"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ten eerste 101 maanden is ruwweg acht en een half jaar. Wat denk je zelf?Anoniem: 80861 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:56:
Ik heb van de week mijn eerst Mac een MBP 17" i7 2.66 HR 500/7200 ontvangen.
Ik heb CoconutBattery 2.6.6. geïnstalleerd en volgens de informatie zou de "Age of your Mac 101 Months" zijn. Ik hoop dat dit een fout is. Heeft iemand hier een verklaring voor? Of zou iemand met een nieuwe MBP willen kijken of dit bij hem/haar MBP ook zo wordt aangegeven?
CoconutBattery kijkt naar het serienummer. Jouw mac heeft een serienummer dat 'ie nog niet snapt. Ze zijn recent van systeem veranderd namelijk.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Mijn MBP wordt als 4 maanden oud bestempeld, hij is nog geen week oud (5 dagen)Zondagskindje schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:11:
De 'del' knop is de 'fn' knop + de 'backspace' knop.
V.w.b. CoconutBattery, mijn MBP is 12 mnd oud maar wordt door Coconut als 14 mnd oud aangeduid.
Overigens is het ook command+backspace voor delete
Be the change you want to see in the world
Komt natuurlijk doordat m'n logicboard vervangen is vanwege het bekende Nvidia probleem.
cmd + backspace= bij mij geen deleteRSD1982 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:32:
[...]
Mijn MBP wordt als 4 maanden oud bestempeld, hij is nog geen week oud (5 dagen)
Overigens is het ook command+backspace voor delete
Overigens, voor tips&trucs is http://www.appletips.nl/ een erg handige site.
Zeker voor beginners
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Dus als je van windows komt ook een "delete"CyBeR schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:44:
cmd-backspace is om een file te deleten in de finder.
Mijne staat op 124 maanden,,, terwijl ik hem nog maar een maandje in huis heb (nieuwe 13,3) .. is het dan een refurbished ofzoSatch schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:42:
Ik win! Mijn MBP is 24475 maanden oud volgens Coconutbattery. Dus nog van voor het jaar 0.![]()
Komt natuurlijk doordat m'n logicboard vervangen is vanwege het bekende Nvidia probleem.

Denk nou is na. 124 maanden = +- 10 jaar...6pack15 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:52:
[...]
Mijne staat op 124 maanden,,, terwijl ik hem nog maar een maandje in huis heb (nieuwe 13,3) .. is het dan een refurbished ofzo?
Nee, sorry. Jij hebt een mac uit 1999.6pack15 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:52:
[...]
Mijne staat op 124 maanden,,, terwijl ik hem nog maar een maandje in huis heb (nieuwe 13,3) .. is het dan een refurbished ofzo?
Ik zou als ik jou was de mac terug brengen. Dit kan toch niet, dat ze jou een 10 jaar oude laptop verkopen tegen de nieuwprijs.6pack15 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:52:
[...]
Zeg tegen de verkoper dat je dit niet accepteert.
Anoniem: 193933
peak schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:25:
[...]
Ik zou als ik jou was de mac terug brengen. Dit kan toch niet, dat ze jou een 10 jaar oude laptop verkopen tegen de nieuwprijs.
Zeg tegen de verkoper dat je dit niet accepteert.

300 euro vind ik wel erg veel voor een minimale CPU en HD upgrade. Al helemaal omdat de CPU een oude C2Duo is. Entry level + 320 GB is slechts 45 euro extra (in de Apple store): dus 255 euro voor 0.22GHz?? Voor die 255 euro kan je een i7 processor kopen, om het in perspectief te plaatsen.
Doet Apple dit alleen om het verschil tussen de entry 15" en high 13" te verkleinen?
[ Voor 3% gewijzigd door vogelaarke135 op 15-05-2010 16:52 ]
vogelaarke135
Nee, want ik dacht ook echt dat die andere mac van voor het jaar 0 kwam. Lijkt wel alsof ik hier met allemaal pubertjes zit, terwijl ik toch echt een van de jongste hier ben
Toch maar even wachten: http://www.macrumors.com/...ed-to-2-4ghz-nvidia-320m/crazylegs schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:03:
mede tweakers.. ik zit met een dilemma, ik koop binnenkort of een MB of een MBP, qua specificaties liggen ze al heel dicht bij elkaar, oa macrumors.com zegt over de macbook: niet kopen, update komt snel. Nu kunnen ze met de MB natuurlijk qua specs niet heel veel omhoog anders gaan ze de MBP in de weg zitten of zelfs overtreffen.
Wat zeggen jullie? Beurs van San Fransisco afwachten eerste week juni, om te kijken wat apple met de MB gaat doen, of nu een MBP kopen?
Ten eerste: er zit een groot verschil tussen 124 maanden en 24475 maanden.6pack15 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:17:
Jeeju wat een een niveau van opmerkingen hier, waar ik dus op doelde is dat het eentje was met een vervangen logicboard en dat hij daarom dus zon aantal maanden aangaf.
Nee, want ik dacht ook echt dat die andere mac van voor het jaar 0 kwam. Lijkt wel alsof ik hier met allemaal pubertjes zit, terwijl ik toch echt een van de jongste hier ben
Ten tweede: het verschil tussen een refurbished model en een nieuw-uit-fabriek model is niet op te maken uit het serienummer. (Sterker nog, als 't goed is is dat helemaal nergens aan te merken, behalve dat de prijs voor refurbished modellen lager ligt.)
Ten derde: 124 maanden lijkt wél wat op 101 maanden. En waarom die mac dat aangeeft heb ik notabene op deze pagina uitgelegd.
[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 15-05-2010 22:42 ]
Ik ben benieuwd of dit ook in de nieuwe types past, en wat dit met de batterijtijd doet.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik ben eruit wat betreft mijn keuze voor een macbook, het wordt uiteindelijk de MBP, nu alleen nog de vraag, zal ik voor de 2,4GHZgaan met ipv van 250GB HDD een 128GB SSD of de 2,66GHZ met de 320GB HDD. Beide komen ze ongeveer op hetzelfde bedrag uit als ik de de 2,4GHZ versie neem met SSD ipv HDD.
Graag jullie meningen/adviezen
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Anoniem: 91375
Ben zelf zeer te spreken over G-technology schijven. De G-Drive mini heb je in 500gb met fw 800 zonder externe voeding. Fijn als 7200rpm opslag en zeer stil.reAaa schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:51:toon volledige bericht
Beste mensen,
ik ben inmiddels in het bezit van een mbp.. Nu was ik van plan om een externe harde schijf erbij te kopen.. Ik zit echter te twijfelen. In principe moet 1TB vooralsnog voldoende zijn.
Nu heb ik twee keuzes (punt A):
1. Exerne HD die enkel werkt via USB. bijvoorbeeld een WD My Passport
2. Externe HD via USB en daarnaast aparte voeding.
punt B
ik geef het antwoord misschien zelf al, maar is het zo dat eentje die enkel via USB loopt, je batterij aanzienlijk sneller leeg slurpt, dan eentje die met zijn eigen voeding werkt.
Dat er meer van je batterij gevraagd wordt lijkt mij begrijpelijk, omdat de een werkt met externe voeding, en de ander niet. Maar mijn vraag was of het erg veel zal uitmaken voor je batterijduur?
Ik zou zelf gaan voor een my passport vanwege zijn compactheid en het feit dat ie geen externe voeding nodig heeft.
graag jullie meningen.
Heb je snelheid nodig, dan zou ik voor de G-Raid mini gaan, is wel iets luidruchtiger (zoem van de fan onderin). Maar supersnel in raid 0!
Ik zou sowieso gaan voor een bus-powered schijf, in de meeste gevallen zou ik de schijven toch alleen gebruiken in een situatie waar de mbp evt makkelijk in een stopcontact kan.
Nou.. Prima? Het valt me op dat m'n Macbook véééél sneller oplaadt. Normaal gesproken duurde het een paar uur tot 100%, nu net iets meer dan een uur. Moet ik me zorgen maken, of kan ik op deze manier gewoon door blijven gaan?
Die 3 uur klopt ongeveer als je:clonedonkey schreef op zondag 16 mei 2010 @ 01:55:
Wat zou de battarij duur van een nieuwe mbp 15" i5 2,4ghz moeten zijn ? Als ik bij de batterij informatie kijk staat er dat ik ongeveer 3 uur doe met een volle accu. Als ik op de apple site kijk praten ze over 8-9 uur. Doe ik iets fout of is het gewoon 3 uur ?
• Airport aan hebt staan
• Je display brightness aan de hoge kant hebt
• De 'echte' gpu veel gebruikt (dwz, apps draait die dat veroorzaken)
• Veel cpu-intensieve dingen doet.
(Kies er drie).
Die 8 a 9 uur is uiteraard onder de beste omstandigheden. Veel mensen halen dat ook wel, maar dan moet je wel een beetje opletten dat je geen energieverslindende dingen doet.
Je zou probleemloos de duckhead van je iPhone-oplader kunnen gebruiken (moet je wel steeds omwisselen). Dat het opladen sneller gaat lijkt me een illusie
Ik heb er eentje in mijn nieuwe i7 15 inch zitten. Het past verder goed (hoewel ik een doorgedraaid schroefje had waar ik wat moeite mee had om los te krijgen).Magic schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:50:
heeft iemand al ervaring met de optibay (http://www.mcetech.com/optibay/) icm de nieuwe i7 15 inch? Ik zit te denken om de optical drive te vervangen door een (kleine) ssd.
Ik ben benieuwd of dit ook in de nieuwe types past, en wat dit met de batterijtijd doet.
Wat betreft de batterijduur weet ik niet, maar ik weet wel dat OS X de disk uit zet als hij niet gebruikt wordt (ik hoor hem opspinnen als ik er data heen ga schrijven).
Bedankt voor je reactie!lhoBas schreef op zondag 16 mei 2010 @ 09:21:
@Reinigingsdoek: gaat het om het stukje hieronder? Dat heet een duckhead, mocht je een nieuwe willen halen. De meeste APR's hebben ze los liggen.
Je zou probleemloos de duckhead van je iPhone-oplader kunnen gebruiken (moet je wel steeds omwisselen). Dat het opladen sneller gaat lijkt me een illusie
[afbeelding]
Het gaat inderdaad om die duckhead dan, ik zal eens langs een APR gaan om een nieuwe te halen!
Anoniem: 345908
Die staat er dus niet. Mijn hele desktop is nog leegAnoniem: 28513 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:41:
Ik denk dat je die icoon vanaf je bureablad weer kan slepen naar het finder venster.
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Het zelfde maar dan bij het deel algemeen!clonedonkey schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:49:
Thanks ! Hij is weer terug. Hoe kan ik nu nog een snelkoppeling maken naar de hdd op mijn desktop ?
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Ik heb afgelopen donderdag een beetje gespeeld met Cinema 4D (Mac versie uiteraard) en de 13" MacBook Pro lijkt me zeer capabel met deze applicatie. Voor ontwerpwerk lijkt de combinatie Cinema 4D + MacBook Pro 13" zeer geschikt. Maya heb ik eigenlijk nog niets mee gedaan, gezien het nog uitgebreider is als Cinema 4D, daarnaast zag ik (nog) geen Collada export, en dat heb ik nodig voor OpenGL. Heb eigenlijk alleen wat objecten op een canvas gesleept en wat texturen op gedaan, maar weet nog niet hoe ik iets moet renderen. Beide applicaties voelen overigens vloeiend aan wat betreft menu's en dergelijke.Mr. S schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:02:
@MacWolf hoe is het gegaan met het 3D gebeuren? Maya, 3DS Max etc.
3D Studio Max is niet te draaien onder Mac OS X.
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
[ Voor 60% gewijzigd door jorikc op 17-05-2010 15:04 ]

[ Voor 33% gewijzigd door lawtshjj op 17-05-2010 15:36 ]
Dus als je de stekker bij 100% eruit haalt en dan even later er weer in doet (98%) dat hij dan niet terug naar 100% laadt. Als hij eenmaal rond de 90% is geweest ofzo, dan laadt hij wel weer door naar 100%.
Ik gebruik het display eigenlijk heel weinig, maar mag ook graag op de bank zitten met mijn 13 inch macbook.
Is het goed te doen met een 15 inch op de bank of in bed?
Welke idioot wil dat ruilen? Als jij het niet doet tik ik voor aan paar honderd euro wel die drie dingen op de kop en ruil het voor een MBP van 1749 euro

En al hou je je macbook. Dan verkoop je die MBP, koop je een nieuwe 24" cinema display toetsenbord en Z4 en hou je nog geld over
En op de bank of in bed boeit het niet natuurlijk 15" of 13". Dan is het grotere scherm alleen maar prettig.
Gisteravond trouwens even mn batterij proberen te syncen. Ik was blijkbaar niet geduldig genoeg, want heb nog steeds meer capaciteit dan zou moeten, al is het wel minder:

Ik heb bijna altijd netstroom verbonden.
[ Voor 84% gewijzigd door Bosmonster op 18-05-2010 08:52 ]
Leuk, maar een accu calibreer je niet even: Apple SupportLawtje schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:26:
Heb je je accu al gecalibreerd? doe dat anders eerst even?
[afbeelding]
Anoniem: 299202
ten tweede coconut battery geeft na 7 cycles 98 procent aan... heb volgens mij gekalibreerd, helemaal leeg en dan op sleep stand hele nacht en toen helemaal opgeladen.
1 probleem: mijn letters gaan scheef staan na een 1,5 week gebruik.... ik typ volgens mij niet zo hard
heb hiervoor talloze niet apple laptops gehad... en nooit een probleem ermee gehad. vooral de h en de g zijn het slachtoffer van mijn geweld schijnt het. normaal? terug?
MVG
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).
Hij draait prima, heb hem op 1280 x 800 (native) met textures enzo op High, 2x AA, 2x AF. Ziet er heel mooi uit op mijn 13" schermpje. Wel een beetje wennen, dat spelen met een trackpad. Heb namelijk telkens linker- en rechtermuisknop nodig, rechts tappen is dan iets omslachter dan een muisknop.
Nu Team Fortress 2 nog...
Van het kastje naar de muur lopen...
Heb zo het gevoel dat hij dat bedoeld met de scheefheid
Dat merkte ik ook. Als ik goed kijk (vanuit een lage hoek, bijv wanneer ik ingezakt in m'n stoel hang) zie ik dat een handjevol toetsen een klein beetje scheef staan. Ik heb m'n MBP nu anderhalve week, ik hoop dat ze niet meer scheef gaan staan, anders even Apple bellenAnoniem: 299202 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:23:
ten eerste: erg te spreken over de macbook pro 2.4 ghz etc etc standaard.
ten tweede coconut battery geeft na 7 cycles 98 procent aan... heb volgens mij gekalibreerd, helemaal leeg en dan op sleep stand hele nacht en toen helemaal opgeladen.
1 probleem: mijn letters gaan scheef staan na een 1,5 week gebruik.... ik typ volgens mij niet zo hard
heb hiervoor talloze niet apple laptops gehad... en nooit een probleem ermee gehad. vooral de h en de g zijn het slachtoffer van mijn geweld schijnt het. normaal? terug?
MVG
Maargoed, zelfs een scherp oog zal dit niet gauw zien tenzij het verteld wordt. De perfecte afwerking van de unibody is nog altijd vele malen opvallender dan deze miereneukerij van ons
Wat is het probleem: is hij nu totaal onbruikbaar? Typt het niet lekker? Vind je het zonde van je geld?Anoniem: 299202 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:23:
MVG
Het is een gebruiksvoorwerp en alles wat je gebruikt gaat naar je hand staan en slijt, als je hem gebruikt waarvoor die bedoeld is hoef je je niet te focusen op slijtage, batterijstatus en onderdeeltjes die een picometer anders zitten dan het ideale plaatje in de folder.
Als ik een Big Mac zou kopen (wat ik overigens nooit zou doen -> vlees en gluten) ga ik hem ook niet terugbrengen omdat het plaatje zo anders is dan de werkelijkheid.
Maar als je er zo van wakker ligt kan je misschien proberen voortaan je vingerzetting te wijzigen en voortaan op de andere kant van de toetsen aanslaan; misschien buigt het daardoor weer terug in standje "ongebruikt". Dan kan je 'm op de tweedehandsmarkt tenminste weer verkopen boven nieuwwaarde
Ik zou gaan voor de 15'' MacBook Pro (sowieso geen andere schermformaten). Nu zit ik een beetje te dubben over de resolutie die het apparaat moet gaan bezitten.
Had hiervoor een 15'' Asus met 1680*1050, wat me erg goed is bevallen. Hierop speelde ik wel wat games, maar wel op een lagere resolutie (ivm prestaties).
Nu wilde ik voor de nieuwe MBP 15'' ook een hogere resolutie mee selecteren, alleen vroeg ik me af of dit nou werkelijk nodig is/was. Betrap mezelf er namelijk op dat ik helemaal niet veel games meer speel (te oud geworden ?

Mijn vraag is dus of de meerprijs het wel waard is, en 1440*900 niet voldoende is?
Het enige wat me dwars zit is of ik wel voldoende werkruimte heb, aangezien het zo dicht bij de 1280*800 ligt (wat ik beduidend te groot vind (te lage resolutie dus))
En alles ziet er gewoon scherper en crispier uit.
[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 18-05-2010 15:22 ]
Je zegt dat je de hoge resolutie fijn vond, maar voor de games toch maar iets lagers gebruikte. Nu wil je niet meer gamen en gebruik je dat als argument voor een lagere resolutie?Bas Odenhoven schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:17:
Hmm begin nu toch beetje in een dubio te komen.
Ik zou gaan voor de 15'' MacBook Pro (sowieso geen andere schermformaten). Nu zit ik een beetje te dubben over de resolutie die het apparaat moet gaan bezitten.
Had hiervoor een 15'' Asus met 1680*1050, wat me erg goed is bevallen. Hierop speelde ik wel wat games, maar wel op een lagere resolutie (ivm prestaties).
Nu wilde ik voor de nieuwe MBP 15'' ook een hogere resolutie mee selecteren, alleen vroeg ik me af of dit nou werkelijk nodig is/was. Betrap mezelf er namelijk op dat ik helemaal niet veel games meer speel (te oud geworden ?) en dat ik 'slechts' wat muziek luister/internet/Photoshop doe...
Mijn vraag is dus of de meerprijs het wel waard is, en 1440*900 niet voldoende is?
Het enige wat me dwars zit is of ik wel voldoende werkruimte heb, aangezien het zo dicht bij de 1280*800 ligt (wat ik beduidend te groot vind (te lage resolutie dus))
Ik zou voor de hi-res gaan. Ik kan je uit ervaring zeggen dat 1440x900 overigens helemaal niet te weinig is (hoewel meer altijd mag)
Wellicht beetje raar geformuleerd inderdaadAloys schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:23:
Je spreekt jezelf tegen:
[...]
Je zegt dat je de hoge resolutie fijn vond, maar voor de games toch maar iets lagers gebruikte. Nu wil je niet meer gamen en gebruik je dat als argument voor een lagere resolutie?![]()
Ik zou voor de hi-res gaan. Ik kan je uit ervaring zeggen dat 1440x900 overigens helemaal niet te weinig is (hoewel meer altijd mag).
En kwa resolutie, ik werk nu al tijden op 1280x800. Terwijl ik eerder op 1680x1020 zat te werken en heb (bijna) nog geen moment last gehad van de kleinere resolutie. Heel af en toe als ik vanuit meerdere vensters tegelijk aan het werken ben, maar dat is tijdelijk (Scriptie
Anoniem: 299202
De letters zijn vanaf een schuine kijkhoek een beetje naar links of rechts horizontaal.
Ik vind dit zeker geen probleem nadat je 6 maanden lang veel hebt getypt, echter wel als dit ''probleem'' al zo vroeg in het levens stadium ontstaat ( 1,5 week ).
Voor de rest typt het toetsenbord geweldig!
@Wilf, wanneer ik iets gebruik volgens de gebruiksaanwijzing eis ik dat het goed blijft functioneren ( wat het tot nu toe doet ) en dat er niet al na 1,5 ''gebruikers sporen'' te zien zijn die normaal gesproken ( in mijn geval ) na een kleine 2 jaar te zien zijn bij mijn vorige toetsenborden, de toetsen die ik aansla sla ik conform de cursussen die ik gehad heb bij de scholing vroeger. Ik ga mij niet anders gedragen omdat het product faalt!
Voor de rest alleen maar lof voor de macbook pro !
Nu ik nog eens goed kijk naar mijn toetsen heb ik het idee hetzelfde te zien. Het gaat echter om minieme verschuivingen. Wanneer ik het toetsenbord van bovenaf bekijk zie ik dat de ruimte die tussen de toets en de casing zit, bij de ene toets groter is als bij de andere. Is dat soms het 'scheve' dat je bedoelt?
Eigenlijk ontiegelijke mierenneuk modus tbh
Anoniem: 230207
Doet het allemaal prima. Zit nu in de tuin in het zonnetje.
Je hebt veel minder spiegeling met de AG, maar je kan nog wel vaag je eigen reflectie zien.
Merk met films/serie's dat het scherm iets minder pop heeft dan een glossy, het is gewoonweg iets doffer.
Maar mijn vrouw vond het er weer heel goed uitzien.
nu nog wennen aan max os
Zit nu te denken aan een Macbook Pro voor mobiele werkzaamheden, zoals fotobewerking/upload, tekeningen, tekstverwerken en algemeen mobiel platform.
Denk enerzijds dat ik gewoonweg tevreden zou zijn met een 13" model, hoge mobiliteit, geen onnodige speakers en dergelijke.
Anderzijds twijfel ik of 13" genoeg zou zijn voor de dingen die ik net noem. 15" vind ik meteen weer zo'n smak groter, maar daar staan dan ook weer een snellere processor en gpu tegenover...
Advies?
www.avpnews.com
Nou ik zit op de 2.26 Ghz uit 2009 en werk ook met CS4 en ben nu CS 5 aan het testen. Het werkt allemaal lekker vlot binnen PS en Illustrator. Ik zit zelf nog op 2GB en toch werkt het prima, je moet niet teveel tegelijk doen. Overigens is mn 8GB ddr3 besteld, hoeven we helemaal nergens meer op te wachtenSick Nick schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:42:
Ik werk nu al een tijdje op de 'oude' Pro13 met 2.53ghz cpu en 4gb ram/nVidia 9400. Met een SSD erin overigens, werkt als een trein. Photoshop CS5 gaat zonder enige moeite, raw files bewerken van m'n 7D (toch snel 25 a 30 MB/stuk) geeft geen enkel probleem. Er zitten ook gewoon 2 speakers in, netjes onder het toetsenbord. Klinken voor een laptop ook meer dan prima. Als je de hogere resolutie niet nodig hebt of de dikke videokaart voor games zie ik geen reden om perse voor de 15" te gaan. Tuurlijk is de i5 sneller, maar of iets nou 0.2s of 0.1s duurt? Niet zo boeiend toch?
Het geluid was het eerste wat me zeer positief verast heeft. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
[ Voor 4% gewijzigd door RSD1982 op 19-05-2010 22:54 ]
Anoniem: 324429
Anoniem: 324429 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:39:
Trackpad en euhmmm.....gewoon met 2 vingers? zoals duidelijk aangegeven in je Systeem voorkeuren d.m.v een filmpje zelfs.

Anoniem: 357030
eeeeeeh, je koopt een MBP en je weet niet eens dat die multitouch ondersteunt? SHAME ON YOU!clonedonkey schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:37:
Is er een mogelijkheid om met de ingebouwde mousepad (weet niet hoe dit precies heet) van de mbp te gebruiken om te scrollen ? Nu werkt dit niet en zou het handig vinden als dit wel zou werken.

Idd. Veel andere gestures die ik gebruik zijn:Anoniem: 324429 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:39:
Trackpad en euhmmm.....gewoon met 2 vingers? zoals duidelijk aangegeven in je Systeem voorkeuren d.m.v een filmpje zelfs.
- 3 vinger swipe links/rechts voor previous/next
- 4 vinger swipe up-down voor expose
en natuurlijk 2 vinger klik voor rechtsklik
Maar er staat een mooi overzicht inclusief filmjpes in je system preferences.
[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 20-05-2010 13:45 ]
Anoniem: 324429
Goed te doen, in de trein werken is wat onpraktisch dat is echt max. 15inch maar verder geen problemen.mikevdzanden schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:47:
Heeft iemand ervaring met de portabilitly van een Macbook Pro 17"?
Neem aan dat je geen bergwandelingen met het ding gaat doen namelijk.
Vooral dat hij dunner en lichter is al 'windows' laptops helpt goed mee natuurlijk, en de oplader is veel makkelijker mee te nemen dan een halve stroomcentrale unit bij andere laptops.
Haha..Anoniem: 324429 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:11:
[...]
Goed te doen, in de trein werken is wat onpraktisch dat is echt max. 15inch maar verder geen problemen.
Neem aan dat je geen bergwandelingen met het ding gaat doen namelijk.
Vooral dat hij dunner en lichter is al 'windows' laptops helpt goed mee natuurlijk, en de oplader is veel makkelijker mee te nemen dan een halve stroomcentrale unit bij andere laptops.
Gluten zijn evilWilf schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:52:
[...]
Wat is het probleem: is hij nu totaal onbruikbaar? Typt het niet lekker? Vind je het zonde van je geld?
Het is een gebruiksvoorwerp en alles wat je gebruikt gaat naar je hand staan en slijt, als je hem gebruikt waarvoor die bedoeld is hoef je je niet te focusen op slijtage, batterijstatus en onderdeeltjes die een picometer anders zitten dan het ideale plaatje in de folder.
Als ik een Big Mac zou kopen (wat ik overigens nooit zou doen -> vlees en gluten) ga ik hem ook niet terugbrengen omdat het plaatje zo anders is dan de werkelijkheid.
Maar als je er zo van wakker ligt kan je misschien proberen voortaan je vingerzetting te wijzigen en voortaan op de andere kant van de toetsen aanslaan; misschien buigt het daardoor weer terug in standje "ongebruikt". Dan kan je 'm op de tweedehandsmarkt tenminste weer verkopen boven nieuwwaarde
Hoge resolutie is relatief, maar ik werk nu op een 24" breedbeeld aan mijn desktop, de apple zou eventueel de aanvulling hierop worden. Kan altijd nog middels een dock oid die 24" als monitor gaan gebruiken wellicht.Sick Nick schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:42:
Ik werk nu al een tijdje op de 'oude' Pro13 met 2.53ghz cpu en 4gb ram/nVidia 9400. Met een SSD erin overigens, werkt als een trein. Photoshop CS5 gaat zonder enige moeite, raw files bewerken van m'n 7D (toch snel 25 a 30 MB/stuk) geeft geen enkel probleem. Er zitten ook gewoon 2 speakers in, netjes onder het toetsenbord. Klinken voor een laptop ook meer dan prima. Als je de hogere resolutie niet nodig hebt of de dikke videokaart voor games zie ik geen reden om perse voor de 15" te gaan. Tuurlijk is de i5 sneller, maar of iets nou 0.2s of 0.1s duurt? Niet zo boeiend toch?
www.avpnews.com
Je hebt hem bij je berichten staan.
weet iemand ook wanneer er een back2school actie is?
Volgens macrumors eindigt de printeractie 26 mei (VS), en het lijkt me mooi passen als de back to school actie hierna niet lang op zich laat wachten.
Edit, volgens http://www.apple.com/nl/promo/ eindigt de nederlandse printeractie ook op 26 mei.
[ Voor 18% gewijzigd door alex028 op 20-05-2010 23:25 ]
Anoniem: 345908
Als ik met iStumbler kijk dan verandert er niks aan mijn draadloos netwerk als ik de huiskamer uitloop (netwerk blijft beschikbaar met dezelfde signaal sterkte), maar het wifi icoon in de menubar wordt grijs en er is geen internetverbinding meer. Waar kan dit aan liggen?
Ik heb ook al van kanaal gewisseld, maar dat maakt geen verschil.
[ Voor 7% gewijzigd door DutchAddick op 21-05-2010 07:43 ]
Overigens vind ik dit een prachtmachientje, hij is groot genoeg (13") en dat scherm en trackpad zijn goddelijk.
Hoe werkt dat precies? Krijg je dan gewoon iets meteen gratis of moet je je geld terugvragen voor dat artikel? Zal waarschijnlijk weer een iPod Touch wordenalex028 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:23:
2 pagina's terug staat dat deze eind mei/begin juni verwacht wordt.
Volgens macrumors eindigt de printeractie 26 mei (VS), en het lijkt me mooi passen als de back to school actie hierna niet lang op zich laat wachten.
Edit, volgens http://www.apple.com/nl/promo/ eindigt de nederlandse printeractie ook op 26 mei.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37374
mini displayport naar hdmi /dvi
Ben in het bijzonder benieuwd of deze ook audio over de hdmi gooit ;-)
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Anoniem: 357030
check de signaalsterkte eens met http://www.wlanbook.com/mac-os-x-wifi-scanner-snow-leopard/ , kan je ook zien of er andere sterke netwerken jouw signaal wegdrukken.CAFC1905 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 07:42:
Ik heb in mijn huiskamer een airport express als router. Nu heb ik sinds 3 maanden een MBP en als ik de huiskamer uitloop, valt ook meteen de internet verbinding weg. Nu had ik hiervoor een netbook en die had dat niet, dus mijn aanname is dat de airport express het probleem niet is, maar de MBP.
Als ik met iStumbler kijk dan verandert er niks aan mijn draadloos netwerk als ik de huiskamer uitloop (netwerk blijft beschikbaar met dezelfde signaal sterkte), maar het wifi icoon in de menubar wordt grijs en er is geen internetverbinding meer. Waar kan dit aan liggen?
Ik heb ook al van kanaal gewisseld, maar dat maakt geen verschil.
Thx voor de tip! Maar welke is dit? Ik zie niet of dit die van de laatste lichting is, en of dit de 13/15/17 inch is?Citizan schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:20:
http://www.dailymania.nl/?product
tja, voor wie er nog geen heeft
Productspecificaties
- Intel® Core™2 Duo Processor 2,53GHz
- 4GB werkgeheugen
- 250GB harde schijf
- SuperMultidrive
- nVidia GeForce 9400M met 256 MB
- Gigabit netwerkkaart
- kaartlezer
- WiFi 802,11N
- Bluetooth
- Webcam
- Mac OS X 10.6 Leopard
15 inch
(oude lichting van juni 2009 dus)
[ Voor 8% gewijzigd door 996 op 21-05-2010 15:12 ]
Weet ikWoBaDijk schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:16:
Audio over de HDMI is geloof ik alleen in de nieuwste MBP's ingebouwd. De 2009 versies hebben dit nog niet.
Mijn mbp ondersteunt het ook wel.
Mijn vraag is of de adapter het ondersteund.
* DarkChylde probeert het misschien wel gewoon, zo duur is die nou ook alweer niet
Voor mensen die van korting houden. Ik neem aan dat dit om het oude model gaat. Ow sorry had niet door dat het al geplaatst was

Anyway altijd onduidelijk die pagina van MM om welk product het nou exact gaat.
[ Voor 38% gewijzigd door FerdiV op 21-05-2010 19:01 ]
Dit topic is gesloten.