bestelling verloren door tnt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrprancer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
Op 7 januari heb ik met korting bij BOl.com het spel red dead redemption gekocht voor 29,99.
Na 3 dagen te hebben gewacht heb ik contact opgenomen met de klantenservice via email.
Deze meld mij dat de zending waarschijnlijk in het aflever traject verloren is gegaan en dat mijn geld wordt terug gestort en dat als ik het product nog wil ik dat weer opnieuw kan bestellen.
Natuurlijk is het nu niet meer met korting en betaal ik dus de volle 59,99.
Heb ik een poot om op te staan als ik zeg dat ik het product wil tegen de prijs die ik in eerste instantie heb betaald of is dit een geval van pech hebben slikken en doorgaan?

alvast bedankt

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

mrprancer schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:07:
... is dit een geval van pech hebben slikken en doorgaan?!
..
Dat dus.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Na drie dagen pas ? ;)
Post heeft ook even tijd nodig om het bij jouw thuis te krijgen.

Als je op GoT even wat rondzoekt, kom je geheid de link naar consuwijzer tegen.
Maar je hebt het besteld en betaald en het is nog niet geleverd.
Je kan toch alsnog vragen om levering ?
Issue's met verzending is niet jouw probleem.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Nee, maar het vervelende is dat de schadeloosstelling van BOL opzich netjes is, maar de TS alsnog 30 euro kost :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 05:09
Ik zou zeggen...
opnieuw bestellen is volle mep.
Maar alsnog levering van het bestelde produkt is voor de prijs die betaald is. Je hebt betaald, het is niet geleverd. Dus vervanging sturen ... Want de optie van bol.com is aardig en netjes, maar niet wat jij wilt...

Maar heb je al navraag gedaan bij tnt? Was het track en trace pakketpost of envelop/briefpost?

En anders een bevestiging vragen van bol.com, dat je het voor de 29,95 prijs opnieuw kunt bestellen. Mail of papier.. bij voorkeur papier, dan heb je het zwart op wit/fysiek

[ Voor 30% gewijzigd door lotje1 op 14-01-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

http://www.consuwijzer.nl/

naar mijn beste weten (soms niet al te best ;)) heb jij gewoon een product bestelt en moet BOL.COM met TNT het probleem oplossen maar jou wel een exemplaar opsturen....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ze moeten gewoon zorgen dat het bestelde item alsnog bij jou komt. Hoe ze dat doen moeten ze zelf weten, zij kunnen dus bijvoorbeeld TNT dat uit laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

ik222 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:19:
Ze moeten gewoon zorgen dat het bestelde item alsnog bij jou komt. Hoe ze dat doen moeten ze zelf weten, zij kunnen dus bijvoorbeeld TNT dat uit laten zoeken.
Dat lijkt me geen gegeven. Het kan zijn dat ze het item niet meer (voor die prijs) kunnen leveren. Vergelijkbaar met dat het het laatste item was. De voorraad is 0, en dan kunnen ze slechts het geld terugbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:32
In principe heb je gelijk maar tegen de tijd dat ze het hebben uitgezocht ligt het spel al voor 30 euro in de winkels ;) het probleem is dat dergelijke onderzoeken niet zo snel gaan bij TNT (zoek maar rond op GoT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:46
Dat kan ook, maar dan bijvoorbeeld middels het verhaal "winkel verhoogt prijs na koopovereenkomst", indien de klant dan naast bijbetalen de mogelijkheid tot ontbinding krijgt is dat gewoon toegestaan.

Het is zuur, je kunt via de klantenservice proberen om coulance te krijgen, maar je hebt imo geen recht op levering voor de eerder overeengekomen prijs.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
mrprancer schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:07:
Natuurlijk is het nu niet meer met korting en betaal ik dus de volle 59,99.
Heb je dat ook bij bol aangekaart? Ik heb namelijk de ervaring dat ze hier best schappelijk mee zijn.

Overigens zie ik deze in de PW (pricewatch: Red Dead Redemption, PlayStation 3) vanaf 39 euro staan. Bol is dus best prijzig met die 60 euro.

[ Voor 28% gewijzigd door pven op 14-01-2011 11:40 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:28
coyote1980 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:36:
[...]

Dat kan ook, maar dan bijvoorbeeld middels het verhaal "winkel verhoogt prijs na koopovereenkomst", indien de klant dan naast bijbetalen de mogelijkheid tot ontbinding krijgt is dat gewoon toegestaan.

Het is zuur, je kunt via de klantenservice proberen om coulance te krijgen, maar je hebt imo geen recht op levering voor de eerder overeengekomen prijs.
De winkel verhoogt de prijs helemaal niet. De prijs is 59,90 en is in de aanbieding voor 30eu. Dat ze het niet kunnen afleveren is hun probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrprancer
ik heb nog geen reactie gehad op mijn mail dat ik hun terugstorting niet accepteer dus ik weet ook niet of ze nog met wat anders komen (korting, als nog product leveren)
de reden dat ik bij bol kocht was dat hun prijs op dat moment het laagst was en dat ze binnen 24 uur leveren.
zoals het er nu uit ziet zal ik sowieso 4 weken moeten wachten als ik bij hun blijf bestellen want het product is niet op voorraad.
als ik meer weet zal ik het melden

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 12:36 . Reden: andere versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:57
mrprancer schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:21:
ik heb nog geen reactie gehad op mijn mail dat ik hun terugstorting niet accepteer dus ik weet ook niet of ze nog met wat anders komen (korting, als nog product leveren)
de reden dat ik bij bol kocht was dat hun prijs op dat moment het laagst was en dat ze binnen 24 uur leveren.
zoals het er nu uit ziet zal ik sowieso 4 weken moeten wachten als ik bij hun blijf bestellen want het product is niet op voorraad.
als ik meer weet zal ik het melden
Bel anders even? gaat misschien wat sneller als mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik zou gewoon even bellen met bol.com. Ik had WoW Cataclysm daar besteld (ruim voor de launch date) en deze was ook kwijt geraakt bij de post. Ik heb toen gebeld en kon kiezen, of geld terug, of ze stuurden nog een exemplaar op. Volgens mij moet dit voor jou ook gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

jup en mocht je er dan straks 2 krijgen is het wel zo netjes om er eentje terug te sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

http://www.budgetgaming.n...d+redemption_Xbox360.html
Dat spel kost dus écht geen 60,- meer en Bol.com is ook niet heilig.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk alleen maar verbaasd dat je de keuze maakt een topic te openen om advies te vragen als eerste stap zo ongeveer. De bestelling is net zoek, en je hebt maar liefst, let wel, één hele (ik hoop wel een hele?) e-mail gestuurd waar in de slechts paar werkdagen die er mogelijk zijn nog niet is gereageerd.

Wat is er gebeurd met het realiseren dat ondanks de beste wil van de wereld iets mis kan gaan, en dat je dan soms het beste even een belletje kan doen om te overleggen? Rechten? Consuwijzer? Ga eerst maar eens een belletje plegen.

@hierboven: de bestelling was voor €30, wat blijkens een goede deal was, en er is totaal geen actieve houding van TS om even na te gaan hoe het opgelost kan worden. Waar is dan een totaal ononderbouwde schop naar Bol voor nodig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrprancer
@ floppus
Ik wou hier navragen of ik iets meer kon doen dan accepteren dat het geld teruggestort werd,ik heb de 3 werkdagen die Bol vraagt om de klant te wachten in acht genomen en daarna informatie op gevraagd bij Bol over wat er verder zou gebeuren.
Ik heb naar mijn mening in geen geval een schop naar Bol geven en om meningen en advies gevraagd voor verdere communicatie met Bol.
Bellen doe ik niet en communiceer alleen via mail dit na meerdere slechte klantenservice ervaringen.

In ieder geval na 7 dagen is het product geleverd en ik heb Bol daarvan op de hoogte gebracht en hun bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
Mooi te lezen dat het goed is gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
lotje1 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:04:
Mooi te lezen dat het goed is gekomen :)
Ja, en wat een hoop poeha om niéts weer. Je zou alleen maar van dit soort klanten hebben, mijn God zeg.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
lotje1 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:11:
Ik zou zeggen...
opnieuw bestellen is volle mep.
Maar alsnog levering van het bestelde produkt is voor de prijs die betaald is. Je hebt betaald, het is niet geleverd. Dus vervanging sturen ... Want de optie van bol.com is aardig en netjes, maar niet wat jij wilt...
bol.com staat volgens mij volledig in haar recht om de koop te ontbinden. Dan doet het er niet veel toe wat de TS wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
@tricky.. dit gaat alleen op als klant in gebreke blijft (niet betaalt) en/of het product niet (meer) te leveren is.

Betaling is gedaan en het produkt is nog steeds bij bol.com te koop... Dus kan bol.com niet eenzijdig de koopovereenkomst ontbinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Natuurlijk kan Bol.com de koop ontbinden. Zolang ze het geld maar terugstorten.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Brad Pitt schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:18:
[...]

Ja, en wat een hoop poeha om niéts weer. Je zou alleen maar van dit soort klanten hebben, mijn God zeg.
Amen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
tss68nl schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:36:
Nee, dat kan dus niet... anders zou elke winkel een product in de aanbieding kunnen gooien, klanten laten betalen, de bestelling laten verdwijnen, rente trekken over de betalingen en na 2 weken de klanten hun geld terug kunnen geven... om ze vervolgens voor het originele bedrag het product alsnog aan te bieden...

dat zou een makkelijke manier van geld verdienen zijn... er moet een goede reden zijn, om de koop te ontbinden van verkopers kant... ofwel klant heeft niet betaald ofwel produkt is niet meer leverbaar.
Beide situaties gaan hier niet op, omdat bol.com het produkt nog steeds aanbiedt op de site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

lotje1 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:19:
dat zou een makkelijke manier van geld verdienen zijn... er moet een goede reden zijn, om de koop te ontbinden van verkopers kant... ofwel klant heeft niet betaald ofwel produkt is niet meer leverbaar.
Beide situaties gaan hier niet op, omdat bol.com het produkt nog steeds aanbiedt op de site..
Of ze kunnen niet meer leveren voor die prijs, dat is al een valide reden. Gebeurt ook relatief vaak, aangezien er met geautomatiseerde systemen wordt gewerkt en er vaak foute prijzen bij webhops worden aangegeven. Dat staat bij eigenlijk alle webshops ook in de algemene voorwaarden. Ja, die gelden niet als ze in strijd zijn met de wet (veel gemaakte 'fout' bij webshops) maar dat is in dit geval niet zo. Zolang er niet in de wet staat dat ze moeten leveren is bol.com uiteraard niets verplicht.

De klant wordt hiermee over het algemeen niet financieel benadeeld, aangezien bij een ontbinding je geld terug hoort te krijgen. Rente gaan ze niet veel aan verdienen als ze voor elke 15 cent rente een slechte review moeten incasseren (dat is de winst van 2 weken lang 4% per jaar rente over 100 euro, geen vetpot dus...).

[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 19-01-2011 00:20 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
tss68nl schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:36:
Je slaat de plank volledig mis. Bol.com zou de koop kunnen ontbinden wanneer de betreffende koop onevenredig bezwarend zou zijn. Hierbij kun je denken aan een boek wat voor €2,20 in plaats van €22,- te koop staat. Je dient altijd de vertrouwensleer in acht te nemen: Kan de koper weten dat dit bedrag onredelijk is voor het betreffende product? Bij €15,00 wel, maar €2,20, ik betwijfel het.

On topic: In principe heeft Bol.com de plicht om te leveren. Ik vermoed dat er niet zozeer kwade bedoelingen zijn bij Bol.com (het verschil van €30,-), maar meer de standaard procedure: Product x is niet geleverd, gevolg: bedrag y wordt teruggestort. Stuur gewoon een nette mail met de vraag of je Red Redemption alsnog voor €29,99 kan krijgen omdat Bol.com en jij dat nu eenmaal overeengekomen zijn. Je staat namelijk gewoon in je recht.

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Pagina: 1