Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thinkreal_
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20-07 09:28
Hallo tweakgangers,

Volgend jaar start mijn fotografie opleiding en ik zit nu al echt te lang te wachten op een spiegelreflex, altijd een 450d gewild maar heb laatst de 500d gecheckt en dat leek me een iets beter cameratje ook qua prijs/kwaliteit verhouding?

Wat is jullie mening?

450d 500d of totaal wat anders?
het is puur voor fotografie, andere features zijn een pre zoals de hd camcorder functie van de 500d:D

mvg,

drikus

}:O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Hee Drikuss, we hebben echt wat meer info nodig van jouw kant. De output/foto's kan je als gelijkwaardig beschouwen van de twee camera's, dat zal waarschijnlijk geen dealbreaker zijn. Het zijn dus de andere functies die het verschil moeten gaan uitmaken.

Heb je dit: Canon EOS 500D en dit: Canon EOS 450D gelezen? Hier kan je de verschillen zien en uitmaken wat voor jou van belang is. Verder is een budget ook handig om te vermelden. Voor je opleiding heb je nog meer nodig behalve een body neem ik aan, hoe zit het daar mee?

Ook is er een nieuwer exemplaar in deze serie beschikbaar namelijk de Canon EOS 550D welke meer filmfuncties heeft

Dit is ook nog een handig topic: [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 4 en http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS500D/

Moby wijzigde deze reactie 16-05-2010 15:47 (9%)

Iceradio player, voor de veeleisende radioluisteraar. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

En als je meer wilt weten over de filmfuncties van de 500D en 550D: Het video-dSLR hardware topic

Imo is de extra resolutie van het schermpje van de 500D de extra knaken waard. Daarnaast zijn extra pixeltjes altijd fijn om te croppen.

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 26-06 23:35
Zowiezo valt de 450D af als je wilt gaan filmen.

Just living my happy life! Young beginning entrepreneur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 01-08 19:43
450D, en rest investeren in glas en cursus zoekfunctie gebruiken. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:19

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

als je de camera echt veel gaat gebruiken icm je opleiding, is een xxD dan niet een beter alternatief? Met wat meer knoppen en mogelijkheden zeg maar.

(ik heb zelf een 450D en nog steeds blij mee, maar als ik er elke dag mee zou moeten werken zou ik een hogere serie nemen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-07 16:43
Zit wel iets in wat Prulleman zegt, maar dan moet je voor een 7D gaan aangezien de ..D geen filmfuncties onder de kap hebben.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
En de 550d dan??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xanderh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-11-2011
Ik heb zelf ook een fotografiecursus gedaan en wel met een 400d. Dat ging toen prima.
Voor de cursus gold dat alle foto's in de manuele stand genomen moesten worden.

Het enige nadeel dat ik daarbij ondervond van de 400d (wat dus ook geldt voor de 450d, 500d en 550d)
was dat men in manual (M-stand) de av knop ingedrukt moet houden, om met het wieltje het diafragma te verstellen. Aangezien er maar 1 wieltje op de 400d zit, is het instellen van de belichting dus een 2 staps handeling, waardoor je wat langzamer bent t.o.v. bijvoorbeeld Nikon gebruikers (d70/d90 etc) die
2 instelwieltjes hebben (sluiter en diafragma). Met 2 wieltjes kan je dus tegelijk de sluitertijd bijv. langermaken
terwijl je het diafragma kleiner maakt. Een canon 50d heeft achterop ook een 2e wieltje dat als diafragmawiel dienst doet (in de M-stand), dus daarmee kan je dat ook. En ook kan je met de extra knoppen op een xxd/50d andere functies, die bij de xxxd/450d via menutjes (langzaam) in te stellen zijn, via dedicated knoppen bedienen, wat dan ook weer snelheidheidswinst oplevert bij het instellen.

Dus als ik nu moest kiezen zou ik voor de xxd/50d gaan (die is tegenwoordig niet meer zo duur tov. een 500d), en daarnaast investeren in goed glas.
Is budget echt een probleem, dan is een camera uit de xxxd reeks uiteraard ook goed genoeg, maar je zult qua bediening wel wat moeten inleveren.

En ook hier geldt dat goed glas een pre is. Het is zeker zo dat je goed glas terugziet in de scherpte/kwaliteit van je afdrukken (ongeacht je body). Een goede lens zou ik dan ook sowieso voorrang aan geven t.o.v. een body.

m.v.g,

xanderh

xanderh wijzigde deze reactie 16-05-2010 17:53 (0%)
Reden: typo's

Canon 400D | EF 28/1.8 | EF 50/1.4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-07 16:43
Is dat zo belangrijk dan dat je eerst de AV in moet, dan spreek je over een tijdswinning van hooguit 2 seconden.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thinkreal_
Bedankt voor je uitgebreide reactie en informatie, ik moet dus elke dag veel werken met mijn camera, ik heb de 550d al bekeken, maar heb gezien dat hij alleen meer mp en meer filmfuncties heeft, filmen doe ik er toch(bijna) niet mee en als ik naar de prijs van de 550d kijk is het nogal een verschil met de 500d.

Behalve de body heb ik inderdaad een lens nodig, ik zat er aan te denken een standaard 500d kit te kopen met een 18-55 lens als ik het niet mis heb? dat moet toch goed zijn om te beginnen? of adviseren jullie meteen een betere lens, ik ben namelijk wel iemand die qua stijl nogal afwisselt, ene keer landschap andere keer portret etc, closeups.

Nog meer camera's die jullie kunnen adviseren? misschien denken jullie n.a.v. mijn verhaaltje hierboven dat ik een totaal andere camera nodig heb.

Mvg,

Drikus
quote:
Mobyrick schreef op zondag 16 mei 2010 @ 15:43:
Hee Drikuss, we hebben echt wat meer info nodig van jouw kant. De output/foto's kan je als gelijkwaardig beschouwen van de twee camera's, dat zal waarschijnlijk geen dealbreaker zijn. Het zijn dus de andere functies die het verschil moeten gaan uitmaken.

Heb je dit: Canon EOS 500D en dit: Canon EOS 450D gelezen? Hier kan je de verschillen zien en uitmaken wat voor jou van belang is. Verder is een budget ook handig om te vermelden. Voor je opleiding heb je nog meer nodig behalve een body neem ik aan, hoe zit het daar mee?

Ook is er een nieuwer exemplaar in deze serie beschikbaar namelijk de Canon EOS 550D welke meer filmfuncties heeft

Dit is ook nog een handig topic: [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 4 en http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS500D/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thinkreal_
Ook wil ik nog even op jou post terugkomen, mijn budget is niet zo hoog om een 50d met een goed glas te kopen zoals jij het zegt, daarom ga ik denk ik voor een 450d of 500d, of een vergelijkbare camera van nikon ofzo, maar ik denk dat ik bij canon blijf steken of er moeten echt sterke verhalen hier komen dat een nikon veeel beter is!

Mvg,

Drikus
quote:
xanderh schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:51:
Ik heb zelf ook een fotografiecursus gedaan en wel met een 400d. Dat ging toen prima.
Voor de cursus gold dat alle foto's in de manuele stand genomen moesten worden.

Het enige nadeel dat ik daarbij ondervond van de 400d (wat dus ook geldt voor de 450d, 500d en 550d)
was dat men in manual (M-stand) de av knop ingedrukt moet houden, om met het wieltje het diafragma te verstellen. Aangezien er maar 1 wieltje op de 400d zit, is het instellen van de belichting dus een 2 staps handeling, waardoor je wat langzamer bent t.o.v. bijvoorbeeld Nikon gebruikers (d70/d90 etc) die
2 instelwieltjes hebben (sluiter en diafragma). Met 2 wieltjes kan je dus tegelijk de sluitertijd bijv. langermaken
terwijl je het diafragma kleiner maakt. Een canon 50d heeft achterop ook een 2e wieltje dat als diafragmawiel dienst doet (in de M-stand), dus daarmee kan je dat ook. En ook kan je met de extra knoppen op een xxd/50d andere functies, die bij de xxxd/450d via menutjes (langzaam) in te stellen zijn, via dedicated knoppen bedienen, wat dan ook weer snelheidheidswinst oplevert bij het instellen.

Dus als ik nu moest kiezen zou ik voor de xxd/50d gaan (die is tegenwoordig niet meer zo duur tov. een 500d), en daarnaast investeren in goed glas.
Is budget echt een probleem, dan is een camera uit de xxxd reeks uiteraard ook goed genoeg, maar je zult qua bediening wel wat moeten inleveren.

En ook hier geldt dat goed glas een pre is. Het is zeker zo dat je goed glas terugziet in de scherpte/kwaliteit van je afdrukken (ongeacht je body). Een goede lens zou ik dan ook sowieso voorrang aan geven t.o.v. een body.

m.v.g,

xanderh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xanderh
@Richard!:

Voor het juiste moment te vangen, duurt 2 seconden een eeuwigheid. Dus ja, voor mij is dat belangrijk. Uiteraard hangt het af van je fotografiestijl, en moet je het ook zien binnen het kader (voorwaarden) van die cursus. Wat voor de een beperkend kan zijn, hoeft natuurlijk niet voor de ander niet beperkend te zijn.

@Drikus:

Informeer ook even bij die cursusinstantie aan welke eisen je camera moet voldoen om aan die cursus deel te nemen. Bij de fotovakschool stond er toendertijd op de website iets van een richtlijn als "DSLR minimaal X megapixel, met zoomlens x t/m y mm" enzovoorts. Zo kan je gerichter een keuze maken en wellicht wat besparen.

Mvg,

xanderh

xanderh wijzigde deze reactie 16-05-2010 21:04 (0%)
Reden: typo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thinkreal_
Hallo xanderh,

Informeren kan in dinsdag dus dan laat ik meer horen, maar ik ga voor het eerste jaar naar een fotografie opleiding, de eisen zullen vast niet zo hoog zijn dat ze bijvoorbeeld zeggen ja minimaal een 7d om een voorbeeld te geven. ik denk dat ik met de 500d meer als genoeg heb:D

Ik laat dinsdag weer van me horen!

Mvg,

Drikus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thinkreal_
Ben een beetje laat, zou dinsdag al reageren, ik heb gevraagd, en ze zeiden dat het niet uit maakte, zo lang je het maar een spiegelreflex camera mag noemen(bedoel ik dus mee dat het geen budgetding moet zijn).

Dus brand los en geef me de tips, ik blijf nog steeds haken bij de 500d, wat me een super toestel lijkt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13:18
Ik zal wel weer de eikel van de dag zijn maarre je gaat als vervolg beroepsopleiding, fotografie doen en je bezit zelf nog geen SLR-camera? en weet dus ook nog niet wat je hier allemaal mee "kan"?
Vind ik vrij bijzonder...

Advies: meld je in het eerder genoemde topic"ik wil een DLSR wat nu?"
Is denk ik belangrijk of je wil kunnen filmen of niet.
Als toekomstig beroeps fotograaf en investering in me opleiding/toekomst zou ik een XD/XXD aan schaffen.
Is budget een probleem, koop 2de hands body en investeer in goed glas.
2de hands 5D of 40D met 24-105mm of 17-55mm (zal wel boven budget zijn)

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

quote:
Thinkreal_ schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:29:

Dus brand los en geef me de tips, ik blijf nog steeds haken bij de 500d, wat me een super toestel lijkt!
Nee, jij moet losbranden met argumenten om voor de een of de ander te kiezen, volgens mij staan er genoeg aanknopingspunten in dit topic om een aantal vragen te formuleren die wij eventueel voor je kunnen beantwoorden. Je moet zelf keuzes maken natuurlijk.

En als je een makkelijk antwoord wilt: gewoon de 500D halen natuurlijk

Iceradio player, voor de veeleisende radioluisteraar. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14-06 12:08
Als het je puur om fotograferen gaat, waarom probeer je dan niet een goed exemplaar 2e hands 40D op de kop te tikken?
Zeker als je een opleiding gaat volgen zal je later er meer profijt van hebben.
Alleen geen filmfunctie, maar het ging je om het fotograferen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:19

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

zoals ik al eerder heb gezegd zou ik in jou situatie ook voor een xxD gaan (hoe je dat doet, moet je zelf bedenken, of je schroeft je budget omhoog of je gaat 2ehands kijken, of ...)

Je gaat je nu van alles qua bediening aanleren, veel op manual schieten, dus hoe meer je body lijkt op een toekomstige betere body hoe beter.
Het eerste punt is al 2 wieltjes voor in de M stand, 1e voor je sluitertijd, de ander voor je diafragma. Bij een 450D moet je een knopje als soort shift gebruiken om je ene wieltje de ander functie te geven.
En zo heb je bij een xxD veel meer knoppen om buiten te autostand alles snel en makkelijk te bedienen. Bij een xxxD kan dit ook wel, maar is het omslachtiger en dus langzamer.

Maar het lijkt erop dat je gewoon wilt horen dat de 500D een prima keus is, dus bij deze, de 500D is een prima toestel
(maar als toekomstig professional zou ik mezelf nu al aanleren om met body uit een hoger segment te werken)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12-08 12:18
Maar die opleiding duurt toch langer dan 1 jaar? Dus dan kan je denk ik prima met de 500D beginnen en als je een wat meer pro body wilt, kan je in je tweede of derde jaar een betere body kopen.
Prima toch?
Welk opleiding ga je precies doen trouwens?

| Nissan 200SX S13 | MacBook Pro 15" 2.2Ghz, OCZ Vertex 3 | OnePlus 2 | 7D | 10-400 1.4L IS USM

• xanderh
Ach, ik wil natuurlijk niet in herhaling vallen maar even op een rijtje gezet:
1. (semi-)pro bediening, betere AF en snelheid belangrijk -> xxD (50d body ligt nu rond 625 euro zonder lens)

Gaat budget voor op pro bediening en dynamisch bereik dan zijn de opties bijv.:

2. 500D + 18-55 IS ligt nu rond 590 - 600 euro (15MP net als 50D)
3. 450D + 18-55 IS ligt nu rond 500 euro (12MP)
4. 1000D + 18-55 IS ligt nu rond 360 euro (10 MP net als 40D en 400D)

Of je kan 2e hands zoeken voor een 40D of een xxxD.

Ik was zelf toendertijd met de goedkoopste body gestart (400D) met erbij een 17-85 IS.
Gaanderweg merkte ik toen ik betere fotos begon te maken, wat beperkingen, dus begon ik langzamerhand met aanvullen.
Zo kwam er naderhand een snelle telezoom erbij, werd de standaard lens vervangen door een
lichtsterkere enz. Hoe meer je oefent, hoe beter je gaat merken wat je eigenlijk zou willen hebben (of nodig hebt). Dat hoort er nu eenmaal bij.

Wat betreft de body: voor A4 of 20x30cm prints (denk portfolio) is 10 MP voldoende, waarbij je voor kleinere prints nog wat cropruimte over hebt. Een regel is vaak dat je 300 DPI equivalente prints moet kunnen maken. Zo zal bijv. een 1000D je wat extra budget opleveren voor een goede lens.

Uiteindelijk, als je echt verder gaat, komt die xxD of xD er toch wel. Dat was bij mij ook zo.

Succes!

xanderh

xanderh wijzigde deze reactie 22-05-2010 15:09 (0%)
Reden: 40D is 10MP + typo

• Scirocco
40D heeft 10.1MP

Vraag van mij kant: is dat dezelfde sensor als de 1000D met de zelfde prestatie's?

| Nissan 200SX S13 | MacBook Pro 15" 2.2Ghz, OCZ Vertex 3 | OnePlus 2 | 7D | 10-400 1.4L IS USM

• xanderh
Ik dacht dat de 40D sensor een doorontwikkeling was van de 400D sensor, echter wat gevoeliger (ISO3200). De 1000D sensor is vergelikbaar met de 400D sensor, maar ik zou niet kunnen zeggen of ze identiek zijn. Beide camera's (1000D en 400D) gaan tot ISO1600, echter de 1000D heeft een nieuwere DIGIC III (400D heeft DIGIC II).

• Scirocco
afaik heeft de 400D dezelfde sensor als de 1000D, de digic III is de processor, heeft dat ook invloed op de kwaliteit van de sensor, of gevoeligheid?
Volgens mij zorgt een processor alleen voor snelheid, maar misschien dat iemand mij wijzer kan maken :9

• D-magic
  • Laatst online: 30-08-2012
Ik was/ben ook aan het twijfelen tussen de 550D en de 50D maar ik ga, denk ik, voor de 50D. Om de punten dat de 50D een betere AF heeft en 6,3bps.

Maandag even bij de vrienden van KE langs en wie weet ook nog wel een leuke lens erbij ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RanDX
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 03-08 21:48
@D-magic
Laat je niet al te verleiden door die 6.3bps.. Ik heb zelf ervaren met mijn 450D dat ik die bijna nooit in motordrive zet en mijn 3.8bps gebruik..

@Drikus
Als beginner zou ik ook kiezen voor een 500D, met de kit lens 18-55mm IS.
Zelf zou ik er ook een 55-250mm IS bij doen, gewoon omdat is een heerlijk ding om mee te werken en je wat meer tele geeft. Neem bijvoorbeeld deze foto:

http://robrandx.deviantart.com/gallery/#/d2q27c3

De meeste vlinders laten het niet toe om 10 cm van hun af te worden gefotografeerd omdat je niet verder kan inzoomen met je 18-55..

Ook de 50mm f/1.8, wat door de crop-factor 85mm word en perfect voor portret is, is wat mij betreft een aan rader.

Een ander voordeel is aan nu eerst een 500D met een paar lenzen kopen is, dat als je bij de asp-c camera's blijf (xxD en 7D). De lenzen kan je houden en blijven gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-magic
quote:
RanDX schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:03:
@D-magic
Laat je niet al te verleiden door die 6.3bps.. Ik heb zelf ervaren met mijn 450D dat ik die bijna nooit in motordrive zet en mijn 3.8bps gebruik..
Ik heb de punten eens allemaal naast elkaar gezet en het enige echte pluspunt bij de 550D is de 18.1mp tegenover de 15.1 van de 50D. Ga je dat heel erg merken die 3mp?

Pluspunten voor mij bij de 50D zijn de 6.3bps, de stevigere behuizen en de betere AF, aangezien ik over het algemeen veel bewegende dingen fotografeer zoals vliegtuigen, surfer, voetbal e.d. Dan lijk mij die AF en die 6.3bps toch beter, maar ik zal het nog eens vragen bij KE morgen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RanDX
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 03-08 21:48
Ik heb zelf nooit 't verschil gemerkt.. De grootste foto's die ik heb laten afdrukken waren poster formaat en daar bij was 8mp (ofzo) al genoeg..

Bij veel outdoor en snelle dingen is het wel handig. In dit geval zou ik dan ook naar de 50D neigen.
( Is KE vandaag open op 2e pinkster? )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:20
Ik heb een half jaar geleden de overstap gemaakt van een 350D naar een 50D en daar ben ik heel blij mee, ISO performance, ligt lekkerder in de hand, fijnere bediening. Maar meer megapixels heb ik nog niet als voordeel gezien, heb het zeer zelden nodig en het kost enorm veel meer ruimte. En ondanks dat ik veel snel bewegende dingen fotografeer heb ik nog nooit gebruik gemaakt van die 6,3bps en staat die altijd op single shot. Anderen zullen het wellicht anders ervaren, maar ik zie er voor mij nog steeds niet echt het nut van in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 26-07 15:31
Het ligt er heel erg aan wat je fotografeert.

Bij actiefotos is 6fps zeer nuttig.
Als je bv vogels fotografeert (of paarden of voetballers) dan kun je niet het super perfecte moment bepalen. Je schiet dus bv 4 shots op 6fps. Achteraf kun je dan het shot bepalen, waarin die vleugels net heel mooi staan. Of ze wel of niet mooi staan komt zo precies dat je dat nooit met 1 shot lukt.

Omdat je vaak maar heel even hebt om dat shot te maken heb je met 6fps meer kans dan met 3 fps. Anders is de vogel bv al weer te ver weggevlogen.

Bij bv voetballers, of andere sporters die rennen, pak je er net dat ene shot uit waarin de benen het mooist staan.

De hoge resolutie geeft meer detail als je een poster af drukt, maar daar zou ik het niet meteen voor kopen. Ik heb de Hoover dam op 50x75cm afgedrukt met de 10MP 400D en die is ook prima. De 50D zou iets meer detail laten zien, maar zo dicht zit je toch zelden op die poster te kijken.

Maar het helpt wel als je een foto cropt. Bv een vogel die te ver weg is. Als je 'm dan wat kleiner uit snijdt dan hou je met de 50D veel meer detail over als met een 8MP of 10MP camera.

Maar ben je voornamelijk met landschappen of portretten bezig waarbij je onderwerp al beeldvullend is, dan is die hoge resolutie inderdaad niet nuttig. Als je puur de grootte van de plaatjes een probleem vind, dan kan je natuurlijk sRAW gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-magic
quote:
RanDX schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:22:
Ik heb zelf nooit 't verschil gemerkt.. De grootste foto's die ik heb laten afdrukken waren poster formaat en daar bij was 8mp (ofzo) al genoeg..

Bij veel outdoor en snelle dingen is het wel handig. In dit geval zou ik dan ook naar de 50D neigen.
( Is KE vandaag open op 2e pinkster? )
Dat heb ik dus ook gedaan en heb vanmiddag de 50D gekocht ;)
Het was overigens de laatste die ze in de winkel hadden _/-\o_ Anders had ik voor niks 150km gereden ;)
Ze waren inderdaad open vandaag en het was HEEL erg druk, bij het nummertje trekken waren er al 30wachtende voor mij 8)
Dus in totaal alsno maar 30-45 moeten wachten maar met dit weer in een winkel waar tientallen mensen rond lopen is dat niet echt een pretje.

Mja ik heb mijn camera en een nieuw lensje erbij >:)

De 50D houdt ligt veel beter in de hand bij mij dan de 550D, ik wou ze toch allebei even voelen maar bij de 50D kan ik mooi alle 3 de vingers voor kwijt en bij de 550D niet.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Samsung

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True