TNT Pakket niet aangekomen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368272

Topicstarter
Ik heb een bestelling gedaan bij de internetshop van Bart Smit. Het is verzonden, ik krijg netjes van Bart Smit een bericht over Track N Trace, dus ik controleer net eens hoe het met mijn pakket is, staat er dat het is afgeleverd... Maar ik heb het niet.

Wat moet ik nu doen? Melden bij Bart Smit neem ik aan? Wat gaat er dan gebeuren? Moet ik dan een nieuwe bestelling plaatsen, of gaan ze dan contact opnemen met TNT om dit uit te zoeken?

Kan iemand me helpen?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237153

is die niet bij de buren afgeleverd?

kijk of je een briefje van tnt hebt gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-06 15:41
Ze gaan eerst TNT contacten waarschijnlijk. Uiteindelijk zal het pakket gevonden worden of het is achterover gedrukt, in dat geval moet Bart Smit het product opnieuw opsturen. Het bewijzen is echter lastig.

Relevant topic om het probleem van Bart Smit te begrijpen, voor hen lijkt het namelijk of het wel goed afgeleverd is. http://www.higherlevel.nl...ay;threadid=31608;start=0 Het kan ook zijn dat ze je zien als iemand die probeert het product 2x te krijgen zonder er voor te betalen.

[ Voor 43% gewijzigd door djluc op 31-07-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:06
Je hebt als het goed is het pakketnummer aangezien je kan track&tracen, dus dan kun je de TNT even bellen en zeggen dat de status afgeleverd is maar je niks hebt ontvangen. Weet je zeker dat je geen briefje van de postbode in de brievenbus hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:58
Afleverbewijs opvragen bij TNT... als het goed is moet er voor getekend worden en staat daar ook de aflevertijd en -adres bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Bucket op 31-07-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368272

Topicstarter
Nee ik heb geen briefje gekregen en mn buren zijn op vakantie, die kunnen het niet ontvangen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:55

Bolletje

Moderator Harde Waren
En vergeet niet dat er getekend moet worden voor ontvangst vaak.

Je kan dan de handtekening opvragen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:00
Bucket schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:23:
Afleverbewijs opvragen bij TNT... als het goed is moet er voor getekend worden en staat daar ook de aflevertijd en -adres bij.
Alleen bij TNT Express. Bij TNT pakketpost hoeft er niet getekend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Welke termijnen hebben we het over? Wanneer is het product verzonden en wanneer zou het afgeleverd moeten zijn?

Vergeet de TNT en geef aan bij Bart Smit dat het pakket niet is aangekomen. Aflevering is de verantwoordelijkheid van de verkoper. Wie hij daarvoor inschakeld is niet jouw probleem (zie blog.iusmentis.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 09:08
TNT bellen heeft inderdaad weinig zin. Die kunnen (willen) niets voor je doen omdat je niet de verzender bent.

Bart Smit is dan ook duidelijk de partij die jou hierin moet helpen. Daarbij moet gezegd worden dat hun eerste vraag zal zijn: Bent u al bij al uw buren langs geweest? De TNT postbezorgers hebben d'r namelijk geen moeite mee om het pakketje 3 deuren verderop af te leveren. Er zijn zelfs gevallen terug te vinden op dit forum waar het pakketje in de volgende straat afgeleverd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 14:11

Brons

Fail!

Nijn schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:57:
TNT bellen heeft inderdaad weinig zin. Die kunnen (willen) niets voor je doen omdat je niet de verzender bent.

Bart Smit is dan ook duidelijk de partij die jou hierin moet helpen. Daarbij moet gezegd worden dat hun eerste vraag zal zijn: Bent u al bij al uw buren langs geweest? De TNT postbezorgers hebben d'r namelijk geen moeite mee om het pakketje 3 deuren verderop af te leveren. Er zijn zelfs gevallen terug te vinden op dit forum waar het pakketje in de volgende straat afgeleverd was.
En dat laatste is vervolgens weer niet jouw probleem. Het maakt voor jou niet uit waar het pakket daadwerkelijk aangekomen is. Zelfs als het pakket 3 deuren verderop is afgeleverd moet de BS het gewoon opnieuw verzenden.

Zelf zou ik niet zoveel energie steken in een tocht langs je buren, de enige manier om de slechte bezorging van de TNT te verbeteren is door de verzenders (in dit geval de Bart Smit) te laten klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Bart Smit hoeft het helemaal niet opnieuw te verzenden. Ze zouden het alleen opnieuw moeten verzenden als er bewijs is dat de klant het product niet heeft ontvangen. Volgens Track & Trace heeft de klant het wel ontvangen. Bart Smit gaat hier denk ik niets aan doen.
Ik zou gewoon TNT bellen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bart Smit neemt het niet zo nauw met de regeltjes dus zorg dat je goed voorbereid even wat bronnen erbij hebt van consuwijzer die bovenstaande verhalen bevestigen (want die kloppen). Om mijn garantie te krijgen via hun (ipv. "hier is een adres van de fabrikant, regel t maar") moesten er eerst wat papieren en een verhitte (hij, ik niet, leuk om dan in alle rust door te blijven hameren op de feiten) discussie met de manager aan te pas komen. Toen ik riep "dus bij Bart Smit krijg je geen garantie" op drukke zaterdagmiddag en de mensen een beetje op begonnen te kijken en die manager aankeken kwam ie tot rust. Hard aanpakken, ook al is t telefonisch...schroom niet om even een supervisor te pakken te krijgen (ze zeggen altijd dat die er niet is, maar ze zijn er altijd). Succes!
pieterrr schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:18:
Bart Smit hoeft het helemaal niet opnieuw te verzenden. Ze zouden het alleen opnieuw moeten verzenden als er bewijs is dat de klant het product niet heeft ontvangen. Volgens Track & Trace heeft de klant het wel ontvangen. Bart Smit gaat hier denk ik niets aan doen.
Wat een onzin 8)7 Als BS iets verstuurt dan moet jij het ontvangen en als de tussenpartij faalt mag BS met hun uitzoeken waarom dat misgegaan is. Maw: BS moet maar bewijzen dat de TS het heeft ontvangen en dat kunnen ze dus niet nu. Een melding van TNT "een willekeurig iemand heeft t pakketje" is daar natuurlijk niet voldoende voor.

[ Voor 32% gewijzigd door Cartman! op 31-07-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Als BS niet aantoonbaar kan maken dat de TS het pakje heeft ontvangen rest ze geen andere keus dan het opnieuw te verzenden. Een track & trace zonder naam en handtekening heeft geen waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-06 11:03

Aidix

Geluidspietlut

Don't panic, meestal komt het een paar dagen later alsnog gewoon aan. De aflever status klopt niet altijd. (soms helemaal niets in het systeem, of al afgeleverd terwijl dat niet het geval is)
Als het er na 2 weken niet is zou ik me zorgen gaan maken.

Als ik zo'n paniekman in mijn mailbox heb dat hij "nog steeds niet" heeft ontvangen zeg ik altijd als het er over 5 werkdagen nog niet is mag je me weer storen. Werkt altijd.

Overigens geef ik uberhaupt geen tracktrace code binnen 5 werkdagen van verzending, dat bespaart al een lading van dit soort 'schijnproblemen'.

[ Voor 14% gewijzigd door Aidix op 31-07-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dan hoop ik nooit iets bij jou te bestellen, klinkt als hele slechte service. Vrijwel elke shop stuurt direct na verzending de track&trace-code mee en die werkt bij mij tot nu toe altijd (en ik heb flink wat meuk besteld al).

Gewoon BS bellen dus en ze flink aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Inderdaad gewoon met de Bart Smit contact opnemen. Heb een zelfde probleem gehad bij Bol.com, pakketje bleek niet achterhaalt te kunnen worden (zonder handtekening afgeleverd, blijkbaar? Maar waar?) die melden mij toen nog een dag of 2 te wachten, mocht ik het dan nog niet hebben gewoon een nieuwe bestelling doen en reply'n op de mail die ze had gestuurd. Vervolgens netjes gecrediteerd gekregen en ditmaal wel geleverd gekregen.

Gebeurd blijkbaar vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Ook wel eens meegemaakt dat een pakketje met camera (handtekening voor ontvangst) was geregistreerd als "ontvangen", maar ik niks had. Ik bij de halve buurt aanbellen, kwam 's avonds ineens iemand langs met het pakketje. Wist niet of het de postbode zelf was, of iemand anders, maar het slaat natuurlijk nergens op dat ik als ontvanger geen handtekening heb gezet.

Ik had dit toen al gemeld bij de verzender én geklaagd bij TNT post. Die laatsten kwamen wat later met de nietszeggende mededeling dat het onderzoek niets opgeleverd had. Je kunt dus wel degelijk een klacht indienen bij de postbezorging en dat zou ik ook zeker doen. Op het wat oplevert is een 2e...

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

djluc schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:22:
Ze gaan eerst TNT contacten waarschijnlijk. Uiteindelijk zal het pakket gevonden worden of het is achterover gedrukt, in dat geval moet Bart Smit het product opnieuw opsturen. Het bewijzen is echter lastig.

Relevant topic om het probleem van Bart Smit te begrijpen, voor hen lijkt het namelijk of het wel goed afgeleverd is. http://www.higherlevel.nl...ay;threadid=31608;start=0 Het kan ook zijn dat ze je zien als iemand die probeert het product 2x te krijgen zonder er voor te betalen.
Dat topic is wel heel bizar waar TNT mee wegkomt. Dan zou ik persoonlijk pakketten verzegeld in gaan leveren bij TNT, dit filmen bij het afgeven bij TNT en de klant doorgeven alleen verzegelde pakketten te accepteren. Dan heb je ook meteen bewijs dat je het verzegeld hebt verstuurd.
TS heeft geen overeenkomst met TNT, alleen met BS. Dus BS moet met TNT bellen en zorgen dat het pakketje (of een vervangend pakketje) terecht komt.

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 01-08-2010 13:47 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Laatst online: 14-06 15:41
Marzman schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:41:
[...]

Dat topic is wel heel bizar waar TNT mee wegkomt. Dan zou ik persoonlijk pakketten verzegeld in gaan leveren bij TNT, dit filmen bij het afgeven bij TNT en de klant doorgeven alleen verzegelde pakketten te accepteren. Dan heb je ook meteen bewijs dat je het verzegeld hebt verstuurd.

[...]

TS heeft geen overeenkomst met TNT, alleen met BS. Dus BS moet met TNT bellen en zorgen dat het pakketje (of een vervangend pakketje) terecht komt.
Tsja, blijkbaar kan het, je ziet waar menig webshop mee te dealen heeft. Zeker voor de wat kleinere zijn dat serieuze problemen wat zij zijn verplicht de onkosten door tnt gemaakt (verloren product + verzendkosten) te betalen en dus een nieuw product te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De meeste zijn ook zelfstandigen, daarom zou ik de vrouw/vriendin alles laten filmen zodat op tape staat dat je een doos verzegeld hebt ingeleverd en dat je een track en trace krijgt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Het grootste probleem is dat de TNT doet alsof het (complete) pakketje afleveren niet onderdeel van hun service is. Dan moet je de verzending maar verzekeren 8)7. Je moet je kortom bij de TNT verzekeren tegen de incompetentie en het niet uitvoeren van de opdrachten van de TNT zelf. Lekker businessmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06 17:09
Marzman schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:05:
De meeste zijn ook zelfstandigen, daarom zou ik de vrouw/vriendin alles laten filmen zodat op tape staat dat je een doos verzegeld hebt ingeleverd en dat je een track en trace krijgt.
Nou zelfs dit helpt niet hebben hier op film staan dat een complete kar met pakketen de vrachtwagen in gaat ( van tnt ) en tnt blijft hoog bij laag vol houden dat ze niks hebben gehad.
Het beste kun je gewoon niks met tnt versturen wij zijn hier ook over gestapt op dhl en daar hebben we veel betere ervaringen mee het gaat ook ooit wel mis maar het wordt wel goed opgelost.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Brons schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:29:
Het grootste probleem is dat de TNT doet alsof het (complete) pakketje afleveren niet onderdeel van hun service is. Dan moet je de verzending maar verzekeren 8)7. Je moet je kortom bij de TNT verzekeren tegen de incompetentie en het niet uitvoeren van de opdrachten van de TNT zelf. Lekker businessmodel.
Ook zakelijk is dit weinig anders, wij verzenden gok 200-250 pakketten per maand, waarvan zeker 10 per maand 'geleverd maar niet ontvangen' zijn.

http://www.tntpost.nl/voo.../tarieven/afmetingen.aspx
Het gaat waarschijnlijk om een TNT basis, welke T&T heeft maar geen handtekening voor ontvangst.

Nu kan ik me ergens recent nog een topic herinneren, waar ik de koper de keuze kreeg voor het soort verzending, zolang dit duidelijk wordt aangeboden, is het de koper die dus kiest voor de 'lagere' zekerheid van de verzending.

Meest bizarre is nog wel met TNT het T&T met het buitenland, waar beetje buitelands postbedrijf tot in detail - tijd en plaats - kan bekijken hoe het met je verzending staat, heb je bij TNT enkel wat 'globale informatie' en gewoon 0,0 zekerheid waar je pakket precies is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06 22:01
Wat ook een mogelijkheid is, dit heb ik zelf vorige week meegemaakt, is dat je het 'afhalen bij postkantoor X' briefje niet hebt ontvangen. In de praktijk betekent dit imho dat je te maken hebt gehad met een luie postbode die geen zin had om zijn pakketjes mee te nemen.

Bel de klantenservice gewoon even, zij kunnen je vertellen waar je pakketje zich nu bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 14:27

Camulos

Stampert

Heb dit ook weleens meegemaakt, de TNT zou het pakketje hebben afgeleverd bij mij maar ik had geen pakket.

Bleek het bij het dichtsbijzijnde postkantoor gedumpt te zijn !

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacket13
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-02 12:42
Als medewerker TNT kan ik je verzekeren dat als het gaat om een pakketje met Track and Trace dat het door de pakket koerier word bezorgt en die vraagt om een hand tekening bij aflevering.

wat je dus moet doen is aangeven bij Bart smith dat je pakketje nooit is afgeleverd dan gaan zij bij TNT aan kloppen en kunnen ze afhankelijk van de handtekening en opgegeven naam wel zien dat het verkeerd is bezorgt of in het ergste geval niet bezorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 12:52
jacket13 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:47:
Als medewerker TNT kan ik je verzekeren dat als het gaat om een pakketje met Track and Trace dat het door de pakket koerier word bezorgt en die vraagt om een hand tekening bij aflevering.
Waarom hoef ik dan bij 9/10 pakketten niet te tekenen, ook al kan ik het pakje track&tracen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-06 19:49
omdat 9 van de 10 pakketten niet verzekerd verzonden word? Thats my guess

@ jacket13: en als iemand anders afgetekend heeft, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik link toch net echt de TNT pagina, waar TNT basis dus wel T&T heeft maar geen handtekeningbevestiging, dus dat zou niet kloppen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312382

ik denk dat je het beste gewoon naar bart smit kunt bellen en zeggen dat je bestelling niet is aangekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 17:47
SinergyX schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:32:
[...]

Ook zakelijk is dit weinig anders, wij verzenden gok 200-250 pakketten per maand, waarvan zeker 10 per maand 'geleverd maar niet ontvangen' zijn.

http://www.tntpost.nl/voo.../tarieven/afmetingen.aspx
Het gaat waarschijnlijk om een TNT basis, welke T&T heeft maar geen handtekening voor ontvangst.

Nu kan ik me ergens recent nog een topic herinneren, waar ik de koper de keuze kreeg voor het soort verzending, zolang dit duidelijk wordt aangeboden, is het de koper die dus kiest voor de 'lagere' zekerheid van de verzending.

Meest bizarre is nog wel met TNT het T&T met het buitenland, waar beetje buitelands postbedrijf tot in detail - tijd en plaats - kan bekijken hoe het met je verzending staat, heb je bij TNT enkel wat 'globale informatie' en gewoon 0,0 zekerheid waar je pakket precies is.
Dat buitenland stukje kan ik idd beamen. Ik moest ooit een pakket opsturen naar Denemarken, toen ben ik gegaan voor de 'met handtekening & verzekering'.

Wat blijkt, dan kun je niets zien, en moet je van de geadresseerde horen of het er is of niet.

Dus, ik bellen met TNT, en wat blijkt, als ik het nou NIET aangetekend had verzonden, had ik het hele traject kunnen volgen.

Als extra leuk puntje; het pakket raakte ondanks alles kwijt :(
Ding heeft een paar weken rondgezworven zonder dat iemand van iets wist, is uiteindelijk wel aangekomen maar wat een ruk service.

Volgende keer DHL ofzo.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:51

Mx. Alba

hen/die/zij

Wel godverdegodver (ja, daar ga ik zelfs van vloeken).

Heb ik een externe harde schijf besteld (HP 1.5TB), staat er op Track & Trace dat het ding gisteren is afgeleverd, aan "AA ARENDSEN" (dat ben ik), maar met een handtekening die niet van mij is.

Bij de buren nagevraagd, die hebben allemaal niets voor mij ontvangen.

Kan ik een week wachten op dat onderzoek van TNT :(

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Mx. Alba schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:10:
Wel godverdegodver (ja, daar ga ik zelfs van vloeken).

Heb ik een externe harde schijf besteld (HP 1.5TB), staat er op Track & Trace dat het ding gisteren is afgeleverd, aan "AA ARENDSEN" (dat ben ik), maar met een handtekening die niet van mij is.

Bij de buren nagevraagd, die hebben allemaal niets voor mij ontvangen.

Kan ik een week wachten op dat onderzoek van TNT :(
Zulke momenten ben ik blij dat me buurjongen mijn wijk doet met pakketjes en het dus gewoon bij hem thuis neer zet als ik er niet ben en ik het daar kan afhalen >.<

TnT grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

djluc schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:01:
[...]

Tsja, blijkbaar kan het, je ziet waar menig webshop mee te dealen heeft. Zeker voor de wat kleinere zijn dat serieuze problemen wat zij zijn verplicht de onkosten door tnt gemaakt (verloren product + verzendkosten) te betalen en dus een nieuw product te leveren.
Maar de levering van het product bij de klant is voor risico van de leverancier. Dat hoort bij het bedrijfsrisico van een postorderbedrijf. Zij kunnen de keuze maken om een betrouwbaardere leverancier te nemen...
Brons schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:29:
Amen. Misschien moet Youp erachteraan gestuurd worden? >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Mx. Alba op 29-10-2010 11:21 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

wat je dus moet doen is aangeven bij Bart smith dat je pakketje nooit is afgeleverd dan gaan zij bij TNT aan kloppen en kunnen ze afhankelijk van de handtekening en opgegeven naam wel zien dat het verkeerd is bezorgt of in het ergste geval niet bezorgt.
Als voormalig TNT Pakketpostchauffeur kan ik je melden dat niet voor elk pakketje een handtekening vereist is. Dit is afhankelijk van de keuze die de afzender (Bart Smit) maakt.

Echter is het mij ook bekend dat men bij TNT pakketpost ook graag zo goedkoop mogelijk bezorgt.
Hiervoor worden vaste chauffeurs eruit gewerkt en worden er subcontractors ingeschakeld.
Deze laatste groep wordt betaald per afgeleverd pakketje en zullen er alles aan doen om alle pakketen van die dag kwijt te raken.
Denk aan situaties als: handtekeningen vervalsen, pakketten onterecht bij buren aanbieden, straat verderop bezorgen, achterom op een tafeltje dumpen, pakket maar een dag langer in de bus laten liggen (maar wel als afgeleverd noteren).

Bij aflevering bij de buren of op de volgende dag moet er sowieso altijd een briefje in de bus worden gedaan. Bij buren aflevering ook op welk nummer het pakket dan ligt, maar veelal worden deze briefjes achterwege gelaten of vlug incompleet ingevuld.

Naast bovenstaande is er nog een belachelijke theoretische mangement hit rate. Het aantal pakketen dat een chauffeur op 1 dag bezorgd. Waarbij de ondergrens rond de 90 % ligt.
90% van zo'n 90 tot 125 pakketten moeten dus die dag bezorgd worden, wat natuurlijk vrij raar is. Want als chauffeur heb je zelf geen invloed of iemand wel of niet thuis is.

Vanzelfsprekend wordt de chauffeur enigzins gedwongen door het mangement om kwaliteit in te leveren voor snelheid. (Want anders zijn de cijfertjes slecht)

Schiet je hier in dit geval iets mee op, nee helaas.
Degene bij wie je moet klagen is Bart Smit, zij zijn de opdrachtgever voor de verzending.
Die moet vervolgens bij de TNT een klacht indienen, die hierop een onderzoek zal starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik kon toch wel bij TNT een klacht indienen; ik had het Track & Trace nummer en de handtekening is duidelijk niet van mij.

[EDIT]

Pakketje is binnen! Was toch bij een buurman afgeleverd, maar de bezorger had geen briefje in mijn bus gedaan. :(

[ Voor 34% gewijzigd door Mx. Alba op 29-10-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 11:09
En wat zou "verzending vertraagd door omstandigheden" betekenen?
Ookal zit het pakket sinds gisteren al in de afleverroute??

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

CK3v1N schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:33:
En wat zou "verzending vertraagd door omstandigheden" betekenen?
Ookal zit het pakket sinds gisteren al in de afleverroute??
Misschien hebben ze het pakket perongeluk in de shredder gegooid ipv in de sorteermachine? "Omstandigheden" kan echt van alles en nogwat zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Inderdaad :-s het "omstandigheden" stukje is er terug vanaf, dus ze hebben de stukken nog kunnen lijmen :-)

Nu kan ik er nog mee lachen, als mijn pakket niet snel komt niet meer :-(

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
OK het pakket is zogezegd afgeleverd, maar er valt geen pakket te bespeuren. Ook geen briefje in de bus of iets dergelijks. Wat doe ik nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:06
TNT bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 04:59
Contact opnemen met de verzender van het pakketje en hem het met TNT uit laten zoeken.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

TNT gaat niets voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Brons, jawel. In mijn geval wel.

Het pakket was onverzekerd maar met handtekening verstuurd. Ik kon gewoon TNT bellen, met het trackingnummer en mijn postcode, huisnummer en naam konden ze een onderzoek instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-06 14:08
Ach, TNT weet het gewoon niet meer en heeft ook niet al te slimme bezorgers in dienst.

Laatst iets besteld, volgende dag briefje in de bus: u was niet thuis, afgeleverd bij buren op.... jammer, geen huisnummer ingevuld. Ik netjes de buren langs (alleen ons blok, ben gekke Henkie niet) en niemand had het pakket. Ik de volgende ochtend TNT bellen, o sorry, zit vandaag weer in levering, zeker het verkeerde hokje aangekruist.
Die middag kom ik thuis, weer een briefje, bestelling is afgeleverd op nummer... mijn eigen huisnummer ingevuld... schoot niet op. Ik langs de buren, niets. TNT gebeld, zal een klacht gemaakt worden.
's avonds komt een buurvrouw die niet thuis was toen ik de deuren langsging om het pakketje te brengen omdat ze het vreemd vond dat ik het nog niet opgehaald was. Pakket dus wel bezorgd.
Ik zou terugkoppeling krijgen van TNT waar het pakket was gebleven, nooit meer wat van gehoord!

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Mijn ervarng met TNT wordt ook steeds bedroevender. Je zou bijna niets meer durven bestellen.
Op mijn werk gaat het momenteel wel goed, die chauffeur lijkt goed zijn best te doen. Dus meestal laat ik het daar bezorgen.

Op mijn thuis adres is het altijd huilen. Mocht ik iets naar huis laten verzenden dan doe ik dit altijd onder rembours. Heel frapant maar dan raakt er nooit iets kwijt of vertraagd, en bij de buren afleveren kan ook niet.
Kost wel iets duurder, maar het is een stuk minder gezeik.

Zou mooi zijn als meer verkopers verzending met bijv. DHL gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-06 22:57
Mmm, bekende ervaringen. Zelf heb ik ook dat al vaak mee gemaakt. Geen briefje in de brievenbus dus denk ik, niet geleverd en dan komt m,n buurvrouw ineens met een pakketje aan zetten. Is het wel geleverd maar geen briefje achter gelaten. Of op het briefje "T is bij uw buren afgeleverd.... maar dan geen nummer. Nee, geen goed woord voor TNT. Vindt het allemaal maar lomp. Je betaald er tenslotte wel voor.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Daarom laat ik spullen ook meestal op kantoor afleveren, ook privé. Ik was alleen een weekje vrij, vandaar dat ik mijn huisadres had opgegeven. Nooit meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 15:59

Comgenie

Soms heb je dat

Ben blij dat hier een vaste bezorger is die wel weet hoe het moet. Altijd netjes een briefje in de bus. Ook gaat het na poging 1 meteen naar het postkantoor, die hier zeer dichtbij zit, dus alleen maar beter :). Wel eens een bezorger gehad (tijdelijke vervanger ofzo?) die mijn pakketje voor de deur neer legde toen ik niet thuis was. Daar werdt ik niet zo vrolijk van, wonend in een grote flat in de stad. Maar gelukkig lag hij er nog toen ik laat in de avond thuis kwam.
Onlogisch trouwens, Waarom zit zo'n topic in de HK? Ik heb daar geen toegang tot en veel mensen van TNT waarschijnelijk ook niet... Zo kunnen hun toch niks met de klachten doen? Meestal als ik klaag wil ik dat het opgelost wordt :P

[ Voor 31% gewijzigd door Comgenie op 30-10-2010 12:11 ]

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Argh!! Pakket 1 en 2 zijn zogezegd eergisteren 28/10 geleverd. Met een bewijs van ontvangst. Alleen is de handtekening op beide documenten in geen duizend jaar te vergelijken met mijn handtekening. Ze is zelfs 2x verschillend....

Vervolgens is pakket 2 afgeleverd op 28/10 (met bijpassend bewijs) maar kan het op 29/10 plots niet uitgeleverd worden en bevindt het zich in het regionale uitleverdepot...

Vanuit Belgie kan ik TNT niet contacteren en op de Belgische website vind ik geen telefoonnummer.
De afzender (Informatique) is heel vriendelijk maar kan geen contact met TNT opnemen vandaag omdat de manager er niet is...

Hier word ik moedeloos van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97569

Er kan altijd een onderzoek worden ingesteld naar waar het pakket is gebleven.
Het formulier kan gedownload worden op de TNT website.

Succes!
Pagina: 1