Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.922 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor90
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Een andere uit de serie:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5128/5254368139_188e863ff0.jpg
Project "Smoke" 3 by RvdPas, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
M.E.Amrani schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:40:
@ Jay P: De curved achterkant is iets waar deze cowon bekend om staat, die zie ik hier minder terug. Ik zou experimenteren door vanuit andere hoeken te fotograferen. Ik zie ook heel wat stofdeeltjes
Ja klopt, heb de meeste stofdeeltjes al weg gecloned maar zelf na zorgvuldig poetsen zit er nog een shitload aan deeltjes op :(. Misschien is in een wat minder stoffige omgeving opnieuw proberen.

Moby wijzigde dit bericht 15-12-2010 18:40 (4%)
Reden: Linkje van gemaakt aangezien het het solo testcase topic is

my bad, je zou toch zeggen dat het woordje solo in de topictitel wel duidelijk zou zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
@Razor90
Mooie vorm, mooie kleur. Erg clean. Leuk om even naar te kijken.
@Richard!
Leuk Idee, mag naar mijn mening nog wat extremer. Wel goede compositie en lichtinval.
Jay-P Jammer van de stofdeeltjes, dat maakt een product foto toch wel een 'product foto'. Verder zou de de achtergrond echt wit willen zien, naar mijn mening is het nog wat te grijs. bij foto 1 vind ik de dof lekker. Bij foto 2 (die ik stiekem toch nog maar even beoordeel ;)) vind ik het jammer dat het product niet mooi tot zijn recht komt. Zo van voren kan het van alles zijn, zo accentueer je niet zijn mooiste kanten. Staat de helderheid van het scherm maximaal?
@Razor90 2e foto.
Zelfde als de vorige foto, mooie vormen. Kleur vind ik minder mooi. Goed uitgewerkt maar ik begin wel het idee te krijgen dat ik dit vaker gezien heb O-) . Daarmee bedoel ik dus dat het erg snel op zijn voorganger(s) lijkt.

Ik dook in mijn archief en vond deze foto, vind hem eigenlijk veel leuker als ik eerst dacht. Zeker doordat je de sneeuwval goed ziet. Wat denken jullie kerstkaart waardig?

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5121/5263968247_afebb291d7_z.jpg
flickr- by walletje-w, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
walletje-w schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:13:
Wat denken jullie kerstkaart waardig?

[afbeelding]
flickr- by walletje-w, on Flickr
Jammer dat het dak zo donker is en wat meer licht achter de ramen zou het huis een vriendelijker uitstraling geven. Is het "zomaar" een huis, dan zou ik er geen kerstkaart van maken zelf.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik zit naar gele sneeuw te kijken. Dat vind ik er enorm onnatuurlijk uitzien. Zodra ik de witbalans goed zet is echter ook gelijk het enige beetje sfeer uit de hele foto weg.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Muthas schreef op donderdag 16 december 2010 @ 02:27:
Ik zit naar gele sneeuw te kijken. Dat vind ik er enorm onnatuurlijk uitzien. Zodra ik de witbalans goed zet is echter ook gelijk het enige beetje sfeer uit de hele foto weg.
Tja, tis het een of het ander. Soms vind ik dat mensen wat te krampachtig proberen de sneeuw wit te laten zijn ten alle tijden. Sneeuw hoeft niet altijd wit te zijn als het omgevingslicht daar duidelijk een schijn overheen gooit.
Ik zou het zoveel mogelijk waarheidsgetrouw laten uitzien op een foto.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• walletje-w
@Toff
Het is het huis van de buren, ik zou dan een kerstkaart maken van deze foto en die naar de buren sturen.
Nu je het zegt, het huis lijkt wel een beetje eng. Wellicht kan ik nog wat kleur uit de ramen halen, even in lightroom spelen, want die glas in loodramen geven wel een mooi effect natuurlijk.

@Muthas
Vind ik zelf ook lastig

@Deatchant
Zit wat in, ik denk dat het hier waarschijnlijk mooier is als de foto het moment waarheidsgetrouw weergeeft, toen zag de sneeuw er ook geliger uit.

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
@Richard: Wat een gave foto zeg! Origineel idee en goed uitgevoerd!

@walletje-w: Het is allemaal wel al gezegd. De foto was veel vriendelijker geweest als het huis wat meer gezelligheid uitstraalde. Dus wat meer verlichte ramen. Verder leuke plaat!

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5048/5266251157_171a4d143d.jpg
Beeldje in de tuin by Leendert Visser, on Flickr

Deze foto een maandje terug gemaakt in onze tuin.
Met een Olympus OM 50mm F1.8, met adapter op de Olympus e520.
Ik vind zelf de kleuren van deze lens erg mooi :)

[ Voor 3% gewijzigd door leendertv op 16-12-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@walletje-w: Jammer dat je de flitser hebt gebruikt, dat maakt de dichtbijzijnde sneeuwvlokken erg groot en helder
@Razor90: Prachtig!
@Richard!: Erg leuk! Afwijkende witbalans vind ik hier totaal niet erg.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5244/5266900637_471a002305_z.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
@Razor90: Jammer dat de rook bovenin het kader uitvliegt, voor de rest ziet het er erg mooi uit.

@Walletje-w: Ik zal niet beginnen over de verlichting, maar wat mij direct opviel is dat de foto niet precies vanaf de voorkant van het huis is gemaakt. In zo'n setting zou dat toch wel mooier zijn denk ik.

@gimpy: Sorry, de foto doet mij niet. Ik ben niet zo'n artistiek figuur :P .

@M.E.Marani: Erg leuk idee en ook best mooi uitgevoerd. Wat mij wel stoort is dat de flitsrand om de persoon zowat cartoon-achtig is :'( , misschien kan je dat nog een beetje minderen of komt het door de resize?

Foto van mij van vorig jaar, op een Amerikaanse begraafplaats in Limburg:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/337710/pt_2%20kopie.jpg
(Klik voor groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:50
@Kwartjuh, lekker commerciële foto. Jammer van dat blaadje inderdaad. Daarnaast, klein flitsvlekje :), maar top! Wat was het? Melk?

@Razor90, standaard, maar goed uitgevoerd. Leuk ook die blauwe kleur!
offtopic:
In de topic waarschuwing staat dit:
Als je post, gelieve dan:
commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's
Wordt erg gewaardeerd!

@Richard!, ik stoor me niet aan de foute witbalans. Die paarse vingers tonen ook de pijn aan. Maar er had nog wel iets meer kracht in die handen mogen zitten. Leuk en orgineel!

@Jay-p, de scherptediepte is wel erg klein, het grootste gedeelte is onscherp. Juist bij productfotografie wil je alles in detail hebben. En die stofjes...

@Walletje-W, als kerstkaart zou ik hem niet gebruiken, daarvoor zie ik te weinig sneeuw en kerst. Geflitst toevallig?

@Gimpy, mooie kleuren! Misschien kan je nog iets met het contrast doen? Zodat het beeld net iets beter eruit komt.

@M.E.Amrani, tja, wat moet ik hier nou opzeggen. Van mij krijg je een nominatie voor de Hotshots!

@Aloys, je hebt de vignettering bovenin in de verkeerde hoek gestopt. De boomhoek lijkt al redelijk donker maar de lichte lucht leidt nu erg af. Daarnaast is er iets met de scherpte op het beeld aan de hand. Wel een lekkere symmetrie.

Tja het sneeuwt, dus gaan we platen maken in de sneeuw:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5009/5268747537_10c048b1ac_z.jpg
Het sneeuwt! by Zandpad, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:49

Don Quijote

El Magnifico

@M.E.Amrani
Ik vind het idee erg leuk, maar de uitwerking iets te hard. Net even wat teveel contrast naar mijn zin

@Aloys
De ongelijke vignetting stoort me een beetje, hier door trekt mijn aandacht naar rechts boven ipv naar het kruis in het midden. Verder vind ik de DOF goed gekozen hier en de toning doet het bij mij ook goed :)

Een tegenlicht opname, waarbij ik zelf de natuurlijk kadering (grot) leuk vind en de overbelichte lucht vind ik weer wat minder.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4076/4891211957_2f3cbe79e6_z.jpg
DSC02025 by ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
@Reacties hierboven: De vignetting is gewoon overal gelijk, alleen de hoek met de bomen was natuurlijk al donkerder. Het was mij zelf nog niet eens opgevallen, maar nu jullie het zeggen begrijp ik het goed :) .

Wat ik zelf nog als puntje van kritiek had is dat je het kruis achter dit kruis kan zien. Ik had een iets hoger (2cm) standpunt moeten kiezen. Maar eigenlijk stoor ik mij daar niet zo aan. Ik ben blij dat niemand nog echt over de bewerking is gevallen :D .

@Zandpad: Erg mooie foto, ook mooie symmetrie. Ik vind het bovenin echter een beetje krap. (Hij lijkt ook een beetje scheef te zijn?)

@Ravnoss: Artistieke plaat, top. Ik vind echter wel dat hij wel heel zwart is. Heb je al eens geprobeerd om een klein beetje detail in de grotwanden terug te laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

@Arami: Mooie foto, leuk met dat licht zo.
@Aloys: Dit vind ik echt een mooie foto. De symmetrie, maar ook zeker de kleuren en de dof maken hem erg lekker om naar te kijken
@Zandpad: De sneeuw maakt veel fotografen wakker volgens mij ;) Nette foto. Waar is dit?
@Ravnoss: Leuke plaat, ik vraag me alleen af of ik hem niet mooier zou vinden in kleur.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5164/5270805006_7613cc8641_z.jpg
Winter in Delft by Johannesvg, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
@Jo-hannes Mooi, maar voor het oog lijkt hij scheef te staan.
@Zandpad, Heel erg mooi. Je hebt alleen een beetje last van barrel distortion gelof ik
@Amrani, Mooie foto maarehhh. Flink gecropped? What's met die ruis!

[ Voor 18% gewijzigd door Makkelijk op 18-12-2010 11:02 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
@gimpy, mooie kleuren, maar erg druk, en niet echt fijn om naar te kijken.
@M.E.Marani: iedereen ziet dat dit een flitslicht is, ik vind het niet logisch, wel een enorm vette foto!
@Aloys: de vignetting doet em geen goed, voor de rest een redelijke foto!
@zandpad: mooi, ik vind alleen de vignetting niet mooi, en is de uitsnede wat krap, een beetje lucht lijkt me fjiner kijken!
@ravnoss: mooi, maar misschien nog wat detail in de voorgrond zou beter zijn denk ik.
@jo-hannes: lekker sfeertje, hij lijkt inderdaad scheef te staan, maar ik erger me daar niet enorm aan, waar ik me wel aan erger is de halve kerktoren, dat kan echt niet. :)

Ik heb gisteren nog een eind gelopen en heb een paar sneeuwfoto's gemaakt, is dit iets?
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5007/5269148381_6291872713_z.jpg
windmills by natasdiamon, on Flickr

Gemaakt met de nikon D70 +50mm F1,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
natasdiamon schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:11:

Ik heb gisteren nog een eind gelopen en heb een paar sneeuwfoto's gemaakt, is dit iets?
[afbeelding]
windmills by natasdiamon, on Flickr

Gemaakt met de nikon D70 +50mm F1,8
Oeh, het lijkt me erg grappig als je de lucht dezelfde achtergrond kleur geeft als het forum hier. :9
Maar ik vind het ook nog een mooie foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Makkelijk schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:00:
@Jo-hannes Mooi, maar voor het oog lijkt hij scheef te staan.
Dat komt omdat die toren ook scheef is :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Aloys schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:10:
@Zandpad: Erg mooie foto, ook mooie symmetrie. Ik vind het bovenin echter een beetje krap. (Hij lijkt ook een beetje scheef te zijn?)
Scheef oogt hij bij mij ook, maar de lenscorrectie hielp niet meer, ik vermoed dat ik er net niet helemaal recht voor stond.
Jo-hannes schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 10:32:
@Zandpad: De sneeuw maakt veel fotografen wakker volgens mij ;) Nette foto. Waar is dit?
Het is de poort van een bekende begraafplaats in Apeldoorn. Dankje :) Over jou foto, de toren staat scheef, maar ik lees net dat dat klopt. Misschien nog iets het halo effect wegpoetsen?
natasdiamon schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:11:
@zandpad: mooi, ik vind alleen de vignetting niet mooi, en is de uitsnede wat krap, een beetje lucht lijkt me fjiner kijken!
Brede uitsnede ga ik zo even proberen. Bedankt :). Jou foto, veel gefotografeerd onderwerp, maar wel een leuke setting met sneeuw en ijs. Jammer dat het kanaal aan de onderkant net niet symmetrisch is.
Makkelijk schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:00:
@Zandpad, Heel erg mooi. Je hebt alleen een beetje last van barrel distortion gelof ik
Tja, zoals hierboven ergens, ik stond net te scheef denk ik...

[ Voor 21% gewijzigd door Zandpad op 18-12-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Jo-hannes: Voor mijn gevoel heb je teveel aan de kleurverzadiging lopen trekken. De sneeuw is iig veel te roze. De toren lijkt idd scheef te staan, maar dat is toch niet zo, als je een lineaal erlangs legt. Zal wel gezichtsbedrog zijn.
Erasmo schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:52:
[...]

Dat komt omdat die toren ook scheef is :P
Je bent in de war met de Oude kerk, dit is de Nieuwe kerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Bedankt voor de comments allemaal! Heb de exposure een stuk omhoog gezet in LR, vandaar de ruis. Er is direct van achter geflitst van achter (2 flitsers), vandaar dat randje.

@natasdiamon: Leuke foto. Vind het leuk dat je een stuk hebt weggeknipt
@Jo-hannes: Verticale lijnen staan krom. Compositie is wel erg leuk!
@Ravnoss: Geweldig!! Showcase in mijn ogen
@Aloys: Mooi standpunt! Vignetting voegt wat toe

Stuk van links wegknippen?
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5082/5271777837_f93e4dbaba_z.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Nee niets van links weg, althans niet voor mij. Ik vind de foto zo precies in evenwicht :) . Mijn aandacht gaat heel netjes naar de persoon verderop. Ik weet niet of dat je bedoeling was, maar het werkt goed :+ .

Ik denk dat het missen van de toppen van de bomen mij nog het meeste stoort. :)

Edit: @alle reacties boven mij: Volgens mij zijn de mening over vignetting nogal verschillend en persoonlijk. Ik laat het in ieder geval maar zo (, ik ben gewoon lui :P ).

[ Voor 22% gewijzigd door Aloys op 18-12-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5085/5273155451_da5d4fa869.jpg

Sneeuwfoto :). Foto's kwamen wat flets uit de camera dus ik heb em in zwartwit gedaan en contrast flink omhoog gegooid, zo vond ik dat 'ie toch nog mooi naar voren kwam :).

@Amrani, mooie foto, die persoon die daar loopt voegt iets leuks toe, maar ik zou hem inderdaad een beetje van links croppen.
@natasdiamon, leuke foto, echt een wintersfeer :).
@jo-hannes, kleuren zijn misschien iets te warm, en zoals iemand als zei staat de toren er half op :P. Maar voor de rest geeft het een leuke kerstsfeer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Vind de compositie een beetje rechttoe-rechtaan. Probeer wat meer diepte in je foto te krijgen (bijvoorbeeld dicht bij dat bordje en die op de voorgrond, met dan in de achtergrond die boom).

@M.E.Amrani: Leuke foto! Zou niks wegknippen.
@Jo-hannes: Is het een HDR? Ik vind je lucht er raar uitzien. En inderdaad de kerktoren... Iets voor volgende keer ;)
@Zandpad: Leuk! Mooi symmetrisch :)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5125/5272141486_7bc805b757.jpg
The House by Marten!, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@grapefruit
Ik zou de blacks wat naar beneden halen en vervolgens in het algemeen wat lichter maken. De sneeuw dus wat lichter. Denk dat dat mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@natasdiamon: Opzich een mooie plaat, maar ik vind de lucht bij de molens wel erg wit.
@eejtje :9 : Je kijkt meer tegen die 2 bomen aan, dan het pad dat rechts loopt. Van links croppen gaat dat niet oplossen denk ik.
@grapefruit: ik was wat meer naar voren gelopen zodat de curve van het slootje wat beter in beeld komt. Het bordje had ik er uit gecloont.
@Muthas: Mooi huis, jammer dat je dan tegen die bankjes en rij bomen aan kijkt.
In het algemeen: Ik zie al dat de winterfoto's niet goed lukken omdat de lucht nogal donker/bewolkt is. Er zit nu namelijk nauwelijks kleur of mooi licht in de foto's. Ik denk dat met mooi weer iedereen veel betere foto's krijgt.

Ik zag dit grappige beertje op tafel staan en toen dacht ik even een soort van typisch flickr-achtige artyfarty foto te maken.
OffT: waarom is er eigenlijk nog niet zo'n artyfarty topic? Ik doe het zelf niet veel, misschien anderen?

Bokehlecious..ness....................................... zoals die aziaat met brits accent van DigitalRev altijd zegtAfbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5122/5274155040_373348c304_z.jpg
Geschoten met sigma 18-50/2.8 en invul flash van mn iphone.
Ja die sigma heeft best wel lekkere bokeh indd :)

Disclaimer: Niet dat dit nou zo'n creatieve foto is, maar je snapt wat ik bedoel.

[ Voor 5% gewijzigd door Scirocco op 19-12-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

@Aloys: Ik vind de vignetering jammer, zou ik zelf niet voor hebben gekozen. Tevens jammer van de boom in het midden. Verder wel een mooie, rustige plaat.

@zandpad: Hele mooie rustige plaat, helemaal met in het achterhoofd dat het een begraafplaats is. Deze kunnen ze zo inlijsten en in hun "Hall of Fame" hangen vind ik.

@Ravnoss: Deze vind ik echt mooi, heerlijk dat tegenlicht. Ben erg blij met het zwarte vlak linksboven, deze brengt rust in de plaat.

@Jo-hannes: Hoe veel heb je bewerkt aan deze foto? Hij lijkt voor mij alsof je de originele lucht hebt weggeknipt en er een blauwe hebt ingeplakt en de Saturation en Hue omhoog heb gegooid?

@natasdiamon: hele mooie plaat, lekker rustig. Vind het contras van de molens links en niks rechts heel fijn kijken.

@M.E.Amrani: Ik vind de plaat lekker wegkijken, zou links zeker niks wegknippen. Houden zo.

@grapefruit: Mooie foto, lekker egale sneeuw, persoonlijk jammer van de voetstappen in de sneeuw rechts, maar daar doe je niks aan natuurlijk. Misschien kan je er een portrait crop van maken met alleen de boom en het bordje?

@Muthas: Vind de foto mooi wegkijken. Persoonlijk vind ik de kale boom links jammer, die haalt de rust een beetje weg uit de foto. Het huis heeft mooie kleuren, heb je die bewerkt?

@Scirocco: Erg nette foto, invulflits is niet afleidend voor mij in dit geval. Het onderwerp staat niet geheel in het midden, was dat de bedoeling? Vind de bokeh erg netjes, had nog iets rustiger gemogen van mij. Verder erg nette plaat met fijne kleuren.

Dan nog een creatie van mijzelf. Aangezien je nu veel sneeuwfoto's ziet vond ik het wel leuk om deze te plaatsen. De uitsnede is geen standaard grootte, daarom wat vreemd voor mijn gevoel. Vind de boom er erg netjes in staan en de ruimte links rustgevend door de kleuren. Benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Afbeeldingslocatie: http://foto.jamms.nl/cache/buiten/_mg_7345_595.jpg
Klik voor site, daar kan doorgeklikt worden voor grote versie.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
@Jay-P: PRoductfotografie... als je het goed doet is het heel saai vind ik. Hier had je 'm wat mij betreft nog wel wat mogen afstoppen.
@razor90: Ja... het is paarse rook.
@Walletje: Wat mij betreft niet kerstkaart waardig, de sneeuwvlokken zijn me te groot. en de linkerhoek te rommelig. Wel een leuk sfeerplaastje.
@Gimpy: Omgeving is wel erg druk, mooie kleuren gras die leuk contrasteren bij het beeld.
@M.e.Amrani: Tikkje scheef, iets te veel van de achterflits anders was het zeker showcase geweest.
@Aloys: Compositie is voor de hand liggend, nabewerking vind ik veel en veel te zwaar.
@Zandpad: He, verdikkie, hoe heet dat nou ook alweer? Da's nou wel iets wat ik als kerstkaart zou zien zitten. Erg finjne sfeerplaat.
@Ravnoss: Kadering is keurig, er is een hoop te zien tot dat ene eilandje verderop wat de diepte versterkt. Erg mooie plaat, als kleur misschien wel showcase.
@jo-hannes: je compositie mist balans, er zit nu erg veel links. Verder is je sneeuw roze/paars
@natasdiamon: Heerlijke winterplaat, jammer dat jou luch ook niet meewerkt. Ik denk dat ik de molens liever iets meer van voren had genomen.
@me.amrani: IEts misschien, die ene schuine tak linksboven stoort iets dat is alles.
@Grapefruit: Compositie is fijn, harde zwarten niet vind ik.
@Muthas: Kleurcontrast is sterk, vlakverdeling ook. Mooi.
@scirocco: Tja... leuk voor je kerst kaart. Verder.. vind je vogels mooier.
@JamesB: Ik had niet zoveel zwart onderaan gelaten denk ik, als je toch aan rare formaten doet...

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5201/5273960074_8acdd299d5_z.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-08 14:54
@james: ik zie vlekken oid op de foto, iets links van het midden. Vind het een erg leuke plaat, maar mijn ogen gaan wel steeds naar de vlekjes/stofjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@ Gimpy: Goed de focus op het beeldje gelegd. Vind het zelf niet een heel interessant onderwerp. Maar goed vastgelegd. Wellicht nog wat meer ruimte boven het beeldje.

@ M.E.Amrani: Lekkere foto! Vind de lichtrand eromheen mooi, niet te overdreven. Vind het wel wat weg hebben uit een spannende film alleen moet de sjaal dan vervangen worden door een pistool 8)
Nog even over je reactie op mijn foto over de flitser. Ik moest de flitser juist gebruiken anders zag je helemaal geen vlokken. Door deze manier heb ik ze juist zichtbaar gemaakt. Ik zou de grootste weg kunnen clonen maar ik vind dat ze ervoor zorgen dat je diepte krijgt.

@Aloys: Vind de bewerking juist erg lekker. Vignetting zou ik zelf niet doen. Mooie compositie

@Zandpad: Vind de kleuren lekker. Beetje beangstigend bijna. Zou liever wel wat meer ruimte willen zien boven de gebouwen. Vind het nu zo krap overkomen.

@Ravnoss: Mooie kadering. Vind de zwart wit omzetting hier erg goed. Vind het contrast tussen de onderbelichte grot en overbelichte lucht juist goed.

@Jo-hannes: Vind het niet zo'n boeiende foto om naar te kijken. Geen duidelijk onderwerp. De kerstboom zou wel als onderwerp kunnen werken maar komt naar mijn mening niet prominent genoeg in beeld en word overstemt door de afgesneden kerk. Qua kleuren klopt er ook iets niet helemaal. Beetje te paarsig.

M.E.Amrani: Kadering ben ik met je eens moet anders. Heb zelf even wat zitten proberen, dacht eerst in portret stand misschien. Maar vond dit uiteindelijk toch het mooiste. (mijn excuses als je niet wilt dat ik dit plaats, dan verwijder ik hem meteen weer, is al van mijn computer verwijderd) Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4078504/gecropt.JPG

@Muthas: Leuke compositie. Mooie kleuren. Goed scherp. Toch zou ik liever een iets spannender onderwerp willen zien, of mooier. Vind wel dat je dit erg mooi vastgelegd hebt.

@Scirocco: Inderdaad mooie dof! Vind het beertje een beetje te koele kleur hebben, zou misschien kunnen komen door de invul flash misschien ook aan mijn monitor.

@James: Er zitten wat vlekjes in je foto. Erg jammer. Ben over het algemeen wel gecharmeerd van mooie kleur luchten. Net zoals met deze ;). Erg mooie kleuren. Vind het silhouet wat minder.

@Wijnands: Lekkere subtiele HDR? Er zit erg veel detail in je foto. Vind de donkere sneeuw in de voorgrond mooi net zoals de subtiele kleuren in je foto. In eerste instantie wou ik de kleuren wat meer omhoog trekken maar vind het bij nader inzien wel mooi zo. Een rustige sfeervolle foto. Vind alleen de wolk? in de lucht wat minder.

Was bezig met een timelapse filmpje maar vond deze foto ook wel 'foto' waardig. Vind het zelf de sfeer uit stralen van 'de eenzame fietser'
Edit: Iets meer gecropt + randjes links en rechts weggehaald.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5086/5277224934_ed7f56980c_z.jpg
flickr-6150 by walletje-w, on Flickr
Ik ben trouwens de fietser. Camera op statief. Time lapse/filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
De eenzame fietser is behoorlijk onzichtbaar... zo klein dat ie is.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

idd. erg klein. bovendien moet je nog even links en rechts wat wegcroppen... ;)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik zou de fietser en de boom veel meer croppen, iets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://i227.photobucket.com/albums/dd142/natasdiamon/Untitled-1.jpg
Lijkt me veel krachtiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Bedankt voor alle reacties op mijn foto. Ik heb hem opnieuw bewerkt. De kleuren waren inderdaad niet goed, en het halo effect is nu ook weg, die had ik niet gezien. De lucht is trouwens wel gewoon zo vanuit de camera, ik heb hem niet zelf blauw gemaakt ;) Met de kerktoren is inderdaad iets raars. Ik had hem wel rechtgezet, maar op bepaalde plekken ziet hij er inderdaad schuin uit.

Verschillende mensen reageerden ook dat de toren er helemaal op moest staan. Maar waarom is dit zo? Ik heb juist bewust hiervoor gekozen, omdat ik meer de sfeer op het plein wilde weergeven. Het is geen foto van de kerk. Als ik de hele toren erop had genomen was dit gelijk het onderwerp van de foto geworden, omdat de foto dan schuin omhoog genomen had moeten worden, en was het een hele andere foto geworden. Het is toch niet 'verboden' om iets er half op te zetten? ;)

Afbeeldingslocatie: http://johannesvg.nl/old.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5121/5276715815_e5eb962d0c_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
natasdiamon schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:27:
Ik zou de fietser en de boom veel meer croppen, iets als dit:
[afbeelding]
Lijkt me veel krachtiger
Ben ik niet helemaal met je eens. Vind hem zoals die nu in mijn bericht staat krachtiger. Maar ik wil dan ook meer de nadruk leggen op de leegte waarin de fietser en boom zich bevinden.

Ik wil hier als het ware 3 onderwerpen hebben.
De fietser, de boom en de leegte. Waarvan de leegte sterk aanwezig is.
Dit komt ook meer bij mijn gevoel als ik aan het fietsen ben, het grote landschap om me heen.

Maar ik ben benieuwd naar de mening van andere mensen. Of die liever meer lucht willen hebben of liever de boom en fietser wat dichter bij elkaar en groter in beeld.

[ Voor 10% gewijzigd door walletje-w op 20-12-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

walletje-w schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:22:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Vind hem zoals die nu in mijn bericht staat krachtiger. Maar ik wil dan ook meer de nadruk leggen op de leegte waarin de fietser en boom zich bevinden.

Ik wil hier als het ware 3 onderwerpen hebben.
De fietser, de boom en de leegte. Waarvan de leegte sterk aanwezig is.
Dit komt ook meer bij mijn gevoel als ik aan het fietsen ben, het grote landschap om me heen.

Maar ik ben benieuwd naar de mening van andere mensen. Of die liever meer lucht willen hebben of liever de boom en fietser wat dichter bij elkaar en groter in beeld.
Ik houd wel van deze minimalistische foto's . Zelf zou ik er zelfs nog iets verder in gaan, door meer lucht, en minder ruimte links en recht. Mooie foto wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Jo-hannes schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:19:
Bedankt voor alle reacties op mijn foto. Ik heb hem opnieuw bewerkt. De kleuren waren inderdaad niet goed, en het halo effect is nu ook weg, die had ik niet gezien. De lucht is trouwens wel gewoon zo vanuit de camera, ik heb hem niet zelf blauw gemaakt ;) Met de kerktoren is inderdaad iets raars. Ik had hem wel rechtgezet, maar op bepaalde plekken ziet hij er inderdaad schuin uit.

Verschillende mensen reageerden ook dat de toren er helemaal op moest staan. Maar waarom is dit zo? Ik heb juist bewust hiervoor gekozen, omdat ik meer de sfeer op het plein wilde weergeven. Het is geen foto van de kerk. Als ik de hele toren erop had genomen was dit gelijk het onderwerp van de foto geworden, omdat de foto dan schuin omhoog genomen had moeten worden, en was het een hele andere foto geworden. Het is toch niet 'verboden' om iets er half op te zetten? ;)

[afbeelding]

[afbeelding]
Zwart is in allebei je foto's veel te zwart, volgens mij clipt het ook aardig de pan uit ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Johannes: Ziet er veel beter uit!
@ Walletje-w: Niet croppen! Vind het een prachtplaat, lekker simpel. Wel wordt mijn aandacht getrokken door dat paaltje linksonder. Ik (persoonlijk) zou die wegshoppen
@ Wijnands: Een goedgelukte hdr!! Ben zelf geen fan van hdr, maar deze ziet er goed uit!

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5008/5278158336_c2046b0a7c_z.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:10
@hierboven!!

Mooie foto! Erg mooi in Z/W, lekker minimalistisch en toch ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:57
@natasdiamon, Mooie foto, links de herhaling van de molens en rechts niet.
@M.E.Amrani, Mooie foto, alleen de uitdrukking van het gezicht. is dat expres gedaan?
De emotie is voor mij niet duidelijk, al zegt dat natuurlijks niets.
@Jo-hannes, de kerk staat in het midden dus daar focus je als eerste op.
Misschien de foto iets meer naar beneden nemen? dan is de kerst boom net zo groot als de kerk.

Verveling op hongkong airport met als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5242/5278461102_25f97ae610_m_d.jpg

Eigen commentaar:
1]. Niet 100% recht, maar geen idee hoe dit te corrigeren.
2]. Dat copyright gepruts verknalt net de foto voor mijn gevoel.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:05
@ Jewest
Lekkere foto.

@Wijnands
Vette foto gast!

Pas naar HH3 geweest, in Ekeren
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5242/5278020694_309ea7e366_z.jpg

volgende is in Doel genomen.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5164/5277409667_e313193df3_z.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Gdzr op 21-12-2010 16:03 ]

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Gdzr .. prachtige foto's!

@walletje .. Niks croppen aan die foto, vind het mooi als die zo breed is en de fietser onder in beeld staat, mooi ruimtelijk terwijl het onderwerp nog steeds de fietser is ;)

Veel foto's zijn gewoon mooi als ze niet helemaal zijn zoals ze volgende de boeken zouden moeten, trekt aandacht, vaak in goeie zin imo. :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
@Gdzr: Die eerst foto, mijn eerste gedachte was gamen. :)
De kleuren zijn prachtig, en de foto nodigt uit om naar details te zoeken.
Tweede foto, er zullen vast wel weer mensen beginnen over het topje van de kerk maar mij stoort het niet.
jammer dat je de sneeuw niet echt kunt zien vallen, maar toch qua opstelling mooi gedaan.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
@ME Amrani: Erg mooie foto, goed gelukt! De zachte conversie naar zwart en wit werkt goed in dit geval :)

@Jewest: Ik vind het een geslaagde foto met een mooie lijnenspel. Het enige wat idd ook storend vind is het feit dat hij niet helemaal recht staat, volgende keer een statief gebruiken? Dan kun je gemakkelijker kleine aanpassingen maken om het recht te krijgen ;)

@Gdzr: De eerste foto vind ik de beste, mooie sfeer in deze foto, hij houdt je bezig. De tweede is meer een alledaagse foto, minder speciaal, maar ook zeker niet echt iets mis mij (buiten de kerktoren dat je afgekapt hebt, jammer!) Mag ik je er wel aan herinneren dat dit het solo testcase topic is en je dus maar één foto mag posten per post ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5089/5280369956_f666b2cc9e.jpg
Groter (komt beter uit in het groot)

[ Voor 8% gewijzigd door LaurentS op 21-12-2010 14:51 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

JamesB009 schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:08:
Het huis heeft mooie kleuren, heb je die bewerkt?
Zeker weten, het geheel kwam een stuk duffer uit m'n camera gerold.

@M.E.Amrani: Leuke plaat. De jongeman had van mij wel iets meer mogen contrasteren.
@Jewest: Het is een nette foto, maar zo los doet ie me helemaal niks.
@Gdzr: Vind je tweede foto het leukst. De kerk oogt wat flets (uiteraard omdat ie het meest ver weg staat). Kerktopje was leuk geweest :+

@freddyronny: Begin eens met je foto recht te zetten. Vervolgens is een doffe blauwe zee en blauwe lucht meestal geen begin voor een goede foto. Daar kan wat mij betreft een speedboat weinig aan verbeteren.

[ Voor 15% gewijzigd door Muthas op 21-12-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Muthas schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:37:
[...]

@freddyronny: Begin eens met je foto recht te zetten. Vervolgens is een doffe blauwe zee en blauwe lucht meestal geen begin voor een goede foto. Daar kan wat mij betreft een speedboat weinig aan verbeteren.
Ik heb de foto vervangen door een 'recht' exemplaar. Daar had ik totaal niet op gelet, ik denk ook dat het ligt aan het feit dat ik de foto niet evenwijdig nam met de kustlijn tegenover mij. Ik vond het wel iets hebben, het contrast tussen de grauwe zee en hemel tegenover de zonovergoten speedboat :) Ieder zijn mening zeker? :) (je moet hem eig bekijken in het groot, dan komt hij beter uit vind ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door LaurentS op 21-12-2010 14:51 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
freddyronny schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:36:
@Jewest: Het enige wat idd ook storend vind is het feit dat hij niet helemaal recht staat, volgende keer een statief gebruiken?
Statief is niet echt een optie, standaard model laptop + spiegelcamera is al genoeg spullen die ik moet slepen.
(Nee, geen tas voor camera + laptop)

Andere probleem is er een loopband(om snel naar je gate te komen) onderloopt, dus het aantal posities is beperkt.

Ga deze week nog kijken of München nog mooie plaatjes geeft.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 07:30

Eelke Spaak

- Vlad -

@Scirocco: erg mooi. Ik vind de highlights in de bokeh juist leuk, wel wat onrustig, maar lekker kerstig.

@walletje: leuk, hoeft niet meer gecropt te worden dan dat je al hebt gedaan vind ik.

@Jo-hannes: hmm, ik weet het niet. Ook in de tweede versie word ik er niet warm of koud van. Misschien gewoon wat te saai? Hoe dan ook blijft de kerktoren min of meer het onderwerp van de foto, en daardoor is het missende topje sowieso storend. Als je de boom als hoofdonderwerp had willen nemen, was een kleinere scherptediepte misschien goed geweest? Maar zoals ik al zei, ik weet niet precies wat het is met deze plaat dat maakt dat het geen favoriet van me is.

@Gdzr: allebei mooie foto's! Wat is HH3? De sfeer van die eerste is echt gaaf.

@freddyronny: de kleuren zijn, zoals reeds aangegeven, te dof. Verder lijkt hij niet echt scherp te zijn. Compositie had een leuke foto op kunnen leveren, maar komt nu niet echt uit de verf.

Nieuwe van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5242/5280527479_703691aea8_z.jpg

Vind hem zelf erg prettig ogen. Met name de lijn die schuin over het beeld loopt in de onderste helft 'maakt hem af' naar mijn smaak. Ben benieuwd naar het commentaar! Het is één van de eerste foto's die ik wat abstracter/simpeler heb proberen te maken, ik merk dat ik vaak neig naar te drukke composities.

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@M.E.Amrani: Heerlijk subtiel. Met emotie. Niets op aan te merken, mag wat mij betreft ook wel in showcase.

@Jewest: Net niet helemaal symmetrisch, dat stoort me toch wel in zulk soort foto's. Verder wel mooi onderwerp en lijnenspel. Lekker abstract.

@Gdzr: Eerste foto, lekkere toning. Spannend onderwero. Vind links nog wat veel loze ruimte zitten en ik zie een mooie "bloedvlek" op de grond liggen. Misschien iets meer vloer en minder plafon? Vind het wel een boeiende foto om naar te kijken.

tweede foto: In eerste instantie vond ik het niets, maar nu ik er nog een keertje naar kijk vind ik het standpunt en de sfeer toch wel vet.

@freddyronny: Vind het niet veel meer dan een vakantie kiekje maar dan in een ander formaat gecropt. Wel eentje die mooi scherp gemaakt is.

@Eelke Spaak: Vind het wel spannend. Maar voor het simpele vind ik hem nog steeds te druk. Allemaal troep/eend in het water wat de aandacht afleid.

Foto van het Tjeukemeer met een spoor naar het midden van het meer.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5044/5281383980_db6a47219e_z.jpg
flickr-8400 by walletje-w, on Flickr

Vind het zelf lastig bepalen of de witbalans nou goed staat en of ik het zonnetje op het eind mooi vind. (er is net een strookje zonlicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

@ Eelke Spaak: zoals walletje-w ook al vermeld: te veel afleiding door de eenden de paal op de achtergrond. En ik vind de schuine lijn juist storend, voert precies langs allemaal dingen in het water.

@walletje-w: pootjes(?) in de sneeuw komen mooi uit. Door de zon is het wel alsof de lucht/wolken er in geplakt zijn. Lijkt niet te kloppen qua kleur van de sneeuw op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ga hier denk ook maar eens wat foto's ter lering insturen. Moet nog even kijken naar het voor mij handigste online foto album (PB, Flickr, Picasa).

Deze eergisteren genomen. Mijn eerste foto's In het donker met volle maan.

De eerste op een brug, de tweede midden in het bos.
Ik heb er nog niks aan bewerkt. Eerst maar eens leren fotograferen. Photoshop is dan een tweede stap wellicht (laptop kan het toch niet aan eigenlijk en voorlopig al genoeg uitgegeven).

Wellicht kan ik hier dan nog tips ontvangen hoe het beste om te gaan met sluitertijden, iso waardes, invalshoeken etc...etc...
Afbeeldingslocatie: http://i1176.photobucket.com/albums/x325/readytoflow/DSC00543-1.jpg
http://i1176.photobucket..../readytoflow/DSC00543.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1176.photobucket.com/albums/x325/readytoflow/DSC00516-1.jpg
http://i1176.photobucket..../readytoflow/DSC00516.jpg

Hoe maak ik nou van een foto in PB een tumbnail met als je erop klikt een link naar de grote afbeelding? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zo: [url=link naar grote versie][img]kleine plaatje[/img][/url]

Maar in plaats van "wat foto's ter lering", zou je het bij eentje per post willen laten? Dit is een solo-topic ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 22-12-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
@walletje-w: Wat een prachtige foto, geweldig!

Ik heb gelezen dat je bij sneeuw de belichtingscompensatie minstens op +1 moet zetten.
Anders krijg je dus blauwe of grijze sneeuw i.p.v. witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@readytoflow: Foto 1 vind ik niet zo boeiend komt volgens mij omdat er geen onderwerp is. Meer een testplaatje, kan ik een foto in het donker maken.

Foto 2 daar in tegen vind ik leuk. Je krijgt echt een verlicht maanpad te zien wat uitdagend is. Compositie kan misschien nog wat beter maar dat vind ik hier best goed.
Maar als ik dan even naar je instellingen kijk kan er nog wel wat beter.
Waarschijnlijk heb je vanaf een statief geschoten want de foto is met een sluitertijd van 1 seconden genomen.
Als je van statief schiet kan de sluitertijd makkelijk omhoog waardoor iso naar beneden kan (ik zie nogal wat ruis) en je diafragma verkleinen (een groter getal). Dit heeft als effect dat er minder ruis te zien is, de scherpte in de voorgrond en in de achtergrond beter wordt. Maar doordat je een langere sluitertijd neemt, neemt de kans toe dat je een bewegend takje hebt. Er moet dus wel gelet worden op bewegende bomen of andere dingen.

Ik zou in deze foto het contrast tussen het witte pad en de donkere bomen nog wat groter maken. Kan gemakkelijk via lightroom wat lastiger met photoshop, picasa en andere editors weet ik niet.

Verder zou ik je nog willen adviseren om goed de eerste post van een topic door te lezen en de topic waarschuwing. Wie weet staan er nog handige dingen in :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

readytoflow, ik vind die 2e wel wat onscherp hier en daar. Compositie kan iets beter.
Je legt wel een behoorlijk dreigend sfeertje vast en dat is erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Oeps...Dat is wel een beetje dom dom inderdaad.
1 foto voortaan. En de verkleining gaat ook goed komen (hoop ik).

Hebben jullie dan in je online albums dus altijd 2 formaten foto's staan?

Commentaar geven op anderen vind ik nog wel lastig hoor. Bij 90% van de foto's denk ik alleen maar 'zo'n foto wil ik ook kunnen maken'.

Wel goede tips overigens. Ga eens kijken of ik van de week nog eenzelfde soort foto kan maken aan de hand van je tips.

Ik vraag me als beginner nu wel af, hoeveel foto's de wat meer doorgewinterde (mataeur)fotograven hier gemiddeld moeten maken van een onderwerp voordat 'die ene' mooie foto gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
readytoflow schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:39:
Oeps...Dat is wel een beetje dom dom inderdaad.
1 foto voortaan. En de verkleining gaat ook goed komen (hoop ik).

Hebben jullie dan in je online albums dus altijd 2 formaten foto's staan?

Commentaar geven op anderen vind ik nog wel lastig hoor. Bij 90% van de foto's denk ik alleen maar 'zo'n foto wil ik ook kunnen maken'.

Wel goede tips overigens. Ga eens kijken of ik van de week nog eenzelfde soort foto kan maken aan de hand van je tips.

Ik vraag me als beginner nu wel af, hoeveel foto's de wat meer doorgewinterde (mataeur)fotograven hier gemiddeld moeten maken van een onderwerp voordat 'die ene' mooie foto gelukt is?
Nee, op flickr kun je verschillende formaten voor 1 foto selecteren. En zodoende kun je gewoon een kleine en een grote plaat linken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Laatst online: 19-08 10:53
Foto 1 was een stuk boeiender geweest als je standpunt veel lager zou zijn. Daarmee komt de brug wat meer naar voren en heb je een onderwerp. Nu is er geen duidelijk onderwerp wat de plaat 'saai' maakt.

Foto 2 vind ik erg geslaagd. Erg leuke compositie met een gave lichtinval. Let wel op genoemde zaken, van walletje-w. Daarmee word je foto nog beter. :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5045/5285500210_7812f8b0e2.jpg
ingo lambshade smileys by ashwin.steps, on Flickr

Een van mijn eerste ervaring sinds de aanschaf van mijn Canon 50D met standaard 17-85mm lens

Verwijderd

reactie op mezelf, vind dat het onderwerp een stuk naar links had gemogen. Misschien een toevoeging dat ik beginnend ben (als is dat natuurlijk ook te zien) en graag wil leren.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:26:
reactie op mezelf, vind dat het onderwerp een stuk naar links had gemogen.
ik had zelf eerder wat meer van de gitaar willen zien in plaats van het grote zwarte vlak bovenaan.

• Razor90
  • Niet online
@AshwinSteps: Vind het een goede foto. En idd...jammer dat de gitaar niet helemaal te zien is. Het zwart-wit past er helemaal bij :)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5283/5274087944_3d611686ef.jpg
Lonely.... by RvdPas, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
AshwinSteps: Ik heb het eigenlijk nooit zo op scheve foto's, een beetje kan ik nog wel waarderen, maar dit vind ik té. Heb het idee of deze foto net is gemaakt voordat 'ie op z'n snufferd ging vallen :+

Misschien dat 'ie ook wat krachtiger is als de achtergrond egaal zwart zou zijn, nu kan ik nog details onderscheiden. Het zwart/wit vind ik wel aardig :)

Razor90: Blaadje is beetje te centraal en ik vind het maar rare kleuren die niet echt bij de foto passen.

Over rare kleurtjes gesproken, dit vond ik wel weer aardig :P

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5204/5287436613_18077abdbe_z.jpg
What's Hiding in the Bushes? by Marco Hordijk, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Laatst online: 04-07-2023
@AshwinSteps: Als ik je foto zie, valt me een ding eigenlijk gelijk op. En dat is dat je foto wel erg scheef staat. Het kan best werken bij dit soort fotgrafie, mits je niet te ver doorslaat.

@Razor90: Het idee is leuk, een enkel blad aan een tak. Ik ben het echter met Hahn eens dat de foto iets te centraal staat en de kleuren werken niet lekker. Had wat meer natuurlijke kleuren willen zien.

@Hahn: Hier vind ik de kleuren wel lekker werken. Ook de fotograaf op de foto maakt mij nieuwschierig naar hetgeen waar hij naar kijkt. Geen verkeerde plaat!

Zal zelf ook weer eens een bijdrage leveren aan dit topic. Deze keer in de vorm een high-key shot. Ik hoop dat het wat is. Ik vind hem zelf niet onaardig. Misschien dat zijn rompertje aan de rechterkant iets te uitgebeten is.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5003/5288153286_06961bdd8c_z.jpg
Baby boy by Wessel Haan, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02-2023
@Razor90
Lekkere diafragma waardoor het blaadje en takje haarscherp is en de achtergrond lekker wazig , op zich geen boeiende foto maar technisch best ok :) .
@Hahn
Grappige plaat al had ik persoonlijk denk ik wat meer ingezoomd op de persoon, mijn aandacht wordt ondanks mijn nieuwsgierigheid wat de fotograaf kiekt ook afgeleid door de drukke achtergrond.
@CrazyRooster
Lekker guitig koppie :) , highkey foto's vind ik best wel leuke foto's maar net wat je zegt ietsie uitgebeten maar dat stoort mij niet zo erg eigenlijk.
Wat ik minder vind is de schaduwen die er te zien zijn, maar ik denk dat ik het zelf niet beter zou kunnen hoor ;) .

Zelf heb ik op GoT al heel lang geen foto's gepost :D , maar lurk ik nog steeds wel regelmatig mee :P .
Ik ga even weer kerstfeer hier brengen :+ .

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2h4vs7c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mooie foto Honnepon, toen ik hem voor het eerst zag dacht ik eerst dat jij de fotograaf niet kon zijn, kan je zien wat cursussen doen hé! En moet zeggen, dat het vlammetje, al zou je het eigenlijk niet zeggen, eigenlijk wat rust geeft... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
CrazyRooster: Bewerk hem nog eens een keer, de structuur van de muur is nog veel te goed te zien voor een high key foto. Daarnaast voegt de ruimte om het hoofd niet veel toe en zou ik het eigenlijk wegcroppen. Misschien de volgende keer wat fellere kleurtjes aantrekken, dat breekt het witte van de high key een beetje.

honnepon: Missie geslaagd, ik moest meteen aan de kerst denken.

Ter gelegenheid van de eerste verjaardag van mijn neefje.

Afbeeldingslocatie: http://weblog.thomasvanderwillik.com/album/thumbs/lrg-3084-img_6060-b2.jpg
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@ThomasW
Errruuug leuk!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moustache
  • Laatst online: 30-03 08:41
@Hahn: het is dat de camera het "anno nu" verraad, anders had hij zo uit de 70's kunnen komen. Erg fijne plaat om naar te kijken.
@CrazyRooster: gewoon erg prettig om naar te kijken. Hoe langer ik er naar kijk hoe vrolijker ik er van word. Leuk!
@ThomasW: Briljant! Wat een geweldig tafereel. Helemaal zoals het hoort te wezen.

Hieronder een test van mij in een donkere garage met mijn neefje van 5. Ik vind het zelf wel een leuke foto geworden, maar heb nog niet dat wow gevoel. Wat zou eventueel anders kunnen?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9670553/Neefje.jpg

Edit: kleine belichtingsaanpassing hier te vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Moustache op 30-12-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

@Moustache: misschien een heel klein beetje inflitsen, zodat je je neefje kan zien (niet op de volle 100%, want dan is het sterretje natuurlijk helemaal niet meer te zien...)

@ThomasW: Schitterend! Alleen jammer dat deze bij het hoofd ietwat te krap is gekaderd.

@honnepon: Kerst was niet mijn eerste gedachte (misschien omdat dat al afgelopen is?!? :P), maar wel een strakke foto van een vlammetje.

Used to be Down Under... Foto gallery

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@Moustache: mee eens dat het nog niet helemaal af is. Wel mooi scherpgesteld. Ik zou inderdaad inflitsen, en indien mogelijk, vanuit een hoek
@ThomasW: Er leuk!
@CrazyRooster: Het is te zien dat er geflitst is (schaduw). Misschien het kind verder af van de achtergrond?
@Hahn: Leuke compositie, mooie kleuren : )

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5201/5304946030_7d349671f9_z.jpg

instagram - linkedin

• Kurgan
  • Laatst online: 31-08 12:40
Op vakantie 's avonds even een beetje zitten spelen met kleurverzadiging/balans/levels/curves/etc. Eigenlijk weet ik zelf niet meer wat ik er allemaal mee heb uitgehaald maar ik vind het eindresultaat toch wel wat hebben, beetje een onheilspellend Independence Day sfeertje:
Afbeeldingslocatie: http://jarno.smugmug.com/Other/misc/DSC6236/1138588119_M72uj-M.jpg
10 minuten later kregen we trouwens een fikse partij onweer.

@Eelke Spaak: mooie foto, alleen die paal/antenne in de achtergrond verstoort het naar mijn mening teveel, die zou ik uitwissen.
@Walletje-W: echt een foto die je op een ansichtkaart zou kunnen gebruiken. Als ik een punt van kritiek zou moeten noemen dan zou het zijn dat de wolken iets witter gemaakt kunnen worden.
@Razor90: de kleuren zijn volgens mij wat te ver richting geel/groen verschoven en de achtergrond leidt erg af.
@Hahn: Ik ben juist weer niet zo gecharmeerd van de kleuren, op mijn monitor ziet jouw foto er tamelijk groenig uit. Verder een leuke foto, op het Hofplein kun je idd vreemde wezens tegenkomen...

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:10
'Die lucht!' :o (G. Ekdom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Kurgan schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:56:

@Hahn: Ik ben juist weer niet zo gecharmeerd van de kleuren, op mijn monitor ziet jouw foto er tamelijk groenig uit.
Op mijn monitor ook, want hij is ook groenig, dat was namelijk precies m'n bedoeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
@Amrani - Mooi! prachtig licht en een mooie glans over het perron heen maken dit een leuk plaatje! Ik vind het ook sterk dat er precies iemand door het midden loopt. denk dat deze het in z/w ook goed doet!

@Kurgan, inderdaad een onheilspellende lucht. Het is een mooi plaatje, maar ook niet meer dan dat. Er zit veel detail in de lucht maar voor de rest is het niet heel boeiend, ik vind de struiken rechts onderin ook wel storend, maarja die kon je denk ik moeilijk ff wegsnoeien voor de foto ;).

Eentje uit de oude doos, begin dit jaar gemaakt op een feestje in Tilburg.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4019/4303005097_90b74d09cd_z.jpg
end by ardenswayoflife, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:37

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

@Nedra: Ik mis een onderwerp. Ik weet nu niet waar ik naar moet kijken, waardoor de foto snel afdoet.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

@M.E.Amrani: Mooie foto, vooral die reflectie van de grond spreekt me wel aan.

@Kurgan: Wow, wat heb je met die lucht gedaan?

En iets van mij:

Van de vuurwerkfoto's die ik deze jaarwisseling heb geschoten is dit toch wel één van de best gelukte.
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_tHONMDOV7S8/TR8pcGUMKAI/AAAAAAAABTk/kLVU9sFwsV8/s640/IMG_8649_postedit.jpg

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Lijkt wel een foto van de doos ;). Je zou het zwart onder en vooral rechts nog even kunnen nalopen op lichte plekken, maar de pijl staat er zeer fraai op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Laatst online: 12-09 13:21
@Kurgan Holy crap, die lucht ziet er wel apart uit! Echt bizar om te zien, soort van kolkend water iets.. Wel jammer dat je nog daken ziet.
@Nedra Sorry, maar je foto doet me niet echt iets. Wat is het onderwerp?
@Compizfox Niets op aan te merken, prima gelukte foto!

Ik heb gisteren ook wat vuurwerk geschoten, heb wel een beetje zitten stacken.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5090/5313244571_1e007f9239_z.jpg

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

@Kurgan: Geweldig hoe je die structuur hebt weten naar voren te brengen. HDR? Wat heb je er precies mee gedaan?

@Sunny: Ik vroeg me al af wat je gedaan had om zoveel vuurwerk in een opname te krijgen. Heel strak en voor zover ik kan zien ook mooi lekker scherp. Wat zijn je individuele belichtingstijden en diafragma grootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Toff schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:03:
Lijkt wel een foto van de doos ;). Je zou het zwart onder en vooral rechts nog even kunnen nalopen op lichte plekken, maar de pijl staat er zeer fraai op!
Dankje :)

Ik moet bekennen dat ik al erg veel heb weggepoetst. Op het origineel stonden linksonder en rechtsonder ook nog allemaal huizen :p
Maar ik heb de schaduwen zo donker gemaakt dat de lucht zo zwart werd dat hij clipt (Met het Zwarting-schuifje in LR), dus dan is het eenvoudig weg te poetsen omdat de hele lucht dan gewoon puur zwart is. Maar het kan nog iets beter inderdaad.
Sunny schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 23:23:
@Compizfox Niets op aan te merken, prima gelukte foto!
Dankje :)
Ik heb gisteren ook wat vuurwerk geschoten, heb wel een beetje zitten stacken.
[afbeelding]
Je had een mooi uitzicht daar!
PrinsEdje80 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 10:54:
@Sunny: Ik vroeg me al af wat je gedaan had om zoveel vuurwerk in een opname te krijgen. Heel strak en voor zover ik kan zien ook mooi lekker scherp. Wat zijn je individuele belichtingstijden en diafragma grootte?
Hij heeft meerdere foto's over elkaar heen geplakt ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Compizfox schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:54:
Hij heeft meerdere foto's over elkaar heen geplakt ;)
Dat weet ik ;) en ik ben nu nieuwsgierig naar hoe hij de individuele foto's gemaakt heeft (welke settings etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

@Compizfox
Enorm scherpe foto ook. Mooi helder en prima gelukt.

@Sunny
Leuke locatie. Is nog aardig wat afgestoken zo te zien. Toch nog best mooi met zo'n volle lucht.

Hier is er nog eentje van mij. Helaas erg mistig maar dat heeft toch een leuk effect gegeven. Merk alleen dat ik toch net uit focus zit. Kleiner diafragma was beter geweest.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_G4KBkB8UgzE/TR6iiuIz8GI/AAAAAAAAA58/5aSK_-efTEY/s640/066.jpg

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Maak 'm wat minder centraal, links en boven zit nogal veel loze ruimte, dus daar kan best wat vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Ziet er inderdaad een stuk beter uit. Thanks

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Laatst online: 12-09 13:21
PrinsEdje80 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:40:
[...]

Dat weet ik ;) en ik ben nu nieuwsgierig naar hoe hij de individuele foto's gemaakt heeft (welke settings etc).
Bedankt, nou ik heb zowat alles op f/8, 3.2 sec en iso 100. Ik had eigenlijk een ander idee, maar door de mist werd het uiteindelijk maar gewoon dit :p

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Tevreden ben ik er nog niet mee, maar daar is dit topic voor;
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tqUoWdPTksh2s2WBuLLPpNln/full.jpg
Was een mooi moment, rond het vriespunt komt er een hoop waterdamp van de koeien en het voer. De zon scheen door wat gaten naar binnen, en wierp daarbij lange lichtbundels door de damp op de koeien.

(andere compositie: klik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:17

breinonline

Are you afraid to be known?

De andere compositie is de betere wat mij betreft. Daar is het oog duidelijk zichtbaar en leid je de rest van de foto in. Minpuntje is de overbelichtte neus (of dat lijkt ie in ieder geval te zijn).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:37

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ferry: Ik vind de tweede mooier. Beide platen zijn overigens goed gelukt. :) Op de tweede is het oog van de koe echter veel duidelijker, waardoor de foto veel meer spreekt. Ook vind ik de damp daar mooier omdat deze wat gelijkmatiger is.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22
Ik sluit mij aan bij breinonline, maar ook moet ik zeggen dat ik niet doorhad wat ik zag op de foto voordat ik je tekst er onder las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Armada. schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:17:
Ik sluit mij aan bij breinonline, maar ook moet ik zeggen dat ik niet doorhad wat ik zag op de foto voordat ik je tekst er onder las.
Duidelijk geen platteland gewend :9 , ik had het gelijk door!

Vind zelf ook de 2e foto het mooist
Op de eerste vind ik het jammer dat de kin er niet helemaal duidelijk op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
walletje-w schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:30:
Duidelijk geen platteland gewend :9 , ik had het gelijk door!
Kletskoek! Ik ben met koeien opgegroeid, maar ik moest ook te lang kijken, voor het plaatje duidelijk werd. De schaduwen zijn waarschijnlijk te donker.

edit: er staat nu (reglementair correct) nog maar één foto, misschien dat dit scheelt.

[ Voor 12% gewijzigd door Toff op 06-01-2011 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:30
Ferry, bij een shot als deze vind ik licht op het oog eigenlijk een must. Een straaltje licht over zn hoofd heen zou ook meteen het onderwerp duidelijker maken.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Net voor de kerst een paar dagen naar London geweest (met sneeuw *O* ). Ben een beginner, maar ik vond deze wel geslaagd. Commentaren zijn welkom. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DV5OiF2TEMU0bol1tvLZdgE0/full.jpg
(klik voor groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Laatst online: 12:42

mvh

State Governor

@M.E.Amrani: Krijg meteen een koud gevoel, wachten op een vertraagde trein op een tochtig een veel te nat station. Mooie plaat :)
@Kurgan: Op de een of andere manier heb ik hier een Anno 1404-gevoel bij, en dat is een compliment. Wat ik een (beetje) jammer vind, is dat er nog net drie takken helemaal bovenin je foto binnenkomen.
@Nedra: Sluit me aan bij ghost dog. Het lijkt erop of de knoop van het jasje het onderwerp is, met toevallig wat mensen op de achtergrond?
@Compizfox: vuurwerkfoto's zijn mij eigenlijk nog nooit gelukt, maar deze ziet er een beetje verwaaid uit.
@dalus: Heeft wel wat, zo met die lichtbol. Misschien iets meer eraf knippen.
@_ferry_: Ik weet niet of ik 1 of 2 mooier vind, ik denk eigenlijk 1 maar dan had de voorste koe wat meer licht moeten hebben.
@BreadFan: Ik vind het niet zo'n sterke foto, een gewone grauwe dag met een Londense file (want alles staat stil op de foto).

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
BreadFan schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:16:
Net voor de kerst een paar dagen naar London geweest (met sneeuw *O* ). Ben een beginner, maar ik vond deze wel geslaagd. Commentaren zijn welkom. :)

[afbeelding]
(klik voor groter)
Het onderwerp is te centraal. De bus komt er qua kleur wel erg mooi in uit.
Ik zou sowieso de lantaarnpaal links eraf halen en dan wellicht ook nog wat van de onderkant.

Commentaren zijn welkom. :)

psssst topicwaarschuwing ;)

Edit: Ik bedenk ineens dat die bus er qua kleur wel erg mooi uitsteekt, als je toevallig nog een foto hebt van die bus met meer omgeving dat ook erg saai/grauw is. Dan kun je dat effect nog mooi versterken in lightroom/photoshop/etc. Heb je naar mijn mening een topfoto, hoeft de compositie niet eens zo heel sterk te zijn, alhoewel dat natuurlijk wel beter zou zijn ;)

[ Voor 23% gewijzigd door walletje-w op 07-01-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor90
  • Niet online
@_ferry_: Vind het licht vel wat hebben. Een goed gelukte foto!
@BreadFan: De bus is een beetje centraal, maar verder vind ik het sneeuw wel een leuk effect geven. De kleur rood komt er mooi uit ;)

Mij foto: Macro functie op de Nikon P7000

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5042/5335419397_76897e23cc_z.jpg
Coolpix by RvdPas, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

@_ferry_
Duurde voor mij ook even voordat ik door had wat op de foto stond. Denk dat het even puzzelen is door de lichtinval icm met het donkere vlak rechtsboven.

@BreadFan
Vind de foto wel aardig. Maar heel veel bijzonders is het niet. Was interessanter geweest als het niet compleet grauw was

Heb mijn foto nog wat aangepast. Het felle licht van het vuurwerk geeft met de mist toch wel een mooi effect.

Heb zelf ook nog eens leuk lopen te spelen met een flitser. Helaas vind ik hem niet helemaal gelukt. Moest snel zijn voordat de vogel weg vlieg :(

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5006/5334198902_177f7fb07e.jpg

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:33

bobcom

Dedicated dabbler

@sunny - Fraai werk! Zo zie je tenminste dat er dit jaar weer voor zo'n €75M de lucht in is geknald. Hoeveel opnames zijn dit? I.i.g. een mooie weergave van een vuurwerkfestijn, die wat toevoegt aan de opnames van die ene pijl of bengaalse pot.
@ferry - vind je tweede ook beter - maar misschien zou er met wat knistige nabewerking wel meer uit de eerste te halen zijn. Zag ook pas na #2 waar het bij foto #1 om draaide, maar kan die met wat fill light niet sneller herkenbaar worden? Want dan is het wel een toppertje!
@breadfan - is idd een beetje statisch. Hekje sluit je af voordat je de de rest van de foto in kan. Als je de bus dichterbij en wat meer frontaal genomen had was de plaat imo spannender geweest
@Razor90 - niet echt macro, niet echt spannend
@dalus - met wat crop- en nabewerkingswerk kan je volgens mij nog wel wat meer uit deze foto halen.

Wat gespeeld met MIR 1B, 2.8 - 37 mm op crop. Raar beeldje dat hier al zo'n 50 jaar rondzwerft gefotografeerd bij vol open diafragma en bijgeflitst. Ik heb nog wat twijfels....
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5248/5337145248_fde482b7c6_z.jpg

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
Wat me direct in het oog springt, is de ontzettend lelijke en onrustige bokeh. Dat is welliswaar te wijten aan het objectief, maar jij als fotograaf had de lens beter iets kunnen afstoppen.

Of je moet van het effect houden, dan heb ik niets gezegd ;).
Pagina: 1 ... 19 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)