Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALRD
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 19:56
Mijn ouders kwamen na een vakantie terug met een usb-stick vol corrupte foto's. Ze hebben een camera met een geheugen van maar 512 MB en hebben de kaart ergens op een usb-stick over laten schrijven. Thuis aangekomen blijkt er niks op de cd te staan, en op de usb stick zijn 102 van de 126 foto's corrupt. De JPEG files verschijnen wel in de windows verkenner, maar zijn niet te openen. Ik heb al zo'n schijf recovery programmatje gedraait (photorec), maar die vind alleen de 24 foto's die nog wel goed zijn. Is er nog iets met de corrupte JPEG's te beginnen, of zijn ze definitief verloren?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
Raar dat je ze in windows verkenner wel kan zien.
Probeer ze eens met het programma IrfanView te openen. Kleine kans dat het werkt, maar misschien toch het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ryan_ schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:30:
Raar dat je ze in windows verkenner wel kan zien.
Op zich niet. De verkenner laat de thumbnail zien. Het kan zijn dat die wel in orde is, maar de daadwerkelijke JPG niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
Terw_Dan schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:32:
[...]

Op zich niet. De verkenner laat de thumbnail zien. Het kan zijn dat die wel in orde is, maar de daadwerkelijke JPG niet.
Maar een thumbnail is toch een 1 op 1 kopie van de orginele jpg die on-the-fly gemaakt word door Windows zelf? Dus dan zou je toch zeggen dat de orginele jpg ook correct zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Ze staan op een USB-stick, grote kans dat ze gewoon heel de map hebben gekopieerd waar de reeds aangemaakte thumbnails al in stonden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ryan_ schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:43:
[...]

Maar een thumbnail is toch een 1 op 1 kopie van de orginele jpg die on-the-fly gemaakt word door Windows zelf? Dus dan zou je toch zeggen dat de orginele jpg ook correct zou moeten zijn?
Nee, eenmaal de thumbnail gemaakt is, wordt deze meestal opgeslagen in een bestandje in dezelfde map (thumbs.db). Deze wordt niet opnieuw geladen tenzij de foto verandert, of je de thumbs.db weggooit.

[ Voor 43% gewijzigd door Admiral Freebee op 21-05-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt het over een cd en usb stick, maar hoe zit het met de SD(?) kaart in de camera? Wellicht hebben je ouders de foto's daarvan gewist en maar gedeeltelijk overschreven met nieuwe foto's. In dat geval kan je wellicht daarvandaan ook wat foto's herstellen.

Weet je zeker dat er niks op de cd staat, misschien is deze enkel niet afgesloten oid?

Ik zou sowieso wat data recovery programma's downloaden en proberen te recoveren na een goede backup van alles te hebben gemaakt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALRD
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest. De corrupte JPEG's hebben ook geen thumbnails, ik bedoelde dat ik wel kon zien dat het JPEG files zijn, maar ze openen niet. De memorystick waar ze eerst op stonden is helaas weer overschreven. Ik ben bang dat ik ze echt kwijt ben dus. Iemand nog suggesties?

edit: infranview werk ook niet, heb ook picasa, photoshop cs4 en windows foto viewer al geprobeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door ALRD op 22-05-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:50

Nikeo

Jawelles

'ergens op usb over laten schrijven'. Hoe precies? of doet dat er niet toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit eens voorgehad dat ik bij het overzetten en bekijken van de foto's van een compactcamera er ook een groot deel nadien corrupt waren. In dit geval werd het veroorzaakt door het volgende: bij het bekijken van de foto's waren er een deel die genomen waren met de camera rechtopstaand, waardoor je de foto moest roteren vooraleer hij "recht" stond. Nadien werd er gevraagd om de wijzigingen op te slaan (de rotaties, zodat ze recht zouden blijven staan de foto's) , en na dit te accepteren, waren die foto's corrupt op het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:37
Er zijn al talloze topics voorbijgekomen.
Bv:
Corrupte foto (jpeg) bestanden laten repareren?
Zijn corrupte JPEG's te fixen?
Herstellen jpg bestanden

Nog talloze topics te vinden met de zoekfunctie ;)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Mijn ouders hebben ook zoiets weleens gehad. Geheugenkaartje was vol, maar de vakantie nog niet afgelopen. Om toch de foto's niet te verliezen en weer verder te kunnen, hebben mijn ouders toen iemand bereid gevonden die de foto's wel even op een CD kon branden. Thuis aaangekomen bleek de CD leeg te zijn. :/

Ik heb het toen opgelost voor mijn ouders door de CD nogmaals te branden. Waarschijnlijk is het brandproces niet goed afgesloten waardoor je niks ziet. Als je hem nogmaals brand en wel of nogmaals finalize disc doet, zou het wek goed moeten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 22-05-2010 13:31 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

ThunderNet

Flits!

FGA -> FGW

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALRD
Rakkerzero schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 13:10:
Mijn ouders hebben ook zoiets weleens gehad. Geheugenkaartje was vol, maar de vakantie nog niet afgelopen. Om toch de foto's niet te verliezen en weer verder te kunnen, hebben mijn ouders toen iemand bereid gevonden die de foto's wel even op een CD kon branden. Thuis aaangekomen bleek de CD leeg te zijn. :/
Inderdaad exact het zelfde verhaal. Mijn ouders hebben de foto's ergens in een internetcafé in Marokko op een cd laten branden. Ik ga proberen of het lukt door nog iets op de cd te branden. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Je moet niks op de cd bijschrijven om de sessie te kunnen sluiten.

Met Vista zou je het zelfs gewoon in de Explorer moeten kunnen blijkbaar:
http://windows.microsoft....e-or-finalize-a-CD-or-DVD
Pagina: 1