Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021
Ik heb een paar mapjes met foto's daarin, en ik weet niet hoe het gebeurd is, maar op een 1 of andere manier zijn deze bestanden corrupt geraakt. De bestandsgroote is gelijk gebleven, maar de thumbnails zijn verdwenen en ik kan de foto's ook niet meer openen. Is er misschien manier en/of een programma waarmee ik deze bestanden weer kan repareren zodat ik ze weer kan openen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Kan je ze niet in een programma als Photoshop o.i.d. slepen? Soms herkennen die programma's toch dat het een afbeelding is. Misschien is alleen de extensie weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04:43
Het hangt er nogal vanaf hoe ze corrupt geraakt zijn. Als ze nergens meer in te openen zijn gaat het denk ik wel moeilijk worden.

Googlend op repair corrupt jpg, kom je op deze pagina (helaas alleen de demo gratis) waar toch nog wat mensen succes mee claimen.

(Geen backups, btw?)

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Sommige virussen overschrijven JPEG-bestanden, denk je daar ook aan? Dan kan je er op loslaten wat je wil, maar je JPEG zal dan nooit meer het daglicht zien.

Irfanview (gratis, zie Google) opent meestal ook corrupte afbeeldingen, afaik.

Als je er niet uitkomt dan mag je gerust een van de bestanden naar me toemailen op stukfruit _bovenop_ gmail.com, dan kijk ik even voor je :)
Ik heb ervaring met het schrijven van code voor het lezen en schrijven van oa. JPEG.

[ Voor 33% gewijzigd door Stukfruit op 24-01-2010 13:30 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Is het niet mogelijk dat ze bewaard zijn als CMYK jpegs? Daar kunnen de meeste programma's (lees Windows, paint en ik dacht ook Irfanview) geen drol mee, die snappen alleen RGB.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:26
Dat heb ik ook gehad, bij mij kon Windows alleen de thumbnails lezen. De originele JPG was kapot.

Met 2 programma's heb ik de thumbnails (tot 300x300) eruit weten te halen, en soms ook de originele JPG. Heb zo bijna alle foto's weer terug :)

één daarvan was JPEG Recovery geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Wat heb je gedaan om zelf achter een oplossing te komen?
Deze al geprobeerd? :)

http://www.google.nl/#hl=...t+jpg&fp=2ad3eb359a472620
Pagina: 1