[e-readers] aankoopadvies

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 34.887 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:39:
Ik overweeg de nieuwe kindel aan te schaffen bij mexxbooks.com (duits). Die bieden de kindle aan met reclame voor 79 euro vandaag. Iemand ervaring met deze winkel?
Daar ben ik ook benieuwd naar want ze gaan binnenkort dus ook de Kindle Touch voor 100 euro en... de Fire voor 190 euro leveren. Klinkt alleen als iets te goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Het klinkt redelijk betrouwbaar ze hebben ook een bibliotheek kan je voor 29 euro onbeperkt boeken `lenen` met je kindle. Er zit een vrij groot engels bedrijf achter. Ik vraag me alleen af of zoon reclame versie wel buiten duitsland verzonden wordt. Als ik op kopen druk kan ik wel gewoon betalen via paypal maarja dat maakt me dan ook weer huiverig dat je gelijk op een betaalscherm zit zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:10
Ik heb 't dingetje er maar aangeschaft (dat is, de Kindle bij mexxbooks), 79 euro all in volgens Paypal. Er staat dat ik spoedig bericht van de krijg over de verdere afwikkeling, ben benieuwd. Ik hoop dat ie vooral een beetje snel hier is. Die leendienst klinkt trouwens ook wel aardig, mijn Duits is zo slecht dat ik dat allemaal niet door had ;) Hopelijk kan ik het apparaat ook gewoon op Nederlands (of Engels) instellen ;P

Ik zal jullie op de hoogte houden van de afwikkeling (als daar prijs op gesteld wordt tenminste). Overigens is ie vanaf morgen 89 euro, imho net iets te dicht bij de kosten van een Touch om nog interessant te zijn.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Hoe zit dat met die paypal bescherming? Mocht het nou toch minder betrouwbaar blijken te zijn of ze versturen niet oid krijg je dan je centjes terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Weet ik niet zeker, maar in de wandelgangen hoor ik dat klagen over ongeleverde zaken meestal wel je geld terug betekent. Al is dat misschien alleen per ebay zo, zou kunnen. Maar die mexxbooks is een toko in Duitsland, dus er zijn vast allerlei EU reglementen om mij te beschermen. Ik heb echter geen aanleiding om te vermoeden dat mexxbooks fishy is, jij wel? Hou het dan vooral niet voor je, want dan hang ik vanavond nog aan de lijn bij paypal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Naja ik heb toch altijd zoiets van if its to good to be true it probably is. Die toko bestaat pas een aantal maanden en ik kan me voorstellen dat ze met zoon aanbieding gigantisch veel orders krijgen dit weekend.

Ik heb ze net gemailed met de vraag of ze ook naar Nederland versturen en ik krijg gewoon gelijk antwoord (via een blackberry). Beetje vreemde kantoortijden, of erg enthousiasten baas :P Antwoord was trouwens ja maar kost 10 euro extra.

aan de andere kant kopen zei zelf amerikaanse versies in. En die zijn omgerekend 60 euro oid. Reken daar wat inklaringskosten en belasting bij en dan is 79/89 euro redelijk rieel.

Denk dat ik de gok ook maar waag.

Edit:

en weer antwoord op de vraag hoe ik die 10 euro porto dan moet betalen:
Sie muessen noch eine gesonderte zahlung mit dem porto von eur 10 machen, wir ordnen dann zu! LG
Ik laat hem toch maar even schieten denk :+

[ Voor 34% gewijzigd door haakjesluiten op 02-10-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniozi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-08 15:40
Ik ben nu ook wel benieuwd naar mexxbooks. Scheelt toch weer. Hoe zit het nou met apart betalen van die verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 17:01
Gisteren mij ook laten verleiden om bij Mexxbook een Kindle Mexxbook edition te bestellen voor € 79,- incl verzendkosten
Na het lezen van bovenstaande nu enige twijfels.
Vanochtend de volgende mail ontvangen

Sehr geehrte Besteller,

Liebe Mitglieder,

Wir bedanken uns für Ihre Bestellung und Bezahlung eines Amazon Kindle eBook Readers. Die Bestellung wird bereits bearbeitet und innerhalb der vereinbarten Zeit versandt. Sie können mit einem Versand innerhalb von 7 Werktagen nach Bestelleingang rechnen.

Van eventuele extra verzendkosten naar Nederland niets vernomen.
Maar even afwachten zal jullie ook op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik zag dat je bij amazon.co.uk binnekort de reclame vrije versie voor 89 pond heb. En die berekenen geen verzendkosten dus ik denk dat ik zelf daar even op wacht. Of alle mexxbook bestellingen moet goed aankomen dan wacht ik misschien nog even op de touch versie bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Crazyanz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:12:
Ik zag dat je bij amazon.co.uk binnekort de reclame vrije versie voor 89 pond heb. En die berekenen geen verzendkosten dus ik denk dat ik zelf daar even op wacht. Of alle mexxbook bestellingen moet goed aankomen dan wacht ik misschien nog even op de touch versie bij hun.
Helaas moet je via .com bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Blijf het een rare constructie vinden :+ In dat geval wacht ik even af hoe het verloopt met de mexxbook orders.

Hij staat trouwens nog steeds voor 79 euro op de mexx website, en de voor 2 oktober bestellen regel is weg gehaald.

[ Voor 34% gewijzigd door haakjesluiten op 03-10-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markjb
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-07 14:58
Gister heb ik bevestiging van de bestelling gehad. Ze geven een levertijd van 7 werkdagen aan. Voor wat betreft de verzendkosten nog geen duidelijkheid. Misschien hebben ze nog niet door dat ik vanuit Nederland heb besteld.
Het lijkt overigens wel betrouwbaar. Op hun forum of elders geen berichten over het niet waarmaken van bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ontgaat me volledig waarom jullie dit doen, voor 118 euro had ik 2 dagen na mijn bestelling op amazon.com mijn nieuwe kindle wifi binnen. Dat was incl. verzendkosten en taxes en alles. Nu zijn jullie misschien 90 euro kwijt en werk je met een vage constructie en is de kindle gekoppeld aan een andere account, ik vind het onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Gekoppeld aan een ander account !? dat lijkt me niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Is ook niet zo. Die dingen zijn ongeopend en je moet je account aanmaken en vervolgens de Kindle ID naar mexxbooks sturen om een jaar lang spam te krijgen. Aangezien ik die hele account lekker niet ga aanmaken, zal ik nergens last van hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Lijkt me een nogal vaag systeem, ze sturen je dus eerst die kindle op en vervolgens denken ze dat mensen nog extra handelingen gaan doen om aan reclame te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:12
Bij de Kindles-leveringen via Amazon is de Kindle-ID standaard gekoppeld aan het account waarop de Kindle is aangeschaft. Je krijgt ook netjes een mailtje met instructies om een Kindle te de-blokkeren zodat bijvoorbeeld als je hem cadeau doet, de gelukkige ontvanger hem op zijn eigen account kan zetten. Waarschijnlijk gebruikt Mexxbooks die route om in Amerika aangeschafte Kindles door te verkopen in Europa.

Op zich kan je natuurlijk zonder zo'n account, maar dan zit je natuurlijk wel met een nog meer beperkt apparaat. Vooral de optie om een bestand naar username@kindle.com te mailen en vervolgens het boek op je reader te hebben kan best handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 20:51
Omdat ik mijn kindle 3 heb laten liggen in de trein ;w heb ik mij laten verleiden ook bij Mexxbooks.com de nieuwe Kindle te bestellen ipv Amazon.

Ik heb nog niks gehoord en maar eens gemaild. Alle andere mensen al wel een bevestiging uit Duitsland?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dapper, die Mexxbooks klinkt mij vooralsnog te riskant om snel een Kindle in huis te krijgen.
Zo'n USA address & mail forwarding service lijkt aantrekkelijker. Heb net even een quote gemaakt bij een van de grotere als www.shipito.com

Kindle Touch 3G ad versie rechtstreeks bij Amazon.com $ 149
Goedkoopste koerier met insurance is DHL volgens shipito.com $ 32.
Kan ook voor $11 maar dan zonder insurance.
Fee Shipito.com $ 8.50

Totaal zeg $190 / €142 euro. En daar komen de inklaringskosten nog bovenop, of je moet mazzel hebben.

Iemand al ervaringen met deze route voor een nieuwe Kindle via USA mail forwarding service? Alternatief wordt anders wachten totdat die hopelijk ook voor NL wordt uitgebracht of zelf gaan halen als we in de States zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2115rnq.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 18:44
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:37:
Dapper, die Mexxbooks klinkt mij vooralsnog te riskant om snel een Kindle in huis te krijgen.
Zo'n USA address & mail forwarding service lijkt aantrekkelijker. Heb net even een quote gemaakt bij een van de grotere als www.shipito.com

Kindle Touch 3G ad versie rechtstreeks bij Amazon.com $ 149
Goedkoopste koerier met insurance is DHL volgens shipito.com $ 32.
Kan ook voor $11 maar dan zonder insurance.
Fee Shipito.com $ 8.50

Totaal zeg $190 / €142 euro. En daar komen de inklaringskosten nog bovenop, of je moet mazzel hebben.

Iemand al ervaringen met deze route voor een nieuwe Kindle via USA mail forwarding service? Alternatief wordt anders wachten totdat die hopelijk ook voor NL wordt uitgebracht of zelf gaan halen als we in de States zijn.
[afbeelding]
Had mij er ook al in verdiept, maar shipito lees ik vrijwel net zo veel slecht als goed nieuws over. Persoonlijk vindt ik het risico dan te hoog, om niet voor 20 euro meer de sony PRS-T1 te nemen (leverbaar vanaf de 19e). Deze is qua features iets uitgebreiders en iets lichter. Komen bij de kindle nog inklaringskosten bij en die kans ik groot, dan is de kindle zelfs duurder voor ons in NL. Wil je G3 drie, dan moet je wel voor de kindle touch gaan helaas.

Mocht je nog goede threads kennen over mail forwarders zoals shipito of anderen, dan hoor ik ze graag trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door 2green op 06-10-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2green schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:03:
[...]
Had mij er ook al in verdiept, maar shipito lees ik vrijwel net zo veel slecht als goed nieuws over. Persoonlijk vindt ik het risico dan te hoog, om niet voor 20 euro meer de sony PRS-T1 te nemen (leverbaar vanaf de 19e). Deze is qua features iets uitgebreiders en iets lichter. Komen bij de kindle nog inklaringskosten bij en die kans ik groot, dan is de kindle zelfs duurder voor ons in NL. Wil je G3 drie, dan moet je wel voor de kindle touch gaan helaas.
Mocht je nog goede threads kennen over mail forwarders zoals shipito of anderen, dan hoor ik ze graag trouwens.
Shipito.com hoor ik in het algemeen goede dingen over, vooral dat ze snel zijn. Alternatief met goede reviews is http://www.bongous.com. Ongeveer dezelfde bedragen maar verzending is dan scheepvaart, dat schiet niet echt op.
De Kindle met 3G optie is idd belangrijk, anders is de standaard Kindle Touch een stuk goedkoper. Die Kindle komt via shipit op € 108 excl. mogelijke inklaring. Ik ben geen fan van Sony want toegang tot de Amazon store is een absolute must. Want nog nooit zoveel mooie boeken zo goedkoop kunnen kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
Ik heb dus zelf aan de bel getrokken en een bevestigingsmail gekregen "mit liebe grussen" wordt mijn Kinlde binnen 48 verzonden. Wordt vervolgd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markjb
Uit het mexxbooks forum:

So, jetzt sind alle Bestellungen des kleinen Kindle bis inklusive Dienstag draußen. Das war ein mörderischer Streß, mehr als 400 Geräte verursachen schon wirklich heftige Hektik. Wenn DHL jetzt mitspielt, dann sollten alle kleinen Kindles noch diese Woche bei den Bestellern aufschlagen. Wir sind schon sehr gespannt auf das Feedback!

De bestellingen t/m dinsdag zijn de deur met DHL. Afwachten maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
BjornE schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:40:
Ik heb dus zelf aan de bel getrokken en een bevestigingsmail gekregen "mit liebe grussen" wordt mijn Kinlde binnen 48 verzonden. Wordt vervolgd :D
Wat heb je precies gezegd/gedaan dan? Ik heb zondag besteld maar nog geen verzendbericht (of vraag voor die eventuele 10 euro extra verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:34:
[...]

Shipito.com hoor ik in het algemeen goede dingen over, vooral dat ze snel zijn. Alternatief met goede reviews is http://www.bongous.com. Ongeveer dezelfde bedragen maar verzending is dan scheepvaart, dat schiet niet echt op.
De Kindle met 3G optie is idd belangrijk, anders is de standaard Kindle Touch een stuk goedkoper. Die Kindle komt via shipit op € 108 excl. mogelijke inklaring. Ik ben geen fan van Sony want toegang tot de Amazon store is een absolute must. Want nog nooit zoveel mooie boeken zo goedkoop kunnen kopen. :)
Bedankt voor de tip, nu nog op zoek naar threads suggesties over shipito e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sempy schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:08:
Bij de Kindles-leveringen via Amazon is de Kindle-ID standaard gekoppeld aan het account waarop de Kindle is aangeschaft. Je krijgt ook netjes een mailtje met instructies om een Kindle te de-blokkeren zodat bijvoorbeeld als je hem cadeau doet, de gelukkige ontvanger hem op zijn eigen account kan zetten.
Ah, dat is wel netjes. Ik heb in mijn kindle account ook een optie gevonden om de kindle te de-registreren, dat zullen ze dan wel voor het opsturen voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:26

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:34:
[...]
Ik ben geen fan van Sony want toegang tot de Amazon store is een absolute must. Want nog nooit zoveel mooie boeken zo goedkoop kunnen kopen. :)
Kun je alleen e-books bij Amazon kopen met een kindle dan? Dat verbaast me.

Edit: of bedoel je direct vanaf het apparaat zelf? Dat je vanaf je e-reader direct kunt shoppen bij Amazon. Daarvan kan ik me voorstellen dat dat alleen met een kindle lukt, anders begrijp ik het niet.

[ Voor 23% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-10-2011 11:21 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
SnoeiKoei schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:20:
[...]

Kun je alleen e-books bij Amazon kopen met een kindle dan? Dat verbaast me.

Edit: of bedoel je direct vanaf het apparaat zelf? Dat je vanaf je e-reader direct kunt shoppen bij Amazon. Daarvan kan ik me voorstellen dat dat alleen met een kindle lukt, anders begrijp ik het niet.
Of je moet gaan converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Cyleo schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:27:
[...]

Of je moet gaan converteren.
Da's eerder andersom toch? Als je een kindle hebt en Nederlandstalige boeken (Bol.com enzo) wil gebruiken, dat je dan drm moet verwijderen en converteren naar mobi. Tenminste, dat is wat ik lees her en der. Amazon-boeken op een Sony mag toch geen probleem zijn of is die combinatie op 1 of andere manier onmogelijk?

Edit: het zijn wellicht n00b-vragen maar ik verdiep me er momenteel in, ik heb geen e-reader maar zou er graag 1 hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-10-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
SnoeiKoei schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:33:
[...]

Da's eerder andersom toch? Als je een kindle hebt en Nederlandstalige boeken (Bol.com enzo) wil gebruiken, dat je dan drm moet verwijderen en converteren naar mobi. Tenminste, dat is wat ik lees her en der. Amazon-boeken op een Sony mag toch geen probleem zijn of is die combinatie op 1 of andere manier onmogelijk?

Edit: het zijn wellicht n00b-vragen maar ik verdiep me er momenteel in, ik heb geen e-reader maar zou er graag 1 hebben.
Je hebt het correct. Mobi bestanden zijn van Amazon en kunnen zonder problemen op de Kindle worden gezet (of je ze daar nu wel of niet hebt aangeschaft). Wil je epub boeken lezen dan zal je zelf moeten converteren en de drm verwijderen via Calibre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tweety1 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:39:
[...]

Je hebt het correct. Mobi bestanden zijn van Amazon en kunnen zonder problemen op de Kindle worden gezet (of je ze daar nu wel of niet hebt aangeschaft). Wil je epub boeken lezen dan zal je zelf moeten converteren en de drm verwijderen via Calibre.
En mobi-bestanden kunnen ook zonder problemen op de Sony-readers toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:09
SnoeiKoei schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:40:
[...]

En mobi-bestanden kunnen ook zonder problemen op de Sony-readers toch?
Daarvoor geldt hetzelfde: eventuele DRM eraf halen en converteren met Calibre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
zetmolm schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:56:
[...]

Daarvoor geldt hetzelfde: eventuele DRM eraf halen en converteren met Calibre.
Kortom, als je Calibre hebt, maakt het type ereader / boek format niets meer uit. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Juistum. Maar kun je nou zonder kindle (account) wel of niet ebooks kopen bij Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
SnoeiKoei schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:08:
Juistum. Maar kun je nou zonder kindle (account) wel of niet ebooks kopen bij Amazon?
Nee. Je moet een kindle account hebben, maar je hoeft daarvoor geen Kindle te hebben. Kindle for the PC is voldoende om je boeken te kunnen downloaden en later op je ereader te plaatsen via Calibre. Het is een handigheid om het rechtstreeks te downloaden op je Kindle, maar in de praktijk ga ik toch via Calibre het bestand overzetten naar mijn pc, verwijder de DRM en plaats hem daarna terug. Ik heb dan EN het origineel met DRM EN een kopie DRM vrij. Dat laatste is slechts een principe kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tweety1 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:04:
[...]

Nee. Je moet een kindle account hebben, maar je hoeft daarvoor geen Kindle te hebben. Kindle for the PC is voldoende om je boeken te kunnen downloaden en later op je ereader te plaatsen via Calibre. Het is een handigheid om het rechtstreeks te downloaden op je Kindle, maar in de praktijk ga ik toch via Calibre het bestand overzetten naar mijn pc, verwijder de DRM en plaats hem daarna terug. Ik heb dan EN het origineel met DRM en een kopie DRM vrij. Dat laatste is slechts een principe kwestie.
Bedankt, het is me nu helemaal duidelijk zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ja, eigenlijk kan je niet echt misgaan zodra je Calibre hebt. Je kan dan alles overal van downloaden en erop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 19:24
Cyleo schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:33:
Ja, eigenlijk kan je niet echt misgaan zodra je Calibre hebt. Je kan dan alles overal van downloaden en erop gooien.
Met de nodige usenet injectie is het echt een mooi programma.

Ik krijg mn Sony reader pas over 2 weken maar het e-reader wereldje bevalt me nu al :)

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:04:
Kindle for the PC is voldoende om je boeken te kunnen downloaden en later op je ereader te plaatsen via Calibre.
De oudere versie van kindle for pc is handig om drm eraf te slopen, maar je hebt het niet nodig om je gekochte kindle boeken erop te zetten, die krijg je via wifi binnen. En dat werkt goed, heel goed.
Tweety1 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:01:
[...]

Kortom, als je Calibre hebt, maakt het type ereader / boek format niets meer uit. *O*
Nou, het is wel aan te raden .mobi's mee te pakken ipv .epubs als je een kindle hebt, dat omzetten kost ook wat tijd (30 seconden per boek gemiddeld op een redelijke pc).

Ik heb nu 280 boeken op mijn kindle4 in mapjes gezet, heel handig die plugin voor de kindle van calibre (moet je wel even los erbij downloaden via de preferences knop in calibre).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markjb
Inmiddels de bevestiging dat de kindle onderweg is. Zonder bijbetaling dus.

Sehr geehrte Besteller,
Liebe Mitglieder,

wir dürfen Sie darüber informieren, dass wir Ihre Bestellung bereits DHL übergeben haben und Sie Ihren Kindle Wi-Fi in Kürze erhalten werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
Mail zoals bovenstaand ook ontvangen om 19.48. ;)
Heb nog zoiets van eerst zien dan geloven.
Over bijbetaling ook niets gehoord.

[ Voor 16% gewijzigd door ribbekassie op 07-10-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
Idem. Ik heb die mail ook ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
79 euro dat is schandalig, ik ga hem ook maar in de bestelling doen :P Al wacht ik denk nog even voor ze daadwerkelijk bij de mede twekaers hier op de mat ploffen :+

[ Voor 40% gewijzigd door haakjesluiten op 07-10-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
FireStarter schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:33:
[...]

Met de nodige usenet injectie is het echt een mooi programma.

Ik krijg mn Sony reader pas over 2 weken maar het e-reader wereldje bevalt me nu al :)
Ja, tis net de mp3 speler voor muziek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Tja ze maken ook weer precies dezelfde fouten, al kan je trouwens tegenwoordig via je bieb ook ebooks downloaden die stoppen dan na X aantal weken met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik heb nu ook de verzendingmail binnen. Goeie deal dus, een Kindle voor 79 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:43:
[...]

De oudere versie van kindle for pc is handig om drm eraf te slopen, maar je hebt het niet nodig om je gekochte kindle boeken erop te zetten, die krijg je via wifi binnen. En dat werkt goed, heel goed.
En zelfs dan heb je Kindle for PC niet nodig. Ik heb laatst mijn aangekochte boek via de wifi binnen gekregen, later een kopietje via Calibre op mijn pc thuis gezet (in een mapje voor originele aangekochte boeken) en de drm verwijderd. Zo als ik zei.... een principe kwestie.

De vraag was echter of je een Kindle nodig hebt om bij Amazon te kunnen kopen en dan is het antwoord nee. Een account is voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
Aangezien het al vrijwel zeven werkdagen geleden is dat ik een Kindle Mexxsbook edition heb besteld bij Mexxsbook vandaag per mail gevraagd naar een DHL trackingnummer.
Kreeg vrijwel direct het volgende antwoord.

Hallo Herr .............

Noch etwas Geduld, Ihr Kindle wird von Östereich aus ausgeliefert und ist erst in der Aufbereitung. LG Claudia Mexx

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Tweety1 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:07:
[...]

En zelfs dan heb je Kindle for PC niet nodig. Ik heb laatst mijn aangekochte boek via de wifi binnen gekregen, later een kopietje via Calibre op mijn pc thuis gezet (in een mapje voor originele aangekochte boeken) en de drm verwijderd. Zo als ik zei.... een principe kwestie.

De vraag was echter of je een Kindle nodig hebt om bij Amazon te kunnen kopen en dan is het antwoord nee. Een account is voldoende
Klopt, je kan zelfs met de kindle account gebruik maken van de 100 gratis boeken die ze eens in de zoveel tijd aanbieden ;) Zonder zelf dus een kindle te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Brent schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 01:18:
Ik heb nu ook de verzendingmail binnen. Goeie deal dus, een Kindle voor 79 euro.
De verzendkosten (€4,50) voor de Kindle (€79) staan vermeld op mijn digitale rekening overzicht van Paypal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
2 oktober besteld zonder verzendkosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 11:48
Heeft eigenlijk al iemand de Kindle daadwerkelijk binnengekregen via Mexxbooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Dat is eigenlijk waar ik ook op wacht. Lijkt nog niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
ribbekassie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:42:
2 oktober besteld zonder verzendkosten....
Jouw Mexx Kindle kan dus ieder moment op de deurmat vallen... In de (standaard) email staat:
De bestelling is al verwerkt en verzonden binnen de afgesproken tijd van 5-7 werkdagen..

De Amazon USA Kindle (internationale versie) kost weliswaar ongeveer zoveel als de Mexx Kindle (€81), maar de verzendkosten en de mogelijke invoerkosten staan in geen verhouding tot de oorspronkelijk waarde van de Kindle in de USA (€51). Ik heb de Kindle, ondanks de twijfels, toch bij Mexx besteld, inclusief verzendkosten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Dit topic is niet om de status van je bestelling in bij te houden. Ontopic aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 11:48
Helemaal eens met modbreak, maar het is, qua aankoopadvies, wel degelijk van belang of de bij Mexxbooks bestelde Kindles überhaupt geleverd worden. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
serge75 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:35:
Helemaal eens met modbreak, maar het is, qua aankoopadvies, wel degelijk van belang of de bij Mexxbooks bestelde Kindles überhaupt geleverd worden. Toch?
Ik ben ook wel benieuwd of er wordt geleverd inderdaad, en als dat gebeurd of juist niet hoor ik dat graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Ik begrijp uit bovenstaande dat na 9 dagen niemand een bestelling heeft ontvangen van Mexxbooks of zelfs maar een tracking nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2green schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:25:
Ik begrijp uit bovenstaande dat na 9 dagen niemand een bestelling heeft ontvangen van Mexxbooks of zelfs maar een tracking nummer?
Als ze via DHL verzenden krijg je toch altijd een trackingnummer? Ik heb net speelgoed voor mijn dochter besteld in Duitsland en kreeg bij het verzenden via DHL gewoon een trackingnummer. Zo te zien komt het pakket vandaag aan. Het is de 10e verzonden. Dus zeg maar 4 a 5 werkdagen. Langer is toch echt verdacht, meestal is DHL bij mij sneller en ik bestel vaak pakketjes uit het buitenland.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markjb
Als je op het forum van mexxbooks kijkt blijkt het merendeel al uitgeleverd te zijn. Er zijn nog zo's 50 onderweg. Een trackingsnummer is trouwens op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
serge75 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:35:
het is, qua aankoopadvies, wel degelijk van belang of de bij Mexxbooks bestelde Kindles überhaupt geleverd worden. Toch?
Geheel mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Markjb schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:09:
Als je op het forum van mexxbooks kijkt blijkt het merendeel al uitgeleverd te zijn. Er zijn nog zo's 50 onderweg. Een trackingsnummer is trouwens op te vragen.
Als ik de forums doorlees op mexxbooks, zie ik enkel een handvol mensen een kindle heeft ontvangen? Welke thread daar had jij gelezen?

Zo te lezen lijkt het erop dat ze de populariteit van de kindle hadden onderschat, maar vindt het ook dusdanig verdacht dat ik nog even wacht.... hij is voor mijn vriendin, dus zit niet op hete kolen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:36
ik heb er ook een aangeschaft aldaar, maar mijn advies is idd om te wachten, vertrouw het ook niet zo
heb met paypal betaald dus ik neem aan dat dit wel enige veiligheid bied
maar na de mail dat hij verstuurd is, is het erg stil

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
Heb wel besteld ;( Nu gevraagd om DHL tracking code, die zou vandaag komen. Nog niets gezien.

Ik zou echt even wachten tot de eerste Kindles bezorgd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
Ik begrijp de modbreak maar het lijkt mij toch nuttig om mede tweakers deelgenoot te maken of mexxbook nu wel of niet de bestelde Kindle's uitlevert.

2 oktober Kindle no touch besteld
11 oktober verzocht om een DHL trackingnummer, direct antwoord met het verzoek "nog even geduld te hebben".
Vandaag een iets dwingender mail met nogmaals verzoek om trackingnummer.
Binnen twee minuten antwoord met trackingnummer welke helaas niet werkt.
Nogmaals om werkend tracking nummer gevraagd maar nog geen antwoord.

Lijkt mij inderdaad verstandig te wachten met bestellen. :(

Edit:
Trackingnummer blijkt te werken door de laatste letters weg te laten en dhl.de te gebruiken.
Inderdaad ligt er een pakket bij DHL maar zo te zien pas sinds gisteren (13:10:11 17:37)
Verzending een beetje aan de late kant dus 8)7
Ieder geval is het pakket nu te volgen.

[ Voor 21% gewijzigd door ribbekassie op 15-10-2011 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af als je zo'n kindle bij Mexxbook besteld, heb je dan garantie bij amazon kindle of bij mexxbook, dus als er wat aan mankeerd kan je dan Kindle klantenservice bellen of mailen of kan je alleen bij mexxbook terecht met klachten?

Als ik het zo zie denk ik dat ik liever maar wat meer kwijt ben en hem bij Amazon direct bestel (gewone versie) en hem binnen een week binnen hebben, dan dat ik 2 weken of langer ga wachten op de reclame versie, met risico dat ie nooit aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
ribbekassie schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:32:
Ik begrijp de modbreak maar het lijkt mij toch nuttig om mede tweakers deelgenoot te maken of mexxbook nu wel of niet de bestelde Kindle's uitlevert.

2 oktober Kindle no touch besteld
11 oktober verzocht om een DHL trackingnummer, direct antwoord met het verzoek "nog even geduld te hebben".
Vandaag een iets dwingender mail met nogmaals verzoek om trackingnummer.
Binnen twee minuten antwoord met trackingnummer welke helaas niet werkt.
Nogmaals om werkend tracking nummer gevraagd maar nog geen antwoord.

Lijkt mij inderdaad verstandig te wachten met bestellen. :(
In jouw geval zijn 10 werkdagen verstreken. In de bevestigings mail staat o.a.: De bestelling is al verwerkt en wordt verzonden binnen de afgesproken tijd van 5-7 werkdagen. Dat geldt m.i. voor Duitsland. Naar een ander land binnen de EU duurt verzending wellicht wat langer, maar als je daarnaar informeert hoor je een reactie te ontvangen...

Het niet reageren van das.team@macheinbuch.com op mijn e-mails (inmiddels 3, waarvan 1 reminder) is verontrustend, maar desondanks geef ik MexxBooks het voordeel van de twijfel. Ik sluit mij, gezien bovenstaande signalen, aan bij het advies om voorlopig te wachten met bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
ribbekassie schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:32:
Edit:
Trackingnummer blijkt te werken door de laatste letters weg te laten en dhl.de te gebruiken.
Inderdaad ligt er een pakket bij DHL maar zo te zien pas sinds gisteren (13:10:11 17:37)
Verzending een beetje aan de late kant dus 8)7
Ieder geval is het pakket nu te volgen.
Dat is hoop gevend voor iedereen die al wat besteld had..

Je zult het vast gecontroleerd hebben, maar geeft DHL onder dit trackingnummer ook jouw adres aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
Enkel mijn naam is vermeld onder ontvanger.
Heb weinig ervaring met DHL maar het lijkt mij niet dat ze ook het adres vermelden
2green schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 06:45:
[...]

Dat is hoop gevend voor iedereen die al wat besteld had..

Je zult het vast gecontroleerd hebben, maar geeft DHL onder dit trackingnummer ook jouw adres aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Op mijn email waarin ik om een trackingnummer vraag heeft Mexxbooks gisteravond gereageerd met de mededeling dat zodra de Kindle wordt verzonden ik een email ontvang. Op een eerdere email over (o.a.) de levertijd van de Kindle in NL heeft Mexxbooks niet gereageerd.

Daarover heb ik nu een bijdrage gepost op het MexxBooks ClubForum Daarop is binnen 20 minuten een reactie gekomen. Internationale leveringen via DHL zijn volgens MexxBooks überhaupt problematisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DHL levert prima aan Nederland vanuit het buitenland. Ik gebruik altijd DHL. Ik heb wel vaak dat DHL het naar haar distributiecentrum in Amsterdam brengt en dan de TPG Post het laat bezorgen, maar dat maakt me niet uit.

Ik heb gisteren weer een pakket met speelgoed uit Duitsland ontvangen en dat was na 4 dagen gewoon in Nederland aangekomen. Dikke onzin dat ze daar roepen dat het problematisch is.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:19:
Als ik het zo zie denk ik dat ik liever maar wat meer kwijt ben en hem bij Amazon direct bestel (gewone versie) en hem binnen een week binnen hebben
De gewone versie komt binnen 2 dagen bij je op de deurmat (2 werkdagen wel te verstaan). En die bezorgen ook met DHL en dat pakketje komt uit San Francisco, Amerika.
ribbekassie schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:03:
Enkel mijn naam is vermeld onder ontvanger.
Heb weinig ervaring met DHL maar het lijkt mij niet dat ze ook het adres vermelden
[...]
Je ziet alleen je naam daar, dat is normaal. Een voorbeeld van hoe het eruit hoort te zien:
Mo, 10.10.11 16:57 Uhr
DE

Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL übermittelt.
Di, 11.10.11 14:15 Uhr
Dorsten, DE

Die Auslands-Sendung wurde im Start-Paketzentrum bearbeitet.
Di, 11.10.11 23:47 Uhr
Köln, DE

Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.
Di, 11.10.11 23:49 Uhr
Köln, DE

Die Sendung wird ins Zielland transportiert.
Mi, 12.10.11 18:35 Uhr
NL

Die Sendung ist im Zielland eingetroffen.
Do, 13.10.11 00:34 Uhr
NL

Die Sendung hat das Import-Paketzentrum im Zielland verlassen.
Do, 13.10.11 09:28 Uhr
NL

Die Sendung wird im Zustell-Depot für die Zustellung vorbereitet.
Do, 13.10.11 14:47 Uhr
NL

Der Empfänger wurde nicht angetroffen. Die Sendung konnte nicht zugestellt werden. Ein erneuter Zustellversuch erfolgt am nächsten Arbeitstag.
Fr, 14.10.11 09:15 Uhr
NL

Die Sendung wird im Zustell-Depot für die Zustellung vorbereitet.
Fr, 14.10.11 13:24 Uhr
Die Sendung wurde erfolgreich zugestellt.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zojuist contact gehad met Claudia van Mexxbooks, ze geeft aan dat de kindles die richting Nederland gaan pas afgelopen donderdag zijn verzonden met DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Dit topic is bedoeld als aankoopadvies voor een e-reader. Niet voor shop advies van een bepaalde winkel. Hier zijn jullie eerder op gewezen. Mochten jullie hier dan toch mee door gaan, dan zal het topic gesloten worden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Na intern overleg hebben we besloten om dit topic te sluiten. Als discussie over de levertijden van een bepaalde eReader wenselijk is dan kan PER eReader een topic worden geopend in Telecomproviders. We weten dat Telecomproviders niet het ideale forum is voor dit soort zaken, maar bij gebrek aan beter hebben we besloten om de levertijden-topics daar toe te staan. Kijk voor een voorbeeld naar een van de ABO-topics.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.