlijk niet past. Het grassprietje links in de hoek had inderdaad beter weg gekund, die rechts boven de brievenbus ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De sprietjes erom heen vind ik ook minder. Naar mijn smaak ook te dicht op de brievenbus genomen. Ultra-wide had hier wel leuk uitgepakt denk ik. Brievenbus erg op de voorgrond en dan de achtergrond (veel meer ruimte innemend dan nu) ver weggedrukt. 'Een brievenbus in de middle of nowhere in een veld'-gevoel.

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:27
@Herr Roedy mooi object in een mooie omgeving, technisch denk ik dat het nog mooier kan, idd wat sprietjes weghalen en iets meer contrast toevoegen. Ook vind ik het moeilijk te zien wat nou eigenlijk scherp is...

Mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7171/6530726129_edae30153c_z.jpg
Statue by ikmattie, on Flickr

Standbeeld in de regen belicht met een lage zon.

Mijn Flickr; Sony A7iii

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

@Herr Roedy
Jammer van de takjes achter de bus, vind ik een beetje storend, en de kleur mag naar mijn smaak iets knallender zijn (het rood voornamelijk).

@Ikmattie

Mooie foto, regen geeft extra sfeer. Durf zelf niet zo goed in dit soort weer te schieten, stond je zelf droog?

Mijn pic:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7146/6551593129_b132b979f5_z.jpg
Trapped Spirit

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

• Nordlys
  • Niet online
@ikmattie en @wavemaster100: beide originele foto's waar ik eigenlijk weinig op kan aanmerken. Op die van wavemaster dan een hele kleine opmerking: je zou hem misschien iets meer naar rechts genomen kunnen hebben, zodat je nog net iets meer meekrijgt van het dier.

Prima shots beiden, naar mijn mening eigenlijk wel showcase materiaal.

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Met JvdGeest. Vind het ook erg mooie foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Beetje argumentatie zou wel prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Herr Roedy, beetje te flets en ook stoort mij iets aan de hoek van de foto, misschien omdat je niet kan zien bij welk huis de brievenbus hoort. Ligt er een lege vlakte achter en is de brievenbus het enige dat over gebleven is of staat er een prachtig oud pand achter dat nu net buiten beeld valt?

@ikmattie, apart. Daar houd ik het bij, je moet er van houden maar ik blijf er toch wel naar kijken. Stiekem toch wel een leuke foto denk ik dan :+

@wavemaster100, mooi detail van die poot maar zoals eerder gezegt mooier als je hem wat meer naar rechts had genomen. Kleuren zijn wel spot on vind ik, top! ;)

* Ventieldopje moet eigenlijk zijn grote mond houden en zelf ook weer eens wat plaatsen

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
@Herr Roedy: Opzich leuke foto maar ik vind hem wat flets, er had meer conltrast in gemogen.
@ikmattie: Prachtig, wellicht nog mooier zonder die lamp..
@wavemaster100: Heerlijk scherp op z'n klauw.. orgineel!

Mijn foto:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7162/6558269987_5157497825_z.jpg

Edit: Formaat aangepast.

[ Voor 41% gewijzigd door blablable op 23-12-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

@blablable: In principe vind ik hem erg mooi, alleen net iets te krap geschoten. Toning is prima, hele sprekende ogen! Focus ook mooi. Jammer van het fluf (tapijt?) bij haar linkeroog.

@wavemaster100: Is het pootje een klein beetje overbelicht (echt net, hoor)? Een beetje meer dier zou leuk zijn, maar ik vind hem erg leuk gedaan.

@ikmattie: Schitterend! Weinig verder over te zeggen...

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100

wavemaster100

Very ZEISS

@blablable: Erg mooi, sprekende ogen idd, zoals al werd opgemerkt. het "onderste" oog is wel wat donkerder, ik weet niet zeker of het me stoort maar het valt me wel op.

dank iedereen voor het commentaar.
Die foto is een crop van de foto hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/kbw005.jpg
De reden waarom ik crop is dat ik de paal niet mooi vind, als ik die eruit snij dan snij ik een stukje van zn pootje mee, of krijgt het pootje te weinig ruimte naar mijn smaak dus heb ik voor deze crop gekozen.

Hier nog een andere van het diertje:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7019/6551553845_eeac9c67f4_z.jpg
tiger cub

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
@wavemaster1000: Duidelijk, dan is de crop een juiste keus verder. Die tweede foto is ook mooi zeg :) Fijne bokeh en de post-processing heb je ook goed aangepakt, fijne kleuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Die vind ik eigenlijk een stuk leuker :P Alleen de kleuren spreken me dan weer niet zo aan, het valt me teveel op dat het bewerkt is om een bepaalde tint te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

@wavemaster100: Duidelijk waarom je bij de 1e idd cropt. Misschien wat goed kloonwerk in PS oid zou kunnen helpen. Ik dacht het al bij je 1e foto, maar bij de 2e is het echt overduidelijk: de witte gedeeltes zijn toch naar mijn mening te vol gelopen. Ook vind ik je contrast iets te hard... Voor de rest wel leuke foto. Misschien ook leuk als de oogjes ergens een keer open zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
wavemaster100 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:29:
@blablable: Erg mooi, sprekende ogen idd, zoals al werd opgemerkt. het "onderste" oog is wel wat donkerder, ik weet niet zeker of het me stoort maar het valt me wel op.

dank iedereen voor het commentaar.
Die foto is een crop van de foto hieronder:
[afbeelding]
De reden waarom ik crop is dat ik de paal niet mooi vind, als ik die eruit snij dan snij ik een stukje van zn pootje mee, of krijgt het pootje te weinig ruimte naar mijn smaak dus heb ik voor deze crop gekozen.

Hier nog een andere van het diertje:

[afbeelding]
tiger cub
Thanx.. Ben alleen niet zo goed in photoshop dat ik haar donkere oog wat lichter kan maken.. op de een of andere manier zie je dan duidelijk dat ik het berwerkt heb wat weer afbreuk doet aan de foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100

wavemaster100

Very ZEISS

Ja de kleuren zijn idd door mij bewerkt. De highlights heb ik expres een beetje laten uitbijten, maar kan me goed voorstellen dat dit niet bij iedereen in de smaak valt. Dank voor het kritiek. Zal eens kijken of ik er een balans in kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ligt heel erg aan smaak denk ik. Ik vind zelf de post-processing weer prima gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Daar hebben jullie ook beiden helemaal gelijk in! Bijna alles met betrekking tot fotografie is een kwestie van smaak. Er zijn zelfs mensen (waarschijnlijk heel weinig) die zelfs de meest onscherpe foto's, of technisch foute foto's mooi vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:30
@wavemaster100

Je post-processing valt bij mij ook erg in de smaak dus als je hier zelf tevreden mee bent zou ik het eigenlijk niet wijzigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wavemaster100
Ik vind het twee super leuke foto's, heel schattig en mooie kleuren. Ik vind de gecropte foto niet verkeerd. ;)

Hier mijn volgende foto:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7161/6559325957_8112cd3e4e_z.jpg
Infinity by peetersthomas, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

wavemaster, wat ik zo goed vind aan je foto, is dat ie emotie uitspreekt. De tijgerpup bijt in het hek. Zou hij eruit willen, vindt hij het erg dat ie vastzit etc.
erg goed gedaan!!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@tekenpotlood: Ik vind hem wat krap genomen aan de linker kant.

@wavemaster: ik vind bij de 2e foto vet dat het uiteinde van de snuit scherp is, waar ze/hij het hek bijt. Mooie DOF gekozen.

@bladiebla: Staat er mooi op, mooi portret. Enige puntje, de witte pluisjes / haartjes komen net een beetje te dicht bij haar "onderste" (linker) oog. Maar mooie plaat, zwart wit houd ik van =)

Nieuwe van mij
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7147/6571607841_13101342a0_z.jpg
IMG_1043 by Alex de Groot, on Flickr

[ Voor 83% gewijzigd door hypz op 26-12-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Leuk :) Lijkt me een mooie voor een geboortekaartje ofzo. Ik houd niet zo van het softe (lage clarity?), maar bij zo'n foto past het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Hahn schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:08:
Leuk :) Lijkt me een mooie voor een geboortekaartje ofzo. Ik houd niet zo van het softe (lage clarity?), maar bij zo'n foto past het wel goed.
Bedankt, ik heb hem wat softer gemaakt in photoshop. Layer dupliceren / gaussian blur er over, en dan de optacy op 20% ofzo. Met clarity in Camera Raw verloor ik wat detail in de lijnen in de voeten, daarom ff photoshop gebruikt.

Ik had hem liever willen maken met m'n 50mm 1.8 , maar was wat te dicht bij om te focussen (ik hield de voetjes zelf vast), dus heb deze met de kitlens 18-55 gemaakt. Anders had ik wat kleinere DOF willen hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door hypz op 26-12-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Tekenpotlood, omdat de trap zo symmetrisch loopt zou ik de foto mooier vinden met dat belichte vierkantje (raampje?) dan exact ook in het midden.
Die met dat Jesus kribbetje vond ik best wel wat licht missen. Betere belichting/flits had het wat mooier kunnen maken.

@Wavemaster: Ik vind de foto met dat welpje die op het tralies aan het bijten is het mooiste, mooi scherpte/diepte en vooral ook de belichting is perfect.

@Hypz, Mooi hoe je met vrijwel dezelfde kleuren alsnog verschil in de foto kunt zien, mooi gebruik van schaduw en diepte/scherpte. nice!

Even een bijdrage van mij:

Lekkage:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7143/6575840515_267dae57d0_z.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Zakkenwasser op 26-12-2011 18:30 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
d:)b één van je betere foto's. Lekkere kleurtjes, leuk en origineel onderwerp en ook nog eens goed gekaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

@MrJey

Mooie foto! Ik erger mij alleen een klein beetje aan het onscherpe strookje riet aan de linkerkant van de kraan, maar misschien maakt dat het gevoel nou ook juist weer af!

@tekenpotlood
Ik wordt er wat draaierig van. Was dat de bedoeling? Verder lijkt het stuk beton aan de bovenkant mij een beetje loos?

@blablable: Zoals gezegd, mooie sprekende foto. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7008/6577831289_cc52dcc91d_z.jpg
Reed in the wind by Alessandro Vermeulen, on Flickr
(1/640, f/9.0, 55 mm, ISO800)

Ik vind hem zelf wel mooi zo, maar ik weet niet hoe hij geweest was als het riet nog net iets scherper was geweest. (Het waaide nogal hard) Wat denken jullie?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vozz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01-2021
@ Spockz: onscherpte benadrukt de wind wel mooi! Misschien iets meer ruimte boven het riet...

@ MrJey: lekkere foto! Misschien een beetje flets? Ik houd zelf wel van een stopje onderbelichten…

@ hypz: mooie details in je foto! Blijf alleen zoeken waar de voeten vandaan komen en daarna het beentje dat ik een beetje vreemd vind… Een kleinere DOF had idd wellicht geholpen.

@ tekenpotlood: lekker, en wat mij betreft hoeft ie niet gecentreerd, is immers ook een speelse lijn naar boven

@ wavemaster100: "tiger cub" vind ik absoluut het fijnste!

Die van mij is genomen uit de hand, toen ik "per ongeluk" op het fort Voordorp terecht kwam. Snel genieten en schieten! Daardoor wel wat veel ruis…

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7010/6580511859_f54de2c150_z.jpg
Fort Voordorp by J_Vos, on Flickr
1/6 sec, F/5.0, ISO 640

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Vozz op 27-12-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:53
@Hypz, Mooie dof. minder gaat denk ik afleiden van het onderwerp.

@MrJey, Mooie lijnen in de foto.

@ Spockz: Mijn oog vals als eerst op de onscherpe tak er achter. geen idee waarom,

@Mr.Vozz: de blauwe licht is tijdens post processing erbij gekomen?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7160/6586867169_5dbcb64eee_z_d.jpg

Eigen commentaar:
Niet helemaal scherp. komt gedeeltelijk door het filter voor de sfeer.

[ Voor 5% gewijzigd door Jewest op 28-12-2011 10:21 . Reden: foto update, dus flickr url is verandert ]

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vozz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01-2021
@Jewest: hele zachte foto, is niet helemaal mijn smaak. En wat uit balans, kan de vinger er niet op leggen, maar de foto boeit mij niet.

Dat blauwe licht zit in het origineel (genomen na de schemering), er is niet zoveel aan gepostprocessed. Belangrijkste is dat ik een rood/wit hekje heb weg geshopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hypz: mooie foto en zeer mooie, sobere kleurtint over het geheel. Zoals eerder gezegd zou het mooi staan op een (geboorte)kaartje.

@MrJey: op eerste zicht hele mooie foto, na wat langer kijken valt mijn oog inderdaad ook op het wazig stukje riet en wordt mijn aandacht volledig naar daar getrokken. Maar wel zeer mooie compositie en leuke contrasten.

@Spockz: Leuke foto, het onderwerp word mooi benadrukt. Ik had zelf het riet wel wat meer links op de foto geplaatst en niet zo centraal.

@Mr.Vozz: Ik stoor me in deze foto niet erg aan het ruis. Ik vind de kleuren wel zeer mooi, geeft een bepaald mysterieuze sfeer aan het geheel.

Gisteren ben ik naar de ijssculpturen geweest. Wat was het daar druk! Het was dus zeer moeilijk om een foto te nemen: slechte belichting, mensen die voor lens liepen, mensen die tegen je stoten, te weinig plaats om goede hoek te vinden, slechte belichting van de sculpturen,... Het was dus moeilijk fotograferen. Hierbij toch één van de beste foto's:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7029/6587409089_60800ba1e2_z.jpg
Walt ice Disney by peetersthomas, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jewest: Het stukje tekst spreekt me wel aan, hoewel ik niet goed begrijp wat het met de rest van de foto te maken heeft. Ik had wat dat betreft, meer met de compositie gedaan. Bijvoorbeeld de engeltjes opgeschoven naar links, en het emmertje omgegooid met wat spulletjes die er uit waren gevallen, oid.

@Tekenpotloood: Als de foto bovenaan in het bericht had gestaan zou het net lijken alsof Walt Disney een tekenpotlood(je naam) probeert te pakken. ;) Denk dat ik dat torentje en die lichtjes even weg zou halen met photoshop. Vreemde ruis rondom trouwens, zelf gedaan?

Had deze paar weken terug in het park gemaakt. Eigenlijk moet 'ie in het vogel-topic, maar voor de afwisseling zet ik 'm maar hier. :)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7155/6589385033_a5620662f7_z.jpg
Gans by T van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister wat vuurwerk gekocht om foto's mee te maken voor een nieuwjaars'kaartje'. Als bescherming, een glasplaat uit een fotolijst voor de camera gezet, en knallen maar. Gaf een behoorlijke rotzooi binnen, maar dat had ik er wel voor over. :) Aan iedereen hier, een knallend nieuwjaar en ... :

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7034/6606397223_1b6e6dc077_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:07:
Gister wat vuurwerk gekocht om foto's mee te maken voor een nieuwjaars'kaartje'. Als bescherming, een glasplaat uit een fotolijst voor de camera gezet, en knallen maar. Gaf een behoorlijke rotzooi binnen, maar dat had ik er wel voor over. :) Aan iedereen hier, een knallend nieuwjaar en ... :

[afbeelding]
Binnen?! 8)7 Haha, hij is wel mooi geworden! Had ook al zoiets in gedachten maar ik vuur mijn Canon vanavond pas! :9

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
@Sargonaut (nieuwjaarskaartje), leuk idee en goede uitvoering. Ik heb ook nog even geprobeerd wat vuurwerk op de foto te zetten, maar kreeg het al snel koud terwijl er binnen warme oliebollen lagen te wachten ;-).

@Sargonaut (gans), Goede foto maar ik had toch voor een iets andere compositie/crop gekozen. Voor mijn gevoel staat ie ten eerste scheef en het onderwerp lijkt niet helemaal op z'n plek daar. Heb je 'm op de lijn van de rule-of-third gezet? gulden-snede? fibonacci spiraal? Qua kleur en scherpte zou ik er niets meer aan veranderen.

@tekenpotlood, leuke foto en een interessante compositie. De witte ruis / sneeuw leidt een klein beetje af, maar geeft aan de andere kant ook wel een beetje een winters gevoel.

@Jewest, de zachte waas spreekt mij persoonlijk ook niet zo aan. Ik mis voor mijn gevoel een beetje contrast. Ook ik zie de samenhang niet tussen de verschillende onderwerpen, waardoor de foto een beetje een doel mist.

@Mr.Vozz, inderdaad iets teveel ruis, dat maakt voor mij de foto een stuk minder geslaagd. Misschien nog een keer terug met een statief? :-) Volgens mij een hele interessante foto locatie zo..

@MrJey, goede foto! De kraan heeft lekker veel contrast wat zorgt voor een beetje 'drama'.

@wavemaster100, die laatste foto van de kop van de tijger is echt top! Dat zou wat mij betreft wallpaper materiaal kunnen zijn!

Nu zelf maar weer eens een bijdrage doen. Heb deze foto alweer een tijdje geleden genomen tijdens mijn vakantie. Toen ik de afgelopen dagen mijn harde schijf aan het opruimen was met wat zinloze foto experimenten, kwam ik toch nog wat leuke resultaten tegen. Een aantal foto's waren eigenlijk best leuk, maar ik had blijkbaar nooit de moeite genomen om ze te bewerken.

Zat alleen nog te twijfelen of ik het takje van de boom (dat net voor de zee/kust hangt) nog had weg moeten poetsen. Maar met dat soort bewerkingen twijfel ik soms nog een beetje; in hoeverre wil je de werkelijkheid aanpassen voor jouw 'artistieke doeleinden'? :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7158/6600649195_213777faa1.jpg
Calpe from Penyó d'Ifac by ReneD7000, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 22:21

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Dit was de eerste keer dat ik een SLR camera in mijn hand had, een vriend van mij was hem vergeten mee te nemen dus toen heb ik er voor de grap even mee gespeeld. Dus commentaar op jullie foto's kan ik niet echt geven, maar ik was toch wel een beetje benieuwd wat jullie hier van vonden. :P

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7159/6627612527_7db1529d23_z.jpg
Vans by Jens van Bellen, on Flickr

Ik vond het best wel leuk om te doen, ik moet maar eens gaan sparen voor een Canon 550D ofzo. :9

[ Voor 17% gewijzigd door bello2185 op 03-01-2012 13:51 . Reden: Solo, got it. :P ]

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dit is het soloooooooooo topic. En reageer op anderen (ook zonder ervaring kan je dat), dan willen we misschien ook wel op jouw foto (enkelvoud) reageren ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 03-01-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:07:

[afbeelding]
Binnen!? Idioot :P Maar, wel toffe plaat geworden zo!

ReneDD: Mooie foto, en ik zou die boom lekker zo laten, hij voegt namelijk ook diepte toe aan je foto. Verder zijn de kleuren lekker helder en de lucht is mooi ingedeeld. Grappig dat eigenlijk alleen links op de foto iets te zien is, terwijl rechts alles 'leeg' is. (ik weet wel, zee enzo, maar ik bedoel boom, bebouwing én wolken links, rechts niets)

Bello2185: Leuke foto zo, compositie en kleurstelling lijken me prima, maar verder weinig spannend. Nu zijn schoenen ook niet zo spannend natuurlijk :P
En doe nog even iets vinden van de foto's van anderen; is wel zo leuk:)

[ Voor 11% gewijzigd door Pixeltje op 03-01-2012 13:57 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

bello2185 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:49:
Dit was de eerste keer dat ik een SLR camera in mijn hand had, een vriend van mij was hem vergeten mee te nemen dus toen heb ik er voor de grap even mee gespeeld. Dus commentaar op jullie foto's kan ik niet echt geven, maar ik was toch wel een beetje benieuwd wat jullie hier van vonden. :P

[afbeelding]
Vans by Jens van Bellen, on Flickr

Ik vond het best wel leuk om te doen, ik moet maar eens gaan sparen voor een Canon 550D ofzo. :9
Jammer van de streep in de vloer, verder erg goed gelukt. Mooie kleur combinatie ook, geeft lekker die vintage feel ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
@ Sargonout: lekker creatief!
@ ReneDD: mooie kleuren, maar vind de boom iets te prominent aanwezig. De achtergrond is interessanter dan het de boom zelf.
@ Bello: goed voor de eerste keer! Volgende keer proberen de lichten wat egaler te laten schijnen zodat je minder nadrukkelijke schaduwen krijgt.

De volgende foto pas geschoten bij bestaand licht terwijl we zaten te praten met een stel vrienden, niks geregisseerd dus. Omdat er weinig licht was moest ik naar ISO 3200, gelukkig is dat goed bruikbaar op de D7000.

Afbeeldingslocatie: http://www.hendrikkappe.nl/fotos/AB_klein.jpg
klik voor grotere afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
Mr.Vozz, deze foto trekt helaas niet geheel mijn aandacht omdat deze erg donker is. Probeer er eens een hdrtje van te maken. Mits deze foto het nog toelaat.

Jewest, andere compositie en bewerking zal deze foto veel mooier maken. Het ziet er nu een beetje 'vaag' uit. Probeer een beetje meer contrast erin te krijgen.

ReneDD, leuke foto maar mischien kon je toch beter een paar flinke stappen achteruit doen en zo meer van de kust erop te krijgen.

Mijn foto is op NYE in de Bozzini geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://www.mixxevents.nl/wp-content/gallery/nye-masquerade/20111231_nyemasquerade069.jpg

Voor alle foto's op die avond zie: http://www.mixxevents.nl/gallery/?album=1&gallery=2

[ Voor 7% gewijzigd door pvink op 03-01-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

KappuhH schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:35:

De volgende foto pas geschoten bij bestaand licht terwijl we zaten te praten met een stel vrienden, niks geregisseerd dus. Omdat er weinig licht was moest ik naar ISO 3200, gelukkig is dat goed bruikbaar op de D7000.

[afbeelding]
klik voor grotere afbeelding
Lekker sfeertje wel zo, die kerel kijkt echt alsof het hem aan zijn achterste kan oxideren, lekker volgelopen zwart aan de randen; duister! Goed gedaan naar mijn smaak :) Wel jammer van de ruis, die voor mij best storend aanwezig is. Is jammer, want ik denk dat deze plaat nog beter zou zijn als er minder ruis in zit, je krijgt nu een beetje het gevoel van "grain", wat hier naar mijn gevoel misplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 20:40
Sargonaut, (zwaan)Lekkere dof en goed licht, ik heb een beetje het gevoel om meet te zien van dit prachtige beest.

Sargonaut (vuurwerk) Het idee is goed en de helderheid wederom goed maar rechts is een te grote vlek, had daar graag meer detail gezien in de richting van het sierlijke wat links wel aanwezig is maar dit zal ongetwijfeld er moeilijk te timen zijn.

ReneDD wow erg mooie plaat, weinig aan toe te voegen.

Bello goed gelukt kleuren passen lekker bij de ietwat versleten vans van het feesten, zoals eerder opgemerkt is de voeg is wel jammer.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6097/6365265847_ae09ba4c24_z.jpg
20111119-IMG_5607-2 by Bart O., on Flickr

[ Voor 20% gewijzigd door Bart.O op 04-01-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart.O; Ik vind je foto erg mooi. Voornamelijk door de sfeer en de rust die deze foto uitstraalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

@ReneDD
Prachtige foto. Takje stoort mij totaal niet. Ik hou erg van dit soort foto's. Blauw komt er goed uit, mooi wijds uitzicht.

@bello2185
Vind het op zich een leuke foto. Vind alleen jammer van de naad van de plavuizen. Ik vind je DOF daarentegen wel erg leuk hier uit komen.

@KappuhH
Vind het mooie foto, Je blijft speuren of er nog iets meer te zien valt. De ruis vind ik niet storend, ben zelf wel wat gewend met mijn 1000D :P

@pvink
Leuke sfeer plaat. Vind hem alleen nog niet echt super scherp, maar dat kan ook beetje aan de ruis liggen.

@Bart.O
Voor mijn gevoel staat deze foto iets scheef. Maar is niet echt een hele duidelijke horizon te vinden, dus kan ook mijn verbeelding zijn. Verder had ik denk ik graag beetje meer van links gezien. Vraag mij af wat daar zit :P. Verder vind ik het wel leuke plaat. Geeft wel beetje aan hoe onze 'winter' is....

Nog een bijdrage van mijn kant. Tijdens mijn vakantie dit jaar hebben we in zuid Duitsland nog even een stop gemaakt. Hier zijn we nog even een dag wezen wandelen en onderweg kwamen we een speel toestel tegen.Het betrof hier een grote toren opgebouwd uit allemaal touwen. Hier moest ik natuurlijk wel even inklimmen en toen ik in de top was vond ik dit wel een foto waard. Ik weer naar beneden, camera gehaald en weer naar boven geklommen. Met camera in de hand was dit nog niet zo makkelijk als gedacht. Uiteindelijk boven was het evenwicht houden nog niet zo gemakkelijk maar het is gelukt.
Ik vond de uitzicht en de lijnen erg geslaagd. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7012/6629358303_5490a29deb_z.jpg
Take it from height by JordyOnrust, on Flickr

[ Voor 0% gewijzigd door JordyOnrust op 04-01-2012 12:19 . Reden: Beetje groen er uit gesleuteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Bart:
Heel mooi, die horizon is naar mijn gevoel ook niet perfect recht.

Jordy:
Niet zo hard aan de kleuren trekken, het is er wat over. Een landschap mag rustig zijn, en dat is het niet meer met die kleuren. Ik zou onderaan nog wat weg knippen, het is vooral de achtergrond die mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
JordyOnrust schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:06:

Nog een bijdrage van mijn kant. Tijdens mijn vakantie dit jaar hebben we in zuid Duitsland nog even een stop gemaakt. Hier zijn we nog even een dag wezen wandelen en onderweg kwamen we een speel toestel tegen.Het betrof hier een grote toren opgebouwd uit allemaal touwen. Hier moest ik natuurlijk wel even inklimmen en toen ik in de top was vond ik dit wel een foto waard. Ik weer naar beneden, camera gehaald en weer naar boven geklommen. Met camera in de hand was dit nog niet zo makkelijk als gedacht. Uiteindelijk boven was het evenwicht houden nog niet zo gemakkelijk maar het is gelukt.
Ik vond de uitzicht en de lijnen erg geslaagd. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

[afbeelding]
mooi landschap! waar is dit Duitsland Zwitserland Oostenrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Bob schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:16:
Jordy:
Niet zo hard aan de kleuren trekken, het is er wat over. Een landschap mag rustig zijn, en dat is het niet meer met die kleuren. Ik zou onderaan nog wat weg knippen, het is vooral de achtergrond die mooi is.
Het groene komt er best wel hard uit, maar hier heb ik vrijwel niet aan de kleur groen gezeten, het is voornamelijk het iets onderbelichten en contrast wat verhogen, meer om de lucht niet totaal wit te laten zijn. Of bedoelde je niet groen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@Jordy: Ik vind je foto wel gaaf. Toen ik naar beneden scrolde dacht ik van "Oh bergen landschap", en toen zag ik ook nog een flink stuk voorgrond. Ik vind het wel een mooie compositie zo, de lijnen van dat weggetje met dat bruggetje die zich kruisen rechts onderin, en dan de prachtige uitkijk richting de bergen. Kleuren vind ik ook mooi zo, houd ik wel van het iets meer te laten knallen :)

BartO: Vind het een mooie plaat, maar misschien kun je hem nog wat opkrikken met wat nabewerking / meer contrast o.i.d. , maar smaken verschillen hierin natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

JordyOnrust schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:29:
[...]

Het groene komt er best wel hard uit, maar hier heb ik vrijwel niet aan de kleur groen gezeten, het is voornamelijk het iets onderbelichten en contrast wat verhogen, meer om de lucht niet totaal wit te laten zijn. Of bedoelde je niet groen?
Yes het groen. Kan inderdaad soms puur door het contrast al komen. Wat ik dan doe (da's wel valsspelen maar je moet dat er niet bij zeggen) is de lucht apart selecteren en op die manier de kleur en contrast van enkel de lucht aanpassen. HDR style zonder HDR te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
@Jordy: de kleuren vind ik veels te saturated. Ik zou ze zelf wat omlaag brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Heb groen wat omlaag gebracht, maar als ik er nog meer uit haal wordt de foto zo flets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
De plaat is ook ietwat donker. Door de exposure wat omhoog te brengen (gedaan met een curve in Photoshop), de hue van het blauwe kanaal iets aan te passen en de saturation van groen/geel iets omlaag te brengen, krijg je de volgende plaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Kuqfd1giMJuUvCMfoCJPrVod/full.jpg

Als je hem liever weg hebt even zeggen graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Mag wel blijven staan hoor. Op een of andere manier vind ik hem zo nog wel beetje flets.
Heb nog even een poging gewaagd.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7012/6629358303_1a6f78815d_z.jpg

Heb oa de belichting beetje aangepast.
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:51:
kijk eens goed naar de groenblauwe gloed achter de grote boom links, daar zit je qua kleuren gewoon way off, zeker als het met JvdGeest vergelijkt. Jouw bewerkingen komen behoorlijk onrealistisch over zo. Een andere optie is dat je calibratie niet klopt..
Zag het, upload was blijkbaar nog niet voltooid, had nog oude versie te pakken, nu is het als het goed is beter.

[ Voor 34% gewijzigd door JordyOnrust op 04-01-2012 13:11 . Reden: Update link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:32

Sjaak_Afhaak

Bleh!

kijk eens goed naar de groenblauwe gloed achter de grote boom links, daar zit je qua kleuren gewoon way off, zeker als het met JvdGeest vergelijkt. Jouw bewerkingen komen behoorlijk onrealistisch over zo. Een andere optie is dat je calibratie niet klopt..

[ Voor 12% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 04-01-2012 12:54 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-09 14:46

McMiGHtY

- burp -

Afbeeldingslocatie: http://djlhggipcyllo.cloudfront.net/4007668/98117daeb6c8086c441f968f60a6da6374315035/4.jpg

CameraCanon EOS 1000D
Focal Length46 mm
Shutter Speed1/125 sec.
Aperture5
ISO/Film100

En geflitsts met een YN-462 op (schatting) 1/2e sterkte

@JordyOnrust Ik vind hem geslaagd.

@KappuhH Mooie rustige foto, ik bleef er langer dan gebruikelijk naar kijken

[ Voor 8% gewijzigd door McMiGHtY op 04-01-2012 13:29 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

@McMiGHtY
Het lijkt mij of je foto niet helemaal scherp is.
Verder vind ik de achtergrond niet zo geslaagd. Kan me wel voorstellen dat als je hun kent dat het wel een hele leuke plaat zal zijn.

[ Voor 78% gewijzigd door JordyOnrust op 04-01-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-09 14:46

McMiGHtY

- burp -

Je hebt het over het hoofdje van de baby denk ik? Lang naar zitten kijken, kind nog is gecontroleerd, ze heeft hele (echt hele) lichte haren die daarbij ook nog is heel dun zijn..

Hij is al een keer afgedrukt op fotopapier en daar ziet het er iets minder "onscherp" uit.
Achtergrond is zoals het daar is, foto komt ook zo uit de camera.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Achtergrond is zoals het daar is, foto komt ook zo uit de camera.
Sorry hoor, maar dat is geen valide excuus. (voor een testcase foto)

Er zijn voldoende opties om wat aan die achtergrond te doen. Het zijn de lichte voorwerpen op het kastje linksboven die afleiden. De rest van de achtergrond is geen probleem.

Dan heb je verschillende opties:
Je lost het op vóór je de foto maakt: verwijder de voorwerpen eventjes en zet ze na de foto terug.
Of doe een stap naar links en draai zelf een tikkie naar rechts zodat ze buiten beeld vallen.

Of verwijder het achteraf in photoshop of zo. Evt door gewoon de kleur donkerder te maken.
Je zult zien dat daardoor de aandacht meer naar de gezichten gaat en de foto lekkerder kijkt. Het is wel de moeite waard daar wat tijd in te steken.

Overigens valt mij ook op dat de foto niet scherp lijkt. Niet alleen de baby, maar beide gezichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@McMighty: Foto is inderdaad niet echt scherp, achtergrond is wat druk (het kastje met de rommeltjes erop), en de achtergrond is behoorlijk donker, maar dat komt door de flitser op de camera gok ik. En het handje word afgesneden onderaan ;)

Neemt natuurlijk niet weg dat het voor jezelf een hardstikke leuke foto is hoor! Maar hier is het natuurlijk de bedoeling ook om scherp kritiek te geven en te krijgen op foto's.

Probeer er je voordeel uit te halen en je zult zien dat je zelf ook steeds kritischer wordt op je eigen foto's en op een gegeven moment zelf ook voor het maken van de foto bijvoorbeeld de drukke achtergrond al was opgevallen.

Verder met portretten goed uitkijken met focussen, probeer de ogen in iedergeval haarscherp erop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

@McMiGHtY
Helaas wat onscherp.
@JordyOnrust
Vind je orginele plaat wat dof. De bewerkte versies zien er heel wat beter uit. Wel een mooie locatie om een foto te nemen zeg.
@Bart.O
Naar mijn idee is de foto ook scheef. Plaat ziet er verder prima uit, misschien wat mooier geweest als de natuur je mee had geholpen met laaghangende mist.

Vandaag na onze eigen schaatstraining mogen kijken hoe de toppers het doen in Budapest. Gelukkig lag de camera langs de kant :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7173/6634277291_04dee6a0d1.jpg

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Je hebt er op Flickr echt prachtige foto's staan. Vind deze wel goed gelukt. Heb zelf niet zo met schaatsen, maar je andere foto's in de bergen vind ik deste mooier:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
hypz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:18:
@McMighty: Foto is inderdaad niet echt scherp, achtergrond is wat druk (het kastje met de rommeltjes erop), en de achtergrond is behoorlijk donker, maar dat komt door de flitser op de camera gok ik. En het handje word afgesneden onderaan ;)
Dat de achtergrond donker is, vind ik juist een positief punt. Omdat de trui van de moeder ook donker is, word daardoor je aandacht naar de gezichten geleid.
Pagina: 1 ... 46 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)