omdat meneer boven me zegt niet goed genoeg commentaar te kunnen geven, ga ik maar weer irritant doen;
wat is dat zwarte ding rechts ? jaa ik weet dat het een stropdas is, maar het komt niet duidelijk over. je moet ernaar zoeken om te weten dat ze een blousje draagt, en dat dat dus waarschijnlijk een stropdas is. Voor een niet oplettende kijker lijkt het een vaag zwart ding dat uit der hoofd groeit. ( en ja het draait om der hoofd heen, maar dat lijkt door bovenstaande gewoon een haarband )
Zonnebril; waarom is ie niet egaal ? stoort. Waar in je vorige foto de reflectie niet stoorde, doet ie het hier dus duidelijk wel ! je ziet veel te duidelijk een deur (?) en je paraplu ( lijkt eerder een octa, maar oke )
Linker kant van blousje is te overbelicht, linker glas valt veel te veel haar overheen.
Der oor; je ziet amper dat het een oor is, omdat ie aardig overbelicht is, en dan is er opeens een stukje dat je het wel goed ziet.
Haar weer dezelfde opmerking als de vorige foto; warrig, niet mooi, waar warrig wel mooi kan zijn.
huid; wat heb je daar in godsnaam mee gedaan? door je veel te felle belichting zijn de details duidelijk verloren gegaan ! erg jammer
Heb je trouwens maar 1 lichtsetup geprobeert ? want dit lijkt namelijk een 1/1 lichtsetup als de vorige keer.
imo is zo'n close-up veel meer werk dan bv een landschap fotograferen. Als je in een heel groot landschap 1 klein foutje maakt, ziet de normale kijker dat niet. Bij zo'n close-up gaat het om ALLE details ! elk detail moet kloppen, het licht moet kloppen, en, tenzij je het zo bedoelde, moeten er geen uitgebeten stukken zitten oid. ( en al helemaal niet in het gezicht bij een close-up, maar zover was je nog wel hoop ik )
Waarschijnlijk heb je al gemerkt dat dit hele andere koek is dan je normale foto's, dus let meer op details, leer make-up te gebruiken ( klinkt gay, en ja velen hebben een visagist, maar het kan erg helpen om zelf een klein beetje poeder te kunnen gebruiken op de neus bv. ) Leer je licht kennen.
Een tip qua licht leren kennen; koop/leen/steel een modepop. Gooi er wat kleding op, en ga met je licht spelen. Velen beginners letten veel meer op hun licht dan op hun model, en ja dan heb je wellicht mooi licht, maar wat is mooi licht op een verder kut foto ?
oo, @rbnl; ik wil je niet het gevoel geven dat ik eeitje voor jou trek oid, dus ik wil het er even bij vermelden; zulke foto's als dat jij maakt ( landschap ) is niet mijn piece of cake; er zijn anderen die hier rondlopen ( trancesetter/deatchant uit m'n hoofd gezegt ) die daar veel meer op ingesteld zijn en dat veel meer doen. dus hun reacties ( mits ze reageren, anders doe ik het nog wel toch ) zijn inprincipe veel meer waard dan mijn reacties op zulke foto's
[
Voor 36% gewijzigd door
Zuurstok op 16-07-2010 19:31
]
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.