USB-stick defect?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Ik heb onlangs een USB-stick gekocht van 128 GB. Ik heb er bestanden opgezet van in totaal iets meer dan 20 GB. Wanneer ik de USB-stick aansluit op mijn notebook, kan ik bij properties wel 't gebruikte geheugen zien (21,5GB) en vrije geheugen( +/- 80 GB) maar als ik dan verwijderbare schijf aanklik, zijn de meeste bestanden niet te zien. Slecht een paar honderd MB van alle bestanden zijn te zien.
Ik dacht dat 't te maken had met 't feit dat de USB-stick FAT32 is, dus heb ik 'm geconverteerd nar NTFS.
Nou wordt de USB-stick helemaal niet meer herkent en komt de foutmelding: " The file or directory is corrupted and unreadable" .

Ik heb hele belangrijke/persoonlijke data op m'n usb-stick. Kan iemand mij helpen a.u.b.?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zet jij belangrijke, unieke bestanden alleen op een USB-stick? :D . Backup backup backup, dit gaat misschien een pijnlijke les worden maar dat vergeet je dan nooit meer...

Wat voor merk en type 128 Gb is het? Toch niet een chinese namaak of zo?

Je zit trouwens in het verkeerde subforum, je moet in Opslagmedia & I/O Controllers zijn. Daar zie je dan Thematopic: Datarecovery en OM FAQ, specifiek OM FAQ: freeware recovery tools. Als je dan toch bezig bent, kijk dan ook in Thematopic: Backups :)

[ Voor 43% gewijzigd door gambieter op 15-05-2010 22:23 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Toevallig dit stickje voor een habbekrats via ebay oid gekocht? Ga er dan maar vanuit dat 2GB stickje is ipv 128GB. Door een firmware trucje laten ze je pc 'denken' dat het een 128GB stick is en geeft deze dat dus ook weer, probeer je echter wat grotere bestanden te lezen/schrijven dan zal je foutmeldingen krijgen.

[ Voor 46% gewijzigd door Dick op 15-05-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Ben ook erg benieuwd naar het merk, want ik heb zo'n vermoeden dat de stick die jij gekocht heb een stuk goedkoper was dan 300 8)

Zo ja, dan heb je waarschijnlijk een stick gekocht van 1-2gb oid, en die doormiddel van vage firmware laat zien dat er 128gb op kan. Niet dus, en verklaard meteen de reden waarom je maar een paar 100mb kon zien.

Het converteren van FAT naar NTFS wil ook nog wel eens problemen geven, dus kan best zijn dat je hiermee de data de nek hebt omgedraaid.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

en 80 + 21 = 101 GB en niet 128 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:47

Thandor

SilverStreak

Dit is meer wat voor Opslagmedia & I/O Controllers dus ik verplaats het topic daarheen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:50
MBR? Je raakt wat kwijt na het formateren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoeveel is 128.000.000.000 bytes? inderdaad, 101.387 GiB

@ smurf, dus

overigens zijn sticks van 128GB duur, ga er maar vanuit dat het een nepperd is indien je hem voor minder dan €200 heb gescoord.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
gambieter schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:20:
Zet jij belangrijke, unieke bestanden alleen op een USB-stick? :D . Backup backup backup, dit gaat misschien een pijnlijke les worden maar dat vergeet je dan nooit meer...

Wat voor merk en type 128 Gb is het? Toch niet een chinese namaak of zo?

Je zit trouwens in het verkeerde subforum, je moet in Opslagmedia & I/O Controllers zijn. Daar zie je dan Thematopic: Datarecovery en OM FAQ, specifiek OM FAQ: freeware recovery tools. Als je dan toch bezig bent, kijk dan ook in Thematopic: Backups :)
Ik heb m'n belangrijke data erop gezet zodat ik m'n pc kon formatteren en ik weet niet wat de merk is. Staat er niet op. Dat de USB-stick laat zien dat 'ie 128 GB is terwijl 'ie dat in werkelijkheid niet is, kan ik wel begrijpen. Maar dat kan de USB-stick ook faken dat er ruim 20 GB aan geheugen erop wordt opgeslagen gedurende 't hele proces? Ik heb van PC naar USB-stick de bestanden geknipt en vervolgens geplakt. De bestanden waren niet meer op m'n PC te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan d.m.v. een recovery programma je bestanden terughalen vanaf de computer ook al is deze verwijderd van de computer. Altijd backup maken!! Ook al moet je je computer opnieuw installeren of iets,altijd backup !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoloTomassie schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:19:
Ik heb m'n belangrijke data erop gezet zodat ik m'n pc kon formatteren en ik weet niet wat de merk is. Staat er niet op.
Dan zal het wel namaak zijn.
Dat de USB-stick laat zien dat 'ie 128 GB is terwijl 'ie dat in werkelijkheid niet is, kan ik wel begrijpen. Maar dat kan de USB-stick ook faken dat er ruim 20 GB aan geheugen erop wordt opgeslagen gedurende 't hele proces? Ik heb van PC naar USB-stick de bestanden geknipt en vervolgens geplakt. De bestanden waren niet meer op m'n PC te vinden.
Volgende keer beter opletten en nooit belangrijke bestanden maar op 1 plek hebben. Je kan de programma's in de link nog even proberen, maar ik geef je geen kans.

Echter, je hebt meer kans dat je ze nog op je PC terug kunt vinden. Helemaal geen schrijfoperaties meer doen op je PC, en de FAQ en thematopics gebruiken om nog een poging te doen.

Maar leer hiervan een les, en zorg dat je voortaan:
1) goed en regelmatig backups maakt
2) op betrouwbare media. Dus niet goedkoop, maar goed.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
RoloTomassie schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:19:
[...]
Dat de USB-stick laat zien dat 'ie 128 GB is terwijl 'ie dat in werkelijkheid niet is, kan ik wel begrijpen. Maar dat kan de USB-stick ook faken dat er ruim 20 GB aan geheugen erop wordt opgeslagen gedurende 't hele proces?
De bestandsinformatie wordt keurig in de File Allocation Table geschreven. Echter, de adressen die in de FAT staan blijken niet te bestaan. Hierdoor lijkt het er gewoon op dat de ruimte in gebruik is. De FAT geeft dat immers aan. Maar als je de bestanden probeert aan te spreken zul je merken dat de data zelf simpelweg niet bestaat.

Probeer inderdaad of er nog wat te recoveren valt van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kleine topic titel wijziging. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1