[e-readers] aankoopadvies

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 34.862 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:31
Anoniem: 296131 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:11:
Eigenlijk is het aankoopadvies op dit moment erg eenvoudig geworden: kies een ereader met het nieuwste E-ink Pearl scherm. Deze geeft veruit het beste contrast en refresh waarden. Andere schermen: met een grote boog omheen lopen! Vooral de Oyo heeft in vergelijking een beroerd scherm /contrast, gewoon triest dat Selexyz dit zo in de markt zet...

Pearl schermen hebben op dit moment de Kindle 3, Kindle DX en de Sony 350 en 650. En de Kindle 3 is het goedkoopste en veelzijdig in combinatie met het programma Calibre. Ga voor de Sony als je niet met Calibre boeken om wilt zetten, al is dat appeltje-eitje.

Ik heb een Kindle en ben er erg tevreden over, zondag besteld en dinsdag stond UPS al op de stoep.

En hier zie je pas hoe klein deze ereader eigenlijk maar is: YouTube: New Kindle Zest Ad
Afgelopen zondag besteld?
Want ik heb die van mij 27 november besteld en die is nog steeds niet verzonden, staat inmiddels op 18 januari... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik heb de mijne gister besteld.. Levertijd staat ook rond de 18e... Medewerker op de chat van amazon vertelde dat die datum naar alle waarschijnlijkheid naar voren geschoven word. Maar dat is afwachten. ik vind het eigenlijk raar dat de US versie gewoon in stock is. Is exact het zelfde apparaat maar dan met extra US power adapter. Stuur die dan gewoon op. Ik las in het Ebook reader ervaringen topic dat dit dus ook soms gebeurd maar hier lijkt niet echt een duidelijk beleid over te bestaan en de medewerker op de chat kon me er ook niets over vertellen.
Nou vind ik wachten geen ramp maar vind het ronduit vaag als ze een zooi van die dingen in een magazijn hebben liggen dat ze die niet gewoon shippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

Dennis Lammers schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 22:26:
[...]

Afgelopen zondag besteld?
Want ik heb die van mij 27 november besteld en die is nog steeds niet verzonden, staat inmiddels op 18 januari... :/
Nee alweer een tijdje terug want het was een Kindle 2. De Kindle bevat hier zo goed dat er zojuist een Kindle 3 is besteld, levering is vanaf 26 januari. Geduld, geduld...
Welk case, dat was nog lastig! Zo veel keus op de Amazon site, tot erg fraaie en net zo fraai prijzige design labels aan toe. Wat voor case gebruiken jullie voor je reader? Een aankoopadvies van cases zou hier niet misstaan. Ik ben nog op zoektocht..

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 10-01-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 08:54

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

GoT is niet bedoeld voor dit soort zoekvragen. Doe aub zelf wat moeite.

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 04-03-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-07 10:52
De "beste"? Hangt er helemaal van af wat je wilt.
Er staan zeker nieuwe modellen op stapel. Houdt Onyx in de gaten. Vanaf volgende week is in Rusland (en hopelijk ook snel hier) de nieuwe A61S Hamlet te koop, met Pearl-scherm, gigantisch snelle processor (800 MHz) en een batterijduur van zeker een maand in standby. (Nog geen touchscreen en Wifi, maar dat model zal ook wel komen.) Ook gezien de kwaliteit en steeds uitgebreidere mogelijkheden van de Onyx-firmware is dit echt een topper.
Hopelijk neemt Bebook dit model snel over als de "Club Plus" of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wil toch even zeggen dat de kindle-garantieafhandelingen zeker iets is om mee te nemen in toekomstige aankopen.

De scherm van mijn kindle is kaduuk gegaan (zat in hoesje en van het ene op andere moment werkte het maar half). We hadden al een sony reader gekocht ter vervanging (want ja... op gebroken schermen krijg je normaal gesproken geen garantie).
Na het lezen van een aantal berichten dat amazon heel coulant is met garantie, toch maar even geprobeerd.

Ik moest gewoon even bellen naar de Kindle-klantenservice. Even vertellen dat het scherm opeens niet meer werkte en ik kreeg prompt een nieuwe toegestuurd.
Ik moest betalen voor de nieuwe, maar de defecte werd direct gerefund (dus betaal ik niks extra's).

Na ontvangst van de nieuwe kindle (binnen 2 dagen ontvangen), moest ik de oude zelf terugsturen. (amazon moet deze binnen krijgen binnen 30 dagen na het start van het replacementproces) Op het doosje moest ik de verzendkosten opschrijven en dan zal ik ook de verzendkosten teruggestort krijgen.

Nou heb ik gewoon via TNT-pakketpost verstuurd. Kostte me 25,60 aangetekend. Maar de kindle bleef een paar weken hangen bij de amerikaanse duane. Een mailtje naar amazon zorgde ervoor dat de 30-dagen termijn verlengd werd naar 60 dagen.

Deze week is het eindelijk door de douane heen gekomen en gearriveerd bij amazon. En mijn shipping costs zijn ook volledig vergoed (zelfs meer gekregen dan dat ik betaald had. Koersverschillen denk ik dan)

Conclusie: met zo'n goede service is amazon toch echt het overwegen waard. Ik weet zeker dat andere ereader-fabrikanten niet zo zullen regelen (zeker omdat je deze via retail aankoopt)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310978

Ik zou graag een e-reader aanschaffen, ik twijfel tussen de sony prs-350 - sony prs-650 of de sony prs-600 of?

vraag:
* wat is eigenlijk het verschil tussen de PSR-350 en de PSR-650 (weet dat de 650 groter is, maar verder?)
* is de tekst op de PSR-600 werkelijk stukken slechter te lezen dan op de andere 2 readers?
* zijn er andere readers die jullie mij aan zouden raden gezien de wensen die ik aan een reader stel?

Wat zijn mijn wensen:
-Reader gaat gebruikt worden voor lezen van boeken etc en er moeten aantekeningen op de reader te maken zijn.
-boeken moeten makkelijk ingedeeld kunnen worden op de reader.
-het scherm zou ik zowel in landschap als portretmodus kunnen gebuiken.
-de reader moet kwalitatief goed zijn, liever iets duurder dan goedkoop wat later duurkoop blijkt te zijn.
-lange batterijduur, niet na een dag alweer opladen.
-Prijs van de reader, max tot €250,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
De Sony PRS-600 is werkelijk stukken slechter. Daar moet je echt niet aan beginnen. WInkels die 'm nog durven verkopen voor de volle prijs zouden op de zwarte lijst moeten.

De PRS-650 is erg moeilijk verkrijgbaar.

Verder zou je nog kunnen kijken naar de BeBook Neo (past net in je budget als je een beetje zoekt) en de PocketBook Pro 603 (past eigenlijk net niet in je budget).

Aanrader: op Marktplaats wordt vandaag een Onyx Boox eReader Black aangeboden voor EUR 100 (ex-demo exemplaar). Dit is dezelfde hardware als de BeBook Neo, maar in een andere uitvoering. Wel dezelfde functionaliteit; dezelfde firmware draait erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310978

@zetmolm, dank voor je reactie.
De PRS-600 kan ik dus maar beter laten liggen.
weet je toevallig ook het verschil tussen de PSR-650 en de PSR 350?

P.S: inmiddels weer wat wijzer geworden na het lezen van het volgende topic:

Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 310978 op 17-03-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mijn internettijd is beperkt hier in dit land, dus stel ik een vraag zonder dat ik extreem veel heb kunnen opzoeken over de materie in kwestie. Sorry hiervoor.

Het zit zo: Ik ben aan het rondfietsen door Vietnam en ga aan een recordtempo door mijn boeken heen. Overigens zijn die dingen te zwaar om mee te nemen op de fiets. Ik denk daarom aan een e-reader, wegens lange accuduur en mogelijkheid om veel boeken op te slaan zonder gewichtstoename.

Ik ben op zoek naar het ideale apparaat en mijn eisen zijn:

- Niet groter dan een gewoon boek
- Accuduur van minstens 3 dagen
- Zo licht mogelijk
- Ongebondenheid aan een bepaalde online winkel (dwz. ik wil mijn eBooks erop kunnen lezen, onafhankelijk waar ik ze gekocht heb. Amazon heeft niet alle boeken die Barnes&Nobles hebben en omgekeerd)
- Onder 200 euro

Een ideale kandidaat heeft ook

- een oplichtend scherm zodat ik 's nachts kan lezen
- een ingebouwd (liefst offline) woordenboek
- WiFi

Ik dacht aan de Kindle, maar ik weet niet hoe het dan zit met Amazon-gebondenheid. Ook heeft deze geen oplichtend scherm voor 's nachts. Van de Kindle-rivalen weet ik weinig tot niets. Als ze het apparaat verkopen in Vietnam is dat natuurlijk een gouden tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Twee van je wensen zijn met elkaar in strijd, nl. accuduur van minstens 3 dagen en oplichtend scherm. Die accuduur vraagt om een E Ink scherm, maar dat is per defintie onverlicht. De "workaround" is een leeslampje. Dat heb je voor je gewone boeken nu ook nodig als je 's nachts wil lezen, en dat verandert dus niet. Wil je echt een oplichtend scherm, dan mag je blij zijn met een accuduur van 10 uur.

Een andere wens die ook niet zomaar te vervullen is, is dat je in elke winkel boeken wilt kunnen kopen. Dat lukt alleen als je een PC / laptop bij de hand hebt en bereid bent de DRM van boeken af te slopen en vervolgens de boeken evt. te converteren naar een ander formaat. Anders kun je bijv. niks met B&N boeken op een Kindle.

Als je boeken rechtstreeks van de winkel op je reader wilt laden via de WiFi, ben je gedwongen te kiezen voor een van de ecosystemen: Amazon, B&N of "de rest van de wereld" (Epub met Adobe DRM). B&N valt waarschijnlijk af omdat de Nook officieel niet buiten de VS te koop is. Als je alleen Engels leest, is de Kindle een prima keus zolang je genoeg hebt aan het "beperkte" aanbod van Amazon. Als je ook andere talen wilt lezen, ben je het beste af met een reader die niet als "huisreader" van een boekwinkelketen wordt verkocht.

Je wilt zo licht mogelijk. Dan denk ik in eerste instantie aan een 5" exemplaar, maar ik ken geen merk dat een 5" reader met WiFi heeft. Dan kom je dus toch aan 6" exemplaar. Een echte aanrader is dan de Onyx Boox A60. Niet de lichtste, maar wel solide. Geen idee of die in Vietnam te koop is, en onder welke merknaam en voor welke prijs. Maar als je een Kindle kunt laten opsturen, kun je ook een Onyx Boox laten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Slecht geformuleerd. Ik bedoelde wel accuduur van 3 dagen zonder gebruik van oplichtend scherm, maar die feature zou wel wenselijk zijn, als je dan eens het licht niet kunt aansteken.

Dank voor de tips. De Onyx is me echter wat te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Een scherm met verlichting die je aan/uit kunt schakelen? Zulke readers bestaan helaas nog niet.

Onyx te duur? Een Onyx met touchscreen en WiFi voor EUR 169,95, in Nederland:
http://www.e-reading4you....yx-boox-black-p-1512.html

[ Voor 46% gewijzigd door zetmolm op 16-04-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
zetmolm schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:42:
Een scherm met verlichting die je aan/uit kunt schakelen? Zulke readers bestaan helaas nog niet.
Nee hoor, zulke readers bestaan. Of beter gezegd, bestond.
De Sony reader 700 is met eink en ingebouwde verlichting aan de zijkanten.
http://ebook-reader-revie...eader-prs-700-review.html

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

zetmolm schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:42:
Wat dacht je van een Kindle 3 met bijbehorend hoesje met ingebouwde leeslamp?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@kmf: De Sony 700: de eenling die mijn ongelijk bewijst...

@Ortep: We hadden het over readers, niet over hoesjes. Neemt niet weg dat zo'n ingebouwd lampje een mooie (zij het prijzige) oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 18:07
vandaag kreeg ik een email dat de OYO een nieuwe firmware heeft .. ben benieuwd.

edit: ben m nu aan het installeren (wat een gedoe) .. vanochtend al de firmware 4378 rar gedownload via selexyz, het werd aangeboden via dropbox. die is dus nu 'offline' vanwege teveel downloads. dus .. rar van windows pc via usb stick naar linux laptop, en dan via SD converter op de mini SD card. ja, het had ook via wifi kunnen gaan, maar ik had wat modificaties aan de firmware uitgevoerd *grin*.

enfin, de update is uitgevoerd, en inderdaad, de boel is sneller. da's op zich wel fijn, maar snelheid was niet per se mijn probleem met de OYO .. ik miste een goede zoekmogelijkheid door de verzameling boeken. En die mist nog steeds.

naja, hopelijk komt dat binnenkort. in ieder geval, bedankt medion en selexyz voor de nieuwe update!

edit2:
* de reader is duidelijk sneller.
* de zoekmogelijkheid is er nog steeds niet
* de powersave modus is verdwenen (maar volgens de featurelijst van de nieuwe update is de nieuwe firmware zuiniger)
* de 1e internetpagina is een klein beetje aangepast
* er zijn 3 nieuwe boek-previews in /home/books geplaatst (noot: er staan ook een 30tal franse covers zonder bijbehorend boek in de cover directory. niet goed opgeschoond?)
* er staat een duits-engels woordenboek in de firmware, maar nochtans heb ik de functionaliteit niet in de gui teruggevonden.
* het lijkt erop (maar misschien subjectief) dat de zwarten zwarter zijn. scherm is nog steeds halfgrijs (logisch, is fysieke eigenschap) maar het contrast is groter.
* de aan/uit knop was stuk na de eerste keer opstarten. je kon drukken wat je wilde, de machine ging niet meer in standby/powerdown.

een hard reset heeft vooralsnog geholpen .. de machine startte opnieuw op, en nu reageert de reader wel op de powerknop. de functionaliteit is veranderd: kort drukken is standby. lang drukken is powerdown.

'men' zegt op het internet, dat de powerknop zijn functie verliest na een boek een tijdje gelezen te hebben. dat heeft de duitse firmware al sinds 19 januari 2011. kort daarna kwam r4758 uit in duitsland, die wat problemen verhielp. de selexyz release is r4738

[ Voor 126% gewijzigd door DrClaw op 19-04-2011 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:03
Ik ben eruit, ik wil een Nook. het enige probleem is om dat ding hierheen te krijgen. Nu gaan kennissen van mij binnenkort naar NY, en kunnen hem dan dus kopen. Hoe duur is het om te verzenden naar nederland en moet je nog invoerbelasting enzo betalen als je hem zonder doos (en eventueel met een sdkaartje met nederlandse boeken) verstuurd? Of kan je hem op die manier ook als handbagage meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-07 11:00
Kun je de Kindle niet net zo goed in Engeland of Duitland bestellen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:43
marnix1977 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:27:
Kun je de Kindle niet net zo goed in Engeland of Duitland bestellen ??
Zeker met de huidige dollarkoers scheelt $139 (Amazon.com) nogal tov. €139 (de prijs op Amazon.de en grofweg wat je uiteindelijk betaalt als Europeaan ivm belastingen en verzendkosten), mee laten nemen vanuit de US kan dus best wat schelen. Helaas kun je zoals verderop aangegeven dus niet direct zelf kiezen waar je bestelt. In de praktijk is het ding wel in no-time binnen dus op de prijs na hoeft het geen gigantische issue te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Leftblank op 29-04-2011 21:50 . Reden: Poging tot het relevant maken van mijn bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Ware het niet dat ik vroeg naar de Nook, niet de Kindle :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@mat.hi.as: Je kennissen mogen voor meer dan EUR 400 belastingvrij goederen importeren als ze ze zelf meenemen. Als ze verder niet al te veel spullen kopen in NY, is meenemen in de handbagage dus het beste. Als je 'm laat opsturen valt-ie wel onder de belastingregels en loop je de kans dat je moet bijbetalen.

@marnix1977: Vanuit NL in Engeland of Duitsland bestellen lukt niet. Als je de Kindle op amazon.co.uk of amazon.de probeert te bestellen, wordt je doorgestuurd naar de Amerikaanse site.
Overigens kun je de Kindle in Engeland ook in de winkel kopen (Dixons, 105 pond). Dat is ook niet naast de deur, maar in ieder geval dichterbij dan Amerika.

[ Voor 8% gewijzigd door zetmolm op 29-04-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
mat.hi.as schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:35:
Ware het niet dat ik vroeg naar de Nook, niet de Kindle :P
Ah, ik dacht dat marnix1977 op je post reageerde, ik ging er dus ook van 'n Kindle uit 8)7.

Om toch nog wat nuttigs mede te delen; zodra je je Nook laat versturen uit de VS zul je officieel gezien gewoon netjes eventuele importheffingen e.d. te betalen hoewel je waarschijnlijk redelijk veilig zit wanneer 't pakket verstuurd wordt als gift - iets wat hier wel te verantwoorden zou zijn in principe. Mochten je kennissen 'm gewoon zelf meenemen dan valt het waarschijnlijk gewoon onder de drempel van onbelast invoeren van producten, tenzij ze zelf ook nog uitgebreid inslaan en gecontroleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:10
Ik heb vorig jaar zelf een Nook gekocht en deze laten verschepen via US Unlocked. Ik dacht slim te zijn door direct een hoesje en een lampje erbij te bestellen, maar dat viel tegen.

Barnes & Noble koste mij $ 196,78
US Unlocked koste mij € 62,42
En toen kwam de UPS ook nog eens met iets van € 50,-

Al met al werd het versturen voor mij toch nog een dure grap. |:(
Dus maak van de mogelijkheid gebruik om je kennissen hem mee te laten nemen!! Scheelt je ruim € 100,-!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Al zijn het twee dames, die daar naartoe gaan om zelf te shoppen. Ze hebben het waarschijnlijk zelf al moeilijk genoeg om onder de EUR 400 belastingsgrens te blijven, laat staan dat daar 100 (of eventueel 160 voor de color) nog vanaf moet gaan. Daarom dacht ik dat ze makkelijk die Nook in een andere verpakking kunnen doen, en dat opsturen als gift. Zou dat laatste goed gaan? En anders is het 50 euro importheffingen, zoals st00mwals heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:10
mat.hi.as schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 09:45:
Al zijn het twee dames, die daar naartoe gaan om zelf te shoppen. Ze hebben het waarschijnlijk zelf al moeilijk genoeg om onder de EUR 400 belastingsgrens te blijven, laat staan dat daar 100 (of eventueel 160 voor de color) nog vanaf moet gaan. Daarom dacht ik dat ze makkelijk die Nook in een andere verpakking kunnen doen, en dat opsturen als gift. Zou dat laatste goed gaan? En anders is het 50 euro importheffingen, zoals st00mwals heeft gehad?
Op die manier bespaar je in elk geval al wel de handeling kosten van (in mijn geval) US Unlock, wat alleen de verzendkosten zijn van de US naar NL, weet ik niet, maar dat is vast op te zoeken.
Ander doosje erom, rekening niet mee laten sturen en ik denk dat de kans groot is, dat je niks hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 00:31
Of de Nook uitpakken en net doen als ie al 'in gebruik' is.
Dan telt ie niet mee op het vliegveld (als je hem dus niet laat verzenden) omdat ie niet meer in doos enzo zit.
Zo doe ik het altijd op het vliegveld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Dennis Lammers schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:40:
Of de Nook uitpakken en net doen als ie al 'in gebruik' is.
Dan telt ie niet mee op het vliegveld (als je hem dus niet laat verzenden) omdat ie niet meer in doos enzo zit.
Zo doe ik het altijd op het vliegveld ;)
Op die manier maak je het plausibeler om te stellen dat je 'm al voor je reis hebt aangeschaft maar dat maakt het nog niet de waarheid natuurlijk ;). Mocht je gecontroleerd worden bij de douane en je treft een ambtenaar op een slecht moment dan kun je natuurlijk nog net zo hard de sjaak zijn wanneer je aan mag tonen dat je 'm al voor je reis had aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Het is toch zo dat zij het moeten aantonen dat jij hem hebt aangekocht in (dit geval) Amerika? Of zoals jij het zegt, dat je zelf moet bewijzen dat je hem al langer hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 14:49
Nee, je moet zelf aan kunnen tonen dat je 'm al had. Daarom neem ik met dure spullen op reis altijd een kopie bon mee, je zult maar hebben dat ze denken dat je je horloge of camera lenzen daar hebt gekocht, mag je eerst een bak geld betalen en achteraf zien dat terug te krijgen...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:55

Pierre

Van nature lui!

mat.hi.as schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 09:45:
Of je koopt hem in Nederland, geen gezeik het is wel duurder. Heb ik ook gedaan, en die Nook vind ik een heerlijk apparaat.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben geinteresseerd in de aanschaf van een e-book. Aangezien ik volgende week naar California reis, kan het handig zijn daar Kindle 3 aan te schaffen. Nu het punt: Amazon, een webshop, verkoopt deze readers. Is het ook mogelijk deze reader gewoon in een winkel aan te schaffen? Het alternatief is natuurlijk de reader gewoon in Duitsland bij Amazon kopen, zoveel scheelt dit nu ook weer niet (35 euro).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
wcduck schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:29:
Ik ben geinteresseerd in de aanschaf van een e-book. Aangezien ik volgende week naar California reis, kan het handig zijn daar Kindle 3 aan te schaffen. Nu het punt: Amazon, een webshop, verkoopt deze readers. Is het ook mogelijk deze reader gewoon in een winkel aan te schaffen? Het alternatief is natuurlijk de reader gewoon in Duitsland bij Amazon kopen, zoveel scheelt dit nu ook weer niet (35 euro).
De Best Buy heeft ook Kindles in hun aanbod in de winkels, je zou er dus ook daar een mee kunnen nemen. Bij andere grotere ketens zul je ze mogelijk ook wel vinden, maar de Best Buy zul je best tegenkomen in California.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Bedankt voor de tip! Ik zal zeker mijn ogen open houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@wcduck
In de winkel moet je nog wel sales tax betalen. Als je op Amazon.com bestelt niet.
Als je lang genoeg op hetzelfde adres verblijft in California, kun je het goedkoopst bij Amazon bestellen en dan naar dat verblijfadres laten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53
't Is de vraag hoeveel moeite je ervoor wilt doen. Ik zag zojuist de Kindle 3 bij een Microsoftstore liggen voor $189 excl zo'n 7.5% sales tax. Scheelt dus zo'n EUR 50 vergeleken bij Amazon.de. Sales tax is overigens niet bar veel $15 / EUR 10.

Helaas zag ik een paar maand geleden de Kindle niet ergens in een winkel liggen. Heb toen een Sony 350 in NL besteld later. Ook leuk, maar veel duurder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Alleen moet je wel bewust van zijn dat je via de us webstore, je wel een heel goede garantie hebt. Een kapot scherm wordt zo omgewisseld. Alle verzendkosten van en naar nl worden vergoed, e.d.
Heb je dat ook als je in de winkel koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kravitz
  • Laatst online: 01-10-2024

kravitz

Are you gonna go my way?????

Je kan hem ook gewoon bij deze shop bestellen: http://www.easereader.nl/...AMAZON-Kindle-3-WiFi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Maar waarom zou je dat doen? Rechtstreeks bij Amazon bestellen komt op 133.57 incl. alle bijkomende kosten. Dat scheelt toch meer dan 30 euro en de klantenservice van Amazon is voortreffelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 02 mei 2011 @ 01:52:
't Is de vraag hoeveel moeite je ervoor wilt doen. Ik zag zojuist de Kindle 3 bij een Microsoftstore liggen voor $189 excl zo'n 7.5% sales tax. Scheelt dus zo'n EUR 50 vergeleken bij Amazon.de. Sales tax is overigens niet bar veel $15 / EUR 10.

Helaas zag ik een paar maand geleden de Kindle niet ergens in een winkel liggen. Heb toen een Sony 350 in NL besteld later. Ook leuk, maar veel duurder :P
De Kindle kost toch maar 139 dollar excl tax? Bij Amazon in Duitsland kost hij 139 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Via Amazon in UK of Duitsland is het toch goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
wcduck schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:00:
[...]

Als ik me niet vergis kan je de Kindle alleen uit Amerika laten komen. Alleen mensen uit de UK mogen de Kindle in de UK aanschaffen. Als je uit NL komt, wordt je doorverwezen naar de US site. Voor DLD geldt hetzelfde. Alleen mensen woonachtend in Dld, Luxemburg of Oostenrijk kunnen hem bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:45
wcduck schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:00:
[...]

Zeker!
Heb hem laatst besteld en dan had ik hem voor 135 euro in huis (daar zat dus belastingen en verzendkosten bij in).
Dus je kan beter in amerika bestellen, is volgens mij het goedkoopst (vooral als je verzendkosten en zo mee berekend).

Als je deze link volgt dan kom je op de juiste site.
Effe Nederland kiezen en dan kan je hem bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Tweety1 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:18:
[...]

Als ik me niet vergis kan je de Kindle alleen uit Amerika laten komen. Alleen mensen uit de UK mogen de Kindle in de UK aanschaffen. Als je uit NL komt, wordt je doorverwezen naar de US site. Voor DLD geldt hetzelfde. Alleen mensen woonachtend in Dld, Luxemburg of Oostenrijk kunnen hem bestellen
Kindle Wireless Reader, Wi-Fi, graphit, 15 cm (6 Zoll) Display mit neuer E Ink Pearl-Technologie, USB-Kabel, englische Benutzerführung kann leider nicht an die ausgewählte Adresse versandt werden. Diese Kindle-Version ist nur für Deutschland, Österreich und Luxemburg lieferbar. Für beste drahtlose Verbindung und schnellen Versand nach Niederlande, besuchen Sie bitte die internationale Kindle-Seite und wählen Sie den für Ihr Land verfügbaren Kindle.

Je hebt gelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door wcduck op 02-05-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Laatst online: 21:00
Ik heb heel veel moeite met het vinden van de ideale e-reader.

Mijn wensen;

NL talig.
6" groot
e-ink (grey 16 levels) liefst laatste generatie maar dat gaat het niet worden met mijn budget denk ik.
Goed leesbaar in de zon (geen glanzend laagje eroverheen)
Maximaal 200 euro
touch; maakt niet uit
wifi; maakt niet uit
Geen toetsenbordje

Iedere reader die ik tegen kom heeft wel iets wat niet voldoet. Iemand ideeen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@Z500
De ideale reader voor jou bestaat helaas (nog) niet.
16 grey levels heeft alleen zin als je ook plaatjes goed wilt zien, dus ik neem maar aan dat je meer wilt dan alleen maar tekst lezen. In dat geval kun je toch het beste voor een Pearl-scherm gaan. De Sony PRS-650 komt dan het dichtst bij je wensenlijstje, maar is te duur en is trouwens ook nauwelijks leverbaar. De iRiver Story HD en de Kindle hebben een mooi scherm voor een mooie prijs, maar daar zit weer zo'n toetsenbordje aan vast.
ALs je echt niet voor een van deze readers wilt gaan, denk ik dat je het beste kunt wachten op de "internationale" versie van de Kobo Touch. Hopelijk komt die later dit jaar en zit er ook NL-talige firmware op. En misschien komen er in de tussentijd nog andere readers op de markt die aan al je wensen voldoen.

Vreemd eigenlijk dat er niet 1 reader leverbaar is die voldoet. Zo wonderlijk zijn jouw wensen toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Laatst online: 21:00
Bedankt voor je antwoord.

Op de site van de kobo touch staat:
#
The First International eReader – Coming Soon

The Kobo eReader Touch will be the first eReader to be available in multiple languages and will offer a completely local experience, including content, recommendations and the Kobo store. Currently available in English;
with French, German, Spanish, Dutch and Italian coming soon.
Ik heb ook gezien dat hij te importeren is op Borders. Wat ik mij afvraag is of er dan achteraf mogelijk is om een NL firmware erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@Z500
Borders accepteert alleen Amerikaanse credit cards. Als je die niet hebt zal het bestellen lastig worden.
Hoogstwaarschijnlijk is de internationale versie van de Kobo Touch exact gelijk aan de US-versie, en zou je dus achteraf NL firmware erop moeten kunnen zetten. Wat me nog waarschijnlijker lijkt is dat er tzt een meertalige versie van de firmware komt, en dat je die na installatie kunt omzetten van Engels naar Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-07 19:23
Ik ben er ook achter gekomen dat Borders alleen Amerikaanse creditcards accepteert. Daar is overigens weleen oplossing voor: een virtuele US credit card via US Unlocked. Ik denk er sterk over om dat te proberen.

Als mijn berekeningen kloppen ben ik dan, inclusief verzendkosten, invoerrechten en transactie- en opstartkosten voor de creditcard zo'n 131 euro kwijt. Dan blijft het dus nog steeds een voordelige aanschaf.

Alleen is US Unlocked net bezig zijn creditcard onder te brengen bij Visa (ipc Discover). Op zich een verbetering, maar helaas kost het een paar dagen extra en ik zou graag voor mijn vakantie (7 augustus) het ding binnen willen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139454

Ik heb bij Bol.com een Sony prs 350 besteld, maar die heeft een levertijd +/- 1 augustus, was eerst gisteren.

Wat is een goed alternatief voor deze e-reader, kwaliteit is voor mij belangrijkste budget is ongeveer 200 euro.

Moet wel epub formaat ondesteunen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 139454 op 11-07-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@robjejansen
Kun je wat specifieker zijn? Dan kunnen we ook specifiekere antwoorden geven. Zoek je een andere 5" reader of mag het een inchje meer zijn? Wil je wifi? Wil je touchscreen? Waar denk je aan bij de term 'kwaliteit'?
Er zijn heel wat readers op de markt in jouw prijsklasse, en ze hebben allemaal sterke en zwakke punten. Al hebben sommige wat meer sterke punten en andere wat meer zwakke punten. Maar het gaat er toch om welke punten voor jou van belang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeft niet meer.

Ik heb een PRS 350 Rose - :( - gekocht bij Pixmania, wel 20 euro duurder als bij Bol.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 139454 op 12-07-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:07
Anoniem: 139454 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:44:
Hoeft niet meer.

Ik heb een PRS 350 Rose - :( - gekocht bij Pixmania, wel 20 euro duurder als bij Bol.
Ja, en bij Pixmania. Veel succes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maartend schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:24:
[...]

Ja, en bij Pixmania. Veel succes dus.
Ik weet het.

Als er maar niks met de zending aan de hand is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102729

Welke e-reader het beste te kopen? ALLEEN om boeken te lezen, voor de rest is er niets nodig!

We hebben een ipad en boeken lezen op vakantie in de zon is niet handig om de bekende reden, mijn vrouw wil dus graag een e-reader. Niet de kleinste maar wel lekker licht.

Tips welkom! Merk - importeren enz maakt allemaal niets uit. Als het maar goed is en je er een boek op kunt lezen :)

Ik heb overigens een file van usenet welke waarschijnlijk meer mensen hebben, dat wil ik natuurlijk wel kunnen blijven gebruiken (3000+ books). Kindle valt dan af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Anoniem: 102729 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:56:
Welke e-reader het beste te kopen? ALLEEN om boeken te lezen, voor de rest is er niets nodig!

We hebben een ipad en boeken lezen op vakantie in de zon is niet handig om de bekende reden, mijn vrouw wil dus graag een e-reader. Niet de kleinste maar wel lekker licht.

Tips welkom! Merk - importeren enz maakt allemaal niets uit. Als het maar goed is en je er een boek op kunt lezen :)

Ik heb overigens een file van usenet welke waarschijnlijk meer mensen hebben, dat wil ik natuurlijk wel kunnen blijven gebruiken (3000+ books). Kindle valt dan af?
Als je geen probleem hebt met converteren van boeken mbv Calibre, valt geen enkele ereader af omdat je toevallig een usenet file hebt.

Ik heb zelf een Kindle en hiervoor een BeBook. In beide gevallen ging het mij om het lezen en niet om andere functionaliteiten zoals 3G, woordenboeken etc. De Kindle heeft een nieuwe generatie Eink scherm die wat meer contrast heeft dan de BeBook, daarnaast is hij sneller. Kindle heeft van mij de voorkeur gekregen over de Sony puur omdat die bijna 2 x zo duur was en destijds slecht leverbaar. De kindle is super licht en erg dun. Dat laatste vond ik zelf niet prettig en heb er dus een hoes voor gekocht. Hiermee wordt hij uiteraard ook meteen iets zwaarder. garantie van Amazon is erg goed (zie ook het andere topic waarin je deze vraag had gepost). De batterij gaat lekker lang mee. Ook niet onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-07 23:48

Denko

|{ing Øf ßlitz

Tweety1 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:46:
[...]

Als je geen probleem hebt met converteren van boeken mbv Calibre, valt geen enkele ereader af omdat je toevallig een usenet file hebt.

Ik heb zelf een Kindle en hiervoor een BeBook. In beide gevallen ging het mij om het lezen en niet om andere functionaliteiten zoals 3G, woordenboeken etc. De Kindle heeft een nieuwe generatie Eink scherm die wat meer contrast heeft dan de BeBook, daarnaast is hij sneller. Kindle heeft van mij de voorkeur gekregen over de Sony puur omdat die bijna 2 x zo duur was en destijds slecht leverbaar. De kindle is super licht en erg dun. Dat laatste vond ik zelf niet prettig en heb er dus een hoes voor gekocht. Hiermee wordt hij uiteraard ook meteen iets zwaarder. garantie van Amazon is erg goed (zie ook het andere topic waarin je deze vraag had gepost). De batterij gaat lekker lang mee. Ook niet onbelangrijk.
Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar de kindle is inderdaad (vooral voor de prijs) een heel relaxt apparaat.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196208

Hoe is de Kindle in vergelijking met de iRiver Story HD? Heeft de Story bijvoorbeeld net zo'n goed scherm als de Kindle (laatste generatie E-Ink)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Ik heb een Samsung E60 overgekocht van een collega (nieuw, want was een bonus bij zijn TV), en ben er erg tevreden over. Beeld is beter dan bijvoorbeeld die van Sony. Dat hebben we eens goed vergeleken in de trein met een Forensmaatje die altijd op haar Sony leest.

Enige downside die ik tot nu toe kon vinden is dat het nogal even duurt voordat alle boeken zijn gesynched als je nieuwe boeken toevoegd.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Anoniem: 196208 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:50:
Hoe is de Kindle in vergelijking met de iRiver Story HD? Heeft de Story bijvoorbeeld net zo'n goed scherm als de Kindle (laatste generatie E-Ink)?
Scherm is volgens mij net zo goed, al dan niet beter. De resolutie is hoger op de Story. Hoe de schermen zich houden in de toekomst is iets wat nog onbekend is (aangezien de reader nog niet zo oud is).

Wel is de firmware wat minder van kwaliteit. Er zijn wat bugs, maar daar is op zich wel mee te leven. Ook is de firmware nog behoorlijk basic en kun je veel dingen nog niet instellen. Schijnbaar kun je op de Kindle de marges instellen, maar bij de Story wordt je tekst gewoon over het hele scherm weergeven, dit is best irritant als je bijvoorbeeld wilt lezen bij licht vanaf de zijkant (op bed bijvoorbeeld), je hebt dan last van de schaduw van het apparaat. Het kunnen instellen van wat marge was dan een stuk prettiger geweest. Maar goed, wat niet is kan nog komen :)

Verder best tevreden over het apparaat en het scherm. Het is mijn eerste reader dus ben ook nog niets anders gewend.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@tweety geen idee of ik het calibre verhaal vervelend ga vinden, weet wel dat ik hekel aan itunes voor syncen vind omdat het gewoon niet handig is in mijn ogen, ik wil slepen en loslaten. Ik ga eens verder zoeken naar het progje om te kijken hoe of wat qua tijd dat ik kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Anoniem: 102729 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:18:
@tweety geen idee of ik het calibre verhaal vervelend ga vinden, weet wel dat ik hekel aan itunes voor syncen vind omdat het gewoon niet handig is in mijn ogen, ik wil slepen en loslaten. Ik ga eens verder zoeken naar het progje om te kijken hoe of wat qua tijd dat ik kwijt ben.
Eigenlijk heb je Calibre alleen nodig als tool om te converteren of om je bibliotheek een beetje overzichtelijk te houden. Beide is echt super simpel. Als je bijvoorbeeld voor een Kindle gaat moeten alle boeken in mobi formaat staan. Ik gok dat jouw torrent file bestaat uit epub bestanden. Je sleept je boeken in Calibre, voegt vervolgens (als je dat belangrijk vindt) meta data in waardoor je bijvoorbeeld series wat gestructureerder op je ereader kan krijgen en dan geef je aan of het formaat nog moet worden aangepast. Zo ja, ff de mobi selecteren en voila....omgezet. Zonder metadata is het seconden werk. Nu hoef je alleen tegen Calibre te zeggen dat hij ze op je ereader moet plaatsen. Daar is 1 knop voor. Al met al kan je in een paar minuten klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor de aanvulling! epub inderdaad. Had wat je schreef al gevonden maar nu staat het netjes in het topic, handig voor de volgende.

We gaan in de winkel maar eens wat van die dingen vasthouden en bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
Anoniem: 102729 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:18:
De sony kun je iig alles voeren zonder software ;) Meld zich aan als schijf.
dmace schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:07:
Ik heb een Samsung E60 overgekocht van een collega (nieuw, want was een bonus bij zijn TV), en ben er erg tevreden over. Beeld is beter dan bijvoorbeeld die van Sony. Dat hebben we eens goed vergeleken in de trein met een Forensmaatje die altijd op haar Sony leest.

Enige downside die ik tot nu toe kon vinden is dat het nogal even duurt voordat alle boeken zijn gesynched als je nieuwe boeken toevoegd.
Welke Sony is dit? Kan mij haast niet voorstellen dat dat er een zou zijn van de x50 serie.
Anoniem: 196208 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:50:
Engadget's review van iRiver Story HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:33
net van de iRiver Story HD een filmpje gevonden met het bekijken van Manga ziet er wel goed uit!
YouTube: ‪iRiver Story HD ( unter Anderem Manga/Comic Darstellung)‬‏ - YouTube (vanaf 1:56 ongeveer)

en hier de kindle 3 vs xd voor manga..
YouTube: ‪Kindle 3 vs. Kindle DX Manga page turn 1‬‏ - YouTube
hmm maar is een stuk duurder weer...

[ Voor 30% gewijzigd door Icekiller2k6 op 21-07-2011 23:42 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Icekiller2k6 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:40:
net van de iRiver Story HD een filmpje gevonden met het bekijken van Manga ziet er wel goed uit!
YouTube: ‪iRiver Story HD ( unter Anderem Manga/Comic Darstellung)‬‏ - YouTube (vanaf 1:56 ongeveer)
Ziet er zeer fraai uit. Ik moet zeggen dat ik best wel te spreken ben over de kwaliteit van de weergegeven plaatjes. Wel viel het me op dat als je Bold aanzet het wat duidelijker en contrastrijker lijkt te zijn. Volgens mij doen ze dat in het filmpje ook. Hoewel het plaatjes zijn wordt de boel er bij het aanzetten van Bold wel een stuk beter op.

Gisteren een aantal afleveringen van Sinfest zitten lezen en ziet er gewoon toppie uit. De kleinere strips komen er vervormd uit (omdat hij ze in de hoogte volledig wil stretchen), maar de grote strips komen vrij goed uit op de reader.

Voorbeeld klein:
Afbeeldingslocatie: http://sinfest.net/comikaze/comics/2010-02-20.gif

Deze rekt hij dus volledig op in de hoogte en splitst het in 2 delen (een stripje wordt 2 pagina's). Aangezien de resolutie van de plaatjes niet al te hoog is vertekent dat best wel. Daarnaast heb ik het idee dat hij hem ook rekt zonder rekening te houden met de lengte-breedte verhoudingen.

Voorbeeld groot:
Afbeeldingslocatie: http://sinfest.net/comikaze/comics/2010-02-21.gif
Deze ziet er op de reader perfect uit en is erg goed te lezen. Ook de vertaling naar zwart/wit is prima. Maar zoals gezegd heb ik het idee dat het met de bold optie toch net iets voller en contrastrijker uitziet.

Zal eens kijken of ik komende week een foto kan maken.
en hier de kindle 3 vs xd voor manga..
YouTube: ‪Kindle 3 vs. Kindle DX Manga page turn 1‬‏ - YouTube
hmm maar is een stuk duurder weer...
:) De DX is zeker een mooi dingetje, maar inderdaad gruwelijk duur :-( Heb er ook naar staan kijken (vooral toen ik het gedoe rondom de iRiver een beetje beu was), maar schrok toch iedere keer van de prijs. Daarnaast gebruikt de XD volgens mij nog de oude schermtechniek.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Bepaald geen aanbeveling derhalve, ondanks de beste koop advies van de Consumentenbond ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196208

wsmaal schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:48:
[...]

Bepaald geen aanbeveling derhalve, ondanks de beste koop advies van de Consumentenbond ;-)
Ach, ik vind de review van Endgadget nou niet per se goed: hij richt zich te veel op uiterlijke onbenulligheden en op het sellingpoint (het hoge-resolutiescherm) wordt nauwelijks ingegaan. Op zich is het een prima apparaat, al zitten er nu wel nog de nodige bugs in. Deze komen echter vooral naar voren bij het navigeren naar een boek, het lezen zelf werkt (wat mij betreft) prima. Zeker in combinatie met calibre is het nu al prima toeven. Ik verwacht dat nadat de bugs zijn geplet het een prima apparaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Anoniem: 196208 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:15:
[...]

Ach, ik vind de review van Endgadget nou niet per se goed: hij richt zich te veel op uiterlijke onbenulligheden en op het sellingpoint (het hoge-resolutiescherm) wordt nauwelijks ingegaan. Op zich is het een prima apparaat, al zitten er nu wel nog de nodige bugs in. Deze komen echter vooral naar voren bij het navigeren naar een boek, het lezen zelf werkt (wat mij betreft) prima. Zeker in combinatie met calibre is het nu al prima toeven. Ik verwacht dat nadat de bugs zijn geplet het een prima apparaat is.
De laatste alinea is niet onbenullig:
It's worth mentioning that we noticed some disturbing distortion across the display after a week of use, with E Ink lines running lengthwise, rendering the midsection of the text largely unreadable. Gently shaking the device only exacerbated the problem, creating new vertical lines that increased in darkness even after we placed the reader down. iRiver assures us that this is the result of impact on the screen, though we weren't able to detect any trauma to the outside of the device and can't point to an incident that might have caused such an issue -- the reader went through the same paces as the Nook and Kobo before it. Either way, this relative fragility doesn't seem to bode well for the device's build quality. That said, even taking this issue off the table, the Story HD's features don't really add up to a reader that we can recommend.

Met de recente FW update is, aldus gebruikers, geen enkele bug opgelost. Dat voorspelt niet veel goeds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416101

Anoniem: 144867 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:21:
En de Kobo is kennelijk met uitkomen van de wifi versie ook weer in prijs verlaagt. Voor $119 plus $8,95 verzendkosten is hij van jou. Ik vind het een heerlijk ding omdat hij goed in de hand ligt en super basic is. Maar wel met Adobe DRM support.

Nadeel: ze versturen per gewone luchtpost zonder tracking code. Wat er dan wel weer voor zorgt dat je geen importheffing krijgt.
Waar heb je deze besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416101

serge75 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:45:
Ik ben er ook achter gekomen dat Borders alleen Amerikaanse creditcards accepteert. Daar is overigens weleen oplossing voor: een virtuele US credit card via US Unlocked. Ik denk er sterk over om dat te proberen.

Als mijn berekeningen kloppen ben ik dan, inclusief verzendkosten, invoerrechten en transactie- en opstartkosten voor de creditcard zo'n 131 euro kwijt. Dan blijft het dus nog steeds een voordelige aanschaf.

Alleen is US Unlocked net bezig zijn creditcard onder te brengen bij Visa (ipc Discover). Op zich een verbetering, maar helaas kost het een paar dagen extra en ik zou graag voor mijn vakantie (7 augustus) het ding binnen willen hebben...
Ik heb een kobo wireless gekocht van eBay voor omgerekend net onder de €80,-. Eerst via borders geprobeerd te bestellen, maar naast hun vereiste van een us creditcard verzenden ze alleen naar us adressen. Kobo zegt dat ze bezig zijn om hun ereaders in NL te verkopen, maar dit laat nog even op zich wachten.

Kobo wireless is trouwens de ideale instap ereader; 6' scherm, wifi, handzaam en zonder poespas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-07 07:53
Je kan je kobo ereader nu ook halen op amazon.com voor $129 (= €90,-). Ik zit helaas ondertussen al drie weken vast in het US unlocked traject, omdat ze van credit card aan het veranderen zijn, maar ik hoop nu echt maandag mijn Kobo te kunnen bestellen bij Borders.

Heb wel al een hoesje binnen voor de Kobo, op amazon gehaald. Het ding kostte me €20,- inclusief express air mail, dus het kan vast wel goedkoper. Het is een mooi dingetje van CaseCrown en voelt goed aan. Een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112933

Vrouw wil e_reader, zal de Sony prs 650 worden, vanmiddag nog te bestellen bij Dynabyte vanavond niet meer ;)
Maar goed, ik las ergens het volgende: "Over het laden zonder computer,een usb lader van de hema en je bent voor 5,95 euro helemaal klaar."
Broodje aap? Wel interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Anoniem: 112933 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 00:39:
Vrouw wil e_reader, zal de Sony prs 650 worden, vanmiddag nog te bestellen bij Dynabyte vanavond niet meer ;)
Maar goed, ik las ergens het volgende: "Over het laden zonder computer,een usb lader van de hema en je bent voor 5,95 euro helemaal klaar."
Broodje aap? Wel interessant ;)
Nee hoor, is geen broodje aap. De PSR moet met een usb lader worden opgeladen en dat kan met verschillende. Niet alle laders werken en ik ben niet technisch genoeg om uit te kunne leggen waar aan het ligt, maar de hema lader heb ik al vaker horen voorbij komen. Volgens mij heeft Nick39 deze ook. Je kunt trouwens eerst ff een telefoonoplader met mini usb testen. Misschien hoef je dan helemaal geen nieuwe lader te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Tweety1 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 07:50:
[...]

Nee hoor, is geen broodje aap. De PSR moet met een usb lader worden opgeladen en dat kan met verschillende. Niet alle laders werken en ik ben niet technisch genoeg om uit te kunne leggen waar aan het ligt, maar de hema lader heb ik al vaker horen voorbij komen. Volgens mij heeft Nick39 deze ook. Je kunt trouwens eerst ff een telefoonoplader met mini usb testen. Misschien hoef je dan helemaal geen nieuwe lader te kopen.
Nu hoeft het natuurlijk geen garantie te zijn met een Hema lader, want die kopen meestal een hele lading laders op en voorzien ze van eigen labels. Voor dat soort dingen geldt vaak "in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst".

Testen is vooral het belangrijkste! Heb zelf ook een aantal stopcontact->USB dingen liggen en had weinig zin deze allemaal mee te moeten slepen dus heb ik gekeken welke opladers op alle apparaten werken en zo een selectie gemaakt uit de laders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapster_NL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 22:45
Ok, ik heb dit hele topic doorgelezen en zelf een beetje rondgeklikt op het internet. Op dit moment zit ik nog het meest te twijfelen tussen de Nook, nieuwe Kindle en de Onyx.

Ik vind de Onyx zelf een beetje prijzig worden maar ik ben wel erg bezorgd om de kwaliteit van het scherm bij e-readers. Ik wil het ding gebruiken om relaxed boekjes te lezen (vooral in de trein) en artikelen (pdf's- ingescanned en niet). Boeken haal ik het liefst bij bol.com vandaan of van het internet (uit die database met copyright-loze, oude boeken) maar ik vind het bijvoorbeeld niet echt een heel groot probleem om ook boeken bij Barnes and Noble te kopen bijvoorbeeld.

Mijn prioriteiten zijn dus:
- Kwaliteit van het scherm
- Toegankelijkheid verschillende bronnen voor e-books/makkelijkheid om nieuwe boeken op het ding te zetten
- Prijs
- Design

Hoe denken jullie over deze alternatieven? Of is er nog weer een ander alternatief die ik nodig moet bekijken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Flapster_NL schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:42:
Ok, ik heb dit hele topic doorgelezen en zelf een beetje rondgeklikt op het internet. Op dit moment zit ik nog het meest te twijfelen tussen de Nook, nieuwe Kindle en de Onyx.

Ik vind de Onyx zelf een beetje prijzig worden maar ik ben wel erg bezorgd om de kwaliteit van het scherm bij e-readers. Ik wil het ding gebruiken om relaxed boekjes te lezen (vooral in de trein) en artikelen (pdf's- ingescanned en niet). Boeken haal ik het liefst bij bol.com vandaan of van het internet (uit die database met copyright-loze, oude boeken) maar ik vind het bijvoorbeeld niet echt een heel groot probleem om ook boeken bij Barnes and Noble te kopen bijvoorbeeld.

- Toegankelijkheid verschillende bronnen voor e-books/makkelijkheid om nieuwe boeken op het ding te zetten
- Prijs
- Design

Hoe denken jullie over deze alternatieven? Of is er nog weer een ander alternatief die ik nodig moet bekijken??
Ik heb zelf de Kindle 3 aangeschaft (kwam van een BBM) en heb er nog geen dag spijt van gehad. Het scherm is goed helder en is prettig af te lezen in de zon. Daarnaast is de Kindle niet zwaar en ligt hij lekker in de hand. Ik las dat je boeken bij o.a. bol vandaan zou willen halen. Hou er dan rekening mee dat je zonder Calibre die boeken niet op je Kindle krijgt. De Kindle kan niet omgaan met epub dus je moet die boeken wel ontdoen van de drm en omzetten naar mobi. Dit is overigens erg simpel te doen met Calibre.

Ik heb geen ervaring met de andere dus daar kan ik weinig zinnigs overzeggen. Zag trouwens dat Sony niet een van je mogelijkheden was. Ook die heeft het het nieuwe type scherm, maar hij is wel prijzig.

[ Voor 8% gewijzigd door Miss_80 op 02-08-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapster_NL
Thnx voor je reactie. Ik denk dat ik inderdaad voor de Kindle DX ga. Bestandjes omzetten met Calibre ziet er inderdaad erg simpel uit en vind ik eigenlijk geen enkel probleem. Mocht er interesse zijn dan zal ik m'n ervaringen met de Kindle DX in dit topic delen als ik het ding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112933

Tweety1 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 07:50:
[...]

Tnx Tweety1 en GertJan !
Heb hier een la vol liggen met laders/adapters dus we gaan wat testen. Kom later terug met de resulaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:44
Flapster_NL schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:42:

- Prijs
- Design

Kobo touch en de Sony PRS-650(als je die nog ergens voor een zachte prijs kunt vinden) of de opvolger van de Sony (als die ooit nog komt)

Persoonlijk spreekt de Nook Touch mij erg aan. Maar ook de Sony PRS-650 is een top apparaat.

En wat is duur, 3 jaar terug kocht ik heel goedkoop de PRS-505 voor 200 pond, terwijl in Nederland dat ding 300 euro kostte bij de goedkoopste leverancier. Dat was een 6" niet touch. Je kunt wel zeggen dat de prijzen behoorlijk omlaag zijn gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door basset op 04-08-2011 08:51 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

basset schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:49:
Kobo touch en de Sony PRS-650(als je die nog ergens voor een zachte prijs kunt vinden) of de opvolger van de Sony (als die ooit nog komt)
september/oktober samen met de nieuwe kindle.
Cyleo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:32:
De sony kun je iig alles voeren zonder software ;) Meld zich aan als schijf.
Dat werkt niet fijn in de praktijk bij een wat grotere collectie omdat je dan geen tags kan geven. Met Calibre werkt het evensnel en dan heb je de opties om tags (categorieën of labels heten ze volgens mij bij de sony) te gebruiken. Kan je gelijk even de bol.com plugin gebruiken om alles van een cover te voorzien aangezien de sony reader die laat zien.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 07-08-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-07 14:07
Kan iemand mij misschien insteekhoesje aanraden voor de nook simple touch? Heb sinds kort deze ereader maar kan geen sleeve vinden voor een normale prijs. Heb al gekeken op amazon en ebay zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:55
Ik overweeg al lang de aanschaf van een ereader. Zit nu op een camping in Frankrijk en heb de Kindle 3g gezien van een Engelse kennis. Hij ook hier gewoon zijn krantje binnen. Ik twijfel nu nog tussen de wifi versie en de 3G.

Naast boeken lezen, wil ik ook het nieuws bijhouden. Nu weet ik dat er geen Nederlandse kranten via Amazon binnen te halen zijn. Welke mogelijkheden heb ik wel, bijvoorbeeld via RSS feeds? En is dat dan zowel via WiFi als 3G? Ik zou er de extra aanschafkosten van 3g voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Standaard kun je geen RSSfeeds inlezen maar met iets als KindleFeeder kun je dat wel prima voor elkaar boksen als je favoriete krant een goede RSS-feed heeft. Zoiets zal op zowel de 3g als WiFi-versie hetzelfde werken, met als verschil natuurlijk dat je afhankelijk bent van je accesspoints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapster_NL
Ok, ik heb de Kindle DX nu alweer voor een tijdje en ik had beloofd om mijn ervaringen te delen.

Allereerst de verzending, dit is echt hoe het moet. Voor 25e heb je de Kindle in 4 dagen thuis (dit is overigens de enige manier van shipping) verpakt in 'frustration free packaging' oftewel je trekt aan een label en de doos is open. Het zijn kleine dingentjes maar dit soort dingen kan ik wel waarderen.

Dan het apparaat zelf: De handleiding van het apparaat staat op de Kindle zelf en laat al mooi zien waar het ding in staat toe is met mooie plaatjes. Het scherm is lekker groot en dat vind ik persoonlijk wel zo prettig. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen de grootte net iets te veel vinden om lekker mee te zitten maar ik heb daar totaal geen last van. De verversingssnelheid is naar mijn idee prima, het scherm is echt goed en de besturing/knoppen zijn intuitief en voelen goed en stevig aan.

Het bestellen van boeken via de Kindle store (over 3G) gaat lekker snel en boeken over de USB op het ding zetten is zo simpel als het kan (drag and drop). Ik heb een paar pdfjes ook geprobeerd (allen uit journals) en die kon ik ook heel makkelijk en duidelijk lezen.

Eigenlijk ben ik erg tevreden met de Kindle. Het enige wat ik erg jammer vind is dat je collectie boeken niet word aangegeven met de daadwerkelijke covers van de boeken. Ik weet dat het ding het kan want in de bookstore laten ze die wel zien. Uiteindelijk is het een klein gemis maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dit al een dealbreaker vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Flapster_NL schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:06:
Het enige wat ik erg jammer vind is dat je collectie boeken niet word aangegeven met de daadwerkelijke covers van de boeken.
Met Calibre krijg je dit wel voor elkaar. Even in Calibre de bol.com plugin installeren, covers zoeken, daarna op de C drukken om het boek opnieuw aan te maken (komt de cover in het bestand) end an heb je de covers op het scherm.

Althans zo hoort het te werken, weinig mensen die een DX hebben (gezien de prijs), maar dit werkt vast.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 17-08-2011 15:10 ]

• Flapster_NL
Naja, laat ik het anders zeggen. Je kan bookcovers zien door rechts op het D-pad te drukken maar het scherm waarin je je boeken kiest bestaat enkel uit titels. Zo voegen de covers niet echt iets toe. Het is een klein bezwaar maar ik denk wel eentje die het waard is om te noemen.

• Coriolis
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-07 22:17
Anoniem: 32279 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:50:
[...]

september/oktober samen met de nieuwe kindle.

[...]
Ik ben even heel benieuwd waar dit vandaan komt, ik ben namelijk van plan een Kindle te komen, maar als er binnen een paar maandjes een nieuwe uit komt, wacht ik natuurlijk even. :)

Of gaat dit over de twee tablets die ze gaan uitbrengen? die waren volgens mij niet met E-ink toch?

• thefox154
  • Laatst online: 10-07 15:36
Weet iemand of er iets anders is aan een duitse versie van de kindle?
Amazon.com vraagt belachelijk veel handling en andere kosten. No way dat ik de prijs verdubbel met hun truucjes. 139 dollar zit ver onder de 150 euro. Dus importheffing hoef je helemaal niet te betalen.

Amazon DLD verstuurd niet naar NL. Maar ik heb meerdere duitse postadressen dus dat is geen probleem.
Alleen een duits menu zou een beetje jammer zijn :+ Iemand hier ervaring mee, kan ik gerust in dld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

thefox154 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:29:
Weet iemand of er iets anders is aan een duitse versie van de kindle?
Amazon.com vraagt belachelijk veel handling en andere kosten. No way dat ik de prijs verdubbel met hun truucjes. 139 dollar zit ver onder de 150 euro. Dus importheffing hoef je helemaal niet te betalen.

Amazon DLD verstuurd niet naar NL. Maar ik heb meerdere duitse postadressen dus dat is geen probleem.
Alleen een duits menu zou een beetje jammer zijn :+ Iemand hier ervaring mee, kan ik gerust in dld kopen?
Misschien kun je ergens een handleiding vinden. Lijkt me sterk als er slechts 1 taal in het apparaat zit en er dus in de US en UK een ander versie op de markt is dan in Duitsland.

In de handleiding kun je kijken of en hoe je de taal kunt wijzigingen. Ontbreekt dat, tja dan heb je toch wel een klein probleem, maar zoiets lijkt me behoorlijk sterk... In Duitsland zullen allicht ook mensen wonen die de Duitse taal niet beheersen, zij zouden dan buiten de doelgroep vallen, lijkt me echt sterk, maar goed het is niet uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Het keyboard? (Een Duits keyboard heeft toetsen op een andere plek dan een US (-International) keyboard)

Of dat voor de Kindle ook zo is, geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
EgMaf schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:13:
Het keyboard? (Een Duits keyboard heeft toetsen op een andere plek dan een US (-International) keyboard)

Of dat voor de Kindle ook zo is, geen idee...
Heel allert, die had ik al getackeld.
Mithilfe der QWERTY-Tastatur können Sie Anmerkungen zum Text hinzufügen,
Ik denk dat de taal ook engels zal zijn, vandaag een middagje googlen zal vast ergens uitkomst brengen. Ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Maar waarom al die moeite. Bestellen in de US kan toch gewoon. Heb ik gedaan en was in totaal met een hoesje er extra bij €154,- kwijt. Dat was €139,- voor de Kindle 3. Ik weet niet waar je nu op uitkomt met de dollarkoers maar het zal niet veel meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Hurricane schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:28:
Maar waarom al die moeite. Bestellen in de US kan toch gewoon. Heb ik gedaan en was in totaal met een hoesje er extra bij €154,- kwijt. Dat was €139,- voor de Kindle 3. Ik weet niet waar je nu op uitkomt met de dollarkoers maar het zal niet veel meer zijn.
Moeite? Valt wel mee toch. Heb een duits adres van de zaak, heb ik het ding met 1 dag in huis.
Vanuit de vs wordt het volgens onze amazon vrienden om en nabij de 195 dollar. Met dan nog de vraag hoelang het gaat duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ok, die $195 komt neer op €123,47 volgens de wisselkoers op dit moment. De Kindle in DLD kost €139,- Dat scheelt dus €15,- waar je dus een hoesje oid voor kunt halen.

Ik had hem binnen een week in huis. Het hoesje moest ik wat langer op wachten, maarja je Kindle heb je dan al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
Voor mensen die nog zoekende zijn en in dit topic beginnen hier een interessant nieuwsbericht vandaag:

nieuws: Nieuwe e-reader van Sony duikt op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 00:28
Ik ben erg nieuwsgierig naar de pinch to zoom functie bij afbeeldingen. (manga)
Deze Sony houd mijn aandacht voorlopig dus vast '-)

[ Voor 25% gewijzigd door Jeffrey88 op 28-08-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-07 07:53
Eindelijk is het zover. Vanaf 1 oktober is de Kobo Touch te bestellen via Redcoon. als ik het blog mag geloven

Voor mijn ervaringen met de Touch zie hier en hier

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-06 23:16
Ik heb 3 weken geleden een bestelling geplaatst via Amazon.com en eentje via Ebay, beiden voor een Kobo Touch. Die via Amazon.com was binnen 2 weken bij mij thuis terwijl die via Ebay er, vanwege inklaring bij de douane, nog 2 weken langer over deed.

Daar is V&A voor, niet dit topic.

[ Voor 31% gewijzigd door janvanduschoten op 15-09-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:23
Ik overweeg de nieuwe kindel aan te schaffen bij mexxbooks.com (duits). Die bieden de kindle aan met reclame voor 79 euro vandaag. Iemand ervaring met deze winkel?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.