Herstellen jpg bestanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik zoek een applicatie waarmee het mogelijk is om jpg bestanden te herstellen die na een data recovery corrupt zijn geraakt. Het betreft een aantal bestanden die er wel nog staan, maar 0mb groot zijn.
Heb al gegoogled, maar je ziet door de bomen het bos niet meer. Het liefst had ik natuurlijk freeware applicatie, maar kan begrijpen dat goede software niet gratis is, dus sta ik open voor suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Search doet wonderen:1, 2, 3

p.s. Als je bestanden 0 bytes zijn, is de kans groot dat ook specifieke jpeg-herstel software er helemaal niks mee kan. 0 bytes zijn nml. 0 bytes, er valt niks te herstellen. De stap ervoor, de data van de drager zelf afhalen is dan al mislukt. Vertel 's waar je data vanaf kwam, en hoe de corruptie is gekomen.

[ Voor 33% gewijzigd door Hamish op 23-02-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou die freeware zar aanraden ;)

Die heb ik ook bijv halve foto's zien fixen. tot nu werkt het ouwe proggie best

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Hamish schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:45:
Search doet wonderen:1, 2, 3

p.s. Als je bestanden 0 bytes zijn, is de kans groot dat ook specifieke jpeg-herstel software er helemaal niks mee kan. 0 bytes zijn nml. 0 bytes, er valt niks te herstellen. De stap ervoor, de data van de drager zelf afhalen is dan al mislukt. Vertel 's waar je data vanaf kwam, en hoe de corruptie is gekomen.
Het komt van een gebroken mirror af, waarvan een schijf overleden is en de andere corrupt, heb alle data kunnen herstellen, incl. gecomprimeerde bestanden (geeft soms ook problemen), maar in al mijn foto albums zijn elke keer een paar foto's 0mb groot, net alsof die op de andere schijf van de mirror hebben gestaan (lijkt me sterk trouwens). Ik heb een uitgebreide search gedaan op de corrupte schijf, maar vind helaas niet meer terug dat ik kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok dan probeer je het niet

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Rustig maar... ;)
Ik heb het gedownload maar heb een vraag, mijn systeem werkt ondertussen weer en de corrupte schijf is weer in gebruik, kan ZAR daarmee overweg? Of gaat hij aan de slag met alle data en zorgt hij dus ervoor dat mijn huidige schijven overhoop gehaald worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@fish, lange tenen vandaag?

Anyhow, dat ZAR (niet helemaal gratis, check wel even beperkingen van de evaluatie versie) zal prima z'n werk met corrupte data kunnen doen. Misschien dat je er ook meer data van je corrupte mirror kunt halen, maar als er geen data is, dan houdt 't toch echt op.R-Studio is voor het lezen van je corrupte mirror ook nog een optie.

Tenzij je meer bytes van die schijf weet te krijgen ben ik bang dat je niet meer plaatje uit je 0-byte-bestanden persen kan.

edit1: Aaargh!
en de corrupte schijf is weer in gebruik, kan ZAR daarmee overweg?
Nu heb je waarschijnlijk je laatste kans op redding zelf om zeep geholpen. De oude data zal nu overschreven raken of is dat al. Hangt de hdd er alleen aan, of heb je er ook al nieuwe dingen opgezet? In het eerste geval kun je ZAR (nooit gebruikt, maar 't zal allemaal wel ongeveer op dezelfde manier werken) de hele hdd laten scannen, een klein stukje (demobeperking: Only (up to) four directories can be recovered in the demo version of our computer data recovery software. ) kunnen proberen te recoveren.

edit2: Zoals fish hieronder probeert aan te geven, met z'n weinig verhelderende post, kan ZAR per run 4 directories recoveren. Helaas zal dat de TS niet helpen.

[ Voor 41% gewijzigd door Hamish op 23-02-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ok duidelijk, ik was al bang hiervoor. Had zelf al met Recover Data for NTFS geprobeerd en die vond niet meer veel. Als ik het op tijd had gezien dat een aantal van die jpg bestanden 0mb waren dan had ik die schijf nooit direct weer in gebruik genomen. Nu had ik een succesvolle recover gedaan en was allang blij dat het goed ging (backup schijf was namelijk ook nog kapot, wat een ongeluk in 1 week).
Dus ik meteen alles opnieuw geinstalleerd en blij dat ik was :) maar dat was van korte duur. Het geluk bij een ongeluk is dat het niet enorm veel foto's zijn, maar goed het zijn er toch teveel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hamish schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:14:
@fish, lange tenen vandaag?

Anyhow, dat ZAR (niet helemaal gratis, check wel even beperkingen van de evaluatie versie) zal prima z'n werk met corrupte data kunnen doen. Misschien dat je er ook meer data
..
Nee hoor, niet als je in de gesuggereerde zoeklinks kijkt ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:19
Misschien werkt Restoration in dit geval.

http://www.snapfiles.com/get/restoration.HTML

[ Voor 37% gewijzigd door bredend op 23-02-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Hamish schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:45:
Ik zal het even herhalen voor iedereen die gelooft in sprookjes: 0 bytes = geen data = niets te herstellen. Einde verhaal, finito, jammer dan, too bad, niets meer aan te doen.

Heb je een back-up? Zet deze dan terug.
Heb je geen back-up? Dan was je data waarschijnlijk niet eens zo belangrijk.
Heb je geen back-up maar was je data wel belangrijk? Paar keer vloeken en volgende keer voor back-ups zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tuurlijk niet die nul bytes kan gewoon fout zijn. het plaatje kan er gewoon nog opstaan (tenzij je disk gewoon opnieuw in gebruik neemt en er potentieel data overheen blaft, of dat een echt fysiek defect is

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
0 bytes is niet fout. Het kan, zoals je aangeeft, wel zo zijn dat de foto's nog ergens staan alleen heeft TS de corrupte schijf opnieuw ingebruik genomen danwel de foto's hersteld naar een andere schijf (met als resultaat lege bestanden). Hoe dan ook, de situatie is nu zo dat er weinig te herstellen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik heb met ZAR een volledige scan gedaan en moet vanavond de analyse (want het zijn nogal wat gevonden bestanden) eens goed bekijken. Ben inderdaad bang dat er niet veel meer valt te halen zoals ik zelf ook al dacht, jullie waren mijn laatste optie zegmaar...
Backup was er natuurlijk, de foto's zijn wel belangrijk, maar goed die backup schijf ging in dezelfde week ook kapot, dubbele pech helaas :(
Het is geen totale ramp, het zijn gelukkig niet alle foto's zoals ik al zei :D
Pagina: 1