jacket13 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:47:
Als medewerker TNT kan ik je verzekeren dat als het gaat om een pakketje met Track and Trace dat het door de pakket koerier word bezorgt en die vraagt om een hand tekening bij aflevering.
wat je dus moet doen is aangeven bij Bart smith dat je pakketje nooit is afgeleverd dan gaan zij bij TNT aan kloppen en kunnen ze afhankelijk van de handtekening en opgegeven naam wel zien dat het verkeerd is bezorgt of in het ergste geval niet bezorgt.
Als voormalig TNT Pakketpostchauffeur kan ik je melden dat niet voor elk pakketje een handtekening vereist is. Dit is afhankelijk van de keuze die de afzender (Bart Smit) maakt.
Echter is het mij ook bekend dat men bij TNT pakketpost ook graag zo goedkoop mogelijk bezorgt.
Hiervoor worden vaste chauffeurs eruit gewerkt en worden er subcontractors ingeschakeld.
Deze laatste groep wordt betaald per afgeleverd pakketje en zullen er alles aan doen om alle pakketen van die dag kwijt te raken.
Denk aan situaties als: handtekeningen vervalsen, pakketten onterecht bij buren aanbieden, straat verderop bezorgen, achterom op een tafeltje dumpen, pakket maar een dag langer in de bus laten liggen (maar wel als afgeleverd noteren).
Bij aflevering bij de buren of op de volgende dag moet er sowieso altijd een briefje in de bus worden gedaan. Bij buren aflevering ook op welk nummer het pakket dan ligt, maar veelal worden deze briefjes achterwege gelaten of vlug incompleet ingevuld.
Naast bovenstaande is er nog een belachelijke theoretische mangement hit rate. Het aantal pakketen dat een chauffeur op 1 dag bezorgd. Waarbij de ondergrens rond de 90 % ligt.
90% van zo'n 90 tot 125 pakketten moeten dus die dag bezorgd worden, wat natuurlijk vrij raar is. Want als chauffeur heb je zelf geen invloed of iemand wel of niet thuis is.
Vanzelfsprekend wordt de chauffeur enigzins gedwongen door het mangement om kwaliteit in te leveren voor snelheid. (Want anders zijn de cijfertjes slecht)
Schiet je hier in dit geval iets mee op, nee helaas.
Degene bij wie je moet klagen is Bart Smit, zij zijn de opdrachtgever voor de verzending.
Die moet vervolgens bij de TNT een klacht indienen, die hierop een onderzoek zal starten.