vandaag kreeg ik een email dat de OYO een nieuwe firmware heeft .. ben benieuwd.
edit: ben m nu aan het installeren (wat een gedoe) .. vanochtend al de firmware 4378 rar gedownload via selexyz, het werd aangeboden via dropbox. die is dus nu 'offline' vanwege teveel downloads. dus .. rar van windows pc via usb stick naar linux laptop, en dan via SD converter op de mini SD card. ja, het had ook via wifi kunnen gaan, maar ik had wat modificaties aan de firmware uitgevoerd *grin*.
enfin, de update is uitgevoerd, en inderdaad, de boel is sneller. da's op zich wel fijn, maar snelheid was niet per se mijn probleem met de OYO .. ik miste een goede zoekmogelijkheid door de verzameling boeken. En die mist nog steeds.
naja, hopelijk komt dat binnenkort. in ieder geval, bedankt medion en selexyz voor de nieuwe update!
edit2:
* de reader is duidelijk sneller.
* de zoekmogelijkheid is er nog steeds niet
* de powersave modus is verdwenen (maar volgens de featurelijst van de nieuwe update is de nieuwe firmware zuiniger)
* de 1e internetpagina is een klein beetje aangepast
* er zijn 3 nieuwe boek-previews in /home/books geplaatst (noot: er staan ook een 30tal franse covers zonder bijbehorend boek in de cover directory. niet goed opgeschoond?)
* er staat een duits-engels woordenboek in de firmware, maar nochtans heb ik de functionaliteit niet in de gui teruggevonden.
* het lijkt erop (maar misschien subjectief) dat de zwarten zwarter zijn. scherm is nog steeds halfgrijs (logisch, is fysieke eigenschap) maar het contrast is groter.
* de aan/uit knop was stuk na de eerste keer opstarten. je kon drukken wat je wilde, de machine ging niet meer in standby/powerdown.
een hard reset heeft vooralsnog geholpen .. de machine startte opnieuw op, en nu reageert de reader wel op de powerknop. de functionaliteit is veranderd: kort drukken is standby. lang drukken is powerdown.
'men' zegt op het internet, dat de powerknop zijn functie verliest na een boek een tijdje gelezen te hebben. dat heeft de duitse firmware al sinds 19 januari 2011. kort daarna kwam r4758 uit in duitsland, die wat problemen verhielp. de selexyz release is r4738
[
Voor 126% gewijzigd door
DrClaw op 19-04-2011 01:41
]