Day9tv is ook heel erg goed. http://day9tv.blip.tv/ rustige uitleg afleveringen van ongeveer een uur per stuk maar erg informatiefmctherebel schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:41:
[...]
Zelf ken ik niet zo'n site. Wat ik heb gedaan, is me abonneren op HuskyStarcraft en HDStarcraft. Zij hebben de HDH Invitational gecast, waar ik in ieder geval veel plezier aan heb gehad. Als je net nieuw bent kan je misschien beter kijken naar Totalbiscuit's 'I suck at Starcraft', of naar de videos Husky en HD hebben gecast toen de Beta net uit was.
Day9 is leuk om te kijken idd, en nog leerzaam ook. de meest hilarische casts zijn wel degene waar de potjes niet zo serieus zijn though
I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541
Dat Totalbiscuit's is volgensmij meer een 'verhaal' voor mensen die nog nooit een RTS hebben gespeeld, wel interessant btw. Maar daar leren ze je nog wat een baracks etc. is. Ik ben er nu een paar aan t kijken dus ik zie nog wel, maar daarna ga ik gauw verder met HDStarcraft castsmctherebel schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:41:
[...]
Zelf ken ik niet zo'n site. Wat ik heb gedaan, is me abonneren op HuskyStarcraft en HDStarcraft. Zij hebben de HDH Invitational gecast, waar ik in ieder geval veel plezier aan heb gehad. Als je net nieuw bent kan je misschien beter kijken naar Totalbiscuit's 'I suck at Starcraft', of naar de videos Husky en HD hebben gecast toen de Beta net uit was.
Nog een vraagje, je ziet spelers heel snel een 2e basis bouwen. Waarom? Als de 1e nog niet leeg is heb je daar toch niet echt wat aan?
ps; ik ben van de Red Alert 2 garde, gigantisch veel troepen bouwen en dan pas aanvallen. Geen continu aanvallen
Meerdere locatie's van inkomenAwsom schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:29:
[...]
Dat Totalbiscuit's is volgensmij meer een 'verhaal' voor mensen die nog nooit een RTS hebben gespeeld, wel interessant btw. Maar daar leren ze je nog wat een baracks etc. is. Ik ben er nu een paar aan t kijken dus ik zie nog wel, maar daarna ga ik gauw verder met HDStarcraft casts![]()
Nog een vraagje, je ziet spelers heel snel een 2e basis bouwen. Waarom? Als de 1e nog niet leeg is heb je daar toch niet echt wat aan?
ps; ik ben van de Red Alert 2 garde, gigantisch veel troepen bouwen en dan pas aanvallen. Geen continu aanvallen![]()
Kortom uitbreiden is een must. als je dat niet doet wordt je online van de kaart gehaald, als je dan zelf nog maar 1 basis hebt en wacht tot die leeg is om pas weg te gaan heeft je vijand 3 bases en 3x jouw inkomen dus 3x sneller units en beter en duurder en upgrades.
kortom uitbreiden

[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 22-06-2010 14:35 ]
ja maar een nieuwe basis kost ook weer meer (400$) + workers ($50*x).. Is het dan zo veel waard om dat te doen? Want als je in je eigen basis met 2/3 workers per veld staat te minen gaat het toch net zo snel? En kun je die 600$ aan troepen bestedenMektheb schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:34:
[...]
Meerdere locatie's van inkomen= snellere productie is sneller 3e uitbreiding is nog sneller miniiralen
Kortom uitbreiden is een must. als je dat niet doet wordt je online van de kaart gehaald, als je dan zelf nog maar 1 basis hebt en wacht tot die leeg is om pas weg te gaan heeft je vijand 3 bases en 3x jouw inkomen dus 3x sneller units en beter en duurder en upgrades.
kortom uitbreidenhelemaal als zerg, en moet zeggen 9/10 potjes krijg je niet eens de kans om je eigen field helemaal leeg te minen want dan is het potje al voorbij
Ligt helemaal aan je tegenstanderAwsom schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:38:
[...]
ja maar een nieuwe basis kost ook weer meer (400$) + workers ($50*x).. Is het dan zo veel waard om dat te doen? Want als je in je eigen basis met 2/3 workers per veld staat te minen gaat het toch net zo snel? En kun je die 600$ aan troepen besteden
Bedoel je kan inderdaad wel mooi uitbreiden en niet defends bouwen en kans hebben je vijand rushed en je de sjaak bent.
Maar als je goed scout int begin al en ziet hoe de vijand aant bouwen is kan uitbreiden eerder een boost voorwaard geven dan als je kiest om dus eerst wat marine's / etc te bouwen.
Kortom elk potje is anders.
Maar als zerg kost uit breiden je 300$ en workers inderdaad, maar daarna haal je het wel sneller binnen dan als je maar 12 workers op 1 plek hebt is 2x12 workers op 2 plekken een beter inkomen dat weet iederen.
Alleen of het het waard is in het begin is per speler verschillend naar mijn mening, zoiezo voor zerg maakt het niet uit want het is vrij goedkoop. dus zou ik het altijd doen.
Zerg is vreselijk om te spelen vind ik. Ben meer van de Terran's
Kunnen 2 workers eigenlijk tegelijk 1 'hoe heet dat blauwe spul ook alweer' minen? Of moeten ze wachten?
Kunnen 2 workers eigenlijk tegelijk 1 'hoe heet dat blauwe spul ook alweer' minen? Of moeten ze wachten?
Volgens mij 1 worker tegelijk maar als er 12 crystals's zijn en je zet er 18 workers neer dan wisselen ze mekaar af zodra de 1 gaat dumpen kan de ander minen, zo is the "theory volgens mij "Awsom schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:44:
Zerg is vreselijk om te spelen vind ik. Ben meer van de Terran's![]()
Zerg speeld goed als je weet hoe en juiste toe kan passen, zelf ben ik meer fan van protos maar die zijn weer redelijk saai.
Terran speel ik wel is mee, maar goed zoals ik al zei online potjes gaan zo snel dat je al dood ben of al gewonnen heb voor je uberhaudt aan dingen zoals nuke's / battlecruisers / carriers toe ben
als je uitbreid heb je een periode waar je kwetsbaar bent tov iemand die niet uitbreid. maar zodra die periode voorbij is heb jij het betere inkomen en dus als het goed is een groter leger. je moet alleen kijken of het veilig is om uit te breiden, bv kun je hem bezig houden met een legertje of is hij ook aan het uitbreiden. maar goed als je ziet dat hij uitbreid kun je er ook voor kiezen hem aan te vallenAwsom schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:38:
[...]
ja maar een nieuwe basis kost ook weer meer (400$) + workers ($50*x).. Is het dan zo veel waard om dat te doen? Want als je in je eigen basis met 2/3 workers per veld staat te minen gaat het toch net zo snel? En kun je die 600$ aan troepen besteden
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Verwijderd
Zo lekker wat potjes kunnen uitproberen tegen de AI. Begint nu wel saai te worden (ze doen geen sneaky drops of cloaked harrass etc.). Maar denk toch dat ik switch naar Protos als main. Speelt iets soepeler weg dan Terran vooral met het bouwen van je basis is als Protos minder APM intensief. En spelen met cloak, illusies, blink, liften van units met dat vliegtuigje is veel creatiever/leuker imo.
Verwijderd
Banshees, ghosts, medivacsVerwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:13:
Zo lekker wat potjes kunnen uitproberen tegen de AI. Begint nu wel saai te worden (ze doen geen sneaky drops of cloaked harrass etc.). Maar denk toch dat ik switch naar Protos als main. Speelt iets soepeler weg dan Terran vooral met het bouwen van je basis is als Protos minder APM intensief. En spelen met cloak, illusies, blink, liften van units met dat vliegtuigje is veel creatiever/leuker imo.
Maar voor die units heeft Protoss weer Void rays (met zelfs een 'skill' die dmg increased!) en High Templars en Warp Prisms. + en + = win
Ik ben van terran overgestapt op protoss. Ben nog lerende maar ik vind ze flexibeler dan terran doordat je in een energy field kan warpen. Daarnaast kan je verschrikkelijk vervelend zijn met het denyen van vespene voor je tegenstander doordat je probe niet bij de constructie van de extractor(?) hoeft te blijven. Met zerg krijg je die tactiek ook voor elkaar maar ik kan niks met dat ras
Vind ook dat je met protoss veel meer leuke abilities hebt dan de andere rassen en ook veel eerder. Blink, FF etc allemaal op tier 1 units. Zerg heb je dan nog burrow waar je leuke dingen mee kan doen maar je hebt pas laat dingen zoals fungal growth of nydus. Terran eigenlijk alleen ghost en raven die coole abilities hebben.
Heb het gevoel dat je met protoss veel meer kanten op kan aan het begin, charge, blink, heavy sentry, hallucination. Misschien dat er daarom zoveel protoss spelers zijn
Heb het gevoel dat je met protoss veel meer kanten op kan aan het begin, charge, blink, heavy sentry, hallucination. Misschien dat er daarom zoveel protoss spelers zijn
In de tijd dat 1 worker naar de command center / hatchery / nexus loopt kan een 2e worker van dezelfde mineral patch gaan minen. 2 workers per mineral patch (de beginposities hebben er meestal 8, de uitbreidings-posities 6) is dus het minimum. Als je daarna nog meer workers toevoegt, zul je wel een hoger income halen, maar dan beginnen ze elkaar in de weg te lopen en moeten ze regelmatig uitwijken naar andere mineral patches. Vanaf 2 workers per patch neemt het nut van extra workers dus af.Mektheb schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:47:
[...]
Volgens mij 1 worker tegelijk maar als er 12 crystals's zijn en je zet er 18 workers neer dan wisselen ze mekaar af zodra de 1 gaat dumpen kan de ander minen, zo is the "theory volgens mij "
Een mogelijke tactiek mbt uitbreiden is om workers door te blijven bouwen ook nadat je er 2 per patch hebt en zodra je je nieuwe basis hebt staan, een deel van de workers van je main overzetten naar je uitbreiding, zodat je in je main 2 workers per patch overhoudt.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Om maximaal te minen zal je echter bijna 2.5 workers per patch nodig hebben, omdat je voor de patches het verste van je CC best 3 workers kan gebruiken.
strap yourselfs in boys !Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:19:
http://games.fok.nl/nieuw...tarcraft-2-vliegtuig.html
[afbeelding]
Pickin up or droppin offfff!
Verwijderd
hey is de beta weer live gegaan?! zit op werk dus kan niet testen! maar dat zou wel super vet zijn!!!
Hoe kom je daar nou weer bij?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
hahahahahaa 
wat random pukkiepuk
nemen je collega's je in de maling?
wat random pukkiepuk
nemen je collega's je in de maling?
Dat is nog niet zo erg, maar jij maakt ons ook doos met je blije mus!
Ik verwacht eigenlijk geen beta meer. Wat heeft dat voor nut. Het enige dat nog zou kunnen is een stresstest, maar dat is ook semi-nutteloos, aangezien er al 10M WoW spelers inloggen op Battle.net, dat lijkt me al een redelijke 'stresstest'.
Ik verwacht eigenlijk geen beta meer. Wat heeft dat voor nut. Het enige dat nog zou kunnen is een stresstest, maar dat is ook semi-nutteloos, aangezien er al 10M WoW spelers inloggen op Battle.net, dat lijkt me al een redelijke 'stresstest'.
Verwijderd
totdat er bij de release 10x zoveel spelers tegelijk online komen..
meer dan 20.000 simutane gamers hebben ze nog niet gehad, vermoed ik (# games lag meestal zo rond 2000?)
meer dan 20.000 simutane gamers hebben ze nog niet gehad, vermoed ik (# games lag meestal zo rond 2000?)
volgens mij willen ze nog graag de identifiers testen. en dr zijn vast nog wel meer van dat soort issues 
vraag me wel af tot wanneer ze nog wijzigingen kunnen maken. ik neem aan dat het toch wel een week of 2 van te voren klaar moet liggen. of is dat echt een kwestie van dagen? hoop natuurlijk dat laatste zodat de beta zo lang mogelijk up blijft
grappig trouwens, in Korea en Taiwan komt er blijkbaar een open beta. en WoW spelers daar mogen gratis SCII spelen. ze hebben er wel vertrouwen in daar
beta komt pas begin juli terug, dit weekend nog niet dus jammer genoeg.
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=132460
vraag me wel af tot wanneer ze nog wijzigingen kunnen maken. ik neem aan dat het toch wel een week of 2 van te voren klaar moet liggen. of is dat echt een kwestie van dagen? hoop natuurlijk dat laatste zodat de beta zo lang mogelijk up blijft
grappig trouwens, in Korea en Taiwan komt er blijkbaar een open beta. en WoW spelers daar mogen gratis SCII spelen. ze hebben er wel vertrouwen in daar
beta komt pas begin juli terug, dit weekend nog niet dus jammer genoeg.
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=132460
[ Voor 29% gewijzigd door daanteb op 24-06-2010 17:02 ]
Verwijderd
Haha hoe vet zijn die twee boeing 747'sVerwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:19:
http://games.fok.nl/nieuw...tarcraft-2-vliegtuig.html
[afbeelding]
Pickin up or droppin offfff!
http://www.kotaku.com.au/...a-starcraft-ii-jumbo-jet/
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 17:18 ]
Verwijderd
Oh btw is er bij de medivacs een soort van quick load all / panic button
, nu had ik net 4 medivacs en 32 marines en gaat nogal langzaam om 32x te clicken
Nee dat is er niet maar je kan wel al je units selecteren en rightclicken op je med'vac dan rennen ze er in. Pro tip van de dag! Als je op meerdere med'vacs drukt gaan ze in verschillende med'vacs dus wanneer er één vol zit gaan ze in de ander.
32x klikken is dan wel weer goed voor je APM
.
32x klikken is dan wel weer goed voor je APM
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
http://www.team-aaa.com/n...d_le_premier_juillet.html
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=132635
oh misschien niet.. en anders is het alleen in Korea..
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 21:31 ]
* apNia krijgt overal vlekken van de spanning
sweet!
sweet!
Moet je wel shift ingedrukt houden, toch?MrVegeta schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:48:
Nee dat is er niet maar je kan wel al je units selecteren en rightclicken op je med'vac dan rennen ze er in. Pro tip van de dag! Als je op meerdere med'vacs drukt gaan ze in verschillende med'vacs dus wanneer er één vol zit gaan ze in de ander.
En 2e fase beta is leuk, maar heb toch nog net iets meer zin in 27 juli. Kan ik eindelijk met al mijn vrienden spelen!

[ Voor 18% gewijzigd door winkbrace op 29-06-2010 00:23 ]
Heeft iemand ervaring met de Dark Green Tea AI? Ik krijg mijn aars de hele tijd gekickt! Aanrader dus
Hoewel het soms een klein beetje frustrerend is natuurlijk. Maar ja, de Starcrack Insane AI is veel te makkelijk, en dan heb ik liever een echt sterke tegenstander.
Die insane AI wil niet lukken bij mij....HARD nu wel behoorlijk makkelijk. Misschien nog maar eens die insane proberen....
Verwijderd
Ik ken wel de normale Green Tea ai.. die kunnen meestal niet zo goed tegen rushes.. Je moet het niet ver laten komen, want wanneer macro belangrijk begint te worden, is de Ai in het voordeel omdat die waarschijnlijk perfect macrot..
Starcrack Insane AI?Eelke Spaak schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:00:
Heeft iemand ervaring met de Dark Green Tea AI? Ik krijg mijn aars de hele tijd gekickt! Aanrader dusHoewel het soms een klein beetje frustrerend is natuurlijk. Maar ja, de Starcrack Insane AI is veel te makkelijk, en dan heb ik liever een echt sterke tegenstander.

Hmm, ik moet zeggen dat ik alleen nog maar TvP heb gespeeld met de Starcrack AI, en daar kwam hij inderdaad vrij snel met een stel zealots aanzetten, maar toen had ik mijn wall al staan natuurlijk. Daarna techte ik door naar tanks en sloopte ik hem keer op keer met een push van 2 tanks en een stel marines.Awsom schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:08:
[...]
Starcrack Insane AI?Waarom win ik dan nog niet van de Starcrack Easy A.I.
![]()
Het is mijn eerste starcraft, maar ik noem mezelf nou niet een casual gamer, maar de vijand heeft gewoon veel te snel 30 mariniers waar ik niks tegen kan
Het kan natuurlijk zijn dat de Terran AI veel sterker is of zo
Als je zelf Protoss of Terran speelt kun je wall in doen kan en of geeft je wat extra tijd. Terran kan ik nu wel alles op Hard, allen zerg heb ik het meeste moeite mee, hoewel ik het elke keer net iets langer uit hou. en dat speel ik nog op easy ai.
Protoss heb ik ook minder moeite mee, Medium Terran/Protoss moet ik nog even ervaren.
Protoss heb ik ook minder moeite mee, Medium Terran/Protoss moet ik nog even ervaren.
dit is wel het geval, protoss is goed te verslaan, zerg is nog makkelijker maar de terran is erg lastig vind ik. meer van verloren dan gewonnen. hij begint een stel marines en komt daarna met tanks&mmm. met flink wat colossi kom ik wel een heel end maar mn midgame is niet zo goed, als hij 2 base heeft dan gaat het hard met de tanks & kleine spul en ben ik wegEelke Spaak schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:17:
Het kan natuurlijk zijn dat de Terran AI veel sterker is of zoIk ben geen topspeler in ieder geval: na de laatste ladderreset zat ik in platinum (toen daar dus nog een diamond boven zat), en daarvoor steeds in gold of zelfs silver.
dark green tea wel gedownload en ook in dezelfde map als de starcrack ai gedumpt mja kan em niet vinden in de launcher, later niet meer naar gekeken

edit: ik heb alleen nog maar op losttemple tegen de ai gespeeld, misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door daanteb op 29-06-2010 17:35 ]
http://www.insidegamer.nl...krijgen-StarCraft-II.html
Wie in Zuid-Korea zijn leven met World of Warcraft verpest, mag rekenen op een mooie beloning van Blizzard. Actieve WoW-spelers krijgen in dat land namelijk StarCraft II gratis. Euh... wat? Het is een prachtig gebaar van Blizzard, maar.......................
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Eh inderdaad, waarom zij wel en wij niet?
lijkt me stug dat het helemaal gratis word. eerder dat zij niet hoeven te betalen voor een cdkey, maar per uur/dag/week/maand ofzo. gratis? ja vast.
Verwijderd
Als je 1000 uur in WoW hebt zitten, hebben ze dat geld voor Starcraft II er al lang uit hoorkevz schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:44:
[...]
lijkt me stug dat het helemaal gratis word. eerder dat zij niet hoeven te betalen voor een cdkey, maar per uur/dag/week/maand ofzo. gratis? ja vast.
Kan me er wel iets bij voorstellen, maar vindt het dan wel raar dat het niet door heel de wereld gebeurd
Denk niet dat het heel lang nog gaat duren voordat de beta weer aan gaat, vandaag is er een nieuwe oatch voor WoW vrij gegeven met de nieuwe battle.net integratie en blizz had laten ontvallen dat het 1 a 2 weken daarna de SC2 beta weer open ging om die funtionaltiteit te testen.Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:29:
De beta start waarschijnlijk a.s. donderdag
http://www.team-aaa.com/n...d_le_premier_juillet.html
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=132635
oh misschien niet.. en anders is het alleen in Korea..
ErwienO <Gathering of Dudes> - 80 Dwarf Warrior - Ragnaros (EU)
Ik kan online nog geen Starcraft2 clan sites vinden... Is hier enige vraag naar? Ik zou het wel leuk vinden om een Nederlandse Clansite te maken en weer lekker veel SC2 te gaan spelen met mede Tweakers...
Wil wel even peilen of hier animo voor is...
Wil wel even peilen of hier animo voor is...
Yup.FezzFest schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:41:
TL is toch een clan die ook SC2 speelt?
Ik bedoel nederlandse clans...
Nee, ik wil gewoon een gezellige groep waarmee je kunt spelen en tactieken kunt uitwerken... Dus misschien moet ik die zelf maar maken dan...
Leuke Tweakers clan is nooit weg idd.
Doe zeker mee dan.
Doe zeker mee dan.
FUMES et CARNES
Kan iemand mij opheldering geven over de tweede fase van de beta?
Sinds battle net gister opnieuw geintroduceert is voor WoW vraag ik me af hoe lang de implementatie duurt voor SC2.
Ik ging er van uit zo dra dat door gezet is dat het testen gewoon weer verder gaat tot iets voor de release....
Ik kan niet wachten weer te spelen!
Sinds battle net gister opnieuw geintroduceert is voor WoW vraag ik me af hoe lang de implementatie duurt voor SC2.
Ik ging er van uit zo dra dat door gezet is dat het testen gewoon weer verder gaat tot iets voor de release....
Ik kan niet wachten weer te spelen!
Warhammer en PC games en lego
Wij weten niet meer dan jij. Zal niet heel lang meer duren aangezien de release al over 26 nachtjes slapen is.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
ik snap 'm (denk ik) niet

Verwijderd
It's coming soon!Arnevld schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:15:
Kan iemand mij opheldering geven over de tweede fase van de beta?
meer willen ze er niet over zeggen

Das nou wel jammer , maarja wachten dan maar.
In deze hete hete hete zomervakantie vol starcraft !
In deze hete hete hete zomervakantie vol starcraft !
Ik denk dat het plaatje suggereert dat het (goed) spelen van StarCraft Broodwar moeilijker is dan StarCraft, maar dat het spelen van StarCraft 2 weer makkelijker is dan StarCraft 1. Als in: StarCraft 2 is voor casual gamers.
Study everything, You'll find something you can use
Verwijderd
Ik ben zeker geïnteresseerd in een Nederlandse clan.
Laat maar weten wat het wordt. Ben zelf een platinum speler en kan wel wat trainingsbuddies gebruiken.
Laat maar weten wat het wordt. Ben zelf een platinum speler en kan wel wat trainingsbuddies gebruiken.
Verwijderd
Gief beta plox QQ
Wat meer info als "Soon" zou wel erg mooi zijn geweest.
Ofc, het is blizz dus kon je het eigenlijk ook wel verwachten
.
Wat meer info als "Soon" zou wel erg mooi zijn geweest.
Ofc, het is blizz dus kon je het eigenlijk ook wel verwachten
Verwijderd
Ik denk dat deze al vaker is langsgekomen: http://www.wowwiki.com/Soon 
CnC3:
CnC3:

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 00:24 ]
Ik denk dat de invloed van een lagere benodigde apm uiteindelijk wel mee gaat vallen. Ik heb geen andere starcraft gespeeld als starcraft 2, dus misschien ben ik wel gediskwalificeerd om dit te zeggen, maar van wat ik heb gezien ging de meeste apm naar het mobiliseren van units in SC1/BW. Nu zitten er veel meer 'management' technieken in. Zerg heeft larvae/creep management. Terran moet z'n orbital energy in de gaten houden en Protoss heeft chronoboost. Ik denk dat er nog wel een aantal verborgen technieken in zitten. De apm wordt over meer 'zaken' verdeeld dan alleen units op de goede plek zetten en aansturen.
Overall: starcraft 1 is volgens mij meer dingen gewoon doen (op 1 manier die je moet onthouden), zo snel mogelijk (denk aan workers naar de mineral line sturen) en starcraft 2 vereist meer denkwerk omdat je dingen op meer manieren kan gebruiken. Chrono boost ik nu of later? Heb ik dit nu of straks nodig? Waar zet ik mijn rally point neer? Allemaal dynamische veranderingen waar je rekening mee moet houden en keuzes in hebt.
Dat is volgens mij het grote verschil en ik vraag me dan af of die lage apm de skill cap echt omlaag brengt.
Your opinions?
Overall: starcraft 1 is volgens mij meer dingen gewoon doen (op 1 manier die je moet onthouden), zo snel mogelijk (denk aan workers naar de mineral line sturen) en starcraft 2 vereist meer denkwerk omdat je dingen op meer manieren kan gebruiken. Chrono boost ik nu of later? Heb ik dit nu of straks nodig? Waar zet ik mijn rally point neer? Allemaal dynamische veranderingen waar je rekening mee moet houden en keuzes in hebt.
Dat is volgens mij het grote verschil en ik vraag me dan af of die lage apm de skill cap echt omlaag brengt.
Your opinions?
Ik ben wel blij met SC2 tov SCBW. Maar ja, ik ben ook maar een casual gamer. Ik vond het vreselijk dat ik maar 12 units kon selecteren in SCBW.
Study everything, You'll find something you can use
APM is niet het belangrijkste, de juiste keuze op het juiste moment is dat wel...RJBanthum schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:27:
Ik denk dat de invloed van een lagere benodigde apm uiteindelijk wel mee gaat vallen. Ik heb geen andere starcraft gespeeld als starcraft 2, dus misschien ben ik wel gediskwalificeerd om dit te zeggen, maar van wat ik heb gezien ging de meeste apm naar het mobiliseren van units in SC1/BW. Nu zitten er veel meer 'management' technieken in. Zerg heeft larvae/creep management. Terran moet z'n orbital energy in de gaten houden en Protoss heeft chronoboost. Ik denk dat er nog wel een aantal verborgen technieken in zitten. De apm wordt over meer 'zaken' verdeeld dan alleen units op de goede plek zetten en aansturen.
Your opinions?
Zie deze Day[9] video voor een zeer duidelijke basis uitleg mbt apm, build orders en sneltoetsen.
Day[9] Daily #132 - Back to the Basics: The Mental Checklist
[ Voor 3% gewijzigd door ThaClown op 02-07-2010 09:25 ]
@Hierboven
Waar?
Weet iemand trouwens waar ik handmatig de Bèta patches kan downloaden? Ik heb Starcraft II laatst verwijderd maar nu weer geinstalleerd. Probleem is, doordat de servers in principe down zijn kan ik niet zomaar patches downloaden. Daarnaast duurt het straks errug lang als de Bèta weer begint om te updaten, en nogmaals daarnaast kan ik niet trainen met de Starcrack AI D: (ofwel de Allin1 launcher)
Waar?
Weet iemand trouwens waar ik handmatig de Bèta patches kan downloaden? Ik heb Starcraft II laatst verwijderd maar nu weer geinstalleerd. Probleem is, doordat de servers in principe down zijn kan ik niet zomaar patches downloaden. Daarnaast duurt het straks errug lang als de Bèta weer begint om te updaten, en nogmaals daarnaast kan ik niet trainen met de Starcrack AI D: (ofwel de Allin1 launcher)
[ Voor 3% gewijzigd door HotFix op 02-07-2010 09:00 ]
http://www.starcraft2patch.net/
Ze staan er allemaal, heb het zelf ook geprobeerd. Ik begreep alleen niet hoe ik ze kon installeren en heb uiteindelijk alle sc2 files van een andere pc naar die van mij gekopieerd.
Ze staan er allemaal, heb het zelf ook geprobeerd. Ik begreep alleen niet hoe ik ze kon installeren en heb uiteindelijk alle sc2 files van een andere pc naar die van mij gekopieerd.
Verwijderd
Bloody hell, dat gaat diep zeg, wel leuk dat iemand zo enthousiast over een game kan pratenThaClown schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:40:
[...]
APM is niet het belangrijkste, de juiste keuze op het juiste moment is dat wel...
Zie deze Day\[9] video voor een zeer duidelijke basis uitleg mbt apm, build orders en sneltoetsen.
Day\[9] Daily #132 - Back to the Basics: The Mental Checklist
Vandaag, als je de game start krijg je een melding dat je version outdated is.
En aangezien er geen patch vrij gegeven is lijkt het er op dat het in de komende dagen gaat gebeuren...
Phase 2 inc!!!!
En aangezien er geen patch vrij gegeven is lijkt het er op dat het in de komende dagen gaat gebeuren...
Phase 2 inc!!!!
De 'Breaking new' melding is ook al een tijdje weg, gisteren stond hij er volgens mij nog wel.
Hmmmm?
Hmmmm?
Hoe kom ik nu nog aan een key dan
? Of word t een open beta oid?
Ik denk dat je ze misschien nog mee kan krijgen met een pre-order.Awsom schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 17:09:
Hoe kom ik nu nog aan een key dan? Of word t een open beta oid?
Diverse distributeurs gaven keys vrij, na bevestiging van je bestelling.
Krijg de melding dat de versie invalid is. Mss doe ik wel iets verkeerd.Arnevld schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 15:34:
Vandaag, als je de game start krijg je een melding dat je version outdated is.
Phase 2 inc!!!!
same here, ik denk dat ze nu alleen nog even de update klaar moeten zetten, en dat we dan weer aan de slag kunnenMaldred schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:43:
[...]
Krijg de melding dat de versie invalid is. Mss doe ik wel iets verkeerd.
Verwijderd
Ik denk ook dat de beta er gauw weer komt.. Die melding van version outdated kwam 3 dagen geleden ook trouwens..
Ik ben met een vriend bezig om een clan op te zetten. We willen voor de release een groepje van +/- 10 man hebben. Als dit leuk is en lekker loopt, breiden we wellicht wel uit. De site is inmiddels bijna klaar.
We zoeken nog Platinum/Diamond spelers. Goede beheersing van de Engelse taal is een pré, dit ivm fora/VOIP. Als je geïnteresseerd bent, stuur me een PM!
We zoeken nog Platinum/Diamond spelers. Goede beheersing van de Engelse taal is een pré, dit ivm fora/VOIP. Als je geïnteresseerd bent, stuur me een PM!
Misschien een domme vraag maar wat voor meerwaarde heeft een clan? Ik ben niet zo van de 2v2 oid.
Verwijderd
Wat ik van clans afweet in rts's is dat er ook vaak een clan ladder is. Dus weer een extra competite om je mee bezig te houden. clan 1v1/2v2/etc ladders.
Sommige mensen vinden het leuk. Ik kende er eentje wat een malloot was dat
. Na veel gezeur clan gejoined, kreeg ik daarna geklaag dat ik niet actief was op het speciale bulletin board.
Beste was dat hij vaak na een win op zijn arrogants watch replay zei. Tegen mij stond hij er echt goed voor. Toen verkocht ik de meeste van mijn gebouwen en spamde missile infantry en won wonderbaarlijk. Watch replay is what i said
Sommige mensen vinden het leuk. Ik kende er eentje wat een malloot was dat
Beste was dat hij vaak na een win op zijn arrogants watch replay zei. Tegen mij stond hij er echt goed voor. Toen verkocht ik de meeste van mijn gebouwen en spamde missile infantry en won wonderbaarlijk. Watch replay is what i said
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 17:19 ]
Verwijderd
Clan support zit toch nog niet in SC2 voor zover ik weet. Niet in het eerste "deel" volgens mij.
mmm ik krijg nu de volgende melding:
" you are trying to login using a client version not recognized by the battle.net service"
misschien binnenkort een update en dan het 2e deel van de beta?
" you are trying to login using a client version not recognized by the battle.net service"
misschien binnenkort een update en dan het 2e deel van de beta?
Zover waren we al. Misschien dinsdag, precies 4 weken voor de release.
Deal! Dinsdag, daar hou ik je aan!CruzLee schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:29:
(27-6) : 7 = 3 weken voor release bedoel je toch zeker?CruzLee schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:29:
En ja de beta mag van mij ook wel weer beginnen, ik verveel me de pleuris de laatste paar weken
"The greatest harm can result from the best intentions"
Verwijderd
http://www.insidegamer.nl...3D-voor-StarCraft-II.htmlNieuws | 5 juli 2010 - 3D is populair en dat zullen we weten ook. De RTS StarCraft II krijgt ook ondersteuning voor de 3D-technologie, zo vertelde Chris Sigaty, production director van de game. Blizzard is van plan om na de release een patch uit te brengen die 3D naar het spel brengt. "We zullen in de eerste paar maanden een 3D-patch uitbrengen, voor de beeldschermen en Nvidia-kaarten die het ondersteunen", aldus Sigaty.
Ook liet Sigaty weten dat de game geen anti-aliasing ondersteunt, maar dat Blizzard waarschijnlijk ook deze mogelijkheid toevoegt aan de de game. Het bedrijf blijft de game sowieso ondersteunen met grafische updates, net als ze met de eerste StarCraft hebben gedaan.

lekker koppijn krijgen als je in een belangrijk gevecht zit
beetje kloten met die SC2all-in-one programma en ik heb de tijd aardig door kunnen komen gelukkigShadrin schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:35:
[...]
(27-6) : 7 = 3 weken voor release bedoel je toch zeker?
En ja de beta mag van mij ook wel weer beginnen, ik verveel me de pleuris de laatste paar weken
Is het überhaupt mogelijk tegen bots te spelen zonder gekke patches en executables?
Verwijderd
Ik heb helemaal niks met dat afleidende wii move achtige gimmick 3D. Maar voor de mensen die er wel wat mee hebben, misschien zou het bij custom games wel werken.Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:33:
[...]
http://www.insidegamer.nl...3D-voor-StarCraft-II.html
alsof iemand er bij starcraft echt behoefte aan heeft
![]()
lekker koppijn krijgen als je in een belangrijk gevecht zit
Mocht je trouwens een vervanger zoeken voor sc2. Probeer ceasar 3
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 13:30 ]
Begint eindelijk mijn ontwenningsverschijnselen te verdwijnen... begint fase 2 bijna...
Als ze het nog lang gaan uitstellen, heeft het nog maar weinig zin
. Komop blizzard.
Ja paar weken voor de release, is toch uiterlijk volgende week. Hrmmrrfff
Verwijderd
When the next phase of beta is available, we'll let you know. I'm sure it will become apparent that it's open again pretty quickly.
weer zo'n lekker antwoord
weer zo'n lekker antwoord

In de categorie Blizzard en Privacy:
http://forums.battle.net/...6109041&sid=3000&pageNo=1
A.) Een valse naam op te geven in je Bnet account
B.) Geen posts te maken op de officiële forums (alsof je daar al niet genoeg redenen voor had)
Kortom reden genoeg omRecently, we introduced our new Real ID feature - http://www.battle.net/realid/ , a new way to stay connected with your friends on the new Battle.net. Today, we wanted to give you a heads up about our plans for Real ID on our official forums, discuss the design philosophy behind the changes we’re making, and give you a first look at some of the new features we’re adding to the forums to help improve the quality of conversations and make the forums an even more enjoyable place for players to visit.
The first and most significant change is that in the near future, anyone posting or replying to a post on official Blizzard forums will be doing so using their Real ID -- that is, their real-life first and last name -- with the option to also display the name of their primary in-game character alongside it. These changes will go into effect on all StarCraft II forums with the launch of the new community site prior to the July 27 release of the game, with the World of Warcraft site and forums following suit near the launch of Cataclysm. Certain classic forums, including the classic Battle.net forums, will remain unchanged.
The official forums have always been a great place to discuss the latest info on our games, offer ideas and suggestions, and share experiences with other players -- however, the forums have also earned a reputation as a place where flame wars, trolling, and other unpleasantness run wild. Removing the veil of anonymity typical to online dialogue will contribute to a more positive forum environment, promote constructive conversations, and connect the Blizzard community in ways they haven’t been connected before. With this change, you’ll see blue posters (i.e. Blizzard employees) posting by their real first and last names on our forums as well.
We also plan to add a number of other features designed to make reading the forums more enjoyable and to empower players with tools to improve the quality of forum discussions. Players will have the ability to rate up or rate down posts so that great topics and replies stand out from the not-so-great; low-rated posts will appear dimmer to show that the community feels that they don’t contribute effectively to the conversation, and Blizzard’s community team will be able to quickly and easily locate highly rated posts to participate in or to highlight discussions that players find worthwhile.
In addition, individual topics will be threaded by context, meaning replies to specific posts will be grouped together, making it easier for players to keep track of multiple conversations within a thread. We’re also adding a way for Blizzard posters to “broadcast” important messages forums-wide , to help communicate breaking news to the community in a clear and timely fashion. Beyond that, we’re improving our forum search function to make locating interesting topics easier and help lower the number of redundant threads, and we have more planned as well.
With the launch of the new Battle.net, it’s important to us to create a new and different kind of online gaming environment -- one that’s highly social, and which provides an ideal place for gamers to form long-lasting, meaningful relationships. All of our design decisions surrounding Real ID -- including these forum changes -- have been made with this goal in mind.
We’ve given a great deal of consideration to the design of Real ID as a company, as gamers, and as enthusiastic users of the various online-gaming, communication, and social-networking services that have become available in recent years. As these services have become more and more popular, gamers have become part of an increasingly connected and intimate global community – friendships are much more easily forged across long distances, and at conventions like PAX or our own BlizzCon, we’ve seen first-hand how gamers who may have never actually met in person have formed meaningful real-life relationships across borders and oceans. As the way gamers interact with one another continues to evolve, our goal is to ensure Battle.net is equipped to handle the ever-changing social-gaming experience for years to come.
For more info on Real ID, check out our Real ID page and FAQ located at http://www.battle.net/realid/ . We look forward to answering your questions about these upcoming forum changes in the thread below.
B.) Geen posts te maken op de officiële forums (alsof je daar al niet genoeg redenen voor had)
Vindt dit zelf niet heel erg hoor. Iedereen reageert er verschrikkelijk op, maar het is veel beter dan de forums (of fora?) laten zo als het nu is. Want nu op zijn de battle.net forums verschrikkelijkShadrin schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:11:
[...]
Kortom reden genoeg om
Het is jammer dat ze de aliassen weghalen, maar die brengen ze waarschijnlijk wel een keer weer terug als er genoeg over geklaagd wordt, of in een speciale optie, dat je je echte naam kan weglaten. *heeft vertrouwen in Blizzard*
En ja, ik post tijden NL -UR, maar het staat nu net 1-1, reden genoeg om even weg te kijken en het is pauze
-Edit @Shadrin: Ik zou het stukje van de Blizzard forum in een spoiler zetten
[ Voor 4% gewijzigd door Dryopes op 06-07-2010 21:21 ]
Ik snap de reacties wel. Het is, mijns inziens, een totaal onnodig inbreuk op de privacy van de gebruiker om die te verplichten zijn echte naam voor iedereen zichtbaar op te geven.
Spam, flames en andere ongewenste posts zul je er niet mee uitroeien omdat je nog steeds een valse naam op kunt geven in wanneer je een Bnet account aanmaakt.
Het enige wat tegen die ongein helpt is goede moderatie, bijv zoals hier op tweakers gebeurt. 9 van de 10 keer als hier iets ongewensts gepost wordt is het vrij snel weggehaald door een mod.
En ja ik heb hier op Tweakers ook m'n naam in m'n profiel staan waar iedereen die dat wil kan kijken. Daar heb ik ook niet zo'n moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb is dat Blizzard me de keuze niet geeft als ik op hun boards wil posten.
Tweede helft is begonnen dus ik ben weer weg
Spam, flames en andere ongewenste posts zul je er niet mee uitroeien omdat je nog steeds een valse naam op kunt geven in wanneer je een Bnet account aanmaakt.
Het enige wat tegen die ongein helpt is goede moderatie, bijv zoals hier op tweakers gebeurt. 9 van de 10 keer als hier iets ongewensts gepost wordt is het vrij snel weggehaald door een mod.
En ja ik heb hier op Tweakers ook m'n naam in m'n profiel staan waar iedereen die dat wil kan kijken. Daar heb ik ook niet zo'n moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb is dat Blizzard me de keuze niet geeft als ik op hun boards wil posten.
Waarom zou ik dat nou weer doen? Dat zorgt alleen maar voor een groot zwart vlak op de pagina en het is juist de bedoeling dit onder de aandacht te brengen.Dryopes schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 21:18:
[...]
-Edit @Shadrin: Ik zou het stukje van de Blizzard forum in een spoiler zetten
Tweede helft is begonnen dus ik ben weer weg
Owja, stom, ik dacht aan die spoilers die je kan inklappen en uit klappen, maar het wordt natuurlijk zwart op TweakersShadrin schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 21:34:
Waarom zou ik dat nou weer doen? Dat zorgt alleen maar voor een groot zwart vlak op de pagina en het is juist de bedoeling dit onder de aandacht te brengen.

Hou er wel rekening mee dat je door Optie A geen volledige support meer van blizzard kan krijgen.Shadrin schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:11:
Kortom reden genoeg om
Dus mocht je account een keer gehacked worden, of je authenticator kapot gaan (is bij mij al eens gebeurt) ben je gelijk je bnet account echt kwijt.
Ik krijg niet meer version outdated en ook geen patch >< ????
Krijg nu gewoon dat ie niet kan connecten met Bnet. Maar dat had ik een dag of twee geleden ook al eens gehad. Denk dus nog altijd niks nieuws onder de zon.Arnevld schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 09:05:
Ik krijg niet meer version outdated en ook geen patch >< ????
Dit topic is gesloten.
Let op:
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(', 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' en 'Ik zoek nog een key, wie heeft er een?' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(', 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' en 'Ik zoek nog een key, wie heeft er een?' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.