Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Wat ben ik blij dat ik niet in die gold league zit :P
ik zit nu op de 4e plek van plat.. w8 op promotie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:03:
van die idioten die cannons voor jouw basis gaan bouwen :/ wat zijn die irritant zeg
QFT

Nee serieus, heb het er al een paar pagina's geleden over gehad, het is echt een noob tactic die je tegenstander, als je hem goed afweert en snel afweert, veel minderals kan kosten. Als je tegenstander bijvoorbeeld snel tech't naar photon cannons (dus eerst een forge voor een gateway, als dat mogelijk is, vergeten :P )
Dan heeft de tegenstander bijvoorbeeld geen echt leger en kan je relatief snel hem inmaken met eigenlijk alleen al marines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfft, is er ook maar iets wat je kan toen tegen een terran die in zijn base blijft zitten met 6 siege tanks en 20 marines?

stalkers worden afgemaakt (zlfs met blink), zealots komen niet eens dichtbij, en air... sinds de void ray nerf slaat dat echt helemaal nergens op (go carriers go!.....)

je krijgt met 3 rays niet eens 2 AA turrets meer neer :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:40:
pfft, is er ook maar iets wat je kan toen tegen een terran die in zijn base blijft zitten met 6 siege tanks en 20 marines?

stalkers worden afgemaakt (zlfs met blink), zealots komen niet eens dichtbij, en air... sinds de void ray nerf slaat dat echt helemaal nergens op (go carriers go!.....)

Simpel = expanden

laat hem maar lekker in zijn base zitten, kan jij de hele map pakken, rush je hem daarna dood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:33

Greebs

inert

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:40:

Colossus met range upgrade en een spotter, bijv. een observer, of beter nog, je loopt gewoon van een andere kant z'n basis in. Blijf uit range van de tanks, als ze willen komen dan moeten ze unsiegen en kun jij ze pakken terwijl ze on the move zijn, of je neemt er wat phoenixes bij en laat die de tanks oppikken+killen terwijl je colossus z'n marines roasten.

En verder met hierboven, keep him in his base, laat hem maar lekker 1 base spelen, je gaat het uiteindelijk dan hoe dan ook winnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Greebs op 30-05-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Inderdaad, als hij gaat ingraven, expand de hele map...

als die niet door heeft, overrun je hem met je leger,
als die door heeft, komt eruit... dan kan je hem pakken :)

een terran die expand is gevaarlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik btw niet snap, tot 2 weken geleden was Terran het noob-ras. En nu is Protoss ineens het noob-ras. What's that all about? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:59:
Wat ik btw niet snap, tot 2 weken geleden was Terran het noob-ras. En nu is Protoss ineens het noob-ras. What's that all about? ;)
Misschien het feit dat toss de duurste en meeste 'food' kostende units heeft, en men daarom 'minder' hoeft te microën? Of omdat men void rays opeens voor noobs vindt?
En anders gewoon omdat mensen wispelturig zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:59:
Omdat mensen altijd iets zoeken om op te zeiken als ze verliezen?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mening over Terran deel ik niet. Maar Toss is wel echt een noob ras. Daarmee bedoel ik dat veel lowbirds ze kiezen. Althans dat is hoe ik voel omdat 1 uit de 2 Toss spelers zich gaat inbunkeren met photon cannons. Dit kan ook alleen maar met Toss gedaan worden omdat de photon cannons zowel ground als air units kunnen schieten. Dit heb ik inmiddels al zo vaak meegemaakt dat ik het niet eens meer op m'n handen kan tellen. Het ergste is nog dat ze nooit inzien dat ze al verloren hebben. Ze gaan door tot het bittere eind waardoor ik soms wel meer dan een half uur bezig ben.

Dan vraag je je misschien af, als ze zo noob zijn waarom zitten ze dan in de Gold league? Die cannon tactiek werkt aardig goed voor ongeduldige mensen, die wave na wave van units erop afsturen. Uiteindelijk heeft de tegenstander dan zoveel units de dood ingestuurd dat hij geen resources meer over heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

void rays zijn dikke troep tegen terran en zerg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:24
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:21:
Die mening over Terran deel ik niet. Maar Toss is wel echt een noob ras. Daarmee bedoel ik dat veel lowbirds ze kiezen. Althans dat is hoe ik voel omdat 1 uit de 2 Toss spelers zich gaat inbunkeren met photon cannons. Dit kan ook alleen maar met Toss gedaan worden omdat de photon cannons zowel ground als air units kunnen schieten. Dit heb ik inmiddels al zo vaak meegemaakt dat ik het niet eens meer op m'n handen kan tellen. Het ergste is nog dat ze nooit inzien dat ze al verloren hebben. Ze gaan door tot het bittere eind waardoor ik soms wel meer dan een half uur bezig ben.

Dan vraag je je misschien af, als ze zo noob zijn waarom zitten ze dan in de Gold league? Die cannon tactiek werkt aardig goed voor ongeduldige mensen, die wave na wave van units erop afsturen. Uiteindelijk heeft de tegenstander dan zoveel units de dood ingestuurd dat hij geen resources meer over heeft.
Ik vind dat altijd zo kansloos, een race een noob race noemen omdat ze bepaalde tactics hebben die eenvoudiger zijn. Ik zie White-Ra zulke tactics niet gebruiken, dus misschien is het veelzeggend over jou dat jij tegen de "noobs" moet spelen die deze tactics gebruiken ;).

[ Voor 15% gewijzigd door Wmm op 30-05-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siege tanks kan je wel onder dezelfde tactiek scharen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt reuze mee, Dark. Ik weet niet precies hoe het zit met Terran, maar als een Zerg speler wat ik dat ze aardig goed kunnen zijn. Je moet alleen niet de fout maken teveel te maken voordat je aanvalt, of aanvallen zonder te weten wat de Zerg speler voor tech heeft.

Waarom je niet te lang moet wachten met het aanvallen met Void Rays tegen een Zerg is omdat Zerg heel gemakkelijk kan scouten met zijn Overlords. En zodra hij ziet dat je naar Void Rays aan het techen bent, plopt hij gelijk een Hydra den neer.

Ten slotte zie ik de Void Rays meer als een support unit. Als je aanvalt met een groepje ground units is het handig een Void Ray bij de hand te hebben om bijvoorbeeld snel een expansion uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terran blijft precies de underdog omdat ik weinig terran pro's zie , maar ik speel zelf terran en vindt het vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Ik weet dat blizzard, sc1 zeer evenwichtig heeft gemaakt. Dat zullen ze ook doen met sc2. Dus er is geen "noob" ras. Elk persoon heeft een voorkeur aan een bepaald ras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:25:
[...]

Ik vind dat altijd zo kansloos, een race een noob race noemen omdat ze bepaalde tactics hebben die eenvoudiger zijn. Ik zie White-Ra zulke tactics niet gebruiken, dus misschien is het veelzeggend over jou dat jij tegen de "noobs" moet spelen die deze tactics gebruiken ;).
Hey, Troll. Als je moeite nam om mijn post te lezen zag je dat ik met 'noob ras' een ras bedoelde die grotendeels wordt gekozen door lowbirds. Niet dat het ras zelf noob is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:34:
Ten slotte zie ik de Void Rays meer als een support unit. Als je aanvalt met een groepje ground units is het handig een Void Ray bij de hand te hebben om bijvoorbeeld snel een expansion uit te schakelen.
goed punt, maar ik vind wel dat void rays een beetje misplaatst zijn, ze zijn gewoon te duur en hebben ook nog eens "maar" 6 range, en dus kan je ze ook niet meer gebruiken om static defences en andere zooi die tegen een clif zijn geplaatst uit te schakelen :/

vergelijk het met de andere air: zerg heeft muta's, en terran heeft banishees.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:40:
[...]

goed punt, maar ik vind wel dat void rays een beetje misplaatst zijn, ze zijn gewoon te duur en hebben ook nog eens "maar" 6 range, en dus kan je ze ook niet meer gebruiken om static defences en andere zooi die tegen een clif zijn geplaatst uit te schakelen :/

vergelijk het met de andere air: zerg heeft muta's, en terran heeft banishees.
voordeel: ------------------------- nadeel:
Muta's: snel + bouncing, --- erg zwak
Banshees: cloack, ------------ snel dood
Void rays: sterk, ----------------- 'weinig range', duur

zo heeft elk airtype zijn voor en nadelen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Laatst online: 27-04-2023
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:51:
[...]

voordeel: nadeel:
Muta's: snel, met bouncing,
Banshees: cloack, snel dood
Void rays: sterk 'weinig range', duur

zo heeft elk airtype zijn voor en nadelen ;)
Je zet als nadeel dat muta's bouncing hebben? Eerder een voordeel :+ Zou daar eerder hun limited range zetten en dat ze zwak zijn.

Void rays blijven goed. Eenmaal als je daarvan een hoop hebt, zijn ze echt wel goed. Voordeel is ook als ze al ff knallen en dan hun goede dmg hebben, ze echt veel schade kunnen aanrichten.

[ Voor 3% gewijzigd door Maldred op 30-05-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maldred schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:47:
[...]

Je zet als nadeel dat muta's bouncing hebben? Eerder een voordeel :+ Zou daar eerder hun limited range zetten en dat ze zwak zijn.

Void rays blijven goed. Eenmaal als je daarvan een hoop hebt, zijn ze echt wel goed. Voordeel is ook als ze al ff knallen en dan hun goede dmg hebben, ze echt veel schade kunnen aanrichten.
aangepast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:34:
terran blijft precies de underdog omdat ik weinig terran pro's zie , maar ik speel zelf terran en vindt het vet :)
Na 400 potjes heb ik het wel gezien met Terran, wanneer de beta stopt ga ik lekker met starcrack Protos spelen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammerslammer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-08 20:11
Zeg jongens, genieten jullie ook zo van TheLittleOne. Man Man wat kan die man creatief spelen. Ik Sta perplex met wat hij in zijn mars heeft. Hij wint niet altijd van de beste, maar als ie wint straalt het grote klasse uit.

Deze match wil ik jullie niet onthouden. Smullen maar.
http://www.blip.tv/file/3661355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hammerslammer schreef op maandag 31 mei 2010 @ 01:19:
Zeg jongens, genieten jullie ook zo van TheLittleOne. Man Man wat kan die man creatief spelen. Ik Sta perplex met wat hij in zijn mars heeft. Hij wint niet altijd van de beste, maar als ie wint straalt het grote klasse uit.

Deze match wil ik jullie niet onthouden. Smullen maar.
http://www.blip.tv/file/3661355
tlo fan? > http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=128227

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Zo eindelijk no.1 bij Plat league.. maar euh... Diamond league hoe kom ik erin...?

add:
Waarom kom ik 3 achter elkaar dezelfde randebiel als ally in me placements matches...

[ Voor 37% gewijzigd door zonglew00 op 31-05-2010 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:40

sinds ik in de platinum league zit merk ik het ook op als toss player, dat de andere toss player zijn basis dicht gooid bij de expansion... !? tig tallen stalkers, immortals and colossus aan het maken is en dan ineens aanvalt.. :(

gek genoeg maakte ik dit nooit mee toen ik in bronze zat.

oh en heb zo'n hekel aan terran players die maar altijd mass marines en marauders gaat.. pfff this echt telkens het zelfde liedje met hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:50
fuqua schreef op maandag 31 mei 2010 @ 07:14:
[...]

sinds ik in de platinum league zit merk ik het ook op als toss player, dat de andere toss player zijn basis dicht gooid bij de expansion... !? tig tallen stalkers, immortals and colossus aan het maken is en dan ineens aanvalt.. :(

oh en heb zo'n hekel aan terran players die maar altijd mass marines en marauders gaat.. pfff this echt telkens het zelfde liedje met hun.
als het elke keer het zelfde liedje is moet je het ondertussen ook makkelijk kunnen counteren? dus wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:19

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Mogge samen,

Nou, ik heb ook mijn eerste SC2 ervaringen erop zitten. Ik ben sowieso een flinke noob in het hele RTS genre, maar aangezien ik deze beta key gratis en voor niks heb gekregen is dit een leuke manier om wat ervaring op te doen. Ik speel nu met Protoss, maar ik wil de andere races ook nog uit gaan proberen. Ik heb me al aardig ingelezen op verschillende websites en op youtube (die TotalHalibut filmpjes zijn leuk, zowel leerzaam als lachwekkend :)).

Mijn eerste potjes heb ik natuurlijk kansloos verloren. Ik loop weer tegen dezelfde ervaringen aan die ik met het uitproberen van eerdere RTS games gehad heb. Deze zijn:
  • Hoe zet ik mijn base nu handig op qua plaatsing van gebouwen en het opzetten van een verdediging?
  • Hoe bewaar ik het overzicht van alle gebouwen en wat ze aan het doen zijn? In het begin is dit goed te doen natuurlijk, maar zodra je een Gateway, Forge, Cybernetics Core, Robotics Facility, Stargate, eventueel extra Nexus + workers en what not hebt staan wordt het lastig om het overzicht te houden.
  • Tegelijkertijd moet je ook nog eens scouten om te kijken wat je tegenstander nu eigenlijk aan het doen is.
  • Uiteraard moet ik ook nog gaan ervaren wat voor soort units je in welke situatie moet gebruiken en hoe je ze effectief gebruikt. Ik heb onder andere al wat geëxpirimenteerd met het onderbrengen van verschillende soorten units onder hotkeys, maar hoe je dat het handigst doet moet ik ook nog uitvogelen.
Maargoed, ik ga gewoon lekker potjes spelen en replays terugkijken. Ondanks dat het een bèta versie is vind ik het allemaal ontzettend goed werken. Dit zou wel eens een blijvertje kunnen worden als ik het voor elkaar krijg om er een beetje handig in te worden :).

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekheid schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:22:
[...]

als het elke keer het zelfde liedje is moet je het ondertussen ook makkelijk kunnen counteren? dus wat is het probleem?
Ik sluit me er wel bij aan. Ik sta nu 1'ste in de gold divisie en win van platinum en zelfs regelmatig van diamond spelers. Ik heb alleen niet echt het gevoel dat ik nu zoveel beter ben geworden, maar meer de tegenstanders slechter...

Ik heb het gevoel dat het merendeel van de spelers op dit moment op dit niveau eigenlijk maar 1 build hebben en als je dit countered dat het einde verhaal is. Als ik de eerste rushes overleef is het bijna instant win. Als ze inbunkeren is het voornamelijk harrash, expanden, harrash, expanden. Proberen kleine blows toe te passen zodat hij langer in zijn basis blijft. Hoe langer het spel duurt hoe meer kans je wint. Ik haat alleen 10 gate rushes.

Voor terran kwam ik gisteren eigenlijk alleen maar marine,marauders,tanks tegen. Snel voids maken en meestal instant win. Behalve als ze zich ingraven op een eiland en vol met turrets etc zetten, grr zo'n hekel daaraan dan duurt je potje zo lang voordat je dat gebroken hebt. Snap ook niet waarom mensen dat uberhaupt leuk vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 13:35
Heeft er al iemand de map (galaxy) editor uitgeprobeerd?

Persoonlijk vind ik deze wel leuk in gebruik maar voor een beginner vind ik het wel jammer dat er geen helpfunctie is of een beetje documentatie.
Gelukkig zijn er al behoorlijk wat beta testers die tutorials maakte en deze online zette.

De mogelijkheden in de editor zijn zeer uitgebreid en dat maakt het ook wel ingewikkeld als je geen enkele ervaring hebt met soort gelijken applicaties.
Ik denk wel dat custom maps zeker een plus bieden aan sc2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:28:
[...]Voor terran kwam ik gisteren eigenlijk alleen maar marine,marauders,tanks tegen. Snel voids maken en meestal instant win. Behalve als ze zich ingraven op een eiland en vol met turrets etc zetten, grr zo'n hekel daaraan dan duurt je potje zo lang voordat je dat gebroken hebt. Snap ook niet waarom mensen dat uberhaupt leuk vinden?
Snap eigenlijk niet dat je klacht. Als de tegenstanders zich inbunkeren heb jij alle kans om de map in te nemen. Dat het daarna eigenlijk zo lang nog duurt, ligt denk ik eerder aan jouw dan aan de tegenstander.

En inbunkeren vind ik ook altijd leuk :) . Ben daar wel voor. Leuke def bouwen. Altijd gedaan. Bij starcraft 2 echter doe ik dat niet want het is nutteloos. Elke def is namelijk goed te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maldred schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:43:
[...]

Snap eigenlijk niet dat je klacht. Als de tegenstanders zich inbunkeren heb jij alle kans om de map in te nemen. Dat het daarna eigenlijk zo lang nog duurt, ligt denk ik eerder aan jouw dan aan de tegenstander.

En inbunkeren vind ik ook altijd leuk :) . Ben daar wel voor. Leuke def bouwen. Altijd gedaan. Bij starcraft 2 echter doe ik dat niet wat het is nutteloos. Elke def is namelijk goed te breken.
Nou probeer maar eens een ingebunkerde terran op scrapstation eiland te breken (gisteren weer 1 gehad met thors als backup). Je moet heavy air hebben voordat je het kan breken en voordat je dat hebt ben je al weer 10 min verder en uiteindelijk is de uitkomst toch hetzelfde je hebt volledige map control en genoeg resources, het duurd alleen zo lang. Snap gewoon niet wat zo'n gast dan denkt dat ie nog kan winnen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:49:
[...]

Nou probeer maar eens een ingebunkerde terran op scrapstation eiland te breken (gisteren weer 1 gehad met thors als backup). Je moet heavy air hebben voordat je het kan breken en voordat je dat hebt ben je al weer 10 min verder en uiteindelijk is de uitkomst toch hetzelfde je hebt volledige map control en genoeg resources, het duurd alleen zo lang. Snap gewoon niet wat zo'n gast dan denkt dat ie nog kan winnen ofzo?
Soms hebben ze het echt niet door. Erger vind ik als ze nog ergens een overlord hebben en dat ze niet uit het spel gaan. Of nog ergens zo'n creep tumor en dan toch nog blijven. Al een paar keer gezien. Mss hopen ze erop dat je dropt ofzo. Alhoewel dat niet meer voorkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maldred schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:57:
[...]

Soms hebben ze het echt niet door. Erger vind ik als ze nog ergens een overlord hebben en dat ze niet uit het spel gaan. Of nog ergens zo'n creep tumor en dan toch nog blijven. Al een paar keer gezien. Mss hopen ze erop dat je dropt ofzo. Alhoewel dat niet meer voorkomt :)
Net even op teamliquid gezocht (http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=127621) Advies is daar ook hetzelfde wat ik doe, macro'en en dan killen, het duurd alleen zo lang :(

Volgens mij hoef je alleen alle buildings te killen en niet elke overlord om een win te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:04:
[...]

Net even op teamliquid gezocht (http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=127621) Advies is daar ook hetzelfde wat ik doe, macro'en en dan killen, het duurd alleen zo lang :(

Volgens mij hoef je alleen alle buildings te killen en niet elke overlord om een win te krijgen?
Kan, geen idee eigenlijk. Mss hebben ze dan toch nog ergens een gebouw, maar veel kon het niet zijn.

Mja soms duurt het wel erg lang ja, maar zie het gewoon zo. Je moet dan vechten voor je overwinning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:51

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ik speel ook alleen maar protoss, maar het starndaard voidray verhaal doe ik eigenlijk nooit. aan het begin wil ik meestal voor High templars gaan die dingen zijn zo ongeloofelijk sterk, maa afhankelijk wat de tegenstander doet wil ik nog weleens tech switchen naar Dark templars of Phoenixs (gecombineerd met Voidrays).
Colseus kom ik eigenlijk nooit aan toen, maar immortals/stalkers/zealots is dan meestal mijn grond leger.

Phoenixes zijn echt enorm leuke units, helemaal tegen terran.. siegs tanks pick je zo op, en als ze dan die vliegtuigjes hebt die kunnen transformen naar ground units, ook gewoon oppakken die dingen :)
Volgens mij zat ik na 5placements in de diamond leagu.. zegt mij allemaal niet zoveel behalve dat er nog steeds super veel gerusehd word.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:28:
[...]

Ik sluit me er wel bij aan. Ik sta nu 1'ste in de gold divisie en win van platinum en zelfs regelmatig van diamond spelers. Ik heb alleen niet echt het gevoel dat ik nu zoveel beter ben geworden, maar meer de tegenstanders slechter...

Ik heb het gevoel dat het merendeel van de spelers op dit moment op dit niveau eigenlijk maar 1 build hebben en als je dit countered dat het einde verhaal is. Als ik de eerste rushes overleef is het bijna instant win. Als ze inbunkeren is het voornamelijk harrash, expanden, harrash, expanden. Proberen kleine blows toe te passen zodat hij langer in zijn basis blijft. Hoe langer het spel duurt hoe meer kans je wint. Ik haat alleen 10 gate rushes.

Voor terran kwam ik gisteren eigenlijk alleen maar marine,marauders,tanks tegen. Snel voids maken en meestal instant win. Behalve als ze zich ingraven op een eiland en vol met turrets etc zetten, grr zo'n hekel daaraan dan duurt je potje zo lang voordat je dat gebroken hebt. Snap ook niet waarom mensen dat uberhaupt leuk vinden?
dit dus.

ik begin wat flexibiliteit te missen in sc2. de heletijd die cookie cutter builds en attacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

fuqua schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:52:
[...]

dit dus.

ik begin wat flexibiliteit te missen in sc2. de heletijd die cookie cutter builds en attacks.
Ligt dat niet meer aan de spelers dan aan de game, denk dat je even moet doorgaan totdat je in een hoger league komt zodat je niet meer de standaard noob builds/rushes tegen komt, of in ieder geval in minder mate.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb eigenlijk nooit een build order. Ik bouw Zealots om rushes te voorkomen, dan scout ik en anticipeer ik altijd. Niet dat dat altijd werkt, maar dat is meer m'n n00bness.

Is dat nou een goeie taktiek of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ach ik doe min of meer hetzelfde, probeer mijn economie zo goed mogelijk te runnen, en naar verhouding probeer ik mijn gebouwen/techs evenrededig met mijn leger te laten groeien. en daar een beetje de fijne balans tussen zoeken.
en vooral goed proberen te scouten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:47

Rannasha

Does not compute.

Dricus schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:04:
[list]• Hoe zet ik mijn base nu handig op qua plaatsing van gebouwen en het opzetten van een verdediging?
Belangrijke gebouwen meer naar het midden zetten, daar komt met minder makkelijk bij. De ramp naar je basis blokkeren met wat gebouwtjes (kan best een productiegebouw zijn). Dit is voor Protoss iets minder handig gezien hun vroege unit, de Zealot, geen ranged aanval heeft en hij dus niet over de blokkade de aanvallers kan beschieten. Qua verdediging moet je uitvinden wat de tegenstander doet: Zie je Starports/Stargates/Spires: dan anti-air, enz...

Let er op dat je ieder hoekje van je basis binnen zicht is, anders kan de tegenstander hier z'n units droppen. Spreid je simpele gebouwen (zoals Pylons) uit zodat er nergens Fog of War hangt. Tegen air-units moet je helemaal rondom verdedigen, maar vooral in de buurt van je workers. Die zijn vroeg in het spel een makkelijk doelwit voor een snelle luchtaanval en als je er een aantal verliest gaan je inkomsten fors achteruit.
• Hoe bewaar ik het overzicht van alle gebouwen en wat ze aan het doen zijn? In het begin is dit goed te doen natuurlijk, maar zodra je een Gateway, Forge, Cybernetics Core, Robotics Facility, Stargate, eventueel extra Nexus + workers en what not hebt staan wordt het lastig om het overzicht te houden.
Je kunt gebouwen, net als (groepen) units onder een hotkey zetten. Selecteer het gebouw en druk op CTRL+cijfer. Je kunt nu de selectie later weer oproepen door op de juiste cijfer-toets te drukken. Zo kun je makkelijk je productie gebouwen in de gaten houden. Bij tech gebouwen is dit minder noodzakelijk, want research duurt een stuk langer dus je kunt het makkelijker handmatig doen.

Een tip mbt workers: Je kunt je Nexus een mineral-node als rally point geven. Dan gaan alle workers die je maakt automatisch minerals harvesten zodra je gebouwd zijn. Je kunt ze dan daarna handmatig van de minerals afhalen voor andere taken. Met F1 selecteer je een worker die niets aan het doen is, met CTRL+F1 selecteer je alle idle workers.
• Tegelijkertijd moet je ook nog eens scouten om te kijken wat je tegenstander nu eigenlijk aan het doen is.
Probes zijn goedkoop om te scouten. Je kunt ook observers op strategische plaatsen positioneren (bijvoorbeeld mogelijke expansion plekken). Omdat observers stealth hebben worden ze niet snel
gespot. In plaats van een observer kun je ook een pylon her en der droppen om de boel in de gaten te houden, maar dan heeft je tegenstander wel direct door dat je die plek aan het monitoren bent.
• Uiteraard moet ik ook nog gaan ervaren wat voor soort units je in welke situatie moet gebruiken en hoe je ze effectief gebruikt. Ik heb onder andere al wat geëxpirimenteerd met het onderbrengen van verschillende soorten units onder hotkeys, maar hoe je dat het handigst doet moet ik ook nog uitvogelen.
Als je op F12 drukt tijdens een spel, of tijdens een replay, wat wellicht handiger is, dan krijg je een overzicht van alle units van de 3 rassen en een lijstje van de units die ze counteren en waar ze door gecountered worden. Daarnaast kun je de tech tree van de andere rassen bekijken zodat je een beter idee hebt welk gebouw nodig is voor welke units. Deze info kun je dan gebruiken om na het scouten te beoordelen welke soort units de tegenstander waarschijnlijk gaat bouwen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
houden jullie de workercount in de gaten? ik probeer altijd wel tot de 28-30 te komen per basis maar op gegeven moment verlies ik het gewoon uit het oog. helemaal met meerdere basissen en je nog een leger hebt waar je op moet letten.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuqua schreef op maandag 31 mei 2010 @ 07:14:
[...]

blijkbaar ben ik niet de enige die WhiteRa zijn strategie heeft gejat....

kern van de strategie: maak een wall, bodyblock met zealots, voeg er 2 photon cannons aan toe en maak 36 probes (2 bases), op dat moment maak je 5 warp gates en een robo bay en ga je als een gek stalkers zitten inwarpen, gevolgs door collosus

dikke kans dat je economie beter is dan die van de tegenstander, en dan win je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daanteb schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:01:
houden jullie de workercount in de gaten? ik probeer altijd wel tot de 28-30 te komen per basis maar op gegeven moment verlies ik het gewoon uit het oog. helemaal met meerdere basissen en je nog een leger hebt waar je op moet letten.
Ik wil het wel, maar wat is een snelle manier om je workers per basis te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
apNia schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:28:
[...]

alle probes op dat moment selecteren, en dan gewoon hotkeyen op 5 ofzo. dan zie je onderin het aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O+ held

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:28:
[...]

Snelle noob manier?
Ik probeer altijd een select scherm vol te bouwen. Dus centreer op je nexus/cc/hatch. Dubbelclick een probe en kijk hoeveel probes je verwijdert bent van 3 rijtjes vol. Dan heb je er 24+2 die er in het gas zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:19

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

@Species5618: Bedankt voor je uitleg!

De keybinds die je noemt had ik al gevonden, alleen zijn ze bij mij iets anders omdat ik de preset voor linkshandigen gebruik wegens (je raadt het al) mijn linkshandigheid ;).
Species5618 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:57:
Belangrijke gebouwen meer naar het midden zetten, daar komt met minder makkelijk bij. De ramp naar je basis blokkeren met wat gebouwtjes (kan best een productiegebouw zijn). Dit is voor Protoss iets minder handig gezien hun vroege unit, de Zealot, geen ranged aanval heeft en hij dus niet over de blokkade de aanvallers kan beschieten.
Kan een Stalker of Sentry (die heb je ook al vrij snel) dat wel? Kunnen die bijvoorbeeld over een gebouw heen of tussen 2 gebouwen door schieten?
Qua verdediging moet je uitvinden wat de tegenstander doet: Zie je Starports/Stargates/Spires: dan anti-air, enz...

Let er op dat je ieder hoekje van je basis binnen zicht is, anders kan de tegenstander hier z'n units droppen. Spreid je simpele gebouwen (zoals Pylons) uit zodat er nergens Fog of War hangt. Tegen air-units moet je helemaal rondom verdedigen, maar vooral in de buurt van je workers. Die zijn vroeg in het spel een makkelijk doelwit voor een snelle luchtaanval en als je er een aantal verliest gaan je inkomsten fors achteruit.

Je kunt gebouwen, net als (groepen) units onder een hotkey zetten. Selecteer het gebouw en druk op CTRL+cijfer. Je kunt nu de selectie later weer oproepen door op de juiste cijfer-toets te drukken. Zo kun je makkelijk je productie gebouwen in de gaten houden. Bij tech gebouwen is dit minder noodzakelijk, want research duurt een stuk langer dus je kunt het makkelijker handmatig doen.
Kun je zo ook verschillende typen productie buildings onder 1 toets brengen waar je vervolgens nadat je die hebt ingedrukt met Tab doorheen kunt fietsen (net zoals je zo kunt switchen tussen subgroepen van een groep units bestaande uit verschillende typen units)? Als dat kan, dan kan je met een paar toetsaanslagen je productie monitoren en aansturen, dat zou erg handig zijn lijkt me.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Jups, ik heb ale productie onder 1 hotkey, tabben werkt perfect ;)

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Gohan-san schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:24:
[...]

Ligt dat niet meer aan de spelers dan aan de game, denk dat je even moet doorgaan totdat je in een hoger league komt zodat je niet meer de standaard noob builds/rushes tegen komt, of in ieder geval in minder mate.
ik zit al in platinum league (hoe ik daar terecht ben gekomen en me daar handhaaf begrijp ik zelf ook niet, sta notebene in de top 20) het enige in "skill" wat ik merk van mn tegenstanders is dat ze razend snel kunnen rushen..... (zerg, mass lings of hydra, terran, mass marines, marauders, medicvacs)

ik moet nog steeds een toss speler tegenkomen die high templars gebruikt en phoenixen zie ik ook bijna nooit.

ik vond de uitdaging groter toen ik voor de laatste patch in bronze zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twakker
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-02 23:53
hey luitjes, vraagje;

kan iemand me uitleggen hoe ik een custom game die niet in de lijst van custom games staat kan spelen?
ik hoor bijvoorbeeld dat nexus wars een leuke map is (via iemand in US) maar is nergens te vinden op de europe server, hoe gaat dit in z'n werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
fuqua schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:01:
[...]

ik zit al in platinum league (hoe ik daar terecht ben gekomen en me daar handhaaf begrijp ik zelf ook niet, sta notebene in de top 20) het enige in "skill" wat ik merk van mn tegenstanders is dat ze razend snel kunnen rushen..... (zerg, mass lings of hydra, terran, mass marines, marauders, medicvacs)

ik moet nog steeds een toss speler tegenkomen die high templars gebruikt en phoenixen zie ik ook bijna nooit.

misschien komt dat gewoon omdat spelers in bronze vaak gunshy zijn en daarom langer doortechen alvorens aan te vallen. als ik tegen zerg speel val ik altijd snel aan, je moet de druk erop houden als hij snel expand. terran val ik ook vaak snel aan, al was het alleen voor die kleine kans dat zn wall niet goed staat :P tegen protoss maak ik dan weer minder haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:15:
[...]

misschien komt dat gewoon omdat spelers in bronze vaak gunshy zijn en daarom langer doortechen alvorens aan te vallen. als ik tegen zerg speel val ik altijd snel aan, je moet de druk erop houden als hij snel expand. terran val ik ook vaak snel aan, al was het alleen voor die kleine kans dat zn wall niet goed staat :P tegen protoss maak ik dan weer minder haast.
Ik ben het wel met fuqua eens. Om eerlijk te zijn vind ik het niveau na de reset op gold en platinum en soms ook low diamond enorm tegenvallen. Ik weet niet wat er is veranderd (misschien zijn deze ladders nu voller op de hogere levels en kom je meer slechtere tegenstanders tegen) maar ik loop ook regelmatig tegen rushende of 1 build tegenstanders aan. Ik moet wel zeggen dat ze die ene build ook zeer goed uitvoeren. Maar het is soms zo erg dat ze niet eens een expansion nemen en gewoon uitsterven binnen hun eigen base terwijl ze daar alle tijd en resources voor hadden.

Ik heb dus het gevoel dat de ladders nu wel anders in elkaar steken of hebben mensen andere ervaringen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ladders zijn niet zo veranderd. Prepatch was platinum ook pas enigzins goed 1400+ plus.
Nu met het verdwijnen van de copper zijn er meer platinum en gold spelers. Klinkt erg goed maar het is dus niet echt mega bijzonder.

Mensen denken te snel dat diamond/platinum bijzonder is. Terwijl dit slechts de top 40% is van een grote populatie beta spelers die het spel pas leren, waarvan het gros casual/zomaar speelt en het dus automatisch aflegt tegen een sterke build.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:47

Rannasha

Does not compute.

Dricus schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:54:
[...]

Kan een Stalker of Sentry (die heb je ook al vrij snel) dat wel? Kunnen die bijvoorbeeld over een gebouw heen of tussen 2 gebouwen door schieten?

[...]
Ja. Je kunt "line of sight" niet blokkeren door gebouwen of units tussen jou en de vijand te plaatsen. Dus iedere ranged unit kan vanachter een gebouw andere units beschieten. Dit werkt natuurlijk alleen goed als jouw ranged units verder weg kunnen schieten dan die van de vijand, want anders kan deze gewoon je wall omver schieten zonder dat jouw verdediging erbij kan.

De wall-in methode werkt vooral erg goed als Terran. Marines hebben een best leuke range en in de vroege rushes neem je het vooral op tegen zealots en zerglings (beide melee). Daarnaast kun je ze in een bunker stoppen die in je muur staat (+1 range). 1 of 2 SCVs er snel bij halen om te repairen zorgt ervoor dat het ding het langer volhoudt. In een vervolg stadium heb je siege tanks die nog veel meer range hebben en die perfect van achter de wall op alles kunnen schieten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tos lijkt ook wel easier want nu is idereen strats aan het ratten van pro's en zoek maar ee n nice strat van een terran.. pro speler , ik vind er geen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

fuqua schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:01:
[...]

Ik begin de meeste potjes met het idee om High templars te maken, en afhankelijk van de hoe het spel zich verloopt maak ik High templars of Dark templars. omdat ik hier meestal op focus heb ik sowieso geen resources om void rays te maken, maar phoenixes + stalkers voor lucht verdedging.

Volgens mij zit ik in diamond of platinum, maar dat kan ik nu even niet bevestigen ;) voor de reset zat ik in copper :P maar goed ben onderhand wel minder noob

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Eindelijk eens mijn 5 placement matches 1v1 afgerond, eindig je in diamond :(
Vanaf nu win ik dus geen 1v1 meer ben ik bang. Ik was blijer toen ik hiervoor in de bronze league speelde :P

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MLM schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:42:
Eindelijk eens mijn 5 placement matches 1v1 afgerond, eindig je in diamond :(
Vanaf nu win ik dus geen 1v1 meer ben ik bang. Ik was blijer toen ik hiervoor in de bronze league speelde :P
Kun je eigenlijk eens tegen goede spelers winnen. Ik heb altijd een paar domme losses in mijn placement matches waardoor ik eigenlijk bijna alleen maar noobs zit te bashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:19
Ik speel in de super-aller-laagste league en heb het echt zwaar. Alleen met ZvsT maak ik kans. Als ik tegen een protoss speler speel, moet mn tegenstander wel heel erg slecht zijn wil ik de pot winnen. Ik maak teveel fouten en vergeet teveel dingen om goed te spelen.

Wat wel grappig is: van die ene zeldzame pot die ik heb gewonnen wordt ik achteraf uitgescholden voor m'n lame tactics: "Dis is no strat!". Ik vind via de achterdeur aanvallen toch niet echt heel indrukwekkend....

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:51:
[...]

Kun je eigenlijk eens tegen goede spelers winnen. Ik heb altijd een paar domme losses in mijn placement matches waardoor ik eigenlijk bijna alleen maar noobs zit te bashen.
Hehhee know the feeling zoals batterij van de muis leeg bij placements en geen vervanging op het moment dat je dik aan het winnen bent :( Ach je klimt snel genoeg op de ladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:37:
tos lijkt ook wel easier want nu is idereen strats aan het ratten van pro's en zoek maar ee n nice strat van een terran.. pro speler , ik vind er geen :)
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=126371

TLO is een goede terran speler (speelde random in HDH), is vast nog wel meer over hem te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 13:35
twakker schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:04:
hey luitjes, vraagje;

kan iemand me uitleggen hoe ik een custom game die niet in de lijst van custom games staat kan spelen?
ik hoor bijvoorbeeld dat nexus wars een leuke map is (via iemand in US) maar is nergens te vinden op de europe server, hoe gaat dit in z'n werk?
Als je de map kan downloaden kan je deze opladen in de map editor en dan daar test script doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:51:
[...]

In mijn geval waarschijnlijk van goede spelers verliezen, ik hoor thuis in gold denk ik :) Ik ben echt niet zo goed, maar met 5 matches kan je nou niet echt een nivo vaststellen denk ik (vooral als die 5 matches echt maar net gewonnen zijn, van prutsers)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avilo/fritobag terran mech is een goede..

Ik heb hem ff opgezocht.. bij deze
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=123717
Ik weet niet of avilo een pro is, maar hij stond wel op rank 1 van CnC3 zowat de hele periode toen hij het speelde.. en hij is zeer creatief in het bedenken van goed werkende builds..

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Gohan-san schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:38:
[...]

Ik begin de meeste potjes met het idee om High templars te maken,
ik ook, maar om de 1 of andere reden verlopen de potjes nooit zo dat ik er aan toe kom en het heeft er volgens mij mee te maken dat ht en dt te hoog op de tech tree staat. tevens heb ik het idee (althans tegen toss, dat is de enige keer dat ik ht heb gebruikt) de ht attack die je ook nog eens apart moet researchen te zwak is.
ik ben eigenlijk benieuwd hoe dit bij sc/bw was kan het me niet meer zo goed herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:47:
[...]

Avilo/fritobag terran mech is een goede..

Ik heb hem ff opgezocht.. bij deze
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=123717
Ik weet niet of avilo een pro is, maar hij stond wel op rank 1 van CnC3 zowat de hele periode toen hij het speelde.. en hij is zeer creatief in het bedenken van goed werkende builds..
zal hem zeker is testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-08 13:47
Ik heb bij day9 een interessante zerg build gevonden, werkt vrij aardig.
Gaat ongeveer als volgt:
14 extractor, 14 pool, 16 overlord
als de pool klaar is: ling speed, queen
als de queen klaar is: lair

Als je gescout hebt, kun je afhankelijk van je tegenstander 4-12 lings maken, en eventueel een spine crawler als je een early push verwacht. Het meest voor de hand ligt om zodra de lair klaar is een spire te maken en met muta's aan te vallen, maar je kunt ook een hydra den neerleggen. Een tweede queen is leuk, evenals het expanden als je tegenstander niet uit de basis lijkt te gaan. Als je muta's je tegenstander in z'n basis houden kun je zelf een expansion neerleggen. Als je expand, maak dan nog een extra queen. Dubbele queens kun je gebruiken voor transfusion en voor het neerleggen van creep tumors.

Een snelle ling speed heeft een behoorlijk voordeel tegen vanalles dat een speler vroeg tegen je aan zou kunnen gooien. Een snelle lair heb je als zerg eigenlijk wel nodig om bijvoorbeeld tegen air van een tegenstander te kunnen verdedigen.

[ Voor 21% gewijzigd door Trolando op 01-06-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
  • Laatst online: 19-11-2024
het zou toch gebeurd moeten zijn met de beta? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:37
playlogic schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:47:
het zou toch gebeurd moeten zijn met de beta? :O
de beta gaat tot 7 juni door:

blue post: http://forums.battle.net/...icId=25135304348&sid=5000
We previously announced that the first phase of the StarCraft II beta test would be coming to a close in all regions on Monday, May 31. In order to prepare for the final phase of beta testing, we plan to extend the current phase in all regions until Monday, June 7. After this date, the beta test will be unavailable for several weeks while we make some hardware and software configuration changes for the final phase of the beta test and the release of the game. We plan to bring the beta test back online for a couple of weeks prior to the game’s launch to complete our testing. We’ll have more details to share about when this final phase will begin at a later date.

We’d like to thank all of our beta-test participants for your enthusiasm, dedication, and valuable feedback during the beta test, and we look forward to hearing more of your thoughts on the StarCraft II beta test as the game’s July 27 launch approaches.
het gaat nog even door omdat sinds patch 13 alles een beetje stuk was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

fuqua schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:16:
[...]

ik ook, maar om de 1 of andere reden verlopen de potjes nooit zo dat ik er aan toe kom en het heeft er volgens mij mee te maken dat ht en dt te hoog op de tech tree staat. tevens heb ik het idee (althans tegen toss, dat is de enige keer dat ik ht heb gebruikt) de ht attack die je ook nog eens apart moet researchen te zwak is.
ik ben eigenlijk benieuwd hoe dit bij sc/bw was kan het me niet meer zo goed herinneren.
Klopt als je teveel focust op HT's dan heb je gewoon niet een groot genoeg army om een push at te slaan. ik heb weleens dat ik net 2 a 3 HT's klaar heb met de Psi Storm attack, dat mijn expansion geraped is en mijn wall-off ook naar de kloten, is en dat ik dan met 3 HT's de aanval afsla. Psi storm is super goed vooral als je 2 a 3 tegelijk kan neerleggen, niks dat daar doorheen komt.

Maar als je te snel HT's geef je gewoon in op army/upgrades en dan verlies je als nog :(
Gisteren verschillende dingen geprobeet en uiteindelijk gedemote naar de Gold league :P needless to say mijn probeersols hadden niet zo een succes :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gohan-san schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:34:
[...]

Klopt als je teveel focust op HT's dan heb je gewoon niet een groot genoeg army om een push at te slaan. ik heb weleens dat ik net 2 a 3 HT's klaar heb met de Psi Storm attack, dat mijn expansion geraped is en mijn wall-off ook naar de kloten, is en dat ik dan met 3 HT's de aanval afsla. Psi storm is super goed vooral als je 2 a 3 tegelijk kan neerleggen, niks dat daar doorheen komt.

Maar als je te snel HT's geef je gewoon in op army/upgrades en dan verlies je als nog :(
Gisteren verschillende dingen geprobeet en uiteindelijk gedemote naar de Gold league :P needless to say mijn probeersols hadden niet zo een succes :P
Ik moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk moeite heb om HT's goed te gebruiken in bepaalde gevallen. Tegen terran is het zeer moeilijk om ervoor te zorgen dat ze niet ge'emped worden. Feedback is de oplossing alleen zijn zowel feedback als EMP instant en hebben ze dezelfde range maar EMP is AOE en feedback niet. Probeer ook maar eens een ghost te vinden in zo'n bal van terrans (klein tipje: marines en marauders hebben geen mana dus aan de mana balk kan je ze er beter uitpikken). Mijn micro is daar echter lang niet goed genoeg voor als er een paar ghost tussen lopen, dus dat heb ik maar opgegeven.

Voor zerg is storm absoluut goed, alleen merk ik zelf dat ik toch liever voor Collosus ga. Geen idee waarom eigenlijk. In de eerste dagen van de beta veel gebruikt nu eigenlijk niet zo heel veel meer omdat je toch altijd robo hebt voor observer en daaruit teched naar collosus een makkelijke stap is.

Tegen protoss heb ik storm eigenlijk nog niet gebruikt, ook maar eens proberen. Iemand hier ervaringen mee?

Overal vind ik HT wel te traag units met een veel te makkelijke spotbare verschijning. Ze kunnen makkelijk gesniped worden. Wel hele sterke abilities met storm en feedback. Ook maar eens meer gaan gebruiken, stargate/robo build zijn zo standaard geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1/1/1 is een standaard build. Mech tegen zerg en MMM+enkele vikings tegen Toss. Vooral 1/1/1 is leuk :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:14
HT's gebruik ik eigenlijk ook maar weinig. Het nadeel bij HT's is dat je EN een nieuw gebouw moet bouwen EN een research moet doen EN dat de HT niet meteen kan beschikken over de storm wegens te weining energy. Een Collosus daarentegen loopt uit de robo en kan gebruikt worden en een robo heb je vaak toch al staan.

Wel heb ik er een enkele keer veldslagen te makkelijk mee gewonnen, tegen zerg kun je echt hard uithalen waarbij je zijn hele leger in seconden laat verdwijnen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Klopt meestal is de stap naar Dark templars makkelijker dan naar High templars. een paar dark templars verstopt in je leger zijn ook zwaar relaxt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
  • Laatst online: 16-05-2023
Mijn excuses als de vraag al gepasseerd is maar ik zie het zo snel niet staan. Zijn de ladders uitgeschakels? Ik blijf op 5/5 placement matches terwijl ik er nu stuk of 8 gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
kdijkstra schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:57:
Mijn excuses als de vraag al gepasseerd is maar ik zie het zo snel niet staan. Zijn de ladders uitgeschakels? Ik blijf op 5/5 placement matches terwijl ik er nu stuk of 8 gespeeld heb.
Sommige mensen hebben die bug inderdaad. Heb je dat probleem ook nog wanneer je opnieuw inlogt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-08 13:47
Ik heb dat ook. 4/5 blijf ik op staan, terwijl ik net 4 wins achter elkaar heb gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
  • Laatst online: 16-05-2023
JJerome schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:25:
Sommige mensen hebben die bug inderdaad. Heb je dat probleem ook nog wanneer je opnieuw inlogt?
Ja ik heb al opnieuw ingelogd.

Niet dat ik het erg vind hoor. De potjes zijn zeer vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
Trolando schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:31:
Ik heb dat ook. 4/5 blijf ik op staan, terwijl ik net 4 wins achter elkaar heb gehad :P
ik had er opeens 5/5 staan terwijl ik al in gold league zat. maar kon wel gewoon potjes spelen die dan weer telden voor de ladder.

Had gister een potje die echt verschikkelijk was kwa lag. die gast lagde echt om de 10 seconde weer even was echt irritant, gelukkig is er dan die timer die aftelt anders was het echt niet te doen. Zo won ik het wel omdat hij er uit gehaald werd denk ik. Ik heb dan veel liever gewoon een lag vrij potje die ik dan zelf moet zien te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet na elk potje opnieuw inloggen, anders is het join knopje niet klikbaar. Ook erg fijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik loop met TvZ (Silver league) vaak tegen het probleem aan dat mijn tegenstander snel doortecht naar broodlords en corruptors.
Broodlords alleen kan ik erg goed counteren met vikings (en bouw ik ook direct zodra ik zie dat hij voor broodlords gaat), alleen met een klein aantal corruptors erbij, leggen mijn vikings het heel erg hard af.
het vervelende is dat ik die corruptors niet aan kan met ground units (marines en/of thors), want die zijn dood door de broodlords voordat ze in de buurt zijn van de corruptors.

Ook ben ik er nog niet helemaal uit wat ik eerst moet techen, upgrade je eerst armor/plating, of eerst weapons? en wanneer start je met deze upgrades? meestal doe ik dat pas als ik alle productie heb staan, en al wat units heb gestampt... maar voor mijn gevoel is dat wat laat (vooral omdat het updaten ook best even duurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
RonnieB82 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:18:
Ik loop met TvZ (Silver league) vaak tegen het probleem aan dat mijn tegenstander snel doortecht naar broodlords en corruptors.
Broodlords alleen kan ik erg goed counteren met vikings (en bouw ik ook direct zodra ik zie dat hij voor broodlords gaat), alleen met een klein aantal corruptors erbij, leggen mijn vikings het heel erg hard af.
het vervelende is dat ik die corruptors niet aan kan met ground units (marines en/of thors), want die zijn dood door de broodlords voordat ze in de buurt zijn van de corruptors.

Ook ben ik er nog niet helemaal uit wat ik eerst moet techen, upgrade je eerst armor/plating, of eerst weapons? en wanneer start je met deze upgrades? meestal doe ik dat pas als ik alle productie heb staan, en al wat units heb gestampt... maar voor mijn gevoel is dat wat laat (vooral omdat het updaten ook best even duurt)
je moet vooral zorgen dat hij geen tijd heeft om naar broodlords, corrupters te gaan. veel harassen en aanvallen, zoals al vaker gezegd hier, als hij zich ingraaft om door te te techen, gewoon expanden en goed macro-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkbrace
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-08 15:17
Gekheid schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:15:
[...]

je moet vooral zorgen dat hij geen tijd heeft om naar broodlords, corrupters te gaan. veel harassen en aanvallen, zoals al vaker gezegd hier, als hij zich ingraaft om door te te techen, gewoon expanden en goed macro-en
Dus de counter is: meer vikings :)
Misschien zou je nog iets SC1'erigs kunnen doen met turrets spammen en je daarachter opstellen?

anyway, redelijk vage bug. Ik sta ook al heel wat gamepjes op 4/5 placement matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerg maakt geen kans tegen terran in de lategame.. het is vrijwel onmogelijk om van terran te winnen als zerg zijnde als terran een stuk of 8 ravens + viking/siege/thors heeft.. kijk maar naar qxc vs seth van iccup.. De enige reden dat idra van TLO won (in de altitude invitational), was omdat TLO nog geen ravens had.. daardoor kon idra de vikings van TLO fungalgrowthen zodat zijn corrupters de vikings af konden maken terwijl zijn broodlords de thors en siege tanks vernietigden...

maar een paar ravens met pdd maken corrupters compleet nutteloos waardoor vikings de overmacht krijgen (ook door hun grote range idd)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vikings outrangen corruptors ook, kan je ook lekker abusen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, net potje 2v2 gedaan met een vriend van me
Zitten we midden in het eerste grote gevecht, valt bij hem sc2 opeens uit (na 15 minuten ofzo)
Moet ik 2 bases+expansions alleen besturen, das lastig :p
Ging nog wel aardig, maar moest toch gg'en :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtL8e7ay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05-2017
Ik vind het wel vervelend dat de ladders uit zijn, want het spel is voor mij geen drol aan als ik tegen veel sterkere spelers moet spelen. Ik kan me voorstellen dat mensen uit plat / diamond het wel lekker vinden, dat prijsschieten, maar voor mij is de pret eraf nu ik ineens 10 keer achter elkaar glansrijk verloren heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CruzLee schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:53:
Ik vind het wel vervelend dat de ladders uit zijn, want het spel is voor mij geen drol aan als ik tegen veel sterkere spelers moet spelen. Ik kan me voorstellen dat mensen uit plat / diamond het wel lekker vinden, dat prijsschieten, maar voor mij is de pret eraf nu ik ineens 10 keer achter elkaar glansrijk verloren heb.
ach, als plat/diamond speler is dat ook niet echt leuk hoor ;)
2 potjes misschien, daarna weet je het wel weer
enige wat je kan oefenen is een nieuwe build, maar je weet dan nog niet of het effect heeft omdat het wss tegen lagere speler was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtL8e7ay
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:17:
[...]

ach, als plat/diamond speler is dat ook niet echt leuk hoor ;)
2 potjes misschien, daarna weet je het wel weer
enige wat je kan oefenen is een nieuwe build, maar je weet dan nog niet of het effect heeft omdat het wss tegen lagere speler was :/
Tja, als je het zo zegt heb ik er nog meer aan, want hier leer ik natuurlijk wel van, al is het een frustrerende manier van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel redelijk prijsschieten ja.. lagere rank spelers die voor een of andere cheese gaan maar het niet goed getimed hebben, en dan counter je het en dan win je met twee vingers in de neus..

Maar 1 keer ook niet, ik had meer expansions, meer units, meer inkomen, 2x hogere apm.. maar ik zag die verdomde spire niet.. ;w Hoe blind kan je zijn. .

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna Diamond en dan nu die bug. Naja, het is niet dat Diamond league ook echt bragging rights heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
matches van de Altitude invitational zijn ook up, heb ze zelf nog niet gezien maar als ik de thread lees heeft de koreaan het goed gedaan :P

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=128227

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:01:
matches van de Altitude invitational zijn ook up, heb ze zelf nog niet gezien maar als ik de thread lees heeft de koreaan het goed gedaan :P

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=128227
No spoilers please :) Ben heel benieuwd vanavond even kijken! Die Koreaan werd gezien als de beste protoss speler op dit moment. Ik ben ook heel benieuwd naar zijn BO'ers. Op de Koreaanse servers schijnt SC2 toch iets anders te ontwikkelen als de Europese en Amerikaanse en heb nog niet zoveel Koreaanse games met protoss gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balance Changes

PROTOSS
Archon
Build time decreased from 17 to 12.

TERRAN
Viking
Ground damage decreased from 14 to 12.

ZERG
Corruptor
Corruption energy cost decreased from 100 to 75.
Infestor
Burrowed move speed increased from 1 to 2.
Peristalsis upgrade removed.
Overlord/Overseer
Pneumatized Carapace cost increased from 50/50 to 100/100.
Overseer
Infested Terran energy cost decreased from 125 to 100.
Roach
Organic Carapace upgrade removed.
Tunneling Claws now also increases burrowed regeneration rate from 5 to 10.
Ultralisk
Anabolic Synthesis upgrade removed.
Health increased from 450 to 500.
Speed increased from 2.25 to 2.9531.
Bug Fixes

Map Publishing: the default Battle.net host now points to the correct server.
Time Expiration notices that were added for testing of the Guest Pass functionality have been removed.
Fixed a crash when trying to open an old replay by double-clicking it in Explorer.
De eerste Protoss "buff" sinds tijden :P

Ze hebben een hoop zerg buffs doorgevoerd.
Ik weet niet precies welke upgrade waarbij hoort.
Die infestor upgrade is dat die voor de mindcontrol?
En de roach upgrade is dat de speed upgrade?
Tunneling roaches gaan weer als een tierelier healen. En infestors zijn nu ook een stuk mobieler.
Misschien dat de zerg nu scouting informatie opgeeft door veiliger te spelen met zijn overlords en niet de speed ugprade halen en nu wat sneller de burrow upgrades pakt?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:19
Die Organic Carapace deed: Increases the health regeneration rate of Roaches by 10 hit points per second below ground

Die zit nu dus extra gratis bij die Tunneling Claws upgrade.

[ Voor 5% gewijzigd door Castor385 op 02-06-2010 13:30 ]

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
kun je nu weer oude replays kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Nope en ik verwacht ook niet dat ze dat gaan fixen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een paar potjes 1on1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtL8e7ay
MrVegeta schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:14:
Nope en ik verwacht ook niet dat ze dat gaan fixen.
Zou zonde van de tijd zijn inderdaad. Het zijn replays van een versie uit de beta waar niemand meer nou om zou moeten kijken. Beter lossen ze de bugs op en gaan ze verder met balanceren. Zergs hebben endgame nu weer iets meer te vertellen denk ik.

Denken jullie trouwens dat er nog één wipe komt, of nog twee? (na de offline weken, vlak voor de release of allebei)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(', 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' en 'Ik zoek nog een key, wie heeft er een?' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.