Ervaringen met vermiste pakketten TNT Post

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjhun
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-04 11:26
Hoi jongens,

Deels om een beetje zielig te zijn, deels om te vragen naar jullie ervaringen.

Ik heb mijn gloednieuwe telefoon terug gestuurd voor reparatie. Afgelopen maandag aangetekend verzonden met TNT naar Dynafix in Nuth (reparateur van GSMtrack). Nu blijkt dat de status al sinds dinsdag op manco distributie staat.

Zowel de aangetekende, Dynafix, als TNT bevestigen dat hij niet is aangekomen. TNT zegt dat hij als laatste bij het sorteercentrum in Arnhem was. Ik moet nu een formulier van TNT invullen en terug sturen om te kunnen achterhalen waar mijn pakketje is. Natuurlijk ben ik vergeten om hem voor 3 euro meer te verzekeren.

Ik vroeg mij af of jullie ook ervaringen hebben met pakketten of brieven die vertraging opliepen of nooit zijn aangekomen?

Mvg,

Arjen

edit:
Pakketje is na 3 weken weer terug! Heel vreemd, wel fijn

[ Voor 21% gewijzigd door arjhun op 02-06-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit heeft niets met telefoons te maken, een pakketje is een pakketje. Ik move je topic daarom even naar Shopping Forum :)

Tevens topictitel aangepast: verstuurt = verstuurd :Y)

Edit: en dan sloop ik de "r" uit de titel 8)7 Als een SF-modje even zo vriendelijk wil zijn O-)

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 14-05-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 17:48

hstoker

Yatta!

RoD schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 10:41:
Dit heeft niets met telefoons te maken, een pakketje is een pakketje. Ik move je topic daarom even naar Shopping Forum :)

Tevens topictitel aangepast: verstuurt = verstuurd :Y)
Misschien nog de 'R' weer terugzetten? :)

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik ben zo vriendelijk geweest om de spelvout uit de titel te halen :+

Aangezien je het wilt hebben over vermiste pakketten en niet zozeer over die specifieke telefoon heb ik er maar een algemene titel van gemaakt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjhun
Heel erg bedankt, mijn forum topic is bij jullie in betere handen dan mijn aangetekende brief bij TNT :) Ik voel me alweer wat positiever gestemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu ja, dan heb ik hier het resultaat van een vergelijkbaar verhaal: sapphire in "Mijn nieuwe apparatuur [deel 4]"

Het kan dus zeker goed aflopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjhun
@mig29 dat zijn de berichten die ik wil horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb het onlangs ook gehad. Mijn pakketje stond tussen 'In distributie' en 'Afgeleverd' en de status was manco distributie.

Paar dagen later was ie ineens afgeleverd :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjhun
Dat meen je niet!

Mijn vertrouwen in de mensheid is terug.

Na 3 weken wordt opeens mijn telefoon, gerepareerd en al thuis door TNT afgeleverd! Dezelfde dag krijg ik een brief in de bus dat TNT al een tijdje bezig is met een postonderzoek en hun uiterste best gaan doen voor mij om mijn pakketje terug te vinden! Ik loop nu al 3 weken in mijn hoofd met het beeld van een TNT broekie die mijn pakketje in zijn binnenzak propt. Mijn pakketje is dus blijkbaar uit het systeem verdwenen. Na twee weken toch verzonden, ontvangen en binnen een week weer terug gestuurd, heel maf.

Ik heb een vermoeden dat ze straks ook nog hun verzekering laten uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Gefeliciteerd met je gerepareerde telefoon!
Maar je had het pakketje toch niet verzekerd? TNT betaalt dan toch maar heel weinig uit ter compensatie?

[ Voor 58% gewijzigd door Noordvogel op 02-06-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:36

amaterasu

In memory of Cj

Ik heb ooit eens gehad dat mijn boekenpakket spoorloos verdewenen was :(
Ook verdween de 2de en bij de 3de na 8weken kwamen alle 3 de pakketten tegelijk binnen -.-'
Kon ik er dus weer 2 terugstuuren :D

[ Voor 5% gewijzigd door amaterasu op 02-06-2010 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjhun
@Noordvogel Dankjewel! Als je iets aangetekend heb verstuurd ben je verzekerd tot 50 euro... Daar bovenop kan je nog een verzekering tot 5500 euro nemen voor 3 euro extra, dat was ik vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 17:23
arjhun schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:41:
@Noordvogel Dankjewel! Als je iets aangetekend heb verstuurd ben je verzekerd tot 50 euro... Daar bovenop kan je nog een verzekering tot 5500 euro nemen voor 3 euro extra, dat was ik vergeten.
Je hebt maar een paar opties om te verzenden, basis (zonder handtekening ed) en zeker (tot 500 euro verzekerd en met handtekening) kost idd 2 euro extra (tot 10 kg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Tis toch te bizar voor woorden dat je moet verzekeren?

Je betaalt een bedrijf een fiks bedrag om een simpel pakketje van A naar B te brengen. Om het hen makkelijk te maken breng je het pakketje nog naar A ook. En vervolgens zijn ze hem kwijt, en kan je fluiten naar je spullen. Het is helemaal niet boeiend of er een telefoon of een schroefje van 1 cent inzit in mijn ogen, ze hebben het te bezorgen.

Als je je auto naar de garage brengt voor een APK dan accepteer je het toch ook als ze hem opeens kwijt zijn? "Ja meneer sorry, geen idee waar ie is. Tot ziens". Absurd.

Gelukkig dat ie terug is overigens! Mijn iPhone was ook een 1,5 week zoek vanaf hier naar België maar gelukkig stond die op afgeleverd en volgens HCW "op een collega zijn bureau".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
arjhun schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:05:
Na 3 weken wordt opeens mijn telefoon, gerepareerd en al thuis door TNT afgeleverd! Dezelfde dag krijg ik een brief in de bus dat TNT al een tijdje bezig is met een postonderzoek en hun uiterste best gaan doen voor mij om mijn pakketje terug te vinden
En heb je al bij TNT gemeld dat je pakketje terecht is en dat ze niet verder hoeven zoeken?

[ Voor 11% gewijzigd door tinzarian op 04-06-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjhun
@tinnef Ik kreeg gister een brief dat het pakketje is aangekomen bij de geadresseerde ;) daarmee is alles afgedaan. Trouwens, TNT is niet een zielig meisje wat naar mijn pakketje zoekt hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bij mij is er ook een TNT pakje vermist.
Vorige week bestelde ik vier DVD boxen bij bol.com. Een van de boxen vond ik de dag na de verzending in mijn brievenbus. Deze middag hoorde ik de bel, ging meteen naar beneden om de deur open te doen en daar voor de deur lag de tweede box. Ik zag nog net de bestelwagen wegrijden. Dus ze hebben gewoon het pakje gedumpt en zijn weer weggereden.
Op de tracking status staat dat het derde pakje (met 2 DVD boxen) vorige week donderdag was afgeleverd maar ik heb niets gezien en mijn buren weten ook van niets.
Dus nu begin ik te vrezen dat ze toen ook dat pakje hebben gedumpt en weer zijn weggereden en dat er iemand mee vandoor is gegaan.

Ik heb dit aan bol.com gemeld aangezien TNT geen ondersteuning geeft aan eindgebruikers, maar ze stuurden me een standaard bericht met de melding dat ik nog een week moest wachten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

kan je niet klagen over dat de dvdboxen buiten voor je deur stonden? Het kan toch niet dat zulke postbodes ermee wegkomen?

Hoe dan ook, zelf nooit probs gehad met post. Maar deze week lijkt track&trace voor geen meter te werken? Ik heb een pakketje verstuurd naar sitecom maar de code werd telkens niet herkend op de track en trace site. Op het postkantoor heb ik mijn betalingsbewijs laten zien en de T&T code maar ook zij konden het pakketje niet vinden in hun eigen systeem.

Sitecom mailde mij dat ze het pakketje in goede staat hebben ontvangen en dat ze afgelopen donderdag een pakketje met nieuwe track en trace code hebben gestuurd. Ik kan dat pakketje wederom niet volgen omdat die code ook al niet wordt herkend door de website. (heb vaker pakketjes gevolgd dus weet ik heus wel dat de NUL een O van oliebol kan zijn, dus dat heb ik al uitgeprobeerd). Best irritant dit. Kan ik hierover klagen dat de T&T deze week compleet ruk is? Bellen kan ik niet omdat ik doof ben. Mailen, kan dat? Helpt dat? Of beland ik gelijk in de prullenbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:38
Ik heb ook al 2x gehad dat er niets is afgeleverd. Gaat hier weliswaar om een game maar toch. Mediaoffer heeft me 2x het spel opgestuurd ( althans dat zeggen ze ) maar beide keren heb ik niets ontvangen. Van een andere webshop waar ik iets had besteld heb ik wel gewoon iets ontvangen. Gaat hier trouwens om pakketjes die door de brievenbus kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:53
5183 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:28:
Tis toch te bizar voor woorden dat je moet verzekeren?

Je betaalt een bedrijf een fiks bedrag om een simpel pakketje van A naar B te brengen. Om het hen makkelijk te maken breng je het pakketje nog naar A ook. En vervolgens zijn ze hem kwijt, en kan je fluiten naar je spullen. Het is helemaal niet boeiend of er een telefoon of een schroefje van 1 cent inzit in mijn ogen, ze hebben het te bezorgen.

Als je je auto naar de garage brengt voor een APK dan accepteer je het toch ook als ze hem opeens kwijt zijn? "Ja meneer sorry, geen idee waar ie is. Tot ziens". Absurd.

Gelukkig dat ie terug is overigens! Mijn iPhone was ook een 1,5 week zoek vanaf hier naar België maar gelukkig stond die op afgeleverd en volgens HCW "op een collega zijn bureau".
Het is inderdaad vrij bizar. Want je komt overeen dat zij het pakket van A naar B brengen. Als ze dat niet doen, omdat ze het kwijt raken, dan is het jou probleem? Komt misschien ook omdat niemand hier ooit over heeft geklaagd bij een rechter.

Om het even te vergelijken met het ophangen van je jas bij een betaalde garderobe, daar is de dienstverlener ook aansprakelijk voor jou jas. Dus waarom de TNT niet voor jou postpakket tenzij je opeens 3 euro meer betaald?

Gekkehuis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Mijn telefoon is 14e verstuurd met TNT naar een reparatiebedrijf, als zeker pakket (dus tot 500 euro aansprakelijkheid voor TNT). En ja hoor, na een aantal dagen vreemde Track & Trace meldingen was de boodschap "kwijt", of zoals TNT het noemt: Manco.

Daar begint 't eigenlijk pas -_- Navraag formulier ingevuld, opgestuurd, binnen 5 werkdagen hoor ik dan reactie te krijgen. Ik bellen, "ja het is erg druk daar, ik zie dat je formulier nog niet in het systeem is ingevuld, pas als ie daarin staat, krijg je binnen 5 werkdagen reactie".

Ook een garantie van niets dus, als ze je formulier zolang als ze willen kunnen ophouden door hem niet in 't systeem te zetten.

Andere mogelijkheid: hij is onderweg bij de post kwijtgeraakt. Maar laten we dat maar niet suggereren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Bij mij komen de pakketjes altijd aan maar niet altijd bij de brievenbus, soms in de groene of zwarte vuilcontainer, of gewoon voor de deur zonder aan te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rockvee2 schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:26:
Bij mij komen de pakketjes altijd aan maar niet altijd bij de brievenbus, soms in de groene of zwarte vuilcontainer, of gewoon voor de deur zonder aan te bellen.
Klaag je niet? Ik vind het niet normaal? Stel dat het toevallig vuilnisdag is, of dat iemand zonder te kijken afval erin gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Anoniem: 237909 schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:35:
[...]

Klaag je niet? Ik vind het niet normaal? Stel dat het toevallig vuilnisdag is, of dat iemand zonder te kijken afval erin gooit.
Natuurlijk heb ik geklaagd en direct een klachtenbrief opgestuurd . Er is niet op geantwoord maar tegenwoordig leveren ze het af bij de buren als er niemand thuis is (die van de vuilniscontainer was eind 2008)

Was een memory card voor mijn PS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:46

St@m

@ Your Service

Hier mijn brief die ik anderhalve week geleden heb moeten sturen naar TNT.. ik ben benieuwd of ik hier ooit nog wat van hoor:
Onderwerp: Mijn navraagformulier

Geachte Mevrouw ***,

5 Augustus jongstleden heb ik een pakket verstuurd naar China. Dit pakket heb ik aangetekend verstuurd. Nadat ik mijn pakket had achtergelaten bij de baliemedewerker heb ik twee bonnetjes gekregen. Een bon met bewijs dat ik betaald heb en een bon met daarop het zogeheten track and trace nummer.
Na verscheidene malen contact te hebben gehad met de beoogde ontvanger zijn wij tot de conclusie gekomen dat er in het bezorgproces iets verkeerd is gegaan, het pakket is tot op heden niet aangekomen.

Volgens de procedure heb ik contact opgenomen met de helpdesk van TNT. De betreffende helpdeskmedewerker heeft in het systeem gezocht en is tot de conclusie gekomen dat het pakket inderdaad niet is aangekomen. De helpdeskmedewerker heeft mij vervolgens aangeraden om bijgesloten formulier in te vullen, en deze op te sturen naar het bijbehorende antwoordnummer.
Dit formulier heb ik naar mijn inziens zo volledig mogelijk ingevuld.
Dezelfde dag dat ik contact heb gehad met de helpdesk van TNT heb ik de bon met het track and trace nummer in mijn broekzak laten zitten en deze is onverhoopt meegewassen. Het track and trace nummer is derhalve niet meer leesbaar.
De bon met bewijs van betaling heb ik echter meegestuurd met mijn originele aanvraag.

Uit uw begeleidende brief maak ik op dat zonder de gevraagde informatie mijn verzoek niet in behandeling genomen zal worden. Logischerwijs ben ik het hier niet mee eens.
Ik neem aan dat er een koppeling is in uw systeem tussen de betalingen en verzendingen. Het zou een kleine moeite moeten zijn om aan de hand van het tijdstip en de plaats van de betaling het juiste pakketnummer te achterhalen.

Ik ga er vanuit dat mijn verklaring voor de missende gegevens u toch zal doen besluiten het onderzoek in gang te zetten. Feit blijft dat ik een dienst heb afgenomen bij TNT en TNT tot op heden niet aan haar verplichting heeft kunnen voldoen.

De helpdeskmedewerker van TNT wist mij ook te vertellen dat mijn pakket, indien deze niet teruggevonden wordt, gedeeltelijk vergoed wordt omdat ik het pakket niet verzekerd zou hebben. Dit klonk mij vreemd in de oren, temeer omdat ik op het pakket moest aangeven wat erin zat en wat de waarde ervan was. Het wordt fraudeurs op deze manier natuurlijk erg makkelijk gemaakt.

Graag ontvang ik een antwoord op de door mij gestelde vragen.

Met vriendelijke groet,

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
St@m schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:33:
Hier mijn brief die ik anderhalve week geleden heb moeten sturen naar TNT.. ik ben benieuwd of ik hier ooit nog wat van hoor:

[...]
Je stelt in de brief als afsluiting 'Graag ontvang ik een antwoord op de door mij gestelde vragen', maar in je brief stel je geen enkele vraag. Zo maak je het een luie c.q. kwaadwillende klantenservice-medewerker wel erg makkelijk om niet in te gaan op je probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Anakha schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:58:
[...]

Je stelt in de brief als afsluiting 'Graag ontvang ik een antwoord op de door mij gestelde vragen', maar in je brief stel je geen enkele vraag. Zo maak je het een luie c.q. kwaadwillende klantenservice-medewerker wel erg makkelijk om niet in te gaan op je probleem...
Dat klopt.. maar ik mag toch lijen dat ze de brief als 1 grote vraag beschouwen..
En mocht ik deze week geen antwoord krijgen, dan verstuur ik hem (iets aangepast) nog eens, maar dan aangetekend. Maar die raken ze vast kwijt :X :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

St@m schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:33:

[...]
Die code verschijnt in beeld als je alvast begint met iets te tikken zoals 3S. Kan je op die manier je code niet terugvinden?

Overigens hoor ik vandaag van het bedrijf dat mijn pakketje per abuis nog niet is verzonden. Dit keer is het dus in mijn geval niet TNT fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Anoniem: 237909 schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:37:
[...]

Die code verschijnt in beeld als je alvast begint met iets te tikken zoals 3S. Kan je op die manier je code niet terugvinden?

Overigens hoor ik vandaag van het bedrijf dat mijn pakketje per abuis nog niet is verzonden. Dit keer is het dus in mijn geval niet TNT fout.
Nope, al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 237909 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:22:
kan je niet klagen over dat de dvdboxen buiten voor je deur stonden? Het kan toch niet dat zulke postbodes ermee wegkomen?
De twee vermiste DVD boxen zijn nooit opgedoken. Ik heb een paar weken moeten wachten en daarna heeft Bol ze opnieuw opgestuurd. Ze hadden het weer voor de deur gedumpt maar deze keer had ik ze horen bellen.

En het betert niet. Integendeel...
Een paar weken geleden ging ik naar mijn brievenbus en zag ik een pakje op straat liggen. Dat bleek dus een DVD box te zijn die ik een paar dagen eerder had besteld! :X
Die lag dus gewoon op straat, zo'n 10 meter van mijn huis.
Ik had samen met die box een andere (grotere en duurdere) DVD box besteld maar een week later had ik de box nog niet dus ik begon te vrezen dat ook deze box verdwenen was.
Tot ik zaterdag om 6 uur 's morgens wakker werd gebeld. Stond er doodleuk een koerier met een dikke sigaar in zijn mond aan de deur met mijn pakje.

Nu kan ik begrijpen dat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet zijn maar dit is toch echt absurd.
TNT contacteren kan niet (toch niet in België).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Even een kickje:
Tot op heden nog steeds geen antwoord gekregen van TNT, geen geld op mijn rekening en uiteraard is het pakket ook nog niet opgedoken.

Ik ben nu de volgende brief aan het dichten:
Betreft: Mijn navraagformulier 00173***-****

Geachte Mevrouw ***,

20 oktober jongstleden heb ik geantwoord op de brief die mij u schreef op 8 oktober.
In deze brief heb ik mijn onvrede kenbaar gemaakt over de gang van zaken betreffende mijn navraagformulier.
Tot op heden heb ik geen reactie van u mogen ontvangen.

Ik verzoek u vriendelijk alsnog te reageren binnen de redelijke termijn van twee weken.

Met vriendelijke groet,

Bijlagen:
Kopie correspondentie tot op heden
Iemand nog tips?
Volgende stap is het in gebreke stellen van TNT, ik wil ze echter nog wel de mogelijkheid geven om contact met mij op te nemen. En is dit een "goede" brief (ik verwacht geen antwoord) als voorbode voor het in gebreke stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verder leest hier niemand :+ maar ik heb toch nog weer een update.
Brief gekregen van TNT met de welgemeende excuses, als ik hen mijn rekeningnummer doorgeef dan krijg ik 50 euro 8)7
Ok, beter iets dan niets.. maar toch.
Morgen maar eens een mailtje richting de rechtsbijstand. Ben benieuwd of ik uberhaupt nog recht van spreken heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar gaat het in jouw geval om? (product en schade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:36
ik heb onlangs iets besteld bij een webwinkel (waarde circa 50 euro). Volgens track en trace ligt de zending vanaf afgelopen zaterdag bij de lokale AH. Helaas ligt het daar niet. Wèl heb ik de eerste keer dat ik het kwam afhalen gewoon een ander pakket meegekregen bij de balie (zelfde huisnummer, andere toevoeging). Dit zag ik gelukkig voor ik buiten was. Pakket teruggegeven en de medewerker opnieuw laten zoeken. Niet te vinden helaas.
Gisteravond nogmaagls bij de AH geweest, zonder resultaat.

Ik heb zowel de webwinkel als TNT op de hoogte gesteld. Ik zal het laten weten als ik mijn pakket alsnog ontvang, de winkel het nogmaals opstuurt of TNT de schade betaald.
Lijkt mij dat de winkel richting mij een verplichting heeft. Dus de winkel moet mij gewoon van de bestelde spullen voorzien en zelf bij TNT aan de bel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Anoniem: 22659 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:34:
Waar gaat het in jouw geval om? (product en schade)
Een Android tablet, schade > 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:05

paQ

aangetekend buitenland is toch altijd verhoogd aansprakelijk tot 500 euro?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

paQ schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:24:
aangetekend buitenland is toch altijd verhoogd aansprakelijk tot 500 euro?
Potverdrie, je hebt helemaal gelijk:
http://www.tntpost.nl/voo...tekend-pakket-buitenland/
Uw zending is verzekerd tot een bedrag van € 500,--
Ik ga de rechtsbijstand inschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:30

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik had vanmorgen een topic aangemaakt over hetzelfde thema: bverstee in "[serieus] Het grote verdwijnende pakkett...".

Ik heb sterk de indruk, ook als ik andere topics lees, dat er bewust pakketten / enveloppen vanuit het buitenland verdwijnen, vaak of altijd niet aangetekend.

In mn topic heb ik dit lijstje van andere gedupeerden al snel kunnen vinden op GoT:
1. TNT Pakket niet aangekomen (juli 2010)
2. Ervaringen met vermiste pakketten TNT Post (mei 2010)
3. bestelling verloren door tnt (januari 2011)
4. Pakket TNT vermist (januari 2011)

Als het te voorbarig lijkt om te concluderen dat er meer pakketten / enveloppen dan in het verleden verdwijnen bij Tnt, dan moedig ik in ieder geval aan om zoveel mogelijk te blijven melden in dit topic of mijn topic.

Nog iets meer crosspost:
Even googlen leert dat er nog veel meer mensen klagen:
http://www.klachtenoploss...ent-verantwoordelijkheid/
Deze Google query levert 21000 resultaten in de afgelopen maand.
Als ik dezelfde query over een jaar terug laat lopen zijn er 57000 resultaten.
Lastig om uit te bewijzen, maar lijkt dat er niet sterk op dat er de laatste maand wat veranderd is?

[ Voor 20% gewijzigd door ByteDelight op 29-01-2011 16:08 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:05

paQ

Briefdoosje wat ik 3 weken geleden heb gepost naar Duitsland, is vandaag alsnog daar aangekomen.

8)7

- goed dat het er is
- helemaal debiel hoe! De postkoets was nog sneller!

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-05 18:44
Satellietontvanger verstuurd op vrijdag 20 mei 2011.
Nooit in het Track & Trace systeem te vinden.

En TNT Post vindt dat ze niet aansprakelijk zijn.

Schade € 175 + verzendkosten + kosten "helpdesk" TNT à 45cpm.

Hoe kan iemand die een dienst levert daar niet aansprakelijk voor zijn?
Dat zijn echt voorwaarden door een overheid opgesteld in de tijd dat het een staatsbedrijf was.

Als een commercieel bedrijf dit doet dan worden ze met de grond gelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
RobbieT schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:59:
Als een commercieel bedrijf dit doet dan worden ze met de grond gelijk gemaakt.
Het ís een commercieel bedrijf. Maak ze met de grond gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:26

Ardana

Moderator General Chat

Mens

En jawel, ook hier is 't misgegaan. Ontluchter (+/- € 200) gekocht bij Conrad, had niet de opties die we zochten (was niet uit de specs af te lezen). Teruggestuurd binnen de 14 dagen zichttermijn (zelfs binnen de 7, maar goed), niet verzekerd, wel aangetekend. T&T zegt dat hij sinds 3 oktober bij het distributiecentrum ligt.

Volgens mij, kunnen we fluiten naar onze € 200 (en levert het weer 'n hoop stress en gedoe op). Kunnen die mensen nou niet gewoon 'n keer hun werk doen? Aangetekend én verzekerd gaat (vrijwel) altijd goed, zodat je vergeet te verzekeren (vriend had 't pakket verstuurd, die was zich van problemen bij TNT van de prins geen kwaad), raakt je pakket "spontaan" kwijt. Argh.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 13:05

alwinus

Tweaked

Als het aangetekend is verstuurd dan is het ook verzekerd voor maximaal 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:37

Robtimus

me Robtimus no like you

Correct: http://www.postnl.nl/voorthuis/pakketten/aangetekend-pakket/, sectie "Hoe werkt het?", item "Verhoogde aansprakelijkheid".

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:04
Hoe verdomde moeilijk kan het zijn om pakketje C van A naar B te brengen he... Het zorgt er inmiddels voor dat als er minder dan 10% verschil in prijs tussen een fysieke- en webwinkel zit, ik liever naar die fysieke winkel ga.

Ík heb een tijdje taxi gereden en toen moest ik regelmatig mensen naar hun werk @ TNT sorteercentrum brengen. Waren geen van allen helemaal in orde... Dus op zich is het wel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:37

Robtimus

me Robtimus no like you

En toch zijn er dingen die ik inderdaad liever zelf ophaal. De laatste twee PC's die ik kocht heb ik zelf opgehaald, en toen de laatste terug moest voor RMA heb ik hem ook zelf afgeleverd. Dan weet je tenminste dat het pakket goed behandeld wordt. Wel heb ik natuurlijk gekozen voor een winkel in de buurt; ik heb geen zin om 20km te rijden nee.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1