[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 76.841 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Anti-glare vind ik zelf echt top, nog geen nadelen kunnen bevinden.
Wat Bosmonster een aantal pagina's terug allemaal zei geld voor mij dus helemaal niet.

Als jij nu geen last heb van je glare, waarom dan anti-glare nemen. Ik zou gewoon effe naar je Apple Reseller in de buurt gaan en daar gaan uitzoeken wat voor jou het beste is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
fr3z schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:04:
Anti-glare vind ik zelf echt top, nog geen nadelen kunnen bevinden.
Wat Bosmonster een aantal pagina's terug allemaal zei geld voor mij dus helemaal niet.

Als jij nu geen last heb van je glare, waarom dan anti-glare nemen. Ik zou gewoon effe naar je Apple Reseller in de buurt gaan en daar gaan uitzoeken wat voor jou het beste is. :)
Same here, had op mijn 15'' Asus ook glare, nooit echt aan gestoord eigelijk... En die keer dat het mooi weer is in Nederland zit ik toch niet achter de laptop :9 Ik vind glare prima, rustig kijken en kan er dus ook makkelijk + 5 uur op werken in principe.
Heb dus ook dit maal een glare highres besteld _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door RadiQal op 19-06-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Het lijkt wel of de voetjes van mijn macbook pro 2010 niet gelijk zijn. hij 'wiebelt' de hele tijd tussen de voetjes links onder en rechts boven.

als ik op beide kanten druk staat hij wel stabiel.

Hebben meer mensen dit? en betekent dit dat de voetjes niet gelijk zijn of dat de unibody een klein beetje gebogen is.

ik kan het met het oog niet zien maar het is wel heel irritant als ik zonder toetsenbord en muis werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
Ligt het niet gewoon aan het oppervlak waar je MBP op staat? Die van mij wiebelt ook op onze salontafel, maar op m'n bureau niet omdat die gewoon rechts is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Laatst online: 27-01-2024
fr3z schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:52:
Ligt het niet gewoon aan het oppervlak waar je MBP op staat? Die van mij wiebelt ook op onze salontafel, maar op m'n bureau niet omdat die gewoon rechts is. :p
op het bureau van m'n stage, in m'n eigen kamer of op de eettafel. allemaal hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
Gister een Magic Mouse gehaald, geweldig ding. Enige aandachtspuntje is dat het ding schokkerig gaat reageren als ik op volle snelheid (30mbit) via WiFi ga downloaden. Hilarisch is het dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:50:
Gister een Magic Mouse gehaald, geweldig ding. Enige aandachtspuntje is dat het ding schokkerig gaat reageren als ik op volle snelheid (30mbit) via WiFi ga downloaden. Hilarisch is het dan weer wel.
Ik heb 't zelfde met een Logitech muis met Nano receiver:
Afbeeldingslocatie: http://appleotaku.com/wp-content/uploads/2007/09/logitech_vx_nano3.jpg
Had 'm juist gekocht voor die kleine receiver (kan er dus permanent in blijven), maar bij Wifi activiteit is het ding onbruikbaar |:(
Heb nu de ontvanger aan een klein verlengkabeltje zitten, dan gaat 't wel.
Volgende keer maar weer een muis met draad nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Binnenkort eens langs de Apple reseller. Mijn interesse gaat op het eerste gezicht naar de recente 13" met de 2.66 GHz processor. Ik wil een investering doen voor zo'n 4 jaar.
Ik vraag me af of men 13" veel te klein vind? Ik heb een paar keer achter zo'n ding gezeten en ik vind het formaat wel prima vooral ook voor transport. De 15" en 17" modellen vind ik belachelijk duur.

Wat zijn jullie meningen over bijvoorbeeld 15"? 13" maar te klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 22:02
catbread schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:15:
Binnenkort eens langs de Apple reseller. Mijn interesse gaat op het eerste gezicht naar de recente 13" met de 2.66 GHz processor. Ik wil een investering doen voor zo'n 4 jaar.
Ik vraag me af of men 13" veel te klein vind? Ik heb een paar keer achter zo'n ding gezeten en ik vind het formaat wel prima vooral ook voor transport. De 15" en 17" modellen vind ik belachelijk duur.

Wat zijn jullie meningen over bijvoorbeeld 15"? 13" maar te klein?
ik zou voor de 13" goedkoopste versie gaan. die extra cpu winst ga je niet significant merken voor dat extra geld.
Gebruik je het vaak voor onderweg en eventjes hier en daar.
Of ga je het veelal als desktop vervanger gebruiken?

Ik heb de 13" besteld en als ik thuis ben, ben ik van plan om het aan te sluiten op een externe 22" monitor met de wireless keyboard en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik heb nog steeds mijn MBP uit eind 2008 (2.4 GHz, 4GB DDR3) en gebruik hem zeer intensief (20u per dag) voor echt alles: desktop, muziekspeler, internet communications device, compositie- en produktietool, multimedia device, show control (licht- geluid- en videoserver/controller) tijdens theatervoorstellingen....

Dat gaat echt meer dan prima, is snel zat en werkt feilloos. Ergo: je hebt echt niet de superdupersnelste nodig als je niet gaat gamen. Dan blijft de enige keuze over: formaat. Ik heb een 15" en dat werkt als desktop vrij fijn vind ik. Mijn vriendin heb ik een MB eind 2009 gegeven en dat is ook best werkbaar, maar persoonlijk heb ik die extra inches echt wel nodig voor muziekproductie... Daar heb je veel pixels voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 21:14:
[...]
Ik heb 't zelfde met een Logitech muis met Nano receiver:
[afbeelding]
Had 'm juist gekocht voor die kleine receiver (kan er dus permanent in blijven), maar bij Wifi activiteit is het ding onbruikbaar |:(
Heb nu de ontvanger aan een klein verlengkabeltje zitten, dan gaat 't wel.
Volgende keer maar weer een muis met draad nemen...
Ik heb een Logitech MX Revolution en had hetzelfde probleem. Komt volgens mij omdat die muis op 2.4GHz zit, en veel draadloze netwerken ook. Heb daarom m'n netwerk op 802.11n only 5GHz ingesteld. Mooi snel en ook geen problemen meer met de muis. Enige nadeel is dat niet-n apparaten dan niet werken op het netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
peak schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:25:
[...]

ik zou voor de 13" goedkoopste versie gaan. die extra cpu winst ga je niet significant merken voor dat extra geld.
Gebruik je het vaak voor onderweg en eventjes hier en daar.
Of ga je het veelal als desktop vervanger gebruiken?

Ik heb de 13" besteld en als ik thuis ben, ben ik van plan om het aan te sluiten op een externe 22" monitor met de wireless keyboard en muis.
Het gaat mijn desktop pc vervangen. Ik ga werken met Adobe CS4/CS5 en Traktor Pro (veel muziekbestanden verwerken). Met extra CPU wordt hij wel duurder maar 'als ik dan toch een notebook koop' dan neem het liefst een goede (die niet natuurlijk al te gek duur is). En de CPU is ook niet vervangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
catbread schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 23:47:
[...]

Met extra CPU wordt hij wel duurder maar 'als ik dan toch een notebook koop' dan neem het liefst een goede (die niet natuurlijk al te gek duur is).
Mijn advies is: Lees reviews over de prestatie verschil van 266 MHz.
Ga dan voor een i5 als je dan toch een notebook koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 18:52
ik heb nu ook een mbp 13" aug, 2009.
maar merk toch dat ik een maatje groter wil.
Vind als je veel onderweg bent voor het reizen en 13 inch wel handig. Maar werk er ook weer veel me. en vind dat ik nu een maatje te klein heb.
Snelheid etc is goed.
Alleen het scherm. Thuis heb ik wel een extern scherm staan. Maar bijna nooit thuis dus daar heb ik niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Laatst online: 13-09 12:43
Serenity schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 23:41:
[...]

Ik heb een Logitech MX Revolution en had hetzelfde probleem. Komt volgens mij omdat die muis op 2.4GHz zit, en veel draadloze netwerken ook. Heb daarom m'n netwerk op 802.11n only 5GHz ingesteld. Mooi snel en ook geen problemen meer met de muis. Enige nadeel is dat niet-n apparaten dan niet werken op het netwerken.
Als je 'm op mixed zet heb je er volgens mij ook geen last meer van hoor. Je Macbook Pro zal de snelst mogelijke verbinding kiezen (N dus) en dan heb je alsnog geen last. Oudere apparaten zullen G kiezen, maar die liggen waarschijnlijk zo ver weg dat ze niet voor storing zullen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekage
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 13:48
Is al bekend of er binnenkort een nieuw model uitkomt van de MBP 13 inch, instapmodel? Bijvoorbeeld met i3 processor? Wil er misschien één kopen, maar kan ook even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Laatst online: 14-01-2023
stijnos1991 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:29:
[...]
Als je 'm op mixed zet heb je er volgens mij ook geen last meer van hoor. Je Macbook Pro zal de snelst mogelijke verbinding kiezen (N dus) en dan heb je alsnog geen last. Oudere apparaten zullen G kiezen, maar die liggen waarschijnlijk zo ver weg dat ze niet voor storing zullen zorgen.
Maar dan zit ie niet meer op 5GHz. Bij m'n Airport Extreme in ieder geval; wellicht dat 't bij andere routers/switches wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De nieuwere airports hebben twee radio's en kunnen dus 2.4GHz en 5GHz tegelijk, maar het is helaas niet zo dat je macbook automatisch 5GHz kiest als dat kan. Je kunt 't wel forceren door je 5GHz netwerk een andere naam te geven.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
Niekage schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:21:
Is al bekend of er binnenkort een nieuw model uitkomt van de MBP 13 inch, instapmodel? Bijvoorbeeld met i3 processor? Wil er misschien één kopen, maar kan ook even wachten...
Je kan ook wachten totdat er een 1920*1080 IPS beeldscherm, 3.33 Ghz i9 en 16 GB Ram in zit.
Waarom wil je wachten tot er wat nieuws komt? Als je er nodig hebt gewoon een kopen, er komt altijd wel wat nieuws uit dus kan je in principe altijd blijven wachten.

Maar het zal waarschijnlijk nog wel even duren totdat de MBP weer geupdate worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Probeer nu met mijn MBP i7 de 30" cinema er aan te knopen met de mini-display naar Dual Link DVI adapter, echter ik krijg dat ding niet uit de sleep mode. Heb dit geprobeert met de NVidia 330 aan en aan het stroom maar zelfs dan komt de display niet uit de sleep mode. Aangesloten aan de MacPro werkt hij prima.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Weet iemand een mooie usb hub die een beetje in de style van de MBP unibody past ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

clonedonkey schreef op zondag 20 juni 2010 @ 21:22:
Weet iemand een mooie usb hub die een beetje in de style van de MBP unibody past ?
Ik vind de randapparatuur van Belkin en LaCie altijd wel stijlvol. En als je geld over hebt, neem je een Apple LED Cinema Display, dat is een 3-ports USB-hub met een monitor, webcam, speakers en voeding voor je MBP ingebouwd :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
Je kan ook een gewoon Mac Pro kopen die als server gebruiken en daar al je randapparatuur op aan sluiten en het draadloos doen.

Maar Belkin heeft inderdaad hele mooie hoogglans zwarte USB hubs als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:29
edit: nevermind, gevonden..

[ Voor 90% gewijzigd door reAaa op 21-06-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voldoet dit geheugen voor de Mid 2009 Macbook Pro 13" ?

Kingston KTA-MB1066K2/4G
4GB Dual Channel DDR3 (SODIMM)-kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik ben van plan om vandaag een nieuwe macbook te kopen, echter zit ik te twijfelen tussen 2 modellen. Misschien kunnen jullie me wat meer informatie geven of helpen bij mijn keus.

Tussen onderstaande modellen twiijfel ik:
- i5, 2,4Ghz,320Gb, NVIDIA GeForce GT 330M met 256 MB
- i7. 2,66Ghz. 500Gb, NVIDIA GeForce GT 330M met 512 MB

Ik weet dat het prijs verschil 400€ is, echter is dit het waard?
Merk je het verschil tussen de i5 & i7?
Merk je het verschil tussen 256MB of 512?
Kwa hardeschijf ruimte maakt me dit niet uit, want gebruik altijd externe hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Of je verschil merkt hangt natuurlijk nogal af wat je er mee wilt gaan doen.

Persoonlijk zou ik, als geld een issue is, eerder de goedkope nemen en voor die 400 euro er een SSD in mikken. Want dat is wel iets dat je zeker merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Jieve schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:17:
Ik ben van plan om vandaag een nieuwe macbook te kopen, echter zit ik te twijfelen tussen 2 modellen. Misschien kunnen jullie me wat meer informatie geven of helpen bij mijn keus.

Tussen onderstaande modellen twiijfel ik:
- i5, 2,4Ghz,320Gb, NVIDIA GeForce GT 330M met 256 MB
- i7. 2,66Ghz. 500Gb, NVIDIA GeForce GT 330M met 512 MB

Kwa hardeschijf ruimte maakt me dit niet uit, want gebruik altijd externe hardeschijf.
Tussen de i5 en i7 zou je in de meeste handelingen weinig verschil merken. Op de Barefeats website heeft men de 256 en 512 MB "kaarten" vergeleken voor de MacBook Pro en men kwam tot de conclusie dat je geen verschil merkt in snelheid, tenzij je gebruik maakt van een externe monitor.

Zie deze pagina's:
- vergelijking snelheid MacBook Pro i5 / i7: http://www.barefeats.com/mbpp18.html
- vergelijking grafische kaart MacBook Pro: http://www.barefeats.com/mbpp22.html

Edit: mijn advies zou zijn om de i5 te kiezen, zeker als de 256 MB voor jouw volstaat (je verwacht bijv. niet te gamen met 2e monitor of grafische werkzaamheden te doen).

[ Voor 7% gewijzigd door MacWolf op 22-06-2010 10:34 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Laatst online: 22-05-2024
Jieve schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:17:

Merk je het verschil in pk's tussen een Porsche Boxter en een 911? Natuurlijk wel, maar ligt gewoon aan jouw gebruik. Voor het dagelijkse potje patience hoef je echt geen 400€ neer te tellen.
512 MB op de grafische kaart heeft vooral baat bij hogere resoluties en diens prestaties daarbij. Je kunt best zelf ook wat onderzoeken, nog leerzaam ook 8)7 Dan weet je een beetje wat je koopt, i.p.v. alles voor te laten kouwen.

Zie ook:

Verschillen:
http://www.brighthub.com/...dware/articles/48391.aspx

Benchmarks:
http://www.tomshardware.c...ntel-core-i5,2410-10.html

sigh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
MacWolf schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:31:
[...]

Tussen de i5 en i7 zou je in de meeste handelingen weinig verschil merken. Op de Barefeats website heeft men de 256 en 512 MB "kaarten" vergeleken voor de MacBook Pro en men kwam tot de conclusie dat je geen verschil merkt in snelheid, tenzij je gebruik maakt van een externe monitor.

Zie deze pagina's:
- vergelijking snelheid MacBook Pro i5 / i7: http://www.barefeats.com/mbpp18.html
- vergelijking grafische kaart MacBook Pro: http://www.barefeats.com/mbpp22.html

Edit: mijn advies zou zijn om de i5 te kiezen, zeker als de 256 MB voor jouw volstaat (je verwacht bijv. niet te gamen met 2e monitor of grafische werkzaamheden te doen).
Klopt, ik ga geen spellen spelen en helemaal niet op een 2e monitor. Maar stel je voor ik wil bijvoorbeeld een presentatie geven, of een filmpje afspelen op een 22inch scherm, voeldoet de 256Mb?
Ga geen grafische werkzaamheden erop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:56
Jieve schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:09:
[...]

Klopt, ik ga geen spellen spelen en helemaal niet op een 2e monitor. Maar stel je voor ik wil bijvoorbeeld een presentatie geven, of een filmpje afspelen op een 22inch scherm, voeldoet de 256Mb?
Ga geen grafische werkzaamheden erop doen.
Jij denkt dat de MacBooks van 2 generaties terug geen filmpjes konden afspelen op externe schermen? Natuurlijk, dat kunnen alle MacBooks. Het zal alleen een merkbaar verschil geven bij games/applicaties die de videokaart gebruiken op hoge resoluties. Een filmpje/HD film valt daar niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik ben zojuist succesvol gevalideerd door campus4u . Via deze manier krijg ik 8% korting op een macbook pro.

Hoeveel procent bedraagt deze korting als ik bestel via mijn toekomstige hoge school? Is dit ook 8% of eerder 10 of 12 %?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hangt af van je hogeschool natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Sinds enkele maanden maakt mijn Macbook (Pro) unibody een krakend geluid bij het dicht- en openklappen van het scherm. Ik vrees dat het probleem zich bevindt in de scharnieren. Herkent iemand dit probleem en is het mogelijk om het zelf te repareren?

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Empulse schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:03:
Sinds enkele maanden maakt mijn Macbook (Pro) unibody een krakend geluid bij het dicht- en openklappen van het scherm. Ik vrees dat het probleem zich bevindt in de scharnieren. Herkent iemand dit probleem en is het mogelijk om het zelf te repareren?
Heb ik ook, meestal als ik het scherm heel langzaam dichtklap, dan blijft hij even 'haken' en dan schiet hij in 1x naar voren, vaak gepaard met een krakend geluid...
Ik dacht dat dit vast wel zo hoorde, maar zodra er scheuren bij het scharnier komen dan bel ik gelijk Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Laatst online: 19-08 19:40
wouter.u schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:15:
Ik ben zojuist succesvol gevalideerd door campus4u . Via deze manier krijg ik 8% korting op een macbook pro.

Hoeveel procent bedraagt deze korting als ik bestel via mijn toekomstige hoge school? Is dit ook 8% of eerder 10 of 12 %?

Alvast bedankt
Over het algemeen geld, 8% voor Hogeschool 12% voor Univ.
Zo werkt het bij Surfspot tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Heeft iemand een goeie oplossing voor het volgende;

Ik wil graag een reinstall doen van Snow Leopard.

Echter wil ik mijn documenten, en programmas behouden (instellingen boeie niet zo).

Ik maak gebruik van een Time Capsule dus ik heb al een back up, ik ben bang echter dat als ik een reinstall doe en dan mijn back up terug zet alle "verkeerde" dingen ook mee komen...

Kan ik gewoon een reinstall doen en dan simpel weg mijn apps en documenten terug "slepen" naar de schone installatie vannuit mijn time capsule of zit ik er dan helemaal naast?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:06
De Migration Assistant in je Utilities folder doet wonderen... Je kunt zelf (eventueel) kiezen wat je terug wilt zetten vanuit je TC ;)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Yay, hij is binnen!
Vanavond thuis meteen uitpakken en mijn eerste kennismaking met Apple gaan ervaren!

Moet ik trouwens nog de batterij eerst helemaal opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hij is als het goed is helemaal opgeladen. Je kunt hem de eerste keer leeggebruiken tot ie uitvalt, dan weer helemaal opladen. Istie gelijk goed gecalibreerd in OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:07
Dan moet je 'm juist eerst helemaal vol laden, dan helemaal leeg laten lopen en dan weer helemaal vol laden.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

In de verpakking is de batterij ongeveer half opgeladen, dat is de beste manier om lithium-ion- en lithium-polymeerbatterijen voor langere tijd op te slaan. De batterijmeter in de MBP is dan nog helemaal onnauwkeurig omdat die de maximale capaciteit niet kent.

Het beste is dus om de batterij snel na aankoop helemaal vol te laden, dat hoeft niet direct de eerste keer, maar aangeraden wordt om het wel binnen een week na ingebruikname te doen. Een volledige calibratie, dus met de rustperiode is dan het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
Ik heb onlangs een Synology DS110j gekocht om time machine backups mee te maken. Dit werkt echter alleen als ik mijn mbp (10.6.4) bedraad op het netwerk aansluit. Als ik het draad loskoppel en draadloos (met dezelfde router, waar de DS aan hangt) verbind, wordt ie niet meer gevonden.
Als ik gewoon een share aanmaak is die draadloos wel te vinden en gebruiken. Iemand die hier gehakt van kan maken? Wat is er aan de hand met de mbp dat ie bedraad moet zijn?

Edit: Ik heb voor deze vraag toch maar een apart topic geopend: Time machine op Synology DS110j

[ Voor 17% gewijzigd door Jesse op 24-06-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Jaaaaa, ik heb vanmiddag mijn macbook gehaald!!! Wat een mooi ding, heerlijk om mee te werken!!
Alleen is het mogelijk om een internet pagina in vol beeld te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 13:33

Hoite

Goed verhaal

Jieve schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:01:
Jaaaaa, ik heb vanmiddag mijn macbook gehaald!!! Wat een mooi ding, heerlijk om mee te werken!!
Alleen is het mogelijk om een internet pagina in vol beeld te zetten?
Ja, rechtsonder kan je een venster vergroten of verkleinen.
Het plusje werkt anders dan de maximaliseerfunctie in windows, kwestie van gewenning.
Het plusje past het venster namelijk aan tot de grootte die hij nodig heeft, en niet het hele scherm.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
Dat wil je toch sowieso niet? Een echte Windows gedachte.. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren een nieuwe batterij gekocht voor m'n MBP santa rosa uit juni 2007. Mocht dus wel na 3 jaar. M'n accu schommelde zo rond de 60% health na 300 cycles wat aardig uitmaakte voor de accuduur. Ik kon een mooie deal maken met iemand op Fok die een gloednieuwe accu over had. Anders had ik het nooit gedaan. 130 euro voor een accu betalen is me teveel. :) Nu alleen wat vaker zonder netstroom gaan werken om de juices flowing te houden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Ja misschien windows gedachten, maar dit is even wennen! Ga zo wel even bootcamp installeren... :)
Heb soms Windows nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:19
Las net dit vreemde bericht over de USB poort van de 2010 MBP's..

http://www.hardmac.com/ne...-usb-ports-are-not-equals

Dit is toch eigenlijk niet normaal voor een "pro" laptop met een "pro" prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13
Voor degene die vind dat de brightness op laagste stand te fel is, raad ik de volgende programma aan; http://www.charcoaldesign.co.uk/shades

Erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Laatst online: 09-09 19:03
bij mijn mid 2009 MBP zit het scherm "los" dus bij een beetje naar voren leuen gaat het scherm helemaal naar voren. is er een manier om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:03
Satch schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:14:
Ik heb sinds gisteren een nieuwe batterij gekocht voor m'n MBP santa rosa uit juni 2007. Mocht dus wel na 3 jaar. M'n accu schommelde zo rond de 60% health na 300 cycles wat aardig uitmaakte voor de accuduur. Ik kon een mooie deal maken met iemand op Fok die een gloednieuwe accu over had. Anders had ik het nooit gedaan. 130 euro voor een accu betalen is me teveel. :) Nu alleen wat vaker zonder netstroom gaan werken om de juices flowing te houden. :P
Ik heb ook een mid-2007 MBP. Inmiddels 800 cycles op de accu, met nog 65%. Volgens mij is de leeftijd van een accu uiteindelijk veel bepalender dan het aantal cycles dat ie heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Goed, gisteren na het werk meteen de laptop uitgepakt en na de eerste *WOW*-ervaring bij het uitpakken en opstarten viel me al snel op dat het toetsenbord niet was wat ik ervan verwachtte.

Onder andere door (Wikipedia: Keyboard layout) ging ik er van uit dat het US-intl toetsenbord een liggende enter-toets zou hebben.
Omdat in de Apple Store niet expliciet vermeld stond dat het "gewone" US toetsenbord ook toetsenbordverlichting had, ging ik er dus vanuit dat het US-intl toetsenbord degene was die ik wilde hebben.

Nu blijkt echter dat het US-intl toetsenbord geen liggende enter-toets heeft, en wil ik graag ruilen.

* Kan iemand me vertellen of het US toetsenbord (optie "Keyboard (US) & User's Guide (English) " in de store) een liggende Enter-toets én toetsenverlichting heeft?
* Kan iemand me vertellen welke procedure ik moet volgen om de laptop om te ruilen van US-intl naar US toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Appo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:46:
Voor degene die vind dat de brightness op laagste stand te fel is, raad ik de volgende programma aan; http://www.charcoaldesign.co.uk/shades

Erg handig!
Nog handiger: LEE 209 t/m 211 (1 tot 3 stops) of LEE 299 (4 stops).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Ik heb gisteravond even kunnen spelen op de Mac, wat een prachtig ding. Had verwacht dat ik erg zou moeten wennen. Dit valt reuze mee, werkt echt perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Laatst online: 22:24
SMulTiE schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 08:28:
Goed, gisteren na het werk meteen de laptop uitgepakt en na de eerste *WOW*-ervaring bij het uitpakken en opstarten viel me al snel op dat het toetsenbord niet was wat ik ervan verwachtte.

Onder andere door (Wikipedia: Keyboard layout) ging ik er van uit dat het US-intl toetsenbord een liggende enter-toets zou hebben.
Omdat in de Apple Store niet expliciet vermeld stond dat het "gewone" US toetsenbord ook toetsenbordverlichting had, ging ik er dus vanuit dat het US-intl toetsenbord degene was die ik wilde hebben.

Nu blijkt echter dat het US-intl toetsenbord geen liggende enter-toets heeft, en wil ik graag ruilen.

* Kan iemand me vertellen of het US toetsenbord (optie "Keyboard (US) & User's Guide (English) " in de store) een liggende Enter-toets én toetsenverlichting heeft?
* Kan iemand me vertellen welke procedure ik moet volgen om de laptop om te ruilen van US-intl naar US toetsenbord?
Ach zo'n toetsenbord went snel genoeg, om daar nou een laptop voor te ruilen is wel erg overdreven. In het begin zit je er misschien 3/4x naast, maar daarna weet je niet beter en werk het prima.
Oh, en elke MBP heeft toetsenbordverlichting, ongeacht werk toetsenbord je zou kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
VeeGee schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:52:
[...]

Ach zo'n toetsenbord went snel genoeg, om daar nou een laptop voor te ruilen is wel erg overdreven. In het begin zit je er misschien 3/4x naast, maar daarna weet je niet beter en werk het prima.
Oh, en elke MBP heeft toetsenbordverlichting, ongeacht werk toetsenbord je zou kiezen.
Heb 'm toch echt omgeruild zojuist. Snap dat sommigen het wellicht overdreven vinden, maar ik heb op het werk ook een liggende enter-toets, en aan beide wennen en omschakelen gaat me niet lukken ben ik bang.

Los daarvan vind ik dat je voor €1149 een perfecte laptop moet kunnen krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Smultie op 24-06-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:01:
[...]

Heb 'm toch echt omgeruild zojuist. Snap dat sommigen het wellicht overdreven vinden, maar ik heb op het werk ook een liggende enter-toets, en aan beide wennen en omschakelen gaat me niet lukken ben ik bang.

Los daarvan vind ik dat je voor €1149 een perfecte laptop moet kunnen krijgen.
Ik heb zelf een US keyboard genomen. Gewoon naar een apple store / reseller gaan en die kunnen het zo bestellen voor je.

bij mail-a-mac.nl heb ik daarna een US wireless keyboard genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet hoor maar het ziet er allemaal mooi uit maar als ik kijk naar Mac OSX op mijn net nieuwe MacBook lopen veel programmas veel vaker vast dan op Windows. Wat dat betreft is het niet zo'n vooruitgang. Vooral Safari loopt veel vast (als ik bijv. naar een pagina van NuJij (van nu.nl) loopt het standaard vast) Zal allemaal wel met Flash te maken hebben maar dat vind ik te makkelijk. Apple weet dat heel het internet vol met Flash hangt dus moet je zorgen dat het gewoon normaal werkt zoals dat op Windows ook werkt. Ik vind zelf bijv. HTML5 veel fijner maar zolang Flash nog de standaard is moet Apple iig op hun besturingssysteem voldoende support bieden. Daarnaast lopen ook andere programma's regelmatig vast (VLC, iTunes) niet vervelend vaak maar op Windows heb ik nooit meer programma's die vastlopen dus zo geweldig is Mac OSX allemaal niet.
Daarnaast heb ik dus de i5 versie maar the Sims 3 loopt stukken slechter dan op de een na laatste versie van de Macbook terwijl ik wel betere specs heb nu. Begin mij echt te irriteren, het werkt allemaal wel fijner en gebruiksvriendelijker maar in Windows had ik in ieder geval bijna nooit meer vastlopers van programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04:00
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:49:
Weet niet hoor maar het ziet er allemaal mooi uit maar als ik kijk naar Mac OSX op mijn net nieuwe MacBook lopen veel programmas veel vaker vast dan op Windows. Wat dat betreft is het niet zo'n vooruitgang. Vooral Safari loopt veel vast (als ik bijv. naar een pagina van NuJij (van nu.nl) loopt het standaard vast) Zal allemaal wel met Flash te maken hebben maar dat vind ik te makkelijk. Apple weet dat heel het internet vol met Flash hangt dus moet je zorgen dat het gewoon normaal werkt zoals dat op Windows ook werkt. Ik vind zelf bijv. HTML5 veel fijner maar zolang Flash nog de standaard is moet Apple iig op hun besturingssysteem voldoende support bieden. Daarnaast lopen ook andere programma's regelmatig vast (VLC, iTunes) niet vervelend vaak maar op Windows heb ik nooit meer programma's die vastlopen dus zo geweldig is Mac OSX allemaal niet.
Daarnaast heb ik dus de i5 versie maar the Sims 3 loopt stukken slechter dan op de een na laatste versie van de Macbook terwijl ik wel betere specs heb nu. Begin mij echt te irriteren, het werkt allemaal wel fijner en gebruiksvriendelijker maar in Windows had ik in ieder geval bijna nooit meer vastlopers van programma's.
Tip van Flip!
Misschien verstandig om een reinstall te doen?
Lijkt me zo dat er bij je nieuwe Macbook, installatie cd's zaten.
De problemen die je schetst komen mij namelijk wel bekend voor. Mijn 2 jaar oude macbook kreeg ik ook op den duur ook te maken met vastlopers. Ik had namelijk de originele installatie erop staan. (Leopard van twee jaar oud)

Na een nieuwe verse installatie zijn alle problemen verholpen. Dus probeer dat eens, mocht het niet werken, zijn vragen altijd welkom :)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb toen meteen reinstall gedaan op nieuwe HD maar toen weer terug naar oude HD dus is tweede reinstall :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFS... Is mn geheugen binnen, heb ik niet het juiste gereedschap voor die schroeven :S
Kun je die schroevendraaiertjes gewoon bij de pc boer halen? Of bij de gamma-en-concurrenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:03:
FFS... Is mn geheugen binnen, heb ik niet het juiste gereedschap voor die schroeven :S
Kun je die schroevendraaiertjes gewoon bij de pc boer halen? Of bij de gamma-en-concurrenten?
Heb die van mij gewoon bij de gamma/karwei/hornbach oid gehaald.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoei fixed :D 4GB eindelijk... Hopelijk nu geen swap's meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Het blijven computers en die willen nog wel eens kuren vertonen. De grote vraag: wat heb je allemaal al gedaan om de problemen te verhelpen (naast die reinstall)? Het kan zijn dat je een hardware defect hebt of dat software met iets conflicteert, niet iets wat voorbehouden is aan 1 zeker OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar pagina,s terug (25) heb ik vraag gesteld over blokkeren Pop-Ups,heb toen Safari Adblokker en Click to flash geprobeerd.Had het idee dat dit werkte,maar valt toch tegen.Nu zij iemand mij dat Party-poker en dating sites een mailware probleem is en ik MBAM moest installeren en Macbook moest scannen op Mailware. Heeft dit zin en klopt dit?en iemand nog een link hiervoor kan niks vinden wat betrouwbaar lijkt en wat gratis is.Betaald is ook geen probleem maar waar beste te downloaden?.Zeer bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Meestal is dat soort malware gericht op Windows en niet op OS X. Het scannen op malware kan echter nooit kwaad. Dit is alleen niet een onderwerp voor dit topic omdat het niets met de MacBook Pro zelf wat van doen heeft. Het is overigens wel een mooi onderwerp wat een apart topic zeker waard is dus ik denk dat het wellicht handiger is om er even een apart topic voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke doen we,dank (sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 06:54
Morgen is wel eeen leuke aanbieding van macbook pro's bij de MM. 999 euro voor het 2.53ghz 2009 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu vind ik het toch wel raar...

Ik heb een MacBook Pro 13" (Mid 2009)... Echter draai ik 1080p films met Plex toch nog op mijn processor (CPU load van 60-70%) terwijl mijn vidkaart (9400m) deze taak op zich zou moeten nemen.

Zijn er speciale programma's die ik naast Plex moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:49:
Weet niet hoor maar het ziet er allemaal mooi uit maar als ik kijk naar Mac OSX op mijn net nieuwe MacBook lopen veel programmas veel vaker vast dan op Windows. Wat dat betreft is het niet zo'n vooruitgang. Vooral Safari...
...
Probeer eens een reinstall van OSX, en probeer ook Windows te installeren en kijken of Windows ook niet soepel loopt. Want dan zou het best een hardwarematig probleem kunnen zijn. Ik ben ook pas overgestapt op OSX, heb alleen dat MSN Messenger (beta versie ;) ) vastloopt bij het versturen van bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Een macbook pro gebruiker erbij.
Heb hem nu 1 dag en na het configureren en installeren van bepaalde apps is het geweldig.

Ik vind het wel jammer dat er bepaalde functies niet in dit besturing systeem zitten. Doet me denken aan win xp.

Er zitten veel apps tussen die de apple app kunnen vervangen omdat ze gewoon 10x beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Brm-G schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 22:26:
Morgen is wel eeen leuke aanbieding van macbook pro's bij de MM. 999 euro voor het 2.53ghz 2009 model.
Had hem ook gezien... Maar ga voor €10 meer (studentenkorting) toch voor het nieuwe model 13 inch 2,4 ghz

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
wanneer ge je dat ding nou bestellen?:P je bent volgens mij al maanden aant verkondigen dat je een macbook pro gaat kopen (A)

no offence maar ben gewoon benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
I know. Twijfel al maanden inderdaad. Maar ga hem bestellen zodra ik en mijn vriendin in ons huisje kunnen. Dit zou afgelopen week al zijn, maar er was wat fout gegaan bij de woningstichting. Nu kunnen we er 2 juli in. Zodra ik daar woon bestel ik hem ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:57

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Zit ook te denken aan een MBP 13' .. zit te twijfelen tussen het nieuwe 2010 en laatste 2009 model!
Heeft iemand hier een overzicht van wat exact de verschillen zijn? Op de apple site staan alleen de nieuwste ( utieraard)

Ik meende ergens gezien te hebben dat de oude net wat sneller is voor iets minder geld?
Wat is wijsheid? Ik koop hem vooral voor de studie dus net dat kleine beetje snelheid heb ik misschien niet eens nodig , maar ik wil natuurlijk ook geen domme koop doen!

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:56
hier staan alle specs:
http://support.apple.com/specs/#portablecomputers

[ Voor 8% gewijzigd door Martijn-HK op 25-06-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Top, bedankt! hier kan ik wel wat mee :)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
als je het niet erg vind om een ouder model te kopen, (2.53 ghz) is dr vanavond een goede aanbieding bij de mediamarkt voor 999 zoals ik al een paar posts hierboven zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Klopt , ik weet het! ik zag de aanbieding in de krant vanochtend, maarjah ik wist de verschillen niet helemaal..

Tja ik ben bang dat ik die keuze niet zo snel ga maken.. dus vanavond gaat hem denk ik niet worden bij de mediamarkt. Maar heeft iemand misschien een indicatie hoeveel korting je krijgt via slim.nl want volgens mij heb ik nog recht op studentenkorting O-)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
normaal gesproken 6% via slim.nl
zit je nog op het voortgezet onderwijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Nee ik begin komend schooljaar op het Saxion , HBO Technische Informatica... Maar 6 % is niet veel maar altijd mooi meegenomen.. eens even kijken of ik daar een accountje aan kan maken!

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
dreameater schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:01:
Nee ik begin komend schooljaar op het Saxion , HBO Technische Informatica... Maar 6 % is niet veel maar altijd mooi meegenomen.. eens even kijken of ik daar een accountje aan kan maken!
Dan zou ik het gewoon bestellen via de tudelft link of nog even wachten. 6% extra is nog altijd 60 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 22:45:
Nu vind ik het toch wel raar...

Ik heb een MacBook Pro 13" (Mid 2009)... Echter draai ik 1080p films met Plex toch nog op mijn processor (CPU load van 60-70%) terwijl mijn vidkaart (9400m) deze taak op zich zou moeten nemen.

Volgens mij ondersteund Plex dit (nog) niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 22:45:

Plex ondersteund dit voor OS X nog niet. Men is wel druk bezig om hardwarematige decoding voor de diverse platformen er in te coden. Ooverigens moet men hardwarematige decoding niet verwarren met OpenCL want dat laatste is iets totaal anders. Tot die tijd kun je gebruik maken van Quicktime indien mogelijk want die doet wel aan hardwarematige decoding voor h.264 content.

Edit: ter info een linkje naar info van Plex zelf: Hardware Accelerated H.264 Decoding on Plex. Er is al een of andere alpha/beta build waarin het zit, zou je kunnen proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door ppl op 25-06-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Laatst online: 02-07 13:06
Jeej! Vandaag ook mijn eerste Mac opgehaald! Goeie actie van Media Markt :P
Het is een MBP 13 2.4 geworden. Ik zal mijn bevindingen snel posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
Misschien zou ik toch maar voor een 15" moeten gaan. Als vervanger van een desktop voor DJ en school doeleinden (werken met Adobe CS4/5) lijkt een groter scherm toch fijner.

De 15" modellen van mid 2009 zijn scherp geprijsd vergeleken met de huidige MacBooks. Ik ben nogal een leek op dit gebied, maar is de i5 een enorme verbetering t.o.v. de Core 2 Duo? Behalve de CPU (en de videokaart) en de HDD zijn er weinig verschillen.

Ik twijfel nog of ik nu een vorig model (op=op) moet kopen of wachten tot mogelijke acties vlak voor het nieuwe schooljaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Vandaag mijn mid-2007 MBP ingeleverd met problemen met de videokaart. Waarschijnlijk gaat dit onder de extended warranty vallen die geldt voor de 8600M GT kaarten is opgezet. Zou mooi zijn, want met de koop van een nieuw huis zit ik nu niet te wachten op het kopen van een nieuwe voor een dikke € 2000 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
catbread schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:10:
Misschien zou ik toch maar voor een 15" moeten gaan. Als vervanger van een desktop voor DJ en school doeleinden (werken met Adobe CS4/5) lijkt een groter scherm toch fijner.

De 15" modellen van mid 2009 zijn scherp geprijsd vergeleken met de huidige MacBooks. Ik ben nogal een leek op dit gebied, maar is de i5 een enorme verbetering t.o.v. de Core 2 Duo? Behalve de CPU (en de videokaart) en de HDD zijn er weinig verschillen.

Ik twijfel nog of ik nu een vorig model (op=op) moet kopen of wachten tot mogelijke acties vlak voor het nieuwe schooljaar.
Er gaan geen neuwe acties meer komen dan dit. Waarom overweeg je niet je photoshop werkzaamheden op een extern scherm uit te voeren?? Goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
Ik wil mijn macbook aansluiten op mijn monitor of tv.
Mijn tv heeft sowieso een vga in. Is het mogelijk om een minidisplayport naar dvi te nemen en daar tussen zo'n adapter van dvi naar vga (die je meestal bij je videokaart krijgt). Of gaat dit niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
PuddingNL schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:16:
Mijn tv heeft sowieso een vga in. Is het mogelijk om een minidisplayport naar dvi te nemen en daar tussen zo'n adapter van dvi naar vga (die je meestal bij je videokaart krijgt). Of gaat dit niet werken?
Heb je geen HDMI aansluiting op je TV ? Scheelt weer een geluid kabeltje. Verloopje kosten niet veel op ebay. Stuk beter betaalbaar dan bij de apple store.

[ Voor 8% gewijzigd door pasz op 26-06-2010 11:20 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Servertje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:05:
Jeej! Vandaag ook mijn eerste Mac opgehaald! Goeie actie van Media Markt :P
Het is een MBP 13 2.4 geworden. Ik zal mijn bevindingen snel posten!
Die was toch niet in de aanbieding?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

PuddingNL schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:16:
Nee, dat gaat niet werken, de mdp-dvi-adapter ondersteunt geen analoog signaal. Je hebt een mdp-vga-adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat bij het internetten (Ongeacht Google Chrome of Safari) mijn Hardeschijf redelijk hard zijn best doet bij zwaardere sites... Kan ik dit voorkomen? Ik heb al een upgrade gedaan naar 4GB

(Heb een MBP 13" mid 2009 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Peter_Aragorn schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:20:
[...]

Die was toch niet in de aanbieding?!
Die was in de aanbieding zodra de oude verkocht waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Servertje schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:58:
[...]

Die was in de aanbieding zodra de oude verkocht waren.
Verdorie... Ook voor €999?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Ja, wie weet de oplossing voor msn op een Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Adium...

Balen, had die ook voor €999 gewild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Haha! Heb nu ook Adium geinstalleerd maar kan je daar ook je cam aandoen? Ik heb al gekeken maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Peter_Aragorn schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:25:
Adium...

Balen, had die ook voor €999 gewild!
In de MM moet je nooit iets kopen voor de vraagprijs, er is altijd onderhandelingsruimte. Als je hem wil voor 999, dan zou ik als ik jou was nu naar de MM gaan.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.