|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Lijkt me stug dat de 4350 niet werkt, het heeft altijd gewerkt en dingen als planet earth in 1080p speelt ie ook gewoon vloeiend af. Inclusief de beruchte vogel scenes. Alle andere HD kanalen werken ook gewoon en voor zover ik weet is DiscoveryHD niet veel zwaarder voor een videokaart als bv HistoryHD.nero355 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:57:
Iemand hier op GoT riep ooit dat je het liefst een ATI 4550 voor TV kijken wil hebben dus gooi eens je 5970 voor de grap in je HTPC en kijk of dat helpt.
Sowieso kan je eens een keer gewoon de Windows 7 codecs proberen in plaats van al die gekke codecs die je nu hebt
En over die codecs, zon rare codec is CoreAVC niet, die word zelfs zwaar aanbevolen voor minder krachtige systemen die geen HW versnelling hebben op de videokaart. Na de herinstall van windows is dat ook de enigste codec die er nu opstaat.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 21-04-2011 20:56 ]
Testing, one, two ...
- Live/Realtime TV vereist meer power.arbraxas schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:24:
Lijkt me stug dat de 4350 niet werkt, het heeft altijd gewerkt en dingen als planet earth in 1080p speelt ie ook gewoon vloeiend af. Inclusief de beruchte vogel scenes. Alle andere HD kanalen werken ook gewoon en voor zover ik weet is DiscoveryHD niet veel zwaarder voor een videokaart als bv HistoryHD.
En over die codecs, zon rare codec is CoreAVC niet, die word zelfs zwaar aanbevolen voor minder krachtige systemen die geen HW versnelling hebben op de videokaart. Na de herinstall van windows is dat ook de enigste codec die er nu opstaat.
- DiscoveryHD heeft in ieder geval op de schotel meer bandbreedte dan laten we zeggen een gemiddeld kanaal zoals Nederland 1/2/3 HD of Film1/Sport1 HD : 20 MBps vs. 6 a 9 MBps
- Windows 7 codecs zijn toch wel erg populair onder de MP TV kijkers voor zover ik het forum daar heb gevolgd.
Bovendien : Je hebt beide kaarten in je bezit dus effe testen moet geen probleem zijn als je het een en ander wil uitsluiten
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Je gaat even compleet voorbij aan het feit dat 1080 progressive veel makkelijker te decoderen valt dan 1080 interlaced, wat live HD TV is. Deinterlacing vraagt al behoorlijk wat gpu-power.arbraxas schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:24:
[...]
Lijkt me stug dat de 4350 niet werkt, het heeft altijd gewerkt en dingen als planet earth in 1080p speelt ie ook gewoon vloeiend af. Inclusief de beruchte vogel scenes.
Verder kan het best zijn dat Discovery HD meer geavanceerder features van de MPEG4 codec gebruikt dan een ander station. (Er loopt op het MP Forum een topic over BBC HD waaruit gebleken is dat deze ook geavanceerde features gebruikt waardoor veel systemen moeite hebben om dit stottervrij af te spelen).
Stutter on BBC HD only
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Regelmatig vastlopers en aan codec onderhoud wordt door Conceptronic niets meer gedaan.
Ben dus aan het kijken naar een vervanging en denk om zelf iets te maken gebaseerd op een mini ITX bordje.
Wat ik sowieso nog wil is analoge programma's opnemen van UPC (HD is geen must) en een systeem zonder (of zo min mogelijk) ventilatoren.
Hebben jullie misschien ideeen/suggesties?
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ik denk het niet, als je naar raw data kijkt dan is 1080p een verdubbeling die de gpu moet verwerken.Question Mark schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:45:
[...]
Je gaat even compleet voorbij aan het feit dat 1080 progressive veel makkelijker te decoderen valt dan 1080 interlaced, wat live HD TV is. Deinterlacing vraagt al behoorlijk wat gpu-power.
Bij deinterlacing worden de oneven lijnen gewoon in de framebuffer opgeslagen van de televisie zelf wanneer je een 1080i signaal uitstuurt en anders in de framebuffer van de videokaart maar dat is alleen wat geheugen. Dus nee, deinterlacing vergt geen gpu-power.
Edit\ En wat betreft de codec zit je wel goed, VBR is niet een geavanceerde feature, maar deze zorgt inderdaad voor problemen wanneer je SAF gebruikt. Maar ja SAF is ook echt

In alfa werkt het idd nog niet, heb me echt rot gezocht om dit probleem te verhelpenapokalypse schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:26:
[...]
Wellicht in 1.2 gefixd, ff geduld (op de beta dan)
[ Voor 24% gewijzigd door Maks op 23-04-2011 12:13 ]
Je hebt helemaal gelijk, maar coreavc kan ook zonder HW versnelling zijn werk doen mits de pc snel genoeg is.hardware-lover schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:55:
CoreAVC maakt gebruik van de hardware versnelling van de GPU, dit gaat (gelukkig) niet softwarematig maar leunt op Cuda en DXVA. Daarbij is CoreAVC als codec alleen bedoelt voor h264 video. Correct me if I'm wrong.
Voor zover ik weet gebruiken de HD kanalen ook een x264 variant. Dat het een stream is ipv een bestand moet volgens mij niet zoveel uitmaken. Anders zou het op beide systemen ook niet werken mocht de codec het niet ondersteunen.
Ik heb het getest met en zonder HW versnelling (Cuda is geen optie met een ATi) en beide krijg ik een foutmelding dat hij de stream niet kan afspelen. Dus niet dat er iets te langzaam is of stotteren ofzo gewoon niks.
Voor de mensen over de vidkaarten wisselen, ik ga mijn 5970 met artic accelero extreme dus nooit in mijn htpc krijgen
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Ik heb ook een ATI4550 (met Cyberlink codec) nodig voor HDTV bij Caiway anders hou ik problemen. Op Windows 7 trouwens.nero355 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:57:
Iemand hier op GoT riep ooit dat je het liefst een ATI 4550 voor TV kijken wil hebben dus gooi eens je 5970 voor de grap in je HTPC en kijk of dat helpt.
Sowieso kan je eens een keer gewoon de Windows 7 codecs proberen in plaats van al die gekke codecs die je nu hebt
Ik heb als codec bij H.264 de Microsoft codec ingesteld, daarnaast ook de MPC codec en de ffdshow videocodec geprobeerd bij H.264, maar dat maakte niks uit.
Ik draai Windows 7, op met de onboard videokaart van de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H. Gezien het feit dat het in VLC prima werkt, lijkt het me meer een codec probleem?
MP versie is 1.2 beta overigens.
[ Voor 3% gewijzigd door Sherlock op 07-06-2011 14:16 . Reden: MP versie ]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
http://www.monogrammultimedia.com/graphstudio.html
Mocht het volgende toevallig het geval zijn, Windows Aero mag niet uigeschakeld zijn wil je schokvrij af kunnen spelen met MediaPortal.
[ Voor 2% gewijzigd door hardware-lover op 07-06-2011 17:22 . Reden: typo's ]
Testing, one, two ...
Hoeft niet, vlc gebruikt default geen hardwarematige acceleratie maar laat al het decodeerwerk over aan je je cpu, terwijl de standaard MS codec en de MPC codec wel de hardwarematige features van je graka gaan gebruiken. Het kan dus best zijn dat je onboard graka niet voldoende is voor bepaalde video's (afhankelijk van codec, bitrate en het gebruikte profiel).Sherlock schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:16:
Ik draai Windows 7, op met de onboard videokaart van de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H. Gezien het feit dat het in VLC prima werkt, lijkt het me meer een codec probleem?
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Bedankt! Aero is ingeschakeld, dus daar zou het niet aan moeten liggen.hardware-lover schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:15:
@Sherlock, Watson hier. Probeer GraphStudio eens om the kijken hoe je Windows Codec setup er in de praktijk uit ziet? Gewoon je media bestand naar het actieve Graphstudio slepen.
http://www.monogrammultimedia.com/graphstudio.html
Mocht het volgende toevallig het geval zijn, Windows Aero mag niet uigeschakeld zijn wil je schokvrij af kunnen spelen met MediaPortal.
Ik heb de avi vanuit de verkenner naar Graphstudio gesleept en deze geeft de MPC video decoder aan, ipv de Microsoft DTV die ik in de MP config geselecteerd heb. Moet ik dit nog ergens anders aangeven?
Hmm, dat zou wel balen zijn, ik heb dit moederbord juist gekocht n.a.v. een htpc best buy guide artikel op hardware.info waarin deze als goede keus werd beschreven...Question Mark schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:12:
[...]
Hoeft niet, vlc gebruikt default geen hardwarematige acceleratie maar laat al het decodeerwerk over aan je je cpu, terwijl de standaard MS codec en de MPC codec wel de hardwarematige features van je graka gaan gebruiken. Het kan dus best zijn dat je onboard graka niet voldoende is voor bepaalde video's (afhankelijk van codec, bitrate en het gebruikte profiel).
In mijn HTPC zit een MSI P7NGM-Digital moederbord (dus met nVidia 9300) en daarmee speel ik alles (HDTV, 1080p) vlekkeloos af. Dus aan je moederbord zal het niet liggen. Ik gebruik ook MediaPortal op Windows 7 en heb geen codecs geïnstalleerd, alleen Haali Media Splitter, in MediaPortal staan alle formaten gewoon op de Microsoft codecs.Sherlock schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:57:
Hmm, dat zou wel balen zijn, ik heb dit moederbord juist gekocht n.a.v. een htpc best buy guide artikel op hardware.info waarin deze als goede keus werd beschreven...
Heb je misschien de drivers van de grafische chip geüpdate? Ik kan me herinneren dat ik dat ook ooit eens gedaan heb, en dat ik dat soort problemen kreeg. Sindsdien update ik die drivers niet meer, en gebruik ik gewoon de standaard Windows driver (ook de optionele windows update installeer ik niet).
Grappig : Ik heb precies dezelfde setup en die werkt inderdaad 100% goedRubenDJ schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:44:
In mijn HTPC zit een MSI P7NGM-Digital moederbord (dus met nVidia 9300) en daarmee speel ik alles (HDTV, 1080p) vlekkeloos af. Dus aan je moederbord zal het niet liggen. Ik gebruik ook MediaPortal op Windows 7 en heb geen codecs geïnstalleerd, alleen Haali Media Splitter, in MediaPortal staan alle formaten gewoon op de Microsoft codecs.
Ik heb ooit "een driver" van nVidia zelf erop gegooid en nooit meer eraan gezetenHeb je misschien de drivers van de grafische chip geüpdate? Ik kan me herinneren dat ik dat ook ooit eens gedaan heb, en dat ik dat soort problemen kreeg. Sindsdien update ik die drivers niet meer, en gebruik ik gewoon de standaard Windows driver (ook de optionele windows update installeer ik niet).
Via ffdshow DXVA Video decoder configuratie en Video decoder configuratie kun je de ondertitels activeren en aangeven waar ze opgeslagen staan. Standaard is dit in dezelfde map als waar het video_bestand opgeslagen is maar je kunt er eenvoudig andere locaties aan toevoegen.
Als MPC-HC als video_engine geselecteerd staat dan heeft het instellen van ffdshow voor ondertitels natuurlijk weinig zin. Stel ffdshow dus als standaard ondertitel_engine in, zorg dat de locatie van de losse opgeslagen ondertitel klopt en dan zou de ondertitel zichtbaar, of na selectie, zichtbaar moeten worden.
Testing, one, two ...
als dit niet het geval is, zou het misschien ook nog wel in een codec kunnen zitten.
Ik stream elke film 1 tot 40 gig (over gigabit ethernet) en heb nooit problemen.
Basement Bios ---- Exo-S
"Als ik dezelfde file kopieer naar de hdd van de htpc speelt het prima af."Mystikal schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:40:
Probeer de film af te spelen met soundgraph, dan kun je meteen zien of het aan de codecs ligt of niet.
Vaste netwerk verbinding of draadloos?
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 20-07-2011 14:51 ]
Testing, one, two ...
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Hier kan je de filters downloaden: http://files.1f0.de/lavf/LAVFilters-0.31-135-ga1e242c.zip
De snelheid waarmee video nu start is enorm toegenomen. Als je bitstreaming wil instellen kan je dat het makkelijkst doen via Graphstudio of MPC-HC, vraag gewoon de property page van één van de filters op.
Op dit moment is LAVF wel echt dé codec oplossing aan het worden. Splitter, audio en video decoders met een hoge kwaliteit en hoge ontwikkelsnelheid.
Meer info kan je vinden in het Doom9 topic: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=156191
SAF6 gebruikt ook LAVF toch? //edit: Ja dus: http://forum.team-mediapo...f-v6-00-based-lavf-95635/
[ Voor 43% gewijzigd door HaTe op 30-07-2011 12:43 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Testing, one, two ...
Dan heeft dat toch ook invloed op het TV kijken? Als die codec de graph sneller opbouwt oid, dan lijkt mij dat de TV stream starten sneller gaat.Frank-NL schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:45:
Een opname start direct.... kanalen verwisselen op live tv wordt niet vertraagd door de graph opbouw maar door de tuner / TV server zelf.
Die software is juist wel handig en SAF zet de instellingen en prioriteit voor de codecs ook gelijk goed.Frank-NL schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:45:
-edit- Ja SAF is erop gebaseerd, is ook een aardige oplossing maar SAF levert er ook nog een hoop software bij die niet perse nodig is.
[ Voor 77% gewijzigd door HaTe op 30-07-2011 12:50 ]
Oké, ik doelde dus inderdaad op de nVidia CUDA ondersteuning. DXVA(2) ondersteuning voor de ION tegenhanger (o.a. AMD E-350) is er niet? M.a.w., je dient een redelijk vlotte CPU te hebben bij een niet CUDA systeem?Frank-NL schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:47:
Nee LAV heeft een aparte CUDA oplossing, maar de video codec gebruik ik nu op een 6450 met Catalyst 11.7 en het werkt perfect.
Testing, one, two ...
(misschien zonder MDAPI een stuk beter, NED1 start hier altijd heel snel omdat die FTA is)
@hardware-lover Ik neem aan dat DXVA(2) gebruikt wordt want ik had net 25% CPU gebruik bij het bekijken van een 1080p MKV in een windowed MediaPortal. Aangezien ik een Athlon X2 240e als CPU heb kan dat nooit CPU decoding geweest zijn. Die zou dat volgens mij niet eens trekken.
En wat betreft SAF, ik kan me voorstellen dat het handig is dat de merits e.d. ingesteld worden echter is dat voor MediaPortal niet nodig omdat je handmatig de codecs instelt. En qua config doet SAF ook niet meer dan bitstreaming aan of uit.... maar iedereen moet vooral gebruiken wat handig is natuurlijk
[ Voor 34% gewijzigd door Frank-NL op 30-07-2011 13:08 ]
Testing, one, two ...
De meeste 1080p x264 films spelen goed af, maar toch zijn er sommige films bij die lichtjes stotteren, en een enkele die bijna niet te kijken is vanwege het stotteren.
Ik heb een simpel moederbordje in de HTPC, met daarop een AMD X2 processor (niet de allernieuwste dus).
Dit moederbord heeft een onboard Ati 3200 kaart.
audio gaat via een Creative kaart optisch naar mijn versterker.
Ik vraag me nu af wat ik moet upgraden, om ervoor te zorgen dat alle films wél goed afspelen! Moet ik gaan voor een nieuwere videokaart, of heeft de processor een upgrade nodig?
Als codec gebruik ik het SAF 5.0 pakket, dus met de DXVA codec.
Ik denk dat je met een onderliggend probleem zit. Ik heb namelijk dezelfde configuratie en alles speelt vlekkeloos af. Kijk even terwijl het stottert of je CPU de hoogte inschiet.RonnieB82 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:44:
Ik loop op mijn HTPC toch nog tegen performance problemen aan...
De meeste 1080p x264 films spelen goed af, maar toch zijn er sommige films bij die lichtjes stotteren, en een enkele die bijna niet te kijken is vanwege het stotteren.
Ik heb een simpel moederbordje in de HTPC, met daarop een AMD X2 processor (niet de allernieuwste dus).
Dit moederbord heeft een onboard Ati 3200 kaart.
audio gaat via een Creative kaart optisch naar mijn versterker.
Ik vraag me nu af wat ik moet upgraden, om ervoor te zorgen dat alle films wél goed afspelen! Moet ik gaan voor een nieuwere videokaart, of heeft de processor een upgrade nodig?
Als codec gebruik ik het SAF 5.0 pakket, dus met de DXVA codec.
Het enige verschil in onze configuratie is dat je gebruik maakt van SAF5 en ik SAF6.
Welk OS gebruik je overigens?
ik gebruik Windows 7, 32-bit.Obscurax schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:00:
[...]
Ik denk dat je met een onderliggend probleem zit. Ik heb namelijk dezelfde configuratie en alles speelt vlekkeloos af. Kijk even terwijl het stottert of je CPU de hoogte inschiet.
Het enige verschil in onze configuratie is dat je gebruik maakt van SAF5 en ik SAF6.
Welk OS gebruik je overigens?
Eigenlijk wil ik ook het liefst de HTPC nog een keer helemaal formatteren om de codecs opnieuw te installeren... maar ik zie een beetje op tegen het opnieuw configureren van mediaportal. (en het importeren van films, series, etc)
Ik zat ondertussen ook al even te zoeken naar een manier om al mijn codecs op te schonen (/verwijderen), zodat ik het codec verhaal opnieuw kan opbouwen.
Je kan SAF gewoon deinstalleren. Als je toch Win7 hebt, hoef je enkel een splitter te installeren. LAVF of Haali.RonnieB82 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:11:
[...]
ik gebruik Windows 7, 32-bit.
Eigenlijk wil ik ook het liefst de HTPC nog een keer helemaal formatteren om de codecs opnieuw te installeren... maar ik zie een beetje op tegen het opnieuw configureren van mediaportal. (en het importeren van films, series, etc)
Ik zat ondertussen ook al even te zoeken naar een manier om al mijn codecs op te schonen (/verwijderen), zodat ik het codec verhaal opnieuw kan opbouwen.
Alle codecs stel je dan in op MS-DTV en je kan zonder problemen alles met DXVA afspelen.
Heb je voor 5.1 geluid en DTS geen extra codecs meer nodig in MP 1.2? Ik heb nu 1.1.3 onder Windows 7 en voor DTS heb ik nog wel wat moeite moeten doen.Frank-NL schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:03:
[...]
Je kan SAF gewoon deinstalleren. Als je toch Win7 hebt, hoef je enkel een splitter te installeren. LAVF of Haali.
Alle codecs stel je dan in op MS-DTV en je kan zonder problemen alles met DXVA afspelen.
Ik vroeg me overigens af: is het aan te raden om 1.2 beta over 1.1.3 heen te zetten als update? Of kun je beter schoon beginnen?
En is Subcentral dus de opvolger van de subtitles die je via de info-knop bij TVseries kon downloaden? Die beviel me wel namelijk, altijd voldoende keus.
DTS en 5.1 bitstreamen heeft eigenlijk niet zoveel met MP en / of codecs te maken. Als je enkel de LAVF splitter gebruikt kun je je audio op de MS Audio decoder instellen en als output Default directsound device. In je geluid settings stel je SPDIF of HDMI (wat je aangesloten hebt uiteraard) in als default device en selecteer je bij de properties dat de receiver DTS en DD ondersteunt.D-e-n schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:15:
[...]
Heb je voor 5.1 geluid en DTS geen extra codecs meer nodig in MP 1.2? Ik heb nu 1.1.3 onder Windows 7 en voor DTS heb ik nog wel wat moeite moeten doen.
Ik vroeg me overigens af: is het aan te raden om 1.2 beta over 1.1.3 heen te zetten als update? Of kun je beter schoon beginnen?
En is Subcentral dus de opvolger van de subtitles die je via de info-knop bij TVseries kon downloaden? Die beviel me wel namelijk, altijd voldoende keus.
Windows stuurt DTS en DD dan direct door (=bitstreamen)
In MP ziet het er dan zo uit:

Je kan altijd proberen te upgraden; werkt het dan is het prima. Backup wel van tevoren je settings. Mocht het niet lukken dan kan je altijd nog een clean install proberen.
Subcentral =
[ Voor 13% gewijzigd door Frank-NL op 05-08-2011 14:34 ]
Ja die staan er wel bij (60 59 50 24 23), het betreft een IGP (nVidia 9300m, nieuwste drivers) in combinatie met een E8400 die makkelijk full HD trekt. De processor is zelfs een beetje overkill want met de Microsoft DTV-codecs is er nagenoeg geen cpu load.hardware-lover schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:10:
Als dynamic refreshrate is aangevinkt dan wordt over het algemeen toch echt de refreshrate van het media aangehouden. Dus 50Hz wordt als 50 Hz afgespeeld, 60Hz als 60Hz, enz, bij mij is dit tenminste wel het geval. Heb jij die refreshrates met resolutie wel als mogelijke weergaveoptie bij je video_kaart instellingen staan?
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar niets helpt, het ligt echt aan een instelling in MediaPortal want zoals gezegd geeft VLC geen problemen.
Testing, one, two ...
De Microsoft DTV-DVD decoder, ik heb ook nog ffdshow/libavcodec geprobeerd maar die geeft hetzelfde resultaat.hardware-lover schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:35:
VLC gebruikt volgens mij zijn eigen ingebouwde codecs. Welk codec pakket heb je nu in gebruik en wat heb je onder MediaPortal als codecs geselecteerd staan. Je GPU is snel genoeg, die kan met een Atom 330 nog prima HD video afspelen.
Tnx. Ik kom een stuk verder nu. Voorheen had ik AC3 filter en ffdshow nodig om DTS naar mijn receiver te krijgen, nu doen de Microsoft codecs het ook inderdaad. Het enige wat ik overigens gedaan heb is de Haali splitter vervangen door die van LAVF en alles in MP als hierboven instellen.Frank-NL schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:28:
[...]
DTS en 5.1 bitstreamen heeft eigenlijk niet zoveel met MP en / of codecs te maken. Als je enkel de LAVF splitter gebruikt kun je je audio op de MS Audio decoder instellen en als output Default directsound device. In je geluid settings stel je SPDIF of HDMI (wat je aangesloten hebt uiteraard) in als default device en selecteer je bij de properties dat de receiver DTS en DD ondersteunt.
Er is nog steeds één mkv waarbij ik DXVA niet aan de gang krijg. De fan in mijn HTPC begint enorm te loeien
bij het starten ervan maar dat is nooit anders geweest.
Wat oudere wmv-bestanden deden het overigens ook nog steeds niet met de MS codecs maar dat kreeg ik met de Cyberlink en MPC-codecs ook al niet voor elkaar. Zodra ik de LAV codecs selecteer als MPEG codec gaat ook dat goed dus daar is nu ook een uitweg
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 08-08-2011 14:57 ]
Klopt. En het zijn bestanden waar ik verder niet om maal maar als je dan toch bijna alles werkend hebt wil je dat nu ook aan de gang hebben natuurlijkFrank-NL schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:05:
Er zullen altijd wel wat files tussen zitten die niet werken helaas.
Het was er al eentje van een paar jaar terug maar hij was wel lekker scherp en met mooi geluid en beeld (Scarlet JohanssonIs er van die mkv geen repack uitgekomen want dat gebeurt ook nog wel regelmatig natuurlijk.
Powerdvd codecs, AC3-filter en ffdshow zouden er nu af kunnen maar ik kijk het eerst nog even aan.Verder goed dat het werkt, je setup is nu clean en minimalistisch, dat scheelt een hoop
ps.
Ik heb een tijdje gekeken of ik beter niet terug kon gaan naar Windows Mediacenter. Je zou er een systeem nog lichter en "cleaner" mee moeten kunnen maken. Maar ook daar moet je nog stoeien met codecs om DXVA en subs aan de gang te krijgen. Wat dat betreft vind ik MP lekker overzichtelijk: je ziet precies in de instellingen welke codec gebruikt wordt en ziet precies wanneer welke file niet afgespeeld kan worden.
Aanvulling:
Heeft iemand de CLR skin al eens geprobeerd? Ik vind hem er mooi uitzien maar hij weigert bij mij de xml-file van subcentral te laden.
Bij is MP 1.2.0 Beta overigens bij tijd en wijle enorm traag met opstarten van een filmbestand.
[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 09-08-2011 14:10 ]
Hoi en bedankt voor je commentaar!HaTe schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:14:
[...]
Jij hebt het best goed voor elkaar eigenlijkDie music mod is ook mooi, ik zie dat die nu ook te downloaden is.
Ik heb veel minder plugins draaien dan jij. Een paar plugins die jij laat zien vind ik ook een beetje nutteloos eerlijk gezegd. (timer, trakt en windows update).
Een paar vragen:
Wat is die Bioscoop agenda?
Wat die die nieuws lezen? Niet infoservice? Als je naar een item gaat, start bij mij de browser op.
Ik zie wel dat wisselen van tv kanalen bij jou sneller gaat dan bij mij.
Ik zal eens kijken of ik ook een dergelijke video kan maken morgen. Eerst even wat aanpassen
Welke software heb je hiervoor gebruikt?
Die "online muziek" plugin, Rockstar, ziet er nu ook wel goed uit. Ik had een van de eerste versies getest, welke ik niet geweldig vond, maar ik zal hem nu zeker wel weer proberen
Geloof mij dat het in het echt allemaal nog veel mooier draait! Baal er een beetje van dat ik die ervaring niet kan posten, omdat Youtubefilmpjes begrensd worden op maar 30FPS, terwijl dit in het echt het dubbele is.
Wat betreft you vragen en opmerkingen:
Die timer is voor mij erg handig. Ik zet hem een half uurtje voor ik ga slapen aan, zet een muziekje aan, en hij gaat automatisch in slaapstand..
Trakt is wel een leuke optie als je vrienden hebt die het ook hebben. Dan kun je volgen wat ze kijken. Verder geeft het programma aanbevelingen van films en tv series, obv de films en series die jij er op hebt staan.
Windows update is inderdaad niet noodzakelijk. Deze heb ik meer geïnstalleerd onder het mom van: "omdat het kan" Ik vind het wel mooi dat zoveel mogelijk binnen Mediaportal gedaan kan worden, ipv daar buiten.
Die bioscoop Agenda is de Showtimes plugin:
http://forum.team-mediapo...3-2-1-2011-05-26-a-85266/
Voor het nieuws lezen gebruik ik niet infoservice, maar de standaard RRS reader van Mediaportal zelf.. Werkt stukken beter.
Zappen gaat hier inderdaad heel snel. Sneller als met mijn vorige tv decoder. Ongeveer 1 seconde.. Dit met een Anysee tuner, fortherecord tv servie, met MDAPI plugin. En de nieuwste saf6 codecs, met alle audiocdecs ingesteld op ffdshow, en voor tv codecs gebruik ik de standaard microsoft dtv/dvd decoder.
Voor het maken van dit filmpje heb ik FRAPS gebruikt: http://www.fraps.com/download.php
Echt n perfect en klein programma, en is ook nog gratis ook..
Mooi filmpje inderdaad... dan ga ik der toch maar weer is mee ana de slagpowermarcel10 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:36:
[...]
Hoi en bedankt voor je commentaar!
Geloof mij dat het in het echt allemaal nog veel mooier draait! Baal er een beetje van dat ik die ervaring niet kan posten, omdat Youtubefilmpjes begrensd worden op maar 30FPS, terwijl dit in het echt het dubbele is.
Wat betreft you vragen en opmerkingen:
Die timer is voor mij erg handig. Ik zet hem een half uurtje voor ik ga slapen aan, zet een muziekje aan, en hij gaat automatisch in slaapstand..
Trakt is wel een leuke optie als je vrienden hebt die het ook hebben. Dan kun je volgen wat ze kijken. Verder geeft het programma aanbevelingen van films en tv series, obv de films en series die jij er op hebt staan.
Windows update is inderdaad niet noodzakelijk. Deze heb ik meer geïnstalleerd onder het mom van: "omdat het kan" Ik vind het wel mooi dat zoveel mogelijk binnen Mediaportal gedaan kan worden, ipv daar buiten.
Die bioscoop Agenda is de Showtimes plugin:
http://forum.team-mediapo...3-2-1-2011-05-26-a-85266/
Voor het nieuws lezen gebruik ik niet infoservice, maar de standaard RRS reader van Mediaportal zelf.. Werkt stukken beter.
Zappen gaat hier inderdaad heel snel. Sneller als met mijn vorige tv decoder. Ongeveer 1 seconde.. Dit met een Anysee tuner, fortherecord tv servie, met MDAPI plugin. En de nieuwste saf6 codecs, met alle audiocdecs ingesteld op ffdshow, en voor tv codecs gebruik ik de standaard microsoft dtv/dvd decoder.
Voor het maken van dit filmpje heb ik FRAPS gebruikt: http://www.fraps.com/download.php
Echt n perfect en klein programma, en is ook nog gratis ook..
Heeft 4tr al is Teletekst? De my teletext plugin wordt al een tijdje niet meer onderhouden.. weet niet of ik deze durf te installeren op 1.2beta
Die kun je niet downloaden, hiervoor dien je hoborg een berichtje te sturen, de ontwikkelaar van saf. Die stuurt je dan een mailtje met een link naar de unlocked bestanden.Zeropaid schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:58:
Na een virus heb ik mijn systeem opnieuw moeten installeren echter werken de codes niet helemaal zoals het moet (sommige hd zenders draaien zonder hw acceleratie, sommige hd zenders werken echter wel)
Mijn vraag is waar ik een unlocked versie van SAF kan downloaden
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het zelf niet gebruik, omdat de powerdvd11 codecs hier alleen voor problemen zorgen. Ik gebruik nu voor alles gewoon ffdshow codecs voor beel en geluid (behalve voor live tv, daarvoor gebruik ik de standaard microsoft codec) en alles werkt perfect.
had al een prive bericht gestuurd maar hij is tijdelijk niet op het forum aanwezigpowermarcel10 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:25:
[...]
Die kun je niet downloaden, hiervoor dien je hoborg een berichtje te sturen, de ontwikkelaar van saf. Die stuurt je dan een mailtje met een link naar de unlocked bestanden.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het zelf niet gebruik, omdat de powerdvd11 codecs hier alleen voor problemen zorgen. Ik gebruik nu voor alles gewoon ffdshow codecs voor beel en geluid (behalve voor live tv, daarvoor gebruik ik de standaard microsoft codec) en alles werkt perfect.
de ffdshow codecs werken niet, divxa werkt ook niet, de enige codecs die werken zijn de powerdvd codecs maar daar krijg ik dus het probleem mee dat bepaalde hd zenders niet werken. (bv rtl4 HD werkt gewoon maar sbs6 hd werkt dan weer heel traag alsof er geen hw acceleratie is)
Hoe bedoel je, werk niet.. kan je ze instellen, of krijg je geen beeld met ffdshow codecs..Zeropaid schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:36:
[...]
had al een prive bericht gestuurd maar hij is tijdelijk niet op het forum aanwezig
de ffdshow codecs werken niet, divxa werkt ook niet, de enige codecs die werken zijn de powerdvd codecs maar daar krijg ik dus het probleem mee dat bepaalde hd zenders niet werken. (bv rtl4 HD werkt gewoon maar sbs6 hd werkt dan weer heel traag alsof er geen hw acceleratie is)
Vreemd, want hier werkt het perfect.. Heb je niet zelf lopen rommelen in de instellingen van ffdshow?
Misschien ff alle codec packs incl SAF van je pc verwijderen, en SAF opnieuw installeren..
zoals ik een paar berichten hierboven al had gezegt: sommige zenders lijken geen gebruik te maken van hw acceleratie. (de ene hd zender werkt zonder haperingen en de andere loopt gewoon bijna vast, diashow achtig)powermarcel10 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:21:
[...]
Hoe bedoel je, werk niet.. kan je ze instellen, of krijg je geen beeld met ffdshow codecs..
Vreemd, want hier werkt het perfect.. Heb je niet zelf lopen rommelen in de instellingen van ffdshow?
Misschien ff alle codec packs incl SAF van je pc verwijderen, en SAF opnieuw installeren..
verder heb ik niets aan de standaard instellingen gewijzigt behalve dan dat ik de k-lite codecpack geinstalleerd heb en daar de divxa hw acceleratie in heb aangezet.
Hmmmm, vreemd! Is je signaalontvangst wel goed? Het zou kunnen dat hij een te zwak signaal heeft bij sommige zenders, en daarom begint te haperen.. Ik kan me niet voorstellen dat hij bij sommige de HWA wel gebruikt en bij de ander niet.. Dit zou je kunnen bekijken door taakbeheer geopend te hebben wanneer je aan het tv kijken bent. Als het probleem is zoals jij beschrijft zou je namelijk moeten kunnen zien dat het processorverbuik toeneemt wanneer je een zender bekijkt die geen hardware acceleratie gebruikt..Zeropaid schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:32:
[...]
zoals ik een paar berichten hierboven al had gezegt: sommige zenders lijken geen gebruik te maken van hw acceleratie. (de ene hd zender werkt zonder haperingen en de andere loopt gewoon bijna vast, diashow achtig)
verder heb ik niets aan de standaard instellingen gewijzigt behalve dan dat ik de k-lite codecpack geinstalleerd heb en daar de divxa hw acceleratie in heb aangezet.
Ik kan me echter niet voorstellen dat dat het probleem is, want alle SD kanalen, zijn volgens mij dezelfde soort stream.. (mpeg-2...?) En hier voor zal hij altijd dezelfde codec gebruiken..
SAF geeft verder bij de installatie aan dat het gebruiken van meerdere verschillende codecpacks conflicten kunnen geven.. Ik zou k-lite dus echt even verwijderen, net als saf, en alleen saf even opnieuw installeren.. (gebruik zelf de laatste versie van SAF6)
Verder kunnen audio codecs ook roet in het eten gooien.. Zijn deze ook goed geconfigureerd? Zelf gebruik ik de ffdshow audiodecoders hiervoor.
Is je pc verder clean? Geen virussen, onnodige toepassingen geopend etc? Ccleaner al eens eventjes gedraaid om de boel wat op te frissen?
Het zijn maar even wat tips! Hoor graag als het niks heeft geholpen, dan ga ik even verder denken..
Succes!
Bedankt voor je reactie!powermarcel10 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:27:
[...]
Hmmmm, vreemd! Is je signaalontvangst wel goed? Het zou kunnen dat hij een te zwak signaal heeft bij sommige zenders, en daarom begint te haperen.. Ik kan me niet voorstellen dat hij bij sommige de HWA wel gebruikt en bij de ander niet.. Dit zou je kunnen bekijken door taakbeheer geopend te hebben wanneer je aan het tv kijken bent. Als het probleem is zoals jij beschrijft zou je namelijk moeten kunnen zien dat het processorverbuik toeneemt wanneer je een zender bekijkt die geen hardware acceleratie gebruikt..
Het zijn maar even wat tips! Hoor graag als het niks heeft geholpen, dan ga ik even verder denken..
Succes!
De ontvangst is goed, verder klopt het inderdaad dat de hwa gewoon werkt, al vind ik de cpu usage aan de hoge kant (40-70%)
Zonder hwa is de cpu usage 100% en krijg ik het dia effect, maar dat is logisch omdat het om een fusion bordje gaat.
Verder denk ik dat het puur een codec issue is, ik heb de k-lite codec pack verwijderd en de vista codecpack geinstalleerd.
De saf codecpack heb ik nog niet geprobeert omdat ik de unlocked versie nodig heb en hoborg tijdelijk niet op het forum is.
Ik maak gebruik van de volgende codecs:
H264 powerdvd 8
FFDshow audio
Ook zijn de problemen met sommige zenders wat groter, sommige zenders hebben last van tearing en artifacts.
Zal vanavond eens checken of die daar ook bijzit.
---------
Trouwens, mijn oude Friends afleveringen zijn gewoon DivXjes.
Deze openen ook pas na één minuut. Wordt die splitter ook gebruikt voor DivXjes?
[ Voor 44% gewijzigd door Mooya op 25-08-2011 14:53 ]
Bij voorkeur LAVF: http://1f0.de/downloads/
Ik zou serieus overwegen je Win7 opnieuw te installeren tenzij je zeker weet dat K-Lite goed deïnstalleert. NOOIT EEN CODEC PACK INSTALLEREN. De enige uitzondering hierop is SAF, wat in feite ook gewoon LAVF installeert plus nog wat extra's die je niet perse nodig hebt.
Zorg dat je settings staan als het 3e plaatje in deze post, voor Video en TV: Frank-NL in "Media Portal alternatief voor Windows Me..."
Hallo Frank,Frank-NL schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:56:
K-Lite? Wtf? Niet zo gek dat het bagger werkt. Deïnstalleren die troep. Aangezien je Windows 7 draait, heb je enkel en alleen een splitter nodig.
Bij voorkeur LAVF: http://1f0.de/downloads/
Ik zou serieus overwegen je Win7 opnieuw te installeren tenzij je zeker weet dat K-Lite goed deïnstalleert. NOOIT EEN CODEC PACK INSTALLEREN. De enige uitzondering hierop is SAF, wat in feite ook gewoon LAVF installeert plus nog wat extra's die je niet perse nodig hebt.
Zorg dat je settings staan als het 3e plaatje in deze post, voor Video en TV: Frank-NL in "Media Portal alternatief voor Windows Me..."
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en alleen de opgegeven codes geïnstalleerd. Hierna is MediaPortal nog regelmatig traag met het openen van bestanden (ook fotomappen zijn erg langzaam)
Ik heb de foto's + films op mijn NAS staan.
In Windows heb ik de P: voor de pictures verwijzen naar de NAS, en de M: voor de Movies naar de NAS.
Deze netwerk verbindingen zijn gemaakt via NET USE P: \\192.168.0.3\Pictures
Maar zodra ik deze netwerkverbinding maak via SUBST P: \\192.168.0.3\Pictures gaat het een stuk sneller.
Verder heb ik in Windows helemaal geen last van netwerk problemen, dus ik vind het erg vaag dat dit sneller gaat.
Ik heb ook mijn logs geplaatst op het MediaPortal forum
Zoals ik al zei, die unlocked versie heb je helemaal niet per se nodig.. Alles werkt ook prima met de locked versie.. Ik zeg het nog één keer; alle codec packs verwijderen, en saf installeren..Zeropaid schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:41:
[...]
Bedankt voor je reactie!
De ontvangst is goed, verder klopt het inderdaad dat de hwa gewoon werkt, al vind ik de cpu usage aan de hoge kant (40-70%)
Zonder hwa is de cpu usage 100% en krijg ik het dia effect, maar dat is logisch omdat het om een fusion bordje gaat.
Verder denk ik dat het puur een codec issue is, ik heb de k-lite codec pack verwijderd en de vista codecpack geinstalleerd.
De saf codecpack heb ik nog niet geprobeert omdat ik de unlocked versie nodig heb en hoborg tijdelijk niet op het forum is.
Ik maak gebruik van de volgende codecs:
H264 powerdvd 8
FFDshow audio
Ook zijn de problemen met sommige zenders wat groter, sommige zenders hebben last van tearing en artifacts.
De instellingen die je maakt:
Bij video: alles op ffdshow zetten, en bij h.264 ffdshow dxva decoder gebruiken en voor tv, bij de bovenste 2 opties microsoft codec selecteren, en bij audio wederom ffdshow audio decoder selecteren..
Probeer dat nou eerst maar eens voor dat je weer post dat alles niet werkt..
Hoe is je cpu gebruik wanneer je in Mediaportal bezig bent? Is alleen het afspelen van films traag, of is het hele programma zo langzaam. Dus ook wanneer je door menu's e.d. heen scrolt. In het geval dat alles zo traag is zou je alle plugins even uit kunnen schakelen, om te kijken of één van de plugins het probleem veroorzaakt. Mocht alles soepel lopen wanneer ze zijn uitgeschakeld, schakel je ze één voor één weer in, en kijk je welke plugin de boosdoener is.Mooya schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:44:
Iemand nog een idee over mijn probleem een aantal berichten terug?
Probleem met traagheid blijft nog steeds.
Het openen van een video file duurt ongeveer 2 minuten.
Zodra deze begint met spelen is er verder niets aan de hand en gaat alles goed.
Mocht het alleen bij films zo zijn, dan zou het een codec probleem kunnen zijn. Kijk in dat geval even een paar posts terug, daar heb ik beschreven welke codec instellingen ik gebruik.
Blijft alles trouwens ook traag wanneer je het programma even een paar minuten hebt draaien? Het zou ook kunnen dat hij vlak na het opstarten druk bezig is om de database bij te werken oid.
Je zou ook even een logbestand kunnen maken, en deze uploaden op de webstie van Mediaportal. Wellicht dat één van de team-members daar iets uit op kan maken..
Alles werkt inmiddels, geen idee wat de oplossing was maargoed. zal wel iets met de codecs te maken hebben gehad.powermarcel10 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:52:
[...]
Zoals ik al zei, die unlocked versie heb je helemaal niet per se nodig.. Alles werkt ook prima met de locked versie.. Ik zeg het nog één keer; alle codec packs verwijderen, en saf installeren..Ik zelf gebruik de laatste versie van saf6, welke beta is, maar je kunt ook versie 5 nemen.
De instellingen die je maakt:
Bij video: alles op ffdshow zetten, en bij h.264 ffdshow dxva decoder gebruiken en voor tv, bij de bovenste 2 opties microsoft codec selecteren, en bij audio wederom ffdshow audio decoder selecteren..
Probeer dat nou eerst maar eens voor dat je weer post dat alles niet werkt..
Ben nu de streamed mp skin aan het proberen alleen werkt deze niet, wanneer ik iets selecteer bv tv.. gebeurd er niets.
wanneer ik in het menu naar de instellingen wil gaan duurt dit ook enorm lang voordat deze geopend zijn, heel mp is traag wanneer ik deze skin gebruik. (onwerkbaar traag, scrollen door menu's gaat wel maar wanneer je dus iets selecteerd gebeurd er niets)
[ Voor 6% gewijzigd door Zeropaid op 27-08-2011 18:34 ]
Das vreemd.. Inprincipe zou het van die skin niet traag moeten worden.. Misschien even een keertje opnieuw installeren? Wederom zou het hier ook met plugins te maken kunnen hebben.. heb je met de installatie van StreamedMP ook plugins mee geïnstalleerd? Sommige plugins slokken erg veel van het cpu gebruik bij sommige systemen.. Anders in ieder geval de cache folder even legen, en in de basichome editor op generate klikken.. Verder zou je een aantal instellingen even kunnen wijzigen om te kijken of het iets helpt..Zeropaid schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:35:
[...]
Alles werkt inmiddels, geen idee wat de oplossing was maargoed. zal wel iets met de codecs te maken hebben gehad.
Ben nu de streamed mp skin aan het proberen alleen werkt deze niet, wanneer ik iets selecteer bv tv.. gebeurd er niets.
wanneer ik in het menu naar de instellingen wil gaan duurt dit ook enorm lang voordat deze geopend zijn, heel mp is traag wanneer ik deze skin gebruik. (onwerkbaar traag, scrollen door menu's gaat wel maar wanneer je dus iets selecteerd gebeurd er niets)
Bijvoorbeeld "animated background" uitschakelen, mits deze is ingeschakeld, de rrsticker en/of twitter-ticker even uitschakelen. Weer animaties uitschakelen, etc.. Even proberen dus!
Met SAF 5.X of SAF 6.X moet het werken.whitedrag152 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:46:
Het is me gelukt om Mediaportal werkend te krijgen icm met ziggo en anysee, alleen nu heb ik het probleem nog dat de HD zenders stotteren. Ik denk zelf dat de codec nog niet goed staad voor hd (dit was eerst ook voor de gewone zenders) Alleen welke codecsheb ik hier voor nodig.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dit alles heeft me doen besluiten om zowel Windows (vanwege de codecs) als MediaPortal opnieuw te installeren. Even wachten op Streamedmp en subcentral, en dan ga ik een clean install doen van MP 1.2 RC1.
Ik had wifiremote geïnstalleerd op mediaportal 1.2 beta en toen de rc uitkwam gewoon mediaportal geupdated. Wifiremote bleef toen gewoon werken en werd ook niet aangegeven als incompatibel. Gisteren heb ik mediaportal opnieuw moeten installeren omdat er iets niet meer werkte, toen had ik van de eerste keer de rc erop gezet, en toen kon ik ook niet meer wifiremote installeren. Sommige plugins zullen dus wel werken. Als je eerst de 1.2 beta erop zet en dan upgrade naar 1.2 rc.Sherlock schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:13:
Ik wilde gisteren eindelijk eens Ampdroid proberen, maar wifiremote werd aangemerkt als incompatible plugin. (Terwijl ik wel degelijk de versie voor 1.2 Beta heb geinstalleerd). Helaas heb ik dit ook al eens met Subcentral gehad. Daarnaast heb ik nog een probleempje met het afspelen van sommige audio, wat in bijvoorbeeld VLC wel goed gaat. Tot slot heb ik een tv-kaart gekocht, en ik had de tv-server nog niet geinstalleerd.
Dit alles heeft me doen besluiten om zowel Windows (vanwege de codecs) als MediaPortal opnieuw te installeren. Even wachten op Streamedmp en subcentral, en dan ga ik een clean install doen van MP 1.2 RC1.
Er schijnen idd wat geweest problemen te zijn met WifiRemote en MP1.2. Volgens mij komt dit door een wijziging in MpeMaker waardoor extensies opnieuw moeten worden gecompileerd. Er is 2 dagen geleden een nieuwe versie voor de RC1 uitgekomen, kan je die eens proberen?Sherlock schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:13:
Ik wilde gisteren eindelijk eens Ampdroid proberen, maar wifiremote werd aangemerkt als incompatible plugin. (Terwijl ik wel degelijk de versie voor 1.2 Beta heb geinstalleerd). Helaas heb ik dit ook al eens met Subcentral gehad. Daarnaast heb ik nog een probleempje met het afspelen van sommige audio, wat in bijvoorbeeld VLC wel goed gaat. Tot slot heb ik een tv-kaart gekocht, en ik had de tv-server nog niet geinstalleerd.
- Eenvoudige installatie
- WMC werkte veel sneller qua menu's/TV
- HD beeld was stabiel (beeld en geluid liepen gelijk)
- FIlms kijken gaat niet zo makkelijk / eenvoudig als bij MP (DXVA / codec's)
Ik heb natuurlijk met een schuin oog de vorderingen van MP in de gaten gehouden en ik had al eerder geconstateerd dat de gebruikers positiever werden en dat het MP team (veel) professioneler werkt (zie website MP). Afgelopen week werkte de opneem functie niet goed meer binnen WMC, ik heb toen een clean install gedaan en de stoute schoenen aangetrokken => installatie MP 1.2RC. Ik dacht als het niets is dan ben ik zo weer terug bij WMC.
Wat mij nu opvalt:
- Weinig tijd kwijt aan installatie en configuratie (ok meer werk dan bij WMC, maar zeer acceptabel)
- Snelheid!!!!! Wat is MP snel, op een aantal fronten sneller dan WMC!
- HD beeld is stabiel
- Ik heb tot nu toe geen "systeembeheerder in eigen huis gevoel" (geen geneuzel dat dingen niet werken)
- MP draait stabiel (geen vreemde meldingen e.d.)
Wat moet ik nog doen:
- MP configureren voor: Films, Muziek en Foto's
Mijn configuratie: MP 1.2RC + SAF 5.x + StreamMP
Je kan pas echt zeggen of het wat is als de configuratie een aantal weken draait, maar de eerste signalen zijn bijzonder positief.
Goed om te horen!konehead schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 08:48:
Anderhalf jaar geleden ben ik van MP (op win xp) overgestapt naar WMC (win 7), wat mij toen opviel bij WMC is het volgende:
- Eenvoudige installatie
- WMC werkte veel sneller qua menu's/TV
- HD beeld was stabiel (beeld en geluid liepen gelijk)
- FIlms kijken gaat niet zo makkelijk / eenvoudig als bij MP (DXVA / codec's)
Ik heb natuurlijk met een schuin oog de vorderingen van MP in de gaten gehouden en ik had al eerder geconstateerd dat de gebruikers positiever werden en dat het MP team (veel) professioneler werkt (zie website MP). Afgelopen week werkte de opneem functie niet goed meer binnen WMC, ik heb toen een clean install gedaan en de stoute schoenen aangetrokken => installatie MP 1.2RC. Ik dacht als het niets is dan ben ik zo weer terug bij WMC.
Wat mij nu opvalt:
- Weinig tijd kwijt aan installatie en configuratie (ok meer werk dan bij WMC, maar zeer acceptabel)
- Snelheid!!!!! Wat is MP snel, op een aantal fronten sneller dan WMC!
- HD beeld is stabiel
- Ik heb tot nu toe geen "systeembeheerder in eigen huis gevoel" (geen geneuzel dat dingen niet werken)
- MP draait stabiel (geen vreemde meldingen e.d.)
Wat moet ik nog doen:
- MP configureren voor: Films, Muziek en Foto's
Mijn configuratie: MP 1.2RC + SAF 5.x + StreamMP
Je kan pas echt zeggen of het wat is als de configuratie een aantal weken draait, maar de eerste signalen zijn bijzonder positief.
Mijn ervaring is eigenlijk een beetje hetzelfde.. Heb Mediaportal in de laatste jaren ook al een paar keer geprobeerd, maar kwam toch telkens weer terug bij WMC.. Tot ongeveer 3/4 jaar geleden, toen ik Mediaportal plots wel goed aan de praat kreeg.. Sinds die tijd zijn mijn ervaringen eigenlijk alleen maar beter geworden.
Mediaportal is welliswaar wat moeilijker (lees: uitgebreider) te configureren, maar dat levert wel als voordeel op dat alles geheel naar eigen smaak is in te stellen! Ik steek persoonlijk dan ook liever eenmalig wat meer werk in het programma, om er vervolgens vele malen meer plezier aan te beleven, dan met bijvoorbeeld WMC.
Je geeft aan dat je je media nog moet ordenen in Mediaportal.. Voor wat betreft films kan ik je de plugin MovingPictures in ieder geval van harte aanbevelen.. Werkt echt ontzettend goed, en volledig automatisch automatisch..
- MP 1.2 RC + SAF 6.00
- AMD E350 onboard video
LAV audio decoder kan nog geen delay doen, dus alle formaten daar maar in uitgevinkt zodat ffdshow audio decoder het weer overneemt.
Vervolgens nog af en toe een dropped frame (en dan ga je er op letten natuurlijk), MP Audio renderer uitgetest maar daar komen alleen maar meer drops uit. Laatse Reclock dan volgens config hiero:
http://wiki.team-mediapor...#External_helper_software
Nu helemaal vloeiend, audio delay klopt en DXVA werkt zoals t hoort. Voor SD en DVD ook nog even gekeken naar resizing en noise reduction etc. Goede guidelines hier:
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=40395
Op de E350 qua CPU gebruik kun je voor Xvid zowel NR en resizing gebruiken:
2. Blur & NR - Enabled
- Disable everything from the settings, except for Denoise3D and HQ, they sould be enabled.
- In Denoise3D settings, put Chroma to 1.00, Time to 4.00 and Luma to 0.00.
- In case there's too much noise in your video, try rising the Denoise3D settings, Chroma up to 2.00-3.00, Luma up to 1.00-2.00 and Time up to 5.00-6.00
3. Resize & Aspect - Enabled
- Resize on, ik doe hier naar horizontal 1280 zodat de AR behouden blijft en CPU gebruik OK is.
- Enable Resize Always
- Aspect Ratio should not be changed, "Keep original aspect ratio" is a good default
- On Resize & Aspects Settings sub-page, set both Luma and Chroma methods to "Lanczos", and make sure the Lock is enabled. Number of tapos should be set to 2.00, Luma Sharpen to 0.50-1.50 and Chroma Sharpen to 0.00. Enable Accurate Rounding.
Voor DVD's heb ik NR uitstaan omdat dan het CPU gebruik te hoog wordt. Overigens in de AMD video settings van de VGA alles uitstaan behalve deinterlacing. Vind persoonlijk dat ffdshow een veel beter plaatje ervan maakt en bovendien HD video gewoon met rust laat.
Iemand een idee?
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
AC3Filter verwijderd, de rest van de settings die je noemt gecontroleerd en die komen overeen. Toch werkt het helaas nog niet. Ik heb binnen MP de MPA codec ook op SPDIF gezet maakt ook geen verschil.Frank-NL schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:05:
AC3 filter heb je niet nodig. Check deze post:Frank-NL in "Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4)"
Werkt dat ook niet?
* Windows 7
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Of ik nu een filmpje kijk of dat ik gebruik maar van de search.. hij crasht.
MP wordt afgesloten met de standaard verzenden niet verzenden melding, of loopt gewoon helemaal vast
MP 1.1.3
Onlinevideo's 0.32
Geen idee waar het aan zou kunnen liggen, denk niet aan de codecs omdat ie ook vastloopt bij de search
Neem aan dat je bedoeld dat je deze in combinatie met Moving Pictures wil gaan gebruiken? Daar heb ik hem eigenlijk voor gemaakt. Omdat ik anders vanuit Moving Pictures geen Blu-ray folder in TMT5 kan opstarten.glenner schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:09:
[...]
bedankt voor je tip ivm het automounten van iso's... het werkt nu perfect als ik virtual clone drive gebruik met jouw settings.
Wat jij nu probeert om blurays af te spelen benik ook mee bezig. Ben zowell met powerdvd als met TMT bezig, maar loop nog tegen wat probleempjes aan, zoals het feit dat TMT geen bluray folders wil opstarten. ben zelf niet zo bekend met exe files aan te maken, zou ik de jouwe eens mogen uittesten. jij lijkt ook win7 64bit te gebruiken, dus op het gebied van paths zou het moeten lukken....
Blu-ray movies gewoon vanuit de standaard Movie Browser probeer ik nog een oplossing te vinden. Als je namelijk een .bdmv opent vanuit deze browser, gebruikt hij de SAF codecs met de interne speler, en heb ik geen menu's.
ja dat bedoel ik idd. Jij gebruikt ook bluray player handler om TMT5 op te starten als externe player. Ik kan vreemd genoeg alleen maar de plugin bluray handler vinden, en die werkt gewoon met de interne player? wat wel heel goed werkt, maar zonder menus uiteraard...duncanvdlinden schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:16:
[...]
Neem aan dat je bedoeld dat je deze in combinatie met Moving Pictures wil gaan gebruiken? Daar heb ik hem eigenlijk voor gemaakt. Omdat ik anders vanuit Moving Pictures geen Blu-ray folder in TMT5 kan opstarten.
Blu-ray movies gewoon vanuit de standaard Movie Browser probeer ik nog een oplossing te vinden. Als je namelijk een .bdmv opent vanuit deze browser, gebruikt hij de SAF codecs met de interne speler, en heb ik geen menu's.
SAF installeerd FFDShow DXVA mee, deze codec heb je nodig om via je GPU hd zaken af te spelen. Ik adviseer je dus wel SAF te installeren.Operations schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:34:
Als je de startpost volgt zou je zonder SAF toch ook HD moeten kunnen afspelen zonder haperen? Ik heb de gehele post doorgelopen en heb toch last van haperende HD films, heb er nu een aantal geprobeerd. Ze vertonen allemaal blokken en haperingen. AMD 3200 onboard driver is geinstalleerd.
Je kan dan in de Mediaportal instellingen bij de codec opties opgeven dat hij voor H264 (wel bij het movies tabblad) FFDShow DXVA moet gebruiken.
[ Voor 12% gewijzigd door duncanvdlinden op 16-09-2011 17:04 ]
Stotterend beeld kan door veel zaken worden veroorzaakt..
-Ik zou in ieder geval eens taakbeheer in de gaten houden tijdens het afspelen om te kijken hoe hoog het processorverbruik ligt.. Bij HD content zou dit niet boven de 40% moeten komen omdat de videokaart hardware acceleratie ondersteund.. Mocht het processorverbruik beduidend hoger liggen, kijk dan door welke processen en/of services dit komt; Of het puur Mediaportal is, of dat er andere programma's zorgen voor dit hoge verbruik.
-Ook kan het aan instellingen liggen van Mediaportal zelf. Sommige plugins zijn zo ingesteld dat ze constant op zoek gaan naar gewijzigde bestanden, of plugins die elke zoveel minuten op zoek gaan naar nieuwe internetcontent. (zoals de plugin Infoservice bijvoorbeeld) Dit kan ook leiden tot een hoog processorverbruik, wat stotterend beeld tijdens het afspelen van videobestanden tot gevolg kan hebben.
-Verder heb ik wel eens gelezen dat Ati/AMD driver 11.4 de meest stabiele zou zijn voor het afspelen van HD content in Mediaportal. Zelf gebruik ik overgins wel gewoon de laatste drivers, omdat ik ook wel game met de HTPC. Ik heb zelf een HD5770 1GB, 8GB DDR3 en een Intel i3 2100.
-Ook word het topic van SAF 5 aangeven dat dit de beste instellingen in Ati/AMD CCC zouden zijn: (deze gebruik ik zelf ook) http://forum.team-mediapo...dshow-dxva-decoder-77591/
-Zorg er qua codecs in ieder geval voor dat je voor HD videobestadnen ffdshow DXVA decoder gebruikt.
Hoop dat je wat hebt aan bovenstaande tips!
Edit: klopt helemaal sinds 1.2RC en >
1.2.0 RC1 (en final 1.2.x):
In configuration now you have 3 choices :
- "Subtitles won't be auto loaded" subtitle stays OFF in MP but you can select it if you want.
- "Subtitles will be auto loaded by language preference" equal to actual autoload subtitle option to ON.
- "Subtitles will only display forced subtitles *" equal to actual autoload subtitle option to OFF.
[ Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 13-10-2011 13:04 ]
Testing, one, two ...
Toch nog even een vraag:Question Mark schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:09:
AC3 kan ook stereo zijn. Mijn reciever geeft bij sommige zenders ook aan dat het om een Dolby Digital signaal gaat, in het display zie ik echter dat enkel signaal binneknomt voor de linker- en rechterspeaker.
Klopt het dat wanneer het de reciver een dolby signaal weergeeft dat de reciever dan ook dolby bronmateriaal doorkrijgt welke de reciever decodeerd?
Na wat instellingen gewijzigt te hebben in de codecs geeft mn reciever nu ook bij het afspelen van wma bestanden aan dat het om dolby materiaal gaat, wat me niet lijkt te kloppen?
Verder heb ik nu ook problemen met mediaportal, wanneer ik bv naar online videos ga en daar een HD filmpje van youtube afspeel, geeft de reciever dat het om dolby materiaal gaat.
Probleem is opgelost, was een codec issue
Mijn vraag is echter nog steeds hetzelfde: ik neem aan dat de reciever decodeerd wanneer er dolby wordt weergegeven, wanneer er pcm wordt weergegeven doet de geluidskaart het decodeerwerk of is het signaal wat de reciever door krijgt dan gewoon digitaal?
[ Voor 23% gewijzigd door Zeropaid op 26-10-2011 21:07 ]
Als ik via TVServer ga naar TV channels en druk daar op preview. Maakt hij dan van dezelfde Codecs gebruik als ingesteld in mediaportal?
Want in mediaportal heb ik ingesteld dat alles via de Microsoft DTV codecs moet, maar als ik een preview doe dan zie ik onderin m'n systray dat FFDSHOW gebruikt wordt.
Iemand enig idee?
Makkelijker gezegd dan gedaanHaTe schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:38:
Kijk eens met GraphStudie (zit ook bij SAF) welke codecs er echt gebruikt worden.
Basic probleem is dat ik mijn omgeving niet stabiel krijg. Gewoon niet, er blijft constant geemmer. Dan slaat m'n TVserver weer vast met de melding dat de verbinding naar de TVServer verbroken is. M'n HD zenders beginnen goed maar met een minuut of 5 begint alles te hokken en te stoten. SD zenders doen het prima.
Systeem: Vision 3D, Asrock 137B (4GB, 60GB SSD, Core i3 370, nVidia 425M)
TV Tuner: 2x Asrock E30TC
Wat heb ik geprobeerd?
- SAF4, 5 en 6
- Codecs volgens de site van SAF, codecs op zowel PowerDVD, Microsoft DTV en FFDSHOW gehad
- USB hub (powered) aangeschaft omdat ik het gevoel had dat de USB niet voldoende stroom leverde
- Kabel Versterker gekocht
- Honderdduizend instellingen in mediacenter
- Volgens de handleiding van PowerMarcel
Tijdens het kijken van HD zenders is de CPU load 5 tot 9% gemiddeld, er is ook niet een core die op z'n max zit ofzo (dual core HT)
Het punt is dat ik werkelijk niet meer weet waar ik moet kijken. Echt geen idee meer en begin de hoop een beetje op te geven. Ik snap het niet meer. Zijn er nog dingen / zaken waar ik gewoon bruut overheen kijk? Let wel!, alles doet het wel gewoon alleen constant gekloot met de TV server, 4TR heb ik overigens ook geprobeerd, daar had ik dezelfde shit met de HD kanalen.
Moet ik het gewoon opgeven met de Anysee? Investeren in een andere tuner misschien i.c.m. smartgo?! Wat is het advies?
toch te vroeg gejuicht ... later op de avond na een paar zap acties had ik m'n eerste TVServer crash weer en ook de haperingen op de HD zenders.Sa1 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:22:
[...]
ja, maar daar staat niets 'vreemds' in. Uiteindelijk heb ik vanavond maar weer een 32 bit install gedaan. En zit nu al weer 20 min naar RTL4 te kijken in HD...
Durf hem nu alleen niet in standby te zetten
Ik ga nu dan eens proberen met de audio codecs te spelen.
Misschien toch maar een Cisco of Humax PVR kopen en dan dit ding der alleen naast voor series / films, want HD films / Series gaat werkelijk zonder problemen.
Hoi Sa1,Sa1 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:46:
[...]
toch te vroeg gejuicht ... later op de avond na een paar zap acties had ik m'n eerste TVServer crash weer en ook de haperingen op de HD zenders.
Ik ga nu dan eens proberen met de audio codecs te spelen.
Misschien toch maar een Cisco of Humax PVR kopen en dan dit ding der alleen naast voor series / films, want HD films / Series gaat werkelijk zonder problemen.
Met een standaard tv -decoder boek je vast stabielere prestaties wat betreft tv kijken dan dat je nu doet.. Enige nadeel is alleen dat dit wel een beetje afbreuk doet aan je all-in-one gedachte, waar je vermoedelijk een htpc voor hebt aangeschaft.
Ik kon het zo gauw even niet vinden; maar wat voor tv-kaart gebruik je? En welke drivers gebruik je hiervoor? Misschien kan ik je op basis daarvan wat tips geven..
Voor zover ik weet heb ik alles gedaan wat in mijn vermogen ligt. Maarja, daar kan ook direct het probleem vandaan komen.powermarcel10 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 01:44:
[...]
Hoi Sa1,
Met een standaard tv -decoder boek je vast stabielere prestaties wat betreft tv kijken dan dat je nu doet.. Enige nadeel is alleen dat dit wel een beetje afbreuk doet aan je all-in-one gedachte, waar je vermoedelijk een htpc voor hebt aangeschaft.Heb je echt alles geprobeerd wat binnen je vermogen ligt....?
Ik kon het zo gauw even niet vinden; maar wat voor tv-kaart gebruik je? En welke drivers gebruik je hiervoor? Misschien kan ik je op basis daarvan wat tips geven..
Ik gebruik (twee) Anysee's als TVTuners i.c.m. TVServer van MediaPortal.
Even de omgeving schetsen:
- Nieuwe Versterker gekocht welke retour geschikt is, weet ik veel wat, Teratec ding. Was een goede en koste rond de 100 euro.
- Hirschmann kabels door 't huis heen, tevens ook van de muur naar m'n BEIDE tuners.
- Signaal en kwaliteit op de tuners is dus top. Daar zou het imo niet aan kunnen liggen (kwaliteit op beide tuners op rond de 90%).
- USB Hub gekocht voor het aansluiten van de Anysee's omdat m'n Asrock Vision3D beetje vreemd doet / deed met de USB aansluitingen. Dit werkt nu perfect.
- Afspelen HD content zou hardware matig geen probleem moeten zijn (Core i3 370m) maar ook via de GPU is het geen probleem. CPU belasting is rond de 6 tot 9% bij het afspelen van 1080p content maar ook bij het afspelen van HD TV kanalen.
Goed, kale installatie. Drivers geinstalleerd. Versie 1.2.8a van de Anysee (mijn ervaring is dat dit de enige is die enigsinds stabiel werkt), 1.2.8s, 1.2.9a en s, 1.3.4.84 (nieuwste) en nog een paar getest, maar deze hebben verschrikkelijke artifacts (te debiel voor woorden natuurlijk, maar goed).
Na de installatie incl drivers + windows updates.
Versie 1.2.1 mediaportal geinstalleerd, herkent keurig m'n DVB-C tuners (beide). Scannen leverd ook keurig alle zenders op. Ned1 is direct te bekijken.
Daarna MDAPIblabla.ax geregisteerd, er komt een mapje MDPlugins, opnieuw tunen naar Ned1 resulteerd in een nieuwe folder hierin met de naam "anysee BDA Digital Capturer0", hier plemp ik de bestanden van ACAMD in, pak het .zip bestandje van de ANYSEE uit en zorg dat het in dezelfde folder terecht komt.
Nu weer tunen naar Ned1, werkt nog steeds. Daarna in TVServer aangeven dat er een CAM in de tuner zit en dat hij 1 zender tegelijk mag decoderen. Dit op beide tuners.
Herstart van de TVserver service en ik kan alle zenders kijken.. Tevens, en dat vind ik gek. Kan ik direct 2 zenders decoderen. Dus 1 opnemen, de andere bekijken. Dit vind ik vreemd, omdat ik slechts 1 mapje heb in de map MDPlugins, ik zou graag willen weten of iemand andes ook 2 anysee tuners aan de gang heeft met mediaportal en gebruik maakt van TVserver. Maar goed het werkt.
Heb in beide tuners een eigen smartcard zitten, dus maak geen gebruik van cardsharing. Als ik MDAPICards.xml aanpas dan krijg ik wel 2 mapjes, maar dat is volgens mij meer voor het bekijken van twee streams uit één transponder.
Daarna heb ik SAF6 geinstalleerd en volgens de site de codecs ingesteld. Tevens heb ik ook SAF4 en SAF5 geprobeerd.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou ontzettend graag een stabiele HTPC willen hebben waar ik met een gerust hart m'n vriendin in kan loslaten. Nu hebben we erg vaak problemen met dat ding en gaat ze gewoon al standaard boven GTST kijken. Das natuurlijk niet de bedoeling.
Als ik ergens stappen heb overgeslagen dan hoor ik dat graag, als er dingen zijn die ik nog kan proberen, zelfde, dat hoor ik graag. Maar meer weet ik zelf gewoon niet. Zit al in de tv.log te kijken, maar ook daar kan ik niet veel vinden. Heb nu bijv weer dat het afstemmen op een zender soms 20 sec duurt. WAAROM?! soms gaat het namelikjk ook binnen 1,2 sec.
m.a.w. als je me kunt helpen, graag!
Haha, ja, het HTPC systeem is de Vision3D van Asrock en de tuners zijn de E30TC van Anysee. Zo lastig al die bedrijven met een A in de naam.hardware-lover schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:56:
[...]
Er staat in een reactie van hem, afgelopen woensdag gegeven: TV Tuner: 2x Asrock E30TC, maar ergens verder daaronder schrijft hij Anysee en dat lijkt me beter te kloppen dan Asrock.
[edit]Ik heb toch sterk het gevoel dat de problemen hoofdzakelijk komen door de 2 Tuner situatie. Tis heel vreemd allemaal. Ik had al aangegeven dat ik alleen aan mapje met Capturer0 heb i.pv een 0 en 1 zoals je zou verwachten.
Zojuist zette ik een recording aan, dat ging goed. Toen tunen op een andere zender ging ook goed. Alleen op de achtergrond werd de recording afgebroken, terwijl mediaportal dit zelf niet 'zag', de recording bleef gewoon doorlopen tot ik hem handmatig gestopt had. Maar het bestand was niet groter dan 12MB.
Daarna nog een keer gedaan, toen bleef de recording doorlopen, maar gaf hij op een andere zender aan dat de zender gecodeerd was. Ned1 kon ik wel kijken.
Misschien dat dit wat licht schijnt?!
[ Voor 11% gewijzigd door Sa1 op 05-11-2011 20:14 ]
Top, alle tips zijn welkom! Ik zal even op jouw vragen / tips antwoordenpowermarcel10 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:41:
Hoi Sa1,
even een paar tips; misschien heb je er iets aan..
Dit heb ik inderdaad per kaart gedaan.Door in Mediaportal's tv-configuratie in te stellen dat beide kaarten maximaal 1 kanaal kunnen coderen,
Wat doet cardclient.conf dan?!en door het bestand cardclient.conf te verwijderen kan je er denk ik zeker van zijn dat hij geen gebruik maakt van cardsharing.
ik gebruik 1.2.8a, maar als s stabieler is dan a, dan ga ik die er vanavond nog opzetten. De nieuwe drivers zijn echt stuk voor stuk ruk. Echt ongelovelijk dat Anysee daar mee weg kan komen.Wat betreft het haperen en stotteren: Gebruik je wel Anysee driver 1.28s? Geloof mij, deze werkt echt verreweg het beste.. Wanneer ik een nieuwere driver probeer (zo af en toe doe ik dat eens) heb ik ook direct weer last van stotteren en artifacts.. Terug naar driver 1.28s, en alles loopt weer als een zonnetje..
Check, die gebruik ik ook. Tevens ook de microsoft DTV codecs voor TVTevens gebruik ik de nieuwste beta versie van SAF6, en boek hiermee zeer goede prestaties! (voor tv gebruik ik wel de gewone microsoft dtv decoders)
Check, ook 6.20 hier, maar hier zit de MDAPIfilter van 2009 in. De FFCblabla.dll zit hier in geintegreerd, daarom heeft deze zo'n lage CPU load. In de versie van 2010 die los te downloaden is, moet je handmatig die dll plaatsen als je hardwarematige ondersteuning wilt hebben.EDIT: Ik maak gebruik van Acamd 6.20
edit:
1.2.8s staat er nu op, nu even in een 1 tuner setup. Dat werkt in ieder geval beter dan met 2 tuners. Morgen heeft m'n vriendin haar vrije dag dus moet het eerst maar is werken, daarna heb ik helaas pas weer volgende week de tijd om er verder naar te kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door Sa1 op 08-11-2011 21:43 ]
Echter: op de ene of andere manier krijg ik het 5.1 geluid bij AAC-geluid (mkv-bestand) niet meer goed naar m'n receiver en ik weet niet welke instelling ik nu over het hoofd heb gezien. Aan de HDMI-instellingen ligt het volgens mij niet. Op het tabblad van de Monogram decoder kun je verder niet zo veel instellen.
Ik weet dat er hier meerdere mensen zijn met (ongeveer) deze set-up. Misschien dat iemand zijn instellingen uit alle tabbladen van de codec/renderer-configuratie binnen Mediaportal zou kunnen plaatsen?
Edit:
DTS doet het overigens wel.
[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 16-11-2011 20:30 ]
Ik maak gebruik van (clean install):D-e-n schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:48:
Ik heb van de week een gloednieuwe installatie gedaan van Windows 7 (32 bits) en Mediaportal 1.2.1. Ik heb geprobeerd zo min mogelijk (extra) codecs te installeren. En vanuit mijn vorige ervaringen zou LAFV splitter in combinatie met de MS codecs genoeg moeten zijn. En in mijn herinnering had ik dan de Monogram AAC-decoder als LATM AAC decoder ingesteld.
Echter: op de ene of andere manier krijg ik het 5.1 geluid bij AAC-geluid (mkv-bestand) niet meer goed naar m'n receiver en ik weet niet welke instelling ik nu over het hoofd heb gezien. Aan de HDMI-instellingen ligt het volgens mij niet. Op het tabblad van de Monogram decoder kun je verder niet zo veel instellen.
Ik weet dat er hier meerdere mensen zijn met (ongeveer) deze set-up. Misschien dat iemand zijn instellingen uit alle tabbladen van de codec/renderer-configuratie binnen Mediaportal zou kunnen plaatsen?
Edit:
DTS doet het overigens wel.
Windows 7 UItimate 64 Bit
SAF 6.0
MediaPortal 1.2.1
AvalonHD 0.9.6.1
Absoluut geen afspeel problemen.
Wat is het trouwens rustig in dit topic? Is er iets nieuws wat veel beter werkt MediaPortal en XBMC?
[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 23-11-2011 17:05 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Met het volgen van de guide van powermarcel is het in een keer gelukt om een werkend systeem te krijgen met een anysee E30C (thanks!!!)
Ik moet zeggen het ziet er gelikt uit en werkt bijna perfect.
De combi van mediaportal 1.2.1 en SAF602 werkt beter als media center met een shark codec pack
Problemen/ergernissen:
De zapsnelheid (niet alleen van mij maar belangrijker de vriendin....)
Geen menu in bluray films (al werkt mediaportal beter dan wmc ism total theatre3)
Ik vind bij veel kanalen geen epg
Ik blijf bij discovery HD (als enige kanaal) een rare hapering houden in het beeld (elke 1a2 seconden een hik)
(dit had ik trouwens ook in media center)
Als ik mijn remote gebruik blijft Media Center opspringen.
(heb al gelezen dat je media center moet disabelen in services maar ga nu een Win7 Lite installeren waar hij niet in zit)
Waar ik benieuwd naar ben:
Tips voor bovenstaande punten
Is er een voorkeur voor 32 of 64 bits bij de mediaportal gebruikers?
Is er al een handleiding (powermarcel....
Ik vind de screens van de maya skin erg mooi maar krijg hem niet geinstalleerd, klopt dit?
Verder ga ik dit topic natuurlijk volgen en doorspitten (sorry nog niet gedaan....)!
Belangrijkste syeteemspecs:
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon II X2 250E
4Gb ram
ATI HD6450
Aangesloten via een Onkyo TX-SR705 op een Sony Bravia 46'
Media komt van een home server op zolder.
[ Voor 6% gewijzigd door rsvmark op 18-12-2011 10:50 ]
-Wat betreft de zapsnelheid; Hoe lang duurt dit precies? Bij mij duurt dit ongeveer 1 seconde.. Vrij snel dus..rsvmark schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:33:
Ik heb gisteren ook na 10 jaar media center de sprong in het diepe water van mediaportal gemaakt.
Met het volgen van de guide van powermarcel is het in een keer gelukt om een werkend systeem te krijgen met een anysee E30C (thanks!!!)
Ik moet zeggen het ziet er gelikt uit en werkt bijna perfect.
De combi van mediaportal 1.2.1 en SAF602 werkt beter als media center met een shark codec pack
Problemen/ergernissen:
De zapsnelheid (niet alleen van mij maar belangrijker de vriendin....)
Geen menu in bluray films (al werkt mediaportal beter dan wmc ism total theatre3)
Ik vind bij veel kanalen geen epg
Ik blijf bij discovery HD (als enige kanaal) een rare hapering houden in het beeld (elke 1a2 seconden een hik)
(dit had ik trouwens ook in media center)
Als ik mijn remote gebruik blijft Media Center opspringen.
(heb al gelezen dat je media center moet disabelen in services maar ga nu een Win7 Lite installeren waar hij niet in zit)
Waar ik benieuwd naar ben:
Tips voor bovenstaande punten
Is er een voorkeur voor 32 of 64 bits bij de mediaportal gebruikers?
Is er al een handleiding (powermarcel....) om 2 of 3 anysee's te gebruiken?
Ik vind de screens van de maya skin erg mooi maar krijg hem niet geinstalleerd, klopt dit?
Verder ga ik dit topic natuurlijk volgen en doorspitten (sorry nog niet gedaan....)!
Belangrijkste syeteemspecs:
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon II X2 250E
4Gb ram
ATI HD6450
Aangesloten via een Onkyo TX-SR705 op een Sony Bravia 46'
Media komt van een home server op zolder.
-Welke codecs heb je ingesteld?
-Geen menu in bluray's; kijk hier eens: http://forum.team-mediapo...e-blu-ray-support-102375/
Het zappen duurt meestal een seconde of 5powermarcel10 schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:27:
[...]
-Wat betreft de zapsnelheid; Hoe lang duurt dit precies? Bij mij duurt dit ongeveer 1 seconde.. Vrij snel dus..
-Welke codecs heb je ingesteld?
-Geen menu in bluray's; kijk hier eens: http://forum.team-mediapo...e-blu-ray-support-102375/
Ik heb de laatste versie van SAF (6) gebruikt
Het gebrek aan menu's in blurays vind ik geen groot probleem. Tot nu spelen mijn bluray's gewoon en kun je audio en subtitles kiezen dus mis ik de menu's niet.
[ Voor 14% gewijzigd door rsvmark op 19-12-2011 15:22 ]
Laatste SAF, Oké, maar daarmee heb je m'n vraag nog niet beantwoord..rsvmark schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:18:
[...]
Het zappen duurt meestal een seconde of 5
Ik heb de laatste versie van SAF gebruikt
Open hiervoor Mediaportal Configuratiescherm, en ga naar het tablad: Codecs and renderer
Ga vervolgens naar het tabblad; "TV Codecs" Hier kan je de diverse codecs instellen.. Probeer eerst eens bij alles LAV in te stellen.. Dus zowel bij audio als video zet je hem op LAV videodecoder of LAV audiodecoder. Deze gebruik ik nu zelf en werken bijzonder goed.. Wel moet ik er bij zeggen dat deze alleen hardwarematige versnelling bieden icm nvidia-kaarten.. Zelf gebruik ik welliswaar een Ati kaart, maar heb wel een vrij snelle processor (i3 2100) waardoor alles nog steeds vlotjes loopt.. Mocht je ook een Ati kaart hebben en een wat minder snele processor kan je tegen problemen aanlopen.. Gebruik in dat geval de Microsoft DTV decoders voor video en de LAV decoders alleen voor audio..
Heb precies je handleiding gevolgd dus weet je hoe ze staan tochpowermarcel10 schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:26:
[...]
Laatste SAF, Oké, maar daarmee heb je m'n vraag nog niet beantwoord..Met SAF installeer je codecs alleen op je systeem.. Vervolgens dien je ze zelf nog in te stellen..
Open hiervoor Mediaportal Configuratiescherm, en ga naar het tablad: Codecs and renderer
Ga vervolgens naar het tabblad; "TV Codecs" Hier kan je de diverse codecs instellen.. Probeer eerst eens bij alles LAV in te stellen.. Dus zowel bij audio als video zet je hem op LAV videodecoder of LAV audiodecoder. Deze gebruik ik nu zelf en werken bijzonder goed.. Wel moet ik er bij zeggen dat deze alleen hardwarematige versnelling bieden icm nvidia-kaarten.. Zelf gebruik ik welliswaar een Ati kaart, maar heb wel een vrij snelle processor (i3 2100) waardoor alles nog steeds vlotjes loopt.. Mocht je ook een Ati kaart hebben en een wat minder snele processor kan je tegen problemen aanlopen.. Gebruik in dat geval de Microsoft DTV decoders voor video en de LAV decoders alleen voor audio..
Zal er eens mee spelen als ik vanavond weer met een verse install begin!
Processor is een dualcore op 3 gHz dus zou toch vlot genoeg moeten zijn...
En mocht er een nvidia in moeten om sneller te zappen zal de vriendin dat vast niet erg vinden
kijk, goed bezig!Anoniem: 403948 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:19:
Bump topic: Zap snelheid probleem opgelost, ik ga morgen even een howto schrijven.
Zappen is nu binnen 2 sec max, binnen 1 seconden voor kanalen die in de zelfde frequentie range zitten bij ziggo
Vraagje tusssendoor: kan je in media portal ook zelf aanpassingen maken in de language files? ik zie namelijk nogal kinderlijk vertaalde stukjes als ik hem in t nederlands instel...
qua vertalingen , geen idee.
Ik heb m'n installatie vandaag weer omgezet naar 4TR (zat op TV server), kan nu goed opnemen en tv kijken en afwisselen. Even stabiliteit beoordelen.
K blijf alleen met het probleem zitten dat HD zenders na 10 min beginnen te haperen. Maakt geen drol uit welke codecs (SAF4, 5 en nu weer laatste van 6, powerdvd, ffdshow, microsoft dtv) alles wel geprobeerd.
1080p films werkelijk geen probleem. Ten tijde van de haperingen is geen van de 4 cores zwaar belast. gemiddeld schommelt het tussen de 10 en 30 %, timebuffer kan het ook bijna niet zijn, loopt op een 7200rpm schijf welke alleen voor de timebuffer wordt gebruikt (heb het ook over m'n primaire SSD laten lopen, maar zelfde effect).
als iemand nog een idee heeft?
Partial Changelog:
3772 - Weather plugin unable to get data
Sadly the Weather Channel disabled the free access to their API. This means that MediaPortal (among many other free applications) is no longer able to get data. Unfortunately there is no quick fix for this problem which we could add into an 1.2.x hotfix. A complete rework of the weather plugin is planned for 1.3.0.
In the meantime, there are other weather plugins available in our Repository. World Weather and BBC Weather seem to be good choices.
3746 - DaemonTools won't unmount an iso file and crash MediaPortal
3760 - Playback of Multi File Cue Sheets starts at wrong position
3740 - #play.next.duration in wrong format
3775 - WindowPluginBase incorrectly sets GuiProperties when it is not the ActiveWindow
3752 - Cyberlink PDVD (DXVA/HAM/SW) codec version 10/11 are not available in codec configuration
3711 - Watchdog does not restore taskbar after a crash of MediaPortal
3684 - Fixed logging which would write the users database connection login details into the error.log in case of an unavailable SQL-Server
3713 - TV-Server tries to tune a channel, even if it knows that it is unavailable
3372 - it is not possible to resume playback of recorded radio
3683 - TV Guide does not always display correctly if there are multiple channel groups
[ Voor 92% gewijzigd door HaTe op 23-12-2011 14:50 ]
heb even de laatste berichten doorgelezen, en hier even wat tips en antwoorden.. Had geen zin om elk bericht te quoten, dus bekijk zelf even of jou antwoord er tussen staat!
Wat betreft de codecs: Zelf gebruik ik sinds een aantal weken de LAV decoders die meegeleverd worden met de laatste SAF6. (versie 6.03 is gister uitgekomen) Deze werken bij mij fantastisch. Beter dan welke decoder dan ook, en heb ze echt allemaal geprobeerd (ffdshow, powerdvd, microsoft DTV decoder, etc..) Zowel voor (HD)films als (HD)TV werken ze perfect. Zappen gaat snel, geen haperingen tijdens het zappen, en geen artifacts na een paar uur kijken. Verder gaat het vooruitspoelen van HD films in mediaportal met grote stappen stukken sneller. Helemaal super dus! Het enige waar je rekening mee moet houden is dat deze decoders geen hardware matige versnelling ondersteunen voor Ati/AMD videokaarten. Zelf heb ik heel toevallig zo'n Ati kaart, maar heb een vrij snelle processor (i3 2100) en die is gelukkig krachtig genoeg om alles te doen. (verbruik komt nooit boven de 25%) Mocht je deze decoders een kans willen geven, download dan de laatste SAF: http://hobring.esero.net/saf/binary, open je Mediaportal configuratiescherm en selecteer OVERAL waar mogelijk is onder het tablad "Codecs and renderer" de LAV video EN audio decoders. Laat hier even weten of je net zo enthousiast bent als ik!
Het probleem dat Mediaportal niet beeldvullend is na een resume: Er schieten me zo 2 dingen te binnen:
-Staat de skin ingesteld op de goede resolutie? In bijvoorbeeld StreamedMP kan je dit aangeven. Ik kan kiezen tussen 1920*1080 en 720*1280. Wanneer je in windows gebruik maakt van 1920*1080 en mediaportal staat ingesteld op 720*1280 kan dit problemen geven. De voorkeur is om beide op dezelfde gewenste resolutie te zetten.
-Je kunt in Mediaportal configuratie aangeven op welk beeldscherm mediaportal moet starten. Ook al gebruik je 1 scherm, vink deze optie toch aan, en kijk of hij automatisch de goede resolutie detecteerd. (deze instelling is te vinden onder General -> Startup/Resume Settings -> Helemaal onderaan.
Dan even iets over Fortherecord... Ook al ondervind je problemen, blijf gerust versie 1.6.0.1 gebruiken en probeer hierbij uit te zoeken wat je problemen zijn. Teruggaan naar 1.6.0.0 heeft geen zin. Versie 1.6.0.1 is alleen maar stabieler. Terug gaan naar een oudere versie werkt dus alleen maar averechts. Natuurlijk kan je het proberen wanneer echt helemaal niks anders werkt, maar mijn ervaring met versie 1.6.0.1 is ontzettend goed. Fortherecord is, zeker icm een Anysee tuner vele malen stabieler dan met MP's tv-server. Ik had ontzettend veel rare foutmeldingen welke niet op te lossen waren met MP. (connection lost, freezes, channel scrambled, etc..) met fortherecord 1.6.0.1 nog praktisch geen enkel probleem ondervonden!! Werkt echt enorm stabiel, en doet niet onder voor een standaard losse decoder.. Dit is overgins geen reden om de TV-server van Mediaportal geen kans te geven. Voor sommigen werkt deze namelijk ook ontzettend goed, maar merk toch dat veel mensen die gebruik maken van een Anysee tuner tegen problemen aanlopen. Ik vermoed dat dit komt door MDAPI plugins welke Mediaportal officieel niet ondersteund.
Mediaportal en vertalingen: Dit is zeker mogenlijk.. Ik heb in het verleden al heel wat plugins vertaald.. (ook is de iphone app; Couchpotato, welke als remote voor Mediaportal te gebruiken is, door mij vertaald, maar dat even terzijde;) Je gaat naar deze map: C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\language Hier vind je van alle plugins (welke language support hebben) een map. In elke map staat standaard de engelstalige versie, en ook vaak die van andere talen. Mocht "nl.xml" of "strings_.nl" o.i.d. hier niet tussen staan, dan kan je deze zelf maken.. Open de Engelstalige versie, vertaal het gene dat tussen de "strings" staat, en sla het bestand op als "nl.xml" (soms verschilt de naam een beetje, zorg dat deze dezelfde indeling heeft als het origineel.) Kijk voor je één gaat maken wel eerst even op het forum of er niet al een andere Nederlander is (zoals ik) die er één heeft gemaakt.
Films mooi ordenen met plaatjes, verhaaltjes, achtergrondjes etc?? Moving pictures!!! Absoluut mijn favoriete plugin voor Mediaportal.. Gebruik deze ipv de ingebouwde video's plugin.. Werkt allemaal enorm simpel. Geef in de plugin aan welke map(pen) hij moet scannen naar filmbestanden, en de plugin haalt automatisch alle informatie van het web (en 99,999999% van de films worden gevonden, eigenlijk alles dat op IMDB of moviemeter staat kent hij) elke keer als je een film in de betreffende folder gooit zal MP deze automatisch ordenen, en in de juiste genre plaatsen. Je hoeft zelf helemaal niks te doen! Kijk ook even naar de plugin "IMDB+" Dit is een Scraper die de filminformatie voor movingpictures van het internet haalt (ook voor Moviemeter.nl) en wordt altijd automatisch bijgewerkt. De plugin zelf is nog niet in het Nederlands beschikbaar (wordt aan gewerkt) maar hij haalt de filminfo wel in het Nederlands van het web. Je moet er alleen voor zorgen dat het betreffende filmbestand een beetje op de daadwerkelijke titel van de film lijkt, maar vrijwel altijd pakt hij een gedownload bestand waarin allelei andere tekens en woorden (soms complete zinnen) zitten gewoon mee.. Wanneer je een dvdrip hebt met een map vol _TS bestanden kan je deze gewoon in een map zetten met de naam van de film.
De zapsnelheid: Ik las de tuto van Patrickker. Persoonlijk heb ik deze instellingen niet toegepast, en zap ook snel.. Schijnbaar zijn er meerdere mogenlijkheden om snel zappen te verbeteren.. Zelf heb ik eigenlijk nooit last gehad van traag zappen (sinds ik gebruik maak van de Anysee icm Acamd) maar toch even een aantal tips waarvan ik zeker weet dat ze iets opleveren:
-wanneer je gebruik maakt van 4TR: (singleseat setup; dus server en client op hetzelfde systeem) RTSP helemaal uitschakelen! Oftewel, alle vinkjes in de plugin "For The Record TV" uitschakelen..
-Probeer verschillende codecs (LAV, microsoft DTV, Cyberlink of ffdshow; ook in deze volgorde proberen)
-Gebruik voor een Anysee tuner driver 1.28s
-Zorg bovenal voor een schoon systeem.. Kijk of je harde schijf niet te vol is (hierdoor kan je timeshiften, en dus ook zappen traag worden), update windows en drivers, en installeer geen overbodige meuk. Zelf heb ik een gamepc om lekker te klooien enzo, maar mijn HTPC is altijd zo clean mogenlijk..
Dit was het weer even!
EDIT: En ik denk dat het wel even goed is om alle DVB-C gerelateerde vragen en opmerkingen voortaan te plaatsen in het daarvoor bedoelde topic!
[ Voor 4% gewijzigd door powermarcel10 op 23-12-2011 16:59 ]
Zappen gaat super, die instellingen van die andere gast hier ook even doorgevoerd wat nog iets verbetering gaf.powermarcel10 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:07:
[...]
Bedankt! Die ga ik even proberen.. Weet jij toevallig ook nog een goede webcam stream? Dat is sinds de laatste beta versie ook mogenlijk namelijk..
@ Sa1: Wat zijn op dit moment nog jou problemen met HD tv? Traag zappen ofzo? Moet toch voor elkaar te krijgen zijn.. Bij mij werken HD zenders even goed als SD zenders..
M'n problemen zijn dat als ik een HD zender op zet dat het begint te haperen. Soms pas na een minuut soms direct.
Als ik in m'n TSReader.log ga kijken kom ik heeeeel veel van de volgende meldingen tegen (c:\program data\team mediaportal\mediaportal\logs\):
Dit is tijdens Discovery HD showcase:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 24-12-2011 14:06:35.289 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2551 24-12-2011 14:06:35.932 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2567 24-12-2011 14:06:36.590 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2583 24-12-2011 14:06:37.239 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2599 24-12-2011 14:06:37.854 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2615 24-12-2011 14:06:38.512 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2631 24-12-2011 14:06:39.166 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2647 24-12-2011 14:06:39.793 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2663 24-12-2011 14:06:40.413 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2679 24-12-2011 14:06:41.068 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2695 |
Bij SD zenders heb ik deze meldingen niet. De haperingen beginnen ook pas als deze meldingen beginnen te komen. Als ik een HD zender kijk en het gaat goed, krijg ik wel andere meldingen, deze gaan vanzelf over op deze discontinity meldingen.
Op het volgende forum: http://forum.team-mediapo...pment-102693/index19.html zijn ze der mee bezig. Der zijn ook al 39 verschillende tsreader.ax op het forum geplaatst, echter de laatste (39) werkt bij mij voor geen cent. Ik moet nog een paar dingen proberen welke daar staan (o.a. Dshowhelper 0.92), maar weet nog niet precies wat het is / wat het doet.
1080p MKV's en andere 1080p bestanden gaan zonder problemen. SAF4, 5 en verschillende smaken van 6 geprobeerd. Verder heb ik voglens mij alle codecs combinaties geprobeerd welke der zijn (microsoft DTV, ffdshow, LAV, PowerDVD enz).
Mocht je een hint hebben, graag!
Helaas heb ik voorlopig even geen tijd om verder te spelen. Ga 't kerst weekend weg.. dus dat is nu eigenlijk
fijne dagen alvast!
[ Voor 10% gewijzigd door Sa1 op 24-12-2011 14:34 ]
-Weet je zeker dat je genoeg en goed genoeg signaal binnen krijgt? Zit er een goede kabel tussen je aansluiting in de muur en je Anysee? En is deze niet te lang?
-Ik gebruik momenteel weer de originele TSreader.. Merkte niet erg veel verschil met die getweakte exemplaren..
-Heb je RTSP uitstaan?
-LAV codecs al geprbeerd?
-Al even getest of de HD kanalen wel goed werken met bijvoorbeeld windows mediacenter of Anysee viewer?
-Heb je toevallig "Allow EPG grabbing on recordings & live TV" aanstaan? Schakel dit even uit..
Maak je trouwens ook gebruik van xmltv? Doe ik sinds kort wel.. Werkt echt super.. Voor de meeste zenders krijg ik daardoor de epg voor 7 dagen binnen ipv 1 of 2.. Heb het allemala nu zo ingesteld dat hij via windows taakplanner 's middags om 3 uur EPG gaat grabben en dat alles geminimalliseerd op de achtergrond gebeurd.. Was even werk om alles in te stellen, maar werkt nu uitstekend!
Misschien is dit allemaal al eens voorbij gekomen hoor, maar schoot me zo even te binnen.. Zal nog even nadenken of ik nog andere suggesties weet..
Ja, heb een retour geschikte versterker der tussen gezet, daarnaast geeft 4TR aan dat het signaal en de kwaliteit er van top is.powermarcel10 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:30:
Hmmm, vage shit Sa1!
-Weet je zeker dat je genoeg en goed genoeg signaal binnen krijgt? Zit er een goede kabel tussen je aansluiting in de muur en je Anysee? En is deze niet te lang?
uhh, volgens mij wel. Kan je dat nog ergens centraal uitzetten?-Ik gebruik momenteel weer de originele TSreader.. Merkte niet erg veel verschil met die getweakte exemplaren..
-Heb je RTSP uitstaan?
yesch-LAV codecs al geprbeerd?
anysee viewer kan ik inderdaad wel even proberen. Gaat ik volgende week is ff doen.-Al even getest of de HD kanalen wel goed werken met bijvoorbeeld windows mediacenter of Anysee viewer?
staat uit-Heb je toevallig "Allow EPG grabbing on recordings & live TV" aanstaan? Schakel dit even uit..
k ga dat binnenkort ook ff proberen, 2 dagen is inderdaad vrij kort. Suggesties zijn altijd welkom. Nu begint echter m'n kleine wakker te worden, dat is de queue om te vertrekken naar m'n schoonoudersMaak je trouwens ook gebruik van xmltv? Doe ik sinds kort wel.. Werkt echt super.. Voor de meeste zenders krijg ik daardoor de epg voor 7 dagen binnen ipv 1 of 2.. Heb het allemala nu zo ingesteld dat hij via windows taakplanner 's middags om 3 uur EPG gaat grabben en dat alles geminimalliseerd op de achtergrond gebeurd.. Was even werk om alles in te stellen, maar werkt nu uitstekend!
Misschien is dit allemaal al eens voorbij gekomen hoor, maar schoot me zo even te binnen.. Zal nog even nadenken of ik nog andere suggesties weet..
en dezelfde divx films doen het 'zonder' mediaportal wel? Codec issue? SAF6.0.3 en de juiste codec instellen kan eigenlijk niet missen dat het werkt.Anoniem: 403948 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:14:
Oke, mocht het niet werken dan hoor ik t wel.
Bij mij was de patch niet perse nodig, maar ik heb een lcd scherm. Dus geen idee of dat verschil maakt
edit om geen dubbel post te maken:
Ik krijg divx films niet werkend in mediaportal, iemand tips hoe ik dit moet gaan doen?
Anoniem: 403948
een reinstall van mediaportal en het functioneerde weer, ik kreeg ook opeens vreemde meldingen bij het afspelen van online content.Sa1 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:02:
[...]
en dezelfde divx films doen het 'zonder' mediaportal wel? Codec issue? SAF6.0.3 en de juiste codec instellen kan eigenlijk niet missen dat het werkt.

even opnieuw installeren en alles functioneert weer, toch veruit de snelste oplossing bij problemen heb ik wel al gemerkt
Nu nog opzoek naar een manier om nzb's te zoeken en te porten naar sabnzdb vanuit mediaportal, de mynzb plugin loopt hier constant vast op 1 of andere manier. T mooiste zou zijn als ik domweg kon schakelen naar couchpotato of spotplanet en weer terug naar mediaportal.
Morgen maar eens zoeken hoe dat moet, nu eerst genieten van The mechanic op mijn htpc. Ik heb mijn Jamo 5.1 setje ook goed werkend nu, de htpc via optical out aangesloten op de onkyo receiver. Werkt echt super dus ga nu even genieten na al dat gepruts van afgelopen dagen
Anoniem: 45395
Werkt mooi moet ik zeggen ik heb alleen nog een probleem met geluid.
Ik draai windows7 32bits en SAF codec pack.
Audio zit via de groene audio uitgang aangesloten op mijn versterker.
Regelmatig hoor je het geluid wisselen tussen mono en stereo?
En ook gehad dat geluid na een x aantal minuten gewoon er mee op houd..
Iemand een idee?
Nu heb ik het volgende probleem:
Zodra ik de pc uit standby haal en tv wil kijken heb ik wel geluid maar geen beeld.
Als ik nu MP herstart gaat het wel goed.
Ik gebruik MP 1.2.2, SAF6.03, streamedMP en een anysee E30C
Ik heb de codecs ingesteld zoals in powermarcel's handleiding dus grotendeels FFDshow en bij mijn vorige installaties (MP1.2.1 en SAF 6.02) ben ik dit probleem niet tegengekomen.
Iemand een tip?
je gebruikt 4TR maak ik uit je verhaal op? (core service) Welke versie?
-Je zou kunnen proberen om RTSP uit te zetten. Dit doe je door mediaportal configuratei te openen, naar plugins te gaan, en bij de 4TR plugin de onderste 2 vinkjes uit te schakelen. Dit is aanbevolen wanneer je een singleseat setup gebruikt.
-Gebruik je Anysee driver 1.28S?
-Verder gebruik ik inmiddels andere codecs. (zal binnenkort de manual eens aanpassen) Ik gebruik overal de LAV audio en video decoders. Deze werken bij mij helemaal perfect. Met de microsoft DTV decoder had ik bij tv last van stottering tijdens het zappen. Deze problemen zijn met de LAV decoders helemaal weg.
-Zou je na een standby kunnen proberen of je wel beeld krijgt met VLC player? Wanneer je daarbij wel beeld krijgt weet je dat het aan Mediaportal ligt.
Zomaar even wat suggesties.. Laten even weten of het je iets oplevert!
Ik gebruik 4TR 1.6.0.2 en heb de RTSP vinkjes al uitstaan (vanwege zapsnelheid... dit helpt trouwenspowermarcel10 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:50:
Hoi rsvmark,
je gebruikt 4TR maak ik uit je verhaal op? (core service) Welke versie?
-Je zou kunnen proberen om RTSP uit te zetten. Dit doe je door mediaportal configuratei te openen, naar plugins te gaan, en bij de 4TR plugin de onderste 2 vinkjes uit te schakelen. Dit is aanbevolen wanneer je een singleseat setup gebruikt.
-Gebruik je Anysee driver 1.28S?
-Verder gebruik ik inmiddels andere codecs. (zal binnenkort de manual eens aanpassen) Ik gebruik overal de LAV audio en video decoders. Deze werken bij mij helemaal perfect. Met de microsoft DTV decoder had ik bij tv last van stottering tijdens het zappen. Deze problemen zijn met de LAV decoders helemaal weg.
-Zou je na een standby kunnen proberen of je wel beeld krijgt met VLC player? Wanneer je daarbij wel beeld krijgt weet je dat het aan Mediaportal ligt.
Zomaar even wat suggesties.. Laten even weten of het je iets oplevert!
Ik gebruik Anysee driver 1.28S
Vreemde is dat ik bij mijn vorige installaties de afgelopen weken nooit problemen heb gehad (dit was MP1.2.1 met SAF 6.0.2) met de core services (service staat op automatisch maar start niet op). Het lijkt te zijn overgegaan nadat ik de service van Lights Out uit had gezet)
Ik zal vanavond de LAV codecs eens proberen en kijken of vlc wel beeld geeft na standby.
Anoniem: 403948
Ik had bijna t zelfde maar dan geen geluid ipv geen beeld, gewoon mediaportal nog eens installeren en t was opgelostrsvmark schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:41:
[...]
Ik gebruik 4TR 1.6.0.2 en heb de RTSP vinkjes al uitstaan (vanwege zapsnelheid... dit helpt trouwens)
Ik gebruik Anysee driver 1.28S
Vreemde is dat ik bij mijn vorige installaties de afgelopen weken nooit problemen heb gehad (dit was MP1.2.1 met SAF 6.0.2) met de core services (service staat op automatisch maar start niet op). Het lijkt te zijn overgegaan nadat ik de service van Lights Out uit had gezet)
Ik zal vanavond de LAV codecs eens proberen en kijken of vlc wel beeld geeft na standby.
Fijn om te horen trouwens dat het RTSP verhaal idd voor andere mensen ook voordelen geeft
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 403948 op 04-01-2012 15:23 ]