Ja, want iedereen jailbreakt om home brew te installeren, yeah right.[message=,noline]Crawl NL schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:03[/message]:
[...]
Installous....is dat niet het programma waar je alles uit de app store illegaal kan downloaden...triest hoor.
Jailbreaken prima maar als je zulke programma's gaat installeren vindt ik je maar een triest mannetje.
Niet iedereen. Maar ik installeer hier in principe geen illegale apps nee.Anoniem: 87302 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:25:
[...]
Ja, want iedereen jailbreakt om home brew te installeren, yeah right.
Disclaimer, ik wil het wel eens doen als een app meer dan een euro of 5 kost, om te kijken of het bevalt. Dat weet ik na een dag/paar dagen, als hij me dan bevalt gaat hij er af en komt de originele uit de Appstore er op. Kost 3x niks (alleen zonde om geld weg te gooien), en je krijgt lekker automatisch je updates en geen gezeik als je later je JB ff kwijt raakt.
Maar ik denk dat veruit de meesten JB'en om illegale shit te installeren ja.

/edit
En ik enter na het tikken van deze post, zie ik deze tweetS:
anyway of getting my3g for free yet?? #comexjailbreak #jailbreak #facetime
Kom op zeg. 5 euro voor een app. Pffff... Dat vind ik dus idd behoorlijk zielig ja.RT @thisguyLC: SUM1 NEEDS TO CRACK MY3G #iphone4 #comexjailbreak #spirit #ios4 #apple #iPhone
/edit2
Crap. Mijn i4 blijft in Cydia op pending TSS request staan.
Bij mijn 3GS zegt Cydia dat hij zo ongeveer overall SHSH's voor heeft, zegt niks over pending 4.0.1 (maar staat dus niet in de lijst)
Bij mijn iPad staat er nu 3.2 en 3.2.1. Waarom lukt het voor de iPad meteen, en voor de andere twee niet?
Heb ze overigens wel local, middels Tinyumbrella, maar had ze toch graag in Cydia gehad. Kan dat achteraf nog als je ze al local hebt? Nee toch? Ik zie het graag rap gefikst, want ik denk dat het morgen al gefikst wordt door Apple. Denk dat ze niet blij zijn met mensen die in de Apple Stores alle iDevices aan het JB'en zijn
[ Voor 41% gewijzigd door UltraSub op 02-08-2010 21:37 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
M'n iPad is op 3.2.1. inmiddels ook conform alle verwachtingen gejailbreaked met de jailbreakme.com website. Ik krijg echter wéér een streepje gekleurde pixels in mijn boot-screen. Het blijft gewoon een beetje eigenaardig voor mijn gevoel, ookal weet ik dat het geen kwaad kan
Dat streepje heb ik hier ook op 3GS, i4 en iPad.
Same strange feeling
Same strange feeling
Na een jailbreak via JailbreakMe.com te hebben toegepast kan het lijken alsof je ‘dode pixels’ hebt op het zwarte scherm met het witte Apple-logo. Op dit scherm, dat je bijvoorbeeld te zien krijgt tijdens een respring, zie je één of meer dunne streepjes van gekleurde pixels. Planetbeing heeft inmiddels laten weten dat waar je in feite naar kijkt de kernel shellcode is die JailbreakMe.com gebruikt en tijdelijk wordt opgeslagen in een zogenaamde framebuffer. Dergelijke technieken moeten gebruikt worden om ervoor te zorgen dat de jailbreak ondanks de strenge chain of trust behouden blijft na een respring of een reboot zonder dat daarvoor de tussenkomst van een computer nodig is.
[ Voor 83% gewijzigd door UltraSub op 02-08-2010 22:10 ]
Ik heb dat ook, zoon rare streep in het beeld maarja:p niks aan te doen XD
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Toeval of niet...? Na mijn jailbreak werkt WhatsApp niet meer... blijft op 'Connecting...' staan... hopelijk een bug maar vrees het ergste. Wie kan me gerust stellen?
Hier hetzelfde met whatsapp. Vreemd.
Edit: bij waarderingen in de AppStore hebben meer mensen er last van.
Edit2: staat ook op twitter. Gewoon problemen daar. Toeval dus.
Edit: bij waarderingen in de AppStore hebben meer mensen er last van.
Edit2: staat ook op twitter. Gewoon problemen daar. Toeval dus.
[ Voor 72% gewijzigd door Snippertje op 02-08-2010 23:26 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Whatsapp ondergaat serverproblemen, bekijk hun twitter maar. Kun je ook vinden in Whatsapp onder instellingen en server status oid.
edit: spuit11
edit: spuit11
[ Voor 6% gewijzigd door thaan op 02-08-2010 23:27 ]
Wat bedoel je hiermee? Mijn 3G staat ook op pending TSS request. Is dat erg?UltraSub schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:29:
[...]
Crap. Mijn i4 blijft in Cydia op pending TSS request staan.
Bij mijn 3GS zegt Cydia dat hij zo ongeveer overall SHSH's voor heeft, zegt niks over pending 4.0.1 (maar staat dus niet in de lijst)
Bij mijn iPad staat er nu 3.2 en 3.2.1. Waarom lukt het voor de iPad meteen, en voor de andere twee niet?
Heb ze overigens wel local, middels Tinyumbrella, maar had ze toch graag in Cydia gehad. Kan dat achteraf nog als je ze al local hebt? Nee toch? Ik zie het graag rap gefikst, want ik denk dat het morgen al gefikst wordt door Apple. Denk dat ze niet blij zijn met mensen die in de Apple Stores alle iDevices aan het JB'en zijn
Permanent wintericon!
Heeft niets met het jailbreaken zelf te maken.hemiparo schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:41:
Wilde net beginnen met mijn upgrade en jailbreak (eerst naar 4.01, dan breaken) schieten er 2 vragen door mijn hoofd:
1) blijft bij een upgrade (normaal gesproken) alle data behouden? (apps, contacts, sms enz.)
2) werkt alles na een jailbreak nog? (pushmessage enz.)
Vooral 2, meen me te herinneren ooit eens gelezen te hebben dat dit na jailbreak niet meer zou werken...? En toch wel belangrijk!
Dit probleem doet zich alleen voor als je een jailbreak + hacktivate uitvoert. Je iPhone krijgt dan geen certificaat van Apple, waardoor het geen pushmessages kan ontvangen.
MacBook Pro M1 (2021) Mac Mini (2011) iPhone 12 Pro
Eh... dat snap ik niet helemaal? Nu met ios4.01 en jailbreak en push werkt. Als ik wat doe niet meer? (hacktivate?)
Even bezig geweest met updaten naar iOS 4.0.1. en het jailbreaken was ontzettend simpel. Valt me wel op dat 4.0.1 een stuk trager is, je merkt regelmatig dat het openen van Apps niet vloeiend verloop. Ik heb trouwens een 3gs en tot nu toe altijd op os 3.1.2. gewerkt. Ik heb spotlight ook meteen uitgeschakeld om te bekijken of de snelheid zich verbeterd, maar dat lijkt niet het geval.
Great
Mn iphone 3gs Gejailbreaked zonder problemen , cydia er weer op en ik zat in no time weer pokemon te spelen
. Nu heeft mn broertje ook ff gekeken op internet en kwam installous tegen en heeft dat op mn telefoon gezet.
Kende het niet dus ff geprobeerd en was dus niet wat ik verwachte. ik dacht laat ik het is proberen want vond remoteX een handig programma dus ging die ff doen. Na het installeren werkte de app niet dus installous en remote eraf gegooid. maar nu werken mn Cydia apps dus ook niet meer . Kheb gereboot en cydia apps er opnieuw opgezet maar nog niks
Iemand een idee
Mn iphone 3gs Gejailbreaked zonder problemen , cydia er weer op en ik zat in no time weer pokemon te spelen
Kende het niet dus ff geprobeerd en was dus niet wat ik verwachte. ik dacht laat ik het is proberen want vond remoteX een handig programma dus ging die ff doen. Na het installeren werkte de app niet dus installous en remote eraf gegooid. maar nu werken mn Cydia apps dus ook niet meer . Kheb gereboot en cydia apps er opnieuw opgezet maar nog niks
There is no sadder sight than a young pessimist.
Komt denk ik door het multitasken. Ik vind het een vrij ongecontroleerd systeem, ik heb het liefst dat hij standaard alles killt, behalve als ik iets speciaals doe. Net als backgrounder werkte. Nu houdt hij heel veel in de achtergrond, wat vertragend werkt.xzip22 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 01:49:
Even bezig geweest met updaten naar iOS 4.0.1. en het jailbreaken was ontzettend simpel. Valt me wel op dat 4.0.1 een stuk trager is, je merkt regelmatig dat het openen van Apps niet vloeiend verloop. Ik heb trouwens een 3gs en tot nu toe altijd op os 3.1.2. gewerkt. Ik heb spotlight ook meteen uitgeschakeld om te bekijken of de snelheid zich verbeterd, maar dat lijkt niet het geval.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Same here, voor mij hoeft het multitasken ook niet... Of alles moet standaard killen tenzij...
Maar goed, heb nu dus een jailbroken ios4, eens kijken boe het allemaal werkt
EDIT: ben eigenlijk helemaal niet tevreden over ios4, is dit nog te herstellen naar ios3? Jailbreak is wel makkelijk maar zie het nut van multitasken totaal niet... Kan ik nog terug? En vooral... hoe?
EDIT: ben eigenlijk helemaal niet tevreden over ios4, is dit nog te herstellen naar ios3? Jailbreak is wel makkelijk maar zie het nut van multitasken totaal niet... Kan ik nog terug? En vooral... hoe?
[ Voor 36% gewijzigd door hemiparo op 03-08-2010 08:03 ]
Iemand de 'Signal' app al gezien die @planetbeing heeft geschreven? Heb hem net geinstalleerd. Vet koel ding.
Mapt alle cell towers die je baseband kent op Google maps met de signal strength en laat je zien welke toren je momenteel gebruikt. $5, maar dan heb je ook wat
Zoooo Apple.. Dat zal jullie leren om de field test uit jullie device te slopen
Mapt alle cell towers die je baseband kent op Google maps met de signal strength en laat je zien welke toren je momenteel gebruikt. $5, maar dan heb je ook wat
Zoooo Apple.. Dat zal jullie leren om de field test uit jullie device te slopen
Gaat dat automatisch tegenwoordig? Ik krijg in Cydia namelijk nergens de beroemde knop "Make my life easy".
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die niet jailbreaken voor de illegale apps maar voor andere tweaks.Anoniem: 87302 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:25:
[...]
Ja, want iedereen jailbreakt om home brew te installeren, yeah right.
Zoals ik heb op mijn iPad heb ik maar een paar items geinstalleerd via jailbreak: SBSettings (snelmenu voor items als bluetooth en wifi) en FullForce (hiermee kunnen sommige iPhone apps echt fullscreen worden getoond op de iPad). En dan nog bestanden (voor CBR en CBZ comics) overzetten zodat dat niet via wifi hoeft.
Op mijn iPhone heb ik op dit moment alleen SBSettings en een gekochte MyWi
Die krijg je alleen op een 3GS of hoger, én als je device (ECID) nog nooit bekend is geweest binnen Cydia. Heb je ooit één keer op "Make my life easy" geklikt, dan gaat het in het vervolg voor dat ECID automatisch.MC Taz Man schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 08:18:
[...]
Gaat dat automatisch tegenwoordig? Ik krijg in Cydia namelijk nergens de beroemde knop "Make my life easy".
@jjbstolk: Is MyWi een betaalde app dan?
Ik dacht dat-ie gratis was namelijk....
Ik dacht dat-ie gratis was namelijk....
MyWi is betaald (en zijn geld meer dan waard).
[mbr]Het staat in de topicstart, topicwaarschuwing en het beleid dat het bespreken van sim-unlocken niet is toegestaan.[/]
Haal mijn post dan maar weg, want ik zou niet weten hoe ik mijn vraag zo kan formuleren dat het wel mag.
Haal mijn post dan maar weg, want ik zou niet weten hoe ik mijn vraag zo kan formuleren dat het wel mag.
[ Voor 123% gewijzigd door Luxurydiver op 03-08-2010 16:11 ]
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Multitasken is inderdaad erg omslachting! Ik snap niet waarom iedere app die wordt geopend standaard naar de taakbalk gaat. Op deze manier ben ik vooral bezig met het verwijderen van al die apps uit de taakbalk.hemiparo schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 06:53:
Same here, voor mij hoeft het multitasken ook niet... Of alles moet standaard killen tenzij...
iOs 4 is voor mij een behoorlijke teleurstelling.
Mijne ook?Wokkels schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:34:
[...]
Wat bedoel je hiermee? Mijn 3G staat ook op pending TSS request. Is dat erg?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Cool, wist ik niet. Maar tot op heden (wss door de drukte bij Saurik) staat 4.0.1 nog niet bij mijn blobs, de rest wel.UltraSub schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:09:
[...]
Die krijg je alleen op een 3GS of hoger, én als je device (ECID) nog nooit bekend is geweest binnen Cydia. Heb je ooit één keer op "Make my life easy" geklikt, dan gaat het in het vervolg voor dat ECID automatisch.
Geen SHSH blobs van 3.1.x?hemiparo schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:38:
Tja... en kan volgens mij niet eens meer terug
Nee, pas een jailbreak gedaan na het installeren van 4.01
(om te voorkomen dat dit teveel oftopic is heb ik dit topic aangemaakt... maar ben er bang voor...)
Anoniem: 233180
"Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez."Buayakeren schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:26:
unlockvraagje

Dit gevoel heb ik ook soms, ik mis ergens nog de optie om multitasken aan of uit te zetten.xzip22 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:31:
[...]
Multitasken is inderdaad erg omslachting! Ik snap niet waarom iedere app die wordt geopend standaard naar de taakbalk gaat. Op deze manier ben ik vooral bezig met het verwijderen van al die apps uit de taakbalk.
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 233180 op 03-08-2010 10:05 ]
Dat is ook de rede dat ik het heerlijk vind om met SBSetting gewoon Processen te killen.Anoniem: 233180 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:04:
[...]
"Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez."
[...]
Dit gevoel heb ik ook soms, ik mis ergens nog de optie om multitasken aan of uit te zetten.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Oplossing zoals hier eerder gemeld was safari cache legen en vervolgens telefoon ff rebooten. Vervolgens deed ie het gelijk zonder problemen!SYQ schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:02:
Arghh vriendin gaat me killen. Jailbreak lukt niet krijg steeds timeouts
Valt reuze mee man het nwe multitasking. ja het is irritant om lijst met geopende apps te sluiten, maar ik weet zeker dat het weinig resources gebruikt in tegenstelling tot backgrounder.. Ik heb nu bv om te testen 12 apps ofzo geopend en ik heb nog dik 70mb geheugen beschikbaarxzip22 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:31:
[...]
Multitasken is inderdaad erg omslachting! Ik snap niet waarom iedere app die wordt geopend standaard naar de taakbalk gaat. Op deze manier ben ik vooral bezig met het verwijderen van al die apps uit de taakbalk.
Met backgrounder zat je zo op 50mb geheugen met 2 a 3 apps
(3GS)
Daar heb je SBsettings sinds iOS4 niet meer voor nodig hoor. Dubbelklik home button, rij met apps verschijnt, ff vasthouden, minnetje klikken, en presto. Net zo makkelijkRoyz schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:09:
[...]
Dat is ook de rede dat ik het heerlijk vind om met SBSetting gewoon Processen te killen.
Bij mij is het ook nog niet gelukt helaas. Ik vermoed dat het probleem in mijn "profiel" zit.
Waarschijnlijk kan ik het oplossen met een restore en dan opnieuw proberen te jailbreaken.
Ik krijg de pagina van jailbreakme.com op mijn scherm en kan de schuif verplaatsen. De iPhone begint met downloaden, maar daarna krijg ik meteen een crash. Volgens mij verschijnt nog net in mijn scherm "sit tight", voordat ik weer op mijn springboard tevoorschijn kom. Telefoon opnieuw starten, cashe etc leegmaken heeft tot nu toe niet geholpen.
Iemand anders hetzelfde probleem gehad?
Waarschijnlijk kan ik het oplossen met een restore en dan opnieuw proberen te jailbreaken.
Ik krijg de pagina van jailbreakme.com op mijn scherm en kan de schuif verplaatsen. De iPhone begint met downloaden, maar daarna krijg ik meteen een crash. Volgens mij verschijnt nog net in mijn scherm "sit tight", voordat ik weer op mijn springboard tevoorschijn kom. Telefoon opnieuw starten, cashe etc leegmaken heeft tot nu toe niet geholpen.
Iemand anders hetzelfde probleem gehad?
Nu nog een kill allUltraSub schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:26:
[...]
Daar heb je SBsettings sinds iOS4 niet meer voor nodig hoor. Dubbelklik home button, rij met apps verschijnt, ff vasthouden, minnetje klikken, en presto. Net zo makkelijk
A life? Where can I download it??
Mijn huidige (niet jailbroken) iPad heeft nog steeds FW 3.2.0, dit daar ik het probleem met wifi niet merk/heb.
Nu wil ik met TinyUmbrella mijn SHSH blobs saven. Zodra ik mijn iPad connect wordt netjes mijn iPad herkent en zie ik dat de fw daadwerkelijk 3.2 is. Wanneer ik nu op 'save SHSH' druk dan gaat er automatisch een request uit voor SHSH blobs voor iPad3G 3.2.1 . Waarom kan dit niet voor 3.2? Omdat deze niet meer gesigned wordt? En wat is de consequentie als ik een restore wil doen van de iPad? Betekent dit dat een restore alleen mogelijk is naar 3.2.1 en dat dus mijn backup van 3.2 niet teruggezet kan worden?
Ik krijg uiteindelijk ook deze melding:
SHSH succesfully saved!
You have saved your SHSH locally and the request was sent to Cydia. This means that CYDIA DOES have your SHSH. Do not bug... et cetera.
Ik zie dat in TinyUmbrella de melding dat ik succesvol kan restoren naar fw versie 3.2.1 . Maar ik zit nu dus nog op versie 3.2.0. Kortom wat zijn de eventuele consequenties? Iemand die wat licht in de duisternis kan brengen?
Nu wil ik met TinyUmbrella mijn SHSH blobs saven. Zodra ik mijn iPad connect wordt netjes mijn iPad herkent en zie ik dat de fw daadwerkelijk 3.2 is. Wanneer ik nu op 'save SHSH' druk dan gaat er automatisch een request uit voor SHSH blobs voor iPad3G 3.2.1 . Waarom kan dit niet voor 3.2? Omdat deze niet meer gesigned wordt? En wat is de consequentie als ik een restore wil doen van de iPad? Betekent dit dat een restore alleen mogelijk is naar 3.2.1 en dat dus mijn backup van 3.2 niet teruggezet kan worden?
SHSH succesfully saved!
You have saved your SHSH locally and the request was sent to Cydia. This means that CYDIA DOES have your SHSH. Do not bug... et cetera.
Ik zie dat in TinyUmbrella de melding dat ik succesvol kan restoren naar fw versie 3.2.1 . Maar ik zit nu dus nog op versie 3.2.0. Kortom wat zijn de eventuele consequenties? Iemand die wat licht in de duisternis kan brengen?
Anoniem: 315662
consequenties zijn dat omdat je te laat was met je SHSH blobs opslaan je nu alleen nog maar naar 3.2.1 kan restoren. niet dat dit erg is want jailbreakme kan ook 3.2.1 jailbreaken. Je kan dus nu gewoon blijven jailbreaken.bvsteyn schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:06:
Mijn huidige (niet jailbroken) iPad heeft nog steeds FW 3.2.0, dit daar ik het probleem met wifi niet merk/heb.
SHSH succesfully saved!
Als je nu gewoon update naar 3.2.1 blijft alles hetzelfde en wordt dus ook de backup 3.2.1, daarna kan je hem gewoon terugzetten. ik denk ook wel dat je een 3.2 backup terug kan zetten op 3.2.1 maar dat weet ik niet zeker.
mijn aanrading: gewoon updaten en jailbreakme als je wilt jailbreaken
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 315662 op 03-08-2010 11:32 ]
Ik heb mijn ipod touch V3 dus ook gejailbraked; ), aleen cydia doet soms een beetje stoer, dan wil ik een app instaleren en dan tijdens de instalatie geeftie fouten van ik kon die en die website niet vinden enzo, maar als ik het dan nog een x doe doet ik het meestal wel, en cydia is ook niet uber snel.
hebben jullie dat ook ?
MVG Patryk!
EDIT, ook als is cydia start en ik wil gewoon die packages laten updaten dan zegt ie dit: ?

sorry voor wazige kwaliteit
hebben jullie dat ook ?
MVG Patryk!
EDIT, ook als is cydia start en ik wil gewoon die packages laten updaten dan zegt ie dit: ?

[ Voor 23% gewijzigd door gangstahh op 03-08-2010 12:18 ]
Tis druk bij Cydia, was de vorige keer met een nieuwe JB (en FW versie) ook zo.gangstahh schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:11:
Ik heb mijn ipod touch V3 dus ook gejailbraked; ), aleen cydia doet soms een beetje stoer, dan wil ik een app instaleren en dan tijdens de instalatie geeftie fouten van ik kon die en die website niet vinden enzo, maar als ik het dan nog een x doe doet ik het meestal wel, en cydia is ook niet uber snel.
hebben jullie dat ook ?
MVG Patryk!
[afbeelding]
Ja servers hebben het zwaar. Gewoon even geduld
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
haha oke bedankt
, ik dacht dat het aan mij lach, maar dat is dus gelukkig niet het geval.
Warez mogen niet worden besproken op GoT.
[ Voor 77% gewijzigd door Hoedje op 03-08-2010 16:59 ]
automation fanboy
De iPad en iPhone draaien nu gejailbreaked, maar het streepje pixels op het boot-screentje is nog steeds zichtbaar (logisch). Mijn vraag is nu echter of dit ook weer zou verdwijnen als ik restore naar factory defaults zou doen? Of is dit een blijvend fenomeen?UltraSub schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:06:
Dat streepje heb ik hier ook op 3GS, i4 en iPad.
Same strange feeling
[...]
nee restore verwijderd die streep weer. Ben net terug uit een restore.
automation fanboy
mauwz schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:44:
[...]
De iPad en iPhone draaien nu gejailbreaked, maar het streepje pixels op het boot-screentje is nog steeds zichtbaar (logisch). Mijn vraag is nu echter of dit ook weer zou verdwijnen als ik restore naar factory defaults zou doen? Of is dit een blijvend fenomeen?
Na een jailbreak via JailbreakMe.com te hebben toegepast kan het lijken alsof je ‘dode pixels’ hebt op het zwarte scherm met het witte Apple-logo. Op dit scherm, dat je bijvoorbeeld te zien krijgt tijdens een respring, zie je één of meer dunne streepjes van gekleurde pixels. Planetbeing heeft inmiddels laten weten dat waar je in feite naar kijkt de kernel shellcode is die JailbreakMe.com gebruikt en tijdelijk wordt opgeslagen in een zogenaamde framebuffer. Dergelijke technieken moeten gebruikt worden om ervoor te zorgen dat de jailbreak ondanks de strenge chain of trust behouden blijft na een respring of een reboot zonder dat daarvoor de tussenkomst van een computer nodig is.
90710
gangstahh schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:11:
hebben jullie dat ook ?
MVG Patryk!
[afbeelding]
offtopic:
Je kan met een iPhone / iPod Touch / iPad een screenshot maken als je op Home en Sleep tegelijkertijd drukt
Je kan met een iPhone / iPod Touch / iPad een screenshot maken als je op Home en Sleep tegelijkertijd drukt
haha bedankt, ik wist dat dit kon. maar nooit uitgevonden hoe het moest XD90710 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:10:
[...]
offtopic:
Trouwens je root password aanpassen, wanneer is dat nodig? Ik heb namelijk geen shh geinstalleerd ofzo.
automation fanboy
Warez zijn hier uit den boze.
En inderdaad, Cydia heeft het duidelijk zwaar te verduren nu, had zograag toch even Rock en MyWi erop gezet nu
[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 03-08-2010 17:00 ]
ik weet niet of het nodig isPunkbuster schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:04:
Trouwens je root password aanpassen, wanneer is dat nodig? Ik heb namelijk geen shh geinstalleerd ofzo.
Cydia weet wel hoe het moet : http://cydia.saurik.com/password.html
ik weet niet of je er wat aan hebt, maarja
Mobile terminal werkt niet onder OS4gangstahh schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:12:
[...]
ik weet niet of het nodig is
Cydia weet wel hoe het moet : http://cydia.saurik.com/password.html
ik weet niet of je er wat aan hebt, maarja
automation fanboy
jawel maar niet de mobileterminal die te vinden is onder de normale repositories.
je moet versie 426 hebben van mobileterminal.
maar met elke ssh client (cyberduck, winscp) kan je het wachtwoord wijzigen... (send commando of iets)
gewoon 'su root'
daarna 'alpine' invoeren als ww
daarna 'passwd'
en dan 2x je nieuwe wachtwoord doen.
de haakjes weglaten natuurlijk
het is wel aan te raden trouwens, ik had ook een iphone 'virus' gekregen. Gelukkig is die niet kwaadaardig, maar wel ERG irritant.
edit: maar als je ssh niet heb geïnstalleerd of aan heb staan, is het opzicht niet nodig om je root password te wijzigen, maar toch....ik zou het wel doen
je moet versie 426 hebben van mobileterminal.
maar met elke ssh client (cyberduck, winscp) kan je het wachtwoord wijzigen... (send commando of iets)
gewoon 'su root'
daarna 'alpine' invoeren als ww
daarna 'passwd'
en dan 2x je nieuwe wachtwoord doen.
de haakjes weglaten natuurlijk
het is wel aan te raden trouwens, ik had ook een iphone 'virus' gekregen. Gelukkig is die niet kwaadaardig, maar wel ERG irritant.
edit: maar als je ssh niet heb geïnstalleerd of aan heb staan, is het opzicht niet nodig om je root password te wijzigen, maar toch....ik zou het wel doen
[ Voor 13% gewijzigd door randje op 03-08-2010 16:02 ]
Mijn iPad met 3.2.1 reboot meteen na het "sliden" van de unlock. Ik zie niets downloaden. En na reboot zie ik geen Cydia.
Gewoon meerdere malen problen na cache legen van Safari? Of werkt het nooit?
Gewoon meerdere malen problen na cache legen van Safari? Of werkt het nooit?
Terminal 426 werkt goed, thanx voor de tip
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
@randje,
waar haal die terminal vandaan?
trouwens een standaard jailbreak installeerd een SHH? of hoef je je dan geen zorgen te maken?
trouwens een standaard jailbreak installeerd een SHH? of hoef je je dan geen zorgen te maken?
automation fanboy
Mobileterminal: http://code.google.com/p/mobileterminal/downloads/listPunkbuster schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:12:
@randje,
Als je via Cydia geen SSH hebt geinstalleerd, hoef je je geen zorgen te maken bij een standaard jailbreak. Je kan het ook controleren, in Cydia bij Packages kijken of (ik dacht) openSSH ertussen staat.
Alles over apps graag hier verder: [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2
(al stukje gepost over mobileterminal)
iPad 3.2.1 was een probleem mee, is als het goed is nu gefixed door Comex.
(al stukje gepost over mobileterminal)
iPad 3.2.1 was een probleem mee, is als het goed is nu gefixed door Comex.
[ Voor 9% gewijzigd door Vanx op 03-08-2010 18:28 ]
Zo heb Mobileterminal 426 geinstalleerd via WINSCP http://xsellize.com/topic...stallation-guide-windows/, trouwens ik heb nu het root wachtwoord veranderd, verder nog wat nodig qua passwords?
[ Voor 34% gewijzigd door Punkbuster op 03-08-2010 18:50 ]
automation fanboy
Klopt, als je een iPhone activeert en aan iTunes hangt haalt deze een certificaat op bij Apple.hemiparo schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 00:00:
Eh... dat snap ik niet helemaal? Nu met ios4.01 en jailbreak en push werkt. Als ik wat doe niet meer? (hacktivate?)
Wanneer je deze activatie uitvoert dmv bijv. blackra1n of redsn0w wordt de iPhone niet op de normale manier geactiveerd en haalt deze geen certificaat op bij Apple.
Dat is voor zover ik weet de reden dat sommige mensen problemen hebben met het ontvangen van pushmessage's op een jailbroken iPhone. Met de huidige star-jailbreak via jailbreakme.com is dit dus niet van toepassing, omdat je iPhone dan al geactiveerd is.
MacBook Pro M1 (2021) Mac Mini (2011) iPhone 12 Pro
Is er misschien iemand die het heeft aangedurft om hun reeds gejailbreakte iOS4 device opnieuw te jailbreaken met jailbreakme.com ? (Bijv. om niet meer tethered te zijn?) ...
Mijnen is dus tethered, en ik wil nu niet restoren ivm dingen die ik wil behouden en lastig te backuppen zijn atm... maarja, weet niet of een dubbele jailbreak je OS verknalt of niet...
Mijnen is dus tethered, en ik wil nu niet restoren ivm dingen die ik wil behouden en lastig te backuppen zijn atm... maarja, weet niet of een dubbele jailbreak je OS verknalt of niet...
Oost west, 127.0.0.1 best!
Heb ik iets gemist? is de jailbreak van comex uit?J0HAN schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:27:
[...]
Klopt, als je een iPhone activeert en aan iTunes hangt haalt deze een certificaat op bij Apple.
Wanneer je deze activatie uitvoert dmv bijv. blackra1n of redsn0w wordt de iPhone niet op de normale manier geactiveerd en haalt deze geen certificaat op bij Apple.
Dat is voor zover ik weet de reden dat sommige mensen problemen hebben met het ontvangen van pushmessage's op een jailbroken iPhone. Met de huidige star-jailbreak via jailbreakme.com is dit dus niet van toepassing, omdat je iPhone dan al geactiveerd is.
kuchhardware.tom schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:33:
[...]
Heb ik iets gemist? is de jailbreak van comex uit?
www.jailbreakme.com
kuch...
Dat wist ik al maar ik wist nog niet of hij werkte, VB: De limera1n site is ook al een aantal maanden online maar nog geen jailbreak...
Ik dacht ergens gezien te hebben dat dit een van de kleinere veranderingen is in ios4.GotG schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:07:
ligt het aan mij of blijft de wifi verbinding behouden op ios4 zelfs als de ipod in stand-by staat?
Toen ik met Spirit van mijn tethered blackrain installatie afwilde en een dubbele jailbreak deed crashte iphone OS 3.1.2 knetterhard naar Restore Mode.geerttttt schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:31:
Is er misschien iemand die het heeft aangedurft om hun reeds gejailbreakte iOS4 device opnieuw te jailbreaken met jailbreakme.com ? (Bijv. om niet meer tethered te zijn?) ...
Dus: restoren met de laatste itunes naar 4.0.1 en dan jailbreakme.com gebruiken. (kost je wel weer een avondje pielen
[ Voor 7% gewijzigd door Hachy op 03-08-2010 20:52 ]
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Oh relaxed, dat vond ik juist irri dat ie dat niet deed.GotG schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:07:
ligt het aan mij of blijft de wifi verbinding behouden op ios4 zelfs als de ipod in stand-by staat?
Heb even een bron gevonden: http://www.tipb.com/2010/...-connected-asleep-iphone/geerttttt schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:04:
[...]
Oh relaxed, dat vond ik juist irri dat ie dat niet deed.
Wij mogen het er niet over hebben maar het is inmiddels mogelijk de iPhone 4 te un-Voldemorten
PSN: TDBtje
Of ik heb het gemist maar het valt mij op dat hier nog geen melding is gemaakt dat die nieuwe manier om te jailbreaken voor nogal wat opwaaiend stof zorgt.
Zie ook: http://www.iphonefreak.co...ue-to-malicious-code.html
Zal ook wel niet lang meer duren voordat het dicht gemetseld word door Apple. Zit het niet in 4.1 al dicht? Is net een beta 3 van uitgekomen.
en over unlock mag hier niet gepraat worden
en over unlock mag hier niet gepraat worden
[ Voor 45% gewijzigd door Damian op 04-08-2010 09:44 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
http://www.iphoneclub.nl/...n-de-recente-pdf-exploit/Ferret schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:24:
Of ik heb het gemist maar het valt mij op dat hier nog geen melding is gemaakt dat die nieuwe manier om te jailbreaken voor nogal wat opwaaiend stof zorgt.
Kan je nagaan wat er kan gebeuren als apple hier niet snel een fix voor uitbrengt. In plaats van een jailbreak kan er natuurlijk ook andere code worden uitgevoerd. Momenteel is Safari dus absoluut niet veilig. Je hebt dus inderdaad een jailbreak nodig om je hier tegen te beschermen
43% of all statistics are worthless.
Hmm, zelfs tweakers brengt het unlock nieuws op de FP: nieuws: Unlocktool voor iPhone 4 komt uit
Nou zie ik even geen redenen meer, waarom dat dan in dit topic niet zou mogen...
Nou zie ik even geen redenen meer, waarom dat dan in dit topic niet zou mogen...
Het zal dus opletten geblazen zijn om niet per ongeluk up te daten 
Edit: @hierboven:
Edit: @hierboven:
Wegens die onduidelijkheid denk ik dat Tweakers het veilig speelt en er voor kiest het hier te verbieden.Het is onduidelijk wat de juridische status hiervan in Nederland is. Dat heeft te maken met het eigendomsrecht; de gebruiker kan de hardware in bezit hebben, maar de firmware op het toestel is altijd in licentie.
[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 233180 op 04-08-2010 10:25 ]
Heb een paar weken terug een DM naar Hoedje gestuurd hoe het precies zit, het antwoord daarop:Vanx schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:24:
Hmm, zelfs tweakers brengt het unlock nieuws op de FP: nieuws: Unlocktool voor iPhone 4 komt uit
Bij unlocken mag niet gepraat worden over de handelingen (dus ook niet waar je de unlock kan vinden en dergelijke).
Bij warez zijn ze echter stukke strenger (is logisch), daar mag helemaal niks over gezegd worden.
Dus nu ook niet gaan linken naar sites waar de handelingen wel op staan
Edit: Alhoewel, op de frontpage geven ze wel degelijk aan waar je het kan downloaden, enige wat nog mist zijn een paar handelingen (die niet moeilijk zijn btw).
[ Voor 14% gewijzigd door Ruubster op 04-08-2010 11:02 ]
Ik vind het ook een beetje een loze regel. Er zijn genoeg andere dingen waarbij een beveiliging wordt omzeild waar wél over mag gepraat. Volgens mij is Tweakers bang dat de providers weglopen bij het abonnementverkoopgedeelte op de website.
Gisteren de vraag gesteld over het nieuws van de nieuwe jailbreak add on in dit forum. Toen werd mijn vraag afgeschoten en vandaag posten ze het antwoord groot op de frontpage.
Denk dat tweakers zich aardig in een politiek wespen nest heeft genesteld
Denk dat tweakers zich aardig in een politiek wespen nest heeft genesteld
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Inderdaad vreemd.. Zo mag je ook over drugs praten maar niet over unlocks lol?
[ Voor 82% gewijzigd door Royz op 04-08-2010 11:55 ]
Anoniem: 87302
Ik heb een iPad met FW 3.2 , maar Cydia heeft 3.2.1 opgeslagen. Wat houdt dit precies in? Als ik dus ooit update naar 4.1 en ik wil tereug dan kan ik alleen naar 3.2.1 en nooit meer naar 3.2?
Ik word gek van die multitask, het laat spelletjes gewoon open als ik ze sluit. Net nog maar 8MB over, waardoor SMS retetraag gaat. Ironisch om te zien dat ze het met hun eigen implementatie beter wilde doen dan de multitasks waar je een keuze had om een app echt te sluiten. Maar vervolgens is enkel de iPhone multitask sloom, omdat bepaalde dingen ongecontroleerd open blijven.
Is ook de reden dat ik gewoon lekker op 3.1.3 blijf werken. Ook mijn batterij was met en dag helemaal leeg.MsG schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:26:
Ik word gek van die multitask, het laat spelletjes gewoon open als ik ze sluit. Net nog maar 8MB over, waardoor SMS retetraag gaat. Ironisch om te zien dat ze het met hun eigen implementatie beter wilde doen dan de multitasks waar je een keuze had om een app echt te sluiten. Maar vervolgens is enkel de iPhone multitask sloom, omdat bepaalde dingen ongecontroleerd open blijven.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
multitasking is
als ik naar een app gaat moet deze TOCH opnieuw starten...? Please haal deze optie met een nieuwe update eruit! (of maak er een keuze van?)
Ik zie wel meer van deze berichten, maar bij mij valt het nu wel mee. Toen ik mijn iPhone had geüpdate naar 4.0 was multitask ook crappy (accu was na halve dag leeg), maar toen ik een herstel had gedaan en de telefoon als nieuwe iPhone had opgezet, werkte alles ineens wel goed. Heb ook nergens last van... Geen kortere accuduur of zo.MsG schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:26:
Ik gebruik SBSettings om processen te killen, en 4.0 heeft andere leuke dingetjes, maar jammer is het wel. De enige keer dat ik multitask nodig heb is als ik een spelletje ofzo doe of iets belangrijks doe met een app en ondertussen heel even ook een andere app nodig heb. Voorderest niet zo vaak.Damian schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:32:
[...]
Is ook de reden dat ik gewoon lekker op 3.1.3 blijf werken. Ook mijn batterij was met en dag helemaal leeg.
offtopic, maar die app is dan waarschijnlijk nog niet geschikt voor iOS4. Er zal dan eerst een update voor die app moeten worden aangeboden door de developer.hemiparo schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:54:
multitasking isals ik naar een app gaat moet deze TOCH opnieuw starten...? Please haal deze optie met een nieuwe update eruit! (of maak er een keuze van?)
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
let ook op dat niet alle apps multitasking ondersteunen maar wel in de taskbar terechtkomen na het 'afsluiten'.
hoort in een ander topic, maar ik post het toch:
in cydia heb je daar een app voor die deze apps uit de taskbar haalt. (in principe helpt het niet tegen het geheugenvreten, maar het houdt je taskbar wel iets overzichtelijker)
'remove recents' heet het
hoort in een ander topic, maar ik post het toch:
in cydia heb je daar een app voor die deze apps uit de taskbar haalt. (in principe helpt het niet tegen het geheugenvreten, maar het houdt je taskbar wel iets overzichtelijker)
'remove recents' heet het
Thanks voor de verklaring over het multitasken, toch zou een wel/niet makkelijker zijn.
Vanmiddag toch eerst nog proberen om terug te gaan, anders misschien helemaal opnieuw installeren...
Ontopic: sta er wel, nog steeds, van te kijken hoe makkelijk het jailbreaken ging...
Vanmiddag toch eerst nog proberen om terug te gaan, anders misschien helemaal opnieuw installeren...
Ontopic: sta er wel, nog steeds, van te kijken hoe makkelijk het jailbreaken ging...
[ Voor 14% gewijzigd door hemiparo op 04-08-2010 14:13 ]
Via backgrounder kan je nog steeds multitasking uitzetten.
Native mode heet dat wat er nu in is geplaatst.
Native mode heet dat wat er nu in is geplaatst.
Voor mensen die zich ergenen aan de melding: Doorschakeling Actief
Ik heb deze tut doorlopen en alles werkt perfect, voicemail doet het nog, en ik ben die irritante melding kwijt.
hier een tut:
Verwijder "doorschakelen actief"-melding in iOS 4 (werkt ook op iPhone 4!!)
- Na jailbreak onderstaande repo in Cydia toevoegen
- Forward4MsgFix installeren
- Reboot je iPhone
- Klaar (melding is weg én voicemail doet het nog perfect!! )
ForwardMsgFix 4.0
BETA! Use this on your own risk!
Repo: http://apt.iphone-storage.de
Version: 4.0
Author: Andre Sendowski
Section: Tweaks 4.0
Identifier: de.sendowski.forwardmsgfix40
Maintainer: iPhone-notes.de
Homepage: iPhone-notes.de | News, Tutorials, Community, Apps
File Name: ./debs/ForwardMsgFix40.deb
Size: 3940 bytes
Pre-Depends: de.sendowski.ccpatch1
Architecture: iphoneos-arm
Credits to Shabbes
Ik heb deze tut doorlopen en alles werkt perfect, voicemail doet het nog, en ik ben die irritante melding kwijt.
hier een tut:
Verwijder "doorschakelen actief"-melding in iOS 4 (werkt ook op iPhone 4!!)
- Na jailbreak onderstaande repo in Cydia toevoegen
- Forward4MsgFix installeren
- Reboot je iPhone
- Klaar (melding is weg én voicemail doet het nog perfect!! )
ForwardMsgFix 4.0
BETA! Use this on your own risk!
Repo: http://apt.iphone-storage.de
Version: 4.0
Author: Andre Sendowski
Section: Tweaks 4.0
Identifier: de.sendowski.forwardmsgfix40
Maintainer: iPhone-notes.de
Homepage: iPhone-notes.de | News, Tutorials, Community, Apps
File Name: ./debs/ForwardMsgFix40.deb
Size: 3940 bytes
Pre-Depends: de.sendowski.ccpatch1
Architecture: iphoneos-arm
Credits to Shabbes
[ Voor 6% gewijzigd door Punkbuster op 04-08-2010 14:32 ]
automation fanboy
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet worden ingegaan op simunlocken of warez.
Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet worden ingegaan op simunlocken of warez.
Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.